Ζευγάρι στην Αλεξανδρούπολη είχε στήσει στο σπίτι του σύστημα καλλιέργειας κάνναβης

Ένα πλήρως οργανωμένο σύστημα εσωτερικής καλλιέργειας κάνναβης εντόπισαν αστυνομικοί σε οικία στην πόλη της Αλεξανδρούπολης.

Συγκεκριμένα το μεσημέρι της Τετάρτης 19 Φεβρουαρίου, αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αλεξανδρούπολης έπειτα από αξιολόγηση πληροφοριών βρέθηκαν ενός ζευγαριού και με τη βοήθεια του ειδικά εκπαιδευμένου αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών “LAIKA” εντοπίστηκε πλήρης εξοπλισμός για την καλλιέργεια κάνναβης με τη μέθοδο της υδροπονίας, που περιλάμβανε:

Μία ειδική νάιλον σκηνή υδροπονίας
Ένα ψηφιακό θερμόμετρο-υγρασιόμετρο
Έναν ανεμιστήρα και έναν χρονοδιακόπτη
Δύο λάμπες καλλιέργειας
Δύο δοχεία με υγρό λίπασμα
Ένα φίλτρο απορρόφησης αέρα και ένα σπιράλ αλουμινίου
Δύο πλαστικές γλάστρες με φυτόχωμα

Αλλά και:

Δύο φυτά κάνναβης
12,69 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης
5,1 γραμμάρια αποξηραμένων φύλλων κάνναβης
Μικροποσότητα κοκαΐνης
Ένα ναρκωτικό δισκίο
Μία ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας
Δύο τρίφτες

Επιπρόσθετα, κατασχέθηκαν τρία κινητά τηλέφωνα, τα οποία θα εξεταστούν για τυχόν στοιχεία που σχετίζονται με τη διακίνηση ναρκωτικών.

Οι δύο συλληφθέντες οδηγήθηκαν στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, ενώ η έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να διαπιστωθεί το εύρος της δραστηριότητάς τους και ενδεχόμενες διασυνδέσεις με άλλα άτομα.

www.e-evros.gr




Σε λειτουργία το σύστημα ειδοποίησης κινδύνου στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας

Μετά από δίμηνη πιλοτική λειτουργία και δοκιμών, τέθηκε σε οριστική λειτουργία το Σύστημα Ειδοποίησης Κινδύνου στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας. Πρόκειται για ένα σύστημα πρόληψης και αποτροπής βίαιων περιστατικών σε βάρος των εργαζομένων του νοσοκομείου.

Το σύστημα αποτελείται από μια κεντρική οθόνη φορητού υπολογιστή, η οποία λαμβάνει οπτικά και ηχητικά μηνύματα και έχει εγκατασταθεί στο θυρωρείο του νοσοκομείου, όπου υπάρχει υπάλληλος ασφαλείας καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι που εργάζονται σε μονοβάρδιες κατά τις απογευματινές και νυχτερινές ώρες φέρουν φορητά τηλεχειριστήρια. Σε περίπτωση κινδύνου λεκτικής ή σωματικής βίας, μπορούν να πιέσουν το κουμπί του τηλεχειριστηρίου, μεταδίδοντας σήμα στην κεντρική οθόνη με την ακριβή τοποθεσία τους. Ο υπάλληλος ασφαλείας ειδοποιεί αμέσως τους συναδέλφους του, ενώ αν το κουμπί πατηθεί τρεις φορές, ειδοποιείται ταυτόχρονα και η αστυνομία.

Εδώ και έναν χρόνο, κατόπιν αιτήματος του Σωματείου Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, το νοσοκομείο έχει ενταχθεί στο σύστημα επιτήρησης στόχων της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας, με περιπολικά να διέρχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Το αίτημα για την προμήθεια του συστήματος είχε κατατεθεί από το Σωματείο Εργαζομένων και έγινε αποδεκτό από τη Διοίκηση του νοσοκομείου, η οποία προχώρησε στην εγκατάστασή του. Η ελπίδα είναι να εφαρμοστούν παρόμοια συστήματα και σε άλλα νοσοκομεία, ώστε να διασφαλιστεί η ψυχική και σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων και να αποτραπούν περιστατικά βίας.




Αιτήσεις για «Εξοικονομώ 2025» και «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

Στις 13:00 σήμερα το μεσημέρι θα ανοίξει η πλατφόρμα για υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025», ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης από τους ενδιαφερόμενους θα υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά έως τις 20.3.2025 και υποχρεωτικά μέσω του επίσημου δικτυακού τόπου του προγράμματος (https://exoikonomo2025.gov.gr).

Για τεχνικούς λόγους, η δυνατότητα υποβολής αίτησης ένταξης στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» θα ξεκινήσει τη Δευτέρα (13/1).

Υπενθυμίζεται πως από αυτό το πρόγραμμα θα ενισχυθούν νοικοκυριά της χώρας για την εγκατάσταση νέων ηλιακών θερμαντήρων νερού ή/και συστημάτων αντλίας θερμότητας σύγχρονης τεχνολογίας.

Το «Εξοικονομώ 2025» με προϋπολογισμό 434 εκατ. ευρώ, αφορά στην ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών. Ειδικότερα προβλέπεται πως θα επιτευχθεί εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας πάνω από 30% ανά περίπτωση, μέσω της ενεργειακής αναβάθμισης, κατά τουλάχιστον τρεις ενεργειακές κατηγορίες, κάθε κατοικίας που θα ενισχυθεί στο πλαίσιο του προγράμματος.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του «Εξοικονομώ 2025» είναι:

  • Αφορά σε κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία (μονοκατοικίες και μεμονωμένα διαμερίσματα)
  • Αναλόγως της κατηγορίας που εμπίπτει ο δικαιούχος, το ποσοστό της οικονομικής ενίσχυσης ξεκινάει από 50%, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις καλύπτεται ακόμη και το 100% του κόστους επένδυσης.
  • Περιλαμβάνει ξεχωριστά κίνητρα (αυξημένο ποσοστό επιχορηγήσεων και ειδικό προϋπολογισμό) για τη στήριξη οικογενειών με μέλος/μέλη ΑμεΑ, πληγέντες της Θεσσαλίας (συμπεριλαμβανόμενων των σεισμόπληκτων ωφελούμενων της δημοτικής κοινότητας Δαμασίου του Δήμου Τυρνάβου), σεισμόπληκτους του Αρκαλοχωρίου και της Σάμου, οικογένειες με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα και ευάλωτα νοικοκυριά.

Στις επιλέξιμες δαπάνες του προγράμματος συμπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες:

  • αντικατάσταση κουφωμάτων,
  • τοποθέτηση/αναβάθμιση θερμομόνωσης,
  • αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης/ψύξης,
  • σύστημα ζεστού νερού χρήσης με χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ),
  • λοιπές παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας, όπως είναι η εγκατάσταση έξυπνου συστήματος διαχείρισης (smarthome) και συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας (μπαταρίες).

Ως κριτήριο αξιολόγησης των προτάσεων ενεργειακής αναβάθμισης που θα υποβληθούν θα χρησιμοποιούνται οι βαθμοημέρες θέρμανσης και θα δίνεται προτεραιότητα στις ψυχρότερες περιοχές της χώρας, δεδομένων των ιδιαίτερων αναγκών τους.

Το «Εξοικονομώ 2025» και το «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» υλοποιούνται στο πλαίσιο του «RePowerEU», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης-NextGeneration EU.

Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο: 2131513753 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.).

www.newsbeast.gr




Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα: Ξεκίνησαν οι Αιτήσεις για Επιδοτήσεις έως 60%

Το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» στοχεύει στην ενίσχυση των νοικοκυριών για την αντικατάσταση παλαιών, ενεργοβόρων συστημάτων θέρμανσης και θερμοσίφωνα με νέας τεχνολογίας, ενεργειακά αποδοτικό εξοπλισμό.

Χαρακτηριστικά του Προγράμματος

  • Προϋπολογισμός: 223,2 εκατ. ευρώ, με 44,6 εκατ. ευρώ να προορίζονται για ενεργειακά ευάλωτα νοικοκυριά.
  • Υλοποίηση: Εντάσσεται στο πλαίσιο του RePowerEU, του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0», χρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε.
  • Επιλέξιμες δαπάνες:
    • Ηλιακοί θερμοσίφωνες: Επιδότηση 50%-60% βάσει εισοδηματικών κριτηρίων.
    • Αντλίες θερμότητας: Επιδότηση 50%.
    • Συμπληρωματικές εργασίες: Ποσοστό 50%-60% για τοποθέτηση και αναλώσιμα.

Κριτήρια και Διαδικασία Υποβολής

  • Δικαιούχοι: Νοικοκυριά που επιθυμούν την τοποθέτηση εξοπλισμού στην κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία τους (ενοικιαζόμενη ή παραχωρούμενη).
  • Προτεραιότητα:
    • Οικογένειες με ΑμεΑ.
    • Πολύτεκνες οικογένειες.
    • Κατοικίες σε περιοχές με υψηλό αριθμό βαθμοημερών ή επιβαρυμένες περιβαλλοντικά.
  • Υποβολή αιτήσεων:
    • Ηλεκτρονικά στον ιστότοπο allazothermansi-thermosifona.gov.gr από 8/1/2025 έως 31/3/2025.
    • Για πληροφορίες: Τηλ. 2131513753 (Δευτ.-Παρ., 9:00-17:00).

Στόχοι του Προγράμματος

  1. Αναβάθμιση ενεργειακής αποδοτικότητας.
  2. Μείωση κόστους κατανάλωσης ενέργειας.
  3. Απομάκρυνση από συστήματα ορυκτών καυσίμων και βιομάζας.
  4. Κοινωνική μέριμνα για ευάλωτες ομάδες.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, τόνισε τη διπλή ωφέλεια του προγράμματος, ενώ ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κ. Νίκος Παπαθανάσης, υπογράμμισε τη δέσμευση της κυβέρνησης για στήριξη ευάλωτων πολιτών και ενεργειακή μετάβαση.




Δημοσκόπηση Real Polls… ανατρέπει το πολιτικό σύστημα: 8ος και ίσως εκτός Βουλής ο ΣΥΡΙΖΑ, εκπλήξη Λατινοπούλου – Κασσελάκη

Κερδίζει τη μάχη με τον ΣΥΡΙΖΑ ο τέως πρόεδρός του

Κακά μαντάτα για τον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς σε δημοσκόπηση της Real Polls που παρουσιάστηκε στον Alpha, η Κουμουνδούρου καταρρέει φτάνοντας στο 3,5% στην εκτίμηση ψήφου, την ώρα που το επικείμενο κόμμα Κασσελάκη μετριέται στο 6,5%.

Μάλιστα, στο εύρος της εκτίμησης του ποσοστού του ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα βρίσκεται εκτός Βουλής στο κάτω του όριο με 2,6%. Στην πρόθεση ψήφου η έρευνα καταγράφει:

  • Νέα Δημοκρατία 25,8%
  • ΠΑΣΟΚ 13,1%
  • Φωνή Λογικής 6,6%
  • ΚΚΕ 6,5%
  • Ελληνική Λύση 5,5%
  • Νέο κόμμα Κασσελάκη 4,3%
  • ΜέΡΑ25 3,3%
  • Πλεύση Ελευθερίας 3,2%
  • Νέα Αριστερά 2,9%
  • ΣΥΡΙΖΑ 2,7%
  • Νίκη 2,2%

Στην εκτίμηση ψήφου της έρευνας η Νέα Δημοκρατία καταγράφει 29,7%, το ΠΑΣΟΚ 16,7%, η Φωνή Λογικής 8,3%, το ΚΚΕ 8,3%, η Ελληνική Λύση 7,5%, το νέο κόμμα Κασσελάκη 6,5%, η Πλεύση Ελευθερίας 4,7%, ο ΣΥΡΙΖΑ 3,6%, το ΜέΡΑ25 3,4%η Νίκη 2,9% και η Νέα Άριστερά 2,9%.

Εύρος ποσοστών κομμάτων

  • Νέα Δημοκρατία από 26,5% έως 32,5%
  • ΠΑΣΟΚ από 14,2% έως 19,2%
  • ΚΚΕ από 6,5% έως 10,1%
  • Φωνή Λογικής από 6,4% έως 10,3%
  • Ελληνική Λύση 5,9% έως 9,1%
  • Νέο κόμμα Κασσελάκη 4,8% έως 8,2%
  • Πλεύση Ελευθερίας 3,4% έως 6,1%
  • ΜέΡΑ25 2,2% έως 4,7%
  • ΣΥΡΙΖΑ 2,6% έως 4,7%
  • Νέα Αριστερά 1,9% έως 4,1%



Το δημογραφικό “ροκανίζει” το ασφαλιστικό σύστημα

Απειλή για την ασφαλιστική ευημερία της χώρας φαίνεται να αποτελεί η μείωση του νεανικού πληθυσμού.

Ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι να περιοριστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις μέσα από σειρά μέτρων για τη στήριξη των νέων, και των οικογενειών με στόχο την αύξηση των γεννήσεων ώστε μελλοντικά να μετριαστούν οι δυσοίωνες προβλέψεις.




Άδωνις Γεωργιάδης: Προανήγγειλε νέο σύστημα με κωδικό ΟΤΡ για συναίνεση στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Σε αλλαγές στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφηση σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Υγείας, όπως δήλωσε το πρωί της Τρίτης ο Άδωνις Γεωργιάδης στη σκιά της μεγάλης απάτης σε βάρος του ΕΟΠΥΥ.

Όπως είπε ο υπουργός Υγείας «παρά την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τεχνικά δύναται, με ΑΜΚΑανθρώπου που δεν μπορεί να το δει και να σε καταγγείλει, να κάνεις εικονικές συνταγογραφήσεις».

Γι’ αυτό, όπως εξήγησε, σχεδιάζεται ένα νέο σύστημα ασφαλείας, το οποίο αφορά στην αποστολή κωδικού OTP στο κινητό για συναίνεση στη συνταγογράφηση, διαδικασία που ακολουθείται ήδη σε τραπεζικές συναλλαγές.

Ο υπουργός Υγείας, μάλιστα, διεμήνυσε «θα τους ελέγξουμε όλους» αναφέροντας ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα και σε άλλες περιοχές, όπου γιατροί προχωρούν σε ηλεκτρονική συνταγογράφηση που υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο των συνταγογραφήσεων άλλων γιατρών της ίδιας ειδικότητας.

protothema.gr




Μακάριος Λαζαρίδης | Ενισχύουμε και αναβαθμίζουμε το Εθνικό Σύστημα Υγείας

Την υλοποίηση των δεσμεύσεων της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και τους μελλοντικούς στόχους που θέτει, αναδεικνύει, μέσα από μια σειρά θεματικών video, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.

Ειδικότερα, ο κ. Λαζαρίδης, ενόψει των Ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου, εκτός από τις καθημερινές του περιοδείες στις Π.Ε. Καβάλας και Θάσου και τις επαφές του με τους πολίτες, επέλεξε να οπτικοποιήσει τις κυβερνητικές δεσμεύσεις σε μια σειρά τομέων πολιτικής. 

Με τον τρόπο αυτό επιχειρεί να αναδείξει και να επικοινωνήσει το έργο της Κυβέρνησης τους τελευταίους 12 μήνες, αλλά και συνολικά από το 2019 μέχρι και σήμερα. 

Η πρώτη παρέμβασή του αφορά τον κρίσιμο τομέα της υγείας, στον οποίο έχει επενδύσει πολλά η Κυβέρνηση για τη δεύτερη θητεία της. 

Στη δήλωσή του ο κ. Λαζαρίδης σημειώνει χαρακτηριστικά:

«Το Εθνικό Σύστημα Υγείας όχι μόνο άντεξε την περίοδο της πανδημίας, αλλά ενισχύεται.

Μόνο τον τελευταίο χρόνο αυξήσαμε τις δαπάνες για την υγεία στα 12,8 δις ευρώ, δηλαδή το 5,8% του Α.Ε.Π.

Ειδικά για τα νοσοκομεία υπάρχει επιπλέον χρηματοδότηση 481.000.000 ευρώ, ενώ μόνο από το Ταμείο Ανάκαμψης, πάνω από 2 δις ευρώ κατευθύνονται στο χώρο της υγείας.

Εγκρίθηκαν και προχωράνε 6.500 προσλήψεις.  

Ενισχύσαμε με νέα ασθενοφόρα το ΕΚΑΒ, δημιουργήσαμε ενιαία λίστα χειρουργείων, ξεκινήσαμε τα απογευματινά χειρουργεία.

Επεκτείναμε το θεσμό του προσωπικού ιατρού.

Η αναβάθμιση της υγείας αποτελεί για τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη την μεγαλύτερη πρόκληση της δεύτερης κυβερνητικής μας θητείας.

 

Και θα την πετύχουμε!»




Νέοι κανόνες για να μην χάνονται ρυθμίσεις οφειλών | Στα σκαριά σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης των οφειλετών

Βελτίωση των κανόνων για την απώλεια των ρυθμίσεων οφειλών αλλά και ένα νέο αυτόματο μηχανισμό ειδοποίησης των φορολογούμενων που κινδυνεύουν να χάσουν κάποια ρύθμιση προωθεί το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Στόχος είναι να περιοριστούν τα φαινόμενα απώλειας ρυθμίσεων που ανοίγουν τρύπες στα κρατικά ταμεία την ώρα που οι ρυθμισμένες οφειλές κινούνται σε χαμηλά επίπεδα στη περιοχή του 5,8% του συνολικού πραγματικού ληξιπρόθεσμου χρέους.

Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να θέσει σε λειτουργία ένα νέο κεντρικό ψηφιακό σύστημα τυποποιημένης παρακολούθησης των υποχρεώσεων, των φορολογούμενων χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση το οποίο θα ειδοποιεί φορολογούμενους για επικείμενη απώλεια ρύθμισης και απειλή εφαρμογής αναγκαστικών μέτρων είσπραξης όπως κατασχέσεις και πλειστηριασμούς.

Ειδικότερα με το νέο μηχανισμό:

  • Θα παρακολουθούνται ψηφιακά και κεντρικά όλες οι προϋποθέσεις τήρησης της ρύθμισης
  • ⁠Σε περίπτωση που φορολογούμενος δεν τηρεί κάποια από τις προϋποθέσεις θα λαμβάνει ειδοποιήσεις συμμόρφωσης ώστε σε εύλογο χρόνο να τακτοποιήσει την εκκρεμότητα και εάν δεν το κάνει η απώλεια της ρύθμισης θα γίνεται με κεντρική διαδικασία και όχι από τον κάθε τοπικό Προϊστάμενο ΔΟΥ.

Με τις νέες διατάξεις του νομοσχεδίου για τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση οι φορολογούμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν τις ρυθμίσεις οφειλών τους εφόσον:

  • Έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ εντός 3 μηνών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής τους. Εάν η προθεσμία έχει παρέλθει μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2023, μπορούν να υποβάλουν 5 μήνες μετά, δηλαδή μέχρι 31 Μαΐου 2024.
  • Έχουν εξοφλήσει ή ρυθμίσει τις νέες οφειλές τους σε χρονικό διάστημα 3 μηνών από την πάροδο της προθεσμίας καταβολής τους.

Επισημαίνει ότι με βάση το σημερινό καθεστώς η μη υποβολή των προβλεπόμενων δηλώσεων φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ ή η καθυστέρηση υποβολής τους ακόμη και για μία ημέρα έχει ως συνέπεια την απώλεια των ρυθμίσεων για άλλες οφειλές. Το ίδιο ισχύει και για τυχόν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Πάντως τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει χαμηλή ανταπόκριση των φορολογούμενων στα προγράμματα διακανονισμού των οφελών αφού από το συνολικό εισπράξιμο «κόκκινο» χρέος προς την εφορία ύψους 81 δισ. ευρώ μόνο τα 4,7 δισ. ευρώ η το 5,8% βρίσκεται σε ρύθμιση. Το υψηλότερο ποσοστό που φθάνει το 23,8% των συνολικών ρυθμισμένων οφειλών εντοπίζεται στο εύρος οφειλών μεταξύ 500 και 10.000 ευρώ ενώ για ποσά από 3.000 έως 5.000 ευρώ το ποσοστό των ρυθμισμένων οφειλών αγγίζει το 26,2% φυσικών και νομικών προσώπων. Το υψηλότερο ποσοστό ρυθμισμένων οφειλών φυσικών προσώπων εντοπίζεται μεταξύ 500 και 10.000 ευρώ (24,2%), ενώ στα νομικά πρόσωπα το υψηλότερο ποσοστό (30%) καταγράφεται σε οφειλές από 10.000 έως 100.000 ευρώ. Χαμηλά ποσοστά ρύθμισης διαπιστώνονται σε ποσά οφειλής κάτω των 500 ευρώ και σε ποσά οφειλής άνω των 20.000 ευρώ για φυσικά πρόσωπα και άνω των 150.000 ευρώ για νομικά πρόσωπα.

Πηγή: newsbeast.gr




Ελλείψεις φαρμάκων | Νέα μέτρα «φέρνει» το νέο ηλεκτρονικό σύστημα

Με νέα μέτρα ο ΕΟΦ και το Υπουργείο Υγείας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις φαρμάκων, μετά και τη λειτουργία της ειδικής πλατφόρμας παρακολούθησης.

Ο ΕΟΦ μπαίνει στη νέα εποχή της ηλεκτρονικής παρακολούθησης των ελλείψεων φαρμάκων με το “καρότο” και το “μαστίγιο”.

Από τη μία απελευθερώνει την απαγόρευση εξαγωγών για 158 ελλειπτικά σκευάσματα που βρίσκονταν εδώ και μήνες σε “εμπάργκο” κι από την άλλη ζητά από τις Φαρμακαποθήκες έως τις 24 Ιανουαρίου να δηλώσουν στον Οργανισμό τα αποθέματά τους στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή με σκοπό τον καλύτερο έλεγχο της διαθεσιμότητας.

Η νέα πλατφόρμα του Ηλεκτρονικού Συστήματος Παρακολούθησης Διακίνησης Φαρμάκων (ΗΣΠαΔιΦ), που τέθηκε σε λειτουργία τη Δευτέρα 22.01.2024 από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης – μέσω της ψηφιοποίησης της διαδικασίας δήλωσης της επάρκειας φαρμάκων από όλους τους κρίκους της αλυσίδας (φαρμακοβιομηχανία, φαρμακαποθήκες, νοσοκομεία, φαρμακεία) – αναμένεται να φέρει μεγαλύτερη διαφάνεια και έλεγχο στις ελλείψεις σκευασμάτων και την ορθολογική διαχείρισή τους.

Αυστηρές προειδοποιήσεις και πρόστιμα στους παραβάτες

Ο ΕΟΦ προχώρησε μεν στην άρση, μειώνοντας από τα 277 στα 199 τα σκευάσματα που παραμένουν σε απαγόρευση εξαγωγών (ηπαρίνες, αντιδιαβητικά κ.α.), ωστόσο υπογραμμίζει πως σε κάθε περίπτωση, “η διάθεση των φαρμάκων στους ασθενείς στην Ελλάδα κατά προτεραιότητα από όλους τους συμμετέχοντες στην αλυσίδα διακίνησης (κάτοχοι άδειας κυκλοφορίας, φαρμακαποθήκες, φαρμακεία) σύμφωνα με τη ζήτηση και τη νόμιμη συνταγογράφησή τους, είναι επιβεβλημένη”.

Ο Οργανισμός τονίζει, επίσης, ότι επιτηρεί την τήρηση των υποχρεώσεων επάρκειας των προϊόντων και πως «η μη επαρκής κάλυψη των αναγκών των ασθενών επισύρει την επιβολή κυρώσεων». Τέλος, προειδοποιεί πως εάν αλλάξουν τα δεδομένα, η απόφαση αυτή θα αρθεί και θα αντικατασταθεί με νεότερη.

Ως προς τα πρόστιμα σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων φορέων με τις παραπάνω προϋποθέσεις ή σε περίπτωση υποβολής ψευδών στοιχείων στο σύστημα, με απόφαση του Υπουργού Υγείας που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ την 1η Δεκεμβρίου, θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο από 30.000 ευρώ έως 100.000 ευρώ, ανάλογα με το βαθμό και την επαναληψιμότητα της παράβασης.

Ενίσχυση γενοσήμων

Την αντιμετώπιση των ελλείψεων μάλιστα, το υπουργείο Υγείας επιδιώκει να πλαγιοκοπήσει και με άλλα παράλληλα μέσα, όπως είναι τα νέα μέτρα που αναμένεται να ληφθούν για την ενίσχυση της διείσδυσης των γενοσήμων.

Η στόχευση είναι διπλή: αφενός η ενίσχυση της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας και οικονομίας, και αφετέρου, η καλλιέργεια μιας νέας “κουλτούρας” στην κατανάλωση φαρμάκων, η οποία θα δώσει ισάξιες εναλλακτικές λύσεις στις ελλείψεις φαρμάκων.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, αναμένεται να καθιερώσει άμεσα τη συνταγογράφηση με εμπορική ονομασία για τα γενόσημα. Δεν αποκλείεται μάλιστα να εξαγγείλει αυτά τα μέτρα εντός των επόμενων ημερών.

Ο σχεδιασμός αναμένεται να επιτρέπει στους γιατρούς να συνταγογραφούν γενόσημα με την εμπορική ονομασία, σε ποσοστό 30%.

Όπως ανέφερε ο Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στον ΣΚΑΙ, στόχος είναι «να πείσουμε τον κόσμο να πάει στο γενόσημο φάρμακο, να μειωθεί η φαρμακευτική δαπάνη, να εξοικονομήσουμε εκατομμύρια ευρώ για να τα δώσουμε εκεί που τα χρειαζόμαστε».

«Υπάρχει κάποιος λόγος το κράτος να ξοδεύει λεφτά για να σε βάζει να πληρώνεις το ακριβότερο;», είπε χαρακτηριστικά και υπενθύμισε ότι τα μνημονιακά χρόνια, η τρόικα είχε εμποδίσει να γράφεται το εμπορικό όνομα των γενοσήμων στη συνταγή.

Ωστόσο τα γενόσημα δεν έχουν διαδοθεί στην Ελλάδα γιατί οι ασθενείς ανησυχούν για την ποιότητά τους, σύμφωνα με τον ίδιο. Έτσι πλέον, ο γιατρός θα έχει την ευχέρεια να επιλέγει συγκεκριμένο επώνυμο γενόσημο, όπως ισχύει σήμερα για το πρωτότυπο φάρμακο.

Ρεπορτάζ: Γιάννα Σουλάκη / Πηγή: iatropedia.gr




Λύση στο αρδευτικό σύστημα ζητούν οι αγρότες του Δήμου Νέστου

Τα αγροτικά προβλήματα βρίσκονται στο επίκεντρο σε όλη την χώρα, με τους αγρότες να “ζεσταίνουν” τα τρακτέρ του καθώς θα προχωρίσουν σε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας το επόμενο χρονικό διάστημα.
Τα προβλήματα αυτά δεν απουσιάζουν ούτε απο τον Δήμο Νέστου, με το κυριότερο πρόβλημα στην περιοχή να είναι το αρδευτικό σύστημα, ενα άλυτο πρόβλημα που απασχολεί του αγρότες αρκετούς μήνες.




Ελάχιστος φόρος 15% σε πολυεθνικές και μεγάλους ομίλους | Νέο σύστημα για την προστασία του αιγιαλού και τις παραλίες

Ελάχιστο φόρο 15% θα επιβάλλει και η Ελλάδα στις μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις με ετήσια έσοδα άνω των 750 εκατ. ευρώ οι οποίες σήμερα βρίσκουν παράθυρα προκειμένου να φορολογούνται χαμηλότερα σε άλλες χώρες. Το μέτρο περιλαμβάνεται σε ένα από τα δύο νομοσχέδια του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τα οποία θα παρουσιάσει στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο ο Κωστής Χατζηδάκης. Το δεύτερο νομοσχέδιο αφορά την καλύτερη αξιοποίηση του αιγιαλού και της παραλίας.

Το νομοσχέδιο για την καθιέρωση ελάχιστου φορολογικού συντελεστή 15% στα κέρδη πολυεθνικών με τζίρο άνω των 750 εκατ. ευρώ υπαγορεύεται από Κοινοτική Οδηγία στη βάση της διεθνούς φορολογικής μεταρρύθμισης του ΟΟΣΑ.

Τα κέρδη των μεγάλων πολυεθνικών και εγχώριων ομίλων ή εταιρειών με συνδυασμένο ετήσιο κύκλο εργασιών τουλάχιστον 750 εκατ. ευρώ, θα έχουν φορολογικό συντελεστή τουλάχιστον 15%. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΥΠΕΘΟ, οι διατάξεις στη χώρα μας αφορούν λιγότερες από 5 θυγατρικές πολυεθνικών επιχειρήσεων, ενώ οι πρώτες εκτιμήσεις αφορούν σε πρόσθετα έσοδα της τάξεως των 70-80 εκατ. ευρώ. Ο εθνικός συντελεστής φορολόγησης των εταιρικών κερδών (22%) θα παραμείνει αμετάβλητος και ο ελάχιστος φόρος 15%, υπό μορφή «συμπληρωματικού φόρου» όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο θα επιβληθεί από τη χρήση του 2026.

Αιγιαλός

Το νομοσχέδιο για τον αιγιαλό και τις παραλίες προβλέπει μεταξύ άλλων τα εξής:

  • Η δημοπράτηση των αδειών χρήσης και εκμετάλλευσης θα γίνεται και θα ολοκληρώνεται εντός του πρώτου τριμήνου κάθε έτους. Κατά παρέκκλιση, φέτος, πρώτο έτος εφαρμογής του νέου πλαισίου εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθεί έξτρα χρόνος πέραν της 31ης Μαρτίου 2024.
  • Οι έλεγχοι θα γίνονται κεντρικά από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου με μικτά κλιμάκια. Οι Δήμοι δεν θα έχουν αρμοδιότητα ελέγχου.
  • Τα πρόστιμα θα βεβαιώνονται και θα εισπράττονται, η αναστολή λειτουργίας επιχειρήσεων θα επιτηρείται όπως συμβαίνει σήμερα με τα «λουκέτα» 24 ή 48 ωρών που επιβάλλει η ΑΑΔΕ, οι ποινές αυστηροποιούνται και όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές δεν θα υπάρχει η δυνατότητα μετά την απομάκρυνση των ελεγκτών, οι ξαπλώστρες για παράδειγμα να επιστρέφουν στην παράνομη θέση τους. Θα υπάρχουν drones και αεροφωτογραφίες, που θα διασφαλίζουν πως ότι απομακρύνθηκε παραμένει μακριά.
  • Οι πολίτες θα μπορούν να καταγγέλλουν αυθαιρεσίες καταστηματαρχών σε αιγιαλό και παραλίες, μέσω ειδικής εφαρμογής στα κινητά τους.



POS και σύστημα IRIS σε όλη την αγορά από την Πρωτοχρονιά

Επιπλέον 35 κλάδοι θα είναι υποχρεωμένοι από το νέο έτος να διαθέτουν POS – Με κάρτα οι πληρωμές σε λαϊκές αγορές και ταξί.

Του Χρυσόστομου Τσούφη

Η Πρωτοχρονιά του 2024 φέρνει POS σε όλη την αγορά λιανικής καθώς με Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας και ο Υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης, 35 επιπλέον ΚΑΔ υποχρεούνται να διαθέτουν POS. Μεταξύ αυτών:  

-Λαϊκές Αγορές
-Μη εξειδικευμένα καταστήματα λιανικού εμπορίου
-Ταξί
-Ασφάλειες ζωής και Αξιολόγηση κινδύνων/ζημιών
-Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες
-Ασφαλιστικοί πράκτορες και μεσίτες
-Δημόσιες Σχέσεις, Επικοινωνία, Διαφημίσεις
-Έρευνες Αγοράς και Δημοσκοπήσεις
-Γραφεία Ευρέσεων Εργασίας
-Οργάνωση Συνεδρίων κι εμπορικών εκθέσεων
-Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
-Δραστηριότητες Πολιτισμού και Θεαμάτων
-Επιδιόρθωση Υποδημάτων και Δερμάτικων Ειδών
-Βιβλιοθήκες κι Αρχειοφυλάκια  

Επιπλέον όλοι οι κλάδοι λιανικής και παροχής υπηρεσιών προς καταναλωτές υποχρεούνται επίσης από την Πρωτοχρονιά να δέχονται χρήματα και μέσω συστημάτων άμεσης μεταφοράς χρηματικών ποσών μεταξύ τραπεζικών λογαριασμών όπως λ.χ. το σύστημα IRIS.  

Εξαιρούνται από την πληρωμή μέσω IRIS: 

-Τα άτομα με αναπηρία όρασης άνω του 80%
-Τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης προϊόντων 

Για όσους δεν συμμορφωθούν με τις 2 παραπάνω υποχρεώσεις προβλέπεται πρόστιμο 1500€, το οποίο κι επιβάλλεται εντός 5 ημερών από τη διαπίστωση της παράβασης. Η επιβολή προστίμου μπορεί να αμφισβητηθεί με ενδικοφανή προσφυγή εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση της. Αλλά και η απόφαση της ενδικοφανούς προσφυγής μπορεί να αμφισβητηθεί στο Διοικητικό Πρωτοδικείο.  

Το πρόστιμο μειώνεται στο μισό εφόσον:

-Αν ο υπόχρεος πληρώσει εντός 30 ημερών. Η πληρωμή συνεπάγεται παραίτηση από το δικαίωμα αμφισβήτησης του προστίμου. 
-Αν Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει η χρήση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών, μέσων πληρωμής με κάρτα και μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό. 

Για την καλύτερη προσαρμογή της αγοράς στο νέο σύστημα και ειδικά και για τους νέους υπόχρεους διάθεσης POS προβλέπεται ότι για το χρονικό διάστημα από την 1η Φεβρουαρίου έως και την 1η Μαρτίου τα πρόστιμα αναστέλλονται εφόσον οι υπόχρεοι αποδείξουν ότι προμηθεύτηκαν έως την 31η Ιανουαρίου τερματικά υποδοχής καρτών και τελούν εν αναμονή της εγκατάστασης τους.  

Όλοι οι κλάδοι λιανικής και οι πάροχοι υπηρεσιών πρέπει να δηλώσουν στην ΑΑΔΕ τον επαγγελματικό τους λογαριασμό μέσω του οποίου θα αποδέχονται όλες τις συναλλαγές ανεξαρτήτως του τρόπου που αυτές γίνονται ( μετρητά, κάρτες, πάγιες εντολές, εντολές άμεσης χρέωσης. Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου. 

Διαφορετικοί δικαιούχοι ΔΕΝ μπορούν να δηλώσουν τον ίδιο επαγγελματικό λογαριασμό, ο ίδιος δικαιούχος όμως μπορεί να διαθέτει περισσότερους από 1 λογαριασμούς.  

Στην περίπτωση μη δήλωσης του επαγγελματικού λογαριασμού το πρόστιμο ανέρχεται στα 1000€ 

Στην περίπτωση καθυστερημένης δήλωσης του – μετά την παρέλευση δηλαδή 1 μήνα από την έναρξη της δραστηριότητας – το πρόστιμο ανέρχεται στα 100€.

Πηγή: skai.gr



Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να διαγνώσει τον αυτισμό πολύ νωρίτερα

Ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που αναλύει εξειδικευμένες μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου, διέγνωσε με ακρίβεια παιδιά ηλικίας 24 έως 48 μηνών με αυτισμό με ποσοστό ακρίβειας 98,5%. Τα σχετικά αποτελέσματα παρουσιάζονται την επόμενη εβδομάδα στο ετήσιο συνέδριο της Ακτινολογικής Εταιρείας της Βόρειας Αμερικής.

Η διεπιστημονική ομάδα ανέπτυξε ένα σύστημα τριών σταδίων για την ανάλυση και ταξινόμηση της μαγνητικής τομογραφίας διάχυσης, μιας ειδικής τεχνικής που ανιχνεύει τον τρόπο με τον οποίο το νερό ταξιδεύει κατά μήκος των οδών της λευκής ουσίας στον εγκέφαλο.

Πώς λειτουργεί 

Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης περιλαμβάνει την απομόνωση εικόνων εγκεφαλικού ιστού από τις σαρώσεις της μαγνητικής τομογραφίας και την εξαγωγή απεικονιστικών δεικτών που υποδεικνύουν το επίπεδο συνδεσιμότητας μεταξύ των περιοχών του εγκεφάλου. Ένας αλγόριθμος μηχανικής μάθησης, εκπαιδευμένος να εντοπίζει περιοχές απόκλισης για να διαγνώσει εάν κάποιος είναι αυτιστικός ή νευροτυπικός, συγκρίνει τα μοτίβα των δεικτών στους εγκεφάλους των παιδιών με αυτισμό με εκείνα των φυσιολογικά ανεπτυγμένων εγκεφάλων.

Οι ερευνητές εφάρμοσαν τη μεθοδολογία τους στις μαγνητικές τομογραφίες 226 παιδιών ηλικίας 24 έως 48 μηνών, από τα οποία τα 126 παιδιά έχουν αυτισμό και τα 100 παιδιά αναπτύσσονται φυσιολογικά. Το σύστημα επέδειξε ακρίβεια 98,5% στην αναγνώριση των παιδιών με αυτισμό.

«Η προσέγγισή μας είναι μια νέα πρόοδος που επιτρέπει την έγκαιρη ανίχνευση του αυτισμού σε βρέφη ηλικίας κάτω των δύο ετών», επισημαίνει ο Μοχάμεντ Κούντρι, επισκέπτης ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Λούιζβιλ στο Κεντάκι και μέλος της ερευνητικής Ομάδας. Ο ίδιος προσθέτει: «Πιστεύουμε ότι η θεραπευτική παρέμβαση πριν από την ηλικία των τριών ετών μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας των ατόμων με αυτισμό να επιτύχουν μεγαλύτερη ανεξαρτησία και υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης».

Αναπτυξιακή αξιολόγηση

Σύμφωνα με την έκθεση των αμερικανικών Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) για τον αυτισμό, το 2023 λιγότερα από τα μισά παιδιά με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού έλαβαν αναπτυξιακή αξιολόγηση μέχρι την ηλικία των τριών ετών, ενώ το 30% των παιδιών που πληρούσαν τα κριτήρια για διαταραχή του φάσματος του αυτισμού δεν έλαβε επίσημη διάγνωση μέχρι την ηλικία των οκτώ ετών.

«Η ιδέα πίσω από την πρώιμη παρέμβαση είναι να εκμεταλλευτούμε την πλαστικότητα του εγκεφάλου ή την ικανότητα του εγκεφάλου να ομαλοποιεί τη λειτουργία του με τη θεραπεία», δηλώνει ο Γκρέγκορι Μπαρνς, καθηγητής Νευρολογίας στο Λούιζβιλ και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.




Ακίνητα | Νέο σύστημα αυτόματης αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών

Την ώρα που η «ψαλίδα» μεταξύ αντικειμενικών και εμπορικών αξιών των ακινήτων ανοίγει όλο και περισσότερο σε πολλές περιοχές της χώρας, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ετοιμάζει ένα νέο πληροφοριακό σύστημα που θα αναπροσαρμόζει αυτόματα και σε τακτά χρονικά διαστήματα τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων στα επίπεδα των εμπορικών τιμών.

Το νέο σύστημα αναμένεται να ενεργοποιηθεί το 2025 στις αλλαγές που σχεδιάζονται να γίνουν στο χάρτη των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων.

Διάταξη του φορολογικού νομοσχεδίου προβλέπει την καθιέρωση ενός νέου πληροφοριακό συστήματος που θα καταγράφει τις τάσεις στην κτηματαγορά με τη συγκέντρωση στοιχείων για τις αξίες των ακινήτων και δεδομένων για τα χαρακτηριστικά τους και με βάση αυτά θα αναπροσαρμόζει αυτόματα τις αντικειμενικές αξίες στα επίπεδα των εμπορικών τιμών. Αυτό σημαίνει ότι οι όποιες αυξομειώσεις καταγράφονται στις εμπορικές τιμές των ακινήτων θα περνούν αυτόματα στις αντικειμενικές αξίες επηρεάζοντας αντίστοιχα τους δεκάδες φόρους και τα τέλη που επιβαρύνουν τα ακίνητα και υπολογίζονται με βάση την αντικειμενική αξία

Με βάση το προγραμματισμό τους επόμενους μήνες θα έχει ολοκληρωθεί, η ψηφιοποίηση των ζωνών για όλες τις περιοχές εκτός σχεδίου πόλης ή ορίων οικισμών που αποτελεί τη βάση για τη λειτουργία του αυτόματου συστήματος αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων.

Τι προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο

Την ενεργοποίηση του συστήματος προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση που ορίζει τα εξής:

  1. Συστήνεται και τηρείται Ολοκληρωμένο Γεωπληροφοριακό Σύστημα Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων, το οποίο σχεδιάζεται, υλοποιείται και υποστηρίζεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το σύστημα λειτουργεί ως ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα κεντρικής γεωχωρικής υποδομής, στο οποίο πραγματοποιείται συγκεντρωτικά μαζική εκτίμηση αξίας ακινήτων, βάσει των στοιχείων του Μητρώου Ακινήτων και με την αξιοποίηση κατάλληλων αλγορίθμων, για την ομοιόμορφη και αυτοματοποιημένη εκτίμηση της αξίας κάθε ακινήτου, ευθυγραμμισμένης με την τρέχουσα εικόνα της αγοράς ακινήτων, την τήρηση ιστορικότητας για τις εν λόγω εκτιμήσεις και την παραγωγή σχετικών στατιστικών στοιχείων.
  2. Συστήνεται και τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή, Βάση Δεδομένων στοιχείων ακινήτων και αξιών (Μητρώο Ακινήτων), το οποίο σχεδιάζεται, υλοποιείται και υποστηρίζεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το πληροφοριακό σύστημα συγκεντρώνει, αναφέρει και επεξεργάζεται όλα τα πρόσφορα στοιχεία που διαμορφώνουν και επηρεάζουν την αξία των ακινήτων. Στο Μητρώο Ακινήτων συμπεριλαμβάνονται και τηρούνται στοιχεία του Μητρώου Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων, καθώς και όλων των πρόσφορων πηγών δεδομένων ακινήτων από φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

Οι τιμές ζώνης που εφαρμόζονται σήμερα για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας των ακινήτων ισχύουν από τον Ιανουάριο του 2022. Τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος δείχνουν ότι από τις αρχές του 2021 μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι αγοραίες τιμές στην Αττική έχουν αυξηθεί κατά 32,5% με το άλμα να είναι μεγαλύτερο σε βόρεια και νότια προάστια ενώ σε πανελλαδικό επίπεδο η αύξηση των τιμών διαμορφώνεται κατά μέσον όρο στο 30%.




Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης προβλέπει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής έως και 10 χρόνια πριν

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να προβλέπει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής έως και 10 χρόνια πριν, σύμφωνα με νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.

Όπως επισημαίνεται, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βελτιώσει την ακρίβεια των αξονικών τομογραφιών καρδιάς, οι οποίες χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση αποφράξεων ή στενώσεων στις αρτηρίες.

Πρόκειται για μια εξέλιξη που θα μπορούσε να αποδειχθεί σωτήρια για χιλιάδες ζωές και να βελτιώσει τις θεραπείες για πολλούς ασθενείς, όπως υπογραμμίζουν οι ερευνητές, σύμφωνα με τον Guardian.

«Η μελέτη μας διαπίστωσε ότι ορισμένοι ασθενείς που έρχονται στο νοσοκομείο με πόνο στο στήθος και οι οποίοι συχνά επιστρέφουν στο σπίτι τους, διατρέχουν υψηλό κίνδυνο καρδιακής προσβολής τα επόμενα δέκα χρόνια, ακόμη και αν δεν υπάρχει κανένα σημάδι νόσου στις καρδιακές αρτηρίες τους», δήλωσε ο καθηγητής Χαράλαμπος Αντωνιάδης, πρόεδρος καρδιαγγειακής ιατρικής στο Βρετανικό Ίδρυμα Καρδιάς (BHF) και διευθυντής του διεπιστημονικού κέντρου απεικόνισης και επεμβατικής θεραπείας στην Οξφόρδη.

«Από την έρευνά μας διαπιστώνεται πως η παροχή μιας ακριβούς εικόνας του κινδύνου στους κλινικούς γιατρούς μπορεί να αλλάξει και ενδεχομένως να βελτιώσει την πορεία της θεραπείας για πολλούς καρδιοπαθείς», πρόσθεσε.

Στο πλαίσιο της έρευνας αναλύθηκαν τα δεδομένα περισσότερων από 40.000 ασθενών που υποβλήθηκαν σε αξονικές τομογραφίες καρδιάς σε οκτώ νοσοκομεία του Ηνωμένου Βασιλείου, με μέσο χρόνο παρακολούθησης τα 2,7 έτη.

Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης δοκιμάστηκε επιπλέον σε 3.393 ασθενείς για σχεδόν οκτώ χρόνια και μπόρεσε να προβλέψει με ακρίβεια τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Στη συνέχεια, οι γιατροί μελέτησαν την αξιολόγηση κινδύνου που δημιούργησε το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για 744 ασθενείς και άλλαξαν τη θεραπεία για το 45% των ασθενών.

Οι ερευνητές της μελέτης διαπίστωσαν επίσης ότι διπλάσιοι ασθενείς χωρίς σημαντικές στενώσεις υπέστησαν καρδιακή προσβολή, η οποία μερικές φορές ήταν θανατηφόρα. Ο καθηγητής Σερ Νίλες Σαμάνι, ιατρικός διευθυντής στο BHF, δήλωσε ότι η έρευνα «δείχνει τον πολύτιμο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η τεχνολογία που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη» στον εντοπισμό εκείνων που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο μελλοντικών καρδιακών προσβολών.




Επίδομα ανεργίας: Θα φθάσει μέχρι 1.300 ευρώ – Το νέο σύστημα υπολογισμού

Το ύψος του επιδόματος ανεργίας δεν θα συνδέεται με τον κατώτατο μισθό, κάτι που ισχύει μέχρι σήμερα αλλά θα είναι συνάρτηση της θέσης εργασίας.

Το νέο εξατομικευμένο επίδομα ανεργίας που θα συνδέεται με τον εργασιακό μισθό και τον ασφαλιστικό βίο του ανέργου θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται τους πρώτους έξι μήνες του 2024.

Το νέο σύστημα επιδότησης αλά καρτ, στην πρώτη του φάση, θα υλοποιηθεί πιλοτικά με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 20.000 ανέργων σε εθνικό επίπεδο και στοχευμένες γεωγραφικές περιοχές. Το ύψος του επιδόματος δεν θα συνδέεται με τον κατώτατο μισθό, κάτι που ισχύει μέχρι σήμερα αλλά θα είναι συνάρτηση της θέσης εργασίας.

Συγκεκριμένα, θα προβλέπεται ότι το πρώτο χρονικό διάστημα μετά την απόλυση να δίνεται στον άνεργο αυξημένο ποσό επιδόματος -πιο κοντά στον μισθό του-, το οποίο μπορεί να μειώνεται σταδιακά όσο περνά ο χρόνος, χωρίς όμως να πέφτει κάτω από το σημερινό όριο των 479 ευρώ τον μήνα. Σύμφωνα με τα μοντέλα, το επίδομα θα διακρίνεται σε δύο μέρη: το σταθερό και το μεταβλητό.

Και τα δύο θα υπερβαίνουν τα 600 ευρώ αναλόγως των ετών εργασίας, ενώ θα ισχύει και ένα ανώτατο πλαφόν που δεν θα ξεπερνά τα 1.300 ευρώ.

Ο υπολογισμός για το επίδομα ανεργίας

Σήμερα ο απολυμένος δικαιούται από τη ΔΥΠΑ επί 14 μήνες (12 μήνες + τα δώρα) επίδομα ύψους 479 ευρώ, ήτοι συνολικά 6.706 ευρώ. Προσοχή! Το συνολικό ποσό που θα λαμβάνει ο άνεργος ετησίως δεν θα αυξηθεί αλλά θα καταβάλλεται εμπροσθοβαρώς.

Τους πρώτους τρεις μήνες της ανεργίας το επίδομα θα ανέρχεται περίπου στο 65% του μέσου μηνιαίου μισθού του ανέργου στα προηγούμενα 3 έτη, το δεύτερο τρίμηνο θα μειώνεται στο 60%, το τρίτο τρίμηνο στο 55% και στη συνέχεια θα υποχωρεί στο σημερινό ύψος του επιδόματος ανεργίας, τα 479 ευρώ.

Για παράδειγμα, αν ο εργαζόμενος που απολύθηκε λάμβανε μέσο μισθό 1.200 ευρώ, θα λάβει τους πρώτους τρεις μήνες ως επίδομα ανεργίας 780 ευρώ. Στη συνέχεια, τον 4ο, 5ο και 6ο μήνα θα λάβει 720 ευρώ, τον 7ο, 8ο και 9ο μήνα 660 ευρώ, ενώ τους υπόλοιπους μήνες του έτους το επίδομα θα κατέβει στο μίνιμουμ ποσό των 479 ευρώ.

Το μπόνους του μεταβλητού ποσού θα δίνεται στους ανέργους που έχουν διανύσει περισσότερα από 4 χρόνια στην αγορά εργασίας. Αντίθετα, όσοι έχουν 3 χρόνια θα αρκεστούν στο μίνιμουμ ποσό των 479 ευρώ.

Οσο περισσότερα χρόνια έχει διανύσει ο άνεργος στην αγορά εργασίας τόσο υψηλότερο θα είναι το επίδομα που θα λάβει. Τα γενναιόδωρα ποσά έως 1.300 ευρώ θα κατευθύνονται σε ανέργους με πάνω από 20 χρόνια στην αγορά εργασίας και υψηλούς μισθούς.




Ολοκληρώθηκε η ενημερωτική εκδήλωση του Δήμου Καβάλας για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής

Με μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκε η ενημερωτική εκδήλωση του Δήμου Καβάλας με θέμα την παρουσίαση του έργου «Πρότυπο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης αλιέων και παρακολούθησης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας – OCEANCAST».
Τη συνάντηση χαιρέτισε ο Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης, Προγραμματισμού, Ψηφιακών Υπηρεσιών και Νεολαίας, κ. Γιώργος Μιχαηλίδης, ο οποίος αναφέρθηκε στη μεγάλη συμβολή του έργου για την παράκτια ζώνη της Καβάλας καθώς και στην επιτυχημένη συνεργασία του δήμου με το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του ΔΠΘ για την ολοκλήρωση του συστήματος OCEANCAST.
Το έργο, που χρηματοδοτήθηκε από το Τοπικό Πρόγραμμα Μονοταμειακού CLLD / LEADER ΕΠΑΛΘ της Αναπτυξιακής Καβάλας ΑΕ – ΟΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΛΙΕΙΑ & ΘΑΛΑΣΣΑ 2014 -2020» καθιστά το Δήμο Καβάλας ως τον πρώτος δήμο στην Μεσόγειο που διαθέτει τους δικούς του ωκεανογραφικούς και μετεωρολογικούς σταθμούς.
Μέσω αυτών των σταθμών, που είναι εγκατεστημένοι στο Παληό, στο Περιγιάλι και στη χερσόνησο της Παναγίας, γίνεται δυνατή η συλλογή αξιόπιστων δεδομένων για τον σχεδιασμό έργων που αποβλέπουν στη θωράκιση της παράκτιας ζώνης απέναντι σε απειλές όπως η διάβρωση των ακτών, ο ευτροφισμός, οι ακραίες θύελλες κ.α.
Ταυτόχρονα, το σύστημα OCEANCAST προσφέρει χρήσιμα δεδομένα για τις μετεωρολογικές και ωκεανογραφικές συνθήκες της περιοχής, που είναι διαθέσιμα να αξιοποιηθούν από τους επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς ώστε να προγραμματίσουν με ασφάλεια τις αλιευτικές τους δραστηριότητες.
Στο πλαίσιο αυτό, την Τετάρτη 01 Νοεμβρίου 2023, διοργανώθηκε στο λιμάνι των Σφαγείων ακόμη μία ενημερωτική εκδήλωση, με τη συμμετοχή των παράκτιων αλιέων του Δήμου Καβάλας, που είχε στόχο την ενημέρωση και την παρουσίαση του έργου στην αλιευτική κοινότητα καθώς και την επίδειξη της δωρεάν εφαρμογής OCEANCAST για φορητές συσκευές και κινητά τηλέφωνα.
Στη εκδήλωση της Παρασκευής, 03 Νοεμβρίου 2023, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την επίδειξη της desktop εφαρμογής από τον καθηγητή Γεώργιο Συλαίο καθώς και των επιπλέον δυνατοτήτων που παρέχονται στον χρήστη, μέσω της δωρεάν εγγραφής του στον σύνδεσμο www.oceancast.gr. Την εφαρμογή παρουσίασαν ο δρ Νικόλαος Κόκκος και ο κ. Αντώνης Μανώλης.
Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε το θεματικό Εργαστήριο με τίτλο «Ανθεκτικότητα Παράκτιου Μετώπου και Διαχείριση των Κινδύνων Διάβρωσης των Ακτών», μια συνδιοργάνωση του Δήμου Καβάλας με την Παγκόσμια Τράπεζα. Ζητούμενο του Εργαστηρίου ήταν η εκκίνηση του διαλόγου μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων για το παραπάνω ζήτημα υψηλής σημασίας και η επικοινωνία όλων των επιμέρους δράσεων και ενεργειών που λαμβάνουν χώρα.
Οι ομιλητές σε αυτό το μέρος ήταν εμπειρογνώμονες – συνεργάτες της Παγκόσμιας Τράπεζας και πιο συγκεκριμένα: ο Dr. Mihai Dutu, Αρχιτέκτονας – Πολεοδόμος, ο οποίος παρουσίασε παραδείγματα αναζωογόνησης αστικών παράκτιων μετώπων και ο Δρ. Μιχάλης Βουσδούκας, ο οποίος παρουσίασε τα βασικά συμπεράσματα για το διαδικτυακό θεματικό εργαστήριο σχετικά με την διάβρωση ακτών στους Δήμους Καβάλας, Καλαμάτας, Ηρακλείου. Τη συζήτηση συντόνισε η Δρ. Σαμουρκασίδου Έλενα, Σύμβουλος της Παγκόσμιας Τράπεζας στο Έργο Τεχνικής Βοήθειας για την Βιώσιμη Ανάπτυξη σε πόλεις και περιφέρειες.
Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Δήμο Καβάλας στον ακόλουθο αριθμό τηλεφώνου: 2513500203



Ενημερωτική εκδήλωση του Δήμου Καβάλας για το έργο «Πρότυπο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης αλιέων και παρακολούθησης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας»

Ο Δήμος Καβάλας διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση με θέμα την παρουσίαση του έργου
«Πρότυπο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης αλιέων και παρακολούθησης των επιπτώσεων
της κλιματικής αλλαγής στην παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας». Η εκδήλωση θα
πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 03 Νοεμβρίου 2023, στις 10:00 π.μ., στο ξενοδοχείο
Galaxy στην Καβάλα.

Στόχος της εκδήλωσης είναι η τεχνική παρουσίαση του έργου και η επίδειξη της εφαρμογής
OCEANCAST για υπολογιστές και κινητές συσκευές. Η εφαρμογή OCEANCAST είναι ένα
καινοτόμο σύστημα καταγραφής και παρακολούθησης των συνθηκών της θάλασσας και της
ατμόσφαιρας που συλλέγει δεδομένα και προγνώσεις – σε πραγματικό χρόνο – για την
παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας.

Αποτελεί έναν πολύτιμο πόρο για τους αλιείς και την παράκτια κοινότητα της περιοχής
καθώς προσφέρει ακριβείς πληροφορίες για τις επικρατούσες μετεωρολογικές συνθήκες,
τις ωκεανογραφικές παραμέτρους και την πρόβλεψη του καιρού διευκολύνοντας τους
αλιείς να προγραμματίσουν τις αλιευτικές τους δραστηριότητες με ασφάλεια και
αποτελεσματικότητα.

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Τοπικό Πρόγραμμα Μονοταμειακού CLLD / LEADER
ΕΠΑΛΘ της Αναπτυξιακής Καβάλας ΑΕ – ΟΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΛΙΕΙΑ &
ΘΑΛΑΣΣΑ 2014 -2020».

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης θα διεξαχθεί ειδικό θεματικό εργαστήριο συζήτησης με
τίτλο «Ανθεκτικότητα Παράκτιου Μετώπου και Διαχείριση των Κινδύνων Διάβρωσης των
Ακτών», σε μια συνεργασία του Δήμου Καβάλας με την Παγκόσμια Τράπεζα. Το εργαστήριο
υλοποιείται στο πλαίσιο του σχετικού έργου τεχνικής υποστήριξης στην Βιώσιμη Αστική
Ανάπτυξη προς τις ελληνικές πόλεις και περιφέρειες. Το έργο υλοποιεί η Παγκόσμια
Τράπεζα για λογαριασμό της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στόχος του εργαστηρίου είναι η καταγραφή απόψεων και
προβληματισμών καθώς και η ανταλλαγή ιδεών επί του θέματος.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Δήμο Καβάλας στον
ακόλουθο αριθμό τηλεφώνου: 2513500210




OCEANCAST: Πρότυπο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης αλιέων και παρακολούθησης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας.

Ο Δήμος Καβάλας παρουσιάζει την καινοτόμα εφαρμογή OCEANCAST . Πρόκειται για ένα προηγμένο τεχνολογικό εργαλείο που παρέχει άμεσα και εύκολα πληροφορίες για τις μετεωρολογικές και υδρογραφικές συνθήκες που επικρατούν κάθε στιγμή στην παράκτια ζώνη του Δήμου, μέσω της δωρεάν εφαρμογής OCEANCAST  για κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές και φορητές συσκευές.

Η εφαρμογή αποτελεί έναν πολύτιμο πόρο τόσο για τους επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς όσο και για την παράκτια κοινότητα της περιοχής καθώς προσφέρει ακριβείς πληροφορίες για τις επικρατούσες μετεωρολογικές συνθήκες, τις ωκεανογραφικές παραμέτρους και την πρόβλεψη του καιρού διευκολύνοντας τους αλιείς να προγραμματίσουν τις αλιευτικές τους δραστηριότητες με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Το σύστημα OCEANCAST  αναπτύχθηκε μέσω της συνεργασίας του Δήμου Καβάλας με το Εργαστήριο Οικολογικής Μηχανικής και Τεχνολογίας του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, αναδεικνύοντας τον Δήμο Καβάλας ως τον πρώτο Δήμο στην Μεσόγειο που παρακολουθεί, σε πραγματικό χρόνο, τις συνθήκες που επικρατούν στην παράκτια ζώνη του.

Το σύστημα θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων διαχείρισης της παράκτιας ζώνης, που αντιμετωπίζει ο Δήμος Καβάλας, όπως:

  • η παράκτια διάβρωση, ειδικά των ακτών υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος
  • η εμφάνιση φαινομένων ευτροφισμού και υπέρμετρης ανάπτυξης φυτοπλαγκτονικών οργανισμών στην θάλασσα ως συνέπεια της συνεχούς και αυξημένης προσφοράς θρεπτικών αλάτων
  • οι ακραίες θύελλες που μεταφέρουν υψηλή κυματική ενέργεια προς την ακτογραμμή προκαλώντας βλάβες στις παράκτιες κατασκευές

Παράλληλα, το OCEANCAST  θα συμβάλει αποτελεσματικά:

  • στην ασφάλεια των αλιέων (επαγγελματιών και ερασιτεχνών), των θαλάσσιων επιβατικών μεταφορών αλλά και των τουριστών που μισθώνουν σκάφη θαλάσσιας αναψυχής
  • στη γνώση των ρευμάτων για την κατανόηση των μηχανισμών μεταφοράς ρύπων, π.χ. μικροπλαστικά, πετρελαιοκηλίδες, κλπ.
  • στον καλύτερο σχεδιασμό των παράκτιων τεχνικών έργων που θα κατασκευαστούν αναγκαστικά τα επόμενα χρόνια για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της Κλιματικής Αλλαγής.

Το OCEANCAST  βασίζεται σε τεχνολογικά προηγμένους αισθητήρες, στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων και στην Ανάλυση Μεγάλου Όγκου Δεδομένων (Internet of Things and Big Data Analytics) για να παρουσιάσει με τρόπο εύληπτο και απλό, πλήθος περιβαλλοντικών παραμέτρων για την ατμόσφαιρα και την θάλασσα. Το σύστημα αναμένεται να επιδείξει τη σημασία και την αναγκαιότητα της επιχειρησιακής διαχείρισης περιβαλλοντικών δεδομένων και της άμεσης ενημέρωσης των πολιτών.

Ειδικότερα, το OCEANCAST  (desktop εφαρμογή) συλλέγει δεδομένα και προγνώσεις σε πραγματικό χρόνο για τη θάλασσα και την ατμόσφαιρα:

α) από διεθνείς βάσεις δεδομένων (π.χ. συστήματα Copernicus, EMODnet και ΝΟΑΑ)

β) από σταθμούς παρακολούθησης των συνθηκών της θάλασσας (σταθμοί Παληού και Περιγιαλίου) γ) από τον μετεωρολογικό σταθμό στο 7ο Δημοτικό Σχολείο (χερσόνησος της Παναγίας)

Η εφαρμογή OCEANCAST  για κινητά τηλέφωνα διατίθεται δωρεάν από τις πλατφόρμες Android και IOS.

Η desktop εφαρμογή απαιτεί εγγραφή χρηστών μέσω του συνδέσμου www.oceancast.gr

Η είσοδος του χρήστη χωρίς εγγραφή γίνεται μέσω του συνδέσμου https://envrio.org/oceancast/

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Τοπικό Πρόγραμμα Μονοταμειακού CLLD / LEADER ΕΠΑΛΘ της Αναπτυξιακής Καβάλας ΑΕ – ΟΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΛΙΕΙΑ & ΘΑΛΑΣΣΑ 2014 -2020».




Λογαριασμοί ρεύματος: Έρχεται νέο σύστημα με «πολύχρωμα» τιμολόγια

Τα τιμολόγια, όπως έχει παρουσιαστεί, θα έχουν “πράσινο”, “μπλε” και “πορτοκαλί” χρώμα, συν ένα ακόμη που θα έχει κοινή φόρμουλα για όλους τους παρόχους και θα διαφοροποιείται μόνο ως προς το περιθώριο κέρδους

Από 1ης/1ου/2024 έρχονται οι αλλαγές στις χρεώσεις ηλεκτρικού ρεύματος με τα χρωματιστά τιμολόγια και χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση με τις Ενώσεις, όπως θα αναμενόταν, κατά τον πρόεδρο της Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας Γιώργο Λεχουρίτη και φέρνουν αρκετές δυσκολίες στους καταναλωτές, καθώς δεν κινούνται προς το συμφέρον τους και την ανακούφισή τους.

«Στη διάθεσή τους οι καταναλωτές, όπως ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), θα έχουν 3+1 τιμολόγια, αν και λείπει το τιμολόγιο “μαύρου” χρώματος για την τσέπη τους», προσθέτει.

Τα τιμολόγια, όπως έχει παρουσιαστεί, θα έχουν “πράσινο”, “μπλε” και “πορτοκαλί” χρώμα, συν ένα ακόμη που θα έχει κοινή φόρμουλα για όλους τους παρόχους και θα διαφοροποιείται μόνο ως προς το περιθώριο κέρδους. Η τιμή του τελευταίου τιμολογίου θα ανακοινώνεται εκ των προτέρων στους καταναλωτές (ex ante) για κάθε μήνα τιμολόγησης και θα γίνεται διόρθωση στην τιμή του επόμενου μήνα, ανάλογα με τη διακύμανση της χονδρεμπορικής τιμής.

Η μετάφραση των χρωμάτων




Επίδομα στέγασης για φοιτητές: Άνοιξε ξανά το σύστημα για τις αιτήσεις

Την υποβολή αιτημάτων για το στεγαστικό επίδομα ακαδημαϊκού έτους 2022-2023, θα επιτρέπει, εκ νέου, από σήμερα Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2023 έως και την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023 το σύστημα για τους ενδιαφερόμενους – δικαιούχους που δεν υπέβαλλαν αίτηση εντός της προηγούμενης προθεσμίας (27/9 – 03/10).

Όπως διευκρινίζεται από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, οι ενδιαφερόμενοι-δικαιούχοι θα πρέπει να επισκέπτονται την ειδική εφαρμογή στεγαστικού επιδόματος https://stegastiko.minedu.gov.grπροκειμένου να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους.

Για την είσοδό τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή, οι αιτούντες θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password) που τους χορηγήθηκε από την Α.Α.Δ.Ε. για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet.

Περισσότερες πληροφορίες δίδονται στη σχετική εγκύκλιο  που αφορά στη χορήγηση του στεγαστικού επιδόματος για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

ΠΗΓΗ : govnews.gr




Δημόσιο: Πράσινο φως για το σύστημα επιλογής και αξιολόγησης διοικήσεων – Οι νέες αλλαγές

Ορίζεται νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του Δημοσίου Τομέα και νέο σύστημα αξιολόγησης διοικήσεων φορέων του Δημοσίου Τομέα.

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητας τους και λοιπές διατάξεις».

Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών στη νέα κυβερνητική θητεία, το οποίο έχει διττό στόχο:
Α) τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας επιλογής των διοικήσεων των φορέων του Δημοσίου Τομέα και
Β) τη δημιουργία ενός πλαισίου το οποίο προβλέπει τη διαρκή αξιολόγησή τους.
Αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι η αναβάθμιση των απαιτήσεων για κάθε θέση, ώστε τα στελέχη που θα επιλέγονται να έχουν αυξημένα προσόντα και ικανότητες, η ενίσχυση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, η αποτελεσματικότητα του συστήματος μέσω της επιτάχυνσης των διαδικασιών, καθώς και η αξιολόγηση των διοικήσεων ώστε αν επιτυγχάνουν τους στόχους να μπορούν να αμείβονται περισσότερο και αν δεν επιτυγχάνουν τους στόχους τους να αντικαθίστανται.
Ειδικότερα:
Α. Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του Δημοσίου Τομέα:
• Υπαγωγή της διαδικασίας στο ΑΣΕΠ.
• Ομαδοποίηση των φορέων ανάλογα με το εύρος και το είδος των αρμοδιοτήτων τους, ενώ προβλέπεται ειδική ομαδοποίηση και διαδικασία για τα νοσοκομεία.
• Αυξημένες απαιτήσεις και αυστηρά ελάχιστα προσόντα (π.χ. πτυχίο ή/και (κατά περίπτωση) εργασιακή εμπειρία σε συνάφεια προς το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης ή τη διοίκηση), εξασφαλίζοντας ότι όσοι επιλέγονται έχουν τα απαραίτητα προσόντα για να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντά τους.
• Καινοτόμα εργαλεία αξιολόγησης – τεστ δεξιοτήτων – , τα οποία εφαρμόζονται για πρώτη φορά οριζοντίως στον Δημόσιο Τομέα προκειμένου να διακριβωθούν οι ικανότητές των υποψηφίων.
• Συγκεκριμένες προθεσμίες ώστε οι διαδικασίες επιλογής να εκκινούν και να ολοκληρώνονται εγκαίρως για το σύνολο των φορέων.
• Εξορθολογισμός των διαδικασιών και μείωση του διοικητικού βάρους. Για παράδειγμα, θα εκδίδεται μια ενιαία προκήρυξη για τις διοικήσεις όλων των νοσοκομείων, αντί για περίπου 120 ξεχωριστές προκηρύξεις και άρα 120 ξεχωριστές διαδικασίες.
Β. Νέο σύστημα αξιολόγησης διοικήσεων φορέων του Δημοσίου Τομέα:
• Ετήσια σχέδια δράσης για κάθε φορέα.
• Συμβόλαια απόδοσης με τα οποία αναφέρουν συγκεκριμένες δράσεις και στόχους, θα υπογράφονται από την αρχή της θητείας των διοικήσεων και θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του εποπτεύοντος Υπουργείου.
• Ετήσια αξιολόγηση των διοικήσεων και, ανάλογα με την επίτευξη ή μη των τεθέντων στόχων, δυνατότητα ανταμοιβής (bonus παραγωγικότητας) ή άμεσης λήξης της θητείας τους και αντικατάστασής τους.

Το νομοσχέδιο αφορά περισσότερες από 600 θέσεις Προέδρων, Αντιπροέδρων, Διοικητών, Αναπληρωτών Διοικητών, Υποδιοικητών, Διευθύνοντων και Εντεταλμένων Συμβούλων σε φορείς του Δημοσίου Τομέα (Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου για τα οποία η επιλογή των διοικήσεων ανήκει στην Κυβέρνηση).
Οι προωθούμενες διατάξεις παρέμειναν στη διαβούλευση για δύο εβδομάδες και τα σχόλια που διατυπώθηκαν ελήφθησαν υπόψη για την τελική διαμόρφωση του νομοσχεδίου. Ενδεικτικά, επισημαίνεται η προσθήκη πρόβλεψης ώστε, κατά την ετήσια αξιολόγηση, ο Υπουργός να λαμβάνει υπόψιν του και την αξιολόγηση των οργάνων διοίκησης από τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων των νομικών προσώπων των οποίων προΐστανται.
Η Υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε: «Καθιερώνουμε ένα νέο τρόπο επιλογής και αξιολόγησης διοικήσεων για κρίσιμους φορείς του Δημοσίου, πιο σύγχρονο, αποτελεσματικό, αποδοτικό, αντάξιο των απαιτήσεων της κοινωνίας και των πολιτών. Ανεβάζουμε τον πήχη, αυξάνουμε τις απαιτήσεις μας από τα στελέχη μας. Στόχος, η δημιουργία ενός κράτους που βάζει διαρκώς την εξυπηρέτηση των αναγκών του πολίτη στο επίκεντρο».

Η Υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη, δήλωσε: «Με αυτή την νομοθετική πρωτοβουλία, η κυβερνητική δέσμευση για να επιλέγεται ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση την κατάλληλη στιγμή, γίνεται πράξη. Αυτό επιτυγχάνεται με αξιοκρατικές διαδικασίες, με δέσμευση επίτευξης συγκεκριμένων στόχων, με επιτάχυνση των διαδικασιών επιλογής. Αλλάζουμε το Δημόσιο και το κάνουμε καλύτερο».

 




Προς νέο σύστημα μέτρησης της τηλεθέασης μετά τα λάθη της Nielsen

Σοβαρός προβληματισμός στην τηλεοπτική αγορά μετά την αποκάλυψη των λανθασμένων στοιχείων μέτρησης της Nielsen στο διάστημα 9 – 11 Οκτωβρίου.

Η απουσία περίπου 1 εκατ. τηλεθεατών από τη ζώνη υψηλής τηλεθέασης χτύπησε συναγερμό στους τηλεοπτικούς σταθμούς, με την εταιρεία μέτρησης να παραδέχεται το σφάλμα με τριήμερη καθυστέρηση.

Η αξιοπιστία των στοιχείων τηλεθέασης είναι καθοριστική για τη λειτουργία της αγοράς, καθώς η Nielsen κάθε μέρα κόβει «νόμισμα», το οποίο πρέπει να είναι έγκυρο. Η διαπίστωση του σφάλματος από τους παράγοντες της αγοράς επιταχύνει τις εξελίξεις για σοβαρές και μεγάλες αλλαγές στη μέτρηση της τηλεθέασης.

 




Δημόσιο: Έρχεται νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων και προϊσταμένων -Τι αλλάζει

Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων και προϊσταμένων στο Δημόσιο σχεδιάζει η κυβέρνηση με διττό στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών και την επιλογή των καταλληλότερων υποψηφίων ανά θέση.

Οι παρεμβάσεις θα αποτυπωθούν σε νομοσχέδιο που αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή η υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, εντός του Σεπτεμβρίου, ενώ αμέσως μετά την ψήφισή του θα δρομολογηθούν οι αλλαγές στις διοικήσεις των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ με υψηλή προτεραιότητα στα νοσοκομεία.

Το νέο πλαίσιο θα αντικαταστήσει νόμο του 2020 με τον οποίο θεσμοθετήθηκε μια αξιοκρατική διαδικασία επιλογής, ωστόσο στην πράξη έμεινε ανενεργός εξαιτίας της εξαιρετικά ογκώδους διαδικασίας που έπεσε στις «πλάτες» του ΑΣΕΠ προκαλώντας σημαντικές καθυστερήσεις.

Ενδεικτικό των επιχειρησιακών προβλημάτων εφαρμογής του νόμου, κυρίως λόγω του όγκου των συγκεκριμένων φορέων που αθροιστικά ξεπερνούν τους 500, είναι το γεγονός ότι σε τρία χρόνια το ΑΣΕΠ έχει προκηρύξει μόλις 12 θέσεις για τις οποίες υπεβλήθησαν πάνω από 200 υποψηφιότητες.

Δημόσιο: Ομαδοποίηση των φορέων και αυστηροποίηση των κριτηρίων
Όλοι αυτοί οι φορείς θα ομαδοποιηθούν σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με το εύρος και τη σπουδαιότητα των δραστηριοτήτων τους αλλά και τη γεωγραφική τους κατανομή. Στην πρώτη κατηγορία θα κατανεμηθούν οι μεγάλοι φορείς πανελλαδικής εμβέλειας όπως είναι ο ΕΟΠΥΥ, ο ΕΟΤ, η ΕΡΓΟΣΕ και ο ΕΟΦ. Στη δεύτερη κατηγορία θα ενταχθούν φορείς τοπικής εμβέλειας όπως είναι τα δημοτικά αθλητικά κέντρα και οι βιβλιοθήκες, οι φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών κά. Σε ξεχωριστή κατηγορία, λόγω της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση, θα τοποθετηθούν οι επτά διοικητικές υγειονομικές περιφέρειες και τα 106 νοσοκομεία της χώρας.

Όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη τα κριτήρια επιλογής δεν θα είναι οριζόντια αλλά διαφορετικά για κάθε κατηγορία και ανάλογα με τη φύση και την αποστολή του φορέα. Σε πρώτη φάση θα αξιολογούνται τα αντικειμενικά προσόντα των υποψηφίων (σπουδές, προϋπηρεσία κ.λπ.), όσοι προκρίνονται στη δεύτερη φάση θα συμμετέχουν σε δομημένη συνέντευξη. Δεν αποκλείεται οι υποψήφιοι να περνάνε και γραπτή δοκιμασία που θα διοργανώνει το ΑΣΕΠ ώστε να ληφθούν υπόψη και οι δεξιότητες τους, υιοθετώντας έτσι και νέα εργαλεία επιλογής που χρησιμοποιούνται ευρέως στον ιδιωτικό τομέα για την επιλογή στελεχών.

Επίσης, αυστηροποιούνται τα κριτήρια συμμετοχής των υποψηφίων τα οποία θα σχετίζονται απόλυτα με τα περιγράμματα των συγκεκριμένων θέσεων ευθύνης και θα αποτυπώνονται εξ αρχής στην προκήρυξη, προκειμένου να αποκλείονται άμεσα υποψηφιότητες άσχετες με το αντικείμενο του φορέα.

Η τελική επιλογή θα γίνεται από τον αρμόδιο υπουργό που εποπτεύει τον φορέα ή από το Υπουργικό Συμβούλιο ανάμεσα στους τρεις υποψηφίους που θα συγκεντρώσουν την υψηλότερη βαθμολογία.

Δημόσιο: Μπόνους παραγωγικότητας ή παύση
Πέραν του πλαισίου επιλογής, μπαίνουν και καινούργιοι όροι για τους επιλεγέντες διοικητές. Η θητεία τους αυξάνεται από τα τρία στα τέσσερα έτη. Με την ανάληψη των καθηκόντων τους θα υπογράφουν συμβόλαια απόδοσης που συνδέονται άμεσα με τα ετήσια σχέδια δράσης των υπουργείων. Θα αξιολογούνται δύο φορές, μια στο μέσον της θητείας και μία στο τέλος. Στην περίπτωση που οι τιθέμενοι στόχοι επιτυγχάνονται τότε θα προβλεφθεί η δυνατότητα καταβολής μπόνους παραγωγικότητας. Εάν όμως η απόδοση δεν είναι ικανοποιητική, ο αρμόδιος υπουργός εισηγείται την άμεση παύση του στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Το νομοσχέδιο θα προβλέπει και τεχνικές βελτιώσεις που θα οδηγήσουν σε επιτάχυνση της διαδικασίας επιλογής. Το βάρος της αξιολόγησης δεν θα πέφτει μόνο σε ένα και μόνο πενταμελές συμβούλιο του ΑΣΕΠ όπως ισχύει σήμερα, αλλά θα επιμερίζεται σε πολλά συμβούλια ανάλογα με τις αρμοδιότητες των φορέων που θα λειτουργούν ταυτόχρονα. Η ανεξάρτητη αρχή θα απαλλαχθεί εξάλλου, από την υποχρέωση έκδοσης των προκηρύξεων, καθώς θα τις προετοιμάζουν τα αρμόδια υπουργεία και στη συνέχεια θα αποστέλλονται στο ΑΣΕΠ για έγκριση.

Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες για αλλαγές διοικήσεων και στα 522 ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ αρχής γενομένης από τα νοσοκομεία. Οι σχετικές αλλαγές στο σύνολο των φορέων εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί σε ένα έτος.

Δημόσιο: Εξετάζονται αλλαγές στο σύστημα επιλογής προϊσταμένων
Παράλληλα, το υπουργείο Εσωτερικών επεξεργάζεται παρέμβαση στο σύστημα επιλογής προϊσταμένων στις θέσεις ευθύνης στο Δημόσιο. Η έλλειψη έως σήμερα ψηφιοποίησης του συνόλου των απαιτούμενων στοιχείων για τις επιλογές σε συνδυασμό με την επικέντρωση στα τυπικά προσόντα δυσχεραίνει την εκπλήρωση του στόχου της ανάδειξης των καταλληλότερων στελεχών της διοικητικής ιεραρχίας του δημοσίου στον προβλεπόμενο χρόνο των τριών ετών.

Το υπουργείο σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ κατευθύνεται τόσο στην απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας αξιοποιώντας υφιστάμενα εργαλεία μέχρι την ενεργοποίηση του HRMS, του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του δημοσίου όσο και την ενσωμάτωση εργαλείων διακρίβωσης κατάλληλων δεξιοτήτων, μέσω γραπτής δοκιμασίας πέραν των τυπικών προσόντων και της εργασιακής εμπειρίας. Η γραπτή δοκιμασία θα είναι στα πρότυπα του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, με τη διαφορά ότι θα επικεντρωθεί σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για τη θέση ευθύνης, όπως την ικανότητα στη διοίκηση ομάδας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων και προϊσταμένων στο Δημόσιο – Τι αλλάζει

Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων και προϊσταμένων στο Δημόσιο σχεδιάζει η κυβέρνηση με διττό στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών και την επιλογή των καταλληλότερων υποψηφίων ανά θέση.

Οι παρεμβάσεις θα αποτυπωθούν σε νομοσχέδιο που αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή η υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως εντός του Σεπτεμβρίου, ενώ αμέσως μετά την ψήφισή του θα δρομολογηθούν οι αλλαγές στις διοικήσεις των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ με υψηλή προτεραιότητα στα νοσοκομεία.

Το νέο πλαίσιο θα αντικαταστήσει νόμο του 2020 με τον οποίο θεσμοθετήθηκε μια αξιοκρατική διαδικασία επιλογής, ωστόσο στην πράξη έμεινε ανενεργός εξαιτίας της εξαιρετικά ογκώδους διαδικασίας που έπεσε στις «πλάτες» του ΑΣΕΠ προκαλώντας σημαντικές καθυστερήσεις.

Ενδεικτικό των επιχειρησιακών προβλημάτων εφαρμογής του νόμου, κυρίως λόγω του όγκου των συγκεκριμένων φορέων που αθροιστικά ξεπερνούν τους 500, είναι το γεγονός ότι σε τρία χρόνια το ΑΣΕΠ έχει προκηρύξει μόλις 12 θέσεις για τις οποίες υπεβλήθησαν πάνω από 200 υποψηφιότητες.

Όλοι αυτοί οι φορείς θα ομαδοποιηθούν σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με το εύρος και τη σπουδαιότητα των δραστηριοτήτων τους αλλά και τη γεωγραφική τους κατανομή. Στην πρώτη κατηγορία θα κατανεμηθούν οι μεγάλοι φορείς πανελλαδικής εμβέλειας όπως είναι ο ΕΟΠΥΥ, ο ΕΟΤ, η ΕΡΓΟΣΕ και ο ΕΟΦ. Στη δεύτερη κατηγορία θα ενταχθούν φορείς τοπικής εμβέλειας όπως είναι τα δημοτικά αθλητικά κέντρα και οι βιβλιοθήκες, οι φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών κά. Σε ξεχωριστή κατηγορία, λόγω της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση, θα τοποθετηθούν οι επτά διοικητικές υγειονομικές περιφέρειες και τα 106 νοσοκομεία της χώρας.

Όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη τα κριτήρια επιλογής δεν θα είναι οριζόντια αλλά διαφορετικά για κάθε κατηγορία και ανάλογα με τη φύση και την αποστολή του φορέα. Σε πρώτη φάση θα αξιολογούνται τα αντικειμενικά προσόντα των υποψηφίων (σπουδές, προϋπηρεσία κ.λπ.), όσοι προκρίνονται στη δεύτερη φάση θα συμμετέχουν σε δομημένη συνέντευξη. Δεν αποκλείεται οι υποψήφιοι να περνάνε και γραπτή δοκιμασία που θα διοργανώνει το ΑΣΕΠ ώστε να ληφθούν υπόψη και οι δεξιότητες τους, υιοθετώντας έτσι και νέα εργαλεία επιλογής που χρησιμοποιούνται ευρέως στον ιδιωτικό τομέα για την επιλογή στελεχών.

 

Επίσης, αυστηροποιούνται τα κριτήρια συμμετοχής των υποψηφίων τα οποία θα σχετίζονται απόλυτα με τα περιγράμματα των συγκεκριμένων θέσεων ευθύνης και θα αποτυπώνονται εξ αρχής στην προκήρυξη, προκειμένου να αποκλείονται άμεσα υποψηφιότητες άσχετες με το αντικείμενο του φορέα.

Η τελική επιλογή θα γίνεται από τον αρμόδιο υπουργό που εποπτεύει τον φορέα ή από το Υπουργικό Συμβούλιο ανάμεσα στους τρεις υποψηφίους που θα συγκεντρώσουν την υψηλότερη βαθμολογία.

Μπόνους παραγωγικότητας ή παύση

Πέραν του πλαισίου επιλογής, μπαίνουν και καινούργιοι όροι για τους επιλεγέντες διοικητές. Η θητεία τους αυξάνεται από τα τρία στα τέσσερα έτη. Με την ανάληψη των καθηκόντων τους θα υπογράφουν συμβόλαια απόδοσης που συνδέονται άμεσα με τα ετήσια σχέδια δράσης των υπουργείων. Θα αξιολογούνται δύο φορές, μια στο μέσον της θητείας και μία στο τέλος. Στην περίπτωση που οι τιθέμενοι στόχοι επιτυγχάνονται τότε θα προβλεφθεί η δυνατότητα καταβολής μπόνους παραγωγικότητας. Εάν όμως η απόδοση δεν είναι ικανοποιητική, ο αρμόδιος υπουργός εισηγείται την άμεση παύση του στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Το νομοσχέδιο θα προβλέπει και τεχνικές βελτιώσεις που θα οδηγήσουν σε επιτάχυνση της διαδικασίας επιλογής. Το βάρος της αξιολόγησης δεν θα πέφτει μόνο σε ένα και μόνο πενταμελές συμβούλιο του ΑΣΕΠ όπως ισχύει σήμερα, αλλά θα επιμερίζεται σε πολλά συμβούλια ανάλογα με τις αρμοδιότητες των φορέων που θα λειτουργούν ταυτόχρονα. Η ανεξάρτητη αρχή θα απαλλαχθεί εξάλλου, από την υποχρέωση έκδοσης των προκηρύξεων, καθώς θα τις προετοιμάζουν τα αρμόδια υπουργεία και στη συνέχεια θα αποστέλλονται στο ΑΣΕΠ για έγκριση.

Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες για αλλαγές διοικήσεων και στα 522 ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ αρχής γενομένης από τα νοσοκομεία. Οι σχετικές αλλαγές στο σύνολο των φορέων εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί σε ένα έτος.

Αλλαγές στο σύστημα επιλογής προϊσταμένων

Παράλληλα, το υπουργείο Εσωτερικών επεξεργάζεται παρέμβαση στο σύστημα επιλογής προϊσταμένων στις θέσεις ευθύνης στο Δημόσιο. Η έλλειψη έως σήμερα ψηφιοποίησης του συνόλου των απαιτούμενων στοιχείων για τις επιλογές σε συνδυασμό με την επικέντρωση στα τυπικά προσόντα δυσχεραίνει την εκπλήρωση του στόχου της ανάδειξης των καταλληλότερων στελεχών της διοικητικής ιεραρχίας του δημοσίου στον προβλεπόμενο χρόνο των τριών ετών.

Το υπουργείο σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ κατευθύνεται τόσο στην απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας αξιοποιώντας υφιστάμενα εργαλεία μέχρι την ενεργοποίηση του HRMS, του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του δημοσίου όσο και την ενσωμάτωση εργαλείων διακρίβωσης κατάλληλων δεξιοτήτων, μέσω γραπτής δοκιμασίας πέραν των τυπικών προσόντων και της εργασιακής εμπειρίας. Η γραπτή δοκιμασία θα είναι στα πρότυπα του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, με τη διαφορά ότι θα επικεντρωθεί σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για τη θέση ευθύνης, όπως την ικανότητα στη διοίκηση ομάδας.




Νέο σύγχρονο σύστημα Μαγνητικής Τομογραφίας MAGNETOM της SIEMENS στην Medinet Καβάλας

Το διαγνωστικό Κέντρο Medinet Καβάλας (Euromedica Καβάλας) στην οδό Τενέδου 40 στην Ιχθυόσκαλα αναβαθμίζει το υπάρχον σύστημα Μαγνητικής Τομογραφίας με το ολοκαίνουριο Siemens Magnetom Aera

Το καινούριο αυτό το σύστημα είναι το μοναδικό στην Καβάλα αλλά στους γειτονικούς Νομούς με άνοιγμα 70 εκατοστά για τον εξεταζόμενο. Ταυτόχρονα, έχει και πολύ μικρότερο μήκος, με αποτέλεσμα την καλύτερη δυνατή αίσθηση άνεσης αλλά και ελαχιστοποίηση της κλειστοφοβίας.

Επιπρόσθετα, αυτές οι διαστάσεις κάνουν την εκτέλεση εξετάσεων σε άτομα με υψηλό σωματικό βάρος ή υψηλό δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ). Συγκεκριμένα δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν ασθενείς με βάρος ακόμα και πάνω από 200 κιλά.

Σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών, τώρα, πρόκειται για ένα Μαγνητικό Τομογράφο 1,5 Tesla με 48 ανεξάρτητα κανάλια και 204 υποδοχείς σημάτων. Αυτές οι δυνατότητες σε συνδυασμό με το πλέον σύγχρονο λογισμικό που διαθέτει την εκτέλεση όλου του φάσματος μαγνητικών τομογραφιών με πολύ μικρότερο χρόνο παραμονής του ασθενούς στο μηχάνημα.




Ηλεκτρικό σύστημα: «Stress test» από τρεις συνεχόμενους καύσωνες

Για  πρώτη φορά στην ιστορία το ηλεκτρικό σύστημα θα αντιμετωπίσει τόσο υψηλές θερμοκρασίες για περισσότερες από δύο εβδομάδες

Οι αλλεπάλληλοι καύσωνες δοκιμάζουν τις αντοχές του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας. Οι επίμονες υψηλές θερμοκρασίες  που σαρώνουν την Ελλάδα καταπονούν τα δίκτυα ηλεκτρισμού, αυξάνοντας τον κίνδυνο για διακοπές ρεύματος.  Πάντως, το τελευταίο δεκαήμερο, παρά τους «δίδυμους» καύσωνες,  το σύστημα του ΑΔΜΗΕ ανταποκρίθηκε με ελάχιστα προβλήματα που επιλύθηκαν άμεσα. Όσο για εκείνο του ΔΕΔΔΗΕ αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις σε διάφορες περιοχές της Αττικής, καθώς υπερθερμάνσεις σε μετασχηματιστές και γραμμές μέσης τάσης άφησαν δίχως ρεύμα για κάποιες ώρες χιλιάδες καταναλωτές σε διάφορες περιοχές της Ηλιούπολης, των Αγίων Αναργύρων, του Κέντρου της Αθήνας κ.ά..

Το τρίτο συνεχόμενο κύμα καύσωνα ωστόσο, το οποίο έρχεται από εβδομάδα,  θέτει το σύστημα σε κατάσταση συναγερμού. Όπως αναφέρει στον «ΟΤ» τεχνικό στέλεχος  του Διαχειριστή του συστήματος, «είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που αντιμετωπίζουμε τρεις αλλεπάλληλους καύσωνες και με τόσο υψηλές θερμοκρασίες, οπότε έπειτα από ένα καυτό δεκαήμερο και με τα 45άρια να συνεχίζονται και την επόμενη εβδομάδα μπαίνουμε σε …άγνωστα πεδία».

Η ζήτηση

Η  ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας από την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε …τροχιά ρεκόρ, ενδεχομένως και πάνω από 11.000 MW, καθώς αναμένονται ανώτατες θερμοκρασίες μεταξύ  44 και 46 βαθμών Κελσίου  σε  πολλές περιοχές της χώρας.

Σε κάθε περίπτωση, τα στελέχη  του ΑΔΜΗΕ δεν ανησυχούν ούτε για τα υψηλά μεσημεριανά φορτία, ούτε για τις απογευματινές και βραδινές ώρες οπότε παρατηρείται σημαντική πίεση στο ηλεκτρικό σύστημα καθώς σταματά η  παραγωγή των φωτοβολταϊκών. Όταν πέφτει ο ήλιος, το σύστημα στηρίζουν όλες οι διαθέσιμες θερμικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο και λιγνίτη. Άλλωστε και στους δύο προηγούμενους καύσωνες του Ιουλίου περί τα 1.300 MW έδιναν οι δύο νέες μονάδες φυσικού αερίου της Μυτιληναίος στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας και λιγνίτη της ΔΕΗ στην Πτολεμαΐδα.

Επίσης, σε ικανοποιητικό επίπεδο βρίσκονται και οι ταμιευτήρες των υδροηλεκτρικών της ΔΕΗ. Για τις μεσημεριανές ώρες αιχμής υψηλή είναι η παραγωγή των ηλιακών συστημάτων τις μεσημεριανές ώρες, αλλά και των αιολικών τις ημέρες που φυσάει.

Επίσης, σημαντική ασφάλεια παρέχουν και οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες έχουν ενισχυθεί και από τη  νέα γραμμή διασύνδεσης με τη Βουλγαρία που έχει τεθεί  σε δοκιμαστική λειτουργία. Για παράδειγμα την περασμένη Πέμπτη οπότε καταγράφηκε κορύφωση της ζήτησης (με 10.059 MW), η συνεισφορά των μονάδων φυσικού αερίου  στο ενεργειακό μίγμα ήταν στο   42,5%, των ΑΠΕ στο 18,9%,των εισαγωγών στο 16,7%, των λιγνιτικών στο 10,8% και των υδροηλεκτρικών στο 6,5%.

Δοκιμάζεται το σύστημα

Πάντως, από τις 12 Ιουλίου το σύστημα δοκιμάζεται με τη ζήτηση να κινείται στα …υψηλά των προβλέψεων σε απόλυτη συμφωνία με τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας. Ειδικότερα, η αιχμή της ζήτησης (μεσημέρι στις 3 μ.μ.) ήταν χθες στa 9.987 MW, την Πέμπτη στα 10.059 MW,  την Τετάρτη και την Τρίτη στα 9.596 MW. Υψηλά είχε κινηθεί η ζήτηση και τις πρώτες ημέρες του καύσωνα στις 13, 14 και 15 Ιουλίου.

Ο κίνδυνος λόγω των παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών εντοπίζεται στο ενδεχόμενο πιθανών   βλαβών στις γραμμές μεταφοράς και διανομής ή στις παλιές και καταπονημένες λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, οι οποίες δουλεύουν εδώ και μέρες στο «φουλ». Γι΄αυτό, το τεχνικό προσωπικό του ΑΔΜΗΕ έχει ξεκινήσει έκτακτους ελέγχους στον κρίσιμο εξοπλισμό του συστήματος προκειμένου να προλάβει τυχόν αστοχίες.