Παπαφιλίππου | “Τραυματική εμπειρία η αποχώρηση από τον ΣΥΡΙΖΑ, πέφτει σε αντιφάσεις ο Κασσελάκης”

Στην πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη  προχώρησε ο πρώην βουλευτής Καβάλας Γιώργος Παπαφιλίππου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ENA CHANNEL μετά την αποχώρηση του από τον ΣΥΡΙΖΑ Π-Σ.

Ο κ. Παπαφιλίππου αποχώρησε μαζί με άλλα 22 μέλη του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας μετά από τις εξελίξεις που έχουν γίνει στο κόμμα.

Ο ίδιος χαρακτήρισε σε δηλώσεις του ως “τραυματική εμπειρία” την αποχώρηση του από ένα κόμμα που στήριξε όλα αυτά τα χρόνια ωστόσο δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά.

Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά τον νέο Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Παπαφιλίππου τόνισε ότι πέφτει συνεχώς σε αντιφάσεις στα λεγόμενα του και πως δεν έχει κάποια ιδιαίτερα δεσμά με το κόμμα της Αριστεράς.

Επίσης έκανε αναφορά σε “λασπολογίες” που έχουν υπάρξει το τελευταίο διάστημα από άτομα που πρόσκεινται στην ηγετική ομάδα του κ. Κασσελάκη τα οποία παρακάλεσε να σταματήσουν καθώς μονάχα διογκώνουν την κατάσταση και το χάσμα μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ-Νέας Αριστεράς παρά το βελτιώνουν.

Τέλος για το νέο πολιτικό κόμμα που είναι στα σκαριά (Νέα Αριστερά) ο κ. Παπαφιλίππου είπε πως ακόμα είναι αρκετά νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα και να μετράμε τα ποσοστά αλλά είναι αισιόδοξος για ένα καλό ποσοστό ενόψει των ευρωεκλογών.

Δείτε ολόκληρη την συνέντευξη του κ. Παπαφιλίππου στον Απόστολο Ατζεμιδάκη :

 




Εκτός ΣΥΡΙΖΑ και ο Γιώργος Παπαφιλίππου -23 μέλη του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας αποχωρούν από το κόμμα με αιχμές

Στον «χορό» των αποχωρήσεων μελών και στελεχών από τον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία σε όλη την Ελλάδα μπήκαν και 23 μέλη του κόμματος από την Καβάλα, γνωστοποιώντας την απόφασή τους με κοινή επιστολή-δήλωση.

Ανάμεσα στα 23 μέλη του κόμματος που αποχωρούν, βρίσκεται και ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Παπαφιλίππου.




ΣΥΡΙΖΑ – Ραγκούσης: Να αλλάξει πορεία το «καράβι» πριν πέσουμε σε «παγόβουνο»

«Δεν μπορώ να συμφωνήσω με υπεραισιόδοξες προσεγγίσεις», δήλωσε σχολιάζοντας το κλίμα στον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιάννης Ραγκούσης

Τον κώδωνα του κινδύνου για το αποτέλεσμα που θα έχει ο ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές, έκρουσε ο Γιάννης Ραγκούσης, που ζήτησε το κόμμα να αλλάξει ρότα, πριν πέσει σε «παγόβουνο»

«Λυπάμαι πολύ που δεν μπορώ να συμφωνήσω με υπεραισιόδοξες προσεγγίσεις πως η πορεία μας είναι μια χαρά και δεν χρειάζεται αναστοχασμό κι επαναπροσδιορισμό», ανέφερε ο πρώην υπουργός.

Στη συνέχεια, τόνισε πως η ήττα στις εθνικές εκλογές δεν ήταν μία στρατηγική ήττα, διότι ο ΣΥΡΙΖΑ διατήρησε την ιδιότητα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Στρατηγική ήττα θα είναι όμως μία ήττα στις ευρωεκλογές εάν θα χάσουμε τη 2η θέση στην κοινωνία με πολύ χαμηλά ποσοστά. Θα είναι μία ήττα που θα περιορίσει δραματικά τις προοπτικές αναβίωσης του κυβερνητικού ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ», υπογράμμισε.

«Όταν το καράβι πλέει πρόσω ολοταχώς προς το «παγόβουνο» των ευρωεκλογών, σημασία δεν έχει σε ποια θέση κάθεσαι ή ποιο ρόλο έχεις.Σημασία έχει να κάνεις ΤΩΡΑ ό,τι μπορείς ώστε το καράβι να αλλάξει πορεία έγκαιρα, πριν από το «παγόβουνο». Μετά θα είναι αργά», τόνισε ο Γιάννης Ραγκούσης

Τα σημεία της τοποθέτησης του στην ΚΕ:

1. Ζήτημα στρατηγικής. Νέα Κεντροαριστερά.

Στη χώρα, με τη δουλειά που έκαναν και οι κυβερνήσεις του Αλέξη Τσίπρα, αποκαταστάθηκε η κανονικότητα.

Η οικονομική και η δημοσιονομική κανονικότητα. Η κοινωνική και εν μέρει η πολιτική κανονικότητα.

Γιατί εν μέρει η πολιτική κανονικότητα; Διότι, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει μία ισχυρή αντιπολίτευση απέναντι στην κυβέρνηση. Δεν είναι πολιτική κανονικότητα να υπάρχει ένα παντοδύναμο δεξιό κόμμα από τη μια και μια κατακερματισμένη προοδευτική αντιπολίτευση από την άλλη.

-Ωστόσο, έχει μεγάλη σημασία να διευκρινίσουμε ότι:
με βάση τον εκλογικό νόμο της ενισχυμένης αναλογικής, η συζήτηση για συνεργασία των προοδευτικών δυνάμεων είναι πλέον μια συζήτηση που θα μπορεί να παίρνει σάρκα και οστά ΜΟΝΟ (και τονίζω το μόνο) στις αυτοδιοικητικές εκλογές, στα συνδικάτα και σε ορισμένες, συγκεκριμένες κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες.

-Με βάση τον ισχύοντα εκλογικό νόμο που προφανώς ήρθε για να μείνει για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον, ο ρόλος της μεγάλης προοδευτικής αντιπολίτευσης, θα είναι ρόλος για έναν.

-Η εκτός ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Κεντροαριστερά είναι της τάξης του 30%, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 2009, των τελευταίων προμνημονιακών εκλογών.

-Μετά τις δραματικές εξελίξεις στο κόμμα μας, στο κόμμα που γεννήθηκε ως Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, δεν γνωρίζω αν υπάρχει και ποιο είναι το μέλλον της ριζοσπαστικής αριστεράς.

Γνωρίζω όμως ότι η κανονικότητα είναι ευκαιρία για την κεντροαριστερά.

Γι αυτό πιστεύω πως είναι η ώρα για μια Νέα, Σύγχρονη και κυρίως Μεγάλη Κεντροαριστερά, υπό την έννοια μιας μεγάλης συμμαχίας Σύγχρονης Αριστεράς και Κεντροαριστεράς, για την επόμενη Ελλάδα, όχι για την απερχόμενη Ελλάδα.

Μια νέα κεντροαριστερά των εργαζομένων και των Ελλήνων που παράγουν και δημιουργούν.

Μια νέα κεντροαριστερά της ευθύνης και της αξιοπιστίας.

Μια νέα κεντροαριστερά που δεν θα διακηρύξει μόνο το τι θέλουμε να κάνουμε, αλλά θα προσδιορίσει κι αυτό το έρημο το «πως» θα το κάνουμε.

Αυτήν τη νέα και μεγάλη κεντροαριστερά αναζητεί η πλειοψηφία των προοδευτικών πολιτών.

Αυτήν τη νέα και μεγάλη κεντροαριστερά δεν βρίσκει ακόμη, γι αυτό διατηρεί το πλεονέκτημα στον Κ.Μητσοτάκη.

Αυτή τη νέα κεντροαριστερά οφείλουμε να δημιουργήσουμε μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, όσοι πιστεύουμε σε αυτήν.

Και τελικά, αυτή η νέα κεντροαριστερά ή θα βρει χώρο να αναπνεύσει και να αναπτυχθεί εντός του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ή εκτός αυτού.

2. Το επείγον και κρίσιμο ζήτημα. Ευρωεκλογές.

Λυπάμαι πολύ που δεν μπορώ να συμφωνήσω με υπεραισιόδοξες προσεγγίσεις πως η πορεία μας είναι μια χαρά και δεν χρειάζεται αναστοχασμό κι επαναπροσδιορισμό.

-Η ήττα στις εθνικές εκλογές δεν ήταν μία στρατηγική ήττα, διότι διατηρήσαμε την ιδιότητα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Στρατηγική ήττα θα είναι όμως μία ήττα στις ευρωεκλογές εάν θα χάσουμε τη 2η θέση στην κοινωνία με πολύ χαμηλά ποσοστά.
Θα είναι μία ήττα που θα περιορίσει δραματικά τις προοπτικές αναβίωσης του κυβερνητικού ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

-Όταν το καράβι πλέει πρόσω ολοταχώς προς το «παγόβουνο» των ευρωεκλογών, σημασία δεν έχει σε ποια θέση κάθεσαι ή ποιο ρόλο έχεις.
Σημασία έχει να κάνεις ΤΩΡΑ ό,τι μπορείς ώστε το καράβι να αλλάξει πορεία έγκαιρα, πριν από το «παγόβουνο».
Μετά θα είναι αργά.

-Δεν αρκεί να σχεδιάσουμε μια σειρά από σωστές, θετικές δράσεις με κορυφαία το έκτακτο συνέδριο.

Απαιτείται και κάτι άλλο κατά τη γνώμη μου πιο σημαντικό. Απαιτείται να αναιρέσουμε συγκεκριμένους λόγους-σύμβολα εξαιτίας των οποίων στερηθήκαμε χιλιάδες μετριοπαθείς ψηφοφόρους. Αυτό πρέπει να γίνει. Αυτό θα συνεχίσω να προσπαθώ.

-Και όσοι σήμερα λένε πρέπει να δουλέψετε όλοι μαζί … μετά τη σύγκρουση με το παγόβουνο θα λένε «κι εσείς τι κάνατε για να προλάβετε το κακό; Γιατί δεν μιλούσατε πριν;»

Μπορούμε να την αποφύγουμε. Μπορούμε. Μπορούμε να γυρίσουμε να παιγνίδι στο δεύτερο ημίχρονο; Είναι δύσκολο, αλλά μπορούμε … αν αλλάξουμε πορεία.

3.Ένα ζήτημα ιδιαίτερης συμβολικής αξίας. Αμυντικές δαπάνες.

Για συμβολικούς κυρίως λόγους – όπως έκανα και τα προηγούμενα χρόνια, αλλά τότε ήμουν στη μειοψηφία – επαναφέρω την πρότασή μου να υπερψηφίζουμε τις αμυντικές δαπάνες, ξεκινώντας από τον εφετινό κρατικό προϋπολογισμό.

Να αφαιρέσουμε έτσι, ένα όπλο-σύμβολο από τη φαρέτρα της ΝΔ εναντίον μας. Διατηρώντας βεβαίως στο ακέραιο την κριτική μας για τις αποφάσεις αμυντικής πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης.




Δημοσκόπηση GPO: Στο 2,5% η Νέα Αριστέρα – Παραμένει πρώτη η ΝΔ, τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ με 9,8%

Τι έδειξε η πρώτη δημοσκόπηση με συμμετοχή της Νέας Αριστεράς – Τι ποσοστά καταγράφουν τα κόμματα

Ποσοστό 2,5% λαμβάνει η Νέα Αριστερά, ο νεόσυστατος πολιτικός φορέας που συγκρότησαν οι 11 βουλευτές που αποχώρησαν από τον του ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση της GPO για την εφημερίδα «Παραπολιτικά».

Στη δημοσκόπηση που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας, Σάββατο (09/12), η Νέα Δημοκρατία παραμένει σταθερά πρώτη στο 35,7% σε ό,τι αφορά την πρόθεση ψήφου ενώ ακολουθεί με διαφορά 23 μονάδων το ΠΑΣΟΚ με ποσοστό 12,1%.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υποχωρεί στην τρίτη θέση με ποσοστό 9,8% με διαφορά 0,9 μονάδων από το ΚΚΕ που βρίσκεται στην τέταρτη θέση.

Ακολουθούν η Ελληνική Λύση (5,4%), Σπαρτιάτες (3,2%), Πλεύση (2,8%) και Νίκη (2,7%).

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη Νέα Αριστερά σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, την είδηση της δημιουργίας της νέας πολιτικής κίνησης παρακολούθησε ή πληροφορήθηκε περίπου το 90% των πολιτών.

Επίσης, αξιοσημείωτο είναι και το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι θεωρούν πολύ και αρκετά πιθανό το ενδεχόμενο να ψηφίσουν τη Νέα Αριστερά στις επερχόμενες ευρωεκλογές και το οποίο αθροίζεται στο 5,8% επί του συνόλου, με το 2,4% να εμφανίζεται βέβαιο για την επιλογή του και το 3,4% να τη θεωρεί αρκετά πιθανή.




«Νέα Αριστερά»: Αυτό είναι το όνομα της Κ.Ο. των 11 «πρώην» του ΣΥΡΙΖΑ

«Νέα Αριστερά» θα ονομάζεται η Κοινοβουλευτική Ομάδα των 11 βουλευτών που προέκυψαν από την πρόσφατη διάσπαση στον ΣΥΡΙΖΑ

Το όνομα της νέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας θα ανακοινωθεί επίσημα σε εκδήλωση στο Σεράφειο επί της οδού Πειραιώς, όπου «βαφτίζουν» το κόμμα τους οι 11 ανεξάρτητοι βουλευτές που αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικη Συμμαχία.

Πρόκειται για τους Έφη Αχτσιόγλου, Αλέξη Χαρίτση, Νάσο Ηλιόπουλο, Δημήτρη Τζανακόπουλο, Θεανώ Φωτίου, Σία Αναγνωστοπούλου, Μερόπη Τζούφη, Ευκλείδη Τσακαλώτο, Πέτη Πέρκα, Χουσείν Ζειμπέκ και Φερχάτ Οζγκιούρ.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα υπάρξουν σύντομες τοποθετήσεις από τους Αχτσιόγλου, Ηλιοπουλο, Τσακαλώτο και ομιλία Χαρίτση.

Θα ακολουθήσει συζήτηση ανάμεσα στους παρόντες βουλευτές και στελέχη των τάσεων «6+6» και της «Ομπρέλας».

Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας θα είναι ο Αλέξης Χαρίτσης, οι Νάσος Ηλιόπουλος και Ευκλείδης Τσακαλώτος θα αναλάβουν ρόλο κοινοβουλευτικού εκπροσώπου, ενώ η Πέτη Πέρκα θα είναι η γραμματέας της.

Οι «11» θέλουν να προτάξουν ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας, το οποίο δεν θα είναι αρχηγοκεντρικό, αλλά πιο συλλογικό.

Μάλιστα, το γεγονός ότι η Σία Αναγνωστοπούλου -που θα αναλάβει τον τομέα Εξωτερικής Πολιτικής- θα είναι εκείνη που θα συναντήσει τη Τρίτη, τον υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Γεραπετρίτη, είναι ενδεικτική των προθέσεων τους.




Νέο κύμα φυγής από τον ΣΥΡΙΖΑ: Αποχώρησαν 85 μέλη | «Ασπόνδυλο, θολό αρχηγικό μόρφωμα»

Συνεχίζεται η φυγή από τον ΣΥΡΙΖΑ, με δεκάδες ακόμη μέλη και στελέχη του κόμματος από τη Βόρεια Αθήνα να ανακοινώνουν την αποχώρησή τους.

Στην κοινή του ανακοίνωση, κατηγορούν τη σημερινή ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ και τον Στέφανο Κασσελάκη ότι οδηγούν τον ΣΥΡΙΖΑ στο να γίνει ένα σε ένα ασπόνδυλο, θολό, λαϊκίστικο και αρχηγικό μόρφωμα.

Προαναγγέλλουν πως θα ενταχθούν στο νέο πολιτικό φορέα που ετοιμάζεται από τα κορυφαία στελέχη που έχουν αποχωρήσει. Το κείμενο αποχώρησης υπογράφουν 85 μέλη του Βόρειου Τομέα.

Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής: «Μετά από χρόνια προσφοράς και ενεργής συμβολής στους αγώνες του κόμματός μας, οδηγούμαστε με αισθήματα ευθύνης, λύπης και αγωνίας, σε αποχώρηση από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Αυτή η οδυνηρή απόφαση δεν ήταν για εμάς καθόλου εύκολη. Γίνεται όμως επιβεβλημένη από το κλίμα τοξικότητας που έχει επικρατήσει και τις γρήγορα επιδεινούμενες εσωκομματικές εξελίξεις.

Δυστυχώς η σημερινή ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τον οδηγεί με ταχύτητα σε ζητήματα πολιτικών επιλογών, δημοκρατικής λειτουργίας, ύφους και ήθους, σε ένα ασπόνδυλο, θολό, λαϊκίστικο και αρχηγικό μόρφωμα, που δεν έχει καμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που όλοι γνωρίσαμε και για τον οποίον αγωνιστήκαμε.

Ο ΣΥΡΙΖΑ που στηρίξαμε για χρόνια σε δύσκολους καιρούς, που υπήρξε πολιτική έκφραση της πληθυντικής Αριστεράς και παρά τις αδυναμίες και τα λάθη, που κυβέρνησε τη χώρα και την έβγαλε από τα μνημόνια με τη κοινωνία όρθια, δεν υπάρχει πιά.

Διαψεύδονται καθημερινά ολοένα και περισσότερο τις ελπίδες όχι μόνο των αριστερών, αλλά πολλών προοδευτικών και δημοκρατικών πολιτών.

Με την αποχώρησή μας κλείνει ένας κύκλος.

Τίποτε όμως δεν σταματάει εδώ.

Παραμένουμε παρόντες και παρούσες στους συλλογικούς αγώνες της κοινωνίας, έτοιμες και έτοιμοι να αποτελέσουμε μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την ανασυγκρότηση των δυνάμεων της σύγχρονης ευρωπαϊκής Αριστεράς και του ευρύτερου προοδευτικού χώρου.

Για να δημιουργηθεί ένα αποτελεσματικό αντίβαρο στην παντοδυναμία της ΝΔ και για τη διαμόρφωση μιας νέας αριστερής και προοδευτικής πλειοψηφίας, ικανής να κυβερνήσει την χώρα υπέρ της κοινωνικής προόδου, της δημοκρατίας και των συμφερόντων των πολλών.

Μέλη Οργάνωσης Αγίας Παρασκευής

ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ ΚΑΙΤΗ – ΜΕΛΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΑΡ/ΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΖΕΡΒΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ

ΖΕΡΒΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

ΚΑΠΑΡΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΚΟΥΒΑΡΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΛΕΚΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΛΕΚΚΑ ΝΙΚΗ

ΜΥΓΔΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ

ΠΕΝΤΑΡΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΧΡΥΣΟΧΟΟΥ ΟΛΓΑ

Μέλη Οργάνωσης Ηρακλείου Αττικής

ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΑΝΑΤΟΛΗ

ΒΕΛΕΤΖΑ ΦΩΤΕΙΝΗ

ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΕΞΙΟΣ – ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ

ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ

ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΙΩΑΝΝΑ – ΜΕΛΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΑΡ/ΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ

ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΠΕΛΑΓΙΑ

ΚΟΝΤΟΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΜΑΚΑΡΗ ΕΛΕΝΗ

ΜΑΚΑΡΗ ΜΑΡΙΑ

ΜΑΚΑΡΗ ΟΛΓΑ

ΜΑΚΑΡΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

ΜΑΝΙΟΥ ΟΛΓΑ

ΜΠΟΥΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΤΣΙΒΑΚΟΥΔΗΣ ΑΡΤΕΜΗΣ

Μέλη Οργάνωσης Νέου Ψυχικού- Φιλοθέης – Ψυχικού

ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ – ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΘΕΗΣ / ΨΥΧΙΚΟΥ

ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ ΑΛΕΚΟΣ

ΒΛΑΒΙΑΝΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΒΛΑΒΙΑΝΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΖΑΧΑΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

ΖΗΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ

ΚΑΝΟΝΗ ΡΕΝΑ

ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ ΚΙΜΩΝ

ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΣΟΦΙΑ

ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΟΣ

ΚΑΡΒΟΥΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

ΚΑΡΒΟΥΝΗ ΚΑΙΤΗ

ΚΑΤΣΙΜΠΑΡΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΚΑΨΑΣΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΚΕΛΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΑΡΗΣ

ΚΕΛΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΚΕΛΑΝΤΩΝΑΚΗ ΜΑΡΙΛΕΝΑ

ΚΕΧΡΙΜΠΑΡΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

ΚΟΛΟΚΑΘΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΚΟΝΤΑΡΑ ΡΟΖΥ

ΚΟΥΛΟΥΦΑΚΟΥ ΧΡΥΣΑ

ΚΟΥΣΕΡΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΜΑΡΚΕΤΗ-ΒΡΕΤΤΟΥ ΜΑΡΩ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ Ο.Μ.

ΜΑΤΘΑΙΟΥ EΛΕΝΗ – ΜΕΛΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ Ο.Μ.

ΜΑΤΘΑΙΟΥ EIΡΗΝΗ

ΜΠΑΡΔΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

ΜΕΝΕΜΕΝΟΓΛΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

ΜΗΛΙΩΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΜΟΥΓΚΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ Ο.Μ.

ΜΟΥΡΤΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

ΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΟΝΗΣ

ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΠΑΝΤΑΖΗ ΦΡΟΣΩ

ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ

ΠΑΠΑΖΑΧΑΡΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ

ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

ΠΟΡΙΩΤΟΥ ΜΑΙΡΗ

ΣΕΡΙΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΣΕΡΙΑΤΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΜΑΝΤΩ

ΣΜΥΡΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΣΟΥΜΠΑΣΑΚΗ ΝΑΝΤΙΑ – ΜΕΛΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΑΡ/ΚΗΣ Β. Α.

ΣΟΥΜΠΑΣΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ

ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΛΕΝΑ

ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ ΧΑΡΙΣ

ΤΣΑΓΚΛΑΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ – ΜΕΛΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ Ο.Μ.

ΦΛΕΓΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΧΑΤΖΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ».




Αλλαγή σελίδας για τον ΣΥΡΙΖΑ μετά την αποχώρηση στελεχών – Νέα Κ.Ο με Πρόεδρο τον Α. Χαρίτση

Αλλαγή σελίδας για τον ΣΥΡΙΖΑ μετά την αποχώρηση της ομάδας Αχτσιόγλου με αιχμές για την ηγεσία του κόμματος. Ο Στέφανος Κασσελάκης επέλεξε να κρατήσει χαμηλούς τόνους στη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας ενώ οι εννέα αποχωρήσαντες ετοιμάζονται ήδη να συγκροτήσουν Κ.Ο με τους Τσακαλώτο και Πέρκα από την «Ομπρέλα» και επικεφαλής, όπως όλα δείχνουν, τον Αλέξη Χαρίτση. Την ίδια ώρα ο Διονύσης Τεμπονέρας άσκησε κριτική στον Σ. Κασσελάκη δείχνοντας εμφανώς πως διεκδικεί να παίξει τον δεύτερο πόλο εντός του ΣΥΡΙΖΑ.




Οικονόμου | Όσα συμβαίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ είναι το αποτέλεσμα ενός ελλείμματος πραγματισμού

Στο έλλειμμα πραγματισμού απέδωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, την κατάσταση που επικρατεί στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1, ο κ. Οικονόμου τόνισε πως η παρούσα κατάσταση στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν χαροποιεί ούτε τον ίδιο, ούτε όμως τη Νέα Δημοκρατία.

«Εμένα προσωπικά, αλλά και τη Νέα Δημοκρατία νομίζω συνολικά, ούτε μας χαροποιεί ούτε μας ευχαριστεί. Η πολιτική παρατήρηση είναι ότι, κατά τη γνώμη μου, τα όσα συμβαίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ είναι το αποτέλεσμα ενός ελλείμματος πραγματισμού που χαρακτήρισε το χώρο αυτό για πάρα πολλά χρόνια, ενός πολιτικού πραγματισμού και εγκλωβισμού σε ένα πολιτικό και ιδεολογικό σχήμα ερμηνείας της κοινωνίας και της πραγματικότητας που δεν μπορεί να προσφέρει εναλλακτική», ανέφερε ο υπουργός.

«Η Αστυνομία κάνει εξαιρετικό έργο, αλλά προσπαθούμε να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι»

Αναφορικά με την απομάκρυνση του διοικητή του Α.Τ. Ωρωπού επειδή δεν ενημέρωσε εγκαίρως τις εισαγγελικές αρχές ότι ο 23χρονος από την Συρία, που κατηγορείται για επιθέσεις σε γυναίκες στα Εξάρχεια, δεν έδωσε το «παρών» όπως όριζαν τα περιοριστικά μέτρα που του επιβλήθηκαν, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη επισήμανε πως οι παθογένειες βγήκαν στο φως κατ’ αρχάς λόγω της σύλληψης του δράστη.

«Όλα αυτά ήρθαν στην επιφάνεια γιατί η Αστυνομία, με γρήγορα αντανακλαστικά, έπιασε τον δράση. Να φωτίσουμε τις πλευρές τις προβληματικές, αλλά να μην υποτιμούμε το μείζον, το οποίο είναι ότι η Αστυνομία με πολύ γρήγορα αντανακλαστικά, αξιοποιώντας το υλικό, τις μαρτυρίες και τα υπόλοιπα, τον ταυτοποίησε, τον βρήκε και τον συνέλαβε» σημείωσε ο κ. Οικονόμου και συνέχισε λέγοντας: «Αυτή η υπόθεση έφερε στην επιφάνεια μία σειρά αδυναμιών. Εγώ δεν θα μιλήσω για αδυναμίες που άπτονται άλλων τομέων και άλλων υπουργείων, όπως “γιατί αυτός αποφυλακίστηκε”, “πώς αποφυλακίζεις έναν άνθρωπο που δεν έχει μόνιμη κατοικία, του λες πήγαινε μείνε σε μία δομή”, “πώς όταν τον αποφυλακίζεις δεν κοιτάς την άδεια παραμονής”, τέλος πάντων, μία σειρά από πράγματα».

Παράλληλα επισήμανε: «Σε ό,τι αφορά τον δικό μας τον τομέα, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, την Ελληνική Αστυνομία, η επιτυχία της σύλληψης έφερε στην επιφάνεια μία ατυχή διαχείριση σε ό,τι αφορά τη συνέπεια τήρησης των περιοριστικών όρων. Αυτός έπρεπε να εμφανίζεται στο τμήμα τρεις φορές τον μήνα από τον Αύγουστο του 2023, που αποφυλακίστηκε, στο Αστυνομικό Τμήμα Ωρωπού. Δεν εμφανίστηκε. Κανονικά θα έπρεπε να είχε σταλεί έγκαιρα ειδοποίηση στην Εισαγγελία ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν εμφανίζεται για να ενεργοποιηθεί μία διαδικασία».

Επιπρόσθετα ο κ. Οικονόμου τόνισε: «Η Ελληνική Αστυνομία, κάνει ένα εξαιρετικό έργο, απέναντι στο οργανωμένο έγκλημα, απέναντι σε κάθε μορφή παραβατικότητας κάθε μέρα, με τις επιτυχίες της, τις άτυχες στιγμές της, με τον χρόνο που χρειάζεται για να εξιχνιάσει εγκλήματα. Κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό, και οι δείκτες της εγκληματικότητας το δείχνουν και οι τελευταίες επιτυχίες επίσης. Έχουμε πρόβλημα επάνδρωσης ή διάταξης δυνάμεων και προσπαθούμε να το διορθώσουμε. Αυτό όμως δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελεί δικαιολογία σε ό,τι αφορά, κάποιες βασικές λειτουργίες. Είδαμε τώρα τι έγινε με τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Προσπαθούμε να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι».




Αποχωρεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και ο πρώην υπουργός Νίκος Παρασκευόπουλος | Δεν παίρνω διαζύγιο από την ανανεωτική Αριστερά

Αποχωρεί από τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και ο πρώην υπουργός Νίκος Παρασκευόπουλος, ακολουθώντας τα βήματα του Ευκλείδη Τσακαλώτου, της Πέτης Πέρκα, της Έφης Αχτσιόγλου, του Αλέξη Χαρίτση και επτά ακόμη βουλευτών που ανεξαρτητοποιήθηκαν χθες, καθώς και πολλών ακόμη κομματικών συντρόφων. Ο κ. Παρασκευόπουλος με άρθρο του στο News 247 αναφέρει χαρακτηριστικά υπό μορφή υστερόγραφου τα εξής:

«ΥΓ. Η αποχώρησή μου από το ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με πολλούς συντρόφους φίλους και φίλες, δεν αποτελεί διαζύγιο από τον χώρο της ανανεωτικής Αριστεράς, ούτε συνδέεται με πικρίες. Προσωπικά δοκιμάστηκα, ας κρίνουν οι άλλοι, απέκτησα γνώσεις και έγινα ταπεινότερος συνειδητοποιώντας πόσες δυσκολίες και δεσμεύσεις έχει η πολιτική δράση. Δεν παραλείπω όμως τις βαθιές ευχαριστίες: Όχι μόνο στους συναδέλφους μου, αλλά και στους μαθητές και στις μαθήτριές μου που προσήλθαν και εργαστήκαμε μαζί σε υποθέσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης και ύστερα της Βουλής. Θαύμαζα τη δουλειά τους, μοιραστήκαμε πολλά άγχη και λιγότερες χαρές, σήμερα είμαστε όλοι φίλοι. Επίσης, ευχαριστώ ιδιαίτερα όσους αγωνιστήκαμε για να αντιμετωπίσουμε ειδικά τις βαρβαρότητες που συνδέθηκαν με την έκδοση του γνωστού «επάρατου» νόμου».

Και συνεχίζει: «Ευχαριστώ τον Αλέξη Τσίπρα, στον οποίο οφείλω την απότομη είσοδό μου στην τότε κυβέρνηση, και τη δυνατότητα να συμβάλω σε ένα σημαντικό τομέα. Αργότερα έκανε επιλογές που καθόλου δεν με εκφράζουν, αλλά κρατώ τα θετικά. Για την πρόσφατη περίοδο, τέλος, ευχαριστώ τον Ευρωβουλευτή Κώστα Αρβανίτη, που μου έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθώ εθελοντικά με σημαντικά θέματα του Ευρωκοινοβουλίου. Στη νέα πορεία, δεν είμαι σίγουρος για τα κυβικά του οχήματος, αλλά βλέπω ένα καθαρό ορίζοντα».




Πώς αντιδρά το Μαξίμου στη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ

Πολλές είναι οι αναγνώσεις του κυβερνητικού επιτελείου για την κατάσταση στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ μετά και τις τελευταίες αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών και την διάσπαση του δεύτερου σε δύναμη κοινοβουλευτικού κόμματος.

Η απουσία ισχυρής και αξιόπιστης αντιπολίτευσης είναι κάτι που κατά γενική ομολογία δεν ευνοεί την εύρυθμη λειτουργία της πολιτικής ζωής του τόπου. Από την άλλη όμως η χώρα και οι πολίτες της δεν μπορούν να περιμένουν να φέρει μια νέα πολιτική ταυτότητα ο κ. Κασσελάκης στο κόμμα του αφού πρώτα «χωρίσουν οι δρόμοι του» με πολλούς από τους συντρόφους του στον ΣΥΡΙΖΑ, τόνιζαν συνεργάτες του πρωθυπουργού.

Κυβερνητικά και κομματικά στελέχη επιμένουν ότι δεν είναι δουλειά της ΝΔ να σχολιάζει τις εξελίξεις σε ένα άλλο κόμμα αλλά σημειώνουν ότι όλα όσα συμβαίνουν στο εσωτερικό του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης εν πολλοίς τους δικαιώνουν.

Γιατί, όπως λένε, η ΝΔ ακόμα και σε εποχές εσωστρέφειας ως μια σταθερή και παραδοσιακή πολιτική δύναμη κατάφερε να βγει πιο δυνατή. Αντίθετα όπως αποδεικνύεται ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει το ίδιο γερά πολιτικά θεμέλια και επίσης «πληρώνει» την τακτική του μηδενισμού, του λαϊκισμού και των ανηλεών επιθέσεων με την οποία πορεύτηκε στην σύγχρονη πολιτική ιστορία του τόπου.

Όταν σε κρίσιμες στιγμές για την πορεία της χώρας δεν αξιοποίησε θετικά την δύναμη εξουσίας που είχε στα χέρια του αλλά έταζε στους πάντες τα πάντα, άκριτα και χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες.

Η διαρκής πτωτική πορεία που διαγράφεται στις δημοσκοπήσεις, τονίζουν, μπορεί να είναι φωτογραφία της στιγμής αλλά δεν δείχνει να ανακόπτεται ούτε από το ξεκαθάρισμα που γίνεται στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ.

Φέρνουν ως παράδειγμα την τελευταία δημοσκόπηση της Pulse η οποία καταγράφει ξεκάθαρα από τη μια την μάχη ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για την 2η θέση αλλά και το γεγονός ότι ο νέος Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος  Κασσελάκης δεν πείθει. 

Στην πρόθεση ψήφου η πολιτική παντοδυναμία της ΝΔ επιβεβαιώνεται καθώς λαμβάνει ποσοστό 33%, έναντι 13% του ΠΑΣΟΚ που βρίσκεται στη δεύτερη θέση και 12,5% του ΣΥΡΙΖΑ. Το ΚΚΕ λαμβάνει 9%.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ φυλλοροεί διαρκώς και μπορεί να παίζουμε χωρίς αντίπαλο αλλά αυτή είναι η μεγαλύτερη παγίδα για μια κατά τα άλλα ισχυρή κυβέρνηση», τόνιζε έμπειρο κυβερνητικό στέλεχος στο newsbeast.gr.

Μάλιστα, ο πρωθυπουργός από τα Καμένα Βούρλα όπου βρέθηκε χθες και μιλώντας ενώπιον κομματικών στελεχών «έδειξε« τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να πορευθούν ενόψει και των κρίσιμων ευρωεκλογών.

«Αφού ανεβάσατε τον πήχη τόσο ψηλά εδώ στα Καμένα Βούρλα, πρέπει να κάνουμε μία προσπάθεια να τον ξεπεράσουμε ακόμα μία φορά στις εκλογές που θα γίνουν το 2024. Και θα σας ζητήσω να μην ασχολούμαστε καθόλου με το τι συμβαίνει στην αντιπολίτευση», είπε χαρακτηριστικά και ξεκαθάρισε ότι μάχη πρέπει να δοθεί με τα καθημερινά προβλήματα των πολιτών.




ΣΥΡΙΖΑ: Νέας αποχωρήσεις αναμένονται από στελέχη της Νεολαίας

Ανοιχτή και για νέες αποχωρήσεις συνεχίζει να είναι η πόρτα της Κουμουνδούρου, καθώς ο κύκλος της φυγής στελεχών που αντιδρούν στον τρόπο που ασκεί την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία ο Στέφανος Κασσελάκης δεν έχει κλείσει.

Μέχρι στιγμής το κόμμα μετρά περίπου 1.000 αποχωρήσεις στελεχών, κυρίως όσων πρόσκεινται στην «Ομπρέλα» που έχει άτυπο επικεφαλής τον Ευκλείδη Τσακαλώτο, ενώ μόλις χθες ανεξαρτητοποιήθηκαν άλλοι 9 βουλευτές. Πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο αναμένεται ένα ακόμη μεγάλο κύμα φυγής αυτή τη φορά από στελέχη τος Νεολαίας.

Αύριο συνεδριάζει το Κεντρικό Συμβούλιο της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ  και κατά τη διάρκειά ή αμέσως μετά αναμένεται να αποχωρήσουν πάρα πολλά μέλη, κάτι που το περιμένει από τώρα και το περιβάλλον του κ. Κασσελάκη.

Παράλληλα εντός του Σαββατοκύριακου αναμένεται να ληφθεί η απόφαση και για το όνομα που θα έχει η νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα (Κ.Ο.) η οποία όπως όλα δείχνουν θα έχει επικεφαλής τον Αλέξη Χαρίτση και θα απαρτίζεται από τους 9 βουλευτές που αποχώρησαν χθες συν τον Ευκλείδη Τσακαλώτο με την Πέτη Πέρκα που είχαν ανεξαρτητοποιηθεί προ ημερών. Οι αποχωρήσεις όμως αναμένεται να κλιμακωθούν τις προσεχείς ημέρες και σε επίπεδο τοπικών και νομαρχιακών οργανώσεων.

Κατόπιν όλων αυτών υπάρχει ένα έντονο μούδιασμα και μια αμηχανία στην Κουμουνδούρου καθώς όλοι περίμεναν τη διάσπαση αλλά όχι ότι θα ήταν τόσο μεγάλη. Θυμίζουμε ότι χθες συνεδρίασε η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ υπό τον κ. Κασσελάκη όπου αποτιμήθηκε η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και στην ομόφωνη απόφαση τονίζεται πως «η σημερινή (σ.σ. χθεσινή) διάσπαση δυστυχώς δεν αποτελεί έκπληξη, είχε προαναγγελθεί εδώ και καιρό».

«Η μόνη διαφωνία όσων εγκαταλείπουν το κόμμα, είναι η διαφωνία με τη βούληση της βάσης. Η άρνησή τους να αποδεχθούν το αποτέλεσμα των εσωκομματικών εκλογών, δηλαδή την επιλογή των δεκάδων χιλιάδων μελών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία που εξέλεξαν δημοκρατικά τον Στέφανο Κασσελάκη πρόεδρο του κόμματος» υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος του κόμματος προχωρά τώρα σε αναδίπλωση ως προς την εξαγγελία του πως θα δημιουργούσε Πολιτικό Κέντρο. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί καθώς η Πολιτική Γραμματεία μετά την αποχώρηση των μελών που είχαν συγκρουστεί μαζί του, θα λειτουργεί και ως Πολιτικό Κέντρο, με την νέα συνεδρίαση να ορίζεται για την επόμενη εβδομάδα.

Όπως είπε ο κ. Κασσελάκης «η Πολιτική Γραμματεία θα συνεδριάζει κάθε δύο εβδομάδες. Θα είναι παραγωγικό, συντροφικό και αποτελεσματικό όργανο, το οποίο θα έχει δυναμική. Είχαμε πει πως ένα από τα θέματα που θα συζητήσουμε, θα είναι η δημιουργία πολιτικού κέντρου. Εσείς είστε το πολιτικό κέντρο. Χρειάζεται να σκεφτούμε νέα μοντέλα και να παράξουμε πολιτική. Να εργαζόμαστε ισότιμα με ανοιχτό μυαλό και με σεβασμό. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου πρώτο βιολί, είμαστε μια ορχήστρα. Αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι να υποταχτεί το εγώ στο εμείς».

Αυτό που ζητά τώρα η ηγεσία από τα εναπομείναντα κομματικά στελέχη είναι εξωστρέφεια, ώστε να ξεχαστεί το βαθύ ρήγμα που έχει δημιουργηθεί.




Αποχώρησε από τον ΣΥΡΙΖΑ η ομάδα Αχτσιόγλου – Ανεξαρτητοποιήθηκαν Φερχάτ-Ζεϊμπέκ

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ καθώς την ανεξαρτητοποίηση τους ανακοίνωσαν 9 βουλευτές, με σκληρές αιχμές εναντίον του Στέφανου Κασσελάκη. Εκτιμάται ότι σύντομα θα συγκροτήσουν μια νέα κοινοβουλευτική ομάδα, με την προσθήκη του Ευκλείδη Τσακαλώτου και της Πέτης Πέρκα. Εκτός ΣΥΡΙΖΑ και ο ευρωβουλευτής Δημήτρης Παπαδημούλης, για καθαρά πολίτικους λογούς όπως αναφέρει στην επιστολή του. Τα βλέμματα τώρα στρέφονται στις επόμενες κινήσεις του Στέφανου Κασσελάκη.




Διάσπαση ΣΥΡΙΖΑ: Μετά την ομάδα Αχτσιόγλου ακολουθεί η Νεολαία – Οι επόμενες κινήσεις Κασσελάκη

Νέο κύκλο αποχωρήσεων από τον ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία μέσα σε δεκαπέντε ημέρες σηματοδότησε η ανεξαρτητοποίηση βουλευτών και στελεχών της τάσης «6 συν 6», καθώς κύμα παραιτήσεων εξελίσσεται από νωρίς το πρωί. Εκτός από τους βουλευτές:

· Αναγνωστόπουλου Σία

· Αχτσιόγλου Έφη

· Ζειμπεκ Χουσεΐν
· Ηλιόπουλος Νάσος
· Τζανακόπουλος Δημήτρης
· Τζούφη Μερόπη
· Φερχάτ Οζγκιουρ
· Φωτίου Θεανώ
· Χαρίτσης Αλέξης
,που ανεξαρτητοποιήθηκαν, ενημερώνοντας σχετικά τον Πρόεδρο της Βουλής, Κώστα Τασούλα, σειρά κορυφαίων στελεχών συνυπέγραψαν το κείμενο αποχώρησης των «6 συν 6», μεταξύ των οποίων είναι οι πρώην Βουλευτές Ειρήνη Αγαθοπούλου, Νάσος Αθανασίου, οι πρώην Υφυπουργοί Στάθης Γιαννακίδης και Ελευθερία Χατζηγεωργίου και οι πρώην Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων Κώστας Πουλάκης και Ανδρέας Νεφελούδης.

Της εξόδου της τάσης «6 συν 6» ακολούθησε η αποχώρηση από το κόμμα του Ευρωβουλευτή, Δημήτρη Παπαδημούλη, με τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ να χάνει πλέον 3 στους 5 Ευρωβουλευτές του, ενώ δεν φαίνεται προσώρας να αποχωρεί ο Γιάννης Δραγασάκης. Ερωτηματικό, ωστόσο, παραμένει το τι θα πράξουν κομματικά στελέχη, αλλά και πρώην στελέχη της διακυβέρνησης Τσίπρα, τα οποία τάχθηκαν ανοιχτά υπέρ της υποψηφιότητας της Έφης Αχτσιόγλου το περασμένο καλοκαίρι, τη στιγμή που στο κείμενο της αποχώρησής τους τα στελέχη των «6 συν 6» υπερασπίζονται την «κληρονομιά Τσίπρα» και ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, λέγοντας πως «παραμένουμε περήφανοι για όσα καταφέραμε την περίοδο 2015-2019 με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε το έργο να διασώσει την κοινωνική συνοχή μιας χρεωκοπημένης χώρας. Κρατάμε από την πολύτιμη και δύσκολη αυτή μάχη τις μεγάλες τομές στην κοινωνική και εργατική πολιτική, την επιτυχία της εξόδου από τα Μνημόνια, την εθνική αυτοπεποίθηση που οδήγησε στην Συμφωνία των Πρεσπών».

Νέο κύμα το Σαββατοκύριακο

Εν τω μεταξύ, νέες αποχωρήσεις προοιωνίζονται στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οπότε αναμένεται να συνεδριάσει το Σάββατο το Κεντρικό Συμβούλιο της Νεολαίας, με το κλίμα να έχει βαρύνει πάρα πολύ, όπως διαφάνηκε και από τις επετειακές εκδηλώσεις του Πολυτεχνείου. Σημειωτέον ότι Έφη Αχτσιόγλου και Αλέξης Χαρίτσης συμμετείχαν στην πορεία στο μπλοκ των φοιτητών του ΣΥΡΙΖΑ στα πανεπιστήμια, εντείνοντας τις διεργασίες στα νεότερα ηλικιακά στρώματα του κόμματος.

Παράλληλα, δυναμική εξόδου αναμένεται να καταγραφεί τις επόμενες ώρες και σε επίπεδο νομαρχιακών και τοπικών οργανώσεων, όπου παραιτούνται ήδη από χθες στελέχη στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, καθώς πολλά στελέχη του κομματικού μηχανισμού πρόσκεινται στην τάση «6 συν 6» σε πανελλαδική κλίμακα.

Στο επίκεντρο οι «Προεδρικοί»

Με αυτά τα δεδομένα, επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης αναμένεται να αποτελέσει η στάση των «Προεδρικών», οι οποίοι πλέον αποτελούν την πιο συμπαγή και εναπομείνασα εσωκομματική ομάδα, με τον Πρόεδρο του κόμματος, Στέφανο Κασσελάκη, να ρίχνει νέες γέφυρες μέσω του… Πολιτικού Κέντρου, δηλαδή ενός νέου κομματικού οργάνου που θα επιφορτιστεί με τον πολιτικό σχεδιασμό. Το γεγονός ότι οι «Προεδρικοί» έστειλαν «τελεσίγραφο» προς τον κ. Κασσελάκη την παραμονή της Κεντρικής Επιτροπής υπήρξε το πρώτο σήμα, τη στιγμή που την τροπολογία για να άρει το εσωκομματικό δημοψήφισμα συνυπέγραψαν κορυφαία στελέχη της τάσης, όπως οι: Αλέκος Φλαμπουράρης, Γεροβασίλη, Κώστας Ζαχαριάδης, Γιάννης Ραγκούσης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου και Γιάννης Ραγκούσης.

Η συμμετοχή, ωστόσο, στο νέο κομματικό όργανο θα κριθεί στην πράξη, αλλά και από τα δείγματα γραφής της νέας ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στο εξής, καθώς πληροφορίες θέλουν αρκετά «προεδρικά» στελέχη προβληματισμένα σε σχέση με το βαθμό υπεράσπισης της «κληρονομιάς Τσίπρα» από την νέα ηγετική ομάδα, αλλά και με το πολιτικό στίγμα του κόμματος, το οποίο προσέκρουσε στους… «νοικοκυραίους».

Πάντως, η συνθήκη της ύπαρξης «δύο ΣΥΡΙΖΑ» στα έδρανα της Βουλής δεν φαίνεται ευχάριστη για μερίδα βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης που έχουν επιλέξει μια πιο μετριοπαθή στάση, περιμένοντας να δουν την πορεία του κόμματος μέχρι το συνέδριο.

Η στάση Τσίπρα

Τη διχοτόμηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος δεν κατάφερε να αποτρέψει ούτε η παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα, την οποία θεωρούν καθυστερημένη στελέχη της «Ομπρέλας», καθώς τα «μυστικά» ραντεβού στο γραφείο του για να μεταπείσει την ομάδα των «6 συν 6» αποδείχθηκαν άκαρπα.

Στο πλαίσιο αυτό, το επόμενο χρονικό διάστημα ο πρώην Πρόεδρος και Πρωθυπουργός του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, ο οποίος παραμένει βουλευτής του κόμματος, θα γίνει αναγκαστικά κοινωνός της εικόνας του διασπασμένου ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, με τα στελέχη που έχουν αποχωρήσει να δηλώνουν «περήφανοι» για την διακυβέρνησή του, την τετραετία 2015-2019, έχοντας θητεύσει σε κυβερνητικά πόστα στο πλάι του.




Ο «κύβος ερρίφθη» – Αποχωρεί από τον ΣΥΡΙΖΑ η ομάδα Αχτσιόγλου – Ανεξαρτητοποιούνται 9 βουλευτές

Είναι οριστικό πλέον πως η ομάδα Αχτσιόγλου αποχωρεί από τον ΣΥΡΙΖΑ, αφού ο Αλέξης Χαρίτσης και ο Νάσος Ηλιόπουλος βρίσκονται στο γραφείο του προέδρου της Βουλής, κ. Τασούλα όπου ανακοίνωσαν την αποχώρησή τους από το κόμμα.

Οι δύο βουλευτές ενημέρωσαν τον Πρόεδρο της Βουλής για την απόφαση ανεξαρτητοποίησης των εξής:

  • Αναγνωστόπουλου Σία
  • Αχτσιόγλου Έφη
  • Ζειμπεκ Χουσεΐν
  • Ηλιόπουλος Νάσος
  • Τζανακόπουλος Δημήτρης
  • Τζούφη Μερόπη
  • Φερχάτ Οζγκιουρ
  • Φωτίου Θεανώ
  • Χαρίτσης Αλέξης

Η επιστολή αποχώρησης της ομάδας Αχτσιόγλου:

Η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο. Οι εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου του 2023 ανέδειξαν μια ισχυρή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία νιώθει παντοδύναμη να συνεχίσει την αντικοινωνική της πολιτική και να επιβάλλει μια δεξιά ατζέντα σε κρίσιμα θέματα που σφραγίζουν το μέλλον της χώρας. Ο πολιτικός άξονας έχει μετατοπιστεί προς τα Δεξιά, η άκρα Δεξιά και οι αντιδραστικές αντιλήψεις κερδίζουν έδαφος, η βαρβαρότητα της καθημερινότητας μετατρέπεται σε νέα κανονικότητα. Απέναντι σε αυτήν την εξέλιξη, οι δυνάμεις της προοδευτικής αντιπολίτευσης εμφανίζονται σε απόσταση από τις αγωνίες και τα προβλήματα των πολιτών. Το θέμα είναι βαθιά πολιτικό. Απουσιάζει ένα σύγχρονο πολιτικό και κοινωνικό σχέδιο που πείθει, όχι ρητορικά, αλλά στην πράξη, ότι μπορούμε να νικήσουμε την κυριαρχία της Δεξιάς. Και όμως. Οι δυνατότητες υπάρχουν.

Εκατομμύρια πολίτες αναζητούν μια ισχυρή, προγραμματική και οραματική αντιπολίτευση που θα
μπορέσει να εκφράσει ένα νέο σχέδιο για την προοδευτική αναγέννηση της χώρας. Μπορούμε να τα καταφέρουμε. Αλλά αυτό απαιτεί μια σύγχρονη αριστερή πολιτική της ευθύνης και της ελπίδας. Που θα πείθει και θα εμπνέει.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βιώνει μια διαλυτική κρίση. Ο νέος Πρόεδρος του κόμματος και η ηγετική ομάδα αρνούνται να αναγνωρίσουν και να συζητήσουν τον πολιτικό πυρήνα του προβλήματος. Αντί αυτού, επιλέγουν το ερμηνευτικό σχήμα του «εσωτερικού εχθρού» και της «Πέμπτης Φάλαγγας». Όταν δεν επιλέγουν τις επιθέσεις και τις προσβολές, καταφεύγουν σε έναν απλουστευτικό, κενό περιεχομένου, λόγο με γενικόλογα συνθήματα. Τα αποτελέσματα είναι ορατά. Αυτή τη στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βυθίζεται στην ανυποληψία και στην απαξίωση. Είναι μια επώδυνη και διαλυτική διαδικασία που πλήττει όχι μόνο το ιστορικό κόμμα της Αριστεράς, αλλά συνολικά τις προοδευτικές δυνάμεις και τη Δημοκρατία της χώρας.

Ο Στέφανος Κασσελάκης αναδείχθηκε δημοκρατικά. Αλλά πορεύεται αντιδημοκρατικά. Διαλύει τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και τον μετατρέπει σε ένα άμορφο κόμμα, ενώ την ίδια στιγμή το πολιτικό του στίγμα εκπέμπει ένα συνονθύλευμα αντιφατικών απόψεων χωρίς κανένα προγραμματικό βάθος. Ένδειξη αυτής της παθογένειας είναι οι θέσεις που εκφράζει ο Πρόεδρος για κρίσιμα ζητήματα, όπου με ευκολία τη μια μέρα δηλώνει την υποταγή του κόμματος στα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και την άλλη ξεσπαθώνει ρητορικά,αλλά καθόλου πειστικά εναντίον τους. Η αναξιοπιστία του, η υπονόμευση του κυβερνητικού έργου της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (2015-2019), η αυταρχική συμπεριφορά που είδαμε στην τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας. Είναι
μια πορεία, δυστυχώς, δίχως επιστροφή.

Όσες και όσοι υπογράφουμε αυτό το κείμενο αναγνωρίζουμε την ανάγκη και αναλαμβάνουμε την ευθύνη μιας αποφασιστικής τομής στην πορεία εκφυλισμού και απαξίωσης της Αριστεράς και των προοδευτικών δυνάμεων στη χώρα μας.

Αναγνωρίζουμε τις δικές μας ευθύνες στην ανοχή, στο όνομα της πολιτικής ενότητας, σε προβληματικά φαινόμενα που οδήγησαν στην κρίση του κόμματος, την ανοχή σε διχαστικές συμπεριφορές που τροφοδότησαν το αντί-ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο και απομάκρυναν από κοντά μας προοδευτικούς πολίτες καλής θέλησης.

Την ίδια στιγμή παραμένουμε περήφανοι για όσα καταφέραμε την περίοδο 2015-2019 με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε το έργο να διασώσει την κοινωνική συνοχή μιας χρεωκοπημένης χώρας. Κρατάμε από την πολύτιμη και δύσκολη αυτή μάχη τις μεγάλες τομές στην κοινωνική και εργατική πολιτική, την επιτυχία της εξόδου από τα Μνημόνια, την εθνική αυτοπεποίθηση που οδήγησε στην Συμφωνία των Πρεσπών.

Και κυρίως κρατάμε την επίγνωση ότι η σύγχρονη Αριστερά είναι αυτή που συγκρούεται και σχεδιάζει, που μιλά συγκεκριμένα και αναλαμβάνει την ευθύνη της άσκησης πολιτικής, που αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων στο σήμερα. Η δική μας Αριστερά δεν περιορίζεται στη θέση της συνεπούς αντιπολίτευσης. Είναι η Αριστερά που διεκδικεί την κυβέρνηση. Λέει αυτό που πιστεύει και πιστεύει αυτό που λέει. Εμείς, μέλη της Κεντρικής Επιτροπής, σήμερα αποχωρούμε από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.Το βήμα που κάνουμε εκκινεί από μια σκληρή παραδοχή. Η κατάσταση που έχει παγιωθεί στον ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ δεν μας επιτρέπει να υπερασπιστούμε, να υλοποιήσουμε και να ανανεώσουμε το πρόγραμμα και το πολιτικό σχέδιο με βάση το οποίο διεκδικήσαμε την υποστήριξη και την ψήφο των πολιτών στις πρόσφατες εκλογικές αναμετρήσεις.

Η ιδεολογική μετατόπιση από αρχές και αξίες της σύγχρονης Αριστεράς, η ανεπάρκεια και οι αντιφατικές τοποθετήσεις της νέας ηγετικής ομάδας, στερούν κάθε αξιοπιστία. Ακυρώνουν κάθε προσπάθεια συσπείρωσης ευρύτερων προοδευτικών δυνάμεων από όλο το φάσμα της Αριστεράς, της
Κεντροαριστεράς και της Οικολογίας και νικηφόρας πορείας ενάντια στην πολιτική της ΝΔ. Σήμερα όμως κάνουμε ένα βήμα που κοιτάει στο μέλλον.

Η Ελλάδα χρειάζεται πολιτικά ισχυρή και προγραμματικά οραματική προοδευτική αντιπολίτευση, που όχι μόνο θα αμφισβητεί την ηγεμονία της Νέας Δημοκρατίας, αλλά θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ανατροπή της. Αυτό απαιτεί τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πολιτικού περιεχομένου πάνω στα μεγάλα ερωτήματα της εποχής μας: την κλιματική κρίση που επικαθορίζει συνολικά μία νέα ιστορική περίοδο, την ενδυνάμωση της εργασίας στις νέες προκλήσεις, το παραγωγικό μοντέλο της χώρας, τις κοινωνικές ανισότητες, τις σύγχρονες έμφυλες και φεμινιστικές διεκδικήσεις, το περιεχόμενο και τους θεσμούς της Δημοκρατίας. Τα σύγχρονα αιτήματα που συνομιλούν με τον στρατηγικό στόχο για σοσιαλισμό με δημοκρατία και
ελευθερία.Ο πολιτικός χρόνος είναι πυκνός και απαιτεί τολμηρά βήματα. Οι παλιές συνταγές έχουν δείξει τα όριά τους.

Δική μας φιλοδοξία είναι να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός αριστερού και προοδευτικού χώρου που θα διαμορφώσει τις απαντήσεις και το πολιτικό σχέδιο που θα ανταποκρίνεται στις αναζητήσεις και στις προσδοκίες των πολιτών. Όχι μόνοι και μόνες μας. Όχι με τη λογική της τεχνητής συγκόλλησης παλιών ή νέων θραυσμάτων. Αλλά μέσα από την πολιτική και οργανωτική δουλειά από τα κάτω, από την ανασύνθεση των προοδευτικών δυνάμεων, από την διαμόρφωση ενός σύγχρονού πολιτικού και κοινωνικού ρεύματος με τους αριστερούς και προοδευτικούς πολίτες, με τα σύγχρονα κοινωνικά κινήματα, με τις δυνάμεις της πολιτικής οικολογίας, με τους ανθρώπους που δίνουν τη μάχη ενάντια στους αποκλεισμούς, στις διακρίσεις, στις δυσκολίες και στον εκφασισμό της καθημερινής ζωής.

Μπορούμε να νικήσουμε. Το 2024 σφραγίζεται από το ορόσημο των 50 ετών της Τρίτης Ελληνικής Δημοκρατίας. Έχει έρθει η ώρα για μια επανεκκίνησητης Δημοκρατίας. Μια νέα πορεία για τη χώρα που θα στηρίζεται στα μεγάλα κεκτημένα της Μεταπολίτευσης, αλλά την ίδια στιγμή θα προωθεί αποφασιστικές τομές και προοδευτικές πολιτικές που δίνουν υπόσταση στο σύγχρονο περιεχόμενο της Δημοκρατίας: μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας και δικαιοσύνης. Μια κοινωνία ασφάλειας, συμπερίληψης και καλύτερης ζωής. Σε αυτόν τον στόχο θα αφιερώσουμε όλες μας τις δυνάμεις.

ΑΓΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΝΑΣΟΣ
ΑΚΡΙΒΟΥΛΗ ΖΩΗ
ΑΚΡΙΤΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΩΤΗΡΗΣ
ΑΛΕΞΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ
ΑΜΠΑΤΖΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΙΑ
ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ ΕΦΗ
ΒΑΓΙΩΝΑΚΗ ΒΑΛΙΑ
ΒΑΜΒΟΥΡΕΛΛΗ ΜΑΡΙΑ
ΒΑΜΒΟΥΡΕΛΛΗΣ ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΣ
ΒΑΡΕΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ (ΒΙΚΥ)
ΒΕΡΕΛΗ ΒΑΣΩ
ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ ΕΛΙΣΑΒΕΤ (ΕΛΙΖΑ)
ΓΙΑΜΠΟΥΡΑΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ
ΖΑΒΟΓΙΑΝΝΗ ΗΡΩ
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΑΣΟΣ
ΘΕΟΧΑΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ (ΚΑΙΤΗ)
ΚΑΒΟΥΡΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΚΑΛΑΜΑΡΗ ΜΑΡΙΑ
ΚΑΛΕΣΗ ΕΛΙΖΑ
ΚΑΛΦΑΚΑΚΟΥ ΡΙΑ
ΚΑΡΑΤΣΙΟΥΜΠΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΚΑΡΛΑΥΤΗ ΣΤΕΛΛΑ

ΚΑΡΠΟΖΗΛΟΣ ΚΩΣΤΗΣ
ΚΕΧΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ
ΚΙΟΥΡΗ ΧΑΡΑ
ΚΟΛΤΣΙΔΑ ΔΑΝΑΗ
ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΟΓΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΚΟΥΤΑ ΑΝΝΑ
ΛΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΛΟΓΟΘΕΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΜΗΤΣΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ
ΜΠΙΣΤΗΣ ΝΙΚΟΣ
ΝΑΤΣΙΚΑ ΑΓΛΑΙΑ
ΝΕΦΕΛΟΥΔΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΠΑΝΔΗ ΣΟΦΙΑ
ΠΑΠΠΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΠΟΥΛΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΡΟΔΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΣΑΜΠΑΤΑΚΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΣΔΡΑΛΗ ΕΛΕΝΗ
ΣΙΑΝΟΥ ΦΩΤΕΙΝΉ
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΤΖΟΥΦΗ ΜΕΡΟΠΗ
ΤΟΠΑΛΙΑΝ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΤΡΑΥΛΟΥ ΟΛΓΑ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΧΑΡΙΣ
ΦΕΡΧΑΡΤ ΟΖΓΚΙΟΥΡ
ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΥΑΝΘΙΑ
ΦΩΤΙΟΥ ΘΕΑΝΩ
ΧΑΡΙΤΣΗΣ ΑΛΕΞΗΣ
ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ




ΣYΡΙΖΑ: Ο Δημήτρης Βέττας υπεύθυνος για τα Περιφερειακά ΜΜΕ

Το Γραφείο Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανου Κασσελάκη, ανακοινώνει ότι ο Δημήτριος Βέττας αναλαμβάνει καθήκοντα υπεύθυνου για τα περιφερειακά Μέσα.

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα του Υπεύθυνου για τα Περιφερειακά Μέσα, Δημήτρη Βέττα:

Ο Δημήτρης Βέττας είναι πτυχιούχος αγροτικής οικονομίας.

Συμμετείχε σε συνδικαλιστικούς φορείς της ΕΣΕΕ στον Δήμο Στυλίδας και την Ανατολική Φθιώτιδα.

Διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Στυλίδας και περιφερειακός σύμβουλος του νομού Φθιώτιδας.

Τον Ιανουάριο και τον Σεπτέμβριο του 2015 έως και το 2019 εξελέγη βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Από το 2020 είναι διευθυντικό στέλεχος σε Α.Ε η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των αθλητικών δημοσίων και ιδιωτικών υποδομών και επενδύσεων στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Εκπρόσωπος Τύπου: Δώρα Αυγέρη

Αναπληρωτής: Παυσανίας Παπαγεωργίου




Προς την “πόρτα της εξόδου” από τον ΣΥΡΙΖΑ η ομάδα Αχτσιόγλου

Η αντίστροφη μέτρηση για τα στελέχη και τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ που συσπειρώνονται γύρω από το μπλοκ της Εφης Αχτσιόγλου έχει ξεκινήσει από το βράδυ της Κυριακής.

Η πολύωρη τηλεσύσκεψη πάνω από 950 μετεχόντων είχε τον χαρακτήρα διαβούλευσης μα και οριστικής απόφασης για αποχώρηση από την Κουμουνδούρου. Η δε βάση των μελών ήταν εξόχως σκληρή και ήθελε αποφασιστική ρήξη άμεσα.

Κάτι που προφανώς συνεκτίμησαν τα κορυφαία στελέχη του εν λόγω ρεύματος. Η ίδια η διαρροή της ομάδας εξάλλου μιλάει πια για δυσκολία συνύπαρξης με τη σημερινή ηγεσία Κασσελάκη, ενώ το χάσμα, όπως σημείωσε η ίδια η Αχτσιόγλου, είναι «δομικού τύπου».

Τις τελευταίες ώρες τα στελέχη της ομάδας ζύγιζαν τις αποφάσεις τους ως προς μια πιο συντονισμένη στρατηγική, ενώ ένα εκ των ονομάτων που ακούγεται ζωηρά για την επόμενη ημέρα της νέας ΚΟ και τα ηνία της είναι αυτό του Αλέξη Χαρίτση, χωρίς όμως να έχει κλειδώσει κάτι.

Η όλη στάση της Αχτσιόγλου στην τηλεδιάσκεψη της Κυριακής έχει τη δική της σημασία και αυτό είναι κάτι που μετρούν στο κλειστό επιτελείο και συντονιστικό του ρεύματος των «6+6». Προφανώς υπέρ της αποχώρησης, αλλά με τον αστερίσκο των υλικών και πρακτικών δυσκολιών. Των οργανωτικών μέσων, αλλά και του όλου στόχου: θα είναι ένας φορέας ιδεολογικής καθαρότητας ή κυβερνητικού προτάγματος;

Η όλη κίνηση θέλει, όπως φέρεται να είπε, δουλειά και διεργασίες οι οποίες σε κάθε επίπεδο απαιτούν διαφορετικό χρόνο και διαφορετικές τακτικές κινήσεις. Κι εδώ έγκειται το όλο ζύγισμα της ομάδας.

Το επόμενο βήμα χρειάζεται συνεπώς οικονομική στήριξη, ώστε να δημιουργηθεί και να λειτουργήσει μια οργανωτική βάση, καθώς και μια κοινοβουλευτική ομάδα που θα μπορεί να λειτουργήσει ως ενιαίος σχηματισμός με τα αντίστοιχα προνόμια στη Βουλή και όχι ως ομάδα ανεξάρτητων μεμονωμένων βουλευτών.

Μια τρίτη παράμετρος, όπως έχει τεθεί ουσιαστικά και από την Αχτσιόγλου, είναι η πολιτική στόχευση του εγχειρήματος.




ΣΥΡΙΖΑ | Αντίστροφη μέτρηση για έξοδο της ομάδας Αχτσιόγλου

Τελεσιγράφο να αποφασίσουν εδώ και τώρα αν θα αποχωρήσουν έστειλε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ στην ομάδα των Αχτσιόγλου, Ηλιόπουλου και Χαρίτση που βρίσκονται ένα βήμα πριν την έξοδο.

Οι δηλώσεις του Παύλου Πολάκη για την Σία Αναγνωστοπούλου λειτούργησαν ως επιταχυντής του αρνητικού κλίματος και των εξελίξεων εν μέσω της πανελλαδικής συνεδρίασης και με τον χαρακτηρισμό περί βούρκου που αποδίδεται στον Νάσο Ηλιόπουλο να ρίχνει και άλλο λάδι στην φωτιά.

Ο Στέφανος Κασσελάκης μιλώντας στο «Κόκκινο» υποστήριξε πως δεν βοήθησαν οι δηλώσεις Πολάκη ενώ άφησε αιχμές και κατά του Αλέξη Τσίπρα μέσω της κριτικής που άσκησε στην επιλογή Βαρουφάκη και παράλληλα δήλωσε πως ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε στις βουλευτικές εκλογές επειδή δεν είχε αξιόπιστη κυβερνητική πρόταση.




Δημοσκόπηση GPO: Σταθερά πρώτο κόμμα η ΝΔ με 36% -Τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ με 11%, δεύτερο το ΠΑΣΟΚ με 12,1%

Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης της GPO που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Παρπολιτικά εμφανίζουν το ΣΥΡΙΖΑ τρίτο κόμμα τον ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με την ταυτότητα της έρευνας η δημοσκόπηση διενεργήθηκε το διάστημα 13 – 15 Νοεμβρίου 2023 σε πανελλαδικό δείγμα 1.200 ατόμων.

Σύμφωνα λοιπόν με τη δημοσκόπηση της GPO για τα parapolitika η ΝΔ παραμένει στην πρώτη θέση καθώς στην πρόθεση ψήφου συγκεντρώνει 36% και στη συνέχεια ακολουθούν στη δεύτερη θέση το ΠΑΣΟΚ με 12,1% και τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ με 11%.

Πρόκειται για τη δεύτερη δημοσκόπηση μετά από αυτήν της Opinion Poll για το Action 24 που ο ΣΥΡΙΖΑ πέφτει στην τρίτη θέση και το ΠΑΣΟΚ σκαρφαλώνει στη δεύτερη.

Δημοσκόπηση GPO: Πρόθεση ψήφου
ΝΔ:36%
ΠΑΣΟΚ: 12,1%
ΣΥΡΙΖΑ: 11%
ΚΚΕ: 8,9%
Ελληνική Λύση: 5,4%
Νίκη: 2,8%
Πλεύση Ελευθερίας: 3,1%
ΜέΡΑ25: 1,2%
Σπαρτιάτες: 3,6%
Αναποφάσιστοι: 10,3%

Σταθερά καταλληλότερος πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Καταλληλότερος πρωθυπουργός παραμένει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με 47,7%, ενώ ο Νίκος Ανδρουλάκης συγκεντρώνει 13,5% και ο Στέφανος Κασσελάκης το 11,6%. Το 22,6% πιστεύει ότι κανένας από τους τρεις δεν είναι κατάλληλος για πρωθυπουργός.

Αρνητική για την πορεία του ΣΥΡΙΖΑ η επιλογή του Στέφανου Κασσελάκη
Το 71,2% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η επιλογή του Στέφανου Κασσελάκη στην προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ είναι αρνητική/ μάλλον αρνητική για την πορεία του κόμματος, ενώ το 22,3% βλέπει θετικά/μάλλον θετικά αυτή την επιλογή.

Το 68,8% βλέπει διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ
Παράλληλα, το 63,7% εκτιμά ότι οι αποχωρήσεις στελεχών είναι μία αρνητική εξέλιξη για τον ΣΥΡΙΖΑ, την ώρα που το 74,7% πιστεύει ότι αυτές οι αποχωρήσεις θα αποδυναμώσουν το κόμμα και σε άλλο ερώτημα, το 68,8% βλέπει διάλυση του ΣΥΡΙΖΑ μετά τις τελευταίες εξελίξεις




Δημοσκόπηση Opinion Poll: Στο 38,5% η ΝΔ, για πρώτη φορά δεύτερο κόμμα το ΠΑΣΟΚ – Τρίτος ο ΣΥΡΙΖΑ

Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια το ΠΑΣΟΚ περνά τον ΣΥΡΙΖΑ στην εκτίμηση ψήφου, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Opinion Poll που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Action 24.

Πιο συγκεκριμένα, το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει 16%, με τον ΣΥΡΙΖΑ να μένει στο 14,7% και το ΚΚΕ να καταγράφεται στο 10,6%.

Η κυριαρχία της ΝΔ παραμένει αδιαμφισβήτητη, καθώς συγκεντρώνει 38,5% στην εκτίμηση ψήφου, παρά το γεγονός ότι η ακρίβεια θολώνει την κυβερνητική εικόνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 28,3% δηλώνει πολύ ή αρκετά ικανοποιημένο – ωστόσο, περίπου ένας στους τρεις δηλώνει «λίγο ικανοποιημένος» – πράγμα που υποδηλώνει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών δεν στέκεται απέναντι από την κυβέρνηση. Την ίδια στιγμή, καταγράφεται ένα 42,7% στήριξης στα φορολογικά μέτρα για τους ελεύθερους επαγγελματίες.




Τάιλερ Μακμπέθ: Θα κάνουμε ό,τι πρέπει για να γίνει πρωθυπουργός ο Στέφανος Κασσελάκης | Τι λέει για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ

ΟΣτέφανος Κασσελάκης μίλησε χθες το βράδυ στο «Ενώπιος Ενωπίω» και στον Νίκο Χατζηνικολάου, ενώ στην εκπομπή προβλήθηκαν και δηλώσεις του Τάιλερ Μακμπέθ, ο οποίος μίλησε για τον σύζυγό του, για το αν βιώνει ρατσισμό στην Ελλάδα και για το πώς βλέπει το πολιτικό μέλλον του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.

«Είναι ενδιαφέρον γιατί δεν αισθάνομαι απαραίτητα ρατσισμό επειδή είμαι γκέι και ταυτίζομαι ως γκέι και το δηλώνω προς τα έξω. Ειλικρινά, νιώθω ότι έχω νιώσει διάκριση επειδή δεν είμαι Έλληνας. Έτσι, όταν πολλοί μπορεί να σκεφτούν ότι πιθανότατα θα βίωσα διακρίσεις επειδή είμαι γκέι, στην πραγματικότητα είναι το αντίθετο. Νιώθω πιο άβολα σε πολλές περιπτώσεις όπου, ξέρετε, δυστυχώς, δεν μπορώ να μιλήσω τη γλώσσα αυτή τη στιγμή. Δουλεύω για να φτάσω εκεί. Αλλά, ξέρετε, είμαι ξένος και έχω έρθει στη χώρα του ελληνικού λαού και αυτή είναι η χώρα τους».

«Και έτσι καταλαβαίνω ότι σε κάποιο βαθμό είναι περίεργοι να μάθουν ποιος είμαι. Αλλά την ίδια στιγμή, υπάρχει μια συγκεκριμένη δήλωση που έγινε για μένα «Ξέρετε, είμαστε εντάξει που είστε γκέι οι δυο σας, αλλά γιατί δεν βρήκε Έλληνα;».

«Και αυτό είναι πάντα κάτι που με χτυπάει πραγματικά. Και με έκανε να νιώσω κάπως να με ξεχωρίζουν, επειδή, ξέρετε, είμαι κι εγώ άνθρωπος. Και υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορώ να προσφέρω. Το ότι δεν είμαι Έλληνας δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να νιώθω ίσως ευπρόσδεκτος εδώ, γιατί στο τέλος της ημέρας, ο σύντροφός μου είναι Έλληνας. Ανέλαβε αυτόν τον ηγετικό ρόλο και είμαστε αυτοί που είμαστε». Και συμπλήρωσε: «Αυτό είναι λοιπόν μια περίπτωση για την οποία μιλάω, στη γενική εικόνα του να είμαι εδώ και να ζω στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες, προφανώς ένιωσα πολύ ευπρόσδεκτος ως επί το πλείστον, αλλά υπήρξαν μερικές δηλώσεις εδώ και εκεί που με έκαναν να νιώσω ελαφρά διάκριση».

«Οι άνθρωποι δέχτηκαν ότι είμαστε αυθεντικοί»

Ο Τάιλερ Μακμπέθ είπε ακόμα ότι η κοινωνία βλέπει πως είναι αυθεντικοί. «Νομίζω ότι οι άνθρωποι βλέπουν απλώς να είμαστε αυθεντικοί, να είμαστε ο εαυτός μας. Και κοίτα, ο καθένας έχει άποψη, ο καθένας έχει τις δικές του απόψεις για τα πράγματα. Αλλά θα έλεγα ότι η κοινωνία γενικά ήταν πολύ ανοιχτή, ξέρετε, ίσως ακόμη και στο να επανεξετάσει τη σκέψη της σχετικά με τη γνώμη που θα είχαν, να δουν ένα γκέι ζευγάρι ή να έβλεπαν ένα γκέι ζευγάρι σε ηγετικό ρόλο, ή, ξέρετε, πολλές φορές οι άνθρωποι χρειάζονται απλώς την έκθεση.

Πρέπει να δουν κάποιον που προσδιορίζεται με έναν τρόπο και να αλληλεπιδράσουν μαζί του προτού μπορέσουν να καταλάβουν τι σημαίνει αυτή η κατάσταση, όπως τι σημαίνει αλληλεπίδραση με έναν ομοφυλόφιλο, τι σημαίνει να αλληλεπιδρούν με ένα γκέι ζευγάρι. Πολλοί άνθρωποι δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να το κάνουν αυτό. Νομίζω λοιπόν ότι με λίγη έκθεση, οι άνθρωποι ήταν πολύ πιο ανοιχτόμυαλοι από όσο ίσως, νομίζω, όλοι μας περιμέναμε. Αυτό ήταν πολύ θετικό για εμάς, θα έλεγα».

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Για την πολιτική στην Ελλάδα και τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Τάιλερ Μακμπέθ είπε: «Ως πολίτης πιστεύω η κοινωνία εδώ, και όντας από το εξωτερικό, όπως, ξέρετε, μόλις αρχίζω να καταλαβαίνω την πολιτική σκηνή και το κλίμα εδώ στην Ελλάδα, θεωρώ ότι η εξέλιξη είναι απαραίτητη. Εννοώ, μιλάτε για ένα κόμμα που ήταν στην ηγεσία της χώρας. Και δεν μπόρεσε να τη διατηρήσει ή ακόμα και να διατηρήσει την υποστήριξη του κόσμου σε καμία από τις εκλογές που ακολούθησαν. Οπότε πρέπει να υπάρξει πραγματικά μια ενδοσκόπηση. Όπως και στην αρχή αυτής της συνέντευξης, σας είπα ότι για να μπορέσετε να βρείτε τον κατάλληλο σύντροφο στη ζωή, πρέπει να υπάρχει αυτογνωσία στο τι θέλεις και ποιος είσαι. Η ίδια σκέψη ισχύει για οτιδήποτε στη ζωή. Όπως ακριβώς και σε αυτό το κόμμα. Αυτό το κόμμα πρέπει να κοιτάξει μέσα στο κόμμα και να πει, τι συμβαίνει; Ποια είναι τα προβλήματα; Και πρέπει να προσπαθήσουν να τα αντιμετωπίσουν. Και νομίζω ότι αυτό προσπάθησε να κάνει ο Στέφανος από τότε που εξελέγη».

Σχολιάζοντας το αν επηρεάζεται από τις εξελίξεις ο Στέφανος Κασσελάκης, ο Τάιλερ Μακμπέθ είπε: «Νομίζω ότι δεν ξέρω να υπάρχει ένα πράγμα που τον έχει επηρεάσει περισσότερο. Πιστεύω ότι αν μη τι άλλο, αυτό τον έχει κάνει πιο ανθεκτικό και έχει δημιουργήσει μια ισχυρότερη φιλοδοξία και ώθηση να το κάνει αυτό γιατί συνειδητοποιεί ότι το κάνει για τους σωστούς λόγους. Είναι ένας ξεχωριστός άνθρωπος με την έννοια ότι τον έχω δει να εξελίσσεται με πολλές διαφορετικές μορφές επαγγελματικά όλα αυτά τα χρόνια και να δημιουργεί τη δική του επιχείρηση και να το κάνει πολύ επιτυχημένα και με απίστευτες συνθήκες που ήταν εντελώς εναντίον του. Και αυτό είναι ένα παρόμοιο σενάριο, ειλικρινά, αλλά σε πολιτική μορφή. Και έτσι είναι ενδιαφέρον να δούμε την ικανότητά του να ελίσσεται και να κάνει αυτό που πιστεύω ότι είναι μέχρι στιγμής πολύ επιτυχημένος χειρισμός».

Ο ανταγωνισμός

Ο Τάιλερ Μακμπέθ είπε ότι στην σχέση του με τον Στέφανο Κασσελάκη δεν υπάρχει ανταγωνισμός. «Δεν νομίζω ότι υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των δύο. Νομίζω ότι στο τέλος της ημέρας, δεν πρέπει να έχεις άποψη γι’ αυτό, αλλά απλά να κοιτάξεις τα γεγονότα. Θέλετε κάποιον που να διοικεί μια χώρα με ηθικό τρόπο ή θέλετε κάποιον που παίρνει από εσάς τους πολίτες της χώρας? Νομίζω ότι αυτά είναι απλώς γενικά πράγματα που κάθε άτομο στην κοινωνία πρέπει να αναρωτηθεί. Άρα δεν είναι και τόσο ανταγωνισμός. Έχει να κάνει μόνο με το ποιος μπορεί να κάνει τη δουλειά και να την κάνει με ηθικό τρόπο και να την κάνει για τους σωστούς λόγους. Αυτή είναι η σκέψη μου».

Σας ενδιαφέρει η πολιτική; Όχι όχι.

 

Ξεκαθάρισε ο σύζυγος του Στέφανου Κασσελάκη ότι η πολιτική δεν τον ενδιαφέρει: «Όχι, Όχι», είπε και συμπλήρωσε: «Δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για την πολιτική, αλλά αγαπώ την ιατρική. Ερχόμενος λοιπόν στην Ελλάδα, προφανώς δεν είμαι σε θέση να ασκήσω την ιατρική με το πτυχίο μου λόγω του πως έχει διαμορφωθεί το σύστημα εδώ. Και ειλικρινά, είχα απομακρύνει ήδη τον εαυτό μου από το ρόλο του παρόχου φροντίδας σε ασθενή και αναζητούσα περισσότερο μια νοοτροπία επιχειρηματικού διοικητικού τύπου στην ιατρική. Και έτσι τώρα γεφυρώνοντας αυτές τις εμπειρίες που έχω από τις ΗΠΑ και στη συνέχεια μετακομίζοντας εδώ στην Ελλάδα, αυτό που σκοπεύω να κάνω είναι ελπίζω να είμαι περισσότερο συνήγορος της νοσηλευτικής στην Ελλάδα και να συνεργαστώ με τον Όθωνα, που είναι βουλευτής του Σύριζα. Είναι από τη Βοστώνη, ΜD του Χάρβαρντ, και εργάζεται ο ίδιος στην υγειονομική περίθαλψη. Και ένα πράγμα που θα ήθελα να κάνω στο παρασκήνιο είναι πραγματικά να τον βοηθήσω στην αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών της νοσηλευτικής εδώ στην Ελλάδα, γιατί οι νοσηλευτές είναι τόσο σημαντικοί για κάθε σύστημα υγειονομικής περίθαλψης».

Η Νοσηλευτική στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ

Ο Τάιλερ Μακμπέθ μίλησε και για την εξέλιξη της νοσηλευτικής: «Αλλά ως έχει τώρα, δεν έχουν το επίπεδο αυτονομίας που έχουμε εμείς στις ΗΠΑ. Δεν σημαίνει ότι πρέπει, ξέρετε, ότι μπορείτε να πάτε από το 0 στο 60 και να φτάσετε σε αυτό το επίπεδο αυτονομίας τώρα, αλλά σημαίνει ότι στο μέλλον μπορείτε να συνεχίσετε να προχωράτε στην εκπαίδευση, που θα επέτρεπε (στους νοσηλευτές) να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία και να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα. Και στο περιβάλλον περίθαλψης ασθενών, δηλαδή το νοσοκομειακό σύστημα, εξωτερικά ιατρεία, όποιο κι αν είναι αυτό. Και εκτός αυτού, θα ήθελα επίσης να ξεκινήσω, για το οποίο δουλεύω με τον πρόεδρο της Positive Voice, Νίκο Δέδε, ο οποίος είναι καταπληκτικός, και ένα άλλο άτομο που δουλεύουμε για να συνδυάσουμε ουσιαστικά αυτή τη στιγμή, ένα σχέδιο για ένα κοινοτικό κέντρο υγείας στην Ελλάδα. Αυτό είναι κάτι που βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο, αλλά κάτι για το οποίο ελπίζω ότι θα ακούσετε πολλά περισσότερα τους επόμενους μήνες».

Το μέλλον του Στέφανου Κασσελάκη

Ερωτηθείς αν πιστεύει πως ο Στέφανος Κασσελάκης θα είναι ο επόμενος πρωθυπουργός, ο Τάιλερ Μακμπέθ ήταν κατηγορηματικός: «Απολύτως. Χωρίς αμφιβολία, χωρίς αμφιβολία, 100%. Ο λόγος που αφιερωθήκαμε μαζί σε αυτό ήταν γιατί του είπα από την αρχή, δεν με ανησυχεί αν θα καταφέρεις να κερδίσεις την ηγεσία του κόμματος, αλλά αυτό που με απασχολεί είναι να βεβαιωθείς ότι θα κάνεις ό,τι πρέπει για να γίνεις ο επόμενος πρωθυπουργός της χώρας. Αν πρόκειται να σταματήσουμε τη ζωή μας στις ΗΠΑ και να τα βάλουμε όλα σε αναμονή εκεί και να μεταφέρουμε τη ζωή μας εδώ και να κάνουμε αυτή την προσπάθεια μαζί, θα το κάνουμε και θα το κάνουμε ολοκληρωτικά και δεν θα υπάρξουν εκπτώσεις, θα το κάνει για τους σωστούς λόγους, και θα το κάνουμε όσο καλύτερα μπορούμε, και θα δούμε τι θα συμβεί».




Πολιτική σύγκρουση ΝΔ | ΣΥΡΙΖΑ για ακρίβεια και επέτειο του Πολυτεχνείου

«Τίποτα δεν θα μένει αναπάντητο». Με αυτή την φράση συνεργάτης του πρωθυπουργού «έδειξε» τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίζει τον ΣΥΡΙΖΑ και τον αρχηγό του η κυβέρνηση.

Η αλήθεια είναι ότι δυο φορές μέσα σε λίγες ώρες ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποίησε άλλη γλώσσα, αναφερόμενος στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του ίδιου του Στέφανου Κασσελάκη.

Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε μια περιδίνηση δεν μπορεί να μηδενίζεται το έργο της κυβέρνησης και εκτοξεύεται λάσπη και τοξικότητα από την Κουμουνδούρου, όπως συνέβαινε και επί πρωθυπουργός του Αλέξη Τσίπρα.

«Τίποτα δεν θα μένει αναπάντητο». Με αυτή την φράση συνεργάτης του πρωθυπουργού «έδειξε» τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίζει τον ΣΥΡΙΖΑ και τον αρχηγό του η κυβέρνηση. Η αλήθεια είναι ότι δυο φορές μέσα σε λίγες ώρες ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποίησε άλλη γλώσσα, αναφερόμενος στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του ίδιου του Στέφανου Κασσελάκη.

Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε μια περιδίνηση δεν μπορεί να μηδενίζεται το έργο της κυβέρνησης και εκτοξεύεται λάσπη και τοξικότητα από την Κουμουνδούρου, όπως συνέβαινε και επί πρωθυπουργός του Αλέξη Τσίπρα.

«Δεν νομίζω ότι ούτε ο πιο ευφάνταστος σεναριογράφος θα μπορούσε να είχε προβλέψει αυτό το οποίο συμβαίνει σήμερα στον ΣΥΡΙΖΑ», είπε ο πρωθυπουργός κληθείς να σχολιάσει τις εξελίξεις στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενώ κάνοντας ευθεία αναφορά στην τοξικότητα έψεξε όλους όσοι το τελευταίο διάστημα κατήγγειλαν τα trolls του διαδικτύου. Με απλά λόγια είπε ότι τώρα που μπήκαν και οι ίδιοι μπροστά στην κάνη αυτών που «πυροβολούν» στα social media σπιλώνοντας ανθρώπους και υπολήψεις μιλούν όψιμα για το βρώμικο παιχνίδι εναντίον τους.

Ένας χαρακτηρισμός που χρησιμοποίησε μάλιστα για τον ΣΥΡΙΖΑ ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με κυριότερη αυτή του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου Κασσελάκη. «Τώρα που έφυγε η προοπτική εξουσίας οριστικά και αμετάκλητα, ανακαλύφθηκαν όλες οι παθογένειες ενός μορφώματος, του οποίου ουσιαστικά ο μόνος ρόλος ύπαρξης ήταν η εξουσία» είπε ο πρωθυπουργός.

 

Λίγη ώρα αργότερα, τη σκυτάλη πήρε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο οποίος με δηκτικό ύφος διερωτήθηκε στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών αν ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα ηγηθεί της πορείας με το μπλοκ της νεολαίας του κόμματός του ή αν θα φτιάξει ένα νέο μπλοκ με την Goldman Sachs (στην οποία είχε εργαστεί κατά δήλωσή του ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ) και με αυτό το μπλοκ θα πορευτεί στην Αμερικανική πρεσβεία.

Στη ΝΔ μάλιστα αισθάνονται δικαιωμένοι, καθώς ο κ. Κασσελάκης δεν θα μεταβεί στον ιστορικό χώρο του Πολυτεχνείου για να καταθέσει στεφάνι αλλά στο ΕΑΤ – ΕΣΑ ενώ μεγάλο μέρος της νεολαίας του κόμματος φέρεται αποφασισμένο να αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Η απάντηση ήρθε από τον κ. Κασσελάκη ο οποίος με μια μακροσκελή ανάρτηση μίλησε για επίδειξη πολιτικής ανηθικότητας από τον πρωθυπουργό και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο και απέρριψε τον χαρακτηρισμό μόρφωμα κατηγορώντας τον πρωθυπουργό ότι δεν σέβεται την ψήφο του ελληνικού λαού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είχε πει όμως την τελευταία του κουβέντα. Μιλώντας σε εκδήλωση για τον τουρισμό σημείωσε μειδιώντας: «Δεν θα μπω στον πειρασμό να κάνω σχόλιο για το τι συμβαίνει στον κόσμο της αξιωματικής αντιπολίτευσης παρά μόνο να αναρωτηθώ για ποσό θα είναι αξιωματική» και ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο το πολιτικό θερμόμετρο και την ένταση ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.

«Δεν ξέρουμε τι θα γίνει τα επόμενα 24ωρα στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά αυτό που είδαμε σήμερα είναι ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει στο εσωτερικό του. Η ίδια γλώσσα, η ίδια τοξικότητα και ακόμα μια επική κωλοτούμπα από τον νέο Πρόεδρο ο οποίος φαίνεται να κινείται στα χνάρια του προκατόχου του», σχολίαζε ανώτατο κομματικό στέλεχος από την οδό Πειραιώς.

Κείμενο
Γεωργία Αθ. Σκιτζή



Τσίπρας σε Κασσελάκη | Ανησυχώ για την ένταση στον ΣΥΡΙΖΑ | Τι συζητήθηκε στο χθεσινοβραδινό τετ α τετ τους

Συνάντηση με τον πρώην πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα είχε το βράδυ της Τετάρτης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του Εκτελεστικού Γραφείου του ΣΥΡΙΖΑ υπό τον Στέφανο Κασσελάκη.

Πηγές κοντά στον πρώην πρωθυπουργό ανέφεραν ότι ο Στέφανος Κασσελάκης τηλεφώνησε χθες στον Αλέξη Τσίπρα και του ζήτησε να συναντηθούν, για να ανταλλάξουν σκέψεις. Ο Αλέξης Τσίπρας ανταποκρίθηκε θετικά και δέχθηκε χθες το απόγευμα τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ στο πολιτικό του γραφείο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στη συνάντηση που ήταν η πρώτη μετά την εθιμοτυπική, της εκλογής του νέου προέδρου, ο Αλέξης Τσίπρας είχε την ευκαιρία να εκφράσει την ανησυχία του για τη συνεχόμενη ένταση στο εσωτερικό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Μάλιστα, τόνισε τη μεγάλη σημασία που έχει η ενότητα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, τόσο για να ασκεί αξιόπιστη αντιπολίτευση απέναντι στην κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο όμως και ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών. Ενότητα που μπορεί να διαφυλαχθεί μόνο με την πιστή τήρηση του καταστατικού και τη χάραξη πολιτικού σχεδιασμού εξωστρέφειας από τα όργανα του κόμματος, που πρέπει να λειτουργήσουν χωρίς αποκλεισμούς και με συμπεριληπτική για όλες τις απόψεις διάθεση.

Υπενθυμίζεται ότι πολλές συζητήσεις προκάλεσε η συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον Γαβριήλ Σακελλαρίδη, το βράδυ της Δευτέρας.

Η μεγάλη έξοδος από τον ΣΥΡΙΖΑ

Εν τω μεταξύ, συνεχίζεται το γαϊτανάκι των παραιτήσεων από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που βρίσκεται σε πρωτοφανή περιδίνηση. Χθες άλλα 52 στελέχη, αυτή τη φορά από τη Νομαρχιακή Επιτροπή της Βόρειας Αθήνας, αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Μόνο την Τετάρτη, από το κόμμα αποχώρησαν 50 ακόμα στελέχη από την οργάνωση των Πατησίων αλλά και 24 από την Αχαΐα, μεταξύ των οποίων οι πρώην βουλευτές Ριζούλης και Σπαρτινός.

Ακόμα την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς και ο άλλοτε υφυπουργός Δημόσιας Τάξης, Νίκος Τόσκας.




Ο Κασσελάκης επιχειρεί τώρα να διαγράψει και το «μαξιλάρι» των 37 δισ. ευρώ, προκαλώντας νέο κύκλο εσωστρέφειας στον ΣΥΡΙΖΑ

Εκεί που πάνε να καταλαγιάσουν οι αντεγκλήσεις μεταξύ των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, ανακύπτει ένα νέο θέμα και επανεκκινεί ο κύκλος της εσωστρέφειας. Η νέα αντιπαράθεση προέκυψε από την πρώτη συνέντευξη που παραχώρησε ο πρόεδρος του κόμματος Στέφανος Κασσελάκης μετά την αποχώρηση της εσωκομματικής τάσης «Ομπρέλα» που έχει άτυπο επικεφαλής τον Ευκλείδη Τσακαλώτο.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν είναι δυνατόν να λένε (σ.σ. όσοι στέφονται εναντίον του) ότι δεν έχω προγραμματική πρόταση. Δεν άκουσα να λένε για το Πόθεν Έσχες. Δεν άκουσα από άλλον να λέει για τις διοικήσεις των νοσοκομείων. Για φοροαπαλλαγή στους μισθωτούς. Πρέπει να μειώσουμε τους φόρους στους μισθωτούς. Μια από τις μεγάλες διαφωνίες με τον Τσακαλώτο είναι η φορολογία. Η στάση τους είναι αύξηση της φορολογίας «σώνει και καλά». Εγώ φοροεπιδρομή δεν θέλω. Πιο μνημονιακή απόφαση από το “μαξιλάρι” του Τσακαλώτου δεν έχει γίνει. Όταν είχε έρθει ο Φίλης στη Βουλή, μου είχε πει να μην λέω «πατριωτική Αριστερά». Συγγνώμη, θα το λέω. Δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα. Θέλουμε μια χώρα που θα είναι περήφανη για την ιστορία της».

Αυτή η δήλωση και ειδικότερα η πρόταση πως «πιο μνημονιακή απόφαση από το «μαξιλάρι» του Τσακαλώτου δεν έχει γίνει» προκάλεσε την έντονη αντίδραση του πρώην υπουργού Οικονομικών και όσων στοιχίζονται μαζί του. Επί της ουσίας, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία αμφισβητούσε τον πυρήνα της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης Τσίπρα την περίοδο 2015 – 2019, όταν ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και το οικονομικό επιτελείο ήταν αναγκασμένοι να ακολουθήσουν τις επιταγές της τρόικας (που είχαν βαπτιστεί «θεσμοί»), συγκεντρώνοντας ένα «μαξιλάρι» ασφαλείας ύψους 37 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Άλλα έλεγε στις 26 Οκτωβρίου

Η δήλωση Κασσελάκη πάντως δημιουργεί ερωτηματικά, καθώς ο ίδιος στις 26 Οκτωβρίου είχε δηλώσει από το βήμα του συνεδρίου του Economist επί λέξει: «Να θυμίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με υπουργό Οικονομικών τον Ευκλείδη Τσακαλώτο είχε αφήσει 37 δισ. ευρώ στα ταμεία το 2019 και τότε η οικονομία ήταν μικρότερη από σήμερα».

Άμεση ήταν, καταρχάς, η αντίδραση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και νυν μέλους της Κεντρικής Επιτροπής Γιάννη Δραγασάκη, που μέσω ανάρτησης στο Facebook κατήγγειλε τον κ. Κασσελάκη για «υπονόμευση του συλλογικού άθλου του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015 – 2019 υπό την καθοδήγηση και την πρωθυπουργία του Αλέξη Τσίπρα», που «διέσωσε τη χώρα και είναι ιστορικό κεκτημένο και παρακαταθήκη της Αριστεράς για το μέλλον».

Η ανάρτηση Δραγασάκη

Έγραψε χαρακτηριστικά ο κ. Δραγασάκης: «Πρόεδρε, είπες “Δεν έχει γίνει πιο μνημονιακή απόφαση από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, από αυτό το μαξιλάρι του κ. Τσακαλώτου”. Επίτρεψέ μου λοιπόν, κάποιες αναγκαίες επισημάνσεις:

  • Ο Αλέξης Τσίπρας επανειλημμένα έχει δηλώσει υπερήφανος για το μαξιλάρι, θεωρώντας το επίτευγμα του #ΣΥΡΙΖΑΠΣ.

Αυτή, μάλιστα, δεν ήταν απόφαση κάποιου υπουργού, αλλά συλλογική κυβερνητική επιλογή. Το μαξιλάρι δεν ήταν μνημονιακή υποχρέωση, αλλά αναγκαίο μέτρο για να διευκολύνουμε την έξοδο της χώρας στις αγορές. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Οι επιλογές που είχαμε ήταν “μαξιλάρι ή προληπτική πιστωτική γραμμή” που ζητούσε πχ ο Γιάννης Στουρνάρας & προϋπέθετε νέο μνημόνιο.

  • Ο επίσημος δε απολογισμός του ΣΥΡΙΖΑ για την περίοδο 2012-19, ο πρώτος & μόνος που έχει κάνει κυβερνητικό κόμμα στην Ελλάδα, μιλούσε για το επίτευγμα του μαξιλαριού, με το οποίο ανακτήθηκε η δημοσιονομική κυριαρχία της χώρας. Ο Απολογισμός ψηφίστηκε σχεδόν ομόφωνα από την ΚΕ του κόμματος.

Πρόεδρε, σου προτείνω να διαβάσεις τις συγκεκριμένες σελίδες (σ.σ. 72-74). Και γενικότερα εφόσον θέλεις ν’ αναφέρεσαι στο κυβερνητικό έργο, είναι απαραίτητο να διαβάσεις τον Απολογισμό του κόμματος του οποίου ηγείσαι, ώστε να μην εκτίθεσαι & να μη δίνεις λαβή στη ΝΔ με τα συκοφαντικά επιχειρήματα του αντι-ΣΥΡΙΖΑ μετώπου. Σε κάθε περίπτωση να μην υπονομεύεις τον συλλογικό άθλο του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015-19 υπό την καθοδήγηση & την πρωθυπουργία του Αλέξη Τσίπρα. Συλλογικό άθλο που διέσωσε τη χώρα & είναι ιστορικό κεκτημένο & παρακαταθήκη της Αριστεράς για το μέλλον».

Η αντίδραση Τσακαλώτου

Αμέσως μετά τον κ. Δραγασάκη, ακολούθησε η αντίδραση του κ. Τσακαλώτου, πάλι με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως έγραψε στο Facebook: «Αν ρωτούσαμε μερικούς ιστορικούς της Αριστεράς ποια στοιχεία συγκροτούν την όλη Αριστερά τα τελευταία 150 χρόνια, μπορεί να είχαμε κάποιες διαφορές στις απαντήσεις που θα παίρναμε. Σίγουρα όλοι θα μας έλεγαν για την αναδιανεμητική φορολογία, το κοινωνικό κράτος και τη στήριξη του εργατικού κινήματος

Τώρα μαθαίνω ότι η πατριωτική Αριστερά, χωρίς αναλύσεις που μπερδεύουν το κόσμο, δεν χρειάζεται αναδιανεμητική φορολογία για την στήριξη του κοινωνικού κράτους. Καλά θα πάει το «νέο». ΥΓ: Ο ανταγωνισμός εικάζω δεν θα έμπαινε στις τοπ 100 προτεραιότητες της Αριστεράς».

Τείνει χείρα φιλίας σε Αχτσιόγλου, Χαρίτση, Ηλιόπουλο

Ο κ. Κασσελάκης πάντως από τη μια αμφισβητεί την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης Τσίπρα και του επικεφαλής επί των δημοσιονομικών θεμάτων εκείνη την εποχή Ευκλείδη Τσακαλώτου, και από την άλλη τείνει χείρα φιλίας στην Έφη Αχτσιόγλου, στον Αλέξη Χαρίτση και στον Νάσο Ηλιόπουλο λέγοντας πως «θα ήταν μεγάλη μου τιμή να παραμείνουν (σ.σ. στο κόμμα) και να συνεργαστούμε. Δεν υπάρχει στενός κύκλος, ελάτε να δουλέψουμε, η πόρτα μου είναι ανοιχτή».

Είναι απολύτως ξεκάθαρο, ωστόσο, πως η διάσπαση που επήλθε δεν έχει εκτονώσει την πολεμική που έχει αναπτυχθεί στο κόμμα της μείζονος αντιπολίτευσης. Ο κ. Κασσελάκης εξακολουθεί να εκφράζει την αποστροφή του στο γεγονός ότι οι Ευκλείδης Τσακαλώτος και Πέτη Πέρκα δεν παρέδωσαν την βουλευτική τους έδρα και επέλεξαν απλώς να ανεξαρτητοποιήθηκαν, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «προφανώς το Καταστατικό του κόμματος ισχύει όποτε βολεύει τον καθένα» και αναρωτήθηκε: «Δεν είχαν συμφωνήσει σε έναν Κώδικα Δεοντολογίας; Τι σημαίνει αυτό, ειδικά για την Αριστερά των αξιών;».

Η απάντηση ήρθε εκ νέου από τον κ. Τσακαλώτο που όταν ρωτήθηκε για τις διαφωνίες του με τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ είπε πως «από την πρώτη στιγμή φάνηκε ότι ο Κασσελάκης ήθελε άλλο κόμμα. Αυτό κρατάω, δεν κρατάω ούτε ό,τι είπε για την «πέμπτη φάλαγγα» εντός του κόμματος, ούτε ότι εμείς ήμασταν μικροί που κάναμε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ. Το κυρίαρχο είναι ότι έχει ένα μοντέλο διακυβέρνησης του κόμματος που δεν ταιριάζει με την Αριστερά. Εγώ και πολλά άλλα στελέχη δεν μπορούμε να είμαστε σε ένα κόμμα, όπου καταργούνται τα ενδιάμεσα όργανα και δεν υπάρχει δυνατότητα διαλόγου».

Τη σκυτάλη των δηλώσεων πήρε ο Νίκος Παππάς, που, αναφερόμενος στους διαφωνούντες, ανέφερε σε τηλεοπτική του συνέντευξη: «Δεν περίμενα απ’ αυτούς ειδικά, τέτοιο έλλειμμα δημοκρατικής κουλτούρας. Έγινε μια ιστορική μείζων επιλογή, αδικαιολόγητη, πολύ πίσω από τις ανάγκες της παράταξης και τις προσδοκίες του λαού. Από το πρώτο εικοσιτετράωρο ξεκίνησε μια κατεδαφιστική κριτική».

Έπονται νέες σημαντικές εξελίξεις

Είναι πασιφανές πως οι εξελίξεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία δεν θα σταματήσουν εδώ. Ο Νίκος Μπίστης υπέγραψε το σκληρό κείμενο της Ομάδας των «6+6» (της οποίας επικεφαλής είναι η Έφη Αχτσιόγλου), το οποίο κατά πολλούς αποτελεί προάγγελο αποχώρησης από το κόμμα, ενώ ο Δημήτρης Βίτσας βλέπει στον λόγο του Στέφανου Κασσελάκη «έλλειμμα πολιτικής, που μοιάζει με επτάχρονου παιδιού».

Την ίδια ώρα ο Πάνος Σκουρλέτης κάνει αναφορές στο νέο εγχείρημα που ετοιμάζει η «Ομπρέλα», υπογραμμίζοντας ότι: «Εάν κανείς κοιτάξει την πορεία του σημερινού ΣΥΡΙΖΑ -του ΣΥΡΙΖΑ Κασσελάκη, το λέω για να συνεννοηθούμε- θα διαπιστώσει ότι αυτή πια η βίαιη μετατόπισή του και η μετάλλαξή του αφήνει ένα κενό στον χώρο της ανανεωτικής και ριζοσπαστικής Αριστεράς. Άρα υπ’ αυτήν την έννοια υπάρχουν οι προϋποθέσεις να γεννηθεί κάτι καινούργιο, που να καλύψει αυτό το κενό».

Ετοιμάζει δική της Κοινοβουλευτική Ομάδα η Αχτσιόγλου

Ένα από τα βασικά ερωτήματα που τίθενται τώρα είναι εάν η κ. Αχτσιόγλου, σε περίπτωση που αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τα στελέχη που συντάσσονται μαζί της, θα μπορέσει ή όχι να σχηματίσει νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα. Ήδη βρίσκεται με το ένα πόδι εκτός κόμματος, αλλά η δική της αποχώρηση αναμένεται να είναι πιο… θορυβώδης.

Θυμίζουμε ότι βάσει του Κανονισμού της Βουλής για τη συγκρότηση μιας Κοινοβουλευτικής Ομάδας απαιτούνται τουλάχιστον 10 βουλευτές. Αυτή τη στιγμή με τις θέσεις της κας Αχτσιόγλου έχουν συνταχθεί ως ομάδα οι βουλευτές: Δημήτρης Τζανακόπουλος, Αλέξης Χαρίτσης, Νάσος Ηλιόπουλος, Θεανώ Φωτίου, Σία Αναγνωστοπούλου και Μερόπη Τζούφη. Εάν προσθέσουμε και τον Ευκλείδη Τσακαλώτο με την Πέτη Πέρκα, που ανεξαρτητοποιήθηκαν χθες, μετά τη διαγραφή τους από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, ο αριθμός ανεβαίνει στους 9. Άρα μένει ένας ακόμη που θα δεχθεί να «πει» το ναι, προκειμένου να συγκροτηθεί νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα.

Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι η κα Αχτσιόγλου βολιδοσκοπεί αυτή τη στιγμή τουλάχιστον δύο βουλευτές. Ο ένας είναι ο κ. Γιώργος Ψυχογιός που εκλέγεται στην Κορινθία και ο άλλος είναι ο Χρήστος Γιαννούλης που εκλέγεται στην Α’ Θεσσαλονίκης.




Προς διάσπαση ο ΣΥΡΙΖΑ – Τα νέα “στρατόπεδα” των Νεοπροεδρικών και της Ομάδας Αχτσιόγλου

Ως καινούρια ημέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ περιγράφει ο Στέφανος Κασσελάκης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη τις εξελίξεις στο κόμμα. Τσακαλώτος και Πέρκα διεγράφησαν από την ΚΟ πριν ανεξαρτητοποιηθούν και ο καθένας τραβάει το δρόμο του μετά τις χθεσινές εξελίξεις.




Η επόμενη μέρα μετά τη «σφαγή» στην Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ | Δύο βουλευτές λιγότεροι και νέο κόμμα στα σκαριά από τον Τσακαλώτο

Μια εσωκομματική τάση και δύο βουλευτές έχασε ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κατά τη διάρκεια της θυελλώδους συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής που διεξήχθη το Σαββατοκύριακο και οδήγησε στη διάσπαση, την οποία πολλοί ανέμεναν από την πρώτη ημέρα που εξελέγη πρόεδρος ο Στέφανος Κασσελάκης. Την ίδια ώρα οι αποχωρήσαντες αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο νέου πολιτικού σχηματισμού αριστερότερα του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η Έφη Αχτσιόγλου με τη δική της ομάδα (την επονομαζόμενη 6+6) μένει… μέχρι να φύγει.

Από τους 47 στους 45 βουλευτές.

Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Καταρχάς από σήμερα το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα έχει 45 βουλευτές, ήτοι δύο λιγότερους, καθώς ο Ευκλείδης Τσακαλώτος και η Πέτη Πέρκα αναμένεται να στείλουν στον Πρόεδρο της Βουλής επιστολή με την οποία θα δηλώνουν ότι ανεξαρτητοποιούνται από την Κοινοβουλευτική Ομάδα. Συνεπώς στον Β1 Βόρειο Τομέα Αττικής, όπου εκλέγεται ο πρώην υπουργός Οικονομικών η αξιωματική αντιπολίτευση μένει πλέον με έναν βουλευτή, την Αθηνά Λινού ενώ στον νομό Φλώρινας που εκλέγεται η κα Πέρκα ο ΣΥΡΙΖΑ μένει χωρίς εκπροσώπηση. Εκτός από τα δύο προαναφερθέντα πρόσωπα, αποχωρούν από το κόμμα και τα άλλα 44 μέλη της εσωκομματικής τάσης «Ομπρέλα» που ήταν μέχρι χθες το μεσημέρι μέλη της Κεντρικής Επιτροπής, όπου σε κείμενό τους αναφέρουν χαρακτηριστικά πως «όσες και όσοι ελπίζουν και επιδιώκουν εδώ και χρόνια το τέλος της Αριστεράς δηλώνουμε πως δεν θα ξεμπερδέψετε τόσο εύκολα μαζί της.

«Ο Κασσελάκης μας οδηγεί σε μια δεξιά νεοφιλελεύθερη ρότα»

Μάλιστα τα συνολικά 46 μέλη που αποχώρησαν κατηγορούν ευθέως τον κ. Κασσελάκη πως λειτουργώντας ως απόλυτος «ηγεμόνας», έχει οδηγήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε μια δεξιά νεοφιλελεύθερη ρότα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «Τα μηνύματα ήταν πολλά. Ήταν η ομιλία του Στ. Κασσελάκη στον ΣΕΒ, που αναφέρθηκε στην ανάγκη συνεργασίας του κεφαλαίου με την εργασία, αναφορά που στην ουσία έβαλε τη σφραγίδα της βίαιης στροφής σε δεξιά και νεοφιλελεύθερα μονοπάτια και οδηγεί σε ρήξη με τον κόσμο της εργασίας. Ήταν το φως που… κέρδισε το σκοτάδι. Η ανατριχιαστικά «ουδέτερη» ανακοίνωση για το Ισραήλ και την Παλαιστίνη. Η πλήρης απουσία της ηγετικής ομάδας από τις κινητοποιήσεις για την Γάζα. Η «συγγνώμη» της Θεοδώρας Τζάκρη για όσα η αριστερά έπραξε το 2011 – 2015. Η αντικατάσταση της ριζοσπαστικής με την… πατριωτική Αριστερά. Η αυταρχική άνωθεν εντολή διαγραφής τεσσάρων ιστορικών στελεχών, ανάμεσά τους δύο πρώην γραμματείς του κόμματος. Το αρχηγικό και δεσποτικό διάταγμα «όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου, θα είναι εκτός ψηφοδελτίων». Το τοξικό κλίμα, ο νεοαυριανισμός και ο δεξιόστροφος λαϊκισμός, οι κραυγές και ο φανατισμός, το μίσος για το 3% και την ιστορική πορεία της Αριστεράς, που έβαλαν τη σφραγίδα τους στη δημόσια συζήτηση. Ήταν η αδιαμεσολάβητη σχέση του «αρχηγού» με το λαό και η επί της ουσίας κατάργηση των Οργανώσεων Μελών. Η αντικατάσταση της πολιτικής με την επικοινωνία και τον τακτικισμό. Ήταν και είναι η διαρκής αποδόμηση της αριστερής, οικολογικής και ριζοσπαστικής ταυτότητας του κόμματος στο όνομα της στροφής προς το κέντρο». Κι όλα αυτά, όπως αναφέρουν, την ώρα που οι δημοσκοπικές έρευνες, φέρνουν το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ σε απόσταση αναπνοής από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Με το ένα πόδι εκτός κόμματος και η Έφη Αχτσιόγλου

Την ίδια ώρα με το ένα πόδι εκτός κόμματος είναι και η Έφη Αχτσιόγλου, η βασική αντίπαλος του κ. Κασσελάκης στις εσωκομματικές εκλογές για την αρχηγία του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την κατάθεση κειμένου στο οποίο επίσης κατηγορείται ο κ. Κασσελάκης για ακροδεξιές μεθόδους. Η πρώην υπουργός Εργασίας και άλλα 10 στελέχη και βουλευτές υπογραμμίζουν πως ο αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης «δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει αντιδραστικά σχήματα από τη φαρέτρα της alt right και του εγχώριου «αντι-ΣΥΡΙΖΑ» μετώπου: τα κόμματα είναι άρρωστοι οργανισμοί, η αριστερά είναι το άθροισμα των ελίτ και των αποσπασμένων από την πραγματικότητα, ο Ηγέτης είναι ο μόνος που μπορεί να ακούσει τον λαό. Κι αυτό ενώ απευθυνόταν σε ανθρώπους πολλάκις εκλεγμένους από τους συμπολίτες μας σε πολλά επίπεδα». Και προσθέτουν με νόημα: «Ο Στ. Κασσελάκης επέλεξε συνειδητά αντί για το δρόμο της σύνθεσης, το δρόμο της κατασκευής του «εσωτερικού εχθρού». Είναι μια αδιέξοδη επιλογή που ευτελίζει την Πολιτική, τη Δημοκρατία και την Αριστερά». Τη θέση αυτή υποστηρίζουν εκτός από την κα Αχτσιόγλου, οι Σία Αναγνωστοπούλου, Νάσος Ηλιόπουλος, Κωστής Καρπόζηλος, Δανάη Κολτσίδα, Νίκος Μπίστης, Μιχάλης Σαμπατακάκης, Δημήτρης Τζανακόπουλος, Μερόπη Τζούφη, Θεανώ Φωτίου και Αλέξης Χαρίτσης.

Παραμένει επί του παρόντος το «Δίκτυο» του Τεμπονέρα

Στην παρούσα φάση εντός ΣΥΡΙΖΑ πάντως παραμένει και το «Δίκτυο» του Διονύση Τεμπονέρα, αν και ήταν η μια από τις ομάδες που αποχώρησε το Σάββατο από την αίθουσα του ξενοδοχείου που διεξαγόταν η Κεντρική Επιτροπή, μαζί με αυτές του Τσακαλώτου και της Αχτσιόγλου, αφού είχαν ζητήσει να αποσύρει ο πρόεδρος τα περί δημοψηφίσματος για διαγραφές των 4 στελεχών από τη βάση του κόμματος (σ.σ. δηλαδή των Νίκου Φίλη, Δημήτρη Βίτσα, Πάνου Σκουρλέτη και Στέφανου Τζουμάκα, αν και οι δύο τελευταίοι ήδη αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ). Ο κ. Τεμπονέρας εκτιμά ότι στην πορεία προς το Συνέδριο υπάρχει ο χρόνος για να τεθούν όλα τα ζητήματα που ταλανίζουν το εσωτερικό του κόμματος, διαμορφώνοντας ένα νέο πλάνο προς τις ευρωεκλογές του 2024. Ο ίδιος όμως προϊδέασε παράλληλα πως θα ασκεί σκληρή και διαρκή κριτική όποτε το κρίνει απαραίτητο.

Προς την έξοδο ο Δραγασάκης

Εμφανώς απογοητευμένος με όσα συμβαίνουν, το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς Γιάννης Δραγασάκης από την πλευρά του, κινείται κι αυτός προς την έξοδο. Όπως έγραψε χθες αργά το βράδυ στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, «δεν ξέρω τι περιθώρια υπάρχουν για να μείνει ο ΣΥΡΙΖΑ στην Αριστερά». Όπως δηλώνει, «πριν λίγες ημέρες απηύθυνα, θεσμικά, στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ επιστολή με συγκεκριμένες προτάσεις για μια ενωτική διέξοδο από την κρίση του κόμματος. Ο Στέφανος Κασσελάκης επέλεξε να μην απαντήσει ποτέ στη επιστολή μου. Ούτε αυτή έφτασε, θεσμικά, στα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας και της Κεντρικής Επιτροπής, όπως είχα ζητήσει από τη γραμματεία του κόμματος. Πρόκειται για νέα αντιδημοκρατικά ήθη και αλαζονικές συμπεριφορές που με κάνουν να πιστεύω ότι ο νέος πρόεδρος έχει κάνει τις επιλογές του κι αυτές είναι βαθιά διχαστικές και τραυματικές. Εξελέγη τυπικά δημοκρατικά, αλλά πορεύεται ουσιαστικά αντιδημοκρατικά. Η ομιλία του στην Κεντρική Επιτροπή αποτελεί προσβολή όχι μόνο για τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά για κάθε δημοκρατικό πολίτη, καθώς φαίνεται να αγνοεί βασικές αρχές της δημοκρατίας και του νομικού πολιτισμού. Η αποχώρηση μου από τη συνεδρίαση της Κ.Ε., μαζί με πολλά άλλα μέλη, ήταν επιβεβλημένη πράξη αξιοπρέπειας. Δεν ξέρω πόσα περιθώρια υπάρχουν ακόμη, ώστε να παραμείνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κόμμα της Αριστεράς. Εκείνο πάντως που έγινε σαφές το διήμερο αυτό είναι ότι η «νέα ελπίδα» που με αγωνία επιζητούν η κοινωνία και η χώρα μπορεί να αναγεννηθεί μόνο μέσα από την ανασύνταξη και ανασύνθεση του ευρύτερου αριστερού & προοδευτικού χώρου. Στη φάση που είμαστε, αυτό απαιτεί αυτενέργεια, συλλογικές πρωτοβουλίες και συντονισμένες δράσεις μέσα κι έξω από τον ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως μέσα στην κοινωνία».

Κασσελάκης: Πήρε πίσω το δημοψήφισμα, ξεμπέρδεψε με τα σημαντικότερα εσωκομματικά «βαρίδια»

Κατόπιν όλων αυτών ο ίδιος ο πρόεδρος Στέφανος Κασσελάκης, απέσυρε τα περί δημοψηφίσματος, επικαλούμενος την αποχώρηση των (2 εκ των 4) προς διαγραφή στελεχών, μαζί με την Ομάδα της «Ομπρέλας». Απευθυνόμενος δε στους προεδρικούς (αυτούς δηλαδή που βρίσκονταν στον στενό πυρήνα του Αλέξη Τσίπρα, όπως είναι π.χ. ο Αλέκος Φλαμπουράρης και η Όλγα Γεροβασίλη), που είχαν καταθέσει το Σάββατο τροπολογία με αίτημα την απόσυρση του δημοψηφίσματος τόνισε στη δευτερολογία του ότι «πλέον δεν υπάρχουν διαγραφές και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος δημοψηφίσματος». Ωστόσο πρόσθεσε, στέλνοντας νέο μήνυμα στους εσωκομματικούς του αντιπάλους που έχουν απομείνει (καθώς οι περισσότεροι αποχώρησαν και όπως έλεγαν συνεργάτες του «ξεμπέρδεψε με τα σημαντικότερα «βαρίδια»), πως «το καταστατικό πάντα ίσχυε, πάντα θα ισχύει» καθώς και ότι τον βρίσκει σύμφωνο η διατύπωση στο κείμενο πολιτικής απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής που αναφέρει ότι «τα άτομα που εκτοξεύουν ύβρεις και συκοφαντίες δεν μπορούν να εκπροσωπούν το κόμμα».




ΣΥΡΙΖΑ: Αποχωρεί και η Πέτη Πέρκα

Λίγο μετά τον Στέφανο Τζουμάκα, αναμένεται και η Πέτη Πέρκα να αποτελέσει παρελθόν από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Την αποχώρησή της από τον ΣΥΡΙΖΑ και άρα και από την ΚΟ του κόμματος ετοιμάζεται να ανακοινώσει η Πέτη Πέρκα.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες του Newsbomb.gr, η Πέτη Πέρκα αναμένεται να ανακοινώσει την απόφασή της να φύγει από τον ΣΥΡΙΖΑ τις επόμενες ώρες. Κάτι που, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα κάνει και η «Ομπρέλα».

Μάλιστα, η Πέτη Πέρκα ανέβασε στα social media ένα κείμενο, με το οποίο δείχνει τη διαφωνία της στη στρατηγική που ακολουθείται στον ΣΥΡΙΖΑ, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Από αύριο θα έχουμε ένα κόμμα στον γύψο, αρχηγοκεντρικό με ποινικοποιημένη την εσωτερική δημοκρατία που θα αρχίσει να κυνηγάει μάγισσες από τη Δευτέρα το πρωί μέχρι τις ευρωεκλογές».

Τι έγραψε η Πέτη Πέρκα για τον ΣΥΡΙΖΑ

«Συντρόφισσες και Σύντροφοι, Ζούμε την προδιαγεγραμμένη συνέπεια της πρόσφατης βαριάς στρατηγικής ήττας. Θέλω λοιπόν κατ΄ αρχάς να μην μιλήσω τόσο για τον νέο πρόεδρο, τις τάσεις, τις διαγραφές αλλά για τα πραγματικά πολιτικά διακυβεύματα αρχίζοντας από το γιατί χάσαμε.

Και η απάντηση για εμένα είναι προφανής αν κανείς κοιτάξει τα ποιοτικά στοιχεία, τα οποία τοποθετούν τον ύστερο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ως έναν αναξιόπιστο πολιτικό σχηματισμό. Ένα κόμμα που υποσχέθηκε τα πάντα στους πάντες και έτσι κατάφερε να κάνει την κάθε κοινωνική ομάδα να νιώθει ΠΡΟΔΟΜΕΝΗ από τον ΣΥΡΙΖΑ σε κάποιο σημείο (άσχετα με το αν η αίσθηση προδοσίας δικαιολογείται ή όχι).

Είτε αυτοί είναι ενεργοί πολίτες-οικολόγοι που ζητούσαν επιτάχυνση της αποδέσμευσης από τα ορυκτά καύσιμα είτε είναι συνδικαλιστές των λιγνιτικών εργοστασίων της ΔΕΗ που περίμεναν από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ παράταση της απολιγνιτοποίησης. Είτε είναι άνθρωποι που είδαν στο πρόσωπο του Αλέξη έναν νέο Αντρέα Παπανδρέου είτε είναι η γενιά που αποφάσισε ότι ήθελε να ξεμπερδέψει με το μεταπολιτευτικό δικομματισμό των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Είτε είναι οι άνθρωποι των αντιρατσιστικών πρωτοβουλιών είτε είναι φοβισμένοι ηλικιωμένοι που τους υποσχεθήκαμε περισσότερη ασφάλεια με την ανακοπή των προσφυγικών ροών στο Έβρο με τον φράχτη.

Είτε είναι μεσαίοι επιχειρηματίες της εστίασης σε μια τουριστική περιοχή της χώρας είτε είναι τα νέα παιδιά που λιώνουν σερβίροντας καφέδες 70 ώρες τη βδομάδα στη σεζόν.
Γιατί; Γιατί αμβλύναμε τον πολιτικό μας λόγο προκειμένου να φτιάξουμε μια ευρύτερη αντιμνημονιακή συμμαχία και ύστερα να στηρίξουμε την πρώτη κυβέρνηση της αριστεράς στη χώρα. Αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας για να ανοίξουμε δρόμους και να σπάσουμε αυγά αλλά σε πολλές περιπτώσεις συμβιβαστήκαμε και υποσχεθήκαμε σε ευρέα κοινωνικά στρώματα πως δε θα σπάσουμε τουλάχιστον τα δικά τους αυγά.

Για εμάς η πολιτκή είναι ανάγκες, συνήθως συγκρουόμενες και η φράση πολιτική με την κοινωνία από την κοινωνία, σημαίνει πολιτική ζύμωση μέσα στις κοινωνικές αντιθέσεις και άντληση δύναμης από τα αγωνιστικά στρώματα της κοινωνίας για τον κοινωνικό μετασχηματισμό. Αυτό αργότερα έγινε διάλογος με την κοινωνία με cringe διαλόγους των 40’’ με τους πολίτες μπροστά στις κάμερες, και κολλάζ αιτημάτων από όλες τις κοινωνικές ομάδες σε ένα άχρωμο καμβά.

Θεωρήσαμε ότι όλες οι μικρές και μεγάλες αντιθέσεις μπορούν να αμβλυνθούν κάτω από το μεγάλο πολιτικό πρόταγμα ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ. Ήταν τόσο μεγάλο το διακύβευμα και τόσο καινοφανής η ευκαιρία που δε μπορούσαμε να αφήσουμε κανέναν απ’ έξω.

Εν τέλει βγάλαμε τη χώρα απο τα μνημόνια και ταυτόχρονα κάναμε και πολλές τομές (εμβληματική η συμφωνία των Πρεσπών). Είχαμε όμως και κόστος, τη διάρρηξη των σχέσεων εμποστοσύνης με τα κοινωνικά στρώματα που προνομιακά εκπροσωπούσαμε, τις λαϊκές οικογένειες, τη νεολαία, τους αγωνιστές.

Όταν βγαίναμε από τα μνημόνια ή καλύτερα όταν είμασταν στη αντιπολίτευση από το 2019 και ύστερα, ήταν η ώρα να ξαναπιάσουμε το νήμα της αριστεράς, να ξανανοίξουμε μέτωπα, να διαλέξουμε πλευρές στον κοινωνικό ανταγωνισμό. Εν μέρει το κάναμε, εν μέρει κάναμε την αυτοκριτική μας όπως αυτή αποτυπώνεται στο εξαιρετικό κείμενο απολογισμού των Δραγασάκη/Μπαλτά/Δρίτσα που το γράψαμε για να το ξεχάσουμε αμέσως.

Τα προηγούμενα χρόνια δείξαμε πώς θα μπορούσε η αριστερά να χαράξει σύγχρονη κυβερνητική πολιτική με νομοθετικές πρωτοβουλίες, αναλύσεις, κοινοβουλευτική παρουσία κλπ. Αλλά έχοντας χάσει την ταυτότητά μας μαζί με την εμπιστοσύνη του παραδοσιακού κοινωνικού ακροατηρίου μας, βάλαμε την πολιτική σε δεύτερη μοίρα, βρεθήκαμε ευάλωτοι στον εθνολαϊκισμό και στον εύκολο αντιπολιτευτικό λόγο.

Το ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΟ μας είχε τελειώσει και από κεκτημένη ταχύτητα συνεχίσαμε να κάνουμε ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΟ στο κενό, στο πρόσωπο του Μητσοτάκη δηλαδή. Σαν καρτούν που η δράση έχει μετακινηθεί σε άλλο καρέ αλλά ο χαρακτήρας από κεκτημένη ταχύτητα (ή βαρεμάρα) πετάει την μπάλα στο κενό ξανά και ξανά.
Από την αμηχανία μας, θεωρήσαμε ότι η μόνη λύση είναι να πάμε μπροστά και να διευρυνθούμε. Και θα μπορούσαμε να το είχαμε πετύχει αν δεν είχαμε σκοτώσει την πολιτική. Αντί να διευρυνθούμε πολιτικά σε αναλύσεις, προτάσεις, πρόγραμμα ΚΑΙ πρόσωπα, προτιμήσαμε απλά να φέρουμε στο κόμμα ανθρώπους από παντού, να φτιάξουμε μια λεγεώνα υπερ-ηρώων που ο καθένας θα έφερνε και κάτι μαζί του. Βάλαμε στο κόμμα ανθρώπους από το κέντρο, το ΠΑΣΟΚ, συντηρητικούς, δικαιωματιστές, την καραμανλικη δεξιά, τους ΑΝΕΛ, τους οικολόγους κλπ. Αλλά χωρίς την πολιτική δεν γίναμε ένα κόμμα όλων αυτών τον χώρων ΓΙΝΑΜΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ. Που δεν έπειθε κανέναν (ούτε από τα παλιά ούτε από τα νέα μας κοινά).
Τοποθετούμασταν για το μεταναστευτικό ή την πράσινη μετάβαση και έτρεμε το φυλλοκάρδι μας τι μπορεί να λέει ένας σύντροφός μας στο δίπλα κανάλι. ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΚΟΦΩΝΙΑΣ Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΣΚΕΜΜΕΝΗΣ ΛΑΙΚΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΥΦΩΝΙΑΣ.

ΕΡΧΟΜΑΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ και τι κάνουμε

Θα σας πω ότι στη θεωρία του crisis management, το πρώτο πράγμα που μαθαίνει κανείς είναι το εξής. Όταν βρίσκεσαι αντιμέτωπος με μια τρομαχτική κρίση και κοιτάς να βρεις λύση, να βρεις τι έφταιξε, ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΛΑΘΟΣ αντί να ψάξεις να βρεις το πραγματικό πρόβλημα, να διορθώσεις ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΣΥ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ.

Σήμερα η προεδρική ομάδα λύνει το πρόβλημα που ήδη είχε αποφασίσει να λύσει. Θέλει να ξεμπερδεύει με την αριστερή πολιτική χωρίς γωνίες, χωρίς αιχμές, χωρίς κοινωνική μεροληψία, χωρίς μέτωπο με τον εθνολαϊκισμό που υπόσχεται τα πάντα στους πάντες.

Όταν ρωτήθηκε η Θάτσερ ποια θεωρεί την μεγαλύτερη επιτυχία της, η ίδια αποφάνθηκε τον Τόνυ Μπλερ και τους νέους εργατικούς. Με την ίδια έννοια η μεγαλύτερη επιτυχία του Μητσοτάκη είναι ο νέος ΣΥΡΙΖΑ και ο πρόεδρός του. Η επικράτηση του νεο-προεδρικού μετώπου είναι η άλλη όψη του αντί-ΣΥΡΙΖΑ μετώπου του οποίου ηγήθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Αντι-αριστερή υστερία, πλασίμπο αριστεία, διαρκής επίκληση των “αγωνιστών της καθημερινότητας και όχι των αγωνιστών των γραφειων” απέναντι στους αριστερούς του Κολωνακίου, τους δικαιωματιστές, την θολο κουλτουριάρικη ελίτ, την αριστερά του καναπέ, τους ανεπάγγελτους.

Απέχθεια για τις “αριστερές θεωρίες”, χρέωση όλων των αποτυχιών τους στην αριστερά που διαρκώς υπονομεύει. Το για όλα φταίει ο (αριστερός) ΣΥΡΙΖΑ έγινε για όλα φταίνε οι αριστεροί στον ΣΥΡΙΖΑ. ‘Όσο για τον ίδιο τον πρόεδρο, ακραιφνής θαυμαστής του Μητσοτάκη ο ίδιος, μια θολή αντανάκλαση του πρωθυπουργού από τα οικονομικά του Ρέιγκαν μέχρι το επικοινωνιακό στυλ. Άχαρος στην απευθείας πολιτική αντιπαράθεση, πολιτικά σύντομος ώστε να χωράει σε 40″ στο TikTok.

Μόλις χθες μας ανακοίνωσε ότι στον ΣΥΡΙΖΑ πλέον δεν χωράνε τάσεις, χωράει μόνο μια τάση αυτή της δημοκρατίας από τη βάση. Με τα δικά του λόγια, ο ΣΥΡΙΖΑ νοσεί και ο ηγέτης θα καταργήσει τα όργανα και τις τάσεις ιδεών για να βάλει το κόμμα στον γύψο, απολογούμενος μόνο στον λαό.

Κερδίσατε τις προεδρικές εκλογές με την πιο κενή πολιτική καμπάνια που θα μπορούσατε να εμπνευστείτε. Αποφανθήκατε πως το πρόβλημα στο κόμμα ήταν η υπονόμευση που υπαγορεύονταν από τους συντρόφους που ζητούσαν να μιλήσετε πολιτικά. Ακυρώσατε τις συνεδριάσεις των οργάνων για να μην συζητήσουμε, αναβάλατε το συνέδριο. Στα όργανα που μας κάνατε την τιμή να παρευρίσκεστε μας αφήνετε να μιλάμε στο κενό και δεν απαντάτε ποτέ στη πολιτική κριτική.

Αντ’ αυτού λοιπόν έχετε αφήσει μια ομάδα ματσό σεξιστών- υβριστών στο διαδίκτυο να εξασφαλίζει ότι το κλίμα θα είναι τόσο χυδαίο και αποκρουστικό ώστε η συζήτηση να μην μπορεί να γίνει ποτέ με πολιτικούς όρους. Επιβάλατε ομερτά στις διαδικασίες του κόμματος. Ο ρεβανσισμός απέναντι σε όλους όσοι είχαν διαφορετική άποψη περίσσεψε. Δεν γλύτωσε κανείς και καμία, βουλευτές (καθαίρεση από επιτροπές), στελέχη (Θεοχαρόπουλος-Καλπάκης), δημοσιογράφοι (Σβέρκος, Ραπανάκης, Σιχλετίδης). Όσοι από εμάς- μη βρίσκοντας άλλο τρόπο να μιλήσουν- τα είπαν στα κανάλια, απειλούνται σήμερα με διαγραφές. Και μάλιστα με διαδικασίες όχι μόνο αντικαταστατικές αλλά έξω και πέρα από τον Ευρωπαϊκό νομικό πολιτισμό… Αρκεί να καθαρίσετε το κόμμα από τους “ΨΥΛΛΟΥΣ”, όπου ψύλλους βλέπε ΠΟΛΙΤΙΚΗ.

Άλλωστε είναι φανερό ότι η ηγεσία ετοιμάζει μια εσωκομματική εκκαθάριση με σύνθημα “να τελειώνουμε με τους ΨΥΛΛΟΥΣ και την πολιτική συζήτηση, να πάμε μπροστά, άλμα προς τα εμπρός, να χειροκροτήσουμε τον πρόεδρο και να πάμε να δώσουμε την μάχη των ευρωεκλογών”. Το συνέδριο θα είναι ένα συνέδριο χειροκροτητών του προέδρου με θέμα απλά πάμε μπροστά, πάμε δυνατά, μην κάνετε φασαρία, μην μας ενοχλείτε. Όσες φορές και να επαναλάβουμε το ξόρκι “να κάνουμε δουλειά μυρμηγκιού να γειωθούμε στην κοινωνία” τόσα short video στο TikTok με τον πρόεδρο να συνομιλεί με γιαγιάδες για 40’’ θα μας υπενθυμίσουν ότι τα ξόρκια είναι για μαθητευόμενους μάγους, που οι δυνάμεις που αναμόχλευσαν στοιχειώνουν τώρα και τους ίδιους.

Η επαναφορά στη σφαίρα της πολιτικής, ο εξαντλητικός διάλογος, η επίσπευση του συνεδρίου, η απόσυρση των διαγραφών και των διώξεων, η αποκατάσταση του τοξικού κλίματος στο εσωτερικό με συγκεκριμένα μέτρα είναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ συνθήκη για να παραμείνουμε στο κοινό μας σπίτι.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΙΚΑΝΗ. Απουσιάζει η καταστατική συνθήκη πάνω στην οποία συγκροτήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτή του σεβασμού της διαφωνίας, της δημοκρατικής κουλτούρας και του σεβασμού των οργάνων.

Από αύριο θα έχουμε ένα κόμμα στον γύψο, αρχηγοκεντρικό με ποινικοποιημένη την εσωτερική δημοκρατία που θα αρχίσει να κυνηγάει μάγισσες από τη Δευτέρα το πρωί μέχρι τις ευρωεκλογές. Σε ένα οργουελικό σκηνικό όπου με το που ξεμπερδεύουν με τον ένα εσωτερικό εχθρό απλά έχει σειρά ο επόμενος, έτοιμοι από καιρό να χρεώσουν την ήττα που τους περιμένει την επόμενη φορά που θα στηθούν κάλπες.




Αποχώρησε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Στέφανος Τζουμάκας

Ο Στέφανος Τζουμάκας υπέβαλε την παραίτησή του στη γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Σβίγκου

Αποχώρησε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Στέφανος Τζουμάκας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Newsbomb.gr, ο Στέφανος Τζουμάκας υπέβαλε την παραίτησή του στη γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Σβίγκου.

Πρόκειται για μια παραίτηση προδιαγεγραμμένη, αφού ο Στέφανος Τζουμάκας έχει μιλήσει ανοιχτά κατά του Στέφανου Κασσελάκη πολλές φορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος έχει αποκαλέσει τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ: «μαριονέτα και απατεώνα με αριστερό περιτύλιγμα».

Και έχει δηλώσει ακόμη ότι «Στην Πολιτική δεν έχουμε ρόλους, όπως στο θέατρο. Έχουμε ευθύνες, έχουμε αξίες, έχουμε αρχές. Η αναζήτηση πάσης φύσεως αντιπάλων, δεν αποτελεί δικαιολογία για επιλογή απατεώνων με αριστερό περιτύλιγμα. Η εγχώρια διαπλοκή πανηγυρίζει με διατυπώσεις, όπως «έχουμε στρατηγική 8ετίας της Δεξιάς μέχρι το 2031 και βλέπουμε και μια μαριονέτα στη διαδοχή του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ εξυπηρετεί τις επιδιώξεις μας». Η προοδευτική παράταξη και η Αριστερά χρειάζονται Εναλλακτική Λύση, επαρκή και αξιόπιστη πολιτική ηγεσία με σχέδιο που να εμπνέει, να ενώνει και να οδηγεί».

Δύο τροπολογίες-προσθήκες κατέθεσαν 6 μέλη της ΠΓ

Δυο τροπολογίες-προσθήκες για το σχέδιο πολιτικής απόφασης κατέθεσαν στην ΚΕ τα μέλη της ΠΓ Όλγα Γεροβασίλη, Κώστας Ζαχαριάδης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Γιάννης Ραγκούσης, Αλέκος Φλαμπουράρης.

Συγκεκριμένα ζητούν να αναφέρονται στο κείμενο οι δύο εξής θέσεις:

«1. Ταυτόχρονα, δεν μπορεί να γίνονται αποδεκτές εμπρηστικές δημόσιες δηλώσεις από θεσμικούς εκπροσώπους του κόμματος, που αντί να ρίχνουν τους τόνους και να προωθούν την ενότητα, αναπαράγουν και εντείνουν την εσωστρέφεια που πλήττουν την εικόνα του κόμματος.

  1. Δημοψηφίσματα για θέματα πειθαρχικών κυρώσεων, για τα οποία υπάρχουν ρητές προβλέψεις και όργανα στο καταστατικό, δεν μπορούν να πραγματοποιούνται».



ΣΥΡΙΖΑ: Ώρα μηδέν για αποχωρήσεις – Τι θα κάνουν Αχτσιόγλου, Τσακαλώτος και Τεμπονέρας

Είναι σαφές ότι στον ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί εμφύλιος. Ένας εμφύλιος που ξεκίνησε πρακτικά μετά την εκλογή του Στέφανου Κασσελάκη στην προεδρία του κόμματος.

Ώρα αποφάσεων στον ΣΥΡΙΖΑ με πολλούς να μιλούν για νέες αποχωρήσεις μετά και την ομιλία του προέδρου, Στέφανου Κασσελάκη, στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής.

Σήμερα, είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει η τελική συνεδρίαση της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ στις 11:00 ενώ λίγο νωρίτερα ο Στέφανος Κασσελάκης θα έχει τερματίσει τον Μαραθώνιο των πέντε χιλιομέτρων. Ταυτόχρονα, οι ομάδες της Έφης Αχτσιόγλου, του Ευκλείδη Τσακαλώτου αλλά και του Διονύση Τεμπονέρα θα ξέρουν ποιες κινήσεις θα ακολουθήσουν. Αν δηλαδή η αποχώρηση τους από τη χθεσινή συνεδρίαση θα σημαίνει έξοδος από το κόμμα.

Αποφασίζουν Αχτσιόγλου, Τεμπονέρας, Τσακαλώτος

Είναι σαφές ότι στον ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί εμφύλιος. Ένας εμφύλιος που ξεκίνησε πρακτικά μετά την εκλογή του Στέφανου Κασσελάκη στην προεδρία του κόμματος.

Το γυαλί έσπασε, ήδη από το πρωί της Παρασκευής και έγινε θρύψαλα με την ομιλία του Στέφανου Κασσελάκη στην Κεντρική Επιτροπή. Μια ομιλία που είχε ευθείες επιθέσεις σε στελέχη του κόμματος, με βαρύτατους χαρακτηρισμούς.

Φυσικά, η έξοδος από το κόμμα μοιάζει ως το πιο πιθανό σενάριο, ιδιαίτερα για την Ομπρέλα. Ωστόσο, από όλα τα στρατόπεδα της αντιπολίτευσης τα τελευταία δεδομένα θα ζυγιστούν σήμερα το πρωί. Κυρίως για το εάν θα δώσουν το «παρών» στην σημερινή διαδικασία που συμπεριλαμβάνει τις ψηφοφορίες. Δεν ήταν λίγα τα στελέχη που διερωτώνται εάν ο Στέφανος Κασσελάκης έχει την πλειοψηφία να περάσει τις προτάσεις του και την γραπτή εισήγηση, η οποία παρεμπιπτόντως, απέχει από τους υψηλότατους τόνους της ομιλίας του προέδρου. Μάλιστα δεν έχει καμία αναφορά σε δημοψήφισμα και διαγραφές αλλά αναφέρεται σε επί της ουσίας πολιτική καταδίκη.

Αυτοί που έμειναν και η διαβεβαίωση της ηγεσίας

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αίθουσα παράμειναν τα στελέχη της ΔΗΜΑΡ όπως ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος και ο Στέργιος Καλπάκης καθώς και ο Γιάννης Ραγκούσης, διαφωνώντας ωστόσο με την εισήγηση Κασελάκη. Σήμερα μάλιστα αναμένονται από μεριάς τους σκληρές τοποθετήσεις και κατάθεση τροπολογιών. Σε σαφώς διαφορετικό κλίμα η Όλγα Γεροβασίλη που επανέλαβε τη διαφωνία της με το δημοψήφισμα αλλά άφησε αιχμές προς τους αποχωρήσαντες τους οποίους κατηγόρησε ότι έφυγαν για διαδικαστικούς και όχι πολιτικούς λόγους. Αλλά και ο Σωκράτης Φάμελλος που έκανε πυροσβεστική παρέμβαση και έκκληση να πέσουν οι τόνοι. Από την πλευρά της ηγεσίας του κόμματος, δεν εκφράζεται ανησυχία σε σχέση με την πλειοψηφία. Παράλληλα ξεκαθαρίζουν ότι εφόσον η Κεντρική Επιτροπή εγκρίνει με ψηφοφορία την πολιτική καταδίκη των στελεχών που τίθενται προς διαγραφή, δε θα τεθεί θέμα δημοψηφίσματος.

Οι κινήσεις Αχτσιόγλου και Τεμπονέρα

Η Έφη Αχτσιόγλου και ο Διονύσης Τεμπονέρας επιχείρησαν να ανέβουν μαζί στο βήμα προκειμένου να κάνουν κοινή δήλωση, κάτι που δεν επέτρεψε το προεδρείο με τον Πάνο Ρήγα να ζητάει στον Διονύση Τεμπονέρα να κατέβει. Η κίνηση αυτή δεν ήταν τυχαία καθώς σύμφωνα με πληροφορίες οι τελευταίες εξελίξεις άνοιξαν δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ τους.

Από τις πιο σκληρές τοποθετήσεις αυτή του Αντώνη Κοτσακά τον οποίο εγκάλεσε αυστηρά κατηγορώντας τον για καθυστερήσεις ο Στέφανος Κασσελάκης: «Σύντροφε πρόεδρε επειδή δεν έχουμε γνωριστεί λέγομαι Αντώνης Κοτσακάς και είμαι πρόεδρος στην επιτροπή Δεοντολογία»,, απάντησε σηκώνοντας το γάντι στο τελεσίγραφο Κασσελάκη προς την επιτροπή να αποφασίσει για τις τέσσερις περιπτώσεις έως την Παρασκευή. «Η επιτροπή δεν εντέλλεται από κανέναν, απολογείται μόνο στο συνέδριο που την εξέλεξε», απάντησε το πολύ έμπειρο και μπαρουτοκαπνισμένο σε διαδικασίες στέλεχος.




New York Times για Στέφανο Κασσελάκη: Από τη ζωή στο Μαϊάμι σελέμπριτι στην Ελλάδα και πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ

είμενο – αφιέρωμα στον Στέφανο Κασσελάκη δημοσίευσε το site των New York Times σήμερα (11.11.2023), τη μέρα της κρίσιμης συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ.

Στο κείμενο των New York Times, το οποίο υπογράφει η Ελληνίδα ανταποκρίτρια Νίκη Κατσαντώνη, αναφέρεται η πορεία του Στέφανου Κασσελάκη από το Μανχάταν στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ.

Στο άρθρο αναφέρεται πως «ο Στέφανος Κασελάκης ήταν ουσιαστικά άγνωστος στην Ελλάδα μόλις πριν από έξι μήνες, όταν ήταν υποψήφιος χωρίς ελπίδα εκλεγεί στις εκλογές με τον ΣΥΡΙΖΑ, το κύριο κόμμα της αντιπολίτευσης της χώρας» λέει το κείμενο.

Τονίζει πως εξελέγη πρόεδρος μετά από μια επιδέξια καμπάνια στα μέσα social media, ενώ ρόλο έπαιξε και η την ιδιότητά του ως πρώην έμπορος της Goldman Sachs, το ότι είναι ομοφυλόφιλος πολιτικός, αλλά και η εμφάνισή του σαν σταρ του κινηματογράφου.

«Ήρθε από το πουθενά για να νικήσει μια πρώην υπουργό για το κορυφαίο αξίωμα στον ΣΥΡΙΖΑ» σημειώνει, ενώ αναφέρεται και στις αποχωρήσεις που έχουν γίνει και σε αυτές που θα έρθουν.

Από το Μαϊάμι πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ

Σε μια αναφορά στην πορεία του, οι New York Times αναφέρουν πως ο Στέφανος Κασσελάκης ήταν έμπορος της Goldman Sachs, και πριν 10 χρόνια κατηγορούσε το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα για την καταστροφή της ελληνικής οικονομίας.

«Ο κ. Κασσελάκης έζησε για 20 χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες, μεταξύ άλλων στο Μαϊάμι και τη Νέα Υόρκη, πριν εισβάλει στην πολιτική ζωή της πατρίδας του. Είναι ο πρώτος ανοιχτά γκέι αρχηγός κόμματος στην Ελλάδα και πρόσφατα παντρεύτηκε τον επί μακρόν σύντροφό του, Τάιλερ ΜακΜπεθ, έναν Αμερικάνο νοσοκόμο στα επείγοντα στο Μπρούκλιν, ενώ πιέζει για τη νομιμοποίηση του γάμου ομοφυλόφιλων στην Ελλάδα» αναφέρει το κείμενο.

Εκτενής αναφορά γίνεται και στην lifestyle προβολή του Στέφανου Κασσελάκη.

«Τα ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια τον έχουν καλύψει δείχνοντας τις εκδρομές του στο γυμναστήριο με τον σύντροφό του και τις βόλτες του ζευγαριού με τον σκύλο τους, τη Farlie, όσο και τις πολιτικές του ομιλίες. Τα δαχτυλίδια Cartier των νεόνυμφων ήταν το επίκεντρο πρόσφατης συζήτησης επίσης. Αλλά η εμμονή με την προσωπική ζωή του κ. Κασσελάκη έχει ενοχλήσει τους φανατικούς κομματικούς» υπογραμμίζει το δημοσίευμα.

Επίσης το άρθρο τονίζει πως «ο σεξουαλικός προσανατολισμός του κ. Κασσελάκη έγινε σημείο συζήτησης σε μια κοινωνία που παραμένει μια από τις πιο κοινωνικά συντηρητικές της Ευρώπης. Ανέφερε ότι κατακλύζεται από email μίσους. Η έκφραση της επιθυμίας του να αποκτήσει δύο γιους μέσω παρένθετης μητρότητας πυροδότησε οργή, συμπεριλαμβανομένης μιας ομοφοβικής ατάκας από έναν εξέχοντα δήμαρχο που τώρα αποτελεί αντικείμενο έρευνας του Ανωτάτου Δικαστηρίου (σ.σ. αναφέρεται στον Αχιλλέα Μπέο). Παρά την όλη έκθεση στα μέσα ενημέρωσης, πολλοί εξακολουθούν να αναρωτιούνται τι πρεσβεύει, προφανώς μπερδεμένοι από το τραπεζικό του υπόβαθρο και το γεγονός ότι υποστηρίζεται τόσο από στενούς συνεργάτες του προκατόχου του Αλέξη Τσίπρα όσο και από δυσαρεστημένους υποστηρικτές του ΣΥΡΙΖΑ που είναι πρόθυμοι για αλλαγή».




ΣΥΡΙΖΑ: Κεντρική Επιτροπή και νέες αποχωρήσεις – Ποια είναι τα «στρατόπεδα»

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ με νέες αποχωρήσεις – Το κλίμα πριν την Κεντρική Επιτροπή

Κρίσιμη είναι η σημερινή ημέρα στον ΣΥΡΙΖΑ λόγω της συνεδριάσης της Κεντρικής Επιτροπής, που αναμένεται να πυροδοτήσει και νέα ένταση στο εσωτερικό του κόμματος.

Η «Ομπρέλα», όπως φαίνεται, έχει ήδη αποφασίσει πως στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ θα ανακοινώσει ότι αποχωρεί από το κόμμα. Πριν την ΚΕ οι συσκέψεις στους κόλπους του ΣΥΡΙΖΑ ήταν πολλές, με ορισμένες τάσεις να φαίνεται να ψάχνουν τρόπους ώστε να βρεθεί κοινή συνισταμένη μετά την μεγάλη ένταση που προκλήθηκε το πρωί της Παρασκευής με την αποχώρηση δυο ιστορικών στελεχών, του Νίκου Βούτση και του Πάνου Σκουρλέτη, που άφησαν αιχμές κατά του Στέφανου Κασσελάκη.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, πάντως, δεν κάνει πίσω για το δημοψήφισμακαι δεν αλλάζει… ούτε λέξη από τα όσα είπε το πρωί της Παρασκευής στο διάγγελμά του.

«Γι’ αυτόν τον λόγο αύριο θα ζητήσω από την Κεντρική Επιτροπή να αποφασίσει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος απευθείας από τα μέλη και τους φίλους του κόμματος για την αποπομπή των τεσσάρων στελεχών που προσέβαλαν βάναυσα όλους μας. Εάν η Κεντρική Επιτροπή αρνηθεί, θα προχωρήσω στη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος με αίτημα του 15% των μελών του ΣΥΡΙΖΑ, ακριβώς όπως προβλέπει το καταστατικό μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Έρχεται ρήξη στον ΣΥΡΙΖΑ;

Κάποιοι πάντως λένε ότι ακόμη και τώρα ζητούμενο είναι να βρεθεί μια κοινή γραμμή για να αποφευχθεί η ρήξη στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Στέφανος Κασσελάκης πάντως επιμένει για το δημοψήφισμα.

Πάντως, η πλευρά της Έφης Αχτσιόγλου και οι «6+6», όπως αναφέρουν οι ίδιοι πληροφορίες, θα πάει στη συνεδρίαση με δικό της κείμενο.

Σε αυτό θα διαφωνεί με την πρόταση του προέδρου του κόμματος, Στέφανου Κασσελάκη, για δημοψήφισμα για τις διαγραφές. Ακόμη, κάποιοι υποστηρίζουν ότι θα τεθεί θέμα στην Κεντρική Επιτροπή να καταψηφιστεί η πρόταση για δημοψήφισμα.

Μάλιστα, και ο Διονύσης Τεμπονέρας έχει την ίδια άποψη. Κι αυτό γιατί τόνισε σε πρόσφατες δηλώσεις του: «Καταψηφίζουμε το δημοψήφισμα και ζητούμε αλλαγή του οδικού χάρτη για το συνέδριο».

Απέναντι στην απόφαση του Στέφανου Κασσελάκη να προχωρήσει σε δημοψήφισμα για τις διαγραφές των 4 (Σκουρλέτη, Τζουμάκα, Φίλη, Βίτσα) θα σταθούν κορυφαία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Νίκος Παππάς, Όλγα Γεροβασίλη, Θανάσης Θεοχαρόπουλος και Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.

Τα πρόσωπα αυτά φέρονται να ζήτησαν από τον Στέφανο Κασσελάκη να αποσύρει την πρότασή του για δημοψήφισμα με το επιχείρημα ότι δημιουργεί διαλυτικές διαδικασίες στο κόμμα.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ αποστάσεις από την πρόταση Κασσελάκη έχουν πάρει και ο Νίκος Παππάς, Κώστας Ζαχαριάδης, Γιάννης Ραγκούσης και Αλέκος Φλαμπουράρης.

Ενοχλημένος εμφανίζεται ο Τσίπρας

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Mega υπάρχει μεγάλη ενόχληση κι από την πλευρά του Αλέξη Τσίπρα, καθώς ο κ. Κασσελάκης είχε στο πλευρό του τον διπλωματικό σύμβουλο που είχε ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να τον βοηθήσει στα πρώτα του βήματα κι αυτή η κίνηση δεν «διαβάστηκε».