Εντατικοί έλεγχοι σε φαρμακεία και γιατρούς για παράνομες συνταγογραφήσεις
Την έναρξη εκτεταμένων ελέγχων σε φαρμακεία ανακοίνωσε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, μετά τις αποκαλύψεις για παράνομες συνταγογραφήσεις στις οποίες φέρεται να εμπλέκονται τουλάχιστον 1.200 γιατροί. Οι έλεγχοι αφορούν το σύστημα συνταγογράφησης και τη διακίνηση φαρμάκων, με στόχο την πάταξη της υπερσυνταγογράφησης και άλλων παράνομων πρακτικών. Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η υπόθεση των φαρμακείων είναι πιο περίπλοκη, καθώς οι φαρμακοποιοί είναι υποχρεωμένοι από τον νόμο να εκτελούν συνταγές, ανεξαρτήτως της προέλευσής τους.
Παράλληλα, ο κ. Γεωργιάδης έστειλε αυστηρό μήνυμα σε όσους εμπλέκονται σε αυτές τις πρακτικές, τονίζοντας: «Θα βάλουμε τάξη, θα σας πιάσουμε. Σταματήστε το». Οι δηλώσεις αυτές αποσκοπούν στην άμεση διακοπή των παράνομων δράσεων και στην πρόληψη περαιτέρω παραβάσεων στο σύστημα υγείας.Σύμφωνα με τον Υπουργό, οι έλεγχοι στους γιατρούς θα επεκταθούν πέρα από το 2024, με σκοπό να ανακαλυφθούν όλες οι παράνομες συνταγογραφήσεις των προηγούμενων ετών. «Διενεργούμε τον πιο εκτεταμένο έλεγχο παράνομων συνταγογραφήσεων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης, επισημαίνοντας ότι «τα ηλεκτρονικά ίχνη δεν διαγράφονται», και γι’ αυτό οι έλεγχοι θα προχωρήσουν και σε προηγούμενα έτη, όπως το 2023 και το 2022.Πέραν των γιατρών, οι φαρμακοποιοί βρίσκονται στο μικροσκόπιο λόγω της αναγκαστικής εκτέλεσης των συνταγών, παρότι δεν έχουν πάντα τη δυνατότητα να ελέγξουν την αυθεντικότητα των συνταγογραφήσεων. Ωστόσο, ο Υπουργός διαβεβαίωσε ότι οι γιατροί που έχουν ήδη εντοπιστεί να εμπλέκονται στην υπόθεση έχουν εξαιρεθεί από το σύστημα συνταγογράφησης, και οι κυρώσεις θα είναι αυστηρές.Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές κυρώσεις, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε σε πρόστιμο ύψους 800.000 ευρώ που επιβλήθηκε σε έναν γιατρό, σημειώνοντας ότι η δυνατότητα πληρωμής του προστίμου θα κριθεί από την εφορία, αναλόγως των περιουσιακών του στοιχείων. «Ο νόμος είναι σαφής και πρέπει να πάρουμε πίσω το παράνομο κέρδος», τόνισε, υπογραμμίζοντας τη βούληση της κυβέρνησης να εξαλείψει το φαινόμενο της παράνομης συνταγογράφησης.Οι ενέργειες αυτές αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για τη διασφάλιση της διαφάνειας και της νομιμότητας στον τομέα της υγείας, με την κυβέρνηση να δείχνει αποφασιστικότητα στην πάταξη των παραβατικών συμπεριφορών.