Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας | Πρωτόκολλο συνεργασίας για δωρεάν νομική βοήθεια σε θύματα εμφυλης βίας

Ο Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας υπέγραψε Πρωτόκολλο Συνεργασίας με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΓΓΙΑΔ) του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, καθώς και το Κέντρο Ερευνών και Θεμάτων Ισότητας (ΚΕΘΙ), με στόχο την παροχή δωρεάν νομικής βοήθειας σε γυναίκες που έχουν υποστεί έμφυλη και ενδοοικογενειακή βία.

Μέσω αυτής της συνεργασίας, οι εμπλεκόμενοι φορείς επιδιώκουν να συμβάλουν ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του φαινομένου, προσφέροντας άμεση νομική στήριξη στις γυναίκες-θύματα. Με τη διαμεσολάβηση των Συμβουλευτικών Κέντρων, οι ωφελούμενες θα μπορούν να λαμβάνουν δωρεάν νομικές συμβουλές και νομική εκπροσώπηση από εξειδικευμένους δικηγόρους, οι οποίοι έχουν λάβει κατάλληλη εκπαίδευση για τη διαχείριση τέτοιων υποθέσεων.

Ο Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας προσκαλεί τα μέλη του που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον Κατάλογο Δικηγόρων για Δωρεάν Νομική Βοήθεια, να υποβάλουν τη συνημμένη αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στη Γραμματεία του Συλλόγου έως τις 31 Μαρτίου 2025.




Υπογραφή μνημονίου συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών και της Περιφέρειας ΑΜ-Θ

Στην Καβάλα βρίσκεται από νωρίς το πρωί του Σαββάτου ο Υφυπουργός Εξωτερικών, βουλευτής Σερρών της Ν.Δ Τάσος Χατζηβασιλείου.

Ο κ. Χατζηβασιλείου θα συμμετάσχει στην 7η συνεδρίαση του Συμβουλίου Εξωστρέφειας της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) που πραγματοποιείται στην Καβάλα.

Στις κύριες θεματικές της συνεδρίασης περιλαμβάνονται ο σχεδιασμός και οι πρωτοβουλίες για την εξωστρέφεια για το έτος 2025, η παρουσίαση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας (ΕΣΣΕ), οι δράσεις του Τομέα Εξωτερικού Εμπορίου της Enterprise Greece, καθώς και οι προοπτικές και οι προκλήσεις στο νέο διεθνές οικονομικό περιβάλλον.

Στο περιθώριο του Συμβουλίου, θα υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Εξωστρέφειας, των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Εξωτερικών Enterprise Greece και Export Credit Greece και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναφορικά με την λειτουργία Γραφείων Εξωστρέφειας στην Περιφέρεια.




Υπουργός Υγείας: Αυτός είναι ο λόγος που δεν έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με τη φαρμακοβιομηχανία

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί και αποδώσει τη χρονιά που πέρασε, οι σημαντικές επενδύσεις που έχουν γίνει αλλά και οι προκλήσεις για την ελληνική φαρμακοβιομηχανία αναλύθηκαν εκτενώς στη διάρκεια της χθεσινοβραδινής εκδήλωσης που πραγματοποίησε η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, επανέλαβε αρκετές φορές ότι η κυβέρνηση έχει επιλύσει τα τελευταία χρόνια άλυτα θέματα 30 ετών της φαρμακοβιομηχανίας. «Τι δεν καταφέραμε;», διερωτήθηκε. «Το 3ετές μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ κυβέρνησης και φαρμακοβιομηχανίας», απάντησε. Σχολίασε δε ότι δεν είναι μόνο δική του ευθύνη που δεν έχει προχωρήσει αυτή η πρωτοβουλία – αίτημα των φαρμακευτικών εταιρειών. Αλλά και ευθύνη των επιχειρήσεων, αφού δεν υπάρχουν προτάσεις από όλους τους Συνδέσμους που τους εκπροσωπούν. «Δεσμεύομαι ότι θα σας καλέσω για να συζητήσουμε τι μπορούμε να υπογράψουμε», τόνισε ο Υπουργός Υγείας.

Σημειώνεται ότι το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ κυβέρνησης και φαρμακοβιομηχανίας έχει συζητηθεί εδώ και κάποιους μήνες και έχει εκδηλωθεί η πρόθεση των δύο πλευρών να γίνει πράξη. Στόχος είναι να μπορούν οι εταιρείες να έχουν ένα περιβάλλον προβλεψιμότητας, να γνωρίζουν τη χρηματοδότηση που θα λάβουν και να μην βρίσκονται συνέχεια αντιμέτωπες μπροστά από μια «έκπληξη» σε ό,τι αφορά στο clawback.

Μερική συγκράτηση του clawback του νοσοκομειακού φαρμάκου

Νωρίτερα, ο Υπουργός Υγείας επεσήμανε πως τα μέτρα που έχουν ληφθεί στη φαρμακευτική πολιτική «δουλεύουν». Μάλιστα, τα σημειώματα των clawback (αυτόματες επιστροφές) για το σύνολο του 2023 είναι έτοιμα, όπως ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, και θα αρχίσουν να διανέμονται από την ερχόμενη Δευτέρα. Ο μέσος όρος του clawback για το νοσοκομειακό φάρμακο διαμορφώνεται για όλη τη χρονιά περίπου στο 70%, ποσοστό που δείχνει ότι οι παρεμβάσεις επέδρασαν. Υπενθυμίζεται ότι τα σημειώματα για το πρώτο εξάμηνο του 2023 είχαν προκαλέσει αναστάτωση στη φαρμακοβιομηχανία, αφού το clawback για το εν λόγω διάστημα είχε εκτοξευτεί στο 83%.

Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Γεωργιάδης, η δαπάνη του νοσοκομειακού φαρμάκου το 2023 ήταν 1.520 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024 μειώθηκε ελαφρώς στα 1.490 εκατ. ευρώ.
Στην ομιλία του ο Υπουργός Υγείας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην επιτυχία του επενδυτικού clawback, λέγοντας ότι χάρη στη δυνατότητα αυτή έχουν ιδρυθεί τουλάχιστον δέκα εργοστάσια και έχουν δαπανηθεί σε διάστημα έξι ετών περισσότερα από ένα δις ευρώ. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις σημαντικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης το 2024, όπως οι αυξήσεις στις τιμές των πολύ φθηνών φαρμάκων, με σκοπό να αποφευχθεί η απόσυρσή τους από την αγορά. «Σώθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας και οι Έλληνες ασθενείς βρίσκουν φάρμακα που δεν έβρισκαν», σημείωσε.

8,5 εκατομμύρια ΑΜΚΑ μπορούν να καλυφθούν με εγχώρια παραγόμενα φάρμακα

Τη συμβολή των ελληνικών φαρμακευτικών επιχειρήσεων στην τροφοδότηση των Ελλήνων ασθενών με φάρμακα ανέδειξε ο Πρόεδρος της ΠΕΦ, Θεόδωρος Τρύφων.

Παρότι εξήρε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που έχουν γίνει, όπως το επενδυτικό clawback για το οποίο ανέφερε ότι είναι «υπερήφανος», ο κ. Τρύφων δε δίστασε να αναφέρει ότι όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά γενικά στην Ευρώπη απαιτείται ένα νέο οικονομικό μοντέλο, διπλάσιες επενδύσεις, αυτάρκεια και επάρκεια κρίσιμων προϊόντων.

Ο πρόεδρος της ΠΕΦ επεσήμανε ότι η 10ετής κρίση έχει αφήσει σημαντικό αποτύπωμα και σε άλλο σημείο ανέφερε ότι το ενεργειακό κόστος είναι το νούμερο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις. «Δυστυχώς ακόμη εισάγουμε περισσότερα σε σχέση με όσα παράγουμε», τόνισε προσθέτοντας πως ο στόχος είναι την επόμενη επταετία η παραγωγή στη χώρα μας να αντιστοιχεί στο 20% του ΑΕΠ.

Οι Έλληνες φαρμακοβιομήχανοι, εκπροσωπούμενοι από τον κ. Τρύφων, ζητούν αύξηση της χρηματοδότησης στο φάρμακο καθώς και το 3ετές πλάνο προβλεψιμότητας (το μνημόνιο συνεργασίας).

Ο πρόεδρος της ΠΕΦ ανέλυσε, επίσης, τι προσφέρουν οι ελληνικές φαρμακευτικές εταιρείες. Όπως είπε, με εγχώρια παραγόμενα φάρμακα μπορούν να καλυφθούν 8,5 εκατομμύρια ΑΜΚΑ. Επιπλέον, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία είναι δυνατόν να καλύψει το 70% των φθηνών φαρμάκων στα νοσοκομεία, ενώ προωθείται μοντέλο με νέα γενόσημα που θα καλύπτουν τους πολίτες για διάφορες παθήσεις. «Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις», διαβεβαίωσε ο κ. Τρύφων.

Στην εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΠΕΦ σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν, επίσης, η Υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως και ο γενικός γραμματέας ΔΣ της Ένωσης Ασθενών Ελλάδος, Νίκος Δέδες.

Πηγή:ygeiamou.gr




Αντιπεριφέρεια Καβάλας | Έκοψε την Πρωτοχρονιάτικη πίτα με μηνύματα συνεργασίας

Η Αντιπεριφέρεια Καβάλας πραγματοποίησε την καθιερωμένη κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, σε μια εκδήλωση που σηματοδότησε μηνύματα ενότητας και συνεργασίας για το νέο έτος.

Η τελετή έλαβε χώρα στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, παρουσία τριών από τους τέσσερις βουλευτές του νομού, καθώς και των δημάρχων Καβάλας, Νέστου και Παγγαίου. Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι των σωμάτων ασφαλείας και άλλοι επίσημοι, οι οποίοι ανταλλάσσαν ευχές για ένα δημιουργικό και αισιόδοξο 2025.




Ενίσχυση διασυνοριακής συνεργασίας | Συνάντηση Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης με Αντινομάρχες Σμόλιαν Βουλγαρίας

Τους αντινομάρχες της Νομαρχίας Σμόλιαν Βουλγαρίας Αντριγιάν Πετρόφ και Κρασιμίρ Ντασκάλοφ υποδέχθηκε στο γραφείο του ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Εμμανουήλ Ταπατζάς.

Η επίσκεψη είχε μεν εθιμοτυπικό χαρακτήρα, ωστόσο στο πλαίσιο αυτής συζητήθηκαν σημαντικά θέματα διασυνοριακής συνεργασίας τα οποία θα διερευνηθούν περαιτέρω, στη συνάντηση που θα έχουν τον επόμενο μήνα στην Βουλγαρία ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης και ο Νομάρχης του Σμόλιαν Βουλγαρίας Ζαχάρι Σιράνοβ.

Στη συνάντηση επισημάνθηκε πως η συνεργασία μεταξύ των δύο περιοχών μπορεί να επικεντρώνεται σε τομείς όπως ο τουρισμός, ο πολιτισμός, η διαχείριση και αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και οι διασυνοριακές σχέσεις.

Πηγή: ertnews




Ορεστιάδα | Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΔΠΘ και Γενικού Επιτελείου Στρατού

Στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας θα προβούν σήμερα Τετάρτη και ώρα 18:00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων στην Ορεστιάδα το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ).

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Υποδομής και Προστασίας Περιβάλλοντος του Γενικού Επιτελείου Στρατού και του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του ΔΠΘ που έχει ως σκοπό την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και ανταλλαγής τεχνογνωσίας μεταξύ των δύο συμβαλλομένων σε θέματα που εστιάζουν κυρίως στην προστασία και διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος, στην ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην ποιότητα ζωής.

Οι κύριοι στόχοι του Μνημονίου είναι μεταξύ άλλων η εκπόνηση μελετών διαχείρισης των εκτάσεων των στρατοπέδων που επλήγησαν από πυρκαγιές και η ίδρυση δομών που δεν ευνοούν τη μετάδοση πυρκαγιών.

Πηγή :ertnews




Αναπτυξιακή Ροδόπης | Συμμετέχει στο σχέδιο διατοπικής συνεργασίας

Στην εναρκτήρια διήμερη συνάντηση στην Καρδίτσα παρών ο Στάθης Κεφαλίδης

Η Αναπτυξιακή Ροδόπης Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α. ήταν παρούσα στην Καρδίτσα στις 18-19 Οκτωβρίου στην εναρκτήρια συνάντηση για το Σχέδιο Διατοπικής Συνεργασίας CLLD LEADER «Ανάπτυξη Συνεργατισμού».

Η Αναπτυξιακή Ροδόπης είναι μια εκ των εταίρων του Σχεδίου Διατοπικής Συνεργασίας, ενώ η Αναπτυξιακή Καρδίτσας αποτελεί τον συντονιστή εταίρο. Παρόντες μεταξύ άλλων στην συνάντηση ήταν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Κωνσταντίνος Τσιάρας, η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής & Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη, καθώς και ο γενικός γραμματέας Ενωσιακών Πόρων & Υποδομών του ΥΠΑΑΤ Δημήτρης Παπαγιαννίδης. Οι προαναφερθέντες πραγματοποίησαν ομιλίες, ενώ ο κος Παπαγιαννίδης αναφέρθηκε στην πορεία εφαρμογής της Στρατηγικής Τοπικής Ανάπτυξης μέσω του LEADER του ΠΑΑ 2014-2020.

Την Αναπτυξιακή Ροδόπης εκπροσώπησε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Στάθης Κεφαλίδης.

xronos.gr




Πράξη συνεργασίας μεταξύ Υπουργείου Πολιτισμού και Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών.

Σήμερα 29 Ιουλίου 2024, στην Αθήνα, υπογράφτηκε από την Υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη η πράξη συνεργασίας με το Κέντρο Καππαδοκικών Μελετών στη Νέα Καρβάλη, στους τομείς της καταγραφής και της συντήρησης των συλλογών του Μουσείου και του Ιστορικού Αρχείου, αντικειμένων που ύστερα από λεπτομερή, πολύχρονη μελέτη από ειδικούς χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα σπάνια και μοναδικά.

Είναι ένα πρώτο βήμα, μια αρχή, ύστερα από πολλά χρόνια προσπαθειών με συμμάχους τους βουλευτές μας, τον Δήμο Καβάλας και τη Περιφέρεια, προκειμένου να αναδειχθεί ο πολιτισμικός πλούτος που οι πρόσφυγες από την Καππαδοκία μετέφεραν στην Ελλάδα το 1924.

Εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην Υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη, στους Διευθυντές και υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΠΟ και στην τοπική έφορο Αρχαιοτήτων Καβάλας και Θάσου κυρία Σταυρούλα Δαδάκη. Στους βουλευτές μας της τελευταίας δεκαπενταετίας και ιδιαίτερα στους νυν, Υπουργό κύριο Νίκο Παναγιωτόπουλο, Μακάριο Λαζαρίδη, Γιάννη Πασχαλίδη και Αγγελική Δεληκάρη. Στον Δήμαρχο Καβάλας κύριο Θόδωρο Μουριάδη και στην Διευθύντρια του Δήμου μας κυρία Χριστίνα Ταβουλτζίδου που μαζί κάναμε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ξεπεράσουμε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Στην Περιφερειακή Διοίκηση, στον Περιφερειάρχη κύριο Χριστόδουλο Τοψίδη, στον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κύριο Θόδωρο Μαρκόπουλο, αλλά και την απελθούσα Περιφερειακή Διοίκηση του κυρίου Χρήστου Μέτιου.

Εκατό χρόνια μετά την ανταλλαγή, ο αγώνας μας για την διαφύλαξη και προβολή της πατρογονικής μας Καππαδοκικής κληρονομιάς συνεχίζεται.




Συνάντηση συνεργασίας Μουριάδη – Ιωσηφίδη στο Δημαρχείο Καβάλας

Συνάντηση συνεργασίας, η οποία διήρκεσε περίπου μία ώρα, είχε το πρωί της Δευτέρας 22 Ιουλίου 2024 ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, με τον Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης ΑΜΘ, Αλέξανδρο Ιωσηφίδη, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε ιδιαίτερη μνεία στις δυνατότητες κοινής δράσης, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της περιοχής μας.

Συγκεκριμένα, παρουσία του Διευθυντή Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Ψηφιακών Υπηρεσιών, Μπάμπη Παπαδόπουλου, εξετάστηκε το ενδεχόμενο ανάληψης συγκεκριμένων πρωτοβουλιών για την αύξηση της τουριστικής κίνησης στην πόλη και τη δημοτική ενότητα Φιλίππων, την αξιοποίηση των καπναποθηκών και την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού στο Δήμο Καβάλας. Το πλαίσιο συνεργασίας των δύο φορέων, κατόπιν σχετικής συνεννόησης, θα καθοριστεί το προσεχές χρονικό διάστημα.




Υπεγράφη το πρωτόκολλο συνεργασίας των Επιμελητηρίων Καβάλας-Ημαθίας-Κορίνθου στα “Βήματα του Αποστόλου Παύλου”

Τα Επιμελητήρια Καβάλας, Κορίνθου και Ημαθίας υπέγραψαν το πρωί του Σαββάτου 6 Ιουλίου ένα πρωτόκολλο συνεργασίας, εστιάζοντας στην ανάπτυξη και προώθηση του τουριστικού προϊόντος που αφορά τα βήματα του Απόστολου Παύλου.

Αυτή η συνεργασία έχει ως κύριο στόχο να ενισχύσει την τουριστική κίνηση και να αναδείξει τη θρησκευτική και πολιτιστική κληρονομιά των περιοχών αυτών, οι οποίες έχουν ιστορική σημασία λόγω της παρουσίας του Απόστολου Παύλου κατά την πορεία του για τη διάδοση του Χριστιανισμού.

Ανάδειξη των Ιστορικών Σημείων:

Καβάλα: Η πόλη φιλοξενεί το σημείο όπου αποβιβάστηκε ο Απόστολος Παύλος κατά την πρώτη του επίσκεψη στην Ευρώπη.

Κόρινθος: Στην αρχαία Κόρινθο, ο Απόστολος Παύλος έζησε και δίδαξε για αρκετό καιρό, καθιστώντας την πόλη αυτή σημαντικό κέντρο για τον Χριστιανισμό.

Ημαθία: Περιλαμβάνει τη Βέροια, όπου ο Παύλος κήρυξε και δημιούργησε μια από τις πρώτες χριστιανικές κοινότητες στην Ελλάδα.

Το πρωτόκολλο συνεργασίας ανάμεσα στα Επιμελητήρια Καβάλας, Κορίνθου και Ημαθίας είναι μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού και στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Μέσω αυτής της συνεργασίας, οι τρεις περιοχές ενώνουν τις δυνάμεις τους για να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία στους επισκέπτες και να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και τον πολιτισμό.

Δείτε φωτογραφίες :

Το ρεπορτάζ του ENA CHANNEL :




Επιμελητήριο Καβάλας | Λήξη 2ης Παράτασης Συμφώνου Συνεργασίας ΚΕΕΕ και ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

Το Επιμελητήριο Καβάλας, ως μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Στήριξης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (Enterprise Europe Network Hellas – EEN), ενημερώνει ότι στις 30 Ιουνίου 2024 λήγει η 2η παράταση του συμφώνου συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) και της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ.

Το σύμφωνο συνεργασίας, που υπογράφτηκε τον Φεβρουάριο του 2023, αφορά τη ρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων μουσικής για το διάστημα 2018-2022. Το συμφωνητικό αυτό περιλαμβάνει προνομιακούς όρους για τις επιχειρήσεις-μέλη των Επιμελητηρίων, διευκολύνοντας την έκδοση της άδειας δημόσιας εκτέλεσης μουσικής που είναι απαραίτητη για τις επιχειρήσεις.

Βασικά σημεία της συμφωνίας ΚΕΕΕ-ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ:

  1. Προνομιακοί όροι: Οι επιχειρήσεις-μέλη των Επιμελητηρίων επωφελούνται από ειδικούς όρους για την άδεια δημόσιας εκτέλεσης μουσικής.
  2. Διαδικασία έκδοσης άδειας:
    • Οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ή με φυσικό τρόπο (ταχυδρομική αποστολή ή κατά την επίσκεψη συνεργάτη της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ στην επιχείρησή τους).
  3. Ένταξη επιχειρήσεων με νομικές εκκρεμότητες: Μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024, μπορούν να ενταχθούν στη συμφωνία ακόμη και επιχειρήσεις που έχουν ήδη δεχθεί αγωγή ή ποινικό.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και το αμοιβολόγιο, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.autodia.gr.

Προϋπόθεση ένταξης στη συμφωνία:

  • Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις-μέλη του Επιμελητηρίου Καβάλας πρέπει να έχουν εξοφλήσει τις συνδρομές τους προς το Επιμελητήριο μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024.

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνήσουν με το Επιμελητήριο Καβάλας.




Ελλάδα – Τουρκία | Τα πεδία συνεργασίας στην ενέργεια και τα projects που τρέχουν

Την ίδια στιγμή, παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν τη χρησιμότητα δημιουργίας μόνιμης ελληνοτουρκικής επιτροπής για τη διευκόλυνση της ανταλλαγής πληροφοριών και τεχνογνωσίας. Τα πεδία ενεργειακής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών αναμένεται να τεθούν επί τάπητος -μεταξύ άλλων- κατά τη σημερινή συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίν Ερντογάν στην Άγκυρα.

Δεν είναι τυχαίο ότι στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο υπουργός Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων της Τουρκίας Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ στο πρώτο ελληνοτουρκικό ενεργειακό ενεργειακό φόρουμ που διοργανώθηκε στα τέλη Απριλίου στην Κωνσταντινούπολη με πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ενέργειας (ΙΕΝΕ) έκανε λόγο για μια «νέα εποχή ευκαιριών στον κλάδο μεταξύ των δύο γειτονικών χωρών».

Ως παράδειγμα κοινών δράσεων που η τουρκική πλευρά επιθυμεί να προωθήσει ανέφερε συγκεκριμένα τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, για την οποία υπεγράφη Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς της Τουρκίας TEIAS τον περασμένο Δεκέμβριο, με αφορμή την επίσκεψη του κ. Ερντογάν στην Αθήνα.

Project που προβλέπεται ότι θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα μεταξύ των δύο χωρών κατά 600 MW και στις δύο κατευθύνσεις, ενισχύοντας παράλληλα τη σχετικά ασθενή σύνδεση του ευρωπαϊκού συστήματος μεταφοράς με το μεγάλο σε έκταση σύστημα της Τουρκίας.

Η εν λόγω διασύνδεση μαζί με μια νέα διασύνδεση μεταξύ Τουρκίας και Βουλγαρίας αποτελούν κομβικό μέρος του Ηλεκτρικού Διαδρόμου των Ανατολικών Βαλκανίων που θα επιτρέψει τη διείσδυση περισσότερων ΑΠΕ στην περιοχή, συνδράμοντας στην απανθρακοποίησή της.

Τα Χρηματιστήρια Ενέργειας, Henex και EPIAS

Τα συστήματα ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου Ελλάδας και Τουρκίας είναι ήδη ισχυρά διασυνδεδεμένα εδώ και δεκαετίες. Η πρώτη ηλεκτρική διασύνδεση -μεταξύ Νέας Σάντας και Babaeski στην ευρωπαϊκή Τουρκία- έχει μεταφορική ικανότητα 2.000 MVA. Αγωγός φυσικού αερίου μήκους 280 χλμ. συνδέει την Κομοτηνή με το Καρατσεμπέ της Τουρκίας, μέσω του οποίου η ΔΕΠΑ Εμπορίας εισάγει περίπου 0,75 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως από την τουρκική Botas.

Η εξαγωγική δυναμικότητα του σημείου διασύνδεσης των Συστημάτων Φυσικού Αερίου Ελλάδας και Τουρκίας (Κήποι) έχει αυξηθεί σε 1,7 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, που υπερβαίνει τις σημερινές εξαγωγές της Botas προς την Ελλάδα. Οι υφιστάμενες διασυνδέσεις δημιουργούν περιθώρια συνεργασίας μεταξύ των Χρηματιστηρίων Ενέργειας Ελλάδας και Τουρκίας (Henex και EPIAS αντίστοιχα), με τη δημιουργία κοινών προϊόντων τόσο στη φυσική αγορά όσο και στις προθεσμιακές.

Από την πλευρά της Άγκυρας διαμηνύεται ότι η περιφερειακή συνεργασία αποτελεί προτεραιότητα και προαπαιτούμενο για την απανθρακοποίηση της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και για τον εξηλεκτρισμό και ψηφιοποίηση των ενεργειακών συστημάτων. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΕΝΕ, η Τουρκία είχε παραγωγική δυναμικότητα ηλεκτρικής ενέργειας της τάξης των 105 GW το 2023, που την καθιστά έκτη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης και 14η στον κόσμο. Το 56% της ηλεκτροπαραγωγής της γειτονικής χώρας προέρχεται από καθαρές πηγές (αιολικά, φωτοβολταϊκά, υδροηλεκτρικά, γεωθερμία, βιομάζα).

Υπεράκτια αιολικά πάρκα

Περιθώρια συμπράξεων εμφανίζονται και στον κλάδο των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, με δεδομένη τη φιλοδοξία τόσο της Ελλάδας όσο και της Τουρκίας να «ξεκλειδώσουν» το δυναμικό που διαθέτουν.

Η προσέγγιση στον τομέα αυτό, βέβαια, δεν είναι διόλου απλή υπόθεση, κάτι που έφερε το προσκήνιο η πρόσφατη, ιδιαίτερα έντονη τουρκική αντίδραση στην ελληνική εξαγγελία για δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στο νότιο Αιγαίο.

Την ίδια στιγμή, η πρόσφατη συμμετοχή στελεχών της ΕΛΕΤΑΕΝ σε ειδική εκδήλωση του τουρκικού συνδέσμου Υπεράκτιας Αιολικής Ενέργειας DURED που έλαβε χώρα στη Σμύρνη καταδεικνύει τη βούληση των εκπροσώπων του κλάδου σε Ελλάδα να ανοίξουν γραμμές επικοινωνίας μεταξύ μας.




Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε ο Δήμος Σερρών με το ΔΙΠΑΕ Βαρβάρα Μητλιάγκα

Συνάντηση με τον Πρύτανη και Καθηγητή του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, κ. Σταμάτη Αγγελόπουλο είχε   η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα κατά την επίσκεψή της στις εγκαταστάσεις της Πανεπιστημιούπολης στις Σέρρες.

Σύμφωνα με τον Πρύτανη του ΔΙ.ΠΑ.Ε., «βασικός στόχος της νέας Πρυτανικής Αρχής είναι η αξιοποίηση του κοινωνικού κεφαλαίου όλων των περιοχών στις οποίες εκτείνονται τα Τμήματα και οι Σχολές του Πανεπιστημίου, και ιδιαίτερα των Σερρών».  Σε αυτό το πλαίσιο, οι δύο φορείς επικαιροποίησαν και συνυπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας.

 

Όπως τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος, «Ο δήμος Σερρών αποτελεί στρατηγικό εταίρο ανάπτυξης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. Οι κύριοι άξονες του Μνημονίου Συνεργασίας αφορούν στην υλοποίηση κοινών δράσεων με τον δήμο Σερρών, στην ίδρυση και ανάπτυξη θερμοκοιτίδας νεοφυών επιχειρήσεων, στην ερευνητική συνεργασία και στην αξιοποίηση του συνόλου της ακαδημαϊκής κοινότητας και των φοιτητών και φοιτητριών των Σερρών, σε δράσεις ανάπτυξης της περιοχής».

Από την πλευρά της η κ. Μητλιάγκα δήλωσε ότι θα σταθεί αρωγός στις προσπάθειες ενίσχυσης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και ανέφερε πως βρίσκεται στη διάθεση των Πρυτανικών Αρχών για κάθε κοινή δράση.

Τέλος, ο κ. Αγγελόπουλος ενημέρωσε την δήμαρχο για την πορεία μετεξέλιξης και αντιστοίχισης των Τμημάτων της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου, σε Πολυτεχνικά Τμήματα, γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω και θα αναβαθμίσει την Πανεπιστημιούπολη των Σερρών.




Συνάντηση Μητσοτάκη – Αλ Σίσι | Στην Αθήνα το πρώτο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας και Αιγύπτου

Η σύσταση Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας (ΑΣΣ) Ελλάδας- Αιγύπτου, η πρώτη συνεδρίαση του οποίου θα διεξαχθεί στην Αθήνα το επόμενο χρονικό διάστημα, αποφασίστηκε κατά τη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον πρόεδρο της Αιγύπτου Αλ Σίσι στο Κάιρο.

Κυριάκος Μητσοτάκης και Αλ Σίσι θα υπογράψουν μάλιστα Κοινή Δήλωση για τη σύσταση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Αιγύπτου το απόγευμα της Κυριακής (17.03.24), όταν και αναμένεται να προβούν σε κοινές δηλώσεις.

Μετά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο Αλ Σισί ο κ. Μητσοτάκης τόνισε την ανάγκη συνεργασίας της Αιγύπτου στη διαχείριση της παράνομης μετανάστευσης, ώστε να μην ανοίξει ένας νέος μεταναστευτικός διάδρομος από την Λιβύη προς την Κρήτη.

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αναβάθμιση των σχέσεων ΕΕ-Αιγύπτου σε συνολική και στρατηγική συνεργασία, καθώς είχε πρωτοστατήσει προκειμένου να συμβεί αυτό αλλά και για το επίπεδο των διμερών σχέσεων και για την ενεργειακή συνεργασία με έμφαση στο έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Αιγύπτου GREGY Interconnector.

Τέλος, ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τον πρόεδρο της Αιγύπτου για την οργάνωση της επίσκεψης στην όσαση Σίβα.

Η όαση της Σίβα έχει ξεχωριστή σημασία για τις πολιτιστικές σχέσεις Ελλάδας Αιγύπτου, καθώς εκεί βρίσκεται το μαντείο του Αμον Ρα το οποίο επισκέφθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος το 331 π.χ.

Πακέτο 7,4 δισ. από ΕΕ για τη στήριξη της Αιγύπτου

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ο ο πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Χριστοδουλίδης, ο Αυστριακός καγκελάριος Καρλ Νεμάχερ και οι πρωθυπουργοί της Ιταλίας και του Βελγίου Τζόρτζια Μελόνι και Αλεξάντερ Ντε Κρόο βρίσκονται στο Κάϊρο για συνομιλίες με τον πρόεδρο Αλ Σίσι, για να επισφραγιστεί η συμφωνία χρηματοδότησης ενός πακέτου ύψους 7,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, ως στήριξη στην Αίγυπτο για το κορυφαίο ζήτημα του μεταναστευτικού.

Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται ανώτερο αξιωματούχο της ΕΕ, η Ένωση θα παράσχει στην Αίγυπτο χρηματοδότηση ύψους 7,4 δισεκατομμυρίων ευρώ από το 2024 έως το 2027.

Τα χρήματα θα περιλαμβάνουν 5 δισεκατομμύρια ευρώ μακροοικονομικής χρηματοδοτικής συνδρομής, 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις και 600 εκατομμύρια ευρώ σε επιχορηγήσεις, όπως σημείωσε δήλωσε ο ίδιος αξιωματούχος.

Τα 600 εκατ. σχετίζονται με έργα κυρίως στον τομέα της μετανάστευσης και την τεχνική βοήθεια.

Από τη μακροοικονομική χρηματοδοτική συνδρομή, 1 δισεκατομμύριο ευρώ έκτακτης χρηματοδότησης θα παρασχεθεί το 2024, κατέληξε ο αξιωματούχος.

newsit.gr




Γεραπετρίτης | Ο στρατηγικός χαρακτήρας των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Βουλγαρίας αποτελεί πρότυπο συνεργασίας για την περιοχή

«Το άριστο επίπεδο και ο στρατηγικός χαρακτήρας των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Βουλγαρίας αποτελεί πρότυπο συνεργασίας για την περιοχή μας αλλά και παράδειγμα μετασχηματισμού των σχέσεων δύο χωρών που βαδίζουν μαζί στο κοινό ευρωπαϊκό τους μέλλον» τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης σε δηλώσεις του μετά από τη συνάντησή του με την αναπληρώτρια πρωθυπουργό και υπουργό Εξωτερικών της Βουλγαρίας Mariya Gabriel στη Σόφια.

«Δεν είναι μόνο η γεωγραφία που μας ενώνει αλλά και η συναντίληψη στα θεμελιώδη» ανέφερε και πρόσθεσε: «Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την υποστήριξη προς την Ελλάδα, ώστε να συμμετάσχει στην Πρωτοβουλία Τριών Θαλασσών και στις ευρύτερες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας».

Στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί στη Βουλγαρία, ο κ. Γεραπετρίτης συναντήθηκε και με τον πρωθυπουργό Nikolai Denkov, ενώ αναμένεται να γίνει δεκτός και από τον Πρόεδρο της χώρας Rumen Radev.

Ο υπουργός Εξωτερικών συνεχάρη την ομόλογό του για την επικείμενη ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη Schengen με την κατάργηση των συνοριακών ελέγχων στις εναέριες και θαλάσσιες μεταφορές.

Πιστός στην πάγια πολιτική της Ελλάδας, η οποία πρωτοστάτησε στην ένταξη της Βουλγαρίας στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, ο κ. Γεραπετρίτης εξέφρασε την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στην ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωζώνη και τον ΟΟΣΑ, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα την ουσιαστική πρόοδο που έχει σημειώσει η Σόφια.

Ο υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι Ελλάδα και Βουλγαρία έχουν εξελιχθεί σε έναν διευρωπαϊκό κόμβο μεταφορών, επικοινωνιών και ενέργειας, ο οποίος διαμορφώθηκε επί τη βάσει του Κάθετου Διαδρόμου Νότου-Βορρά.

«Οι χώρες μας έχουν αναδείξει τη σημασία της αλληλεγγύης σε δύσκολους καιρούς» επεσήμανε ο κ. Γεραπετρίτης. Η Ελλάδα τροφοδότησε τη Βουλγαρία με φυσικό αέριο την άνοιξη του 2022, όταν η Ρωσία διέκοψε την τροφοδοσία. Τον Οκτώβριο του 2022, εγκαινιάστηκε ο διασυνδετήριος αγωγός IGB, ο οποίος συνέβαλε στη μεγάλη αύξηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου που διακινούνται μεταξύ των δύο χωρών, ενώ το καλοκαίρι του 2023 θεμελιώθηκε το δεύτερο ηλεκτρικό καλώδιο που συνδέει Ελλάδα και Βουλγαρία. Η δε επικείμενη λειτουργία της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) της Αλεξανδρούπολης είναι ένα έργο που θα μετασχηματίσει θετικά την ενεργειακή ασφάλεια ολόκληρης της περιοχής.

Κατά τη συνάντηση των δύο υπουργών Εξωτερικών, συζητήθηκαν ακόμη οι διμερείς οικονομικές και εμπορικές σχέσεις, οι οποίες έχουν αποκτήσει αυξημένη δυναμική, με τη Βουλγαρία να αποτελεί τον δεύτερο εξαγωγικό προορισμό για την Ελλάδα και τις ελληνικές επενδύσεις να βρίσκονται στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης στη Βουλγαρία.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο θέμα της διαχείρισης των υδάτων του ποταμού Άρδα, με την ελληνική πλευρά να εκφράζει την προσδοκία ότι θα υπάρξει άμεση και σύμφωνη με το δίκαιο της ΕΕ διευθέτηση του ζητήματος επ’ ωφελεία και των δύο χωρών.

Σύμπτωση απόψεων διαπιστώθηκε σε σχέση με την ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων, της Ουκρανίας και της Μολδαβίας, «η οποία θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή των ίδιων επιδόσεων και στην τήρηση των καθορισμένων κριτηρίων όπως ο σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο, η τήρηση των συμφωνηθέντων, η εμπέδωση των σχέσεων καλής γειτονίας και ο σεβασμός στο Κράτος Δικαίου», όπως εξήγησε ο Έλληνας υπουργός Εσωτερικών.

Γεραπετρίτης και Gabriel συμφώνησαν στην ανάγκη συνέχισης της υποστήριξης της Ουκρανίας στη μάχη που δίνει για την υπεράσπιση της κυριαρχίας και της εδαφικής της ακεραιότητας, δύο χρόνια μετά την παράνομη και απρόκλητη ρωσική εισβολή. «Δεν πρόκειται για πόλεμο μεταξύ δύο χωρών, αλλά για την άμυνα των αξιών της φιλελεύθερης δημοκρατίας και του Διεθνούς Δικαίου απέναντι στην επιθετικότητα και τον αναθεωρητισμό» παρατήρησε ο υπουργός Εξωτερικών.

Αναφερόμενος στην κατάσταση στην Μέση Ανατολή, ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε ότι οι τραγικές απώλειες των αμάχων δοκιμάζουν τις αρχές του ανθρωπισμού, ενώ η χρήση των ομήρων ως διαπραγματευτικού όπλου παραβιάζει κάθε έννοια ανθρώπινης αξίας. «Κάθε περαιτέρω μέρα σύρραξης επιβαρύνει μια ήδη δραματική κατάσταση» επεσήμανε.

Από την πλευρά της, η υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας τόνισε ότι οι στρατηγικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών σχηματίζουν έναν «άξονα σταθερότητας» για ολόκληρη την περιοχή.

Η κα Gabriel ευχαρίστησε την Ελλάδα για την υποστήριξη στην πλήρη προσχώρηση της Βουλγαρίας στον χώρο Schengen, αλλά και για τη βοήθεια που παρείχε μετά από τη διακοπή της παροχής φυσικού αερίου από την Ρωσία.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η Βουλγάρα υπουργός Εξωτερικών στην ανάπτυξη της διασυνδεσιμότητας στους τομείς της ενέργειας, των μεταφορών και των υποδομών, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Βουλγαρίας στη σχετική Κοινή Διακήρυξη που υπογράφτηκε το 2023 με την Ελλάδα, την Κροατία και τη Ρουμανία.

Τέλος, εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Πρωτοβουλία Τριών Θαλασσών, αλλά και την ευγνωμοσύνη της Σόφιας για τη στήριξη που παρέχει η Αθήνα στην ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωζώνη και τον ΟΟΣΑ.

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο κ. Γεραπετρίτης δεν παρέλειψε να επαινέσει τη Βουλγάρα ομόλογό του για τη «βαθιά προσήλωσή της» στις ευρωπαϊκές αξίες και στο όραμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης, ενώ τη συνεχάρη για την εξαιρετικά πετυχημένη θητεία της ως Ευρωπαίας Επίτροπου, στο πλαίσιο της οποίας κατόρθωσε να αναβαθμίσει καθοριστικά την εικόνα της χώρας της στα διεθνή φόρα. «Είμαι βέβαιος ότι, όπως αφήσατε την προσωπική σας σφραγίδα ως Ευρωπαία Επίτροπος και ως Υπουργός Εξωτερικών, το ίδιο θα κάνετε και μετά τις 6 Μαρτίου και την ορκωμοσία σας ως Πρωθυπουργός, σε μία δυναμική Βουλγαρία που μεταρρυθμίζεται και εκσυγχρονίζεται» δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης και προσκάλεσε την κα Gabriel να επισκεφτεί σύντομα την Ελλάδα υπό τη νέα της ιδιότητα.

Πηγή: Newsbeast.gr




ΔΙΠΑΕ Καβάλας: Συνεχίζονται οι δράσεις συνεργασίας του Τμήματος Χημείας με το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης

Το Τμήμα Χημείας του ΔΙ.ΠΑ.Ε. σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης, διοργανώνει το Δεύτερο Διεθνές Σχολείο, από 09-29 Φεβρουαρίου 2024, με θέμα “Towards a Green and Sustainable World”.

Από τις 12 μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου, το Τμήμα Χημείας υποδέχεται στην Καβάλα τρεις καθηγητές από το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης, στα πλαίσια της συνδιοργάνωσης του 2ου Διεθνούς Σχολείου «Towards a Green and Sustainable World».

21 φοιτητές του Τμήματος Χημείας παρακολουθούν το Διεθνές Σχολείο με μεικτές τεχνικές σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, εξ αποστάσεως και δια ζώσης, συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας και μετά από αξιολόγηση θα λάβουν πιστοποίηση καθώς και 3 ECTS.

Η έναρξη της δια ζώσης φάσης θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12/2 στις 15.00 στην αίθουσα GRID του Τμήματος Χημείας. Το Διεθνές Σχολείο συνδιοργανώνεται για δεύτερη χρονιά, ενώ αποτελεί μια από τις κομβικές δράσεις συνεργασίας του Τμήματος Χημείας με το Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Επικεφαλής της πρωτοβουλίας είναι η καθηγήτρια κ. Ελένη Αποστολίδου.

Πληροφορίες:

Dr Maria ROUSSI

Teaching staff

Dpt of Chemistry

International Hellenic University

+30 2510 462 136

Kavala Campus




Περιφερειακή Ενότητα Σερρών | Σύσκεψη των Δημάρχων με στόχο την διαμόρφωση και υλοποίηση Διαδημοτικής Συνεργασίας

Με πρωτοβουλία της Δημάρχου Σερρών Βαρβάρας Μητλιάγκα, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 19 Ιανουαρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου, σύσκεψη των Δημάρχων της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, με στόχο την διαμόρφωση και υλοποίηση Διαδημοτικής Συνεργασίας, ώστε η συλλογική προσπάθεια να δώσει λύσεις για την κάλυψη των αναγκών και της εύρυθμης λειτουργίας των Υπηρεσιών Δόμησης (Υ.ΔΟΜ) των Δήμων της ΠΕ Σερρών.

Ανοίγοντας την συζήτηση η κα Μητλιάγκα, έδωσε τόσο το στίγμα της σύσκεψης, όσο και την εκφρασμένη βούληση του Δήμου Σερρών, ως Μητροπολιτικού Δήμου της ΠΕ Σερρών, να συμπαρασταθεί με τις υπηρεσίες του και να παρέχει τεχνογνωσία στους υπόλοιπους Δήμους σε θέματα των Υπηρεσιών Δόμησης.

,Ξεκαθάρισε πως για να γίνει αυτό θα πρέπει να διαμορφωθεί μια Διαδημοτική Συνεργασία, που θα πρέπει την συμμετοχή σε αυτή, να εγκρίνουν τα Δημοτικά Συμβούλια των ενδιαφερομένων περιφερειακών Δήμων και παράλληλα οι Δήμοι που θα συνάψουν Διαδημοτική Συνεργασία να συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία του φορέα αυτού με έναν πτυχιούχο Μηχανικό.

Επίσης η Δήμαρχος Βαρβάρα Μητλιάγκα τόνισε προς άρση κάθε δισταγμού, πως ο Μηχανικός του κάθε Δήμου, θα επιλαμβάνεται πρωτίστως τους φακέλους προς διευθέτηση του οικείου του Δήμου και αν δεν υπάρχει άμεση ανάγκη θα συνεργάζεται για την επίλυση προβλημάτων των όμορων Δήμων κ.ό.κ

Ακολούθησε αναλυτική συζήτηση, με τους Δημάρχους να καταθέτουν τις απόψεις τους σχετικά με την λειτουργία της Διαδημοτικής Συνεργασίας, τους προβληματισμούς τους και τις προτάσεις τους, ενώ κοινός παρονομαστής όλων των τοποθετήσεών τους ήταν η αποδοχή της εισήγησης της κας Μητλιάγκα, δηλαδή να προχωρήσει ο σχεδιασμός για Διαδημοτική Συνεργασία και να συμβάλουν στην στελέχωση του φορέα αυτού.




Έκοψε την πίτα της για το 2024 η νέα διοίκηση της Π.Ε Καβάλας με μηνύματα ενότητας και συνεργασίας

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η διοίκηση της ΠΕ Καβάλας έκοψε την Πρωτοχρονιάτική της πίτα ανήμερα της Πρωτοχρονιάς.

Η εκδήλωση έλαβε χώρα στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρου Μαρκόπουλου μεταξύ πολλών επίσημων.

Την βασιλόπιτα ευλόγησε ο Μητροπολίτης ΦΝΘ Στέφανος.

https://youtu.be/E8SigDh2VgQ

 




Βουλή | Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση

«Ονόμος που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή αποτελεί μία πολυεπίπεδη παρέμβαση για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Περιλαμβάνει μια σειρά ρυθμίσεων που επηρεάζουν το σύνολο των πολιτών και των επιχειρήσεων δίνοντας έμφαση ιδιαίτερα στα υψηλά εισοδήματα και εκεί που υπάρχουν μεγάλες εστίες φοροδιαφυγής», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Παράλληλα σημειώνεται ότι «ενδεικτικά αναφέρονται η υποχρεωτική ανάρτηση εσόδων και δαπανών στο MyData, η διακοπή συνεργασίας των εταιριών εμπορίας καυσίμων με παραβάτες λαθρεμπορίας, η απαγόρευση της χρήσης μετρητών στις αγοραπωλησίες ακινήτων, η ρύθμιση της αγοράς των βραχυχρόνιων μισθώσεων καθώς και η εισαγωγή ενός νέου και δικαιότερου συστήματος φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών». Όπως επίσης αναφέρει το υπουργείο «οι παρεμβάσεις που εισάγονται έχουν ισχυρό πρόσημο κοινωνικής δικαιοσύνης και σταδιακά μέχρι το 2027 αναμένεται να αποφέρουν έσοδα που θα προσεγγίσουν τα 3 δισ. ευρώ ετησίως».

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ήδη από το επόμενο έτος:

  • Μετά από πολλά χρόνια μισθωτοί και συνταξιούχοι θα πληρώσουν μεσοσταθμικά χαμηλότερο φόρο από τους ελεύθερους επαγγελματίες.
  • Οι παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής θα οδηγήσουν το 2024 σε αύξηση των δαπανών για την Υγεία και τα δημόσια νοσοκομεία κατά 481 εκατ. ευρώ και για την Παιδεία κατά 255 εκατ.,
  •  100 εκατ. ευρώ που μέχρι σήμερα καταβάλλονται σε ελεύθερους επαγγελματίες που κατά κανόνα υποδηλώνουν εισοδήματα και ως εκ τούτου δεν τα δικαιούνται, θα ανακατευθυνθούν σε επιδόματα προς εκείνους που πραγματικά τα δικαιούνται.
  • Το τέλος επιτηδεύματος μειώνεται κατά 50% για ΟΛΟΥΣ τους ελεύθερους επαγγελματίες και καταργείται σταδιακά σε ορίζονται 2ετίας.

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει το υπουργείο, με τον νέο νόμο και με τις διοικητικές παρεμβάσεις που παράλληλα εφαρμόζονται:

1. Προχωρά άμεσα η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Η ολοκλήρωση της προγραμματίζεται για τους πρώτους μήνες του 2024. Επιπλέον, αναμένεται άμεσα η έκδοση της σχετικής ΚΥΑ, ώστε τα POS να επεκταθούν σε ολόκληρη τη λιανική.

 2. Καθίσταται υποχρεωτική η υποβολή των στοιχείων στο σύστημα MyData. Εντός του 2024 γίνεται υποχρεωτική η ανάρτηση εσόδων και δαπανών στο MyData. Τα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα δεν μπορεί να είναι μικρότερα από τα έξοδα που έχουν διαβιβαστεί στην πλατφόρμα. Επίσης, οι δαπάνες μιας επιχείρησης που δεν έχουν διαβιβαστεί δεν θα εκπίπτουν.

3. Γίνονται υποχρεωτικά τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και εφαρμόζεται το ψηφιακό δελτίο αποστολής: Μόλις ληφθεί η απαιτούμενη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά ηλεκτρονική τιμολόγηση. Μέχρι να γίνει υποχρεωτική, ωστόσο, επεκτείνονται τα κίνητρα για όσους την εφαρμόζουν νωρίτερα. Τα κίνητρα είναι τα εξής: Ταχύτερες επιστροφές φόρων, παραγραφή φορολογικών υποθέσεων στα τρία χρόνια και υπεραποσβέσεις για τεχνολογικό εξοπλισμό για όλες τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που εκδίδουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο τα τιμολόγια τους τα οποία διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Παράλληλα, εφαρμόζεται στην αρχή του 2024 πιλοτικά και μέχρι το τέλος του έτους υποχρεωτικά το ψηφιακό δελτίο αποστολής.

4. Αποθαρρύνονται οι συναλλαγές με μετρητά. Τα πρόστιμα για συναλλαγές άνω των 500 ευρώ με μετρητά αυξάνονται στο διπλάσιο της αξίας της συναλλαγής. Σήμερα το ύψος του προστίμου ανέρχεται στα 100 ευρώ.

5. Απαγορεύονται οι αγοραπωλησίες ακινήτων με μετρητά – Δεκτά μόνο τραπεζικά μέσα πληρωμής:

  •  Το τίμημα για αγοραπωλησίες ακινήτων θα καταβάλλεται αποκλειστικά με τραπεζικά μέσα πληρωμής.
  • Το συμβόλαιο που καταγράφει προκαταβολή, μερική ή ολική εξόφληση με μετρητά είναι άκυρο και απαγορεύεται η μεταγραφή του.
  • Οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο ίσο με το 10% του τιμήματος που καταβλήθηκε με μετρητά, κατ’ ελάχιστο 10.000 και μέχρι 500.000 ευρώ ανά παράβαση.

6. Ορίζονται νέο, δικαιότεροι κανόνες στις βραχυχρόνιες μισθώσεις: Με τις ρυθμίσεις που εισάγονται, από 1.1.2024:

  • Τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν 3 ή περισσότερα ακίνητα σε βραχυχρόνια μίσθωση υποχρεούνται να κάνουν έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας (με ανάλογες ασφαλιστικές εισφορές, τέλος επιτηδεύματος και ΦΠΑ από το πρώτο ακίνητο).
  • Επεκτείνεται το τέλος διαμονής παρεπιδημούντων, που είναι 0,5% επί των εσόδων, υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης σε όλους όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο, ανεξαρτήτως πλήθους ακινήτων.
  • Αντικαθίσταται ο φόρος διαμονής από το «τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση» που θα επιβαρύνει και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις με 1,5 ευρώ / ημέρα.
  • Αυστηροποιούνται τα πρόστιμα για μη εγγραφή στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης. Το νέο πρόστιμο ορίζεται, ανά φορολογικό έτος, στο 50% των ακαθαρίστων εσόδων του τελευταίου φορολογικού έτους και κατ’ ελάχιστο 5.000Euro.
  • Τίθεται όριο 60 ημερών στη διάρκεια της μίσθωσης προκειμένου να λογίζεται ως βραχυχρόνια. Το όριο των 60 ημερών αφορά στη διάρκεια κάθε μίσθωσης ξεχωριστά.
  • Στην περίπτωση που διατίθεται προς βραχυχρόνια μίσθωση το σύνολο των διαμερισμάτων πολυκατοικίας ή συγκροτήματος κατοικιών, θα θεωρείται τουριστικό κατάλυμα και θα πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη αδειοδότηση.

7. Δρακόντεια μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων: Οι αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο στον τομέα αυτό αποτελούν τις αυστηρότερες διατάξεις για το λαθρεμπόριο που έχει περάσει από οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση. Ειδικότερα, οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων καθίστανται σύμμαχοι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής και υποχρεούνται:

  • να τηρούν και να επικαιροποιούν τα στοιχεία του φορολογικού μητρώου των πρατηρίων,
  • να ελέγχουν τις άδειες λειτουργίας των πρατηρίων, τα πιστοποιητικά των δεξαμενών και αντλιών και τη λειτουργία του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών – εκροών,
  • να πραγματοποιούν τουλάχιστον έναν έλεγχο ετησίως της χημικής σύνθεσης των καυσίμων στα πρατήρια,
  • να παρέχουν στην ΑΑΔΕ πληροφορίες για παραβάσεις τέλεσης ή επικείμενης τέλεσης λαθρεμπορίας / νοθείας καυσίμων, ή φοροδιαφυγής,
  • να διακόψουν τη συνεργασία με παραβατικά πρατήρια και αφαίρεσης των σημάτων και εξοπλισμού που τους έχουν παρασχεθεί από τις εταιρείας εμπορίας καυσίμων καθώς και με όλα τα πρατήρια που ανήκουν στα ίδια πρόσωπα σε περίπτωση διαπίστωσης λαθρεμπορίας ή νοθείας,

Προβλέπονται κυρώσεις για μη τήρηση των μέτρων δέουσας επιμέλειας από τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων και δημοσιοποίηση των κυρώσεων αυτών σε ετήσια βάση¨

Επιπρόσθετα, η κύρωση της σφράγισης για νοθεία ή λαθρεμπορία καυσίμων, καθώς και για παραποίηση φορολογικών μηχανισμών ορίζεται σε 3 έτη στην εγκατάσταση, ανεξάρτητα από το εάν κατά το χρόνο επιβολής της σφράγισης, αυτή χρησιμοποιείται από την παραβατική επιχείρηση ή από άλλη που άνοιξε στη θέση της ενώ για την προστασία των εκμισθωτών, προβλέπεται δικαίωμα να ζητούν επιπλέον εγγύηση μισθωμάτων δύο ετών.

8. Εισάγεται ένα νέο, δικαιότερο σύστημα φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες:

Το νέο σύστημα φορολόγησης των ελευθέρων επαγγελματιών λαμβάνει ως σημείο αναφοράς τον κατώτατο μισθό, θεωρώντας ότι δεν μπορεί ένας ελεύθερος επαγγελματίας να έχει εισόδημα μικρότερο από έναν εργαζόμενο. Δηλαδή τα ποσά που υποχρεωτικά θα δηλώνουν πλέον ως έσοδα δεν μπορεί να υπολείπονται των 10.920 ευρώ/έτος. Έτσι, προβλέπεται ότι με ήπιο τρόπο η φορολογία των ελευθέρων επαγγελματιών θα αυξηθεί από το 0,8% του ΑΕΠ σήμερα στο 1,1% (ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται σε 2,2%). Έτσι, από το 2024 και μετά από πολλά χρόνια, μισθωτοί και συνταξιούχοι θα πληρώσουν μεσοσταθμικά χαμηλότερο φόρο από τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Επιπλέον, βασική πρόβλεψη του νομοσχεδίου είναι πως οι συνεπείς -μέχρι τώρα- με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις ελεύθεροι επαγγελματίες θα έχουν ή μηδενική επίπτωση ή θα δουν μέχρι και μείωση των φορολογικών τους βαρών λόγω της σταδιακής κατάργησης του τέλους επιτηδεύματος. Σημειώνεται ότι τα εισοδήματα από συντάξεις, όπως και από μισθωτή εργασία, αλλά και από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, συνυπολογίζονται για την κάλυψη του τεκμηρίου. Για παράδειγμα αν το τεκμήριο για έναν επαγγελματία προσδιορίζεται στις 12.000 ευρώ και ο ίδιος έχει εισόδημα από μισθούς ύψους 7.000 ευρώ, το τεκμήριο μειώνεται στις 5.000 ευρώ (12.000-5.000).

Επιπλέον, τονίζεται ότι το τέλος επιτηδεύματος μειώνεται κατά 50% από το 2024 για ΟΛΟΥΣ τους επαγγελματίες, ασχέτως του αν δηλώνουν εισοδήματα υψηλότερα από το ελάχιστο τεκμαρτό καθαρό εισόδημα. Κατά το ίδιο ποσοστό μειώνεται το τέλος και για κάθε υποκατάστημα των φυσικών προσώπων, (στα 300 ευρώ από 600 ευρώ που ισχύει σήμερα). Το τέλος επιτηδεύματος θα καταργηθεί σε ορίζοντα διετίας.

Επισημαίνεται ότι:

   Το τεκμήριο είναι μαχητό. Το τεκμήριο είναι μαχητό όταν συντρέχουν μια σειρά από λόγοι όπως:

  •   στρατιωτική θητεία
  •   φυλάκιση
  •   νοσηλεία σε νοσοκομείο ή κλινική
  •   αδυναμία άσκησης δραστηριότητας λόγω εγκυμοσύνης ή λοχείας με βάση την εργατική νομοθεσία
  •  εκτεταμένες φυσικές καταστροφές που κατέστησαν αδύνατη, συνολικά ή μερικά, την άσκηση της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής τους δραστηριότητας
  • ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ατομικής τους επιχείρησης ή της άδειας άσκησης επαγγέλματός τους
  • απαγόρευση λειτουργίας του καταστήματος ή άλλου χώρου άσκησης της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής τους δραστηριότητας σε εφαρμογή απόφασης δημόσιας αρχής για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας ή άλλου λόγου που υπαγορεύει το δημόσιο συμφέρον
  • άλλοι λόγοι ανωτέρας βίας που εμποδίζουν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Υπογραμμίζεται, ωστόσο, ότι όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες διατηρούν το δικαίωμα να αμφισβητήσουν το τεκμήριο με την προϋπόθεση να ζητήσουν έλεγχο για να υποστηρίξουν τη θέση τους. Επιπρόσθετα, προκειμένου να μην υπάρχει εξισωτική αντίληψη, το ύψος της προσωπικής αυτής συνεισφοράς προσαυξάνεται ανάλογα με τα χρόνια της επαγγελματικής δραστηριότητας, το σύνολο της μισθοδοσίας και το ύψος του τζίρου της επιχείρησης. Συγκεκριμένα, για τον υπολογισμό της φορολογίας λαμβάνονται υπόψιν:

  • Ο εκάστοτε ισχύων κατώτατος μισθός προσαυξημένος κατά 10% για κάθε 3 χρόνια επαγγελματικής δραστηριότητας μετά την πρώτη εξαετία ή ο ανώτερος ετήσιος μισθός που ο ελεύθερος επαγγελματίας καταβάλλει σε υπάλληλό του. Λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο από τα δύο ποσά με ανώτατο όριο σε κάθε περίπτωση τις 30.000 ευρώ.
  • το ύψος του τζίρου της επιχείρησης. Συγκεκριμένα, η προσαύξηση ανέρχεται στο 5% επί του ποσού κατά το οποίο ο κύκλος εργασιών του υπόχρεου υπερβαίνει τον μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών του Κ.Α.Δ. Yπογραμμίζεται ότι ειδική εξαίρεση- για τα προϊόντα καπνού- από την επιβάρυνση λόγω του κριτηρίου τζίρου προβλέπεται για τα περίπτερα, επειδή εμπορεύονται προϊόντα με χαμηλό περιθώριο κέρδους.
  • Το 10% του κόστους μισθοδοσίας του προσωπικού με όριο τις 15.000 ευρώ.

Το ελάχιστο καθαρό εισόδημα ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο σε 50.000 ευρώ και είναι το άθροισμα των τριών συντελεστών που προαναφέρθηκαν.

   Το τεκμήριο μειώνεται κατά 50% στις εξής περιπτώσεις:

  • Για όσους έχουν ποσοστό αναπηρίας 67-79%,
  • Μονογονείς με ανήλικα τέκνα,
  • Πολύτεκνους,
  • Γονείς με εξαρτώμενα τέκνα που έχουν νοητική ή σωματική αναπηρία τουλάχιστον 67%,
  • Για τους επαγγελματίες που ασκούν δραστηριότητα και έχουν την κύρια κατοικία σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους, καθώς και σε νησιά με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους,
  • Για τους επαγγελματίες που διαθέτουν μερίδιο μέχρι 25% σε ταξί.

 Απαλλάσσονται πλήρως από το τεκμήριο:

  •  Όσοι έχουν αναπηρία από 80% και πάνω,
  •  Οι αγρότες,
  •  Οι επαγγελματίες που αμείβονται με μπλοκάκι και με έως 3 εργοδότες,
  •   Οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι που συνεργάζονται με μέχρι 2 εταιρείες οι οποίοι προσομοιάζουν με το καθεστώς των εργαζόμενων με «μπλοκάκι»,
  • Τα καφενεία σε χωριά με λιγότερους από 500 κατοίκους και νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους.

Ειδικές προβλέψεις για τους νέους: Οι ελεύθεροι επαγγελματίες με νεοσύστατη επιχειρηματική δραστηριότητα θα έχουν τις ακόλουθες μειώσεις της ελάχιστης αμοιβής:

  • 100% (πλήρης απαλλαγή) για τα 3 πρώτα χρόνια,
  • 67% μείωση για τον 4ο χρόνο
  •  33% μείωση για τον 5ο χρόνο.

Ειδική μέριμνα υπάρχει για εκείνες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες όπου εκ του νόμου μπαίνουν χρονικοί περιορισμοί λειτουργίας εντός του φορολογικού έτους (π.χ. κυλικεία). Σε αυτές, το τεκμήριο εφαρμόζεται αναλογικά με τους μήνες λειτουργίας τους. Ορίζεται μεταβατική διάταξη με την οποία οι επαγγελματίες που θα φορολογηθούν για τα φετινά (2023) εισοδήματα με το τεκμήριο, θα πληρώσουν το 2024 μειωμένη κατά 50% προκαταβολή φόρου, υπολογιζόμενη πάνω στη διαφορά τεκμαρτού και δηλωθέντος κέρδους.

Για την αντιμετώπιση καταχρηστικών ενεργειών, για μια 4ετία μετά την ψήφιση του νόμου, ορίζεται ότι φορολογούμενος που διακόπτει το ελεύθερο επάγγελμα και συμμετέχει ως μοναδικός μέτοχος ή εταίρος σε μονοπρόσωπη εταιρεία που ασκεί την ίδια επιχειρηματική δραστηριότητα, μπορεί να φορολογείται με το τεκμήριο αν από τη σύγκριση των φόρων στις δυο περιπτώσεις προκύπτει μικρότερη φορολογική επιβάρυνση. Προβλέπεται ότι η προσαύξηση λόγω ΚΑΔ δεν ισχύει όταν ο μέσος όρος του ετήσιου κύκλου εργασιών του αντίστοιχου ΚΑΔ δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ ή όταν το πλήθος των επιτηδευματιών που υπάγονται στον συγκεκριμένο ΚΑΔ δεν υπερβαίνει τους 30. Διευκρινίζεται επίσης ότι για τον υπολογισμό του μέσου όρου του κύκλου εργασιών δεν λαμβάνονται υπόψη οι επιτηδευματίες με μηδενικό τζίρο.

Τέλος, η μεταφορά ζημιών που ήδη προβλέπεται στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος συνεχίζει να ισχύει για τα εισοδήματα που προσδιορίζονται λογιστικά ανεξάρτητα από την εφαρμογή του τεκμηρίου.

9. Γίνεται δικαιότερη η κατανομή των κοινωνικών επιδομάτων: Η εξοικονόμηση από την διακοπή της χορήγησης επιδομάτων (π.χ. επιδόματα τέκνων, στέγασης, ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα κ.λπ.) στους ελεύθερους επαγγελματίες που μέχρι πρότινος υποδήλωναν τα εισοδήματα τους και ως εκ τούτου δεν τα δικαιούνταν υπολογίζεται σε 100 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για την αύξηση των επιδομάτων αυτών για τους πραγματικούς δικαιούχους.

10. Ενισχύονται οι υποδομές Υγείας & Παιδείας: Συνολικά οι παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής στην πλήρη εφαρμογή τους μέχρι το 2027 θα προσεγγίσουν τα 3 δισ. ευρώ ετησίως. Μόνο από τις ρυθμίσεις για τους ελεύθερους επαγγελματίες τα έσοδα αναμένεται να αυξηθούν κατά 552 εκατ. ευρώ το επόμενο έτος. Έτσι, θα δημιουργηθούν τα δημοσιονομικά περιθώρια προκειμένου να αυξηθούν από το 2024 οι δαπάνες για την υγεία και τα δημόσια νοσοκομεία κατά 481 εκατ. ευρώ και για την παιδεία κατά 255 εκατ.

Αύξηση των ελέγχων

Σημειώνεται, τέλος, ότι με τις παραπάνω παρεμβάσεις απελευθερώνονται σημαντικοί ανθρώπινοι πόροι από την ΑΑΔΕ για την πραγματοποίηση περισσότερων και πιο διεισδυτικών ελέγχων. Ειδικότερα, στους νέους μηχανισμούς για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους αξιοποιώντας σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία προβλέπεται η χρήση καμερών στους φορολογικούς ελέγχους (εντός ή εκτός των επαγγελματικών εγκαταστάσεων των φορολογουμένων) μετά από ενημέρωση των φορολογουμένων καθώς και στις προγραμματισμένες συναντήσεις των ελεγκτών με τους φορολογούμενους στα γραφεία της ΑΑΔΕ. Επιπρόσθετα, διευρύνεται η χρήση έμμεσων τεχνικών ελέγχου όταν:

  • δηλώνεται ζημία σε 3 τουλάχιστον συνεχόμενα έτη και δεν προκύπτει ο τρόπος χρηματοδότησης της επιχείρησης,
  • υπάρχει σημαντική αναντιστοιχία μεταξύ αγορών, πωλήσεων και αποθεμάτων,
  • ο συντελεστής μικτού κέρδους από τα δηλούμενα αποτελέσματα είναι διαφορετικός από αυτόν βάσει των παραστατικών αγορών και πωλήσεων
  • όταν η επιχείρηση δεν προσκομίζει στοιχεία που ζητά η φορολογική διοίκηση, ύστερα από 2 προσκλήσεις.



Τα βασικά σημεία της Κοινής Διακήρυξης του 5ο Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας

Κοινή διακήρυξη φιλίας και συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας αναμένεται να εκδοθεί από το 5ο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δηλώνουν ότι θα πρέπει να συνεχιστεί το καλό πνεύμα συνεργασίας, να παραμείνουν ανοιχτοί οι δίαυλοί επικοινωνίας και να αποφεύγονται οι εχθρικές ενέργειες, ενώ το κείμενο προτρέπει τις δύο πλευρές να λειτουργήσουν και να συνεργαστούν στο θετικό κλίμα των τελευταίων ημερών.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το κείμενο δεν είναι νομικά δεσμευτικό. Είναι μια δήλωση προθέσεων και δεν προκαθορίζει την στάση της Τουρκίας στον διάλογο ωστόσο εκτιμάται ως ένα θετικό γεγονός η καταγραφή του.




Επέκταση συνεργασίας ΔΥΠΑ-Amazon με νέα προγράμματα και δράσεις

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Άδωνις Γεωργιάδης και ο Διοικητής της ΔΥΠΑ και Εθνικός Συντονιστής για τις Δεξιότητες, Σπύρος Πρωτοψάλτης, στο πλαίσιο της επέκτασης του μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) και την Amazon Web Services (AWS), παρουσίασαν τις νέες κοινές δράσεις που θα υλοποιηθούν στο επόμενο διάστημα:

  • Πρόγραμμα κατάρτισης «Cloud Practitioner Essentials AWS»: Η δράση θα ξεκινήσει αύριο, Τρίτη 5 Δεκεμβρίου με την υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους και αφορά στην παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως κατάρτισης σε 1.000 ανέργους, ηλικίας 18-60 ετών. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η απόκτηση δεξιοτήτων και η ενίσχυση της απασχολησιμότητας των ανέργων μέσα από μια συνολική κατανόηση του Amazon Web Services (AWS) Cloud. Η κατάρτιση θα διεξαχθεί μέσω επίσημου εκπαιδευτικού φορέα για την Ελλάδα, OTEAcademy (Amazon training partner).
  • Ολοκληρωμένο πρόγραμμα κατάρτισης και πιστοποίησης με αμοιβή παρόχων κατάρτισης βάσει τοποθέτησης σε θέση εργασίας, για έως 1.000 ανέργους: Σκοπός του προγράμματος κατάρτισης, το οποίο θα υλοποιηθεί με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι η απόκτηση εξειδίκευσης σε ψηφιακά θεματικά αντικείμενα υψηλής ζήτησης στην αγορά εργασίας χωρίς απαραίτητη προηγούμενη σχετική επαγγελματική εμπειρία και η άμεση τοποθέτηση σε θέσεις εργασίας, σχετικές με το αντικείμενο κατάρτισης, που θα εξασφαλίζονται με ευθύνη του παρόχου κατάρτισης. Η αμοιβή των παρόχων θα βασίζεται στην ολοκλήρωση της εξάμηνης απασχόλησης των ωφελούμενων. Η AWS είναι η πρώτη από τις εταιρίες πληροφορικής που εξέφρασε το ενδιαφέρον της για τη συμμετοχή της, με το πρόγραμμα “re/Restart”. Το πρόγραμμα re/Start ξεκίνησε από τις ΗΠΑ, με κύριο στόχο την επανακατάρτιση των βετεράνων και των οικογενειών τους και επεκτείνεται σταδιακά στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο με μεγάλη επιτυχία. 
  • Καινοτόμο κέντρο κατάρτισης σε θεματικά αντικείμενα του κλάδου της Πληροφορικής, με ωφελούμενους Άτομα με Αναπηρία τα οποία ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού μεσαίας και υψηλής λειτουργικότητας: Η ΔΥΠΑ, εκτός από τις δυο δομές κατάρτισης ειδικής αγωγής – τη Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης ΑμεΑ, στην Αθήνα και το Εκπαιδευτικό Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Εφήβων και Νέων με Ειδικές Ανάγκες Θεσσαλονίκης – έχει αποφασίσει τη δημιουργία ενός καινοτόμου κέντρου κατάρτισης πληροφορικής, με ωφελούμενους Άτομα με Αναπηρία, τα οποία ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού μεσαίας και υψηλής λειτουργικότητας. Η νέα δομή θα λειτουργήσει αρχικά στην Αθήνα (σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο) ως παράρτημα της Σχολής ΑμεΑ Αθηνών, στο Γαλάτσι, ενώ για την υλοποίηση του έργου η ΔΥΠΑ θα συνεργαστεί και με την Amazon στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δύο φορέων.

Η ΔΥΠΑ και η Amazon Web Services, τον Ιούλιο του 2021 υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, προκειμένου να προωθήσουν τη συνεργασία τους στους τομείς της καινοτομίας και της οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και της ανάπτυξης του εργατικού δυναμικού της Ελλάδας. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη υλοποιούνται πρωτοβουλίες και δράσεις για την κατάρτιση του εργατικού δυναμικού στο υπολογιστικό σύννεφο (computing cloud), την προώθηση της εκπαίδευσης σε ψηφιακές δεξιότητες μελλοντικών γενεών και την προώθηση επιχειρήσεων με δυνατότητα χρήσης cloud στη χώρα.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Άδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε:

«Ευχαριστώ θερμά την Amazon Web Services και τη ΔΥΠΑ για την εξαίσια και παραγωγική συνεργασία που αποφέρει μεγάλο κέρδος και εξασφαλισμένη εργασία

στους καρτισμένους του προγράμματος. Είμαι πολύ χαρούμενος που το σημαντικό αυτό πρόγραμμα όχι μόνο θα συνεχιστεί, αλλά θα ενισχυθεί με επιπλέον δράσεις για τα Άτομα με Αναπηρία στα οποία οφείλουμε να δώσουμε τις ίδιες ευκαιρίες με τους υπόλοιπους υποψήφιους. Αυτή τη στιγμή, οι υπηρεσίες cloud έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά εργασίας. Η Amazon Web Services είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά του cloud και δεν θα μπορούσαμε να επιλέξουμε καλύτερο συνεργάτη για να εκπαιδεύσουμε το μελλοντικό εργατικό δυναμικό μας στα σύγχρονα επαγγέλματα που έχει ανάγκη η αγορά εργασίας».

Ο Διευθυντής του Δημόσιου Τομέα στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή, και Αφρική, Cameron Brooks της Amazon Web Services, δήλωσε: 

«Καθώς η καινοτομία που τροφοδοτείται από το AWS Cloud γίνεται η «νέα κανονικότητα» για τους πελάτες στην Ελλάδα, οι εταιρείες επιδιώκουν να εντοπίσουν και να προσλάβουν τα ταλαντούχα στελέχη που χρειάζονται για να αξιοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό τις ευκαιρίες αυτές. Ανανεώνουμε τη συνεργασία μας με τη ΔΥΠΑ παρέχοντας περισσότερες ευκαιρίες εκπαίδευσης και κατάρτισης σε τεχνολογίες cloud στην Ελλάδα, καλύπτοντας πλέον και άτομα στο φάσμα του αυτισμού. Ανυπομονούμε να διαδραματίσουμε καθοριστικό ρόλο σε αυτό το επόμενο βήμα στην ψηφιακή ανάπτυξη της Ελλάδας και ευχαριστούμε τη ΔΥΠΑ για τη δέσμευσή της με την επέκταση του Μνημονίου Συνεργασίας».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, δήλωσε: 

«Οι ψηφιακές δεξιότητες είναι απαραίτητες στη συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελμάτων. Μέχρι τώρα έχουμε άριστη συνεργασία με την Amazon Web Services και με τις επόμενες δράσεις που έχουμε σχεδιάσει θα δώσουμε τη δυνατότητα σε άνεργους συμπολίτες μας να εξειδικευτούν σε ψηφιακά θεματικά αντικείμενα που έχουν υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας, με την ποιότητα και την τεχνογνωσία της Amazon. Η συνεργασία μας δεν σταματά εδώ αλλά επεκτείνεται στο καινοτόμο κέντρο κατάρτισης πληροφορικής για ανθρώπους που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Η Ελλάδα κάνει άλματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό τα τελευταία χρόνια, όμως για να δρέψουμε τα οφέλη του πρέπει να διασφαλίσουμε πως το ανθρώπινο δυναμικό έχει εξοπλιστεί με τις κατάλληλες  γνώσεις και δεξιότητες».




Στην Αθήνα στις 7 Δεκεμβρίου ο Ερντογάν | Θα παραστεί στο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας

Στην Αθήνα και όχι στη Θεσσαλονίκη πρόκειται να συνέλθει το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας στις 7 Δεκεμβρίου, ενώ στη συνάντηση θα παραστεί και ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Αθήνα και Άγκυρα συμφώνησαν στα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης, όπου και θα εφαρμοστούν το 2024 όσα είχαν συμφωνηθεί το προηγούμενο διάστημα.

Έχοντας ως οδηγό την θετική ατζέντα ο Έλληνας πρωθυπουργός κάλεσε χθες από το Βερολίνο τον Ταγίπ Ερντογάν να μη γκρεμίσει ό,τι χτίστηκε μέχρι σήμερα στο πεδίο των ελληνοουρκικών σχέσεων.

Σε μια ημέρα που ξεκίνησε στην Άγκυρα η συζήτηση για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι επιτέλους η Τουρκία κατάλαβε ότι η προσέγγιση της επιθετικότητας ήταν αντιπαραγωγική και μετά από δυο συναντήσεις με τον Ερντογάν κατέληξαν στην απόφαση να εξομαλυνθούν οι σχέσεις Ελλάδας – Τουρκίας.

«Θα συναντηθούμε ξανά στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο, με στόχο να θέσουμε μια θετική ατζέντα και να μην αφήσουμε τις μακροχρόνιες διαφορές μας να κλιμακωθούν σε σημείο όπου να διακινδυνεύουμε στρατιωτική σύγκρουση. Να διαχειριστούμε, λοιπόν, τις δυσκολίες μας και να χτίσουμε πάνω σε μια θετική ατζέντα, αυτή είναι η προσέγγιση που έχω υιοθετήσει», είπε χαρακτηριστικά.

Ξεκαθάρισε ότι διαφωνεί απόλυτα με την απόφαση Ερντογάν να σταθεί στο πλευρό της Χαμάς αλλά αυτός δεν είναι λόγος να τιναχτούν όλα στον αέρα.




«Κλείδωσε» η επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα για το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας

Κυριάκος Μητσοτάκης και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναμένεται να επιβεβαιώσουν τη θετική ατμόσφαιρα στις σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας και την ισχυρή βούλησή τους να διατηρηθεί. Η τουρκική αποστολή που θα συνοδεύει τον Τούρκο πρόεδρο θα είναι μεγάλη και αναμένεται να υπογραφούν διμερείς συμφωνίες.

Το πέμπτο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας (ΑΣΣ) Ελλάδας-Τουρκίας θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 7 Δεκεμβρίου κατόπιν συνεννόησης των δύο μερών, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών.

Τον Τούρκο Πρόεδρο θα συνοδεύει μεγάλος αριθμός υπουργών του, καθώς θα έχουν συναντήσεις και με τους ομολόγους τους για να υπογράψουν σχετικές συμφωνίες.

Υπενθυμίζεται πως οι δύο ηγέτες συναντήθηκαν τον Σεπτέμβριο στη Νέα Υόρκη, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, παρουσία των Υπουργών Εξωτερικών, κκ. Γιώργου Γεραπετρίτη και Hakan Fidan.

Οι δύο ηγέτες επιβεβαίωσαν τη θετική ατμόσφαιρα στις σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας και την ισχυρή βούλησή τους να διατηρηθεί.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Recep Tayyip Erdogan συμφώνησαν στον οδικό χάρτη των επαφών των δύο χωρών.

Οι δύο ηγέτες αντάλλαξαν ακόμη απόψεις για περιφερειακά και διεθνή ζητήματα. Συζήτησαν επίσης για την κλιματική κρίση και τις επιπτώσεις της, ιδιαίτερα στην περιοχή της Μεσογείου, καθώς οι δύο χώρες βίωσαν πρόσφατα σοβαρές φυσικές καταστροφές και συμφώνησαν ότι η ενίσχυση της συνεργασίας στην Πολιτική Προστασία αποτελεί προτεραιότητα.

Συμφώνησαν ακόμη να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ζητήματος, αναγνωρίζοντας ότι αποτελεί κοινή πρόκληση.

Οι Υπουργοί Εξωτερικών θα συνεχίσουν τη συνεργασία και τον συντονισμό για να προωθήσουν τον συμφωνημένο οδικό χάρτη.

Μετά τη συνάντησή του με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε: «Συμφωνήσαμε να εμβαθύνουμε στο θετικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί ανάμεσα στις δύο χώρες, ενώ προσδιορίσθηκε και το επίπεδο των επαφών και συζητήσεων, ως προς τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης και τον πολιτικό διάλογο.

Είχαμε μία παραγωγική συζήτηση με τον Πρόεδρο Erdoğan παρουσία των Υπουργών Εξωτερικών και των Διπλωματικών μας Συμβούλων.

Συμφωνήσαμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε ώστε να εμβαθύνουμε το θετικό κλίμα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, το οποίο έχει εγκαθιδρυθεί τους τελευταίους μήνες, και προσδιορίσαμε με σαφήνεια το επίπεδο των επαφών και των συναντήσεων για το επόμενο διάστημα σε επίπεδο πολιτικού διαλόγου, Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, αλλά και προώθησης της θετικής ατζέντας.

Συμφωνήσαμε, επίσης, το επόμενο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας να διεξαχθεί στις 7 Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Ταυτόχρονα, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και για μια σειρά από κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι δύο χώρες μας. Να σταθώ ενδεικτικά στο πρόβλημα της παράνομης μετανάστευσης, όπου πιστεύω ότι είναι απαραίτητη η συνεργασία της Τουρκίας προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο οι μεταναστευτικές ροές.

Αλλά, φυσικά, συζητήσαμε και τα ζητήματα και τις μεγάλες προκλήσεις της κλιματικής κρίσης, καθώς Ελλάδα και Τουρκία είναι δύο μεσογειακές χώρες, οι οποίες και αυτό το καλοκαίρι βρέθηκαν αντιμέτωπες με σημαντικές φυσικές καταστροφές, προϊόν της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της κλιματικής κρίσης, η οποία είναι ήδη εδώ μαζί μας.

Πιστεύω ότι και αυτό το πεδίο συνεργασίας μπορεί να διερευνηθεί περισσότερο, έτσι ώστε να τύχει αντικείμενο και κάποιων συγκεκριμένων συμφωνιών, οι οποίες θα υπογραφούν στα πλαίσια του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας, τον Δεκέμβριο στη Θεσσαλονίκη».

Ερντογάν για τη συνάντηση με Μητσοτάκη: Μακάρι να είναι επωφελής για τη χώρα μας»

«Μακάρι η συνάντησή μας με τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να είναι επωφελής για τη χώρα και την περιοχή μας», αναφέρει σε ανάρτησή του στο X, ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησής του με τον Έλληνα πρωθυποπυργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στη Νέα Υόρκη.

Σε δήλωση προχώρησε η Τουρκική Προεδρία:

«Οι δύο ηγέτες επιβεβαίωσαν το σημερινό θετικό κλίμα στις σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας και την αποφασιστικότητά τους να το διατηρήσουν. Οι ηγέτες επιβεβαίωσαν επίσης τον οδικό χάρτη και το χρονοδιάγραμμα που συμφωνήθηκαν στη συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών στην Άγκυρα στις 5 Σεπτεμβρίου, το οποίο περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία σχετικά με τις επαφές μεταξύ των δύο χωρών: συναντήσεις των Υφυπουργών Εξωτερικών που είναι αρμόδιοι για τον πολιτικό διάλογο και τη θετική ατζέντα στα μέσα Οκτωβρίου· Θα υλοποιηθούν οι συναντήσεις για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης τον Νοέμβριο και το Συμβούλιο Υψηλού Επιπέδου Συνεργασίας Τουρκίας-Ελλάδας που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 7 Δεκεμβρίου. Οι δύο ηγέτες αντάλλαξαν επίσης απόψεις για περιφερειακά και διεθνή ζητήματα. Ειδικότερα, συζήτησαν τα φαινόμενα φυσικών καταστροφών και κλιματικής κρίσης στην περιοχή της Μεσογείου, τα οποία έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και τις δύο χώρες στο πρόσφατο παρελθόν. Οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να ενισχύσουν τη διμερή συνεργασία στον τομέα της πολιτικής προστασίας ως υψηλή προτεραιότητα. Γνωρίζοντας ότι το ζήτημα της μετανάστευσης είναι μια κοινή πρόκληση και για τις δύο χώρες, συμφώνησαν να συνεργαστούν για να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα. Στους Υπουργούς Εξωτερικών ανατέθηκε η συνέχιση της εργασίας και του συντονισμού για την προώθηση του συμφωνηθέντος οδικού χάρτη».




Μάκης Παπαδόπουλος: «Με τον Χαράλαμπο Κουφατζή συνεχίζουμε μαζί στον “δρόμο” της συνεργασίας και της σύνθεσης»

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των υποψηφίων του ΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ τον Χαράλαμπο Κουφατζή, Δικηγόρο και εν ενεργεία Δημοτικό Σύμβουλο Καβάλας

Ο Χαράλαμπος Κουφατζής γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα, και είναι γιός του Γεώργιου Κουφατζή, Αεροπόρου ε.α., και της Παγώνας Μητσιάρη, Φιλολόγου. Είναι νυμφευμένος με την Χριστίνα Πρασσά, οικονομολόγο – τραπεζικό υπάλληλο, και έχει δύο τέκνα.

Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με ειδίκευση «ΣΠΟΥΔΕΣ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ» του ΔΠΘ. Έχει πτυχία στην Αγγλική, τη Γερμανική και τη Γαλλική γλώσσα.

Ασκεί τη μαχόμενη Δικηγορία στην Καβάλα από το 2006 (Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω), όπου διατηρεί δικηγορικό γραφείο, και είναι κάτοχος Αδείας Διαχειριστή Αφερεγγυότητας Α’ τάξης του Υπουργείου Οικονομικών.

Διετέλεσε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Δημοτικού Ωδείου Καβάλας (2015-2016) και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Καβάλας (2018-2019). Είναι εν ενεργεία Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Καβάλας.

Διετέλεσε Δημοτικός Σύμβουλος στον Δήμο Δοξάτου (2007 -2014) και εκλέχθηκε Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δοξάτου (2007 -2014).

Διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. του Βιοτεχνικού Πάρκου Καβάλας, μέλος του Δ.Σ. του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας (2019 έως σήμερα) και μέλος του Δ.Σ. της Π.Α.Ε. ΑΟ ΚΑΒΑΛΑ 1965.

Υπηρέτησε την πατρίδα ως Έφεδρος Ανθυπολοχαγός Πεζικού και συμμετέχει στον Σύνδεσμο Εφέδρων Αξιωματικών Ν. Καβάλας ως εκλεγμένο μέλος του Δ.Σ από το 2008. Τέλος, είναι Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Κίνησης (Παράρτημα Καβάλας) από το 2017 – σήμερα.

Θέλω να ευχαριστήσω και προσωπικά τον Χαράλαμπο Κουφατζή για την εμπιστοσύνη που δείχνει σε εμένα και την παράταξή μας, αλλά και για την απόφασή του να δώσει μαζί μας τη “μάχη” των δημοτικών εκλογών του Οκτωβρίου.




Υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Θάσου και του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO)

Στις 25 Αυγούστου 2023 συν – υπογράφηκε η Συμφωνία Συνεργασίας για το πακέτο Τεχνικής Βοήθειας, μεταξύ του Δήμου Θάσου και του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO)

Οι ειδικοί του UNWTO θα συνεργαστούν με τον Δήμο της Θάσου με πρωτοποριακές συνέργειες ιδιωτικών και δημόσιων φορέων που σχετίζονται με τη Θάσο, ώστε να τεθούν οι βάσεις για ισόρροπη και προς όφελος όλων αειφορική ανάπτυξη του κλάδου και του τόπου.

Ως μέρος της Τεχνικής Βοήθειας, ο UNWTO θα αναλύσει και θα αξιολογήσει τις ενέργειες μάρκετινγκ της Θάσου με σκοπό την δημιουργία ενός νέου Σχεδίου Δράσης. Επιπλέον, θα διεξάγει έρευνα στους κατοίκους του νησιού ώστε να διασφαλίσει την συν – περίληψή τους ως κύριο φορέα στο σχεδιασμό της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης της Θάσου.

Σχετικά ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Με την παρούσα συνεργασία, το νησί της Θάσου αποκτά αφενός διεθνή και σύγχρονα “εργαλεία” τεχνικής βοήθειας που σχετίζονται με την τουριστική ανάπτυξη και αφετέρου την κατάλληλη πολιτική εξωστρέφειας που χρειάζεται για μια πιο βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, λαμβάνοντας πάντα υπόψη το φυσικό περιβάλλον, την ιστορία, τον πολιτισμό και την τοπική κοινωνία.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Νικόλαο Γκολφινόπουλο, Senior Project Specialist του UNWTO και την κα. Γιώτα Μοσχοπουλίδου, Επιστημονική Σύμβουλο Τουριστικής Ανάπτυξης, για την αμέριστη σύμπραξή τους προς την επίτευξη της συμφωνίας αυτής».