Βουλγαρία: Ενδιαφέρον για συμμετοχή στη διαχείριση των λιμανιών Καβάλας και Αλεξανδρούπολης – Στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα

Σε νέο, στρατηγικό επίπεδο φαίνεται πως περνά η συνεργασία Ελλάδας και Βουλγαρίας, με έμφαση στις υποδομές, τη μεταφορά ενέργειας και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας Ρούμεν Ράντεφ και ο Πρόεδρος της Βουλής της Ελλάδας Κωνσταντίνος Τασούλας επιβεβαίωσαν την κοινή στρατηγική κατεύθυνση των δύο χωρών.

Ο κ. Ράντεφ επισήμανε πως οι δύο χώρες έχουν φτάσει σε ένα τέτοιο επίπεδο διμερούς συνεργασίας που «ανοίγει ποιοτικά νέες ευκαιρίες». Μεταξύ άλλων, ανέφερε τη μετάδοση ενεργειακών πόρων από νότο προς βορρά, καθώς και την κοινή κατασκευή μεγάλων κέντρων δεδομένων και εργοστασίων τεχνητής νοημοσύνης.

Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην επίτευξη διμερούς συμφωνίας για τα νερά του ποταμού Άρδα, θέμα κρίσιμο λόγω της παρατεταμένης ξηρασίας και της ανάγκης άρδευσης για την ελληνική γεωργία. Ο κ. Τασούλας, από την πλευρά του, εξήρε τη σημασία της συνεργασίας για την ενίσχυση της σταθερότητας στα Βαλκάνια και την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης.

Στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκε και η διαχείριση των λιμανιών της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τον Πρόεδρο της Βουλγαρίας να εκφράζει επίσημα το ενδιαφέρον της χώρας του για συμμετοχή, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της διασυνδεσιμότητας και της ανάπτυξης ενός πολυτροπικού διαδρόμου μεταφοράς που θα συνδέει τα ελληνικά λιμάνια στο Αιγαίο με τα βουλγαρικά Μπουργκάς, Βάρνα και Ρούσε.

Ο Ράντεφ τόνισε πως η στρατηγική εταιρική σχέση Ελλάδας – Βουλγαρίας μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τους γείτονες στα Βαλκάνια, ενώ εξήρε την στήριξη της Ελλάδας στην ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη Σένγκεν.

Οι εξελίξεις αυτές καταδεικνύουν μια σαφή πρόθεση εμβάθυνσης των διμερών σχέσεων, με προεκτάσεις που αγγίζουν τόσο την περιφερειακή σταθερότητα όσο και την οικονομική ανάπτυξη μέσω της αξιοποίησης της γεωστρατηγικής θέσης των δύο χωρών.




Συνεργασία με Δήμους για τα θερινά δρομολόγια Καβάλα-Λήμνος-Αγ. Ευστράτιος-Λαύριο

Ενθαρρυντικά είναι τα νέα σχετικά με τη θαλάσσια σύνδεση Καβάλα-Λήμνος-Αγ. Ευστράτιος-Λαύριο, καθώς ο διαγωνισμός για τα θερινά δρομολόγια έχει ήδη ξεκινήσει και οι προσφορές έχουν υποβληθεί. Ωστόσο, το κρίσιμο σημείο είναι να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, ώστε τα δρομολόγια να ανακοινωθούν το συντομότερο δυνατό. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις τουριστικές επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και τους επισκέπτες, οι οποίοι χρειάζονται έγκαιρη ενημέρωση για να προγραμματίσουν τις δραστηριότητές τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, καλείται η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας να συνεργαστεί με τους Δήμους Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου, προκειμένου να ενισχυθούν οι κοινές προσπάθειες και να ασκηθεί η απαραίτητη πίεση, ώστε να διασφαλιστεί η γρήγορη και σταθερή υλοποίηση των θερινών δρομολογίων της σύνδεσης.




“Μητσοτάκης: Ελλάδα-Αίγυπτος ενισχύουν ενεργειακή συνεργασία”

Οι περιφερειακές εξελίξεις και η ανάγκη συνέχισης της συνεργασίας Ελλάδας – Κύπρου – Αιγύπτου συζητήθηκαν κατά τη τριμερή  Σύνοδο των τριών χωρών, στο Κάιρο της Αιγύπτου, όπως αναφέρθηκε στις κοινές δηλώσεις των αρχηγών των τριών χωρών. 

« Επιβεβαιώσαμε ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με συνέπεια για την περαιτέρω ενίσχυση» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια των κοινών δηλώσεων με τους Νίκο Χριστοδουλίδη και  Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, εξηγώντας ότι στόχος είναι να αξιοποιηθεί ένα ευρύ φάσμα δράσεων. 

Ειδική αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός στην ενεργειακή συνεργασία Αθήνας – Καΐρου, λέγοντας ότι «ενισχύουμε την ενεργειακή συμπόρευση», ενώ ξεχωριστή είναι και η σημασία του Gregy, που θα συνδέει τις δύο χώρες. 

Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως στο Κάιρο επιβεβαίωσαν για ακόμα μία φορά ότι θα συνεχίσουν να εργάζονται με συνέπεια για την περαιτέρω ενίσχυση αυτή της συνεργασίας με γνώμονα την ευημερία, την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή, παράλληλα ένα ευρύ φάσμα δράσεων από επενδύσεις και πολιτιστικές ανταλλαγές μέχρι αμυντική αλλά και λιμενική εργασία.

Ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη μεγάλη συμμετοχή στο επιχειρηματικό φόρουμ το οποίο διεξήχθη παράλληλα με τις εργασίες της Τριμερούς Συνόδου με δέσμευση και των τριών κρατών να ενισχυθεί η στρατηγική τους συμπόρευση στον ενεργειακό τομέα προς όφελος των εθνικών αλλά και των ευρωπαϊκών προτεραιοτήτων, «κάτι που δίνει έμφαση στην ενεργειακή ασφάλεια, στην αύξηση της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αλλά και στη μεγάλη σημασία στην οποία αποδίδουμε στις ηλεκτρικές διασυνδέσεις με το εμβληματικό έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης που θα ενώσει την Ελλάδα και την Αίγυπτο καθιστώντας τις δύο χώρες μας μια ενεργειακή γέφυρα μεταφοράς καθαρής ενέργειας, από τον άνεμο και από τον ήλιο, από την βόρεια Αφρική έως την Ευρώπη».

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα βαίνει πιο γρήγορα στην απανθρακοποίηση και μπορούμε να συνεργαστούμε πολύ ουσιαστικά με την Αίγυπτο για να αναπτύξουμε κοινές πρωτοβουλίες οι οποίες θα είναι αμοιβαία επωφελείς.

«Αθήνα και Λευκωσία προσεγγίζουμε από κοινού όλες τις μεγάλες περιφερειακές προκλήσεις της περιοχής. Αναφέρθηκε ο φίλος Νίκος στο ζήτημα του Κυπριακού. Επιβεβαιώσαμε και πάλι την πλήρη στήριξή μας στις προσπάθειες της Κυπριακής Δημοκρατίας για την εύρεση μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης, στο πλαίσιο πάντα των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Και πιστεύω ότι έχει ξεχωριστή σημασία να τονίσουμε ότι μια τέτοια επίλυση του κυπριακού θα δημιουργούσε πρωτοφανείς συνθήκες πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο, ειδικά σε αυτήν την τόσο ταραγμένη εποχή», είπε στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Για τη Συρία

«Συμμεριζόμαστε τις προοπτικές για το μέλλον της ευρύτερης γειτονιάς μας, οικοδομώντας από κοινού την ειρήνη, τη σταθερότητα και τη συνεργασία αλλά και αποκρούοντας από κοινού καθετί εκτός πλαισίου της διεθνούς νομιμότητας, καθετί που θα προκαλεί αχρείαστες εντάσεις στην περιοχή», επισήμανε.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι συζήτησαν εκτενώς και τις εξελίξεις στη Συρία όπου επιβεβαίωσαν την δέσμευσή τους για την κυριαρχία, για την εδαφική ακεραιότητα της ενιαίας Συρίας και την προσήλωση σε μια συμπεριληπτική διαδικασία με συμμετοχή όλων.

«Είναι αυτονόητο ότι η νέα ηγεσία της χώρας πρέπει να αποδείξει ότι σέβεται το διεθνές δίκαιο, ότι προστατεύει τα δικαιώματα όλων των μειονοτήτων, των χριστιανών, των υπόλοιπων θρησκευτικών και εθνικών μειονοτήτων, ότι θωρακίζει την πλούσια απαράμιλλη πολιτιστική κληρονομιά της Συρίας», υπογράμμισε.

Ανέφερε δε ότι επισήμαναν και τον κίνδυνο αναζωπύρωσης των συγκρούσεων στο εσωτερικό της Συρίας, που μεταξύ άλλων ενδέχεται να παρεμποδίσει και την εθελοντική και ασφαλή προσφύγων κάτι το οποίο αποτελεί όχι μόνο ελληνική και κυπριακή αλλά και ευρωπαϊκή προτεραιότητα.

«Δεσμευθήκαμε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για ομαλοποίηση της κατάστασης και αποτροπή οποιασδήποτε ριζοσπαστικοποίησης. Ακριβώς γι’ αυτό και η διαδρομή της Συρίας προς το αύριο περνά μέσα από τους κανόνες του διεθνούς δικαίου, κανόνες τους οποίους οι τρεις χώρες μας έχουν αποδείξει επανειλημμένα ότι σέβονται. Άλλωστε η Ελλάδα και η Κύπρος έχουμε υπογράψει με την φίλη Αίγυπτο συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ, συμφωνίες που βασίζονται πλήρως στο διεθνές δίκαιο της θάλασσας», τόνισε.

Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι συζήτησαν και για τον κεντρικό και κρίσιμο ρόλο της Αιγύπτου στην προσπάθεια επίτευξης εκεχειρίας στη Γάζα. «Σήμερα περισσότερο παρά ποτέ είναι αναγκαίο να ανακουφιστούν οι άμαχοι, να απελευθερωθούν οι όμηροι. Είναι αυτή η βασική προϋπόθεση για να μπορέσει να εκκινήσει πάλι μια πολιτική διαδικασία για το παλαιστινιακό με στόχο την λύση των δύο κρατών, τη μοναδική πιστεύουμε λύση που μπορεί να φέρει μια διατήρηση ειρήνης στην περιοχή», σημείωσε ενώ για τον Λίβανο επανέλαβε τη στήριξή μας στην εκεχειρία με την ευχή σύντομα να εκλεγεί καινούργιος Πρόεδρος.

Για τη Λιβύη

Για τις εξελίξεις στη Λιβύη δήλωσε πως είναι επιτακτική η ανάγκη να αναβιώσει με κάποιο τρόπο αυτή η παγωμένη ειρηνευτική διαδικασία και κυρίως να σταματήσουν οι παρεμβάσεις, να αποχωρήσουν οι δυνάμεις τρίτων – είτε είναι τακτικές είτε είναι μισθοφορικές – να αποκατασταθεί η εθνική κυριαρχία και στη συνέχεια ο λαός ελεύθερος να αποφασίσει για το μέλλον του με ελεύθερες και δίκαιες εκλογές.

«Όλα τα παραπάνω συνιστούν εξελίξεις που αναπόφευκτα επηρεάζουν και τις ροές των προσφύγων και των μεταναστών. Είναι φυσικό λοιπόν η Ελλάδα, η Κύπρος και η Αίγυπτος να συντονίζουν τα βήματα τους και σε αυτό το πεδίο, πόσο μάλλον όταν η Αίγυπτος παίζει έναν κρίσιμο ρόλο στην αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης όπου επιδιώκουμε τη μέγιστη δυνατή προσήλωση στη συγκράτηση μεγάλων μεταναστευτικών ρευμάτων προς την Ευρώπη μέσω Λιβύης», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης και συνεχάρη τον Πρόεδρο Σίσι για την εξαιρετική, όπως είπε, προσήλωσή του στην προστασία των θαλάσσιων συνόρων της χώρας του.

«Είναι πολύ σημαντικό ταυτόχρονα, όσο παλεύουμε με την παράνομη μετανάστευση και με τους άθλιους διακινητές που θέτουν σε κίνδυνο αθώες ανθρώπινες ψυχές, να εντείνουμε και τη συνεργασία μας ως προς τη νόμιμη μετανάστευση. Και εκεί θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι έχουμε ήδη μια διακρατική συμφωνία με την Αίγυπτο την οποία θέτουμε σε ισχύ και θέλουμε να τη διευρύνουμε περαιτέρω και σε άλλες κατηγορίες εργατών. Εξάλλου το μεταναστευτικό αποτελεί και ένα από τα σοβαρά κεφάλαια όσον αφορά τις σχέσεις του Καΐρου με τις Βρυξέλλες στο οποίο η συνεργασία πρέπει να ενταθεί», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Για τη στρατηγική εταιρική σχέση ΕΕ – Αιγύπτου

Σημείωσε επίσης ότι η Κύπρος και η Ελλάδα έχουν πρωτοστατήσει για την υπογραφή συνολικής συμφωνίας για τη στρατηγική εταιρική σχέση της ΕΕ και της Αιγύπτου. «Αναγνωρίζεται πια από όλα τα μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου η σημασία της Αιγύπτου για την σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά τελικά και για την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση και χαίρομαι που αύριο η πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κα Ρομπέρτα Μέτσολα θα είναι εδώ στο Κάιρο για να συζητήσει μαζί σας θέματα που άπτονται αυτής της συμφωνίας. Και στο ίδιο πνεύμα αναφερθήκαμε και στη σημασία της προστασίας της ελεύθερης ναυσιπλοΐας των θαλασσίων εμπορικών διαδρόμων σε αυτή την ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή, κάτι το οποίο είναι απολύτως κρίσιμο για την Αίγυπτο και για την κίνηση η οποία περνά από τη διώρυγα του Σουέζ», τόνισε ο Πρωθυπουργός ο οποίος είπε ότι το ζήτημα θα αποτελέσει και ένα από τα κεντρικά θέματα των προτεραιοτήτων της Ελλάδας στα πλαίσια των αυξημένων ευθυνών που αναλαμβάνει ως μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός δήλωσε αισιόδοξος ότι αυτή η συμπόρευση των τριών χωρών θα συνεχιστεί σε ακόμα πιο στέρεο έδαφος και ευχαρίστησε τον Αιγύπτιο Πρόεδρο για την εξαιρετική συνεργασία στο Κάιρο.

Οικονομική συνεργασία

«Η Αίγυπτος είναι ανοιχτή σε συνεργασία» με Ελλάδα και Κύπρο ανέφερε νωρίτερα ο Αλ Σίσι, ευχαριστώντας τους αρχηγούς των άλλων δύο κρατών. 

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Χριστοδουλίδης εξέφρασε τη χαρά του για τη συνάντηση, ενώ ανέφερε ότι έγινε εις βάθος επισκόπηση σε μια σειρά τομέων, έγιναν ουσιαστικές συζητήσεις και υπεγράφησαν συμφωνίες. 

Σημαντικό μέρος των συζητήσεων ήταν οι περιφερειακές εξελίξεις, όλα όσα γίνονται στη γειτονιά μας, που βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση, είπε ο κ. Χριστοδουλίδης. Ο πολλαπλασιασμός των συγκρούσεων στη Συρία, όσα γίνονται στη Γάζα, τη Λιβύη, την Ερυθρά Θάλασσα έχει προκαλέσει πρωτόγνωρη κρίση. 

Ο κ. Χριστοδουλίδης αναφέρθηκε στην ανάγκη στήριξης της Αιγύπτου από τη διεθνή κοινότητα. Επίσης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αναβάθμιση των σχέσεων της ΕΕ με την Αίγυπτο. Η διακήρυξη για τη στρατηγική σχέση των δύο πλευρών δείχνει ότι η ασφάλεια και η σταθερότητα της Ευρώπης και της Αιγύπτου είναι αλληλένδετες. Σταθερός στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση αυτών των στόχων.  Οι τρεις ηγέτες αναφέρθηκαν και στην ανάγκη ενίσχυσης της οικονομικής συνεργασίας για την αύξηση των εμπορικών και επενδυτικών σχέσεων. 

Αναλυτικά οι δηλώσεις του πρωθυπουργού

Συναντηθήκαμε σήμερα στο Κάιρο με τους φίλους Προέδρους El-Sisi και Χριστοδουλίδη, στο πλαίσιο της 10ης Τριμερούς Συνόδου Κορυφής Ελλάδας, Αιγύπτου και Κύπρου, ενός ανθεκτικού και εξαιρετικά παραγωγικού, όπως αποδεικνύεται, σχήματος συνεργασίας, το οποίο πιστεύω ότι αποτελεί και το πιο προωθημένο τέτοιο σχήμα στην ευρύτερη περιοχή.

Εν μέσω, μάλιστα, πολλαπλών κρίσεων και προκλήσεων, σε περιφερειακό αλλά και σε διεθνές επίπεδο, εδώ στο Κάιρο επιβεβαιώσαμε για ακόμα μία φορά ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με συνέπεια για την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας μας. Και έχοντας ως μόνιμο γνώμονα των κινήσεών μας την ευημερία, την ασφάλεια αλλά, κυρίως, τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή. Υλοποιώντας παράλληλα ένα ευρύ φάσμα δράσεων, από επενδύσεις και πολιτιστικές ανταλλαγές, μέχρι αμυντική αλλά και λιμενική συνεργασία.

Να εκφράσω και εγώ με τη σειρά μου την ικανοποίησή μου για τη μεγάλη συμμετοχή στο επιχειρηματικό forum το οποίο διεξάγεται παράλληλα με τις εργασίες της τριμερούς διάσκεψής μας.

Επαναλάβαμε τη δέσμευση των τριών κρατών μας να ενισχυθεί η στρατηγική μας συμπόρευση στον ενεργειακό τομέα, προς όφελος των εθνικών αλλά και των ευρωπαϊκών προτεραιοτήτων. Κάτι που δίνει έμφαση στην ενεργειακή ασφάλεια, στην αύξηση της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά και στη μεγάλη σημασία την οποία αποδίδουμε στις ηλεκτρικές διασυνδέσεις, με πρώτο, εμβληματικό έργο το GREGY, που θα ενώσει ουσιαστικά την Ελλάδα και την Αίγυπτο, καθιστώντας τις δύο χώρες μας μια ενεργειακή «γέφυρα» μεταφοράς καθαρής ενέργειας, από τον άνεμο και από τον ήλιο, από τη βόρεια Αφρική έως την Ευρώπη.

Να τονίσω και την πολύ μεγάλη σημασία την οποία αποδίδουμε σε μία αναπτυσσόμενη αγορά, στην αγορά της δέσμευσης και αποθήκευσης του άνθρακα, η οποία θα αποκτήσει ξεχωριστή σημασία, καθώς η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα βαίνει προς ένα πλαίσιο γρήγορης απανθρακοποίησης. Και εκεί μπορούμε, πιστεύω, να συνεργαστούμε πολύ ουσιαστικά με την Αίγυπτο για να αναπτύξουμε κοινές πρωτοβουλίες, οι οποίες θα είναι αμοιβαία ωφέλιμες.

Αθήνα, Κάιρο και Λευκωσία προσεγγίζουμε από κοινού όλες τις μεγάλες περιφερειακές προκλήσεις της περιοχής. Αναφέρθηκε και ο φίλος Νίκος στο ζήτημα του Κυπριακού. Επιβεβαιώσαμε και πάλι την πλήρη στήριξή μας στις προσπάθειες της Κυπριακής Δημοκρατίας για την εύρεση μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης, στο πλαίσιο πάντα των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Πιστεύω ότι έχει ξεχωριστή σημασία να τονίσουμε ότι μια τέτοια επίλυση του Κυπριακού θα δημιουργούσε πρωτοφανείς συνθήκες πολιτικής σταθερότητας και οικονομικής ευμάρειας σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο, ειδικά σε αυτή την τόσο ταραγμένη εποχή.

Και συμμεριζόμαστε τις προοπτικές για το μέλλον της ευρύτερης γειτονιάς μας, οικοδομώντας από κοινού την ειρήνη, τη σταθερότητα και συνεργασία αλλά και αποκρούοντας από κοινού κάθε ενέργεια εκτός πλαισίου της διεθνούς νομιμότητας, κάθε ενέργεια που θα προκαλεί αχρείαστες εντάσεις στην περιοχή.

Συζητήσαμε εκτενώς τις εξελίξεις στη Συρία. Επιβεβαιώσαμε τη δέσμευσή μας στην κυριαρχία, την εδαφική ακεραιότητα της ενιαίας Συρίας, την ανάγκη και την αφοσίωσή μας σε μία συμπεριληπτική διαδικασία με συμμετοχή όλων των Σύρων. Και είναι αυτονόητο ότι η νέα ηγεσία της χώρας πρέπει να αποδείξει έμπρακτα ότι σέβεται το Διεθνές Δίκαιο, ότι προστατεύει τα δικαιώματα όλων των μειονοτήτων, των χριστιανών, των υπόλοιπων θρησκευτικών και εθνικών μειονοτήτων, ότι θωρακίζει την πλούσια, απαράμιλλη πολιτιστική κληρονομιά της Συρίας.

Επισημάναμε, επίσης, τον κίνδυνο αναζωπύρωσης συγκρούσεων στο εσωτερικό της Συρίας, που, μεταξύ άλλων, ενδέχεται να παρεμποδίσει και την εθελοντική και ασφαλή επιστροφή προσφύγων, κάτι το οποίο αποτελεί όχι μόνο ελληνική και κυπριακή, αλλά και ευρωπαϊκή προτεραιότητα. Δεσμευτήκαμε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για ομαλοποίηση της κατάστασης και αποτροπή οποιασδήποτε ριζοσπαστικοποίησης.

Ακριβώς γι’ αυτό και η διαδρομή της Συρίας προς το αύριο περνά μέσα από τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου, κανόνες τους οποίους οι τρεις χώρες μας έχουν αποδείξει επανειλημμένα ότι σέβονται. Άλλωστε, η Ελλάδα και η Κύπρος έχουμε υπογράψει με τη φίλη Αίγυπτο συμφωνίες οριοθέτησης Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, συμφωνίες που βασίζονται πλήρως -επαναλαμβάνω, πλήρως- στο Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας.

Συζητήσαμε επίσης για τον κεντρικό, τον κρίσιμο ρόλο της Αιγύπτου στην προσπάθεια επίτευξης μιας τόσο απαραίτητης εκεχειρίας στη Γάζα. Είναι τόσο ανάγκη σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, να ανακουφιστούν οι άμαχοι, να απελευθερωθούν οι όμηροι, και είναι αυτή η βασική προϋπόθεση για να μπορέσει να εκκινήσει πάλι μια πολιτική διαδικασία για το Παλαιστινιακό, με στόχο τη λύση των δύο κρατών, τη μοναδική -πιστεύουμε- λύση που μπορεί να φέρει μία διατηρήσιμη ειρήνη στην περιοχή.

Συζητήσαμε επίσης για τον Λίβανο, τη στήριξή μας στην εκεχειρία στον Λίβανο, την ευχή μας να μπορέσει σύντομα, ενδεχομένως και αύριο, να εκλεγεί καινούργιος Πρόεδρος στη χώρα αυτή.

Συζητήσαμε τις εξελίξεις στη Λιβύη. Κρίναμε ως επιτακτική την ανάγκη να αναβιώσει με κάποιο τρόπο αυτή η «παγωμένη» ειρηνευτική διαδικασία και κυρίως να σταματήσουν οι παρεμβάσεις, να αποχωρήσουν οι δυνάμεις τρίτων, είτε είναι τακτικές είτε είναι μισθοφορικές, να αποκατασταθεί η εθνική κυριαρχία και στη συνέχεια ο λιβυκός λαός, ελεύθερος, να αποφασίσει για το μέλλον του με ελεύθερες και δίκαιες εκλογές.

Όλα τα παραπάνω συνιστούν εξελίξεις που αναπόφευκτα επηρεάζουν και τις ροές των προσφύγων και των μεταναστών. Είναι φυσικό, λοιπόν, η Ελλάδα, η Κύπρος και η Αίγυπτος να συντονίζουν τα βήματά τους και σε αυτό το πεδίο. Πόσω μάλλον όταν η Αίγυπτος παίζει έναν κρίσιμο ρόλο στο κεφάλαιο της μετανάστευσης.

Της παράτυπης, όπου επιδιώκουμε τη μέγιστη δυνατή προσήλωση στη συγκράτηση μεγάλων μεταναστευτικών ρευμάτων προς την Ευρώπη μέσω Λιβύης. Εδώ να συγχαρώ τον Πρόεδρο Sisi για την εξαιρετική προσήλωση την οποία έχει επιδείξει στην προστασία των θαλάσσιων συνόρων της χώρας του.

Αλλά είναι πολύ σημαντικό ταυτόχρονα, όσο παλεύουμε με την παράνομη μετανάστευση και με τους άθλιους διακινητές που θέτουν σε κίνδυνο αθώες ανθρώπινες ψυχές, να εντείνουμε και τη συνεργασία μας ως προς τη νόμιμη μετανάστευση. Εκεί θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι έχουμε ήδη μια διακρατική συμφωνία με την Αίγυπτο, την οποία θέτουμε σε ισχύ και την οποία θέλουμε να διευρύνουμε περαιτέρω και σε άλλες κατηγορίες εργατών. Εξάλλου, το μεταναστευτικό αποτελεί και ένα από τα σοβαρά κεφάλαια όσον αφορά τις σχέσεις του Καΐρου με τις Βρυξέλλες, στο οποίο η συνεργασία πρέπει να ενταθεί.

Όπως είπε και ο φίλος Νίκος, η Κύπρος και η Ελλάδα έχουμε πρωτοστατήσει στο να υπογραφεί αυτή η συμφωνία συνολικής και στρατηγικής εταιρικής σχέσης Ευρωπαϊκής Ένωσης – Αιγύπτου και αναγνωρίζεται πια από όλα τα μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου η σημασία της Αιγύπτου για τη σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά τελικά και για την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση. Χαίρομαι που αύριο η Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η κα Roberta Metsola θα είναι εδώ στο Κάιρο για να συζητήσει μαζί σας θέματα που άπτονται αυτής της συμφωνίας.

Στο ίδιο πνεύμα αναφερθήκαμε και στη σημασία της προστασίας της ελεύθερης ναυσιπλοΐας, των θαλάσσιων εμπορικών διαδρόμων σε αυτή την ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή, κάτι το οποίο είναι απολύτως κρίσιμο για την Αίγυπτο και για την κίνηση η οποία περνά από τη διώρυγα του Σουέζ.

Θέλω να τονίσω ότι το ζήτημα αυτό, της ελεύθερης ναυσιπλοΐας, θα αποτελέσει ένα από τα κεντρικά θέματα των προτεραιοτήτων της Ελλάδος στα πλαίσια των αυξημένων ευθυνών που αναλαμβάνει ως μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών από την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους.

Κλείνω, αγαπητέ μου Πρόεδρε, αισιόδοξος ότι αυτή η συμπόρευση Ελλάδος, Αιγύπτου και Κύπρου θα συνεχιστεί σε ακόμα πιο στέρεο έδαφος και θέλω να σε ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά για την εξαιρετική συνεργασία εδώ στο Κάιρο.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Τριμερούς Συνόδου Κορυφής υπογράφηκαν οι παρακάτω συμφωνίες:, παρουσία των ηγετών:

 Μνημόνιο Συνεργασίας Διοικήσεων Λιμένων Πειραιά / Θεσσαλονίκης – Πορτ Σαΐντ / Αλεξάνδρειας,
Μνημόνιο Κατανόησης για Συνεργασία στον τομέα της Υγείας,
 Μνημόνιο Συνεργασίας Ελλάδος – Κύπρου – Αιγύπτου μεταξύ φορέων αρμόδιων για την προώθηση επενδύσεων,
 Μνημόνιο Συνεργασίας στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

protothema.gr

 

 




Masterclass Τραγουδιού στη Δράμα | Συνεργασία του Δημοτικού Ωδείου με την Εθνική Λυρική Σκηνή

Το Δημοτικό Ωδείο Δράμας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τη συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή σε ένα μοναδικό και υψηλού επιπέδου Masterclass Τραγουδιού!

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, αναγνωρίζοντας την ποιότητα και το έργο του Δημοτικού Ωδείου Δράμας, επέλεξε την πόλη μας για τη διεξαγωγή αυτής της εξαιρετικής πρωτοβουλίας. Το masterclass, που απευθύνεται σε ταλαντούχους τραγουδιστές και σπουδαστές μουσικής, θα προσφέρει πολύτιμη γνώση και έμπνευση από τους διακεκριμένους & εξαίρετους καλλιτέχνες Ruby Philogene και Nicolas Vassiliou!!!

Πρόκειται για μια δράση που προάγει την τέχνη του τραγουδιού και συμβάλλει στην πολιτιστική αναβάθμιση της Δράμας, φέρνοντας την πόλη μας στο επίκεντρο της μουσικής εκπαίδευσης και δημιουργίας.

Το masterclass θα είναι ανοιχτό στο κοινό από Τρίτη 3/12 έως και Σάββατο 7/12 όπου και θα πραγματοποιηθεί συναυλία των συμμετεχόντων στις 20.00 με ελεύθερη είσοδο

Θα χαρούμε πολύ να το παρακολουθήσετε!!! 

Ο αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού

Πέτρος Παρασκευαϊδης

Δελτίο τύπου

 




«Συνεργασία ελληνικών ΑΕΙ με το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια για κοινά μεταπτυχιακά»

Η εισαγωγή του International Baccalaureate θα γίνει «αρχικά σε πέντε Λύκεια με στόχο να μπει σε όλα τα πρότυπα» δήλωσε το πρωί της Πέμπτης ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος εξήγησε το σκεπτικό πίσω από την απόφαση αυτή λέγοντας ότι «η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλους».

«Στρατηγική μας είναι η εκπαίδευση να έχει διεθνή χαρακτήρα» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας, σύμφωνα με τον οποίο «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον» όσον αφορά την υποβολή αιτήσεων για τα μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα κοινών μεταπτυχιακώναπό πανεπιστήμια του εξωτερικού και ελληνικά ΑΕΙ λέγοντας, μάλιστα, «μόλις χθες ενημερώθηκα ότι το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια θα καταθέσει πρόταση για μεταπτυχιακό σε ελληνικό πανεπιστημιο», ενώ επανέλαβε ότι περιμένει πάνω από 50 τέτοιες προτάσεις.

«Έχουν θεμελιωθεί πολλές καλές συνεργασίες από Ελληνες πανεπιστημιακούς στη χώρα μας και στο εξωτερικό. Εμείς αξιοποιήσαμε 62 εκατ. ευρώ κατ αρχήν από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά αν διαπιστώσουμε ότι η χώρα μπορεί να γίνει περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης θα κάνουμε το παν για μεγαλύτερη χρηματοδότηση» επισήμανε για το θέμα αυτό ο υπουργός Παιδείας.

«Η ενιαία φιλοσοφία είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει περιττά νοητά τείχη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» κατέληξε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

protothema.gr




Συνεργασία Περιφέρειας ΑΜΘ με την Ελληνική Ομοσπονδία Άρσης Βαρών για το πανελλήνιο πρωτάθλημα

Συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας ΑΜΘ, Δήμου Δράμας και Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών για την διοργάνωση πανελληνίου πρωταθλήματος άρσης βαρών.

Οι βάσεις της συνεργασίας για την διοργάνωση ενός πανελληνίου πρωταθλήματος άρσης βαρών ανδρών-γυναικών στην Δράμα, το φθινόπωρο του 2025, μπήκαν σήμερα σε συνάντηση που είχε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης, με τον Ολυμπιονίκη και αντιπρόεδρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών Πύρρο Δήμα και την πρόεδρο της Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης (Ε.Ο.Α.Β.) Βαρών Θεανώ Ζαγκλιβέρη. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Δράμας Μιχάλης Μουρβετίδης, ο δήμαρχος Δράμας Γεώργιος Παπαδόπουλος, ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος αθλητισμού ΠΑΜΘ Στέλιος Ιγνατιάδης, ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού Δήμου Δράμας Παναγιώτης Γκλαβόπουλος, η γενική γραμματέας της Ε.Ο.Α.Β. Φιλιππία Κοχλιαρίδου και μέλη της Ομοσπονδίας. 

Στη συνάντηση συζητήθηκαν οι οργανωτικές προσπάθειες που πρέπει να γίνουν ώστε όλα να είναι έτοιμα, για την φιλοξενία μίας διοργάνωσης αξιώσεων στην πόλη της Δράμας. Μίας διοργάνωσης που θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον αθλητών και αθλητριών από όλη την χώρα και ταυτόχρονα θα αποτελέσει πόλο έλξης για τους λάτρεις του αθλήματος και μία ευκαιρία ανάδειξης της Περιφέρειας ΑΜΘ ως προορισμός μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων. Άλλωστε, όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης κος Τοψίδης, «η Περιφέρεια ΑΜΘ είναι πάντα αρωγός σε διοργανώσεις που προάγουν τον αθλητισμό και τις αξίες που αυτός πρεσβεύει και χαιρόμαστε ιδιαίτερα γιατί επιλέχθηκε η περιοχή μας για την πραγματοποίηση ενός πανελληνίου πρωταθλήματος άρσης βαρών, υπό την αιγίδα της Ε.Ο.Α.Β».

 




Tetra Pak & Κρι Κρι | Στρατηγική συνεργασία για την επέκταση της παραγωγής γιαουρτιού στην Ελλάδα

Δημιουργία νέας εγκατάστασης, του μεγαλύτερου παστεριωτή γιαουρτιού στην Ελλάδα, που διπλασιάζει τη χωρητικότητα παραλαβής και αποθήκευσης γάλακτος.

ΗTetra Pak, παγκόσμιος ηγέτης σε λύσεις επεξεργασίας και συσκευασίας τροφίμων, παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για τη χρήση ταχέως αναπτυσσόμενων τεχνολογιών και τη δημιουργία καινοτόμων λύσεων, προχώρησε στην επέκταση παραγωγής γιαουρτιού της Κρι Κρι, δημιουργώντας μία νέα μονάδα με διπλάσια δυνατότητα υποδοχής και αποθήκευσης γάλακτος, με την εγκατάσταση του μεγαλύτερου παστεριωτή γιαουρτιού στην Ελλάδα.

Με αφετηρία την καινοτομία ως θεμελιώδη αξία, η Tetra Pak συνεχίζει να επενδύει σε τεχνολογίες αιχμής, συνεργαζόμενη στενά με σημαντικούς «παίκτες» της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, όπως η κορυφαία ελληνική γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, αναπτύσσοντας λύσεις και καινοτόμες προσεγγίσεις που προσαρμόζουν την παραγωγή στις αυξανόμενες απαιτήσεις για ελληνικό γιαούρτι, το οποίο εξάγεται παγκοσμίως.

Ο Βασίλης Ξενογιάννης, Project Manager της Tetra Pak, δηλώνει: «Πρόκειται για ένα έργο γεμάτες προκλήσεις καθώς η επέκταση ήταν μία ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία, και το ζητούμενο δεν ήταν απλώς να προστεθεί άλλη μία γραμμή παραγωγής. Η υλοποίηση έπρεπε να γίνει με την ελάχιστη δυνατή διακοπή της λειτουργίας του εργοστασίου, το οποίο λειτουργεί σχεδόν 24/7 για να ανταποκριθεί στη ζήτηση της αγοράς.»

Ο Δημήτρης Μπαρμπούτης, Διευθυντής Εργοστασίου της Κρι Κρι, υπογραμμίζει: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που μαζί με την Tetra Pak με την οποία συνεργαζόμαστε πλέον 16 χρόνια, ενσωματώσαμε επιτυχώς μια ακόμα τεχνολογική καινοτομία υψηλών προδιαγραφών, συμβάλλοντας στην ταχεία ανάπτυξη της Κρι Κρι. Πρόκειται για μία νέα εγκατάσταση που αλλάζει τα δεδομένα της παραγωγής του γιαουρτιού και μας βοηθά να ανταποκρινόμαστε στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς.»

Παράλληλα, Tetra Pak και Κρι Κρι πρωτοπορούν με μία ακόμα καινοτόμο λύση καθώς προχωρούν στην εγκατάσταση ενός νέου συστήματος ταχείας κατάψυξης υψηλής χωρητικότητας για οικογενειακές συσκευασίες και κύπελλα παγωτών, προκειμένου να υποστηριχθεί η αυξανόμενη ζήτηση στην ελληνική και διεθνή αγορά. Οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν σύντομα με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025.

Για την Tetra Pak, η συνεργασία με την Κρι Κρι αποτελεί απόδειξη της υποστήριξης της προς τους συνεργάτες της, δημιουργώντας καινοτομίες και εξερευνώντας νέες μεθόδους παραγωγής, που ενισχύουν τις δραστηριότητές τους.




Πετροχώρι Ξάνθης- Ξεκίνησε η διακρατική άσκηση «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – 24» με την συμμετοχή 8 χωρών

Το Σάββατο 09 Νοεμβρίου 2024 έλαβε χώρα η τελετή έναρξης της διακρατικής Άσκησης «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – 24/OLYMPIC COOPERATION – 24», η οποία θα διεξαχθεί από την Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 στο πλαίσιο των διεθνών δραστηριοτήτων του Στρατού Ξηράς, μεταξύ τμημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) της Ελλάδας, της Αλβανίας, της Αρμενίας, της Αυστρίας,  της Βουλγαρίας, της Γαλλίας, της Γεωργίας, της Ιορδανίας και της Κύπρου, καθώς και συμμετοχής παρατηρητών Συμμάχων και εταίρων, στην έδρα της XXV Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας στο Πετροχώρι Ξάνθης.

Κατά τη διεξαγωγή της Άσκησης οι συμμετέχοντες θα εξασκηθούν σε σενάρια αμυντικών και επιθετικών επιχειρήσεων τακτικού επιπέδου, ενώ περιλαμβάνεται η εκτέλεση πραγματικών πυρών, με σκοπό την ενίσχυση του επιπέδου της επιχειρησιακής ετοιμότητας, μαχητικής ικανότητας, συναντίληψης, ανταλλαγής τεχνογνωσίας και διαλειτουργικότητας μεταξύ των συμμετεχουσών δυνάμεων.

Παρόντες στη τελετή έναρξης ήταν ο Διοικητής του Δ’ Σώματος Στρατού (Δ’ ΣΣ) «ΘΡΑΚΗ» Αντιστράτηγος Σταύρος Παπασταθόπουλος, ο Διοικητής της ΧΧ ΤΘΜ «ΜΕΡΑΡΧΙΑ ΙΠΠΙΚΟΥ MAKEΔΟΝΙΑ» Υποστράτηγος Ηλίας Κωστάκης και ο Διοικητής της ΧΧV ΤΘΤ «2ο ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΙΠΠΙΚΟΥ-ΕΦΕΣΣΟΣ» Ταξίαρχος Ηλίας Τσεβδός.

Πηγή: https://xanthidaily.gr/




Σκέψεις για συνεργασία του ΑΟΚ με την Φενερμπαχτσέ

Για τη συνάντηση στην εκδήλωση χορηγών της Φενέρμπαχτσέ στην Κωνσταντινούπολη μίλησε στο monobala.gr ο μεγαλομέτοχος της Καβάλας, Τάκης Τρικίδης.

Αναλυτικά όσα ανέφερε ο ισχυρός άνδρας του ΑΟΚ: «Υπάρχει γνωριμία με στελέχη της Φενέρμπαχτσέ και προσωπική φιλία με τον συγκεκριμένο χορηγό τους, που έκανε την εκδήλωση. Έτσι, ήμασταν επίσημα καλεσμένοι στην Κωνσταντινούπολη ως διοίκηση του ΑΟΚ, τελευταία στιγμή ο πρόεδρος Ανδρέας Σκλαρής και ο αντιπρόεδρος Θανάσης Σπανδωνίδης δεν μπόρεσαν να έρθουν και πήγαμε, μαζί με τον άλλον αντιπρόεδρο της Καβάλας, Γιώργο Τσακαλίδη, στην εκδήλωση που κράτησε σχεδόν δυο ώρες. Θέλουμε να φέρουμε πιο κοντά τους δυο λαούς, που έχουν πολλά κοινά. Ο αθλητισμός ενώνει και έτσι θέλουμε να χτιστούν σχέσεις φιλίας, είμαστε δίπλα-δίπλα και γεωπολιτικά και ψάχνουμε και για κάποια μορφή συνεργασίας με τη Φενέρ».

«Χρειαζόμαστε την τεχνογνωσία τους, ίσως και παίκτες των υποδομών τους – Ζήτησαν να ενημερώνονται»

Καβάλα, Ζοσέ Μουρίνιο, Τάκης Τρικίδης
Ο Ζοσέ Μουρίνιο, με τον Τάκη Τρικίδη-Kavala Fc

Ποια θα είναι όμως αυτή η μορφή συνεργασίας, υπάρχει σκέψη ενδεχομένως και για φιλικό; «Μη… βιάζεστε. Σκεφτόμαστε τη συνεργασία, όπως αναφέραμε και στο δελτίο Τύπου, την ανταλλαγή αθλητικών ιδεών. Χρειαζόμαστε την τεχνογνωσία τους. Ίσως και κάποιους ποδοσφαιριστές των τμημάτων υποδομής τους. Μας ζήτησαν να ενημερώνονται για εξελίξιμους ποδοσφαιριστές της περιοχής μας κ.α.
Τους καλέσαμε και εμείς στην Καβάλα. Να γνωρίσουν εκτός από την όμορφη πόλη μας και κάποια πράγματα για τον ΑΟΚ και ήταν ευκαιρία να τους πούμε και εμείς ότι έχουμε την δική μας ιστορία. Είδαμε και τον Μουρίνιο, αλλά μιλήσαμε πιο πολύ με τη διοίκησή τους και ειδικά με τον γενικό γραμματέα Μπουράκ».

Kavala FC

«Θα κάνουμε υγιή ομάδα για καλή πορεία και θα ενισχυθούμε τον Ιανουάριο»

Όσο για τους «Αργοναύτες», ο Τάκης Τρικίδης τόνισε: «Θα προσπαθήσουμε να έχουμε μια καλή πορεία φέτος. Θα κάνουμε υγιή την ομάδα, με όλες μας τις δυνάμεις ως διοίκηση, όπως και τις ακαδημίες στις οποίες και θα δώσουμε βάση, γιατί θέλουμε να αναδείξουμε και δικούς μας παίκτες. Θα ενισχυθούμε στις μεταγραφές του Ιανουαρίου».




Ena Channel | Πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης για άτομα με προβλήματα όρασης σε συνεργασία με την Ένωση Τυφλών ΑΜ

Η Περιφερειακή Ένωση Τυφλών Ανατολικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Ena Channel, διοργάνωσε μια σημαντική πρωτοβουλία στην Καβάλα, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία όρασης.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε σημεία ενδιαφέροντος και νέες αναπλάσεις, όπως στην πλατεία Καπνεργάτη και στους πεζόδρομους του Αγίου Νικολάου.

Σκοπός ήταν να αναδειχθούν οι δυσκολίες προσβασιμότητας στους δημόσιους χώρους, ενώ παράλληλα εξετάστηκε αν τα νέα έργα συμμορφώνονται με τους κανόνες προσβασιμότητας. Η πρωτοβουλία αποκάλυψε ότι, παρότι οι αναπλάσεις προσφέρουν παραδοσιακή αισθητική, η λειτουργικότητα για τα άτομα με προβλήματα όρασης, όπως και για τους υπόλοιπους πολίτες, είναι περιορισμένη. Το πετρόχτιστο δάπεδο στους πεζόδρομους και τα κινητά εμπόδια, όπως τραπεζοκαθίσματα και διαφημιστικές πινακίδες, επιβαρύνουν την κατάσταση, καθιστώντας τη μετακίνηση ιδιαίτερα δύσκολη.

Η δράση αυτή υπογραμμίζει την ανάγκη για ουσιαστική βελτίωση των υποδομών και την εξάλειψη των εμποδίων, ώστε να διασφαλιστεί η ελεύθερη και ασφαλής πρόσβαση για όλους τους πολίτες, ιδιαίτερα για εκείνους με αναπηρίες.




Δράμα | Νέα συνεργασία για την Τρίτη ηλικία

Μια νέα και πολύ σημαντική συνεργασία εγκαινιάζεται την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου, ανάμεσα στην Ένωση Κυριών Δράμας και την Κοινωφελή Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Αποστολή ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η οργάνωση αναλαμβάνει τη διαδικτυακή ενημέρωση των ωφελουμένων του προγράμματος «Μέριμνα για την Τρίτη Ηλικία IV». Το πρόγραμμα, που θα διαρκέσει τους επόμενους μήνες, έχει στόχο την προώθηση της υγιούς γήρανσης μέσα από την παροχή επιστημονικής γνώσης και κατευθύνσεων από εξειδικευμένους ομιλητές.

Η πρώτη διαδικτυακή ομιλία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου στις 9 το πρωί, με κεντρική ομιλήτρια την παθολόγο-γηρίατρο κ. Αναστασία Κουτσούρη, Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Γηριατρικής Αξιολόγησης και Διευθύντρια της Α’ Παθολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Ερρίκος Ντυνάν. Η κ. Κουτσούρη θα αναπτύξει το σημαντικό θέμα της «Υγιούς Γήρανσης», εστιάζοντας στις αλλαγές που απαιτούνται τόσο στις δράσεις όσο και στη νοοτροπία μας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας. Οι ωφελούμενοι του προγράμματος θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν πρακτικές συμβουλές και επιστημονικές προσεγγίσεις που θα τους βοηθήσουν να ζήσουν καλύτερα και υγιέστερα τα γηρατειά τους.

Παράλληλα, συνεχίζεται με επιτυχία το πρόγραμμα «Στηρί-ζουμε: Ιατροφαρμακευτική φροντίδα για όλους», το οποίο υλοποιεί η οργάνωση Αποστολή ΑΝΘΡΩΠΟΣ σε συνεργασία με την Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. Το πρόγραμμα στοχεύει στην κάλυψη ιατρικών και φαρμακευτικών αναγκών ευάλωτων ωφελούμενων, οι οποίοι είναι είτε ανασφάλιστοι είτε οικονομικά αδύναμοι να καλύψουν τις ανάγκες τους. Μέσω του προγράμματος, 40 ωφελούμενοι προμηθεύονται τα φάρμακά τους με μηδενική συμμετοχή, καθώς το κόστος καλύπτεται εξολοκλήρου από την Αποστολή ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Αυτή η συνεργασία συνεχίζεται για 8η συνεχόμενη χρονιά, προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια σε ευάλωτους συνανθρώπους μας και αναδεικνύοντας την κοινωνική ευθύνη και αλληλεγγύη που διακατέχει τόσο την Ένωση Κυριών Δράμας όσο και την Αποστολή ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Η νέα αυτή πρωτοβουλία έρχεται να ενισχύσει τη στήριξη που παρέχουν οι δύο οργανώσεις στους ηλικιωμένους, εστιάζοντας στην υγεία και την ευημερία τους. Οι διαδικτυακές ομιλίες από επιστήμονες αναμένεται να προσφέρουν πολύτιμη ενημέρωση και καθοδήγηση για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που συνοδεύουν τη γήρανση, με επίκεντρο την ποιότητα ζωής και την ενεργό γήρανση.

Η Ένωση Κυριών Δράμας και η Αποστολή ΑΝΘΡΩΠΟΣ συνεχίζουν να προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια στους ευπαθείς συνανθρώπους μας, δείχνοντας ότι η αλληλεγγύη και η ανθρωπιά μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην καθημερινότητα όσων το έχουν ανάγκη.




Θάσος | Συνεργασία για την ανάπτυξη του νησιού

Σήμερα, Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024, η Θάσος φιλοξένησε μια σημαντική συνάντηση, καθώς ο Διευθυντής του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ), κ. Λάζαρος Τσαταλμπασίδης, επισκέφθηκε τον Δήμαρχο Θάσου, κ. Ελευθέριο Κυριακίδη. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Θάσου, με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών και την προώθηση έργων που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη του νησιού.

Παρόντες στη συνάντηση ήταν επίσης ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, κ. Ιωάννης Γεωργίου, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Δημήτριος Μανίτσας, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Παιδείας, κ. Γεώργιος Κουτσουμανής. Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν τη συνεργασία του Δήμου με τον Αναπτυξιακό Οργανισμό ΠΑΜΘ, με στόχο την υλοποίηση έργων και πρωτοβουλιών που θα ενισχύσουν την τοπική ανάπτυξη και θα βελτιώσουν τις υποδομές του νησιού.

Ο Δήμαρχος Θάσου, κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνάντησης, επεσήμανε τη σημασία των Αναπτυξιακών Οργανισμών, αναφέροντας: «Οι Αναπτυξιακοί οργανισμοί είναι χρήσιμα θεσμικά εργαλεία που μπορούν να συμβάλλουν στην καλύτερη δυνατή εφαρμογή των προγραμμάτων των Δήμων προς όφελος των πολιτών. Η Διοίκηση του Δήμου Θάσου θα εκμεταλλευτεί κάθε δυνατότητα στα πλαίσια του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για την πρόοδο του τόπου μας».

Η συνάντηση αυτή επιβεβαιώνει τη διάθεση συνεργασίας και τη στρατηγική προσέγγιση της τοπικής αυτοδιοίκησης, προκειμένου να προωθηθούν έργα υποδομών και ανάπτυξης στη Θάσο. Μέσα από τις συνεργασίες με τον Αναπτυξιακό Οργανισμό ΠΑΜΘ, ο Δήμος Θάσου στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και την ανάδειξη του νησιού ως πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης στην περιοχή.




Χρυσοχοΐδης: Διεθνής συνεργασία για να ορθώσουμε τείχος απέναντι στα εγκληματικά δίκτυα ναρκωτικών.

Ξεκίνησε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας το διεθνές συνέδριο κατά των ναρκωτικών που διοργανώνουν από κοινού το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η αμερικανική υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών (DEA). Στο συνέδριο συμμετέχουν εκπρόσωποι από τις υπηρεσίες Διώξεων Ναρκωτικών από 132 χώρες με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών για τον τρόπο δράσεων των κυκλωμάτων αυτών, αλλά και για να συζητήσουν για το πώς μπορούν να συνεργαστούν ακόμα καλύτερα προκειμένου να καταφέρουν μεγαλύτερα πλήγματα στα παγκόσμια καρτέλ διακίνησης ναρκωτικών.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, υποδέχθηκε σήμερα τους συμμετέχοντες στο συνέδριο λέγοντας αρχικά ότι: «Είναι μεγάλη τιμή η διεξαγωγή αυτού του συνεδρίου στην Ελλάδα. Σας καλωσορίζουμε όλους εσάς που καθημερινά δίνετε τη μάχη ενάντια στο έγκλημα, πού είναι ένα από τα σκληρότερα, απεχθέστερα και απάνθρωπα που κυριαρχούν στην ανθρωπότητα, το εμπόριο ναρκωτικών. Σας συγχαίρω όλους και όλες γι’ αυτή τη μάχη, την αυτοθυσία την αφοσίωση, προκειμένου να μπορέσουμε να μειώσουμε και να εξαφανίσουμε στο τέλος αυτή τη μεγάλη μάστιγα της ανθρωπότητας τα ναρκωτικά».

Στη συνέχεια ο κ. Χρυσοχοΐδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αμερικανική υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών (DEA), τονίζοντας ότι είναι ένας διαρκής σύμμαχος και συνεργάτης στην καταπολέμηση κατά των ναρκωτικών, ενώ επεσήμανε ότι η συνεργασία αυτή έχει φέρει πολλές επιτυχίες.

Μιλώντας στη συνέχεια ο υπουργός τόνισε ότι βιωματικά βάσει της πολύχρονης εμπειρίας του ως πολιτικός προϊστάμενος της αστυνομίας η συνεργασία για την μάχη κατά των ναρκωτικών πρέπει να βασίζεται σε δύο αρχές. «Η πρώτη είναι ότι μόνος του κάνεις δεν μπορεί να κάνει τίποτα, ελάχιστα πράγματα. Όταν καταδιώκεις έναν στόχο σχεδόν σε όλο τον κόσμο προφανώς χρειάζονται πάρα πολλοί διεθνείς συνεργάτες ο καθένας στην περιοχή του, ο καθένας με τον ρόλο του, προκειμένου να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα».

Για αυτό έχει πολύ μεγάλη αξία αυτό το συνέδριο, τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, καθώς, όπως είπε, υπάρχουν αντιπρόσωποι από σχεδόν όλες τις χώρες της γης και το αποτέλεσμα του μπορεί να κάνει αυτή την διεθνή συνεργασία πιο αποδοτική.

Ακολούθως ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, αναφέρθηκε στην εντυπωσιακή ανάπτυξη που έχει τα τελευταία χρόνια το λιμάνι του Πειραιά, λόγω της οποίας έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι αφίξεις πλοίων από την Λατινική Αμερική, όπου παράγονται τα περισσότερα ναρκωτικά. Λόγω αυτού, όπως τόνισε, έχουν αναπτυχθεί στην ευρύτερη περιοχή διεθνής εγκληματικές ομάδες προκειμένου να διακινούν τα ναρκωτικά προς κάθε κατεύθυνση στην Ευρώπη. «Αυτό το νέο στοιχείο μας υποχρεώνει σε ένα σχεδιασμό τέτοιο ώστε να επικεντρώσουμε και να αφοσιωθούμε με δυνάμεις, με σχεδιασμό, με πληροφορίες να μπορέσουμε να συλλάβουμε, να κατασχέσουμε, να καταστρέψουμε, όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ποσότητες.»

Η δεύτερη αρχή στην οποία αναφέρθηκε ο κ. Χρυσοχοϊδης είναι αυτή της διαλειτουργικότητας μεταξύ υπηρεσιών. «Οι αστυνομικές δυνάμεις μόνες τους δεν μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα. Χρειαζόμαστε διαλειτουργικότητα. Χρειαζόμαστε και τη συνδρομή, τη συμμετοχή, τη συνένωση και με άλλες υπηρεσίες, κυρίως αυτές που ασχολούνται με την οικονομική πλευρά του εγκλήματος. Πώς θα μπορέσουμε δηλαδή να ακολουθήσουμε το χρήμα, πώς θα μπορέσουμε να δούμε όλα αυτά τα έσοδα πού διατίθενται και πού οδηγούνται. Μέσα από τις εθνικές αρχές κάθε χώρας αλλά και μέσα από διεθνείς οργανισμούς και συνεργασίες να ακολουθήσουμε τον δρόμο του χρήματος. Χρειαζόμαστε τεχνική βοήθεια, καλή τεχνολογία και νομοθετικά εργαλεία για να μπορέσουμε να γίνουμε πολύ αποτελεσματικοι, πέρα από την επιχειρησιακή μας ικανότητα».

«Διεθνής συνεργασία και διαλειτουργικότητα είναι οι βασικές αρχές, πυλώνες πάνω στους οποίους πρέπει να χτιστεί και να βελτιωθεί περαιτέρω και να ορθώσουμε ένα τοίχος απέναντι σε αυτά τα εγκληματικά δίκτυα» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης έκλεισε τον χαιρετισμό του λέγοντας «επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω την DEA εδώ της Αθηνάς με τους οποίους ως υπουργός συνεργάζομαι εξαιρετικά, την πρεσβεία των ΗΠΑ, τον πρέσβη και τους συνεργάτες του, τη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής και τον διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών, Σπύρο Τσαρδάκα, ένα εξαιρετικό αξιωματικό, και τέλος να πω ότι ξεκινάει σε λίγες μέρες η λειτουργία μιας νέας υπηρεσίας της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης του Οργανωμένου Εγκλήματος, η όποια συγκροτήθηκε και θα κάνει τα εγκαίνια της σε λίγες μέρες και που πιστεύω ότι η δίωξη, αντιμετώπιση και η διαχείριση του θέματος των ναρκωτικών θα γίνει ακόμα αποτελεσματικότερη».

Από την πλευρά της η διοικητής της DEA, Anne Milgram, υπογράμμισε, αρχικά, την εξαιρετική συνεργασία που υπάρχει με τις ελληνικές Αρχές, ενώ στη συνέχεια τόνισε ότι η διακίνηση ναρκωτικών έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια. «Η απειλή των συνθετικών ναρκωτικών είναι η μεγαλύτερη που έχουμε δει ποτέ» είπε η αμερικανίδα αξιωματούχος τονίζοντας ότι στις ΗΠΑ το 2022 πέθαναν πάνω από 100 χιλιάδες άτομα λόγω της φαιντανύλης και της μεθαμφεταμίνης, που είναι συνθετικά ναρκωτικά.

Παράλληλα, τόνισε ότι οι αμερικανικές αρχές παρακολουθούν δισεκατομμύρια δολάρια που «ανταλλάσσουν χέρια» σε όλο τον κόσμο μέσω των κρυπτονομισμάτων ενώ ακολούθουν και χαρτογραφούν μια εφοδιαστή αλυσίδα ναρκωτικών που εξαπλώνεται παγκοσμίως. Ο μόνος τρόπος να νικηθούν αυτά τα εγκληματικά δίκτυα που δρουν σε όλο τον κόσμο, είναι όπως σημείωσε η επικεφαλής της DEA, μέσω της ανάπτυξης πολύπλευρων και διεθνών συνεργασιών και με την ανταλλαγή ακόμα περισσότερων πληροφοριών και αυτός είναι ένας απο τους βασικοούς σκοπούς αυτού του συνεδρίου.

protothema.gr




Συνεργασία για την Ανάδειξη του Μεταλλευτικού Συγκροτήματος Λιμεναρίων Θάσου

Μια σημαντική πρωτοβουλία για την ανάδειξη και αξιοποίηση του Μεταλλευτικού Συγκροτήματος στα Λιμενάρια της Θάσου βρίσκεται σε εξέλιξη, μέσα από τη συνεργασία του Δήμου Θάσου, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) και του Υπουργείου Πολιτισμού. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες επίσκεψη κλιμακίου μηχανικών και ειδικών της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και μηχανικών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΔΠΘ, με επικεφαλής τον Αντιπρύτανη κ. Κωνσταντίνο Χαλιορή.

Αυτοψία και Εκπόνηση Μελέτης

Η επίσκεψη είχε ως στόχο την πραγματοποίηση αυτοψίας στον χώρο του Μεταλλευτικού Συγκροτήματος και την αποτίμηση της κατάστασης των κτιρίων, τα οποία αποτελούν κομμάτι της βιομηχανικής κληρονομιάς της Θάσου. Η αυτοψία πραγματοποιήθηκε με σκοπό την εκπόνηση μελέτης για την αποκατάσταση, ανάδειξη και αξιοποίηση των ιστορικών κτιρίων, τα οποία φέρουν μεγάλη πολιτιστική και οικονομική αξία για το νησί.

Στην επίσκεψη παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του Δήμου Θάσου, μεταξύ των οποίων ο Δήμαρχος κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σταύρος Τσολάκης, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Γεώργιος Κουτσουμανής και ο Αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΘ κ. Αργύρης Σαλταρής.

Σημαντική Πρωτοβουλία για την Πολιτιστική Κληρονομιά της Θάσου

Μετά την ολοκλήρωση της αυτοψίας, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Κυριακίδης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο που σημειώνεται:
«Μετά την επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού, κας Λίνας Μενδώνη, τον περασμένο Ιούνιο, έχει ξεκινήσει μια ουσιαστική διαδικασία για την ανάδειξη του Μεταλλευτικού Συγκροτήματος. Πρόκειται για μια μακροπρόθεσμη διαδικασία, ωστόσο είναι πολύ σημαντικό ότι το Υπουργείο Πολιτισμού δείχνει πλέον έντονο ενδιαφέρον για το έργο αυτό».

Ένα Στρατηγικό Έργο για την Τοπική Κοινωνία

Η ανάδειξη του Μεταλλευτικού Συγκροτήματος Λιμεναρίων θεωρείται κρίσιμη για την προώθηση της ιστορικής και βιομηχανικής κληρονομιάς του νησιού. Τα κτίρια αυτά, που συνδέονται με την εξόρυξη και μεταποίηση πρώτων υλών, διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της Θάσου κατά τον προηγούμενο αιώνα. Η αποκατάσταση και αξιοποίησή τους μπορεί να ενισχύσει τον πολιτιστικό τουρισμό και να αποτελέσει έναν σημαντικό πόλο έλξης για επισκέπτες, συμβάλλοντας παράλληλα στην τοπική οικονομία και στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού.

Η συνεργασία Δήμου, ΔΠΘ και Υπουργείου Πολιτισμού είναι ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς η τεχνογνωσία και οι πόροι που φέρνουν στο τραπέζι μπορούν να διασφαλίσουν την επιτυχημένη ολοκλήρωση του έργου, καθιστώντας τα Λιμενάρια σημείο αναφοράς για την πολιτιστική και βιομηχανική ιστορία της Θάσου.




Θάσος | Συνεργασία για προγράμματα ανάπτυξης στους τομείς τουρισμού και πολιτισμού

Ο δήμος Θάσου θα συνεργαστεί με τον Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΑΡΜΟΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. για την υποστήριξη σε θέματα σχεδιασμού, εφαρμογής πολιτικών και προγραμμάτων ανάπτυξης στους τομείς τουρισμού και πολιτισμού.

Δραστηριότητες που ευνοούνται στη Θάσο περιλαμβάνουν ιστιοπλοΐα , περιήγηση σε θαλάσσιες σπηλιές, θαλάσσιο σκι και ψάρεμα, πεζοπορία και ορειβασία, το κυνήγι, καθώς και την παρατήρηση πουλιών, την αναρρίχηση, τον ιστορικό και πολιτιστικό τουρισμό, τον θρησκευτικό τουρισμό κ.α.

Στο νησί εφαρμόζεται επίσης το πρόγραμμα της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρίας και της διεθνούς οργάνωσης BirdLife, για τη συνεχή παρακολούθηση από εθελοντές, της σημαντικής περιοχής για τα άγρια πουλιά στην Θάσο.

Πέραν της τεράστιας φυσικής ομορφιάς που παρουσιάζει το νησί, μεγάλος πόλος έλξης είναι οι αρχαιολογικοί και πολιτιστικοί χώροι του νησιού, ενώ η ιστορία του πολιτισμού της αποτελεί ίσως και τον σημαντικότερο λόγο για να επισκεφτεί κανείς την Θάσο, με μια πληθώρα αρχαίων χώρων, οικισμών, λιμανιών κ.α. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς τους χώρους χρήζουν αποκατάστασης και ανάδειξης.

Μεγάλη επισκεψιμότητα μπορεί να υπάρξει σε σημαντικά μνημεία θρησκευτικού προορισμού, που είναι διάσπαρτα σε όλα τα σημεία του νησιού και είναι απαραίτητο να αξιοποιηθούν, να αναδειχθούν και να προβληθούν.

Ένας άλλος πόλος έλξης που δύναται να αξιοποιηθεί, μεταξύ άλλων, είναι ο ορεινός όγκος του νησιού με τα άπειρα μονοπάτια, πηγές, καταρράκτες, πεδία αναρρίχησης, δάση με το σπάνιο είδος μαύρης και τραχείας πεύκης, ορεινοί παραδοσιακοί οικισμοί ιδιαίτερης ομορφιάς, με παραδοσιακά κτίρια, εδέσματα και παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων όπως μέλι, ελιά και λάδι.

Συνεπώς, όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης, ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με υποδομές, προϊόντα και υπηρεσίες των Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών, συγκροτώντας μια σημαντική και ποιοτική αγορά αποτελεί μονόδρομο για την βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού. Επίσης, η βιώσιμη ανάπτυξή του τουρισμού στο νησί πρέπει να προστατεύει το περιβάλλον, να σέβεται την ταυτότητα των προορισμών , να προάγει την κοινωνική ευημερία και να υποστηρίζει την οικονομική ανάπτυξη.

Τέλος, με την εξασφάλιση και της τοπικής συμμετοχής στον σχεδιασμό της τουριστικής ανάπτυξης, θα επιτευχθεί ανάπτυξη τουριστικής δραστηριότητας η οποία επιφέρει κέρδη κυρίως στην τοπική κοινωνία, καλύτερη αποδοχή του τουρισμού από τους κατοίκους της περιοχής, καθώς και ενεργητική συμμετοχή των κατοίκων για την διατήρηση των τοπικών τουριστικών πηγών.

 

 

www.proininews.gr




Μητσοτάκης στον «Χ» | «Ικανοποιητική συνεργασία» με την Τουρκία στο Μεταναστευτικό

Υποστήριξε ότι η χώρα μας συγχρόνως προστατεύει αποτελεσματικά τα σύνορά της και σέβεται το Διεθνές Δίκαιο –  «Πρέπει πάντα να είμαστε έτοιμοι και για ένα κακό σενάριο» είπε για τη στάση της Τουρκίας

«Ικανοποιητική» και που «αποδίδει καρπούς» χαρακτήρισε τη συνεργασία της Ελλάδας με την Τουρκία στη διαχείριση του πολυσύνθετου προβλήματος του μεταναστευτικού-προσφυγικού, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας στο ερώτημα του εκδότη του «Χ» Σταύρου Φανφάνη στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Κληθείς να σχολιάσει τη στάση… καλού παιδιού της Τουρκίας, μερικά χρόνια μετά την τεχνική κρίση που προκάλεσε ο Τούρκος πρόεδρος Ρ.Τ. Ερντογάν στις Καστανιές Έβρου, ο πρωθυπουργός θέλησε να σταθεί στο σήμερα και τις ελληνοτουρκικές σχέσεις που έχουν εξομαλυνθεί, ενώ μετέφερε την ετοιμότητα της Ελλάδας να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε τροπή πάρει η συμπεριφορά της Τουρκίας ανά πάσα στιγμή. Αναφορικά με τη δική μας πολιτική γύρω από το Μεταναστευτικό, ισχυρίστηκε πως η χώρα μας συγχρόνως προστατεύει αποτελεσματικά τα σύνορά της και σέβεται το Διεθνές Δίκαιο.

Η ερώτηση: Η κρίση στη Μέση Ανατολή και η κλιματική κρίση έχουν φέρει εκ νέου στο προσκήνιο το μεταναστευτικό. Είναι η χώρα μας σε θέση να διαχειριστεί την ενδεχόμενη νέα έξαρση ή μία μόνιμη αύξηση στις ροές προς την Ευρώπη; Μπορούμε να εμπιστευτούμε την αλλαγή στάσης της Τουρκίας, ειδικά μετά από όσα συνέβησαν στον Έβρο πριν από μερικά χρόνια;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που έχει η σχέση μας με την Τουρκία, οφείλω να επισημάνω ότι στα ζητήματα της διαχείρισης του προσφυγικού-μεταναστευτικού προβλήματος, υπάρχει μία ικανοποιητική συνεργασία. Αν θα κρατήσει για πάντα δεν είμαι σε θέση να το προβλέψω και πρέπει πάντα να είμαστε έτοιμοι και για ένα κακό σενάριο.

Όμως, αυτή τη στιγμή υπάρχει μία ικανοποιητική συνεργασία, η οποία νομίζω ότι αποδίδει καρπούς, παρά το γεγονός ότι η γενεσιουργός αιτία των μεταναστευτικών ροών δεν έχει εκλείψει. Αντίθετα, μπορεί τα πράγματα να γίνουν χειρότερα, ειδικά αν μιλάμε για μετανάστευση από την Αφρική, η οποία συνδέεται με την κλιματική κρίση και με υπαρξιακές ανάγκες ανθρώπων να αναζητήσουν μία καλύτερη ζωή.

Όμως, όπως είπα και πριν, τα αποτελέσματα στο πεδίο είναι αναντίρρητα θετικά.

Η χώρα έχει κατοχυρώσει, θα έλεγα, τη δυνατότητα να μπορεί να προστατεύει τα χερσαία και τα θαλάσσια σύνορά της, κάνοντας αυτό το οποίο χρειάζεται και με απόλυτο σεβασμό ταυτόχρονα στο Διεθνές Δίκαιο και με σεβασμό, πρώτα και πάνω από όλα, στην αξία της ανθρώπινης ζωής.

Αλλά προφανώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει στο μέλλον και γι’ αυτό και έχει πολύ μεγάλη σημασία να εφαρμοστεί και το Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το οποίο νομίζω ότι θέτει τις ευρωπαϊκές χώρες προ των ευθυνών τους.

Όχι στον βαθμό που θα θέλαμε ενδεχομένως, αλλά είναι η καλύτερη δυνατή συμφωνία η οποία μπορούσε να επιτευχθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

xronos.gr