ΠΕΔ ΑΜΘ | Καμία εμπορευματοποίηση του πόσιμου νερού – Αντίθεση στις αναγκαστικές συνενώσεις ΔΕΥΑ

Η διοίκηση και διαχείριση των υδάτων είναι ευθύνη των δήμων. Η όποια συνένωση των ΔΕΥΑ και των δημοτικών υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης πλην εθελούσιας προσβάλει την αυτοδιοίκηση και τους αιρετούς, παραβιάζει το  Σύνταγμα αφού αφαιρεί περιουσιακά στοιχεία των Δήμων ενώ παράλληλα δεν αποδεικνύει τεκμηριωμένα την συνέχιση της  βιωσιμότητας  των συνενωμένων φαραωνικών επιχειρήσεων που δημιουργεί. 

Η τακτική της προσέγγισης του θέματος από το ΥΠ.ΕΝ με καθαρά λογιστικό τρόπο αφού θέλει τους Δήμους να χρεώνονται με τα δάνεια που θα εξυπηρετούν τα χρέη των συνεννούμενων ΔΕΥΑ καθώς  και ο καθορισμός της  τιμής πώλησης του πόσιμου νερού από την PAE, αποδεικνύει  ότι δεν έγινε αντιληπτό πως το  νερό αποτελεί το υπέρτατο αγαθό στοιχείο για την ζωή και η πολιτική του προσέγγιση πρέπει να έχει και να λαμβάνει υπόψη της σοβαρά τα κοινωνικά κριτήρια και όχι τα λογιστικά. 

Η πρότασή μας προς το ΥΠ.ΕΝ περιλαμβάνει την δυνατότητα δημιουργίας 3 έως 5 MW Net metering σε κάθε ΔΕΥΑ από το ενεργειακό απόθεμα του ΔΕΔΔΗΕ, να προχωρήσουν άμεσα στην κατασκευή και την δημοπράτηση με ιδίους πόρους των αντίστοιχων ενεργειακών πάρκων ώστε να συμψηφίσουν την καταναλωμένη ενέργεια δημιουργώντας οικονομικά αποθέματα. 

Να δοθεί προθεσμία 3 ετών για την ολοκλήρωση των παραπάνω  έργων που αναμένεται να δημιουργήσει την σύνταξη θετικών ισολογισμών με σταθερή μείωση ζημίας ή χρέους  και κατόπιν  σε όσες ΔΕΥΑ (που για διαφόρους λόγους) δεν θα μπορέσουν να καταστούν βιώσιμες να προβλεφθούν μέτρα εξυγίανσης όχι αναγκαστικής συνένωσης.

Δεν μπορεί  να  αποδεχτούμε  ότι η προσπάθεια της δήθεν εξυγίανσης  των ΔΕΥΑ γίνεται για την ορθολογική προσέγγιση διαχείρισης του πόσιμου νερού που αποτελεί μόνο το 10% των φυσικών πόρων, ενώ στο υπόλοιπο που αφορά πράγματι την διαχείριση του νερού άρδευσης και την αναζήτηση των τρόπων εξοικονόμησης και ορθής διαχείρισης του να παραπέμπεται στο μέλλον και να μην αποτελεί αντικείμενο άμεσης λύσης. 

Η ΠΕΔ ΑΜΘ έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει όλα τα νομικά και όχι μόνον ¨όπλα¨  προκειμένου να αμυνθεί στην πρωτοφανή αυτή εμμονή του ΥΠ.ΕΝ αφού θίγονται αυτοδιοικητικά  δικαιώματα που απορρέουν από τις συνταγματικές αρχές δικαίου.

Να  προβεί σε ενημέρωση των πολιτών  και να αναδείξει  την απαράδεκτη προσπάθεια εμπορευματοποίησης του πόσιμου νερού. Οι Αιρετοί Δημοτικοί Σύμβουλοι και οι Δήμαρχοι δεν θα επιτρέψουν να εφαρμοστούν οι όποιες πολιτικές θα μας φέρουν σε αδιέξοδο και θα δυσχεραίνουν  ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των κατοίκων. Το πόσιμο νερό δεν είναι είδος προς εμπορευματοποίηση, είναι κοινωνικό αγαθό. Καλούμε την ΚΕΔΕ να υιοθετήσει και να συμπεριλάβει στην απάντησή της την πρότασή μας και περιμένουμε άμεση ανταπόκριση με οργάνωση και ανακοινώσεις μέτρων αντίδρασης ώστε να γίνει αντιληπτό από την ηγεσία του ΥΠ.ΕΝ ότι δεν υπάρχουν περιθώρια προς καμιά αναγκαστική συνένωση.




Σ. Μιχαηλίδης | Προς την λάθος κατεύθυνση οι συνενώσεις των ΔΕΥΑ στην χώρα

Στο πρόσφατο προσυνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και δήμαρχος Νέστου, Σάββας Μιχαηλίδης, εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις και αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ.

Ο κ. Μιχαηλίδης τόνισε πως η προτεινόμενη μεταρρύθμιση δεν εξυπηρετεί τις τοπικές κοινωνίες και τους δήμους, καθώς δημιουργεί τον κίνδυνο αποδυνάμωσης της παροχής ποιοτικών υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, ιδιαίτερα σε μικρότερες ή απομακρυσμένες περιοχές.

Ανέφερε ότι οι ΔΕΥΑ παίζουν κρίσιμο ρόλο στην τοπική ανάπτυξη, καθώς είναι πιο ευέλικτες και άμεσα προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε δήμου. Επίσης, σημείωσε ότι οι συγχωνεύσεις ενδέχεται να επιφέρουν γραφειοκρατικά εμπόδια και αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας.

Ο πρόεδρος της ΠΕΔ υποστήριξε ότι πριν προχωρήσει οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διασφαλιστεί ότι η μεταρρύθμιση θα είναι προς όφελος των πολιτών. Τέλος, υπογράμμισε τη σημασία της αυτονομίας των δήμων και της αποκεντρωμένης διαχείρισης των δημοσίων αγαθών, καλώντας την πολιτεία να αναθεωρήσει τις προτάσεις της με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας των ΔΕΥΑ, αντί της συγχώνευσής τους.




Επιστημονική Ημερίδα Φαρμακοποιών για την φαρμακευτική φροντίδα της παχυσαρκίας και ενημέρωση για τις συνενώσεις φαρμακείων.

Την Κυριακή 2 Ιουνίου  2024, στην κεντρική αίθουσα της “Μεγάλης Λέσχης”  και ώρα έναρξης 10:00, θα πραγματοποιηθεί επιστημονική ημερίδα για τους φαρμακοποιούς της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (Έβρος, Ροδόπη, Ξάνθη, Καβάλα, Δράμα & Σέρρες).

Την εκδήλωση διοργανώνει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Καβάλας, υπό τη αιγίδα του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου και του ΙΔΕΕΑΦ, στα πλαίσια συνέχισης του εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα: “Παχυσαρκία & Συνενώσεις Φαρμακείων”.

Παρόντες στην ομιλία, θα είναι: ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακείου Συλλόγου κ. Απόστολος Βαλτάς και ο Πρόεδρος  του ΙΔΕΕΑΦ  και ο Α’ Αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου κ. Σεραφείμ Ζήκας

Από το Δελτίο Τύπου