Η Δήμαρχος Λήμνου στη 2η συνεδρίαση της επιτροπής οικονομικής πολιτικής της ΕΕ

Η Δήμαρχος Λήμνου, κ. Ελεονώρα Γεώργα, συμμετείχε τη Δευτέρα 10 Μαρτίου στη 2η συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικής Πολιτικής (ECON) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες.

Στην ατζέντα της συνεδρίασης περιλαμβάνονταν σημαντικά οικονομικά ζητήματα που αφορούν το μέλλον της Ευρώπης και τον ρόλο των τοπικών αρχών, όπως:

  • Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης έναντι των μεγάλων παγκόσμιων οικονομιών, μέσα από μια νέα ευρωπαϊκή συμφωνία για την ανταγωνιστικότητα, βασισμένη σε μια πλήρως ενοποιημένη αγορά.
  • Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τους Δήμους για την περίοδο 2024-2025.
  • Η ψηφιακή πολιτική και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από τις δημόσιες αρχές.
  • Το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο μετά το 2027 και η συμβολή της επιτροπής ECON στο ψήφισμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών σχετικά με την πρόταση για το ΠΔΠ μετά το 2027.

Σε δήλωσή της, η Δήμαρχος Λήμνου τόνισε τη σημασία της συμμετοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης στις ευρωπαϊκές διαδικασίες, επισημαίνοντας:

«Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει τη δική της φωνή στην Ευρώπη μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Ήταν ιδιαίτερη τιμή να συμμετάσχω στη 2η Συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικής Πολιτικής της ΕτΠ. Καθώς ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται στην Ευρώπη και τον κόσμο, οφείλουμε περισσότερο από ποτέ να έχουμε στραμμένα τα βλέμματά μας στις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στην καρδιά της Ευρώπης και να συμμετέχουμε ενεργά, καθώς από εκεί πλέον εκπορεύεται ένα μεγάλο μέρος των πολιτικών που καλούμαστε να εφαρμόσουμε και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.»

Η συμμετοχή της Δήμαρχου Λήμνου στη συγκεκριμένη συνεδρίαση αναδεικνύει τη σημασία της ενεργούς παρουσίας των ελληνικών δήμων στη διαμόρφωση των ευρωπαϊκών πολιτικών, ενισχύοντας τη φωνή των τοπικών κοινωνιών στα κέντρα λήψης αποφάσεων.




Συνεδρίαση αρμόδιων φορέων για τα πεπραγμένα του 2024 του ΤΟΕΒ Χρυσούπολης

Πραγματοποιήθηκε η ετήσια συνεδρίαση των αρμόδιων φορέων του Τοπικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) Χρυσούπολης, κατά την οποία έγινε απολογισμός των πεπραγμένων για το έτος 2024. Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΤΟΕΒ, τοπικοί παράγοντες, καθώς και αγρότες της περιοχής.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, παρουσιάστηκαν τα έργα που υλοποιήθηκαν την προηγούμενη χρονιά, με έμφαση στη βελτίωση των αρδευτικών συστημάτων και την αποτελεσματική διαχείριση των υδάτινων πόρων. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες για την εξοικονόμηση νερού, καθώς και στη συντήρηση και αναβάθμιση των υπαρχόντων δικτύων άρδευσης.

Η συνεδρίαση έκλεισε με δεσμεύσεις για συνέχιση των προσπαθειών προς την κατεύθυνση της αειφορίας και της στήριξης της τοπικής αγροτικής παραγωγής, με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.




Μονομαχία Σολτς – Μερτς στην τελευταία συνεδρίαση της της Bundestag πριν από τις εκλογές

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς (SPD) και ο υποψήφιος της Χριστιανικής Ένωσης (CDU/CSU) Φρίντριχ Μερτς ύψωσαν σήμερα τους τόνους της μεταξύ τους αντιπαράθεσης στο πλαίσιο της τελευταίας συνεδρίασης της ολομέλειας της Bundestag πριν από τις εκλογές της 23ης Φεβρουαρίου.

Για «δύσκολες μέρες» προειδοποίησε ο κ. Σολτς, ενώ ο κ. Μερτς επέκρινε την πολιτική της κυβέρνησης, αφήνοντας ταυτόχρονα ανοιχτό το ενδεχόμενο μετεκλογικής συνεργασίας με το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD).

«Έχουμε αντίθετο άνεμο και αυτό προς το παρόν δεν θα αλλάξει. Δεν υπόσχομαι στους πολίτες τον ουρανό με τα άστρα. Εγώ όχι», δήλωσε ο καγκελάριος και κατηγόρησε τον αντίπαλό του για υπερβολικές προεκλογικές υποσχέσεις. «Πείτε στους πολίτες πού βρίσκονται τα λεφτά που υπόσχεστε», είπε χαρακτηριστικά και διαβεβαίωσε: «Θα το περάσουμε κι αυτό». Αναφερόμενος στον εαυτό του, ο Όλαφ Σολτς έκανε λόγο για «ηγετική δύναμη, ατσάλινα νεύρα και ξεκάθαρη κατεύθυνση, αυτό που έχει σημασία σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς», όπως είπε, λόγω τόσο του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία όσο και «ενός αλλοπρόσαλλου προέδρου» στις ΗΠΑ, της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού.

Ο κ. Σολτς απέρριψε για μία ακόμη φορά τα σχέδια του Φρίντριχ Μερτς για το μεταναστευτικό, επισημαίνοντας ότι «βλάπτουν τα γερμανικά συμφέροντα» και ανέδειξε την ανάγκη διατήρησης της συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάτι που, όπως είπε, υπονομεύεται με σχέδια που παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Κοιτάζοντας προς τα έδρανα της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD), ο καγκελάριος υπενθύμισε ότι τις προτάσεις της Ένωσης στήριξε η ακροδεξιά και δήλωσε ότι «οι πολίτες γνωρίζουν πλέον ότι, αν ο Φρίντριχ Μερτς συναντήσει δυσκολίες με τα δημοκρατικά κόμματα, θα ενώσει τις δυνάμεις του μαζί με αυτούς» (ενν. την AfD), κατηγορώντας και πάλι τον αρχηγό του CDU για «ανεύθυνο τζόγο», ο οποίος απέτυχε «χάρη στη δημοκρατική πλειοψηφία σε αυτό το κοινοβούλιο και στους αξιοπρεπείς ανθρώπους στο κόμμα σας και στο Κόμμα των Φιλελευθέρων (FDP)». Ο δεξιός εξτρεμισμός εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο και το SPD είναι το μεγάλο ανάχωμα απέναντί του, σημείωσε ο Όλαφ Σολτς.

Αναφερόμενος στους δασμούς που απειλεί να επιβάλει η νέα αμερικανική κυβέρνηση στα ευρωπαϊκά προϊόντα, ο καγκελάριος εξέφρασε την πεποίθηση ότι η ΕΕ θα αντιδράσει ως σύνολο προκειμένου να προστατεύσει τα συμφέροντά της. «Εάν οι ΗΠΑ δεν μας αφήσουν άλλη επιλογή, τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα αντιδράσουν από κοινού. Ως η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο με 450 εκατομμύρια πολίτες, έχουμε τη δύναμη να το κάνουμε», δήλωσε, εκφράζοντας ταυτόχρονα την ελπίδα ότι οι ΗΠΑ θα αλλάξουν στάση και θα αποφύγουν να πυροδοτήσουν έναν κύκλο δασμών και αντι-δασμών. «Οι εμπορικοί πόλεμοι καταλήγουν πάντα να κοστίζουν σε ευημερία και στις δύο πλευρές. Ακόμη και χωρίς εμπορικό πόλεμο, ο σκληρός ανταγωνισμός από τις ΗΠΑ, την Κίνα και άλλες αναδυόμενες περιοχές, θα συνεχίσει να ασκεί τεράστια πίεση στην οικονομία μας», ανέφερε ο κ. Σολτς και υποσχέθηκε νέα μέτρα στήριξης της γερμανικής βιομηχανίας, μεταξύ άλλων με επιδότηση του «Made in Germany».

Ο Φρίντριχ Μερτς από την πλευρά του κατηγόρησε τον Όλαφ Σολτς για «25 λεπτά προμελετημένης αγανάκτησης κατά του αρχηγού της αντιπολίτευσης» και υπενθύμισε το «χάος» στον κυβερνητικό συνασπισμό. «Εγκαταλείπετε την καγκελαρία με τρία εκατομμύρια ανέργους. Αυτό που κάνατε στην αγορά εργασίας είναι σκέτη καταστροφή», ανέφερε ο κ. Μερτς και κατηγόρησε τόσο τον κ. Σολτς όσο και τον αντικαγκελάριο και υπουργό Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ (Πράσινοι) ότι «οδήγησαν τις επιχειρήσεις στον τοίχο» και τώρα ζητούν από τους πολίτες να συνεχίσουν για άλλα τέσσερα χρόνια.

Ο Φρίντριχ Μερτς επανέλαβε για μία ακόμη φορά ότι δεν σκοπεύει να συνεργαστεί με την ακροδεξιά. «Είναι εκτός συζήτησης κάτι τέτοιο και το γνωρίζει αυτό και ο καγκελάριος», δήλωσε, ενώ αναγνώρισε ότι τα δημοσκοπικά ποσοστά της AfD ενισχύθηκαν και επέρριψε για αυτό την ευθύνη στο SPD. «Δεν φταίει προφανώς η αντιπολίτευση. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της κυβερνητικής σας πολιτικής», δήλωσε απευθυνόμενος προς το SPD, το οποίο, προέβλεψε, θα έχει στην επόμενη Βουλή πολύ λιγότερους βουλευτές. «Οι μισοί από εσάς μπορεί να μην είναι πλέον εδώ από την επόμενη εβδομάδα και επομένως θα πρέπει να στήσετε μια διαφορετική παράσταση», είπε δηκτικά.

Στο θέμα της Ουκρανίας, ο αρχηγός του CDU επαίνεσε την απόφαση του Όλαφ Σολτς για εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων, έκανε ωστόσο λόγο για απόφαση που έμεινε μόνο στα χαρτιά και ζήτησε αμυντικές δαπάνες τουλάχιστον στο 2% του ΑΕΠ.

Παρ’ όλες τις διαφορές και τους υψηλούς τόνους, ο Φρίντριχ Μερτς εμφανίστηκε ανοιχτός σε συνεργασία με το SPD: «Υπάρχει και η 24η Φεβρουαρίου και τότε θα πρέπει να σχηματιστεί νέα κυβέρνηση με κοινοβουλευτική πλειοψηφία», δήλωσε και προειδοποίησε ότι, εάν το κοινοβουλευτικό κέντρο δεν θέσει υπό έλεγχο τα προβλήματα της χώρας, η AfD θα εξακολουθήσει να μεγαλώνει και θα πλησιάσει την πλειοψηφία. «Αυτή είναι μια ευθύνη που δεν μπορείτε να την αποφύγετε και ούτε εμείς θα την αποφύγουμε», ανέφερε, με το βλέμμα στο SPD.

Πηγή:protothema.gr



Μ. Παπαδόπουλος: «Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ δημοσιοποίησε την υπεξαίρεση πριν τη συνεδρίαση ΔΣ της δημοτικής επιχείρησης»

O Πρεδρος της ΔΕΥΑΚ συνεχίζει να λέει δημόσια ΨΕΜΑΤΑ και ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ αντί να παραιτηθεί.

Ισχυρίστηκε σήμερα ότι η είδηση της υπεξαίρεσης διέρρευσε στα Μέσα Ενημέρωσης από μέλη του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ (ποια άραγε; Της Αντιπολίτευσης ή της Διοίκησης;), πριν από τη συνεδρίαση ΔΣ της δημοτικής επιχείρησης την Τρίτη 21/01.

Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι Ο ΙΔΙΟΣ δημοσιοποίησε την υπεξαίρεση πριν τη συνεδρίαση του ΔΣ, αφού την Παρασκευή 17/01 ανάρτησε δημόσια στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ την απόφασή του (την παραθέτουμε σε φωτογραφία) να αναθέσει σε δικηγόρο την υπόθεση, και μάλιστα παράτυπα, χωρίς την έγκριση του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ! Την απόφαση αυτή λοιπόν δημοσιοποίησαν Μέσα Ενημέρωσης και κανένα μέλος του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ από την πλευρά της Αντιπολίτευσης.

Η παράταξή μας περίμενε τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ της Τρίτης 21/01, ώστε να λάβουμε πλήρη ενημέρωση και να τοποθετηθούμε μετά. Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ βρίσκεται σε πανικό, προσπαθεί να συκοφαντήσει την Αντιπολίτευση και να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Μόνη επιλογή του είναι η παραίτηση και η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης για την υπεξαίρεση των 32.000 ευρώ περίπου από το ταμείο της ΔΕΥΑΚ.




Δράμα: Διευρυμένη συνεδρίαση ΚΕΕΕ και ανάδειξη του οινοτουρισμού μέσω της ITER VITIS

Στις 25 και 26 Ιανουαρίου 2025, η Δράμα φιλοξενεί τη διευρυμένη συνεδρίαση της Διοικητικής Επιτροπής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ).

Η εκδήλωση αναμένεται να αναδείξει τη στρατηγική σημασία της περιοχής για την επιχειρηματικότητα και τον πολιτισμό, ενώ θα παρουσιαστεί και η Πολιτιστική Διαδρομή ITER VITIS, ένα διεθνές δίκτυο που εστιάζει στον οινοτουρισμό.

Το Επιμελητήριο Δράμας, μέλος της ITER VITIS, συμβάλλει στην προώθηση της τοπικής οινοπαραγωγής και του οινικού πολιτισμού, συνδυάζοντας την πολιτιστική κληρονομιά με τη βιώσιμη ανάπτυξη. Μέσα από δράσεις όπως αυτή, αναδεικνύει τη Δράμα ως προορισμό αυθεντικών εμπειριών που συνδέουν τον οινοτουρισμό με τη φύση, την παράδοση και την καινοτομία.

Η εκδήλωση αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την προβολή της Δράμας, ενισχύοντας τη θέση της στον χάρτη των τουριστικών και επιχειρηματικών προορισμών υψηλής ποιότητας.




Συνεδρίαση συμβουλίου κρίσης αντιστρατήγων της Ελληνικής Αστυνομίας

Υπό την προεδρία του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστρατήγου Δημήτριου Μάλλιου, και τη συμμετοχή δύο Αντιστρατήγων του Στρατού Ξηράς, πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του Συμβουλίου Κρίσης Αντιστρατήγων της Ελληνικής Αστυνομίας. Κατά τη συνεδρίαση ελήφθησαν οι παρακάτω αποφάσεις:

Διατηρητέος Αντιστράτηγος

  • Πασχάλης Συριτούδης

Ευδοκίμως Τερματίσαντες τη Σταδιοδρομία τους

  1. Αστέριος Μαντζιώκας – Του απονέμεται ο τίτλος του Επιτίμου Προϊσταμένου Επιτελείου Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας.
  2. Γεώργιος Μιχαλόπουλος – Του απονέμεται ο τίτλος του Επιτίμου Γενικού Επιθεωρητή Αστυνομίας Νοτίου Ελλάδος.
  3. Χρήστος Μπουλούμπασης – Του απονέμεται ο τίτλος του Επιτίμου Γενικού Επιθεωρητή Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος.

Η διαδικασία αναγνώρισης των Αντιστρατήγων που ολοκλήρωσαν την υπηρεσία τους με επιτυχία είναι ένα σημαντικό βήμα για την ανάδειξη και την αναγνώριση της προσφοράς τους στην Ελληνική Αστυνομία.

Οι κρίσεις αναμένεται να συνεχιστούν με την αξιολόγηση των Υποστρατήγων Αστυνομίας, ενισχύοντας τη διαδικασία διαδοχής και συνέχειας στα ανώτατα κλιμάκια της αστυνομικής ιεραρχίας.




Συνεδρίαση για την Αγροτική Ανάπτυξη στην Καβάλα: Προκλήσεις και Προοπτικές

Στις 10 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ), το οποίο πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, καθώς και του νέου τομεακού προγράμματος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, υπό τον τίτλο Στρατηγικό Σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.

Η συνεδρίαση προήδρευσε ο Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων & Υποδομών, κ. Δημήτρης Παπαγιαννίδης, ενώ παρέστη και ο Υφυπουργός, κ. Διονύσης Σταμενίτης.

Συμμετοχές και Σημαντικές Παρεμβάσεις

Την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης εκπροσώπησε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας και Αναπληρωτής Περιφερειάρχης, κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος. Ο κ. Παπαγιαννίδης εξήρε το επιστημονικό και επαγγελματικό έργο του κ. Μαρκόπουλου, επισημαίνοντας τη συμβολή του ως πρόεδρος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Μαρκόπουλος υπογράμμισε τη σημασία του τομεακού προγράμματος για την Περιφέρεια, το οποίο, όπως είπε, έχει τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή επίδραση μετά το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Π.Ε.Π.). Τόνισε επίσης τις προκλήσεις του πρωτογενούς τομέα, όπως η κλιματική κρίση και οι πρόσφατες καταστροφές, μεταξύ των οποίων και η μεγάλη πυρκαγιά στην περιοχή, υπογραμμίζοντας την ανάγκη αξιοποίησης των πόρων του προγράμματος.

Έμφαση στις Προοπτικές

Ο κ. Μαρκόπουλος σημείωσε ότι η διατήρηση ενός ισχυρού πληθυσμού στον αγροτικό τομέα αποτελεί “στοίχημα” για την εποχή και τόνισε την ανταγωνιστικότητα των τοπικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές. Εξήρε το έργο των Αναπτυξιακών Εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιλογή της Καβάλας ως τόπου διεξαγωγής της συνεδρίασης. Παράλληλα, μετέφερε τον χαιρετισμό του Περιφερειάρχη ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλου Τοψίδη.

Παρουσίες

Στις συνεδριάσεις συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας και εκπρόσωποι της DG Agri, ενισχύοντας τη συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η συνεδρίαση ανέδειξε τη σημασία της στρατηγικής αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα και την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης.




Συνεδρίαση Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών

Συνεδρίασε την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024, το Τοπικό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) του Δήμου Σερρών, υπό την προεδρία της Δημάρχου Σερρών κ. Βαρβάρας Μητλιάγκα. Σκοπός της συνεδρίασης, ήταν ο καλύτερος σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των κινδύνων από χιονοπτώσεις, παγετό και πλημμυρικά φαινόμενα, για τη χειμερινή περίοδο.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός του Δήμου και συζητήθηκαν τα απαιτούμενα μέτρα και οι τρόποι συντονισμού για την αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων από χιονοπτώσεις, παγετό ή πλημμύρες.

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, στο χαιρετισμό της υπογράμμισε τη στενή συνεργασία που υπάρχει με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και εθελοντές για την προστασία των πολιτών, τονίζοντας τα εξής: «Ο Δήμος Σερρών και η Πολιτική προστασία βρισκόμαστε σε ετοιμότητα και σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς εργαζόμαστε συστηματικά για την ασφάλεια και την προστασία των συμπολιτών μας, για τη φετινή χειμερινή περίοδο».

Από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών κ. Παύλος Πουλιάκας, διαβεβαίωσε τα μέλη του Τοπικού Συντονιστικού Οργάνου ότι υπάρχει επάρκεια αλατιού αποχιονισμού, ενώ αναφέρθηκε και στα διαθέσιμα μηχανήματα έργου, λέγοντας ότι βρίσκεται σε εξέλιξη δημοπρασία για επικουρική βοήθεια με μηχανήματα. «Ο Δήμος Σερρών είναι έτοιμος για τον χειμώνα. Ο Δήμος διαθέτει 300 τόνους αλάτι, το οποίο είναι αποθηκευμένο στο πρώην στρατόπεδο Εμμανουήλ Παππά. Ήδη έχει διανεμηθεί αλάτι αποχιονισμού στα ορεινά και ημιορεινά χωριά του Δήμου, στα σχολεία, ενώ τοποθετήθηκαν και τσουβαλάκια στις γέφυρες των ποταμών και χειμάρρων» τόνισε ο κ. Πουλιάκας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και Πολιτικής Προστασίας κ. Παύλος Πουλιάκας, η Αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΣ κ. Δέσποινα Χατζηγαβριήλ, η Προϊσταμένη Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Δήμου Σερρών κ. Αικατερίνη Αναγνωστίδου, o Γενικός Γραμματέας του Δήμου Σερρών κ. Αριστοκλής Αναστασιάδης, ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Σερρών κ. Ανδρέας Θεοδωρίδης, ο Πυραγός κ. Παναγιώτης Πιστοφίδης, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής-Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Σερρών κ. Αλέξανδρος Καραγιαννίδης, ο εκπρόσωπος του 10ου Συντάγματος Πεζικού Ταγματάρχης (ΠΖ) κ. Απόστολος Γκαργκαβάνης, η Προϊσταμένη του Δασαρχείου Σερρών κ. Χρυσοβαλάντου Ιασωνίδου, ο Προϊστάμενος Δημοτικής Αστυνομίας κ. Νικόλαος Σύρπας, ο Γενικός Διευθυντής της ΔΕΥΑΣ Σερρών κ. Νικόλαος Σαφαρίκας, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Σερρών κ. Βασίλειος Κατιρτζόγλου, ο εκπρόσωπος του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών κ. Παναγιώτης Χαβαλές και ο εκπρόσωπος της Λέσχης Ειδικών Δυνάμεων Νομού Σερρών «Ανχης Γ. Κατσάνης» κ. Χρήστος Τσιουράλης.

Δελτίο Τύπου




Δράμα | Συνεδρίαση της επιτροπής αγροτικής οικονομίας, περιβάλλοντος & Ανάπτυξης

Η 7η Συνεδρίαση της Επιτροπής Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης πραγματοποιήθηκε δια ζώσης τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024, στο Κοινοτικό Κατάστημα του Βώλακα Δράμας, με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάργυρου Πατακάκη, σε συνεργασία με τον Δήμο Κ. Νευροκοπίου. Αυτή η συνεδρίαση αποτελεί την πρώτη φορά που η Επιτροπή συνεδρίασε εκτός της έδρας της σε περιφερειακό επίπεδο, σηματοδοτώντας την προσέγγιση της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης προς τους πολίτες.

Η συνεδρίαση συγκέντρωσε με φυσική παρουσία τα μέλη της επιτροπής, τα οποία είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σημαντικά ζητήματα για την αγροτική οικονομία και το περιβάλλον, αλλά και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τοπικές κοινωνίες. Μετά το πέρας της συνεδρίασης, οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν λατομικές επιχειρήσεις της περιοχής, όπου ενημερώθηκαν για τις σύγχρονες μεθόδους εξόρυξης που εφαρμόζονται, με στόχο την προστασία της χλωρίδας και της πανίδας, αλλά και την εκτίμηση των επιπτώσεων για την τοπική κοινότητα.

Η επιτυχής συνεργασία με τον Δήμο Κ. Νευροκοπίου, τον Αντιδήμαρχο Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, Γεώργιο Μίρκου, τον Εντεταλμένο Δημοτικό Σύμβουλο Ορυκτού Πλούτου και Λατομείων, Χριστόδουλο Παπαμαρίνου, καθώς και τον Πρόεδρο της Κοινότητας Βώλακα, Χρυσοβαλάντη Μποσκοψίου, αναδείχθηκε ως σημαντική για τη διεξαγωγή της συνεδρίασης και τις συζητήσεις που ακολούθησαν.

Η Περιφέρεια αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευσή της να βρίσκεται κοντά στους πολίτες και τις ανάγκες τους, φέρνοντας την τοπική αυτοδιοίκηση σε άμεση επαφή με τις κοινωνίες που υπηρετεί, προωθώντας την ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος και την ευημερία των τοπικών κοινοτήτων.




ΠΑΣΟΚ: Αιχμές Δούκα στη συνεδρίαση μετά τον ανασχηματισμό και οι τελευταίες δημοσκοπήσεις

Σε κλίμα δυναμικής επανεκκίνησης συνεδριάζει για πρώτη φορά, σήμερα το απόγευμα, το Πολιτικό Κέντρο του ΠΑΣΟΚ, όπου ο Νίκος Ανδρουλάκης θα επιχειρήσει να περιγράψει τις προτεραιότητες της «επόμενης μέρας», με φόντο το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στο χώρο της αντιπολίτευσης.

Βασικός «σύμμαχος» στην πρώτη συνεδρίαση του άτυπου οργάνου που συγκρότησε ο κ. Ανδρουλάκης είναι αναμφίβολα η τάση που καταγράφεται στα γκάλοπ και που δείχνει ότι το ΠΑΣΟΚ βγαίνει κερδισμένο από τις εσωκομματικές κάλπες σημειώνοντας σαφή άνοδο και δημιουργώντας προσδοκίες στους πολίτες για την επανατοποθέτησή του στο ευρύτερο πολιτικό σκηνικό. Η επάνοδος σε κυβερνητική τροχιά είναι πλέον ο κύριος στόχος τους, παρότι ένας στους δύο ψηφοφόρους δηλώνει ότι δεν βλέπει ακόμη το ΠΑΣΟΚ ως αξιόπιστη εναλλακτική κυβερνητική πρόταση. Ωστόσο, στην μέτρηση της ALCO που παρουσιάστηκε χθες στο κεντρικό δελτίο του Alpha, το 21% «υπολογίζει» στην κυβερνητική πρόταση του ΠΑΣΟΚ που ανεβαίνει στο 15,3%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ κατακρημνίζεται στο 6,5% στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων.

Ο «αναβαπτισμένος» αρχηγός του ΠΑΣΟΚ σκοπεύει, όπως λένε οι συνεργάτες του, να μετατρέψει τα αισιόδοξα μηνύματα για την πορεία του κόμματος σε νέες δυναμικές πρωτοβουλίες με την συμμετοχή όλων στην «πρώτη γραμμή». Ο χθεσινός «ανασχηματισμός» στο κόμμα και στην κοινοβουλευτική ομάδα αποτελεί αναμφισβήτητα το πρώτο «δείγμα γραφής», καθώς τόσο στο Πολιτικό Κέντρο, όσο και στους κοινοβουλευτικούς τομείς διέταξε τις δυνάμεις με τρόπο ώστε να ξεχωρίζουν σε διακριτές θέσεις οι συνυποψήφιοί του κατά τις πρόσφατες εσωκομματικές εκλογές.
Στο Πολιτικό Κέντρο συμμετέχουν οι τρεις συνυποψήφιοι του κ. Ανδρουλάκη, δηλαδή οι κ.κ. Χάρης Δούκας, Παύλος Γερουλάνος και η Άννα Διαμαντοπούλου. Η πρώην Επίτροπος αναλαμβάνει παράλληλα επιτελικό ρόλο στη Χαριλάου Τρικούπη ως υπεύθυνη του πολιτικού σχεδιασμού του κόμματος και ο Παύλος Γερουλάνος επανέρχεται με αναβαθμισμένο ρόλο στη βουλή, αφού θα είναι ο πρώτος κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, διατηρώντας μάλιστα το «χαρτοφυλάκιο» του Ταμείου Ανάκαμψης. Οι άλλοι δύο υποψήφιοι, Μιχάλης Κατρίνης και Νάντια Γιαννακοπούλου, έμειναν εκτός Πολιτικού Κέντρου- κίνηση που στηλιτεύτηκε από τον Χάρη Δούκα ο οποίος υπενθύμισε ότι είχε προτείνει τη συμμετοχή τουε στο νέο άτυπο όργανο. Ωστόσο ο κ. Κατρίνης ανέλαβε τα ηνία του Τομέα Εθνικής Άμυνας στη βουλή, ενώ η Νάντια Γιαννακοπούλου σε τηλεφώνημα που δέχθηκε από τον Νίκο Ανδρουλάκη συμφώνησε με την απόφασή του να της αναθέσει το «χαρτοφυλάκιο» του Τομέα Μεταναστευτικού και Ασύλου. Στο πολιτικό «στρατηγείο» συμμετέχουν επίσης άλλα στελέχη που θεωρούνται «σύμμαχοι» του κ. Ανδρουλάκη: ο Νίκος Χριστοδουλάκης που ανέλαβε να συντάξει το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ προς τις εθνικές εκλογές του 2023 και είναι επικεφαλής του Ινστιτούτου του κόμματος, η Μιλένα Αποστολάκη που έκανε ένα γρήγορο πέρασμα από το κάδρο των υποψήφιων αρχηγών το περασμένο καλοκαίρι και αναλαμβάνει «σκιώδης υπουργός» για τα θέματα τραπεζών και ιδιωτικού χρέους, ο μέχρι χθες εκπρόσωπος Τύπου, Θανάσης Γλαβίνας, η Μυρτώ Σαμαρά από τη Θεσσαλονίκη που ήταν υποψήφια ευρρωβουλευτής, η Κατερίνα Σολωμού που ήταν εκ νέου υποψήφια στην Αχαία και ο Γιάννης Βαρδακαστάνης, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ. Όπως στη σημερινή συνεδρίαση, έτσι και στις επόμενες θα καλούνται ο Γραμματέας του κόμματος, Ανδρέας Σπυρόπουλος, ο νέος εκπρόσωπος Τύπου, Κώστας Τσουκαλάς και η αναπληρώτρια, Όλγα Μαρκογιαννάκη, ο συντονιστής της Ομάδας Προγράμματος, Λευτέρης Καρχιμάκης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Μάντζος.
Ο αναβαπτισμένος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ συνεχίζει να «ομνύει» στην ανάγκη ενότητας του κόμματος, που πάντως δεν διέκρινε στις πρώτες του κινήσεις ο κ. Δούκας. Ο Δήμαρχος Αθηναίων είχε χθες το μεσημέρι αναλυτική συζήτηση με τον κ. Ανδρουλάκη στον οποίο λίγο αργότερα άσκησε δημοσίως σκληρή κριτική για τον «ανασχηματισμό» στα όργανα του ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας μέσω συνεργατών του ότι οι επιλογές του «δυστυχώς δεν αποπνέουν το αίσθημα ενότητας και δεν προωθούν τις απαραίτητες συνθέσεις και υπερβάσεις». Οι βολές του απευθύνθηκαν και προς την Άννα Διαμαντοπούλου με την έμμεση κατηγορία ότι δεν μπορεί να εκπροσωπήσει το «όλον ΠΑΣΟΚ» αναλαμβάνοντας καθήκοντα στο «μονοπρόσωπο όργανο» του πολιτικού και στρατηγικού σχεδιασμού. Ο κ. Δούκας θεωρεί ότι με τον ορισμό της στο μονοπρόσωπο όργανο θα στρέψει το κόμμα προς «μία πολιτική κατεύθυνση», εννοώντας προφανώς ότι απουσιάζει από τον πολιτικό σχεδιασμό η άποψη που εκείνος και οι υποστηρικτές του προσπάθησαν να εκφράσουν, καταφέρνοντας να καταγράψουν ένα 40% στον δεύτερο γύρο των εσωκομματικών εκλογών. Οι καλά γνωρίζοντες σημειώνουν ότι ο κ. Δούκας με το σχόλιό του έριξε τα πρώτα «καρφιά» για τις συνολικές επιλογές Ανδρουλάκη, θέλοντας να επισημάνει μεταξύ άλλων ότι με τη νέα διάταξη των κοινοβουλευτικών δυνάμεων αναβαθμίστηκαν μόνο οι υποστηρικτές του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ. Οι ίδιοι άνθρωποι επισημαίνουν ότι η Ευαγγελία Λιακούλη που στήριξε τον Χάρη Δούκα παρέδωσε τη σκυτάλη της Γραμματείας της ΚΟ στον ανδρουλακικό Δημήτρη Μπιάγκη και ο αναπληρωτής της Απόστολος Πάνας στον Γιάννη Τσίμαρη που επίσης στήριξε τη σημερινή ηγεσία στις εσωκομματικές εκλογές. Έμπειρα στελέχη εκτιμούν άλλωστε ότι τα «καρφιά» Δούκα προς τον κ. Ανδρουλάκη στόχο έχουν την συσπείρωση των δυνάμεών του εν’ όψει και του Συνεδρίου του κόμματος, όπου θα εκλεγεί η νέα Κεντρική Επιτροπή του κόμματος. Οι πληροφορίες πάντως λένε ότι ο Δήμαρχος Αθηναίων δεν πρόκειται κατά τη σημερινή συνεδρίαση να σηκώσει τους τόνους- αντιθέτως θέλει να δείξει ότι εστιάζει στο έργο του στην Αθήνα, εκφράζοντας ταυτόχρονα την άποψή του για το πως πρέπει να είναι η πορεία του ΠΑΣΟΚ την επόμενη μέρα.
Σε κάθε περίπτωση ο κ. Ανδρουλάκης θα αποφύγει τις αντιπαραθέσεις στη νέα αφετηρία. Ενδεικτικά των προθέσεών του ήταν τα σχόλια στελεχών της Χαριλάου Τρικούπη που σημείωναν χθες με αφορμή τις «ενστάσεις» Δούκα ότι «είναι προφανές ότι οι αποφάσεις του Προέδρου υπηρετούν την ενότητα και την συστράτευση όλων των στελεχών». Τα ίδια στελέχη διαμήνυσαν επίσης ότι «διαρροές που συντηρούν αχρείαστα το προεκλογικό κλίμα δεν βοηθούν».
Η συνολική απόφαση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ έχει ως εξής:
Συγκροτείται 9μελές Συντονιστικό Πολιτικό Κέντρο, στο οποίο θα μετέχουν οι: Χάρης Δούκας, Παύλος Γερουλάνος, Άννα Διαμαντοπούλου, Νίκος Χριστοδουλάκης, Μιλένα Αποστολάκη, Θανάσης Γλαβίνας, Μυρτώ Σαμαρά, Κατερίνα Σολωμού, Γιάννης Βαρδακαστάνης.
Υπεύθυνη Πολιτικού Σχεδιασμού αναλαμβάνει η πρώην Επίτροπος στην Ε.Ε. και πρώην Υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου.
Συντονιστής Ομάδας Προγράμματος αναλαμβάνει ο Λευτέρης Καρχιμάκης, Νομικός – Πολιτικός Επιστήμονας και αναπληρώτρια, η Κατερίνα Πλέσια-Ευσταθοπούλου, Μηχανικός με ειδίκευση σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης.
Εκπρόσωπος Τύπου ορίζεται ο Κώστας Τσουκαλάς, Δικηγόρος – Εργατολόγος. Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου ορίζεται η Όλγα Μαρκογιαννάκη, Μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου & Δρ. Πολιτικός Μηχανικός.
Για τη θέση του Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας προτείνεται ο Δημήτρης Μπιάγκης, Βουλευτής Κέρκυρας, ο οποίος επιπλέον αναλαμβάνει υπεύθυνος Δημογραφικής Πολιτικής.
Για τη θέση του αναπληρωτή Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας προτείνεται ο Ιωάννης Τσίμαρης, Βουλευτής Ιωαννίνων.
Κοινοβουλευτικοί Εκπρόσωποι θα είναι οι:
Παύλος Γερουλάνος
Δημήτρης Μάντζος
Επιπλέον, ανακοινώνονται οι υπεύθυνοι των Κοινοβουλευτικών Τομέων Εργασίας:

Κ.Τ.Ε. Οικονομικών: Πάρις Κουκουλόπουλος

Κ.Τ.Ε. Οικονομίας (Τράπεζες, Ιδιωτικό χρέος & προστασία δανειοληπτών, Επενδύσεις) Μιλένα Αποστολάκη

Κ.Τ.Ε. Οικονομίας (Ταμείο Ανάκαμψης): Παύλος Γερουλάνος

Κ.Τ.Ε. Εξωτερικών: Δημήτρης Μάντζος

Κ.Τ.Ε. Εθνικής Άμυνας: Μιχάλης Κατρίνης

Κ.Τ.Ε. Εσωτερικών: Παναγιώτης Δουδωνής

Κ.Τ.Ε. Παιδείας: Στέφανος Παραστατίδης

Κ.Τ.Ε. Αθλητισμού & Νέας Γενιάς: Χριστίνα Σταρακά

Κ.Τ.Ε. Υγείας: Ιωάννης Τσίμαρης

Κ.Τ.Ε. Προστασίας του Πολίτη: Γιώργος Μουλκιώτης

Κ.Τ.Ε. Υποδομών και Μεταφορών: Τάσος Νικολαΐδης

Κ.Τ.Ε. Περιβάλλοντος: Μανώλης Χριστοδουλάκης

Κ.Τ.Ε. Ενέργειας: Φραγκίσκος Παρασύρης

Κ.Τ.Ε. Ανάπτυξης: Γιώργος Νικητιάδης

Κ.Τ.Ε. Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας: Ελένη Βατσινά

Κ.Τ.Ε. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων: Παύλος Χρηστίδης

Κ.Τ.Ε. Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας: Ευαγγελία Λιακούλη

Κ.Τ.Ε. Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: Ιλχάν Αχμέτ

Κ.Τ.Ε. Πολιτισμού: Νάγια Γρηγοράκου

Κ.Τ.Ε. Μετανάστευσης και Ασύλου: Νάντια Γιαννακοπούλου

Κ.Τ.Ε. Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας: Κατερίνα Καζάνη

Κ.Τ.Ε. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: Μανόλης Χνάρης

Κ.Τ.Ε. Ναυτιλίας: Σταύρος Μιχαηλίδης & Κ.Τ.Ε. Νησιωτικής Πολιτικής: Παναγιώτης Παρασκευαΐδης

Κ.Τ.Ε. Τουρισμού: Κατερίνα Σπυριδάκη

Κ.Τ.Ε. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Απόστολος Πάνας

Κ.Τ.Ε. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας: Ανδρέας Πουλάς

protothema.gr




Τακτική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας Θάσου για την αντιμετώπιση χειμερινών κινδύνων

Σήμερα, Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον Δήμο Θάσου η τακτική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.), υπό την προεδρία του Δημάρχου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη. Κεντρικό θέμα της συνεδρίασης ήταν ο συντονισμός των αρμόδιων φορέων για την προετοιμασία και την αντιμετώπιση των κινδύνων από πλημμυρικά φαινόμενα, χιονοπτώσεις και παγετό κατά την περίοδο 2024-2025.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν όλα τα τακτικά μέλη του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., συμπεριλαμβανομένων των Αντιδημάρχων Πολιτικής Προστασίας, εκπροσώπων της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας, του Λιμενικού, του Δασαρχείου και άλλων τοπικών αρχών. Επίσης, παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και του Δήμου Θάσου, όπως ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Θάσου και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, εξετάστηκαν αναλυτικά ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των επικείμενων φυσικών φαινομένων, η ετοιμότητα των αρμόδιων φορέων και οι δυνατότητες βελτίωσης της συνεργασίας. Όλοι οι συμμετέχοντες επισήμαναν τη σημασία της συνεχούς προετοιμασίας και του συντονισμού για την αποφυγή και διαχείριση κινδύνων από τις πλημμύρες, τις χιονοπτώσεις και τον παγετό, διασφαλίζοντας την ασφάλεια των πολιτών.

Μετά το τέλος της συνεδρίασης, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε: «Η συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και όλων των συναρμόδιων φορέων για την αντιμετώπιση των φυσικών κινδύνων είναι άριστη και συνεχής. Ο Δήμος Θάσου εργάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για την θωράκισή του από πλημμυρικά φαινόμενα και είναι προετοιμασμένος με τον απαραίτητο εξοπλισμό για να αντιμετωπίσει χιονοπτώσεις και παγετό, προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών μας».

Η συνεδρίαση τόνισε τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης προετοιμασίας ενόψει των χειμερινών καιρικών φαινομένων, με στόχο την ασφάλεια της κοινότητας και την προστασία των υποδομών.




Κρίσιμη Συνεδρίαση της Κ.Ε. με αιχμηρές δηλώσεις από τον Στέφανο Κασσελάκη

Η συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος χαρακτηρίστηκε από έντονη αντιπαράθεση, με τον Στέφανο Κασσελάκη να κάνει αιχμηρές δηλώσεις. Οι αναφορές του εστίασαν σε εσωτερικά ζητήματα και τη στρατηγική του κόμματος, αφήνοντας αιχμές για αντιδράσεις και θέσεις κάποιων στελεχών.

Οι τοποθετήσεις του Κασσελάκη προκάλεσαν έντονο ενδιαφέρον και αντιδράσεις, εν όψει των επερχόμενων πολιτικών εξελίξεων. Η συνεδρίαση θεωρείται κρίσιμη για το μέλλον της παράταξης και τις εσωκομματικές ισορροπίες

Στο κείμενο που έδωσαν νωρίτερα στην δημοσιότητα 99 μέλη, ασκούν σκληρή κριτική στον Στέφανο Κασσελάκη για τις ενέργειές του τους τελευταίους μήνες, καταλογίζοντας του την ευθύνη για την εσωστρέφεια που επικρατεί στο κόμμα, ενώ ζητούν προσφυγή στη βάση και εσωκομματικές εκλογές.

«Εύχομαι ο τρόπος που θα μιλήσει ο καθένας να είναι αντάξιος της ιστορίας του κόμματος» δήλωσε ο Στέφανος Κασσελάκης ξεκινώντας την τοποθέτησή του στην Κεντρική Επιτροπή. Εγώ θα το κάνω πράξη.

«Θα ήθελα να έχουμε κάτι στο πίσω μέρος του μυαλού μας. Πόσα περάσαμε τον τελευταίο χρόνο. Κι’ όμως είμαστε όλοι σε αυτή την αίθουσα.

Η ΚΕ έχει δυο επιλογές: να χαράξουμε οδικό χάρτη για το μέλλον για την όσο το δυνατόν γρήγορη λύτρωση της χώρας από την κυβέρνηση. Η δεύτερη να συνεχίσουμε μια στείρα αντιπαράθεση που απωθεί τον ελληνικό λαό και πληγώνει τη βάση μας.

Θέλω να πιστεύω ότι επιδιώκουμε το πρώτο και όχι να γίνουμε ο «χρήσιμος ηλίθιος» της κυβέρνησης Μητσοτάκη που καταστρέφει τη χώρα. Επ’ αυτών θα μιλήσω αναλυτικά στη ΔΕΘ την επόμενη εβδομάδα, όπως είπε.

Ακολούθως άσκησε κριτική στην κυβέρνηση μιλώντας χαρακτηριστικά για “Δυστοπία Μητσοτάκη“. Είπε ο Στέφανος Κασσελάκης: «Στις πυρκαγιές της Αττικής είδαμε ένα κράτος σε διάλυση και μία αυτοχειροκτοτούμενη κυβέρνηση να τα ρίχνει τη ατομική ευθύνη. Μέσα στο καλοκαίρι η Τουρκία προχώρησε σε έμπρακτη αμφισβήτηση των νομίμων κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας στην Κάσο. Ο πρωθυπουργός κυκλοφορεί πια μόνο με συνοδεία ΜΑΤ. Η Ελλάδα μαστίζεται από πολλαπλή κρίση, οικονομική, θεσμική, κοινωνική».

 




Χριστόδουλος Τοψίδης: Δεσμεύομαι ότι στην επόμενη συνεδρίαση η Περιφέρεια ΑΜΘ θα έχει να επιδείξει μεγαλύτερη απορροφητικότητα

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ για το υψηλό επίπεδο των εργασιών μια τα άριστα αποτελέσματα της συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 στη Μεγάλη Λέσχη

Στην ομιλία του ο κ. Τοψίδης επισήμανε ότι «Πρόκειται για μία κρίσιμη συνεδρίαση καθώς είναι η πρώτη μετά τη λήξη της επιλεξιμότητας, της προηγούμενης προ-γραμματικής περιόδου (2014-2020). Θυμίζω ότι η επιλεξιμότητα έληξε στις 31-12-2023.

Η σημερινή Συνεδρίαση σηματοδοτεί τη μετάβαση στη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027 που αν και τυπικά έχει ξεκινήσει από το 2022,μέχρι και στο τέλος του 2023 οι κύριες προσπάθειες όλων επικεντρώνονταν στο ασφαλές κλείσιμο της περιόδου 2014-2020.

Είναι επίσης κρίσιμη, γιατί γίνεται υπό την προεδρία μας ως νέα Διοίκηση της Περιφέρειας μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2023.

Καλούμαστε λοιπόν, πλέον και στην πράξη, να διαχειριστούμε αυτήν τη μεγάλη πρόκληση και είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε, προσβλέποντας φυσικά και στην δική σας βοήθεια, στήριξη και υποστήριξη.

Ο βασικός μας στόχος είναι όλο αυτό το έργο να έχει μετρήσιμα αποτελέσματα στην ανάπτυξη, στην απασχόληση, στην προστασία του περιβάλλοντος, στη στήριξη των κατοίκων της Περιφέρειά μας που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Η βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων του Περιφερειακού Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία και Θράκη 2021-2027» αποτελεί βασική μας επιδίωξη και η επιλογή να συνεδριάσουμε σήμερα εδώ στο κτίριο της Μεγάλης Λέσχης αποτυπώνει και χαρακτηρίζει πλήρως τη βούλησή μας και τη στόχευση της Διοίκησής μας «χρήσιμα έργα και δράσεις προς όφελος της κοινωνίας». Το κτίριο της Μεγάλης Λέσχης, είναι ιστορικής σημασίας και αποδόθηκε στην τοπική κοινωνία μετά από ανακαίνιση με πόρους από το ΕΣΠΑ της Περιφέρεια».

Ακολούθως ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι «η Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μειώνεται και γερνάει με ρυθμό μεγαλύτερο της χώρας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Δεν είναι όμως μόνο το μέγεθος του πληθυσμού που περιορίζει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της Π–ΑΜΘ αλλά και χαρακτηριστικά που συνδέονται με το επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Η διάρθρωση της παραγωγικής δομής. Η ανάλυση της τομεακής σύνθεσης του παραγωγικού μοντέλου της Περιφέρειας αναδεικνύει τις ιδιαίτερες προκλήσεις καθώς καταγράφεται υπερ-συγκέντρωση σε όρους απασχόλησης στον Αγροτικό τομέα βασικό μειονέκτημα του οποίου είναι η χαμηλή παραγωγικότητα και η μειωμένη ανταγωνιστικότητά του.

Είναι επίσης η ισχυρή συμμετοχή του Δημόσιου Τομέα (ΔΠΘ και Στρατός) στην διάρθρωση της περιφερειακής οικονομίας

Oι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η Περιφέρεια αντιμετωπίζει σημαντικές περιβαλλοντικές προκλήσεις και υφίσταται έντονα τις αρνητικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Θυμίζουμε την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου το 2023, τη μεγαλύτερη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο από το 1980 που επηρέασε μια από τις σημαντικότερες περιοχές του δικτύου Natura 2000.

Από την άλλη όμως πλευρά ολοένα και εντονότερα αναγνωρίζονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Π–ΑΜΘ και οι ευκαιρίες για επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας, των συνδυασμένων μεταφορών, του τουρισμού, της αγροδιατροφής, της διασύνδεσης των πολιτιστικών και φυσικών πόρων κ.α..

Επίσης, θα ήταν λάθος να μην αναφέρουμε ότι, εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια εφαρμόζονται πολιτικές, με σημαντικούς Κοινοτικούς αλλά και Εθνικούς πόρους, που επιδιώκουν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της Π–ΑΜΘ και να  αντιμετωπίσουν την υστέρηση που καταγράφεται.

Αναγνωρίζοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, η Ευρωπαϊκή

Επιτροπή, την οποία θα ήθελα να ευχαριστήσω στο σημείο αυτό, μας ενέταξε, μαζί με άλλες 10 Ευρωπαϊκές Περιφέρειες σε ένα πρόγραμμα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) ώστε να διαμορφώσουμε σε συνεργασία και με τις άλλες ομότιμες περιφέρειες της ΕΕ έναν οδικό χάρτη, μια πυξίδα για να αντιμετωπίσουμε τις σημαντικές προκλήσεις που καταγράφονται στην Περιφέρειά μας και επηρεάζουν σημαντικά την ελκυστικότητά της ως τόπο για επενδύσεις, προσέλκυσης ανθρώπινου δυναμικού υψηλών προσόντων (ταλέντων) και τουριστών.

Το έργο αυτό είναι σε απόλυτη συνάφεια με τις ανάγκες μας καθώς το όραμα μας είναι από πέρασμα να γίνουμε προορισμός – προορισμός επενδύσεων, νέων ανθρώπων υψηλών προσόντων – ταλέντων και επισκεπτών.

Στηριζόμενοι στις βασικές προτεραιότητες του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας και φυσικά στους οικονομικούς πόρους που ξεπερνούν τα 639 εκατ. € (αυξημένοι κατά 182 εκατ. € σε σχέση με το προηγούμενο ΕΣΠΑ) εξειδικεύουμε την αναπτυξιακή μας πολιτική και επιδιώκουμε όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά για την επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων της Περιφέρειάς μας

Θα αναφερθώ επιγραμματικά σε10βασικές προτεραιότητες που έχουμε θέσει για και οικοδομούμε τη νέα μας προσπάθεια μέσα από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειάς μας.

  1. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.
  2. Ψηφιακή Διακυβέρνηση
  3. Κλιματική Αλλαγή
  4. Κοινωνική Πολιτική
  5. Ανάπτυξη Τουρισμού
  6. Στήριξη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης)
  7. Ενέργεια
  8. Μεθοριακός Σταθμός Κήπων
  9. Περιβάλλον
  10. Ενίσχυση Εργαζομένων

Επίσης ο κ. Τοψίδης υπογράμμισε με έμφαση ότι η περαιτέρω εξειδίκευση των παραπάνω στόχων θα είναι μετά από εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους.

Κλείνοντας την συνεδρίαση ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ δεσμεύτηκε ότι  στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ η Περιφέρεια ΑΜΘ θα έχει να επιδείξει μεγαλύτερη απορροφητικότητα».




Δήμος Θάσου | Συνεδρίαση Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας

Την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Δήμο της Θάσου, υπό την προεδρεία του Δημάρχου Θάσου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη η τακτική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) του Δήμου Θάσου, για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών.

Στη συνεδρίαση παρέστησαν ως τακτικά μέλη του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. του Δήμου Θάσου: ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας, η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, ο Διοικητής της Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών του Νομού Καβάλας, εκπρόσωπος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Θάσου, εκπρόσωπος του Αστυνομικού Τμήματος Θάσου, η Διοικητής του Α’ Λιμενικού Τμήματος Θάσου, ο εκπρόσωπος της ΧΧ ΤΘ Μεραρχίας και ο Δασάρχης Θάσου.

Επίσης στην συνεδρίαση παρέστησαν, ως φορείς που κρίθηκε απαραίτητη η συμμετοχή τους: ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας, Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών και Έργων της ΠΑΜΘ, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πολιτικής προστασίας της ΠΑΜΘ, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Πολιτικής προστασίας της ΠΕ. Καβάλας και Θάσου, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου και εκπρόσωπος της ΔΕΥΑ Θάσου, ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας και Θράκης, οι εκπρόσωποι των Ναυτιλιακών Εταιριών Α.Ν.Ε.Θ. & Α.Ν.Ε.Κ, καθώς και εκπρόσωποι της Ελληνικής Ομάδας διάσωσης Παρ. Καβάλας και του Συλλόγου Πυρασφάλειας Ποταμιάς.

Κατά την συνεδρίαση συζητήθηκε αναλυτικά, μεταξύ όλων των συναρμόδιων φορέων, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την Θάσο, η ετοιμότητα και οι δυνατότητες των εμπλεκόμενων φορέων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους, αλλά και οι δυνατότητες βελτίωσης της ήδη αγαστής μέχρι τώρα συνεργασίας όλων φορέων για την επιτυχή αντιμετώπιση της αντιπυρικής περιόδου.

Μετά το πέρας της συνεδρίασης, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε τα εξής:

«Η συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και όλων των συναρμόδιων φορέων για την αντιπυρική προστασία της Θάσου ήταν, είναι, και θα συνεχίσει να είναι άριστη και διαρκής. Ο Δήμος της Θάσου, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, εργάζεται συνεχώς καθ’ όλη την διάρκεια του έτους για την αντιπυρική θωράκιση της Θάσου και την διαφύλαξη του σπάνιου φυσικού πλούτου που διαθέτει προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών του.

Φέτος ξεκινά η αντιπυρική περίοδο για την Θάσο με τον καθαρισμό των αντιπυρικών ζωνών και την βατότητα του δημοτικού δασικού οδικού στην καλύτερη δυνατή κατάσταση μετά από πολλά έτη, λόγω της ολοκλήρωσης των δύο μεγάλων σχετικών έργων από τον Δήμο Θάσου, συνολικής δαπάνης περίπου 1.277.000€».




Με μεγάλη προσέλευση η Διευρυμένη Συνεδρίαση της ΔΕ της ΚΕΕΕ στη Χίο

Μεγάλη ήταν η προσέλευση εκπροσώπων της επιμελητηριακής κοινότητας, της κεντρικής πολιτικής σκηνής, της τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων και επιχειρήσεων στη Διευρυμένη Συνεδρίαση της ΔΕ της ΚΕΕΕ, στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου. Η βιώσιμη ανάπτυξη, ο τουρισμός και οι ανάγκες των νησιωτικών επιχειρήσεων αποτέλεσαν τις βασικές θεματικές της Συνεδρίασης.

Ο πρόεδρος ΚΕΕΕ, Ιωάννης Μασούτης, αναφέρθηκε από το βήμα στις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει το επιχειρείν στη νησιωτική Ελλάδα. «Η νησιωτική επιχειρηματικότητα αποτελεί πάνω από 18% του συνόλου των ελληνικών επιχειρήσεων. Οι νησιωτικές επιχειρήσεις  αγωνίζονται και προσπαθούν και συνεισφέρουν στην εθνική οικονομία και στην απασχόληση, παρά τις προκλήσεις που καθημερινά αντιμετωπίζουν. Οι υπηρεσίες καθυστερούν να εκδώσουν απαραίτητα δικαιολογητικά, υπάρχουν εμπόδια γραφειοκρατίας και μία σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζει η νησιωτική επιχειρηματικότητα – η ΚΕΕΕ τα θέτει προς την κεντρική διοίκηση και ζητά λύσεις. Η στήριξη της νησιωτικής ανάπτυξης είναι όρος επιβίωσης για την ελληνική οικονομία. Για την Ελλάδα» επεσήμανε. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χίου, Παντελής Λεγάτος, ανέφερε: «Υπάρχει εθνικός κίνδυνος οικονομικής ερημοποίησης των νησιών, μετά από την μακράν περίοδο αποεπένδυσης. Το μεταφορικό ισοδύναμο και μεταφορικά κόστη είναι σωστό
μέτρο αλλά αποδίδει με καθυστέρηση. Άλλο πρόβλημα αποτελούν τα υψηλά κόστη των αεροπορικών εισιτήριων αλλά και η φυγή των νέων».

Όπως σε κάθε συγκυρία, η ΚΕΕΕ προωθεί προσκλήσεις σε εκπροσώπους όλων των κομμάτων. Μεταξύ αυτών οι οποίοι ανταποκρίθηκαν ήταν η υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη Παπαδημητρίου. «Η κυβέρνηση συζητά με την ΚΕΕΕ, επιχειρηματίες και την αγορά ώστε να βρίσκει σε καθημερινή βάση λύσεις στα προβλήματα των επιχειρήσεων. Τα Επιμελητήρια παίζουν ένα πολύ ουσιαστικό ρόλο, καθώς αντιπροσωπεύουν τον πλούτο των οικονομικών δραστηριοτήτων της χώρας.

Κρίσιμη, φυσικά, για την υποστήριξη της νησιωτικής επιχειρηματικότητας είναι η απλοποίηση διαδικασιών και η εξεύρεσή τραπεζικών κεφαλαίων» είπε η κ. Παπαδημητρίου. Το παρών έδωσαν και οι βουλευτές Χίου, Νότης Μηταράκης και Σταύρος Μιχαηλίδης. Ο κ. Μηταράκης αναφέρθηκε στο ζητούμενο της ανάπτυξης των νησιών και της Χίου. «Καταβάλουμε ένα σχέδιο για την ανάκαμψη της τοπικής οικονομίας ενώ προχωράμε την επίλυση του μεταναστευτικού. Καταφέραμε να κρατήσουμε το νησιώτικο ΦΠΑ μόνο σε 5 νησιά αλλά θα γίνει και σε Οινούσσες και Ψαρά. Ακόμα, ο τουρισμός, η ναυτιλία, η αγροδιατροφή και η μαστίχα μας δίνουν προστιθέμενη αξία» επεσήμανε χαρακτηριστικά. Ο κ. Μιχαηλίδης, από την πλευρά του, τόνισε: «Ασφάλεια, φορολογική σταθερότητα, ισχυρό τραπεζικό σύστημα και δημοσιές επενδύσεις είναι απαραίτητα στοιχεία για την ανάπτυξη της Χίου και των νησιών».

Ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κωνσταντίνος Μουτζούρης, αναφέρθηκε στα 395 εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ, τα οποία πρέπει να αξιοποιηθούν. «Θα είμαστε υπόλογοι αν δεν καταφέρουμε να τα απορροφήσουμε» δήλωσε. Ο δήμαρχος Χίου, Ιωάννη Μαλαφής, στην εισήγησή του μίλησε και για το δημογραφικό. «Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με το δημογραφικό. Πρέπει να ληφθούν μέτρα για τα νησιά του βορείου Αιγαίου, με πολιτικές που θα δώσουν λύσεις. Χάσαμε 350 εκατομμύρια το προηγούμενο διάστημα». Επιπλέον, ο πρόεδρος ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, από το βήμα υπενθύμισε το μείζονα ρόλο των ΜμΕ. «Στην Ελλάδα δεν είναι στο επίκεντρο των κυβερνήσεων οι ΜμΕ και αυτό φαίνεται με την επιβολή φόρων στις επιχειρήσεις που συρρικνώνουν την επιχειρηματικότητα. Στην Ευρώπη η προτεραιότητα είναι οι ΜμΕ , αλλά δυστυχώς μόνο στην Ελλάδα δεν τις πριμοδοτούν» είπε χαρακτηριστικά. Στη Συνεδρίαση παραβρέθηκε και ο γραμματέας Παραγωγικών Τομέων Νέας Δημοκρατίας, Άκης Μπάφας.

Παρουσιάσεις στη διευρυμένη συνεδρίαση της ΚΕΕΕ πραγματοποίησε πρόεδρος της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, Γεώργιος Τούμπος, ο πρόεδρος Ιδιωτικού Φορέα Τουρισμού Χίου, Κωνσταντίνος Μούνδρος καθώς και ο καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Δρ. Ιωάννης Κίνιας, ο οποίος αναφέρθηκε στη διαδοχή στις επιχειρήσεις.

Το κλείσιμο των εργασιών ακολούθησε, κοινή συνέντευξη τύπου του προέδρου του Επιμελητηρίου Χίου, Παντελή Λεγάτου, και του Α αντιπρόεδρου ΚΕΕΕ, Ιορδάνη Τσώτσου. Ο κ. Λεγάτος δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Ικανοποιητική η επισκεψημότητα από τα Επιμελητήρια της χώρας στις σημερινές εργασίες. Συζητήθηκαν εκτενώς τα θέματα που αφορούν τους νησιώτες και την τοπική οικονομία». «Εξαγάγαμε σημαντικά συμπεράσματα αναφορικά με τη δίκαιη και ισόρροπη ανάπτυξη αλλά και το δημογραφικό» επεσήμανε ο κ Τσώτσος, προσθέτοντας: «Η ΚΕΕΕ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο καθώς προωθεί τις προτάσεις των Επιμελητηρίων στα αρμόδια υπουργεία και αναμένει λύσεις». Αναφερόμενος στο ΦΠΑ, ο κ. Τσώτσος σημείωσε ότι η πολιτεία μπορεί να τον μειώσει ενώ για τον τουρισμό επεσήμανε ότι πρέπει να δοθεί προσοχή στον υπερτουρισμό, αν και αποτελεί πολύ θετικό σημείο το γεγονός ότι άνοιξε η πύλη για τουρίστες με την Τουρκία προς τα ελληνικά νησιά.

Το διάστημα 26-28 Απριλίου διεξάγεται στο νησί η 55η Τακτική Γενική Συνέλευση και το FORUM του ΕΟΑΕΝ. Ολόκληρη η ομιλία του κ. Μασούτη παρατίθεται παρακάτω:

 «Ευχαριστώ θερμά τους συναδέλφους του Επιμελητηρίου Χίου, για τη θερμή φιλοξενία τους.

 Η ανάπτυξη των νησιωτικών επιχειρήσεων ταυτίζεται με το παρόν και το μέλλον των νησιωτικών κοινωνιών. Αλλά και με την ισόρροπη, ανθεκτική και βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας μας, ευρύτερα.

 Οι νησιωτικές επιχειρήσεις αποτελούν πάνω από 18% του συνόλου των ελληνικών επιχειρήσεων. Είναι επιχειρήσεις που αγωνίζονται, προσπαθούν και συνεισφέρουν στην εθνική οικονομία και στην απασχόληση, παρά τις προκλήσεις που καθημερινά αντιμετωπίζουν.

 Προκλήσεις που σχετίζονται με την ίδια τη φύση της νησιωτικότητας. Όπως είναι:

-Η γεωγραφική ασυνέχεια και το αίσθημα της απομόνωσης
-Το αυξημένο μεταφορικό κόστος

-Η περιορισμένη πρόσβαση σε αγορές και η απουσία οικονομιών
κλίμακας

-Η έντονη εποχικότητα της επιχειρηματικής λειτουργίας

 Σε όλα αυτά προστίθεται πλέον και το πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού, σε τομείς κρίσιμους για την ανάπτυξή τους, όπως είναι ο τουρισμός και ο πρωτογενής τομέας.

 Και βεβαίως, τα προβλήματα και οι προκλήσεις δεν είναι παντού τα ίδια. Διαφοροποιούνται σε μεγάλο βαθμό μεταξύ των νησιών, ανάλογα με το μέγεθος, την προσβασιμότητα, την παραγωγική τους διάρθρωση.

 Όλα αυτά σημαίνουν ότι η νησιωτική επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη, δεν μπορεί να μπει στο «καλούπι» οριζόντιων πολιτικών και μέτρων. Τα προβλήματα των νησιών, των επιχειρήσεων και των ανθρώπων τους, χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από την πλευρά της Πολιτείας – όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

 Η θέσπιση ειδικών ρυθμίσεων για τις νησιωτικές επιχειρήσεις, δεν είναι χάρη. Είναι εκπλήρωση μιας βασικής υποχρέωσης του κράτους απέναντι στους νησιώτες. Είναι αυτονόητη ανάγκη, αν θέλουμε όλοι οι πολίτες της χώρες να έχουν ίσες ευκαιρίες για επιβίωση, για ευημερία και προκοπή.

 Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα μέτρο που υπηρετεί αυτή την ανάγκη. Ένα μέτρο που τα νησιωτικά Επιμελητήρια διεκδίκησαν με συνέπεια και πέτυχαν, με την αμέριστη υποστήριξη της Ένωσής μας.

 Και πρέπει να εφαρμοστεί σωστά, για να στηρίξει τη δραστηριότητα των νησιωτικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων: στον τουρισμό και στο εμπόριο, αλλά και στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα. Για να αντιμετωπίσει ένα βασικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα της τοπικής παραγωγής. Να βοηθήσει τα τοπικά προϊόντα να βγουν από το νησί και να διεκδικήσουν υπό καλύτερες προϋποθέσεις μια θέση στις μεγαλύτερες αγορές.

 Μια εξίσου θετική παρέμβαση, η οποία στηρίζει έμπρακτα τον τουρισμό στα ακριτικά νησιά μας, είναι χορήγηση βίζας με διαδικασία εξπρές για επισκέπτες από την Τουρκία. Το μέτρο αυτό θα έχει σημαντικό όφελος για τις τοπικές οικονομίες νησιών όπως η Χίος – που εκτός όλων των άλλων προκλήσεων, επωμίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια και δυσανάλογα βάρη στη διαχείριση του μεταναστευτικού.

 Πέρα, όμως, από τα επιμέρους μέτρα, οι νησιωτικές επιχειρήσεις έχουν ανάγκη από μια ολοκληρωμένη, πολυεπίπεδη πολιτική στήριξης.

 Χρειάζονται ειδικά σχεδιασμένες παρεμβάσεις, που αντιμετωπίζουν εμπόδια και αξιοποιούν τις ξεχωριστές παραγωγικές δυνατότητες κάθε νησιού.

 Χρειάζονται ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις και κίνητρα για τις τοπικές επιχειρήσεις, αλλά και διευκόλυνση της διοικητικής τους λειτουργίας.

 Χρειάζεται επίσπευση των διαδικασιών αδειοδότησης, για ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις που στηρίζουν την ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.

 Χρειάζονται ειδικά προγράμματα χρηματοδότησης, για την ενίσχυση του παραγωγικού προτύπου των νησιών – πάντα σε σχέση με τα ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά κάθε περιοχής.

-Με διοχέτευση περισσότερων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ

-Με ειδικά προγράμματα της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας

-Με ειδικά κίνητρα και ενισχύσεις για την ανάληψη επενδυτικών πρωτοβουλιών – ιδιαίτερα για τη διασύνδεση μεταξύ αγροτοδιατροφής, εμπορίου και τουρισμού, των βασικών δηλαδή πυλώνων στους οποίους στηρίζονται οι νησιωτικές οικονομίες.

 Τα προγράμματα αυτά πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες της μικρής επιχείρησης, στις ανάγκες της νησιωτικής επιχείρησης.

 Μέσα από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης υπάρχουν ευκαιρίες ενίσχυσης και χρηματοδοτικά εργαλεία. Πρέπει, όμως, τα κριτήρια και οι διαδικασίες ένταξης να διευκολύνουν – και όχι να απαγορεύουν – την ένταξη της μικρής επιχείρησης.

 Τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα είναι γνωστά και έχουν αναδειχθεί από όλα τα Επιμελητήρια της χώρας.

-Έχουμε διαδικασίες πολύπλοκες και προθεσμίες ασφυκτικές – την ώρα που οι υπηρεσίες καθυστερούν να εκδώσουν απαραίτητα δικαιολογητικά ή να παρέχουν διευκρινήσεις.

-Έχουμε τεχνικά προβλήματα στο σύστημα για την υποβολή των προτάσεων.

 Κι όλα αυτά τα εμπόδια ισχύουν στο πολλαπλάσιο για τη νησιωτική επιχείρηση, που έχει ακόμα πιο περιορισμένους ανθρώπινους και τεχνολογικούς πόρους.

 Εμείς έχουμε παρέμβει επανειλημμένα για το θέμα προς τα εμπλεκόμενα υπουργεία. Και θα επιμείνουμε, μέχρι να υπάρξουν οι κατάλληλες διορθωτικές κινήσεις. Πέρα από αυτό, ζητάμε και οι τράπεζες να έχουν πιο ενεργό ρόλο στη στήριξη της νησιωτικής επιχειρηματικότητας, με προϊόντα και λύσεις που καλύπτουν τις ανάγκες της μικρής τοπικής επιχείρησης.

 Ένα ακόμη θέμα, στο οποίο χρειάζεται να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση είναι η ενίσχυση της καινοτομίας στα νησιά, σε τομείς όπως η θαλάσσια οικονομία, η πράσινη ενέργεια, η ναυτιλιακή τεχνολογία. Τα Επιμελητήρια μπορούν να μπουν μπροστά, ώστε να υπάρξουν γόνιμες συμπράξεις μεταξύ των νησιωτικών πανεπιστημίων, των τοπικών επιχειρήσεων, των τοπικών κοινωνιών, της Αυτοδιοίκησης.

 Είναι παράλληλα καθήκον της Πολιτείας, να δημιουργήσει όρους για τη βιώσιμη ανάπτυξη της νησιωτικής χώρας, με μακρόπνοο ορίζοντα.

-Να αναβαθμίσει ουσιαστικά τις υποδομές – στις μεταφορές, στην υγεία, στην εκπαίδευση, στην ασφάλεια, στην ψηφιακή συνδεσιμότητα – που εξασφαλίζουν ίση μέριμνα στους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών. Για να μπορέσουν να κρατήσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους και να προσελκύσουν εργαζόμενους και νέους μόνιμους
κατοίκους.

-Να προετοιμαστεί για τη διαχείριση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στις νησιωτικές περιοχές, όπως είναι η παράκτια διάβρωση.

-Να παρέμβει αποτελεσματικά, για την αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης εργαζομένων. Για το θέμα αυτό απευθυνθήκαμε πρόσφατα ξανά στην υπουργό Εργασίας και αναμένουμε λύσεις.

-Η στήριξη της νησιωτικής ανάπτυξης είναι όρος επιβίωσης για την ελληνική οικονομία. Για την Ελλάδα.

-Οι νησιωτικές επιχειρήσεις χρειάζονται να γνωρίζουν ότι μπορούν να επενδύσουν και να προοδεύσουν στον τόπο τους, με ίσους όρους. Να γνωρίζουν ότι η Πολιτεία είναι δίπλα τους, φροντίζοντας να περιορίσει τα εμπόδια και τα μειονεκτήματα που σχετίζονται με τη φύση της νησιωτικότητας.

 Τα Επιμελητήρια θα είναι πάντα στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας. Μεταφέροντας τα προβλήματα, προτείνοντας και διεκδικώντας λύσεις. Δυναμώνοντας την φωνή των νησιωτών, σε κάθε γωνιά της χώρας».




Συνεδρίαση των Επιμελητηρίων για τα πνευματικά δικαιώματα

Συνάντηση των Επιμελητηρίων πραγματοποιήθηκε στη Αθήνα γύρω από το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων στα καταστήματα, θέλοντας να δοθούν λύσεις σε διάφορα ζητήματα που έχουν προκύψει με τους μουσικούς.

 




Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της Ν.Δ για τις Ευρωεκλογές, υπό την προεδρία του Νικολάου Παναγιωτόπουλου

Όπως ανάρτησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ :

Η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της Νέας Δημοκρατίας για τις προσεχείς Ευρωεκλογές, υπό την προεδρία του Βουλευτή Καβάλας κ. Νικολάου Παναγιωτόπουλου, πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στα κεντρικά γραφεία του κόμματος. Στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης ήταν ο σχεδιασμός των δράσεων και οι κατευθύνσεις στο πλαίσιο του προεκλογικού αγώνα, με κύριο γνώμονα την ανάδειξη του κυβερνητικού έργου και την πολιτική σταθερότητα της χώρας.
Το στοίχημα των προσεχών εκλογών είναι η αυξημένη προσέλευση και συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία, και σε αυτό το πλαίσιο μέγιστη είναι η σημασία της εφαρμογής της επιστολικής ψήφου, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά και δυναμώνει την φωνή της κοινωνίας. Η μεταρρύθμιση αυτή καθιερώθηκε και ισχύει για όποιον πολίτη το επιθυμεί, εντός και εκτός Ελλάδας.
Για την εφαρμογή εγγραφής στην επιστολική ψήφο ακολουθήστε τον σύνδεσμο: https://epistoliki.ypes.gov.gr



Χαρίτσης | Ντροπιαστική η χθεσινή συνεδρίαση στη Βουλή «για το έγκλημα των Τεμπών»

«Ντροπιαστική» χαρακτήρισε ο Αλέξης Χαρίτσης τη χθεσινή συνεδρίαση στη Βουλή «για το έγκλημα των Τεμπών».

Σε συνέντευξη του στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος της ΚΟ της Νέας Αριστεράς σημείωσε ότι «σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα που καίει την κοινωνία ο πρωθυπουργός απουσίασε από την Βουλή. Επέλεξε να κρυφτεί πίσω από τους υπουργούς και τους βουλευτές του». Προσέθεσε ότι «και οι υπουργοί βέβαια επέλεξαν να κρυφτούν, μόνο ο κύριος Βορίδης ήταν παρών και το πολύ 20 βουλευτές». «Ακούσαμε διάφορες νομικίστικες σοφιστείες για να καλυφθεί ένα έγκλημα. Η κοινωνία το εισπράττει και το κατανοεί», σχολίασε.

Ο κ. Χαρίτσης υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι τα πολιτικά συμπεράσματα της έρευνας της Pulse για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο «είναι αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας που κατεδαφίζει το περίφημο Success Story της κυβέρνησης» και «δείχνει ότι για την πλειοψηφία των Ελλήνων, των Ελληνίδων, των εργαζομένων και των μικρομεσαίων τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα», καθώς «το 60% νιώθει ανασφάλεια για το μέλλον».

Τόνισε ότι «αν η κοινωνία δεν εκφραστεί με σοβαρό τεκμηριωμένο τρόπο και προγραμματικό λόγο, θα εκφραστεί στα άκρα και την Ακροδεξιά, με τρόπο αντιπολιτικό και επικίνδυνο για τη δημοκρατία, όπως γίνεται σε άλλες χώρες της Ευρώπης». Σημείωσε ότι το στοίχημα της Νέας Αριστεράς είναι να πείσει τους πολίτες ότι έχει νόημα η πολιτική συμμετοχή και το πολιτικό περιεχόμενο και «γι’ αυτό τον λόγο το κεντρικό σύνθημα της συνδιάσκεψης της Νέας Αριστεράς ήταν “Η πολιτική επιστρέφει”». «Δεν έχουν νόημα οι αντιπαραθέσεις για τα μάτια του κόσμου, αντιπολίτικες συμπεριφορές και οι lifestyle παρουσιάσεις των πολιτικών προσώπων. Η διέξοδος υπάρχει και μπορεί να είναι πολιτική», είπε.

Προανήγγειλε ότι τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι πρώτοι υποψήφιοι της Νέας Αριστεράς και πως το ευρωψηφοδέλτιο «θα αποτυπώνει την ανάγκη να εκφραστεί η κοινωνία». «Δεν θέλουμε ένα ευρωψηφοδέλτιο που θα αποτελείται από lifestyle προσωπικότητες. Θέλουμε ανθρώπους μέσα από την κοινωνία που θα εκφράζουν πραγματικές κοινωνικές δυναμικές. Τον κόσμο που νιώθει ότι από το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα δεν εκφράζεται», ανέφερε. Είπε ότι «η Νέα Αριστερά μπορεί να αποτελέσει την θετική έκπληξη» και ότι θέλει να εκφράσει έναν αριστερό, προοδευτικό κόσμο, μια νεολαία που νιώθει ότι η φωνή της δεν ακούγεται.

Υποστήριξε ότι υπάρχει συνολικός επανακαθορισμός της πολιτικής ταυτότητας και της εκλογικής συμπεριφοράς μεγάλου μέρους της ελληνικής κοινωνίας και ότι στις ευρωεκλογές θα δούμε και μεγάλες εκπλήξεις. «Υπάρχει κόσμος απογοητευμένος, που θέλει κάτι διαφορετικό, θέλει να ακούσει σοβαρές ρεαλιστικές προτάσεις οι οποίες να απαντάνε στα πραγματικά του προβλήματα. Κόσμος που θέλει διέξοδο που δεν μπορεί να την βρει ούτε από την κυβέρνηση ούτε από τα παραδοσιακά κόμματα της αντιπολίτευσης που δεν μπορούν να παίξουν τον ρόλο τους», ανέφερε.

Πηγή: newsbeast.gr




«Ώρα μηδέν» για τις αποφάσεις των αγροτών | Σήμερα η πανελλαδική συνεδρίαση




Ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών σε έκτακτη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου

Εκτάκτως συνεδριάζει σήμερα η Διαρκής Ιερά Σύνοδος με μοναδικό θέμα στην ατζέντα το ζήτημα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «συνέρχεται την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024 και ώρα 9η πρωινή, σε έκτακτη Συνεδρία, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος, κ. Ιερωνύμου, στο εν Αθήναις Συνοδικό Μέγαρο με μοναδικό θέμα συζητήσεως: «Εκκλησία και θέσπιση γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου».

Το νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, θέμα που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από την κοινωνία, την εκκλησία αλλά και εσωκομματικά, είναι και στην ατζέντα του υπουργικού συμβουλίου, το οποίο όμως πήρε αναβολή μετά τη νόσηση του πρωθυπουργού με γρίπη τύπου Η1Ν1. Πάντως, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μην υπάρξει καθυστέρηση και, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbeast, με βάση την πορεία της υγείας του πρωθυπουργού, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο η συνεδρίαση να γίνει την Τετάρτη ή την Πέμπτη.

Σημειώνεται πως την προηγούμενη εβδομάδα, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμοςβρέθηκε με δημοσιογράφους στο πλαίσιο επίσκεψής του σε σχολείο της Νέας Μάκρης και ερωτήθηκε για το γάμο και την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια. «Θα μπορούσε να γίνει και ένα δημοψήφισμα», απάντησε μεταξύ άλλων.




ΣΥΡΙΖΑ: Ροτόντες, τζάκι, powerpoint και vegan μπουφές στις Σπέτσες – Τι έγινε στη συνεδρίαση της ΚΟ στο σπίτι Κασσελάκη

Σε ένα περιβάλλον μακρά απ’ ότι είχαν συνηθίσει για να κάνουν πολιτικές ζυμώσεις, στο αρχοντικό του Στέφανου Κασσελάκη στις Σπέτσες, βρέθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να συζητήσουν τους άξονες πολιτικής στους οποίους θα πρέπει να βαδίσει η αξιωματική αντιπολίτευση το επόμενο διάστημα.

Η συνεδρίαση της ΚΟ ξεκίνησε στις 16:00 ακριβώς όπως είχε προγραμματιστεί, παρά το γεγονός πως υπήρχαν απουσίες, τόσο αυτών οι οποίοι δεν θα παρευρίσκονταν ούτως ή άλλως, αλλά και γιατί ορισμένοι καθυστέρησαν για προσωπικούς λόγους.

Ειδικότερα, με μικρή καθυστέρηση, στις 6 το απόγευμα, έφτασαν στο νησί οι κ. Μπάρκας και κ. Ξανθόπουλος. Αύριο αναμένονται η κ. Λινού, η κ. Κασσιμάτη η Ρένα Δούρου αλλά και η Έλενα Ακρίτα. Από την άλλη, ηχηρές ήταν και κάποιες απουσίες. Πέρα από τον Αλέξη Τσίπρα, έκτακτα προβλήματα κράτησαν στην Αθήνα την Όλγα Γεροβασίλη και τη Μαρίνα Κοντοτόλη.

Ένας εξ αυτών, ο Παύλος Πολάκης ο οποίος βρέθηκε στο νησί των Σπετσών λίγο μετά τις 20:00, αφού είχε προγραμματισμένο χειρουργείο.

Η καθυστέρηση Πολάκη και ο εκνευρισμός με δημοσιογράφο

Δημοσιογράφοι που βρισκόταν στο λιμάνι του νησιού αναζητώντας μια δήλωσή του, τον υποδέχτηκαν με το τυπικό «καλώς ορίσατε» με τον κ. Πολάκη να απαντάει: «Πρέπει να πω καλώς σας βρήκα;».

Με τη συνεδρίαση στο σπίτι Κασσελάκη να ήταν προγραμματισμένη να λήξει πριν τις 21:00 ήταν προφανές ότι ο Παύλος Πολάκης δεν θα προλάβαινε και πολλά πράγματα, αλλά θα ήταν παρών στο δείπνο για το οποίο μάλιστα υπήρχε και ειδική πρόβλεψη για χορτοφάγους.

Ο κ. Κασσελάκης υποδέχτηκε έναν έναν προσωπικά τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ σημειώνεται πως ο ίδιος δεν έχει απαθανατιστεί σε καμμία από τις φωτογραφίες που έχουν ληφθεί εντός της ημέρας τόσο έξω από το σπίτι όσο και κατά τις υποδοχές των βουλευτών

Σε μια πιο χαλαρή ατμόσφαιρα και σε ένα διαφορετικό μοντέλο από το τυπικό των συνεδριάσεων της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, οι βουλευτές του κόμματος κάθησαν σε τρεις ροτόντες γύρω από το αναμμένο τζάκι στο σαλόνι του αρχοντικού, με τα λάπτοπ όλων να είναι ανοιχτά και να κρατιούνται σημειώσεις.

Μετά την εισήγηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ακολούθησε αναλυτική παρουσίαση για την καμπάνια του κόμματος με θέμα την ακρίβεια από τη γραμματέα της ΚΟ, Θεοδώρα Τζάκρη, ενώ ακολούθησε η παρουσίαση του Τομέα Υποδομών και Μεταφορών από τον Χάρη Μαμουλάκη.

Οι βουλευτές στην πλειονότητά τους είχαν ήδη ετοιμάσει, όπως λένε πληροφορίες, τα ηλεκτρονικά αρχεία, τα λεγόμενα power point, με τα οποία θα παρουσίαζαν τις προτάσεις νόμου και τη στρατηγική και τη δράση που θα προτείνουν για το επόμενο διάστημα, αλλά και τι έχει γίνει μέχρι σήμερα σε ό, τι αφορά το κοινοβουλευτικό έργο.

Οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ παρουσίαζαν για 30 λεπτά ο καθένας τον απολογισμό και τις δράσεις τους και εν συνεχεία δέχονταν ερωτήσεις από τους βουλευτές.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε από την πλευρά του την από κοινού διαμόρφωση αξόνων για ένα «Εθνικό Σχέδιο για το Ελληνικό Όνειρο», με στόχο την ανασυγκρότηση εκ βάθρων του κράτους, ώστε να καταστεί αποδοτικό και να λειτουργεί για όλους (π.χ. Υγεία, Κοινωνική Πρόνοια, Παιδεία, Ασφάλεια, Δημόσια Διοίκηση, Δικαιοσύνη, κ.ά.), την ευημερία και πρόοδο για όλους, για μια κοινωνία ισότητας, δικαιοσύνης και πολιτιστικής δημιουργίας, για μια πατριωτική και υπερήφανη εξωτερική πολιτική.

Ανά μία ώρα γινόταν πεντάλεπτη διακοπή για τους καπνιστές, ώστε να μπορούν να βγουν εκτός αίθουσας, ενώ μετά το πέρας της συνάντησης εργασίας υπήρξε μπουφές για τους βουλευτές, με πρόβλεψη και για χορτοφάγους.

Το πρόγραμμα του Σαββάτου

Το Σάββατο οι συνεδριάσεις θα ξεκινήσουν στις 9:15 το πρωί με μεσημεριανό διάλειμμα στις 2 μετά το μεσημέρι, για να αρχίσουν εκ νέου μετά τις 4, προκειμένου να ολοκληρωθούν πριν τις 9 το βράδυ.

Μετά τις συνεδριάσεις του Σαββάτου ο Στέφανος Κασσελάκης θα παραθέσει δείπνο στους βουλευτές του κόμματος, το οποίο είχε προγραμματιστεί αρχικά για τον «Ταρσανά», αλλά λόγω των καιρικών συνθηκών η Κουμουνδούρου αναζητούσε χθες εναλλακτική λύση.

Όσον αφορά τη διαμονή των βουλευτών, αυτή θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο «Roumani», ενώ παρόντες πλην των βουλευτών θα είναι και οι Γραμματείς του κόμματος, Ράνια Σβίγκου και Γιώργος Βασιλειάδης.

Το Σάββατο και η Ακρίτα: «Θα ρίξω στο σακ βουαγιάζ τις ενστάσεις μου κι ένα δεύτερο πουλόβερ και θα πάω στις Σπέτσες»

Την απόφασή της να πάει στις Σπέτσες, το Σάββατο, προκειμένου να συμμετάσχει στις εργασίες της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ γνωστοποίησε μέσω των social media η βουλευτής Επικρατείας Έλενα Ακρίτα.

Παρά το γεγονός ότι αρχικά είχε πει πως δεν θα πάει στις Σπέτσες, επικρίνοντας την επιλογή Κασσελάκη για το νησί και λέγοντας πως θα μπορούσαν να πάνε κάπου στη Θεσσαλία που είχε πληγεί από τις καταστροφές, φαίνεται τώρα να άλλαξε γνώμη. Η ίδια σε ανάρτησή της, θέλοντας να δικαιολογήσει τη στροφή 180 μοιρών, τονίζει πως αποφάσισε να βάλει την κομματική συσπέιρωση πάνω από όλα.

Η κυρία Ακρίτα επισημαίνει πως «θα ρίξω στο σακ βουαγιάζ τις ενστάσεις μου κι ένα δεύτερο πουλόβερ και θα πάω. Στην απόφαση αυτή συνέβαλε η συνάντηση μου με τον Πρόεδρο του κόμματος που έγινε σε εξαιρετικό κλίμα». Παράλληλα προσθέτει πως «σε μια εποχή όπου ο ΣΥΡΙΖΑ βάλλεται άγρια από εχθρούς και πρώην φίλους, αποφάσισα να βάλω την κομματική μας συσπείρωση πάνω από όλα. Τα υπόλοιπα θα τα βρούμε. Δεν θα τους περάσει. Όση επίθεση κι αν μάς κάνουν, δεν θα τους περάσει. Ενωμένοι μπορούμε».

419817196_316042547494439_1838930121522533867_n

Οι αφίξεις στο νησί

Νωρίτερα, με βαν και ταξί κατέφθασαν, λίγα λεπτά πριν τις 4 το απόγευμα, στην οικία του πρόεδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου Κασσελάκη οι βουλευτές του κόμματος, προκειμένου να ξεκινήσει η τριήμερη συνεδρίαση της ΚΟ της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Δείτε βίντεο από τη στιγμή της άφιξης βουλευτών στην οικία Κασσελάκη με βανάκι:

Πρώτος έφτασε ο αναπληρωτής γραμματέας του κόμματος, Γιώργος Βασιλειάδης και ακολουθούσε το βαν με τους βουλευτές, οι οποίοι είχαν αρχίσει να φτάνουν από τις 12 σήμερα το μεσημέρι στο λιμάνι των Σπετσών.

Αρκετοί κατευθύνθηκαν στα ξενοδοχεία τους και άλλοι απόλαυσαν ένα καφέ, καθώς ο καιρός ήταν σχεδόν ανοιξιάτικος, έχοντας δώσει ραντεβού για την επιβίβαση στο πούλμαν λίγο πριν τις 4 το απόγευμα.

Παρόντες στη συνάντηση ήταν οι εξής:

Χρήστος Γιαννούλης
Κυριακή Μάλαμα
Αλέξανδρος Αυλωνίτης
Πέτρος Παππάς
Αλέξανδρος Μεικοπουλος
Καλλιόπη Βέττα
Μίλτος Ζαμπάρας
Χάρης Μαμουλάκης
Γιάννης Σαρακιώτης
Νίκος Παππάς
Κατερίνα Νοτοπουλου
Διονύσης Καλαματιανός
Γιώργος Καραμέρος
Θεοδώρα Τζάκρη
Ευάγγελος Αποστολάκης
Όθων Ηλιόπουλος
Ράνια Θρασκιά
Ραλλία Χρηστίδου
Σωκρατης Φάμελλος
Βασίλης Κόκκαλης
Συμεών Κεδίκογλου
Γιώργος Γαβρήλος
Θεόφιλος Ξανθόπουλος
Κώστας Μπάρκας
Ανδρέας Παναγιωτόπουλος
Παύλος Πολάκης (έφτασε στις 8 το βράδυ καθώς νωρίτερα είχε προγραμματισμένο χειρουργείο στην Αθήνα)
Γιώτα Πούλου (Θα πάει το Σάββατο)
Νίνα Κασιμάτη (Θα πάει το Σάββατο)
Ρένα Δούρου (Θα πάει το Σάββατο)
Αθήνα Λινού (Θα πάει το Σάββατο)
Έλενα Ακρίτα (Θα πάει το Σάββατο)

Να σημειώσουμε πως οι Μπάρκας και Ξανθόπουλος καθυστέρησαν να φτάσουν στην Κόστα και τελικά αφίχθησαν στο νησί λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της Παρασκευής και ενώ η συνεδρίαση ήταν σε εξέλιξη. Για τον λόγο αυτό πήγαν κατευθείαν στο σπίτι του Κασσελάκη.

mparkas_xanthopoulos__1_
Ο Ξανθόπουλος Θεόφιλος βουλευτής Δράμας που έφτασε με καθυστέρηση

 

oikeia-kasselaki__2_
Ραλλία Χριστίδου, Ράνια Θρασκιά, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος
spiti-kasselaki__1_
Γιάννης Σαρακιώτης, Γιώργος Ψυχογιός και Κατερίνα Νοτοπούλου
spiti-kasselaki__3_
Ο βουλευτής Βασίλης Κόκκαλης
oikeia-kasselakis__8_
Ο βουλευτής Χάρης Μαμουλάκης
oikeia-kasselakis__3_
Όθων Ηλιόπουλος
oikeia-kasselaki-arthrou_2
Οι βουλευτές Γιώργος Καραμέρος και Νίκος Παππάς


Η «μυστική» άφιξη Κασσελάκη την Πέμπτη στις Σπέτσες

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ φέρεται να έφτασε στο νησί με… περιπετειώδη τρόπο τα ξημερώματα της Παρασκευής προκειμένου να αποφύγει τα τηλεοπτικά συνεργεία που είχαν φτάσει από νωρίς το απόγευμα στο νησί. Δεν τα κατάφεραν, ωστόσο, να εξασφαλίσουν ένα πλάνο από την άφιξη του κ. Κασσελάκη στις Σπέτσες, καθώς υπήρξε πρόνοια, για να μείνουν οι τηλεοπτικές κάμερες μακριά από τον Στέφανο Κασσελάκη

Συγκεκριμένα, οι αποσκευές του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ μεταφέρθηκαν σε προβλήτα κοντά στην οικία του, δίνοντας την αίσθηση ότι θα έφτανε και ο ίδιος εκεί. Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να φτάσει με θαλάσσιο ταξί στο κεντρικό λιμάνι των Σπετσών, αιφνιδιάζοντας δημοσιογράφους και τεχνικούς.

xristidou




Πρώτη συνεδρίαση του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας για το 2024

Στη πρώτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου για το νέο έτος συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, τα στοιχεία της εμπορικής κίνησης στην πόλη μας. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εικόνα που συγκεντρώθηκε είναι:

Η εμπορική κίνηση στα καταστήματα της πόλης μας παρουσίασε μια αξιοσημείωτη άνοδο την εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα η οποία συνεχίστηκε με μικρότερη ένταση την εβδομάδα πριν την πρωτοχρονιά. Τα είδη που είχαν την σημαντικότερη κίνηση ήταν, κατά σειρά, τα τρόφιμα ενώ ακολούθησαν η ένδυση – υπόδηση και τα είδη δώρων – παιχνίδια. Σε καμία περίπτωση η όποια αύξηση της κίνησης δεν ισοσκελίζει τις ετήσιες απώλειες τζίρου των ατομικών εμπορικών επιχειρήσεων. Το μεγαλύτερο κομμάτι της κατανάλωσης κατευθύνθηκε και φέτος στις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα. Η επιβάρυνση των εισοδημάτων των πολιτών από την υπερβολική φορολόγηση και από την καλπάζουσα ακρίβεια σε είδη πρώτης ανάγκης περιορίζουν ασφυκτικά την κατανάλωση που προσδοκούμε. Συνεχίζουν να αποτελούν σημαντική «πληγή» στο εισόδημά μας οι χρεώσεις των τραπεζών που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Ελπίζουμε η εκπτωτική περίοδος που ξεκίνησε να φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και μια καλύτερη εμπορική χρονιά για όλους τους συναδέλφους.

Το Συμβούλιο εκτιμώντας ότι έχουμε μπροστά μας μια χρονιά με πολλές υποχρεώσεις (αναβάθμιση ηλεκτρονικών συναλλαγών, πληθωρισμό κλπ.) και ένα νέο φοροληστρικό νόμο στο εισόδημά μας, εύχεται στα μέλη του Συλλόγου και όλους τους επαγγελματίες υγεία, δύναμη και αντοχή σε αυτές τις συνθήκες.

Καβάλα, 11/01/2024

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)




Πρώτη Συνεδρίαση για το 2024 του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας

Συνεδριάζει αυτή την ώρα το νέο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας όπως αυτό διαμορφώθηκε από τις εκλογές του Οκτωβρίου 2023.

Από την συνεδρίαση αναμένεται να γίνει γνωστό το όνομα του Προέδρου του σώματος που αναμένεται να είναι ο Παναγιώτης Μαμτσαδέλης.

Δείτε φωτογραφίες :




Δήλωση Χριστόδουλου Τοψίδη στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (15/11)

Ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης έκανε την κάτωθι δήλωση στην έναρξη της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, την Τετάρτη 15/11. Η εν λόγω συνεδρίαση ήταν η πρώτη συνεδρίαση του οργάνου μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου και πιθανότατα η τελευταία για την τρέχουσα αυτοδιοικητική περίοδο. 

Η δήλωση του κ. Τοψίδη: 

«Κύριοι συνάδελφοι,

θέλω να απευθυνθώ στο Περιφερειακό Συμβούλιο κατά την πρώτη συνεδρίαση του οργάνου μετά τις εκλογές για να ευχαριστήσω τους πολίτες οι οποίοι, τίμησαν με την ψήφο την παράταξη της «Περιφερειακής Σύνθεσης» και την εξέλεξαν στην διοίκηση και εμένα στην θέση του 4ου εκλεγμένου Περιφερειάρχη. Επιπλέον, θα πρότεινα στο προεδρείο να δοθεί η δυνατότητα στους επικεφαλής όλων των παρατάξεων να μιλήσουν (προ Η.Δ.) για τις εκλογές και για την πορεία της ΑΜΘ στην συνέχεια.

Κύριοι συνάδελφοι,

επιθυμώ να προτάξω τις ευχαριστίες προς τους πολίτες που μας εμπιστεύτηκαν την ψήφο τους. Θέλω, επίσης να ευχαριστήσω όλους τους υποψήφιους της παράταξής μας για την συστράτευσή τους στην κοινή προσπάθεια. Όπως επίσης, θέλω να συγχαρώ και τους υποψηφίους όλων των παρατάξεων, οι οποίοι συμμετείχαν στις εκλογές, είτε εξελέγησαν, είτε όχι. Νιώθω ότι αυτό είναι όχι μόνο στοιχείο πολιτικού πολιτισμού αλλά και υποχρέωση δημοκρατικής ουσίας καθώς κατά την δική μας άποψη στο ΠΣ δεν υπάρχουν αντίπαλοι. Υπάρχουν βεβαίως διαφορετικές απόψεις. Αυτό είναι στοιχείο της δημοκρατίας αλλά και της δημοκρατικής θεώρησης, η οποία θέλουμε να μας χαρακτηρίζει. Οι αντίπαλοι είναι τα προβλήματα και όποιος αντιστρατεύεται την αναπτυξιακή προσπάθεια που δικαιούται η περιφέρειά μας.

Κύριοι συνάδελφοι,

Θέλω να τονίσω ότι η φιλοδοξία μας είναι η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλά και το ίδιο το Περιφερειακό Συμβούλιο να είναι σημαντικά διαφοροποιημένα στο τέλος της πενταετούς θητείας κατά την οποία η ΑΜΘ θα διοικηθεί από την «Περιφερειακή Σύνθεση». Στόχος μας είναι η ΑΜΘ να ξεκολλήσει από τις τελευταίες θέσεις της ελληνικής και της ευρωπαϊκής κατάταξης των περιφερειών. Για να επιτευχθεί ο στόχος σκοπεύουμε να αναδιατάξουμε όσο είναι εφικτό τις δυνάμεις της περιφέρειας αλλά και να εισάγουμε και να εφαρμόσουμε την διεκδίκηση ως έννοια και ως πρακτική έναντι κυρίως της κυβέρνησης αλλά και της ΕΕ. Ως ένας άνθρωπος που προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα δεν μπορώ ούτε εγώ, ούτε η παράταξη της «Περιφερειακής Σύνθεσης» να δεχθούμε ότι αρκούμαστε με ό,τι μας παρέχουν και να μην διεκδικούμε όπως κάνουν όλες οι διοικήσεις των περιφερειών στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη.

Σκοπός μας είναι να δρομολογήσουμε τις προσπάθειες μας επενδύοντας πόρους εκεί όπου συγκλίνουν η επιστημονική προσέγγιση αλλά και όπου παρέχεται ο υψηλότερος πολλαπλασιαστής που εγγυάται την καλύτερη απόδοση προς όφελος της οικονομίας αλλά και της κοινωνίας. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης πρέπει να αποκτήσει ένα όραμα ανάπτυξης στα πλαίσια της ευρωπαϊκής περιφερειακής προοπτικής. 

Όσον αφορά  την λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου (καθώς και των άλλων οργάνων) θεωρούμε ότι υποχρέωση της νέας διοίκησης είναι να επιτευχθεί η αναβάθμιση της λειτουργίας με έμφαση σε συζητήσεις ουσίας με γνώμονα την συνθετική λειτουργία. Το Περιφερειακό Συμβούλιο πρέπει να λειτουργεί σε ουσιαστική βάση και όχι σε μία διεκπεραιωτική λογική, όπου το επιτάσσει η νομοθεσία.

Κύριοι συνάδελφοι,

Ο νέος Περιφερειάρχης και η νέα διοίκηση θα απευθύνουμε πρόσκληση με την ανάληψη των καθηκόντων μας ώστε κάθε υγιής δύναμη να συστρατευθεί μαζί μας και κάθε εύλογη πρόταση να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του προγράμματος μας»




Συνεδρίαση Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.) Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας

Συγκλήθηκε και συνεδρίασε την Πέμπτη 09-11-2023 το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Καβάλας με θέματα:

  1. «Πρόληψη και ετοιμότητα αντιμετώπισης κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων ενόψει της χειμερινής περιόδου 2023-2024» και

2.«Πρόληψη και ετοιμότητα αντιμετώπισης κινδύνων από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού ενόψει της χειμερινής περιόδου 2023-2024».

Στη συνεδρίαση προήδρευσε ο Αντιπεριφερειάρχης και Πρόεδρος του ΣΟΠΠ ΠΕ Καβάλας, κ. Πολίτης Αλέξης, παραβρέθηκαν, ο Προϊστάμενος της Δνσης Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ κ. Χουβαρδάς Κων/νος, ο εκπρόσωπος Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας Αποκεντρωμένης Δ/σης Μακεδονίας Θράκης κ. Μιχαήλ Καρακότσογλου, ο Υποδιοικητής Π.Υ Καβάλας Αντιπύραρχος Μορφίδης Γεώργιος, οι Αντιδήμαρχοι για θέματα Πολιτικής Προστασίας Δήμου Νέστου κ. Βλάχος Δημήτριος και Δήμου Καβάλας Κυριάκος Σταυρίδης, Υπηρεσιακοί παράγοντες Δήμων Παγγαίου, Θάσου και Καβάλας, ο Προϊστάμενος του τμημ. Πολιτικής Προστασίας ΠΕ Καβάλας κ. Σταύρος Κιβράκης, υπηρεσιακοί παράγοντες της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων και της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής, καθώς επίσης οι εκπρόσωποι των Υπηρεσιών που αποτελούν τακτικά μέλη του ΣΟΠΠ ΠΕ Καβάλας και φορείς που προσκλήθηκαν και εμπλέκονται στην αντιμετώπιση κινδύνων από πλημμύρες και χιονοπτώσεις – παγετό.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης τοποθετήθηκαν όλοι οι συμμετέχοντες στα επιμέρους ζητήματα που αφορούν τον ρόλο και τις αρμοδιότητες τους, καθώς και τον βαθμό ετοιμότητας, σύμφωνα με τα επιχειρησιακά σχέδια και τα σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών, από πλημμύρες και χιονοπτώσεις – παγετό.

Τα Πρακτικά της Συνεδρίασης θα δημοσιοποιηθούν στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ




Καβαλα | Συνεδρίαση ΣΟΠΠ για σεισμούς

Την Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2023 και ώρα 10:00 θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.) της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, με θέμα:

«Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων». Στο πλαίσιο της παραπάνω σύγκλησης του Οργάνου, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω τηλεδιάσκεψης, θα συζητηθούν θέματα που αφορούν τον σχεδιασμό και τις δράσεις Πολιτικής Προστασίας, για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων. Θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στα μέτρα πρόληψης, ετοιμότητας και συντονισμού των εμπλεκόμενων με το θέμα φορέων.




Συμμετοχή Νίκου Παναγιωτόπουλου σε συνεδρίαση επιτροπής της Βουλής

Η Βουλή επανήλθε στις δραστηριότητες της, μεταξύ των οποίων οι συνεδριάσεις των επιτροπών.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ενημερώνει για τη συμμετοχή του σε μια από αυτές:

Συμμετείχα  στην πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων με μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ημερήσια διάταξη. Προβλέπονται πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις στη κοινοβουλευτική περίοδο που ξεκινάει. Στη φωτογραφία με το προεδρείο της Επιτροπής, Βουλευτές Θανάσης Δαβάκης, Αθανάσιος Ι. Καββαδάς , Στέφανος Σωτ. Γκίκας, τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης / Giannis A. Kefalogiannis, τον Αρχηγό ΓΕΣ Άγγελο Χουδελούδη και τον Βουλευτή Dionisis Xatzidakis.




Έκτακτη συνεδρίαση του Δήμου Θάσου για την πρόληψη εκδήλωσης δασικών πυρκαγιών

Σήμερα, 21 Ιουλίου 2023, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Θάσου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη, πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Συνεδρίαση του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΤΟ) του Δήμου Θάσου με βασικό θέμα τον συντονισμό των εμπλεκομένων φορέων και τη λήψη προληπτικών μέτρων ανεξάρτητου βαθμού επικινδυνότητας του ημερήσιου χάρτη πρόβλεψης κινδύνου πυρκαγιάς για τη Θάσο, λαμβάνοντας υπόψη και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στη Χώρα με την εκδήλωση Δασικών Πυρκαγιών.

Στην συνεδρίαση του ΣΤΟ συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Θάσου κ. Δημήτριος Πιπίνης, ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας κ. Ευστράτιος Πυρήνας, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Καβάλας & Θάσου κ. Σταύρος Κιβράκης, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Δόμησης κ. Σταύρος Τσολάκης, ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Θάσου κ. Κωνσταντίνος Μανίτσας, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου κ. Δημήτριος Μανίτσας, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Θάσου κ. Στυλιανός Ψαρογιάννης, ο Διοικητής του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Θάσου κ. Κωνσταντίνος Κοντογεωργίου, η Προϊστάμενη του Α΄ Λιμενικού Τμήματος Θάσου κα. Ευανθία Αλατά, ο Δασάρχης Θάσου κ. Γεώργιος Ράνης, ο Διοικητής του Λόχου Εθνοφυλακής Θάσου κ. Χρήστος Χαντζάρας, ο Δημοτικός Σύμβουλος της Αντιπολίτευσης κ. Λάμπρος Λαμπρινίδης, οι εκπρόσωποι της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας & Θάσου κα. Δέσποινα Καρτάλη και κ. Θεόδωρος Παπαγεωργίου, οι Δημοτικοί Δασοφύλακες, εθελοντικές ομάδες πυροπροστασίας της Θάσου και στελέχη του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Θάσου.

Σκοπός της συνεδρίασης ήταν η αναλυτική ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων φορέων για την κατάσταση της Θάσου και τον συντονισμό ενεργειών πρόληψης, λαμβάνοντας υπόψη και τις προβλεπόμενες καιρικές συνθήκες αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στη Χώρα με την εκδήλωση Δασικών Πυρκαγιών.

Μετά το πέρας της συνάντησης, στην οποία διαπιστώθηκε η ετοιμότητα και η αγαστή συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων της Θάσου, οι συμμετέχοντες κάλεσαν τους πολίτες της Θάσου να βρίσκονται σε διαρκή επαγρύπνηση, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να εφαρμόζουν πιστά τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την αποφυγή εκδήλωσης

Δασικών Πυρκαγιών, ακόμη και όταν ο Δείκτης του Ημερήσιου Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς δεν το απαιτεί. Χαρακτηριστικά επεσήμαναν ότι απαγορεύεται το άναμμα φωτιάς για
οποιονδήποτε λόγο καθώς και οι θερμές εργασίες στην ύπαιθρο.

Σχετικά, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε τα εξής: «Διανύουμε την καρδιά της τρέχουσας αντιπυρικής περιόδου με ακραία καιρικά φαινόμενα υψηλών θερμοκρασιών για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όλοι οι φορείς από κοινού και σε συνεργασία με τους πολίτες οφείλουμε να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο την επαγρύπνησή μας προκειμένου να προστατεύσουμε το σπάνιο φυσικό περιβάλλον του τόπου μας αλλά και τις περιουσίες μας.

Ο Δήμος της Θάσου τίθεται σε συνεχή αυξημένη επαγρύπνηση και προς την κατεύθυνση αυτή διά του προσωπικού του θα πραγματοποιεί συνεχείς περιπολίες. Καλώ όλους τους κατοίκους της Θάσου να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να επαγρυπνούν και να αναφέρουν άμεσα ενδείξεις φωτιάς – καπνού, στις αρμόδιες αρχές. Η προστασία του τόπου μας από τις πυρκαγιές είναι υποχρέωση και ευθύνη όλων μας».

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Στις 15:30 η συνεδρίαση της ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ

Στις 15:30 θα συνεδριάσει η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση. Η συνεδρίαση επρόκειτο να ξεκινήσει στις 13:00, ωστόσο μετατέθηκε για τις 15:30.

Τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος θα συζητήσουν το μείζον θέμα του νέου προέδρου του κόμματος, καθώς το κορυφαίο όργανο θα συνεδριάσει το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 15 – 16 Ιουλίου. Αυτό σημαίνει ότι την τρέχουσα εβδομάδα θα γίνει μια πλειάδα από παρασκηνιακές διαβουλεύσεις μιας και σε έξι ημέρες θα πρέπει να έχουν «κλειδώσει» οι υποψηφιότητες.

Με επιστολή του προς τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής ο Δ. Τεμπονέρας ζητεί τη μετάθεση των διαδικασιών μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

«Πρέπει να προκύψει ένα αντιπροσωπευτικό συνέδριο, που θα εκλέξει νέα όργανα και φυσικά νέο Πρόεδρο, μέσα από τις υφιστάμενες ή νέες καταστατικές μας διαδικασίες. Κατόπιν τούτων, εκτιμούμε ότι το συνέδριο, πρέπει να γίνει συντεταγμένα μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, σε μια ανοιχτή, επίπονη και επίμονη διαδικασία, χωρίς βιαστικές επιλογές», δήλωσε ο κ. Τεμπονέρας.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Συνέλευση της Οικονομικής Επιτροπής στον Δήμο Σερρών

Η 26η Τακτική Συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, θα γίνει την Δευτέρα 15 Μαΐου 2023 και
ώρα 12:00 μ.μ, στην πρώην αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, για συζήτηση και λήψη αποφάσεων σταπαρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:

ΘΕΜΑ 1ο:  Άσκηση ή μη ενδίκου μέσου κατά της υπ’ αρ. 527/2023 απόφασης του Ζ ́ ΟΥΣΙΑΣ Τμήματος του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, σχετικής με την αριθμό καταχώρησης ΑΓ 43/2021 Αγωγής της ομόρρυθμης τεχνικής εταιρίας με την επωνυμία “Ε. ΜΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε.” και το διακριτικό τίτλο ̈ΓΡΑΣΤΙΣ Ο.Ε.”, κατά του Ο.Τ.Α. με την επωνυμία “ΔΗΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ”.

ΘΕΜΑ 2ο: Έγκριση της υπ ́ αριθ. 03/2023 μελέτης της Διεύθυνσης Καθαριότητας του Δήμου Σερρών, καθορισμός του τρόπου εκτέλεσης αυτής, κατάρτιση των όρων διακήρυξης και της περίληψης, για την ανάδειξη αναδόχου/ων για την «Προμήθεια λιπαντικών για το έτος 2023», προϋπολογισμού 90.800,00€ χωρίς ΦΠΑκαι 112.592,00€ με ΦΠΑ. 2023», προϋπολογισμού 90.800,00€ χωρίς ΦΠΑ και 112.592,00€ με ΦΠΑ.

ΘΕΜΑ 3ο: Έγκριση της υπ ́ αριθ. 73/2022 μελέτης της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Σερρών,καθορισμός του τρόπου εκτέλεσης αυτής, κατάρτιση των όρων διακήρυξης, της περίληψης, και Επιτροπής Διαγωνισμού του έργου: «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΧΑΡΩΝ ΣΤΙΣ Δ.Ε. ΣΕΡΡΩΝ & ΛΕΥΚΩΝΑ» προϋπ/σμού: 74.000,00 € με Φ.Π.Α. 24%.

ΘΕΜΑ 4ο: Έγκριση του πρακτικού Ι/05-05-2023 της Επιτροπής Διαγωνισμού, ελέγχου προσκόμισης των εγγυητικών συμμετοχής, στα πλαίσια του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού, με συστημικό αριθμό 187705, για την παροχή υπηρεσίας με τίτλο «Καταπολέμηση παρόδιας βλάστησης του Δήμου Σερρών», προϋπολογισμού 120.800,00€ χωρίς ΦΠΑ

ΘΕΜΑ 5ο: Έγκριση πρακτικού ΙΙ/05-05-2023 της επιτροπής διαγωνισμού ελέγχου δικαιολογητικών για τη διενέργεια του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού, με χρήση ΕΣΗΔΗΣ (194647), του έργου «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑΣ ΚΑΙ
ΚΑΘΕΤΗΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ 2022-2023», προϋπολογισμού 266.124,96€ χωρίς ΦΠΑ και 329.994,95€ με
ΦΠΑ και ανάδειξη οριστικού αναδόχου.

ΘΕΜΑ 6ο: Έγκριση όρων δημοπρασίας εκμίσθωσης τμημάτων των υπ’ αρ. 94, 555, 430, 444, 2702 και 7503 αγροτεμαχίων του αγροκτήματος Σερρών.

ΘΕΜΑ 7ο: Έγκριση όρων δημοπρασίας εκμίσθωσης του υπ’ αρ.1210 αγροτεμαχίου του αγροκτήματος Λευκώνα με σκοπό την επέκταση βιοτεχνικής εγκατάστασης.

ΘΕΜΑ 8ο: Έγκριση κατ’ εξαίρεση οδήγησης κρατικών οχημάτων από υπαλλήλους και αιρετούς που δεν κατέχουν νομοθετημένη θέση οδηγού.

ΘΕΜΑ 9ο:  Έγκριση μετακίνησης του με αριθμό κυκλοφορίας ΚΗΙ-9544 υπηρεσιακού οχήματος εκτός Νομού, την 10 η Μαΐου 2023, με προορισμό την Άρτα, για τη μεταφορά του Δημάρχου Σερρών κ. Αλέξανδρου Χρυσάφη, προκειμένου να λάβει μέρος στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ.

ΘΕΜΑ 10ο: Έγκριση μετακίνησης του με αριθμό κυκλοφορίας ΚΗΙ-9546 υπηρεσιακού οχήματος εκτός Νομού, την 10 η Μαΐου 2023, με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, για την μετάβαση των υπαλλήλων του Δήμου μας κ.κ. Μαδεμλή Ελένης και Παπακωνσταντίνου Μαρίας, στη ΔΙΠΕΧΩΣ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, για υποθέσεις του Δήμου.

ΘΕΜΑ 11ο:  Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης συνολικού ποσού 10.542,48€ με Φ.Π.Α., για την προμήθεια επίπλων γραφείου και λοιπού εξοπλισμού για τις ανάγκες του Δήμου Σερρών.

ΘΕΜΑ 12ο: Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης συνολικού ποσού 27.650,76€ με Φ.Π.Α., για την προμήθεια γραφικής ύλης και λοιπών υλικών γραφείου, φωτοτυπικού υλικού (φωτοαντιγραφικού χαρτιού).

ΘΕΜΑ 13ο: Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης συνολικού ποσού 10.212,82€ με Φ.Π.Α., για την επιχορήγηση από ΣΑΤΑ Σχολείων της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Σερρών.

ΘΕΜΑ 14ο: Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης συνολικού ποσού 4.933,06€ με Φ.Π.Α., για την προμήθεια ανταλλακτικών και
επισκευαστικών εργασιών για το αρ. κυκλοφορίας ΚΗΗ-4598 απορριμματοφόρο της Δ/νσης Καθαριότητας του Δήμου
Σερρών.

ΘΕΜΑ 15ο: Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης συνολικού ποσού 5.709,72€ με Φ.Π.Α., για την προμήθεια και τοποθέτηση ανταλλακτικών για το αρ. κυκλοφορίας ΚΗΗ-4598 απορριμματοφόρο της Δ/νσης Καθαριότητας του Δήμου Σερρών.

ΘΕΜΑ 16ο: Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης συνολικού ποσού 4.346,28€ με Φ.Π.Α., για την προμήθεια ανταλλακτικών και
επισκευαστικών εργασιών για τα αρ. κυκλοφορίας ΚΗΗ-4599 και ΚΗΗ-4597 απορριμματοφόρα της Δ/νσης Καθαριότητας
του Δήμου Σερρών.

ΘΕΜΑ 17ο: Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης συνολικού ποσού 1.625,92€ με Φ.Π.Α., για τη δαπάνη πραγματοποίησης διαγνωστικών ελέγχων, προμήθειας και τοποθέτησης ανταλλακτικών για το αρ. κυκλοφορίας ΚΗΗ-8527 φορτηγό (με γερανό) όχημα της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Σερρών.

ΘΕΜΑ 18ο: Αναμόρφωση εγκεκριμένου προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 (11η), που αφορά την αποδοχή ποσού 19.700,00 € για την υλοποίηση του έργου «Προμήθεια εμβολίων και λοιπών φαρμακευτικών ουσιών για τον εμβολιασμό ζώων συντροφιάς και την άμεση περίθαλψή τους σε περίπτωση δηλητηριάσεων, σύμφωνα με τις υποχρεώσεις των Δήμων που
απορρέουν από τον ν.4830/2021» που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Φιλόδημος ΙΙ.

ΘΕΜΑ 19ο:  Αναμόρφωση εγκεκριμένου προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 (12η), που αφορά την αποδοχή χρηματοδότησης ποσού 2.795,80 € για την κάλυψη μέσω σχολικών επιτροπών των λειτουργικών δαπανών των σχολικών μονάδων στις οποίες θα διεξαχθεί ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός (Προκήρυξη ΑΣΕΠ 2Γ/2022).

ΘΕΜΑ 20ο:  Αναμόρφωση εγκεκριμένου προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 (13η), που αφορά την αποδοχή ποσού 97.514,11 € για Επιχορήγηση Δήμων για την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών από τις δομές ΚΔΑΠ.

ΘΕΜΑ 21ο: Αναμόρφωση εγκεκριμένου προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 (14η), που αφορά την τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος Δήμου Σερρών έτους 2023.

ΘΕΜΑ 22ο: Αναμόρφωση εγκεκριμένου προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 (15η), για την ενίσχυση κωδικών που αφορούν οφειλές παρελθόντων οικονομικών ετών.