Γ.Πασχαλίδης | Μετά από συνεχείς προσπάθειες καταβάλλονται οι αποζημιώσεις για ANTONOV

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους αγρότες, των οποίων οι καλλιέργειες καταστράφηκαν λόγω της συντριβής του ουκρανικού αεροσκάφους ANTONOV, ότι έχει αποφασισθεί και θα εκδοθεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η καταβολή αποζημίωσης στο συνολικό ποσό των 151.501€.

Ειδικότερα, ο υπολογισμός της αποζημίωσης θα γίνει ανά στρέμμα βάσει της ασφαλιζόμενης αξίας. Πρόκειται να αποζημιωθούν οι εξής καλλιέργειες: Ηλίανθος, Σπανάκι, Φασολάκια, Τριφύλλι, Ελιές, Καρύδια, Αραβόσιτος, Οπωροκηπευτικά και Λεύκες.

Υπενθυμίζεται ότι ο Βουλευτής από την πρώτη στιγμή έσπευσε να ενημερώσει και να μεταφέρει τόσο στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων όσο και στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας το δίκαιο αίτημα αποζημίωσης για τους πληγέντες αγρότες, καθ’ όλο δε το χρονικό διάστημα πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων με τους αρμοδίους, θίγοντας επανειλημμένως το ζήτημα των αποζημιώσεων (βλ/τε ενδεικτικά  σχετικά από 4.8.2022, 9.2.2023, 12.8.2023, 31.8.2023, 3.4.2024, 17.7.2024, 24.9.2024 δελτία τύπου) . 

O Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες, η σημερινή απόφαση δίνει επιτέλους λύση στο μεγάλο ζήτημα της αποζημίωσης των πληγέντων αγροτών μας μετά την πτώση του αεροσκάφους ANTONOV το καλοκαίρι του 2022. Το ενδιαφέρον μου για το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν διαρκές και οι αναφορές μου σε αυτό υπήρξαν επαναλαμβανόμενες τόσο σε επίπεδο των συναρμοδίων Υπουργών όσο και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Χαίρομαι ιδιαιτέρως για αυτήν την εξέλιξη, καθώς ικανοποιείται ένα ακόμη δίκαιο αίτημα του αγροτικού κόσμου της Π.Ε. Καβάλας.»




Σεισμοί στη Σαντορίνη: Συνεχείς δονήσεις τη νύχτα, η μεγαλύτερη στα 4,1 Ρίχτερ

Δεκάδες σεισμικές δονήσεις καταγράφηκαν στη διάρκεια της νύχτας μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού.

Ωστόσο, δεν ήταν μεγάλης έντασης, στα επίπεδα των προηγούμενων ημερών. Η μεγαλύτερη μετρήθηκε στα 4,1 Ρίχτερ, ενώ μία, στις 02:27, ήταν εκτός του σεισμικού σμήνος, 4χλμ δυτικά της Σαντορίνης. Συνολικά καταγράφηκαν 40 σεισμοί άνω του 1 Ρίχτερ από τα μεσάνυχτα ως τις 06:00, οι περισσότεροι εντάσεως 3 και 3,8 Ρίχτερ.

Οι σεισμολόγοι βλέποντας το φαινόμενο να μην μειώνεται ως προς τον ρυθμό, αποφάσισαν νέα μέτρα και για την εβδομάδα που έρχεται, σε Σαντορίνη, Αμοργό, Ιο και Ανάφη.

Σεισμοί στη Σαντορίνη: Στις έρευνες και υποθαλάσσιοι σεισμογράφοι

Την ίδια ώρα, οι ειδικοί συνεχίζουν τις έρευνες για το φαινόμενο. Μέσα στην εβδομάδα, αναμένεται να ξεκινήσουν και συλλογή στοιχείων με φορητούς υποθαλάσσιους σεισμογράφους, οι οποίοι θα τοποθετηθούν, εφ’ όσον το επιτρέψουν και οι καιρικές συνθήκες.

ΕΚΠΑ: Πώς ξεκίνησε η συνεχιζόμενη σεισμική δραστηριότητα στην Σαντορίνη

«Εάν ο καιρός το επιτρέψει, τη Δευτέρα θα έχουμε τα στοιχεία από τους φορητούς υποθαλάσσιους σεισμογράφους» είπε στον ΣΚΑΪ η καθηγήτρια Γεωλογικής Ωκεανογραφίας του ΕΚΠΑ, Εύη Νομικού.

«Στην Επιτροπή συζητήσαμε κυρίως το σεισμολογικό κομμάτι, αλλά επίσης είδαμε και τα γεωφυσικά δεδομένα της θάλασσας, δηλαδή αναλύσαμε όλες τις τεκτονικές ζώνες που υπάρχουν γύρω από αυτή την περιοχή που τώρα ενεργοποιείται, δίνει δηλαδή αυτούς τους μικροσεισμούς και γι αυτό, όπως παρατήρησε και ο κόσμος, είναι ότι τοποθετούμε περισσότερα όργανα και ευτυχώς δεν τοποθετούμε όργανα μόνο στη χέρσο.Τοποθετούμε και όργανα και στον υποθαλάσσιο χώρο. Ήδη, αν ο καιρός μάς το επιτρέψει, τη Δευτέρα θα πάρουμε τους υποθαλάσσιους σεισμογράφους, τους φορητούς μέσα από την Καλντέρα της Σαντορίνης. Θα πάρουμε τα δεδομένα τα οποία θα μας δείξουν τη μικροσεισμικότητα της περιοχής και θα είναι πολύτιμα δεδομένα τα οποία θα ενωθούν με τους χερσαίους σεισμογράφους. Άρα θα έχουμε μία καλύτερη ανάλυση των δεδομένων των σεισμογράφων, για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα το φαινόμενο των μηχανισμών γένεσης» ανέφερε.

Η καθηγήτρια επανέλαβε ότι «η σεισμική δραστηριότητα η οποία εντοπίζεται βορειοανατολικά της Σαντορίνης δεν συσχετίζεται με κάποια ηφαιστειακή έκρηξη», ενώ γνωστοποίησε ότι τον Μάρτιο αναμένονται στην Ελλάδα ξένα ωκεανογραφικά πλοία που θα συλλέξουν περισσότερα δεδομένα τα οποία και θα προσφέρουν στην ελληνική επιστημονική κοινότητα.

Όπως δήλωσε η ίδια, αυτό που θα γίνει τις επόμενες μέρες είναι ότι θα ξαναπάει ένα αυτόνομο υποβρύχιο όχημα το οποίο θα έχει ειδικούς σένσορες και θα καταδυθεί μέχρι τα 500 μέτρα. «Είναι σαν να κάνει κύκλους κοντά στις υδροθερμικές καμινάδες. Θα συλλέξει στοιχεία της στήλης του νερού και θα ξανανέβει στην επιφάνεια για να μπορέσουμε να συγκρίνουμε αυτά τα δεδομένα. Από τότε που ξεκίνησε η κρίση, στις 27 Ιανουαρίου», υπογράμμισε χαρακτηριστικά αναφέροντας πως αυτό θα γίνει Τετάρτη ή Πέμπτη.

Στις έρευνες και ξένοι επιστήμονες

Ακόμη, σημειώνει πως θα υπάρχει μέσα στον Μάρτιο βοήθεια με ξένους επιστήμονες που θα συνδράμουν στις υποθαλάσσιες έρευνες.

«Θα έρθουν κάποιες διεθνείς ωκεανογραφικές αποστολές τον Μάρτιο, έγινε μια συνάντηση εχθές, συζήτηση διαδικτυακή, όπου πλέον και οι ξένοι επιστήμονες ενώνουν τις δυνάμεις τους και θα έρθουν ξένα ωκεανογραφικά πλοία για να συλλέξουμε περισσότερα δεδομένα και να τα προσφέρουν στην ελληνική επιστημονική κοινότητα», τόνισε η κ. Νομικού, που εκτίμησε ότι τον Μάρτιο θα έχει ηρεμήσει η κατάσταση.

«Δεν θα φτάσουμε έως τον Μάρτιο σε αυτή την κατάσταση. Εμείς όμως δεν θα σταματήσουμε να μελετάμε αυτό τον χώρο, γιατί αυτός ο χώρος είναι πάρα πολύ ενεργός και η Σαντορίνη για μας και το λέμε στους φοιτητές είναι ένα σούπερ μάρκετ φυσικών καταστροφών και δυστυχώς είδαμε ότι δεν συμβαίνουν τόσα πολλά στη χέρσο, όσο πολλά περισσότερα συμβαίνουν στη θάλασσα. Η θάλασσα κρύβει τα δικά της μυστικά και πρέπει με ιδιαίτερο τρόπο να εξετάζουμε και να αναλύουμε τα δεδομένα.

iefimerida.gr




Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση – WWF: Οι συνεχείς πυρκαγιές έχουν καταστρέψει τον βιότοπο χιλιάδων ζώων

Έκκληση για την προστασία της άγριας ζωής, με αφορμή τις πρόσφατες πυρκαγιές και τις κλιματολογικές συνθήκες που προηγήθηκαν.

Έκκληση για προστασία της άγριας ζωής απευθύνει το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση – WWF Greece, αναφερόμενο τόσο στις πρόσφατες πυρκαγιές, όσο και στις κλιματολογικές συνθήκες που προηγήθηκαν. Όπως αναφέρει: «Οι διασώστες της ANIMA βρίσκονταν στις φωτιές που έκαψαν την Αττική απεγκλωβίζοντας ζώα με τις υποδείξεις της Πυροσβεστικής, σύμφωνα και με νέα σχετική εγκύκλιο της Πολιτικής Προστασίας».

Ζητώντας στήριξη το WWF συμπληρώνει: «Δυστυχώς οι δύσκολες ημέρες δεν έχουν τελειώσει ακόμη. Οι συνεχείς πυρκαγιές έχουν καταστρέψει τον βιότοπο χιλιάδων ζώων. Μόνο τον Ιούνιο, περισσότερα από 1.700 άγρια ζώα – θύματα των ακραίων θερμοκρασιών, τα περισσότερα πουλιά, έφτασαν στο Κέντρο Περίθαλψης της ΑΝΙΜΑ ενώ το περασμένο καλοκαίρι εισήχθησαν περισσότερα από 300 πυρόπληκτα άγρια ζώα. Με τη δωρεά σου μπορείς να βοηθήσεις στην αποκατάσταση των δασών μας και να περιθάλψεις τα τραυματισμένα ζώα. Σώσε την άγρια ζωή σήμερα».

xronos.gr




Ανακοίνωση του ΚΚΕ Καβάλας για τις συνεχείς διακοπές ρεύματος στην πόλη

Οι διακοπές ρεύματος και στην περιοχή της Καβάλας έχουν γίνει καθημερινότητα.

Σχεδόν κάθε μέρα μεγάλα τμήματα της πόλης και των προαστικών οικισμών μένουν χωρίς ρεύμα. Την ώρα που η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος εκτοξεύεται μέρα με τη μέρα, λαϊκά νοικοκυριά και επαγγελματίες ταλαιπωρούνται και καταστρέφονται τρόφιμα και εμπορεύματα, η κυβερνητική κοροϊδία συνεχίζεται με εκτεταμένες και πολύωρες διακοπές ρεύματος εν μέσω καύσωνα.

Η κυβερνητική δικαιολογία που επαναλαμβάνουν επιχειρησιακά και κυβερνητικά στελέχη για την ”παλαιότητα υποδομών” είναι περισσότερο εξοργιστική ακόμη και από τις διακοπές τις ίδιες. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η πολυδιαφημισμένη ”απελευθέρωση” της αγοράς Ενέργειας και η πολιτική της ”πράσινης μετάβασης”, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, ούτε την τιμή του ρεύματος συγκράτησε ούτε τις υποδομές κατάφερε να εκσυγχρονίσει, όπως υπόσχονταν. Κατάφερε όμως να αυξήσει τα κέρδη των ομίλων της Ενέργειας, αφού άλλωστε αυτός ήταν και ο στόχος από την αρχή. Φτάνει πια.

Ο λαός και πληρώνει «τα μαλλιά της κεφαλής του» και ταλαιπωρείται σε συνθήκες καύσωνα. Η σύγκρουση με αυτήν την πολιτική είναι μονόδρομος για την ανακούφιση των λαϊκών νοικοκυριών, με κατάργηση του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, αξιοποίηση όλων των εγχώριων πηγών, συμπεριλαμβανομένου του λιγνίτη, και κατάργηση των έμμεσων φόρων, που ανεβάζουν ακόμη παραπάνω την τιμή.




Οι έλεγχοι είναι συνεχείς στα πρατήρια καυσίμων και επιβάλλονται τα αντίστοιχα πρόστιμα

«Θέλουμε η τιμή του οβελία να μείνει αμετάβλητη σε σχέση με πέρυσι, περίπου στα 10 ευρώ», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας

Στο Κανάλι Ένα 90.4 μίλησε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας τονίζοντας ότι «συνεχείς είναι οι έλεγχοι και στα πρατήρια καυσίμων και επιβάλλονται τα αντίστοιχα πρόστιμα, προκειμένου να προστατευθούν οι καταναλωτές από την αθέμιτη κερδοφορία».

Γενικότερα για τις δράσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση σχετικά με την πάταξη της ακρίβειας, ο υπουργός επεσήμανε ό,τι έχουν αρχίσει και αποδίδουν καρπούς. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στα «καλάθια» που έχει δημιουργήσει το υπουργείο, τα οποία, όπως είπε, βοηθούν τον καταναλωτή να ψωνίζει φθηνότερα προϊόντα.

Αναφερόμενος στο «Καλάθι του Πάσχα» υπογράμμισε ό,τι «θέλουμε η τιμή του οβελία να μείνει αμετάβλητη σε σχέση με πέρυσι, περίπου στα 10 ευρώ. Με το Καλάθι του Πάσχα, δίνουμε την επιλογή στον καταναλωτή να αγοράσει φθηνά». Για το δε το «Καλάθι του νονού», ο υπουργός επισήμανε ότι «θα περιλαμβάνει λαμπάδες, παπούτσια και παιχνίδια», υπογραμμίζοντας ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έχει βοηθήσει πολύ τα νοικοκυριά.

Τέλος σημείωσε ότι και ο ίδιος ο καταναλωτής μπορεί να ελέγχει τις τιμές μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Συνεχείς διακρίσεις και βραβεύσεις της Καβαλιώτικης Εταιρίας Πληροφορικής Lioncode

Η Lioncode και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χρήστος Παπαδάκης κατακτούν συνεχώς διακρίσεις και αποσπούν το ένα χρυσό βραβείο μετά το άλλο.

Η Εταιρία πλέον έχει επεκταθεί εκτός από την Χρυσούπολη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και έχει 6 βραβεύσεις στα κορυφαία βραβεία πληροφορικής στην Ελλάδα ξεπερνώντας εταιρίες όπως Cosmote, Intrasoft, ΟΠΑΠ κ.α

Παράλληλα έχει κατακτήσει 2 χρυσά βραβεία για ψηφιακά έργα για άτομα με αναπηρία και για την βιωσιμότητα του Περιβάλλοντος.

Μάλιστα πρόσφατα βραβεύτηκε από το Δ.Σ του Επιμελητηρίου Καβάλας για την σπουδαία δράση της εταιρίας.

Για όλες αυτές τις διακρίσεις ο διευθύνων σύμβουλος και ιδιοκτήτης της εταιρίας Χρήστος Παπαδάκης μίλησε στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη.




Σέρρες | Συνεχείς επισκέψεις Βούλγαρων προσκυνητών στη Νιγρίτα

Η Βουλγαρία μπορεί να αποτελέσει πηγή εισοδήματος και προοπτικών για τη Νιγρίτα και το Δήμο Βισαλτίας, μετά την συντονισμένη προσπάθεια της τοπικής εκκλησίας και της δημοτικής αρχής.

Η Βουλγαρία έχει γίνει τουριστικά και επενδυτικά, γειτονιά της Ελλάδας. Σχεδόν κάθε δεύτερος πολίτης της χώρας μιλά για την Ελλάδα, τα ταξίδια του εδώ ενώ, χιλιάδες έχουν αγοράσει ακίνητα στη χώρα και συνεχίζουν με σημαντικό ενδιαφέρον.

Ένα μικρό κομμάτι από τους γείτονες επισκέπτες άρχισε να διεκδικεί και ο Δήμος Βισαλτίας μετά την μεταφορά για προσκύνημα του Ιερού του λειψάνου του Αγίου Γεωργίου από τη Νιγρίτα στη Βουλγαρία με τις ευλογίες του σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου και την συνοδεία του δημάρχου Αθανάσιου Μασλαρινού.

Πολλοί Βούλγαροι λοιπόν, επισκέπτονται το μητροπολιτικό Ι.Ν. του Αγίου Γεωργίου για να προσκυνήσουν το χέρι του Αγίου το οποίο φυλάσσεται στο ναό, να ξεναγηθούν στο λαογραφικό μουσείο, να περιπλανηθούν στις γειτονιές της πόλης και στην αγορά και να γευτούν την ντόπια κουζίνα.

Έτσι, την προηγούμενη εβδομάδα, μια ομάδα Βούλγαρων επισκεπτών ξεναγήθηκε στο λαογραφικό Μουσείο της «Γερακίνας» από την ειδική συνεργάτιδα του δημάρχου κα Ευαγγελία Μπάτσιου.

Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν την αναπαράσταση μιας κλασσικής αστικής οικίας της Νιγρίτας, όπου σε μια γωνιά υπάρχει η κρεβατοκάμαρα του ζευγαριού με το παραδοσιακό κρεβάτι και τα στρωσίδια και τα υφαντά, σε άλλη ο χώρος συνεύρεσης και φαγητού με το σοφρά, τα οικιακά σκεύη, την πινακωτή, κλπ. Σε μια τρίτη γωνιά κοντά στο παράθυρο γίνεται αναπαράσταση της ζωής των κοριτσιών που έμεναν μέσα στο σπίτι και έπλεκαν ή κεντούσαν βλέποντας τον κόσμο από το παράθυρο. Φυσικά δεν λείπει ο αργαλειός, τα υφαντά, μια επίσημη γυναικεία φορεσιά και μια ανδρική καθημερινή φορεσιά. Είχαν επίσης την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα γύρω από την ιστορία και την οικονομία του τόπου.




Έβρος | Πίεση στο Αεροδρόμιο “Δημόκριτος” από τις συνεχείς πτήσεις των εναέριων μέσων

Έντονη είναι η πίεση το τελευταίο διάστημα λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών στο Αεροδρόμιο “Δημόκριτος” της Αλεξανδρούπολης.

Όπως σημειώνει ο Αερολιμενάρχης Στέλιος Ζαντανίδης μέσα σε διάστημα λίγων ημερών δεκαπλασιάστηκαν οι κινήσεις στον αέρα λόγω των εναέριων μέσων από την Ελλάδα και από το εξωτερικό.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :