Ανοιχτοί δίαυλοι και συναίνεση στο επίκεντρο Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη

Λίγα λεπτά μετά τις 12 το μεσημέρι ξεκίνησε η συνάντηση που έχουν ο Κυριάκος Μητσοτάκηςμε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκο Ανδρουλάκη, στο γραφείο του πρωθυπουργού στη Βουλή. Ο πρώτος διάλογος των δύο μπροστά στις κάμερες περιεστράφηκε γύρω από την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στο Λονδίνο και τις εξελίξεις όσον αφορά τα Γλυπτά του Παρθενώνα, με τον πρωθυπουργό να ζητά «ανοιχτό διαύλο επικοινωνίας» και τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ να σημειώνει ότι «ο μόνος τρόπος να πάμε μπροστά είναι η συναίνεση».

Τους κ.κ. Μητσοτάκη και Ανδρουλάκη περίμεναν, κατά πληροφορίες, δύο δίσκοι με κουραμπιέδες της Ντόρας Μπακογιάννη.

«Κάθε πράγμα στον καιρό του, χαίρομαι που μας δίνεται αυτή η ευκαιρία θέλω να έχουμε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την έναρξη της συνάντησης

Όταν μπήκε στο γραφείο ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης του είπε «με ρώτησαν τι θα σε κέρασω και τους είπα ντολμαδάκια».

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην επίσκεψή του στο Λονδίνο και στην υπόθεση των Γλυπτών του Παρθενώνα λέγοντας «ενδιαφέρουσα η επίσκεψη. Τον γνωρίζω καλά (σ.σ. τον Κιρ Στάρμερ). Αναμένουμε εξελίξεις».

«Προφανώς δεν είναι δουλειά της αντιπολίτευσης να συμφωνεί με κυβέρνηση. Να έχουμε έναν δίαυλο επικοινωνίας. Προσβλέπουμε σε αυτή την ειλικρινή επικοινωνία» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης.

Από την πλευρά του ο Νίκος Ανδρουλάκης είπε αρχικά για τα Γλυπτά του Παρθενώνα «για το ΠΑΣΟΚ είναι συμβολισμός του εθνικού στόχου ενός αγώνα που ξεκίνησε η Μελίνα Μερκούρη».

Πρόσθεσε, δε, στη συνέχεια ότι «ο μόνος τρόπος να προχωράμε μπροστά είναι η συναίνεση αλλά με έναν ειλικρινή διάλογο. Έχουμε καταθέσει προτάσεις».

Πριν την έναρξη της συνάντησης ο πρωθυπουργός ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους «τι έχει για κέρασμα;» και απάντησε «ό,τι ζητήσει ο φιλοξενούμενος».

Σε νέα ερώτηση, δε, αν θα προσφέρει ρακί ή πράσινο τσάι, ο πρωθυπουργός σχολίασε «πράσινο τσάι πίνω εγώ συνέχεια».

Ερωτηθείς ο πρωθυπουργός αν το ραντεβού που αργεί τρία χρόνια, γίνεται καλύτερο, αφού γέλασε, σχολίασε «είμαστε στην ώρα μας. Κάθε πράγμα στον καιρό του».

Όλος ο διάλογος Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη στην έναρξη της συνάντησής τους

Μητσοτάκης: Καλώς τον
Ανδρουλάκης: Όλα καλά, πώς είσαι;
Μητσοτάκης: Με ρώτησαν τι να σε κεράσω και τους απάντησα…
Ανδρουλάκης: Ντολμαδάκια
Μητσοτάκης: Πράσινο τσάι
Ανδρουλάκης: Πώς πήγε η συνάντηση με τον Σταρμερ χθες;
Μητσοτάκης: Πήγε καλά. Ήταν ενδιαφέρουσα συζήτηση. Γνωρίζω καλά τον Βρετανό πρωθυπουργό αλλά ήταν η πρώτη φορά που συναντηθήκαμε θεσμικά. Συζητήσαμε εφ’ όλης της ύλης για το γνωστό ζήτημα (σ.σ. τα Γλυπτά του Παρθενώνα) και αναμένουμε εξελίξεις.

Χαίρομαι πολύ που μας δίνεται η δυνατότητα να κάνουμε αυτή τη συνάντηση και με τη νέα σου ιδιότητα, να σε συγχαρώ και επίσημα καθώς τώρα είσαι και πολιτειακός παράγοντας. Προφανώς δεν είναι δουλειά της αντιπολίτευσης να συμφωνεί με την κυβέρνηση, θα ήταν παράδοξο αυτό να συμβαίνει σε μεγάλη συχνότητα, έχουμε όμως μια υποχρέωση να έχουμε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας και σε προσωπικό επίπεδο και να συζητούμε με ειλικρίνεια, ζητήματα που πρέπει να έχουμε και αντικείμενο κατ΄ιδίαν συνάντησης. Αυτό επιβάλουν οι καταστάσεις και οι δύσκολοι καιροί που διανύουμε

Ανδρουλάκης: Ευχαριστώ για την πρόσκληση. Για το ΠΑΣΟΚ είναι σημαντικός συμβολισμός η επίτευξη του εθνικού στόχου για την επιστροφή των Γλυπτών, έναν αγώνα που ξεκίνησε από την Μελίνα Μερκούρη και θα βοηθήσουμε όπως μπορούμε.

Τώρα το ζήτημα της συναίνεσης να σας πω ότι από την εμπειρία μου στην ευρωβουλή ότι ο μόνος τρόπος για να προχωράμε μπροστά είναι η συναίνεση αλλά με ειλικρινή διάλογο που θα βάζουμε τα πραγματικά δεδομένα των προκλήσεων και ο καθένας από την δική του ιδεολογική οπτική πώς μπορεί να συμβάλει. Αυτές τις εβδομάδες έχουμε καταθέσει προτάσεις αυτές τις ημέρες σε πολλά πεδία που έχουν και εθνικό και κοινωνικό και οικονομικό ενδιαφέρον.

protothema.gr




Άννα Διαμαντοπούλου: Η Συναίνεση δεν Είναι Επικοινωνιακός Εκβιασμός

Υπέρ της πολιτικής των συναινέσεων τάσσεται η Άννα Διαμαντοπούλουυποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι η πρώτη κίνηση για τα μείζονα ζητήματα γίνεται πάντα από την πλευρά της κυβέρνησηςπρος τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

«Η πολιτική των συναινέσεων είναι εξαιρετικά σημαντική για την λειτουργία της δημοκρατίας και για την ανάπτυξη σε μια χώρα», αναφέρει η επικεφαλής πολιτικού σχεδιασμού του ΠΑΣΟΚκαι τονίζει ότι «η ΝΔ επένδυσε στην πολιτική επικοινωνία εναντίον του ΠΑΣΟΚ με αφορμή ψηφοφορίες στη βουλή και την επιλογή του Συνηγόρου του Πολίτη».

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ η κυρία Διαμαντοπούλου υπογράμμισε τρία γεγονότα που δείχνουν κατά την άποψή της τα σχετικά βήματα, τόσο από το ΠΑΣΟΚ όσο και από την κυβερνητική παράταξη:

Στην ψηφοφορία για το ΑΣΕΠ το ΠΑΣΟΚ ψήφισε 36 από τα 66 άρθρα και διαφώνησε επί της ουσίας σε θέματα που αφορούν την αξιοκρατική και όχι μόνο την αντικειμενική επιλογή. Προφανώς και έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση ως αντιπολίτευση.

Η κυβέρνηση δεν αποδέχτηκε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ πρώτα για απολογισμό του σημερινού Συνηγόρου του Πολίτη στη Βουλή και μετά να ακολουθήσει η ψήφιση του νέου Συνηγόρου. Η ΝΔ δεν το δέχτηκε.

Το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε τροπολογία για το θέμα της χρηματοδότησης των Σπαρτιατών, θα πρέπει και η κυβέρνηση να μπαίνει στη διαδικασία αποδοχής προτάσεων της αντιπολίτευσης.

«Περί συναίνεσης λοιπόν. Η συναίνεση δεν είναι μια διαδικασία για να εκτεθεί ο αντίπαλος και έχει συγκεκριμένες αρχές και σε αρκετές χώρες οργανωμένους θεσμούς. Η συναίνεση σε όλα τα μεγάλα ζητήματα ξεκινά από την κυβέρνηση. Απαιτεί χρόνο, ωρίμανση και αμοιβαίους συμβιβασμούς. Δεν είναι μια μονομερής διαδικασία όπου κατατίθεται πρόταση για νόμο ή για άτομο και η αντιπολίτευση πρέπει να απαντήσει με ένα «ναι» ή ένα «όχι». Αυτό είναι εκβιασμός για επικοινωνιακούς λόγους», επιμένει η κυρία Διαμαντοπούλου και εξηγεί το σκεπτικό της: «Η συναίνεση δεν μπορεί να χρησιμοποιείται περιπτωσιολογικά επικεντρώνοντας στις διαφωνίες και θεωρώντας αυτονόητη τις συμφωνίες. Όταν υπάρχει πρωτοβουλία της Αντιπολίτευσης είναι σωστό η κυβέρνηση να μην την απορρίπτει απευθείας (στεγαστικό, ΦΠΑ, Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς)»

protothema.gr




Άδωνις Γεωργιάδης: Προανήγγειλε νέο σύστημα με κωδικό ΟΤΡ για συναίνεση στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Σε αλλαγές στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφηση σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Υγείας, όπως δήλωσε το πρωί της Τρίτης ο Άδωνις Γεωργιάδης στη σκιά της μεγάλης απάτης σε βάρος του ΕΟΠΥΥ.

Όπως είπε ο υπουργός Υγείας «παρά την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τεχνικά δύναται, με ΑΜΚΑανθρώπου που δεν μπορεί να το δει και να σε καταγγείλει, να κάνεις εικονικές συνταγογραφήσεις».

Γι’ αυτό, όπως εξήγησε, σχεδιάζεται ένα νέο σύστημα ασφαλείας, το οποίο αφορά στην αποστολή κωδικού OTP στο κινητό για συναίνεση στη συνταγογράφηση, διαδικασία που ακολουθείται ήδη σε τραπεζικές συναλλαγές.

Ο υπουργός Υγείας, μάλιστα, διεμήνυσε «θα τους ελέγξουμε όλους» αναφέροντας ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα και σε άλλες περιοχές, όπου γιατροί προχωρούν σε ηλεκτρονική συνταγογράφηση που υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο των συνταγογραφήσεων άλλων γιατρών της ίδιας ειδικότητας.

protothema.gr




Σε “αναβρασμό” οι εργαζόμενοι των ΔΕΥΑ – “Καμία λύση χωρίς συναίνεση των Δήμων” λέει ο Σκυλακάκης

Σε αναβρασμό φαίνεται πως βρίσκονται οι εργαζόμενοι των ΔΕΥΑ της χώρας σχετικά με το νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να έρθει προς συζήτηση από τον Υπουργό Θ. Σκυλακάκη.

Ο κ. Κώστας Κίτσος με την ιδιότητα του προέδρου του σωματείου εργαζομένων της ΔΕΥΑ Καβάλας μίλησε στο enanews.gr και τόνισε ότι άπαντες βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα ώστε να αρχίσουν όταν πρέπει οι κινητοποιήσεις προκειμένου οι αλλαγές στις ΔΕΥΑ να μην τους επηρεάσουν.

“Βρισκόμαστε στο σκοτάδι σχετικά με τις νέες αλλαγές” υπογράμμισε μεταξύ άλλων.

Από την πλευρά του ο Υπουργός Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης ανέφερε μεταξύ άλλων για το θέμα :

“Η μεταρρύθμιση δεν έχει σχέση με την ιδιωτικοποίηση του νερού. Οι δήμοι θα εξακολουθούν να έχουν την ευθύνη των ΔΕΥΑ. Αποδέχομαι ότι οποιαδήποτε λύση θα λαμβάνει υπόψη το κριτήριο της τοπικότητας, καθώς και ότι δεν θα υπάρξει καμία λύση ερήμην της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.”