Καβάλα: Επανεκκίνηση των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου μετά από έναν μήνα

Την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025, στις 19:00, συνεδριάζει εκ νέου το Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας, μετά από παύση ενός μήνα. Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης, στην αίθουσα του Δημαρχείου Καβάλας, με πλούσια ημερήσια διάταξη που περιλαμβάνει 13 σημαντικά θέματα.

Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν:

  • Η σύνταξη της Έκθεσης Ισολογισμού και των Αποτελεσμάτων Χρήσης για το 2023 του Ν.Π. «Δημοτική Κοινωνική Αλληλεγγύη Προσχολική Αγωγή».

  • Η 1η και 2η αναμόρφωση των προϋπολογισμών για το 2025 τόσο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας όσο και του Δήμου.

  • Η δωρεάν παραχώρηση κτιριακού συγκροτήματος για την εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ερευνών Προληπτικού Ελέγχου & Συντήρησης Συστημάτων (ΕΚΕΠΕΣ).

  • Θέματα που αφορούν την εκμίσθωση καταστημάτων στη Δημοτική Αγορά, την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, την εκποίηση κινητών πραγμάτων και την έγκριση έκπτωσης στα τροφεία των βρεφονηπιακών σταθμών για τον Απρίλιο.

Η επιστροφή στις συνεδριάσεις σηματοδοτεί την επανενεργοποίηση των διαδικασιών λήψης αποφάσεων για κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του Δήμου και την καθημερινότητα των πολιτών.




Συνεδρίαση συμβουλίου κρίσης αντιστρατήγων της Ελληνικής Αστυνομίας

Υπό την προεδρία του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστρατήγου Δημήτριου Μάλλιου, και τη συμμετοχή δύο Αντιστρατήγων του Στρατού Ξηράς, πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του Συμβουλίου Κρίσης Αντιστρατήγων της Ελληνικής Αστυνομίας. Κατά τη συνεδρίαση ελήφθησαν οι παρακάτω αποφάσεις:

Διατηρητέος Αντιστράτηγος

  • Πασχάλης Συριτούδης

Ευδοκίμως Τερματίσαντες τη Σταδιοδρομία τους

  1. Αστέριος Μαντζιώκας – Του απονέμεται ο τίτλος του Επιτίμου Προϊσταμένου Επιτελείου Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας.
  2. Γεώργιος Μιχαλόπουλος – Του απονέμεται ο τίτλος του Επιτίμου Γενικού Επιθεωρητή Αστυνομίας Νοτίου Ελλάδος.
  3. Χρήστος Μπουλούμπασης – Του απονέμεται ο τίτλος του Επιτίμου Γενικού Επιθεωρητή Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος.

Η διαδικασία αναγνώρισης των Αντιστρατήγων που ολοκλήρωσαν την υπηρεσία τους με επιτυχία είναι ένα σημαντικό βήμα για την ανάδειξη και την αναγνώριση της προσφοράς τους στην Ελληνική Αστυνομία.

Οι κρίσεις αναμένεται να συνεχιστούν με την αξιολόγηση των Υποστρατήγων Αστυνομίας, ενισχύοντας τη διαδικασία διαδοχής και συνέχειας στα ανώτατα κλιμάκια της αστυνομικής ιεραρχίας.




Εκλογές για την ανάδειξη των 21 αιρετών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Καβάλας

Η Εκλογική Επιτροπή του Επιμελητηρίου Καβάλας ανακοίνωσε ότι οι εκλογές για την ανάδειξη των 21 αιρετών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Καβάλας θα διεξαχθούν την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024. Πρώτα στο παράρτημα του Επιμελητηρίου Καβάλας στη Θάσο, τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου & την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024 στην Καβάλα στο κτίριο του Επιμελητηρίου Καβάλας. Στους εκλογικούς καταλόγους καταχωρούνται εκείνα τα μέλη που είναι ταμειακώς ενήμερα και έχει παρέλθει τουλάχιστον ένας χρόνος από την εγγραφή τους στο οικείο Επιμελητήριο, δηλαδή όσοι έχουν εγγραφεί μέχρι και τις 23 Νοεμβρίου 2023. Θα ακολουθήσει δημοσίευση Πρόσκληση για τις εκλογές, το αργότερο πενήντα (50) ημέρες πριν την ημερομηνία των εκλογών. Τα μέλη του Επιμελητηρίου μπορούν να ενημερώνονται για το Τμήμα κατάταξής τους και τις οικονομικές τους υποχρεώσεις από τις υπηρεσίες του Επιμελητηρίου, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Μιλώντας στην κάμερα του Ena Channel ο πρόεδρος του επιμελητήριου Καβάλας κ. Μάρκος Δέμπας ανάφερε τα εξής :




Εκλογή Προεδρείου Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ και μελών Περιφερειακής Επιτροπής

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος Έβρου κ. Μιχάλης Πιτιακούδης, τον οποίο πρότεινε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης αναδείχθηκε Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στο πλαίσιο της ειδικής συνεδρίασης του οργάνου, που διεξήχθη στην Κομοτηνή, την Πέμπτη 04/01 στην αίθουσα «Γεώργιος Παυλίδης».  

Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ εξελέγη η κα Αλεξάνδρα Γκουλιάμα Μανδαλίδου από την παράταξη «Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση» και Γραμματέας ο κ. Χαρίλαος Σεϊτανίδης από την παράταξη «Μαζί για την Αλλαγή». 

Στην ίδια συνεδρίαση εξελέγησαν και τα μέλη της Περιφερειακής Επιτροπής στην οποία, ως εκ του νόμου προεδρεύει ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ή κάποιος από τους Αντιπεριφερειάρχες που θα οριστεί με απόφασή του.

Ως εκ του αποτελέσματος της ψηφοφορίας, τα μέλη της Περιφερειακής Επιτροπής είναι: 

Τακτικά μέλη 

  1. Μπαχαρίδου Φανή (Περιφερειακή Σύνθεση) 
  2. Παυλακάκη Βασιλική (Περιφερειακή Σύνθεση) 
  3. Ιγνατιάδης Στυλιανός (Περιφερειακή Σύνθεση)
  4. Ισμαήλκο Φατήχ (Περιφερειακή Σύνθεση)
  5. Κόντος Κωνσταντίνος(Περιφερειακή Σύνθεση)
  6. Δελησταμάτης Βασίλης (Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση) 
  7. Κουρτίδης Κωνσταντίνος (Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση) 
  8. Παπαεμμανουήλ Γρηγόριος (Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση) 

Αναπληρωματικά μέλη 

  1. Ιωσηφίδης Αλέξανδρος (Περιφερειακή Σύνθεση)
  2. Ταπατζάς Εμμανουήλ (Περιφερειακή Σύνθεση)
  3. Κατσογριδάκης Στυλιανός  (Περιφερειακή Σύνθεση)
  4. Οσμάν Πεχλιβάν Αχμέτ (Περιφερειακή Σύνθεση)
  5. Μολλά Ισά Ριτβάν (Περιφερειακή Σύνθεση)
  6. Μποδούρογλου Κατερίνα (Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση) 
  7. Αντωνιάδης Κωνσταντίνος (Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση) 
  8. Λυμπεράκης Δημήτριος (Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία) 

Στην ίδια συνεδρίαση ο κ. Περιφερειάρχης έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα του Περιφερειακού Συμβουλίου ευχόμενος σε όλους και όλες «Καλή Χρονιά» και δηλώνοντας ότι στόχος του είναι «η συναίνεση, η σύνθεση των απόψεων και οι αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου να είναι χρήσιμες για τον τόπο μας και να αφορούν αναπτυξιακά έργα και δράσεις που θα ενισχύουν την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής μας και των ανθρώπων της». 




Ορίστηκε το νέο Προεδρείο του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜ-Θ

Ορίστηκε το νέο Προεδρείο του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Πρόεδρος εξελέγη ο Μιχάλης Πιτιακούδης (Έβρος), Αντιπρόεδρος η Αλεξάνδρα Γκουλιάμα (Έβρος) και γενικός γραμματέας ο Χάρης Σεϊτανίδης (Καβάλα)




Εκλέχθηκαν τα μέλη του Προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών και της Δημοτικής Επιτροπής

Οι δημαιρεσίες για την εκλογή των μελών του Προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών, των μελών της Δημοτικής Επιτροπής από 2-1-2024 έως 30-6-2026  πραγματοποιήθηκαν την Δευτέρα 2 Ιανουαρίου, σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στην αίθουσα «Κωνσταντίνος Καραμανλής» στο Διοικητήριο Σερρών. 

Εκλέχθηκαν Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου η Χρυσούλα Δρίγκα,  Αντιπρόεδρος  η Σωτηρία Πάνου  και Γραμματέας η Ελένη Τούσκα.

Στην Δημοτική Επιτροπή θα συμμετέχουν ως τακτικά μέλη οι:

Ο ορισθείς από την Δήμαρχο Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα:

Νικόλαος Κουφοτόλης,  Πρόεδρος

Οι εκλεγέντες από το Δημοτικό Συμβούλιο:

  1. Γάτσιος Αθανάσιος (Τακτικό μέλος) 
  2. Μπάρμπα Μαγδαληνή (Τακτικό μέλος) 
  3. Πουλιάκας Παύλος (Τακτικό μέλος) 
  4. Φρυδάς Νικόλαος (Τακτικό μέλος) 
  5. Χατζηγαβριήλ Δέσποινα (Τακτικό μέλος) 
  6. Μισιρλής Σπυρίδων (Τακτικό μέλος) 
  7. Χράπας Παντελής (Τακτικό μέλος) 
  8. Χρυσανθίδης Βασίλειος (Τακτικό μέλος)

Αναπληρωματικά Μέλη εκλέχθηκαν οι:

  1. Κεσούλη Λεμονιά (Αναπληρωματικό μέλος) 
  2. Κεΐσογλου Παναγιώτης (Αναπληρωματικό μέλος) 
  3. Πανταζή Βασιλική (Αναπληρωματικό μέλος) 
  4. Παλάζη Τσοχατζίδη Χρυσάνθη (Αναπληρωματικό μέλος) 
  5. Καρασουλτάνη – Σιάκκα Χρυσούλα (Αναπληρωματικό μέλος)
  6. Καρακολίδης Παναγιώτης (Αναπληρωματικό μέλος) 
  7. Τουρτούρας Ιωάννης (Αναπληρωματικό μέλος) 
  8. Βαφειάδης Μιχαήλ (Αναπληρωματικό μέλος) 
  9. Τούσκα Ελένη (Αναπληρωματικό μέλος)



Νέος Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας ο Παναγιώτης Μαμτσαδέλης

Στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας που είναι σε εξέλιξη εξελέγη το νέο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας.

Πρόεδρος αναδείχτηκε ο δικηγόρος Παναγιώτης Μαμτσαδέλης, αντιπρόεδρος ο Ξενοφών Κροκίδης και γεν. γραμματέας ο Ηλίας Καλανταρίδης.




Πρώτη Συνεδρίαση για το 2024 του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας

Συνεδριάζει αυτή την ώρα το νέο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας όπως αυτό διαμορφώθηκε από τις εκλογές του Οκτωβρίου 2023.

Από την συνεδρίαση αναμένεται να γίνει γνωστό το όνομα του Προέδρου του σώματος που αναμένεται να είναι ο Παναγιώτης Μαμτσαδέλης.

Δείτε φωτογραφίες :




Ορκωμοσία Δημάρχου και Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας

Την Τετάρτη 27-12-2023 πραγματοποιήθηκε στο χώρο του γυμναστηρίου του 2ου Δημοτικού σχολείου Ορεστιάδας, η ορκωμοσία του του νέου Δημάρχου Ορεστιάδας, Διαμαντή Παπαδόπουλου, καθώς και των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, των Τοπικών Συμβουλίων και των Προέδρων των Τοπικών Κοινοτήτων, παρουσία πλήθους κόσμου. 

Παρόντες στην ορκωμοσία μεταξύ άλλων ήταν ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σταύρος Κελέτσης, οι βουλευτές Έβρου της Νέας Δημοκρατίας Χρήστος Δερμεντζόπουλος, Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο νέος Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης αλλά και οι δήμαρχοι Σουφλίου και Διδυμοτείχου Παναγιώτης Καλακίκος και Ρωμύλλος Χατζηγιάννογλου αντίστοιχα.

 




Τα βασικά σημεία της Κοινής Διακήρυξης του 5ο Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας

Κοινή διακήρυξη φιλίας και συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας αναμένεται να εκδοθεί από το 5ο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δηλώνουν ότι θα πρέπει να συνεχιστεί το καλό πνεύμα συνεργασίας, να παραμείνουν ανοιχτοί οι δίαυλοί επικοινωνίας και να αποφεύγονται οι εχθρικές ενέργειες, ενώ το κείμενο προτρέπει τις δύο πλευρές να λειτουργήσουν και να συνεργαστούν στο θετικό κλίμα των τελευταίων ημερών.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το κείμενο δεν είναι νομικά δεσμευτικό. Είναι μια δήλωση προθέσεων και δεν προκαθορίζει την στάση της Τουρκίας στον διάλογο ωστόσο εκτιμάται ως ένα θετικό γεγονός η καταγραφή του.




Ορκωμοσία νέου Περιφερειάρχη και μελών νέου Περιφερειακού Συμβουλίου Α.Μ.Θ.

Την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2023, στις 18.00, στο Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής έχει προγραμματιστεί η ορκωμοσία του νέου Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και των μελών του νέου Περιφερειακού Συμβουλίου. 

Την τελετή θα ευλογήσει ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμων. 

Η εκδήλωση είναι ανοικτή για το κοινό, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο την εξωστρέφεια που διέπει την νέα διοίκηση καθώς και τη διάθεση συμπερίληψης και σύνθεσης ιδεών και προτάσεων με όλες τις υγιείς δυνάμεις του τόπου με στόχο πάντα την πρόοδο και την ευημερία. 

 




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




Νέος Πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης ο Στέλιος Μωραϊτης

Στην Ξάνθη συνεδρίασε τη Δευτέρα 20/11/2023 το Διοικητικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης. 

Τελευταίο θέμα της ημερήσιας διάταξης ήταν η εκλογή νέου προέδρου στο Διοικητικό Συμβούλιο για το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο μέχρι πρότινος Πρόεδρος του, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ενημέρωσε το σώμα για την απόφασή του να αποχωρήσει από την προεδρία λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων που θα προκύψουν για τον ίδιο με την ανάληψη των καθηκόντων του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης. 

Ο κ. Τοψίδης ευχαρίστησε τα μέλη του Συμβουλίου για την αγαστή συνεργασία που είχαν καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του, που διήρκησε έξι συναπτά έτη. Ανάμεσα στα 13 ΠΕΣΥ που λειτουργούν ανά την Ελλάδα, αυτό της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, ήταν το μοναδικό το οποίο διατήρησε τον ίδιο Πρόεδρο επί έξι συνεχόμενα χρόνια. 

Στη διαδικασία που ακολουθήθηκε, νέος Πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου ΑΜΘ αναδείχθηκε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης, κ. Στέλιος Μωραΐτης. 

Το νέο Συμβούλιο έχει ως εξής: 

Πρόεδρος: Στέλιος Μωραΐτης 

Α΄ Αντιπρόεδρος: Δέμπας Μάρκος

Β΄ Αντιπρόεδρος: Τοψίδης Χριστόδουλος 

Γ΄ Αντιπρόεδρος: Γεωργιάδης Στέφανος 

Δ΄ Αντιπρόεδρος: Γραβάνης Αντώνιος

Ε΄ Αντιπρόεδρος: Αγγελίδης Νικόλαος 

Μέλη του ΔΣ

Δρουγούτης Μιχαήλ (Επιμελητήριο Δράμας)

Παλακίδης Απόστολος (Επιμελητήριο Έβρου)

Παναγιωτίδης Ιωάννης (Επιμελητήριο Καβάλας)

Ζησίμου Γεώργιος -Παύλος (Επιμελητήριο Καβάλας)

Κάλφας Σπυρίδων (Επιμελητήριο Ξάνθης)




Δήλωση Χριστόδουλου Τοψίδη στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (15/11)

Ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης έκανε την κάτωθι δήλωση στην έναρξη της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, την Τετάρτη 15/11. Η εν λόγω συνεδρίαση ήταν η πρώτη συνεδρίαση του οργάνου μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου και πιθανότατα η τελευταία για την τρέχουσα αυτοδιοικητική περίοδο. 

Η δήλωση του κ. Τοψίδη: 

«Κύριοι συνάδελφοι,

θέλω να απευθυνθώ στο Περιφερειακό Συμβούλιο κατά την πρώτη συνεδρίαση του οργάνου μετά τις εκλογές για να ευχαριστήσω τους πολίτες οι οποίοι, τίμησαν με την ψήφο την παράταξη της «Περιφερειακής Σύνθεσης» και την εξέλεξαν στην διοίκηση και εμένα στην θέση του 4ου εκλεγμένου Περιφερειάρχη. Επιπλέον, θα πρότεινα στο προεδρείο να δοθεί η δυνατότητα στους επικεφαλής όλων των παρατάξεων να μιλήσουν (προ Η.Δ.) για τις εκλογές και για την πορεία της ΑΜΘ στην συνέχεια.

Κύριοι συνάδελφοι,

επιθυμώ να προτάξω τις ευχαριστίες προς τους πολίτες που μας εμπιστεύτηκαν την ψήφο τους. Θέλω, επίσης να ευχαριστήσω όλους τους υποψήφιους της παράταξής μας για την συστράτευσή τους στην κοινή προσπάθεια. Όπως επίσης, θέλω να συγχαρώ και τους υποψηφίους όλων των παρατάξεων, οι οποίοι συμμετείχαν στις εκλογές, είτε εξελέγησαν, είτε όχι. Νιώθω ότι αυτό είναι όχι μόνο στοιχείο πολιτικού πολιτισμού αλλά και υποχρέωση δημοκρατικής ουσίας καθώς κατά την δική μας άποψη στο ΠΣ δεν υπάρχουν αντίπαλοι. Υπάρχουν βεβαίως διαφορετικές απόψεις. Αυτό είναι στοιχείο της δημοκρατίας αλλά και της δημοκρατικής θεώρησης, η οποία θέλουμε να μας χαρακτηρίζει. Οι αντίπαλοι είναι τα προβλήματα και όποιος αντιστρατεύεται την αναπτυξιακή προσπάθεια που δικαιούται η περιφέρειά μας.

Κύριοι συνάδελφοι,

Θέλω να τονίσω ότι η φιλοδοξία μας είναι η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλά και το ίδιο το Περιφερειακό Συμβούλιο να είναι σημαντικά διαφοροποιημένα στο τέλος της πενταετούς θητείας κατά την οποία η ΑΜΘ θα διοικηθεί από την «Περιφερειακή Σύνθεση». Στόχος μας είναι η ΑΜΘ να ξεκολλήσει από τις τελευταίες θέσεις της ελληνικής και της ευρωπαϊκής κατάταξης των περιφερειών. Για να επιτευχθεί ο στόχος σκοπεύουμε να αναδιατάξουμε όσο είναι εφικτό τις δυνάμεις της περιφέρειας αλλά και να εισάγουμε και να εφαρμόσουμε την διεκδίκηση ως έννοια και ως πρακτική έναντι κυρίως της κυβέρνησης αλλά και της ΕΕ. Ως ένας άνθρωπος που προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα δεν μπορώ ούτε εγώ, ούτε η παράταξη της «Περιφερειακής Σύνθεσης» να δεχθούμε ότι αρκούμαστε με ό,τι μας παρέχουν και να μην διεκδικούμε όπως κάνουν όλες οι διοικήσεις των περιφερειών στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη.

Σκοπός μας είναι να δρομολογήσουμε τις προσπάθειες μας επενδύοντας πόρους εκεί όπου συγκλίνουν η επιστημονική προσέγγιση αλλά και όπου παρέχεται ο υψηλότερος πολλαπλασιαστής που εγγυάται την καλύτερη απόδοση προς όφελος της οικονομίας αλλά και της κοινωνίας. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης πρέπει να αποκτήσει ένα όραμα ανάπτυξης στα πλαίσια της ευρωπαϊκής περιφερειακής προοπτικής. 

Όσον αφορά  την λειτουργία του Περιφερειακού Συμβουλίου (καθώς και των άλλων οργάνων) θεωρούμε ότι υποχρέωση της νέας διοίκησης είναι να επιτευχθεί η αναβάθμιση της λειτουργίας με έμφαση σε συζητήσεις ουσίας με γνώμονα την συνθετική λειτουργία. Το Περιφερειακό Συμβούλιο πρέπει να λειτουργεί σε ουσιαστική βάση και όχι σε μία διεκπεραιωτική λογική, όπου το επιτάσσει η νομοθεσία.

Κύριοι συνάδελφοι,

Ο νέος Περιφερειάρχης και η νέα διοίκηση θα απευθύνουμε πρόσκληση με την ανάληψη των καθηκόντων μας ώστε κάθε υγιής δύναμη να συστρατευθεί μαζί μας και κάθε εύλογη πρόταση να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του προγράμματος μας»




Υπολογισμός εδρών Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας

Στη συζήτηση που γίνεται για τον τρόπο υπολογισμού των εδρών στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας και την κατανομή τους ανά Δημοτική Ενότητα, καταθέτω και τη δική μου εκτίμηση:

Μουριάδης 19 από Καβάλα, 2 από Φιλίππους

Παπαδόπουλος 4 από Καβάλα, 2 από Φιλίππους

Χρυσανίδης 2 από Καβάλα, 1 από Φιλίππους

Εριφυλλίδης 3 από Καβάλα

Ιωσηφίδου 1 από Καβάλα

Ποτόλιας 1 από Καβάλα

Με εκτίμηση,

Απόστολος Π. Παυλίδης

Διευθύνων Σύμβουλος Αναπτυξιακού Οργανισμού Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Α.Ε.
Αντιπρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Μακεδονίας
Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Τεχνολογίας Υπολογιστών
MSc in Innovation in Technology and Engineering Management




Μητσοτάκης: Στην άτυπη σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στη Γρανάδα – Οι θέσεις της Αθήνας

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται στη Γρανάδα, όπου σήμερα, Παρασκευή, θα λάβει μέρος στην άτυπη σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου

«Θα επιμείνω να αυξηθούν οι πόροι της Ε.Ε. για μεταναστευτικό και κλιματική κρίση»

«Η Ευρωπαϊκή Πολιτική Κοινότητα είναι ένας θεσμός ο οποίος επιτρέπει σε όλες τις χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου να συνομιλούν να συζητούν τα φλέγοντα ζητήματα τα οποία απασχολούν σήμερα την Ευρώπη. Και αύριο θα έχουμε την ευκαιρία στο έκτακτο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να συζητήσουμε μία σειρά από κρίσιμα ζητήματα σχετικά με τη στρατηγική κατεύθυνση της Ευρώπης και τις άμεσες προτεραιότητες τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουμε», δήλωσε χθες Πέμπτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσερχόμενος στη Σύνοδο της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας στη Γρανάδα.

«Να συζητήσουμε τις προκλήσεις στο μέτωπο της μετανάστευσης. Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι επιτεύχθηκε επί της αρχής συμφωνία στο συμβούλιο για τον κανονισμό μετανάστευσης και ασύλου. Μια σημαντική ανακούφιση για τις χώρες πρώτης υποδοχής, όμως θα επιμείνω και πάλι στην ανάγκη να αυξηθεί ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης στα πλαίσια της αναθεώρησης που επίκειται, έτσι ώστε να διατίθενται παραπάνω ευρωπαϊκοί πόροι για την αντιμετώπιση ενός τόσο κρίσιμου ζητήματος που αφορά όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση», συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Και πρόσθεσε: «Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, ειδικά όσον αφορά τις δράσεις της κλιματικής προσαρμογής. Είχα την ευκαιρία και στη Μάλτα, στη σύναξη των χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, να επαναλάβω την αγανάκτησή μου για το γεγονός ότι οι πόροι οι οποίοι διατίθενται σήμερα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών είναι σχετικά περιορισμένοι.

Και η Ελλάδα θα εισηγηθεί την αύξηση των πόρων αυτών κατά τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ, έτσι ώστε οι Ευρωπαίοι πολίτες να γνωρίζουν ότι η Ευρώπη είναι δίπλα τους σε κάθε περίπτωση, αν τυχόν μια χώρα πληγεί από φυσικές καταστροφές που συνδέονται με την κλιματική κρίση.

Η Ελλάδα σήμερα είναι οικονομικά ισχυρή και μπορεί να απορροφήσει χωρίς κραδασμούς τις πρόσφατες θεομηνίες που χτύπησαν πρωτίστως στην περιοχή της Θεσσαλίας. Και θέλω να εκφράσω, για ακόμα μία φορά, την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι, εντός των υφιστάμενων πλαισίων και των χρηματοδοτικών εργαλείων που έχουμε στη διάθεσή μας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κινήθηκε με μεγάλη ταχύτητα δίνοντας στη χώρα μας τη μέγιστη δυνατή ευελιξία να απορροφήσει ευρωπαϊκούς πόρους για να αντιμετωπίσει αυτή την πολύ μεγάλη φυσική καταστροφή».

Το κυρίως «μενού»

Οπως έγραφε σήμερα η «Κ», τα παραπάνω θα τεθούν και σήμερα στην άτυπη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που αποτελεί το κυρίως «μενού» του διημέρου.

Αλλά δεν θα είναι τα μόνα θέματα. Σημαντικό κομμάτι αποτελεί και η συζήτηση για τη διεύρυνση, με την πάγια ελληνική θέση να είναι ότι η διαδικασία ένταξης στην Ε.Ε. είναι μια διαδικασία που βασίζεται σε μεταρρυθμίσεις και στις ίδιες τις επιδόσεις των υποψηφίων χωρών, με βασικό κριτήριο να παραμένει ο σεβασμός του κράτους δικαίου.

Ο κ. Μητσοτάκης αναμένεται να θέσει και το θέμα της αναθεώρησης των δημοσιονομικών κανόνων, με την ελληνική θέση να είναι σταθερή, πως χρειάζεται μια ισορροπία ώστε τα κράτη-μέλη να χαράζουν τη δική τους δημοσιονομική «διαδρομή» για να πετύχουν τη δημοσιονομική προσαρμογή.

kathimerini.gr

 




Εκτός “ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΔΗΜΟΥ” η υποψήφια του Τοπικού Συμβουλίου Κρηνίδων, Σοφία Σαρρίδου

“Τα σχόλια της κ. Σοφίας Σαρρίδου, υποψήφιας της παράταξης μας, στο Τοπικό Συμβούλιο Κρηνίδων, σχετικά με την επικείμενη επίσκεψη του κ. Στέφανου Κασσελάκη στην Καβάλα, είναι απαράδεκτα, τα καταδικάζω απερίφραστα και χωρίς δεύτερη σκέψη.

Ο “ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΟΣ” έχει αποδείξει ότι σέβεται απολύτως την όποια διαφορετικότητα οποιουδήποτε ανθρώπου και ότι δεν μπορεί να δεχτεί τέτοιου είδους ρατσιστικές και ομοφοβικές συμπεριφορές.

Ως εκ τούτου, η κυρία Σοφία Σαρρίδου δεν αποτελεί από σήμερα μέλος του ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΔΗΜΟΥ”.

Δελτίο Τύπου