Καταδικάζουν την τουρκική πρόκληση οι σύλλογοι Καβάλας

Με αίσθημα βαθιάς αγανάκτησης και έντονης ανησυχίας, οι πολιτιστικοί σύλλογοι του Δήμου Καβάλας εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στην πρόσφατη προκλητική ενέργεια από πλευράς Τουρκάλας δημοσιογράφου, η οποία, όπως καταγγέλλεται, επιχείρησε να διαστρεβλώσει την ιστορική αλήθεια της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο.

Η παρουσία Τούρκων δημοσιογράφων στην Καβάλα, με στόχο τη στοχοποίηση της πινακίδας που τιμά τη μνήμη των θυμάτων της εισβολής του 1974, θεωρείται από τους συλλόγους ως προσβλητική ενέργεια και πρόκληση ενάντια στη μνήμη και την ιστορική δικαιοσύνη.

Ένα σύμβολο μνήμης, όχι απειλή

Η εν λόγω πινακίδα έχει τοποθετηθεί εδώ και χρόνια από τον Σύλλογο Κυπρίων Νομού Καβάλας, ως φόρος τιμής στα θύματα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο. Τοποθετημένη σε δημόσιο χώρο της πόλης, δεν συνιστά απειλή ή πρόκληση, αλλά μια υπενθύμιση του πόνου, της απώλειας και του δίκαιου αγώνα των Κυπρίων.

Η εικόνα της ματωμένης κατεχόμενης Κύπρου και η φράση «ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ» συμβολίζουν τον διαρκή αγώνα για μια ελεύθερη, ειρηνική και ενωμένη Κύπρο, απέναντι στην παράνομη κατοχή και τις επαναλαμβανόμενες προκλήσεις.

Αλληλεγγύη και ξεκάθαρο μήνυμα

Οι πολιτιστικοί σύλλογοι του Δήμου Καβάλας δηλώνουν απερίφραστη στήριξη στον Σύλλογο Κυπρίων του νομού, τονίζοντας ότι τέτοιες προσπάθειες παραχάραξης της ιστορίας και αποσταθεροποίησης του κοινωνικού ιστού δεν θα γίνουν ανεκτές.

Με ενότητα και αποφασιστικότητα, οι σύλλογοι ξεκαθαρίζουν πως η μνήμη δεν σβήνεται και πως ο σεβασμός στην ιστορική αλήθεια είναι αδιαπραγμάτευτος.




Καβάλα: «ΠΝΟΗ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ – Ετήσιος Απολογισμός

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025, ώρα 6.00 μ. μ., στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Καβάλας η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου για το Παιδί και την Οικογένεια «ΠΝΟΗ». Στην ΓΣ πραγματοποιήθηκε ο Διοικητικός Απολογισμός που παρουσίασε η Πρόεδρος Κα Ιωάννα Χατζηβαρύτη.

Διαβάστε αναλυτικά τον Απολογισμό όπως παρουσιάστηκε από την Πρόεδρο του Συλλόγου Ιωάννα Χατζηβαρύτη.

“Ο Σύλλογός μας «ΠΝΟΗ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»  24 χρόνια δίνει δυναμικά το παρόν στα κοινωνικά πράγματα της πόλης μας. Στόχος η βελτίωση των συνθηκών ζωής του παιδιού και της οικογένειας. Τα μέλη μας είναι περίπου 130.

Έχουμε την πιστοποίηση του Συλλόγου ως φορέα παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και τώρα προχωρήσαμε στην ανανέωσή της.

Στην ΠΝΟΗ συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις μας όπου και όποτε χρειάζεται και αυτό το κάνουμε καθαρά εθελοντικά. Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε όλες τις οικογένειες που έχουν έρθει κοντά μας και ξεπερνούν τις 120, με ένδυση, υπόδηση, επίπλωση, οικιακές συσκευές, εμβόλια και φάρμακα σε παιδιά, νομική υποστήριξη, πληρωμή λογαριασμών κοινής ωφέλειας( ΔΕΗ, Νερό κλπ), ενοικίων ανέργων γονέων, πραγματοποίηση εργαστηριακών εξετάσεων, συμμετοχή σε έξοδα μετακινήσεων και νοσηλείας, αγορά πετρελαίου και το πετυχαίνουμε χάρις στην υποστήριξη και τις προσφορές τις δικές σας και των συμπολιτών μας.

Στο παντοπωλείο που διατηρούμε εδώ και πολλά χρόνια καταφέραμε  και διαθέσαμε στο 2024 πάνω από 1000 σακούλες τροφίμων και ειδών καθαριότητας και υγιεινής, και δωροεπιταγές περίπου των 50 Ε , 10ευρη επιταγή για αγορά κρέατος από την ΚΡΕΚΑ, 1 κιλό τυρί αγορασμένο στην τιμή κόστους από την εταιρία ΜΑΡΤΟΣ τον μήνα υποστηρίζοντας τακτικά κάθε μήνα τις οικογένειές μας, αλλά και έκτακτα σε περιστατικά της Πρόνοιας του Δήμου Καβάλας που χρίζουν άμεσης υποστήριξης.

Φυσικά η προσπάθειά μας ενισχύθηκε και το 2024 κατά το μέγιστο βαθμό από την εταιρεία ΣΜΥΡΔΕΞ Α.Ε.. καθώς και  τις δικές σας προσφορές, φορέων και επιχειρηματιών.

Στο κοινωνικό φροντιστήριο της ΠΝΟΗΣ υποστηρίξαμε και το 2024 ένα  μικρό αριθμό μαθητών. Υποστηρίξαμε και ένα αριστούχο μαθητή 3ης Λυκείου με την πληρωμή διδάκτρων σε τοπικό φροντιστήριο, το οποίο μας χρεώνει με το 50% του κόστους.

Υποστηρίξαμε και συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε φοιτητές με σπουδαστικά επιδόματα. Το 2024 ήταν 5 οι φοιτητές.

Τμήμα κοινωνικών λειτουργών: Προσφέρουμε ακόμη και ψυχολογική υποστήριξη με τις επίσης εθελόντριες κοινωνικές λειτουργούς, ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους και λογοθεραπεύτριες στα μέλη των οικογενειών μας. Έτσι γνωρίζουμε συνέχεια τα προβλήματά τους, τις ανάγκες τους και συνεχίζουμε να βρισκόμαστε κοντά τους.

Με το καλλιτεχνικό εργαστήριο τα 2 Bazaar  που κάναμε μας έδωσαν ικανοποιητικά έσοδα τα οποία βοήθησαν ειδικά τα σπουδαστικά επιδόματα.

Συνεργαστήκαμε με Σωματεία, υπηρεσίες, Συλλόγους, εθελοντικές ομάδες, όπως :

Α) Οι  Γιατροί του Κόσμου

Β) Ο Δήμος καβάλας και οι Υπηρεσίες Πρόνοιας του Δήμου Καβάλας, το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας του Δήμου Καβάλας.

Γ) Τον ΟΚΑΝΑ υποστηρίζοντας μέλη τους και την υπηρεσία των κοινωνικών λειτουργών του Νοσοκομείου Καβάλας.

Δ) Την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «BIA STOP».

Ο οργανισμός «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ» ο οποίος σε συνεργασία με το τον ΣΚΑΪ και την ενεργή υποστήριξη του Ράδιο ALPHA και του κ. Κώστα Τσίγκα, ενέταξε την ΠΝΟΗ στην λίστα των συλλόγων που θα υποστηρίζονται με τρόφιμα σε τακτική βάση. Μέσα στο 2024  δεχθήκαμε 3 φορές τρόφιμα συνολικής αξίας 4.200 ευρώ. Τα τρόφιμα μας παραδίδονται μέσω μεγάλων αλυσίδων όπως Σκλαβενίτης & My Markets.

Ο Οργανισμός «ΜΠΟΡΟΥΜΕ» σε συνεργασία με την αλυσίδα  ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ  ενέταξε την ΠΝΟΗ στην λίστα των συλλόγων που θα παραλαμβάνουν τα κοντόληκτα διάρκειας και ψυγείου. Δύο φορές κάθε εβδομάδα το αυτ/το της ΠΝΟΗΣ γεμίζει κυριολεκτικά από τα είδη αυτά και άμεσα μαζί με τα ψωμιά προσφέρονται στις οικογένειές μας.

Η αλυσίδα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ παρέδωσε μια πάρα πολύ μεγάλη ποσότητα σοκολατοειδών την οποία διαθέσαμε στις οικογένειές μας σε διάστημα 3 μηνών.

Δεχθήκαμε:

-Δωρεά -χρηματοδότηση από την εταιρεία ΣΜΥΡΔΕΞ Α.Ε. ύψους 36.000 Ε.

Δωρεά -χρηματοδότηση από την εταιρεία HOWDEN Ελλάδος  ύψους 8.000 Ε.

-Πολλές δωρεές των 50, 100, 200, 500 & 1000Ε από τους συμπολίτες μας.

-Συνεχίστηκε η υποστήριξη από τα ΑΒ Βασιλόπουλος στα πλαίσια του προγράμματος «των 52 εβδομάδων» με ικανή ποσότητα τροφίμων.

-Θα συμπληρώσουμε και την προσφορά κρασιού από την Οινοποιία ΣΑΒΒΑ ΦΕΛΛΑΧΙΔΗ προς τις οικογένειές μας και σε όλα τα γιορτινά τραπέζια της χρονιάς.

– Θα αναφέρουμε: την προσφορά  εδώ και πολλά χρόνια μία φορά την εβδομάδα ψωμιού από την αρτοποιεία ΦΕΛΛΑΧΙΔΗΣ. Από την ΚΡΕΚΑ Α.Ε.  την προσφορά νωπού κοτόπουλου 2 φορές το χρόνο συμπληρωματικά στο κρέας που προμηθευόμαστε για τις οικογένειές μας. Τα τελευταία 4 χρόνια προστέθηκε με προσφορά ψωμιού & σάντουιτς η αρτοποιεία ΓΑΤΙΔΗΣ. Η εταιρεία μέσα από ειδικές δράσεις μέσα στο 2024 όπως  την :ΠΛΑΘΩ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ για τα Χριστούγεννα αλλά και κάτι αντίστοιχο το Πάσχα, υποστήριξε το Σύλλογο με το ποσό των 600 ευρώ. Ακόμη την προσφορά 80 λίτρων λάδι από το Σύλλογο Καβαλιωτών Ν. Υόρκης.

– Μεμονωμένοι συμπολίτες μας και πολλοί επαγγελματίες μας πρόσφεραν τρόφιμα, έπιπλα,  παιχνίδια και ρουχισμό.

Κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025 διαθέσαμε σχολικά, χαρτικά , βιβλία ξένων γλωσσών για τουλάχιστον 110 μαθητές όλων των βαθμίδων, παιδιά από τις υποστηριζόμενες οικογένειες. Είχαμε μια μεγάλη υποστήριξη από την εταιρεία ENERGEAN η οποία μας πρόσφερε 120 δωροεπιταγές των 30 ευρώ και με αυτές καλύφθηκαν όλες οι ανάγκες των μαθητών μας.

Το 15ο Δημ. Σχολείο τόσο στην πασχαλινή του εκδήλωση όσο και στην χριστουγενιάτικη  συγκέντρωσε είδη για το πρωϊνό των παιδιών των οικογενειών μας. Έτσι οι μικροί μαθητές από νωρίς μαθαίνουν για τον εθελοντισμό και την προσφορά.

Τον Μάιο πραγματοποιήθηκε ο 1ος κολυμβητικός περίπατος του Blue Marathon Swim με φιλανθρωπικό σκοπό και τα έσοδα προσφέρθηκαν στην ΠΝΟΗ.

Η Κα Στέλλα Ρόκου την 15/12/24 με το εργαστήριο κεραμικής ΓΑΙΑ παραβρέθηκε σε μια χριστουγεννιάτικη εκδήλωση με φιλανθρωπικό σκοπό και τα έσοδα που προέκυψαν τα πρόσφερε στην ΠΝΟΗ.

Το Νοέμβριο 18-11-24  μαζί με το Φιλ/κό Σωματείο «Ο ΑΓ. ΝΕΣΤΩΡ» στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας  για τα δικαιώματα των παιδιών πραγματοποιήσαμε εκδήλωση στο 21ο Δημ. Σχολείο και ταυτόχρονα μιλήσαμε και για τον εθελοντισμό.

Καθώς είμαστε μέλος του ΚΟΙΣΠΕ Καβάλας συμμετείχαμε στη Γ.Σ. του Συνεταιρισμού τον Ιούλιο του 2024.

Η σελίδα μας στο fb έχει πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα και χαιρόμαστε το γεγονός ότι όλες μας οι αναρτήσεις που αφορούσαν αιτήματα οικογενειών μας για διάφορες ανάγκες παιδικό ρουχισμό, έπιπλα, συσκευές κ. α. εθελοντές εκπαιδευτικούς καλύφθηκαν άμεσα, προς μεγάλη μας ικανοποίηση.

Ολοκληρώθηκε το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα: Ενεργοί Αποτροπείς – Ενεργοί Παρατηρητές: Προλαμβάνοντας την Έμφυλη Βία στη Ζωή των Νέων» σε συνεργασία με την ΜΚΟ  ΕΚΟ που έχει έδρα την Αθήνα,

Οι δράσεις της  ΠΝΟΗΣ προβλήθηκαν μέσα από διάφορες εκπομπές του CENTER, του ΕΝΑ CHANNEL  και της ΕΡΤ3 και από όλα γενικώς τα τοπικά Μ.Μ.Ε.

Ανταποκριθήκαμε και συμμετείχαμε σε όλες σχεδόν τις προσκλήσεις τις οποίες δεχθήκαμε και παρακολουθήσαμε μέσω του διαδικτύου πολλές εκδηλώσεις που έγιναν διαδικτυακά.

Μέσα από την παρουσίαση αυτή πρέπει να ευχαριστήσουμε την εθελοντική μας ομάδα περίπου 30 άτομα, εσάς τα μέλη μας για τη συνεχή αρωγή σας, πάρα πολλούς επαγγελματίες της πόλης μας που βρίσκονται συνεχώς κοντά μας, το Δήμο Καβάλας διότι με την παραχώρηση των χώρων μας επιτρέπει να αναπτύσσουμε τις δράσεις μας με  αξιοπρεπή τρόπο και τα Μ.Μ.Ε. που βρίσκονται πάντοτε κοντά μας και προβάλουν το έργο μας.

Ευχαριστούμε τα μέλη της Εξελεγκτικής Επιτροπής Κα Ευαγγελία Παπαϊωάνου, τον κ. Απόστολο Κάλφα και την Κα Τσιβιώτου Δήμητρα για την άψογη συνεργασία.

Κλείνοντας σας διαβεβαιώνουμε ότι η πόρτα της ΠΝΟΗΣ είναι και θα συνεχίσει να είναι ανοικτή κάθε ημέρα για να ακούει τα τυχόν προβλήματα των συμπολιτών μας και όπου μπορεί να τα υποστηρίζει και να τα εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.”    




Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι Καβάλας σταματούν τους χορούς | Συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις για τα Τέμπη

Στις 28 Φεβρουαρίου 2025, συμπληρώνονται δύο χρόνια από τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, μια καταστροφή που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους και σημάδεψε τη συλλογική μνήμη της χώρας.

Με αφορμή αυτή την επέτειο, οι πολιτιστικοί σύλλογοι της Καβάλας αποφάσισαν να αναστείλουν όλες τις προγραμματισμένες χορευτικές τους εκδηλώσεις και να συμμετάσχουν ενεργά στις προγραμματισμένες κινητοποιήσεις, τιμώντας τα θύματα και διεκδικώντας δικαιοσύνη και αλλαγές στο σύστημα των μεταφορών.

Ένα ηχηρό μήνυμα μνήμης και ευθύνης

Σε κοινή ανακοίνωσή τους, οι σύλλογοι επισημαίνουν ότι η απόφασή τους αυτή δεν αποτελεί απλώς μια συμβολική κίνηση, αλλά μια συνειδητή στάση απέναντι σε ένα ζήτημα που αφορά όλους.  Οι πολιτιστικοί σύλλογοι της Καβάλας, που διατηρούν ζωντανή την παράδοση μέσα από τις εκδηλώσεις και τις δράσεις τους, θεωρούν πως η διακοπή των χορευτικών εκδηλώσεων αποτελεί έναν ελάχιστο φόρο τιμής στους ανθρώπους που χάθηκαν άδικα. «Οι παραδοσιακοί χοροί είναι έκφραση χαράς, αλλά και μέσο έκφρασης της συλλογικής μας συνείδησης. Στη μνήμη των θυμάτων, επιλέγουμε να σιωπήσουμε και να συμμετάσχουμε στις κινητοποιήσεις», αναφέρουν.




Τρεις αγροτικοί σύλλογοι ενώνουν τις δυνάμεις τους για την λειψυδρία

Οι αγροτικοί σύλλογοι Καβάλας, Δράμας και Παγγαίου πραγματοποίησαν κοινή συνάντηση με κύριο θέμα τη λειψυδρία στα Τενάγη των Φιλίππων.

Στη σύσκεψη, αποφασίστηκε η λήψη μέτρων για την ίδρυση ενιαίου φορέα διαχείρισης υδάτων, με στόχο τη βιώσιμη διαχείριση των υδατικών πόρων της περιοχής

Οι συμμετέχοντες τόνισαν την ανάγκη συνεργασίας για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξασφάλιση επαρκούς νερού για τις καλλιέργειες, καθώς η λειψυδρία απειλεί σοβαρά τη γεωργική παραγωγή.

Η πρωτοβουλία αναμένεται να δώσει λύσεις σε ένα ζήτημα καίριας σημασίας για τους αγρότες.

Επί τάπητος τέθηκαν και άλλα ζητήματα που αφορούν την αγροτική παραγωγή των τριών αυτών περιοχών.




Καβάλα | 34 σύλλογοι στην παρέλαση της Δευτέρας

Οριστικοποιήθηκε και δόθηκε στη δημοσιότητα το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για την εθνική εορτή της 28ης Οκτώβρη.

Η παρέλαση θα αρχίσει στις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας και θα γίνει στην παραλιακή οδό Εθνικής Αντίστασης. Εκτός από τα σχολεία που κάνουν παρέλαση πρώτα, παρέλαση θα κάνουν 34 σύλλογοι. Περισσότεροι ίσως από τα σχολεία! Η σειρά αφορά το έτος ίδρυσης κάθε συλλόγου.

Αναλυτικά:

Φιλαρμονική, 1o Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καβάλας, Δημοτικό Σχολείο Παληού, Δημοτικά Σχολεία Καβάλας, Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γ/σιο-Λύκειο, Γυμνάσια πόλης Καβάλας (1ο– 7ο), Μουσικό Σχολείο, Εσπερινό. Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, 1ο , 2ο , 4ο ΕΠΑ.Λ  Καβάλας.

Γενικά Λύκεια πόλης Καβάλας. Σχολή μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ.  Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Περιφερειακό Τμήμα Καβάλας – Σώμα Εθελοντριών Αδελφών, Σώμα  Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών.

Πολιτιστικοί Σύλλογοι: Πανηπειρωτική ένωση Καβάλας, Λύκειο Ελληνίδων Καβάλας,  Λέσχη Ποντίων  Καβάλας, Θασιακή Ένωση Καβάλας, Κρητική Αδελφότης Νομού Καβάλας, Θρακική Εστία Καβάλας, Σύλλογος Σαρακατσαναίων, Μ.Π.Α.Σ. Αγίας Βαρβάρας και Πεντακοσίων, Στέγη Πολιτισμού Ν.Καρβάλης, Σύλλογος Πελοποννησίων, Σύλλογος Εβριτών Καβάλας, Πολιτιστικός  Σύλλογος Θεσσαλών Ν. Καβάλας, Πολιτιστικός Σύλλογος Λημνίων Καβάλας

Σύλλογος Κυπρίων Καβάλας «Ο Ακρίτας», Πολιτιστικός Σύλλογος Χωράφας, Εξωραϊστικός Σύλλογος Αγ. Παρασκευής Καβάλας, Σύλλογος Μυτιληναίων Ν. Καβάλας, Κέντρο Ελληνικής Λαογραφίας ΝΕΑΠΟΛΙΣ, Σύλλογος Μικρασιατών Καβάλας, Πολιτιστικός σύλλογος,  ΙΧΝΗΛΑΤΕΣ, Σύλλογος κατοίκων Νεάπολης, Πολιτιστικός Σύλλογος Κηπούπολης « Η Αγ. Ειρήνη», Πολιτιστικός Σύλλογος Προυσαλιωτών Καβάλας, Χορευτικός Σύλλογος Καβάλας

Χορευτικός Όμιλος Βρακοφόρων Καβάλας, Πολιτιστικός Σύλλογος Ποταμουδίων,  Όμιλος Ποντίων Χορευτών Καβάλας, Πολιτιστικός Σύλλογος Αγίου Λουκά Καβάλας, Σωματείο Μέριμνα Παιδιού Καβάλας, Ελληνική Ομάδα Διάσωσης, Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού.

Σώμα Ελλήνων Προσκόπων. Σύλλογος Καταδρομέων Καβάλας «Ο  Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ»

 

 

www.proininews.gr




Αγροτικοί Σύλλογοι ζητούν απαντήσεις για την τιμή της βρώσιμης ελιάς – Καμία επίσημη ενημέρωση μέχρι στιγμής

Ανησυχία επικρατεί στους παραγωγούς ελιάς, καθώς μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση για την τιμή της βρώσιμης ελιάς, αφήνοντας τους αγρότες σε αβεβαιότητα ενόψει της νέας παραγωγικής περιόδου. Οι Αγροτικοί Σύλλογοι της χώρας απαιτούν άμεσες απαντήσεις από τους αρμόδιους φορείς, καθώς η καθυστέρηση στην ανακοίνωση των τιμών δημιουργεί προβλήματα στον προγραμματισμό και τη διαχείριση της παραγωγής.

Οι αγρότες επισημαίνουν ότι οι αυξημένες καλλιεργητικές δαπάνες, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για την τιμή διάθεσης των ελιών, δυσκολεύουν την οικονομική τους επιβίωση. Οι Σύλλογοι καλούν την κυβέρνηση και τις αρμόδιες αρχές να προβούν σε άμεσες ενέργειες, ώστε να ξεκαθαρίσει η κατάσταση και να δοθούν σαφείς κατευθύνσεις στους παραγωγούς.




Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι ΑΜΘ | Προτάσεις οικονομικής στήριξης κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων που επλήγησαν από την επιβολή μέτρων για την πανώλη των μικρών μυρηκαστικών»

Το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε με ανησυχία τις εξελίξεις γύρω από τα μέτρα που επιβάλλονται για την πανώλη των μικρών μηρυκαστικών, η οποία πλήττει τα αιγοπρόβατα της χώρας μας. Με δεδομένη την εμπειρία από προηγούμενες κρίσεις, όπως η ευλογιά των προβάτων το 2013, ο καταρροϊκός πυρετός το 2014 και η οζώδης δερματίτιδα των βοοειδών το 2015, θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο να ληφθούν πιο ουσιαστικά και αποτελεσματικά μέτρα στήριξης των κτηνοτρόφων που επλήγησαν.

Η κατάσταση στον τομέα της κτηνιατρικής υπηρεσίας είναι ανησυχητική, καθώς παρατηρείται σημαντική έλλειψη στελεχών και αναγκαίων πόρων. Ενώ οι κτηνοτρόφοι καλούνται να εφαρμόσουν τα απαραίτητα μέτρα και να συνεργαστούν με τις αρχές, το οικονομικό βάρος των επιβαλλόμενων μέτρων δεν έχει ληφθεί επαρκώς υπόψη. Οι αποζημιώσεις που προβλέπονται είναι ανεπαρκείς και δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πληττόμενων κτηνοτρόφων.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, προτείνουμε τα εξής μέτρα στήριξης:

  1. Ενίσχυση κτηνοτρόφων για απώλεια εισοδήματος: 5.000€ ανά 100 ζώα που καταστράφηκαν λόγω πανώλης. Η ενίσχυση να επαναληφθεί το 2025, εφόσον οι κτηνοτρόφοι ανασυστήσουν πλήρως το ζωικό τους κεφάλαιο.
  2. Αποζημίωση ανά ζώο: 400€ για ζώα ηλικίας 6 μηνών έως 3 ετών, με την προϋπόθεση της πλήρους ανασύστασης του ζωικού κεφαλαίου. Εάν τα ζώα διαθέτουν γενεαλογικά πιστοποιητικά καθαροαιμίας, η αποζημίωση να ανέρχεται στα 500€.
  3. Άτοκα δάνεια: Χορήγηση άτοκων δανείων με δεκαετή αποπληρωμή και τριετή περίοδο χάριτος για την αγορά ζώων, ζωοτροφών και εξοπλισμού.
  4. Αποζημίωση ζωοτροφών και κόστους απολύμανσης: Για τους κτηνοτρόφους που επλήγησαν και όσους βρίσκονται εντός των ζωνών επιτήρησης.
  5. Αποζημίωση για περιορισμό βόσκησης: 1,5€ την ημέρα για κάθε ζώο εντός της ζώνης προστασίας, σε ακτίνα τριών χιλιομέτρων από επιβεβαιωμένο κρούσμα.
  6. Αποζημίωση για μη σφαγή αμνοεριφίων: 1,5€ την ημέρα για το κόστος διατροφής τους, ενώ η διαφορά τιμής πώλησής τους μετά την απαγόρευση σφαγής να καλυφθεί από το κράτος.
  7. Αποζημίωση για μη απορρόφηση γάλακτος: Σε περιπτώσεις που το γάλα δεν συλλέχθηκε λόγω πανώλης.

Αυτά τα μέτρα θα παρέχουν την αναγκαία οικονομική στήριξη στους κτηνοτρόφους, διασφαλίζοντας την εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης, ενώ παράλληλα θα ενισχύσουν την εμπιστοσύνη τους στην πολιτεία.

Σας καλούμε να υιοθετήσετε τις προτάσεις μας, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη στήριξή σας στους πληττόμενους κτηνοτρόφους, και να μην περιοριστείτε σε δηλώσεις χωρίς αντίκρισμα.




Πολιτιστικοί Σύλλογοι γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Χορού στην Καβάλα

Ο Δήμος Καβάλας για δεύτερη χρονιά, διοργάνωσε χοροστάσι στην Κεντρική Πλατεία της πόλης της Καβάλας, με τους Πολιστικούς Συλλόγους της Πόλης να δίνουν το παρόν.

 




Σύλλογοι, φορείς και εθελοντές καθάρισαν τμήμα του περιαστικού δάσους

Πολλά είναι τα παράπονα που έχουν γίνει για τα απορρίματα τα οποία πλυμμηρίζουν το περιαστικό δάσος της Καβάλας. Σίγουρα ένα γεγονός που ιδίως και με τον ερχομό της αντιπυρικής περιόδου προκαλεί έντονο προβληματισμό.

Μπορεί πολλοί πολίτες να μην είναι υπεύθυνοι όσο αφορά την ρίψη των απορριμάτων όμως αρκετοί φορείς, σύλλογοι και εθελοντές προέβησαν στον καθαρισμό ενός τμήματός του.




Ιατρικοί Σύλλογοι ΑΜΘ| Ατελέσφορη πρακτική θεσμοθέτηση της λειτουργίας των απογευματινών χειρουργείων

Οι Ιατρικοί Σύλλογοι Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχοντας επίγνωση του θεσμικού τους ρόλου, συντασσόμενοι με τις αποφάσεις του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, θεωρούν ότι η θεσμοθέτηση της λειτουργίας των απογευματινών χειρουργείων, με επικοινωνιακό περιτύλιγμα και τιμοκαταλόγους που επιβαρύνουν τους ασθενείς, αποτελεί ατελέσφορη πρακτική.

Η πολιτεία πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε προκηρύξεις όλων των κενών οργανικών θέσεων ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, προϋπόθεση όμως αποτελεί η μισθολογική αναβάθμιση και η παροχή κινήτρων(ιδιαίτερα για τις άγονες ειδικότητες στα Περιφερειακά Νοσοκομεία). Θεμελιώδης υποχρέωση της πολιτείας είναι να διασφαλίσει ιατρική
περίθαλψη σε όλους τους πολίτες της χώρας.

Η Υγεία είναι το ύψιστο κοινωνικό αγαθό. Η παροχή δωρεάν νοσοκομειακής περίθαλψης είναι δικαίωμα των πολιτών και εξασφαλίζεται τόσο μέσω της φορολόγησης, όσο και μέσω  των εισφορών τους στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης(ΕΦΚΑ).




Αγροτικοί Συλλογοι ΑΜΘ | Αρνούνται να συναντηθούν στην έκθεση Agrotica στη Θεσσαλονίκη

 Οι αγρότες της Α.Μ.Θ. είναι σε διαπραγματευτική διαδικασία με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και υπάρχει έντονη αντιπαράθεση σχετικά με την τοποθεσία επίσκεψής του.

Οι αγρότες αρνούνται να συναντηθούν στην έκθεση Agrotica στη Θεσσαλονίκη και επιμένουν να τον προσκαλέσουν στην Κομοτηνή.

Κατόπιν απόφασης της Συντονιστικής Επιτροπής των Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Συλλόγων ΑΜΘ, ανακοινώθηκε η διοργάνωση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία της Κομοτηνής και πορεία προς το κτήριο της Περιφέρειας στις 5 Φεβρουαρίου στις 12:00. Η κινητοποίηση αυτή πραγματοποιείται με σκοπό τη διεκδίκηση και επίλυση των αιτημάτων των αγροτών.

 




Φοιτητικόι Συλλόγοι Καβάλας | Κάτω τα χέρια από τα πτυχία μας

Το νομοσχέδιο που ανακοινώνει δίνει το τελειωτικό χτύπημα στις σπουδές, τα πτυχία και την εργασιακή μας προοπτική!

Είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής για την κατάσταση στις σπουδές μας! Η πρώτη απάντηση δόθηκε! Τους δείξαμε πως όσο και να προσπαθούν να μας πιάσουν στον ύπνο περνώντας το νομοσχέδιο εν μέσω εξεταστικής δεν θα τα καταφέρουν! Θα μας βρίσκουν απέναντι τους στους δρόμους, όλο και πιο πολλούς όλο και πιο δυνατούς!
Κάτω τα χέρια από τα πτυχία μας!

Όχι την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης!

Αυτό το νομοσχέδιο είναι απέναντι στις ανάγκες μας

▪ Κάνει την αδικία νόμο!

Ενώ εμείς για να σπουδάσουμε περνάμε χίλια δυο εμπόδια, άγχος, πανελλαδικές εξετάσεις με ελάχιστη βάση εισαγωγής, πληρώνουμε ένα σκασμό λεφτά σε ενοίκια και άλλα έξοδα… η κυβέρνηση μας λέει ότι όποιος έχει λεφτά θα περνάει σε όποια σχολή θέλει και θα αγοράζει ισάξιο πτυχίο με το δικό μας! Ενώ παράλληλα βαφτίζουν πανεπιστήμια
τα κολέγια που λειτουργούνε ήδη!

Οι μόνοι κερδισμένοι είναι οι κολεγιάρχες και οι επιχειρηματίες που θα πουλάνε πτυχία! Για τα δικά τους συμφέροντα η κυβέρνηση παραβιάζει ακόμα και το άρθρο 16 του Συντάγματος που αποκλείει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων!

▪ Διαλύει τα πτυχία μας!

Απαιτούμε πτυχία με αξία!

Με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και το μεγάλο παζάρι πτυχίων που στήνεται, θα πουλιούνται και αγοράζονται πτυχία διαφορετικών ειδών και ταχυτήτων στην λογική… ότι πληρώνεις, παίρνεις", εντείνοντας την κατηγοριοποίηση σχολών, πτυχίων, αποφοίτων.

Δεν ανεχόμαστε την υποβάθμιση του πτυχίου μας που θα εντείνει το ατελείωτο κυνήγι πανάκριβων πιστοποιητικών, σεμιναρίων και μεταπτυχιακών! Ο ανταγωνισμός που θα ενταθεί μεταξύ των αποφοίτων θα συμπιέσει όλα μας τα εργασιακά, επαγγελματικά και μισθολογικά μας δικαιώματα προς τα κάτω με τους εργοδότες "να διαλέγουν" τον πιο φθηνό από μια μεγαλύτερη μάζα αποφοίτων!

▪ Υποβαθμίζει τις σχολές μας!

Ενώ από τις σχολές μας λείπουν η κρατική χρηματοδότηση, οι καθηγητές, η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, η κυβέρνηση επιλέγει να ενισχύσει την επιχειρηματική λειτουργία και να οδηγήσει σε οικονομική ασφυξία τα ιδρύματα. Η δήθεν "απελευθέρωση" του δημοσίου πανεπιστημίου από το κράτος ουσιαστικά σημαίνει την πλήρη απελευθέρωση του κράτους από την ευθύνη χρηματοδότησης και στήριξης των δημοσίων πανεπιστημίων!

Είναι δεδομένο πως σε λίγο καιρό οι εισακτέοι των σχολών και της δικής μας σχολής αλλά και όλων των περιφερειακών πανεπιστημίων θα μειωθούν δραματικά, αφού αρκετές οικογένειες θα διαλέγουν να στείλουν το παιδί τους να σπουδάσει στο ιδιωτικό της πόλης τους. Μείωση εισακτέων όμως σημαίνει και μείωση χρηματοδότησης, μέχρι και κλείσιμο τμημάτων. Δεν πάει πολύς καιρός από όταν δώσαμε τον αγώνα μας πλάι στους συμφοιτητές μας από το Φυσικό που απειλούταν με κλείσιμο λόγω της ΕΒΕ που μειώθηκαν δραματικά οι εισακτέοι και καταφέραμε να το κρατήσουμε ανοιχτό. Όταν αυτά γίνονταν χωρίς το Νομοσχέδιο για τα Ιδιωτικά εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς τι έρχεται με την ίδρυση τους.

Αντίστοιχα η μείωση εισακτέων άρα και χρηματοδότησης και η παραπέρα προώθηση της λειτουργίας και των δημοσίων ΑΕΙ ως επιχειρήσεις θα έχουν τραγικά αποτελέσματα στην ποιότητα σπουδών μας. Αν τώρα αντιμετωπίζουμε ελλείψεις σε εργαστηριακό εξοπλισμό , αν τώρα πληρώνουμε από την τσέπη μας αναλώσιμα για τα εργαστήρια μας και ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με τις απαρχαιωμένες υποδομές, με το Νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά οι σχολές μας θα φτάσουν στα όρια τους και το τι θα μαθαίνουμε και πώς θα φτάσει στον πάτο, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και καλούς καθηγητές να φεύγουν προς τα ιδιωτικά και να μην αναπληρώνονται και πότε, αν οι μισθοί εκεί είναι καλύτεροι.
Όσο για την μέριμνα, αν μια φορά τώρα το Πανεπιστήμιο πετάει από πάνω του την ευθύνη για την σίτιση, την στέγαση, τις μετακινήσεις τότε αν τσακιστεί κι άλλο η χρηματοδότηση λόγω έλλειψης εισακτέων θα μας βάλουν να πληρώνουμε και τον αέρα που αναπνέουμε!

Δεν ανεχόμαστε να μειώνεται η χρηματοδότηση για τα ιδρύματά μας στο όνομα του να μην θιχτούν τα ιδιωτικά, να κλείνουν τμήματα επειδή δεν βρίσκουν χορηγούς, να αναζητούν έσοδα με δίδακτρα και επί πληρωμή παροχές, να μεγαλώνουν τα κενά σε καθηγητές επειδή θα αναζητούν καλύτερους μισθούς στα ιδιωτικά.

Η κυβέρνηση κάνει το επόμενο αποφασιστικό βήμα στο δρόμο της εμπορευματοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης εκτοξεύοντας την επιχειρηματική δράση των δημοσίων πανεπιστημίων, την πλήρη λειτουργία τους σαν επιχειρήσεις, με τους φοιτητές πελάτες και τη γνώση εμπόρευμα.

Απαιτούμε να αναβαθμιστούν οι σπουδές μας, να μαθαίνουμε ολοκληρωμένα στο αντικείμενό μας. Η πλήρης υποβάθμιση των ιδρυμάτων θα έχει επίπτωση και στο περιεχόμενο των σπουδών μας, στα προγράμματα σπουδών, στην επιστήμη μας.

Η κυβέρνηση να σταματήσει την κοροϊδία!

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση μας υπόσχεται αναβάθμιση σε τρίτο πανεπιστήμιο της Ελλάδας, βλέπουμε να μην προβλέπεται καμία χρηματοδότηση για τις ανάγκες μας. Ίσα- Ίσα, ακούμε υπέρογκα ποσά να προορίζονται για ερευνητικά προγράμματα, που καμία σχέση δεν έχουν με τους προπτυχιακούς φοιτητές. Ξέρουμε καλά πως η λύση
των προβλημάτων μας δεν βρίσκονται στην αλλαγή της ταμπέλας στην είσοδο του πανεπιστημίου αλλά στον αγώνα μας για αύξηση της χρηματοδότησης στην παιδεία στο ύψος των αναγκών μας.

Αυτοί που μείωσαν τους εισακτέους στα ΑΕΙ με την ΕΒΕ και που στερούν τις σπουδές σε χιλιάδες φοιτητές λόγω τους τεράστιου κόστους σπουδών βαφτίζουν ;ευκαιρίες" τα νέα εμπόδια που βάζουν στους νέους! Παράλληλα τα;αυστηρά κριτήρια που υπόσχονται ξέρουμε ότι για τους επενδυτές μεταφράζονται στο "ότι πουλάει" παίρνει "άριστα!

Η κυβέρνηση της ΝΔ, όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα, προώθησαν την πολιτική της εμπορευματοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης, την πολιτική της ΕΕ και τώρα έρχονται να ολοκληρώσουν το έγκλημα με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων!

Ξεσηκωμός!

Είναι δική μας υπόθεση η υπεράσπιση των σπουδών και των πτυχίων μας!

Όλοι οι φοιτητές μια γροθιά μαζί με τους μαθητές και τους εργαζόμενους να σηκώσουμε ένα μεγάλο πανελλαδικό κίνημα αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο που αποτελεί αντιδραστική τομή στην εκπαίδευση. Με τους αγώνες μας έχουμε αφήσει στα χαρτιά και άλλους νόμους. Έχουμε ακυρώσει αντίστοιχη προσπάθεια στο παρελθόν για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων!

Όλα θα κριθούν στο δρόμο του αγώνα!

Απαιτούμε:
▪ Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο!

▪ Όχι στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια – Όχι στην παράκαμψη του άρθρου 16!

▪ Αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σύγχρονες σπουδές!

▪ Όχι στην υποβάθμιση των πτυχίων μας – Πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα!

▪ Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα Πανεπιστήμια και τις ανάγκες μας! Δωρεάν σίτιση, στέγαση και μεταφορές από και προς το πανεπιστήμιο για όλους τους φοιτητές.

▪ Σύγχρονα και πλήρη εξοπλισμένα εργαστήρια

▪ Παιδεία δικαίωμα και όχι εμπόρευμα!

Προχωράμε σε:

Πανεκπαιδευτική πορεία την Πέμπτη 25 Γενάρη, στις 17:00 στην Κεντρική Πλατεία

Αποφασίζουμε μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις μας, το πώς θα κλιμακώσουμε τις δράσεις μας και τι πολύμορφες πρωτοβουλίες θα πάρουμε
Καλούμε τους μαθητές, τους εργαζόμενους, τους γονείς της πόλης σε Κινητοποίηση την

Πέμπτη 25/01 στις 17:00 στην Κεντρική πλατεία

Ενώνουμε τις φωνές μας για να μην περάσει το νομοσχέδιο έκτρωμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων!




Αγροτικοί και Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι ΑΜΘ | Ζητούν συνάντηση με τον Περιφερειάρχη και την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης

Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη στην Κομοτηνή και την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ζητεί η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα των Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Συλλόγων της ΑΜ-Θ, όπως αποφάσισε στην συνάντηση που έγινε την περασμένη Κυριακή.

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Νέστου, Σάββας Αργυράκης, ανέφερε πως αυτή την εβδομάδα θα γίνουν  συνελεύσεις σε Αγροτικούς και Κτηνοτροφικούς Συλλόγους και πως θα περιμένουν να ορισθούν τα ραντεβού προκειμένου να συζητηθούν τα αιτήματα του και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Αν δεν πάρουν τις απαντήσεις που επιθυμούν, θα καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα κινητοποιηθούν.

ertnews.gr
https://youtu.be/DuvujBU2nck



Αντίθετοι οι κτηνοτροφικοί σύλλογοι ΑΜ-Θ με την δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στα ορεινά του Δήμου Νέστου

Έντονες αντιδράσεις έχει φέρει η απόφαση για την δημιουργία ένος φωτοβολταϊκού πάρκου στα ορεινά του Δήμου Νέστου, τόσο απο φορείς της Δημοτικής Αρχής όσο και απο τους κτηνοτρόφους της Περιφέρειας ΑΜ-Θ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των κτηνοτρόφων ΑΜ-Θ, κ. Νίκο Δημόπουλο αλλά και τον Δήμαρχο Νέστου, κ. Σάββα Μιχαηλίδη, το συγκεκριμένο πάρκο αφορά 1.500 στρέμματα κάτι το οποίο δεν τους βρίσκει σύμφωνους ενω ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα θεωρείται πως κάνενας δεν πήρε την γνώμη του Δήμου για την υλοποιήση του εν λόγου έργου.




Και πάλι στους δρόμους οι Αγροτικοί Συλλογοι Ροδόπης – Ζητούν άμεση στήριξη

Σε νέα κινητοποίηση διαμαρτυρίας προσώρισαν οι αγρότες στην Κομοτηνή το πρωί του Σαββάτου 9 Δεκεμβρίου, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τα συνεχόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αλλα και για το νέο φορολογικό νοσχέδιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙ ΔΗΛΩΣΑΝ




Οι Ιατρικοί Σύλλογοι Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης εκπέμπουν SOS

Με αφορμή τη διαβούλευση του ΕΣΠΑ για την Υγεία, τονίζουμε απερίφραστα ότι χωρίς Ιατρονοσηλευτικό προσωπικό το Εθνικό Σύστημα Υγείας «ψυχορραγεί»

Οι χαμηλές αποδοχές των Ιατρών, οι άσχημες συνθήκες εργασίας, η απουσία κινήτρων, η συνεχής απαξίωση με εντεταλμένες μετακινήσεις σε Νοσοκομεία που λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, οδηγούν σε μαζικές παραιτήσεις Ιατρών και λειτουργική κατάρρευση Κλινικών και Νοσοκομείων.

Η πολιτεία οφείλει επιτέλους να σταματήσει να εθελοτυφλεί.

Η πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει το πολυτιμότερο λειτούργημα, που διαφυλάσσει το ύψιστο κοινωνικό αγαθό, τηνΥγεία των πολιτών της.

Η πολιτεία οφείλει να ΠΡΑΞΕΙ ΤΑ ΔΕΟΝΤΑ για την ισότιμη πρόσβαση σε δωρεάν υπηρεσίες Υγείας, αναφαίρετο δικαίωμα κάθε πολίτη.

Ζητάμε από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Α.Μ.Θράκης να στηρίξει τα αιτήματα των Ιατρικών Συλλόγων της Περιφέρειας:

1.Άμεση προκήρυξη όλων των κενών οργανικών θέσεων στα Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας Περιφερειακά Ιατρεία.

2.Μισθολογική αναβάθμιση στο Ιατρικό προσωπικό ανάλογη με το μέσο όρο του μισθού των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

3.Βελτίωση συνθηκών εργασίας στις Δομές Υγείας.

4.Υιοθέτηση του πλαισίου κινήτρων του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου για Ιατρούς που υπηρετούν σε Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας κατηγορίας  άγονο Α΄ (στέγαση, φορολογία, εξομοίωση των Ιατρών ΕΣΥ με τους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, κίνητρα για εξέλιξη και μετεκπαίδευση).

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

 

ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ι.Σ.ΚΑΒΑΛΑΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΛΓΑ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ι.Σ.ΔΡΑΜΑΣ:

ΛΟΥΡΜΠΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ι.Σ.ΡΟΔΟΠΗΣ

ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ι.Σ.ΞΑΝΘΗΣ

ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ι.Σ.ΕΒΡΟΥ

ΚΟΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1.ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α.Μ.ΘΡΑΚΗΣ

2.4η ΥΠΕ

3.ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ  Α.Μ.ΘΡΑΚΗΣ




Ιατρικοί Σύλλογοι ΑΜΘ: “Ζητούμε την άμεση στελέχωση του ΕΚΑΒ με επαγγελματίες οδηγούς ασθενοφόρου και διασώστες”

Πριν λίγες ημέρες ψηφίστηκε στη βουλή, κατά πλειοψηφία, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 132-05/07/2023 τ.Α΄) που προβλέπει τη διενέργεια διακομιδών ασθενών με ΕΚΑΒ που θα στελεχώνονται με μεικτά πληρώματα και τη συνδρομή του Πυροσβεστικού Σώματος, των Ενόπλων Δυνάμεων και τους ΟΤΑ για την εκτέλεση υπηρεσίας οδηγού με τη συνοδεία υγειονομικού προσωπικού πάσης φύσεως.

Σκοπός του νομοσχεδίου αυτού είναι να καλυφθεί η υποστελέχωση των πληρωμάτων – εκπαιδευμένοι διασώστες –  στα ασθενοφόρα των δομών του ΕΚΑΒ, των Κέντρων Υγείας και των Πολυδύναμων Περιφερειακών Ιατρείων των ορισμένων περιοχών της χώρας.

Οι ιατρικοί σύλλογοι Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι αντίθετοι στο μεσομακροπρόθεσμο χαρακτήρα του παραπάνω μέτρου. Το  ζήτημα που ανακύπτει αφορά στην ασφάλεια περισυλλογής και μεταφοράς ενός ασθενούς η τραυματία, πράξεις οι οποίες πρέπει να γίνονται από ειδικευμένο προσωπικό που έχει λάβει την αντίστοιχη εκπαίδευση.

Όσον αφορά στον οδηγό που διατίθεται από τις ένοπλες δυνάμεις και άλλες υπηρεσίες, μη διαθέτοντας  τις κατάλληλες γνώσεις δεν μπορεί να συνδράμει στο ιατρονοσηλευτικό έργο.

Ένα επιπλέον ζήτημα που προκύπτει είναι ότι σε όλη τη διάρκειά του 24ωρου απαιτείται η εργασία ενός επιπλέον ιατρού και νοσηλευτή που θα έχουν το ρόλο του διασώστη. Με δεδομένες τις ελλείψεις σε προσωπικό που ήδη υπάρχουν στις πρωτοβάθμιες δομές υγείας, συμπεραίνουμε ότι πολλά κέντρα υγείας ενδεχομένως να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο.

Ζητούμε την άμεση στελέχωση του ΕΚΑΒ με επαγγελματίες οδηγούς ασθενοφόρου και διασώστες – πληρώματα ασθενοφόρου καθώς και δημιουργία βάσεων ΕΚΑΒ στα Κέντρα Υγείας της Περιφέρειας Α.Μ.Θ, σε 24ωρη βάση.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

 

ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ

ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Έβρου

ΛΟΥΡΜΠΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ροδόπης

ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ – Πρόεδρος Ι.Σ. Ξάνθης

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ– Πρόεδρος Ι.Σ. Καβάλας

ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΛΓΑ – Πρόεδρος Ι.Σ. Δράμας