Ο ρόλος των καταναλωτών στη σύγχρονη αγορά: Δικαιώματα, ασφάλεια και συλλογική δράση

Οι καταναλωτές πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο τους, συμμετέχοντας ενεργά στην προάσπιση των δικαιωμάτων τους.

Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας τονίζει τη σημασία των συλλογικών αγώνων για την ασφάλεια προϊόντων και υπηρεσιών, την προστασία των προσωπικών δεδομένων και τη διαφάνεια στις συναλλαγές.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι καθημερινά γίνονται μάχες για δίκαιες τιμές, καλύτερη ποιότητα ζωής και ενημερωμένους πολίτες που απαιτούν υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές. Η δράση των ενώσεων καταναλωτών είναι κρίσιμη για ένα δικαιότερο καταναλωτικό περιβάλλον.

 




Εφαρμογή στη Σύγχρονη Ορθοπαιδική | Ενημερωτική εκδήλωση για το πλάσμα

Το Κέντρο Υγείας Καβάλας, σε συνεργασία με την 4η Υγειονομική Περιφέρεια, τον Ιατρικό Σύλλογο Καβάλας και τον Δήμο Καβάλας διοργανώνει την Δευτέρα 20 Μαΐου 2024 στις 19:30 στην αίθουσα της Μεγάλής Λέσχης Καβάλας μια ενδιαφέρουσα, πρωτότυπη ενημερωτική εκδήλωση, με θέμα: <<Πλάσμα πλούσιο σε αιμοπετάλια (PRP) Η εφαρμογή στη Σύγχρονη Ορθοπαιδική>>, επίσης θα παρουσιαστεί το Ιατρείο Αναγεννητικής Ιατρικής Μυοσκελετικών  Παθήσεων του Κέντρου Υγείας Καβάλας. Οι συνδιοργανωτές της εκδήλωσης θα είναι ο Σύλλογος Εβριτών Ν. Καβάλας και ο Σύλλογος Φίλων Κλασσικού Αθλητισμού Καβάλας. 

Η θεραπεία με PRP είναι μια σύγχρονη, βιολογική μορφή θεραπείας μυοσκελετικών παθήσεων, η οποία συνίσταται στην έγχυση πλάσματος πλούσιου σε αιμοπετάλια στην πάσχουσα περιοχή. Ενισχύει σημαντικά τη διαδικασία επούλωσης των τραυματισμένων ιστών (τενόντων, χόνδρων, οστών και μυών), με φυσικό τρόπο και χωρίς να εμπεριέχει κανέναν απολύτως κίνδυνο. Η θεραπεία με PRP χρησιμοποιείται με πολύ καλά αποτελέσματα σε αρκετές μυοσκελετικές παθήσεις.

Επίσης θα παρουσιαστεί το Ιατρείο Αναγεννητικής Ιατρικής Μυοσκελετικών  Παθήσεων του Κέντρου Υγείας Καβάλας. Η εκδήλωση θα είναι ανοιχτή σε όλους.

Ο ομιλητής θα είναι ο Ορθοπαιδικός-Χειρουργός, Επιμελητής Κέντρου Υγείας Καβάλας, αρμοδιότητας 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας, Μαυρόπουλος Ροδίων.

 




Γεραπετρίτης | Καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή – Η Ελλάδα παρούσα στην ανασυγκρότηση της Ουκρανίας

Το μήνυμα πως καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή, πως η Ελλάδα στέκεται αλληλέγγυα τόσο στο πλευρό της Ουκρανίας που δέχεται την επίθεση όσο και στη μάχη που δίνει για την κυριαρχία της, αλλά και ότι δηλώνει παρούσα στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση και ότι επιθυμεί να δώσει ένα δυναμικό παρών, έστειλε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης από το βήμα του Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοικοδόμηση της Ουκρανίας που πραγματοποιείται σήμερα στην Αθήνα.

«Η Ελλάδα υποστηρίζει πλήρως την ανεξαρτησία της Ουκρανίας στο πλαίσιο των αναγνωρισμένων κυριαρχικά συνόρων της. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και διαυγής. Καμία αναθεωρητική επιχείρηση δεν μπορεί να σταθεί σε μία σύγχρονη εποχή. Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζει να προκαλεί ανθρώπινες απώλειες, έχοντας εκτοπίσει εκατομμύρια Ουκρανούς και έχοντας καταστρέψει βασικές υποδομές, μεταξύ των οποίων και σημαντικά μνημεία οικουμενικού πολιτισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, διαμήνυσε ότι η Ελλάδα δηλώνει παρούσα στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της Ουκρανίας, επιθυμεί να δώσει ένα δυναμικό παρών. «Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται πολλές επιχειρήσεις και φορείς με συσσωρευμένη εμπειρία και συγκριτικό πλεονέκτημα στο χώρο της ανοικοδόμησης και ανασυγκρότησης. Τέτοιοι τομείς είναι οι ενεργειακές υποδομές, η ναυτιλία, η ψηφιοποίηση, οι κατασκευές, η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο αγροτικός τομέας, ο τουρισμός και πολλοί άλλοι» υπογράμμισε ο υπουργός.

«Η κινητοποίηση της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας αλλά και του δημοσίου τομέα της χώρας μας για συμμετοχή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας θα συμβάλει ουσιωδώς και στην εκμετάλλευση των αναδυόμενων ευκαιριών που θα υπάρξουν πολύ σύντομα με την κίνηση σημαντικών κονδυλίων που προβλέπεται να δαπανηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αλλά και από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα πρέπει να ιδωθούν ως μοχλός ανάπτυξης, όχι μόνο της Ουκρανίας, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου» προσέθεσε.

Στον χαιρετισμό του, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Γεραπετρίτης καλωσόρισε στην Αθήνα τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους της ουκρανικής κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG NEAR) και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και τους εκπρόσωπους επιχειρηματικών φορέων Ελλάδας και Ουκρανίας. «Σας καλωσορίζω στην Αθήνα, ιδίως τους φίλους μας από την Ουκρανία. Είναι εξαιρετική τιμή να διοργανώνουμε αυτή τη σπουδαία εκδήλωση εδώ στην Αθήνα. Και προσβλέπουμε σε μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση. Όλοι γνωρίζουμε ότι στην Ουκρανία συνεχίζεται η απάνθρωπη επιθετικότητα της Ρωσίας εις βάρος ενός κυρίαρχου κράτους. Και αναμένουμε να συζητήσουμε για τον τερματισμό αυτής της τρομερής κατάστασης και για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας», ανέφερε.

Αναδεικνύοντας τη σημασία πραγματοποίησης του σημερινού Συνεδρίου, που διοργανώνει το υπουργείο Εξωτερικών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, επισήμανε ότι εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια της χώρας μας να συνδράμει για την ανασυγκρότηση και τον εκσυγχρονισμό της Ουκρανίας. Προσδιόρισε πως στόχος του Συνεδρίου είναι η ανάδειξη της σταθερής πολιτικής δέσμευσης και αλληλεγγύης προς την Ουκρανία, με παράλληλη αναγνώριση του σημαντικού ρόλου του ιδιωτικού τομέα, ο οποίος μπορεί να συμβάλει στην πράσινη, στην κοινωνική, στην ψηφιακή μετάβαση της Ουκρανίας, καθώς η χώρα προβαίνει σε βασικές μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο και της υποψηφιότητάς της ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της ευρωπαϊκής οικογένειας. Ένταξη την οποία η Ελλάδα ενθαρρύνει απαρέγκλιτα, προσέθεσε.

Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο ετών από την «παράνομη και απρόκλητη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία», ο υπουργός Εξωτερικών την καταδίκασε εκ νέου, τονίζοντας πως είναι κατά παραβίαση κάθε έννοιας Διεθνούς Δικαίου. Μάλιστα, κατέστησε σαφές πως η Ελλάδα από την πρώτη μέρα του πολέμου, από κοινού με τους εταίρους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έλαβε μια ξεκάθαρη θέση αρχής. «Υποστήριξε απολύτως την Ουκρανία, στάθηκε σταθερά στο πλευρό του Διεθνούς Δικαίου απέναντι σε οποιαδήποτε απρόκλητη επίθεση, απέναντι σε οποιαδήποτε παραβίαση κυριαρχίας, απέναντι σε οποιαδήποτε διάθεση αναθεωρητισμού. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στο πλευρό της χώρας που δέχεται την επίθεση αυτή και θα στηρίξουμε την Ουκρανία με κάθε δυνατό τρόπο στην μάχη που δίνει για την κυριαρχία της», τόνισε.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στους μακροχρόνιους ιστορικούς δεσμούς που δικαιολογούν αυτήν τη στάση της ελληνικής πολιτείας, πέρα από την εξωτερική πολιτική αρχών, την οποία απαρέγκλιτα τηρεί η χώρα μας στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου. «Πολίτες ελληνικής καταγωγής έζησαν ειρηνικά επί αιώνες στις ακτές του Εύξεινου Πόντου, γι’ αυτό και κανείς δεν ξεχνά τα εγκλήματα στη Μαριούπολη. Μία πόλη με ελληνικό όνομα και με σημαντικό πληθυσμό ελληνικής καταγωγής, όπως επίσης και τις μάχες και τις απώλειες στην Οδησσό» υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης.

Περαιτέρω, ο υπουργός ανέδειξε ότι η ρωσική στρατιωτική επίθεση κατά της Ουκρανίας δεν συνιστά απειλή μόνο για την ασφάλεια της Ευρώπης. Θέτει σε κίνδυνο, όπως είπε, την παγκόσμια ειρήνη και σταθερότητα, παραβιάζοντας κατάφωρα τον Καταστατικό Χάρτη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και το παγιωμένο Διεθνές Δίκαιο, συμβατικό και εθιμικό.

Εν συνεχεία, τόνισε πως πρωταρχικός στόχος της ανοικοδόμησης θα πρέπει να είναι ο μετασχηματισμός της ουκρανικής οικονομίας και κοινωνίας με τις αναγκαίες εκσυγχρονιστικές παρεμβάσεις για τις υποδομές στους οικονομικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς επί τη βάσει του ευρωπαϊκού κεκτημένου. «Η βιώσιμη ανάπτυξη και η ανοικοδόμηση προϋποθέτει τον ιδιωτικό τομέα, μέσω των επενδύσεων που θα πρέπει να υπάρξουν και των εταιρικών σχέσεων μεταξύ των επιχειρήσεων» σημείωσε και συμπλήρωσε ότι ο αρμόδιος υφυπουργός Εξωτερικών για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, κ. Φραγκογιάννης, παρακολουθεί στενά το ζήτημα αυτό και θα βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό των ενδιαφερομένων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Γεραπετρίτης επισήμανε ότι ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός της Ουκρανίας, η ανθεκτικότητα της κοινωνίας κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, η διαφοροποιημένη οικονομία της στο σημαντικό μέγεθος αγοράς και το υψηλής ποιότητας εργατικό δυναμικό καταδεικνύουν τις σημαντικές ευκαιρίες για την επιχειρηματική δραστηριότητα. Συνάμα, σημείωσε ότι η Ουκρανία αποτελεί και έναν πόλο σε ό,τι αφορά τη διατροφική αλυσίδα, έχοντας ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στη διακίνηση των σιτηρών που έχει πληγεί εξαιτίας της ρωσικής στάσης σε σχέση με την πρωτοβουλία για τα σιτηρά.

Συνοψίζοντας το μήνυμά του, ο υπουργός Εξωτερικών θέλησε να καταστήσει επίσης σαφές ότι η Ελλάδα, στο πλαίσιο της εξωτερικής πολιτικής αρχών, με προσήλωση στο Διεθνές Δίκαιο και κατά κάθε έννοιας αναθεωρητισμού στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον, θα σταθεί αρωγός στην προσπάθεια της Ουκρανίας και θα βρίσκεται διαρκώς στο επίκεντρο κάθε πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη, την ανασυγκρότηση και τη διαμόρφωση σύγχρονων θεσμών που θα βοηθήσουν την Ουκρανία.

Το Συνέδριο διοργανώνεται από το υπουργείο Εξωτερικών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η θεματολογία του Συνεδρίου εστιάζεται στους τομείς των κατασκευών, των μεταφορών, της ενέργειας, των τεχνολογιών πληροφορικής, των νεοφυών επιχειρήσεων και της υγείας. Εισηγητές του Συνεδρίου είναι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG NEAR) και της ουκρανικής κυβέρνησης, καθώς και εμπειρογνώμονες πολυμερών αναπτυξιακών Τραπεζών (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων/EIB και Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανοικοδόμηση και την Ανάπτυξη/EBRD) και εκπρόσωποι επιχειρηματικών φορέων Ελλάδας και Ουκρανίας.

Κ. Φραγκογιάννης: Είμαστε παρόντες, για μία επιτυχημένη ελληνική συμβολή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας

Ο κ. Φραγκογιάννης, από την πλευρά του, τονίζοντας την «ακλόνητη πολιτική υποστήριξη της Ελλάδας προς την Ουκρανία» και την ανάγκη για «πιο απτές ενέργειες» επισήμανε ότι «η σημερινή εκδήλωση καταδεικνύει τη δέσμευσή μας να είμαστε παρόντες κατά την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας».

Με βάση τον στόχο της ΕΕ να διαδραματίσει θεμελιώδη και κομβικό ρόλο σε αυτήν ο υφυπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι «θα διερευνήσουμε πώς ο ελληνικός επιχειρηματικός τομέας μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά αυτές τις ανάγκες χρησιμοποιώντας τα δικά του συμφέροντα, πόρους και τεχνογνωσία για την υλοποίηση σχετικών έργων». Σε αυτό το πλαίσιο ανέδειξε ως «πολλά υποσχόμενο παράδειγμα ελληνικής οικονομικής δέσμευσης» την «εμπορική ναυτιλία της Ελλάδας, η οποία έχει επιδείξει σημαντικές δυνατότητες να χειρίζεται ένα σημαντικό μέρος των αποστολών από και προς την Ουκρανία, ακόμη και σε ένα προκλητικό γεωπολιτικό περιβάλλον».

«Μέσω της συνεργασίας και της αλληλεγγύης» κατέληξε ο κ. Φραγκογιάννης «θα προσπαθήσουμε από κοινού να βοηθήσουμε την Ουκρανία να σταθεί στα πόδια της, ακόμη πιο σίγουρη, ακόμη πιο ευημερούσα και ακόμη πιο ευρωπαϊκή», εκφράζοντας την βεβαιότητα ότι «αυτό το Συνέδριο, σε συνδυασμό με το εργαστήριο επιχειρηματικού προσανατολισμού το απόγευμα, θα ανοίξει ουσιαστικά το δρόμο για μια επιτυχημένη ελληνική συμβολή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας».

Πηγή: Newsbeast.gr




Εκδήλωση στην Καβάλα | Συνάντηση της Ελλάδας και της Πολωνίας μέσα από τη σύγχρονη ιστορία

Ο Δήμος Καβάλας, το πρόγραμμα Δράσεις Ιστορίας Μνήμης Πολιτισμού και το Ίδρυμα “Fundacja Hagia Marina” (Πολωνία), το οποίο αποσκοπεί στην ελληνοπολωνική φιλία και συνεργασία, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης διοργάνωσαν στρογγυλή τράπεζα με θέμα: Συνάντηση της Ελλάδας και της Πολωνίας μέσα από τη σύγχρονη ιστορία: Κοινές εμπειρίες του Β’ ΠΠ.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, προβλήθηκε φωτογραφικό υλικό από την πρόσφατη επίσκεψη ελληνικής αποστολής από την Καβάλα, το Δίστομο και την Ξάνθη σε χώρους ιστορικής μνήμης του Β’ ΠΠ στην Πολωνία με θέμα την Αντίσταση του Πολωνικού λαού.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε κατόπιν της ευγενικής πρόσκλησης και φιλοξενίας από το Ίδρυμα “Fundacja Hagia Marina”. Η αποστολή πραγματοποίησε, επίσης, επίσκεψη στο Μουσείο και στον χώρο μνήμης της Τρεμπλίνκα.




Εκδήλωση στην Καβάλα | Συνάντηση της Ελλάδας και της Πολωνίας μέσα από τη σύγχρονη ιστορία

Ο Δήμος Καβάλας, το πρόγραμμα Δράσεις Ιστορίας Μνήμης Πολιτισμού και το Ίδρυμα “Fundacja Hagia Marina” (Πολωνία), το οποίο αποσκοπεί στην ελληνοπολωνική φιλία και συνεργασία, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, διοργανώνουν την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, από 11:00 έως 12:30, στρογγυλή τράπεζα με θέμα: Συνάντηση της Ελλάδας και της Πολωνίας μέσα από τη σύγχρονη ιστορία: Κοινές εμπειρίες του Β’ ΠΠ.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, θα προβληθεί φωτογραφικό υλικό από την πρόσφατη επίσκεψη ελληνικής αποστολής από την Καβάλα, το Δίστομο και την Ξάνθη σε χώρους ιστορικής μνήμης του Β’ ΠΠ στην Πολωνία με θέμα την Αντίσταση του Πολωνικού λαού. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε κατόπιν της ευγενικής πρόσκλησης και φιλοξενίας από το Ίδρυμα “Fundacja Hagia Marina”. Η αποστολή πραγματοποίησε, επίσης, επίσκεψη στο Μουσείο και στον χώρο μνήμης της Τρεμπλίνκα.

Μετά τον κύκλο των ερωτήσεων προς τους συμμετέχοντες της στρογγυλής τράπεζας, θα ακολουθήσει ανοιχτός διάλογος με μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας «Βασίλης Βασιλικός», στην αίθουσα εκδηλώσεων του 4ου ορόφου.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Χαιρετισμοί:

Θεόδωρος Μουριάδης, Δήμαρχος Καβάλας

Ανδρέας Ματζάκος, Διευθυντής του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης

Συμμετέχουν:

Κωνσταντίνος Πεφάνης, Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας

Patryk Panasiuk, Θεολόγος, Πρόεδρος του Ιδρύματος “Fundacja Hagia Marina”

Ιωσήφ Μεβοράχ, Εβραϊκή Κοινότητα Καβάλας

Συντονισμός συζήτησης:

Νίκος Κοσμίδης, Υπ. Διδ. Αρχιτεκτονικής (ΔΠΘ)

Δηλώσεις συμμετοχής: draseisculturalproject@gmail.com / 6996559216




Μαρία Βαρύτη: Πρακτικές εκφοβισμού δεν αρμόζουν σε μία σύγχρονη, δημοκρατική και έννομη κοινωνία

Η Υποψήφια Δήμαρχος Παγγαίου Μαρία Βαρύτη για τον εκφοβισμό:

Με μεγάλη έκπληξη διαβάζουμε τις δημοσιεύσεις του συλλόγου Οφρυνίου – Ορφανίου – Κάριανης “Η ΠΑΡΑΛΙΑ”, ότι επιχειρείται εκφοβισμός κατοίκων της περιοχής, γιατί αναφέρονται στα κακώς κείμενα της διοίκησης

Η οποιαδήποτε προσπάθεια είτε εκφοβισμού,  είτε άλλης συμπεριφοράς που περιορίζει τις ελευθερίες έκφρασης και επιλογών των συνδημοτών μας, αποτελούν τακτικές αναχρονιστικές και απαράδεκτες πολιτικά, ηθικά και ποινικά.

Κάτι τέτοιο, τόσο εγώ όσο και οι συμμετέχοντες στον συνδυασμό μας, όχι απλά το καταδικάζουμε αν συμβαίνει, αλλά αξιώνουμε και οι ίδιοι οι πολίτες να καταδείξουν τέτοιες πρακτικές που δεν αρμόζουν σε μία σύγχρονη, δημοκρατική και έννομη κοινωνία.