Συγχαρητήρια Θεολόγων για τον Εορτασμό της ΕΟΚΑ στα Σχολεία
Με θερμά λόγια, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων εκφράζει τα ειλικρινή της συγχαρητήρια προς την Υπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη, για την απόφασή της να καθιερώσει τον εορτασμό της επετείου του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα της ΕΟΚΑ (1955-1959) στα σχολεία της Ελλάδας.
Η Ένωση χαρακτηρίζει την απόφαση ως ορθή, γενναία και πατριωτική, επισημαίνοντας ότι αποτελεί ιστορικής σημασίας πράξη, που ενισχύει την ενότητα του Ελληνισμού και την ιστορική αυτοσυνειδησία των νέων γενεών.
Συγχαρητήρια και στην Κύπρο για την πρωτοβουλία
Η Ένωση απευθύνει συγχαρητήρια και στην Υπουργό Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία καθιέρωσε τον εορτασμό της επετείου στα κυπριακά σχολεία και εισηγήθηκε την επέκταση της απόφασης και στην Ελλάδα.
Η κ. Μιχαηλίδου είχε τονίσει ότι η ΕΟΚΑ αποτελεί «ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας του μείζονος Ελληνισμού», και πως η απόφαση για τον εορτασμό στην Ελλάδα είναι πράξη που διαφυλάσσει την ιστορική μνήμη και τα ιδανικά της ελευθερίας.
Ύμνος στους νέους της ΕΟΚΑ και στα ιδανικά του Αγώνα
Η ανακοίνωση της Ένωσης τονίζει τον κρίσιμο ρόλο των νέων της Ελληνικής Κύπρου στον Αγώνα της ΕΟΚΑ, οι οποίοι πολέμησαν «με άφθαστο ηρωισμό και απόλυτη πίστη στον Θεό και στα Ιδανικά της Πατρίδας και της Ελευθερίας».
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στους εθνικούς ήρωες όπως ο Ιάκωβος Πατάτσος και ο Ανδρέας Παναγίδης, που οδηγήθηκαν στην αγχόνη με ψαλμούς στα χείλη, αποτελώντας διαχρονικά σύμβολα θυσίας και ακλόνητης πίστης.
Απόσπασμα από επιστολή του Ιάκωβου Πατάτσου προς τη μητέρα του λίγο πριν τον απαγχονισμό του, παρουσιάζεται ως μαρτυρία χριστιανικού μεγαλείου και εθνικής αυταπάρνησης:
«Αγαπημένη μου μητέρα, χαίρε! Ευρίσκομαι μεταξύ Αγγέλων… Αν κλαις θα λυπούμαι… Χαίρε και προσεύχου, δόξαζε τον Θεό σ’ όλη σου τη ζωή».
«Δόξα γνήσια ελληνική» – Έμπνευση για τη νέα γενιά
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων τονίζει ότι η καθιέρωση του εορτασμού της 1ης Απριλίου στα σχολεία θα προσφέρει στους μαθητές πολύτιμα πρότυπα πίστης, ήθους και αγωνιστικότητας, σε μια εποχή που η καθημερινότητα κυριαρχείται από ρηχότητα και πεζότητα.
«Αληθινά, αξίζει να ακούσουν οι νέοι μας την ποιητική φωνή του Ευαγόρα Παλληκαρίδη: “Θα πάρω μιαν ανηφοριά, θα πάρω μονοπάτια,
να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά…”»
Η ανακοίνωση καταλήγει με ευγνωμοσύνη προς την Υπουργό Παιδείας, τονίζοντας ότι τέτοιες ενέργειες χτίζουν συνείδηση και διαμορφώνουν χαρακτήρες με ρίζες βαθιές στην πίστη, στην ιστορία και στην εθνική μνήμη.
