Εθιμοτυπική επίσκεψη του Διοικητή του Δ΄ Σώματος Στρατού στο Δήμο Θάσου

Την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε εθιμοτυπική επίσκεψη του Διοικητή του Δ΄ Σώματος Στρατού «ΘΡΑΚΗ», Αντιστράτηγου Παναγιώτη Καβιδόπουλου, στο Δήμαρχο Θάσου, Ελευθέριο Κυριακίδη.

Ο Διοικητής συνοδευόταν από τον Διοικητή της 20ης Τεθωρακισμένης Μεραρχίας, Υποστράτηγο Ηλία Κωστάκη.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Θάσου και σε αυτήν παρευρέθηκαν επίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Παναγιώτης Αρχοντής, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου Θάσου, Ιωάννης Γεωργίου.

Σε κλίμα άριστης συνεργασίας, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τις ένοπλες δυνάμεις στο νησί, καθώς και η συνέχιση της αγαστής συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Θάσου και του στρατού.

Ως αναμνηστικό της επίσκεψης, ο Δήμαρχος προσέφερε στον Διοικητή ένα αντίγραφο αρχαίου νομίσματος της Θάσου. Μετά τη συνάντηση, ο Δήμαρχος δήλωσε πως η συνεργασία μεταξύ του Δήμου και των Ενόπλων Δυνάμεων θα παραμείνει άριστη, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του προς τον Αντιστράτηγο για το ενδιαφέρον του και ευχόμενος καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα.




Ορεστιάδα | Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΔΠΘ και Γενικού Επιτελείου Στρατού

Στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας θα προβούν σήμερα Τετάρτη και ώρα 18:00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων στην Ορεστιάδα το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ).

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Υποδομής και Προστασίας Περιβάλλοντος του Γενικού Επιτελείου Στρατού και του Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του ΔΠΘ που έχει ως σκοπό την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και ανταλλαγής τεχνογνωσίας μεταξύ των δύο συμβαλλομένων σε θέματα που εστιάζουν κυρίως στην προστασία και διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος, στην ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην ποιότητα ζωής.

Οι κύριοι στόχοι του Μνημονίου είναι μεταξύ άλλων η εκπόνηση μελετών διαχείρισης των εκτάσεων των στρατοπέδων που επλήγησαν από πυρκαγιές και η ίδρυση δομών που δεν ευνοούν τη μετάδοση πυρκαγιών.

Πηγή :ertnews




Σαμοθράκη | Δύο περιστατικά πυρκαγιάς σε μία μέρα – Άμεση κινητοποίηση πυροσβεστικής και στρατού

Δύο περιστατικά πυρκαγιάς σημειώθηκαν χθες στη Σαμοθράκη, κινητοποιώντας ισχυρές δυνάμεις πυρόσβεσης. Η πρώτη φωτιά ξέσπασε το μεσημέρι, σε περιοχή με χαμηλή βλάστηση ανάμεσα στους οικισμούς Κατσαμπά και Παλαιάπολης.

Η φωτιά κατέκαψε περίπου 5 στρέμματα γης, όμως η έγκαιρη επέμβαση της πυροσβεστικής περιόρισε την εξάπλωσή της. Στην επιχείρηση κατάσβεσης συμμετείχε και ο στρατός, υπό την παρουσία του Συνταγματάρχη, με οχήματα και προσωπικό, ενώ ο δήμος Σαμοθράκης συνεισέφερε με μηχανήματα και στελέχη, συμπεριλαμβανομένων του δημάρχου και αντιδημάρχων.

Σημαντική ήταν και η συνδρομή του τοπικού αστυνομικού τμήματος, που ανέλαβε να ρυθμίσει την κυκλοφορία στην επαρχιακή οδό Καμαριώτισσας – Πηγών Σαμοθράκης. Παράλληλα, συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε σε άμεση αποκατάσταση των ζημιών στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.

Αργότερα, στις 18:00, σημειώθηκε αναζωπύρωση σε κοντινή περιοχή, η οποία κατασβέστηκε άμεσα από την Πυροσβεστική, χωρίς να προκαλέσει περαιτέρω ζημιές.

Οι αρχές παραμένουν σε επιφυλακή για τυχόν νέα περιστατικά, ενώ οι έρευνες για τα αίτια της πυρκαγιάς συνεχίζονται.




Ο Δήμος Δράμας κατεδάφισε επικινδύνως ετοιμόρροπο κτίσμα επί της Λεωφόρου Στρατού

Ο Δήμος Δράμας προχώρησε πρόσφατα στην κατεδάφιση ενός επικινδύνου και ετοιμόρροπου κτίσματος επί της Λεωφόρου Στρατού, συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Λεωφόρου Στρατού 53 και Προφήτη Ηλία.

Η απόφαση αυτή λήφθηκε με στόχο την εξασφάλιση της ασφάλειας των κατοίκων και των περαστικών, καθώς το κτίσμα κρίθηκε επικινδύνως ετοιμόρροπο από την αρμόδια Τριμελή Επιτροπή.

Το κτίσμα ήταν ακατοίκητο και δεν βρέθηκε ιδιοκτήτης μέσω των διαθέσιμων πληροφοριών από το σύστημα του Κτηματολογίου. Καθώς δεν υπήρξε κάποιος να αναλάβει την ευθύνη της αποκατάστασης ή της κατεδάφισης του κτίσματος, ο Δήμος ανέλαβε την πρωτοβουλία, ακολουθώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες και δημοσιεύοντας την έκθεση επικινδύνου στο ΦΕΚ.

Η κατεδάφιση αυτή συμβάλλει στην αναβάθμιση της περιοχής και βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, ενώ παράλληλα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για νέα αναπτυξιακά έργα και αξιοποίηση του χώρου.




Μουσικές Βραδιές Καλοκαιριού με τη Μικτή Μπάντα του Δ’ Σώματος Στρατού

Το Δ’ Σώμα Στρατού (Δ’ ΣΣ) διοργανώνει μια σειρά μουσικών εκδηλώσεων με τίτλο «Μουσικές Βραδιές Καλοκαιριού με τη Μικτή Μπάντα του Δ’ ΣΣ» σε συνεργασία με τους κατά τόπους Δήμους. Οι εκδηλώσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν σε διάφορες πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, προσφέροντας στο κοινό μια ευχάριστη καλοκαιρινή εμπειρία.

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

1. Τρίτη 9 Ιουλίου 2024

  • Τοποθεσία: Κάστρο Διδυμοτείχου (Έμπροσθεν της Ι.Μ Διδυμοτείχου)
  • Πόλη: Διδυμότειχο

2. Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024

  • Τοποθεσία: Αμφιθέατρο του Μουσείου Μετάξης
  • Πόλη: Σουφλί

3. Τρίτη 16 Ιουλίου 2024

  • Τοποθεσία: Χώρος μπροστά από το «Νομαρχείο» (Έναντι πλατείας Φάρου)
  • Πόλη: Αλεξανδρούπολη

4. Τετάρτη 24 Ιουλίου 2024

  • Τοποθεσία: Παραλία – Παλιό Λιμάνι (Πλατεία Κανάρη)
  • Πόλη: Καβάλα

5. Τρίτη 30 Ιουλίου 2024

  • Τοποθεσία: Κεντρική Πλατεία
  • Πόλη: Ξάνθη

6. Παρασκευή 2 Αυγούστου 2024

  • Τοποθεσία: Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο
  • Πόλη: Κομοτηνή

Πληροφορίες Εκδηλώσεων

  • Ώρα Έναρξης: 20:30
  • Είσοδος: Ελεύθερη για το κοινό

Σας προσκαλούμε όλους να απολαύσετε τις μοναδικές μουσικές βραδιές και να μοιραστείτε μαζί μας τη χαρά και τη μαγεία της μουσικής.




Έκθεση φωτογραφικού υλικού: «1913 – 2024: Η διαχρονική πορεία του Στρατού στην ιστορία της Καβάλας»

Ο Δήμος Καβάλας και η ΧΧ Τεθωρακισμένη Μεραρχία (ΤΘ) προσκαλούν όλους τους ενδιαφερόμενους στα εγκαίνια της έκθεσης του φωτογραφικού υλικού και τεκμηρίων με θέμα: «1913 – 2024: Η διαχρονική πορεία του Στρατού στην ιστορία της Καβάλας»

Η έκθεση διοργανώνεται στο πλαίσιο των «ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ».

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 20, Ιουνίου 2024, στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Καβάλας και ώρα 20:30.

Την επιμέλεια έχει αναλάβει ο Κωνσταντίνος Παπακοσμάς, ερευνητής τοπικής ιστορίας.

Η έκθεση θα διαρκέσει από 20 Ιουνίου– 1 Ιουλίου 2024 και θα είναι ανοιχτή 10:00 – 13:00 και 19:00 – 22:00.




Βλαντίμιρ Πούτιν | Υπέγραψε νόμο που προβλέπει κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων ατόμων που έχουν καταδικαστεί για δυσφήμιση του στρατού

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν έθεσε σήμερα σε ισχύ νόμο που αποσκοπεί στην κατάσχεση των χρημάτων και των περιουσιακών στοιχείων ατόμων που κρίνονται ένοχοι για διάδοση «ψευδών πληροφοριών» σχετικά με τον ρωσικό στρατό, μια νέα ένδειξη της καταστολής που θέτει στο στόχαστρο τους επικριτές του Κρεμλίνου, δύο χρόνια μετά την έναρξη της επίθεσής του στην Ουκρανία.

Η Μόσχα κατέστησε παράνομες τις επικρίσεις σε βάρος του στρατού λίγο αφότου εξαπέλυσε την επίθεσή της στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου 2022. Το νέο κείμενο που τέθηκε σήμερα σε ισχύ είχε ψηφιστεί στα τέλη Ιανουαρίου στην Κρατική Δούμα, την κάτω βουλή του ρωσικού Κοινοβουλίου, και στις αρχές Φεβρουαρίου από το Συμβούλιο της Ομοσπονδίας, την άνω βουλή.

Σήμερα, όπως αναμενόταν, το προεδρικό διάταγμα που φέρει την υπογραφή του Βλαντίμιρ Πούτιν δημοσιεύθηκε από τις ρωσικές αρχές.

Κατά την παρουσίασή του στη Δούμα, ο πρόεδρος του σώματος Βιτσισλάβ Βολόντιν είχε πει πως ο νόμος αυτός κατά των «κακοποιών στοιχείων» θα επέτρεπε να «τιμωρηθούν οι προδότες» που «δρουν εναντίον της χώρας τους».

Στην πραγματικότητα ο νόμος δεν προβλέπει την κατάσχεση οπωσδήποτε όλων των περιουσιακών στοιχείων ενός ατόμου που έχει καταδικαστεί αλλά την κατάσχεση χρημάτων και κεφαλαίων που «χρησιμοποιούνται ή προορίζονται» για τη χρηματοδότηση «εγκληματικών» δραστηριοτήτων, όροι που παραμένουν ωστόσο πολύ αόριστοι.

Προβλέπει επίσης ότι η δικαιοσύνη θα μπορεί να αφαιρέσει όλες τις κρατικές τιμητικές διακρίσεις που έχουν απονεμηθεί σε άτομα που καταδικάζονται για “ψευδείς πληροφορίες”.

Η κατηγορία για διάδοση “ψευδών πληροφοριών” σχετικά με τον ρωσικό στρατό επισύρει ανώτατη ποινή φυλάκισης 15 ετών. Εκατοντάδες Ρώσοι έχουν καταδικαστεί με βάση αυτό το άρθρο του Ποινικού Κώδικα εδώ και σχεδόν δύο χρόνια.

Πηγή: Newsbeast.gr




«SOS», «Βοήθεια!»: Τα μηνύματα των τριών ομήρων που γράφτηκαν με υπολείμματα φαγητού | Οργή στο Ισραήλ για το λάθος του στρατού

Ο αδελφός του ενός από τους τρεις ομήρους, που σκότωσαν κατά λάθος μέλη του ισραηλινού στρατού στη Λωρίδα της Γάζας, κατηγόρησε χθες, Κυριακή, στην κηδεία του αυτούς που τον «εγκατέλειψαν» ότι τον «δολοφόνησαν», παρότι τα έκανε όλα σωστά.

Ο Ιντό Σαμρίζ απευθυνόταν στον αδελφό του Αλόν, 26 ετών, κατά την τελετή της κηδείας στο Σεφαΐμ, κιμπούτς βόρεια του Τελ Αβίβ.

Ο Αλόν, που απήχθη την 7η Οκτωβρίου, έπεσε νεκρός μαζί με άλλους δυο ομήρους, καθώς φώναζαν για βοήθεια στα εβραϊκά, ανεμίζοντας λευκή σημαία, γυμνόστηθοι, για να μη νομίσει κανείς πως ήταν μαχητές της Χαμάς.

Ο Τσαχάλ έδωσε στη δημοσιότητα την Κυριακή το βράδυ φωτογραφίες που είπε πως τραβήχτηκαν στον τόπο της τραγωδίας, στη Λωρίδα της Γάζας. Μεταξύ άλλων διακρίνονται μηνύματα γραμμένα στα εβραϊκά πάνω σε λευκό χαρτί: «SOS», «Βοήθεια», «Τρεις όμηροι».

«Τα μηνύματα είχαν γραφτεί με υπολείμματα φαγητού», ανέφερε ο στρατός. «Με βάση την έρευνά μας στο πεδίο φαίνεται πως οι τρεις όμηροι είχαν διαμείνει για κάποιο καιρό στο κτίριο όπου βρέθηκαν τα μηνύματα», πρόσθεσε.

Αφού έγινε γνωστό το περιστατικό και μπροστά στην οργή πολλών Ισραηλινών, ο στρατός δεν έχει σταματήσει να εκδίδει ανακοινώσεις, διαβεβαιώνοντας πως άντλησε «διδάγματα».

Η πίεση των οικογενειών των ομήρων, που ζητούν να ξαναρχίσουν διαπραγματεύσεις με τη Χαμάς, συνεχίζεται.

Εκατοντάδες άνθρωποι έκαναν πορεία το βράδυ του Σαββάτου μπροστά στο Τελ Αβίβ και κατασκήνωσαν μπροστά στο υπουργείο Άμυνας, απαιτώντας να ληφθούν μέτρα για να επιστρέψουν οι δικοί τους.

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου είπε προχθές, Σάββατο, πως «ράγισε η καρδιά του», προσθέτοντας πως θέλει να «διατηρήσει τη στρατιωτική πίεση», την ώρα που η Χαμάς τονίζει πως για να υπάρξει οποιαδήποτε συμφωνία για τους ομήρους προϋπόθεση είναι να κηρυχθεί κατάπαυση του πυρός.

Ο στρατός εξέφρασε τη λύπη του για το «τραγικό συμβάν» σε τομέα της Λωρίδας της Γάζας, όπου οι δυνάμεις του αντιμετωπίζουν «μεγάλη πίεση», εμπλέκονται σε «εντατικές μάχες» και πέφτουν σε «πολλές ενέδρες». Έκανε, ωστόσο, λόγο για «παραβίαση των κανόνων εμπλοκής» και διευκρίνισε πως διενεργείται έρευνα, όπως γράφει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων και μεταφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Επέζησες 70 ημέρες στην κόλαση», είπε η Ντικλά, η μητέρα του Αλόν, στην κηδεία. «Μια στιγμή ακόμα και θα ήσουν στην αγκαλιά μου».

Περίπου 250 όμηροι οδηγήθηκαν στη Λωρίδα της Γάζας κατά την επίθεση άνευ προηγουμένου, που εξαπέλυσε την 7η Οκτωβρίου ο στρατιωτικός βραχίονας της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας, όταν σκοτώθηκαν κάπου 1.140 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους άμαχοι, κατά τις ισραηλινές αρχές. Εκτιμάται πως 129 όμηροι παραμένουν κρατούμενοι των παλαιστίνιων μαχητών.

Σε αντίποινα, το Ισραήλ, η πολιτικοστρατιωτική ηγεσία του οποίου ορκίστηκε να «εξαλείψει» τη Χαμάς, σφυροκοπεί έκτοτε τον θύλακα, όπου έχουν σκοτωθεί τουλάχιστον 18.800 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους γυναίκες, παιδιά και έφηβοι, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος.




Youth Pass: Τέλος χρόνου για αιτήσεις | Aντίστροφη μέτρηση για πληρωμές

Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου θα λάβουν τo Youth Pass των 150 ευρώ περίπου 200.000 νέοι και νέες 18 και 19 ετών.

Ο χρόνος για την υποβολή των αιτήσεων λήγει σήμερα Τρίτη (5/12). Οι νέοι 18 ετών που έχουν υποβάλει ή θα υποβάλουν μέχρι σήμερα αίτηση για το Youth Pass θα λάβουν φέτος 150 ευρώ και το 2024 επιπλέον 150 ευρώ χωρίς να κάνουν νέα αίτηση.

Το Youth Pass έχει τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, την οποία οι δικαιούχοι θα μπορούν να την χρησιμοποιούν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.

Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα. Φέτος αίτηση υποβάλουν οι νέοι που συμπλήρωσαν είτε το 18ο έτος είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από 1 Ιανουαρίου 2022 έως και 31 Δεκεμβρίου 2022.

Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου. Έτσι, ένας νέος 18 ετών που υποβάλει φέτος αίτηση για το Youth Pass θα λάβει τώρα 150 ευρώ και το 2024 επιπλέον 150 ευρώ, χωρίς να κάνει νέα αίτηση. Ωστόσο, αν για οποιοδήποτε λόγο, ένας νέος δεν υποβάλει την αίτησή του όταν είναι 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας ωστόσο την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.

Το μέτρο είναι μόνιμο. Από το 2024 και εφεξής η ειδική εφαρμογή θα δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων από την 1η Απριλίου μέχρι και τη 15η Μαΐου κάθε έτους. Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους θα καταβάλλεται μια φορά ετησίως μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους.

Πού χρησιμοποιείται η ενίσχυση

  • Οι νέοι μπορούν να αξιοποιήσουν την ενίσχυση σε τουριστικά καταλύματα, θεατρικές παραστάσεις ή συναυλίες, αγορά βιβλίων, ταξί, λεωφορεία, τρένα, ακτοπλοϊκά – αεροπορικά εισιτήρια ή για την ενοικίαση ΙΧ ή σκαφών αναψυχής κ.ά. Πιο συγκεκριμένα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν σε:
  • αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • ενοικίαση αυτοκινήτων
  • ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • υπηρεσίες ταξί
  • υπηρεσίες λεωφορείων
  • θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • αεροδρόμια /αεροσταθμοί
  • ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • ενοικίαση σκαφών
  • ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • βιβλιοπωλεία
  • λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • κάμπινγκ
  • λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • σινεμά
  • αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • ορχήστρες και μπάντες
  • εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • λοιπές υπηρεσίες αναψυχής



Μπουλντόζες του ισραηλινού στρατού στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της Λωρίδας της Γάζας

Το υπουργείο Υγείας της κυβέρνησης της Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας ανακοίνωσε σήμερα ότι ο στρατός του Ισραήλ ανέπτυξε μπουλντόζες στο νοσοκομείο Αλ Σίφα, που κατ’ αυτόν ενδέχεται να χρησιμοποιείται για στρατιωτικούς σκοπούς από το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα. «Ισραηλινές μπουλντόζες κατέστρεψαν τμήματα της νότιας εισόδου» του κέντρου υγείας, ανέφερε το υπουργείο σε λακωνική ανακοίνωσή του στα αραβικά.

Ερωτηθείς σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού δήλωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση στο νοσοκομείο.

«Απόψε διεξάγουμε στοχευμένη επιχείρηση στο νοσοκομείο Σίφα. Συνεχίζουμε να προχωράμε μπροστά», τόνισε μέσω Telegram ο υποστράτηγος Γιαρόν Φίνκελμαν, επικεφαλής των δυνάμεων που διεξάγουν επιχειρήσεις στη Λωρίδα της Γάζας.

Ο Τσαχάλ, ο ισραηλινός στρατός, διεξήγαγε επίσης επιχείρηση στο μεγαλύτερο νοσοκομείο στη Γάζα, προτού ανακοινώσει πως απέσυρε τους στρατιωτικούς του και τα άρματα μάχης του, εν μέσω έντονων ανησυχιών και επικρίσεων σε διεθνές επίπεδο.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, τουλάχιστον 2.300 άνθρωποι, ασθενείς, νοσηλευτικό προσωπικό και εκτοπισμένοι, βρίσκονται στο κτιριακό συγκρότημα.

Σπάζοντας τη σιωπή του για πρώτη φορά από το ξέσπασμα του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς, το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών ζήτησε χθες «παύσεις» και «ανθρωπιστικούς διαδρόμους» στη Λωρίδα της Γάζας, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο ισραηλινός στρατός κατηγορεί τη Χαμάς πως χρησιμοποιεί ως βάση το Σίφα και διατείνεται πως οι επιχειρήσεις του σε αυτό είναι μείζον στάδιο του πολέμου, παρά τις κατηγορηματικές διαψεύσεις της άλλης πλευράς.

Συνεργάτης του Γαλλικού Πρακτορείου είδε ισραηλινές δυνάμεις να αναδιατάσσονται γύρω από το νοσοκομείο χθες.

 




Τανκς του ισραηλινού στρατού εισέβαλαν στο νοσοκομείο Σίφα της Γάζας, στρατιώτες ψάχνουν στα υπόγειά του

Δυνάμεις του στρατού του Ισραήλ επιχειρούν μέσα στο νοσοκομείο Σίφα, το μεγαλύτερο του θυλάκου, ψάχνουν σε υπόγειά του, δήλωσε ο διευθυντής των υπηρεσιών υγείας στη Λωρίδα της Γάζας, ο Μουνίρ Αμπού Αλ Ρις, δήλωσε στο τηλεοπτικό δίκτυο Αλ Τζαζίρα, προσθέτοντας πως ασθενείς έχουν καταληφθεί από πανικό εξαιτίας των κρότων εκρήξεων.

«Ακούγονται μεγάλες εκρήξεις» στον τομέα όπου βρίσκονται, και «μέσα στο νοσοκομείο», είπε.

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας Ασράφ αλ Κίντρα δήλωσε στο ίδιο τηλεοπτικό δίκτυο αργότερα πως «ο στρατός κατοχής βρίσκεται στο υπόγειο, ψάχνει το υπόγειο», προσθέτοντας ότι ισραηλινοί στρατιωτικοί «πυροβολούν και χρησιμοποιούν εκρηκτικά».

Σύμφωνα με τον Μοχάμεντ Ζακούτ, διευθυντή των νοσοκομείων στη Λωρίδα της Γάζας, αρχικά ισραηλινές ειδικές δυνάμεις έκαναν έφοδο στο τμήμα επειγόντων περιστατικών και στα χειρουργεία.

Ο Δρ. Αλ Ρις είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως «τεθωρακισμένα» και «ειδικές δυνάμεις» του Ισραήλ μπήκαν στο συγκρότημα του Σίφα και απηύθυνε έκκληση στον ΟΗΕ και στη διεθνή κοινότητα να παρέμβουν «αμέσως» για να τερματιστεί η επιχείρηση.

Χιλιάδες άνθρωποι, ασθενείς, τραυματίες, μέλη του υγειονομικού στρατού κι εκτοπισμένοι εξαιτίας του πολέμου που μαίνεται από την 7η Οκτωβρίου, είναι στοιβαγμένοι στο κτιριακό συγκρότημα του Σίφα, που είναι περικυκλωμένο «απ’ όλες τις πλευρές» από τον ισραηλινό στρατό, σύμφωνα με τη Χαμάς. Κατά τον διευθυντή του νοσοκομείου, «179 πτώματα» θάφτηκαν χθες Τρίτη σε ομαδικό τάφο.

«Υπάρχουν διασκορπισμένα πτώματα στους διαδρόμους του νοσοκομείου και οι θάλαμοι-ψυγεία των νεκροτομείων δεν τροφοδοτούνται πλέον» με ηλεκτρικό ρεύμα, είπε ο Δρ. Μοχάμεντ Αμπού Σαλμίγια.

Και τo BBC κάνει λόγο για τανκς και περισσότερους από 100 στρατιώτες στο συγκεκριμένο νοσοκομείο, επικαλούμενο αυτόπτες μάρτυρες.

«Είδα έξι τανκς μέσα στο νοσοκομείο και περισσότερους από εκατό στρατιώτες κομάντος, μπήκαν στο κεντρικό τμήμα επειγόντων περιστατικών, ορισμένοι από τους στρατιώτες ήταν μασκοφόροι και φώναζαν στα αραβικά “μην κουνηθείτε μην κουνηθείτε”», δήλωσε μάρτυρας στο βρετανικό δίκτυο.

Νωρίτερα, είχε πει ότι οι στρατιώτες «έριξαν μια βόμβα καπνού που προκάλεσε ασφυξία στους ανθρώπους». Είπε επίσης ότι είδε στρατιώτες να μπαίνουν στο χειρουργικό τμήμα.

Η ανακοίνωση του ιστραηλινού στρατού για την έφοδο

Ο ισραηλινός στρατός ανακοίνωσε νωρίτερα ότι δυνάμεις του άρχισαν «στοχευμένη» επιχείρηση εναντίον μαχητών της Χαμάς στο Αλ Σίφα, το μεγαλύτερο νοσοκομείο της Λωρίδας της Γάζας.

«Βάσει πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν και λόγω επιχειρησιακής αναγκαιότητας», οι δυνάμεις του Τσαχάλ, του ισραηλινού στρατού, «διεξάγουν στοχευμένη επιχείρηση ακριβείας εναντίον της Χαμάς σε συγκεκριμένη περιοχή του νοσοκομείου Σίφα», αναφέρει ανακοινωθέν του.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, στα στοιχεία του στρατού που συμμετέχουν στην επιχείρηση συμπεριλαμβάνονται μέλη «του ιατρικού σώματος» και «αραβόφωνοι» στρατιωτικοί, ενώ έγινε «ειδική εκπαίδευση» προκειμένου να «προετοιμαστούν για αυτό το περίπλοκο και ευαίσθητο περιβάλλον» με «την πρόθεση να μην πάθουν κακό άμαχοι».

Ο ισραηλινός στρατός απαίτησε ακόμη «όλοι» οι μαχητές του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος οι οποίοι, κατ’ αυτόν, βρίσκονται «μέσα» στο νοσοκομείο να «παραδοθούν».

Το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς επέρριψε προσωπικά στον αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν «ακέραιη την ευθύνη» για την επιχείρηση του ισραηλινού στρατού στο νοσοκομείο Σίφα, το μεγαλύτερο της Λωρίδας της Γάζας.

«Η κατοχή (σ.σ. με αυτόν τον όρο αναφέρεται η Χαμάς στο Ισραήλ) και ο πρόεδρος (των ΗΠΑ Τζο) Μπάιντεν φέρουν ακέραιη την ευθύνη για την επίθεση στο ιατρικό συγκρότημα Σίφα», ανέφερε η Χαμάς σε ανακοίνωσή της στα αραβικά.

«Τα νοσοκομεία και οι ασθενείς πρέπει να προστατεύονται», λέει η προεδρία των ΗΠΑ

Από την πλευρά του, εκπρόσωπος της αμερικανικής προεδρίας δήλωσε ότι οι ΗΠΑ δεν υποστηρίζουν τη διεξαγωγή αεροπορικών πληγμάτων εναντίον οποιουδήποτε νοσοκομείου, ούτε θέλουν να δουν να εκτυλίσσονται μάχες μέσα σε οποιοδήποτε νοσοκομείο, μετά την ανακοίνωση του στρατού του Ισραήλ πως διεξάγει «στοχευμένη» επιχείρηση «ακριβείας» στο Σίφα, όπου βρίσκονται στοιβαγμένοι χιλιάδες άνθρωποι, ασθενείς, προσωπικό και εκτοπισμένοι εξαιτίας του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς που εξακολουθεί να μαίνεται.

«Δεν υποστηρίζουμε το να χτυπηθεί νοσοκομείο από τον αέρα και δεν θέλουμε να δούμε (να διεξάγεται) μάχη μέσα σ’ ένα νοσοκομείο όπου αθώοι άνθρωποι, αβοήθητοι άνθρωποι, άρρωστοι άνθρωποι, που προσπαθούν να λάβουν την ιατρική περίθαλψη που έχουν ανάγκη, θα βρεθούν εν μέσω διασταυρούμενων πυρών», είπε σε δημοσιογράφους εκπρόσωπος του συμβουλίου εθνικής ασφαλείας του Λευκού Οίκου, που δεν θέλησε να κατονομαστεί.

Μολονότι τόνισε πως «δεν θα σχολιάσουμε λεπτομερώς ισραηλινή επιχείρηση σε εξέλιξη», συμπλήρωσε ότι «όπως έχουμε πει ήδη, τα νοσοκομεία και οι ασθενείς πρέπει να προστατεύονται», επαναλαμβάνοντας φράση του προέδρου Τζο Μπάιντεν προ ημερών.

Χιλιάδες άνθρωποι στοιβαγμένοι στο νοσοκομείο

Χιλιάδες άνθρωποι, ασθενείς, τραυματίες, μέλη του υγειονομικού στρατού κι εκτοπισμένοι εξαιτίας του πολέμου που μαίνεται από την 7η Οκτωβρίου, είναι στοιβαγμένοι στο κτιριακό συγκρότημα του νοσοκομείου Σίφα, που είναι περικυκλωμένο «απ’ όλες τις πλευρές» από τον ισραηλινό στρατό, σύμφωνα με τη Χαμάς, που έκανε λόγο για «εντατικά πυρά».

Ο Τσαχάλ λέει πως το νοσοκομείο Σίφα φιλοξενεί στρατηγικές υποδομές της Χαμάς και ότι το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα χρησιμοποιεί τον άμαχο πληθυσμό σαν «ανθρώπινη ασπίδα». Η Χαμάς το διαψεύδει.

Υπερθεματίζοντας, ο Λευκός Οίκος ανέφερε χθες Τρίτη ότι η Χαμάς και ο Παλαιστινιακός Ισλαμικός Τζιχάντ, άλλο κίνημα, έχουν εγκαταστήσει «κέντρο διοίκησης και ελέγχου» στο νοσοκομείο Σίφα.

Κατηγορία που απέρριψε η Χαμάς. «Αυτές οι δηλώσεις δίνουν πράσινο φως στην ισραηλινή κατοχή για να διαπράξει νέες βάρβαρες σφαγές στα νοσοκομεία, με σκοπό να καταστρέψει το σύστημα υγείας της Γάζας», τόνισε το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα σε ανακοίνωσή του, συνταγμένη στα αγγλικά.

«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, έχουμε προειδοποιήσει επανειλημμένα ότι η συνεχιζόμενη χρήση του νοσοκομείου Σίφα για στρατιωτικούς σκοπούς τερματίζει την προστασία του δυνάμει του διεθνούς δικαίου», ανέφερε χθες βράδυ ο εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού Ντανιέλ Χαγκαρί. Πανομοιότυπη διατύπωση συμπεριλήφθηκε στο ανακοινωθέν για την επιχείρηση, που διεξάγεται «βάσει πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν και λόγω επιχειρησιακής αναγκαιότητας».

Τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη, το υπουργείο Υγείας στη Λωρίδα της Γάζας ανέφερε πως ειδοποιήθηκε από τον ισραηλινό στρατό για την πρόθεσή του να προχωρήσει σε έφοδο στο νοσοκομείο, στο επίκεντρο των εχθροπραξιών με μαχητές της Χαμάς τις τελευταίες ημέρες.

Ο πόλεμος Ισραήλ/Χαμάς είχε έναυσμα την άνευ προηγουμένου επίθεση που εξαπέλυσαν στο ισραηλινό έδαφος μαχητές του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος την 7η Οκτωβρίου, με απολογισμό κάπου 1.200 νεκρούς, στην πλειονότητά τους άμαχους. Έκτοτε, ο ισραηλινός στρατός σφυροκοπεί ακατάπαυστα τη Λωρίδα της Γάζας. Με τον πόλεμο πλέον να διανύει την 40ή ημέρα του, στη Λωρίδα της Γάζας έχουν σκοτωθεί τουλάχιστον 11.320 άνθρωποι, επίσης στη μεγάλη πλειονότητά τους άμαχοι, ανάμεσά τους 4.650 παιδιά, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της Χαμάς.




Νέα σύσκεψη στη Λάρισα υπό τον Μητσοτάκη -Στο επίκεντρο η εμπλοκή του στρατού και η απάντληση υδάτων

Νέα σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων Λάρισα υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη μέσω τηλεδιάσκεψης, για τα νεότερα δεδομένα σχετικά με τις επιχειρήσεις στις πληγείσες περιοχές

Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε αναλυτικά για τις προτεραιότητες και έδωσε τις απαραίτητες κατευθύνσεις για τις περαιτέρω ενέργειες. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα ζητήματα Δημόσιας Υγείας, στην απάντληση των υδάτων από τις πληγείσες περιοχές καθώς και στη συλλογή των νεκρών ζώων, η οποία προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και στην οποία προστέθηκε η συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων πάντα σύμφωνα με όλες τις υγειονομικές διατάξεις.

Τα δεδομένα για την κρατική αρωγή

Εξετάστηκαν ακόμη τα νεότερα στοιχεία της Κρατικής Αρωγής του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και ο ρυθμός με τον οποίο προχωρούν οι αυτοψίες και καταγραφές σπιτιών και κτιρίων από τα κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής.

Παράλληλα, συνεχίζεται η υποβολή αιτήσεων στην πλατφόρμα της πρώτης αρωγής, arogi.gov.gr., ενώ για τα χωριά που επλήγησαν ολικώς από το πρωτοφανές πλημμυρικό φαινόμενο η καταβολή προς τους κατοίκους θα γίνεται αυτοματοποιημένα, χωρίς την υποβολή αίτησης, αλλά βάση στοιχείων που επεξεργάζονται το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και η ΑΑΔΕ. Θα ακολουθήσει, σήμερα το απόγευμα, αναλυτική ενημέρωση από το Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, ο Υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Διονύσης Σταμενίτης, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σταύρος Κελέτσης, ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς, ο Υφυπουργός παρα τω Πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων Μανώλης Γραφάκος, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης Μάνος Λογοθέτης, ο Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Στρατάκος, ο Πρόεδρος ΕΛΓΑ Ανδρέας Λυκουρέντζος, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο Διοικητής Α’ Στρατιάς Αντιστράτηγος Ιωάννης Τσιόπλος και ο Συντονιστής της Διοίκησης Πυροσβεστικού Σώματος Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας Υποστράτηγος Ευάγγελος Φαλάρας.

iefimerida.gr