Επιστολή στον Πρωθυπουργό για την απόδοση στην κοινωνία της Καβάλας του στρατοπέδου Ασημακοπούλου

Ακολουθεί η επιστολή :

Κύριε Πρόεδρε,

Η Καβάλα τα τελευταία τουλάχιστον 20 χρόνια, βιώνει ανεξέλεγκτα τις συνέπειες της υπανάπτυξης.

Αυτό έχει σαν συνέπεια να την καταστήσει ουραγό στην περιφέρεια, με τα αποτελέσματα της υπανάπτυξης και δημογραφικής γήρανσης, να είναι πλέον κάτι περισσότερο από προφανή.

Μια περιοχή η οποία θα μπορούσε να δώσει μια διαφορετική προο- πτική στην Καβάλα βρίσκεται στα ανατολικά της, ενσωματώνοντας ότι ορίζεται ως Περιγιάλι, τμήμα της οποίας είναι και τα πρώην στρα-τόπεδα Ασημακοπούλου και Κωτσάλου. Σε αυτήν την περιοχή από το 2016 εγκαταστάθηκε και λειτουργεί έκ- τοτε, μια ανοιχτή δομή φιλοξενίας μεταναστών προσωρινά.

Οι κάτοικοι της Καβάλας αντιλαμβανόμενοι την πολυπλοκότητα της διαχείρισης του μεταναστευτικού, βάζουν πλάτη αγόγγυστα 9 χρόνια τώρα.

Η Καβάλα είναι η μόνη πόλη ίσως στην επικράτεια, στην οποία λειτουργεί δομή φιλοξενίας μεταναστών εντός του αστικού της ιστού.

Η πίεση που βιώνουν οι κάτοικοι της περιοχής έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια της αντοχής τους. Αλλά δεν είναι μόνο αυτές οι συνέπειες για την περιοχή. Σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού και τοπικού βουλευτή Νίκου Παναγιωτόπουλου, η λειτουργία της δομής έχει σαν συνέπεια να παρεμποδίζεται η ανάπτυξη της περιοχής.

Το ίδιο επαναλαμβάνει με δηλώσεις του και ο δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης.

Το δημοτικό συμβούλιο Καβάλας με απόφασή του της 22-04-2021 έ- λαβε σχετική απόφαση για απομάκρυνση της δομής φιλοξενίας από το στρατόπεδο Ασημακοπούλου.

Ως Επιτροπή Πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη της περιοχής του Περι- γιαλίου και την διεκδίκηση των στρατοπέδων ζητάμε:

  1. Την άμεση και χωρίς άλλες προφάσεις περί του αντιθέτου, με- ταφορά της ανοιχτής δομής φιλοξενίας μεταναστών από το πρώην στρατόπεδο Ασημακοπούλου.
  2. Την απόδοση στην τοπική κοινωνία του συνόλου των εκτάσεων των πρώην στρατοπέδων Ασημακοπούλου και Κωτσάλου.

  3. Την μεταφορά των δικτύων υψηλής τάσης ρεύματος, καθώς και του υποσταθμού της ΔΕΗ από την περιοχή του Περιγιαλίου.

  4. Την επίσπευση υλοποίησης της πράξης εφαρμογής σχεδίου πόλης στο Περιγιάλη.

  5. Την παρέμβαση σας για την επίλυση χρονιζόντων αγκυλώσεων στο Περιγιάλη, που έχουν σαν συνέπεια μια προνομιακή περιοχή στα ανατολικά της Καβάλας να μην αναπτύσσεται.

Βέβαιοι ότι σε εσάς θα βρούμε ευήκοα ώτα βρισκόμαστε ενώπιων σας με σκοπό κάνοντας σας κοινωνό του προβλήματος που μας καταδυναστεύει, να ζητήσουμε την επίλυση του.

https://youtu.be/qNKviC5ALWs




Κομοτηνή | Αυτοκίνητο καρφώθηκε στην είσοδο Στρατοπέδου!

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στις 2:15 τα ξημερώματα της Παρασκευής (11/10), όταν ένα αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες προσέκρουσε στην είσοδο του Στρατοπέδου Ηλιόπουλου.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ Κομοτηνής, ο οδηγός του αυτοκινήτου που έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα δεν κατάφερε να πάρει τη στροφή στο τέρμα της Λεωφόρου Ηρώων, με αποτέλεσμα να καρφωθεί κυριολεκτικά στην είσοδο του στρατοπέδου.




Δήμος Δράμας | Συνάντηση εργασίας για την αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Ανδρικάκη

Ο Δήμος Δράμας διοργάνωσε πρόσφατα συνάντηση εργασίας με στόχο την αξιοποίηση των εκτάσεων του πρώην Στρατοπέδου Ανδρικάκη για τη δημιουργία Κόμβου Οπτικοακουστικών Τεχνών. Εκτός από την παρουσίαση του κύριου έργου, η συνάντηση είχε ως σκοπό την αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης και τον σχεδιασμό των μελλοντικών ενεργειών που πρέπει να αναλάβουν οι εμπλεκόμενοι φορείς.

Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Υπουργού Πολιτισμού κ. Μενδώνη, συμμετείχαν ο βουλευτής κ. Κυριαζίδης, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Τοψίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Μουρβετίδης, εκπρόσωποι της Μελετητικής Ομάδας Έργου, της Εταιρείας RAYCAP που χρηματοδότησε τις μελέτες, του Υπερταμείου, της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Παντείου Πανεπιστημίου, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Φεστιβάλ Ταινιών Θεσσαλονίκης και, φυσικά, του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Πριν από τη συνάντηση, οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν τους χώρους του στρατοπέδου.

Ο Δήμαρχος Δράμας Γιώργος Παπαδόπουλος δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης: «Αυτή η συνάντηση μας δίνει την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την πρόοδο που έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα, να εξετάσουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε και να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα. Με τη συνδυασμένη μας προσπάθεια, είμαστε σίγουροι ότι θα καταφέρουμε να αναδείξουμε το πρώην Στρατόπεδο Ανδρικάκη σε έναν καλλιτεχνικό προορισμό στρατηγικής σημασίας για τη Βόρεια Ελλάδα». Εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του για το έντονο ενδιαφέρον όλων των εμπλεκόμενων φορέων και ανακοίνωσε ότι το επόμενο ραντεβού ορίστηκε για τον επόμενο μήνα, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες.




Συνάντηση Γ.Πασχαλίδη και Θ.Μουριάδη με τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας για την αξιοποίηση του Στρατοπέδου Ασημακοπούλου

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους συμπολίτες του πως μετά από παρέμβασή του και σε συνεργασία με τον Δήμαρχο Καβάλας κ.Θεόδωρο Μουριάδη δρομολογείται η αξιοποίηση του Στρατοπέδου Ασημακοπούλου. 

Ειδικότερα, σε συνάντηση που έλαβε χώρα  στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης μεταξύ του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας κ.Γιάννη Κεφαλογιάννη, του Βουλευτή και του Δημάρχου Καβάλας, συζητήθηκε σε θερμό κλίμα αμοιβαίας κατανόησης, η αξιοποίηση του Στρατοπέδου Ασημακοπούλου. Ο Υφυπουργός εξέφρασε την αναγκαιότητα αξιοποίησής του προς όφελος των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων ενώ ο Βουλευτής και ο Δήμαρχος Καβάλας εξέφρασαν τη σπουδαιότητα αξιοποίησης προς όφελος της περιοχής αλλά και της πόλης γενικότερα. Σε μετέπειτα συνάντηση που είχε ο Δήμαρχος με τον επικεφαλής του Ταμείου Εθνικής Αμύνης αντιστράτηγο Λύκο Ευάγγελο, συζητήθηκαν διαδικαστικά θέματα προς αυτή τη κατεύθυνση και αποφασίστηκε αρχικά η σύνταξη και η υπογραφή  προγραμματικής συμφωνίας προκειμένου να εκκινήσει η διαδικασία αξιοποίησης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.   

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες προς τον Υφυπουργό για την άμεση ανταπόκρισή του επί του εν λόγω ζητήματος. Η αξιοποίηση του Στρατοπέδου Ασημακοπούλου αποτελούσε πάγιο αίτημά μου και είμαι ιδιαιτέρως ικανοποιημένος που έχουν ήδη δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες.»

Δελτίο Τύπου