Μακάριος Λαζαρίδης: «Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο»

Να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των παραγωγών αραβοσίτου στον Νέστο, με την χορήγηση σε αυτούς της συνδεδεμένης ενίσχυσης, ζητά ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης

Συγκεκριμένα, ο κ. Λαζαρίδης κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. ΛευτέρηΑυγενάκη, με θέμα: «Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο».

Όπως επισημαίνει, το εγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο της ΚΑΠ 2023 – 2027 και εν αναμονή της σχετικής εφαρμοστικής εγκυκλίου, προβλέπει την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης μόνο σε καλλιεργούμενες εκτάσεις περιοχών με καλή ποσοτική και ποιοτική σύσταση υδάτων.

Επικαλούμενος την ενημέρωση που είχε από την Ένωση Αγροτών Συνεταιρισμένων (Ε.Α.Σ.) Καβάλας, ο κ. Λαζαρίδης αναφέρει πως τα στοιχεία για τον χαρακτηρισμό των εκτάσεων στη νέα ΚΑΠ αντλήθηκαν από σχετικούς χάρτες του ΣΔΛΑΠ, όπως αναθεωρήθηκαν πριν από 6 χρόνια, ενώ δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη θεσμοθετημένα κριτήρια που χρησιμοποιούνται, όπως η ανανέωση αδειών χρήσης νερού από τους αρμόδιους ΤΟΕΒ κάθε περιοχής.

Σύμφωνα όμως με τη διαβεβαίωση των αρμοδίων ΤΟΕΒ Χρυσούπολης και Χρυσοχωρίου, τονίζει στην ερώτησή του ο κ. Λαζαρίδης, «οι αγρότες της περιοχής του Νέστου χρησιμοποιούν για την άρδευση των καλλιεργειών τους υπέργειο αρδευτικό δίκτυο και συγκεκριμένα ύδατα του ποταμού Νέστου και όχι νερό από γεωτρήσεις».

Στο πλαίσιο αυτό, ρωτά τον Υπουργό αν είναι στις προθέσεις του να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα των παραγωγών αραβοσίτου στον Νέστο, ενώ του ζητά να αποσαφηνίσει με ποιους άλλους τρόπους θα τους βοηθήσει, προκειμένου να ανακάμψουν οικονομικά και να καλύψουν μέρος από το χαμένο τους εισόδημα των τελευταίων χρόνων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Λαζαρίδη:

Προς: Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Ελευθέριο Αυγενάκη

Θέμα: Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο.

Σε εξαιρετικά δυσμενή θέση βρίσκονται οι παραγωγοί αραβοσίτου στην περιοχή του Νέστου της Π.Ε. Καβάλας, μπροστά στο ενδεχόμενο να μην λάβουν, όπως δικαιούνται, τη συνδεδεμένη ενίσχυση για τις καλλιέργειές τους.

Το εγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο της ΚΑΠ 2023 – 2027 και εν αναμονή της σχετικής εφαρμοστικής εγκυκλίου, προβλέπει την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης μόνο σε καλλιεργούμενες εκτάσεις περιοχών με καλή ποσοτική και ποιοτική σύσταση υδάτων, σύμφωνα με τα ΣΔΛΑΠ.

Κατά την ενημέρωση που είχα από την Ένωση Αγροτών Συνεταιρισμένων (Ε.Α.Σ.) Καβάλας, τα στοιχεία για τον χαρακτηρισμό των εκτάσεων στη νέα ΚΑΠ αντλήθηκαν από σχετικούς χάρτες του ΣΔΛΑΠ, όπως αναθεωρήθηκαν πριν από 6 χρόνια, ενώ δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη θεσμοθετημένα κριτήρια που χρησιμοποιούνται, όπως η ανανέωση αδειών χρήσης νερού από τους αρμόδιους ΤΟΕΒ κάθε περιοχής. Όπως μάλιστα αναφέρουν δημοσιεύματα, οι εν λόγω εκτάσεις της περιοχής του Νέστου κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός συνδεδεμένης ενίσχυσης.

Όμως, σύμφωνα με τη διαβεβαίωση των αρμοδίων ΤΟΕΒ Χρυσούπολης και Χρυσοχωρίου, οι αγρότες της περιοχής του Νέστου χρησιμοποιούν για την άρδευση των καλλιεργειών τους υπέργειο αρδευτικό δίκτυο και συγκεκριμένα ύδατα του ποταμού Νέστου και όχι νερό από γεωτρήσεις.

Επειδή τα δεδομένα για το χαρακτηρισμό των καλλιεργούμενων εκτάσεων είναι τα προαναφερόμενα και το εισόδημα των παραγωγών έχει συρρικνωθεί, εξαιτίας της μεγάλης, εξωγενούς πληθωριστικής κρίσης,

Ερωτάσθε κύριε Υπουργέ:

  1. Είναι στις προθέσεις σας να ικανοποιήσετε το δίκαιο αίτημα των παραγωγών αραβοσίτου στον Νέστο, χορηγώντας τους την συνδεδεμένη ενίσχυση;
  2. Με ποιους άλλους τρόπους θα τους βοηθήσετε, προκειμένου να ανακάμψουν οικονομικά και να καλύψουν μέρος από το χαμένο τους εισόδημα των τελευταίων χρόνων;

 

 

 




Θόδωρος Τοτός: «Ντροπή και αίσχος! Η διοίκηση του Δήμου μας τιμωρεί και δεν δίνει νερό στους Φιλίππους!»

Ο Πρόεδρος Κοινότητας Φιλίππων Θεόδωρος Τότος σύμφωνα με την ανακοίνωση του: 

“Από τον Ιανουάριο είναι έτοιμη η γεώτρηση που θα δώσει νερό στους δημότες των Φιλίππων, μετά από πολλές προσπάθειες, αλλά η διοίκηση του Δήμου δεν έκανε καμία ενέργεια για γίνει η σύνδεση με το χωριό και να αποκτήσουμε επιτέλους καθαρό και ποιοτικό νερό!!

Ο λόγος; Γιατί δε θα συμμετέχω στις ερχόμενες Δημοτικές Εκλογές με την παράταξη του Δημάρχου!

Έφτασαν στο σημείο, από την εμπάθειά τους, ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ να κάνουν φραγή στον αριθμό του κινητού μου, για να μη δέχονται τις κλήσεις μου, και να αρνούνται να μιλήσουν μαζί μου εδώ και μήνες!

Τους καλώ έστω και τώρα να σοβαρευτούν και να βάλουν σε προτεραιότητα, πάνω από τα πολιτικά τους συμφέροντα και την εμπάθειά τους, τη βασική ανάγκη των δημοτών των Φιλίππων να έχουν νερό!

ΥΣ: Την ίδια περίοδο με τη γεώτρηση των Φιλίππων, έγιναν άλλες δύο αρδευτικές γεωτρήσεις σε Δάτο και Ζυγός, οι οποίες σήμερα λειτουργούν.. Οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων αυτών είναι υποψήφιοι με τον Δήμαρχο Καβάλας… Τυχαίο; Δε νομίζω!

Και φυσικά, η διοίκηση του Δήμου δεν έκανε τίποτα για να προχωρήσει το μεγάλο έργο υδροδότησης όλης της περιοχής των Φιλίππων από τις πηγές Κεφαλαρίου, για να γλιτώσουμε επιτέλους από τις γεωτρήσεις και τα τεράστια έξοδα (που τα πληρώνουμε εμείς οι δημότες…) και να πίνουμε καθαρό και ποιοτικό νερό!”




Ξεκίνησε για μια βουτιά στους Αμμόλοφους της Καβάλας και κατέληξε με καταγγελία στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας

ΟΒασίλης Τσαουσίδης καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με θητεία στο MIT πήγε να κάνει ένα μπάνιο στους Αμμόλοφους στη Νέα Πέραμο Καβάλας. Διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε χιλιοστό ελεύθερο παραλίας από τις ξαπλώστρες συγκεκριμένης επιχείρησης που είχαν κατακλύσει τον χώρο.

Σύμφωνα με την καταγγελία του και όπως περιγράφει αναλυτικά και στην ανάρτησή του στο Facebook όταν η παρέα του βρήκε εν τέλει ελεύθερο σημείο να ακουμπήσει τα πράγματά της «κοντά στα βράχια» και να κάνει μια βουτιά στη θάλασσα, οι υπάλληλοι της επιχείρησης τους πλησίασαν και τους ζήτησαν να απομακρυνθούν, αν δεν κάτσουν στις ξαπλώστρες με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά.

Ο καθηγητής αποφάσισε καθώς η επιχείρηση υποστήριζε πως έχει άδεια από τον δήμο για τις ξαπλώστρες να απευθυνθεί στην Κτηματολογική Υπηρεσία Καβάλας και στον δήμο Παγγαίου. Εκεί αντίκρισε, σύμφωνα με την ανάρτηση, την αδιαφορία των δημόσιων υπαλλήλων για το εν λόγω ζήτημα, με αποτέλεσμα να κινηθεί νομικά.

Η ανάρτηση του καθηγητή για το περιστατικό με τις ξαπλώστρες στην παραλία

«Από μια βουτιά, στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Στη διαδρομή μας χθες το απόγευμα για Δράμα, με την Ανθή και την Αγγελική, αποφασίσαμε να κάνουμε μια σύντομη μικρή παράκαμψη και να θυμηθούμε τους αμμόλοφους στη Νέα Πέραμο της Καβάλας. Σκοπός μας ήταν μια γρήγορη βουτιά, μισή-μια ώρα, το πολύ» γράφει αρχικά ο κ. Τσαουσίδης.

«Το μπαρ στο οποίο πήγαμε, το πρώτο στη σειρά, δεν είχε αφήσει καθόλου χώρο για ελεύθερους λουόμενους. Αν και σχεδόν όλες οι ξαπλώστρες ήταν άδειες, είχε δεσμευτεί ολόκληρος ο χώρος της παραλίας από άδειες ξαπλώστρες – όπως φαίνεται και από τη φωτογραφία. Το ίδιο συνέβαινε και στη συνέχεια, στα επόμενα μπαρ. Η αναγραφόμενη τιμή για τη χρήση του χώρου 7 ευρώ το άτομο. Αναγκαστήκαμε να βολευτούμε στη μοναδική ελεύθερη γωνιά, κοντά στα βράχια. Σύντομα, λίγο μετά τη βουτιά μας, εμφανίστηκε ο πρώτος εργαζόμενος που μας ζήτησε (με σπαστά ελληνικά) να φύγουμε. Του εξήγησα ευγενικά ότι δεν επιτρέπεται να μας παρενοχλεί και έφυγε. Σε λίγο, εμφανίστηκε ο δεύτερος υπάλληλος, ο οποίος μάζευε αποτσίγαρα· όταν έφτασε στο μέρος μας, μας ζήτησε να αποχωρήσουμε. Του εξήγησα ότι εφόσον το επιθυμεί μπορεί να φωνάξει την αστυνομία ή να μας κάνει μήνυση – αυτός αποχώρησε πιο εξοργισμένος. Στη συνέχεια, εμφανίστηκε μια κυρία· μας ενημέρωσε ότι δεν είναι το αφεντικό, αλλά το κατάστημα έχει άδεια από το δήμο, πληρώνει ένα κάρο λεφτά και πρέπει ή να πληρώσουμε ή να αποχωρήσουμε διότι αδικούμε τους πελάτες που πλήρωσαν. Αποχωρήσαμε λίγο μετά, όταν η καθυστέρησή μας άρχισε ήδη να μας βγάζει εκτός προγράμματος για το ταξίδι μας στη Δράμα» συνεχίζει.

«Το πρωί πήρα τηλέφωνο στον δήμο Παγγαίου. Ο υπάλληλος με ενημέρωσε ότι δεν έχει εκδώσει ο δήμος καμία άδεια μέχρι να παραχωρήσει την αρμοδιότητα της αδειοδότησης για χρήση του αιγιαλού στην Κτηματική Υπηρεσία Καβάλας. Η Κτηματική Υπηρεσία Καβάλας με ενημέρωσε ότι δεν απαντάει σε “πολίτες”, όταν δήλωσα ότι την πληροφορία σχετικά με την παραχώρηση άδειας χρήσης αιγιαλού την ζητώ ως απλός πολίτης. Τελικά, μου έκλεισε το τηλέφωνο. Στο επόμενο τηλεφώνημα, μετά την επιμονή μου, με παρέπεμψε στην αρμόδια υπάλληλο. Η αρμόδια υπάλληλος, αφού μου είπε ότι η προηγούμενη (σ.σ. η διπλανή της) μπορεί και να μη μου έκλεισε το τηλέφωνο και πώς ξέρω ότι μου το έκλεισε και ότι δεν έπεσε η γραμμή, αρνήθηκε να με εξυπηρετήσει. Αρνήθηκε να μου πει αν έχει εκδώσει η υπηρεσία της άδεια χρήσης του αιγιαλού, αρνήθηκε να μου πει γιατί δεν υπάρχει καμία άδεια στη Διαύγεια, με παρέπεμψε στον δήμο Παγγαίου, στη συνέχεια δέχτηκε ότι δεν είναι αρμόδιος πλέον ο δήμος Παγγαίου και μου είπε να κάνω αν θέλω καταγγελία ώστε να έχω έννομο συμφέρον. Ότι τα πράγματα είναι μπερδεμένα και μπορεί να μην έχει άδεια κάποιος αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει ζητηθεί άδεια ή ότι δεν εμπλέκονται πολλοί φορείς – ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ βέβαια, οι επιχειρήσεις λειτουργούν. Όταν της εξήγησα ότι για να κάνω καταγγελία πρέπει να γνωρίζω αν και πού ακριβώς έγινε η παράβαση, ποιος την έκανε (θα μπορούσε π.χ. να την έχει κάνει η κτηματική υπηρεσία) αν δηλ. έχει δοθεί άδεια και ποιον χώρο ακριβώς αφορά, μου απάντησε ότι δεν θα απαντήσει σε καμία άλλη ερώτησή μου. Επέμενε να κάνω καταγγελία, αν θέλω στοιχεία. Και έκανα» εξηγεί ο καθηγητής.

Στη συνέχεια διευκρινίζει πως η «καταγγελία μου αφορά την Κτηματική Υπηρεσία Καβάλας, η οποία αρνείται επίμονα να εξυπηρετήσει τους πολίτες, των οποίων τα δικαιώματα είναι αρμόδια να προστατεύει. Περιέγραψα το ιστορικό με τον αιγιαλό, τον εκφοβισμό στον αιγιαλό, την άρνηση εξυπηρέτησης από την Κτηματική Υπηρεσία – στην Αρχή Διαφάνειας.

Είναι πραγματικά κατάντια αυτό που συμβαίνει πλέον με τις ξαπλώστρες, και τις άπειρες κακόγουστες κατασκευές και είναι ντροπή για τις υπηρεσίες που το επιτρέπουν – και στην πράξη το υπερασπίζονται. Άλλο πράγμα η υγιής επιχειρηματικότητα και άλλο η παντελής έλλειψη αισθητικής και η παραβίαση ακόμα και των στοιχειωδών δικαιωμάτων των πολιτών» καταλήγει.