Έβρο | Συνελήφθη αλλοδαπός στους Κήπους με 20 διαβατήρια από το Μαρόκο!

Συνελήφθη τα ξημερώματα του Σαββάτου στο Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Κήπων Έβρου, από αστυνομικούς του Τμήματος Διαβατηριακού Ελέγχου Κήπων ένας αλλοδαπός για παράνομη κατοχή ταξιδιωτικών εγγράφων και πλαστογραφία.

Συγκεκριμένα ο δράστης μετέβη στο παραπάνω σημείο με Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο προκειμένου να πραγματοποιήσει είσοδο στη χώρα και κατά έλεγχο που πραγματοποίησαν οι αστυνομικοί με την συνδρομή τελωνειακών υπαλλήλων, εντόπισαν στο εσωτερικό του οχήματος και στην κατοχή του συλληφθέντα, είκοσι Διαβατήρια Αρχών Μαρόκου και ένα πλαστό Διαβατήριο Αρχών Συρίας, έτερων προσώπων.

Όλα τα έγγραφα κατασχέθηκαν όπως επίσης και  τέσσερα κινητά τηλέφωνα που βρέθηκαν στην κατοχή του δράστη. Την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Διαβατηριακού Ελέγχου Κήπων.

Πηγή:e-evros




Καβάλα | Στους βουλευτές για να αποτραπεί η συγχώνευση 12ου με 10ο Δημοτικό

Θα συνεχίσουν όπως φαίνεται την προσπάθεια τους όλοι όσοι είναι αντίθετοι στην προωθούμενη από την Πρωτοβάθμια Καβάλας συγχώνευση του 12ου με το 10ο Δημοτικό. Χρόνο έχουν στη διάθεση τους αφού η τελική απόφαση θα παρθεί στο Υπουργείο Παιδείας, το αργότερο αρχές του προσεχούς Καλοκαιριού.

Οι αντιδράσεις που αρχικά ήταν περιορισμένες και «χλιαρές», δυναμώνουν όσο περνά ο καιρός. Υπάρχει ήδη ανακοίνωση των γονέων και κηδεμόνων του 10ου και συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Συλλόγων Γονέων κ. Βασίλη Μαυρομμάτη.

Μιλώντας στην Πρωινή είπε ότι η Ένωση είναι αντίθετη σε όλες τις προτεινόμενες συγχωνεύσεις σχολείων. «Ο αγώνας μας για να μην γίνει η συγκεκριμένη, συνεχίζεται. Θα είναι μια κοινή προσπάθεια. Θα πάμε στους 4 βουλευτές του Νομού» είπε.

Αν για τη συγχώνευση χρειάζεται να γνωμοδοτήσει και το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, όσοι διαφωνούν θα φροντίσουν να είναι παρόντες στη συνεδρίαση ώστε η συγκεκριμένη γνωμοδότηση να είναι αρνητική. Να γίνει δηλαδή το ακριβώς αντίθετο από αυτό που έγινε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας.

Πηγή: proininews




Καβάλα | Έναρξη Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων στους ρυθμούς της Ζόζεφιν

Με τη συναυλία της γνωστής τραγουδίστριας και το άναμμα του δέντρου ξεκινούν στην κεντρική πλατεία της πόλης οι εκδηλώσεις της «Αστερούπολης»

Με το καθιερωμένο άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου στην κεντρική πλατεία της Καβάλας και τη συναυλία της γνωστής τραγουδίστριας Ζόζεφιν, ξεκινούν την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις στον Δήμο Καβάλας, που θα ονομάζονται «Αστερούπολη».

Αυτό ειπώθηκε το πρωί της Πέμπτης 28/11 στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης, μαζί με τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού Απόστολο Μουμτσάκη καθώς και την εκπρόσωπο του Επιμελητηρίου Καβάλας Μαρία Καραμπουρνιώτη, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Το αναλυτικό πρόγραμμα της «Αστερούπολης» που θα ανακοινωθεί στη διάρκεια της ημέρας, περιλαμβάνει πάνω από 100 εκδηλώσεις στην πόλη της Καβάλας αλλά και στη Δημοτική Ενότητα Φιλίππων, οι περισσότερες από τις οποίες θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τους Πολιτιστικούς Συλλόγους, και όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά θα έχουν επίκεντρο τα παιδιά!

www.kavalapost.gr




Το σχέδιο για τις κάμερες της τροχαίας στους δρόμους

Το κυβερνητικό σχέδιο για την εγκατάσταση 1.388 καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών. παρουσιάστηκε σήμερα Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίο, και τον περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά.

Την παρουσίαση συντόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά, όπως έγινε γνωστό κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, είναι:

  • υπέρβαση ορίου ταχύτητας,
  • παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
  • χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • παράνομη χρήση ΛΕΑ,
  • οδηγήση οχήματος χωρίς ασφάλιση,
  • κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με άλλα υπουργεία έχει ως άμεση προτεραιότητα την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και κατά συνέπεια τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών».

Υπογράμμισε ότι «η δράση ψηφιακής διαχείρισης των παραβάσεων σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση καμερών, στοχεύει στην εμπέδωση της αποτρεπτικής επίδρασης των κοινοτικών κανόνων του ΚΟΚ και στην οικοδόμηση μιας ευρύτερης κουλτούρας οδικής ασφάλειας. Όλοι συμμετέχουμε σε μια προσπάθεια και οφείλουμε να επιτελέσουμε το μέρος του έργου και της ευθύνης που μας αναλογεί, προκειμένου να ενισχύσουμε το επίπεδο της ασφάλειας στη χώρα μας. Ίσως το κοινό ευρωπαϊκό όραμα για μηδενικό αριθμό θυμάτων από τα τροχαία μέχρι το 2050 να μοιάζει ουτοπικό, αλλά όσο εργαζόμαστε μεθοδικά και συντονισμένα με αυτό το όραμα, κάθε ζωή θα κερδίζεται, είναι ανεκτίμητη».

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «το 2024 αποτελεί χρονιά καταλύτη για την απόδοση των υπηρεσιών της Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας από το 2006. Ωστόσο, ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της παραβατικής οδηγικής συμπεριφοράς.

Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση της τεχνολογίας, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών μέσων, όπως είναι οι κάμερες κυκλοφορίας και μια σειρά άλλες εφαρμογές, έτσι ώστε όλοι μαζί, η ελληνική κοινωνία, η διοίκηση να μπορέσουμε να μειώσουμε κατά το δυνατόν περισσότερο αυτό το τεράστιο ζήτημα της απώλειας ανθρώπινης ζωής και μάλιστα νέων ανθρώπων που θρηνούμε κάθε μέρα στους δρόμους μας».

Ο περιφερειάρχης, Νίκος Χαρδαλιάς, τόνισε πως «το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, γενικότερα τα ζητήματα που αφορούν στην αστική κινητικότητα αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για όλους εμάς. Πόσο μάλλον που στην Περιφέρεια Αττικής καλούμεθα να συντηρήσουμε συνολικά 1.733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου. Επαναλαμβάνω τον αριθμό αυτό 1.733 χιλιόμετρα, όση σχεδόν είναι η χιλιομετρική απόσταση από την Αθήνα μέχρι την Οδησσό. Άρα 1.733 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, 108 γέφυρες, 49 υπόγειες διαβάσεις όλο το λεκανοπέδιο. Είναι νομίζω αντιληπτό το δύσκολο του εγχειρήματός μας. Ως εκ τούτου, οι νέες έξυπνες κάμερες έρχονται να συνδράμουν. Θα λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, ακόμα και υπό χαμηλές συνθήκες φωτισμού. Θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία σε όλο το λεκανοπέδιο, κατόπιν υπόδειξης των αρμόδιων υπηρεσιών της Τροχαίας Αττικής και φιλοδοξούν να μετριάσουν ή ακόμα καλύτερα να ανατρέψουν την αρνητική πραγματικότητα που βλέπουμε να επικρατεί στους δρόμους. Με τη λειτουργία τους θα καταγράφονται οι παραβάτες του ερυθρού σηματοδότη σε πρώτη φάση, αποσκοπώντας όχι μόνο στην άμεση καταστολή αυτής της ιδιαίτερα επικίνδυνης παράβασης, αλλά και στην πρόληψη μέσω της αποτροπής[…]

Όταν οι οδηγοί γνωρίζουν ότι οι παραβάσεις τους καταγράφονται, θα είναι πολύ πιθανότερο να συμμορφώνονται με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Κυρίες και κύριοι, όπως επεσήμανα και κατά την υπογραφή της σύμβασης, στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, πριν από λίγες ημέρες, με την εγκατάσταση των έξυπνων 388 καμερών δεν στοχεύουμε στην επιβολή προστίμων αλλά στη δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου, προλαμβάνοντας επικίνδυνες παραβάσεις που θέτουν καθημερινά σε κίνδυνο οδηγούς επιβάτες και πεζούς, ιδίως εντός του αστικού ιστού.

Και αυτό γιατί από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντα της Περιφέρειας Αττικής έχουμε δηλώσει ότι ύψιστη προτεραιότητα μας θα αποτελεί πάντοτε η προστασία της ανθρώπινης ζωής σε κάθε επίπεδο. Χρειάζεται να αλλάξουμε νοοτροπία και σε απόλυτα αγαστή συνεργασία με την Πολιτεία και τους συναρμόδιους φορείς και τα Υπουργεία, προχωράμε στα ζητήματα που αφορούν στα θέματα αστικής κινητικότητας και εκτιμώ πως αρκετά σύντομα θα έχουμε πολύ σημαντικά αποτελέσματα, καθώς τα δεδομένα που θα συλλέγονται θα επιτρέψουν στην Πολιτεία να κατανοήσει καλύτερα τις συνθήκες που οδηγούν στις παραβάσεις και ως εκ τούτου να σχεδιάσουμε στοχευμένα μέτρα μητροπολιτικά, ειδικά για την Αττική, για τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς.

Στο σημείο αυτό οφείλω να σημειώσω ότι έχουν προβλεφθεί όλα τα πρωτόκολλα προκειμένου να υπάρχει πλήρης προστασία των προσωπικών δεδομένων των οδηγών. Για τον λόγο αυτό θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Παράλληλα, μειώνουμε στο ελάχιστο τη δυνατότητα ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς τα πάντα θα γίνονται ηλεκτρονικά. Σε συνεργασία δηλαδή με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη το σχετικό υλικό των παραβάσεων θα αποστέλλεται αυτομάτως σε κεντρικό σέρβερ διαχείρισης παραβάσεων. Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, η οποία θα επιβάλει τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα πάντα με όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό σπάμε κατεστημένα και νοοτροπίες μιας άλλης εποχής, όπου η αυθαιρεσία στον δρόμο θεωρούνταν δεδομένη».

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε «εξίσου σημαντικό είναι και το νέο πληροφοριακό σύστημα πάνω στο οποίο θα γίνεται όλη αυτή η δουλειά. Διότι μέχρι σήμερα, ήταν ένα κατακερματισμένο σύστημα αφορούσε και ενέπιπτε και όλη αυτή η αρμοδιότητα και στους Δήμους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός […] Σήμερα έχουμε 12 σταθερές κάμερες ταχύτητας στον ΟΑΣΑ κυρίως έλεγχο της λεωφορειολωρίδας. Είναι οι 388 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής, σύμβαση η οποία ήδη έχει υπογραφεί και 17 σταθερές κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό, οι οποίες δουλεύουν. Οι μελλοντικές ανάγκες, όπως έχουν καταγραφεί στη μέχρι τώρα συνεργασία που είχαμε, αφορούν σε 39 κάμερες για τον ΟΑΣΑ και άλλες 1.316 κάμερες ελέγχου παραβάσεων και ασφάλειας, όπως μας τις έχει δώσει η Τροχαία. Τα 708 από τα σημεία αυτά είναι στην Αττική.

Τι θα κάνουν οι κάμερες για τις οποίες συζητάμε; Αυτά τα οποία λίγο πολύ μπορεί κάποιος να αντιληφθεί. Μιλάμε για όριο ταχύτητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση διάβασης πεζών, μη τήρηση χρήσης κράνους, χρήση κινητού, εξαιρετικά επικίνδυνη παράβαση και αιτία πολλών ατυχημάτων, χρήση ζώνης αλλά και κάτι το οποίο την ώρα αυτή ολοκληρώνεται με την εκκαθάριση των μητρώων των οχημάτων. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορεί είναι ασφαλές, έχει περάσει ΚΤΕΟ, είναι ασφαλισμένο ή θα έπρεπε να είναι σε ακινησία και κυκλοφορεί.

Η διαγωνιστική διαδικασία για τις κάμερες θα είναι, όπως ακριβώς αναφέρθηκε νωρίτερα, με παραχώρηση για μία δεκαετία. Στην ουσία ζητάμε από τους αναδόχους να προμηθευτούν τις κάμερες, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οποίων θα προδιαγράφονται στα τεύχη τα οποία στα οποία σήμερα επεξεργαζόμαστε, αλλά θα έχουν και τη συντήρηση και λειτουργία. Ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με τον αριθμό των καμερών που απλά έβαλε, αλλά με τον αριθμό των καμερών οι οποίες δουλεύουν και αυτό γιατί μέχρι σήμερα δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι δουλειά της Τροχαίας το να τρέχει και να συντηρεί κάμερες. Το να τρέχει και να συντηρεί ή να συνδέει στο διαδίκτυο κάμερες για να μπορούν να αποσταλούν τα δεδομένα γρήγορα. Αυτό θα είναι η δουλειά του αναδόχου. Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι το τέλος Γενάρη του 25.

Πάμε και στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο είναι εξίσου σημαντικό. Εδώ τι θέλουμε να κάνουμε; Θέλουμε να γίνει κατανοητό ότι πλέον όλο αυτό το σύστημα μπαίνει για να λειτουργήσει, να λειτουργήσει άμεσα και ο πολίτης να γνωρίζει αν έχει κάνει κάποια παραβίαση κάποιου όρου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ή όχι. Ο σκοπός μας είναι λοιπόν με τη δημιουργία, με την εφαρμογή του συστήματος την ώρα που κάνεις κάποια παράβαση, παραδείγματος χάριν περνάς με κόκκινο να σου έρχεται sms στο κινητό που είναι δηλωμένο στο μητρώο επικοινωνίας, το οποίο θα λέει ότι ελέγχεσαι για την τάδε παράβαση. Γιατί ελέγχεται; Διότι οι παραβάσεις θα πρέπει να βεβαιώνονται από αστυνομικά όργανα. Την ώρα λοιπόν που αυτό συμβαίνει στο πληροφοριακό σύστημα θα γίνεται μία εγγραφή με όλο το ανάλογο υλικό, φωτογραφίες και βίντεο[…]».

«Έως το 2026, περίπου 1.400 κάμερες θα έχουν μπει από την Περιφέρεια Αττικής σε φανάρια (388 το 2025 και 1.000 ακόμα το 2026), τα οποία έχει υποδείξει η Τροχαία. Έτσι, από τα μέσα του 2025 και μετά θα βλέπετε φανάρια με κάμερες, οι οποίες θα καταγράφουν παραβάσεις», δήλωνε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Newsroom».

Ειδικότερα, για το πότε θα μπουν οι κάμερες ελέγχου στα φανάρια, υπογράμμισε: «Εμείς θέλουμε να υπάρχει έλεγχος. Το θέλει νομίζω ο κάθε πολίτης πλέον. Οι λεωφορειολωρίδες να ελέγχονται, όπως και τα φανάρια. Έως το 2026, 1.400 κάμερες θα έχουν μπει από την Περιφέρεια Αττικής σε φανάρια (388 το 2025 και 1.000 ακόμα το 2026), τα οποία έχει υποδείξει η Τροχαία.

Έτσι, από τα μέσα του 2025 και μετά θα βλέπετε φανάρια με κάμερες, οι οποίες θα καταγράφουν παραβάσεις (…) Θα ελέγχεται από έναν αστυνομικό για το ότι είναι παράβαση και ο αστυνομικός πάντα θα βεβαιώνει την παράβαση από εκεί (…).

Θα πηγαίνει το ιστορικό σε έναν κεντρικό μηχανισμό, ο οποίος θα καταγράφει την εικόνα. Ο αστυνομικός θα βεβαιώνει την παράβαση και θα την έχετε ηλεκτρονικά στο κινητό σας. Εντός δύο ημερών. Αυτά, που έρχονται μετά από πέντε χρόνια και δέκα χρόνια, ξεχάστε τα (…) Θα υπάρχει, βέβαια, δικαίωμα ηλεκτρονικής ένστασης.

Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα το λεωφορείο να πηγαίνει στην ώρα του. Ο κόσμος πρέπει να εμπιστευτεί πάλι τις αστικές συγκοινωνίες».

www.newsbeast.gr




Θάσος: Πλημμύρισε το Γυμνάσιο-Λύκειο Λιμένα λόγω βλάβης στους σωλήνες του καλοριφέρ

Σοβαρό πρόβλημα προκλήθηκε στο κτίριο που στεγάζει το Γυμνάσιο και το Λύκειο Λιμένα Θάσου, όταν έσπασαν σωλήνες του συστήματος θέρμανσης.

Το περιστατικό οδήγησε σε εκτεταμένη πλημμύρα στο εσωτερικό του σχολικού κτιρίου, δημιουργώντας δυσκολίες για τη λειτουργία του σχολείου.

Το συμβάν σημειώθηκε εξαιτίας βλάβης στο δίκτυο του καλοριφέρ, ενώ οι έντονες βροχοπτώσεις επιδείνωσαν την κατάσταση. Η άμεση επέμβαση των συνεργείων καθαρισμού και συντήρησης του Δήμου Θάσου περιόρισε τις ζημιές, αλλά αναμένονται περαιτέρω εργασίες για την πλήρη αποκατάσταση του προβλήματος.




Μπήκε το λογότυπο στους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης – Δωρεάν μετακινήσεις τις πρώτες ημέρες λειτουργίας

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς απομένουν λίγα 24ωρα πριν από την έναρξη της λειτουργίας της βασικής γραμμής του πολυαναμενόμενου έργου. Το μετρό Θεσσαλονίκης εγκαινιάζεται το Σάββατο 30 Νοεμβρίου και αρχικά θα έχει 13 σταθμούς.

Μια από τις πινελιές οι οποίες απέμεναν να γίνουν ήταν η τοποθέτηση του λογοτύπου εγώ από τους σταθμούς. Έτσι, το πεζογραφικό καλλιγραφικό «μ», που προκάλεσε πλήθος σχολίων, μπήκε από το πρωί της Τρίτης έξω από τους 13 σταθμούς του Μετρό στους οποίους γίνονται οι τελευταίες εργασίες.

Η βασική γραμμή του έργου μήκους 9,8 χιλιομέτρων αναμένεται να παραδοθεί στο κοινό το Σάββατο, 30/11 παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του αρμόδιου υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου, όπως και του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα.

Σε χθεσινές του δηλώσεις, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Είμαστε έτοιμοι και ολοκληρώνουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες. Δεν θα έχουμε αρνητικές εκπλήξεις. Υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες και ακόμη προσπαθούμε να τις διορθώσουμε».

«Το Μετρό θα λειτουργήσει για το σύνολο της κοινωνίας, για όλους τους πολίτες» επισήμανε και πρόσθεσε ότι για λίγες μέρες μετά τα εγκαίνια, οι μετακινήσεις των πολιτών θα είναι δωρεάν.

www.newsbeast.gr



Απολογείται για το αποτύπωμα στη σακούλα ο Νίκος Ρωμανός – Αρνείται οποιαδήποτε σχέση με το διαμέρισμα στους Αμπελόκηπους

Οι φίλοι και υποστηρικτές του συλλέφουν υπογραφές για τη μη προφυλάκισή του

Την πόρτα της Ευελπίδων αναμένεται να περάσει σήμερα Παρασκευή 22/11 ο Νίκος Ρωμανός ώστε να απολογηθεί σχετικά με εμπλοκή του στην έκρηξη στο διαμέρισμα στους Αμπελόκηπους όπου αποτύπωμα του εντοπίστηκε σε σακούλα με όπλα.

Ο Νίκος Ρωμανός αρνείται οποιαδήποτε σχέση με το διαμέρισμα όπου σημειώθηκε η φονική έκρηξη με τη δικηγόρο του να τονίζει «δεν υπάρχει το παραμικρό που να τον συνδέει με τα πρόσωπα και με τα ευρήματα».

Τι απαντά για τις νέες κατηγορίες περί τρομοκρατίας μετά την έκρηξη στους Αμπελόκηπους

«Αρνείται στο σύνολο τις κατηγορίες» που τον συνδέουν με τρομοκρατικές ενέργειες ο Νίκος Ρωμανός.

Σύμφωνα με τον συνήγορό του, Νίκο Αλετρά, ο κατηγορούμενος δεν γνωρίζει κανένα από τα πρόσωπα που φέρονται να εμπλέκονται στην έκρηξη. «Τα τελευταία 5 χρόνια μετά την αποφυλάκισή του το έτος 2019 ουδέποτε ενόχλησε τις Αρχές και δεν είχε την παραμικρή εμπλοκή με οποιαδήποτε έκνομη ενέργεια.

Θεωρείται πιθανολογούμενα βέβαιο πως το συγκεκριμένο εύρημα ανάγεται σε χρόνο προγενέστερο της αρχικής σύλληψης του το έτος 2013», σημειώνει ο συνήγορος, αναφερόμενος στις πληροφορίες για αποτύπωμά του στο διαμέρισμα των Αμπελοκήπων.

Ολόκληρη η δήλωση έχει ως εξής:

«Αναφορικά με την εν λόγω σχηματισθείσα δικογραφία από την Διεύθυνση Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας, είναι άξιο αναφοράς το γεγονός αναφορικά με τον εντολέα που εκπροσωπώ, πως η συσχέτιση του με την εν λόγω υπόθεση χρονικά γίνεται αρκετά μεταγενέστερα από την αρχική ποινική δίωξη ενόψει της ανεύρεσης τμήματος ενός δακτυλικού αποτυπώματος επί εξωτερικής επιφάνειας μιας πλαστικής σακούλας σκουπιδιών, κατόπιν εκτεταμένων ερευνών της ΔΕΕ.

Ποιος είναι ο Νίκος Ρωμανός

Ο 31χρονος είναι γιος της συγγραφέως Παυλίνας Νάσιουτζικ, ήταν φίλος του Αλέξη Γρηγορόπουλου και παρών στη δολοφονία του.

Το 2013 συνελήφθη μαζί με ακόμα τρία άτομα για απόπειρα ένοπλης ληστείας στο Βελβεντό Κοζάνης. Ήταν Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου του 2013 όταν εισέβαλαν στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και στην Αγροτική Τράπεζα.

Τότε κατηγορήθηκε και για συμμετοχή στην οργάνωση «Πυρήνες της Φωτιάς», κατηγορία για την οποία αθωώθηκε στη συνέχεια.

Στις 8 Αυγούστου 2014 ο Νίκος Ρωμανός παντρεύτηκε την αγαπημένη του 18χρονη, Βιργινία. Τον γάμο τέλεσε ο δήμαρχος Αυλώνα, στο γραφείο της διεύθυνσης των φυλακών Αυλώνα.

Τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου του 2014, ο Νίκος Ρωμανός από τις φυλακές του Κορυδαλλού προανήγγειλε μέσω επιστολής την απόφασή του να ξεκινήσει απεργία πείνας.

Ο λόγος της διαμαρτυρίας ήταν ότι δεν του ενέκριναν τις άδειες, προκειμένου να παρακολουθήσει μαθήματα στην πανεπιστημιακή σχολή στην οποία είχε περάσει, δίνοντας μάλιστα πανελλήνιες εξετάσεις μέσα από τη φυλακή.

Η απεργία πείνας –που κατέληξε και σε απεργία δίψας– διήρκησε 31 ολόκληρες μέρες, κατά τις οποίες είχε στο πλευρό του χιλιάδες κόσμου, καθώς πραγματοποιούνταν πορείες και διαδηλώσεις ακόμα και στη Βαρκελώνη, στις Βρυξέλλες και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που τον υποστήριζαν. Μάλιστα είχε χάσει 17 κιλά.

Η καλή διαγωγή που είχε δείξει μέσα στις φυλακές, αλλά και το γεγονός ότι αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο, αναγνωρίστηκαν ως ελαφρυντικά από τον Άρειο Πάγο και συνέβαλαν στο να μειωθεί η ποινή στα έξι χρόνια.

Ο Νίκος Ρωμανός στις 11 Ιουλίου του 2019 αφέθηκε ελεύθερος, έχοντας εκτίσει την ποινή του και από τότε δεν είχε ποτέ απασχολήσει τις Αρχές.

Συλλογή υπογραφών για τη μη προφυλάκιση του Νίκου Ρωμανού

Κείμενο στήριξης διακινείται από τους φίλους του Νίκου Ρωμανού, με σκοπό να συγκεντρωθούν υπογραφές για τη μη προφυλάκισή του, «έως ότου γίνει το δικαστήριο, που θα τον κρίνει», όπως σημειώνουν.

«Ο αγώνας του δεν αφορά μόνο εκείνον. Αφορά όλους όσους πιστεύουν σε μια δίκαιη κοινωνία, όσους ονειρεύονται μια κοινωνία ισοτιμίας και δίκαιης μεταχείρισης προς όλους. Ένα νέο παιδί, ένας αθώος άνθρωπος κινδυνεύει να βρεθεί στη φυλακή για κάτι που δεν έκανε. Ας γίνουμε η ασπίδα του. Ας γίνουμε η ασπίδα της δημοκρατίας και της ισοτιμίας» τονίζεται στο κείμενο.

Αναλυτικά το κείμενο στήριξης στον Νίκο Ρωμανό:

«Ο Νίκος Ρωμανός, που κράτησε στην αγκαλιά του τον νεκρό φίλο του την ημέρα της γιορτής του.

Ο Νίκος που σήκωσε το λευκό φέρετρο του καλύτερου του φίλου σε ηλικία 15 ετών.

Ο Νίκος που κατηγορήθηκε άδικα για την συμμετοχή του στους πυρήνες της φωτιάς και αθωώθηκε. Ο Νίκος που εξέτισε την ποινή του για όλα του τα λάθη. Ο Νίκος που κατάφερε και τέλειωσε το σχολείο στη φυλακή, έδωσε πανελλήνιες, πέρασε στο Τμήμα Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας του ΤΕΙ Αθήνας. Ο Νίκος που χρειάστηκε να Κάνει απεργία πείνας και δίψας για 31 ημέρες για να του αναγνωριστεί το δικαίωμα του στην φοίτηση.

Ο Νίκος που μετά την αποφυλάκιση του δεν έδωσε κανένα δικαίωμα για έκνομη συμπεριφορά.

Ο Νίκος τώρα κινδυνεύει να προφυλακιστεί για ένα αποτύπωμα που βρέθηκε σε μια πλαστική σακούλα. Μια πλαστική σακούλα που βρέθηκε σε ένα διαμέρισμα που εξαϋλώθηκε από μια ισχυρότατη έκρηξη.

Ο Νίκος που τράβηξε τόσα πολλά για τα αυτονόητα. Ο Νίκος μας χρειάζεται».




Τι απαντά ο Νίκος Ρωμανός για τις νέες κατηγορίες περί τρομοκρατίας μετά την έκρηξη στους Αμπελόκηπους

«Αρνείται στο σύνολο τις κατηγορίες» που τον συνδέουν με τρομοκρατικές ενέργειες ο Νίκος Ρωμανός, ο οποίος αναμένεται να απολογηθεί την Παρασκευή για την υπόθεση της φονικής έκρηξης στους Αμπελοκήπους.

Σύμφωνα με τον συνήγορό του, Νίκο Αλετρά, ο κατηγορούμενος δεν γνωρίζει κανένα από τα πρόσωπα που φέρονται να εμπλέκονται στην έκρηξη. «Τα τελευταία 5 χρόνια μετά την αποφυλάκισή του το έτος 2019 ουδέποτε ενόχλησε τις Αρχές και δεν είχε την παραμικρή εμπλοκή με οποιαδήποτε έκνομη ενέργεια.

Θεωρείται πιθανολογούμενα βέβαιο πως το συγκεκριμένο εύρημα ανάγεται σε χρόνο προγενέστερο της αρχικής σύλληψης του το έτος 2013», σημειώνει ο συνήγορος, αναφερόμενος στις πληροφορίες για αποτύπωμά του στο διαμέρισμα των Αμπελοκήπων.

Ολόκληρη η δήλωση έχει ως εξής:

«Αναφορικά με την εν λόγω σχηματισθείσα δικογραφία από την Διεύθυνση Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας, είναι άξιο αναφοράς το γεγονός αναφορικά με τον εντολέα που εκπροσωπώ, πως η συσχέτιση του με την εν λόγω υπόθεση χρονικά γίνεται αρκετά μεταγενέστερα απο την αρχική ποινική δίωξη ενοψει της ανεύρεσης τμήματος ενος δακτυλικού αποτυπώματος επι εξωτερικής επιφάνειας μιας πλαστικής σακκούλας σκουπίδιων, κατόπιν εκτεταμένων ερευνών της ΔΕΕ.

Εξ αυτού και μόνο του γεγονότος, εξεδόθη ένταλμα σύλληψης και πλεον την παρασκευη θα απολογηθεί αρμοδίως ενώπιον της κυρίας τακτικής ανακρίτριας πλημ/Κων Αθηνών.

Η θέση του είναι ότι αρνείται στο σύνολο τις κατηγορίες ενόψει του ότι δεν γνωρίζει κανέναν έτερο συγκατηγορούμενο του ούτε είχε καμία απολύτως σχέση με το διαμέρισμα της οδού Αρκαδίας που σημειώθηκε η έκρηξη, κάτι που επιβεβαιώνεται και από το σύνολο της δικογραφίας όπου δεν υπάρχει οτιδήποτε άλλο επιλήψιμο σε βάρος του.

Άλλωστε τα τελευταια 5 χρονια μετα την αποφυλάκιση του το έτος 2019 ουδέποτε ενόχλησε τις αρχές και δεν ειχε την παραμικρή εμπλοκή με οποιαδήποτε έκνομη ενέργεια.

Θεωρείται πιθανολογούμενα βέβαιο πως το συγκεκριμένο εύρημα ανάγεται σε χρόνο προγενέστερο της αρχικής σύλληψης του το έτος 2013.

Συνήγορος υπεράσπισης
Νικόλας Αλετράς».

«Η εμπλοκή του Ν. Ρωμανού στην υπόθεση που τον φέρνει κατηγορούμενο, μετά από 5 και πλέον έτη όπου ουδέποτε έχει απασχολήσει ή εμπλακεί κατ’ ελάχιστον σε έκνομη δραστηριότητα, είναι ένα και μόνο αποτύπωμα σε κινητό αντικείμενο το οποίο δεν έχει και ουσιαστικά καμία αξία ως εύρημα για τις κατηγορίες.

Αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν έχουν αντιμετωπιστεί με τελείως διαφορετικό τρόπο δικονομικά, στοιχεία τα οποία θα κατατεθούν αναλυτικά ενώπιον της κ. Προέδρου. Η συσχέτισή του με το σύνολο του κατηγορητηρίου αλλά και με τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση είναι ανύπαρκτη, γεγονός που θα αποδειχθεί και στην προδικασία» ανέφερε σε δήλωση της και η έτερος συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορούμενου, Λίλα Ραγκούση.

www.newsbeast.gr




Θάσος: Ένας επίγειος παράδεισος στους TOP προορισμούς της Ευρώπης για το 2024

Η Θάσος συγκαταλέγεται στους 20 κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς για το 2024, σύμφωνα με την αξιολόγηση του οργανισμού European Best Destination (EBD).

Το νησί, που χαρακτηρίστηκε ως «επίγειος παράδεισος», προσέλκυσε πάνω από 1 εκατομμύριο τουρίστες φέτος, σημειώνοντας αύξηση 9% συγκριτικά με το 2023.

Η φυσική ομορφιά, οι γαλαζοπράσινες παραλίες, η πλούσια ιστορία και οι πολιτιστικοί θησαυροί όπως το Αρχαίο Θέατρο και η Ακρόπολη ενισχύουν τη φήμη του. Οι τουριστικές υποδομές αναπτύσσονται με νέες επενδύσεις, ενώ έργα υποδομής προγραμματίζονται για περαιτέρω ανάπτυξη.

Ο δήμος συνεργάζεται με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, δίνοντας έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην προσέλκυση περισσότερων τουριστών από χώρες όπως η Ρουμανία, η Τουρκία, η Γερμανία και η Αυστρία. Μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνουν την αναβάθμιση λιμανιών για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων και την επαναλειτουργία του Αρχαίου Θεάτρου, που αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς για πολιτιστικά δρώμενα το 2025.

 




Ταξί: Αρχίζουν τα πρόστιμα στους οδηγούς που δεν έχουν αυτοκόλλητο για POS

Με πρόστιμα απειλούνται πλέον οι οδηγοί ταξί, που δεν έχουν επικολλήσει στο πίσω δεξιά τζάμι το αυτοκόλλητο, το οποίο ενημερώνει τους επιβάτες ότι τα ταξί είναι υποχρεωμένα να δέχονται πληρωμές μέσω POS.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ πραγματοποίησαν ελέγχους σε πιάτσες σε όλη την Αττική, κάνοντας συστάσεις σε όσους οδηγούς δεν έχουν συμμορφωθεί.

Εκτιμάται ότι οι έλεγχοι έχουν αυξήσει το ποσοστό συμμόρφωσης και γι’ αυτό θα ενταθούν, ώστε όλα τα ταξί να φέρουν τη σχετική σήμανση.

Πλέον, από την Δευτέρα (18/11), σε όσους οδηγούς δεν έχουν το αυτοκόλλητο στα οχήματά τους, θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ.




Σύλληψη 7 ανηλίκων για ναρκωτικά στην Αλεξανδρούπολη | Κατηγορίες στους γονείς

Σε δύο ξεχωριστές περιπτώσεις, στις 25 Οκτωβρίου και την 1η Νοεμβρίου 2024 στην Αλεξανδρούπολη, συνελήφθησαν επτά ανήλικοι από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης. Οι ανήλικοι βρέθηκαν να κατέχουν μικροποσότητες ακατέργαστης κάνναβης, ενώ ένας μεταλλικός τρίφτης κατασχέθηκε κατά τη διάρκεια των ερευνών.

Επιπλέον, οι αρχές προχώρησαν στη σύλληψη εννέα γονέων των ανηλίκων, οι οποίοι κατηγορούνται για παραμέληση της εποπτείας των ανηλίκων τέκνων τους, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί ευθύνης γονέων. Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της εντατικοποίησης των ελέγχων για την αντιμετώπιση της χρήσης ναρκωτικών ουσιών από ανήλικους, με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας και της ασφάλειας.

Η υπόθεση έχει προκαλέσει ανησυχία στην τοπική κοινωνία, καθώς καταδεικνύει την ανάγκη ενίσχυσης της εποπτείας και ευαισθητοποίησης των γονέων για τις δραστηριότητες των παιδιών τους.

Η αστυνομία υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας των πολιτών και των γονέων για την αντιμετώπιση της χρήσης ναρκωτικών από ανήλικους, ενώ οι συλλήψεις αυτές αναμένεται να οδηγήσουν σε περαιτέρω έρευνες σχετικά με την προέλευση των ναρκωτικών.

e-evros.gr




Αλεξανδρούπολη | Δυνατότητα στους πολίτες να ζήσουν την εμπειρία της πτήσης με F-16 μέσω εξομοιωτή 1 -3 Νοεμβρίου

Την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία μιας πτήσης με ένα μαχητικό αεροσκάφος F-16, μέσω εξομοιωτή, θα έχουν οι πολίτες στην Αλεξανρούπολη, στο πλαίσιο σχετικού πρωτοποριακού προγράμματος που υλοποιεί η Πολεμική Αεροπορία σε ακριτικές περιοχές της χώρας.

Στόχος της δράσης είναι να ενισχυθεί η επαφή των νέων με την αεροπορία και τις τεχνολογίες αιχμής της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Νέοι και νέες θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία της πτήσης εμπλουτίζοντας τις σχετικές γνώσεις τους για τις αεροπορικές δυνατότητες μέσα από την τεχνολογική εξέλιξη.

Ο εξομοιωτής θα βρίσκεται στον χώρο της Αποθήκης Νο2 στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης από την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 3 του μηνός, κατά τις ώρες 09:00 – 21:00.

ertnews.gr




Συναγερμός στην ΕΥΔΑΠ για τη λειψυδρία: Αποθέματα για 4 χρόνια στους ταμιευτήρες

Συναγερμός έχει σημάνει στην ΕΥΔΑΠ για το σοβαρό θέμα της λειψυδρίας με την εταιρεία ύδρευσης να εξετάζει διάφορα σενάρια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων υδροδότησης της πρωτεύουσας σε περίπτωση παρατεταμένης ανομβρίας, παρότι τα υπάρχοντα αποθέματά στους ταμιευτήρες επαρκούν για τέσσερα χρόνια.

Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις με μεγάλους παραγωγούς ηλεκτρικού ρεύματος όπως η ΔΕΗ αλλά και ο όμιλος Μυτιληναίου και άλλους για την κατασκευή και λειτουργία 3 η 4 μονάδων αφαλάτωσης δεδομένου ότι η αφαλάτωση απαιτεί μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Η μία μονάδα αφαλάτωσης, εφόσον προχωρήσουν οι συζητήσεις με την ΔΕΗ, μπορεί να γίνει στην περιοχή του Λαυρίου.

Οι άλλες δύο ή τρεις στην πλευρά του Κορινθιακού Κόλπου και κατά μήκος του αγωγού μεταφοράς νερού από το Μόρνο στην Αθήνα.

Αρμόδιοι παράγοντες της ΕΥΔΑΠ δήλωσαν στο Αθηναικό πρακτορείο ότι το κόστος του νερού από αφαλάτωση είναι σημαντικό και φτάνει το 1 € το κυβικό ενώ σήμερα η ΕΥΔΑΠ χρεώνει το κυβικό κατά 0,35 λεπτά.

Σε κάθε περίπτωση και οι δύο λύσεις είναι σχετικά χρονοβόρες και θα πάρουν τουλάχιστον μία τριετία μέχρι να λειτουργήσουν.

Τα σενάρια που εξετάζονται

Οι ίδιοι παράγοντες της ΕΥΔΑΠ τόνιζαν ότι η πιο γρήγορη και πιο συμφέρουσα λύση με χαμηλό κόστος είναι η μεταφορά νερού από την λίμνη των Κρεμαστών η οποία μπορεί να έχει αποτελέσματα και να ενισχύσει το δίκτυο σε χρόνο νωρίτερο και από τα τρία χρόνια εάν δεν υπάρξουν βέβαια προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας για περιβαλλοντικούς ή άλλους λόγους με συνέπεια να καθυστερήσει το έργο.

Το έργο είναι σχετικά εύκολο και θα χρειαστεί βέβαια να γίνει διάνοιξη σηράγγων για την διέλευση του αγωγού, όμως κάτι αντίστοιχο έχει γίνει στο παρελθόν με την μεταφορά νερού από το φράγμα του Ευήνου στο δίκτυο του Μόρνου.

Το αρχικό σενάριο προβλέπει να διασυνδεθούν με το δίκτυο του Μόρνου δύο παραπόταμοι του Αχελώου που εκβάλλουν στη λίμνη Κρεμαστών.

Σύμφωνα με παράγοντες της ΕΥΔΑΠ εξετάζονται όλες οι δυνατές λύσεις για να επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα στην υδροδότηση της πρωτεύουσας.

Τις τελικές αποφάσεις θα τις πάρει το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και η Κυβέρνηση.




Ελευθερούπολη Καβάλας | Τιμή στους Ήρωες του ’40

Με υπερηφάνεια και τιμή γιορτάστηκε η εθνική επέτειος της 28ης Οκτωβρίου στην Ελευθερούπολη Καβάλας, με εκδηλώσεις που ανέδειξαν τη σημασία του «ΟΧΙ» και την αξία της ελευθερίας. Οι κάτοικοι, μαζί με εκπροσώπους τοπικών αρχών, σχολεία, συλλόγους και φορείς της περιοχής, συγκεντρώθηκαν στο κέντρο της πόλης, αποδίδοντας φόρο τιμής στους ήρωες που αγωνίστηκαν για την ανεξαρτησία και την κυριαρχία της πατρίδας μας.

Η ημέρα ξεκίνησε με τη δοξολογία, όπου πλήθος κόσμου παρακολούθησε την τελετή με θρησκευτική κατάνυξη. Αμέσως μετά, πραγματοποιήθηκε κατάθεση στεφάνων στο ηρώο της πόλης, από εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, του Δήμου Παγγαίου, των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και από μαθητές και εκπροσώπους συλλόγων και οργανώσεων της Ελευθερούπολης. Η στιγμή ήταν γεμάτη συγκίνηση, καθώς μικροί και μεγάλοι απέτισαν φόρο τιμής σε όσους πολέμησαν με αυταπάρνηση στα βουνά της Πίνδου και αντιστάθηκαν στη φασιστική εισβολή.

Η κορύφωση των εκδηλώσεων ήρθε με την καθιερωμένη μαθητική και στρατιωτική παρέλαση. Μαθητές από όλα τα σχολεία της περιοχής, καθώς και τοπικές πολιτιστικές ομάδες παρήλασαν με περηφάνια στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, ενώ οι πολίτες χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό. Στη διάρκεια της παρέλασης, το βλέμμα των κατοίκων στράφηκε στους μικρότερους μαθητές, που κρατώντας τις ελληνικές σημαίες έδωσαν έναν ζωντανό και ελπιδοφόρο τόνο στην εθνική γιορτή. Η συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων πρόσθεσε κύρος και σεβασμό στις εκδηλώσεις, υπενθυμίζοντας το διαχρονικό αίσθημα ασφάλειας και προστασίας.

Ο δήμαρχος Παγγαίου, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, απηύθυναν μηνύματα προς τους πολίτες, τονίζοντας τη σημασία της ενότητας και της εθνικής συνείδησης. Ο δήμαρχος ανέφερε πως το «ΟΧΙ» του 1940 δεν ήταν απλώς μια άρνηση, αλλά ένα σύμβολο αντίστασης και πίστης στα ιδανικά της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας. Στο ίδιο μήκος κύματος, τόνισε πως η ημέρα αυτή είναι μια ευκαιρία για αναστοχασμό και έμπνευση για τις νέες γενιές, που καλούνται να διατηρήσουν ζωντανή την ιστορική μνήμη.




Novartis | Γιατί έβγαλε η εισαγγελέας τις κουκούλες στους προστατευόμενους μάρτυρες

Την «κουκούλα» από τους προστατευόμενους μάρτυρες «Μάξιμο Σαράφη» και «Αικατερίνη Κελέση» αφαίρεσε η ελληνική Δικαιοσύνη, σχεδόν έξι χρόνια από την έναρξη της υπόθεσης Novartis που εμφανίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ως το μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως κράτους αλλά αποδείχθηκε η μεγαλύτερη πολιτική σκευωρία.

Το έγγραφο της Εισαγγελίας Οικονομικού Εγκλήματος με ημερομηνία 24.10.2024 που υπογράφεται απο την επίκουρο εισαγγελέα Ελένη Γ. Παπαδοπούλου και αποκάλυψε το protothema.gr επιβεβαιώνει πως τα πραγματικά στοιχεία των περίφημων μαρτύρων με τις κωδικές ονομασίες «Σαράφης» και «Κελέση» είναι Φιλίστωρ Δεστεμπασίδης και Μαρία Μαραγγέλη.

Όπως προκύπτει από το έγγραφο που απευθύνεται στην εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος Παναγιώτα Φακού, η κυρία Μαραγγέλη, γραμματέας του επικεφαλής της Novartis Hellas Κωνσταντίνου Φρουζή εντάχθηκε σε καθεστώς μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος το 2017 ενώ ένα χρόνο αργότερα μπήκε η «κουκούλα» και στον κ. Δεστεμπασίδη πρώην διευθυντικό στέλεχος της φαρμακευτικής εταιρείας.

Το έγγραφο αναφέρει: «Σε συνέχεια της με αρ 1987/2024 παραγγελίας του Προϊσταμένου του Τμήματος Οικονομικού Εγκλήματος της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών και της με αρ πρωί. 2081/2024 παραγγελίας σας, σας γνωρίζω ότι εξέδωσα τις με αρ. ΑΠ 7 και 8/2024, αντίστοιχα, διατάξεις άρσης των με αρ 12/2017 και 1/2018 διατάξεων του πρώην επίκουρου Εισαγγελέα Εγκλημάτων κατά της Διαφθοράς που αφορούν τους μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος με την κωδική ονομασία “Αικατερίνη Κελέση” και “Μάξιμος Σαράφης”. Σας επισυνάπτω αντίγραφα των ως άνω διατάξεων και σας γνωρίζω ότι τα πραγματικά στοιχεία των μαρτύρων είναι Μαρία ΜΑΡΑΓΓΕΛΗ του Κλεάνθη … και Φιλίστωρ ΔΕΣΤΕΜΠΑΣΙΔΗΣ του Χαραλάμπους…».

Σύμφωνα με πληροφορίες στο αιτιολογικό της εισαγγελικής απόφασης για την άρση του καθεστώτος προστασίας σημειώνεται μεταξύ άλλων πως οι καταγγελίες των δύο μαρτύρων κατά των 10 πολιτικών προσώπων αποδείχθηκαν ψευδείς.

Να σημειωθεί ότι κατά του καθεστώτος προστασίας των δύο μαρτύρων είχαν στραφεί τόσο ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς όσο και άλλα πολιτικά πρόσωπα όπως οι Άδωνις Γεωργιάδης και Ανδρέας Λοβέρδος αλλά και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας.

Τι σημαίνει η άρση στο καθεστώς προστατευόμενου μάρτυρα

Πλέον, με την δικαστική εξέλιξη ανοίγει ο δρόμος για τα πολιτικά πρόσωπα που ενοχοποιήθηκαν μέσα από έωλες καταθέσεις στην υπόθεση της «Novartis», να στραφούν νομικά κατά των δυο «προστατευόμενων μαρτύρων» που τους… κρέμασαν στα μανταλάκια ως δωρολήπτες της πολυεθνικής φαρμακευτικής εταιρείας.

Πρέπει να σημειωθεί ότι έως και πριν από λίγους μήνες δεν ήταν δυνατή η άρση του καθεστώτος προστασίας σε μάρτυρα που είχε υπαχθεί σ’ αυτό και η αποκάλυψη του ονόματος μπορούσε να γίνει μόνο με πρωτοβουλία του ίδιου του μάρτυρα. Αλλαγή στον Ποινικό Κώδικα το περασμένο καλοκαίρι, όμως, έδωσε τη δυνατότητα στον αρμόδιο εισαγγελέα να επενεξετάζει το καθεστώς προστασίας και να κρίνει είτε για την άρση, είτε για τη συνέχειά του.

Ο αποχαρακτηρισμός, τώρα, των συγκεκριμένων μαρτύρων ως «προστατευόμενων» αλλά και ο αποχαρακτηρισμός τους ως μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος με τη «σφραγίδα» της Δικαιοσύνης έρχεται έξι περίπου χρόνια μετά το σχηματισμό της πρώτης δικογραφία που βασίστηκε στις καταθέσεις τους.

Ειδικότερα, η δικογραφία αυτή αφορούσε δέκα πολιτικά πρόσωπα της περιόδου 2006-2015 και συγκεκριμένα τους δύο πρώην πρωθυπουργούς Αντώνη Σαμαρά και Παναγιώτη Πικραμμένο, καθώς και τους πρώην υπουργούς Γιάννη Στουρνάρα, Δημήτρη Αβραμόπουλο, Άδωνι Γεωργιάδη, Ευάγγελο Βενιζέλο, Ανδρέα Λυκουρέντζο, Μάριο Σαλμά, Ανδρέα Λοβέρδο και Γιώργο Κουτρουμάνη. Οι πράξεις που αναφέρονταν στη δικογραφία και αποδίδονταν στα παραπάνω πρόσωπα από τους δυο προστατευόμενους μάρτυρες ήταν η δωροληψία, παθητική δωροδοκία και απιστία σχετικά με την υπηρεσία.

Τα όσα ακολούθησαν από εκεί και μετά είναι λίγο πολύ γνωστά. Η υπόθεση αυτή κατέληξε σε «φιάσκο», καθώς οι δικογραφίες για τα πολιτικά πρόσωπα μπήκαν η μια μετά την άλλη στο αρχείο ελλείψει στοιχείων. Ωστόσο, η σκιά μάλλον έμεινε στη πολιτική ζωή του τόπου αλλά και στα πρόσωπα που στοχοποιήθηκαν μέσα από τα όσα είχαν καταθέσει στην τότε εισαγγελέα Διαφθοράς, Ελένη Τουλουπάκη, οι «Αικατερίνη Κελέση» και «Μάξιμος Σαράφης».

Τώρα, έξι χρόνια μετά από αυτή τη δικαστική παλινωδία οι δύο προστατευόμενοι μάρτυρες αναγκάζονται να βγάλουν τις «κουκούλες» και να βρεθούν αντιμέτωποι με τις συνέπειες του νόμου, εφόσον βέβαια τα πολιτικά πρόσωπα που ενοχοποίησαν στραφούν εναντίον τους. Και αυτό καθώς οι πολιτικοί που είχαν ενοχοποιηθεί από τους «Μάξιμο Σαράφη» και «Αικατερίνη Κελέση» έχουν πλέον τη δυνατότητα να στραφούν εναντίον τους και να διεκδικήσουν τη δικαστική δικαίωση τους. Εξάλλου, αρκετοί από αυτούς είχαν προσφύγει δικαστικά και είχαν ζητήσει τον αποχαρακτηρισμό των μαρτύρων ως προστατευόμενων.

Ποιοι είναι οι Κελέση και Σαράφης

Από τους πρώτους κιόλας μήνες που «έσκασε» η υπόθεση της «Novartis» όλες οι πληροφορίες συνέκλιναν ότι προστατευόμενοι μάρτυρες ήταν τα δύο συγκεκριμένα πρόσωπα, Φιλίστωρα Δεστεμπασίδης και Μαρία Μαραγγέλη, που βρίσκονταν στα ενδότερα της θυγατρικής της εταιρείας στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες ανέφεραν πως πρόκειται αρχικά για μια γυναίκα που βρίσκονταν πολύ κοντά εργασιακά στον άλλοτε ισχυρό άνδρα της Novartis στην Ελλάδα- η Μαρία Μαραγγέλη ήταν γραμματέας του Κωνσταντίνου Φρουζή. Πρώην στέλεχος της εταιρείας ήταν και ο έτερος προστατευόμενος μάρτυρας, ο οποίος όμως, όπως έγινε γνωστό, τον Ιανουάριο του 2023 αποδείχθηκε ότι είχε πολλές εκκρεμότητες με το νόμο. Πρόκειται για τον Φιλίστωρα Δεστεμπασίδη, που είχε συλληφθεί, το παραπάνω διάστημα και είχε κατηγορηθεί για σειρά κακουργηματικών κατηγοριών ως ο «εγκέφαλος» μεγάλης απάτης που στήθηκε σε βάρος επιχειρηματιών με δήθεν άμεσες και εύκολες δανειοδοτήσεις τους από τραπεζικά ιδρύματα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Μάλιστα, αμέσως μετά την απολογία του στην αρμόδια ανακρίτρια είχε προφυλακιστεί!

Πολύ νωρίτερα, ωστόσο, και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2019 ο Νίκος Μανιαδάκης, καταθέτοντας στη προανακριτική επιτροπή της Βουλής, είχε «δώσει» τα ονόματα των δυο προστατευόμενων μαρτύρων στην υπόθεση της Novartis. «Δεν έχω καμία αμφιβολία για τους προστατευόμενους μάρτυρες. Κι αυτό γιατί τους έχω δει. Είναι η Μαραγγέλη και ο Δεστεμπασίδης», φέρεται να είπε ο Νίκος Μανιαδάκης με τα πρόσωπα τα οποία κατονόμασε να τον διαψεύδουν στη συνέχεια. Ο ίδιος, πάντως, επέμενε στον ισχυρισμό αυτό και μάλιστα σύμφωνα με τις πληροφορίες, υποστήριξε για την μεν Μαρία Μαραγγέλη, πρώην γραμματέα του Κωνσταντίνου Φρουζή, ότι «δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις να είναι προστατευόμενη μάρτυρας», για τον δε Φιλίστωρα Δεστεμπασίδη, πρώην στέλεχος της Novartis, ότι η εταιρεία τον απέλυσε πριν ξεκινήσει η έρευνα για το σκάνδαλο, σημειώνοντας ότι «δεν τον κατατάσσω στους αξιόπιστους μάρτυρες καθώς έχει υπάρξει δική του υπόθεση εντός της εταιρείας».

Σαμαράς: Ανοίγει ο δρόμος για την αποκάλυψη της σκευωρίας

Ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς με δήλωσή του για την δικαστική απόφαση σημειώνει πως πλέον «ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την πλήρη κι επίσημη αποκάλυψη της σκευωρίας Νοβάρτις».

«Η απόφαση της Δικαιοσύνης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διότι ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την πλήρη κι επίσημη αποκάλυψη της σκευωρίας Νοβαρτις. Θα φανερωθούν τα αίτια και οι πρωταγωνιστές αυτής της αθλιότητας. Χαίρομαι ιδιαίτερα για αυτήν την εξέλιξη. Έρχεται η ώρα της αλήθειας. Μέχρι τέλους. Για όλα- και για όλους!», αναφέρει.

Μαρινάκης: Απόφαση σταθμός

«Η Δημοκρατία μας είναι ανθεκτική και η αλήθεια θα λάμψει» δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σχολιάζοντας την απόφαση να ανασταλεί το καθεστώς προστασίας των προστατευόμενων μαρτύρων της Novartis.

Αναλυτικά ο κ. Μαρινάκης στη δήλωση του αναφέρει: «Μεταξύ των βασικών αλλαγών που εισηγήθηκε το Υπουργείο Δικαιοσύνης για τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και ψηφίστηκαν στη Βουλή των Ελλήνων τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ήταν και η τροποποίηση του άρθρου 218 για το καθεστώς της προστασίας μαρτύρων και συγκεκριμένα η προσθήκη της παραγράφου 7, η οποία ισχύει από 1η Μαΐου 2024 και προβλέπει ότι:

Η προσφορότητα και η αναγκαιότητα των μέτρων προστασίας εξετάζονται διαρκώς από τον αρμόδιο εισαγγελέα, ο οποίος δύναται, οποτεδήποτε, σε περίπτωση που έχουν επιβληθεί με διάταξή του να τα τροποποιήσει ή να τα ανακαλέσει ή σε διαφορετική περίπτωση να εισηγηθεί την τροποποίηση ή την ανάκλησή τους, όταν κατά την κρίση του διαφοροποιηθούν ή εκλείψουν οι λόγοι επιβολής τους.

Η ανεξάρτητη Ελληνική Δικαιοσύνη εξέδωσε σήμερα μια απόφαση – σταθμό, βγάζοντας τις «κουκούλες» από τους ψευδομάρτυρες της σκευωρίας της Novartis.

Η Δημοκρατία μας είναι ανθεκτική. Η αλήθεια θα λάμψει».

Ανδρέας Λοβέρδος: Πλησιάζει η ώρα της αλήθειας

Και ο Ανδρέας Λοβέρδος πήρε θέση για την απόφαση της οικονομικής εισαγγελίας να άρει το καθεστώς προστασίας για τους μάρτυρες «Αικατερίνη Κελέση» και «Μάξιμος Σαράφης».

«Η Ελλάδα είναι Κράτος Δικαίου. Η επιλογή μου να εμπιστευθώ τη Δικαιοσύνη και να μην κρυφτώ πίσω από βουλευτικά προνόμια ήταν ακλόνητη. Πέρασα χίλιους κόπους βάσανα και θυσίες αλλά η Δικαιοσύνη έλαμψε. Πλησιάζει η ώρα της αλήθειας» έγραψε στο X.

Άδωνις Γεωργιάδης: Να αποκαλύψουν ποιοι τους έβαλαν, αποκλείεται μόνοι τους να σκέφθηκαν τέτοια τερατώδη ψεύδη

Με μία ανάρτηση στο X, ο Άδωνις Γεωργιάδης σχολίασε την εξέλιξη στην υπόθεση Novartis.

«Η σημερινή απόφαση της Οικονομικής Εισαγγελίας να αφαιρέσει -επιτέλους- την προστασία από τους δύο συκοφάντες, που ψευδώς κατηγόρησαν και εμένα και άλλους 9 συναδέλφους μου για τη Novartis, είναι μία ημέρα δικαίωσης. Όμως το προσωπικό στοιχείο υποχωρεί μπροστά στο συμφέρον της Δημοκρατίας. Το μείζον εδώ δεν είναι να τους τιμωρήσουμε, αυτά θα τα αποφασίσει η Δικαιοσύνη με θεσμικό τρόπο. Το μείζον εδώ είναι να αποκαλύψουν ποιοι τους έβαλαν, διότι αποκλείεται μόνοι τους να σκέφθηκαν τέτοια τερατώδη ψεύδη. Η διαλεύκανση αυτής της πτυχής είναι ο μόνος τρόπος να μην επαναληφθεί ποτέ στο μέλλον η εργαλειοποίηση των θεσμών για Πολιτικούς Σκοπούς. Αυτό αφορά όλους τους Έλληνες πολίτες και όχι μόνον εμάς τους 10» έγραψε στο προφίλ του στο X.

Λυκουρέντζος: Επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου

Ανακοίνωση εξέδωσε και ο πρώην υπουργός Υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος: Η σημερινή απόφαση της Οικονομικής Εισαγγελίας,περί της άρσης των μέτρων προστασίας,των χαρακτηρισθέντων ως προστατευόμενων μαρτύρων στην υπόθεση Novartis,είναι οπωσδήποτε θετική εξέλιξη. Είναι προφανές ότι δίδεται πλέον η δυνατότητα,μέσω της δικαστικής οδού,οι πολιτικοί οι οποίοι υπέστημεν την βαναύση συκοφαντία,να υπερασπιστούμε την τιμή και την ακεραιότητα μας απέναντι σε σκευωρούς και τα εκτελεστικά τους όργανα. Προσωπικά,επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου,όπως έξ´αρχής έχω δηλώσει, ως θύμα αυτής της σκοτεινής υπόθεσης».

www.protothema.gr




Super League | Οι «μικροί» βάζουν δύσκολα στους μεγάλους

Η 8η αγωνιστική της Super League ολοκληρώθηκε με σημαντικά αποτελέσματα που δείχνουν την άνοδο του ανταγωνισμού και την ενίσχυση των λεγόμενων «μικρών» ομάδων. Το ντέρμπι των «δικεφάλων» ανάμεσα στην ΑΕΚ και τον ΠΑΟΚ (1-1) ήταν στο επίκεντρο, αλλά παράλληλα η νέα γκέλα του Ολυμπιακού στο «Γ. Καραϊσκάκης» απέναντι στον Λεβαδειακό (2-2) προκάλεσε έντονο προβληματισμό στους «ερυθρόλευκους», κυρίως για την εικόνα της ομάδας.

Ο Λεβαδειακός και η Καλλιθέα μπορεί να μην έχουν ακόμη νίκη στη σεζόν, αλλά έχουν δυσκολέψει όλους τους «μεγάλους» που έχουν αντιμετωπίσει, ενώ ο Παναιτωλικός, στην τρίτη θέση της βαθμολογίας, παραμένει αήττητος για έξι αγωνιστικές, εντυπωσιάζοντας με την αγωνιστική του παρουσία.Από την άλλη, ο Παναθηναϊκός, υπό τη σκιά της απώλειας του Τζορτζ Μπάλντοκ, πήρε σημαντική νίκη στο Ηράκλειο απέναντι στον ΟΦΗ (0-1), επιστρέφοντας στις επιτυχίες μετά από δύο αγωνιστικές χωρίς νίκη. Ο Άρης, παρότι δυσκολεύτηκε απέναντι στην Καλλιθέα που έπαιζε με 10 παίκτες για περισσότερο από μία ώρα, επικράτησε με 2-0 και ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας μαζί με τον ΠΑΟΚ.Στο πρόγραμμα της επόμενης αγωνιστικής (9ης), ξεχωρίζει η αναμέτρηση Παναθηναϊκός-Άρης στο ΟΑΚΑ.

Αποτελέσματα της 8ης αγωνιστικής:

Βόλος – Πανσερραϊκός 0-1 (Μπετανκόρ 63′)

Ατρόμητος – Παναιτωλικός 0-2 (αυτ. Σταυρόπουλος 14′, Μπουζούκης 37′)

Λαμία – Asteras Aktor 0-0

Ολυμπιακός – Λεβαδειακός 2-2 (Τσικίνιο 2′, Ελ Κααμπί 21′ πεν. – Όζμπολτ 45’+1′ πεν., Γιαννιώτας 57′)

ΟΦΗ – Παναθηναϊκός 0-1 (Τετέ 6′)

Άρης – Athens Kallithea 2-0 (Μπράμπετς 65′, Γκαρθία 88′)

ΑΕΚ – ΠΑΟΚ 1-1 (Πιερό 25′ – Μπάμπα 15′)




Συντάξεις: Πότε θα πληρωθούν τα αναδρομικά στους συνταξιούχους

Επανυπολογισμοί στα αναδρομικά γίνονται ώστε να πληρωθούν οι συνταξιούχοι. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο διοικητής του ΕΦΚΑ, Αλέξανδρος Βαρβέρης, μιλώντας στην ΕΡΤ, εξηγεί ότι οι επανυπολογισμοί γίνονται με νόμο 4670.

«Υπολογίζω ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα γίνει η πληρωμή των αναδρομικών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβέρης, σημειώνοντας ακόμη ότι «οι δικαιούχοι θα πάρουν όλα τα λεφτά τους μέσα στον Νοέμβριο».

Τι είπε για τις εκκρεμείς συντάξεις

Αναφερόμενος στις εκκρεμείς συντάξεις, κύριες και επικουρικές, διευκρίνισε ότι, «σήμερα στις κύριες συντάξεις οι εκκρεμότητες μας είναι 19.500 περίπου, όταν το 2021 ήταν περίπου στις 250.000 αυτές οι εκκρεμότητες.

Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του κράτους προς τους πολίτεςτα τελευταία 3 – 4 χρόνια ήταν πάνω από μισό δισεκ. ευρώ, δηλαδή το κράτος όφειλε στους πολίτες σε συντάξεις πολύ πάνω από μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Σήμερα ο αριθμός αυτός είναι αρνητικός» τόνισε.

Κι αυτό γιατί όπως διευκρίνισε, «Αυτές οι 19.500 είναι ιδιαίτερα προβληματικές περιπτώσεις, είτε γιατί έχουν μεγάλες οφειλές, είτε γιατί υπάρχει κάποια δικαστική διαμάχη, είτε γιατί είναι ιδιαιτέρως δύσκολες περιπτώσεις.

Αυτές οι 19.500 έχουν αρνητικό πρόσημο, δηλαδή οι οφειλές που έχουν προς τον ΕΦΚΑ είναι περισσότερες από αυτά που οφείλει ο ΕΦΚΑ σε αυτές».

Όσον αφορά στις επικουρικές, είπε ότι «Και στις επικουρικές συντάξεις επίσης είμαστε σε ιστορικό χαμηλό. Αυτή τη στιγμή οι επικουρικές, οι οποίες μπορούν να εκδοθούν και είναι ληξιπρόθεσμες, είναι 32.500 συντάξεις. Άρα λοιπόν, έχει γίνει μια θεαματική πρόοδος.

Όταν μιλάμε για ληξιπρόθεσμες εκκρεμότητες του φορέα, πάντα πρέπει να ξέρουμε ότι μιλάμε για εκκρεμότητες οι οποίες έχουν ξεπεράσει τις 90 ημέρες.

Σήμερα ο μέσος χρόνος για την έκδοση μιας συνταξιοδοτικής απόφασης για την κύρια σύνταξη είναι λίγο λιγότερο από 60 ημέρες. Άρα οι επικουρικές προφανώς για να εκδοθούν χρειάζεται να έχει εκδοθεί η κύρια απόφαση».

Αιτιολογώντας τις καθυστερήσεις είπε ότι «Το πρόβλημα είναι σχετικά απλό να το κατανοήσει κανείς γιατί έχουμε μια μεγαλύτερη καθυστέρηση στις επικουρικές. Ο ΕΦΚΑ, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, είναι η συνένωση πολλών Ταμείων.

www.newsbomb.gr




Αύξηση Απορριμμάτων στους Δήμους του Νομού Καβάλας το Καλοκαίρι

Το Καλοκαίρι του 2024 σημειώθηκε αισθητή αύξηση των απορριμμάτων στους Δήμους του Νομού Καβάλας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ., γεγονός που συνδέεται άμεσα με την αυξημένη τουριστική κίνηση. Συγκρίνοντας με το Καλοκαίρι του 2023, παρατηρείται αύξηση της τάξης του 12% στα απορρίμματα του Δήμου Καβάλας, ενώ ο Δήμος Θάσου σημείωσε άνοδο 6,2%. Παρόμοια εικόνα παρουσιάστηκε στον Δήμο Παγγαίου, όπου η αύξηση ήταν 5,5%. Στον αντίποδα, ο Δήμος Νέστου παρέμεινε σταθερός, με τα απορρίμματα να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά.

Ο μήνας που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη ποσότητα απορριμμάτων ήταν ο Ιούλιος, ιδιαίτερα στους Δήμους Καβάλας και Θάσου, όπου παρατηρήθηκε αύξηση σχεδόν 20%. Αντίθετα, στον Δήμο Παγγαίου, ο Αύγουστος ήταν ο μήνας με τη μεγαλύτερη συσσώρευση απορριμμάτων.Κατά την περίοδο Μαΐου 2024 – Αυγούστου 2024, η συνολική αύξηση των απορριμμάτων στους τέσσερις Δήμους της Καβάλας ήταν 7,47% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Ο Δήμος Καβάλας κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση, αγγίζοντας το 12%, ενώ ο Δήμος Νέστου παρουσίασε τη μικρότερη μεταβολή, με αύξηση μόλις 0,25%. Οι Δήμοι Παγγαίου και Θάσου εμφάνισαν αύξηση 5,55% και 6,20% αντίστοιχα.Η αύξηση των απορριμμάτων υπογραμμίζει την ανάγκη για ενισχυμένες υποδομές διαχείρισης απορριμμάτων, ιδιαίτερα κατά την καλοκαιρινή περίοδο, όταν η τουριστική κίνηση κορυφώνεται.




Αύξηση απορριμμάτων στους Δήμους του Νομού Καβάλας λόγω τουριστικής κίνησης το καλοκαίρι του 2024

Σημαντική αύξηση των απορριμμάτων παρατηρήθηκε το καλοκαίρι του 2024 στους Δήμους του Νομού Καβάλας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ., με κύρια αιτία την αυξημένη τουριστική κίνηση.

Συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2023, οι ποσότητες απορριμμάτων παρουσίασαν ανοδική τάση, ειδικά στον Δήμο Καβάλας, όπου η αύξηση έφτασε το 12%, ενώ στον Δήμο Θάσου καταγράφηκε αύξηση 6,2% και στον Δήμο Παγγαίου 5,5%. Ο Δήμος Νέστου διατήρησε τα απορρίμματά του στα περσινά επίπεδα, με ελάχιστη μεταβολή της τάξης του 0,25%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Ιούλιος αποτέλεσε τον μήνα με τα περισσότερα απορρίμματα, καταγράφοντας αύξηση 20% στους Δήμους Καβάλας και Θάσου, ενώ στον Δήμο Παγγαίου η κορύφωση σημειώθηκε τον Αύγουστο.

Συνολικά, για την περίοδο Μάιος – Αύγουστος 2024, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023, οι ποσότητες απορριμμάτων στους τέσσερις Δήμους αυξήθηκαν κατά 7,47%. Ο Δήμος Καβάλας παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση με 12%, ενώ ο Δήμος Νέστου τη μικρότερη με μόλις 0,25%, επιβεβαιώνοντας την τουριστική επίδραση στην παραγωγή απορριμμάτων στην περιοχή.




Ισόβια στους δύο δολοφόνους της Ελένης Τοπαλούδη απεφάνθη ο Άρειος Πάγος

Ο 26χρονος Ροδίτης και ο 24χρονος αλβανικής καταγωγής συγκατηγορούμενός του καταδικάστηκαν τελεσίδικα σε ισόβια κάθειρξη και 15 χρόνια αντίστοιχα από το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Αθηνών, για τον ομαδικό βιασμό και την ανθρωποκτονία της νεαρής φοιτήτριας τον Νοέμβριο του 2018 στη Ρόδο.

Η απόφαση του Αρείου Πάγου επιβεβαίωσε πλήρως τα ευρήματα του δευτεροβάθμιου ποινικού δικαστηρίου, το οποίο είχε κρίνει πλήρως αιτιολογημένη την καταδίκη.




Καβάλα | Αγιασμός στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου

Παρουσία του Δημάρχου  Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης 25 Σεπτεμβρίου ο αγιασμός του 1ου Βρεφονηπιακού Σταθμού, στην οδό Λυσιμάχου. Ο κ. Μουριάδης ευχήθηκε στους μικρούς μαθητές καλή χρονιά και πρόσθεσε πως ο Δήμος Καβάλας θα είναι στο πλευρό των γονιών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, για να κυλήσει ομαλά και η φετινή σχολική χρονιά.

Την ίδια ώρα τελέστηκαν οι αγιασμοί και στους εννέα συνολικά Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Καβάλας. Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Χριστόδουλος Μιχαλάκης, παρέστη στον αγιασμό του 8ου Βρεφονηπιακού Σταθμού, στον Βύρωνα, και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Παιδικών Σταθμών και Προγραμμάτων ΕΣΠΑ, Ανέστης Δημητριάδης, παραβρέθηκε στην αντίστοιχη τελετή του 9ου Βρεφονηπιακού Σταθμού, στην περιοχή της Νεάπολης.

 

www.xronometro.com

 




Έλεγχοι και τα πρόστιμα στους ελεύθερους επαγγελματίες

Η άτυπη διορία που έχει δώσει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την εγγραφή τους στο IRIS προκειμένου να δέχονται πληρωμές από τους πελάτες τους λήγει στο τέλος του Σεπτεμβρίου.

Από τις αρχές Οκτωβρίου, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα ξεκινήσει διασταυρώσεις με στόχο τον εντοπισμό όσων έχουν «ξεχάσει» να συνδέσουν τον τραπεζικό τους λογαριασμό στο σύστημα άμεσων πληρωμών. Επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι που θα βρεθούν να μη διαθέτουν IRIS θα έρθουν αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμου 1.500 ευρώ.

Στην υπηρεσία έχουν εγγραφεί ήδη, πάνω από 530.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις με τα στοιχεία να δείχνουν έκρηξη της χρήσης του IRIS μέσα στο 2024 καθώς 1 στους 2 πολίτες- δηλαδή περισσότεροι από 3 εκατομμύρια- με ενεργοποιημένο web banking έχουν πλέον συνδέσει τους λογαριασμούς τους με αυτό το σύστημα άμεσων πληρωμών. Την ίδια ώρα οι συναλλαγές που διενεργήθηκαν μέσα από το σύστημα IRIS εντός του 2024 ανήλθαν σε 34 εκατομμύρια και άγγιξαν σε αξία τα 3,7 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 150% και 116% αντίστοιχα σε σχέση με το ίδιο περυσινό διάστημα.

Οι πολίτες που εγγράφονται στην υπηρεσία επωφελούνται απολύτως δωρεάν συναλλαγών, (είτε μεταξύ πολιτών, είτε για πληρωμές προς επαγγελματίες), εύκολης, γρήγορης και ασφαλούς πληρωμής, χωρίς ΙΒΑΝ, χωρίς κάρτα και χωρίς μετρητά, μόνο με την χρήση του κινητού τους τηλεφώνου.

Σημειώνεται, ότι το όριο των 500 ευρώ ημερησίως για τις συναλλαγές μέσω IRIS εφαρμόζεται ανά πελάτη και όχι στο σύνολο των πληρωμών που μπορεί να λάβει ο επαγγελματίας εντός του 24ώρου. Για παράδειγμα, ένας επαγγελματίας μπορεί να λάβει σε μια ημέρα 4 πληρωμές από 500 ευρώ η κάθε μία (σύνολο 2.000 ευρώ).

Βήμα – βήμα η εγγραφή με λίγα κλικ

Η ενεργοποίηση της υπηρεσίας τόσο για τους πολίτες όσο και για τους επαγγελματίες γίνεται γρήγορα και εύκολα, χωρίς την υποχρέωση επίσκεψης σε κάποια τράπεζα ή υπηρεσία, μέσω του web banking ή mobile banking των συνεργαζόμενων τραπεζών 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα.

Ειδικά για τον ελεύθερο επαγγελματία και τον αυτοαπασχολούμενο, μέσα από το Internet Banking της τράπεζας του, ο επαγγελματίας σε λίγα βήματα:

  • Επιλέγει την υπηρεσία IRIS Payments από την ενότητα Υπηρεσίες στο Internet Banking.
  • Δηλώνει το αναγνωριστικό προς τους πελάτες του (ΑΦΜ).
  • Συνδέει τον επαγγελματικό λογαριασμό στον οποίο θα πιστώνονται τα χρήματα που θα λαμβάνει μέσω IRIS Payments.

Με την ολοκλήρωση της εγγραφής του στην υπηρεσία, παράγεται ο μοναδικός κωδικός QR της επιχείρησης, τον οποίο μπορεί να διαμοιράζει στους πελάτες του για να τον σκανάρουν και να κάνουν πληρωμές στην επιχείρησή του.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΙΒΑΝ που θα επιλέξουν οι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι κατά την εγγραφή τους πρέπει να έχει δηλωθεί στο Μητρώο Επαγγελματικών Λογαριασμών της ΑΑΔΕ, στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή Εφαρμογές > Φορολογικές Υπηρεσίες > Επαγγελματικός Λογαριασμός.

Συνολικά 12 τράπεζες παρέχουν πλέον την υπηρεσία: Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Viva.com, Optima Bank, Attica Bank, Παγκρήτια Τράπεζα, Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας και Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων.

www.newsbeast.gr



Κάλεσμα στους φιλάθλους να στηρίξουν τον Α.Ο.Κ

Νωρίς το απόγευμα της Κυριακής 29 Σεπτεμβρίου, ο ΑΟΚ θα αναμετρηθεί με τον Εθνικό Νέου Κεραμιδίου στο πλαίσιο της 2ης αγωνιστικής της Super League 2.Η ομάδα της Καβάλας, που ανέβηκε φέτος στη Super League 2, θα φιλοξενήσει την επίσης νεοφώτιστη ομάδα από την Πιερία στο γήπεδο «Ανθή Καραγιάννη», με ώρα έναρξης τις 15.00. Ο συγκεκριμένος αγώνας δεν θα μεταδοθεί τηλεοπτικά, ούτε μέσω του υβριδικού καναλιού που έχει τα δικαιώματα.

Σε δηλώσεις του στην εκπομπή του Αναλυτή, o προεδρός του ΑΟΚ, κ. Ανδρέας Σκλαρής, κάλεσε τους φιλάθλους της Καβάλας να γεμίσουν το γήπεδο και να στηρίξουν την ομάδα στην πρώτη εντός έδρας αναμέτρηση.




Το «μαύρο κουτί» των ανατιμήσεων στους λογαριασμούς ρεύματος – Κοινό μέτωπο από Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία

Το ευρωπαϊκό μοντέλο ενέργειας αποδείχθηκε για ακόμη μία φορά ότι δεν δουλεύει καλά – Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία και άλλες χώρες ετοιμάζονται να ζητήσουν τη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού που θα αποκλιμακώνει τις τιμές.

Εάν η ενεργειακή κρίση ήταν ένας εφιάλτης, η έκρηξη των τιμών της ενέργειας, από τον Ιούλιο, μοιάζει με ένα δυσάρεστο ξύπνημα επαναφοράς στην εφιαλτική πραγματικότητα: ενώ τον χειμώνα οι τιμές -λόγω της υψηλής ζήτησης για θέρμανση- είναι υψηλές σε όλη την Ευρώπη, το καλοκαίρι που η Ανατολική Ευρώπη πλήττεται από καύσωνες (και αυξάνει την κατανάλωση κατά 40% τουλάχιστον) οι τιμές (ξανα)ανεβαίνουν τοπικά. Οπότε η περιοχή μας καταλήγει να έχει ακριβό ρεύμα χειμώνα – καλοκαίρι…

Με το φαινόμενο των ακραία υψηλών τιμών (σε επίπεδα-ρεκόρ) να πλήττει το ενεργειακό σύστημα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία και άλλες χώρες ετοιμάζονται να ζητήσουν τη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού που θα αποκλιμακώνει τις τιμές.

Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έγινε με τον Ελληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να αναδεικνύει το θέμα στο ανώτατο ευρωπαϊκό επίπεδο, με επιστολή που απέστειλε στην πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Σε αυτή, ο κ. Μητσοτάκης εξηγεί ότι οι παθογένειες της ευρωπαϊκής αγοράς είχαν ως αποτέλεσμα απότομες και μεγάλες ανατιμήσεις, καλώντας τις Βρυξέλλες να δώσουν άμεσα μια «πολιτική απάντηση» στην «παρατεταμένη κρίση». Ο πρωθυπουργός στην επιστολή του ζητά από την Ε.Ε. να αναλάβει δράση για την αύξηση των δυνατοτήτων διασυνοριακής μεταφοράς ενέργειας, δηλαδή την ενίσχυση των διασυνδέσεων ανάμεσα στα κράτη-μέλη, ενώ τονίζει τη σημασία της καλύτερης εποπτείας της ευρωπαϊκής αγοράς, την οποία χαρακτηρίζει «μαύρο κουτί» που είναι «ακατανόητο ακόμα και για ειδικούς».

Επιστολή και στην Κομισιόν

Σε δεύτερη φάση, σύμφωνα με πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το «ΘΕΜΑ», θα ακολουθήσει μια ακόμα επιστολή, από την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία εν είδει non paper στην Κομισιόν, στην οποία θα αναλύεται -και μάλιστα με συγκεκριμένα παραδείγματα και αριθμούς- το πρόβλημα των ακραίων τιμών της ενέργειας. Η… τελική μάχη αναμένεται να δοθεί στα μέσα Οκτωβρίου, οπότε και αναμένεται η διεξαγωγή Συμβουλίου Υπουργών Ενέργειας όπου θα συζητηθεί η κοινή πρωτοβουλία που αναλαμβάνουν η Ελλάδα, η Ρουμανία και η Βουλγαρία για την αποκλιμάκωση των τιμών ηλεκτρικού ρεύματος.

www.protothema.gr




Θάσος | Συνεργασία για προγράμματα ανάπτυξης στους τομείς τουρισμού και πολιτισμού

Ο δήμος Θάσου θα συνεργαστεί με τον Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΑΡΜΟΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. για την υποστήριξη σε θέματα σχεδιασμού, εφαρμογής πολιτικών και προγραμμάτων ανάπτυξης στους τομείς τουρισμού και πολιτισμού.

Δραστηριότητες που ευνοούνται στη Θάσο περιλαμβάνουν ιστιοπλοΐα , περιήγηση σε θαλάσσιες σπηλιές, θαλάσσιο σκι και ψάρεμα, πεζοπορία και ορειβασία, το κυνήγι, καθώς και την παρατήρηση πουλιών, την αναρρίχηση, τον ιστορικό και πολιτιστικό τουρισμό, τον θρησκευτικό τουρισμό κ.α.

Στο νησί εφαρμόζεται επίσης το πρόγραμμα της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρίας και της διεθνούς οργάνωσης BirdLife, για τη συνεχή παρακολούθηση από εθελοντές, της σημαντικής περιοχής για τα άγρια πουλιά στην Θάσο.

Πέραν της τεράστιας φυσικής ομορφιάς που παρουσιάζει το νησί, μεγάλος πόλος έλξης είναι οι αρχαιολογικοί και πολιτιστικοί χώροι του νησιού, ενώ η ιστορία του πολιτισμού της αποτελεί ίσως και τον σημαντικότερο λόγο για να επισκεφτεί κανείς την Θάσο, με μια πληθώρα αρχαίων χώρων, οικισμών, λιμανιών κ.α. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς τους χώρους χρήζουν αποκατάστασης και ανάδειξης.

Μεγάλη επισκεψιμότητα μπορεί να υπάρξει σε σημαντικά μνημεία θρησκευτικού προορισμού, που είναι διάσπαρτα σε όλα τα σημεία του νησιού και είναι απαραίτητο να αξιοποιηθούν, να αναδειχθούν και να προβληθούν.

Ένας άλλος πόλος έλξης που δύναται να αξιοποιηθεί, μεταξύ άλλων, είναι ο ορεινός όγκος του νησιού με τα άπειρα μονοπάτια, πηγές, καταρράκτες, πεδία αναρρίχησης, δάση με το σπάνιο είδος μαύρης και τραχείας πεύκης, ορεινοί παραδοσιακοί οικισμοί ιδιαίτερης ομορφιάς, με παραδοσιακά κτίρια, εδέσματα και παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων όπως μέλι, ελιά και λάδι.

Συνεπώς, όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της απόφασης, ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με υποδομές, προϊόντα και υπηρεσίες των Ειδικών και Εναλλακτικών Μορφών, συγκροτώντας μια σημαντική και ποιοτική αγορά αποτελεί μονόδρομο για την βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού. Επίσης, η βιώσιμη ανάπτυξή του τουρισμού στο νησί πρέπει να προστατεύει το περιβάλλον, να σέβεται την ταυτότητα των προορισμών , να προάγει την κοινωνική ευημερία και να υποστηρίζει την οικονομική ανάπτυξη.

Τέλος, με την εξασφάλιση και της τοπικής συμμετοχής στον σχεδιασμό της τουριστικής ανάπτυξης, θα επιτευχθεί ανάπτυξη τουριστικής δραστηριότητας η οποία επιφέρει κέρδη κυρίως στην τοπική κοινωνία, καλύτερη αποδοχή του τουρισμού από τους κατοίκους της περιοχής, καθώς και ενεργητική συμμετοχή των κατοίκων για την διατήρηση των τοπικών τουριστικών πηγών.

 

 

www.proininews.gr




Airbnb: Νέες υποχρεώσεις στους ιδιοκτήτες με ελάχιστη επιφάνεια, «μορφολογία ακινήτου», απολυμάνσεις, πυροσβεστήρες

Νέες υποχρεώσεις, και μάλιστα δια νόμου, έρχονται για τους ιδιοκτήτες ακινήτωνπου διατίθενται σε βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb. Η κυβέρνηση και ειδικά το υπουργείο Τουρισμού θέτουν παραμέτρους όπως ελάχιστο εμβαδό ακινήτου, απαγόρευση υπόγειων χώρων, πυρασφάλεια, υποχρεωτικές απολυμάνσεις, ασφάλιση αστικής ευθύνης κ.ά.

Σε κοινή συνέντευξη των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, ανακοινώθηκε ότι ετοιμάζεται μία νέα νομοθετική ρύθμιση που θα καθορίζει τις ελάχιστες λειτουργικές προδιαγραφές και τις συνθήκες ασφάλειας που θα πρέπει να τηρούνται από τους ιδιοκτήτες που διαθέτουν ακίνητα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Ως βάση για το πλαίσιο των προδιαγραφών θα χρησιμοποιηθούν οι εισηγήσεις τόσο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας όσο και του Συνδέσμου Βραχυχρόνιων Μισθώσεων. Συγκεκριμένα, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας έχει προτείνει στην κυβέρνηση τις εξής λειτουργικές προδιαγραφές για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις:

 Το ακίνητοεκμισθώνεται ολόκληρο.

 Επιτρέπεται η εκμίσθωση δωματίου μόνο στην κύρια κατοικία του εκμισθωτή, όπου ο ίδιος είναι παρών.

 Εμβαδόν ακινήτου τουλάχιστον 12 τ.μ. για το δωμάτιο και 25 τ.μ. για το διαμέρισμα ή την κατοικία.

 Το ακίνητο πρέπει να διαθέτει φυσικό φωτισμό, αερισμό, και κλιματισμό ή θέρμανση.

 Απαγόρευση υπόγειων και ημιυπόγειων χώρων.

 Ανώτατος αριθμός δωματίων: 8 ανά ακίνητο, με ανώτατο αριθμό ατόμων ανάλογα με τους διαθέσιμους χώρους ύπνου (2 κλίνες ανά υπνοδωμάτιο).

Πιστοποίηση υγιεινής και πυρασφάλειας από μηχανικό.

 Ασφάλιση αστικής ευθύνης.

 Για τα διαμερίσματα σε πολυκατοικίες, η πιστοποίηση ανελκυστήρα για επαγγελματική χρήση θα είναι απαραίτητη.

Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων συμφωνεί στην υιοθέτηση ελάχιστων λειτουργικών προδιαγραφών και συνθηκών ασφαλείας, ενώ συμπληρώνει με τα εξής μέτρα:

 Υποχρεωτική παρουσία πυροσβεστήρα.

 Ενδείξεις σήμανσης για διαφυγή από το κατάλυμα.

Ύπαρξη φαρμακείου και κυτίου πρώτων βοηθειών, με ανανέωση κάθε έξι μήνες και έλεγχο πριν από κάθε check-in.

Υποχρεωτική υγειονομική απολύμανση του καταλύματος, με ανάρτηση της σχετικής πιστοποίησης.

«Τα μέλη μας εφαρμόζουν ήδη αδιάλειπτα αυτή την πρακτική. Επισημαίνουμε ότι η απολύμανση ενός διαμερίσματος δεν λύνει το πρόβλημα στους κοινόχρηστους χώρους, όπως οι πολυκατοικίες».

Επιπλέον, προτείνεται να εξεταστεί μια σειρά από προϋποθέσεις για τα καταλύματα, όπως:

 Ανιχνευτές καπνού.

 Υποχρεωτική ύπαρξη ΥΔΕ (ρελέ διαφυγής και δήλωση εγκατάστασης).

 Μέθοδοι συσκότισης σε κάθε δωμάτιο με κρεβάτι.

 Θέρμανση, ψύξη, κλιματισμός ενεργειακής κλάσης Α+ ή ανεμιστήρας οροφής.

Πληροφορίες για ιατρική βοήθεια (έντυπη ή ψηφιακή), καθώς και τηλέφωνα πρώτης ανάγκης σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή μέσα στα δωμάτια.

 Αντιολισθητική επιφάνεια στην μπανιέρα ή το ντους.

 Εξοπλισμός για την παρασκευή πρόχειρων γευμάτων, ανάλογα με τον αριθμό των κλινών.

 Ψυγείο με κατάψυξη.

Τον τελικό λόγο θα έχει το υπουργείο Τουρισμού, που θα προχωρήσει στη νομοθετική ρύθμιση του πακέτου προδιαγραφών που τελικά θα αποφασιστεί.

protothema.gr

 




Χρήματα στους 4 Δήμους του Νομού για τα σχολεία

Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών οι Δήμοι της χώρας ενισχύονται οικονομικά για την επαναλειτουργία των σχολείων αρμοδιότητας τους. Η χρηματοδότηση από χρήματα του Υπουργείου είναι τακτική, ειδικότερα η 3η για το έτος. Για τους Δήμους του Ν. Καβάλας:

  • Δήμος Θάσου 48.000 ευρώ
  • Δήμος Καβάλας 205.000 ευρώ
  • Δήμος Νέστου 69.000 ευρώ
  • Δήμος Παγγαίου 109.000 ευρώ

Για την κατανομή του ανωτέρω χρηματικού ποσού λήφθησαν υπόψη δεδομένα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για το σχολικό έτος 2022- 2023 που αφορούν στον αριθμό των μαθητών ανά σχολική βαθμίδα, στον αριθμό των σχολείων και στον αριθμό των τμημάτων ανά κλιματική ζώνη, ενώ συνεκτιμήθηκε και η υλοποίηση του θεσμού του σχολικού τροχονόμου. Συνολικά στους 332 Δήμους της χώρας μοιράζεται ποσό 28 εκ ευρώ.

www.proininews.gr



Πλημμύρες στους δρόμους του λιμένα λόγω έντονων βροχοπτώσεων και βλάβης αντλίας

Οι έντονες βροχοπτώσεις που έπληξαν την περιοχή σε συνδυασμό με βλάβη σε αντλία πλησίον του λιμένα, προκάλεσαν σοβαρές πλημμύρες στους γύρω δρόμους. Η στάθμη του νερού ανέβηκε γρήγορα, με αποτέλεσμα οι οδικές αρτηρίες γύρω από το λιμάνι να καταστούν απροσπέλαστες για πολλά οχήματα. Οι αρχές κινητοποιήθηκαν άμεσα για την αντιμετώπιση της κατάστασης, ωστόσο η κυκλοφορία παρέμεινε προβληματική για αρκετές ώρες.

Οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής εκφράζουν την ανησυχία τους, καθώς τα πλημμυρικά φαινόμενα έχουν γίνει συχνότερα, ζητώντας άμεσες ενέργειες για την αποκατάσταση της βλάβης και τη βελτίωση των υποδομών αποστράγγισης. Οι αρμόδιες υπηρεσίες εργάζονται για την αποκατάσταση της αντλίας, ενώ συνιστάται προσοχή στους οδηγούς που κινούνται στην περιοχή.




ΔΕΥΑΘ: Ασφαλές το Πόσιμο Νερό στους Οικισμούς Παναγία, Μεγάλος Πρίνος και Κάστρο

Η ΔΕΥΑ Θάσου (ΔΕΥΑΘ) εξέδωσε ανακοίνωση διαβεβαιώνοντας τους κατοίκους των οικισμών Παναγία, Μεγάλος Πρίνος και Κάστρο ότι το πόσιμο νερό ελέγχεται τακτικά, χλωριώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και είναι ασφαλές για κατανάλωση.

Η ανακοίνωση έρχεται σε απάντηση δημοσιεύματος που αναφέρεται σε απαγόρευση κατανάλωσης νερού στους εν λόγω οικισμούς.

Η ΔΕΥΑΘ σημειώνει ότι δεν έχει παραλάβει επίσημο έγγραφο από τη Διεύθυνση Υγείας που να επιβεβαιώνει την απαγόρευση, ενώ οι τακτικοί έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν στις 27 Αυγούστου από τη ΔΕΥΑΘ και από τη Διεύθυνση Υγείας έδειξαν διαφορετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της ΔΕΥΑΘ, τα οποία αναλύθηκαν από διαπιστευμένο εργαστήριο (Eurofins), δεν έδειξαν υπερβάσεις σε μικροβιολογικές παραμέτρους, σε αντίθεση με τα αποτελέσματα που έλαβε η Διεύθυνση Υγείας από άλλο εργαστήριο στην Καβάλα.

Η ΔΕΥΑΘ δεσμεύεται ότι, σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων παραμέτρων, θα προχωρήσει σε έλεγχο και επιδιόρθωση τυχόν προβλημάτων στο σύστημα χλωρίωσης ή στο δίκτυο, καθώς και σε επαναληπτικό έλεγχο της ποιότητας του νερού.




Συμπαράσταση στους πυροσβέστες της πυρκαγιάς του Παγγαίου

Το πρωί της Δευτέρας 26/8  το πρωί, οι Εργαζόμενοι Λιπασμάτων Καβάλας, με την παρουσία των προέδρων των εργαζομένων Kavala Novafert, κ. Γιώργος Θεοφυλακτίδης ,P.F.I.C L.T.D, κ. Βασίλης Κοργιανόγλου ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για τη συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης (ισοτονικά ποτά, καφέδες, χυμούς, κρουασάν κ.λπ.) για τους πυροσβέστες και τους εθελοντές που δίνουν τιτάνια μάχη στην πυρκαγιά του Όρους Παγγαίου.

Τους ευχήθηκαν καλό κουράγιο και να σβηστεί η φωτιά το γρηγορότερο.