Δόθηκαν στους δικαιούχους της Καβάλας τα τρόφιμα από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διανομή τροφίμων στους δικαιούχους του Κοινωνικού Παντοπωλείου του Δήμου Καβάλας, στο πλαίσιο των κοινωνικών δράσεων που στηρίζουν έμπρακτα τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

Η διανομή πραγματοποιήθηκε τις τελευταίες ημέρες σε οργανωμένα ραντεβού, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός και να διασφαλιστεί η ομαλή και αξιοπρεπής εξυπηρέτηση των ωφελούμενων.

Οι δικαιούχοι παρέλαβαν τσάντες με βασικά είδη διατροφής, όπως ζυμαρικά, ρύζι, όσπρια, γάλα, λάδι, ζάχαρη, καθώς και είδη ατομικής υγιεινής. Η συγκεκριμένη ενίσχυση αποτελεί σημαντική ανάσα για δεκάδες οικογένειες και μοναχικά άτομα που δοκιμάζονται από τις οικονομικές δυσκολίες.

Ο Δήμος Καβάλας, μέσω της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας και του προσωπικού του Κοινωνικού Παντοπωλείου, συνεχίζει σταθερά να στηρίζει με αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης όσους έχουν ανάγκη. Παράλληλα, καλεί τους πολίτες και τις επιχειρήσεις της περιοχής να στηρίζουν τις δομές αλληλεγγύης, είτε μέσω δωρεών, είτε με εθελοντική συμμετοχή.




Συνεργεία στους δρόμους της Καβάλας

Η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας ξεκίνησε εκτεταμένες εργασίες καθαρισμού και επιδιόρθωσης στο οδικό δίκτυο του νομού, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ποιότητας των μετακινήσεων. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν:

  • Αποκατάσταση φθορών στο οδόστρωμα: Επισκευή λακκουβών και ρωγμών για την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων.

  • Καθαρισμό ερεισμάτων και τάφρων: Απομάκρυνση φερτών υλικών και απορριμμάτων για την αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων και τη διατήρηση της καθαριότητας.

  • Συντήρηση σήμανσης και φωτισμού: Έλεγχος και αντικατάσταση φθαρμένων πινακίδων και λαμπτήρων για την καλύτερη καθοδήγηση και ασφάλεια των οδηγών.

Οι εργασίες αυτές κρίνονται απαραίτητες για την πρόληψη ατυχημάτων και την παράταση της διάρκειας ζωής του οδικού δικτύου. Οι οδηγοί καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διάρκεια των παρεμβάσεων και να συμμορφώνονται με την προσωρινή σήμανση.




Στουρνάρας: Διευκρινίσεις για 13ο και 14ο μισθό – «Στους φτωχούς ας δώσουμε και 2 μισθούς παραπάνω, όχι όμως οριζόντια»

Αντίθετος στην οριζόντια επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού ο Γιάννης Στουρνάρας. Το «παράθυρο» που άφησε ανοιχτό.
Στουρνάρας

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Αρχικά, ερωτηθείς από την Athens Voice για δηλώσεις του ότι η οικονομία «δεν αντέχει» να επαναφέρει τα δώρα στο Δημόσιο, ο κ. Στουρνάρας απάντησε:

«Αν προσθέσεις τους έξτρα μισθούς και τις συντάξεις, θα στερήσεις λεφτά από τους φτωχούς, σε μια στιγμή που πρέπει να εστιάσουμε στην κοινωνική μας πολιτική, και θα στερήσεις χρήματα από αναγκαίες επενδύσεις σε υποδομές».

Όπως εξήγησε ο ίδιος, αν επιστραφεί ο 13ος και ο 14ος μισθός και τα δώρα στις συντάξεις, η επιβάρυνση στην οικονομία θα είναι της τάξεως των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ, ήτοι περίπου το 3,5 με 4% του ΑΕΠ τον χρόνο, βάρος που κανένας προϋπολογισμός δεν μπορεί να αντέξει.

Στουρνάρας για 13ο-14ο μισθό: «Πολλά τα λεφτά, θα τα στερηθούν οι φτωχοί»

Ωστόσο, όπως ανέφερε, «μια κυβέρνηση έχει δικαίωμα να δαπανήσει όπου εκείνη κρίνει τον δημοσιονομικό της χώρο. Όμως τα λεφτά για τα οποία μιλάμε είναι πάρα πολλά. Δεν αντέχει ο προϋπολογισμός κάτι τέτοιο. Και θα μου πείτε: έχουν οι κεντρικές τράπεζες δικαίωμα να σχολιάζουν κάτι τέτοιο; Και θα σας απαντήσω ότι με τη θεσμική μνήμη που έχουμε για τους λόγους που προκλήθηκε η κρίση στην Ελλάδα, οφείλουμε να μιλήσουμε ξεκάθαρα. Αν προσθέσουμε τον 13ο και 14ο μισθό, αυτό σημαίνει χονδρικά αύξηση του μισθού κατά περίπου 17%! Δικαιολογείται κάτι τέτοιο από αύξηση παραγωγικότητας; Όχι. Το μόνο που θα κάνει είναι να στείλει την οικονομία στα βράχια».

«Μην ξεχνάτε ότι ένας από τους λόγους που εξόκειλε η ελληνική οικονομία το 2008/9 ήταν οι αυξήσεις των μισθών πολύ πάνω από την παραγωγικότητα, αυξήσεις που ξεκίνησαν από τον δημόσιο τομέα. Μου λένε μερικές φορές: «Είστε πολύ σκληρός». Όχι. Όλη η κρίση πέρασε από την πλάτη μου, έχω μάθει πια και μιλάω ανοιχτά. Δεν φοβάμαι να τα πω. Αν γίνει ειδικά αυτό, θα είναι η πιο αυτοκτονική κίνηση», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η δήλωση για τον 13ο-14ο μισθό σε οικονομικά ευάλωτους

Βέβαια, ο κ. Στουρνάρας σε άλλο σημείο της συνέντευξης άφησε περιθώρια για μία τέτοια κίνηση, η οποία ωστόσο δεν θα αφορά τους πάντες.

«Σε έναν πολίτη όμως που θα σας πει ότι δεν βγαίνει μετά τις 15 του μήνα κι ότι ένας παραπάνω μισθός θα έκανε τι διαφορά, θα μπάλωνε τρύπες σαν να λέμε, τι θα λέγατε;», ήταν η ερώτηση που δέχθηκε ο διοικητής της ΤτΕ.

Στην απάντησή του, ο κ. Στουρνάρας διευκρίνισε ότι είναι αντίθετος με την οριζόντια επαναφορά, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά:

«Στους φτωχούς ναι. Στους ευάλωτους ναι. Είμαι υπέρ του να δοθεί όχι ένας αλλά και δύο παραπάνω μισθοί στους φτωχούς. Όχι όμως οριζοντίως».




Διακοπές ηλεκτροδότησης στους Δήμους Νέστου και Παγγαίου

Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε προγραμματισμένες διακοπές ηλεκτροδότησης στους Δήμους Νέστου και Παγγαίου:

  • 28 Μαρτίου 2025, 13:00 – 15:00: Στο Ερατεινό, τμήμα της περιοχής προς Χρυσούπολη.

  • 1 Απριλίου 2025, 08:00 – 14:00: Στη Φωλιά, αγροτικές και φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις μετά το χωριό, μέσα στον κάμπο.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ.




Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα στείλουμε στρατεύματα στην Ουκρανία – Νέες αυξήσεις στους ενστόλους

Στις 27 Μαρτίου 2025, μετά τη Σύνοδο των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Ουκρανικό ζήτημα στο Παρίσι, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι η Ελλάδα δεν προτίθεται να αποστείλει στρατεύματα στην Ουκρανία. Τόνισε την ανάγκη για άμεση κατάπαυση του πυρός και υπογράμμισε ότι η ισχυρότερη εγγύηση ασφαλείας είναι η ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας.

Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι τις επόμενες ημέρες η κυβέρνηση θα παρουσιάσει νέο μισθολόγιο για τις Ένοπλες Δυνάμεις, το οποίο θα περιλαμβάνει σημαντικές αυξήσεις στους μισθούς των ενστόλων. Οι αυξήσεις αυτές θα χρηματοδοτηθούν κυρίως από εξοικονομήσεις που προέκυψαν από τη νέα δομή των δυνάμεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι η Ελλάδα δεν συμμετέχει σε συμμαχία προθύμων για την αποστολή στρατευμάτων στην Ουκρανία και θεωρεί ότι η συζήτηση αυτή μπορεί να αποσπάσει την προσοχή από τον κύριο στόχο, που είναι η επίτευξη κατάπαυσης του πυρός και η διαπραγμάτευση μιας δίκαιης και διατηρήσιμης ειρήνης.




Πρόταση Βασίλη Λεμονίδη για τον περιορισμό της παράνομης εισόδου οχημάτων στους πεζόδρομους

Η ανεξέλεγκτη είσοδος ΙΧ και δικύκλων στους κεντρικούς πεζόδρομους αποτελεί ένα διαχρονικό πρόβλημα που απασχολεί έντονα τόσο τους κατοίκους όσο και τις τοπικές αρχές.

Παρά τις προσπάθειες ελέγχου, η έλλειψη επαρκούς προσωπικού στις αρμόδιες υπηρεσίες καθιστά δύσκολη την αποτελεσματική επιτήρηση των πεζόδρομων, δημιουργώντας ζητήματα ασφάλειας και λειτουργικότητας των χώρων αυτών.

Αντιμέτωπος με αυτή την κατάσταση, ο Αντιδήμαρχος Βασίλης Λεμονίδης έχει καταθέσει μια πρόταση για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Σύμφωνα με την πρότασή του, απαιτούνται στοχευμένα μέτρα που θα αποτρέπουν την αυθαίρετη είσοδο οχημάτων, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι πεζόδρομοι παραμένουν ελεύθεροι για τους πεζούς και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Η ανάγκη λήψης μέτρων είναι επιτακτική, καθώς η παρουσία οχημάτων σε χώρους που προορίζονται αποκλειστικά για πεζούς όχι μόνο μειώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών αλλά αυξάνει και τον κίνδυνο ατυχημάτων. Παράλληλα, προκαλεί ζητήματα στη λειτουργία των καταστημάτων, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου η ανεξέλεγκτη διέλευση οχημάτων δημιουργεί κυκλοφοριακή συμφόρηση σε περιοχές που σχεδιάστηκαν για ήπια κυκλοφορία.

Η πρόταση του Αντιδημάρχου αναμένεται να συζητηθεί περαιτέρω, με στόχο την εξεύρεση μιας λύσης που θα διασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των πεζόδρομων, την ασφάλεια των πολιτών και τη διευκόλυνση των ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές.




Δημοσκόπηση Interview για POLITIC: 7 στους 10 βλέπουν «λάθος πορεία της χώρας»

Ακρίβεια και Υγεία οι τομείς κρίσης – Μεγάλο το ποσοστό αναποφάσιστων, κρίσιμη η μάχη για το κέντρο – Η αντιπολίτευση δεν έχει κυβερνητικό πρόγραμμα, λέει το 40%

Παρά την προσπάθεια για διορθωτικές κινήσεις (βλέπε ανασχηματισμό) η δημοσκόπηση της Interview για λογαριασμό της POLITIC δείχνει ξεκάθαρα ότι η φθορά της κυβέρνησης είναι υπαρκτή και βαθαίνει, καθώς η ΝΔ από το 24,5% το Φεβρουάριο πέφτει στο 22,2% τον τρέχοντα μήνα. Η τάση υπέρ πρόωρων εκλογών (53%) και η επικράτηση της άποψης πως «η χώρα πάει προς λάθος κατεύθυνση» (71%) δεν μπορούν να αγνοηθούν – ακόμη κι αν η Νέα Δημοκρατία διατηρεί αριθμητικό προβάδισμα στην πρόθεση ψήφου, στο ψυχολογικό όριο του 20%.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν φαίνεται να κεφαλαιοποιούν πλήρως τη δυσαρέσκεια. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου (12,7%) εδραιώνεται ως ο κύριος εκφραστής της αντικαθεστωτικής ψήφου, ξεπερνώντας το ΠΑΣΟΚ (11%) το οποίο δείχνει να μην έχει πείσει ότι μπορεί να ηγηθεί. Ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει στην έκτη θέση (5,6%) με τη φθορά του να μοιάζει πλέον δομική και όχι συγκυριακή. Η Ελληνική Λύση (9,9%) και το ΚΚΕ (8,6%) συνεχίζουν σε τροχιά σταθερότητας.

Η Φωνή Λογικής είναι στο 3,7%, το ΜέΡΑ 25 στο 3,5%, η ΝΙΚΗ στο 3% όπως και το Κίνημα Δημοκρατίας, ενώ η Νέα Αριστερά φτάνει στο 2%.

Το ποσοστό των αναποφάσιστων ψηφοφόρων ανεβαίνει στο 11,1%.

«Ναι» στις πρόωρες εκλογές λέει το 53%

Το 71% των ερωτηθέντων εκτιμά πως η χώρα κινείται «προς τη λάθος» κατεύθυνση. Μόλις το 27% εκτιμά ότι η κατεύθυνση είναι σωστή.

Παράλληλα, καταγράφεται πλειοψηφικό αίτημα για πρόωρες εκλογές. Το 53% των ερωτηθέντων επιθυμεί προσφυγή στις κάλπες πριν την ολοκλήρωση της κυβερνητικής θητείας. Το 44% δηλώνει ότι προτιμά την εξάντληση της τετραετίας, ενώ 3% δεν τοποθετείται.

«Λύστε ακρίβεια και υγεία – τώρα»

Το 25,1% των ερωτηθέντων τοποθετεί πρώτο το πρόβλημα της ακρίβειας. Παρά το γεγονός ότι το κόστος ζωής παραμένει σταθερά το κορυφαίο πρόβλημα για την κοινωνία – όπως καταγράφεται διαρκώς σε όλες τις δημοσκοπήσεις – η κυβερνητική ανταπόκριση εξακολουθεί να θεωρείται ανεπαρκής.

Στη δεύτερη και τρίτη θέση των προτεραιοτήτων, βρίσκονται η βελτίωση των υπηρεσιών υγείας (15,2%) και της καθημερινότητας (15,1%), τομείς που επίσης σχετίζονται άμεσα με το αίσθημα σταθερότητας και ευημερίας.

Ακολουθούν:

Αύξηση μισθών και συντάξεων (13%)
Βελτίωση της οικονομίας (11,2%)
Μείωση φόρων και εισφορών (10,6%)

Αξιοπιστία προγράμματος: Το ΠΑΣΟΚ προηγείται στην αντιπολίτευση

Ενδιαφέρον πολιτικό εύρημα εποτελεί το 40,6% σύμφωνα με το οποίο «κανένα κόμμα» της αντιπολίτευσης δεν έχει κυβερνητικό πρόγραμμα. Δηλαδή, τα κόμματα έχουν αφήγημα αντιπολίτευσης, αλλά όχι εναλλακτικής διακυβέρνησης.

Από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που συγκεντρώνουν θετική αξιολόγηση, το ΠΑΣΟΚ προηγείται με 18,1%, και αναδεικνύεται ως ο βασικός φορέας προσδοκιών για εναλλακτική διακυβέρνηση. Ακολουθούν με σημαντική διαφορά η Ελληνική Λύση (9,7%), η Πλεύση Ελευθερίας (6,8%), το ΚΚΕ (6,2%) ο ΣΥΡΙΖΑ (6,1%) και το ΜέΡΑ 25 (3%).

Μάλιστα η εικόνα που μας δίνει η έρευνα για την εμπιστοσύνη προς τους αρχηγούς των κομμάτων ενισχύει περαιτέρω το παραπάνω αποτέλεσμα.

Αν και η κυβέρνηση της ΝΔ καταγράφει φθορά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξακολουθεί να προηγείται στην ερώτηση για τον πολιτικό αρχηγό που εμπνέει περισσότερη εμπιστοσύνη στη διακυβέρνηση της χώρας, συγκεντρώνοντας 30,5%. Στη δεύτερη θέση είναι ο «Κανένας» με 22,6%.

Από τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης, η Ζωή Κωνσταντοπούλου εμφανίζεται με τη μεγαλύτερη απήχηση (11,5%), αφήνοντας πίσω της τον Νίκο Ανδρουλάκη (7,6%), τον Σωκράτη Φάμελλο (6,7%) και τον Δημήτρη Κουτσούμπα (5,8%).

Η ταυτότητα της έρευνας:




Από την Καβάλα στους ουρανούς: Η Χρυσάνθη Νικολοπούλου γράφει ιστορία ως η πρώτη ελληνίδα πιλότος F-16

Η υποσμηναγός (Ι) Χρυσάνθη Νικολοπούλου, με καταγωγή από τις Πηγές Καβάλας, είναι η πρώτη Ελληνίδα πιλότος μαχητικού αεροσκάφους F-16, γράφοντας ιστορία στην Πολεμική Αεροπορία.

Μεγαλωμένη σε έναν τόπο με πλούσια ιστορία και δυναμικούς ανθρώπους, η ίδια απέδειξε πως με αποφασιστικότητα και σκληρή δουλειά, ακόμα και τα πιο φιλόδοξα όνειρα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα.

Από μικρή ηλικία ονειρευόταν να πετάξει στους ουρανούς, παρά το γεγονός ότι δεν είχε οικογενειακά ερεθίσματα από τον χώρο της αεροπορίας. Η πορεία της ξεκίνησε με απαιτητική εκπαίδευση στη Σχολή Ικάρων, όπου ξεχώρισε για το πάθος και την αφοσίωσή της. Αφού απέκτησε πολύτιμη εμπειρία σε εκπαιδευτικά αεροσκάφη, έκανε το μεγάλο βήμα και πέταξε μόνη της με το πανίσχυρο F-16, συμμετέχοντας ενεργά σε επιχειρήσεις αναχαίτισης και επιτήρησης στο Αιγαίο.

Η πρώτη της πτήση με το μαχητικό αεροσκάφος ήταν μια στιγμή που δεν θα ξεχάσει ποτέ, καθώς σηματοδότησε την εκπλήρωση του ονείρου της. Σε δηλώσεις της έχει αναφέρει ότι κάθε πτήση είναι μοναδική και απαιτεί απόλυτη συγκέντρωση, καθώς το περιβάλλον των μαχητικών αεροσκαφών δεν επιτρέπει λάθη.

Η επιτυχία της δεν αποτελεί μόνο μια προσωπική διάκριση, αλλά και μια πηγή έμπνευσης για τις νέες γενιές, ειδικά για τα νέα κορίτσια της Καβάλας και όλης της Ελλάδας, που ονειρεύονται να κατακτήσουν τους ουρανούς. Με το παράδειγμά της, αποδεικνύει πως τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο όταν υπάρχει θέληση, επιμονή και σκληρή δουλειά.




Στους εισαγγελείς ο Δημάρχος Δράμας για τα έργα φυσικού αερίου και οπτικών ινών

Ο Δήμαρχος Δράμας, κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, συναντήθηκε την  Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 στις 9:00 π.μ., με εκπροσώπους της εταιρείας Enaon που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή του δικτύου Φυσικού Αερίου και της εταιρείας NETECO που κατασκευάζει το δίκτυο Οπτικών Ινών στην πόλη. Στη συνάντηση, που  πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο,  συμμετείχαν και στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου καθώς και της ΔΕΥΑΔ.

Ο Δήμαρχος έχει προκαλέσει αυτή τη συνάντηση ώστε να ενημερωθεί για την πρόοδο των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Δράμα και να εξετάσει τα απαραίτητα βήματα για την αποκατάσταση των ζημιών και την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πολιτών. Παράλληλα, προτίθεται να διασφαλίσει ότι τα συμφέροντα του Δήμου θα προστατευθούν πλήρως κατά την ολοκλήρωση των έργων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Δήμαρχος έχει ήδη προβεί σε εισαγγελικές αποφάσεις σχετικά με την προστασία των δημοτών και την ταχύτερη ολοκλήρωση των έργων. Οι αποφάσεις αυτές στοχεύουν στην αντιμετώπιση οποιωνδήποτε καθυστερήσεων και στην εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της πόλης και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων.




Πάτρα: Στους δρόμους χιλιάδες μαθητές και φοιτητές για τα Τέμπη

Την ώρα που εντός της Βουλής εξετάζεται η πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης χιλιάδες μαθητές και φοιτητές σε όλη την χώρα έχουν βγει στους δρόμους και τις πλατείες ζητώντας την απόδοση δικαιοσύνης.

Το «παρών» στις κινητοποιήσεις δίνει και η Πάτρα. Το πρώτο συλλαλητήριο ξεκίνησε στις 12 το μεσημέρι στην Πλατεία Γεωργίου, με τη συμμετοχή μαθητών και φοιτητών. Το παρών στο συλλαλητήριο έδωσε και η αντιδήμαρχος Παιδείας Κατερίνα Σίμου, σύμφωνα με πληροφορίες του pelop.gr.
Στη συγκέντρωση θα συμμετάσχει και η δημοτική αρχή της Πάτρας, με τον δήμαρχο Κώστα Πελετίδη να καλεί τους πολίτες να βγουν ξανά στους δρόμους: «Ο λαός της Πάτρας διαδηλώνει δυναμικά την απαίτησή του: Όχι άλλα Τέμπη, όχι στη συγκάλυψη. Η οργή μας να γίνει οργανωμένος αγώνας».
Πηγή:newsbomb.gr



Τέμπη: Στους δρόμους ξανά μαθητές και φοιτητές

Νέα ραντεβού στους δρόμους ζητώντας δικαιοσύνη για τα θύματα που έχασαν τη ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών δίνουν σήμερα, Παρασκευή (07/03), οι πολίτες σε μια σειρά από πόλεις ανά την Ελλάδα, την ημέρα που στη Βουλή θα διεξαχθεί η ονομαστική ψηφοφορία για την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης.

Παίρνοντας τη σκυτάλη από τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια της Παρασκευής και της Τετάρτης, μαθητές και φοιτητές καλούν σε συλλαλητήριο που είναι προγραμματισμένο στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια για την Αθήνα και σε πολλές πόλεις σε όλη τη χώρα.

Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας και πλήθος φοιτητικών συλλόγων καλούν στην κινητοποίηση απαιτώντας να σταματήσει κάθε συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών. «Μέχρι η δικαίωση να ‘ρθει εδώ θα μείνουμε. Όλοι μαζί μια φωνή ένα θα γίνουμε. Για αυτούς που φύγανε πρέπει να συνεχίσουμε. Και ένα είναι σίγουρο στο τέλος θα νικήσουμε!», αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.

Συγκέντρωση στο Σύνταγμα και το απόγευμα της Παρασκευής

Παράλληλα, το απόγευμα της Παρασκευής, την ώρα που θα κορυφώνεται η συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας με τις ομιλίες του πρωθυπουργού και των πολιτικών αρχηγών, Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες και Συνδικάτα, διοργανώνουν νέο συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή.

Τη νέα κινητοποίηση ανακοίνωσε ο Γιάννης Τασιούλας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Οικοδόμων για τις 7 το απόγευμα, στο Σύνταγμα.

Τα καλέσματα της Παρασκευής

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, συγκεντρώσεις οργανώνονται την Παρασκευή στις εξής πόλεις:

Αθήνα, 12 μ. στα Προπύλαια.

Θεσσαλονίκη, 12 μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου.

Πάτρα, 12 μ. στην πλατεία Γεωργίου.

Λάρισα, 12 μ. στην κεντρική πλατεία.

Αγρίνιο, 12 μ. στην πλατεία Δημοκρατίας.

Αργοστόλι, 12 μ. στην πλατεία Βαλλιάνου.

Βόλο, 11 π.μ. στον Θόλο του Πανεπιστημίου.

Ζάκυνθο, 10.30 π.μ. στην πλατεία Αγ. Μάρκου.

Ηράκλειο Κρήτης, 11 π.μ. στην πλατεία Ελευθερίας.

Καλαμάτα, 12 μ. στην κεντρική πλατεία.

Πύργο, 12 μ. στην κεντρική πλατεία.

Τρίκαλα, 12 μ. στην πλατεία Ρήγα Φεραίου.

Χανιά, 11 π.μ. στην πλατεία Δημοτικής Αγοράς.

Κλείνουν σταθμοί του μετρό

Σημειώνεται πως, η ΕΛ.ΑΣ αναμένεται να κλείσει τους σταθμούς του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο» από τις 10 το πρωί της Παρασκευής.

Κλειστοί θα παραμείνουν από τις 11 το πρωί οι σταθμοί «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός»«Βενιζέλου» και «Σιντριβάνι» του Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι κατόπιν εντολής των αστυνομικών αρχών, την Παρασκευή 7/3 στις 11:00 π.μ., θα ανασταλεί προσωρινά η λειτουργία των σταθμών «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», «Βενιζέλου» και «Σιντριβάνι». Oι σταθμοί θα παραμείνουν κλειστοί και οι συρμοί θα διέρχονται χωρίς να σταματούν σε αυτούς. Θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση για την ώρα επαναλειτουργίας των συγκεκριμένων σταθμών. H λειτουργία στους υπόλοιπους σταθμούς θα διεξάγεται κανονικά», επισημαίνεται στην ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του Μετρό thessmetro.gr.

Χιλιάδες στους δρόμους την Τετάρτη – Καταστολή και τυχαίες προσαγωγές

Υπενθυμίζεται πως, μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν ξανά το απόγευμα της Τετάρτης, λίγες μόλις ημέρες μετά τα ιστορικά συλλαλητήρια για το έγκλημα των Τεμπών στις 28 Φλεβάρη.

Τα ΜΑΤ, όπως και την περασμένη Παρασκευή, επιχείρησαν να διαλύσουν για μια ακόμη φορά τη συγκέντρωση στην Αθήνα, δεν δίστασαν να ρίξουν κρότου – λάμψης και χημικά κατά των συγκεντρωμένων, «πνίγοντας» χιλιάδες διαδηλωτές που ήθελαν να διαμαρτυρηθούν ειρηνικά, ενώ δεν έλειψε και η αναίτια αστυνομική βία.

Παρόλ’ αυτά, μεγάλο μέρος των συγκεντρωμένων επέστρεψε μπροστά από τη Βουλή με τα χέρια ψηλά, εκφράζοντας την πρόθεσή τους να συνεχίζουν να διαδηλώνουν ειρηνικά, και πραγματοποίησαν καθιστική διαμαρτυρία μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης.

Σχεδόν οι μισές προσαγωγές από τα χθεσινά συλλαλητήρια μετατράπηκαν σε συλλήψεις, καθώς από τις 31 προσαγωγές ατόμων, 14 μετατράπηκαν σε συλλήψεις.

news247.gr




Γιατί δεν καταβλήθηκε στους δικαιούχους το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα

Το πρόβλημα καταβολής Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος σε 15.328 δικαιούχους οφείλεται στο διατραπεζικό σύστημα συναλλαγών ΔΙΑΣ υπογραμμίζει ο ΟΠΕΚΑ σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Ειδικότερα, σχετικά με τη μη έγκαιρη καταβολή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος σε 15.328 δικαιούχους που το λαμβάνουν μέσω της Eurobank ΑΕ, ο ΟΠΕΚΑ τονίζει ότι «η εμπλοκή προέκυψε λόγω τεχνικού προβλήματος στο διατραπεζικό σύστημα συναλλαγών ΔΙΑΣ και δεν συνιστά υπαιτιότητα του Οργανισμού».

Ο ΟΠΕΚΑ διαβεβαιώνει ότι οι πληρωμές θα γίνουν κανονικά, μετά την αργία της Καθαράς Δευτέρας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΟΠΕΚΑ:

Συγκεκριμένα ο ΟΠΕΚΑ αναφέρει στην ανακοίνωσή του πως «ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) ενημερώνει τους δικαιούχους του προγράμματος «Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα» οι οποίοι συνεργάζονται με την EUROBANK ΑΕ ότι, λόγω τεχνικού ζητήματος, η Τράπεζα απέρριψε εκ παραδρομής 15.328 εντολές πληρωμής κατά τη διαδικασία εκτέλεσης των πληρωμών στις 28/02/2025.

Για την αποκατάσταση του προβλήματος η ΔΙΑΣ θα αποστείλει εκ νέου τις 15.328 εντολές πληρωμής προς την Τράπεζα EUROBANK ΑΕ, με προγραμματισμένη ημερομηνία εκτέλεσης την Τρίτη 04/03/2025 ή την Τετάρτη 05/03/2025.

Ο ΟΠΕΚΑ παρακολουθεί στενά τη διαδικασία και διαβεβαιώνει τους δικαιούχους ότι οι πληρωμές θα ολοκληρωθούν ομαλά και χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις. Ζητούμε την κατανόηση των δικαιούχων σχετικά με το τεχνικό πρόβλημα που ανέκυψε στις διατραπεζικές συναλλαγές, οι οποίες είναι εκτός του ελέγχου του ΟΠΕΚΑ».




Δημόσιοι υπάλληλοι: Τι αλλάζει στους μισθούς με την «κατάργηση» της προσωπικής διαφοράς

Ρύθμιση – ανάσα για δημόσιους υπαλλήλους έφερε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ανοίγοντας τον δρόμο για ενίσχυση μισθών.

Στο σχέδιο νόμου για την Ενίσχυση της Κεφαλαιαγοράς που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση εντάσσεται διάταξη η οποία ρυθμίζει οριστικά το ζήτημα του συμψηφισμού της προσωπικής διαφοράς περίπου 40.000 δημοσίων υπαλλήλων που θα επιτρέψει και σε αυτούς να λαμβάνουν απρόσκοπτα τις αυξήσεις που τους αναλογούν στο μέλλον.

Δημόσιοι υπάλληλοι

Πιο αναλυτικά, η διάταξη που αφορά τους δημοσίους υπαλλήλους με προσωπική διαφορά, προβλέπει ότι:

  • αν η προσωπική διαφορά είναι μικρότερη από το ποσό των 300 ευρώ, δεν επέρχεται συμψηφισμός της με την αύξηση του βασικού μισθού,
  • αν το υπερβαίνει, το ποσό της προσωπικής διαφοράς που συμψηφίζεται, ισούται με το μικρότερο μεταξύ του 50% της προκαλούμενης αύξησης του βασικού μισθού και του ποσού της προσωπικής διαφοράς που υπερβαίνει τα 300 ευρώ.

Για παράδειγμα, ένας υπάλληλος ΠΕ που με την παρέλευση διετίας εξελίσσεται σε επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο και λαμβάνει αύξηση των μικτών αποδοχών του 59 ευρώ,

  • αν έχει προσωπική διαφορά 200 ευρώ, θα λάβει ολόκληρη την αύξηση (δηλαδή 59 ευρώ),
  • αν έχει προσωπική διαφορά π.χ. 400 ευρώ θα λάβει την μισή αύξηση (δηλαδή 29,5 ευρώ),
  • αν έχει προσωπική διαφορά 310 ευρώ, συμψηφίζονται μόνο τα 10 ευρώ και λαμβάνει αύξηση 49 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η εφαρμογή της ισχύουσας έως σήμερα διάταξης που προβλέπει σταδιακή μείωση της προσωπικής διαφοράς στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων μέσω «συμψηφισμού» με μελλοντικές αυξήσεις των αποδοχών τους είχε ανασταλεί το διάστημα 1.6.2022 – 31.5.2024, ώστε να μην αποτελεί ο συμψηφισμός επιβαρυντικό παράγοντα κατά τη μισθολογική εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων.

Για αυτό και πέρυσι, όπου και δόθηκαν για πρώτη φορά αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους έπειτα από 14 χρόνια, αυτές εφαρμόστηκαν σε όλους ανεξαιρέτως, ασχέτως αν είχαν προσωπική διαφορά ή όχι.

Το δημοσιονομικό κόστος

Με την προτεινόμενη διάταξη, και λαμβάνοντας υπόψη ότι η προσωπική διαφορά σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να ανέρχεται σε ποσά που προκαλούν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ υπαλλήλων του ίδιου μισθολογικού κλιμακίου, ρυθμίζεται αναδρομικά από 1.6.2024 και με μόνιμο τρόπο το ζήτημα που έχει ανακύψει και ταυτόχρονα περιορίζει σταδιακά τις μισθολογικές ανισότητες στο προσωπικό του δημοσίου σε περιπτώσεις με υψηλή προσωπική διαφορά.

Το δημοσιονομικό κόστος, λαμβάνοντας υπόψη την αναδρομική ισχύ του μέτρου, ανέρχεται σε περίπου 11,6 εκατ. ευρώ για το 2025, προσαυξανόμενο κατά περίπου 5 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα έτη.

ot.gr




Άστεγος μένει σε ενοίκιο στη Δράμα μετά από είκοσι ένα χρόνια στους δρόμους

Η Πανελλήνια Κοινωνική δράση “Αξιοπρέπεια” κατάφερε να στεγάσει έναν άνθρωπο που για 21 χρόνια ζούσε στους δρόμους της Δράμας.

Η επίτευξη αυτού του σημαντικού στόχου έγινε δυνατότερη χάρη στις δικές μας δράσεις και τη στήριξη του κόσμου που συμμετείχε στο Canteen Festival 2024. Η δωρεά και η βοήθεια που λάβαμε, από την αρχή μέχρι το τέλος του φεστιβάλ ήταν καθοριστική για την υλοποίηση αυτού του στόχου και αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο σημαντική είναι η συλλογική προσπάθεια και η αλληλεγγύη.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Ένωση Κυριών και την Πρόεδρο, κα Αλίκη Τσιαμούρα, για την παροχή αγαθών, την κα Μέλη Ζαμπουνίδου από την Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου Δράμας για τις χρήσιμες συμβουλές της και τον ιδιοκτήτη του σπιτιού που μας το εκμίσθωσε, μιας και άλλοι πολλοί μας αρνήθηκαν από φόβο!

Επιπλέον ευχαριστούμε τη μέχρι πρότινος συντονίστρια του Canteen Festival, Ντέμη Αβραμίδη, για την αφοσίωσή της.

Ξεχωριστή μνεία οφείλουμε να κάνουμε στον Θεόδωρο Σαρηπαυλίδη και τον Βασίλη Σελαλμαζίδη, χωρίς τους οποίους η υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος δεν θα ήταν εφικτή. Η πολύτιμη βοήθειά τους, από χειρωνακτική εργασία μέχρι την παροχή χρημάτων, υπηρεσιών και χρόνου υπήρξε καθοριστική για την ολοκλήρωση αυτής της προσπάθειας.

Ωστόσο, δεν σταματάμε εδώ. Η επόμενη πρόκληση είναι να καλύψουμε τα λειτουργικά του έξοδα μέχρις ότου καταφέρει να σταθεί στα πόδια του. Εμείς θα είμαστε εκεί, δίπλα του μέχρι να βρει εργασία και να μπορέσει να ανεξαρτητοποιηθεί πλήρως. Στον αγώνα αυτό σας θέλουμε και πάλι, όλους, μαζί μας.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους πίστεψαν και στήριξαν το έργο μας. Η στήριξή σας, μας δίνει τη δύναμη να συνεχίσουμε το έργο μας και να κάνουμε ακόμα περισσότερα για όσους έχουν ανάγκη.

Ένα σπίτι είναι η αρχή, ένα μέλλον είναι ο στόχος! Μαζί αλλάζουμε ζωές!

grtimes.gr




Η 72χρονη που κινούσε τα νήματα στο μεγάλο κύκλωμα μαστροπείας και ο ρόλος της κόρης της στους οίκους ανοχής

Μια 72χρονη γυναίκα, ήδη έγκλειστη για άλλη υπόθεση στο κατάστημα κράτησης Κορυδαλλού, είναι το άτομο που κινούσε τα νήματα στο μεγάλο κύκλωμα μαστροπείας που εξαρθρώθηκε από το ελληνικό FBI».

Η γυναίκα, όπως φάνηκε από την έρευνα της Αστυνομίας, χρησιμοποιούσε κινητό τηλέφωνο για να οδηγίες κυρίως στην κόρη της, ενώ εκμεταλλεύονταν και το επισκεπτήριο για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Μητέρα και κόρη, ασκούσαν από κοινού έλεγχο σε πλήθος οίκων ανοχής στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στις οδούς Φυλής, Φωκαίας, Κασσάνδρας, Μεγάλου Αλεξάνδρου και Ιάσωνος, έχοντας ως «μπροστινούς» άτομα με καταγωγή από τη Βουλγαρία, ορισμένοι εκ των οποίων μάλιστα δεν ήταν καν στη ζωή.

Το κύκλωμα είχε αναπτύξει σχέσεις με άτομα από τη Λατινική Αμερική και ιδιαίτερα την Κολομβία, όπου αναλάμβαναν να εντοπίσουν τα υποψήφια θύματα – κοπέλες στις οποίες υπόσχονταν ένα καλύτερο μέλλον στην Ελλάδα. Μόλις, όμως, αυτές έφταναν στη χώρα μας ξεκινούσε ο εφιάλτης τους καθώς τα μέλη του κυκλώματος τις έκλειναν σε σπίτια που έλεγχαν οι ίδιοι, περιόριζαν κάθε κίνησή τους και τις εξανάγκαζαν να εκδίδονται σε οίκους ανοχής κατακρατώντας τους το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων.

Είναι χαρακτηριστικό του σε τουλάχιστον μία περίπτωση τα μέλη του κυκλώματος χορήγησαν ναρκωτικές ουσίες εν αγνεία μίας κοπέλας, προχωρώντας σε γενετήσιες πράξεις σε βάρος της. Οι αστυνομικοί εντόπισαν 24 θύματα, στα οποία παρασχέθηκε η απαραίτητη αρωγή.

Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. για την υπόθεση

 

Από την Υποδιεύθυνση Καταπολέμησης Διακίνησης και Εμπορίας Ανθρώπων και Αγαθών, της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στην εμπορία αλλοδαπών γυναικών, με σκοπό τη γενετήσια εκμετάλλευσή τους.

Συνελήφθησαν 9 μέλη της οργάνωσης, μεταξύ των οποίων και τα αρχηγικά, στο πλαίσιο συντονισμένης αστυνομικής επιχείρησης που πραγματοποιήθηκε 14 και 15 Φεβρουαρίου 2025, με τη συνδρομή αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Πληροφοριών και Ειδικών Δράσεων, της ανωτέρω Διεύθυνσης, καθώς και των εξειδικευμένων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Μ.Κ.Ο.) «OUR RESCUE» και «Α21».

Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για –κατά περίπτωση- εγκληματική οργάνωση, εμπορία ανθρώπων, μαστροπεία, παραβίαση σφραγίδων που έθεσε η Αρχή, κλοπή ηλεκτρικού ρεύματος, βιασμό, αρπαγή, καθώς και παραβάσεις των νομοθεσιών για τα όπλα και τα ναρκωτικά, ενώ συγκατηγορούμενοί τους είναι ακόμη 6 άτομα. Παράλληλα, στο πλαίσιο της έρευνας συνελήφθησαν επιπλέον 17 άτομα για –κατά περίπτωση- μαστροπεία και παραβίαση σφραγίδων που έθεσε η Αρχή.

Προηγήθηκε έρευνα στο πλαίσιο της οποίας διαπιστώθηκε ότι οι ανωτέρω συγκρότησαν τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2024, επιχειρησιακά δομημένη εγκληματική οργάνωση, επιδιώκοντας με τη χρήση διαφόρων απατηλών μέσων, τη μεταφορά στη χώρα μας αλλοδαπών γυναικών, με σκοπό τον παράνομο πορισμό περιουσιακού οφέλους από την γενετήσια εκμετάλλευσή τους, σε οίκους ανοχής στην Αθήνα.

Ειδικότερα, προέκυψε ότι τα αρχηγικά μέλη της οργάνωσης, -από τα οποία το ένα είναι έγκλειστο σε Κατάστημα Κράτησης-, είχαν υπό τον έλεγχό τους και εκμεταλλεύονταν πλήθος οίκων ανοχής στην Αθήνα, τοποθετώντας μάλιστα διάφορους αλλοδαπούς «αχυράνθρωπους», ως «μπροστινούς» στη μίσθωση των ακινήτων που λειτουργούσαν ως οίκοι ανοχής.

Έτερα μέλη της οργάνωσης ήταν επιφορτισμένα με την παραλαβή, μεταφορά και εγκατάσταση ευάλωτων γυναικών από χώρες του εξωτερικού, σε διαμερίσματα στην Αθήνα, καθώς και την κατακράτηση και έλεγχο- επιρροή των γυναικών αυτών, προκειμένου να μην έχουν ελευθερία κινήσεων και διαφύγουν από τον έλεγχο της οργάνωσης.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση, όπου μέλος της οργάνωσης με χρήση βίας και απειλών, προέβη στην αρπαγή γυναίκας και στην παράνομη κατακράτησή της σε διαμέρισμα της Αθήνας για έξι ημέρες. Εκεί, της χορήγησε εν αγνοία της άγνωστες ναρκωτικές ουσίες και προέβη σε γενετήσιες πράξεις, ενώ με τη χρήση απειλών προσπάθησε να την εξαναγκάσει να εκδίδεται για λογαριασμό του.

Επιπλέον, μέλη της οργάνωσης, φρόντιζαν –κατά περίπτωση- για την εύρυθμη λειτουργία των οίκων ανοχής, προβαίνοντας στην γενετήσια εκμετάλλευση και στρατολόγηση ευάλωτων γυναικών, ενώ έτερο μέλος ήταν επιφορτισμένο με την τακτική επέμβαση στους μετρητές του ηλεκτρικού ρεύματος που αντιστοιχούσαν στους οίκους ανοχής, με σκοπό την καταγραφή μικρότερης κατανάλωσης ενέργειας και την μεγιστοποίηση του κέρδους τους.

Παράλληλα, μέλος της οργάνωσης και λογιστής, φρόντιζε για τις εικονικές μισθώσεις των οίκων ανοχής, προβαίνοντας στη σύναψη, τροποποίηση και λύση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης και αποκρύπτοντας το πραγματικό καθεστώς εκμετάλλευσής τους.

Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, σε οίκους ανοχής, οικίες και κατάστημα- λογιστικό γραφείο, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 2 αυτοκίνητα,
  • αεροβόλο όπλο,
  • παραστατικά μεταφοράς χρημάτων,
  • πλήθος ψηφιακών πειστηρίων, όπως κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κάμερες και καταγραφικά μηχανήματα,
  • πλήθος εγγράφων και ιδιόχειρων σημειώσεων αναφορικά με τις μισθώσεις ακινήτων και τη λειτουργία των οίκων ανοχής
  • σπασμένες πλαστικές σφραγίδες μετρητών ΔΕΗ και
  • 21.762 ευρώ.

Περαιτέρω, παρασχέθηκε προστασία και αρωγή σε συνολικά 24 αλλοδαπές γυναίκες, από τις οποίες, οι 20 εν δυνάμει θύματα εμπορίας ανθρώπων και 4 ως θύματα εμπορίας ανθρώπων.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

 

 

Πηγή:newsbeast.gr

 




Έντονες διαμαρτυρίες στα πεντακόσια Καβάλας: Δυσοσμία και λύματα προκαλούν ανησυχία στους κατοίκους

Οι κάτοικοι της περιοχής Πεντακοσίων στην Καβάλα βρίσκονται σε έντονη αναστάτωση λόγω της επίμονης δυσοσμίας και των βρώμικων νερών που έχουν κατακλύσει δρόμους και πεζοδρόμια τους τελευταίους δύο μήνες.

Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην οδό Νοτάρα και Καραϊσκάκη, όπου λύματα από αγωγό ομβρίων έχουν διαρρεύσει, σχηματίζοντας εστίες μόλυνσης σε μήκος περίπου πενήντα μέτρων. Οι κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν ότι, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις και αναφορές στη ΔΕΥΑ Καβάλας, το ζήτημα δεν έχει επιλυθεί, με αποτέλεσμα η κατάσταση να χειροτερεύει καθημερινά.

Η έντονη δυσοσμία καθιστά αφόρητη την καθημερινότητα, ενώ οι λιμνάζουσες ποσότητες μολυσμένου νερού εγκυμονούν κινδύνους για τη δημόσια υγεία, ιδιαίτερα για τις ευπαθείς ομάδες, όπως παιδιά και ηλικιωμένοι.

Οι κάτοικοι φοβούνται ότι αν η κατάσταση παραμείνει ανεξέλεγκτη, μπορεί να δημιουργηθούν σοβαρές υγειονομικές συνέπειες, όπως αύξηση κρουσμάτων λοιμώξεων ή επιδείνωση αναπνευστικών προβλημάτων λόγω της έντονης δυσοσμίας. Παράλληλα, το πρόβλημα επηρεάζει αρνητικά και την εικόνα της γειτονιάς, καθώς τα λύματα και η βρωμιά που συγκεντρώνονται στους δρόμους καθιστούν την περιοχή αφιλόξενη για τους κατοίκους και τους επισκέπτες.




Η ελληνική απάντηση στους πυραύλους Meteor που ετοιμάζεται να πάρει η Τουρκία: Θα παραλάβουμε τους Amraam για τα F-35

Το ενδεχόμενο προμήθειας των πανίσχυρων πυραύλων αέρος – αέρος Meteor από την Τουρκία, σε περίπτωση που αποκτήσει τα 40 μαχητικά αεροσκάφη Eurofighter που επιθυμεί, αποτελεί ζήτημα υψηλής στρατηγικής σημασίας αυτή την περίοδο για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της χώρας μας. Παρότι η απόκτηση των συγκεκριμένων πυραύλων από την Άγκυρα παραμένει αβέβαιη, η Αθήνα έχει ήδη δρομολογήσει κινήσεις για να διατηρήσει το ποιοτικό πλεονέκτημα στον αέρα του Αιγαίου.

Μία από τις κύριες διπλωματικές προσπάθειες της ελληνικής πλευράς, αφορά την επιρροή στη γαλλική στάση απέναντι στην πιθανή πώληση των Meteor στην Τουρκία. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το μήνυμα που μετέφερε ο Γάλλος Πρόεδρος, Μανουέλ Μακρόν, στον Έλληνα Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στις αρχές της εβδομάδας, ήταν σαφές: Η Γαλλία θα συνεχίσει μεν να στηρίζει στρατιωτικά τη χώρα μας μέσω του συμφώνου αμυντικής συνεργασίας που έχουμε υπογράψει, αλλά τα συμφέροντα που διακυβεύονται είναι μεγάλα και δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από τη δική της βούληση. Αυτή η τοποθέτηση αφήνει ελάχιστα περιθώρια αισιοδοξίας για την αποτροπή μιας ενδεχόμενης συμφωνίας, καθώς οι πύραυλοι αυτοί θα μπορούσαν να αγοραστούν από τους Τούρκους με τη μεσολάβηση π.χ. των Βρετανών που μετέχουν στο consortium κατασκευής τους.

Η ελληνική απάντηση: F-35 και AIM-120D Amraam

Καθώς λοιπόν η Αθήνα αναγνωρίζει ότι οι εξ ανατολών γείτονές μας, αργά ή γρήγορα, θα αποκτήσουν προηγμένα οπλικά συστήματα, είτε από τη Δύση είτε μέσω εγχώριας ανάπτυξης, έχει ήδη στραφεί σε μια άλλη στρατηγική διατήρησης ποιοτικού πλεονεκτήματος. Κεντρικό ρόλο σε αυτήν τη στρατηγική, διαδραματίζουν τα αμερικανικά μαχητικά F-35 που θα παραλάβουμε από την Ουάσιγκτον και ειδικότερα ο πύραυλος AIM-120D Amraam.

Ο AIM-120D είναι ένας προηγμένος πύραυλος αέρος – αέρος με δυνατότητα βολής πέραν του ορίζοντα (BVR), με βεληνεκές που φτάνει τα 180 χιλιόμετρα (διπλάσια από τους AIM-120C-7), τοποθετώντας τον στην ίδια κατηγορία με τον Meteor. Κινούνται με ενεργή καθοδήγηση ραντάρ εκπομπής – λήψης και για το συγκεκριμένο όπλο οι πιλότοι του ΝΑΤΟ χρησιμοποιούν τον κωδικό «Fox Three».

Αν και πρόκειται για απόλυτα διαβαθμισμένο οπλικό σύστημα οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει έως τώρα κάνουν λόγο για «no escape zone» των πυραύλων που ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα. Ενημερωτικά, ο όρος «no escape zone» αναφέρεται στη ζώνη εντός της οποίας ένας εναέριος στόχος δεν μπορεί να αποφύγει τον πύραυλο, ανεξάρτητα από τους ελιγμούς διαφυγής που θα επιχειρήσει. Αυτό οφείλεται στην υψηλή ταχύτητα που αναπτύσσει ο πύραυλος αγγίζοντας τα 4 Mach (δηλαδή τέσσερις φορές την ταχύτητα του ήχου), την εξελιγμένη καθοδήγηση και την ικανότητά του να «κλειδώνει» πάνω στον στόχο, ακόμα και μετά την εκτόξευση.

Ο ρόλος των αναβαθμισμένων F-16 σε έκδοση Viper

Ένα ακόμα ισχυρό πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι η δυνατότητα των F-16 Viper (των αναβαθμισμένων δηλαδή μαχητικών F-16) να χρησιμοποιούν τον AIM-120D. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης, η Πολεμική Αεροπορία θα διαθέτει 82 μαχητικά F-16 Viper, 24 γαλλικά Rafale, καθώς και τα πρώτα 20 αμερικανικά F-35, με πιθανή προσθήκη ακόμα έξι Rafale. Η συνδυασμένη χρήση αυτών των τύπων αεροσκαφών με πυραύλους Amraam προσφέρει σύμφωνα με τους επιτελείς του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ένα ισχυρό αποτρεπτικό πλεονέκτημα έναντι της τουρκικής αεροπορίας.

Η απόκτηση των AIM-120D αναμένεται να γίνει σταδιακά, με στόχο ένα αρχικό απόθεμα 250 πυραύλων και έναν ιδανικό αριθμό 500 μονάδων. Παράλληλα, η ελληνική πλευρά ενδιαφέρεται για προηγμένα βλήματα όπως ο AGM-158 JASSM-ER (πύραυλος Κρουζ μεγάλης εμβέλειας), ο AGM-84 Harpoon (κατά πλοίων) και ο AGM-88E AARGM (κατά ραντάρ), ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις επιθετικές και αμυντικές δυνατότητες της χώρας.

Από την πλευρά της, η Τουρκία, ενώ αναζητά λύσεις μέσω της απόκτησης ευρωπαϊκών συστημάτων, αναπτύσσει και εγχώριες εναλλακτικές. Ο πύραυλος Gokdogan, ο οποίος άρχισε να παραδίδεται το καλοκαίρι του 2024, έχει βεληνεκές άνω των 100 χιλιομέτρων και εμφανισιακά μοιάζει με τον αμερικανικό AIM-120B και C, που χρησιμοποιεί τόσο η Ελλάδα όσο και η Τουρκία. Στόχος της Άγκυρας είναι να εξελίξει το σύστημα αυτό σε έκδοση με μεγαλύτερη εμβέλεια, αλλά μια τέτοια αναβάθμιση απαιτεί σημαντικό χρόνο και τεχνολογικές εξελίξεις.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Επίθεση σε πλήθος στη Γερμανία: Ποιος είναι ο δράστης – Στους τουλάχιστον 27 οι τραυματίες

Τουλάχιστον 27 άτομα έχουν τραυματιστεί στο Μοναχό της Γερμανίας όπου ένα αυτοκίνητο έπεσε πάνω σε ομάδα ανθρώπων του συνδικάτου Verdi που πραγματοποιούσαν διαδήλωση, όπως αναφέρει η BILD.

Το γερμανικό μέσο αναφέρει ότι υπάρχουν δύο τραυματίες σε πολύ σοβαρή κατάσταση, ενώ μεγάλη αστυνομική επιχείρηση βρίσκεται σε εξέλιξη. Ανάμεσα στους τραυματίες βρίσκεται και ένα παιδί.
Ο οδηγός που έπεσε πάνω στο πλήθος συνελήφθη από την αστυνομία. Πρόκειται για έναν 24χρονο Αφγανό.

Σύμφωνα με την αστυνομία, ο οδηγός είναι ένας αιτών άσυλο, ο οποίος είναι γνωστός στην αστυνομία μόνο για αδικήματα ναρκωτικών και κλοπών. Ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας Markus Söder δήλωσε ότι: «Υπάρχουν υποψίες ότι πρόκειται για επίθεση».

Και συνέχισε: «Η επίθεση δείχνει ότι πρέπει να αλλάξω κάτι στη Γερμανία – και μάλιστα γρήγορα».

Ο δήμαρχος του Μονάχου Dieter Reiter δήλωσε στη BILD για το τρομερό περιστατικό: «Ο αρχηγός της αστυνομίας μόλις με ενημέρωσε ότι ένα όχημα έπεσε πάνω σε μια ομάδα ανθρώπων και δυστυχώς πολλοί άνθρωποι τραυματίστηκαν, μεταξύ των οποίων και παιδιά. Είμαι βαθύτατα σοκαρισμένος. Οι σκέψεις μου είναι με τους τραυματίες».

 

Ο Reiter βρίσκεται σε συνέντευξη Τύπου στον τόπο του εγκλήματος μαζί με τον πρωθυπουργό Markus Söder και τον υπουργό Εσωτερικών Joachim Herrmann που ξεκίνησε 12.30 μ.μ. τοπική ώρα (13.30 μ.μ. ώρα Ελλάδος).

Σύμφωνα με το «BR24», ένας αυτόπτης μάρτυρας ανέφερε ότι το αυτοκίνητο επιτάχυνε και έπεσε επίτηδες στους απεργούς.

Οι συνθήκες του συμβάντος είναι για την ώρα ασαφείς. Αυτόπτες μάρτυρες περιγράφουν ωστόσο στην Βαυαρική Ραδιοτηλεόραση ότι επρόκειτο για δύο άνδρες, ένας εκ των οποίων δέχθηκε πυροβολισμούς από την αστυνομία.

Η αστυνομία επιβεβαίωσε το περιστατικό, χωρίς ωστόσο να δώσει λεπτομέρειες, παρά μόνο ότι «ο οδηγός δεν αποτελεί πλέον κίνδυνο».

Όπως αναφέρει η αστυνομία του Μονάχου στον επίσημο λογαριασμό της στο X: «Στο σημείο του συμβάντος όχημα έπεσε πάνω σε ομάδα ατόμων. Αρκετοί άνθρωποι τραυματίστηκαν. Έχουμε ισχυρές δυνάμεις στο χώρο».

Το Verdi ή αλλιώς Vereinte Dienstleistungsgewerkschaf είναι ένα γερμανικό συνδικάτο εργαζομένων με έδρα το Βερολίνο της Γερμανίας, το δεύτερο μεγαλύτερο στη χώρα με περίπου 1,9 εκατομμύρια μέλη.

Πολλοίεργαζόμενοι στο Μόναχο κατέβηκαν σε απεργία για να διαδηλώσουν για αύξηση μισθών 8%, υψηλότερα μπόνους και τρεις επιπλέον ημέρες άδειας. Το συνδικάτο του Βέρντι είχε καλέσει σε διαμαρτυρία

Να σημειωθεί ότι στη βαυαρική πόλη θα διεξαχθεί η Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια αυτό το Σαββατοκύριακο, όπου θα δώσουν το παρών ο Ουκρανός πρόεδρος Ζελένσκι αλλά και ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς.

Πηγή:newsbomb.gr




Τέμπη: «Δεν ξέρουμε πόσα κινητά έχουν διασωθεί και πού βρίσκονται, δεν παραδόθηκαν στους συγγενείς»

Την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου για τα κινητά των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, αναμένεται να ζητήσει η Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου, δικηγόρος επιζώντων αλλά και συγγενών ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Ακόμα και σήμερα που μιλάμε δεν έχουμε τα κινητά τηλέφωνα. Έκανα νέο ερώτημα στον ανακριτή. Πόσα είναι τα κινητά τηλέφωνα; Πού είναι; Υπάρχουν; Δεν έχω λάβει απάντηση ακόμα. Από τους δε διασωθέντες τραυματίες, που είναι εκατοντάδες, μόνο 8 έχουν καταθέσει. Εκπροσωπώ ανθρώπους που σώθηκαν και ήταν στο τρίτο, κρίσιμο, βαγόνι. Τα παιδιά που ήταν στο τρίτο βαγόνι, βίωσαν τον εφιάλτη και έζησαν από θαύμα. Δεν έχουν καταθέσει ακόμα, δεν έχουν κληθεί», είπε συγκεκριμένα η κ. Χατζηκωνσταντίνου.




Εξαιρετικές επιδόσεις και μετάλλια για την ομάδα στους Χειμερινούς Αγώνες Βορείου Ελλάδος

Οι νεαροί αθλητές και αθλήτριες της ομάδας σημείωσαν εξαιρετικές επιδόσεις, κατακτώντας μετάλλια και διακρίσεις που επιβεβαιώνουν τη συστηματική δουλειά και την αγωνιστική τους πρόοδο.

Οι προπονητές της ομάδας, Νίκος Γκέκας και Ισιγόνη Βαλσαμίδου, αξιολόγησαν την απόδοση των αθλητών, επισημαίνοντας τόσο τις θετικές επιδόσεις όσο και τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν, οι Χειμερινοί Αγώνες Βορείου Ελλάδος ολοκληρώθηκαν με θετικό πρόσημο για τους μικρούς Παμπαίδες και Παγκορασίδες, καθώς σημειώθηκαν αρκετά ατομικά ρεκόρ, κατακτήθηκαν μετάλλια και υπήρξαν καλές θέσεις στις οχτάδες, ενώ παράλληλα εντοπίστηκαν και ορισμένες αδυναμίες.

Όπως υπογράμμισαν, έχοντας πλέον ξεπεράσει το πρώτο «μαξιλαράκι», έχει διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα για την κολυμβητική κατάσταση των αθλητών, στοιχείο που αναμένεται να συμβάλει στη μελλοντική τους βελτίωση.

Στο αγωνιστικό σκέλος, οι 12 κολυμβητές και κολυμβήτριες της ομάδας κατέκτησαν συνολικά έξι μετάλλια, εκ των οποίων δύο χρυσά, ένα αργυρό και τρία χάλκινα. Οι επιδόσεις τους κατέταξαν την ομάδα στην έκτη θέση στους Παμπαίδες Β με έξι αθλητές, στην όγδοη θέση στους Παμπαίδες Α με τρεις αθλητές, στη δέκατη τέταρτη θέση στις Παγκορασίδες Α με δύο αθλήτριες και στην εικοστή ένατη θέση στις Παγκορασίδες Β με μία αθλήτρια.

Στη γενική βαθμολογία, ο ΝΟΘΑ Καβάλας κατέλαβε τη δέκατη θέση στους Παμπαίδες και τις Παγκορασίδες Β, καθώς και τη δέκατη τέταρτη θέση στους Παμπαίδες και τις Παγκορασίδες Α.

Οι προπονητές της ομάδας τόνισαν τη σημασία της επιτυχίας, δεδομένου του αριθμού των αθλητών, και εξέφρασαν αισιοδοξία για το μέλλον, επισημαίνοντας ότι η ομάδα διαθέτει αθλητές με ισχυρές βάσεις και σημαντικές προοπτικές εξέλιξης.

Γιάννης Γ.




Υπουργείο Εσωτερικών: Διαγράφηκαν 441.042 εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους

Σε εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων προχώρησε το υπουργείο Εσωτερικών, μια διαδικασία που ξεκίνησε από πέρσι τον Νοέμβριο και είχε σαν συνέπεια να σβηστούν441.042 άτομα.

Με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν, τα περισσότερα από τα άτομα που διαγράφηκαν, έχουν φύγει από τη ζωή και ζούσαν κυρίως στο εξωτερικό. Αυτοί που εξακολουθούν να βρίσκονται εν ζωή, καταλαμβάνουν μικρότερο ποσοστό και είναι άτομα που ζουν εκτός Ελλάδας, με συνέπεια να μην έχουν καταβάλει φορολογική δήλωση και να μην έχουν ελληνικό διαβατήριο ή ταυτότητα.

Οι προϋποθέσεις που έπρεπε να πληρούνται από τους εκλογείς ώστε να προχωρήσουν οι διαγραφές τους, ήταν οι ακόλουθες: να έχουν ηλικία άνω των 80 ετών (γεννημένοι πριν την 1η Ιανουαρίου του 1944), να μην έχουν υποβάλει οι ίδιοι φορολογική δήλωση και να μην εμφανίζονται σαν εξαρτώμενα πρόσωπα σε δηλώσεις του έτους 2022, να μην έχουν ενεργό ελληνικό διαβατήριο και να μην λαμβάνουν σύνταξη.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι περισσότερες διαγραφές, γεωγραφικά, έγιναν σε Φλώρινα και Λακωνία (σε ποσοστά 23,9% και 16,7% αντίστοιχα), ενώ η συνολική διαγραφή του 4,5% των εγγεγραμμένων στους καταλόγους, έριξε και το πραγματικό ποσοστό αποχής κατά περίπου τρεις μονάδες, από το 46,26% στο 43,7%.

Πηγή:protothema.gr




Διπλό φονικό στους Γόννους Λάρισας: Ο 60χρονος δράστης, η τραγική συναλλαγή και το τέλος στο ξυλουργείο

Η υπόθεση της διπλής δολοφονίας στους Γόννους της Λάρισας έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη, καθώς αποκαλύπτονται νέα στοιχεία για τις τελευταίες στιγμές του δράστη και των θυμάτων.

Ο 60χρονος, ο οποίος φαίνεται πως έδρασε με απόλυτη ψυχραιμία και προσχεδιασμένη αποφασιστικότητα, έμεινε ταμπουρωμένος στο ξυλουργείο του για περισσότερες από οκτώ ώρες, έχοντας μαζί του τη σορό του ενός θύματος.

Η φρικτή αυτή υπόθεση ξεκίνησε από μια οικονομική συναλλαγή που φαίνεται πως πήρε άσχημη τροπή. Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις του ίδιου του δράστη, η πώληση μηχανημάτων και η παραλαβή επιταγών χωρίς αντίκρισμα τον οδήγησαν σε ένα ξέσπασμα βίας που κατέληξε σε τραγωδία. Ο 60χρονος, νιώθοντας εξαπατημένος και οικονομικά κατεστραμμένος, αποφάσισε να εκδικηθεί με τον πιο ακραίο τρόπο.

Ψύχραιμος και αποφασισμένος για το τέλος

Παρά την πράξη του, δεν πανικοβλήθηκε ούτε προσπάθησε να διαφύγει. Αντίθετα, παρέμεινε στο χώρο του εγκλήματος, τηλεφωνώντας σε δημοσιογράφους και εκθέτοντας την οπτική του για όσα είχαν προηγηθεί. Ήταν 12:40 το μεσημέρι όταν επικοινώνησε με το Star, μιλώντας με σοκαριστική ψυχραιμία. Όπως αναφέρουν οι δημοσιογράφοι, τους περιέγραψε με κυνισμό πώς αφαίρεσε τις ζωές των δύο ανδρών, χωρίς ίχνος μεταμέλειας.

Το μόνο αίτημά του κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας ήταν ένας καφές, μια κίνηση που υποδηλώνει πόσο αποφασισμένος ήταν να ακολουθήσει την πορεία που είχε ήδη χαράξει. Οι δηλώσεις του φανερώνουν έναν άνθρωπο που ένιωθε αδικημένος, προδομένος και χωρίς διέξοδο.

“Με έπιασαν κορόιδο – Δεν έπρεπε να μπλέξουν μαζί μου”

Στις τηλεφωνικές του δηλώσεις, ο δράστης αφηγήθηκε το πώς ξεκίνησε η υπόθεση, τονίζοντας ότι είχε πουλήσει μηχανήματα και είχε λάβει ως πληρωμή ακάλυπτες επιταγές. Όταν συνειδητοποίησε την εξαπάτηση, φάνηκε πως άρχισε να σχεδιάζει την αντίδρασή του.

«Την πάτησα λέω και δεν μίλησα καθόλου. Το έπαιζα βλάκας. Λέω, με εμένα που δεν έπρεπε να μπλέξετε, το κάνατε. Τέλος πάντων, βγάζω αγγελία ότι πουλάω και άλλο ένα μηχάνημα. Με παίρνουν τηλέφωνο, μου λένε θα μου βάλουν κανονικά λεφτά. Τελικά, από τα 32 χιλιάρικα, πήρα τα δύο. Δεν μιλάω καθόλου. Ήξερα πως αν με ρίξουν, λεφτά από αυτούς δεν παίρνω», ανέφερε.

Ο 60χρονος δεν έκρυψε την απογοήτευση και τον θυμό του, θεωρώντας πως η απάτη αυτή τον είχε οδηγήσει σε οικονομική καταστροφή. Ο ίδιος παρουσίασε τον εαυτό του ως θύμα εξαπάτησης, τονίζοντας ότι δεν θα δεχόταν να πεθάνει “σαν σκυλί” και πως αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.

Η στιγμή της εκτέλεσης – “Τον έριξα στο κεφάλι”

Ο τρόπος με τον οποίο περιέγραψε το διπλό φονικό σοκάρει. «Τον κάνω ένα άδειασμα και του δίνω μια στο κεφάλι με το 38άρι και δίνω και μία στον άλλο, τον οδηγό. Και τους έδωσα στο κεφάλι και τελείωσε. Την πλήρωσε άδικα ο οδηγός», ανέφερε.

Ο δράστης παραδέχτηκε πως ο οδηγός δεν είχε σχέση με την εξαπάτηση και πως βρέθηκε στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή. Παρόλα αυτά, δεν δίστασε να τον εκτελέσει, προφανώς για να μην αφήσει μάρτυρες.

“Τα δέντρα πεθαίνουν όρθια” – Η τελευταία πράξη του δράματος

Λίγο πριν βάλει τέλος στη ζωή του, ο 60χρονος επικοινώνησε και με τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, όπου μίλησε για τις τελευταίες του κινήσεις. Όπως είπε, μετά το διπλό φονικό, έφυγε από το ξυλουργείο για να διευθετήσει κάποιες προσωπικές του υποχρεώσεις, προτού επιστρέψει και ταμπουρωθεί.

«Τον έναν τον έβγαλα έξω στο δρόμο, τον άλλον προσπάθησα να τον βγάλω αλλά ήταν πολύ βαρύς και δε μπορούσα. Και πήρα τηλέφωνο την Αστυνομία».

Όταν ρωτήθηκε γιατί προτίμησε την αυτοκτονία αντί της σύλληψης, η απάντησή του ήταν χαρακτηριστική:

«Μία φορά θα πεθάνω. Να ξαναμπώ φυλακή;».

Η αναφορά του στη φράση «τα δέντρα πεθαίνουν όρθια» αποκαλύπτει έναν άνθρωπο που ένιωθε πως είχε χάσει τα πάντα και πως δεν υπήρχε άλλη διέξοδος πέρα από τον θάνατο.

Σοκ στην τοπική κοινωνία – Αναζητούνται απαντήσεις

Η υπόθεση έχει προκαλέσει θλίψη και αναστάτωση στους Γόννους της Λάρισας, με τους κατοίκους να αδυνατούν να πιστέψουν την αγριότητα των γεγονότων. Οι αρχές συνεχίζουν να ερευνούν όλες τις πτυχές της υπόθεσης, ενώ οι οικογένειες των θυμάτων ζητούν δικαίωση.

Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν η τραγωδία αυτή θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί και αν υπήρχαν προειδοποιητικά σημάδια που θα μπορούσαν να είχαν σημάνει συναγερμό νωρίτερα.

Πηγη: newsbomb.gr




Τι αλλάζει στους μισθούς το 2025 – Οι εκτιμήσεις για ιδιωτικό και δημόσιο τομέα

Για το 2025 προβλέπονται αυξήσεις μισθών σημαντικά υψηλότερες από τον πληθωρισμό, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 5,6%, η οποία θα προέλθει κυρίως από την άνοδο της παραγωγικότητας της εργασίας και το ξεπάγωμα των τριετιών στον ιδιωτικό τομέα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι συνολικές αμοιβές και οι αμοιβές ανά μισθωτό θα επιβραδυνθούν ελαφρώς, σημειώνοντας αύξηση 5,6% το 2025, έναντι 5,9% το 2024. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να οδηγήσει σε υποχώρηση του ρυθμού ανόδου του κόστους εργασίας.

Οι συλλογικές συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα

Στον επιχειρηματικό τομέα, από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024 υπογράφηκαν 184 νέες επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις, καλύπτοντας 126.371 μισθωτούς. Από αυτές, οι 67 προέβλεπαν αυξήσεις μισθών, ενώ οι υπόλοιπες δεν περιλάμβαναν μισθολογικές ρυθμίσεις.

Οι μισθολογικές εξελίξεις στον δημόσιο τομέα
Στον δημόσιο τομέα, οι δαπάνες για αμοιβές υπαλλήλων αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,2% το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2024, βάσει ταμειακών στοιχείων. Ωστόσο, το 2025, η αύξηση τόσο των συνολικών αμοιβών όσο και των αμοιβών ανά μισθωτό αναμένεται να επιβραδυνθεί.

Παράλληλα, η παραγωγικότητα θα παρουσιάσει μικρή άνοδο, συμβάλλοντας έτσι στη συγκράτηση του ρυθμού ανόδου του κόστους εργασίας ανά μονάδα προϊόντος.

Οι εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) εκτιμά ότι το 2025 οι αυξήσεις μισθών στην Ευρωζώνη θα συγκρατηθούν, σύμφωνα με τον δείκτη παρακολούθησης των μισθών από συλλογικές διαπραγματεύσεις.

Σύμφωνα με την τελευταία αναφορά της ΕΚΤ (17/12/2024), η εκτίμηση για το 2025 κάνει λόγο για αύξηση μισθών κατά 3,2%, ενώ το ποσοστό κάλυψης των εργαζομένων από συλλογικές διαπραγματεύσεις αναμένεται να υποχωρήσει στο 32%.

Εξαιρουμένων των εφάπαξ πληρωμών, όπως αποζημιώσεις και μπόνους, η αύξηση των μισθών στην Ευρωζώνη για το 2025 ανέρχεται στο 3,8% για τους εργαζομένους που καλύπτονται από συλλογικές συμβάσεις.

Για σύγκριση, το 2024 η αύξηση των μισθών βάσει διαπραγματεύσεων στην Ευρωζώνη ήταν 4,7%, ενώ η μέση κάλυψη των εργαζομένων από ενεργή συλλογική σύμβαση διαμορφώθηκε στο 47,4%.

Η ελληνική πραγματικότητα

Ο δείκτης παρακολούθησης μισθών της ΕΚΤ αντανακλά τις μόνιμες αυξήσεις μισθών που προκύπτουν από συλλογικές διαπραγματεύσεις. Οι συλλογικές συμβάσεις συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση των μισθών, αν και το ποσοστό κάλυψης των εργαζομένων στην Ευρωζώνη βαίνει μειούμενο.

Στην Ελλάδα, η αύξηση των μισθών το 2025 αναμένεται να είναι υψηλότερη από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, γεγονός που αποδίδεται στις ειδικές συνθήκες της ελληνικής οικονομίας και στις παρεμβάσεις στην αγορά εργασίας.

Πηγή:newsbeast.gr

 




Δωρεάν σεμινάρια πρώτων βοηθειών με εμφαση στους απινιδωτές από το ΕΚΑΒ

Το ΕΚΑΒ διοργανώνει δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή (AED), ενός ζωτικής σημασίας εργαλείου που μπορεί να σώσει ζωές σε περιπτώσεις καρδιακής ανακοπής.

Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στη σωστή χρήση του απινιδωτή, καθώς και στις βασικές τεχνικές καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης (CPR), ώστε να μπορούν να παρέμβουν άμεσα και αποτελεσματικά σε επείγουσες καταστάσεις.

Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν σε διάφορες περιοχές, προσφέροντας τη δυνατότητα σε περισσότερους πολίτες να αποκτήσουν πολύτιμες δεξιότητες πρώτων βοηθειών. Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, θα δοθεί πιστοποίηση παρακολούθησης, ενισχύοντας την ετοιμότητα της κοινωνίας απέναντι σε έκτακτα περιστατικά.




Αναφορές για Διαρρήξεις στον Οικισμό Παληό | Ανησυχία στους Κατοίκους

Ανησυχία επικρατεί στον οικισμό Παληό, καθώς κάτοικοι αναφέρουν περιστατικά διαρρήξεων που σημειώθηκαν την Παρασκευή.

Σύμφωνα με αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν καταγραφεί τουλάχιστον δύο περιστατικά, προκαλώντας προβληματισμό στους κατοίκους για την ασφάλεια της περιοχής.

Παρόλο που τα γεγονότα έχουν αναφερθεί εκτενώς από τους ίδιους τους κατοίκους, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση ή ενημέρωση από την Αστυνομική Διεύθυνση. Οι κάτοικοι ζητούν αυξημένη αστυνόμευση και μέτρα προστασίας για να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Η κατάσταση έχει προκαλέσει συζητήσεις και ανησυχίες στην τοπική κοινότητα, ενώ αρκετοί κάτοικοι ζητούν την άμεση παρέμβαση των αρχών για την αποκατάσταση του αισθήματος ασφάλειας στον οικισμό.

Πληροφορίες : proininews.gr




Τέλος το αλκοόλ στους ανήλικους και το τσιγάρο στους εξωτερικούς χώρους

Η έλευση της νέας χρονιάς στιγματίστηκε από περιστατικά μέθης ανηλίκων, ένα φαινόμενο που δεν είναι σπάνιο την Πρωτοχρονιά. Η διασωλήνωση ενός 14χρονου από τα Ιωάννινα αλλά και η μεταφορά στο νοσοκομείο Καλαμάτας μιας ανήλικης μετά από κατανάλωση αλκοόλ είναι δύο από τα περιστατικά που είδαν το φως της δημοσιότητας χθες.

Με σκοπό να βάλει τέλος σε παρόμοια περιστατικά, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει το νέο, πιο αυστηρό και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο σε σχέση με την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ σε ανηλίκους. Στον σχεδιασμό για την προστασία της Δημόσιας Υγείας αναμένονται, επίσης, ρυθμίσεις και για το κάπνισμα – η ουσιαστική απαγόρευση του οποίου σε δημόσιους εσωτερικούς χώρους ήρθε στη χώρα μας μετά από προσπάθεια και αλλεπάλληλες ρυθμίσεις. Σκοπός είναι η εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές χώρες όπου επιχειρείται η απαγόρευση του καπνίσματος και στους εξωτερικούς χώρους.

Τα υπουργεία Δικαιοσύνης, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Εσωτερικών προωθούν νομοθετικές ρυθμίσεις για την αυστηροποίηση του πλαισίου διάθεσης αλκοόλ σε ανηλίκους. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, προωθείται η μετατροπή – χωρίς καμία εξαίρεση – σε ποινικό αδίκημα της πώλησης αλκοόλ σε άτομα κάτω των 18 ετών. Επίσης και μεταξύ άλλων, η επαναφορά της αρμοδιότητας της Ελληνικής Αστυνομίας να διενεργεί ελέγχους σε κλαμπ και κέντρα διασκέδασης, καθώς και η δυνατότητα άμεσης σφράγισης των χώρων νυχτερινής διασκέδασης εφόσον διαπιστώνεται η διάπραξη ποινικών αδικημάτων.

Παράλληλα με τις ρυθμίσεις για τη διάθεση αλκοόλ σε ανηλίκους, αναμένεται τροποποίηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για το κάπνισμα στη χώρα μας.




Από -23°C στον Παρνασσό στους +19°C στα Χανιά: Ο Καιρός Τρελάθηκε!

Καλώς ήρθατε στο 2025, όπου η φύση αποφάσισε να μας τρολάρει από την πρώτη κιόλας μέρα του χρόνου!

Την Πρωτοχρονιά, η Ελλάδα βίωσε μια θερμοκρασιακή “σχιζοφρένεια” 42 ολόκληρων βαθμών Κελσίου: από τους -23°C στον χιονισμένο Παρνασσό στους +19°C στα ηλιόλουστα Χανιά.

Θες σκι ή μπάνιο στη θάλασσα; Ούτε που χρειάζεται να φύγεις από τη χώρα – αρκεί να διαλέξεις πόλη. Πραγματικά, αν υπήρχε καιρός που να μοιάζει να έχει «κρίση ταυτότητας», αυτός είναι ο ελληνικός.

Ο “Χειμώνας” στην Εντατική

Σύμφωνα με τα στοιχεία του meteo.gr, ο Δεκέμβριος του 2024 αποφάσισε ότι “το κρύο δεν είναι πια στη μόδα” και πέρασε τις περισσότερες μέρες πάνω από τα κανονικά επίπεδα θερμοκρασίας. Στην Αθήνα, 22 από τις 31 μέρες ήταν ζεστές, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι 19 ημέρες έμοιαζαν περισσότερο με φθινόπωρο παρά με χειμώνα.

Ας μην ξεχνάμε και την Κρήτη και την Πελοπόννησο, που έσπασαν όλα τα ρεκόρ: 11 από τους 12 μήνες του 2024 είχαν θερμοκρασίες πάνω από τις κανονικές. Μόνο ο Νοέμβριος αποφάσισε να μας θυμίσει λίγο το κρύο, πριν επιστρέψει και αυτός στη θερμοκρασιακή «φούσκα».

Φταίει το Κλίμα ή Εμείς;

Όσο εμείς μαλώνουμε για το αν η αλλαγή του κλίματος είναι μύθος ή πραγματικότητα, η φύση έχει πάρει φόρα και δείχνει ότι έχει βαρεθεί τα κανονικά. Με τέτοιους ρυθμούς, ίσως το επόμενο βήμα είναι να βρέξει… χαλβά Φαρσάλων!

Ας προετοιμαστούμε λοιπόν. Το 2025 μπήκε για να μας τρελάνει, και ο καιρός φαίνεται αποφασισμένος να κρατήσει τον τίτλο του καλύτερου stand-up κωμικού της χρονιάς. Τι άλλο να περιμένουμε; Χιόνι στη Σαντορίνη και καύσωνα στην Πίνδο; Μάλλον ήρθε η ώρα να πάρουμε όλοι μαγιό και μπουφάν στο ίδιο ταξίδι.

Η φύση έχει χιούμορ, το κλίμα εκδικείται, κι εμείς… το πληρώνουμε!




Επίδομα θέρμανσης: Πλησιάζει η καταβολή στους δικαιούχους

Στην τελική ευθεία έχει μπει η αντίστροφη μέτρηση για την πληρωμή του επιδόματος θέρμανσης το οποίο καταβάλλεται αύριο Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου στους δικαιούχους όπως είχε προγραμματισθεί από το υπουργείο Οικονομικών.

Η πληρωμή θα καλύπτει περίπου το 60% του συνολικού επιδόματος και το υπόλοιπο θα καταβληθεί σε δύο φάσεις, με την ολοκλήρωση των πληρωμών να προβλέπεται έως τις 30 Μαΐου 2025. Η περίοδος κατανάλωσης που καλύπτει το επίδομα εκτείνεται από την 1η Οκτωβρίου 2024 έως τις 31 Μαρτίου 2025.

Ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης, που διατίθεται από τις 15 Οκτωβρίου 2024, το επίδομα υπολογίζεται με βάση την τιμή των 1,2 ευρώ ανά λίτρο. Για τα καυσόξυλα και τη βιομάζα (πέλετ), το επίδομα παρέχεται υπό την προϋπόθεση ότι οι αγορές έγιναν από την 1η Ιουνίου 2024 έως και την 31η Μαρτίου 2025.

Οι παλαιοί δικαιούχοι θα λάβουν προκαταβολή ίση με το 60% του επιδόματος, ενώ οι νέοι δικαιούχοι θα λάβουν το 50%, με το ελάχιστο ποσό να ορίζεται στα 80 ευρώ.

Η εξόφληση του συνόλου του ποσού θα έχει ολοκληρωθεί έως τις 30 Μαΐου, ενώ το τελικό ποσό θα προσαρμοστεί ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τη σφοδρότητα του φετινού χειμώνα.
newsbomb.gr



Αντίστροφη μέτρηση για το δώρο Χριστουγέννων – Πότε θα δουν τα χρήματα στους λογαριασμούς τους όσοι το δικαιούνται

Μέχρι πότε θα το λάβουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων και όσοι εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα ανυπομονούν τα δουν τα χρήματα στους λογαριασμούς τους.

Όπως αναφέρει η ισχύουσα νομοθεσία, το δώρο Χριστουγέννων θα πρέπει να καταβληθεί στους εργαζόμενους μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου κάθε έτους. Φέτος όμως η ημερομηνία αυτή πέφτει Σάββατο και έτσι θα μπει νωρίτερα, δηλαδή την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου το αργότερο.

Ποιοι δικαιούνται δώρο Χριστουγέννων

Το δώρο Χριστουγέννων δικαιούνται οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως του τύπου της σύμβασης εργασίας τους (ορισμένου ή αορίστου χρόνου, πλήρους ή μερικής απασχόλησης).

Το δικαίωμα αυτό κατοχυρώνεται από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2010 και τον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου.

Να πούμε ότι οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα μέσω της online εφαρμογής που έχει δημιουργήσει το ΚΕΠΕΑ να υπολογίσουν μόνοι τους το Δώρο Χριστουγέννων που δικαιούνται στο παρακάτω σύνδεσμο: http://kepea.gr/calc-doro-xristoygennon.php.

Πώς υπολογίζεται το δώρο Χριστουγέννων

Η χρονική περίοδος που λαμβάνεται υπόψη είναι από την 1η Μαΐου έως τις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους.

Για όσους εργάστηκαν όλη την περίοδο:

  • Εργαζόμενοι με μισθό: δικαιούνται έναν πλήρη μηνιαίο μισθό.
  • Εργαζόμενοι με ημερομίσθιο: δικαιούνται 25 ημερομίσθια.
  • Για όσους εργάστηκαν λιγότερο διάστημα:

Το δώρο υπολογίζεται ως τα 2/25 του μηνιαίου μισθού ή 2 ημερομίσθια για κάθε 19 ημερολογιακές ημέρες εργασίας.




Διανομή προϊόντων στους δικαιούχους του Καταστήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δήμου Δράμας

Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος διανομών του Καταστήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Κοινωνικό Παντοπωλείο) του Δήμου Δράμας από την Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου έως και την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024 θα πραγματοποιηθεί  διανομή στις 478 οικογένειες – δικαιούχους του.

Τα είδη που θα διανεμηθούν στους δικαιούχους είναι τα εξής:

Εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο 5lt, ηλιέλαιο 5lt, ζάχαρη, αλάτι, αλεύρι, κριθαράκι, ρύζι, μακαρόνια, φακές, φασόλια, γάλα εβαπορέ, ντοματοχυμός, μέλι, χυμός πορτοκάλι, πραλίνα φουντουκιού, μαρμελάδα, φρυγανιές, άνθος αραβοσίτου, κονσέρβα ζαμπόν, κονσέρβα σαρδέλα και τραχανάς.

Επιπρόσθετα, οι δικαιούχοι θα παραλάβουν και την αντίστοιχη διατακτική αξίας 35€,70€ και 100€ ανάλογα με τη σύνθεση μελών του νοικοκυριού, προκειμένου να ενισχυθεί το εορταστικό τους τραπέζι με κρέας.

Παρακαλούνται οι δικαιούχοι να προσέρχονται με την προσωπική τους κάρτα και την ταυτότητα τους αυστηρά την ημέρα και ώρα που είναι καταγεγραμμένη στην προσωπική τους κάρτα.

Καλές γιορτές σε όλους και ευχόμαστε η νέα χρονιά να είναι πλούσια σε ευτυχία και φτωχότερη σε δυστυχία!