Σαμοθράκη: Συνάντηση με στόχο την ανάπτυξη και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Νησιού

Ένα νησί με ξεχωριστή ταυτότητα και δυναμική βρέθηκε στο επίκεντρο σημαντικής συνάντησης στην Κομοτηνή.

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, υποδέχθηκε στο γραφείο του τον Δήμαρχο Σαμοθράκης, Αθανάσιο Βίτσα, και τον δημοτικό σύμβουλο Χρήστο Πρόξενο, σε μια σύσκεψη με καθαρά αναπτυξιακό χαρακτήρα και ουσιαστικά αιτήματα.

Με κοινό όραμα την αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της Σαμοθράκης, η συζήτηση επικεντρώθηκε σε βασικούς άξονες που θα μπορούσαν να δώσουν νέα ώθηση στην τοπική οικονομία και ποιότητα ζωής.

Σημαντικό βάρος δόθηκε στην αξιοποίηση της Ιαματικής Πηγής στα Θέρμα, η οποία διαθέτει ήδη την απαραίτητη αδειοδότηση. Η ενίσχυση του ιαματικού τουρισμού αναγνωρίζεται ως ένα δυνατό χαρτί για την προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Παράλληλα, συζητήθηκε η εφαρμογή του καθεστώτος εξπρές βίζα, στο οποίο εντάχθηκε πρόσφατα η Σαμοθράκη. Η επαναλειτουργία του τελωνείου, η βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με γειτονικά λιμάνια και η ενίσχυση της αστυνομικής παρουσίας είναι κρίσιμες παράμετροι για την επιτυχή υλοποίηση του μέτρου και την ουσιαστική του επίδραση στην τοπική οικονομία.

Ακόμη, τέθηκε το ζήτημα της χρηματοδότησης έργων στο εσωτερικό οδικό δίκτυο, που θα εξυπηρετήσει όχι μόνο τους κατοίκους, αλλά και την τουριστική πρόσβαση. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο έργο προς την παραλία Κήπος, τη μεγαλύτερη και πιο απομακρυσμένη παραλία του νησιού, το οποίο βρίσκεται ακόμη στο στάδιο των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.

Η Περιφέρεια δεσμεύτηκε να στηρίξει έμπρακτα τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες του Δήμου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της Σαμοθράκης ως προορισμού με μοναδικό φυσικό, πολιτιστικό και τουριστικό κεφάλαιο.

Με συντονισμένες ενέργειες και συνέργειες, στόχος παραμένει η ενίσχυση της εξωστρέφειας, της βιώσιμης ανάπτυξης και της καθημερινότητας των κατοίκων του νησιού.




Χ. Δαλκίτζης για την ημερίδα εξωστρέφειας στην Καβάλα : “Πέτυχε τον στόχο της, την εξειδικευμένη πληροφόρηση”

Σε συνέντευξη στον Αναλυτή προχώρησε ο Αντιπεριφερειάρχης Διεθνών Σχέσεων Χάρης Δαλκίτζης για την Πρώτη Ημερίδα Εξωστρέφειας στην Καβάλα.

Δημοσιογράφος: Καλησπέρα κύριε Δαλκίτζη. Σας ευχαριστούμε που είστε μαζί μας σήμερα. Πώς θα περιγράφατε την πρώτη ημερίδα εξωστρέφειας που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25 Μαΐου στην Καβάλα;

Χάρης Δαλκίτζης: Καλησπέρα και από μένα. Ήταν μια εξαιρετική εκδήλωση που συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον τόσο από την τοπική κοινωνία όσο και από επαγγελματίες, φορείς και φοιτητές από την Καβάλα. Η ημερίδα είχε στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας της περιοχής μας και την ενίσχυση των διεθνών σχέσεων.

Δημοσιογράφος: Ποιοι ήταν οι κύριοι ομιλητές της ημερίδας;

Χάρης Δαλκίτζης: Είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε σημαντικούς ομιλητές από διάφορους τομείς. Μεταξύ αυτών ήταν και ο Υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης, εκπρόσωποι διεθνών επιχειρήσεων, πανεπιστημιακοί, καθώς και στελέχη οργανισμών που ασχολούνται με την εξωστρέφεια και την διεθνή συνεργασία. Όλοι τους μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες και κατευθύνσεις.

Δημοσιογράφος: Ποια θέματα συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας;

Χάρης Δαλκίτζης: Καλύψαμε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Από τη διεθνοποίηση των τοπικών επιχειρήσεων και τις ευκαιρίες εξαγωγών, μέχρι τις στρατηγικές συνεργασίες με ξένους επενδυτές και την ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της περιοχής. Επίσης, συζητήσαμε για την καινοτομία και την τεχνολογία ως κινητήριες δυνάμεις για την εξωστρέφεια.

Δημοσιογράφος: Ποια ήταν η ανταπόκριση του κοινού στην ημερίδα;

Χάρης Δαλκίτζης: Η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή. Οι παρευρισκόμενοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τα θέματα που συζητήθηκαν και υπήρχε έντονος διάλογος και ανταλλαγή απόψεων κατά τη διάρκεια των συνεδριών.

Δημοσιογράφος: Ποια είναι τα επόμενα βήματα μετά την ημερίδα αυτή;

Χάρης Δαλκίτζης: Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε τα συμπεράσματα και τις ιδέες που προέκυψαν από την ημερίδα για να σχεδιάσουμε συγκεκριμένες δράσεις και πρωτοβουλίες. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε περαιτέρω την εξωστρέφεια της περιοχής μας, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τις τοπικές επιχειρήσεις και προωθώντας την Καβάλα ως έναν σημαντικό κόμβο διεθνών σχέσεων και συνεργασιών.




Με στόχο το 7ο χρυσό ο Πετρούνιας στον τελικό του Ευρωπαϊκού

Ο Λευτέρης Πετρούνιας απόψε το βράδυ έχει την ευκαιρία να γράψει ιστορία στο Ρίμινι, κατακτώντας το 7ο χρυσό του μετάλλιο στους κρίκους σε ευρωπαϊκά πρωταθλήματα.

Ο «χρυσός» Ολυμπιονίκης, σήμερα (20:35, ΕΡΤ 3) κυνηγά να κάνει ότι κανένας στα 69 χρόνια ιστορία του θεσμού.

Τα μετάλλια του Πετρούνια στα ευρωπαϊκά

  • 2011 Βερολίνο Χάλκινο
  • 2015 Μονπελιέ Χρυσό
  • 2016 Βέρνη Χρυσό
  • 2017 Κλουζ-Ναπόκα Χρυσό
  • 2018 Γλασκώβη Χρυσό
  • 2021 Βασιλεία Χρυσό
  • 2022 Μόναχο Χρυσό
  • 2023 Αττάλεια Χάλκινο

Πηγή: newsbeast.gr




Πόλεμος στην Ουκρανία – Politico: Το Κίεβο οδεύει προς την ήττα – Ο Πούτιν πιο κοντά από ποτέ στον στόχο του

Οι εικόνες των Ουκρανών νεαρών να συλλαμβάνονται την ώρα που επιχειρούν να διαφύγουν τα σύνορα για να αποφύγουν να πολεμήσουν έκαναν προ ημερών τον γύρο των διεθνών ΜΜΕ. Όπως φαίνεται από την συχνότητα του φαινομένου, δεν ήταν κάτι το μεμονωμένο, αλλά αντιθέτως, η κορυφή του παγόβουνου σε έναν κουρασμένο από τον πόλεμο πληθυσμό ο οποίος μάχεται επί σχεδόν 2,5 χρόνια.

Τις αιτίες αυτής της κατάστασης επιχειρεί να σκιαγραφήσει το Politico σε μακροσκελή ανάλυση που υπογράφει ο Jamie Dettmer, ανταποκριτής του ευρωπαϊκού Μέσου στο Κίεβο. Ο Dettmer παραθέτει όλες τις παραμέτρους που τον οδήγησαν στο συμπέρασμα να τιτλοφορήσει το άρθρο του ως «Η Ουκρανία οδεύει προς τον πόλεμο» και είναι, όπως σημειώνει, κάτι πολύ παραπάνω από την κόπωση.

Ο αρθρογράφος του Politico σημειώνει μεταξύ άλλων πως ο Ρώσος πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν είναι πιο κοντά από ποτέ στον στόχο του αφού τους τελευταίους μήνες οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις έχουν ολοένα και περισσότερα κέρδη στα πεδία των μαχών την ώρα μάλιστα που off the record, οι Ουκρανοί αξιωματούχοι περιμένουν νέες απώλειες το ερχόμενο καλοκαίρι.

 

Παράλληλα, ο διεθνής παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο, αφού οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις οπλικών συστημάτων και ειδικά επιθετικού εξοπλισμού καθιστά το έργο του ουκρανικού στρατού ακόμη πιο δύσκολο. Την ίδια ώρα, με μελανά χρώματα περιγράφει την πτώση του ηθικού στον ουκρανικό πληθυσμό, αφού όπως λέει, από εκεί που σχηματίζονταν μεγάλες ουρές για την εθελοντική στρατολόγηση, πλέον αυτές εξαφανίστηκαν και οι νεαροί άνδρες επιχειρούν είτε να φύγουν από τη χώρα, ή ζουν μία απόλεμη ζωή πηγαίνοντας σε νυχτερινά κέντρα διασκέδασης.



Προϋπολογισμός 2024 | Κατά 369 εκατ. πάνω από τον στόχο τα φορολογικά έσοδα

Κατά 369 εκατ. ευρώ πάνω από τον στόχο διαμορφώθηκαν τα φορολογικά έσοδα τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η καλύτερη πορεία των φορολογικών εσόδων έναντι του στόχου προέρχεται κυρίως από τον φόρο εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων του προηγούμενου έτους, φόρος που εισπράττεται σε δόσεις μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου 2024, αλλά και από την καλύτερη απόδοση στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (ΦΠΑ, ΕΦΚ κ.λπ.).

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση για την περίοδο του Ιανουαρίου 2024 παρουσιάζεται πλεόνασμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1.093 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για έλλειμμα 82 εκατ. ευρώ, που έχει περιληφθεί για το αντίστοιχο διάστημα του 2024 στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2024 και πλεονάσματος 1.480 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Το πρωτογενές αποτέλεσμα σε τροποποιημένη ταμειακή βάση διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 2.282 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1.118 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 2.773 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2023. Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς του πρωτογενούς πλεονάσματος έναντι του στόχου σε ταμειακούς όρους δεν προσμετράται στο πρωτογενές αποτέλεσμα του 2024 σε δημοσιονομικούς όρους. Ενδεικτικά, ποσά ύψους 159 εκατ. ευρώ, που αφορούν έσοδα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα οποία εισπράχθηκαν ετεροχρονισμένα, καθώς και 205 εκατ. ευρώ, που αφορούν σε ετεροχρονισμό πληρωμών των εξοπλιστικών προγραμμάτων, δεν επηρεάζουν το αποτέλεσμα σε δημοσιονομικούς όρους, ενώ η διαφορά στις καθαρές εισπράξεις των φορολογικών εσόδων ύψους 307 εκατ. ευρώ προσμετράται σχεδόν στο σύνολό της στο δημοσιονομικό αποτέλεσμα του έτους 2023. Επομένως, το πρωτογενές αποτέλεσμα σε δημοσιονομικούς όρους διαφέρει σημαντικά από το αποτέλεσμα σε ταμειακούς όρους. Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι τα ανωτέρω αφορούν στο πρωτογενές αποτέλεσμα της Κεντρικής Διοίκησης και όχι στο σύνολο της Γενικής Κυβέρνησης, που περιλαμβάνει και τα δημοσιονομικά αποτελέσματα των Νομικών Προσώπων και των υποτομέων των ΟΤΑ και ΟΚΑ.

Τον Ιανουάριο του 2024 το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 6.717 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 993 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, που έχει περιληφθεί για το αντίστοιχο διάστημα στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2024. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως: α) στα αυξημένα φορολογικά έσοδα κατά 307 εκατ. ευρώ μετά την αφαίρεση των επιστροφών, β) στα αυξημένα έσοδα ΠΔΕ κατά 390 εκατ. ευρώ και γ) στην είσπραξη ποσού 159 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που είχε προβλεφθεί ότι θα εισπραχθεί κατά τον μήνα Μάρτιο 2024.

Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 7.218 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1.055 εκατ. ευρώ ή 17,1% έναντι του στόχου.

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα των μειζόνων κατηγοριών του κρατικού προϋπολογισμού έχουν ως ακολούθως:

I. έσοδα της κατηγορίας «Φόροι» ανήλθαν σε 5.561 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 369 εκατ. ευρώ ή 7,1% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2024. Η υπερεκτέλεση αυτή προέρχεται κυρίως από την καλύτερη απόδοση των φόρων εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων του προηγούμενου έτους που εισπράττονται σε δόσεις μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου 2024, όσο και την καλύτερη απόδοση στην είσπραξη των φόρων του τρέχοντος έτους (ΦΠΑ, ΕΦΚ κλπ.).

Ειδικότερα για τους κυριότερους φόρους της κατηγορίας αυτής παρατηρούνται τα εξής:

• τα έσοδα από ΦΠΑ ανήλθαν σε 2.423 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένα έναντι του στόχου κατά 29 εκατ. ευρώ,

• τα έσοδα των ΕΦΚ ανήλθαν σε 528 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένα έναντι του στόχου κατά 33 εκατ. ευρώ,

• τα έσοδα των φόρων ακίνητης περιουσίας ανήλθαν σε 113 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένα έναντι του στόχου κατά 5 εκατ. ευρώ.

• Τα έσοδα των φόρων εισοδήματος ανήλθαν σε 1.896 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένα έναντι του στόχου κατά 256 εκατ. ευρώ,

II. τα έσοδα της κατηγορίας «Κοινωνικές Εισφορές» ανήλθαν σε 5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον στόχο,

III. τα έσοδα της κατηγορίας «Μεταβιβάσεις» ανήλθαν σε 1.093 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 384 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2024. Ποσό 159 εκατ. ευρώ εισπράχθηκε από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), ενώ ποσό 925 εκατ. ευρώ αφορά έσοδα ΠΔΕ, τα οποία είναι αυξημένα κατά 243 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου,

IV. τα έσοδα της κατηγορίας «Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών» ανήλθαν σε 115 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 44 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2024,

V. τα έσοδα της κατηγορίας «Λοιπά τρέχοντα έσοδα» ανήλθαν σε 430 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 242 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2024. Από το ως άνω εισπραττόμενο ποσό των 430 εκατ. ευρώ, ποσό 179 εκατ. ευρώ αφορά έσοδα ΠΔΕ τα οποία είναι αυξημένα κατά 147 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου,

VI. τα έσοδα της κατηγορίας «Πωλήσεις παγίων περιουσιακών στοιχείων» ανήλθαν σε 15 εκατ. ευρώ, έναντι μηδενικού στόχου.

Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 501 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 62 εκατ. ευρώ από τον στόχο (439 εκατ. ευρώ).

Τα έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 1.104 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 390 εκατ. ευρώ από τον στόχο (714 εκατ. ευρώ).

Οι δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου 2024 ανήλθαν στα 5.625 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 182 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (5.806 εκατ. ευρώ), που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2024. Επίσης, είναι μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, κατά 61 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των μειωμένων ταμειακών μεταβιβαστικών πληρωμών σε λοιπά νομικά πρόσωπα.

Στο σκέλος του Τακτικού Προϋπολογισμού οι πληρωμές παρουσιάζονται μειωμένες έναντι του στόχου κατά 395 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται κυρίως στον ετεροχρονισμό των ταμειακών πληρωμών των εξοπλιστικών προγραμμάτων του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας κατά 205 εκατ. ευρώ.

Οι πληρωμές στο σκέλος των επενδυτικών δαπανών ανήλθαν στα 948 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση ύψους 213 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην υπερεκτέλεση του ΠΔΕ κατά 222 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον ότι με την έναρξη του οικονομικού έτους, οι φορείς αναλαμβάνουν κατά προτεραιότητα πιστώσεις για την εξυπηρέτηση των απλήρωτων υποχρεώσεων των προηγούμενων ετών, καθώς και στο πλαίσιο των πολυετών υποχρεώσεων.

Πηγή: Newsbeast.gr




Στόλτενμπεργκ |18 χώρες θα ανταποκριθούν το 2024 στο στόχο του 2% του ΑΕΠ για τις αμυντικές δαπάνες

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ, Γενς Στόλτενμπεργκ, δήλωσε σήμερα ότι 18 από τις 31 χώρες μέλη του ΝΑΤΟ θα επιτύχουν το στόχο του 2% του ΑΕΠ τους για αμυντικές δαπάνες κατά το 2024.

«Περιμένω ότι 18 σύμμαχοι θα δαπανήσουν φέτος για την άμυνα το 2% του ΑΕΠ τους», δήλωσε ο Γενς Στόλτενμπεργκ σε συνέντευξη που παραχώρησε στις Βρυξέλλες, προσθέτοντας πως οι συνολικές στρατιωτικές δαπάνες πρόκειται να καταγράψουν φέτος ακόμη ένα έτος ρεκόρ, καθώς ο πόλεμος της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας εισέρχεται στο τρίτο έτος του.

Μια «άνευ προηγουμένου» αύξηση κατά 11% των αμυντικών δαπανών των χωρών του ΝΑΤΟ καταγράφηκε την περασμένη χρονιά, δήλωσε ο Γενς Στόλτενμπεργκ.

Οι ευρωπαϊκές χώρες μέλη του ΝΑΤΟ θα επενδύσουν φέτος συνολικά 380 δισεκ. δολάρια για την άμυνα, συμπλήρωσε ο γενικός γραμματέας.

Τα μέλη του ΝΑΤΟ έχουν συμφωνήσει από το 2006 να δαπανούν το 2% του ΑΕΠ τους για την άμυνα, όμως λίγα μόνο επιτύγχαναν αυτό το στόχο.

Το Βερολίνο θα επιτύχει το στόχο του 2% φέτος για πρώτη φορά από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου.

Το 2023, 11 σύμμαχοι αναμενόταν να ανταποκριθούν στο στόχο του 2%, σύμφωνα με προηγούμενες εκτιμήσεις του ΝΑΤΟ – η Πολωνία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ελλάδα, η Εσθονία, η Λιθουανία, η Φινλανδία, η Ρουμανία, η Ουγγαρία, η Λετονία, η Βρετανία και η Σλοβακία.

Πηγή: Newsbeast.gr




Οι «τσιγαράδες» που έβαλαν στόχο τους νονούς της Greek Mafia – Η αλυσίδα θανάτων και οι έρευνες

Ακριβά συμβόλαια θανάτου με στόχους «αρχινονούς», πόλεμος μεταξύ εγχώριων και ξενόφερτων γκάνγκστερ για επικράτηση, εκβιασμοί, εμπρησμοί, απειλές και λαθρεμπόριο εκατομμυρίων συνθέτουν το αιματηρό κουβάρι της «νύχτας» την άκρη του οποίου καλούνται να βρούνε τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. που ασχολούνται με τις υποθέσεις του οργανωμένου εγκλήματος.

Τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα των θανάτων ανθρώπων της επονομαζόμενης και Greek Mafia, που ξεκίνησε τον Μάιο του 2017 με τη δολοφονία του Βασίλη Γρίβα έξω από το σχολείο του γιου του στα Γλυκά Νερά, αποτελεί η άγρια εκτέλεση του Βαγγέλη Ζαμπούνη τα ξημερώματα της προηγούμενης Κυριακής στον Νέο Κόσμο.

Εκτέλεση η οποία ενώ στην αρχή θεωρήθηκε από τους ερευνητές ως «απάντηση» από αντίπαλη ομάδα της εγχώριας μαφίας, πλέον εξετάζεται και ως πιθανό «χτύπημα» από αλλοδαπό εγκληματικό δίκτυο λαθρεμπορίου.

Πόλεμος μεταξύ ξένων και εγχώριων γκάνγκστερ 

Σενάριο το οποίο αποκτά υπόσταση έπειτα και από την εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης στην οποία συμμετείχαν οι εκτελεστές δύο εκ των μεγαλύτερων «παικτών» της «νύχτας», των Γιάννη Σκαφτούρου ή αλλιώς «θείου Τζο» και Βασίλη Ρουμπέτη ο οποίος είχε το ψευδώνυμο «Ράμπο». Ο λόγος για σκληρούς ποινικούς οι οποίοι προέρχονται κυρίως από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και, μεταξύ άλλων, φέρονται να δραστηριοποιούνται στο λαθρεμπόριο τσιγάρων. Όπως προέκυψε από την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ., φαίνεται πως τα συμφέροντα των «τσιγαράδων» θίχτηκαν από τις δραστηριότητες της ομάδας Σκαφτούρου και θέλησαν να τον «βγάλουν από τη μέση».

Η δολοφονία του 55χρονου «θείου Τζο» έγινε τον Απρίλιο του 2022 στο εξοχικό του στα Σκούρτα Βοιωτίας. Έναν χρόνο και δύο μήνες μετά, τον Ιούνιο του 2023, έλαβε χώρα στον Πειραιά η εκτέλεση του Βασίλη Ρουμπέτη (στενού συνεργάτη του Σκαφτούρου) καθώς και του κουμπάρου του Δ. Μουζακίτη. Πρόκειται για δύο εγκληματικές ενέργειες που έγιναν από μέλη της ίδιας εγκληματικής ομάδας και ήταν αυτές που άρχισαν να αποκαλύπτουν τόσο τις ταυτότητες όσο και τα κίνητρα τους.

Ένα λοιπόν από τα σενάρια που έχουν μπει στο τραπέζι των αναλύσεων είναι το ενδεχόμενο και η δολοφονία του Βαγγέλη Ζαμπούνη, του επονομαζόμενου και «Ζαμπόν», να έγινε από παρόμοιο ξενόφερτο εγκληματικό δίκτυο ή από εισαγόμενη ομάδα εκτελεστών. Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις αστυνομικών, η εκτέλεση έχει ομοιότητες τόσο με τη δολοφονία Μήτσου στον Γέρακα όσο και με τη δολοφονία ενός Αλβανού ιδιοκτήτη πρατηρίου υγρών καυσίμων που έγινε το 2021 στην Πέτρου Ράλλη.

Το εν λόγω σενάριο ενισχύεται και από το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια ο Βαγγέλης Ζαμπούνης θεωρούνταν ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στον χώρο της νύχτας διαθέτοντας ισχύ, επιρροή και δύναμη. Ως εκ τούτου, και μετά τη δολοφονία Ρουμπέτη που θεωρούνταν ο βασικός ανταγωνιστής του, θα ήταν δύσκολο να αποτελέσει στόχο εγχώριων μαφιόζων λόγω της υψηλής δυναμικής του.

«Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι οι δολοφονίες ανθρώπων της νύχτας που έγιναν τελευταία να μην προήλθαν έπειτα από διαμάχη μεταξύ εγχώριων εγκληματικών ομάδων αλλά να έγιναν από ξένες εγκληματικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται και στη χώρα μας» ανέφεραν σχετικά στο «ΘΕΜΑ» καλά ενημερωμένες πηγές.

Οι έρευνες των Αρχών για τους εκτελεστές Ζαμπούνη αλλά και για τους «εγκεφάλους» της μαφιόζικης εκτέλεσης έχουν επικεντρωθεί στα κινητά του θύματος, στις εικόνες από τις κάμερες που κατέγραψαν την άγρια επίθεση αλλά και σε καταθέσεις μαρτύρων.

Παράλληλα υπό έρευνα έχει τεθεί και το αυτοκίνητο που παράτησαν πίσω τους καμένο οι δράστες, με αστυνομικές πηγές ωστόσο να εκτιμούν πως δύσκολα θα προκύψουν στοιχεία από το εν λόγω όχημα λόγω της καταστροφής που έχει υποστεί.

Οι δολοφονίες που έδειξαν τους «τσιγαράδες»

Και ενώ η έρευνα για τους εκτελεστές και τους ηθικούς αυτουργούς της δολοφονίας Ζαμπούνη βρίσκεται σε εξέλιξη, σημαντικές είναι οι αποκαλύψεις που προέκυψαν από τη σύλληψη των δύο ανδρών που εμπλέκονται στις δολοφονίες Σκαφτούρου και Ρουμπέτη. Και αυτό γιατί καταδείχθηκε με τον πιο αποκαλυπτικό τρόπο ότι στη χώρα μας, εκτός από τις εγχώριες εγκληματικές οργανώσεις, δρουν και δραστηριοποιούνται και ξένες, ιδιαίτερα ισχυρές, οι οποίες, όταν θιχτούν τα συμφέροντά τους, δεν διστάζουν να τα βάλουν ακόμη και με τα μεγαλύτερα «κεφάλια» της Greek Mafia.

Όπως προαναφέρθηκε, τα μέλη της εν λόγω ομάδας προέρχονται κυρίως από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, δραστηριοποιούνται κυρίως στο λαθρεμπόριο τσιγάρων, ενώ πληροφορίες αναφέρουν πως ο αρχηγός τους βρίσκεται στην Ουκρανία.

Οι Αρχές ταυτοποίησαν επτά από αυτούς, ενώ εξετάζεται και η εμπλοκή ακόμη 10 ατόμων. Εκτός των δύο συλληφθέντων, δύο από την ομάδα είναι ήδη έγκλειστοι στις φυλακές Λάρισας και Μαυροβουνίου, δύο διαφεύγουν στο εξωτερικό και ένας εκτιμάται πως βρίσκεται στη χώρα μας και αναζητείται.

Η δράση τους περιλαμβάνει από εκβιασμούς, εμπρησμούς και απειλές μέχρι λαθρεμπόριο και ανθρωποκτονίες, ενώ αποκαλύφθηκε έπειτα από επισταμένη έρευνα του Ανθρωποκτονιών και του Οργανωμένου Εγκλήματος. Παράλληλα καταλυτική ήταν και η συνδρομή των ειδικών ερευνητών της Διεύθυνσης Διαχείρισης και Ανάλυσης Πληροφοριών και του επιστημονικού προσωπικού της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών.

Η αντίστροφη μέτρηση για τον εντοπισμό και τη σύλληψή τους ξεκίνησε έπειτα από τις δολοφονίες του «θείου Τζο» και του «Ράμπο». Μέσα από αποτυπώματα, γενετικό υλικό και ψηφιακά αρχεία οι ερευνητές κατάφεραν να φθάσουν στα ίχνη τους και να τους περάσουν χειροπέδες.

Το πρώτο σημαντικό στοιχείο βρέθηκε στη μηχανή που χρησιμοποίησαν οι δράστες της δολοφονίας του Γιάννη Σκαφτούρου. Μετά την εκτέλεση, οι δράστες αποχώρησαν με μία μηχανή την οποία στη συνέχεια εγκατέλειψαν με αποτέλεσμα να ανευρεθεί από τις Αρχές. Κατά την εξερεύνηση που διενεργήθηκε στη μοτοσικλέτα βρέθηκαν στην μπαταρία τρία τμήματα αποτυπωμάτων που, όπως προέκυψε από την έρευνα, ανήκουν σε έναν εκ των δύο συλληφθέντων. Πρόκειται για στοιχείο που έβαλε την αστυνομική έρευνα σε νέα κατεύθυνση και λειτούργησε καταλυτικά για την εξιχνίαση της υπόθεσης.

Εξίσου σημαντικά ήταν τα ευρήματα που σχετίζονται με τις δολοφονίες των Β. Ρουμπέτη και Δ. Μουζακίτη. Στην υπόθεση αυτή το νήμα άρχισε να ξετυλίγεται έπειτα από τον εντοπισμό ενός κλεμμένου αυτοκινήτου στον Ασπρόπυργο τον Μάιο του 2023.

Μέσα στο αυτοκίνητο εντοπίστηκαν δύο κινητά τηλέφωνα τα οποία και μεταφέρθηκαν στα εγκληματολογικά εργαστήρια για ανάλυση. Από την έρευνα που έγινε σε αυτά εντοπίστηκαν στοιχεία που συνέδεαν τους χρήστες τους με τις δολοφονίες Ρουμπέτη – Μουζακίτη αλλά και με τη δολοφονία Σκαφτούρου.

Τα κινητά είχαν αγοραστεί από την Οδησσό της Ουκρανίας και ενεργοποιήθηκαν στον ελλαδικό χώρο στις 3 Απριλίου του 2023. Στη συνέχεια απενεργοποιήθηκαν στις 23 του ίδιου μήνα.

Όπως διεφάνη από την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ., ο χρήστης των τηλεφώνων είχε συμμετάσχει στην παρακολούθηση του Βασίλη Ρουμπέτη στο πλαίσιο προετοιμασίας της επιχείρησης εξόντωσής του. Αποδείχθηκε συγκεκριμένα πως ένα από τα κινητά είχε βρεθεί ενεργό σε κεραίες κοντά στο σπίτι του Ρουμπέτη στον Κορυδαλλό, στο πατρικό του στη Νίκαια, στο γήπεδο «Καραϊσκάκης» καθώς και στην οδό όπου διατηρούσε το πρατήριο καυσίμων του.

Παράλληλα, τα εν λόγω κινητά ενεργοποίησαν και κεραίες κοντά στο σπίτι ενός ατόμου που είχε θεωρηθεί ύποπτο για συμμετοχή στη δολοφονία Σκαφτούρου. Όπως προέκυψε στη συνέχεια, αποτύπωμα του ίδιου ατόμου -πρόκειται για έναν εκ των δύο συλληφθέντων- είχε βρεθεί και στη μηχανή των εκτελεστών του Σκαφτούρου.

Επιπλέον, εκτός από τα κινητά, στο εν λόγω αυτοκίνητο βρέθηκαν και τα αποτυπώματα δύο μελών της οργάνωσης. Μάλιστα, ένας από αυτούς ταυτοποιήθηκε και ως ένας από τους δράστες της απόπειρας ανθρωποκτονίας ενός 47χρονου από το Ουζμπεκιστάν ο οποίος είχε δεχθεί πυρά ενώ βρισκόταν μέσα στο αυτοκίνητό του στην Πιερία.

Οι βομβιστικές επιθέσεις σε εταιρείες συμφερόντων Σκαφτούρου

Εκτός όμως από ανθρωποκτονίες, τα μέλη της οργάνωσης φέρονται να εμπλέκονται και σε βομβιστικές και εμπρηστικές επιθέσεις που έγιναν σε ένα βενζινάδικο συμφερόντων της οικογένειας Σκαφτούρου και σε μία βιομηχανική αποθήκη στην οποία βρέθηκε εξοπλισμός παρασκευής παράνομων τσιγάρων.

Η επίθεση στο βενζινάδικο έγινε στις 10 Ιουνίου 2023. Τότε, τέσσερα άτομα με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά τους, προσέγγισαν τον υπαίθριο χώρο του πρατηρίου και αφού ακινητοποίησαν με την απειλή όπλων δύο υπαλλήλους, προκάλεσαν πυρκαγιές και εκρήξεις σε σταθμευμένα φορτηγά.

Δείτε φωτογραφίες από τη δράση της οργάνωσης που εμπλέκεται στις δολοφονίες Σκαφτούρου και Ρουμπέτη:

avin1
Φθάνουν στο πρατήριο με παρατεταμένα τα όπλα
avin2
avin4

Μεταξύ των οχημάτων που στοχοποιήθηκαν ήταν και ένα στο εσωτερικό του οποίου ανευρέθηκε ένα μηχάνημα παρασκευής καπνικών προϊόντων. Σύμφωνα μάλιστα με εταιρεία καπνοβιομηχανίας, το εν λόγω μηχάνημα αποτελεί πλήρες σετ μηχανημάτων που απαιτούνται για την παραγωγή και συσκευασία τσιγάρων.

Το δεύτερο χτύπημα έγινε την 16η Ιουνίου 2023 σε βιομηχανική αποθήκη στον Ασπρόπυργο η οποία λειτουργούσε ως παράνομο καπνεργοστάσιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, και αυτή η αποθήκη ελεγχόταν από άτομα του περιβάλλοντος Σκαφτούρου.

Οι κυνικοί διάλογοι

Στο μεταξύαποκαλυπτικοί είναι και οι διάλογοι μεταξύ των μελών της οργάνωσης των εκτελεστών καθώς, σε κάποιους από αυτούς, εξέφραζαν την υπερηφάνεια τους για το γεγονός ότι σκοτώνουν αντιμετωπίζοντας με κυνισμό τα θύματά τους.

Σε διάλογο που κατέγραψαν οι Αρχές, ένας από τους συλληφθέντες συνομιλεί με έναν φίλο του και αναφέρεται σε δολοφονίες που έχει διαπράξει. Ο ίδιος υπερηφανεύεται πως κλέβει και σκοτώνει και όταν ο φίλος του ρωτάει τον 21χρονο πώς αισθάνεται εκείνος απαντάει, «πολύ καλά».

Ακολουθεί ο διάλογος:

21χρονος: Κλέβω, πυροβολάω, σκοτώνω, δύο φορές σκοτώνω.
Φίλος: Εσύ τα κάνεις όλα αυτά, ε;
21χρονος: Ναι εγώ,
Φίλος: Και;
21χρονος: Αυτά.
Φίλος: Πώς αισθάνεσαι;
21χρονος: Πολύ καλά.
Φίλος: Μπράβο, μπράβο.




Περιφερειακή Ενότητα Σερρών | Σύσκεψη των Δημάρχων με στόχο την διαμόρφωση και υλοποίηση Διαδημοτικής Συνεργασίας

Με πρωτοβουλία της Δημάρχου Σερρών Βαρβάρας Μητλιάγκα, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 19 Ιανουαρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου, σύσκεψη των Δημάρχων της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, με στόχο την διαμόρφωση και υλοποίηση Διαδημοτικής Συνεργασίας, ώστε η συλλογική προσπάθεια να δώσει λύσεις για την κάλυψη των αναγκών και της εύρυθμης λειτουργίας των Υπηρεσιών Δόμησης (Υ.ΔΟΜ) των Δήμων της ΠΕ Σερρών.

Ανοίγοντας την συζήτηση η κα Μητλιάγκα, έδωσε τόσο το στίγμα της σύσκεψης, όσο και την εκφρασμένη βούληση του Δήμου Σερρών, ως Μητροπολιτικού Δήμου της ΠΕ Σερρών, να συμπαρασταθεί με τις υπηρεσίες του και να παρέχει τεχνογνωσία στους υπόλοιπους Δήμους σε θέματα των Υπηρεσιών Δόμησης.

,Ξεκαθάρισε πως για να γίνει αυτό θα πρέπει να διαμορφωθεί μια Διαδημοτική Συνεργασία, που θα πρέπει την συμμετοχή σε αυτή, να εγκρίνουν τα Δημοτικά Συμβούλια των ενδιαφερομένων περιφερειακών Δήμων και παράλληλα οι Δήμοι που θα συνάψουν Διαδημοτική Συνεργασία να συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία του φορέα αυτού με έναν πτυχιούχο Μηχανικό.

Επίσης η Δήμαρχος Βαρβάρα Μητλιάγκα τόνισε προς άρση κάθε δισταγμού, πως ο Μηχανικός του κάθε Δήμου, θα επιλαμβάνεται πρωτίστως τους φακέλους προς διευθέτηση του οικείου του Δήμου και αν δεν υπάρχει άμεση ανάγκη θα συνεργάζεται για την επίλυση προβλημάτων των όμορων Δήμων κ.ό.κ

Ακολούθησε αναλυτική συζήτηση, με τους Δημάρχους να καταθέτουν τις απόψεις τους σχετικά με την λειτουργία της Διαδημοτικής Συνεργασίας, τους προβληματισμούς τους και τις προτάσεις τους, ενώ κοινός παρονομαστής όλων των τοποθετήσεών τους ήταν η αποδοχή της εισήγησης της κας Μητλιάγκα, δηλαδή να προχωρήσει ο σχεδιασμός για Διαδημοτική Συνεργασία και να συμβάλουν στην στελέχωση του φορέα αυτού.




Ένωση Κυριών Δράμας | Δράσεις συμβουλευτικής με στόχο την καλή ψυχική υγεία των ωφελουμένων

Με επίσκεψη στο Σαντιρβάν Τζαμί ξεκίνησε η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. τις οι δράσεις των ομάδων συμβουλευτικής, με σκοπό την πνευματική και ψυχική καλλιέργεια των ωφελουμένων.

Συγκεκριμένα την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου, οι συμμετέχοντες των ομάδων συμβουλευτικής της Ένωσης Κυριών Δράμας-ΣΑΦ, επισκέφτηκαν την έκθεση με θέμα «Αυτοκρατορική Κίνα», η οποία φιλοξενείται στο κτήριο ‘’Σαντιρβάν’’ της πόλης. Οι  ομάδες ξεναγήθηκαν στον χώρο και στην ιστορία του κτηρίου, μέσα από μια προσωπική ξενάγηση από την υπεύθυνη της έκθεσης. Η έκθεση, η οποία έχει έλθει στην Δράμα από το Μουσείο Μπενάκη, αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία για τους ωφελούμενους της ΕΚΔ-ΣΑΦ, οι οποίοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τα εκθέματα.

Στο πλαίσιο των ίδιων ομάδων Συμβουλευτικής, η ΕΚΔ-ΣΑΦ συνεχίζει να διοργανώνει δράσεις και να διεγείρει την πνευματική, ψυχολογική και κοινωνική ανάπτυξη των ωφελουμένων της, πραγματοποιώντας εβδομαδιαίως της συναντήσεις των ομάδων της, καθώς και πλήθος άλλων εκδηλώσεων. Η ΕΚΔ-ΣΑΦ πρόκειται να συνεχίσει την εβδομαδιαία παροχή Συμβουλευτικής και ψυχαγωγικής δράσης των ωφελουμένων, προσκαλώντας ακόμα περισσότερους ανθρώπους να συμμετάσχουν και να επωφεληθούν από τα προγράμματα και τις παροχές της.




Επιχείρηση αντιστροφής κλίματος για τα ομόφυλα ζευγάρια | Οι κυβερνητικές επιδιώξεις με στόχο την ψήφιση του νομοσχεδίου

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πρωθυπουργός της Ελλάδας, στη συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ, ανακοίνωσε την πρόθεσή του να εισαγάγει ένα προοδευτικό νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε, ο πρωθυπουργός επιδιώκει να καταργήσει τις διακρίσεις και να εδραιώσει την αρχή της ισότητας. Ορισμένα κύρια σημεία του προτεινόμενου νομοσχεδίου περιλαμβάνουν:

  1. Ισότητα στον Πολιτικό Γάμο: Η πρόταση περιλαμβάνει τη θέσπιση ισότητας στον πολιτικό γάμο, επιτρέποντας τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών.
  2. Υιοθεσία: Αν και δεν προβλέπεται η δυνατότητα απόκτησης παιδιού από ομόφυλα ζευγάρια μέσω παρένθετης μητέρας, προτείνεται η δυνατότητα υιοθεσίας.
  3. Αναγνώριση Παιδιών: Τα παιδιά που γεννήθηκαν στο εξωτερικό από ομόφυλα ζευγάρια θα αναγνωρίζονται.
  4. Απόρριψη Έννοιας “Γονέας 1 και Γονέας 2”: Δεν αναγνωρίζεται το σχήμα “Γονέας 1 και Γονέας 2,” υποδηλώνοντας μια πιο παραδοσιακή προσέγγιση στην καταγραφή των γονιών.

Η επικείμενη υποβολή του νομοσχεδίου στη Βουλή θα καθορίσει τη συζήτηση και την αποδοχή του στην ελληνική κοινωνία. Επιπλέον, ο πρωθυπουργός εκφράζει την προσδοκία για συνεργασία και συναίνεση από διάφορα πολιτικά κομμάτια, καθώς και αναμένεται να αντιμετωπίσει τις αντιδράσεις και τις απόψεις της Εκκλησίας.




Δεντροφύτευση στο Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης με στόχο τα 3 δισεκατομμύρια δέντρα στην Ευρώπη έως το 2030

Την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου, το Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης, στο πλαίσιο του προγράμματος “Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου”, πραγματοποίησε δράση δεντροφύτευσης στο σχολικό του περιβάλλον. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στην καμπάνια “3 Billion Trees,” η οποία στοχεύει στη φύτευση τριών δισεκατομμυρίων δέντρων έως το 2030. Καταχωρήθηκαν 12 δέντρα στον ψηφιακό χάρτη της εφαρμογής Map My Tree.

Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τους μαθητές του τμήματος Γεωπόνων του ΕΠΑΛ Χρυσούπολης, ενώ τα φυτά που χρησιμοποιήθηκαν προσφέρθηκαν από το δασονομείο Χρυσούπολης. Με αυτήν την πρωτοβουλία, το σχολείο συμβάλλει στον στόχο της φύτευσης νέων δέντρων για την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.




Μάκης Παπαδόπουλος: «Με τον Δάνη (Δανιήλ) Τσιγαρατζόγλου ενισχύουμε την ομάδα μας, με στόχο να κάνουμε την Καβάλα “Έξυπνο Δήμο”!»

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των υποψηφίων του ΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ τον Δάνη (Δανιήλ) Τσιγαρατζόγλου, Μηχανολόγο-Μηχανικό

Ο Δάνης (Δανιήλ) Τσιγαρατζόγλου γεννήθηκε το 1996 και είναι γιός του Νικολάου Τσιγαρατζόγλου, δικηγόρου, και της Αναστασίας Μαχιά, δικηγόρου-εκπαιδευτικού. Μεγάλωσε στην Καβάλα και φοίτησε στο 10ο Δημοτικό, 4ο Γυμνάσιο (Ζουμπουλάκειο) και 1ο Γενικό Λύκειο Καβάλας.

Συμμετείχε και διακρίθηκε επανειλημμένα τόσο σε σχολικό όσο και σε Πανελλήνιο επίπεδο μέσω διαγωνισμών (Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Euroscola, Βουλή των Εφήβων, ΠΔΒ κ.ά.).

Έπειτα, συνέχισε τις σπουδές του στην Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης ως Μηχανολόγος-Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης, συμμετέχοντας παράλληλα σε ερευνητικές ομάδες, εμβαθύνοντας στη λειτουργία των Η/Υ, τον δυναμικό προγραμματισμό και τα πληροφοριακά συστήματα.

Ταυτόχρονα, ασχολείται με τη συγγραφή του πρώτου του βιβλίου (αστυνομικό μυθιστόρημα), ενώ συμμετέχει σε ομάδες βιντεοπαιχνιδιών παγκόσμιας εμβέλειας με νικηφόρα δράση και κατάκτηση σημαντικών επάθλων.

Θέλω να ευχαριστήσω και προσωπικά τον Δάνη (Δανιήλ) Τσιγαρατζόγλου για την εμπιστοσύνη που δείχνει σε εμένα και την παράταξή μας, αλλά και για την απόφασή του να δώσει μαζί μας τη “μάχη” των δημοτικών εκλογών του 2023.

 




Μάκης Παπαδόπουλος: «Με τη Μαρία Παπανικολάου θα υπηρετήσουμε με ουσία τον στόχο της τουριστικής ανάπτυξης του Δήμου μας»

Καλωσορίζουμε στην ομάδα των υποψηφίων του ΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ τη Μαρία Παπανικολάου, ελεύθερη επαγγελματία, ιδιοκτήτρια της Σχολής Μαγειρικής “La Maison de Gourmet”

Η Μαρία Παπανικολάου γεννήθηκε το 1968 στην Καβάλα. Από το 1992 διδάσκει γαλλικά κάνοντας παράλληλα μεταφράσεις, διερμηνείες και εδώ και στο Παρίσι όπου έζησε κάποια χρόνια. Από το 2006 δημιούργησε τη Σχολή Μαγειρικής “La Maison de Gourmet”, που εκπαιδεύει και μετεκπαιδεύει μάγειρες και ζαχαροπλάστες, σε συνεργασία με μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα.

Όλα αυτά τα χρόνια συμμετείχε με τη Σχολή της στη διοργάνωση αναρίθμητων εκδηλώσεων με σκοπό να αναδείξουμε ως Δήμος τις γεύσεις, το φαγητό, τα τοπικά προϊόντα της Καβάλας, σε συνεργασία με τους πολιτιστικούς συλλόγους μας, τον Δήμο Καβάλας και τη ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ, το Επιμελητήριο, την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

Θέλω να ευχαριστήσω τη Μαρία Παπανικολάου για την τιμή που μας κάνει να συστρατευτεί με την παράταξή μας στις δημοτικές εκλογές του Οκτωβρίου.

Η κοινή μας αγάπη για την Καβάλα μας είναι η “εγγύηση” και η δέσμευση τόσο η δική μου όσο και της Μαρίας Παπανικολάου ότι θα υπηρετήσουμε με συνέπεια και ουσία τη δημιουργία δυναμικών σχέσεων του Δήμου μας με τους επαγγελματίες και τους φορείς του Τουρισμού, την προώθηση του τουριστικού προϊόντος μας στα παγκόσμια δίκτυα Τουρισμού, τη βελτίωση και αναβάθμιση των υποδομών μας, την οικονομική “άνθηση” των τουριστικών επιχειρήσεων και επαγγελματιών του τόπου μας και φυσικά τον στόχο μας να δημιουργήσουμε δουλειές για τον κόσμο και έσοδα για τον Δήμο Καβάλας.




Γ. Οικονόμου: Η ΕΛ.ΑΣ. προσφέρει σημαντικό και πολύπλευρο έργο και έχουμε στόχο να την κάνουμε πιο αποτελεσματική και οργανωμένη

Κύρια σημεία της συνέντευξη του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννη Οικονόμου, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και τον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά.

Οι αστυνομικοί στην πρώτη γραμμή του μετώπου στην Αλεξανδρούπολη και τον Έβρο για την προστασία και την ασφάλεια των πολιτών

Οι αστυνομικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, όπως πάντοτε, όταν χρειάζεται να συνδράμουν την κοινωνία και την Πολιτεία σε όλες τις δραστηριότητες προστασίας της κοινωνίας και επιβολής του νόμου. Βοήθησαν σε εκκενώσεις, σε μια πολύ δύσκολη βραδιά και ημέρα για την Αλεξανδρούπολη.

Είδαμε να βοηθούν οι αστυνομικοί τους ανθρώπους να φύγουν, να μεταφερθούν με ασφάλεια, διότι πάντοτε προτεραιότητα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής και στη συνέχεια των δημόσιων υποδομών και της περιουσίας.

Σε συνεργασία με την Πυροσβεστική και την Αυτοδιοίκηση, οι Αξιωματικοί, οι άντρες και οι γυναίκες της ΕΛ.ΑΣ., ήταν σε συνεχή επικοινωνία με το επιτελείο, με το Κέντρο Επιχειρήσεων εδώ στην Αθήνα, έτσι ώστε να συμβάλουμε και να συνδράμουμε προκειμένου με ασφάλεια να απομακρυνθούν οι πολίτες από τις εστίες του κινδύνου στη μάχη αντιμετώπισης πυρκαγιάς.

Στον Έβρο οι Έλληνες αστυνομικοί και συνοριοφύλακες την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου απέτρεψαν περίπου 900 παράτυπες εισόδους μεταναστών ημερησίως

Στον Έβρο, πριν από λίγες μέρες, την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, οι Έλληνες αστυνομικοί, μαζί με τους συνοριοφύλακες, απέτρεπαν περίπου 900 παράνομες εισόδους ημερησίως παράτυπων μεταναστών.

Την περίοδο που η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών ξεκουραζόταν, έκανε τις διακοπές της -και σωστά- 14, 15, 16 και 17 Αυγούστου, η ΕΛ.ΑΣ. στον Έβρο είχε 900 αποτροπές την ημέρα.

Είχε 30 συλλήψεις λαθροδιακινητών σε όλη την ελληνική επικράτεια, δίνει την μάχη στον Φράχτη και σε όλη την περιοχή του Έβρου για να θωρακίσει τα σύνορα μας, τα σύνορα της Ευρώπης, να αποτρέψει παράνομες εισόδους και ταυτόχρονα -όπου της ζητηθεί- να προστρέξει για να βοηθήσει ανθρώπους που ενδεχομένως χρειάζονται βοήθεια.

Αυτή είναι η ΕΛ.ΑΣ. και έχει τη σημασία του να αναδεικνύεται με αληθινά γεγονότα. Είναι η ΕΛ.ΑΣ. που δίνει τη μάχη να μεταφέρει ανθρώπους από τις φλόγες σε ασφαλή σημεία, την ίδια στιγμή που δίνει τη μάχη να προστατέψει τα σύνορα μας, την ίδια στιγμή που είναι στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης του οργανωμένου εγκλήματος. Αυτή είναι η ΕΛ.ΑΣ.

Δεν είμαστε εδώ για να κρύβουμε τα λάθη κάτω από το χαλί. Είμαστε εδώ, και είμαι εδώ προσωπικά, για να αποδίδουμε με δικαιοσύνη και αποφασιστικότητα, να αναδεικνύουμε τις ευθύνες, τις αδυναμίες και να βελτιωνόμαστε συνεχώς.

Την απαξίωση και τις γενικεύσεις δεν τις θέλουμε. Ταυτόχρονα, δεν θέλουμε αυτή την τεράστια αστοχία διαχείρισης μιας υπόθεσης, που ήταν απολύτως στα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ., με την αλυσίδα λαθών σε μια σειρά από επίπεδα για τα οποία σε πρώτη φάση αποδόθηκαν ευθύνες και θα συνεχίσουν να αποδίδονται με βάση την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύντομα, όχι στο διηνεκές. Σύντομα, είμαστε εδώ για να δούμε ποιος έφταιξε, τι έφτιαξε, να αποδώσουμε τις ευθύνες και να διορθώσουμε τις διαδικασίες, για να μην έχουμε πάλι τέτοιου είδους αστοχίες, οι οποίες δεν τιμούν ούτε την Αστυνομία και βρίσκονται πολύ μακριά από τα επιχειρησιακά της στάνταρ.

Προφανώς, η έρευνα συνεχίζεται και έχουν κληθεί συγκεκριμένοι άνθρωποι που εμπλέκονται σε όλη αυτή την αλυσίδα της υπόθεσης να καταθέσουν τις απόψεις τους. Πολύ σύντομα θα έχουμε και επιπλέον απόδοση ευθυνών, εκεί που υπάρχουν.

Έχει αποδείξει πολλές φορές η Κυβέρνηση αυτή ότι δεν κρύβει τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Ούτε ουσιαστικά, ούτε επικοινωνιακά, κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Αυτό ήταν κάτι ανεπίτρεπτο, που δεν έπρεπε να συμβεί και αυτό που ο κόσμος ζητά, θα γίνει: ανάδειξη των προβλημάτων και απόδοση των ευθυνών με αποφασιστικότητα και δικαιοσύνη.

Υπήρχε μία αλυσίδα λαθών, μία λαθεμένη διαχείριση της πληροφορίας, λάθη σε επιχειρησιακό επίπεδο. Όλα αυτά, με ψυχραιμία, δικαιοσύνη, μεθοδικότητα, τα διερευνούμε και πολύ σύντομα θα υπάρχει απόδοση των ευθυνών.

Δεν υπάρχει περίπτωση οι ευθύνες να μην αποδοθούν εκεί που πραγματικά ανήκουν -επαναλαμβάνω- με αποφασιστικότητα και δικαιοσύνη. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην διδασκόμαστε από κάθε αδυναμία, έτσι ώστε να μην επιτρέψουμε ποτέ ξανά η αδράνεια, η πλημμέλεια, τα λάθη να εκθέσουν την Ελληνική Αστυνομία και τη χώρα με τέτοιο τρόπο.

Όπως επίσης -και γιατί και αυτό έχει τη σημασία του- δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε τη γενικότερη απαξίωση και ισοπέδωση της Ελληνικής Αστυνομίας, των ανωτάτων Αξιωματικών των ανώτερων Αξιωματικών, των ανδρών και γυναικών που βρίσκονται στο πεδίο, γιατί προσφέρουν πολύτιμη υπηρεσία στην Πολιτεία και στην Πατρίδα συνεχώς. Είναι η ίδια Αστυνομία που εκείνο το βράδυ συνέλαβε σκληρούς κακοποιούς.

Μιλάμε για συμμορίες, για εγκληματικές οργανώσεις, για ανθρώπους που διασυνδέονται με το οργανωμένο έγκλημα, που διασυνδέονται με ακραίες εξτρεμιστικές οργανώσεις, νεοναζί, μιλάμε για χαρακτηριστικά που έχει αποκτήσει η οπαδική βία που είναι πολύ μακριά από τις καθιερωμένες εικόνες που έχει κάποιος στο μυαλό του.

Για αυτό ακριβώς πρέπει να είναι πολυσχιδής η δράση μας απέναντι στην αντιμετώπιση αυτής της εγκληματικής συμπεριφοράς, να αναβαθμίσει και η ελληνική Πολιτεία το νομοθετικό της πλαίσιο. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα μετά τη δολοφονία του Άλκη Καμπανού, που επέτρεψαν να μπουν φυλακή οι ένοχοι.

Στην αθλητική νομοθεσία κάναμε σημαντικές παρεμβάσεις, που όμως χρειάζονται διόρθωση, εμπλουτισμό, ενίσχυση και αυτή είναι η κατεύθυνση του Πρωθυπουργού. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε αποφασιστικά,  να κλείνουμε τα «παραθυράκια» που εκμεταλλεύονται κάποιοι και δημιουργούν αυτού του είδους τα άθλια φαινόμενα και τις άθλιες συμπεριφορές.

Η μάχη δεν είναι μόνο έξω από τις θύρες, είναι και στις γειτονιές που κάθονται άνθρωποι και πίνουν καφέ και πηγαίνουν και τους ρωτάνε τι ομάδα είσαι και από αυτό μπορούν να ξεκινήσουν περάσεις περιπέτειες. Η μάχη είναι στο Διαδίκτυο με το ηλεκτρονικό έγκλημα. Είναι σε συνεργασία με τις υπηρεσίες καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος. Η μάχη είναι ολιστική και θα τη δώσουμε σε όλα τα επίπεδα, πρέπει να δοθεί και στη διαμόρφωση και τη διάπλαση της κουλτούρας και του χαρακτήρα όλων αυτών των παιδιών σε όλα τα επίπεδα.

Είμαστε δίπλα στους αστυνομικούς, ξέρουμε τον αγώνα που δίνουν, αλλά ταυτόχρονα ξέρουμε και τις απαιτήσεις της κοινωνίας και όλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι θα κρινόμαστε από την αποτελεσματικότητα της δουλειάς μας σε όλα τα επίπεδα: στο επιτελικό, στη διαχείριση, στο σχεδιασμό και στο επιχειρησιακό πεδίο.

Είναι μία υπόθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη, που αγγίζει ευαίσθητες χορδές γιατί χάθηκε ένας νέος άνθρωπος, πρέπει να περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις την πρόοδο των εγκληματολογικών ερευνών. Όλα αυτά θέλουν το χρόνο τους γιατί δεν είναι απλές διαδικασίες. Θα εξαντληθεί κάθε δυνατότητα που υπάρχει και θα αξιοποιηθεί ό,τι στοιχείο υπάρχει.

Μετά την τραγική διαχείριση της περασμένης Δευτέρας, η Ελληνική Αστυνομία είχε να διαχειριστεί μέσα σε λίγες μέρες τον αγώνα του Παναθηναϊκού με τη Μαρσέιγ, του Ολυμπιακού με την Γκενκ, σε ένα ιδιαίτερο φορτισμένο περιβάλλον, στη συνέχεια το τελικό του Ευρωπαϊκού Σούπερ Καπ.

Σε μία ιδιαίτερα φορτισμένη ατμόσφαιρα, με φημολογίες στο διαδίκτυο, με πληροφορίες της Ασφάλειας για συγκρούσεις, για ραντεβού, για ετοιμασίες και απέδειξε ότι, όταν δουλεύει σωστά, μεθοδικά, αναλύει τις πληροφορίες και σχεδιάζει όπως πρέπει έχουμε αποτέλεσμα. Να έχουμε τη συνολική εικόνα.

Δεν κρύβουμε την αλήθεια και δεν εξιδανικεύουμε τα πράγματα από την μία, αλλά δεν ισοπεδώνουμε και μηδενίζουμε από την άλλη. Η Ελληνική Αστυνομία είναι παντού. Η Ελληνική Αστυνομία είναι στις παραλίες που καταλαμβάνουν παράνομους χώρους οι ομπρέλες, τα καθίσματα, όπου το κράτος πρέπει να επιβάλει το νόμο. Είναι ακόμα και σε μία σειρά γραφειοκρατικές διαδικασίες, θα είναι και έξω από τα γήπεδα για τους ελέγχους.

Δεν έχουμε μέτωπο με τους ανθρώπους που αγαπούν την ομάδα τους και πηγαίνουν με πάθος να υποστηρίξουν, να φωνάξουν, να εκτονωθούν, να διασκεδάσουν. Έχουμε ανοικτό μέτωπο με τις εγκληματικές οργανώσεις που δηλητηριάζουν ένα από τα λαοφιλέστερα αθλήματα στο κόσμο, όχι μόνο στην Ελλάδα.

Η μάχη δεν θα σταματήσει μέχρι να τελειώσει. Δεν είναι εύκολο και θέλουμε την κοινωνία σύμμαχο, θέλουμε τις ΠΑΕ συμμάχους. Δεν είναι μια μάχη μόνο έξω από τα γήπεδα. Είναι μια μάχη που πρέπει να δοθεί στις γειτονιές. Η Ελληνική Αστυνομία θα κάνει αυτό που πρέπει.

Νομοθετικά, η Πολιτεία θα κάνει πιο αυστηρό το νομοθετικό πλαίσιο, θα κλείσει «παράθυρα». Θέλουμε όμως την συνέργεια και τη συνεργασία όλων, χωρίς εκπτώσεις και χωρίς συμβιβασμούς. Όσος χρόνος και αν χρειαστεί, θα είμαστε στην πρώτη γραμμή για να κάνουμε αυτό που πρέπει.Θέλω να είμαι παρά πολύ προσεκτικός στο δημόσιο λόγο μου σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης.

Όποιες κινήσεις γίνονται με βάση αποφάσεις και εντάλματα  που εκδίδει η Ανακρίτρια και η Δικαιοσύνη, στη βάση στοιχείων που αναλύονται συνεχώς. Η υπόθεση αυτή δεν υπάρχει περίπτωση να κλείσει προτού εξετασθεί και η τελευταία ένδειξη, όπως προκύπτει από την ροή των πληροφοριών, είτε από οπτικό υλικό. Αξιολογούν οι Αρχές ό,τι υλικό έρχεται στη διάθεση τους και βεβαίως έχουμε και τα κινητά τηλέφωνα, που έχουν κατασχεθεί και που θα αρχίσει σιγά-σιγά και η επεξεργασία δεδομένων και εκεί.

Όταν λέμε ότι θέλουμε μία Αστυνομία περισσότερο αποτελεσματική, να βελτιώσουμε πράγματα, να αναδιοργανωθούμε σε μία σειρά από θεματικά πεδία που χρειάζεται να είμαστε ακόμη πιο αποτελεσματικοί, να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο στον εκσυγχρονισμό στην τεχνολογία στην αναμόρφωση διαδικασιών και δομών -που αναδείχθηκε η αδυναμία τους με τραγικό τρόπο και στο συγκεκριμένο περιστατικό- σημαίνει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αδρανήσουμε ή να κάνουμε τον οποιοδήποτε συμβιβασμό.

Για τις νέες ταυτότητες

Σεβόμαστε τις ευαισθησίες και τα δικαιώματα του καθενός, αλλά πρέπει να λέμε τα  πράγματα  με το όνομα τους. Οι καινούργιες ταυτότητες δεν έχουν τίποτα το εξωγήινο, το αντιχριστιανικό, το δαιμονισμένο. Είναι το «όχημα» για να προσαρμοστεί η Ελλάδα στις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου, να μπορούμε να ταξιδεύουμε με ασφάλεια, να είμαστε συμβατοί στις υποχρεώσεις μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στον κόσμο ολόκληρο.

Αυτοί που δηλητηριάζουν τα μυαλά των ανθρώπων, οφείλουν να ξέρουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται στον 21ο αιώνα. Η πίστη, ο σεβασμός, οι ευαισθησίες είναι εσωτερικά ζητήματα του καθενός και δεν τίθενται στηνπαραμικρή διακινδύνευση με την ανάγκη προσαρμογής στις απαιτήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Πάρα πολύ σύντομα, από τα μέσα Σεπτεμβρίου και μετά, πιστεύω ότι θα είμαστε στη θέση να μπορούμε να χορηγούμε στο κόσμο τις καινούργιες ταυτότητες με τις προδιαγραφές ασφάλειας που οφείλουμε να έχουμε για όλους. Η ανθρωπότητα πέρασε τον Διαφωτισμό και η Ελλάδα βρίσκεται στον 21ο αιώνα.

Εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στα ζητήματα της καθημερινότητας

Αναδεικνύεται ένα δεύτερο μεγάλο ζήτημα, που είναι και ένα προσωπικό μου στοίχημα και μία πρόκληση για την Κυβέρνηση.

Η εντατικοποίηση και η μεγαλύτερη πυκνότητα της εμφάνισης της Αστυνομίας στις γειτονιές και της Αθήνας, αλλά και των υπολοίπων πόλεων, η ακόμα μεγαλύτερη εγρήγορση και αποτελεσματικότητα απέναντι στην εγκληματικότητα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες πολίτες στην καθημερινότητά τους, η πυκνότερη παρουσία σε ό,τι αφορά σε δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με τη Τροχαία.

Η πολύ μεγάλη δουλειά που πρέπει να κάνουμε στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας. Φέτος τα νούμερα από ανθρώπουςπου χάθηκαν από ατυχήματα και δυστυχήματα είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικά.

Εκτός από την βαριά εγκληματικότητα, υπάρχουν μία σειρά από πράγματα που απασχολούν τον πολίτη στην καθημερινότητα του -στην Περιφέρεια και στην Αθήνα- σε ό,τι αφορά στην οδική ασφάλεια.

Οφείλουμε να είμαστε ακόμη πιο  αποτελεσματικοί, διορθώνοντας τις αδυναμίες, αξιοποιώντας ακόμη καλύτερα το υπάρχον δυναμικό με κινήσεις αναδιοργάνωσης, αναπροσανατολισμού δυνάμεων -όπου και όπως χρειάζεται- για να εμπεδωθεί ακόμη μεγαλύτερο αίσθημα προστασίας και ασφάλειας και ποιότητας ζωής στην ελληνική κοινωνία.