Μακάριος Λαζαρίδης: Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών

Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Άρση περιορισμών για την εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους εκλογέων εξωτερικού

Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.

Κυρία και Κύριε Υπουργέ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Είναι μια σημαντική ημέρα η σημερινή, 49 χρόνια μετά την πτώση της Χούντας και την αποκατάσταση της Δημοκρατίας από τον αείμνηστο Εθνάρχη, Κωνσταντίνο Καραμανλή και τον ελληνικό λαό. Μια σημαντική μέρα, καθώς η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών,η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας καιεν τέλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αποκαθιστούν μια αδικία ετών απέναντι στον απανταχού Ελληνισμό.

Με το σχέδιο νόμου που συζητούμε, δίνεται η δυνατότητα στους αποδήμους Έλληνες να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα από τον τόπο της διαμονής τους, χωρίς τους περιορισμούς του παρελθόντος.

Πρωτίστως, όμως, μας δίνεται η δυνατότητα να ακούμε εδώ στη μητέρα πατρίδα τη φωνή τους δυνατά.

Πρόκειται για μία εκκρεμότητα σχεδόν μισού αιώνα που επιτέλους ήρθε ο καιρός να διευθετηθεί, σε εφαρμογή του άρθρου 51 του Συντάγματος.

Έφτασε η στιγμή, στη χώρα που καθιέρωσε την καθολική ψηφοφορία πριν από 159 χρόνια, τα αδέλφια μας που είναι μόνιμοι κάτοικοι του εξωτερικού ή απλώς συμβαίνει να βρίσκονται στο εξωτερικό κατά την ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών και είναι εγγεγραμμένα στους εκλογικούς καταλόγους, να έχουν την επιλογή να πράξουν το αυτονόητο: να συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία.

Και προς αποκατάσταση της αλήθειας, γιατί πολλά λέγονται, δεν δίνεται δικαίωμα ψήφου σε καινούργιους ψηφοφόρους ούτε φυσικά επιχειρείται αλλοίωση του εκλογικού αποτελέσματος.Είναι πολίτες που έχουν ήδη δικαίωμα ψήφου και οι οποίοι, αν έρχονταν στην Ελλάδα την ημέρα των εκλογών, θα ψήφιζαν κανονικά.

Πρακτικά, μιλάμε για μια διευκόλυνση αυτών των ανθρώπων, που δεν έχουν τη δυνατότητα να έρθουν στην πατρίδα για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα και πλέον θα μπορούν να το κάνουν από εκεί που ζουν ή βρίσκονται περιστασιακά.

Σήμερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ήρθε η ώρα η καθεμιά και ο καθένας μας εδώ μέσα να αναλάβει τις ευθύνες του, να αναμετρηθεί με το μπόι του.

Κατά τη σημαντική ψηφοφορία που θα ακολουθήσει, θα αποδειχθεί ποιοι είναι οι πατριώτες στην πράξη και ποιοι οι πατριώτες–γιαλαντζί, που πωλούν δήθεν πατριωτισμό για μικροκομματικά οφέλη.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, του Κ.Κ.Ε. και της Ελληνικής Λύσης.

Ειλικρινά θα ήθελα να το σκεφθείτε διπλά και τριπλά και να αναθεωρήσετε τη στάση που κρατήσατε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Είναι εξόχως εθνικό, είναι εθνικό χρέος να περάσει αυτό το νομοσχέδιο με τις ψήφους και των 300 βουλευτών.

Άλλωστε κανείς μας δεν έχει λόγο να φοβάται τους Έλληνες απανταχού της γης.

Διότι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, η ψήφος των ομογενών μας δεν είναι ούτε «σπόρος εθνικού διχασμού», ούτε μέσω αυτής «θα εκλέγεται άλλος πρωθυπουργός από αυτόν που ψήφισε ο Ελληνικός λαός», ούτε «είναι προς όφελος της ακροδεξιάς», όπως στελέχη σας έχουν αναφέρει φτάνοντας στο σημείο να χαρακτηρίζουν ακροδεξιούς τους συμπολίτες μας που ζουν εκτός Ελλάδας.

Διότι, κυρίες και κύριοι του Κ.Κ.Ε., η ψήφος των ομογενών μας δεν είναι ούτε τυχοδιωκτική, ούτε οδηγεί σε επικινδύνους δρόμους, όπως ανέφερε ο εισηγητής σας στην Επιτροπή.

Διότι, κυρίες και κύριοι της Ελληνικής Λύσης και των Σπαρτιατών, που σας βλέπω διαρκώς με ένα άγχος για το ποιος από τους δύο σας θα εμφανιστεί περισσότεροως ιεροκήρυκας του πατριωτισμού, η ψήφος των ομογενώνδεν προσφέρεται για μικροκομματικά παιχνίδια, όταν μάλιστα το 2021, εσείς της Ελληνικής Λύσης, είχατε ψηφίσει την ίδια διάταξη νόμου χωρίς ναι, μεν, αλλά!

Ας συνεννοηθούμε επιτέλους!

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει διαχωρισμός του συγκεκριμένου ζητήματος ως δεξιού, κεντρώου ή αριστερού. Είναι μόνο θέμα σεβασμού στον οικουμενικό ελληνισμό, που μας κάνει περήφανους στα πέρατα της γης.

Η εν λόγω νομοθετική παρέμβαση θα ενώσει τους Έλληνες όλης της γης και θέλω να πιστεύω ότι κανείς από εμάς εδώ μέσα δεν είναι εν τέλει αντίθετος.

Το δικαίωμά τους να συμμετέχουν στις εκλογές είναι ύψιστο ζήτημα σεβασμού στην ίδια μας τη Δημοκρατία.

Ας το λάβουμε υπόψιν μας και ας πράξουμε το εύλογο, το ηθικά πρέπον.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές.

Ο Απόδημος Ελληνισμός,ο μεγαλύτερος πρεσβευτής της μητέρας – πατρίδας στο εξωτερικό, βρέθηκε δίπλα της σε κρίσιμες ώρες. Αντίθετα, η ελληνική Πολιτεία δεν ανταπέδωσε, σε αντίστοιχεςπεριπτώσεις.

Οι Έλληνες του εξωτερικού είναι η ψυχή και η φωνή της χώρας έξω από τα σύνορά της. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να τους θεωρεί Έλληνες δεύτερης κατηγορίας, ούτε λιγότερο Έλληνες σε σχέση με αυτούς που ζουν εδώ.

Οι απόδημοί μας είναι υπεράνω ιδεολογικών και κομματικών αποχρώσεων. Οφείλουμε να είμαστε στο πλευρό τους και να τους αντιμετωπίζουμε με την αρμόζουσα σοβαρότητα και ευθύνη.

Και οι ίδιοι, άλλωστε, το επιθυμούν διακαώς. Μόνο τις τελευταίες ημέρες, πλήθος ψηφισμάτων και δηλώσεων ομογενειακών οργανώσεων που εκπροσωπούν πάνω από 600.000 Έλληνες του εξωτερικού, είδαν το φως της δημοσιότητας και στηρίζουν την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για άρση όλων των περιορισμών στην άσκηση του δικαιώματος ψήφου από το εξωτερικό.

Οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες, ώστε μετά το πρώτο βήμα που κάναμε πριν από τέσσερα χρόνια, να γίνει τώρα το επόμενο.

Θεωρώ επιβεβλημένο, σεβόμενοι αυτούς τους ανθρώπους, να τους δώσουμε τη δυνατότητα να διατηρήσουν ισχυρούς τους δεσμούς με την πατρίδα, να είναι δυνατή η φωνή τους και να αισθανθούν και σε αυτήν την περίπτωση περήφανοι ως Έλληνες.

Το δικαιούνται και το αξίζουν.

Σας ευχαριστώ πολύ!




Χωρις λόγια στην Καβάλα…

(Η Φωτογραφία είναι από την διαδικτυακή ομάδα ΠΑΓΙΔΕΣ ΠΕΖΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ)




Πολιτική αντιπαράθεση για τις πυρκαγιές στην χώρα

Αντιπαράθεση προκαλεί το θέμα των πυρκαγιών, στο οποίο έχουν τοποθετηθεί οι πολιτικοί αρχηγοί από το βήμα της Βουλής. «Είμαστε σε πόλεμο», δήλωσε ο πρωθυπουργός και τόνισε ότι το καλοκαίρι θα είναι δύσκολο.

«Έχουμε ακόμα τρεις δύσκολες ημέρες, μετά θα υπάρχει ύφεση του καύσωνα, αλλά θα πρέπει για τις επόμενες εβδομάδες να είμαστε όλοι σε μόνιμη επιφυλακή. Βρισκόμαστε σε πόλεμο, προσανατολισμένοι αποκλειστικά στο μέτωπο της φωτιάς. Θα ξαναφτιάξουμε αυτά που χάσαμε, θα αποζημιώσουμε αυτούς που χτυπήθηκαν. Ο απολογισμός θα έρθει πλήρης ψύχραιμος, στον χρόνο που πρέπει όταν θα κάνουμε τον συνολικό απολογισμό, είτε αφορά το επιχειρησιακό επίπεδο και τις πιθανές καθυστερήσεις στην πρόληψη, είτε τρις αιτίες και το ενδεχόμενο εμπρησμών από δόλο ή αμέλεια» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Τις τελευταίες ημέρες ζούμε τραγικά γεγονότα εξαιτίας των καταστροφικών πυρκαγιών. Για 7 ημέρες έχουμε καταστροφική φωτιά στη Ρόδο, επιπτώσεις στην Αττική, μέτωπα σε Αχαΐα, Κάρυστο, Κέρκυρα, κλπ. Έστω και καθυστερημένα οι καταστροφές συνδέονται με την κλιματική κρίση. Επισημαίνουμε τον κίνδυνο η κλιματική κρίση να αποτελεί και μία βολική δικαιολογία. Γιατί η αναγνώριση της κλιματικής κρίσης θα μας είχε υποχρεώσει σε καλύτερη προετοιμασία, που δεν την βλέπουμε» τόνισε ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος.

«Πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα βήματα. Ο φυσικός πλούτος μας χάνεται και δεν μπορούμε να παραμένουμε αναποτελεσματικοί. Τρεισήμισι εκατομμύρια στρέμματα κάηκαν στη χώρα μας τα τελευταία 10 χρόνια. Στην Αττική έχουν απομείνει ελάχιστοι πνεύμονες πρασίνου» παρατήρησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης. Τόνισε ότι «ήρθε η ώρα για ένα σύγχρονο σχέδιο πρόληψης των πυρκαγιών, ένα άλλο μοντέλο δασοπροστασίας, αξιοποιώντας το επιστημονικό δυναμικό που διαθέτουμε στα πέντε δασολογικά τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης. Χωρίς να σπαταλάμε πόρους ή να τους χρησιμοποιούμε για να μεταφέρουμε την ευθύνη αλλού και στο τέλος να μην ανήκει σε κανέναν».

«Έχετε μάλιστα το θράσος να προβάλλετε με τη βοήθεια ορισμένων κυρίως Μέσων Ενημέρωσης, την επιχείρηση εκκένωσης χιλιάδων τουριστών και κατοίκων από τις τουριστικές περιοχές της Ρόδου που παραδόθηκαν στις φλόγες ως άθλο! Έλεος! Για να μη πω για την μεγάλη ντροπή του τουριστικού σας θαύματος! Να βουλιάζει ένα ολόκληρο νησί από τουρίστες, αλλά να καίγεται για μέρες, γιατί δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές, γιατί δεν έχετε πάρει ουσιαστικά μέτρα πρόληψης αντιμετώπισης των πυρκαγιών!» τόνισε από πλευράς του ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας και πρόσθεσε: «Μια εικόνα χίλιες λέξεις. Δίπλα στα πεντάστερα ξενοδοχεία τουρίστες στοιβαγμένοι στην καρότσα ενός αγροτικού για να σωθούν από τις φλόγες».

«Εάν δεν μπορούμε να σβήσουμε τη φωτιά στη Ρόδο, που είναι δίπλα στη θάλασσα, πού μπορούμε;» διερωτήθηκε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, ενώ για «εγκληματική και όχι κλιματική κρίση» έκανε λόγο ο επικεφαλής του κόμματος ΝΙΚΗ, Δημήτρης Νατσιός.




Αυτοψία του ENA Channel στις σοβαρές καταστροφές από το ξαφνικό μπουρίνι στην Παραλία Οφρυνίου

Καταστροφές και διακοπές ρεύματος προκάλεσε το μπουρίνι που «χτύπησε» ξαφνικά την Κυριακή το απόγευμα περιοχές στις Σέρρες και την Καβάλα προκαλώντας τρόμο σε όσους βρίσκονταν εκεί λόγω της σφοδρότητας του φαινομένου.

Στην Καβάλα η περιοχή που επλήγη από το μπουρίνι ήταν στο Οφρύνιο και στην παραλία Τούζλα στο παραλιακό μέτωπο του δήμου Παγγαίου.




Τα γεγονότα στην Καβάλα

Η Αποκατάσταση της Δημοκρατίας Του Κωνσταντίνου Π. Παπακοσμά*
Τις ημέρες αυτές κάθε χρόνο από το 1974 και μετά, οι Έλληνες τιμούμε την αποκατάσταση των δημοκρατικών θεσμών, οι οποίοι είχαν καταργηθεί από τη δικτατορία των συνταγματαρχών το 1967.
Μέρες που μπορεί να φέρνουν ικανοποίηση, αλλά συνοδεύονται πάντα από έναν κρυφό πόνο που ακόμη, τόσες δεκαετίες μετά, μας πονάει και αφορά την ταυτόχρονη τραγωδία της Κύπρου. Ποια ήταν όμως τα γεγονότα στην Καβάλα τις ημέρες εκείνες;
Στο κείμενο που ακολουθεί θα περιγράψουμε την «εικόνα» στην Καβάλα τις τραγικές εκείνες ημέρες αλλά και το πολιτικό και κοινωνικό σκηνικό που υπήρχε στα χρόνια της δικτατορίας.
Στην Καβάλα το άκουσμα της εισβολής στην Κύπρο και της ανακοίνωσης της επιστρατεύσεως , το πρωί του Σαββάτου της 20ης Ιουλίου βρήκε τους πολίτες αναστατωμένους.
Έδρα Μεραρχίας η Καβάλα αλλά και κέντρου επιστρατεύσεως η Ελευθερούπολη συγκέντρωσε σε χρόνο ρεκόρ εκατοντάδες επίστρατους.
Οι ξένοι , που ήταν τότε για διακοπές, προσπαθούν να βρουν τρόπους να φύγουν ενώ στα καταστήματα τροφίμων άρχισαν να σχηματίζονται .. ουρές. (το κατοχικό σύνδρομο αναβίωσε..).
Από το βράδυ της 20ης Ιουλίου 1974 άρχισαν να διέρχονται από το κέντρο της πόλης εκατοντάδες αυτοκίνητα , κυρίως μικρά φορτηγά, που είχαν επιστρατευτεί με κατεύθυνση τα σύνορα του Έβρου.
Στρατιωτικά οχήματα κινήθηκαν μέσω ορεινών δρόμων της Ξάνθης και της Κομοτηνής.
Στο Νοσοκομείο Καβάλας υψώθηκε μια μεγάλη σημαία του σήματος του Ερυθρού Σταυρού λευκή με κόκκινο σταυρό στην μέση.
Τις βραδινές ώρες ζητήθηκε προαιρετική συσκότιση κατοικιών και δημοσίων κτιρίων.
Η τηλεόραση και το ραδιόφωνο μετέδιδαν τα νέα , τόσο από την Κύπρο και τις εχθροπραξίες όσο και από την επιστράτευση. Η γενική επιστράτευση που κηρύχθηκε, αποκάλυψε και το άλλο έγκλημα της δικτατορίας η οποία άφησε τον στρατό, επί χρόνια, χωρίς ανανέωση του εξοπλισμού και χωρίς καμία ετοιμότητα των υπηρεσιών του να ανταποκριθούν σε καθήκοντα επιστράτευσης.
Εικόνα διάλυσης λέγετε ότι επικρατούσε σε όλα τα στρατόπεδα, πράγμα που αποτέλεσε το υπόστρωμα κατάρρευσης και ανατροπής της χούντας.
Ο ΗΡΩΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΑΜΚΙΡΑΝΗΣ
Τα γεγονότα στην Κύπρο είχαν ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή ο Καβαλιώτης Δημήτρης Τσαμκιράνης που σκοτώθηκε στην Κύπρο στις 22 Ιουλίου 1974, στα τραγικά γεγονότα της εισβολής του νησιού.
Ο Έφεδρος Ανθυπολοχαγός Δημήτριος Τσαμκιράνης, με καταγωγή από τις Ελευθερές Καβάλας, γεννήθηκε το 1953 , ξεκίνησε τις γυμνασιακές του σπουδές στην Καβάλα και στην συνέχεια τις ολοκλήρωσε με υποτροφία στις ΗΠΑ όπου και σπούδασε.
Τον Απρίλιο του 1973 διέκοψε τις σπουδές του για να υπηρετήσει την στρατιωτική του θητεία στις δυνάμεις καταδρομών. Μετά από δική του επιλογή συμμετείχε στην στρατιωτική αποστολή με προορισμό την Κύπρο, ώστε μαζί με άλλους στρατιώτες , να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην ματωμένη γη της Κύπρου, αμέσως μετά την τουρκική εισβολή στο μαρτυρικό νησί τον Ιούλιο του 1974.
Μαζί με λοκατζήδες της Α Μοίρας Καταδρομών Μάλεμε Χανίων και μία διμοιρία της Γ Μοίρας Καταδρομών από όλη την Ελλάδα, ο Δημήτρης Τσαμκιράνης συμμετείχε στην αεραποβατική επιχείρηση μεταφοράς προσωπικού, με αεροσκάφη τύπου NOR-ATLAS της πολεμικής αεροπορίας, από την Ελλάδα στην Κύπρο, τη νύχτα της 21ης-22ας Ιουλίου 1974. Η όλη επιχείρηση είχε σκοπό την ενίσχυση των σκληρά μαχόμενων Ελλαδικών και Κυπριακών δυνάμεων κατά των Τουρκικών δυνάμεων εισβολής Αττίλας 1 και Αττίλας 2.
Η επιχείρηση αυτή είχε ονομαστεί “ΝΙΚΗ” , στη διάρκεια της επιχείρησης βλήθηκαν όλα τα αεροσκάφη, από φίλια και εχθρικά πυρά και καταρρίφθηκε ένα, με συνέπεια να βρουν φρικτό θάνατο όλοι οι επιβαίνοντες σ’ αυτό. Είκοσι επτά λοκατζήδες και τέσσερις αξιωματικοί της πολεμικής αεροπορίας καθώς και δύο λοκατζήδες από άλλο αεροσκάφος, έχασαν την ζωή τους την αποφράδα εκείνη νύχτα.
Και δυστυχώς στο στρατιωτικό αεροσκάφος που κατερρίφθη λίγο πριν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας, επέβαινε και ο Δημήτρης Τσαμκιράνης.
Το 2008 τριάντα τέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά τα θλιβερά γεγονότα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο και τον αγώνα του Κυπριακού Ελληνισμού, ο Δημήτρης Τσαμκιράνης ένας αγωνιστής, ένας πατριώτης, ένας άνθρωπος που σε ηλικία 21 ετών αψήφησε τον κίνδυνο και έθεσε τον εαυτό του στην υπηρεσία της πατρίδας και θυσιάστηκε γι’ αυτήν, “επέστρεψε” στη γενέτειρα του.
Αναγνωρίστηκαν τα οστά του με την μέθοδο του DNA και η Καβάλα τον κήδεψε στις 9 Φεβρουαρίου 2008 με όλες τις τιμές που του άξιζαν.
ΣΤΗΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ
Η χούντα των συνταγματαρχών , την 21η Απριλίου 1967 και για αρκετούς μήνες διατήρησε στη θέση του , τον Νομάρχη των προηγούμενων κυβερνήσεων, τον Νικόλαο Ματαράγκα και στις αρχές του 1968 (16 Φεβρουαρίου) διόρισε στη θέση τον Παναγιώτη Δεσποτόπουλο. Ακολούθησαν οι Νομάρχες Αθανάσιος Γκαιταντζής, Νικόλαος Κούρναβος Ανδρέας Παπαματθαίου και Γιάννης Βουλιώτης.
Η Νομαρχία ήδη είχε μεταφερθεί επί Νομάρχη Παπαματθαίου στο νέο της κτίριο στην οδό Εθνικής Αντίστασης (τότε λέγονταν Βασιλέως Παύλου). Η κατασκευή του Νομαρχιακού Μεγάρου είχε ξεκινήσει το 1971 και ανάλογα κτίρια είχαν γίνει στην Δράμα, Ξάνθη, Κομοτηνή. Το ταραγμένο 1974 βρήκε την Καβάλα με Νομάρχη τον Γιάννη Βουλιότη. Στο τέλος του έτους Νομάρχης, στην Καβάλα, είχε διοριστεί ο Σερραίος Δ. Κιουρτσής.
ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΒΑΛΑΣ
Εκλεγμένος Δήμαρχος, από το λαό της Καβάλας ήταν ο Κωνσταντίνος Τσολάκης που άσκησε καθήκοντα Δημάρχου από 6 Ιουλίου 1964 μέχρι το ..ξημέρωμα της 21ης Απριλίου 1967. Το στρατιωτικό καθεστώς της 21ης Απριλίου τοποθέτησε Δήμαρχο στην πόλη τον Δημοτικό Σύμβουλο Άγγελο Αγγελίδη. Ο Αγγελίδης ήταν Δήμαρχος μέχρι της 25 Αυγούστου 1967. Τον διαδέχθηκε ο απόστρατος αξιωματικός Ευάγγελος Ευαγγελίου που ήταν Δήμαρχος στην πόλη μέχρι το πρωί της 20ης Ιουλίου 1974 Για ελάχιστες ημέρες το Δημοτικό Συμβούλιο ανέθεσε καθήκοντα Δημάρχου , στον αρχαιότερο Δημοτικό Σύμβουλο τον Κωνσταντίνο Σκλάβη.
Με την μεταπολίτευση ανακοινώθηκε ότι καθήκοντα Δημάρχων θα εκτελέσουν και οι πρόεδροι Πρωτοδικών έτσι στις 23 Σεπτεμβρίου 1974 ο Δικαστικός Γ. Μαρκόπουλος ορίσθηκε Δήμαρχος και προετοίμασε ουσιαστικά την τέλεση και των Δημοτικών εκλογών του Μαρτίου του 1975 που ανέδειξαν Δήμαρχο τον συλληφθέντα από την χούντα Κωνσταντίνο Τσολάκη. Ο Τσολάκης ανέλαβε επίσημα καθήκοντα την 1η Ιουνίου 1975. Ο Κώστας Τσολάκης ήταν Δήμαρχος μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 1978.
ΤΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ «ΟΠΕΡΕΤΑ»
Στην ιστορική μνήμη καταγράφουμε και την 13η Δεκεμβρίου 1967, όπου η Καβάλα έμελλε να γίνει έστω και για μια… μέρα το επίκεντρο για τις δυνάμεις εξουσίας της χώρας. Ο τότε Βασιλιάς Κωνσταντίνος μαζί με την γυναίκα του Άννα-Μαρία , τα παιδιά του, τη μητέρα του Φρειδερίκη τον πρωθυπουργό Κόλλια βρέθηκαν στην Καβάλα. Στα δυο αεροπλάνα, που έφυγαν από το Τατόι
,υπήρχαν και ορισμένοι έμπιστοι επιτελείς του, Κωνσταντίνου.
Ο Βασιλιάς ταξίδευε με ένα Gulfstream G156. Τα δυο αεροσκάφη της Βασιλικής Αεροπορίας από το Τατόι είχαν αναχωρήσει για “..άγνωστη κατεύθυνση..” . Αρχικά σταμάτησαν στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Λάρισας. Εκεί ο Κωνσταντίνος από τον μικρής εμβέλειας ραδιοφωνικό σταθμό εκφώνησε ένα μήνυμα – κάλεσμα για τον λαό και τον στρατό καλώντας τους να «ανατρέψουν» την κυβέρνηση των συνταγματαρχών.
Στη συνέχεια αναχώρησε για την Καβάλα. Στο στρατιωτικό Αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα μερικά οχήματα του στρατού παρέλαβαν τον Βασιλιά και την συνοδεία του. Η πόλη από στόμα σε στόμα μάθαινε ότι ο Κωνσταντίνος «κατέλυσε» στον «Αστέρα» στη πλατεία. Ο ίδιος πήγε με ελικόπτερο στη Κομοτηνή προσπάθησε να «κινητοποιήσει» τις φιλικές προς αυτόν δυνάμεις αλλά δεν το πέτυχε.
Η κυβέρνηση των Αθηνών είχε αποκόψει τις επικοινωνίες και ήδη είχε τον πλήρη έλεγχο του Στρατού. Τα ξημερώματα της 14ης Δεκεμβρίου η «βασιλική» αποστολή έφευγε από τον Αμυγδαλεώνα με προορισμό την Ρώμη.
Ήταν η τελευταία φορά που «άφηνε» το Ελληνικό έδαφος ο Κωνσταντίνος με τον τίτλο του ..Βασιλιά.
Οι Συνταγματάρχες είχαν «ριζωθεί» για τα καλά . Αντιβασιλέας ορίστηκε ο Στρατηγός Ζωιτάκης και σε σύντομο χρονικό διάστημα άλλαξαν όλοι οι στρατιωτικοί διοικητές στην Βόρειο Ελλάδα αρχής γενομένης από το Γ. Σ. Σ. και την 11η Μεραρχία στην Καβάλα .
 ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
 Στην Καβάλα συνέβη το εξής παράδοξο. Οι τοπικές εφημερίδες είχαν εκδοθεί με πρωτοσέλιδα που «εξήραν» την πράξη του Βασιλιά, πριν όμως αυτές κυκλοφορήσουν ο Στρατός και η Ασφάλεια «εισέβαλαν» σε αυτές και με την απειλή , κυριολεκτικά των όπλων υποχρέωσαν δημοσιογράφους και τεχνικούς να τα «αλλάξουν» ενώ κατάσχεσαν τα φύλλα που είχαν τυπωθεί.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Το Κ.Θ.Β.Ε. επισκέπτονταν κάθε το καλοκαίρι την περιοχή και έδινε παραστάσεις στα αρχαία θέατρα Φιλίππων και της Θάσου. Το 1974 οι παραστάσεις που ήταν προγραμματισμένες για το μοιραίο Σαββατοκύριακο της 20ης και 21ης Ιουλίου ματαιώθηκαν.. αφού επιστρατευτήκαν οι περισσότεροι ηθοποιοί.
Ως πρωτεύουσα του Νομού η Καβάλα, αλλά και άτυπα ήταν το κέντρο της ευρύτερης περιοχής. Ήταν έδρα πολλών υπηρεσιών (από τον Αύγουστο του 1971 είχε γίνει η έδρα του Ζ. γεωγραφικού διαμερίσματος με τους νομούς από τις Σέρρες μέχρι τον Έβρο. Πρώτος ..και τελευταίος διοικητής-υφυπουργός ήταν ο Κωνσταντίνος Μπράβος).
Στην Καβάλα είχε έδρα η Μεραρχία, η Ανώτατη διοίκηση χωροφυλακής Αν. Μακεδονίας και Θράκης. Το Πρωτοδικείο, η Εισαγγελία, το Στρατοδικείο και οι Φυλακές.
Ήταν έδρα Οικονομικής Εφορίας, Δημοσίου Ταμείου, Τελωνείου, Εφορίας Καπνού.
Στην Καβάλα είχαν προξενικούς αντιπροσώπους η Γαλλία, η Ολλανδία, η Σουηδία, η Αγγλία και η Αμερική.
Την εποχή εκείνη λειτουργούσαν στην Καβάλα οι Τράπεζες Εθνική, Ελλάδος, Αγροτική, Εμπορική και Ιονική.
*Ο Κωνσταντίνος Π. Παπακοσμάς καταγράφει τη νεότερη ιστορία της πόλης.



Φεστιβάλ Φιλίππων: η «Μήδεια» του Ευριπίδη στην Καβάλα

Η «Μήδεια» του Ευριπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

ΤΕΤΑΡΤΗ 26 & ΠΕΜΠΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ

Η ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη παρουσιάζεται σε μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, με την Μαρία Κίτσου στο ρόλο της Μήδειας και τον Φάνη Μουρατίδηστο ρόλο του Ιάσονα, σε σκηνοθεσία της Λέας Μαλένη.

Η ΜΗΔΕΙΑ αναδείχτηκε από τον Ευριπίδη σε διαχρονικό σύμβολο της αιώνιας μάχης ανάμεσα στα δύο φύλα. Μια τραγωδία πάθους, ένα εναλλασσόμενο παιχνίδι ισορροπίας μεταξύ ζωής και θανάτου, με άξονα και επίκεντρο τον έρωτα. Μια τραγική ιστορία που έμεινε διαχρονική στους αιώνες.

Ο Ευριπίδης, μάρτυρας της προσφυγιάς, της απώλειας και του πολέμου και διαχρονικός προφήτης της αλήθειας, γράφει για τις καταστρεπτικές συνέπειες του ανεξέλεγκτου πάθους στον άνθρωπο, της περιθωριοποίησης και του αποκλεισμού.

Η αρχετυπική πάλη μεταξύ αρσενικού και θηλυκού και η σύγκρουση ανάμεσα στην αρχέγονη πίστη των όρκων και τον στείρο ορθολογισμό, αναδεικνύει την εικόνα μιας κοινωνίας με συγκεκριμένο υλιστικό προσανατολισμό. Μια αναγωγή στην Αθήνα της εποχής και στην επεκτατική πολιτική παντός καιρού, που σκοτώνει τα παιδιά της στο βωμό της δύναμης, της εξουσίας και του κέρδους.

Υπόθεση:

Ο  Ιάσονας αποφασίζει να εγκαταλείψει τη Μήδεια, για να παντρευτεί τη Γλαύκη, κόρη του βασιλιά της Κορίνθου, Κρέοντα, διεκδικώντας μερίδιο στην εξουσία. Ο Κρέοντας αποφασίζει να εξορίσει τη Μήδεια και τα παιδιά από την πόλη, με τη συναίνεση του πατέρα τους.

Μετά την προδοσία του Ιάσονα και την καταπάτηση των όρκων, η Μήδεια, αποφασίζει να τον εκδικηθεί, εμπλέκοντας και τα παιδιά στα σχέδιά της για εκδίκηση, στέλνοντάς τα να προσφέρουν θανάσιμα δώρα στη νέα βασιλική σύζυγο του πατέρα τους: χρυσό πέπλο και χρυσό στεφάνι.

Εκείνη τα φοράει και πεθαίνει. Όπως πεθαίνει κι ο Κρέοντας, μόλις την παίρνει στην αγκαλιά του. Η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της, επιβιβάζεται σε άρμα-δώρο του Ήλιου που το οδηγούν φτερωτοί δράκοντες και καταφεύγει στην Αθήνα.

Σκηνοθετικό σημείωμα:

Η ισορροπία του σύμπαντος έχει διαταραχθεί. Το αίμα ξεπληρώνεται με αίμα. Άλλη μια επώδυνη θυσία πρέπει να γίνει για να καθαρίσει την προηγούμενη και να επαναφέρει την κοσμική τάξη. Η Μήδεια γνωρίζει. Έχει την κατάρα της Σοφίας, έχοντας ποτίσει με το αίμα του Προμηθέα απ’ τα βουνά του Καυκάσου τα βότανα των ιερών τελετών της.

Ξένη. Προδομένη. Πρόσφυγας.

Γυναίκα- τρόπαιο, όχημα εξουσίας για έναν άντρα που τη χρησιμοποιεί μόνο για να πετύχει τον σκοπό του.

Η αιώνια πάλη μεταξύ αρσενικού και θηλυκού και η σύγκρουση ανάμεσα στην αρχέγονη πίστη των όρκων και τον στείρο ορθολογισμό, ενδεικτικό μιας κοινωνίας με συγκεκριμένο υλιστικό προσανατολισμό. Μια αναγωγή στην Αθήνα της εποχής και στην επεκτατική πολιτική παντός καιρού, που σκοτώνει τα παιδιά της στο βωμό της δύναμης, της εξουσίας και του κέρδους.

Τα αρχέτυπα παραμένουν αρχέτυπα, σ’ έναν μύθο που εκσυγχρονίζεται, με σημείο Μηδέν το Σήμερα· σε μιαατέρμονη, καταραμένη πάλη επιβίωσης του ανθρώπινου γένους, όπως αυτήν που σηκώνει στους ώμους του ο Σίσυφος, ως αποτέλεσμα της τιμωρίας του από τους Θεούς.

(Λέα Μαλένη)

Διανομή:

ΜΗΔΕΙΑ: Μαρία Κίτσου

ΙΑΣΟΝΑΣ: Φάνης Μουρατίδης

ΤΡΟΦΟΣ: Ελένη Καστάνη

ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ: Θοδωρής Κατσαφάδος

ΑΙΓΕΑΣ: Βαγγέλης Αλεξανδρής

ΚΡΕΟΝΤΑΣ: Λαέρτης Μαλκότσης

ΑΓΓΕΛΟΣ: Αλμπέρτο Φάις

 

ΧΟΡΟΣ:

Αλίκη Αβδελοπούλου, Στέλλα Ράπτη, Έλενα Χατζηαυξέντη, Μυρτώ Παπά Αργυροπούλου

Γωγώ Παπαϊωάννου, Μυρτώ Καστρινάκη Μεϊτάνη

 

Συντελεστές:

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης

Σκηνοθεσία:Λέα Μαλένη

Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης

Σκηνικά:Γιώργος Γαβαλάς

Κοστούμια: Kλαιρ Μπρέισγουελ

Κίνηση: Φρόσω Κορρού

Σχεδιασμός Φωτισμού: Νίκος Σωτηρόπουλος

Μουσική Διδασκαλία: Χρίστος Θεοδώρου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Σταυριάνα Καδή

Βοηθός σκηνογράφου: Νικόλας Κανάβαρης

Βοηθός ενδυματολόγου:Κυράννα Γκιόκα

Διαφήμιση – Social Media: RenegadeMedia/ΒασίληςΖαρκαδούλας

Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη

Οργάνωση Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη

 

 




Η Ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη στην Βουλή

Σχετικό απόσπασμα της ομιλίας του Νίκου Ανδρουλάκη στην Βουλή:

Για τις πυρκαγιές: Θεωρώ αδιανόητο αρμόδια χείλη να διαβεβαιώνουν ότι όλα βαίνουν καλώς, αλλά η Ρόδος να καίγεται 7 μέρες. Ο Πρωθυπουργός δήλωσε προ ημερών ότι φέτος έχουμε περισσότερα εναέρια μέσα και περισσότερα πυροσβεστικά οχήματα.Αναφέρθηκε επίσης στην εκταμίευση περισσότερων κρατικών πόρων προς την τοπική αυτοδιοίκηση ενόψει της αντιπυρικής περιόδου.

Όμως δεν μας είπε γιατί το επιτελικό κράτος απέτυχε και φέτος να καθαρίσει τα δάσηκαι να φτιάξει αντιπυρικές ζώνες.Δεν μας είπε αν έλεγξε πως αξιοποιήθηκαν οι κρατικοί πόροι, από την τοπική αυτοδιοίκηση, όταν για παράδειγμα καταγγέλλεται ότι Περιφέρειες άνοιξαν προσφορές για την αντιπυρική προστασία για την περίοδο 2023-2024 ακόμα και μέσα στον Ιούλιο.

Γιατί ακόμη και σήμερα δεν έχουν βγει οι κανονιστικές πράξεις ώστε να είναι σαφές και ευδιάκριτο το πλαίσιο αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας; Τί έχει υλοποιηθεί από το εθνικό σχέδιο πολιτικής προστασίας «Αιγίς» ύψους σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων ευρώ; Τι απέγιναν τα ειδικά συστήματα παρακολούθησης και προειδοποίησης με drones, τα 13 περιφερειακά  επιχειρησιακά κέντρα πολιτικής προστασίας;

Το 112 είναι πολύ σημαντικό εργαλείο. Δεν φτάνει όμως. Πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα βήματα. Ο φυσικός πλούτος μας χάνεται και δεν μπορούμε να παραμένουμε αναποτελεσματικοί. Τρεισήμισι εκατομμύρια στρέμματα κάηκαν στη χώρα μας τα τελευταία 10 χρόνια.

Έμφαση στην πρόληψη: Ήρθε η ώρα για ένα σύγχρονο σχέδιο πρόληψης των πυρκαγιών, ένα άλλο μοντέλο δασοπροστασίας, αξιοποιώντας το επιστημονικό δυναμικό που διαθέτουμε στα πέντε δασολογικά τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης. Χωρίς να σπαταλάμε πόρους, ή να τους χρησιμοποιούμε για να μεταφέρουμε την ευθύνη αλλού και στο τέλος να μην ανήκει σε κανέναν. Ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή βοήθειας και στην αγορά εναέριων μέσων πυρόσβεσης.

Ως εισηγητής του rescEU μαζί με άλλους συναδέλφους μου πετύχαμε να εξασφαλίσουμε 100% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την προμήθεια των νέων Canadair. Κάτι που παραλείψετε να πείτε κατά την προχθεσινή επίσκεψη σας στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας. Ένα πολύ βασικό κομμάτι του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού είναι και η πρόληψη. Εκμεταλλευτείτε το! Είναι πλέον προφανές ότι πρέπει να αναπροσαρμόσουμε τον σχεδιασμό και τις δράσεις πρόληψης.

Για τις νέες προκλήσεις Ερντογάν: Η απόφαση των ΗΠΑ για εκσυγχρονισμό των 80 τουρκικών μαχητικών F-16 και πώληση 40 νέων αεροσκαφών, δεν είναι μία θετική εξέλιξη. Ο κ.Ερντογάν, που εκβίασε την ένταξη της Σουηδίας και συμπεριφέρεται ως παράγοντας αστάθειας στην Ανατολική Μεσόγειο, δεν μπορεί να επιβραβεύεται.

Όσο το παζάρι φέρνει αποτελέσματα, τόσο πιο σκληρό θα γίνεται. Εντυπωσιάστηκα οφείλω να ομολογήσω και από τη σπουδή του κ. Μητσοτάκη, αμέσως μετά τη συνάντηση με τον Τούρκο Πρόεδρο να βάλει στο τραπέζι την εκδοχή μιας τολμηρής διαπραγμάτευσης και να μιλήσει ακόμη και για πιθανότητα υποχωρήσεων. Δεν του είχε γίνει μάθημα, το πάθημα από το ραντεβού στον Βόσπορο πέρσι τον Μάρτιο;

Και τότε μιλούσε για μία «νέα εποχή στις ελληνοτουρκικές σχέσεις» και αμέσως μετά ξεκίνησε νέος κύκλος έντασης. Τώρα λοιπόν, μέσα σε ένα 24ωρο, ο κ. Ερντογάν πυροδότησε το κλίμα στο Κυπριακό και αμφισβήτησε εκ νέου την ελληνική κυριαρχία στα νησιά. Ακόμα και τη λειτουργία του Δεκαπενταύγουστου στην Παναγία Σουμελά, που είχε αρχίσει να γίνεται παράδοση, την απαγόρευσε φέτος. Αφήστε τα επικοινωνιακά παιχνίδια  και εργαστείτε διπλωματικά για να διευρυνθεί ο κύκλος που θα στηρίζει τις θέσεις μας.

 Για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού: Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ δημιούργησαν τις προϋποθέσεις  ώστε να αποκτήσει φωνή και ρόλο ο απόδημος Ελληνισμός. Με απτά αποτελέσματα.  Ψηφίσαμε τον ειδικό αναπτυξιακό νόμο. Δημιουργήσαμε δίκτυα της παγκόσμιας ομογένειας.

Έγινε μια πραγματική επανάσταση στο θέμα της ελληνόφωνης εκπαίδευσης. Στάλθηκαν από την Ελλάδα δάσκαλοι, βιβλία, οικονομικοί πόροι,  για  να κρατηθεί ζωντανή η ελληνικότητα.  Το έργο μας λοιπόν αποδεικνύει ότι οι απόψεις μας γι’ αυτά τα θέματα δεν είναι συγκυριακές,  αλλά έχουν καθαρά εθνικό και αξιακό χαρακτήρα. Δεν πήραμε αποφάσεις με το βλέμμα στραμμένο στην κάλπη των Ελλήνων του εξωτερικού κύριοι της Νέας Δημοκρατίας. Δεν μπορώ να πω το ίδιο και για εσάς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μεσούσης της προεκλογικής περιόδου η κυβέρνηση εξέταζε το ενδεχόμενο να μειωθούν έως και να καταργηθούν οι θέσεις βουλευτών επικρατείας από τον απόδημο Ελληνισμό.

 Η Κυβέρνηση επικαλείται τη συναίνεση, αλλά την απέρριψε στην πράξη. Ποια συναίνεση απηχεί η διαβούλευση μίας μόλις εβδομάδας; Ποιος ήταν ο ρόλος των αποδήμων στη διαμόρφωση του νομοσχεδίου; Ανύπαρκτος. Μιλάτε συνεχώς για συναίνεση,  ενώ οι καθημερινές σας πρακτικές υπονομεύουν το ευρύτερο πνεύμα συναίνεσης που πρέπει να αποκτήσει το πολιτικό μας σύστημα.

Όπως δηλώσαμε και στην Επιτροπή, υπερψηφίζουμε το παρόν νομοσχέδιο. Γιατί στεκόμαστε αξιακά σε αυτό το κρίσιμο και τόσο σημαντικό ζήτημα για την πατρίδα μας.

Γι’ αυτό παρά τις εύλογες ανησυχίες μας επιδεικνύουμε πνεύμα συναίνεσης, με τη σκέψη στους δεκάδες χιλιάδες Έλληνες που βρίσκονται στο εξωτερικό και που με την επιστημονική, επαγγελματική και καθημερινή κοινωνική δράση τους  μας κάνουν υπερήφανους.

 




Γιάννης Εριφυλλίδης: Τεράστιο λάθος η πραγματοποίηση έργων στην οδό Κουντουριώτου στην καρδιά της τουριστικής περιόδου

Αυτοψία στα έργα της οδού Κουντουριώτου πραγματοποίησε ο υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Γιάννης Εριφυλλίδης, συνοδευόμενος από ομάδα υποψηφίων Δημοτικών Συμβούλων του συνδυασμού «Η Καβάλα Μπροστά»

Ο Γιάννης Εριφυλλίδης και η ομάδα του συνομίλησαν με πολλούς επαγγελματίες της οδού Κουντουριώτου, οι οποίοι εξέφρασαν τα παράπονά τους για την έλλειψη ενημέρωσης, σχεδιασμού και μέτρων ασφαλείας, καθώς και την απόγνωση στην οποία έχουν περιέλθει λόγω της δραματικής πτώσης του τζίρου τους στην καρδιά της τουριστικής περιόδου.

Ο υποψήφιος Δήμαρχος δήλωσε σχετικά: «Οι επαγγελματίες εδώ μου περιέγραψαν εικόνες καταστροφής. Ο τζίρος έχει μειωθεί δραματικά. Εκτός του ότι είναι λάθος το έργο, γιατί δεν έγινε σωστά η μελέτη – μία ακόμη κεντρική αρτηρία της Καβάλας ουσιαστικά θα κλείσει, δεν θα είναι η Κουντουριώτου όπως την ξέρουμε, επομένως φανταστείτε πόσο θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο το κυκλοφοριακό στην πόλη –  είναι τελείως λάθος και η στιγμή που έγινε, σε μία τουριστική περίοδο που περνούν τόσοι πολλοί τουρίστες και αντικρίζουν αυτό το χάος.

Και βλέπετε ότι σήμερα δεν γίνονται και εργασίες, οι εργασίες έχουν σταματήσει, επομένως δεν ξέρουμε ακριβώς ούτε πότε θα τελειώσει αυτό το έργο ούτε την τελική του μορφή, καθώς όπως μου λένε οι καταστηματάρχες εδώ ούτε σωστή διαβούλευση έγινε. Πραγματικά ένα χάος. Λυπάμαι πολύ που ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας κατ’ αυτόν τον τρόπο».

Δείτε το σχετικό βίντεο:




Ιωσηφίδης: Θλιβερό αλλά αναμενόμενο το κρούσμα του ιού Δυτικού Νείλου στην Καβάλα

Ο Υποψήφιος Περιφεριακός Σύμβουλος ΠΕ Καβάλας Αλέξανδρος Ιωσηφίδης έκανε την σχετική ανακοίνωση:

“Πέρασαν τέσσερα χρόνια και η Διοίκηση Μέτιου δεν κατάφερε να δώσει ούτε καν μία υποτυπώδη λύση στη μάστιγα των κουνουπιών που πλήττει την Περιφέρεια μας. Για φέτος, το πρώτο κρούσμα ιού του Δυτικού Νείλου καταγράφηκε στην ΠΕ Καβάλας και δυστυχώς ήταν αναμενόμενο αφού ο αριθμός των εντόμων ξεπερνάει κάθε φαντασία.

Η μηδενική διαχείριση του προβλήματος από τη διοίκηση έχει φέρει όλους τους κατοίκους της ΠΑΜΘ στα όρια τους και πλέον κινδυνεύει και η υγεία τους.

Η κατάσταση που επικρατεί με τα κουνούπια και που έχει άμεσες συνέπειες στην υγεία, την κοινωνική και την οικονομική ζωή όλων μας έχει το ονοματεπώνυμο του Χρήστου Μέτιου!

Επί τέσσερα χρόνια η Περιφέρεια ΑΜΘ ξοδεύει χρήματα για την καταπολέμηση των κουνουπιών (είτε σε επίγειους, είτε σε εναέριους ψεκασμούς) και το αποτέλεσμα είναι η κατάσταση κάθε χρόνο να γίνεται χειρότερη. 

Καλούμε τον Περιφερειάρχη να παρουσιάσει έναν απολογισμό αυτής της δαπάνης ενώπιον του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ. Ξέρουμε όμως ότι δεν θα το κάνει αφού το αποτέλεσμα είναι μηδέν.

Ωστόσο, αυτό δεν μειώνει την ευθύνη του σχετικά με τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί και όπως αποδεικνύει η πραγματικότητα έχουν πάει στο βρόντο!

Τις αστείες δικαιολογίες τους ότι οι ψεκασμοί δεν ήταν αποδοτικοί λόγω… βροχοπτώσεων δεν τις “ακούμε” καν.

Επαναλαμβάνουμε για άλλη μία φορά: Ας απολογηθεί επιτέλους ο Περιφερειάρχης για την τεράστια αποτυχία του και την κακή διαχείριση των χρημάτων, αφού η καταπολέμηση των κουνουπιών απέτυχε παταγωδώς! “

 




Δήμος Παγγαίου | Πρόσκληση Φίλιππου Αναστασιάδη στην Μαρία Βαρύτη

Όπως γνωστοποίησε ο Δήμαρχος Παγγαίου :

Αξιότιμη κα. Βαρύτη,

Θα ήθελα να σας συγχαρώ για την απόφασή σας να θέσετε υποψηφιότητα για το αξίωμα της Δημάρχου Παγγαίου στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές. Παράλληλα, εύχομαι καλό αγώνα σε εσάς και στους συνεργάτες σας. Ευελπιστώ να έχουμε μία δίκαιη και υγιή εκλογική αναμέτρηση.

Τέλος, επιθυμώ να προσκαλέσω εσάς και τους συνεργάτες σας στο γραφείο μου στο Δημαρχείο του Δήμου μας. Θεωρώ πως θα έχουμε έναν ευρύ και παραγωγικό διάλογο, έχοντας ως γνώμονα το καλό του τόπου μας.




Καταστροφές στην παραλία Οφρυνίου από ξαφνικό μπουρίνι

Ξαφνικό μπουρίνι στην παραλία Οφρυνίου προκάλεσε σημαντικές υλικές ζημιές σε καταστήματα εστίασης αυτοκίνητα αλλά και beach bars.

Μάλιστα δημιουργήθηκε Ακόμη και ανεμοστρόβιλος που προκάλεσε την αναστάτωση στους πολίτες αλλά και τους τουρίστες οι οποίοι μπήκαν εντός των καταστημάτων για να προστατευτούν.

Χαρακτηριστική είναι η παρακάτω φωτογραφία




Στην Καβάλα το πρώτο κρούσμα ιού του δυτικού νείλου στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Στην Καβάλα εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα ιού του Δυτικού Νείλου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας για το 2023.

Παράλληλα, στις τρεις επηρεαζόμενες περιοχές από τον ιό του Δυτικού Νείλου στην Ελλάδα για την περίοδο μετάδοσης 2023 συμπεριλαμβάνεται και η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας και συγκεκριμένα ο Δήμος Νέστου.




Σοβαρό τροχαίο ατύχημα στην περιοχή Νυστέρι της Θάσου

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου 22 Ιουλίου στο Νυστέρι της Θάσου

Συγκεκριμένα, οδηγός που κατευθυνόταν από τον Λιμένα προς τον Πρίνο έχασε τον έλεγχο του οχήματος σύμφωνα με www.kavalanews.gr το οποίο εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε δέντρο

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν σοβαρά ένας 22χρονος κάτοικος Θάσου κι ένας 24χρονος κάτοικος Αγγλίας που επέβαιναν στο όχημα.

Χρειάστηκε και η επέμβαση της Πυροσβεστικής για να τους απεγκλωβίσει από το όχημα.

Οι δυο νεαροί έφεραν πολλαπλά κατάγματα ο ένας και κρανιοεγκεφαλική κάκωση ο άλλος. Αρχικά διακομίστηκαν με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Πρίνου και στη συνέχεια στο Νοσοκομείο.




Φωτιές: Επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στις δυνάμεις αεροπυρόσβεσης στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Κικίλια, παρακολούθησε την απογείωση ενός «κύματος» δύο ελληνικών, δυο γαλλικών και ενός κροατικού CL-415, και ευχαρίστησε τους χειριστές και τους μηχανικούς, σημειώνοντας ότι έχουν την αμέριστη στήριξη της πολιτείας στο έργο τους.

«Κάνετε πολύ σπουδαία δουλειά και σας είμαστε πολύ βαθιά υποχρεωμένοι, και σε σας και στους τεχνικούς. Αυτό το οποίο μπορούμε να κάνουμε εμείς είναι να φροντίσουμε να αναβαθμίσουμε τα αεροπλάνα σας και φυσικά να αποκτήσουμε το συντομότερο δυνατόν καινούργια Canadair, για να αντικαταστήσουμε κυρίως τα παλαιότερα, τα CL- 215.

Η επένδυση στις υποδομές πολιτικής προστασίας, ειδικά στα αεροσκάφη μας, είναι απολύτως απαραίτητη. Να ξέρετε ότι θα έχετε όλη μας τη στήριξη, ο Υπουργός θα τρέξει “σφαίρα” τα προγράμματα», σημείωσε ο πρωθυπουργός μιλώντας με τους πιλότους της 383 Μοίρας η οποία έχει την έδρα της στη Θεσσαλονίκη αλλά αναπτύσσεται στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Ελευσίνας κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

«Ξέρετε, οι κάμερες δείχνουν αυτούς που πετάνε τα αεροπλάνα, αλλά σπανίως δείχνουν εσάς που τα κρατάτε στον αέρα. Οπότε εσείς δουλεύετε 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Δίνετε τη δυνατότητα να μπορούμε να αποδείξουμε κάτι σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Οπότε ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ σε όλο το τεχνικό προσωπικό», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνομιλία που είχε με το τεχνικό προσωπικό της Μοίρας.

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε από τους πιλότους της 355 Μοίρας που πετούν τα CL-215 για την επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς στη Δυτική Αττική: «Πραγματικά νομίζω ότι αυτή η φωτιά ήταν μια δύσκολη φωτιά, αλλά σίγουρα τα εναέρια κάνανε πολύ σημαντική δουλειά. Φροντίσαμε κι εμείς όσο μπορούμε να σας ενισχύσουμε με εναέρια από το εξωτερικό, νομίζω ό,τι μπορούσαμε να βρούμε το επιστρατεύσαμε και το φέραμε εδώ. Είναι κι αυτή μια πολύ έμπρακτη, ωραία απόδειξη της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης.

Κι επειδή ξέρω ότι πετάτε κι ένα αεροπλάνο το οποίο είναι παλιό και δύσκολο και βγάζει βλάβες, ειδικά για τους χειριστές των CL- 215 έχω πολύ βαθιά εκτίμηση. Η δική μας η δουλειά είναι να σας υποστηρίζουμε έμπρακτα στη δουλειά την οποία κάνετε εσείς και το συντομότερο δυνατόν να αντικαταστήσουμε πια τα CL-215 με τα καινούρια CL-515.

Είναι στο προγραμματισμό μας να είμαστε από τους πρώτους οι οποίοι θα τα αποκτήσουμε όταν με το καλό ξαναπάρει μπροστά η γραμμή παραγωγής, για να μπορείτε κι εσείς να πετάτε το πιο σύγχρονο αεροπλάνο το οποίο θα υπάρχει διαθέσιμο», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός που είχε συνομιλία και με τον αξιωματικό – σύνδεσμο της γαλλικής αποστολής επισκέφθηκε και το υπόστεγο όπου γίνεται νυχθημερόν η συντήρηση των Canadair και συνομίλησε με τους μηχανικούς της Πολεμικής Αεροπορίας και της ΕΑΒ που δούλευαν εκείνη την ώρα πάνω στα αεροσκάφη.

newsit.gr

 

 




Τραγωδία στην Πάφο: Νεκρή 10χρονη που ανασύρθηκε από πισίνα – Χειροπέδες στη μητέρα της

Συγκλονίζουν οι λεπτομέρειες γύρω από την τραγωδία που γράφτηκε το απόγευμα της Πέμπτης σε έπαυλη της Πάφου, όπου νεκρό ανασύρθηκε από την πισίνα δεκάχρονο κοριτσάκι, με την Αστυνομία να φορεί χειροπέδες στην 42χρονη μητέρα της, η οποία είναι ύποπτη για τα αδικήματα της πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης και επικίνδυνης πράξης, καθώς επίσης και για γυναικοκτονία.

Και αυτό διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, την ώρα που το άψυχο σώμα του παιδιού ανασυρόταν από τον πάτο της πισίνας, η μητέρα της εντοπίστηκε σωριασμένη στο υπνοδωμάτιο της, σε κατάσταση μέθης. Μάλιστα, όταν μεταφέρθηκε στο Τμήμα, χρειάστηκε χρόνος ώστε να ενημερωθεί για την κατάληξη του παιδιού της, αφού αρχικά, λόγω της κατάστασης της, δεν επικοινωνούσε.

Το δεκάχρονο κοριτσάκι, εντοπίστηκε από φιλικό ζεύγος της μητέρας της που είχε μεταβεί στην έπαυλη, όπου διαπιστώθηκε πως ήταν νεκρό και αμέσως στο σημείο κλήθηκε η Αστυνομία, καθώς και η Πυροσβεστική Υπηρεσία, που ανέσυρε τη σορό. Παράλληλα, στη σκηνή κλήθηκε και το Εγκληματολογικό για έρευνες, καθώς και η επικεφαλής της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας, Αγγελική Παπέττα και ο ιατροδικαστής, Ορθόδοξος Ορθοδόξου, οι οποίοι διενέργησαν και την νενομισμένη νεκροτομή επί της σορού της.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της νεκροτομής, ο θάνατος του άτυχου κοριτσιού επήλθε από πνιγμό μέσα στο νερό, ενώ παράλληλα λήφθηκαν και δείγματα για ιστοπαθολογικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η δεκάχρονη αντιμετώπιζε νοητικά αλλά και κινητικά προβλήματα, ωστόσο, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, κατέληξε στον πάτο της πισίνας, την ώρα που η μητέρα της βρισκόταν μεθυσμένη στο υπνοδωμάτιο της.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΤΑΕ Πάφου, Μιχάλη Νικόλαου, η 42χρονη νοσηλεύεται φρουρούμενη στο Γενικό Νοσοκομείο Πάφου, καθώς υπέστη σοκ, ενώ εναντίον της εκδόθηκε διάταγμα εξαήμερης κράτησης. Όπως ανέφερε ο κ. Νικολάου, είναι ύποπτη για πρόκληση θανάτου λόγω αλόγιστης και επικίνδυνης πράξης, καθώς επίσης και για γυναικοκτονία.

«Η 10χρονη» είπε ο κ. Νικολάου, «βρισκόταν στην Κύπρο για διακοπές μαζί με τη μητέρα της» στην εν λόγω ενοικιαζόμενη έπαυλη.

Οι έρευνες της Αστυνομίας βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ αναμένονται και τα αποτελέσματα από την νεκροτομή. Πάντως, σημαντικά κρίνονται τα ευρήματα από τις επιστημονικές εξετάσεις, καθώς ενδεχομένως να διαφανεί ο χρόνος ο οποίος το άτυχο δεκάχρονο βρισκόταν νεκρό στη πισίνα.

reporter.com




Νέο σύγχρονο σύστημα Μαγνητικής Τομογραφίας MAGNETOM της SIEMENS στην Medinet Καβάλας

Το διαγνωστικό Κέντρο Medinet Καβάλας (Euromedica Καβάλας) στην οδό Τενέδου 40 στην Ιχθυόσκαλα αναβαθμίζει το υπάρχον σύστημα Μαγνητικής Τομογραφίας με το ολοκαίνουριο Siemens Magnetom Aera

Το καινούριο αυτό το σύστημα είναι το μοναδικό στην Καβάλα αλλά στους γειτονικούς Νομούς με άνοιγμα 70 εκατοστά για τον εξεταζόμενο. Ταυτόχρονα, έχει και πολύ μικρότερο μήκος, με αποτέλεσμα την καλύτερη δυνατή αίσθηση άνεσης αλλά και ελαχιστοποίηση της κλειστοφοβίας.

Επιπρόσθετα, αυτές οι διαστάσεις κάνουν την εκτέλεση εξετάσεων σε άτομα με υψηλό σωματικό βάρος ή υψηλό δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ). Συγκεκριμένα δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν ασθενείς με βάρος ακόμα και πάνω από 200 κιλά.

Σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών, τώρα, πρόκειται για ένα Μαγνητικό Τομογράφο 1,5 Tesla με 48 ανεξάρτητα κανάλια και 204 υποδοχείς σημάτων. Αυτές οι δυνατότητες σε συνδυασμό με το πλέον σύγχρονο λογισμικό που διαθέτει την εκτέλεση όλου του φάσματος μαγνητικών τομογραφιών με πολύ μικρότερο χρόνο παραμονής του ασθενούς στο μηχάνημα.




Απαγόρευση Πατριαρχικής Θείας Λειτουργίας στην Παναγία Σουμελά τον Δεκαπενταύγουστο

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως με μία λιτή ανακοίνωση του, ενημέρωσε ότι η Θεία Λειτουργία του Δεκαπενταύγουστου στην Ιερά Μονή Παναγία Σουμελά δεν θα πραγματοποιηθεί επειδή δεν εδόθη η απαιτούμενη άδεια από τις αρμόδιες κυβερνητικές (τουρκικές) αρχές

“Η νέα αυτή απρόκλητη και αδικαιολόγητη αλλαγή στάσης από την πλευρά της επίσημης τουρκικής πολιτείας, έρχεται λίγες μόνον μέρες μετά από την συνάντηση του Έλληνα Πρωθυπουργού με τον Τούρκο Πρόεδρο, όπου υποτίθεται ότι διαπιστώθηκε θετικό κλίμα και τέθηκαν οι βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ των δύο κρατών.

Για ακόμη μία φορά γίναμε μάρτυρες της διπρόσωπης πολιτικής που εξυφαίνει η γείτονα χώρα. Για ακόμη μία φορά ο Τούρκος Πρόεδρος προκαλεί ευθέως όχι μόνον το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων Ποντίων και ολόκληρου του Ελληνισμού, αλλά και την ιστορική μνημοσύνη θίγοντας παραδόσεις αιώνων και παίζοντας με τα ιερά σύμβολα ενός λαού που οι πρόγονοι του φέρουν το βάρος της Γενοκτονίας του.

Απέναντι σε αυτήν τη θρασύτατη πρόκληση οι Έλληνες Πόντιοι και όχι μόνον, ολόκληρος ο Παγκόσμιος Ελληνισμός, εκφράζουμε την αγανάκτηση μας και στεκόμαστε σθεναρά αντίθετοι στην ιταμή στάση της Τουρκίας. Απαιτούμε από την τουρκική πλευρά την άμεση ανάκληση της απαγόρευσης¨.




Ξεκίνησε για μια βουτιά στους Αμμόλοφους της Καβάλας και κατέληξε με καταγγελία στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας

ΟΒασίλης Τσαουσίδης καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με θητεία στο MIT πήγε να κάνει ένα μπάνιο στους Αμμόλοφους στη Νέα Πέραμο Καβάλας. Διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε χιλιοστό ελεύθερο παραλίας από τις ξαπλώστρες συγκεκριμένης επιχείρησης που είχαν κατακλύσει τον χώρο.

Σύμφωνα με την καταγγελία του και όπως περιγράφει αναλυτικά και στην ανάρτησή του στο Facebook όταν η παρέα του βρήκε εν τέλει ελεύθερο σημείο να ακουμπήσει τα πράγματά της «κοντά στα βράχια» και να κάνει μια βουτιά στη θάλασσα, οι υπάλληλοι της επιχείρησης τους πλησίασαν και τους ζήτησαν να απομακρυνθούν, αν δεν κάτσουν στις ξαπλώστρες με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά.

Ο καθηγητής αποφάσισε καθώς η επιχείρηση υποστήριζε πως έχει άδεια από τον δήμο για τις ξαπλώστρες να απευθυνθεί στην Κτηματολογική Υπηρεσία Καβάλας και στον δήμο Παγγαίου. Εκεί αντίκρισε, σύμφωνα με την ανάρτηση, την αδιαφορία των δημόσιων υπαλλήλων για το εν λόγω ζήτημα, με αποτέλεσμα να κινηθεί νομικά.

Η ανάρτηση του καθηγητή για το περιστατικό με τις ξαπλώστρες στην παραλία

«Από μια βουτιά, στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Στη διαδρομή μας χθες το απόγευμα για Δράμα, με την Ανθή και την Αγγελική, αποφασίσαμε να κάνουμε μια σύντομη μικρή παράκαμψη και να θυμηθούμε τους αμμόλοφους στη Νέα Πέραμο της Καβάλας. Σκοπός μας ήταν μια γρήγορη βουτιά, μισή-μια ώρα, το πολύ» γράφει αρχικά ο κ. Τσαουσίδης.

«Το μπαρ στο οποίο πήγαμε, το πρώτο στη σειρά, δεν είχε αφήσει καθόλου χώρο για ελεύθερους λουόμενους. Αν και σχεδόν όλες οι ξαπλώστρες ήταν άδειες, είχε δεσμευτεί ολόκληρος ο χώρος της παραλίας από άδειες ξαπλώστρες – όπως φαίνεται και από τη φωτογραφία. Το ίδιο συνέβαινε και στη συνέχεια, στα επόμενα μπαρ. Η αναγραφόμενη τιμή για τη χρήση του χώρου 7 ευρώ το άτομο. Αναγκαστήκαμε να βολευτούμε στη μοναδική ελεύθερη γωνιά, κοντά στα βράχια. Σύντομα, λίγο μετά τη βουτιά μας, εμφανίστηκε ο πρώτος εργαζόμενος που μας ζήτησε (με σπαστά ελληνικά) να φύγουμε. Του εξήγησα ευγενικά ότι δεν επιτρέπεται να μας παρενοχλεί και έφυγε. Σε λίγο, εμφανίστηκε ο δεύτερος υπάλληλος, ο οποίος μάζευε αποτσίγαρα· όταν έφτασε στο μέρος μας, μας ζήτησε να αποχωρήσουμε. Του εξήγησα ότι εφόσον το επιθυμεί μπορεί να φωνάξει την αστυνομία ή να μας κάνει μήνυση – αυτός αποχώρησε πιο εξοργισμένος. Στη συνέχεια, εμφανίστηκε μια κυρία· μας ενημέρωσε ότι δεν είναι το αφεντικό, αλλά το κατάστημα έχει άδεια από το δήμο, πληρώνει ένα κάρο λεφτά και πρέπει ή να πληρώσουμε ή να αποχωρήσουμε διότι αδικούμε τους πελάτες που πλήρωσαν. Αποχωρήσαμε λίγο μετά, όταν η καθυστέρησή μας άρχισε ήδη να μας βγάζει εκτός προγράμματος για το ταξίδι μας στη Δράμα» συνεχίζει.

«Το πρωί πήρα τηλέφωνο στον δήμο Παγγαίου. Ο υπάλληλος με ενημέρωσε ότι δεν έχει εκδώσει ο δήμος καμία άδεια μέχρι να παραχωρήσει την αρμοδιότητα της αδειοδότησης για χρήση του αιγιαλού στην Κτηματική Υπηρεσία Καβάλας. Η Κτηματική Υπηρεσία Καβάλας με ενημέρωσε ότι δεν απαντάει σε “πολίτες”, όταν δήλωσα ότι την πληροφορία σχετικά με την παραχώρηση άδειας χρήσης αιγιαλού την ζητώ ως απλός πολίτης. Τελικά, μου έκλεισε το τηλέφωνο. Στο επόμενο τηλεφώνημα, μετά την επιμονή μου, με παρέπεμψε στην αρμόδια υπάλληλο. Η αρμόδια υπάλληλος, αφού μου είπε ότι η προηγούμενη (σ.σ. η διπλανή της) μπορεί και να μη μου έκλεισε το τηλέφωνο και πώς ξέρω ότι μου το έκλεισε και ότι δεν έπεσε η γραμμή, αρνήθηκε να με εξυπηρετήσει. Αρνήθηκε να μου πει αν έχει εκδώσει η υπηρεσία της άδεια χρήσης του αιγιαλού, αρνήθηκε να μου πει γιατί δεν υπάρχει καμία άδεια στη Διαύγεια, με παρέπεμψε στον δήμο Παγγαίου, στη συνέχεια δέχτηκε ότι δεν είναι αρμόδιος πλέον ο δήμος Παγγαίου και μου είπε να κάνω αν θέλω καταγγελία ώστε να έχω έννομο συμφέρον. Ότι τα πράγματα είναι μπερδεμένα και μπορεί να μην έχει άδεια κάποιος αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει ζητηθεί άδεια ή ότι δεν εμπλέκονται πολλοί φορείς – ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ βέβαια, οι επιχειρήσεις λειτουργούν. Όταν της εξήγησα ότι για να κάνω καταγγελία πρέπει να γνωρίζω αν και πού ακριβώς έγινε η παράβαση, ποιος την έκανε (θα μπορούσε π.χ. να την έχει κάνει η κτηματική υπηρεσία) αν δηλ. έχει δοθεί άδεια και ποιον χώρο ακριβώς αφορά, μου απάντησε ότι δεν θα απαντήσει σε καμία άλλη ερώτησή μου. Επέμενε να κάνω καταγγελία, αν θέλω στοιχεία. Και έκανα» εξηγεί ο καθηγητής.

Στη συνέχεια διευκρινίζει πως η «καταγγελία μου αφορά την Κτηματική Υπηρεσία Καβάλας, η οποία αρνείται επίμονα να εξυπηρετήσει τους πολίτες, των οποίων τα δικαιώματα είναι αρμόδια να προστατεύει. Περιέγραψα το ιστορικό με τον αιγιαλό, τον εκφοβισμό στον αιγιαλό, την άρνηση εξυπηρέτησης από την Κτηματική Υπηρεσία – στην Αρχή Διαφάνειας.

Είναι πραγματικά κατάντια αυτό που συμβαίνει πλέον με τις ξαπλώστρες, και τις άπειρες κακόγουστες κατασκευές και είναι ντροπή για τις υπηρεσίες που το επιτρέπουν – και στην πράξη το υπερασπίζονται. Άλλο πράγμα η υγιής επιχειρηματικότητα και άλλο η παντελής έλλειψη αισθητικής και η παραβίαση ακόμα και των στοιχειωδών δικαιωμάτων των πολιτών» καταλήγει.




Μάστιγα οι πνιγμοί στην Ελλάδα – Πώς θα σώσετε μία ζωή σε λίγα δευτερόλεπτα

Θρίλερ δίχως τέλος αποτελούν οι πνιγμοί στη χώρα μας καθώς περισσότεροι από 350 συνάνθρωποί μας «χάνονται» στις ελληνικές θάλασσες κατά τους θερινούς μήνες. Το διάστημα 1η Ιουνίου έως 15 Ιουλίου η χώρα μας κατέγραψε 106 πνιγμούς σε θάλασσες, ενώ πέρυσι, το διάστημα από 1η Ιουνίου έως και 15 Αυγούστου οι θάνατοι που είχαν καταγραφεί έφταναν τους 196.

Από τους 106 θανάτους που σημειώθηκαν, οι 34 αφορούν λουόμενους έως και 70 ετών, ενώ 72 λουόμενοι ηλικίας 71 ετών και άνω έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα. Ανάμεσα στους 106 νεκρούς από πνιγμό οι 72 ήταν άνδρες και 34 γυναίκες. 62 Έλληνες έχασαν τη ζωή τους στις ελληνικές παραλίες, ενώ οι θάνατοι τουριστών ανέρχονται σε 44.




Ανακοίνωση για το περιστατικό διένεξης στην Κοινότητα Πολυστύλου, μεταξύ αγρότη της περιοχής και εποχιακού υπαλλήλου του Δήμου Καβάλας

Ο Δήμος Καβάλας καταδικάζει απερίφραστα το περιστατικό της διένεξης, που επισυνέβη προ ημερών στην κοινότητα Πολυστύλου, μεταξύ ενός αγρότη της περιοχής και εποχιακού υπαλλήλου του Δήμου Καβάλας .

Ο Δήμαρχος Καβάλας, αμέσως μόλις πληροφορήθηκε το περιστατικό, έδωσε εντολή για τη διενέργεια Ε.Δ.Ε., αναθέτοντας τη διεξαγωγή της σε ανώτερο διοικητικό στέλεχος (υπάλληλο) του Δήμου Καβάλας, προκειμένου να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια, καθώς και τα πραγματικά γεγονότα αυτής της δυσάρεστης υπόθεσης.

Σε κάθε περίπτωση, ο Δήμος Καβάλας αποδοκιμάζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο και τις τυχόν εξωθεσμικές παρεμβάσεις στο έργο των υδρονομέων της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων, οι οποίοι εκτελούν τα καθήκοντα τους με βάση την κείμενη νομοθεσία, τον ισχύοντα Κανονισμό Άρδευσης και το ημερήσιο πρόγραμμα άρδευσης των καλλιεργήσιμων εκτάσεων.

Τέλος, χαρακτηρίζουμε ευτράπελη και φαιδρή, κάθε προσπάθεια, απ’ οπουδήποτε και αν προέρχεται, να δοθούν πολιτικές διαστάσεις και κίνητρα, στο συγκεκριμένο ατυχές συμβάν.

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Τραυματίστηκε εργάτης στην οδό Κουντουριώτου

Τραυματίστηκε εργάτης στο έργο της οδού Κουντουριώτου και μεταφέρθηκε στο Γ.Ν. Καβάλας

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άνδρας τραυματίστηκε στο πόδι από καπάκι φρεατίου.