Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στην οδό Ερυθρού Σταυρού της Καβάλας, στο ύψος του Αρχαιολογικού Μουσείου.
Το ατύχημα συνέβη όταν συγκρούστηκαν δύο Ι.Χ.
Στα οχήματα προκλήθηκαν υλικές ζημιές.
Φωτογραφία kavalawebnews
Στην εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας φανέλας του ΑΟΚ ο Γιάννης Εριφυλλίδης
Στην εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας φανέλας του ΑΟΚ παρευρέθηκε ο υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Γιάννης Εριφυλλίδης μαζί με πολυπληθή ομάδα υποψηφίων δημοτικών και τοπικών συμβούλων του.
Ο Γιάννης Εριφυλλίδης έλαβε τον λόγο και μίλησε στους ποδοσφαιριστές, στα στελέχη και τους φίλους της ομάδας και υποσχέθηκε ότι θα είναι στο πλευρό του ΑΟΚ με όλες του τις δυνάμεις. Άλλωστε, στο πρόγραμμα του συνδυασμού «Η Καβάλα Μπροστά» είναι η πλήρης ανακαίνιση του σταδίου «Ανθή Καραγιάννη» (συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής στεγάστρου) και η γενναία ενίσχυση όλων των αθλητικών συλλόγων.
Στην Πανελλαδική Απεργία σήμερα συμμετέχουν οι οικοδόμοι της Καβάλας
Στην Πανελλαδική απεργία για το νομοσχέδιο που καταργεί την 5η μέρα εργασία, συμμετέχει στο Σωματείο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων σήμερα Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2023
Σχετική ανακοίνωση αναφέρει:
Συνάδελφοι οικοδόμοι, εργαζόμενοι στις Κατασκευές,
Λέμε όχι στο νομοσχέδιο – τερατούργημα που καταργεί το 5νθήμερο, το 8ωρο, την Κυριακάτικη αργία και επιδιώκει να βάλει εμπόδια στο δικαίωμα της Απεργίας και τους αγώνες.
Δεν συμβιβαζόμαστε με τη σύγχρονη σκλαβιά, τη δουλειά ήλιο με ήλιο, χωρίς δικαιώματα. Δεν αποδεχόμαστε να δουλεύουμε 13ωρα, να τσακιζόμαστε, γιατί το κεφάλαιο και η πράξη της κυβέρνησης της ΝΔ.
Το νομοσχέδιο είναι στην κυριολεξία κτηνωδία. Βάζει ταφόπλακα σε δικαιώματα και κατακτήσεις.
Καταργεί την 5νθήμερη εργασία και ανοίγει το δρόμο για την κατάργηση της προσφυγής του 20% στα ένσημά μας. Καταργεί το σταθερό χρόνο δουλειάς και νομιμοποιεί τις 13 ώρες εργασίας, χωρίς καμιά προσπάθεια στην αμοιβή αρκεί ο κάθε μεγαλοεργολάβος να βρει ένα «μπροστινό» που θα παρουσιάζεται ως δεύτερος εργοδότης.
Ποινικοποιεί ακόμη περισσότερο το δικαίωμα της Απεργίας με απειλές για χρηματικά πρόσθετα, δικαστήρια και ποινές φυλάκισης. Μας θέλουν καθισμένους στα αυγά μας να δεχθούμε αδιαμαρτύρητα την εγκληματική τους πολιτική.
Να μην αγωνιζόμαστε, να μη μιλάμε, να πληρώνουμε με ψίχουλα, να σακατευόμαστε και να σκοτωνόμαστε από την πολύωρη εργασία που απαιτεί η μεγαλοεργοδοσία. Είναι τεράστια πρόκληση για όλο τον εργατόκοσμο ότι η κυβέρνηση φέρνει το νομοσχέδιο – τερατούργημα για ψήφιση στη Βουλή εν μέσω των μεγάλων καταστροφών πριν από λίγες μέρες με τη βροχόπτωση στη Θεσσαλία.
Ακόμα μετράμε τις πληγές μας, νεκρούς και αγνοούμενους, κατεστραμμένα σπίτια, οικοσυσκευές, υποδομές και ψάχνουμε για το πώς θα καλυφθούν τα στοιχειώδη για τη ζωή και την υγεία μας και η κυβέρνηση δείχνει τα δόντια της.
Ούτε το νομοσχέδιο είναι προς όφελος των εργαζομένων, ισχυρίζεται, ούτε τα μέτρα που χρειάζονται για στήριξη των πληγέντων καλύπτουν τις τεράστιες ανάγκες των εργαζομένων και των φτωχών αγροτών, των αυτοαπασχολούμενων και των μικροεπαγγελματιών που είδαν το βιος τους να χάνονται.
Και στις δύο περιπτώσεις, η πολιτική της κυβέρνησης γέρνει προς τη μεριά που απαιτεί η μεγαλοεργοδοσία και τα αρπαχτικά του ιδρώτα μας. Τα μέτρα για τους πληγέντες της Θεσσαλίας είναι ψίχουλα. Οι υποσχέσεις για χρηματοδότηση σε μέλλοντα χρόνο είναι παραμύθια.
Δάνεια και τόκους στις τράπεζες θα φορτωθούν όσοι έχουν σπίτια, περιουσία, αγροτικό, ζωικό κεφάλαιο, υποδομές. Τα πολλά πακέτα, που διαφημίζει η κυβέρνηση ότι απέσπασε από την ΕΕ, δεν θα πάνε στις τσέπες του απλού λαού. Θα τα μασουλήσουν μέχρι σεντς οι μεγάλοι όμιλοι που θα αναλάβουν να φτιάξουν σπίτια, υποδομές, δρόμους. Η δική μας καταστροφή είναι ευκαιρία για περισσότερα κέρδη για τους μεγαλοεργολάβους, τους τραπεζίτες, τους μεγαλοεπιχειρηματίες.
Η επαναλειτουργία του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας για φθηνή, ασφαλή λαϊκή στέγη και υποδομές, χωρίς τη συμμετοχή εργολάβων, επιχειρηματιών, τραπεζών και άλλων τρωκτικών, αλλά με την ευθύνη του Κράτους είναι ένα αίτημα που πρέπει να αγκαλιαστεί και να διεκδικηθεί από όλη την εργατική τάξη.
Τα συμφέροντα του κεφαλαίου και η πολιτική των κυβερνήσεων μας οδηγούν να γίνουμε σύγχρονοι σκλάβοι. Οι καταστροφές που βιώνουμε δεν οφείλονται μόνο στα καιρικά φαινόμενα. Κυρίως, φταίει ότι δεν υπάρχουν υποδομές και αντιπλημμυρικά έργα, αντισεισμική θωράκιση.
Η πολιτική που ακολουθεί σε κάθε πλευρά της ζωής μας, μας κάνει βαθιά εκμεταλλευόμενους στην εργασία, με φθηνά μεροκάματα, χωρίς ασφαλείς συνθήκες δουλειάς και ταυτόχρονα πελάτες σε τράπεζες να πληρώσουμε εξ αρχής για να ξανακτίσουμε το βιος μας και τη ζωή μας. Δεν πρόκειται να σκύψουμε το κεφάλι.
Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας. Αργά ή γρήγορα το δίκιο μας θα νικήσει. Δεν είναι μοιραίο να καταστρεφόμαστε από χρόνο σε χρόνο. Δεν είναι σύγχρονο και προοδευτικό να δουλεύουμε περισσότερες ώρες και να μην μπορούμε να βγάλουμε πέρα με την ακρίβεια και τη φοροληστεία. Ο δικός μας δρόμος, για να δούμε βελτίωση στη ζωή μας, να ζήσουμε με αξιοπρέπεια και να καλύψουμε τις ανάγκες μας, είναι ο δρόμος του αγώνα με επίκεντρο τις δικές μας ανάγκες.
Θάσος: Φωτιά στην Ποταμιά κοντά στο καταφύγιο
Φωτιά ξέσπασε λίγο πριν τα ξημερώματα της Πέμπτης 21 Σεπτεμβρίου στην Ποταμιά της Θάσου
Η φωτιά εκδηλώθηκε σε δύσβατο σημείο επάνω στο μονοπάτι προς καταφύγιο. Τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο.
Δεν υπήρξε σοβαρό μέτωπο καθώς η φωτιά εγκλωβίστηκε σε βραχώδη περιοχή.
Στην κατάσβεση έσπευσαν και μέλη του Συλλόγου Εθελοντών Πυροπροστασίας Πυρασφάλειας Ποταμιάς Θάσου.
Παρουσίαση υποψηφίων περιφερειακών συμβούλων από τον Δαμιανό Καγγελίδη στην Καβάλα
Συγκεκριμένα ανακοινώθηκαν :
ΒΑΛΙΛΑ ΕΥΘΑΛΙΑ Δημοσιογράφος
ΒΑΛΣΑΜΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Ελεύθερος επαγγελματίας
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ιδιωτικός υπάλληλος
ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ Σύμβουλος επιχειρήσεων
ΜΑΚΕΔΟΥ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ Ιδιωτικός υπάλληλος
ΜΕΛΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ιδιωτική υπάλληλος
ΠΑΤΕΡΑΣ ΙΑΣΩΝ Αγρότης
ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΟΛΥΜΕΝΗΣ Ιατρός ΕΣΥ
ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ Ελεύθερος επαγγελματίας
ΤΖΙΤΖΙΟΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ Συνταξιούχος
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ Δημοτική υπάλληλος
ΘΑΣΟΥ
ΜΑΝΤΕΧΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Λογίστρια
Δείτε φωτογραφίες :
Ο Χρήστος Μέτιος παρουσίασε τους υποψηφίους περιφερειακούς του συμβούλους στην Καβάλα
Δείτε φωτογραφίες :
Eurostat: Οι Έλληνες πρώτοι στην EE σε ώρες δουλειάς την εβδομάδα – Δείτε χάρτη
Το 2022, ο χρόνος εργασίας για τα άτομα ηλικίας 20-64 ετών ανά εβδομάδα στην ΕΕ ήταν κατά μέσο όρο 37,5 ώρες, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat
Οι διαφορές ανάμεσα στα κράτη μέλη τη Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι μικρές. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Έλληνες εργαζόμενοι δουλεύουν κατά μέσο όρο 41 ώρες την εβδομάδα κατακτώντας την… πρωτιά.
Ακολουθούν οι εργαζόμενοι στην Πολωνία (40,4), τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία (40,2 ώρες και οι δύο).
Αντίθετα, η Ολλανδία είχε τη μικρότερη εβδομάδα εργασίας (33,2 ώρες), ακολουθούμενες από τη Γερμανία (35,3) και τη Δανία (35,4).
Οι μέσες ώρες εργασίας αφορούν εργαζόμενους πλήρους και μερικής απασχόλησης. Κατά συνέπεια, τα διαφορετικά ποσοστά εργαζομένων μερικής απασχόλησης στις διάφορες χώρες επηρεάζουν τα αποτελέσματα, εκτός από τη διαφορετική νόμιμη και συνήθη διάρκεια της εβδομάδας εργασίας.
Οι ώρες εργασίας αναφέρονται στον αριθμό των ωρών εβδομαδιαίως που συνήθως εργάζονται στην κύρια εργασία τους. Είναι η μέση τιμή των πραγματικών ωρών εργασίας ανά εβδομάδα για μια μακρά περίοδο αναφοράς, εξαιρουμένων των εβδομάδων κατά τις οποίες παρατηρείται απουσία από την εργασία (π.χ. διακοπές, άδειες, απεργίες).
Μετεωρολόγοι: 10 φορές πιο πιθανές οι πλημμύρες στην Ελλάδα – «Μια φορά στα 100 χρόνια αυτό που έγινε στην Θεσσαλία»
Πολύ μεγαλύτερες είναι πλέον οι πιθανότητες για ακραία φαινόμενα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν πλημμύρες, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε Βουλγαρία, Τουρκία και Λιβύη
Στη σχετική μελέτη Ελλήνων, Αμερικανών, Ολλανδών, Γερμανών και Βρετανών ερευνητών, μελών της World Weather Attribution (WWA), αναφέρεται ότι οι κλιματολόγοι εκτιμούν, πως η υπερθέρμανση έχει κάνει «έως και 10 φορές πιο πιθανό στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Τουρκία και έως και 50 φορές πιο πιθανό στη Λιβύη», την επανάληψη τέτοιων φονικών πλημμυρών, όπως αυτές της κακοκαιρίας Daniel.
Η Φρεντερίκε Ότο, κλιματολόγος στο Grantham Institute από το Imperial College του Λονδίνου και συν-συγγραφέας της μελέτης, αναφέρεται στην περίπτωση της Λιβύης, σημειώνοντας, ότι «η ακριβής έκταση της βροχόπτωσης σε αυτήν την περιοχή είναι αβέβαιη», λόγω της μη ύπαρξης δεδομένων από μετεωρολογικούς σταθμούς, ωστόσο «σε όλες τις περιπτώσεις, τα μοντέλα υποδεικνύουν συστηματικά μια αύξηση στην ένταση και την πιθανότητα αυτών των φαινομένων».
Μια φορά στα 100 χρόνια αυτό που έγινε στην Θεσσαλία
Για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Τουρκία, η μελέτη της ομάδας WWA εκτιμά έως και 40% περισσότερες βροχοπτώσεις, λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη, με τους ερευνητές να εκτιμούν ωστόσο ότι στην κεντρική Ελλάδα, όπου οι βροχοπτώσεις ήταν πιο ακραίες, το συμβάν είναι «λιγότερο πιθανό» να επαναληφθεί και θα πρέπει να συμβαίνει μόνο «μία φορά κάθε 80 έως 100 χρόνια».
«Η αποψίλωση των δασών και τα σχετικά υψηλά ποσοστά αστικοποίησης έχουν αλλάξει το τοπίο με την πάροδο του χρόνου, αυξάνοντας τον αριθμό των ανθρώπων και των ακινήτων που εκτίθενται σε πλημμύρες και μειώνοντας την αποστράγγιση των όμβριων υδάτων», επισημαίνει η εφημερίδα.
Στην Καβάλα την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου ο Στέφανος Κασσελάκης
Την Παρασκευή 22/9 στις 18.30 ο υποψήφιος πρόεδρος Στέφανος Κασσελάκης συζητά με τα μέλη και τους φίλους του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στο cafe Riviera Restro Bar Πλατεία Καραολή &, Δημητρίου 24, Καβάλα.
Δελτίο τύπου
Καβάλα: Καταδικάστηκε ο οδηγός που δεν σταμάτησε για έλεγχο από το Λιμενικό στην οδό Ερυθρού Σταυρού
Ο 54χρονος μαζί με τον συνεπιβάτη του πέρασαν αυτόφωρο. Στον συνεπιβάτη επιβλήθηκε η ποινή 5 μηνών με αναστολή.
Οι δύο άνδρες αρνήθηκαν να τους γίνει έλεγχος από τις λιμενικές αρχές, όταν διαπιστώθηκε ότι είχαν σταθμεύσει παράνομα στην οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης.
Στο δικαστήριο ισχυρίστηκαν ότι δεν κατάλαβαν ότι τους ζητήθηκε από τους λιμενικούς να τους ελέγξουν καθώς δεν φορούσαν στολές και το όχημα στο οποίο επέβαιναν είχε συμβατικές πινακίδες.
Καββαθάς για Μητσοτάκη στην ΔΕΘ: «Δεν ακούσαμε κανένα μέτρο για βοήθεια στις επιχειρήσεις»
Από την πλευρά του ο Γιώργος Καββαθάς μιλώντας εκ μέρους της Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας υποστήριξε ότι «η αύξηση του εισοδήματος των πολιτών είναι υπέρ της υγιούς επιχειρηματικότητας, γιατί υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα για κατανάλωση, κάτι που λείπει σήμερα».
Ωστόσο, επεσήμανε πως η επαναφορά στην κανονικότητα θα έπρεπε να επανέλθει με την επαναφορά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα χέρια των εθνικών κοινωνικών εταίρων, όπου θα συμπεριλαμβάνονταν και η επαναφορά των τριετιών.
Βασικό πρόβλημα της οικονομίας η ακρίβεια
«Δημιουργούμε κόστη στις επιχειρήσεις σε μια εποχή που φαίνεται ότι η ρευστότητα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα» ανέφερε ο κ. Καββαθάς επισημαίνοντας ότι δεν ακούσαμε από τον πρωθυπουργό καμία εξαγγελία, για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, που είναι ένα βασικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας.
«Δεν ακούσαμε κανένα μέτρο που να αφορά τη βοήθεια στις επιχειρήσεις σε επίπεδο φορολογικής πολιτικής», σημείωσε προσθέτοντας ότι θα περίμενε καποια εξαγγελία και για το ιδιωτικό χρέος που αφορά τόσο επιχειρήσεις όσο και εργαζόμενους.
«Η πάγια θέση της ΓΣΕΒΕΕ εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια που έχουμε μπει στο φάσμα των αυξήσεων και του πληθωρισμού, είναι ότι πρέπει να πάμε σε μείωση του ΦΠΑ στα βασικά καταναλωτικά αγαθά, όπως στα καύσιμα. Από την άλλη μεριά, θα πρέπει επιτέλους να παταχθεί η αισχροκέρδεια και αυτή είναι μια πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι» δήλωσε ο κ. Καββαθάς.
Σχολιάζοντας το θέμα της φοροδιαφυγής ο κ. Καρανίκας σημείωσε ότι «η φοροδιαφυγή είναι ουσιαστικά στις υπηρεσίες, άρα σε όσο μεγαλύτερο (ποσοστό επιχειρήσεων) μπει η διασύνδεση των μηχανών pos τόσο καλύτερα θα είναι τα φορολογικά έσοδα».
Σπύρος Πέγκας: Για το κυκλοφοριακό χάος στην πόλη, ο υπεύθυνος πράγματι έχει ονοματεπώνυμο – Λέγεται Κωνσταντίνος Ζέρβας
Σχολιάζοντας τη δήλωση του δημάρχου Θεσσαλονίκης για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Βενιζέλου, ο υποψήφιος δήμαρχος Σπύρος Πέγκας δήλωσε:
«Ο νυν δήμαρχος Θεσσαλονίκης που επί τέσσερα χρόνια δεν έχει ούτε ένα έργο στην πόλη να επιδείξει, ο ανεκδιήγητος κ. Ζέρβας που δεν έκανε κάτι, οτιδήποτε, για να βελτιώσει το κυκλοφοριακό, έρχεται σήμερα να «μαλώσει» τους πολίτες, αυτούς δηλαδή που υφίστανται τις συνέπειες των μηδενικών παρεμβάσεών του για την ταλαιπωρία που υφίστανται στον άξονα της οδού Βενιζέλου.
Αντί να ζητήσει συγγνώμη γιατί το μόνο που έκανε ήταν να ακυρώνει παρεμβάσεις που βελτίωναν την κατάσταση στους δρόμους της πόλης, αντί έστω να δείξει τη στοιχειώδη κατανόηση για την ταλαιπωρία που θα υποστούν οι πολίτες εξαιτίας των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων πέριξ του σταθμού του μετρό στη Βενιζέλου, προχωρά σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση.
Κατηγορεί τους πολίτες ότι είναι αμετανόητοι, όταν ο ίδιος παραμένει κολλημένος στις εμμονές του. Επικαλείται όσα έγιναν προ δεκαετίας για να δικαιολογηθεί στους δημότες της Θεσσαλονίκης για τη σημερινή τους ταλαιπωρία, προσπαθώντας να κρύψει τη δική του ανεπάρκεια. Τα προβλήματα όμως δεν λύνονται με υποθετικά σενάρια, δεν λύνονται διχάζοντας και κατηγορώντας τους πολίτες.
Για το κυκλοφοριακό χάος στην πόλη, ο υπεύθυνος πράγματι έχει ονοματεπώνυμο. Λέγεται Κωνσταντίνος Ζέρβας. Είναι αυτός που δεν εφάρμοσε το δημοσιευμένο σε ΦΕΚ ωράριο φορτοεκφορτώσεων, είναι αυτός που ξήλωσε τα κολωνάκια, είναι αυτός που έκανε ό,τι μπορούσε για να έρθουν περισσότερα αυτοκίνητα στο κέντρο, είναι αυτός που κάθε έξι μήνες εδώ και τέσσερα χρόνια επιβιβάζεται σε βαγόνι του μετρό, φωτογραφίζεται και μας υπόσχεται ότι σε έξι μήνες και εμείς θα έχουμε μετρό. Η θητεία του ολοκληρώνεται, ο δήμαρχος απέρχεται και το μετρό ακόμα το περιμένουμε!
Στις 8 Οκτωβρίου βάζουμε τέλος στην ανεπάρκεια και την ανικανότητα της σημερινής δημοτικής αρχής. Ψηφίζουμε “Θεσσαλονίκη Για Όλους”».
Επίσκεψη υποψηφίου Δημάρχου Χαρακίδη Κυριάκου στην υπηρεσία καθαριότητας
Την Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου ο υποψήφιος Δήμαρχος Δράμας, κ. Χαρακίδης Κυριάκος, συναντήθηκε με τους εργαζόμενους του Δήμου για την καθαριότητα
Με τους ανθρώπους που καθημερινά δίνουν μάχη πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες για μια Δράμα καθαρή. Δεν φτάνει όμως μόνο ο δικός τους αγώνας για να έχουμε ένα δήμο καθαρό. Συμφωνήσαμε ότι θα πρέπει ως νέα δημοτική αρχή να προχωρήσουμε:
1)Στην άμεση πρόσληψη εργατών καθαριότητας και πρασίνου.
2)Στον καθαρισμό των αυθαίρετων σημείων συγκέντρωσης απορριμμάτων, καθώς στον καθαρισμό κάθε γειτονιάς της πόλης, όχι μόνο του κέντρου.
3)Στο τακτικό πλύσιμο και στην απολύμανση των ήδη υπαρχόντων κάδων απορριμμάτων και των απορριμματοφόρων.
4)Στην αντικατάσταση των παλιών κάδων και στην περαιτέρω αναβάθμιση του στόλου των απορριμματοφόρων.
5)Σε έναν νέο σχεδιασμό και οργάνωση της αποκομιδής των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
6)Στην εφαρμογή μιας νέας τιμολογιακής πολιτικής εν ονόματι «πληρώνω όσο πετάω», με στόχο τη μείωση των δημοτικών τελών.
Συμπληρωματικά, για την παράταξη «Πόλη και Ζωή» κρίνεται απαραίτητη η επένδυση στην κυκλική οικονομία, προωθώντας την ανακύκλωση μέσα από προγράμματα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών, ενώ εξίσου σημαντική κρίνεται και η αναζωογόνηση των σημείων της πόλης με πράσινο.
Με σεβασμό στους εργαζόμενους και στους πολίτες. Με ασφάλεια και δέσμευση από όλους μας. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε μια καθαρή και καλαίσθητη Δράμα. Μια Δράμα που θέλουμε να ζούμε εμείς και τα παιδιά μας.
Προεκλογική Ομιλία Χριστόδουλου Τοψίδη στην Καβάλα
Ο υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ και επικεφαλής της παράταξης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης θα πραγματοποιήσει προεκλογική ομιλία στην Καβάλα, την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023, στις 11.30 π.μ. στο ξενοδοχείο Galaxy.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα παρουσιαστούν οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες Περιφερειακοί/ες Σύμβουλοι των Περιφερειακών Ενοτήτων Καβάλας και Θάσου καθώς και οι προγραμματικές θέσεις της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ με συγκεκριμένες αναφορές στον σχεδιασμό της παράταξης για τις Περιφερειακές Ενότητες Καβάλας και Θάσου.
Η εκδήλωση θα είναι ανοικτή για το κοινό.
Κρούσματα σαλμονέλας στην Καβάλα – Τι να προσέξετε
Ανακοίνωση εξέδωσε η Διεύθυνση Υγείας της Π.Ε. Καβάλας σχετικά με την αύξηση των κρουσμάτων σαλμονέλας στην Καβάλα.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
Λόγω της αύξησης των κρουσμάτων σαλμονέλλωσης που έχει σημειωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα πανευρωπαϊκά αλλά και στην περιοχή μας, η Διεύθυνση Υγείας της Π.Ε. Καβάλας κρίνει απαραίτητη την ενημέρωση του πληθυσμού όσον αφορά την λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας. Η τήρηση των βασικών κανόνων ατομικής υγιεινής και ο σωστός χειρισμός των τροφίμων είναι ιδιαίτερης σημασίας για την προστασία από τη νόσο. Συγκεκριμένα μέτρα που μπορεί να λάβει κανείς είναι:
1. Αποφυγή κατανάλωσης ωμών ή ατελώς μαγειρεμένων πουλερικών ή κρέατος, καθώς και φαγητών που περιέχουν ωμό ή ατελώς μαγειρεμένο αυγό (π.χ. τιραμισού, σπιτική μαγιονέζα, σπιτικό παγωτό). Σημειώνεται ότι ο μικροοργανισμός καταστρέφεται σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 70°C (για τουλάχιστον 2 λεπτά).
Αποφυγή κατανάλωσης μη παστεριωμένου γάλακτος ή άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων ή μη χλωριωμένου νερού (νερό από πηγάδια, ρυάκια, λίμνες κ.ά.)
Τήρηση βασικών κανόνων υγιεινής στον χώρο της κουζίνας:
• χρήση διαφορετικών μαχαιριών, μαγειρικών σκευών, επιφανειών κοπής, για ωμά και ψημένα τρόφιμα
• διατήρηση μαγειρεμένων τροφίμων ξεχωριστά από τα ωμά
• σχολαστικό πλύσιμο ωμών φρούτων και λαχανικών
• διατήρηση των τροφίμων σε κατάλληλες θερμοκρασίες ψύξης
• απομάκρυνση των κατοικίδιων ζώων από τους χώρους παρασκευής τροφίμων
Σχολαστικό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και ζεστό νερό
• μετά τη χρήση της τουαλέτας ή την αλλαγή πάνας μωρού
• πριν την προετοιμασία και την κατανάλωση φαγητού
• μετά το χειρισμό ωμών πουλερικών ή κρέατος
• μετά την επαφή με κατοικίδια ζώα και πτηνά
• μετά το χειρισμό κοπράνων ζώων και την επίσκεψη σε ζωολογικούς κήπους / καταστήματα πώλησης ζώων
• μετά την εργασία σε κήπο
Όταν υπάρχουν παιδιά κάτω του ενός έτους, έγκυες ή ανοσοκατεσταλμένα άτομα δε θα πρέπει να φιλοξενούνται στο σπίτι ερπετά ως κατοικίδια.
Ιδιαίτερα οι επαγγελματίες στον χώρο της εστίασης θα πρέπει να εφαρμόζουν σχολαστικά τους κανόνες χειρισμού τροφίμων και τους οδηγούς υγιεινής του ΕΦΕΤ σύμφωνα με όσα εκπαιδεύτηκαν στα αντίστοιχα προγράμματα εκπαίδευσης χειρισμού τροφίμων.
Η Διεύθυνση Υγείας της Π.Ε. Καβάλας θα συνεχίσει τους ελέγχους εφαρμογής των κανόνων παρασκευής και διάθεσης τροφίμων από τις επιχειρήσεις εστίασης.
https://youtu.be/kDVBCJozRU4
Υπό έλεγχο μεγάλη φωτιά σε παλιό εργοστάσιο στην Κομοτηνή
Υπό έλεγχο τέθηκε πυρκαγιά που ξέσπασε στις 13.30 σε εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο στην Κομοτηνή.
Στο σημείο επιχείρησαν επτά οχήματα με είκοσι πυροσβέστες.
Νωρίτερα εστάλη μήνυμα μέσω του 112 στους κατοίκους της πόλης καλώντας τους να παραμείνουν σε εσωτερικούς χώρους και να κλείσουν πόρτες και παράθυρα λόγω των καπνών.
Τριετίες – Γεωργιάδης: 1,2 εκατ. εργαζόμενοι θα πάρουν αύξηση στην επόμενη τριετία
Μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, από το βήμα της ΔΕΘ το περασμένο Σάββατο, ανοίγει ο δρόμος για να επανέλθουν οι τριετίες, δηλαδή τα επιδόματα προϋπηρεσίας έπειτα από μία δωδεκαετία που παρέμεναν στον «πάγο» λόγω μνημονιακής δέσμευσης. Βέβαια, η υποχρέωση που έχει η χώρα να υποχωρήσει η ανεργία σε μονοψήφιο ποσοστό για να τεθούν και πάλι σε ισχύ οι τριετίες στον ιδιωτικό τομέα διατηρείται, απλώς μπαίνει πια το χρονοδιάγραμμα απεμπλοκής από αυτή την πολύ σκληρή διάταξη.
Το υπουργείο Εργασίας θεωρεί πια ότι είναι τέτοια η αύξηση των θέσεων απασχόλησης ώστε μπορεί να εκτιμά πως σε ένα με ενάμισι έτος από τώρα ο συγκεκριμένος στόχος θα έχει επιτευχθεί. Έτσι, ξεκινάει από 1ης Ιανουαρίου 2024 τον χρόνο κάλυψης των τριετιών, ανά περίπτωση, ώστε να προκύψουν όσο γίνεται πιο γρήγορα οι πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς για κάποιους εργαζόμενους, ακόμα και εντός του 2025.
Τι θα ισχύσει
Ακριβέστερα, από το σύνολο του 1,3 εκατ. εργαζομένων που θα μπορέσουν να κάνουν χρήση της επανέναρξης του συγκεκριμένου μέτρου, οι περίπου 600.000 αμείβονται τώρα με τον κατώτατο μισθό, 780 ευρώ μικτές αποδοχές (667 ευρώ καθαρά).
Υπάρχουν, όμως, και άλλοι περίπου 700.000 εργαζόμενοι οι οποίοι λαμβάνουν μισθό σύμφωνα με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) που έχει υπογραφεί στον κλάδο τους, ανεξάρτητα εάν είναι εθνική, τοπική ή ομοιοεπαγγελματική. Όπως προκύπτει από το Ινστιτούτο Εργασίας (ΙΝΕ) της ΓΣΕΕ, υπάρχουν 38 τέτοιες συμβάσεις, με τους εργαζόμενους που εντάσσονται σε αυτές να έχουν αποκτήσει έναντι των υπολοίπων ένα αρχικό πλεονέκτημα.
Οι προϋποθέσεις
Οι δύο αυτές μεγάλες ομάδες εργαζομένων για να καταφέρουν μετά από 12 χρόνια να ξεκινήσουν να μετρούν αντίστροφα, ώστε να λάβουν αύξηση λόγω τριετίας, θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Η βασικότερη είναι να έχει αναγραφεί ρητά στη σύμβασή τους (ατομική ή συλλογική) ότι στον μισθό τους επιτρέπεται να ενταχθεί τυχόν επίδομα προϋπηρεσίας. Μόνο τότε θα μπορούν να λάβουν την πρόσθετη παροχή, που είναι 10% για κάθε τριετία, με ανώτατο ποσοστό 30% για τρεις τριετίες.
Επίσης, δεν θα πρέπει να λαμβάνουν κάποιο άλλο, πρόσθετο μισθολογικό μπόνους επί των βασικών αποδοχών τους.
Οι αυξήσεις που θα γίνουν, αφού «ξεπαγώσουν» οι τριετίες με το νέο έτος, θα αφορούν όλων των ειδών τις προσαυξήσεις της προϋπηρεσίας, δηλαδή τριετίες στον κατώτατο ή τριετίες, πενταετίες ή άλλες κλίμακες που ορίζονται σε ενεργές συλλογικές συμβάσεις. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του υπουργείου Εργασίας, προκύπτουν δύο μεγάλες κατηγορίες εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα:
Όσοι εισήλθαν στην αγορά εργασίας μετά τη 14η Φεβρουαρίου 2012: Πρόκειται για την ημερομηνία που εφαρμόστηκε η 6η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) και «πάγωσαν» οι τριετίες. Οι εργαζόμενοι αυτής της «ειδικής» κατηγορίας θα αρχίσουν να χτίζουν το δικαίωμα επιδόματος για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και μετά. Άρα, ένας εργαζόμενος που σήμερα αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, από 1ης Ιανουαρίου 2024 θα τρέχει ο χρόνος του και θα δικαιούται αναλόγως την προϋπηρεσία του 10% ανά τριετία. Αυτό μεταφράζεται σε 780 ευρώ (μικτές αποδοχές) για 0-3 χρόνια προϋπηρεσίας, 858 ευρώ για 3-6 χρόνια προϋπηρεσίας, 936 ευρώ για 6-9 χρόνια προϋπηρεσίας και 1.014 ευρώ για όσους έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των 9 ετών.
Όσοι είχαν προσληφθεί πριν από τις 14/2/2012: Γι’ αυτή την κατηγορία «παλαιών» εργαζομένων θα ισχύσουν οι εξής υποπεριπτώσεις:
α) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία δύο χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της πρώτης τριετίας ενεργοποιείται από 1ης Ιανουαρίου 2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση τριετίας την 1η Ιανουαρίου 2025. Τότε ο εργαζόμενος αυτής της κατηγορίας θα λάβει αύξηση 10% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού.
β) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία πέντε χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της δεύτερης τριετίας ενεργοποιείται από 1ης Ιανουαρίου 2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση εξαετίας την 1η Ιανουαρίου 2025 με αύξηση 20% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού.
γ) Εργαζόμενος με πρόσληψη προ του 2012 και προϋπηρεσία οκτώ χρόνων: Το δικαίωμα ωρίμανσης της πρώτης τριετίας ενεργοποιείται από 1ης Ιανουαρίου 2024 και καθίσταται πληρωτέο με τη συμπλήρωση εννέα ετών προϋπηρεσίας, την 1η Ιανουαρίου 2025 με αύξηση 30% επί του τότε ισχύοντος βασικού μισθού. Υπενθυμίζεται ότι τα ανωτέρω ποσά θα προσαρμοστούν αναλόγως, εάν η κυβέρνηση προχωρήσει σε νέα αύξηση των κατώτατων αποδοχών στον ιδιωτικό τομέα, το 2024, όπως έχει δεσμευτεί να πράξει.
Οι συλλογικές συμβάσεις
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε περίπτωση ύπαρξης συλλογικών συμβάσεων, τα ανωτέρω όρια προσαρμόζονται ανάλογα με τα ισχύοντα σε επίπεδο βασικού μισθού και κλίμακας προσαυξήσεων.
Σε περίπτωση, επίσης, που οι εργαζόμενοι έχουν ήδη δει αυξήσεις στους μισθούς ενδιάμεσα από το 2012 έως το 2023 και υπερβαίνουν τα σημερινά ισχύοντα, είτε στον κατώτατο είτε σε αυτά που ορίζονται στις ΣΣΕ, τότε οι όποιες αυξήσεις προκύψουν λόγω τριετιών συμψηφίζονται με τα καταβαλλόμενα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της «ΕΡΓΑΝΗ», ο μέσος μισθός στη χώρα μας είναι 1.190 ευρώ μικτά, δηλαδή 52% πάνω από τον κατώτατο. Άρα, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα (λίγο κάτω από το 50%) που λόγω υψηλότερων αποδοχών από τις κατώτατες ή θα πρέπει να συμψηφίσουν τις αυξήσεις από τις τριετίες ή δεν θα τις λάβουν.
Επίσης, υπάρχει η εκκρεμότητα με την προσφυγή που έχει γίνει από την πλευρά των εργοδοτών, ήδη από το 2019, σύμφωνα με την οποία οι τριετίες έχουν πάψει να προσμετρώνται και δεν πρέπει να τίθεται θέμα για να «ξεπαγώσουν», ειδικά για όσους έχουν προσληφθεί μετά τις 14 Φεβρουαρίου 2012.
Σημειώνεται ότι κυβερνητικές πηγές θεωρούν πως για το διάστημα μεταξύ 14/2/2012 έως 31/12/2023 δεν θα υπάρχει αξίωση για αναδρομικές αναζητήσεις διαφορών. Ουσιαστικά, με την επανέναρξη των τριετιών από το 2024 και μετά ανοίγει ο δρόμος και για αντίστοιχη έναρξη της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων ανά κλάδο, ώστε να υπογραφούν συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Σε διαφορετική περίπτωση, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα θα μπορούν να κάνουν χρήση των τριετιών μόνο εάν κάτι τέτοιο θα αναφέρεται ρητά (ως επίδομα προϋπηρεσίας) στην ατομική σύμβαση που θα έχουν υπογράψει.
Σε αυτήν τη φάση, πάντως, είναι πολύ λίγες οι συλλογικές συμβάσεις που υπάρχουν. Ακριβέστερα, υπολογίζονται σε μόλις 38 οι κλαδικές και οι ομοιοεπαγγελματικές ΣΣΕ που παραμένουν εν ισχύι, καλύπτοντας έως 735.000 εργαζόμενους, αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 29% του συνόλου. Επίσης, από το σύνολο των ΣΣΕ που έχουν υπογραφεί μόλις οι πέντε έχουν επεκταθεί στο σύνολο των κλάδων που αφορούν ως γενικώς υποχρεωτικές, στοιχείο που καθιστά ακόμα πιο επισφαλές το πλαίσιο εφαρμογής του μέτρου των τριετιών.
Μη αναδρομική η εφαρμογή
Όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης, ισχύει πως «στις 14 Φεβρουαρίου του 2012 ήρθε η τότε ελληνική κυβέρνηση και είπε με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου ότι αναστέλλει την εφαρμογή των τριετιών, τις παγώνει δηλαδή, σταματάει ο χρόνος. Θα πατήσουμε το κουμπί και η 15η Φεβρουαρίου του 2012 θα είναι η 1η Ιανουαρίου του 2024».
Όπως είπε «εάν περιμέναμε σε περίπου ενάμιση χρόνο από σήμερα να μειωθεί η ανεργία στο 10% -τόσο υπολογίζουμε ότι θα έχουμε σε τέσσερα συνεχή τρίμηνα-, τότε όσοι προσελήφθησαν στην Ελλάδα από τις 14 Φεβρουαρίου του 2012 και μετά θα άρχιζαν να χτίζουν το δικαίωμά τους στο επίδομα σε ενάμιση χρόνο από σήμερα. Άρα, θα πήγαιναν καλό 2029 για να πάρουν την πρώτη τους αύξηση».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «στη νομοθετική διάταξη θα προβλέπεται ρητώς η μη αναδρομικότητα της εφαρμογής. Ο σκοπός μιας κυβερνήσεως είναι να βρει την ισορροπία μεταξύ ενός δικαίου αιτήματος και των αντοχών της οικονομίας. Αν πηγαίναμε να επιβάλουμε με νόμο 30% αύξηση γενικά στους μισθούς στους ιδιωτικούς υπαλλήλους, οι μισοί θα έχαναν τη δουλειά τους γιατί οι επιχειρήσεις θα κατέρρεαν».
Παράλληλα, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος, «η εξέλιξη των τριετιών θα διαμορφωθεί ως εξής: η προϋπηρεσία του εργαζόμενου που είχε σταματήσει να εξελίσσεται μέχρι τις 14/2/2012, από 1ης Ιανουαρίου 2024 θα εξελίσσεται από το χρονικό διάστημα που είχε σταματήσει.
Αφορά όσους αμείβονται στα όρια του κατώτατου μισθού και σε όσους αμείβονται με ΣΣΕ που προβλέπει επιδόματα προϋπηρεσίας. ΣΣΕ που είναι σε ισχύ και προβλέπουν τριετίες ή άλλα επιδόματα προϋπηρεσίας, αυτά από 1ης Ιανουαρίου 2024 θα εξελίσσονται κανονικά χωρίς νέα υπογραφή». Η τροπολογία για τις τριετίες εκτιμάται ότι θα κατατεθεί εντός της τρέχουσας εβδομάδας εκτάκτως στη Βουλή. Το εργασιακό νομοσχέδιο προγραμματίζεται να τεθεί σε ψηφοφορία την ερχόμενη Πέμπτη ή Παρασκευή.
Project για την Δράμα: Επίσκεψη στην Ένωση Κυριών Δράμας
Ένωση Κυριών Δράμας: Όαση κοινωνικής προσφοράς
Συνεχίζοντας τις επισκέψεις σε φορείς και συλλόγους, η Παρθένα Κιόρτεβε με το “Project για τη Δράμα” επισκέφτηκε την Ένωση Κυριών Δράμας.
Πρόκειται για ένα Φιλανθρωπικό Σωματείο Μη Κερδοσκοπικού χαρακτήρα που ξεκίνησε άτυπα τη λειτουργία του το 1904 με τις ευλογίες και την ηγεσία του Μητροπολίτη Δράμας και μετέπειτα Σμύρνης, Χρυσοστόμου και συνεχίζει τη δράση του ακούραστα έως σήμερα.
Σε ιδιαίτερα φιλικό κλίμα παρουσιάστηκε από την πρόεδρο κυρία Αλίκη Τσιαμούρα η αξιόλογη δράση τους ενώ η Παρθένα Κιόρτεβε ζήτησε τη βοήθεια και τη συνεργασία του συλλόγου την επόμενη ημέρα των εκλογών και εφ΄όσον το “Project για τη Δράμα” αναλάβει τη διοίκηση του Δήμου.
Η δημοτική παράταξη “Project για τη Δράμα“ θεωρεί προτεραιότητα την χάραξη και ενίσχυση της κοινωνικής πολιτικής, καθώς έχει ήδη διοργανώσει αρκετές ημερίδες για κοινωνικά ζητήματα αλλά συγχρόνως έχει συμπεριλάβει πλήθος προτάσεων στο πρόγραμμα που πρόκειται να υλοποιήσει την επομένη των δημοτικών εκλογών.
Φωτιά στην Αλεξανδρούπολη: Kάηκαν παλιά βαγόνια του ΟΣΕ και ξερά χόρτα
Συναγερμός σήμανε στην Αλεξανδρούπολη το βράδυ της Κυριακής (17.9.2023), για φωτιά που ξέσπασε στην περιοχή πίσω από τον Άγιο Νεκτάριο, κοντά στο νέο Κλειστό Γυμναστήριο
Υπήρξε άμεση και κινητοποίηση της Πυροσβεστικής που βρίσκεται κοντά στο σημείο που εκδηλώθηκε η φωτιά στην Αλεξανδρούπολη και σύμφωνα με πληροφορίες καίγονται παλιά βαγόνια του ΟΣΕ και ξερά χόρτα.
Η περιοχή βρίσκεται κοντά στο νέο κολυμβητήριο και νέο Κλειστό Γυμναστήριο και επειδή υπάρχει κατοικημένη περιοχή, δικαιολογημένα υπάρχει ανησυχία του κόσμου.
Ευχαριστούμε τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για την πολύ μεγάλη συμμετοχήστην εκλογική διαδικασία. Ευχαριστούμε τα μέλη των ΕφορευτικώνΕπιτροπών που διεκπεραίωσαν με άψογο τρόπο τις εκλογές.
Την επόμενη Κυριακή 24/9, θα διεξαχθούν επαναληπτικές εκλογέςμεταξύ των δύο πρώτων υποψηφίων, των ΚΑΣΣΕΛΑΚΗ και ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ που προηγούνται στην πανελλαδική καταμέτρηση.
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Ψήφισε στην Πλάκα ο Αλέξης Τσίπρας -Πρώτη δημόσια εμφάνιση μετά από καιρο
Λίγο πριν τις πέντε το απόγευμα έφτασε στην Πλάκα ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, ώστε να σκήσει το εκλογικό του δικαίωμα για την ανάδειξη νέου προέδρου στο κόμμα.
Ο Αλέξης Τσίπρας, στην πρώτη εμφάνιση εδώ και αρκετό καιρό (τελευταία ήταν στη Βουλή κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης), έφτασε στο 1ο Πειραματικό στην οδό Ηπίτου 15, στην Πλάκα λίγο πριν τις πέντε, για να συμμετάσχει με την σειρά του στην εκλογική διαδικασία ανάδειξης νέου πρόεδρου στο κόμμα, έπειτα από 15 χρόνια.Φωνές για παράταση της ψηφοφορίας στον ΣΥΡΙΖΑ -Παππάς: Το θεωρώ αυτονόητο, αν χρειαστεί
Έμφανώς ευδιάθετος, ο πρώην πρωθυπουργός χαιρέτισε τον κόσμο που βρισκόταν μαζεμένος έξω από το εκλογικό κέντρο.
Υπενθυμίζεται πως ο Αλέξης Τσίπρας δεν συμμετείχε καθόλου στις εσωτερικές διαδικασίες για την διαδοχή του.
Πηγή:iefimerida.gr
Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι το επίδομα θέρμανσης – Στον «αέρα» η επιδότηση στην αντλία
Δεν αναμένονται μεγάλες αλλαγές σχετικά με το επίδομα θέρμανσης, σύμφωνα με όσα δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης.
«Θα είναι όπως έχω ξαναπεί ένα επίδομα βασικά με τα χαρακτηριστικά που είχε και πέρσι, και με τον ίδιο περίπου προϋπολογισμό. Δεν θα υπάρξουν αλλαγές», ανέφερε αρχικά ο υπουργός
Όσο για την επιδότηση στην αντλία τόνισε πως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά: «Η αντλία είναι κάτι διαφορετικό. Σε όλη την Ευρώπη υπάρχει κατεύθυνση από τις Βρυξέλλες για έναν σταδιακό περιορισμό επιδομάτων.Το αν οι εταιρείες θα δώσουν βοήθεια προς τον πολίτη, είναι δική τους δουλειά και όχι του υπουργείου. Οι τράπεζες έδωσαν χρήματα για τους πλημμυροπαθείς, το ίδιο θα κάνουν και οι εφοπλιστές και οι βιομήχανοι», είπε ο κ. Χατζηδάκης.
«Εγώ δεν μπορώ να μιλήσω για την εταιρική κοινωνική ευθύνη των εταιριών, εγώ είμαι υπεύθυνος για την τήρηση του προϋπολογισμού για να μην ζήσουμε εκ νέου μία κρίση, όπως αυτή που βιώσαμε και πληρώσαμε ακριβά», κατέληξε για το σχετικό ζήτημα.
Σημειώνεται ότι τόσο το πετρέλαιο θέρμανσης όσο και η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης, οδεύουν σε νέα υψηλά επίπεδα, με τον χειμώνα να πλησιάζει.
Τα κριτήρια για το επίδομα θέρμανσης
Το συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό και τεκμαρτό, πρέπει να είναι έως 16.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και 24.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση ή τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και έχουν υποβάλλει κοινή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο.
Για μονογονεϊκή οικογένεια, το εισόδημα ανέρχεται έως 27.000 ευρώ, με προσαύξηση ύψους 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο μετά το πρώτο. Παράλληλα, η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ για τους άγαμους και τα 300.000 ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Προσέλευση ρεκόρ στις κάλπες – Πρόβλημα με τη διαδικασία στην Θέρμη
Το ρεκόρ του Αλέξη Τσίπρα στην προσέλευση ψηφοφόρων στις εκλογές για την ανάδειξη του νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται ότι θα σπάσουν οι σημερινές.
Σύμφωνα με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, στις εσωκομματικές εκλογές ψηφίζουν περισσότερα από 250 μέλη το λεπτό από νωρίς το πρωί.
Η προσέλευση αυτή θεωρείται πρωτοφανής καθώς μέχρι τις 10:30 είχαν ψηφίσει περισσότεροι από 26.000, με το 23% να είναι είναι νέα μέλη, ενώ κατά εκτιμήσεις αυτήν την ώρα το νούμερο προσεγγίζει τις 45.000, όταν στην εκλογή Τσίπρα πέρυσι τον Μάιο την ίδια ώρα είχαν ψηφίσει 28.000-30.000.
Ιδιαίτερα μεγάλη προσέλευση καταγράφεται στα εκλογικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ μεγάλη είναι η προσέλευση και στην Κρήτη.
Πρόβλημα στην όλη διαδικασία αποτέλεσε η επιλογή της οργάνωσης Θέρμης στο Τρίλοφο. Εκεί οι κάλπες δεν άνοιξαν στις 8 το πρωί, ούτε πρόκειται να κλείσουν στις 8 το βράδυ όπως προβλέπεται από τη διαδικασία του κόμματος.
Η τοπική οργάνωση μελών αποφάσισε αυθαίρετα η διαδικασία εκλογής να κρατήσει για τρεις ώρες. Δηλαδή από τις 10 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι!
Ο Αλέξης Τσίπρας θα προσέλθει σήμερα στις κάλπες χωρίς κάμερες και φωτογράφους αφού θεωρεί ότι είναι η μέρα των υποψηφίων και των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ.
Υποχωρούν τα νερά στην λίμνη Κάρλα -Παραμένει για 13η ημέρα χωρίς πόσιμο νερό ο Βόλος
Στη Μαγνησία τα συσσωρευμένα από την θεομηνία προβλήματα εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τους κατοίκους αλλά σιγά – σιγά άρχισαν να διαφαίνονται και κάποια αισιόδοξα μηνύματα δίνοντας ελπίδες βελτίωσης, όπως η κατάσταση στην υπερχειλισμένη λίμνη Κάρλα.
Η στάθμη των υδάτων στην Κάρλα σταδιακά υποχωρεί και απομακρύνεται ο κίνδυνος να πλημμυρίσουν τα παρακάρλια χωριά στη Μαγνησία και τη Λάρισα, αφού η ροή των νερών του Πηνειού προς την περιοχή βαίνει μειούμενη αλλά και έχει ανοίξει η σήραγγα μήκους 11 περίπου χιλιομέτρων που αποστραγγίζει τη λίμνη μεταφέροντας νερά προς τον Παγασητικό Κόλπο.
Οι κάτοικοι όμως στο Στεφανοβίκειο, τον Ριζόμυλο και τα Κανάλια της Μαγνησίας, όπως και στα χωριά Σωτήριο, Αχίλλειο, Μόδεστος και Αμυγδαλή της Λάρισας εξακολουθούν να βρίσκονται σε ετοιμότητα και με το φόβο της υπερχείλισης της Κάρλας, που λόγω των πλημμυρών έφτασε και ξεπέρασε τα επίπεδα του 1962 όταν άρχισε η αποξήρανσή της.
Στον Βόλο η κατάσταση παραμένει απογοητευτική στον τομέα της υδροδότησης της πόλης, αφού για 13η ημέρα οι κάτοικοι του πολεοδομικού συγκροτήματος στερούνται του πόσιμου νερού, καθώς το παρεχόμενο νερό δεν είναι κατάλληλο, σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχουν γίνει και τις αναφορές του υπουργείου Υγείας.
Βόλος: Στη λάσπη μεγάλες περιοχές
Στη λάσπη παραμένουν μεγάλες περιοχές των συνοικιών που επλήγησαν από τα νερά του χειμάρρου Κραυσίδωνα που σάρωσαν τα πάντα στις συνοικίες Παλαιό Λιμεναρχείο, Παλαιά, Παπαδιαμάντη, Νεάπολη, Άγιος Παντελεήμονας, Οινόπνευμα και Νέο Δέλτα, παρά τις προσπάθειες των δεκάδων συνεργείων που εργάζονται πυρετωδώς για τον καθαρισμό των δρόμων και των κατοικιών στις περιοχές αυτές.
Το σύννεφο σκόνης που αιωρείται στην ατμόσφαιρα του Βόλου εξακολουθεί να ταλαιπωρεί τους Βολιώτες που κινούνται στο κέντρο και στις πληγείσες συνοικίες, αφού η ξεραμένη λάσπη μετατρέπεται σε λευκή σκόνη που σκεπάζει τα πάντα.
Αποκαρδιωτική είναι η εικόνα και στις ακτές και τις παραλίες του Παγασητικού όπου απίστευτες ποσότητες από φερτές ύλες καλύπτουν κάθε επιφάνεια και καθιστούν αδύνατη την προσέγγιση στη θάλασσα για όσους θέλουν να κολυμπήσουν. Το Ίδρυμα Λασκαρίδη έχει στείλει το σκάφος «Typhoon» και στον Παγασητικό για τον καθαρισμό των ακτών. Ήδη το «Typhoon» δραστηριοποιείται στις ανατολικές ακτές του Πηλίου και έχουν καθαριστεί οι παραλίες του Αη Γιάννη και Παπά Νερό βγάζοντας εκατοντάδες τόνους σκουπιδιών και φερτών υλών από την πρόσφατη θεομηνία.
Ποιες εταιρείες σχεδιάζουν μπαράζ προσλήψεων και αύξηση μισθών στην Ελλάδα
Μπαράζ προσλήψεων, με παράλληλη αύξηση των μισθολογικών απολαβών, σχεδιάζουν οι εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα
Όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας), περισσότερα από τα 2/3 των εταιρειών τεχνολογίας (69%) στη χώρα μας σχεδιάζουν να προσλάβουν νέους εργαζόμενους μέχρι το τέλος του 2023 (για το σύνολο των επιχειρήσεων όλων των κλάδων το αντίστοιχο ποσοστό είναι 54%).
Οι ελληνικές επιχειρήσεις τεχνολογίας εκφράζουν, επίσης, σαφή πρόθεση να παρέχουν περισσότερο ελκυστικές οικονομικές αποδοχές, με το 86% να σχεδιάζει την αύξηση των μισθολογικών επιπέδων των εργαζομένων του (75% για το σύνολο των επιχειρήσεων όλων των κλάδων). Μάλιστα, το 6% των εταιρειών προτίθεται να προσφέρει αυξήσεις κατά τουλάχιστον 16%.
Πρακτικά, ο κλάδος της τεχνολογίας καταγράφει σήμερα την υψηλότερη ζήτηση εργαζομένων στην αγορά και έχει την πιο δυναμική πρόθεση αύξησης των μισθών. Ωστόσο, οι ελληνικές επιχειρήσεις αξιολογούν (σε ποσοστό 96%) ως βασικό εμπόδιο την εύρεση των κατάλληλων εργαζομένων.
Η πλειονότητα των επιχειρήσεων τεχνολογίας (82%) στην Ελλάδα θεωρεί ότι η προσέλκυση ταλέντων αποτελεί την πιο κρίσιμη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει.
Σύμφωνα με την έρευνα HR Trends Randstad για τον κλάδο της πληροφορικής και της τεχνολογίας, οι σημαντικές δυσκολίες στην προσέλκυση των κατάλληλων εργαζομένων συνδέονται, κυρίως, με τις υψηλές μισθολογικές προσδοκίες των υποψηφίων (78%).
Παράλληλα, η δεξαμενή των υποψηφίων με σχετική εργασιακή εμπειρία και δεξιότητες είναι περιορισμένη, δυσχεραίνοντας σημαντικά τη στρατηγική προσλήψεων των επιχειρήσεων πληροφορικής και τεχνολογίας στην Ελλάδα (48%).
Αναζητούν καλύτερους μισθούς
Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις του κλάδου -σύμφωνα πάντα με την έρευνα- καταγράφουν σημαντική δυσκολία (71%) στο να διατηρήσουν τα πιο αποδοτικά στελέχη, με τους εργαζόμενους στον κλάδο της τεχνολογίας να καταγράφουν μια σημαντική κινητικότητα.
Για το 77% των εργαζομένων που αποφασίζουν να εγκαταλείψουν την τρέχουσα θέση εργασίας τους, το βασικό κίνητρο είναι οι πιο υψηλές αποδοχές ή οι καλύτερες συνθήκες εργασίας, ενώ το 58% αναζητεί περισσότερες ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη σε άλλη εταιρεία. Μόλις το 14% θεωρεί ότι το ευέλικτο ωράριο εργασίας αποτελεί κεντρικό παράγοντα για την απόφαση αλλαγής εργασίας.
«Ο κλάδος της τεχνολογίας βρίσκεται, τα τελευταία χρόνια, στο επίκεντρο της συζήτησης για την αγορά εργασίας, με τις εταιρείες τεχνολογίας και τους εργαζόμενους στα τεχνολογικά αντικείμενα να δημιουργούν νέα δεδομένα, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις επηρεάζουν το σύνολο της αγοράς» εξηγεί η έκθεση HR Trends της Randstad.
Πώς οι εταιρείες τεχνολογίας προσελκύουν τα ταλέντα
Στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να προσελκύσουν ταλέντα, οι επιχειρήσεις στον κλάδο της τεχνολογίας και της πληροφορικής προσφέρουν διαφορετικές παροχές στο ανθρώπινο δυναμικό τους, εστιάζοντας στη δυνατότητα εκπαίδευσης, στη δυνατότητα εργασίας από το σπίτι και στο ευέλικτο πρόγραμμα εργασίας, ενώ αναφορικά με τις οικονομικές παροχές επιλέγουν τα μπόνους απόδοσης, το κινητό τηλέφωνο και τα επισιτιστικά κουπόνια.
Ειδικότερα, ως μέρος της στρατηγικής τους για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της προσέλκυσης, διατήρησης και ανάπτυξης ταλέντων, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα παρέχουν στους εργαζόμενους τους προγράμματα εκπαίδευσης (68%) και προχωρούν στη βελτίωση των οικονομικών αποδοχών (57%).
Παράλληλα, προσφέρουν δυνατότητες υβριδικής ή απομακρυσμένης εργασίας (48%), με διττό στόχο τη διατήρηση των υπαρχόντων ταλέντων και την ενδυνάμωση της ελκυστικότητάς τους ως εργοδότες.
Σύμφωνα με την έρευνα, που διεξήχθη από τον Δεκέμβριο 2022 έως τα τέλη Μαρτίου 2023 και αναλύει τα δεδομένα 113 στελεχών ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου, το πακέτο οικονομικών αποδοχών (50%) και η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής (45%) αποτελούν τους κεντρικούς παράγοντες που προσδιορίζουν την ελκυστικότητα της επιχείρησης.
Μάκης Παπαδόπουλος: «Με τον Σταύρο Δινάκη φέρνουμε επιτέλους αποτελέσματα στην ανακύκλωση και τη διαχείριση των απορριμμάτων»
Καλωσορίζουμε στην ομάδα των υποψηφίων του ΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ τον Σταύρο Δινάκη, Επιχειρηματία στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων και της ανακύκλωσης
Ο Σταύρος Δινάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα. Υπηρέτησε στις Ειδικές Δυνάμεις στον Στρατό και μετά το απολυτήριό του ξεκίνησε τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες.
Εδώ και 23 χρόνια, δραστηριοποιείται στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων και της ανακύκλωσης, σε ιδιόκτητη μονάδα στη Βιομηχανική Περιοχή Καβάλας. Δημιούργησε οικογένεια και απέκτησε μια κόρη όπου σήμερα εργάζεται μαζί του στην επιχείρησή του.
Για τη συμμετοχή του στις δημοτικές εκλογές μέσα από την παράταξή μας, ο Σταύρος Δινάκης δηλώνει τα εξής:
«Έχοντας την εμπειρία και τη γνώση από την ενασχόλησή μου με τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση, αποφάσισα να ασχοληθώ με την Αυτοδιοίκηση δίπλα στον Μάκη Παπαδόπουλο, για να βοηθήσω τον Δήμο σε έναν πολύ δύσκολο τομέα.
Η αποτυχία του Δήμου στη διαδικασία της διαλογής στην πηγή είναι για μένα και τον Μάκη Παπαδόπουλο η μεγαλύτερη πρόκληση. Εμείς την ξέρουμε τη διαλογή στην πηγή, τη γνωρίζουμε και από κει θα ξεκινήσουμε, για να ανεβάσουμε τα ποσοστά ανακύκλωσης γρήγορα.
Δημιουργούμε τα Πράσινα Σημεία, λύνοντας το πρόβλημα με τα ογκώδη απορρίμματα.
Δίνουμε προτεραιότητα στη διαχείριση του χαρτονιού, με σκοπό να μην υπάρχουν κούτες στο κέντρο της πόλης και μετατρέπονται οι κάδοι ανακύκλωσης σε κάδους απορριμμάτων.
Στοχεύουμε σε ένα νέο μοντέλο διαχείρισης των ανακυκλώσιμων υλικών, για να μην υπάρχουν πια και συνεχώς ξεχειλισμένοι κάδοι.
Με τον Μάκη Παπαδόπουλο μπορούμε να κάνουμε πράξη την ανακύκλωση και να φέρουμε αποτελέσματα προς όφελος του Δήμου και των δημοτών».
Θέλω να ευχαριστήσω και προσωπικά τον Σταύρο Δινάκη για την εμπιστοσύνη που δείχνει σε εμένα και την παράταξή μας, αλλά και για την απόφασή του να δώσει μαζί μας τη “μάχη” των δημοτικών εκλογών του Οκτωβρίου.
Επίσκεψη του Γιάννη Εριφυλλίδη στην Λυδία
Τη Λυδία επισκέφθηκε το απόγευμα της Πέμπτης, 14/9/2023, ο υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Γιάννης Εριφυλλίδης, έχοντας δίπλα του υποψηφίους δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους του συνδυασμού «Η Καβάλα Μπροστά»
Ο υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας συναντήθηκε με κατοίκους του χωριού και επαγγελματίες και άκουσε τα θέματα – ανάγκες τα οποία ιεραρχούν σε πρώτη προτεραιότητα.
Η ομάδα του Γιάννη Εριφυλλίδη διαπίστωσε για μια ακόμη φορά ότι οι ελλείψεις στις δημοτικές μας κοινότητες είναι τεράστιες σε σχέση με την πόλη. Είναι γεγονός ότι οι διοικήσεις των τελευταίων χρόνων αντιμετώπισαν τις δημοτικές κοινότητες ως φτωχούς συγγενείς, για αυτό και δεν σχεδίασαν σε βάθος χρόνου έργα που θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητα, αντιθέτως έκαναν έργα και παρεμβάσεις αποσπασματικές, που δεν επέλυσαν χρονίζοντα προβλήματα.
Εμείς λέμε ότι η ισόρροπη και ισότιμη ανάπτυξη Καβάλας και δημοτικών κοινοτήτων είναι η σημαία μας. Εμείς λέμε ότι όλα τα χωριά, 24 ώρες την ημέρα και 365 μέρες το χρόνο, θα έχουν καθαρό νερό από τις πηγές του Κεφαλαρίου. Εμείς λέμε ότι θα δρομολογήσουμε άμεσα έργα οδοποιίας μέσα στα χωριά, αλλά και στο αγροτικό δίκτυο και τους δρόμους που συνδέουν τα χωριά. Εμείς λέμε ότι θα δημιουργήσουμε ένα δίκτυο σύνδεσης όλων των αξιοθέατων της ευρύτερης περιοχής και θα καταστήσουμε, αναζητώντας κάθε δυνατή πηγή χρηματοδότησης, το Βαπτιστήριο της Λυδίας κέντρο παγκόσμιου θρησκευτικού ενδιαφέροντος.
Αυτοκτόνησε νεαρός στην Ελευθερούπολη – Τον βρήκε η μητέρα του και ο αδερφός του
Το μεσημέρι της Παρασκευής, ένας νεαρός άνδρας περίπου 26 ετών έβαλε τέλος στην ζωή του στην Ελευθερούπολη.
Βρέθηκε νεκρός εντός της κτηνοτροφικής μονάδας της οικογένειας του από την μητέρα και τον αδερφό του.
A.O. Kαβάλας και Νέστος Χρυσούπολης: ” Με βάρκα την ελπίδα , μπαίνουν αύριο στην μάχη”
Παρών μετά απο μια δύσκολη εβδομάδα και κατι παραπάνω , αδελφικοί μου φίλοι αναγνώστες και μη εμφανίζομαι εκεί που με θέλετε όλοι
Στις επάλξεις τις υγειούς αθλητικογραφίας και όχι μόνο.
Ο καιρός περνάει γρήγορα μόνο που για μένα λόγω τεράστιων προλημάτων υγείας της οικογένειας μου πέρασε πολύ αργά και βασανιστικά!!!
Έχοντας ουσιαστικά ελπίδα στον Θεό κάτι κατάφερα αλλα ακόμη πρέπει να προσπαθήσω.
Προς το παρόν όμως τα ξεχνάω όλα και ρίχνω το βλέμμα μου στην αθλητική ενημέρωση που προέχει αυτήν την ώρα.
Μετά τις βιβλικές καταστροφές κυρίως στην Κεντρική χώρα αρχίζει απο αύριο Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2023 το Πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής στο ποδόσφαιρο.
Θα διεξαχθεί η 2η Αγωνιστική αφου η 1η που θα ξεκινούσε απο τις 10 Σεπτεμβρίου 2023, ανεβλήθει και θα γίνει σε εμβόλιμη ημερομηνία ως συνήθως.
Στον 1ο Όμιλο λοιπόν που ανήκουν οι ομάδες του Νομού μας οι φίλαθλοι μπορούν να τις δούν στην έδρα τους και τις δύο.
Είναι οι ιστορικές ΑΟ Καβάλας και Νέστος Χρυσουπόλεως.
Στις 4 λοιπόν θα γίνει η σέντρα και στα δύο γήπεδα που είναι έτοιμα να υποδεχθούν και επίσημα των “Βασιλιά των Σπορ” .
Το αναλυτικό πρόγραμμα των αυριανών αγώνων του 1ου ομίλου, της 2ης αγωνιστικής είναι:
Άρης Αβοίτου – Μ.Α Αγίας Μαρίνας
Ορέστης Ορεστιάδας – ΠΑΟΚ Κρηστ
Θερμαϊκός Θέρμης – Κεραυνός Αγγελ.
Α.Ο.Κ Χανιώτης- Πανθρακικός Κ.
Βέροια – Αναγγένηση Επανωμής
Νίκη Ευκαρπίας – Ποσειδώνας Μηχ.
Απόλλων Παραλιμνίου – Δόξα Δράμας
ΑΟ Καβάλας – Αετός Βαρβάρας
Νέστος Χρυσουπόλεως- Άρης Πετεινού
Οφείλω να πω βέβαια οτι δεν γνωρίζω την δυναμικότητα των ομάδων όλων αυτην την στιγμή!!!
Δεν ντρέπομαι που το λέω γιατι όπως γνωρίζεται λέω μόνο αλήθεια και θέλω να έχω ήσυχη την συνείδηση μου απέναντι σας.
Βέβαια, υπάρχουν πολλές και βάσιμες δικαιολογίες που οι περισσότεροι τις ξέρετε.
Εγω για να μης σας κουράσω θα σας πω μόνο μια, η ανεργία που χτύπησε και το ποδόσφαιρο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλα σε όλο τον κόσμο!!!
Υπάρχει δηλαδή προσφορά δυσανάλογη με την ζήτηση. Ο νοων νοήτω.
Τ α “βαρειά” ονόματα του ομίλου που είχαν θητεία και στην Α’ Εθνική είναι τα εξής: Πανθρακικός, Βέροια , Καβάλα, Δόξα.
Βέβαια, απο απο τις 18 ομάδες υπάρχουν και άλλες αξιόλογες που ξέρουν καλά αυτήν την κατηγορία όπως είναι άλλες τέσσερις.
Άρης Αβάτου
Αναγέννηση Επανωμής
Ποσειδώνας Μηχανιώνας
Απόλλων Παραλημνίου
Η τοπική ομάδα του ΑΟ Καβάλα ξεκινάει με αντίπαλο τον νεοφώτιστο Αετό Βαρβάρας.
Με στόχο τον προβιβασμό της στην Β’ Εθνική πρέπει να αρχίσει με νίκη.
Σίγουρα θέλει πληθωρική συμπαράσταση.
Τα φαινόμενα των 50 εισιτηρίων πρέπει να εκλείψουν!!!
Ο Νέστος αντιμετωπίζει τον επίσης νεοφώτιστο Άρη Πετεινού.
Σημαντικό οτι η ομάδα του κάμπου δεν έχει ανάγκη απο πληθωρική συμπαράσταση γιατι απλά την έχει!!
Εμπρός λοπόν παιδιά και καλή αρχή σας εύχομαι!
Ο Δήμος Καβάλας και η αντοχή του στην κλιματική αλλαγή
Του Δημήτρη Μαρμάνη*
Οι πρωτοφανείς θερμοκρασίες που βιώσαμε φέτος το καλοκαίρι στη χώρα μας, οι πολλές και μεγάλης έκτασης πυρκαγιές που άφησαν πίσω τους στάχτες και αποκαΐδια και οι πλημμύρες που ακολούθησαν μετά από έντονες βροχοπτώσεις, που ξεπέρασαν κάθε πρόβλεψη με βάση τα μέχρι σήμερα δεδομένα, ολοκλήρωσαν το ζοφερό σκηνικό της κλιματικής αλλαγής με θύματα. Με παντός είδους καταστροφές σε υποδομές, με τεράστιες ζημίες στο ζωικό και φυτικό κεφάλαιο των αγροτών και οι συνέπειες αυτών θα συνεχίζονται για αρκετό χρόνο μέχρι να (και αν..) επουλωθούν.
Πολλές από αυτές τις συνέπειες θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν το κράτος (Δήμος, Περιφέρεια, κεντρική διοίκηση) λειτουργούσε σωστά με τις αρμόδιες υπηρεσίες συντονισμού, με τον σωστό εξοπλισμό και την σωστή επίβλεψη των έργων, όταν αυτά κατασκευάζονταν.
Άλλες από αυτές τις συνέπειες όμως είναι αποτέλεσμα της υπέρβασης των ορίων αντοχής των έργων που κατασκευάσθηκαν σωστά μεν, αλλά δεν επαρκούν πλέον για τα σημερινά δεδομένα των καιρικών συνθηκών.
Το μεγάλο ερώτημα είναι τι πρέπει να κάνουν τώρα οι διοικούντες σε κάθε θέση ευθύνης.
Η κοροϊδία της ανάληψης της «πολιτικής ευθύνης» που ακούμε μετά από κάθε τραγικό γεγονός και τα πολλά « θα» των υποσχέσεων που ακολουθούν, είναι πλέον ξεπερασμένα και μη αποδεκτά απ’ όλους τους πολίτες, γιατί τα περισσότερα από αυτά ξεθωριάζουν στο πέρασμα του χρόνου και ξεχνιούνται μέχρι την επόμενη καταστροφή.
Ο Δήμος Καβάλας, αν και ΔΕΝ δοκιμάσθηκε ιδιαίτερα το φετινό καλοκαίρι, οφείλει να διδαχθεί, από την αποδεδειγμένη ανεπάρκεια άλλων και να προχωρήσει άμεσα σε όλες εκείνες τις ενέργειες που θα θωρακίσουν την πόλη και τους γύρο οικισμούς από παρόμοια φαινόμενα με τις παρακάτω ενέργειες:
Άμεσος καθαρισμός των φρεατίων και των κλειστών αγωγών των ομβρίων από φερτά υλικά και ογκώδη αντικείμενα εντός οικισμών.
Άμεσος καθαρισμός και διεύρυνση ρεμάτων εντός και εκτός οικισμών και των καναλιών με ιδιαίτερη επιμέλεια στα Τενάγη.
Εντοπισμός των προβληματικών θέσεων και διατομών των αγωγών ομβρίων, κατασκευή νέων αγωγών όπου αποδεδειγμένα αυτοί δεν επαρκούν και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων όπου αυτά κριθούν αναγκαία.
Έλεγχος της στατικής επάρκειας και αντοχής των γεφυριών σε πλημμυρικά φαινόμενα, με ενίσχυση και διεύρυνση αυτών όπου κριθεί αναγκαίο.
Άμεσος καθαρισμός όλων των εγκαταλελειμμένων οικοπέδων εντός των οικισμών στην πόλη και τα χωριά μας, που έγιναν εστίες μόλυνσης και πιθανά σημεία ανάφλεξης, με γρήγορη διαδικασία ενημέρωσης των ιδιοκτητών όπως προβλέπει η νομοθεσία, για τον άμεσο καθαρισμό και την άρση της επικινδυνότητας όπου υπάρχουν κτίσματα. Σε περίπτωση μη ανταπόκρισης ο Δήμος αναλαμβάνει την εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών και βεβαιώνει την γενόμενη δαπάνη στους ιδιοκτήτες.
Στα περιαστικά δάση γύρο από την Καβάλα και τους άλλους οικισμούς εκτός από τον συνεχή καθαρισμό θα πρέπει να γίνουν τα παρακάτω:
Διάνοιξη νέων αντιπυρικών ζωνών
Δεξαμενές νερού σε κατάλληλες προσβάσιμες θέσεις
Διάνοιξη νέων και βελτίωση της βατότητας των υπαρχόντων δασικών δρόμων στους ορεινούς όγκους.
Σταδιακή αντικατάσταση κατά διαστήματα των πεύκων με άλλη λιγότερο εύφλεκτη βλάστηση όπου αυτό είναι δυνατόν σε συνεργασία με τις δασικές υπηρεσίες.
Εκπαίδευση εθελοντικών ομάδων – υπάρχουν πολλοί σύλλογοι που προσφέρουν ήδη σημαντική υπηρεσία και τους ευχαριστούμε γι’ αυτό – και προμήθεια σε αυτούς κατάλληλου εξοπλισμού για κατάσβεση της φωτιάς και φύλαξη των περιαστικών δασών.
Παρακολούθηση με σύγχρονης τεχνολογίας μέσα για έγκαιρη αντίδραση σε περίπτωση φωτιάς σε συνεργασία με την Πυροσβεστική υπηρεσία και την Πολιτική προστασία.
Οι πληγές από την μεγάλη πυρκαγιά του 1985 στην Καβάλα δεν έκλεισαν ακόμη και ας πέρασαν 40 περίπου χρόνια…
Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών σε λίγες μέρες θεωρώ αναγκαίο το θέμα αυτό να είναι στη πρώτη γραμμή για τον επόμενο δήμαρχο, αν θέλουμε πραγματικά να διδαχθούμε κάτι από τις πρόσφατες συνέπειες των έντονων κεντρικών φαινομένων σε συνδυασμό με την αμέλεια έως ανεπάρκεια πολλών ανευθυνουπευθύνων – με λίγες μόνο δυστυχώς φωτεινές εξαιρέσεις.
Ο ΔημήτρηςΜαρμάνης είναι Αναπληρωτής καθηγητήςτου Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλοςτου συνδυασμού «ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ», με υποψήφιο δήμαρχο τον ΧαράλαμποΧρυσανίδη.