H Energean στηρίζει τους συνανθρώπους μας με αναπηρίες στην Καβάλα και στην Ζίτσα Ιωαννίνων

Σταθερά κοντά στους συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν αναπηρίες είναι η Energean και η Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα με Αναπηρίες που τιμάται διεθνώς στις 3 Δεκεμβρίου αποτέλεσε μία ακόμη αφορμή για την στήριξή τους σε περιοχές στις οποίες η εταιρεία δραστηριοποιείται.

Συγκεκριμένα, στην Καβάλα, και στο πλαίσιο των διαδραστικών εκδηλώσεων που συνδιοργανώνουν ο Δήμος Καβάλας και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, με τη συμμετοχή γενικών και ειδικών σχολείων της περιοχής, ο κ. Ευάγγελος Λεώβαρις, στέλεχος του τμήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Energean, και ο κ. Αρτέμης Μπαρμπούνης, υπεύθυνος για τις Εταιρικές Υποθέσεις της Energean στην Καβάλα, παρέδωσαν στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καβάλας εξοπλισμό και υλικό που αναβαθμίζει τις υποδομές λειτουργίας του ιδρύματος και βελτιώνει τις διδακτικές διαδικασίες του.

Επίσης η Energean ανανέωσε για μια ακόμη χρονιά την υποστήριξή της προς την ομάδα μπάσκετ με αμαξίδια του ΑΟ Καβάλα, η οποία αγωνίζεται στην Α2 Εθνική Κατηγορία του πανελλήνιου πρωταθλήματος καλαθοσφαίρισης με αμαξίδια. 

Σε ανάλογη δωρεά με την οποία ενισχύονται οι υποδομές του κτιρίου στο οποίο το ίδρυμα λειτουργεί, σε μια πραγματικά εντυπωσιακού φυσικού κάλλους περιοχή,  προχώρησε η Energean και προς τη Στέγη Αυτιστικών Ατόμων «Ελένη Γύρα» στη Ζίτσα Ιωαννίνων. Ο εξοπλισμός παραδόθηκε από τον κ. Σωτήρη Χιωτάκη, Διευθυντή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης της Energean για την Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια, και τον κο. Μιχάλη Παπαγεωργίου, συνεργάτη της Energean στην περιοχή.

Τόσο η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, όσο και οι υπεύθυνοι των οργανισμών και στις δύο περιοχές ευχαρίστησαν θερμά την εταιρεία για τις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες της.                      

Σε δηλώσεις της η Δρ. Κατερίνα Σάρδη, Managing Director και Country Manager της Energean στην Ελλάδα, δήλωσε σχετικά:

«Είναι συνειδητή επιλογή που απορρέει από το ETHOS της Energean η σταθερή υποστήριξη των συνανθρώπων μας που ζουν με κάποια αναπηρία. Η καθημερινότητα τόσο των ιδίων όσο και εκείνων που βρίσκονται δίπλα τους είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν που εμείς οι υπόλοιποι βιώνουμε και θεωρούμε ως αυτονόητη. Είναι, κυριολεκτικά, οι ήρωες της διπλανής πόρτας!  Αυτήν την καθημερινότητα που αντιμετωπίζουν προσπαθούμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, να βελτιώσουμε, παρακινώντας και τους συμπολίτες μας να την πλησιάσουν για να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες.

Με αφορμή και την Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα με Αναπηρίες, το μήνυμά μας είναι να εντείνουμε την προσπάθεια για έναν κόσμο στον οποίο δεν θα 

χωρούν κοινωνικοί αποκλεισμοί. Να ενθαρρύνουμε τους συνανθρώπους με αναπηρίες να ενταχθούν σε κάθε δραστηριότητα της καθημερινότητας και, παράλληλα, να εξασφαλίσουμε τις προϋποθέσεις για να το επιτύχουν».  

Οι πρωτοβουλίες που ανέλαβε η Energean στο πλαίσιο της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας για τα Άτομα με Αναπηρίες υπηρετούν τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και, συγκεκριμένα, τον Στόχο νο. 3 για Καλή Υγεία και Ευημερία, τον Στόχο νο.10 για Λιγότερες Ανιστότητες, τον Στόχο νο.11 για Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες και τον Στόχο νο. 17 για Συνεργασία για την Επίτευξη των Στόχων.




Αυτοκίνητο στην Ξάνθη παρέσυρε και εγκατέλειψε 19χρονη | Στη ΜΕΘ της Καβάλας η κοπέλα

Σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται στη ΜΕΘ μία 19χρονη, η οποία παρασύρθηκε από αυτοκίνητο και εγκαταλείφθηκε στην περιοχή του Π. Ζυγού Ξάνθης. Η κοπέλα έχει διακομιστεί στο νοσοκομείο της Καβάλας.

Η 19χρονη, σύμφωνα με την ΕΡΤ, φέρει σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και οι γιατροί κάνουν ό,τι είναι ανθρωπίνως και ιατρικώς δυνατό. Στο πλευρό της βρίσκεται η οικογένειά της.

Η άτυχη νεαρή κοπέλα είχε βγάλει το σκυλάκι της βόλτα στην περιοχή του Π. Ζυγού το απόγευμα της Τετάρτης, όταν διερχόμενο όχημα κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες την παρέσυρε και την εγκατέλειψε σοβαρά τραυματισμένη.

Την 19χρονη εντόπισε διερχόμενος οδηγός και ενημέρωσε τις αρμόδιες αρχές.

Οι αστυνομικές αρχές έχουν εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του ασυνείδητου οδηγού.




Βροχές στην Αττική σήμερα, πιθανότητα για χιόνια στην Πάρνηθα | Χειμώνας μέχρι τη Δευτέρα, Άνοιξη στη συνέχεια

Βροχές ιδιαίτερα σε περιοχές που βλέπουν προς στο Αιγαίο αναμένονται σήμερα, ενώ μέσα στη νύχτα χιόνισε στην περιοχή της Φλώρινας, ενώ δεν αποκλείεται αργότερα τα χιόνια να φτάσουν ακόμη και στη γύρω ορεινή ζώνη της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Κλέαρχο Μαρουσάκη.

Στην Αττική αναμένονται κοντά στο μεσημέρι προς το απόγευμα πρόσκαιρες τοπικές βροχές, με μια κάποια πιθανότητα να χιονίσει στα ψηλά της Πάρνηθας, όχι όμως κάτι αξιόλογο. Η θερμοκρασία πέφτει σήμερα μέχρι 13 βαθμούς στο κέντρο της πόλης. Περισσότερο άστατος καιρός με βροχές αναμένεται στη Θεσσαλονίκη.

Ως προς την εξέλιξη του καιρού το Σαββατοκύριακο, η θερμοκρασία δεν θα ξεπερνά τους 14 με 16 βαθμούς για τις περισσότερες περιοχές, από την άλλη όμως εβδομάδα – από Τρίτη και στη συνέχεια – έρχεται μια πολύ θερμή αέρια μάζα από τη βόρεια Αφρική. Τετάρτη – Πέμπτη ο καιρός θα θυμίζει περισσότερο Άνοιξη με θερμοκρασίες ίσως και πάνω από 22-23 καιρούς.

Ο καιρός συνεχίζει τα σκαμπανεβάσματά του, με χειμωνιάτικο σκηνικό μέχρι τη Δευτέρα και στη συνέχεια θα έχουμε πιο ανοιξιάτικες καιρικές συνθήκες, ανέφερε ο μετεωρολόγος του Open.

Ως προς την εκτίμησή του για τα Χριστούγεννα, ανέφερε πως φαίνεται ότι θερμοκρασιακά θα είναι ήπιος ο καιρός.

Ο καιρός σήμερα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ

Πιθανώς ισχυρές βροχές και καταιγίδες το πρωί στα θαλάσσια και παραθαλάσσια τμήματα της κεντρικής Μακεδονίας, τις Σποράδες, την Εύβοια και τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.

Επικράτηση θυελλωδών βοριάδων στο Αιγαίο.

Στην ανατολική χώρα τοπικές βροχές και, κυρίως στα θαλάσσια και παραθαλάσσια τμήματα σποραδικές καταιγίδες, οι οποίες σταδιακά θα περιοριστούν στα νοτιοανατολικά. Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν στα βόρεια ηπειρωτικά ορεινά. Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες έως και τις πρωινές ώρες, οπότε θα σημειωθούν λίγες τοπικές βροχές και στα ορεινά της δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου και της Στερεάς, παροδικές χιονοπτώσεις.

Οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 6 και τις πρωινές ώρες στο Ιόνιο έως 7 μποφόρ. Στα ανατολικά θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις και στα νότια τμήματα του Αιγαίου από δυτικές 5 με 7 και στο κεντρικό και βόρειο Αιγαίο τοπικά 8 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση. Θα κυμανθεί στα βόρεια από -01 (μείον 1) έως 11 βαθμούς, στις υπόλοιπες περιοχές από 05 έως 16 και μόνο στη νότια νησιωτική χώρα θα φτάσει τοπικά τους 17 βαθμούς. Τις πρωινές και βραδινές ώρες στα βορειοδυτικά ηπειρωτικά θα σημειωθεί κατά τόπους παγετός.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ

Καιρός: Στη δυτική Μακεδονία λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες τις πρωινές ώρες, οπότε θα σημειωθούν λίγες τοπικές βροχές και στα ορεινά παροδικές χιονοπτώσεις. Στις υπόλοιπες περιοχές νεφώσεις με βροχές, χιόνια στα ορεινά και το πρωί στα θαλάσσια – παραθαλάσσια τμήματα, σποραδικές καταιγίδες πιθανόν πρόσκαιρα ισχυρές. Τα φαινόμενα σταδιακά από το απόγευμα θα περιοριστούν στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6, στο Θρακικό 6 με 7 και το πρωί τοπικά έως 8 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 03 έως 11 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες μέχρι τις πρωινές ώρες, οπότε θα σημειωθούν λίγες τοπικές βροχές και στα ορεινά της Ηπείρου και της Στερεάς παροδικές χιονοπτώσεις, γρήγορα όμως ο καιρός θα βελτιωθεί.

Άνεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 5 με 6 και πρόσκαιρα στο Ιόνιο τοπικά 7 μποφόρ. Σταδιακά από το απόγευμα θα εξασθενήσουν.

Θερμοκρασία: Από 07 έως 16 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 6 με 8 βαθμούς χαμηλότερη.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές και το πρωί στην Εύβοια σποραδικές καταιγίδες, πιθανόν πρόσκαιρα ισχυρές. Τα φαινόμενα σταδιακά θα περιοριστούν στα ανατολικά τμήματα.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στα ανατολικά έως 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 06 έως 15 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ

Καιρός: Αυξημένες νεφώσεις με τοπικές βροχές και κυρίως στα ανατολικά σποραδικές καταιγίδες.

Άνεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 5 με 6 και από το μεσημέρι 6 με 8 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 12 έως 16 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Καιρός: Αυξημένες νεφώσεις με βροχές και σποραδικές καταιγίδες πιθανόν πρόσκαιρα ισχυρές στα βόρεια, οι οποίες το βράδυ θα περιοριστούν στα νοτιότερα τμήματα.

Άνεμοι: Στα βόρεια βορειοανατολικοί 7 με 8 μποφόρ. Στα νότια από δυτικές διευθύνσεις 5 με 6 και βαθμιαία από βόρειες 6 με 8 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 12 έως 17 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια θα είναι 3 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές και το πρωί στις Σποράδες καταιγίδες, πιθανόν πρόσκαιρα ισχυρές.

Άνεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 6 και στις Σποράδες το πρωί τοπικά 7 μποφόρ. Από το απόγευμα θα εξασθενήσουν.

Θερμοκρασία: Από 05 έως 12 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ

Καιρός: Παροδικές νεφώσεις με τοπικές βροχές.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 06 έως 14 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές, παροδικές χιονοπτώσεις στα γύρω ορεινά και το πρωί στα θαλάσσια – παραθαλάσσια τμήματα, σποραδικές καταιγίδες. Βαθμιαία βελτίωση του καιρού από το απόγευμα.

Άνεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 5 με 6 μποφόρ με εξασθένηση από το απόγευμα.

Θερμοκρασία: Από 05 έως 11 βαθμούς Κελσίου.

Ο καιρός το Σάββατο 09-12-2023

Στην ανατολική χώρα προβλέπονται τοπικά αυξημένες νεφώσεις με σποραδικές βροχές κυρίως στις Σποράδες, την Εύβοια και το κεντρικό και νότιο Αιγαίο. Στις υπόλοιπες περιοχές προβλέπονται λίγες νεφώσεις, πρόσκαιρα αυξημένες στα δυτικά.

Οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά ανατολικοί 3 με 5, στα ανατολικά βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 και στο κεντρικό και νότιο Αιγαίο πρόσκαιρα τοπικά 7 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση κυρίως στα νότια. Θα κυμανθεί στα βόρεια από -01 (μείον 1) έως 10 βαθμούς και στις υπόλοιπες περιοχές από 05 έως 16 βαθμούς. Τις πρωινές και βραδινές ώρες στα βορειοδυτικά ηπειρωτικά θα σημειωθεί κατά τόπους παγετός.

Ο καιρός την Κυριακή 10-12-2023

Στα δυτικά προβλέπονται λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και θα εκδηλωθούν τοπικές βροχές και από αργά το απόγευμα σποραδικές καταιγίδες. Πρόσκαιρες χιονοπτώσεις θα σημειωθούν στα βορειοδυτικά ορεινά. Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες στο Αιγαίο, όπου κυρίως από το απόγευμα θα σημειωθούν τοπικές βροχές.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ και πρόσκαιρα θα στραφούν σε νότιους στο Αιγαίο με την ίδια ένταση.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο ως προς τις μέγιστες τιμές της. Τις πρωινές και βραδινές ώρες στα βορειοδυτικά ηπειρωτικά θα σημειωθεί κατά τόπους παγετός.

Ο καιρός τη Δευτέρα 11-12-2023

Στα νότια τμήματα της χώρας προβλέπονται νεφώσεις με σποραδικές βροχές και πιθανόν τοπικές καταιγίδες. Στην υπόλοιπη χώρα προβλέπονται λίγες νεφώσεις κατά διαστήματα τοπικά αυξημένες.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.

Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή. Τις πρωινές και βραδινές ώρες στα βόρεια ηπειρωτικά θα σημειωθεί κατά τόπους παγετός.

Ο καιρός την Πέμπτη 12-12-2023

Γενικά αίθριος καιρός σε όλη τη χώρα. Λίγες νεφώσεις προβλέπονται κατά διαστήματα στα ανατολικά και νότια.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα νοτιοανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο στα νότια. Τις πρωινές και βραδινές ώρες στα βόρεια ηπειρωτικά θα σημειωθεί κατά τόπους παγετός.

 




Απολογείται ο 71χρονος που ομολόγησε ότι δολοφόνησε τη σύντροφό του στη Σαλαμίνα | Σήμερα το τελευταίο αντίο στην 43χρονη

Ενώπιον του ανακριτή στα δικαστήρια Πειραιά για να απολογηθεί για τη δολοφονία της 43χρονης συντρόφου του στη Σαλαμίνα θα βρεθεί σήμερα, Παρασκευή (8/12) ο 71χρονος που ομολόγησε ότι την σκότωσε.

Όπως είπε ο ίδιος ήταν αποφασισμένος της αφαιρέσει τη ζωή.

Σήμερα, στις 12:00 φίλοι και συγγενείς θα πουν το τελευταίο αντίο στην 43χρονη καθώς θα πραγματοποιηθεί η κηδεία της στον Ιερό Ναό Εισοδίων Θεοτόκου στη Σαλαμίνα.

Κυνικός και αμετανόητος ο 71χρονος

Ο άνδρας περιέγραψε με απίστευτη ψυχραιμία το έγκλημά του και, όπως είπε στους αστυνομικούς, περίμενε να φύγει το παιδί για να προχωρήσει στην αποτρόπαια πράξη του. Ο γυναικοκτόνος μάλιστα μετά τη δολοφονία, πέρασε απέναντι στο Κερατσίνι και ήπιε καφέ σαν να μην είχε συμβεί το παραμικρό.

Η 43χρονη

Οι αστυνομικοί, όπως μετέδωσε το πρωί της Παρασκευής (8/12) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» είχαν προτείνει στη γυναίκα να πάρει panic button και σε περίπτωση που κινδυνεύσει να το ενεργοποιήσει και το δέχτηκε.

Παράλληλα την παρότρυναν να μην επιστρέψει στην οικία όπου διέμεναν, επίσης το δέχτηκε και αποχώρησε με τη μητέρα της για το πατρικό της.

Σε ερώτηση των αστυνομικών γιατί την σκότωσε ανέφερε πως, πήγε στο σπίτι την Παρασκευή και την βρήκε με κάποιον άλλον άνδρα, τρελάθηκε και έτσι αποφάσισε να την σκοτώσει. Αναφορικά με το όπλο δήλωσε πως είχε μιλήσει με έναν αλλοδαπό, πήγε και τον βρήκε και το αγόρασε και έφυγε.

Όπως επίσης ανέφερε περίμενε να φύγει πρώτα το παιδί και μετά την πυροβόλησε και την σκότωσε, γεγονός που παραπέμπει σε προμελέτη.

Ο 71χρονος συνελήφθη αφού βρέθηκε το στίγμα του κινητού του το οποίο εντόπισαν οι αστυνομικοί μέσω του παρόχου.

Ο 71χρονος

Είχε καταδικαστεί για ενδοοικογενειακή βία

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων «ΤΟ ΒΗΜΑ» και τα «ΝΕΑ», ο 71χρονος δράστης είχε κατηγορηθεί το 2013 για σωματική βλάβη, εξύβριση, απειλή και κακοποίηση της 51χρονης τότε συντρόφου του στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Ο 71χρονος είχε εξαφανιστεί και δεν είχε συλληφθεί στα πλαίσια του αυτοφώρου, ενώ το 2019 έγινε η δίκη του και καταδικάστηκε σε 1,5 χρόνο φυλάκιση.

Πώς κατάφερε η αστυνομία να συνδέσει τις δύο υποθέσεις

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως για την υπόθεση του 2013 η αστυνομία δεν είχε λάβει αποτυπώματα του δράστη, αλλά κατάφερε να βρει την ταυτότητα που χρησιμοποιούσε εκείνη την περίοδο και στη συνέχεια υπήρξε σύγκριση των αποτυπωμάτων που έλαβαν για την υπόθεση γυναικοκτονίας στη Σαλαμίνα με εκείνα της ταυτότητάς του.

Οι Αρχές διαπίστωσαν ότι πρόκειται για το ίδιο άτομο, το οποίο είχε αλλάξει το όνομα των γονιών του ώστε να αλλοιώσει τα στοιχεία του.

 



Η αποτίμηση της επίσκεψης Ερντογάν στην Αθήνα | Το παρασκήνιο και τα επόμενα βήματα

Σε νέα πιο ήρεμη ρότα φαίνεται να μπαίνουν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις μετά τη χθεσινή επίσκεψη του τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα.

«Ελλάδα και Τουρκία έδειξαν διάθεση συνεννόησης και χωρίς να κάνουν “εκπτώσεις” στις κόκκινες γραμμές τους, συνειδητοποίησαν το χρέος τους να βάλουν στην άκρη τις μεγάλες διαφορές τους και να αναζητήσουν εκείνα που ενώνουν τις δυο χώρες», δήλωνε κυβερνητικός αξιωματούχος λίγο μετά την απογείωση του προεδρικού αεροσκάφους, που μετέφερε τον Ερντογάν πίσω στην Άγκυρα.

Προχωρώντας σε έναν πρώτο απολογισμό της επίσκεψης του τούρκου προέδρου και όλων όσων αποφασίστηκαν, από την υπογραφή των διμερών συμφωνιών έως την εξαιρετικά σημαντική Διακήρυξη Φιλίας και Καλής Γειτονίας, η ικανοποίηση ήταν εμφανής.

Όπως τόνιζαν, αυτό που διέγνωσαν ήταν μια γνήσια διάθεση και των δυο πλευρών να προχωρήσουν στις σχέσεις τους, να σταθεροποιήσουν τους δεσμούς τους και, όταν θα ωριμάσουν οι συνθήκες, να κάνουν το επόμενο βήμα.

Η Αθήνα ξεκαθαρίζει ότι η μεγάλη και μόνη διαφορά είναι ο καθορισμός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης και της υφαλοκρηπίδας και υπογραμμίζεται ότι θα περάσει καιρός και θα χρειαστεί κόπος έως ότου ωριμάσουν οι συνθήκες, για να ξεκινήσει η συζήτηση για το θέμα αυτό.

Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι στη συνάντηση των Αθηνών μπήκαν τα θεμέλια, έτσι ώστε να μην υπάρξουν πισωγυρίσματα αλλά και για να μην μείνει τίποτα από όσα συνομολογήθηκαν στα χαρτιά. Τονίζουν βέβαια με νόημα ότι αυτό εξαρτάται και από τις δυο πλευρές.

Ειδικά όσον αφορά στη Διακήρυξη Φιλίας και Καλής Γειτονίας των Αθηνών θεωρούν ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό κείμενο, καθώς είναι η πρώτη φορά μετά από 100 χρόνια που Ελλάδα και Τουρκία – με τις υπογραφές του Πρωθυπουργού της Ελλάδας και του Προέδρου της Τουρκίας – δεσμεύονται σε σχέσεις φιλίας και καλής γειτονίας και σε «ήρεμα νερά».

Η αιχμή Μητσοτάκη για τη μειονότητα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο τέλος των κοινών δηλώσεων με τον Ταγίπ Ερντογάν, πήρε ξανά τον λόγο και απάντησε στην αναφορά του τούρκου προέδρου περί «τουρκικής μειονότητας», λέγοντας πως ο προσδιορισμός της ιδιότητας (μουσουλμανική μειονότητα) καθορίζεται από την ίδια τη Συνθήκη της Λωζάννης.

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στις δηλώσεις του είπε: «Ευχή μας είναι να επιλύσουμε τα κοινά προβλήματα. Η τουρκική μειονότητα στην Ελλάδα και η ρωμαίικη κοινότητα στην Τουρκία είναι δομικά στοιχεία του ανθρώπινου και πολιτιστικού μας πλούτου». Μετά την τοποθέτηση του προέδρου της Τουρκίας ο πρωθυπουργός δήλωσε: «Αφού εκφράσω για ακόμα μια φορά την ικανοποίησή μου για την υπογραφή αυτού του σημαντικού Συμφώνου Φιλίας και Συνεργασίας, επιτρέψτε μου ένα σχόλιο μόνο για τα ζητήματα των μειονοτήτων. Ξέρετε, για εμάς και για εμένα προσωπικά, η Θράκη αποτελεί ένα παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης χριστιανών και μουσουλμάνων και οι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας έχουν -και αγωνιζόμαστε πάντα να διασφαλίζουμε στην πράξη- ίσες ευκαιρίες. Σε αυτή την κατεύθυνση αγωνιζόμαστε. Ο προσδιορισμός της ιδιότητας της μειονότητας ως μουσουλμανικής καθορίζεται από την ίδια τη Συνθήκη της Λωζάνης.

Χρέος δικό μας είναι αυτό το κλίμα της αρμονικής συνύπαρξης, είναι χρέος της ελληνικής έννομης τάξης, να το διασφαλίσουμε και να το ενισχύσουμε. Και θέλω να σας διαβεβαιώσω, και να διαβεβαιώσω βέβαια όλους τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας, ότι προς αυτή την κατεύθυνση η Ελληνική Κυβέρνηση θα εξακολουθεί να δουλεύει νυχθημερόν».

Ο πρόεδρος της Τουρκίας δεν ανταπάντησε στο σχόλιο του πρωθυπουργού και η κοινή συνέντευξη Τύπου ολοκληρώθηκε με χειροκροτήματα και με μια θερμή χειραψία Μητσοτάκη-Ερντογάν.

Το παρασκήνιο

Από τα πρώτα, πάντως, λεπτά που ο τούρκος πρόεδρος έφτασε στην Αθήνα και πέρασε το κατώφλι του Προεδρικού Μεγάρου έδειξε τις προθέσεις του. Ο διάλογος με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας άφησε μια πρώτη καλή γεύση και η φράση ότι θέλει να βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο θεωρήθηκε προάγγελος για τη συνέχεια.

Όπως τόνιζαν κυβερνητικές πηγές, το γεγονός ότι το τετ α τετ που ακολούθησε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη διήρκεσε 45 λεπτά επιπλέον της προκαθορισμένης συνάντησης αλλά και οι δηλώσεις που ακολούθησαν έστειλαν το μήνυμα ότι το επόμενο βήμα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις μπορεί να είναι η προσέγγιση, ακόμα και για τις πιο σοβαρές και για δεκαετίες άλυτες διαφορές ανάμεσα στις δυο χώρες.

Αυτό που, επίσης, σχολίαζαν ήταν το γεγονός ότι αρκετές φορές ο Ταγίπ Ερντογάν χρησιμοποίησε τον όρο «αδέρφια» για Έλληνες και Τούρκους, προσθέτοντας ότι «δεν υπάρχει πρόβλημα τόσο μεγάλο μεταξύ μας, που δεν μπορεί να λυθεί».

Τα επόμενα ραντεβού

Οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να διατηρηθεί ο δίαυλος επικοινωνίας και με μεγαλύτερη μάλιστα συχνότητα.

Τον Φεβρουάριο του 2024 αναμένεται να συναντηθούν οι υπουργοί Εξωτερικών και Άμυνας της Ελλάδας και της Τουρκίας, στο πλαίσιο των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, και θα ακολουθήσει τον Απρίλιο η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Τουρκία.

Τον Ιούλιο Μητσοτάκης και Ερντογάν θα συναντηθούν ξανά στην Ουάσιγκτον, στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ.

Οι συμφωνίες που ξεχώρισαν

Δεκεπέντε (15) συμφωνίες, μνημόνια και διακηρύξεις βρέθηκαν στο επίκεντρο των συναντήσεων που είχαν δώδεκα Έλληνες και Τούρκοι υπουργοί στο πλαίσιο του 5ου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας.

Επιπλέον, η Ελλάδα ζήτησε και εξασφάλισε το πράσινο φως από την ΕΕ για χορήγηση βίζας σε Τούρκους πολίτες και τις οικογένειές τους, ώστε να διευκολυνθούν οι επισκέψεις τους σε 10 ελληνικά νησιά (Καστελλόριζο, Ρόδος, Σύμη, Κως, Κάλυμνος, Λέρος, Σάμος, Χίος, Λέσβος, Λήμνος) για 7 μέρες το χρόνο.

Σε ό,τι αφορά στο μεταναστευτικό, αποφασίστηκε 24ωρη επαφή ανάμεσα στο ελληνικό Λιμενικό και την τουρκική Ακτοφυλακή, ώστε κάθε φορά να αποφασίζεται η άμεση παρέμβαση, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο.




Τουρκικός Τύπος | Ιστορικής σημασίας η επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα

Πρώτο θέμα στον τουρκικό Τύπο η Διακήρυξη των Αθηνών αλλά και η βίζα-εξπρές με την οποία Τούρκοι πολίτες θα μπορούν να επισκέπτονται δέκα ελληνικά νησιά για επτά μέρες όλο τον χρόνο.




Φωταγωγήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Καβάλα – Πλήθος κόσμου στην πλατεία

Φωταγωγήθηκε στην Πλατεία Ελευθερίας στην Καβάλα παρουσία πλήθους πολιτών το Χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Στην συνέχεια ακολούθησε συναυλία της Anastasia ενώ στην πλατεία έχουν συγκεντρωθεί αρκετοί πολίτες.

default




Η ανάρτηση της τουρκικής προεδρίας για την άφιξη του Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα

Ανάρτηση για την επίσκεψη του προέδρου της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα έκανε στον λογαριασμό της στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter) η τουρκική προεδρία. Η ανάρτηση συνοδεύεται από μια κοινή φωτογραφία του Τούρκου προέδρου με τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Γεραπετρίτη να περπατάνε στο κόκκινο χαλί.

«Ο πρόεδρός μας Ερντογάν, έφτασε στην Αθήνα, την πρωτεύουσα της Ελλάδας, όπου μετέβη με την ευκαιρία της Πέμπτης Συνάντησης του Συμβουλίου Υψηλού Επιπέδου Συνεργασίας Τουρκίας-Ελλάδας» αναφέρει χαρακτηριστικά .




Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ για τα εμπόδια στην άσκηση της μελισσοκομικής δραστηριότητας

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

Θέμα: Να αρθούν τα εμπόδια στην άσκηση της μελισσοκομικής δραστηριότητας και να ληφθούν μέτρα για τη στήριξη των μελισσοκόμων

Το τελευταίο χρονικό διάστημα πυκνώνουν τα εμπόδια στη μελισσοκομική δραστηριότητα με σχετικές αποφάσεις των δασικών υπηρεσιών.  Όλα αυτά τη στιγμή που ο νόμος ορίζει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες μπορούν να επιτρέπουν την τοποθέτηση των μελισσιών, εφόσον τηρούνται οι προβλεπόμενοι όροι (30 μέτρα από κατοικημένη περιοχή και 25 από δημόσιο δρόμο). 

Παράλληλα,  ο Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, παρουσιάζοντας το όραμά του για τα δάση, ουσιαστικά προανήγγειλε ότι αυτά, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, θα τα αναλάβουν μεγάλες εταιρείες, όπως οι ξυλοβιομηχανίες που θα είναι υπεύθυνες πέρα από την υλοτομία και για τη διαχείριση της βιομάζας με επιδότηση από το κράτος και εξασφαλισμένη κερδοφορία από την εμπορία ρύπων. 

Οι παραπάνω εξελίξεις φέρνουν τους βιοπαλαιστές μελισσοκόμους σε ολοένα και πιο δυσχερή θέση και μάλιστα σε μια περίοδο που σε πολλές περιοχές της χώρας μετράνε τις πληγές τους από τις μεγάλες καταστροφές που προκάλεσαν οι πυρκαγιές και οι πλημμύρες, εξαιτίας της εγκληματικής πολιτικής Ε.Ε, της κυβέρνησης, των Περιφερειών και Τοπικών Διοικήσεων, που με τη ζυγαριά κόστους οφέλους θυσιάζει την ανάγκη ολοκληρωμένης αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας στο βωμό των ματωμένων πλεονασμάτων για την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων. 

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τα μέτρα της κυβέρνησης για τους πληγέντες μελισσοκόμους αυτά “απέχουν έτη φωτός” από την πλήρη κάλυψη των απωλειών,  όπως η αποζημίωση των 70 ευρώ για τα μελισσοσμήνη, τη στιγμή που για την ανασύσταση ενός παραγωγικού μελισσιού το κόστος ξεπερνά τα 150 ευρώ χωρίς να υπολογίζεται η δαπάνη  για τις μελισσοτροφές που απαιτούνται μέχρι την άνοιξη και μέχρι το μελίσσι να καταστεί παραγωγικό, ούτε η απώλεια της παραγωγής (μέλι κ.α) λόγω της καταστροφής.

Τέλος, η μείωση των μελισσότοπων, λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών και πλημμυρών των τελευταίων ετών, έχει αναγκάσει τους μελισσοκόμους να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, αυξάνοντας το κόστος παραγωγής.

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση ώστε:

–  Να αρθούν τα εμπόδια στην άσκηση της μελισσοκομικής δραστηριότητας. 

– Να αποζημιωθούν οι πληγέντες από τις φυσικές καταστροφές μελισσοκόμοι στο 100% για την απώλεια του μελισσοκομικού κεφαλαίου και της παραγωγής τους.

–  Να αναπληρωθεί το χαμένο εισόδημα των μελισσοκόμων λόγω της μεγάλης αύξησης του κόστους παραγωγής.

Οι Βουλευτές

Παφίλης Θανάσης

Γκιόκας Γιάννης

Δελής Γιάννης

Έξαρχος Νίκος

Καραθανασόπουλος Νίκος

Κομνηνάκα Μαρία

Λαμπρούλης Γιώργος

Μανωλάκου Διαμάντω

Μαρίνος Γιώργος

Μεταξάς Βασίλης

Παπαναστάσης Νίκος

Στολτίδης Λεωνίδας

Συντυχάκης Μανώλης




Ελληνική Ομοσπονδία Πάλης | Χρυσή στην Πολωνία η Καραβάνου

Σπουδαίες εμφανίσεις πραγματοποίησε η Βάσω Καραβάνου στο διεθνές τουρνουά “Heros lady open” στην Πολωνία. Η Ελληνίδα πρωταθλήτρια κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο, το οποίο συνοδεύτηκε με μεγάλες και ελπιδοφόρες εμφανίσεις
Σε ένα τουρνουά πολύ υψηλού επιπέδου η Καραβάνου ξεκίνησε την προσπάθειά της με την Μάγια Νοβακόβσκα. Απέναντι στην πρωταθλήτρια Πολωνίας πραγματοποίησε πολύ καλή εμφάνιση και νίκησε με 8-6, αν και προηγήθηκε με 8-0.
Στη συνέχεια αντιμετώπισε την Λιάν Σαντιν Αμπλαρντ από την Γαλλία, όπου η Καραβάνου νίκησε με 5-2.
Η Ελληνίδα πρωταθλήτρια στον τρίτο της αγώνα επιβλήθηκε της Αλίσα Γιαβούζ (Γερμανία) με 6-2.
Στον τελικό η Καραβάνου αντιμετώπισε την χάλκινη πρωταθλήτρια Ευρώπης Ρέκα Μπερέτσκι (Πολωνία) και με μία καθολική εμφάνιση αν και προηγήθηκε με 9-1 επικράτησε με πτώση και κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο.
Η Καραβάνου θα παραμείνει στην Πολωνία, καθώς θα συμμετάσχει σε διεθνές καμπ προετοιμασίας.



Μακάριος Λαζαρίδης | «Χρόνια πολλά στην πόλη της θάλασσας, την Καβάλα μας»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, για τη σημερινή εορτή του Αγίου Νικολάου έκανε την εξής δήλωση: 

«Μεγάλη γιορτή η σημερινή για τη Χριστιανοσύνη, αλλά και τους ανθρώπους της θάλασσας. 

Τιμούμε τη μνήμη του Αγίου Νικολάου, του Αγίου της Ναυτοσύνης, της μεγάλης προσωπικότητας, που αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους μας.

Κορυφαία εορτή και για την πόλη της θάλασσας, την Καβάλα μας, με την μακρά ναυτική ιστορία και την ξεχωριστή λατρευτική σχέση με τον Άγιο – φύλακα των θαλασσοπόρων ανά τον πλανήτη. 

Να έχουμε την ευλογία του, να μας προστατεύει και να μας καθοδηγεί σε λιμάνια ασφαλή και απάνεμα! 

Χρόνια πολλά στους ναυτικούς μας, χρόνια πολλά σε όλες και όλους!».




Μπέζος: “Ο Χίτλερ μπροστά στην ελληνική οικογένεια είναι αρνί”

Όταν δεν αφήνεις τα παιδιά να ονειρευτούν, “καταλήγουν στα ναρκωτικά”, δηλώνει ο Γιάννης Μπέζος.

Ο Γιάννης Μπέζος βρέθηκε καλεσμένος στο “Καλύτερα Αργά” με την Αθηναϊδα Νέγκα και εξέφρασε την άποψή του για την ελληνική οικογένεια, την οποία παρομοίασε με τον Χίτλερ, αλλά και τη μαφία.

Ο ίδιος είπε ότι “οι μαμάδες είναι ό,τι χειρότερο”, ενώ κατηγόρησε τους γονείς που δεν αφήνουν τα παιδιά τους να απογαλακτιστούν.

«Οι μαμάδες είναι ό,τι χειρότερο υπάρχει. Ο Χίτλερ μπροστά στην ελληνική οικογένεια είναι αρνί, σε βάζει από κάτω. Είμαστε ένας λαός του ανατολικού τόξου που δίνει μεγάλη σημασία στην οικογένεια. Όταν η οικογένεια γίνεται διαστροφή γίνεται σαν τη μάφια» είπε αρχικά ο Γιάννης Μπέζος.

«Αυτό, λοιπόν, είναι καλό να το αποφεύγουν και οι άντρες και οι γυναίκες. Να τη “σκοτώνουν” γρήγορα την οικογένεια, το λέω ρητορικά. Να μην την έχει ανάγκη. Να μην αναφέρεται σε αυτό. Είναι πολύ μεγάλο θέμα των παιδιών που δεν απογαλακτίζονται γρήγορα και εύκολα. Φταίνε και οι γονείς που θέλουν να είναι συνέχεια πάνω από το παιδί, να το φροντίσουν και τελικά δημιουργούνται όλες αυτές οι στρεβλώσεις και πλουτίζουν οι ψυχαναλυτές. Και τα ναρκωτικά πλουτίζουν. Όταν δεν τα αφήνεις να ονειρευτούν, καταλήγουν εκεί» συνέχισε ο γνωστός ηθοποιός.

Το σχετικό απόσπασμα

Μπέζος: «Η ελληνική τηλεόραση είναι μια σαχλαμάρα από το πρωί μέχρι το βράδυ»




Φρίκη στην Αράχωβα: Διαφωνία μεταξύ των κτηνιάτρων για το εάν βιάστηκε με αιχμηρό αντικείμενο ο Όλιβερ

Το βλέμμα στραμμένο στην Αράχωβα και στα όσα συνέβησαν στον Όλιβερ έχουν στρέψει οι πολίτες της χώρας μας ζητώντας απαντήσεις και τη σύλληψη φυσικά του δράστη.

Την ίδια στιγμή υπάρχει διαφωνία μεταξύ των κτηνιάτρων για το εάν το χάσκι βιάστηκε τελικά με αιχμηρό αντικείμενο ή όχι.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες για την υπόθεση που μετέδωσε το πρωί της Πέμπτης (12/7) η εκπομπή του MEGA «Κοινωνία Ώρα Mega» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο έχει βγει γνωμάτευση από τη διενέργεια νεκροψίας στον άτυχο Όλιβερ.

Ειδικότερα τελευταία γνωμάτευση κτηνιάτρων της περιφέρειας, δεν υπήρχε η χρήση αιχμηρού αντικειμένου για τη βάναυση κακοποίηση του σκύλου.

Όμως η κτηνίατρος η οποία παρέλαβε τον Όλιβερ, σοκαρισμένη από την κακοποίηση του ζώου, είχε διαπιστώσει πως το ζώο είχε κακοποιηθεί και βασανιστεί με αιχμηρό αντικείμενο.

Παράλληλα στο Twitter έχει ξεσηκωθεί ο κόσμος αναφορικά με την «ομερτά» και την συγκάλυψη για την ταυτότητα του δράστη, και οι χρήστες παροτρύνουν τον κόσμο να «ακυρώσει» την Αράχωβα και να μην πηγαίνει.

Η κίνηση αυτή «τρεντάρει» στο Twitter ως #cancelArachova.

Το χρονικό της τραγωδίας στην Αράχωβα

Όλα ξεκίνησαν το βράδυ της Κυριακής (3/12), όταν ο ιδιοκτήτης του Όλιβερ, του καλοκάγαθου χάσκι όπως λένε στην περιοχή, επέστρεψε στο σπίτι του και άφησε για λίγο το σκυλί του να βγει έξω από την καλά προστατευμένη αυλή, καθώς το χάσκι ήθελε να πάει βόλτα.

Ενώ ο ιδιοκτήτης του περίμενε το σκυλάκι του να επιστρέψει, το χάσκι δεν εμφανίστηκε ποτέ. Τρομερά ανήσυχη η οικογένεια βγήκε στους δρόμους να το αναζητήσει μέχρι τα ξημερώματα, ωστόσο δεν κατάφεραν να το εντοπίσουν.

Τελικά το βράδυ της Δευτέρας ενημέρωσαν τον ιδιοκτήτη πως το ζώο εντοπίστηκε σχεδόν ημιλιπόθυμο και βαριά κακοποιημένο. Ο Όλιβερ έφερε χτυπήματα στο κεφάλι, είχε τα πλευρά του σπασμένα και είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά με αιχμηρό αντικείμενο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Όλιβερ εντοπίστηκε με δεμένο το στόμα.

 




Συναγερμός στην ΕΛ.ΑΣ. για την επίσκεψη του Ταγίπ Ερντογάν | «Φρούριο» η Αθήνα | Ποιοι δρόμοι θα κλείσουν

Σε κατάσταση συναγερμού έχει τεθεί η Ελληνική Αστυνομία ενόψει της άφιξης του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στην Αθήνα νωρίς το πρωί της Πέμπτης (7/12).

Για το σχέδιο ασφαλείας που εκπονήθηκε από τους επιτελείς αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. θα διατεθούν περισσότεροι από 3.500 αστυνομικοί τόσο ένστολοι όσο και με πολιτικά. Ήδη το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θυμίζει απόρθητο φρούριο με εκατοντάδες αστυνομικούς να έχουν πάρει θέση, ενώ κομβικό ρόλο έχουν τα κλιμάκια της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας, η οποία θα διαθέσει και ελεύθερους σκοπευτές. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σε όλα τα σημεία από τα οποία θα περάσει ο Τούρκος Πρόεδρος και η αυτοκινητοπομπή του θα υπάρχουν άντρες και γυναίκες της ΕΛ.ΑΣ. παρατεταγμένοι κατά μήκος του δρόμου.

Μεγάλο βάρος θα πέσει στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, όπου από νωρίς το πρωί θα πραγματοποιεί κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με βάση τον επιχειρησιακό σχεδιασμό. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα πραγματοποιούνται σταδιακά και ανάλογα με τις παρουσιαζόμενες κυκλοφοριακές συνθήκες, ενδεικτικά, σε τμήματα των κάτωθι οδικών αξόνων:

  • λεωφόρος Κατεχάκη,
  • λεωφόρος Μεσογείων,
  • λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας,
  • λεωφόρος Κηφισίας,
  • λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου,
  • λεωφόρος Βασιλίσσης Αμαλίας,
  • λεωφόρος Αλεξάνδρας,
  • οδός Μιχαλακοπούλου,
  • οδός Σταδίου,
  • οδός Πανεπιστημίου και
  • οδός Ακαδημίας.

Τέλος, συνεχώς «ζωντανή» εικόνα στο Κέντρο Επιχειρήσεων της ΓΑΔΑ θα δίνουν drones και ελικόπτερο της ΕΛ.ΑΣ., ενώ αυξημένα είναι τα μέτρα ασφαλείας και γύρω από την τουρκική πρεσβεία.




Ο Ερντογάν στην Αθήνα | Η θετική ατζέντα, οι συμφωνίες, η συνάντηση με Μητσοτάκη και το plan B για τυχόν «παραφωνίες»

Δρακόντεια μέτρα ασφαλείας σήμερα τόσο στους δρόμους όσο και στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος για την έλευση του Προέδρου της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στην Αθήνα, ο οποίος θα συνοδεύεται από 8 υπουργούς και συμβούλους.

Στις 11.00 το πρωί αναμένεται να αφιχθεί στο αεροδρόμιο με τον υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Γεραπετρίτη, να τον υποδέχεται.

Τα μέτρα

Τα επιχειρησιακά σχέδια της Αστυνομίας προβλέπουν αυξημένα μέτρα στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατά την άφιξη του Τούρκου Προέδρου. Αστυνομικές δυνάμεις θα είναι παρατεταγμένες κατά μήκος κεντρικών οδικών αξόνων της Αθήνας, από όπου θα περάσει η αυτοκινητοπομπή του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Επιπλέον, ελεύθεροι σκοπευτές θα είναι ακροβολισμένοι σε ψηλά κτίρια στη διάρκεια της επίσκεψης.

3.500 αστυνομικοί και drones που θα στέλνουν διαρκώς εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων της ΓΑΔΑ.

Οι προσδοκίες

Και οι δυο πλευρές ποντάρουν σε μια «νέα σελίδα» στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και στη συνέχεια του κλίματος νηνεμίας.

Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι τα πρόσφατα δείγματα γραφής είναι θετικά μέσα από τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Τούρκος Πρόεδρος στην «Καθημερινή».

«Από το “Μητσοτάκης γιοκ” περάσαμε στο “Φίλε μου, Κυριάκο” και αυτό δείχνει ότι υπάρχει πρόθεση να μην ανέβουν οι τόνοι – τουλάχιστον στην παρούσα χρονική στιγμή», σχολίαζαν κυβερνητικές πηγές.

Ταυτόχρονα, όμως, το κυβερνητικό επιτελείο έχει σχεδιάσει και είναι σε ετοιμότητα να αντιδράσει σε οποιαδήποτε «παραφωνία», αν η κατάσταση δείξει να βγαίνει εκτός ελέγχου, αφού ο Ερντογάν είναι ένας απρόβλεπτος πολιτικός.

Οι συναντήσεις

Πρώτος σταθμός του τούρκου προέδρου θα είναι το Προεδρικό Μέγαρο, όπου χωρίς την παρουσία αγημάτων θα τον υποδεχθεί η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Αυτό θα είναι το πρώτο τετ α τετ της κας Σακελλαροπούλου με τον τούρκο ηγέτη και θα έχει ενδιαφέρον ο διάλογος που θα έχουν μπροστά στις κάμερες.

Λίγα λεπτά μετά τις 12 ο Ταγίπ Ερντογάν θα ανέβει την Ηρώδου Αττικού, με όλες τις κάμερες να είναι στραμμένες επάνω του, για ακόμα μια συνάντηση με τον Έλληνα πρωθυπουργό, ο οποίος θα τον περιμένει στο πλατύσκαλο του Μεγάρου Μαξίμου.

Όταν οι πόρτες θα κλείσουν, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ταγίπ Ερντογάν στο πλαίσιο του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας θα συζητήσουν με βάση τους τρεις άξονες που συμφωνήθηκαν στο Βίλνιους τον Ιούλιο: τον πολιτικό διάλογο, τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης και τη θετική ατζέντα.

Οι δυο ηγέτες θα βρεθούν με τους υπουργούς Εξωτερικών, Γιώργο Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν, και τους διπλωματικούς τους συμβούλους, Άννα Μαρία Μπούρα και Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς, για περίπου 45 λεπτά.

Θα ακολουθήσουν οι δημόσιες κοινές δηλώσεις των δύο ηγετών χωρίς ερωτήσεις δημοσιογράφων – αυτό το μοντέλο θεωρήθηκε και το πιο «ασφαλές» και από τις δυο πλευρές – και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η Ολομέλεια του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας υπό τη μορφή γεύματος εργασίας.

Οι συμφωνίες

Μια μεγάλη γκάμα θεμάτων θα πέσουν στο τραπέζι των επαφών, που θα έχουν από τις 11.30 το πρωί οι Έλληνες υπουργοί με τους Τούρκους ομολόγους τους.

11 Έλληνες υπουργοί και υφυπουργοί και 8 Τούρκοι θα έχουν συναντήσεις πριν καθίσουν όλοι μαζί στο ίδιο τραπέζι για το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας.

Ενδιαφέρον έχει ότι η συνάντηση του υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια με τον Τούρκο ομόλογό του Γιασάρ Γκιουλέρ θα γίνει στη ΛΑΕΔ.

Έλληνες και Τούρκοι υπουργοί θα υπογράψουν συμφωνίες «χαμηλής πολιτικής» και μνημόνια κατανόησης.

Σήμερα θα πέσουν οι υπογραφές ανάμεσα στον υπουργό Μετανάστευσης Δημήτρη Καιρίδη και τον Τούρκο ομόλογό του για την ταχεία χορήγηση βίζας σε Τούρκους πολίτες ειδικά για τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Έτσι, θα μπορούν οι Τούρκοι πολίτες να επισκέπτονται πιο εύκολα τα νησιά μας.

Πρόκειται για τη Λήμνο, τη Λέσβο, τη Χίο, τη Σάμο, τη Λέρο, την Κάλυμνο, την Κω, τη Ρόδο, τη Σύμη και το Καστελόριζο.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και το μεταναστευτικό για τις δυο πλευρές.

Η Αθήνα τονίζει ότι το Μεταναστευτικό-Προσφυγικό είναι Ευρωτουρκικό και ορίζεται, καθορίζεται, περιορίζεται από την Ευρωτουρκική κοινή δήλωση του 2016, αλλά και από μια σειρά άλλων συμφωνιών, όπως είναι οι συμφωνίες επανεισδοχής του 2014 και του 2017.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ελλάδα αναλαμβάνει πρωτοβουλία για επικαιροποίηση, ανανέωση και επέκταση της συμφωνίας του 16, έτσι ώστε να ελεγχθεί η παράνομη διακίνηση και η παράτυπη μετανάστευση.

Οι δυο πλευρές έχουν συμφωνήσει την ανταλλαγή αξιωματικών των δύο πλευρών στο Λιμενικό, αλλά και στην αστυνομία, τακτικές συναντήσεις σε υπηρεσιακό επίπεδο – έχουν γίνει ήδη στη Βουλγαρία και στην Τουρκία τους προηγούμενους μήνες και θα γίνει και στην Ελλάδα στις 19 Ιανουαρίου.

Σημαντικό για όλα τα παραπάνω είναι ότι στην Αθήνα θα βρεθούν σε λίγες ώρες μαζί με τον Τούρκο υπουργό Εσωτερικών και οι αρχηγοί της αστυνομίας, της Ακτοφυλακής και του Λιμενικού.

Έλληνες και Τούρκοι υπουργοί θα συζητήσουν, επίσης, θέματα οικονομικής συνεργασίας μεταξύ οργανισμών και φορέων, όπως το Entreprise Greece και το Invest in Turkey.

Στον τομέα της Παιδείας, θα εξεταστεί η ανταλλαγή τεχνογνωσίας γύρω από την επαγγελματική εκπαίδευση αλλά και η συνεργασία μεταξύ πανεπιστημιακών και ερευνητικών φορέων σε τομείς έρευνας και τεχνολογίας.

Συμφωνίες θα υπογραφούν και στους τομείς της υγείας, του αθλητισμού και του πρωτογενούς τομέα.




Το πρώτο χωράφι στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ που ποτίζεται χωρίς κανένα κόστος

Στον κάμπο του Νέστου και πιο συγκεριμένα στο Χρυσοχώρι του Δήμου Νέστου, βρίσκεται το πρώτο χωράφι που πλέον ποτίζεται χωρίς κανένα κόστος.

Συμφωνά με τον κ. Λεωνίδα Γεωργόπουλο, ο οποίος είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός και ιδιοκτήτης της εταιρείας ENFOS, στο συγκεκριμένο χωράφι έχει εγκαταστηθεί μια ηλιακή αντλία η οποία ποτίζει όλο το χρόνο δωρέαν 6 στρέμματα, χρισημοποιώντας μόνο ηλιακή ενέργεια.

Το πρώτο χωράφι στο οποίο τοποθετήθηκε η εν λόγω αντλία, είναι χωράφι με ακτινίδια αλλά σύμφωνα με τον κ. Γεωργόπουλο, ο μηχανισμός αυτός μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε παραγωγή ακόμα και σε πισίνες.

Ενω συμαντικό είναι το γεγονός οτι ο συγκεκριμένος μηχανισμός έκανε την πρεμιέρα του απο το συγκεκριμένο χωράφι, το οποίο είναι και το πρώτο στην Ελλάδα που ποτίζεται χωρίς κανένα κόστος και όπως δηλώνει ο κ. Γεωργόπουλος μετά την ανακοίνωση της προτότυπης αυτής ιδέας για τα Ελλήνικά δεδομένα, ο ίδιος δέχεται τηλεφωνήματα αλλά και παραγγελείες απο όλη την Ελλάδα.

Εξίσου σημαντική είναι και το πόσο απλή είναι η λειτουργία για τον μηχανισμό αυτό,  το οποίο με απλές κινήσης το ενεργοποιείς και ποτίζει στα στρέμματα χωρις να χρείαζεται, ουτε την παρουσία του παραγωγού. Μαλίστα συύμφωνα με τον κ. Γεωργόπουλο ο παραγωγός μπορεί να συνδέσει τον μηχανισμό με το κίνητο του με blurtooth και να το διαχείριζεται ηλεκτρόνικα και να ρυθμίσει ο ίδιος πότε και για πόσο θέλει να ποτιστεί η παραγωγή του.

Ενώ τελός αξίζει να σημειωθεί οτι το μοναδικό κόστος που θα πληρώσει ο παραγωγός είναι μονό η τοποθέτηση του συστήματος και απο εκεί και πέρα τα κόστη του ποτίσματος είναι μηδενικά.

 




Συμμαχία Σερραίων | κ.Μητλιάγκα θα μας πείτε πώς και γιατί βρέθηκαν τα ροζ ψηφοδέλτια του συνδυασμού σας στην κάλπη;

Με λύπη μας διαπιστώνουμε για ακόμη μία φορά ότι η κ.Μητλιάγκα επιμένει στο διχαστικό και τοξικό λόγο αρνούμενη να τοποθετηθεί επί της ουσίας για ένα ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ περιστατικό, που αφορά στην ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΗΣ ΜΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ στις 8 Οκτωβρίου,  γιατί η μυστικότητα αποτελεί και τον πυρήνα της δημοκρατικής εκλογικής διαδικασίας! 

Το πρώτο,  ωστόσο, που αρνείται σταθερά η κ.Μητλιάγκα είναι να πει δημόσια, έστω  και μία κουβέντα γα το τι σκοπεύει να κάνει για το Δήμο Σερρών από 01-01-2024.  

Και ενώ μίλησε δημόσια για την αναβολή της εκδίκασης της ένστασης των υποψηφίων της «Συμμαχίας Σερραίων» και της δικής της αντένστασης επί άκυρων ψηφοδελτίων στο Εκλογοδικείο, αρνείται να μιλήσει για την ταμπακιέρα της υπόθεσης. Και η ταμπακιέρα είναι ότι ο κύριος λόγος της ένστασης των υποψηφίων της «Συμμαχίας Σερραίων» είναι ένα ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΣΤΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ, δηλαδή της ύπαρξης στην κάλπη ψηφοδελτίων του συνδυασμού της δύο(2) διαφορετικών χρωμάτων, ΛΕΥΚΩΝ ΚΑΙ ΡΟΖ, που εμφανέστατα διακρίνονται από 15 μέτρα απόσταση!

 Κατηγορεί απλά τους ενιστάμενους υποψηφίους μας, σε ηθικό επίπεδο, τη στιγμή μάλιστα που για αυτό το θέμα η «Συμμαχία Σερραίων», σεβόμενη απόλυτα τις διαδικασίες, λέει ότι για κάθε ζήτημα θα αποφασίσει το Δικαστήριο ως το μόνο αρμόδιο. 

Εμείς, λοιπόν, ρωτάμε ευθέως την κ.Μητλιάγκα, σε συνδυασμό  και με τα όσα δήλωσε και δημοσίευσε προχθές:

  1.   Για ποιο λόγο και με ποιο τρόπο βρέθηκαν στην κάλπη διαφορετικού χρώματος και από διαφορετικό χαρτί ψηφοδέλτια του συνδυασμού «ΕΝΤΟΣ»;
  2. Συνιστά ή όχι νόθευση του εκλογικού αποτελέσματος η παραβίαση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της μυστικότητας της ψηφοφορίας;
  3.   Σέβεται  ή όχι την εκπροσώπηση του  48% του σερραϊκού λαού,  που εκφράζεται από τη «Συμμαχία Σερραίων»;
  4.   Σέβεται τις δικαστικές αποφάσεις και την εκλογική νομοθεσία ή συνεχίζει να επιμένει ότι ο συνδυασμός «ΕΝΤΟΣ» δικαιούται δύο(2) επιπλέον έδρες έπειτα από την πρόσφατη απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Σερρών, που αποκατέστησε την ορθή κατανομή των εδρών;
  5.   Συνεχίζει να επιμένει ότι δεν είχε λόγο να αιτηθεί άδειας εξαίρεσης από την αποχή των δικηγόρων για εκδίκαση, όπως έπραξε η «Συμμαχία Σερραίων», τη στιγμή που ο Νομοθέτης για ευνόητους λόγους θέτει εξαιρετικά σύντομες προθεσμίες για την έκδοση απόφασης και ενώ η ίδια διατεινόταν ότι θα ταλαιπωρηθούν οι Σερραίοι από τις δικαστικές διαδικασίες;

Όσο για τον ένθερμο υποστηρικτή της κ.Μητλιάγκα, Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών κ.Καρίπογλου, που έσπευσε να υποστηρίξει τη μη δυνατότητα άδειας εξαίρεσης και εκδίκασης των ενστάσεων από το Δικηγορικό Σύλλογο, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει αρμόδια τριμελής επιτροπή μελών του Δ.Σ. για παροχή αδειών, είναι γνωστό ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ολισθαίνει.

Το κατά πόσο καταχράται της ιδιότητας του Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου, προκαλώντας διχασμό στο σώμα των δικηγόρων και την τοπική κοινωνία, κατερχόμενος αρχικά ως υποψήφιος βουλευτής με συγκεκριμένο κόμμα (μη παραιτούμενος) και παίρνοντας θεσμικά αναφανδόν θέση υπέρ ενός δημοτικού συνδυασμού, μη τηρώντας στο ελάχιστο τις αρχές της αμεροληψίας και της επιστημονικής ουδετερότητας που απαιτεί η θέση, θα κριθεί πρωτίστως από τους συναδέλφους του μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών.

 Πλέον, όμως, και αφού ο ίδιος το επέλεξε,  θα κρίνεται και θεσμικά, αλλά και προσωπικά, από τα μέλη της σερραϊκής κοινωνίας στην οποία απευθύνεται.




Επτά στους 10 Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα ωφελήθηκε από την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Επτά και πλέον στους δέκα Έλληνες και Ευρωπαίους πιστεύουν ότι η χώρα τους έχει ωφεληθεί από την ένταξη στην ΕΕ και ότι οι ενέργειες της ΕΕ έχουν αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή, σύμφωνα με την έρευνα Ευρωβαρόμετρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που δίνεται στη δημοσιότητα σήμερα, έξι μήνες πριν από τις ευρωεκλογές (6η-9η Ιουνίου).

Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, το 72% των πολιτών της ΕΕ και το 73% των Ελλήνων πολιτών πιστεύει ότι η χώρα τους έχει ωφεληθεί από την ένταξη στην ΕΕ. Ο κύριος λόγος για το 50% των Ελλήνων ερωτηθέντων είναι η συμβολή της ΕΕ στη διατήρηση της ειρήνης και στην ενίσχυση της ασφάλειας (34% στην ΕΕ). Επίσης, για το 34% των Eυρωπαίων ερωτηθέντων, κύριος λόγος είναι η βελτιωμένη συνεργασία μεταξύ των χωρών της Ένωσης.

Το 87% των Ελλήνων (το τρίτο υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ, μετά την Κύπρο και τη Μάλτα), έναντι 70% των Ευρωπαίων, πιστεύουν ότι οι ενέργειες της ΕΕ έχουν αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή. Θετική εικόνα για την ΕΕ έχει το 45% των Ευρωπαίων και το 43% των Ελλήνων, ενώ το 38% των Ευρωπαίων και των Ελλήνων έχει ουδέτερη εικόνα και το 16% των Ευρωπαίων έναντι 19% των Ελλήνων αρνητική εικόνα. Για το 61% των Ευρωπαίων, έναντι 49% των Ελλήνων, η συμμετοχή της χώρας τους στην ΕΕ είναι «κάτι καλό».

Στο ερώτημα «σε ποιο θέμα θα θέλατε να δώσει προτεραιότητα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο;», τόσο οι Έλληνες (59%) όσο και πάνω από το ένα τρίτο των χωρών μελών της ΕΕ (36%), θέτουν ως πρώτη προτεραιότητα την καταπολέμηση της φτώχειας.

Δεύτερη προτεραιότητα για τους Έλληνες είναι η υποστήριξη της οικονομίας και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με ποσοστό 54% (τέταρτη προτεραιότητα για τους πολίτες της ΕΕ με ποσοστό 29%). Τρίτη προτεραιότητα για τους Έλληνες έχει η δημόσια υγεία (50%), ενώ για τους άλλους Ευρωπαίους η υγεία αποτελεί δεύτερη προτεραιότητα (34%). Τρίτη προτεραιότητα για τους ευρωπαίους πολίτες είναι οι δράσεις κατά της κλιματικής αλλαγής (29%, έναντι 26% για τους Έλληνες).

Στο ερώτημα «ποιες αξίες πρέπει να υπερασπιστεί κατά προτεραιότητα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο;», το 38% των Ελλήνων και των Ευρωπαίων απαντά πρώτα «τη δημοκρατία». Εξίσου σημαντική είναι για το 38% των Ελλήνων (22% των Ευρωπαίων), «η αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ και μεταξύ των περιφερειών της», ενώ για το 36% των Ελλήνων, και το 25% των ευρωπαίων, προτεραιότητα είναι επίσης «το κράτος δικαίου».

Οι κοινωνικοοικονομικές δυσκολίες εξακολουθούν να επηρεάζουν πολλούς Ευρωπαίους, ακόμη και αν οι δείκτες βελτιώθηκαν ελαφρώς κατά τη διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου. Το 73% (6 εκατοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από την άνοιξη του 2023) των ερωτηθέντων στην ΕΕ πιστεύει ότι το βιοτικό τους επίπεδο θα χειροτερέψει το επόμενο έτος. Επίσης, το 47% των ευρωπαίων πολιτών, έναντι 70% των Ελλήνων (δεύτερο υψηλότερο ποσοστό μετά την Κύπρο) πιστεύει ότι το βιοτικό του επίπεδο έχει ήδη μειωθεί και αναμένει ότι αυτό θα συμβεί και τον επόμενο χρόνο. Το ίδιο πιστεύει η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε 22 κράτη-μέλη.

Για τις ευρωεκλογές τον Ιούνιο του 2024, δηλώνει ότι ενδιαφέρεται το 58% των Ελλήνων ερωτηθέντων, έναντι 57% των πολιτών στην ΕΕ (6 μονάδες υψηλότερο από το φθινόπωρο του 2018).

Το 77% των Ελλήνων, έναντι 53% των Ευρωπαίων, επιθυμεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να διαδραματίζει πιο σημαντικό ρόλο (πλειοψηφική άποψη σε 21 κράτη μέλη). Επίσης, στο ερώτημα «πότε θα διεξαχθούν οι επόμενες ευρωπαϊκές εκλογές;» το 18% των Ελλήνων, έναντι 28% των Ευρωπαίων έδωσε σωστή απάντηση. Στο ερώτημα, «αν οι επόμενες ευρωεκλογές ήταν προγραμματισμένες για την επόμενη εβδομάδα, πόσο πιθανό θα ήταν να ψηφίσετε;», το 75% των Ελλήνων, έναντι 68% των Ευρωπαίων απάντησε ότι είναι «πιθανό» (εννέα μονάδες υψηλότερα από το φθινόπωρο του 2018). «Ουδέτερο» απάντησε το 11% των Ελλήνων και «όχι πιθανό» το 12%.

Για το 63% των Ελλήνων, ο πρώτος λόγος που κατά τη γνώμη τους ψηφίζουν οι άνθρωποι στις ευρωπαϊκές εκλογές είναι «για να στηρίξουν ένα πολιτικό κόμμα» (37% στην ΕΕ), ο δεύτερος λόγος γιατί «είναι καθήκον τους ως πολίτες» με ποσοστό 42% (36% στην ΕΕ) και ο τρίτος γιατί «θέλουν να στηρίξουν ένα συγκεκριμένο υποψήφιο» με 39% (23% στην ΕΕ).

Το Ευρωβαρόμετρο εκπονήθηκε από τον ερευνητικό οργανισμό Verian (πρώην Kantar Public) μεταξύ της 25ης Σεπτεμβρίου και της 29ης Οκτωβρίου στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ. Η έρευνα διενεργήθηκε με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων μέσω συνδέσεων βίντεο. Έγιναν συνολικά 26.523 συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα της ΕΕ σταθμίστηκαν ανάλογα με το μέγεθος του πληθυσμού κάθε χώρας.




Η ηλεκτρική διασύνδεση GREGY μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου φέρνει την Ελλάδα στο προσκήνιο της πράσινης μετάβασης στην Μεσόγειο

Μπροστά σε ένα διεθνές ακροατήριο και με επίτιμη ομιλήτρια την κα. Ditte Juul Jørgensen, Γενική Διευθύντρια Ενέργειας (DG ENERGY) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η εταιρεία Elica του Ομίλου Κοπελούζου, παρουσίασε το εμβληματικό έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας- Αιγύπτου στη διεθνή συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, COP 28, που πραγματοποιείται στο Ντουμπάι, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Με την ομιλία της η κα. Ditte Juul Joergensen, υπογράμμισε τη σημασία του GREGY για την Ευρώπη στην προσπάθεια ανθρακοποίησης και την ευθυγράμμισή του με τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ταχύτερη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια, με τη μεταφορά αποκλειστικά πράσινης ενέργειας παραγόμενη στην Αίγυπτο.

Στην παρουσίαση για το GREGY, εκτός από την κα Ditte Juul Jørgensen, συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας, κα. Αλεξάνδρα Σδούκου, ο Πρώτος Υφυπουργός Στρατηγικού Σχεδιασμού και Διεθνούς Συνεργασίας του Υπουργείου Ηλεκτρισμού και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της Αιγύπτου, Dr Eng Ahmed Mohammed Mohina, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Επιχειρησιακής Μονάδας Ανανεώσιμων Πηγών και Αποθήκευσης Ενέργειας του Ομίλου Κοπελούζου & Διευθύνων Σύμβουλος της ELICA, κ. Ιωάννης Καρύδας, ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, κ. Ιωάννης Μάργαρης, η Διευθύνουσα Σύμβουλος για την Βιώσιμη Υποδομή της EBRD (European Bank for Reconstruction and Development), κα Nandita Parshad, και ο εκτελών χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου της EIB Global (European Investment Bank), κ. Markus Berndt.

Η ηλεκτρική διασύνδεση της Ελλάδας με την Αίγυπτο, GREGY, φέρνει την Ελλάδα στο προσκήνιο της πράσινης μετάβασης στη Μεσόγειο, κάτι που επεσήμαναν οι ομιλητές κατά τη διάρκεια της ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό Περίπτερο. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννης Καρύδας: «Εργαζόμαστε εντατικά για ένα έργο που θα αλλάξει τα ενεργειακά δεδομένα όχι μόνο για τη χώρα μας, αλλά για ολόκληρη την Ν.Α Ευρώπη, βάζοντας ουσιαστικά τη Μεσόγειο στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής πράσινης μετάβασης».

Ο κ. Καρύδας τόνισε την σημασία του έργου GREGY για την Ν.Α. Μεσόγειο και την Ευρώπη στην προσπάθεια επιτάχυνσης της ανθρακοποίησης, της επίτευξης της αναγκαίας πράσινης μετάβασης και της διαφοροποίησης των πηγών ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας μας, αυξάνοντας την ενεργειακή μας ασφάλεια, και αναφέρθηκε στα επόμενα βήματα ανάπτυξης του έργου με την εκπόνηση των οριστικών μελετών του.

Όπως δε τόνισε, το GREGY εκτός από τα σημαντικά ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη που θα έχει για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεωπολιτικό έργο και το θεμέλιο λίθο για τη δημιουργία διαδρόμων Βορρά-Νότου και τη μεταφορά πράσινης ενέργειας. Για τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του GREGY, τοποθετήθηκαν η κα. Αλεξάνδρα Σδούκου, Υφυπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Ελλάδας και ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, κ. Ιωάννης Μάργαρης ο οποίος αναφέρθηκε στην καίρια συμβολή του έργου για την αξιοποίηση του πλούσιου «πράσινου» δυναμικού της Αιγύπτου, προκειμένου η Ευρώπη να απανθρακοποιήσει ταχύτερα το ενεργειακό της μείγμα, να διαφοροποιήσει τις πηγές ενεργειακού εφοδιασμού της και να επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της οικονομίας της.

Ο ΑΔΜΗΕ, όπως σημείωσε ο κ. Μάργαρης, υποστηρίζει το GREGY από τις αρχικές φάσεις του σχεδιασμού του και συνεισφέρει με τη βαθιά εμπειρία και τεχνογνωσία του στην ωρίμανση του project, σε στενή συνεργασία με τον φορέα υλοποίησης Elica και τον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς της Αιγύπτου EETC, καθώς πρόκειται για το έργο που φέρνει πιο κοντά την Ευρώπη με την Αίγυπτο και «απαντά» στο θέμα της επέκτασης των Δικτύων Μεταφοράς, που αποτελεί μια από τις βασικές προκλήσεις για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του 2030 και του 2050.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες ELICA και ΑΔΜΗΕ έχουν υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας για τη διερεύνηση της δυνατότητας ο ΑΔΜΗΕ να συμμετάσχει στο Μετοχικό κεφάλαιο της ELICA με ποσοστό 33,3% και τα μέρη συνεργάζονται στενά, τόσο σε Τεχνικό όσο και σε Επιχειρησιακό επίπεδο με στόχο τη γρηγορότερη ανάπτυξη του GREGY.

Την αιγυπτιακή πλευρά εκ μέρους του Υπουργού Ηλεκτρισμού και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της Αιγύπτου, Δρ. Mohamed Shaker, εκπροσώπησε ο Dr. Mohina, Πρώτος Υφυπουργός Στρατηγικού Σχεδιασμού και Διεθνούς Συνεργασίας του Υπουργείου Ηλεκτρισμού και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της Αιγύπτου, υπογραμμίζοντας τη σταθερή στήριξη της Αιγύπτου στο έργο και την σημασία του για την περιοχή.

To GREGY εντάχθηκε πρόσφατα στη λίστα των Έργων Αμοιβαίου Ενδιαφέροντος (PMI) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάτι που αποτελεί ορόσημο για την οικονομική διάσταση του εμβληματικού αυτού έργου και που θα συνδράμει στην γρηγορότερη ανάπτυξη του, όπως επεσήμαναν στις ομιλίες τους η κα. Nandita Parshad, Διευθύνουσα Σύμβουλος στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, και ο κ. Markus Berndt, Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ο συντονισμός της εκδήλωσης έγινε από τον κ. Noam Boussidan, εκπρόσωπο του World Economic Forum και με την παρουσία πολλών υψηλών προσκεκλημένων, του Υπουργού Ενέργειας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Γ. Παπαναστασίου, γενικών γραμματέων Υπουργείων και Διεθνών Οργανισμών.




Έναρξη Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων στην Θάσο με την φωταγώγηση του Καραβιού στον Λιμένα

Το απόγευμα της Δευτέρας 4 Δεκεμβρίου 2023 στο Λιμανάκι της Θάσου (Λιμένας) Θάσου, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση φωταγώγησης του Χριστουγεννιάτικου Καραβιού του Δήμου Θάσου από τον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Θάσου κ, Γεώργιο Κουτσουμανή, παρουσία του Δήμαρχου Θάσου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη, του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Θάσου κ. Δημητρίου Πιπίνη, του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου κ. Δημητρίου Μανίτσα και των Αντιδημάρχων κ. Σταύρου Τσολάκη, κ Σωτήρη Στρατηγέντα και κ. Γεωργίου Τσουλκάνη.

Στην εκδήλωση συμμετείχε πλήθος κάτοικων της Θάσου με τα παιδιά τους και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών.

https://youtu.be/TI8CDRRK9eY



Αρνητική πρωτιά της Ελλάδας στην ακρίβεια | Φτηνότερα ελληνικά προϊόντα στην Κύπρο

ο συνεχές ανοδικό «ράλι» σε βασικά αγαθά ανησυχεί ολοένα και περισσότερο τα νοικοκυριά, ειδικότερα από τη στιγμή που πλησιάζουν και οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και τα έξοδα παραδοσιακά αυξάνονται, όπως και οι… κοινωνικές υποχρεώσεις.

Σε έρευνα εισέρχονται στο «μικροσκόπιο» οι τιμές σε γαλακτοκομικά, κρέατα και βρεφικά προϊόντα σε καταστήματα της Ελλάδας και της Κύπρου, προκειμένου να παρουσιασθεί ένα σαφές μέτρο σύγκρισης αναφορικά με τα χρήματα τα οποία δαπανούν οι καταναλωτές για τις καθημερινές τους ανάγκες.

Η έρευνα αρχίζει από τα ψυγεία. Ένα σακουλάκι γύρο χοιρινό καταψυγμένο, ελληνικό, 330 γραμμαρίων στην Ελλάδα κοστίζει 6,55 ευρώ και στην Κύπρο 4,99 ευρώ.

Γνωστό ελληνικό γιαούρτι σε συσκευασία κιλού με 2% λιπαρά και στην Ελλάδα και στην Κύπρο έχει προσφορά -0,50 ευρώ. Τελική τιμή στην Ελλάδα είναι τα 4,38 ευρώ και στην Κύπρο τα 3,49 ευρώ!




Ένωση Κυριών Δράμας | Η Πρόκληση της Ετερότητας και της Διαφορετικότητας στην Εκπαίδευση

«To Mobile School Ταξιδεύει» στο 7ο Διεθνές Συνέδριο της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής.

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων Δ. Δράμας στις 11 το πρωί.

Στο 7ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Η Πρόκληση της Ετερότητας και της Διαφορετικότητας στην Εκπαίδευση» θα συμμετέχει η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. με το έργο «To Mobile School Ταξιδεύει»

Το Συνέδριο διοργανώνει η Εταιρεία Επιστημών Αγωγής και η παρουσίαση θα γίνει την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων Δ. Δράμας στις 11 το πρωί. Η παρουσίαση του έργου θα επικεντρωθεί στην μεθοδολογία που χρησιμοποιεί η ομάδα εργασίας στο πεδίο, προκειμένου να αντιμετωπίσει την σχολική διαρροή και τον αναλφαβητισμό στα παιδιά Ρομά των Νομών Δράμας, Καβάλας και Ξάνθης.

Κατά τα άλλα το έργο «To Mobile School Ταξιδεύει» συνεχίζει να δίνει το δυναμικό του παρόν στην Ονειρούπολη Δράμας με σύσσωμη την ομάδα εργαζομένων και εθελοντών να υποστηρίζουν από το πρωί έως αργά το βράδυ την δράση. Έπειτα από τρία χρόνια παρεμβάσεων μόνο εντός της Δράμας, το Mobile School από το 2020 έως σήμερα βρίσκεται τρεις φορές την εβδομάδα σε περιοχές της  Δράμας, της Καβάλας και της Ξάνθης, προκειμένου να προσεγγίσει παιδιά Ρομά που είτε για κοινωνικούς  είτε για οικογενειακούς  λόγους είναι αποκλεισμένα από τις σχολικές κοινότητες και δεν μπορούν να έχουν κανονική φοίτηση. Το έργο έλαβε νέα εννεάμηνη παράταση μέχρι τον Απρίλιο του 2024 αρχής γενομένης από τον Αύγουστο του 2023. Ένας από τους στόχους είναι να πείσει περισσότερα παιδιά Ρομά στον καταυλισμό Φιλίππου να πάνε στο σχολείο και να συνεχίσουν την φοίτησή τους. Για τον λόγο αυτό η ομάδα του έργου πραγματοποιεί «Κοινωνικό Φροντιστήριο» στον οικισμό της Φιλίππου τρεις φορές την εβδομάδα, βοηθώντας τα παιδιά να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σχολικών μαθημάτων.

Το έργα «Το Mobile School Ταξιδεύει» υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizensfund, με φορέα υλοποίησης την Ένωση Κυριών Δράμας – Σ.Α.Φ. Το πρόγραμμα Active citizens fund, ύψους € 15 εκ., χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία και είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2014 – 2021, γνωστού ως EEA Grants. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, στην ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το Solidarity Now.  Διαβάστε περισσότερα εδώ: www.activecitizensfund.gr

 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΥΡΙΩΝ ΔΡΑΜΑΣ-Σ.Α.Φ.




Ξεκίνσε ο χριστουγεννιάτικος στολισμός στην Λυδία

Ξεκίνησαν οι προετοιμασίες και ο στολισμός για τα χριστούγεννα στην Δημοτική Ενότητα της Λυδίας, όπου όπως κάθε χρόνο, η κεντρική πλατεία του χωριού φοράει τα γιορτινά της.
Ενώ αξίζει να σημειωθεί οτι φέτος στην περιοχή της Λυδίας, θα υπάρχουν και αρκετοί επισκέπτες κατα την διάρκεια των γιοτών με την πληρότητα στις ξενοδοχιακές μονάδες να φτάνει το 100%.

 




Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Ελευθερούπολη λόγω Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων

Προσωρινή ρύθμιση της κυκλοφορίας στην Ελευθερούπολη – Καβάλας την 08-12-2023, λόγω πραγματοποίησης χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

 Έχοντας υπόψη:

  1. Τις διατάξεις των άρθρων 52 και 109 του Ν.2696/1999 «Περί κύρωσης Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως τροπ. με Ν.3542/2007.
  2. Την υπ’ αριθ. 4432/23/2436173 από 02-12-2023 αναφορά του Α.Τ. Παγγαίου, με το συνημμένο σ’ αυτήν έγγραφο του Δήμου Παγγαίου.
  3. Την ανάγκη διασφάλισης ομαλής και ασφαλούς πραγματοποίησης της εν λόγω εκδήλωσης.

-Αποβλέποντας στην αποφυγή της άσκοπης ταλαιπωρίας του κοινού κατά την προσέλευσή του για την παρακολούθηση της ανωτέρω εκδήλωσης και τη λήψη έκτακτων μέτρων για την ασφαλή διεξαγωγή αυτής,

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

ΑΡΘΡΟ 1ο

Απαγορεύουμε την κυκλοφορία όλων των οχημάτων κατά τις ώρες 17.00-22.00 της 08-12-2023 στην οδό Φρίξου Παπαχρηστίδη, από τη συμβολή της με την οδό Εθνικής Αντιστάσεως έως τη συμβολή της με την οδό Δήμου Δημάδη.

ΑΡΘΡΟ 2ο

Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων η κίνηση των οχημάτων θα διεξάγεται μέσω της περιμετρικής οδού, σύμφωνα με τις υποδείξεις των τροχονόμων και την υπάρχουσα σήμανση.

ΑΡΘΡΟ 3ο

Οι παραβάτες της παρούσας, η ισχύς της οποίας αρχίζει από την ανάρτησή της στο διαδίκτυο και την υλοποίησή της με τις υποδείξεις των τροχονόμων ή την τοποθέτηση της προβλεπόμενης από τον Κ.Ο.Κ. σήμανσης από τον οικείο Δήμο, σε συνεργασία με τους διοργανωτές της εκδήλωσης και το Αστυνομικό Τμήμα Παγγαίου, τιμωρούνται σύμφωνα με τις ποινές που ορίζονται από το Ν.2696/1999 «Περί Κ.Ο.Κ.», όπως τροποποιήθηκε – αντικαταστάθηκε και ισχύει, καθώς και με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

1. ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΓΓΑΙΟΥ

-Για ενημέρωση και ανάλογη εφαρμογή.

2. ΤΜΗΜΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

3.  κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜ/ΚΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ

4. ΔΗΜΟ ΠΑΓΓΑΙΟΥ 

    -Για ενημέρωση με κάθε πρόσφορο μέσο του κοινού ως προς τις εν λόγω ρυθμίσεις και την τοποθέτηση της αναγκαίας για τη διεξαγωγή των εκδηλώσεων σήμανσης.

5. ΓΕ.Π.Α.Δ.Α.Μ.Θ.

Ο 

Δ Ι Ε Υ Θ Υ Ν Τ Η Σ

Ιωάννης ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

Ταξίαρχος 




Στην κατάψυξη η Ρωσία | Στους -58 βαθμούς Κελσίου υποχώρησε η θερμοκρασία σε τμήματα της Σιβηρίας

Πολικές θερμοκρασίες επικρατούσαν σήμερα σε τμήματα της Ρωσίας, με το θερμόμετρο στη Σιβηρία να υποχωρεί στους -58 βαθμούς Κελσίου. Το Γιακούτσκ, μια από τις πιο κρύες πόλεις του κόσμου που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 5.000 χλμ ανατολικά της Μόσχας, είχε καλυφθεί από παγωμένα σύννεφα και ομίχλη, όπως έδειξαν εικόνες από drone.

«Ήρθα ειδικά στο Γιακούτσκ για να ζήσω τέτοιο καιρό –άρα είμαι τυχερός γιατί τον Δεκέμβριο συνήθως δεν επικρατούν τέτοιες συνθήκες», είπε ο Ντανίλα, τα γένια του οποίου, το καπέλο και το κασκόλ του ήταν καλυμμένα με πάγο.

«Δεν κρυώνω τόσο πολύ γιατί ήμουν σωστά προετοιμασμένος», δήλωσε. «Εάν δεν είχα βάλει τα σωστά ρούχα, θα είχα παγώσει μέσα σε μερικά λεπτά». Ο ίδιος δήλωσε ότι το παλτό του ‘κοκκάλωσε’ λόγω των ακραίων θερμοκρασιών ενώ η μπαταρία του τηλεφώνου του αποφορτίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά. Για να προστατευθεί κανείς πρέπει να φορά δύο ζευγάρια γάντια καθώς και ρούχα σε στρώσεις.

Οι θερμοκρασίες σε περιοχές της Δημοκρατίας των Σαχά, μιας τεράστιας περιοχής που είναι λίγο μικρότερη από την Ινδία και βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Σιβηρίας, έπεσαν πολύ κάτω από τους -55 κατά τη διάρκεια της νύχτας. Στο Οϊμιάκον, έναν οικισμό στη Σαχά, το θερμόμετρο έδειχνε σήμερα -58° Κελσίου. Σύμφωνα με τους μετεωρολόγους η αίσθηση του ψύχους θα είναι -63° δεδομένης της υγρασίας και των ανέμων.

Στην αγορά του Γιακούτσκ, τα ψάρια πωλούνται κατεψυγμένα, τοποθετημένα σε δεκάδες συσκευασίες, καθώς όπως είναι προφανές δεν χρειάζεται καταψύκτης για να συντηρηθούν. Οι πωλητές φορούσαν τεράστια γούνινα καπέλα για να προστατευθούν από το ψύχος.

«Κάνει κρύο», δήλωσε ο Πιοτρ, κάτοικος της περιοχής. «Πρέπει απλά να έχεις τη σωστή ποιότητα ρούχων και τότε όλα θα είναι μια χαρά. Το βασικό είναι να κινείσαι συνεχώς για να κυκλοφορεί το αίμα».




Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω έργων στην πόλη των Σερρών

Ενημερώνουμε τους πολίτες ότι στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ & ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΞΥΠΝΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΟΛΗΣ ΣΕΡΡΩΝ», θα πραγματοποιηθούν κατά τις προσεχείς ημέρες, εργασίες επί του οδοστρώματος, ως εξής:

  • Τρίτη 05/12/2023 ώρες 07:00 – 17:00 – Εργασίες επί των οδών Ραιδεστού και Γεωργ.  Παπανδρέου
  • Τετάρτη 06/12/2023 ώρες 07:00 – 17:00 – Εργασίες επί των οδών Θεσσαλονίκης και Κοσμά Αλεξανδρίδη
  • Πέμπτη 07/12/2023 ώρες 07:00 – 17:00 – Εργασίες επί των οδών 29ης Ιουνίου και Παύλου Μελά

Παρακαλούνται οι οδηγοί να τηρούν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για λόγους οδικής ασφάλειας και εύρυθμης λειτουργίας του οδικού δικτύου.

Εκ των προτέρων ευχαριστούμε για τη δέουσα κατανόηση, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι παραπάνω εργασίες.

 




Ολονύχτιοι βομβαρδισμοί σε Ουκρανία και Ρωσία: Το Κίεβο κατέρριψε 10 ρωσικά drones | Η Μόσχα εξουδετέρωσε δεκάδες ουκρανικά στην Κριμαία

Οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις κατέρριψαν 10 από τα 17 επιθετικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη που εξαπολύθηκαν στη διάρκεια της νύχτας από τη Ρωσία, ανακοίνωσαν σήμερα οι αρχές στο Κίεβο ενώ η Ρωσία υποστήριξε επίσης σήμερα πως εξουδετέρωσε δεκάδες ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη πάνω από την προσαρτημένη χερσόνησο της Κριμαίας και την Αζοφική Θάλασσα.

Η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε πως μη επανδρωμένα αεροσκάφη καταρρίφθηκαν σε «διάφορες περιοχές» της χώρας.

Η ίδια πηγή έκανε επίσης γνωστό πως έξι πύραυλοι S-300 εκτοξεύθηκαν εναντίον πολιτικών στόχων στην ανατολική περιφέρεια του Ντονέτσκ και τη νότια περιφέρεια της Χερσώνας.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για ζημιές.

Εξάλλου το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανέφερε σε σημερινή ανακοίνωσή του πως «μια απόπειρα του καθεστώτος του Κιέβου να πραγματοποιήσει τρομοκρατική επίθεση με εναέρια μη επανδρωμένα οχήματα (…) αποτράπηκε στη διάρκεια αυτής της νύχτας».

«Τα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας κατέστρεψαν 22 ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη και 13 άλλα αναχαιτίσθηκαν πάνω από τη θάλασσα του Αζόφ και την Κριμαία», σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Μια «νέα απόπειρα επίθεσης από το καθεστώς του Κιέβου» αποτράπηκε σήμερα το πρωί, καθώς ο ρωσικός στρατός κατέστρεψε τέσσερα ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη και αναχαίτισε δύο μη επανδρωμένα αεροσκάφη πάνω από τη Θάλασσα του Αζόφ, γνωστοποίησε λίγο αργότερα με μια δεύτερη ανακοίνωση το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.




Πώς εξελίσσεται η κούρσα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Champions League για τον κύκλο 2024-27 στην Ελλάδα

Με τα ευρωπαϊκά κύπελλα να αλλάζουν φορμάτ για τον κύκλο 2024-27 και τα παιχνίδια να αυξάνονται, η UEFA προβλέπει περισσότερα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και ο ανταγωνισμός για την ανάληψη των μεταδόσεων του Champions League, του Europa League και του Conference League βρίσκεται σε εξέλιξη και στην Ελλάδα.

Για την ώρα τα δικαιώματα έχουν στην κατοχή τους η COSMOTE καθώς και το Mega, το οποίο μεταδίδει ένα παιχνίδι του Champions League κάθε Τετάρτη. Σήμερα (5/12) είναι η καταληκτική ημερομηνία για να καταθέσουν φακέλους οι ενδιαφερόμενοι.

Όσο για το νέο κύκλο, το Champions League αλλάζει τρόπο διεξαγωγής και παρόλο που μειώνονται οι πιθανότητες να βρεθεί παραπάνω από μια ομάδα στις 36 που θα λαμβάνουν πλέον μέρος στην αρχική του φάση και θα διεξάγεται στο στιλ της ελβετικής λίγκας, φαβορί παραμένει η COSMOTE. Άλλωστε, το τίμημα δεν είναι αμελητέο. Όπως προαναφέραμε η UEFA προβλέπει αυξημένα έσοδα κι έχει τάξει στις ομάδες παραπάνω ποσά σε χρηματικά μπόνους, ως απάντηση στη European Super League.

Το τρέχον συμβόλαιο της UEFA με τα ελληνικά τηλεοπτικά δίκτυαξεπέρασε τα 100 εκατομμύρια, οπότε με περισσότερα ματς να προσφέρονται και πιο συγκεκριμένα ανάμεσα στις «μεγαλύτερες» ομάδες της Ευρώπης, η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία θα περιμένει τουλάχιστον συμφωνία στα ίδια επίπεδα, αν όχι μεγαλύτερη.

Ο ανταγωνισμός

Βέβαια, με την UEFA να προσφέρει διάφορα πακέτα και το προϊόν να είναι άκρως ελκυστικό, η κούρσα μοιάζει να έχει ανταγωνισμό, καθώς ενδιαφέρον φέρεται να έχουν εκ νέου το Mega, ο Ant1, που με τη Formula 1 και προηγουμένως το Μουντιάλ 2022 έκανε άνοιγμα στη μετάδοση αθλητικών γεγονότων και φυσικά η Nova, που ήδη έχει τα κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα (Premier League, La Liga) καθώς και τη Euroleague, μεταξύ άλλων.

Κι αυτές δεν αποκλείεται να μπουν στο… χορό για πακέτα του Europa League και του Conference League, όπου είναι πιθανότερο να υπάρχει μεγαλύτερη ελληνική παρουσία. Όσο για την ΕΡΤ αυτή μοιάζει να βρίσκεται στην… περιφέρεια των εξελίξεων. Οι αποφάσεις για το πού θα μεταδίδονται οι αγώνες των ευρωπαϊκών κυπέλλων από τη σεζόν 2024-25 ως και τη σεζόν 2026-27 αναμένεται να ανακοινωθούν το αργότερο ως το τέλος του μήνα.




Συναγερμός για τον άγριο βασανισμό σκύλου στην Αράχωβα | Οι Αρχές ψάχνουν απαντήσεις για τον βιασμό και τη δολοφονία του

Σοκαριστικές είναι οι λεπτομέρειες που αφορούν τον άγριο βασανισμού σκύλου στην Αράχωβα.

Οι Αρχές αναζητούν τον δράστη που βίασε με αιχμηρό αντικείμενο και δολοφόνησε το χάσκι ενώ έχει ήδη παρέμβει ο εισαγγελέας.

Το περιστατικό που έχει προκαλέσει φρίκη στο πανελλήνιο, οδήγησε την αρμόδια αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Αναστασία Μασούρ,α που έχει την εποπτεία των εισαγγελικών αρχών για την προστασία των ζώων, να παρέμβει, διατάσσοντας τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας.

Στόχος της παρέμβασης εκ μέρους της ανώτατης εισαγγελικής λειτουργού, όπως μετέδωσε το πρωί της Τρίτης (5/12) η εκπομπή του MEGA «Κοινωνία Ώρα Mega» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο είναι ο εντοπισμός του δράστη και η παραπομπή του στην Εισαγγελία Λειβαδιάς, όπου υπάγεται η Αράχωβα, ενώ ζήτησε άμεση ενημέρωση για τις εξελίξεις.

Η κτηνωδία στην Αράχωβα έχει κινητοποιήσει ήδη τις αστυνομικές και δημοτικές Αρχές της περιοχής λόγω της πρωτοφανούς αγριότητας στην κακοποίηση του ζώου.

Το χρονικό της τραγωδίας

Το βράδυ της Κυριακής 3/12 ο ιδιοκτήτης του Όλιβερ, του καλοκάγαθου χάσκι όπως λένε στην περιοχή, επέστρεψε στο σπίτι του και άφησε για λίγο το σκυλί του να βγει έξω από την καλά προστατευμένη αυλή, καθώς το χάσκι ήθελε να πάει βόλτα.

Ο ιδιοκτήτης του περίμενε το σκυλάκι του να επιστρέψει, το χάσκι δεν εμφανίστηκε ποτέ. Τρομερά ανήσυχη η οικογένεια βγήκε στους δρόμους να το αναζητήσει μέχρι τα ξημερώματα, ωστόσο δεν κατάφεραν να το εντοπίσουν.

Τελικά το βράδυ της Δευτέρας ενημέρωσαν τον ιδιοκτήτη πως το ζώο εντοπίστηκε σχεδόν ημιλιπόθυμο και βαριά κακοποιημένο.

Ο Όλιβερ έφερε χτυπήματα στο κεφάλι, είχε τα πλευρά του σπασμένα και είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά με αιχμηρό αντικείμενο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Όλιβερ εντοπίστηκε με δεμένο το στόμα.

 



Πολύνεκρο τροχαίο στην Ταϊλάνδη με διώροφο λεωφορείο που κόπηκε στα δύο | Τουλάχιστον 14 νεκροί, 32 τραυματίες

Διώροφο λεωφορείο έπεσε πάνω σε δέντρο και κόπηκε στα δύο στη νότια Ταϊλάνδη, με τον ως τώρα απολογισμό των θυμάτων να κάνει λόγο για τουλάχιστον 14 νεκρούς και 32 τραυματίες, ανακοίνωσε η αστυνομία.

Το λεωφορείο μεγάλων αποστάσεων ταξίδευε από τη Μπανγκόκ προς το νότιο άκρο του βασιλείου όταν έπεσε πάνω στο δέντρο στην παραθαλάσσια επαρχία Πρατσούαπ Κίρι Καν τη νύχτα της Δευτέρας προς Τρίτη.

Φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν στον Τύπο δείχνουν το όχημα κομμένο στα δύο εξαιτίας της σφοδρότητας της σύγκρουσης και το δέντρο να έχει διαπεράσει μέρος του και να είναι καρφωμένο στο εσωτερικό του οχήματος.

«Κατά τα πρώτα, ακόμη προκαταρκτικά στοιχεία 14 άνθρωποι είναι νεκροί και 32 τραυματίστηκαν», δήλωσε αξιωματικός της αστυνομίας στο Γαλλικό Πρακτορείο, προσθέτοντας πως διενεργείται έρευνα για το δυστύχημα.

Τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος δεν έχουν ξεκαθαρίσει, ωστόσο η αστυνομία υποπτεύεται πως ο οδηγός του λεωφορείου —τραυματίστηκε σοβαρά, αλλά επέζησε— ήταν άυπνος.

«Συνεργαζόμαστε με το νοσοκομείο για να εξακριβώσουμε το επίπεδο αλκοολαιμίας του», είπε ο αξιωματικός της αστυνομίας.

Η αστυνομία προσπαθεί μεταξύ άλλων να επαληθεύσει αν όλα τα θύματα είναι Ταϊλανδοί ή υπάρχουν αλλοδαποί ανάμεσά τους.

Η Ταϊλάνδη καταγράφει έναν από τους υψηλότερους δείκτες θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στον κόσμο. Κάπου 20.000 άνθρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο στους δρόμους του βασιλείου, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.