Συντάξεις – Επιδόματα: Ποιοι πάνε σήμερα ταμείο και θα δουν αυξήσεις στην τσέπη τους | 6 κατηγορίες

Από σήμερα έως τις 21 Δεκεμβρίου θα γίνουν οι πληρωμές για τους συνταξιούχους, ξεκινώντας με την έκτακτη ενίσχυση σε αυτούς που λαμβάνουν κύρια σύνταξη έως 700 ευρώ και δεν έχουν προσωπική διαφορά.

Στους λογαριασμούς των συνταξιούχων θα φανούν και οι αυξήσεις στις συντάξεις Ιανουαρίου, ενώ στις 20 Δεκεμβρίου θα πληρωθεί το επίδομα σε όσους έχουν προσωπική διαφορά περισσότερα από 10 ευρώ και σήμερα, Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου, θα πληρωθεί η έκτακτη ενίσχυση σε συνταξιούχους που λαμβάνουν κύρια σύνταξη ως 700 ευρώ με προσωπική διαφορά κάτω από 10 ευρώ έως και μηδενική, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.

Συνολικά, από τα 2,5 εκατ. συνταξιούχους αύξηση 3% στην τσέπη τους θα δουν όσοι δεν έχουν προσωπική διαφορά, ενώ οι άλλοι θα πάρουν μικρότερο ποσό και ποσοστό αύξησης, επειδή ένα μέρος της θα συμψηφιστεί με την προσωπική διαφορά.

Κερδισμένοι είναι όσοι έχουν προσωπική διαφορά από 10 έως 20 ευρώ, την οποία θα μηδενίσουν με την αύξηση της σύνταξής τους, ενώ παράλληλα θα έχουν εισπράξει και το επίδομα, όπως αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα.

Σε ό,τι αφορά τους δικαιούχους του επιδόματος, πρόκειται για 740.000 συνταξιούχους, εκ των οποίων περίπου 150.000 θα βγουν διπλά ωφελημένοι, με επίδομα και αύξηση.

Αναλυτικά οι έξι κατηγορίες συνταξιούχων που θα πάρουν αύξηση 3%:

1. Οι ήδη συνταξιούχοι κατά την 31/12/2023 στους οποίους απονεμήθηκε σύνταξη πριν από τις 13/5/2016 και η σύνταξή τους έχει επαναϋπολογιστεί.

2. Οι ήδη συνταξιούχοι κατά την 31/12/2023 στους οποίους απονεμήθηκε σύνταξη πριν από τις 13/5/2016 και δεν έχει ολοκληρωθεί ο επαναϋπολογισμός τους.

3. Οι ήδη συνταξιούχοι κατά την 31/12/2023 στους οποίους απονεμήθηκε σύνταξη πριν τις 13/5/2016 και η σύνταξή τους δεν υπόκειται σε επαναϋπολογισμό, όπως οι συντάξεις του ΟΓΑ, πρώην ΝΑΤ.

4. Οι ήδη συνταξιούχοι κατά την 31/12/2023 στους οποίους απονεμήθηκε σύνταξη από 13/5/2016 και μετά.

5. Οι συνταξιούχοι στους οποίους η σύνταξη θα απονεμηθεί από 1/1/2024, αλλά η ημερομηνία έναρξης καταβολής της ανατρέχει μέχρι και 31/12/2023.

6. Οι συνταξιούχοι που λαμβάνουν τη βασική σύνταξη του ΟΓΑ η οποία από 387,90 ευρώ αυξάνεται στα 399,54 ευρώ.

Συντάξεις Ιανουαρίου: Ξεκινούν οι πληρωμές για 4 εκατ. συνταξιούχους – Αναλυτικά οι ημερομηνίες

Σύμφωνα ανακοίνωση του ΕΦΚΑ, την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023, πρόκειται να καταβληθούν οι κύριες συντάξεις από τα πρώην ταμεία μη μισθωτών. Επίσης, την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023, θα καταβληθούν οι συντάξεις των πρώην Ταμείων μισθωτών, καθώς και οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.

Αλλαγές στις ημερομηνίες από τις συντάξεις Οκτωβρίου

Η διοίκηση του e-ΕΦΚΑ ανακοίνωσε ότι, επειδή εκλείπουν πλέον οι λόγοι (covid-19) για την – κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 34 του ν. 4611/2019 – πληρωμή των μηνιαίων συντάξεων του φορέα σε τρεις αντί δύο ημέρες, από τις συντάξεις μηνός Οκτωβρίου 2023 και εφεξής οι ημερομηνίες πληρωμής διαμορφώνονται διαφορετικά.

Λόγω Χριστουγέννων, οι πληρωμές των κύριων και των επικουρικών συντάξεων του e-ΕΦΚΑ μηνός Ιανουαρίου 2024 θα διενεργηθούν για μεν τους μη μισθωτούς στις 19/12/2023, ημέρα Τρίτη, για δε τους μισθωτούς στις 21/12/2023, ημέρα Πέμπτη.

Συντάξεις Ιανουαρίου 2024 – Μη μισθωτοί

Οι πληρωμές των κύριων και των επικουρικών συντάξεων του e-ΕΦΚΑ μηνός Ιανουαρίου 2024 θα διενεργηθούν για τους μη μισθωτούς την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023

Συγκεκριμένα:

  • Ο ΟΑΕΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023
  • Ο ΟΓΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023
  • Το ΕΤΑΑ (μη Μισθωτών) θα καταβάλλει τις συντάξεις την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023
  • Οι συντάξεις ΕΦΚΑ για όσους είναι συνταξιούχοι (Μισθωτοί & Μη Μισθωτοί) από 1.1.2017 και έπειτα (ν.4387/2016) θα καταβληθούν την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023
  • Οι Επικουρικές Συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (μη μισθωτών και μισθωτών) θα καταβληθούν την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023

Συντάξεις Ιανουαρίου 2024 – Μισθωτοί

Οι πληρωμές των κύριων και των επικουρικών συντάξεων του e-ΕΦΚΑ μηνός Ιανουαρίου 2024 θα διενεργηθούν για τους μισθωτούς την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023.

Συγκεκριμένα:

  • Το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ θα καταβάλλουν τις συντάξεις την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
  • Το Δημόσιο θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
  • Οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος θα καταβληθούν την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
  • Το ΝΑΤ και ΚΕΑΝ θα καταβάλλουν τις συντάξεις την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
  • Το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
  • Το ΕΤΑΤ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
  • ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ θα καταβάλλουν τις συντάξεις την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
  • Η ΔΕΗ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
  • Ο ΟΤΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
  • Οι Επικουρικές Συντάξεις του Δημοσίου θα καταβληθούν την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023

Ο ΟΠΕΚΑ θα καταβάλει τις συντάξεις των Ανασφάλιστων Υπερηλίκων Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2023.




Eνημερωτική δράση για το AIDS στην Καβάλα

Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Π.Ε Καβάλας, σε συνεργασία με την ΕΟΔΥ, το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης 14 Δεκεμβρίου,  πραγματοποίησαν ενημερωτική δράση για το AIDS στην κεντρική πλατεία της Καβάλας αλλά και τεστ, με την συμμετοχή των πολίτων της Καβάλας στην δράση αυτή να είναι αρκετά ικανοποιητική.




Αστυνομικοί ξυλοκόπησαν διαμαρτυρόμενους δημοτικούς υπαλλήλους σε διαδήλωση στην Αθήνα

Επεισοδιακή ήταν τελικά η πορεία διαμαρτυρίας των δημοτικών υπαλλήλων στην Αθήνα καθώς μετά την είσοδο δύο δημοτικών υπαλλήλων εντός του αύλειου χώρου του Υπουργείου Εσωτερικών δύο αστυνομικοί τους επιτέθηκαν με γκλοπ προκαλώντας την οργή των παρευρισκομένων.

Για το θέμα μίλησε στο enanews.gr ο γραμματέας των ΟΤΑ Ν. Καβάλας Μανώλης Κοντοστέλιος ο οποίος βρέθηκε στην διαδήλωση και κατέγραψε καρέ-καρέ τα επεισόδια.




ΕΛΜΕ Καβάλας | Ανησυχητικά Σημάδια στην Εκπαίδευση της Καβάλας

Η υποχρηματοδότηση στην εκπαίδευση εμφανίζει συνεχείς προκλήσεις, αποδεικνύοντας την έλλειψη εκπαιδευτικών και τα επικίνδυνα σχολικά κτίρια. Στην Καβάλα, η ΕΛΜΕ λαμβάνει παράπονα για τη λειτουργία της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου. Με ανοιχτή επιστολή, ζητείται απάντηση για την ασφάλεια των σχολείων από το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καβάλας.

Αναλυτικά η ανοιχτή επιστολή :

Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης από την πολιτεία αποδεικνύεται καθημερινά όχι μόνον από την ανεπαρκή και μη έγκαιρη στελέχωσή της με εκπαιδευτικούς, αλλά και από τις απαξιωμένες και κάποιες φορές επικίνδυνες κτιριακές υποδομές.

Το τελευταίο διάστημα η ΕΛΜΕ Καβάλας έγινε αποδέκτης παραπόνων από γονείς και εκπαιδευτικούς για τη λειτουργία της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας και την αδυναμία ανταπόκρισης της σχολικής επιτροπής στα αιτήματά τους. Αιτήματα που σχετίζονται με τη μη έγκαιρη αντιμετώπιση καταστροφών των σχολικών κτιρίων, αλλά και κακοτεχνιών που απειλούν την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καβάλας απευθύνει ανοιχτή επιστολή προς τον Δήμο Καβάλας και ζητά απάντηση στο παρακάτω ερώτημα:

Για ποιους λόγους οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου δεν ανταποκρίνονται ή δεν ανταποκρίνονται έγκαιρα στα σχετικά αιτήματα των σχολικών μονάδων;

Το ερώτημα εκφράζει την ανησυχία των εκπαιδευτικών για την ασφάλεια και την υγεία όλης της σχολικής κοινότητας. 

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Καβάλας

η Πρόεδρος          

  Ελένη Σακαλή          

ο Γ. Γραμματέας

Παναγιώτης Τσολάκης




Δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια στον αστυνομικό που παρέσυρε και σκότωσε την 19χρονη στην Ξάνθη

Για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατηγορείται ο αστυνομικός ο οποίος παρέσυρε και σκότωσε τη 19χρονη στην Ξάνθη.

Μετά την ομολογία του αστυνομικού ότι εκείνος είναι ο δράστης του τροχαίου δυστυχήματος, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Ξάνθης έδωσε εντολή να παραμείνει υπό κράτηση.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Η 19χρονη είχε βγάλει βόλτα το σκυλάκι της στον οικισμό του Παλαιού Ζυγού όταν παρασύρθηκε από το υπηρεσιακό όχημα που οδηγούσε αστυνομικός.

Ο 34χρονος, αρχικά είχε υποδυθεί τον μάρτυρα και κάλεσε το ασθενοφόρο που ήρθε και παρέλαβε την κοπέλα, ενώ στη συνέχεια ομολόγησε ότι ήταν ο οδηγός που προκάλεσε το ατύχημα.




Το μπλόκο του Όρμπαν στα 50 δισ. στην Ουκρανία | Η ΕΕ ανοίγει την πόρτα, δεν εγκρίνει όμως νέα οικονομική βοήθεια

Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν κατάφεραν τη νύχτα της Πέμπτης προς Παρασκευή να πείσουν την Ουγγαρία να άρει το βέτο της στο νέο πακέτο οικονομικής βοήθειας στην Ουκρανία, αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ, αφού, πάντως, χθες ενέκριναν την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την εμπόλεμη χώρα.

«Περίληψη της νυχτερινής βάρδιας: βέτο στα επιπλέον κεφάλαια στην Ουκρανία, βέτο στην αναθεώρηση του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου», συνόψισε μέσω X (του πρώην Twitter) ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Βίκτορ Όρμπαν.

Οι υπόλοιπες 26 χώρες μέλη δεν ήταν σε θέση να ξεπεράσουν την εναντίωση του εθνικιστή ούγγρου ηγέτη, καθώς για τη λήψη της απόφασης απαιτείται ομοφωνία.

«Θα επανέλθουμε στο ζήτημα στις αρχές Ιανουαρίου», ανήγγειλε κατά τη διάρκεια της νύχτας ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ο Σαρλ Μισέλ.

«Οι 26 χώρες δώσαμε το πράσινο φως. Ο Βίκτορ Όρμπαν, η Ουγγαρία, δεν μπόρεσε να συμφωνήσει προς το παρόν. Είμαι, όμως, αρκετά σίγουρος πως μπορούμε να κλείσουμε τη συμφωνία στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Εκτιμάμε στα τέλη Ιανουαρίου», υπερθεμάτισε ο ολλανδός πρωθυπουργός Μαρκ Ρούτε.

Η ΕΕ σκόπευε να διαθέσει στην Ουκρανία βοήθεια 50 δισ. ευρώ -33 δισ. υπό μορφή δανείων, 17 δισ. ως δωρεές- σε τέσσερα χρόνια, ξεκινώντας από το 2024.

Η χορήγηση της βοήθειας αυτής χαρακτηρίζεται κρίσιμη για το Κίεβο, καθώς η αμερικανική βοήθεια 60 δισεκ. δολαρίων, που ζήτησε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν να εγκριθεί από το Κογκρέσο, παραμένει αντικείμενο διαπραγμάτευσης λόγω των επιφυλάξεων Ρεπουμπλικανών, όπως μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Απών

Οι ευρωπαίοι ηγέτες, πάντως, κατάφεραν μερικές ώρες νωρίτερα να καταλήξουν σε συμφωνία για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ουκρανία.

Σε αυτή την περίπτωση ο κ. Όρμπαν επέλεξε την αποχή από τη διαδικασία, για να μην υιοθετήσει την απόφαση που δεν έχει πάψει να χαρακτηρίζει καταστροφική για το μέλλον της ΕΕ.

Ο ούγγρος πρωθυπουργός «δεν βρισκόταν στην αίθουσα, όταν υιοθετήθηκε το κείμενο. Αυτό είχε συμφωνηθεί μαζί του», εξήγησε ευρωπαϊκή διπλωματική πηγή υπό τον όρο να μην κατονομαστεί. «Πρόκειται για πραγματιστική λύση (…) Το πολιτικό μήνυμα στάλθηκε», συνέχισε.

Μέσω βίντεο που μεταφόρτωσε στο Facebook ο Βίκτορ Όρμπαν τόνισε πως η κυβέρνησή του δεν ήθελε να «μοιραστεί την ευθύνη» για την «παράλογη» επιλογή των υπολοίπων 26 κρατών μελών και για αυτό αποφάσισε να «απέχει».

Ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι είδε «νίκη για την Ουκρανία, για όλη την Ευρώπη, νίκη που μας δίνει κίνητρο, έμπνευση και μας κάνει πιο δυνατούς».

Ο Λευκός Οίκος και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ χαιρέτισαν την «ιστορική» απόφαση για την Ευρώπη και τη «διατλαντική εταιρική σχέση».

Αν και η διαδικασία αναγγέλλεται μακρά, ο συμβολισμός χαρακτηρίζεται ισχυρός για τη χώρα, εμπόλεμη από την 24η Φεβρουαρίου 2022, όταν εισέβαλε ο ρωσικός στρατός στην ουκρανική επικράτεια.

Για τον Σαρλ Μισέλ, η απόφαση να αρχίσουν ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ουκρανία και με τη Μολδαβία είναι «ισχυρό μήνυμα ελπίδας για τους πολίτες αυτών των χωρών και για την ήπειρό μας».

Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς εξήρε «το ισχυρό μήνυμα υποστήριξης» στην Ουκρανία, που προσφέρει «προοπτική» στη χώρα αυτή. Ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έκανε λόγο περί «λογικής, δίκαιης και απαραίτητης» απάντησης στους πόθους των Ουκρανών.

Μερικές ώρες νωρίτερα ο κ. Όρμπαν εξέφραζε την άρνησή του να αποδεχθεί το βήμα αυτό: «Δεν υπάρχει κανένας λόγος να συζητήσουμε με οποιονδήποτε. Οι προϋποθέσεις δεν εκπληρώνονται», δήλωνε προσερχόμενος στη σύνοδο.

Ο κ. Ζελένσκι περίμενε καλά νέα από τις Βρυξέλλες, τη στιγμή που τα αρνητικά σινιάλα από την Ουάσιγκτον πολλαπλασιάζονται.

Τις τελευταίες εβδομάδες μαζεύονται σύννεφα πάνω από την Ουκρανία, η αντεπίθεση της οποίας δεν έφερε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, καθώς η δυτική βοήθεια, απόλυτα απαραίτητη για την πολεμική της προσπάθεια, είναι μπλοκαρισμένη.

Την ώρα που άρχιζε η κρίσιμη σύνοδος των Βρυξελλών ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν επιδείκνυε την πίστη του στη νίκη της Μόσχας. «Πρακτικά σε όλο το μήκος της γραμμής επαφής οι δυνάμεις μας βελτιώνουν τις θέσεις τους», διαβεβαίωνε.

«Αν ο Πούτιν νικήσει στην Ουκρανία, υπάρχει αληθινός κίνδυνος πως δεν θα σταματήσει εκεί», προειδοποίησε για άλλη μια φορά από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας του NATO Γενς Στόλτενμπεργκ.

Η ΕΕ αποφάσισε επίσης να χορηγήσει καθεστώς υποψήφιας προς ένταξη χώρας στη Γεωργία και να αρχίσει, όταν διαπιστώσει επαρκή συμμόρφωση προς τους όρους που έχει θέσει, ενταξιακές διαπραγματεύσεις με τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.




Συνεχόμενες δράσεις και εκδηλώσεις στην Ονειρούπολη Δράμας

Τα Χριστούγεννα είναι μια ανάσα μακριά και το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο χωριό της Βορείου Ελλάδος, είναι ανοιχτό πρωί και βράδυ με πολλαπλές δράσεις αλλα και εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους.
Ενώ από την Ονειρούπολη Δράμας δεν απουσιάζουν και οι μεγάλες συναυλίες στην κεντρική σκηνή από μεγάλους καλλιτέχνες αλλά και από τοπικά μουσικά σχήματα.

Και τέλος, αξιζει να σημειωθεί πως η λειτουργεια της  Ονειρούπολης έχει θετικό οικονομικό αντίκτυπο και στις επιχειρήσεις τις περιοχής όπως είναι τα καταστήματα εστίασης και λιανικού εμπορίου. Ταυτόχρονα, όσον αφορα την πληρότητα στις ξενοδοχειακές μονάδες αυτή έχει φτάσει το 85%.




Η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. φιλοξενεί στο σπιτάκι της στην Ονειρούπολη δράση ρομποτικής

Μία δράση εκπαιδευτικής ρομποτικής θα φιλοξενήσει η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. στο σπιτάκι της στην Ονειρούπολη.

Η δράση θα γίνει την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2023 από τις 12 το μεσημέρι και για δύο ολόκληρες ώρες με την συμμετοχή παιδιών γυμνασίου και δημοτικού από το Κιλκίς και την Δράμα μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους.

Τα παιδιά των φροντιστηρίων MICROStudies από το Κιλκίς και @robot’s από την Δράμα, τα οποία ασχολούνται με την αγωνιστική ρομποτική θα εκπαιδεύσουν την ομάδα έργου της Ένωσης Κυριών σχετικά με την “αθλητική ρομποτική”  το άθλημα πάλη, όπου τα ρομπότ θα αγωνίζονται, ενώ στη συνέχεια η ομάδα έργου θα δείξει στα παιδιά το Mobile School και τους τρόπους λειτουργίας του.

Η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. καθόλη την διάρκεια της Ονειρούπολης με όλο το έμψυχο δυναμικό της και τους δεκάδες εθελοντές, δίνουν το δυναμικό τους παρόν με το έργο «To Mobile School Ταξιδεύει» και παράλληλες δράσεις στο πλαίσιο του έργου «ΩΡΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ» και της Τράπεζας Τροφίμων Δράμας. Επίσης κάθε Σαββατοκύριακο ο σύλλογος εκπαιδευτικών στο σπιτάκι του φορέα διαβάζει παραμύθια για τους μικρούς επισκέπτες της Ονειρούπολης.




Εκδήλωση στην Καβάλα | Συνάντηση της Ελλάδας και της Πολωνίας μέσα από τη σύγχρονη ιστορία

Ο Δήμος Καβάλας, το πρόγραμμα Δράσεις Ιστορίας Μνήμης Πολιτισμού και το Ίδρυμα “Fundacja Hagia Marina” (Πολωνία), το οποίο αποσκοπεί στην ελληνοπολωνική φιλία και συνεργασία, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης διοργάνωσαν στρογγυλή τράπεζα με θέμα: Συνάντηση της Ελλάδας και της Πολωνίας μέσα από τη σύγχρονη ιστορία: Κοινές εμπειρίες του Β’ ΠΠ.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, προβλήθηκε φωτογραφικό υλικό από την πρόσφατη επίσκεψη ελληνικής αποστολής από την Καβάλα, το Δίστομο και την Ξάνθη σε χώρους ιστορικής μνήμης του Β’ ΠΠ στην Πολωνία με θέμα την Αντίσταση του Πολωνικού λαού.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε κατόπιν της ευγενικής πρόσκλησης και φιλοξενίας από το Ίδρυμα “Fundacja Hagia Marina”. Η αποστολή πραγματοποίησε, επίσης, επίσκεψη στο Μουσείο και στον χώρο μνήμης της Τρεμπλίνκα.




Προσκλητήριο από τη Νέα Υόρκη για επενδύσεις στην Ελλάδα

Σειρά επαφών με στελέχη επενδυτικών τραπεζών και funds είχε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης στο πλαίσιο του 25ου Invest in Greece forum.




Να ανοίξει η στρόφιγγα για μεταναστευτικό – φυσικές καταστροφές ζητά ο πρωθυπουργός | Μπλόκο στην Αλβανία λόγω Μπελέρη

Μαραθώνια προμηνύεται η σημερινή συνεδρίαση της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες, η τελευταία για το 2023, καθώς οι «27» ηγέτες της Ε.Ε. καλούνται να λάβουν αποφάσεις για μια σημαντική «βεντάλια» θεμάτων, μεταξύ των οποίων: η συζήτηση για έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ουκρανία και η πιθανή διεύρυνση της Ε.Ε, ο νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός και η επικαιροποίηση του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης.

Διπλωματικοί αναλυτές εκτιμούν ότι το 48ωρο δεν θα είναι αρκετό, για να ληφθούν αποφάσεις και γι’ αυτό η Σύνοδος ενδέχεται να ολοκληρωθεί μία μέρα αργότερα. Αυτό συμβαίνει, διότι το κλίμα μεταξύ των ευρωπαίων ηγετών πυροδοτείται τόσο από τον Βίκτορ Όρμπαν, που εκβιάζει «πατώντας πόδι» κατά της ενταξιακής προοπτικής της Ουκρανίας, επικαλούμενος την ουκρανική «διαφθορά», αλλά και την κατάσταση αναφορικά με τα δικαιώματα των δεκάδων χιλιάδων ουγγρικής καταγωγής πολιτών, που ζουν στη δυτική Ουκρανία, οι οποίοι δεν αναγνωρίζονται από το Κίεβο, όπως καταγγέλλει η ουγγρική ηγεσία.

«Ναι» στη διεύρυνση υπό προϋποθέσεις

Από ελληνικής πλευράς, ο πρωθυπουργός στο θέμα της διεύρυνσης αναμένεται να επισημάνει ότι αποτελεί στρατηγική επιλογή της Ε.Ε. αλλά και επένδυση για το μέλλον υπό την προϋπόθεση ότι οι υποψήφιες χώρες εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις και υλοποιούν τις απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις.

Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία, που εξαρτάται από τις επιδόσεις των υποψήφιων χωρών, με βασικό προαπαιτούμενο τον σεβασμό στις ευρωπαϊκές αξίες και τις μεταρρυθμίσεις που αφορούν στο κράτος Δικαίου και ιδιαίτερα στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των δικαιωμάτων των μειονοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να συνταχθεί με την πρόταση της ευρωπαϊκής επιτροπής για έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Ε.Ε. με την Ουκρανία και τη Μολδαβία, αλλά και τη χορήγηση καθεστώτος υποψήφιας χώρας στη Γεωργία.

Έξτρα κονδύλια για μεταναστευτικό – φυσικές καταστροφές

Στη συζήτηση για την ενδιάμεση αναθεώρηση του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου ο πρωθυπουργός θα τονίσει ότι δεν μπορεί να περιλαμβάνει μόνο χρηματοδότηση για την Ουκρανία αλλά και αυξημένους πόρους για το μεταναστευτικό, ειδικά για τις χώρες πρώτης γραμμής, αλλά και για τις φυσικές καταστροφές. Συνεπώς, η ελληνική πλευρά θα επιμείνει σε μία λύση – πακέτο, καθώς η χώρα μας έχει στηρίξει εξαρχής την πρόταση Ευρωπαϊκής Επιτροπής για περισσότερα κονδύλια στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλληλεγγύης, επισημαίνοντας ότι οι πόροι, που διατίθενται σήμερα, είναι εξαιρετικά περιορισμένοι.

Άλλωστε, υπενθυμίζεται ότι πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση είχε αναλάβει ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόσο στη Σύνοδο Κορυφής της MED9 τον περασμένο Σεπτέμβριο όσο και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Οκτωβρίου, με την αποστολή σχετικής επιστολής προς τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, την οποία συνυπέγραφαν και άλλοι ηγέτες της Ε.Ε. Σύμφωνα, πάντως, με ασφαλείς πληροφορίες του Newsbeast η συμβιβαστική πρόταση του προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ για το θέμα αυτό περιλαμβάνει 2 δισ. παραπάνω πόρους για το μεταναστευτικό, 2 δισ. για την Τουρκία και 1,5 δισ. για τις φυσικές καταστροφές.

Βέτο στην Αλβανία λόγω Μπελέρη

Ειδικά στο θέμα της ενταξιακής πορείας της Αλβανίας ο πρωθυπουργός επανέλαβε στη σύνοδο Ε.Ε. – Δυτικών Βαλκανίων, που πραγματοποιήθηκε χθες, ότι κόκκινη γραμμή για την ελληνική κυβέρνηση είναι να συντελεστεί πρόοδος στο θέμα του εκλεγμένου δημάρχου Χειμάρρας, Φρέντη Μπελέρη, δηλαδή να αναλάβει καθήκοντα και να γίνει σεβαστό το δικαίωμά του για μια δίκαιη δίκη, καθώς και το τεκμήριο της αθωότητας. Και πρόσθεσε ότι το θέμα αυτό δεν αποτελεί διμερές ζήτημα Ελλάδας-Αλβανίας, αλλά θέμα σεβασμού του κράτους Δικαίου, που αποτελεί την κορωνίδα της ενταξιακής διαδικασίας.

Η Αθήνα διαμήνυσε χθες οτι δεν πρόκειται να υπάρξει αλλαγή στη στάση της, όπως διατυπώθηκε και με τη ρητή επιφύλαξη, που κατατέθηκε στην επιστολή που στάλθηκε στην Αλβανία για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων. Μάλιστα, η ελληνική πλευρά προέβη και σε μια κίνηση καλής θέλησης, συναινώντας να αποσταλεί η επιστολή, ώστε έτσι να δοθεί και στην αλβανική κυβέρνηση η ευκαιρία να κάνει ένα βήμα μπροστά και να αρθεί το αδιέξοδο.

Όπως επισημαίνεται, αυτό που ζήτησε η Αθήνα είναι να δοθεί η άδεια στον Φρέντι Μπελέρη να μπορέσει -αν και κρατούμενος- να διοριστεί και ετσι να αναγνωριστεί το αποτέλεσμα των εκλογών στη Χειμάρρα. Ωστόσο, ο Εντι Ράμα δεν αξιοποίησε αυτή την ευκαιρία.

 




Δωρεά Εθελοντικού Συλλόγου Κατα του Καρκίνου Ν. Καβάλας στην ογκολογική κλινική του ΓΝΚ

Δωρεά δύο πολυθρόνες στην ογκολογική κλινική του ΓΝΚ, πραγματοποίησε την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου, ο Σύλλογος Εθελοντών Κατά του Καρκίνου Νομού Καβάλας, ως επιβράβευση στους γιατρούς της κλινικής για όλα όσα προσφέρουν καθημερινά στους ασθενείς.




Εκδήλωση στην Καβάλα | Συνάντηση της Ελλάδας και της Πολωνίας μέσα από τη σύγχρονη ιστορία

Ο Δήμος Καβάλας, το πρόγραμμα Δράσεις Ιστορίας Μνήμης Πολιτισμού και το Ίδρυμα “Fundacja Hagia Marina” (Πολωνία), το οποίο αποσκοπεί στην ελληνοπολωνική φιλία και συνεργασία, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, διοργανώνουν την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, από 11:00 έως 12:30, στρογγυλή τράπεζα με θέμα: Συνάντηση της Ελλάδας και της Πολωνίας μέσα από τη σύγχρονη ιστορία: Κοινές εμπειρίες του Β’ ΠΠ.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, θα προβληθεί φωτογραφικό υλικό από την πρόσφατη επίσκεψη ελληνικής αποστολής από την Καβάλα, το Δίστομο και την Ξάνθη σε χώρους ιστορικής μνήμης του Β’ ΠΠ στην Πολωνία με θέμα την Αντίσταση του Πολωνικού λαού. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε κατόπιν της ευγενικής πρόσκλησης και φιλοξενίας από το Ίδρυμα “Fundacja Hagia Marina”. Η αποστολή πραγματοποίησε, επίσης, επίσκεψη στο Μουσείο και στον χώρο μνήμης της Τρεμπλίνκα.

Μετά τον κύκλο των ερωτήσεων προς τους συμμετέχοντες της στρογγυλής τράπεζας, θα ακολουθήσει ανοιχτός διάλογος με μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας «Βασίλης Βασιλικός», στην αίθουσα εκδηλώσεων του 4ου ορόφου.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Χαιρετισμοί:

Θεόδωρος Μουριάδης, Δήμαρχος Καβάλας

Ανδρέας Ματζάκος, Διευθυντής του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης

Συμμετέχουν:

Κωνσταντίνος Πεφάνης, Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας

Patryk Panasiuk, Θεολόγος, Πρόεδρος του Ιδρύματος “Fundacja Hagia Marina”

Ιωσήφ Μεβοράχ, Εβραϊκή Κοινότητα Καβάλας

Συντονισμός συζήτησης:

Νίκος Κοσμίδης, Υπ. Διδ. Αρχιτεκτονικής (ΔΠΘ)

Δηλώσεις συμμετοχής: draseisculturalproject@gmail.com / 6996559216




Σύλληψη τεσσάρων ατόμων στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ για ναρκωτικά

Στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών συνελήφθησαν τέσσερα (4) άτομα σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, συνελήφθησαν επιπλέον κατά το χρονικό διάστημα από 6-12-2023 έως και 12-12-2023 σε περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Καβάλας, Ξάνθης και Αλεξανδρούπολης δύο (2) Έλληνες και δύο (2) αλλοδαποί, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκαν τέσσερις ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.

Ειδικότερα, σε μία περίπτωση, την 6-12-2023 το μεσημέρι, σε έρευνα που πραγματοποίησαν αστυνομικοί του Προαναχωρησιακού Κέντρου Κράτησης Αλλοδαπών Ξάνθης σε δέμα με παραλήπτη τον δράστη, εντόπισαν δύο (2) νάιλον συσκευασίες με κάνναβη, συνολικού βάρους 9,1 γραμμαρίων. 

Επιπλέον σε τρείς ακόμα περιπτώσεις, κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα συνελήφθησαν δύο Έλληνες στην Καβάλα και μία αλλοδαπή στην Αλεξανδρούπολη, διότι βρέθηκαν σε μία οικία και στην κατοχή τους κατά περίπτωση, συνολικά 7,21 γραμμάρια κάνναβης και 6 ναρκωτικά δισκία. 

Οι δικογραφίες υποβλήθηκαν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις τέσσερις υποθέσεις ενήργησαν η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης και τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας και Ξάνθης.




Καταργήθηκε το προστατευτικό 1 μέτρο και 30 πόντους στον υπαίθριο χώρο καπνιζόντων στην Εστίαση

Γνωστοποιούμε σε όλους τους συνάδελφους ΕΣΤΙΑΣΗΣ και ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ ότι με την πλήρη κατάργηση όλων των μέτρων για τον Covid-19 καταργήθηκε και η υπουργική απόφαση 66436 Αρ.φύλ. 4919 σημείο 16, που επέτρεπε στον υπαίθριο χώρο καπνιζόντων να κατασκευάζεται προστατευτικό χώρου 1 μέτρο και 30 πόντους λόγω των καιρικών συνθηκών (χειμωνιάτικη περίοδο). Προειδοποιούμε ότι υποχρεούται ο καταστηματάρχης στον υπαίθριο χώρο οι δύο πλευρές να είναι ολοκληρωτικά ανοιχτές.

Θυμίζουμε: τα κυριότερα σημεία που ελέγχουν η Αστυνομία – Επόπτες Υγείας – Επιθεώρηση Εργασίας, για την εφαρμογή του Αντικαπνιστικού Νόμου 4633/2019 είναι:

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ

ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ Υ.Ε

(ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ – ΑΥΤΟΦΩΡΟΥ – ΚΛΕΙΣΙΜΟ

ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

  1. Ευανάγνωστες πινακίδες και στις δύο πλευρές του καταστήματος ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ.
  2. Σε κανένα χώρο του καταστήματος σταχτοδοχείο (τασάκι).
  3. Πλήρη συνεργασία του καταστηματάρχη με τα ελεγκτικά όργανα.
  4. Βιβλίο Αναφοράς, αριθμημένο και θεωρημένο από τη Δημοτική Αρχή (η μη θεώρηση επιφέρει

πρόστιμο 500 ευρώ).

  1. Απαγορεύεται αυστηρώς η χρήση και η πώληση καπνού ή προϊόν καπνού, από οποιαδήποτε

πηγή και αν προέρχονται.

  1. Απαγορεύεται η δυνατότητα δημιουργίας χώρων καπνιζόντων.
  2. Απαγορεύεται εκτός από το τσιγάρο, το κάπνισμα που προέρχεται

από:

α) Καπνός από φύλλα και άλλα φυσικά επεξεργασμένα η μη φυτικά.

β) Καπνός πίπας.

γ) Φυτικά προϊόντα για προϊόντα με βάση βότανα, φρούτα πρώτης ύλης φαγητού.

δ) Ηλεκτρονικό τσιγάρο.

ε) Η επαναπλήρωσης, δηλαδή δοχείο που περιέχει νικοτίνη το οποίο μπορεί να

επαναχρησιμοποιηθεί για ηλεκτρονικό τσιγάρο.

ζ) Συστατικό καπνού από οποιαδήποτε ύλη και αν προέρχεται

η) Αρωματική που προσδίδει μυρωδική γεύση ακόμη και από φρούτα, μπαχαρικά, προϊόντα

καπνού παντός είδους.

  1. Απαγορεύεται καπνός για ναργιλέ ή οποιοδήποτε άλλο προϊόν που μπορεί να καταναλωθεί

μέσω ναργιλέ.

  1. Απαγορεύεται το κάπνισμα και σε κέντρα διασκέδασης και καζίνο με τον Νέο Νόμο 4633/2019 ο

οποίος κατήργησε την εξαίρεση που υπήρχε με τον προηγούμενο Νόμο.

ΟΡΓΑΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥ

  1. Με τον Νέο Νόμο 4633/2019 Αστυνομία – Δημοτική Αστυνομία Τουριστική Αστυνομία – Λιμενικό.
  2. Μπορεί να λειτουργήσει συνεπικουρικά το ΣΕΤΕ και ελεγκτικά ο ΕΟΤ κατά τη διάρκεια του

ελέγχου υποχρεούται σε επίδειξη ταυτότητας.

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Γρηγόρης Τσαπατσάρης




Τραγωδία στην Ξάνθη: «Έσβησε» η 19χρονη που παρασύρθηκε από όχημα που οδηγούσε αστυνομικός

Οι γονείς της άτυχης 19χρονης ζητούν να ριχτεί άπλετο φως στην θανατηφόρα παράσυρση του παιδιού τους από όχημα αστυνομικού.

Την τελευταία της πνοή άφησε σήμερα, Τρίτη, η 19χρονη που είχε τραυματιστεί σοβαρά μετά την παράσυρσή της από όχημα στην Ξάνθη, όπως αναφέρει το xanthinea.gr.

Υπενθυμίζεται ότι η νεαρή κοπέλα νοσηλευόταν σε κλίνη ΜΕΘ και έδινε μάχη για να κρατηθεί στη ζωή. Η άτυχη 19χρονη αφότου παρασύρθηκε από το όχημα μεταφέρθηκε αρχικά στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις ενώ άμεσα κρίθηκε επιτακτική η ανάγκη για διακομιδή στο Νοσοκομείο της Καβάλας.

Οι γονείς της 19χρονης εξέδωσαν δήλωση, μέσω του δικηγόρου τους, ζητώντας να ριχτεί άπλετο φως στην υπόθεση.

«Την ώρα που η 19χρονη κόρη μας, παλεύει με θάρρος για τη ζωή της στη ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, παρακολουθούμε με αγωνία την έρευνα για τις ακριβείς συνθήκες του βαρύτατου τραυματισμού της» ανέφεραν και ζητούσαν όποιον είχε τυχόν πληροφορίες για το τροχαίο, να βοηθήσει στη διαλεύκανση της υπόθεσης.

Εξέφραζαν τις ευχαριστίες τους στο ιατρικό προσωπικό και τον κόσμο που τους στήριξε και, καταλήγοντας», ανέφεραν σε ανακοίνωσή του συμπληρώνοντας επίσης ότι: «η πλήρης εμπιστοσύνη μας στην ελληνική αστυνομία και τις δικαστικές Αρχές είναι αδιαπραγμάτευτη και βασιζόμαστε στις συντονισμένες τους προσπάθειες, ώστε όσοι είναι υπεύθυνοι για όσα άδικα υπέστη το παιδί μας, να κριθούν για τις πράξεις τους από τη δικαιοσύνη».




Γενική Συνέλευση φωτογράφων στην Θεσσαλονίκη

Γενική Συνέλευση φωτογράφων στην Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής 10 Δεκεμεβρίου, με την συμμετοχή φωτογράφων από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της συνέλευσης ήταν να τεθούν σε συζήτηση τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος με τις νέες αστυνομικές ταυτότητες.




Μεταφύτευση ελιών στην πλατεία Ελευθερίας – Φύτευση λουλουδιών σε διάφορα σημεία της Καβάλας

Συνεχίζοντας την δενδροφύτευση και τον καλλωπισμό με λουλούδια της πόλης, η Υπηρεσία Πράσινου του Δήμου, φύτευσε προ ημερών τρεις μεγάλης ηλικίας ελιές σε παρτέρια της πλατείας Ελευθερίας.
Επίσης, προχώρησε στη φύτευση λουλουδιών σε παρτέρια και κοινόχρηστους χώρους που συμβάλλουν με τα χρώματά τους στο εορταστικό κλίμα των ημερών. Όπως γνωστοποίησε ο Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής, Κυριάκος Σταυρίδης «οι συγκεκριμένες ελιές εκριζώθηκαν από την περιοχή Περιγιαλίου, προκειμένου να γίνουν τα τεχνικά έργα εφαρμογής του Σχεδίου Πόλης, και μεταφυτεύτηκαν στην πλατεία.

Με τις φιλότιμες προσπάθειες των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πρασίνου, την ίδια τύχη θα έχουν δεκάδες μεγάλα δένδρα, που θα συνεχίζουν τη ζωή τους μεταφυτευμένα σε άλλες περιοχές του Δήμου».




Εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας “Εικόνες από Μετάξι” στην Αλεξανδρούπολη

Με ιδιαίτερη χαρά, τα μέλη του Κέντρου Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης σας προσκαλούν στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας με τίτλο “Εικόνες από Μετάξι” την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023, στις 19:30.

Το Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης συνεχίζοντας την δημιουργική του πορεία και ακολουθώντας την φιλοσοφία για συνεχή ανανέωση και εξέλιξη, υλοποίησε το φωτογραφικό έργο με τίτλο “Εικόνες από Μετάξι”.

Οι φωτογράφοι του Κέντρου, χρησιμοποιώντας τη φωτογραφία ως μέσο δημιουργικής έκφρασης φωτογράφισαν το μετάξι. Η διαδρομή από την μουριά μέχρι το ύφασμα του μεταξιού, κρύβει ιστορίες και στιγμές που αποτυπώθηκαν μέσα από τον φωτογραφικό φακό μοναδικά. Έργα τέχνης, από έναν άλλο κόσμο – παράλληλο από αυτόν που βιώνουμε.

Το φωτογραφικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα τυπώθηκε πάνω σε ύφασμα από μετάξι. Οι φωτογραφίες θα εκτεθούν, φέρνοντας το κοινό σε επαφή με ένα «διπλό» έργο τέχνης. Το ύφασμα από μετάξι προϊόν 100% βιολογικής καλλιέργειας και τις εικόνες από όλη την διαδικασία παραγωγής του.

Οι δημιουργοί – φωτογράφοι: Νίκος Ανδρεαδάκης, Γιάννης Γκόγκος, Χριστίνα Γκούσιου, Ηλίας Γρηγοριάδης, Γεωργία Δημητρίου, Νίκος Ζωάκης, Δημοσθένης Καραγεωργίου, Μιχάλης Μπολιάκης, Γιάννης Μπουλταδάκης, Ηλίας Παπαδάκης, Κατερίνα Παπαπαναγιώτου, Γιούλα Πατσή, Ανέζα Σπανοπούλου, Τζούλια Τσιρίδου.

Στόχος του project είναι μέσω της φωτογραφικής τέχνης, το ευρύ κοινό να ανακαλύψει και να μάθει για την τέχνη του μεταξιού μέσα από εικόνες, δημιουργίες των φωτογράφων. Πιο συγκεκριμένα η έκθεση φωτογραφίας θα παρουσιαστεί στο Σουφλί στην πρωτεύουσα του μεταξιού και στην Αλεξανδρούπολη.

Σκοπός είναι, με το παρόν έργο να επιτευχθεί η ανάδειξη και προβολή της τέχνης του μεταξιού αλλά και η σύγχρονη έκφραση μέσω της φωτογραφικής τέχνης.

Το αποτέλεσμα του έργου παρουσιάζεται στο ευρύ κοινό, μέσω της έκθεσης φωτογραφίας “Εικόνες από Μετάξι” η οποία υλοποιείται, με την οικονομική υποστήριξη και την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, την αιγίδα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Περιφερειακή Ενότητα Έβρου και του Δήμου Σουφλίου καθώς και την Υποστήριξη του Μουσείου Τέχνης Μεταξιού.

Εκθεσιακό Εικαστικό Κέντρο Νομαρχείου Έβρου (Βασιλέως Βασ. Αλεξάνδρου & Ψαρών, 68100, Αλεξανδρούπολη, 68400, Σουφλί), από 15 έως 20 Δεκεμβρίου 2023, καθημερινά 18:00 – 21:30.




Διακοπή υδροδότησης την Τετάρτη 13/12/2023 στην περιοχή Δέπος

Ανακοινώνεται ότι λόγω εργασιών της Υπηρεσίας Ύδρευσης και συγκεκριμένα λόγω κατασκευής συνδέσεων στο νέο δίκτυο ύδρευσης, θα διακοπεί η παροχή νερού την Τετάρτη 13-12-2023, από ώρα 08:30 έως 13:30, στην περιοχή ΝΕΑΠΟΛΗ (ΔΕΠΟΣ).

Η υδροδότηση θα αποκατασταθεί σταδιακά μετά το πέρας των εργασιών.

Ο Διευθυντής

Τ.Υ. της Δ.Ε.Υ.Α.Κ.

Λογκάρης Άγγελος

Πολιτικός Μηχανικός M.Sc.




Τροχαίο στην Ξάνθη: Αστυνομικός ο οδηγός που παρέσυρε και εγκατέλειψε την 19χρονη

Στα χέρια της Αστυνομίας βρίσκεται ο αστυνομικός που προκάλεσε το τροχαίο ατύχημα και εγκατέλειψε μια 19χρονη στο Π. Ζυγό Ξάνθης.

Η αστυνομία σύμφωνα με πληροφορίες, οδηγήθηκε στα στοιχεία του οδηγού, όταν ο αστυνομικός που οδηγούσε υπηρεσιακό (συμβατικό) όχημα της ΕΛΑΣ παρουσίασε διαφορετικές εκδοχές του συμβάντος, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοί του στην ΑΔ Ξάνθης να οδηγηθούν γρήγορα στα πραγματικά περιστατικά, αλλά και στο όχημα που ενεπλάκη στο ατύχημα.

Ο 34χρονος αστυνομικός ομολόγησε, ότι ήταν ο οδηγός που προκάλεσε το ατύχημα και κρατείται στην ΑΔ Ξάνθης.

Όπως σημειώνουν αστυνομικές πηγές, ο δράστης θα αντιμετώπιζε μικρότερες ποινές -ποινικές και πειθαρχικές- αν από την πρώτη στιγμή είχε κάνει γνωστό το περιστατικό.

Το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ της 8ης Δεκεμβρίου, όταν η 19χρονη που είχε βγάλει βόλτα το σκυλάκι της στον οικισμό του Π. Ζυγού, παρασύρθηκε από το όχημα.

Διακομίστηκε αρχικά στο Νοσοκομείο Ξάνθης και στη συνέχεια στη Νευροχειρουργική του Νοσοκομείου Καβάλας με σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, όπου συνεχίζει να νοσηλεύεται.

Η άτυχη κοπέλα μάλιστα, διαθέτει σπάνια ομάδα αίματος, με αποτέλεσμα να εξαντληθούν τα αποθέματα στην Αιμοδοσία του Νοσοκομείου Ξάνθης και να γίνουν εκκλήσεις στο κοινό της περιοχής που διαθέτει την ίδια ομάδα για συγκέντρωση φιαλών.




Σήμερα το τελευταίο αντίο στην 50χρονη που κατασπαράχτηκε από τρία σκυλιά μπροστά στα μάτια των παιδιών της

Συγκλονισμένο είναι το πανελλήνιο από τον μαρτυρικό θάνατο της 50χρονης μητέρας δύο παιδιών που δέχθηκε επίθεση και κατασπαράχτηκε από τρία τσοπανόσκυλα μέσα στον κήπο του σπιτιού της στη Θεσσαλονίκη.

Ο ιατροδικαστής ο οποίος εξέτασε τη σορό της διαπίστωσε πάνω από 50 δαγκωματιές που επέφεραν και τον θάνατό της ενώ σήμερα, Τρίτη (12/12) στις 10:30 συγγενείς και φίλοι θα της πουν το τελευταίο αντίο.

Η 50χρονη Ελισάβετ το μεσημέρι της Κυριακής (9/12) φρόντιζε τα φυτά του κήπου όταν τρία μανιασμένα τσοπανόσκυλα εισέβαλαν και την κατασπάραξαν με δεκάδες δαγκωματιές σε όλο της το κορμί. Η γυναίκα προσπάθησε να ξεφύγει αλλά δεν τα κατάφερε.

Συγκλονισμένο είναι το πανελλήνιο από τον μαρτυρικό θάνατο της 50χρονης μητέρας δύο παιδιών που δέχθηκε επίθεση και κατασπαράχτηκε από τρία τσοπανόσκυλα μέσα στον κήπο του σπιτιού της στη ΘεσσαλονίκηΟ ιατροδικαστής ο οποίος εξέτασε τη σορό της διαπίστωσε πάνω από 50 δαγκωματιές που επέφεραν και τον θάνατό της ενώ σήμερα, Τρίτη (12/12) στις 10:30 συγγενείς και φίλοι θα της πουν το τελευταίο αντίο.

Η 50χρονη Ελισάβετ το μεσημέρι της Κυριακής (9/12) φρόντιζε τα φυτά του κήπου όταν τρία μανιασμένα τσοπανόσκυλα εισέβαλαν και την κατασπάραξαν με δεκάδες δαγκωματιές σε όλο της το κορμί. Η γυναίκα προσπάθησε να ξεφύγει αλλά δεν τα κατάφερε.

Το πόρισμα του ιατροδικαστή προκαλεί σοκ καθώς η γυναίκα εκτός από τις δαγκωματιές σε όλο της το κορμί είχε και πολλά βίαια χτυπήματα. Μόνο στο ένα της χέρι έφερε πάνω από δέκα δαγκωματιές.

Τα τρία σκυλιά είχαν δημιουργήσει προβλήματα και στο παρελθόν

Κάτοικοι της Νεοχωρούδας, όπως μετέδωσε το πρωί της Τρίτης (12/12) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο καταγγέλλουν πως τα τρία σκυλιά είχαν δημιουργήσει προβλήματα και στο παρελθόν. Αυτή η φορά όμως ήταν η μοιραία.

Ο 37χρονος ιδιοκτήτης των 3 σκύλων χθες, Δευτέρα (11/12) το πρωί πέρασε το κατώφλι του εισαγγελέα, ο οποίος άλλαξε την κατηγορία από ανθρωποκτονία από αμέλεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο.

Ο ιδιοκτήτης των σκύλων ζήτησε προθεσμία και αναμένεται να απολογηθεί αύριο, Τετάρτη, ενώ τα σκυλιά τα έχει πάρει η Κτηνιατρική Υπηρεσία.




«Θρίλερ» με τον θανάσιμο βασανισμό του Όλιβερ στην Αράχωβα | Αντίστροφη μέτρηση για το πόρισμα από τον πραγματογνώμονα

Απαντήσεις από τον πραγματογνώμονα αναμένουν οι αστυνομικοί του Ανθρωποκτονιών οι οποίοι ασχολούνται με την υπόθεση της φρικτής κακοποίησης του χάσκι Όλιβερ στην Αράχωβα ώστε να δουν τι τελικά συνέβη σε αυτόν.

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα ώστε να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση που έχει σοκάρει το πανελλήνιο.

Όπως μετέδωσε το πρωί της Τρίτης (12/12) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο μέσα στην ημέρα αναμένεται το πόρισμα της ΕΛ.ΑΣ..

Η εκπρόσωπος Tύπου της ΕΛ.ΑΣ, Κωνσταντίνα Δημογλίδου ανέφερε πως με τα έως τώρα στοιχεία δεν φέρεται να εμπλέκεται ανθρώπινος παράγοντας, και η αστυνομία κάνει λόγο για δαγκωματιές, για αγέλες.

Αναμένεται το ακριβές πόρισμα. Ωστόσο, η κτηνίατρος που εξέτασε τον σκύλο, επιμένει στην αρχική της γνωμάτευση ότι υπήρξε εμπλοκή ανθρώπινου παράγοντα, συγκεκριμένα κακοποίηση.

Τα έμπειρα στελέχη της ασφάλειας, που έχουν συλλέξει και εξετάσει βίντεο και μαρτυρίες, καταλήγουν πλέον σε οριστικά συμπεράσματα.




Σέρρες | «Η έννοια της σοφίας στην αρχαία ελληνική γραμματεία»

  1. 21ή Διδακτική περίοδος 2023-2024
  2. Μάθημα 10ο,  13 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 7 μ.μ.
  3. Αμφιθέατρο Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης
  4. Νικ. Νικολάου 20

Θέμα: «Η έννοια της σοφίας στην αρχαία ελληνική γραμματεία»

    Εισηγητής: Φιλοκτήμων Φάκας, Θεολόγος – Φιλόλογος

Η έννοια της σοφίας είναι ένα θέμα που απασχολεί όχι μόνο τους σοφούς και επιστήμονες, αλλά όλους μας. Σχετίζεται άμεσα με τον τρόπο αντιμετώπισης και επίλυσης διαφόρων προβλημάτων της καθημερινότητάς μας και της ζωής γενικότερα.

Ο λαός μας ανέκαθεν, από τους πανάρχαιους χρόνους, συνήθιζε να ξεχωρίζει ορισμένους συνανθρώπους του, που τους χαρακτήριζε η άψογη συμπεριφορά τους, η ακεραιότητα του χαρακτήρα τους, η εντιμότητα και η αρχοντιά τους. Σ’ αυτούς κατέφευγε συνήθως για να τους συμβουλευθεί για ποικίλα θέματα.

Στην αρχαία ιστορία αναφέρονται τα ονόματα αρκετών σοφών, νομομαθών και ηγετών, που έκαναν αισθητή την παρουσία τους στην κοινωνία που ζούσαν με τον υπεύθυνο οδηγητικό τους λόγο και την ενγένει κοινωνική τους δράση και προσφορά.

Η προσφορά τους δεν περιοριζόταν μόνο στους συγχρόνους τους. Επεκτείνεται και στους μεταγενεστέρους τους, με τα συγγράμματά τους. Στις απόψεις των περισσοτέρων από αυτούς, των σημαντικότερων, κατά την εκτίμησή μας, θα απευθυνθούμε, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης του θέματος «η έννοια της σοφίας στην αρχαία ελληνική γραμματεία», αρχίζοντας από το Σόλωνα τον Αθηναίο, τον ένα από τους εφτά σοφούς της ελληνικής αρχαιότητας, συνεχίζοντας με τους σοφούς του 5ου π.Χ. αιώνα και τους τραγικούς ποιητές και καταλήγοντας με το Ζήνωνα τον Κιτιέα,  τον ιδρυτή της στωικής φιλοσοφίας. Στα συγγράμματα όλων αυτών είναι διάχυτη η έννοια της σοφίας. Θα επιμείνουμε περισσότερο στο σχολιασμό ορισμένων φράσεων από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και τον «Οιδίποδα επί Κολωνώ», ως ενδείξεις της σοφίας και της αξίας του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

Ο Φιλοκτήμων Φάκας, με εξαίρετη θεολογική και φιλολογική κατάρτιση με πορεία υψηλού ήθους και μεγάλης προσφοράς στην εκπαίδευση των νέων μας, είναι από τους πρώτους συνεργάτες και βασικούς συντελεστές της επιτυχίας  του Πνευματικού μας Συμποσίου.

Με την σύζευξη του Ελληνικού Πνεύματος και των ναμάτων της θρησκείας μας, αλλά και με γενικότερα ενδιαφέροντα θέματα της πορείας του Ελληνισμού, εκφράζει κατά τον καλύτερο τρόπο τον Ελληνοχριστιανικό Πολιτισμό και πλουτίζει τις γνώσεις των πολλών συμπολιτών μας που τον παρακολουθούν.

Τα μαθήματα γίνονται κάθε Τετάρτη 7-8 το απόγευμα στο Αμφιθέατρο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης, Νικ. Νικολάου 20

Επίσης θα αναρτώνται στο διαδίκτυο σε διάφορες ιστοσελίδες: 

-Μαθήματα Κλασσικής παιδείας

https://www.youtube.com/channel/UCk6Czni-OkM9SHw7CznMSQw

-Ζήσης Μητλιάγκας πρώην Δήμαρχος Σερρών:

https://www.facebook.com/zisis.mitliagas/

-Ανδρονίδης Θεολόγος:

https://www.youtube.com/channel/UCTtG_Mzft3dAi1VATdt46bA

http://t-logo.blogspot.com

Τα μαθήματα θα μεταδίδονται τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά.

 

Χορηγοί: 

-η Α.Ε Θέρμη Σερρών (Τηλεθέρμανση) 

-η TOYOTA ΟΥΣΤΡΙΑΣ Α.Ε. ΣΕΡΡΕΣ-ΚΑΒΑΛΑ-ΔΡΑΜΑ, 

-ο ΔΡΟΜΕΑΣ Α.Β.Ε.Ε.Α 

-και η Συνεταιριστική Τράπεζα

Υ.Γ. Καλό είναι για την υγειονομική σας προστασία να φοράτε μάσκα

Ζήσης Μητλιάγκας

Φιλόλογος

Συντονιστής των φορέων υλοποίησης




Ολική ανατροπή στην υπόθεση του Όλιβερ από την Αράχωβα | Τι συνέβη τελικά στο χάσκι

Η απόλυτη ανατροπή, όπως όλα δείχνουν, έρχεται στην υπόθεση του χάσκι, που έχασε τη ζωή του στην Αράχωβα, φέροντας εμφανή σημάδια κακοποίησης.

Τα στοιχεία που συνέλεξε η διεύθυνση Ανθρωποκτονιών της Ελληνικής Αστυνομίας, που βρέθηκε στο σημείο μετά τον σάλο που προκλήθηκε, δείχνουν πως ο Όλιβερ έπεσε θύμα αγέλης ζώων που του επιτέθηκε, τραυματίζοντάς τον σοβαρά.

Όπως μετέδωσε το πρωί της Δευτέρας (11/12) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο, από το υλικό από κάμερες που συνέλεξαν οι αστυνομικοί φαίνεται ότι στο άτυχο σκυλί επιτέθηκε αγέλη ζώων.

Οι αστυνομικοί που εξέτασαν από την αρχή την υπόθεση συγκέντρωσαν μαρτυρίες και καταθέσεις τόσο από τον κηδεμόνα του ζώου όσο και από άτομα, που το έβλεπαν συχνά στους δρόμους της Αράχωβας.

Σημαντικό ρόλο στην εξέταση της υπόθεσης έπαιξαν οι μαρτυρίες κατοίκων, που είδαν την αγέλη των άγριων σκυλιών στην περιοχή της Αράχωβας.

Επίσης, οι αστυνομικοί αναζήτησαν πληροφορίες από τους γιατρούς που εξέτασαν το ζώο και οι οποίοι έκαναν αναφορά στα σημάδια κακοποίησης που είχε.

Παράλληλα, είχαν στη διάθεσή τους τα στοιχεία που προέκυψαν από την εκταφή του σκύλου και τις νέες καταθέσεις της κτηνιάτρου, που εξέτασε πρώτη το άτυχο χάσκι.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την υπόθεση κακοποίησης του Όλιβερ πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής στην πλατεία Συντάγματος. Εκατοντάδες πολίτες και μέλη φιλοζωικών οργανώσεων συγκεντρώθηκαν ζητώντας απόδοση δικαιοσύνης για την κακοποίηση του χάσκι.

Κρατώντας πλακάτ και φωνάζοντας συνθήματα, οι συγκεντρωμένοι ζήτησαν να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη για την κακοποίηση και τον θάνατο του σκύλου.




Πώς έγινε η σοκαριστική επίθεση σκύλων στην 50χρονη μητέρα δύο παιδιών στη Θεσσαλονίκη

Μια ασύλληπτη τραγωδία σημειώθηκε στη Νεοχωρούδα του δήμου Ωραιοκάστρου, στη Θεσσαλονίκη, όπου μια μητέρα, ελεύθερη επαγγελματίας και εθελόντρια 50 ετών έχασε τη ζωή της μετά τη σοκαριστική επίθεση τριών σκυλιών.

Η 50χρονη, που καταγόταν από την Ημαθία, ζούσε στην περιοχή για πάνω από 20 χρόνια, ενώ διατηρούσε βιβλιοπωλείο στο Ωραιόκαστρο. Τα τελευταία χρόνια εργαζόταν και ήταν μέτοχος σε βιομηχανία κατασκευής συστημάτων εξατμίσεων.

Το χρονικό

Τα τρία σκυλιά επιτέθηκαν και σκότωσαν την 50χρονη περίπου στις 14:00 χθες το μεσημέρι. Η γυναίκα ήταν με τον κηπουρό, όταν άνοιξε την πόρτα του κήπου, για να πετάξει κλαδιά, τα οποία βρίσκονται ακόμη έξω από το σπίτι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Mega στο σημείο της τραγωδίας. Τα σκυλιά τής επιτέθηκαν στο δρομάκι και η γυναίκα βρήκε φριχτό θάνατο στην πόρτα του κήπου της.

Τα σκυλιά φέρεται να ανήκουν σε 37χρονο γείτονα της 50χρονης, ο οποίος συνελήφθη από την ΕΛ.ΑΣ. Την προανάκριση για το περιστατικό έχει αναλάβει το αστυνομικό τμήμα Ωραιοκάστρου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την τραυμάτισαν σε όλο της το σώμα. Στο σημείο εκλήθη το ΕΚΑΒ, ωστόσο ήταν ήδη αργά.

Ο τηλεοπτικός σταθμός βρέθηκε έξω από το σπίτι της 50χρονης, που κατασπαράχτηκε από σκυλιά…

Σύμφωνα με πληροφορίες, κάτοικος της περιοχής άκουσε τα σκυλιά και πυροβόλησε στον αέρα, ώστε να φοβηθούν και να φύγουν.

Δεν είναι γνωστό μέχρι στιγμής εάν ο συγκεκριμένος κάτοικος ήταν μάρτυρας του βίαιου περιστατικού με θύμα την 50χρονη.




Ι. Σπανόπουλος: «Κανένα Κέντρο πραγματικής Αποκατάστασης στην ΑΜΘ»

Με αφορμή τα βαριά ατυχήματα στην Ξάνθη που αφήνουν πίσω τους πολυτραυματίες…

Η κάλυψη εξόδων από τα ασφαλιστικά ταμεία, το πρόβλημα της Ξάνθης και οι σκέψεις για την μεταφορά του ΚΙΧΝΕ σε πτέρυγα του Γ.Ν.Ξ

Με αφορμή τον πρόσφατο βαρύ τραυματισμό της 20χρονης, η οποία συνεχίζει να νοσηλεύεται στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας σε κρίσιμη κατάσταση, ένα θέμα που απασχολεί πολύ τις οικογένειες αντίστοιχων καταστάσεων (θυμάτων τροχαίων ή ατυχημάτων που επιζούν αλλά χρήζουν αποκατάστασης) που συνεχίζουν να βιώνουν τον δικό τους Γολγοθά, η «Θ» ανοίγει σήμερα τον «φάκελο» των κέντρων αποκατάστασης, ως συνέχεια αυτών των υποθέσεων, αναφορικά με την περαιτέρω πορεία των θυμάτων.

Η δημοσιότητα των περιστατικών διαρκεί 2-3 ημέρες, αλλά οι τραυματίες και οι οικείοι τους, συνεχίζουν να δίνουν καθημερινά τις δικές τους «μάχες» επί πολλά χρόνια ακόμη.

Δυστυχώς, στην ερώτηση αν υπάρχει Κέντρο Αποκατάστασης στην Ξάνθη, η απάντηση είναι αρνητική. Ομοίως…αρνητική είναι όμως και η απάντηση για όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, καθώς τα Κέντρα Αποκατάστασης σε Δράμα και Καβάλα, ναι μεν περιθάλπουν και θεραπεύουν περιπτώσεις ασθενών, αλλά όχι τέτοιες περιπτώσεις πολυτραυματιών, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ιωάννης Σπανόπουλος.

Ο ίδιος αναφέρεται στην εισαγωγή των ασθενών αυτών σε Κέντρα Αποκατάστασης και στο αν και κατά πόσο οι ασφάλειες καλύπτουν έστω και μέρος των εξόδων που απαιτούνται για κάτι τέτοιο για την εν λόγω αποκατάσταση. Επιπλέον, εξηγεί ότι η αποκατάσταση είναι ένα δεύτερο στάδιο και σημειώνει ότι το ζήτημα στην Ξάνθη είναι συγκεκριμένο και αφορά στην πραγματική νοσηλεία. Ορμώμενος από αυτό, εκφράζει και την σκέψη του για την προσπάθεια μεταφοράς του ΚΙΧΝΕ Ξάνθης (Στρατιωτικού) σε πτέρυγα του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.

 

«ΣΤΗΝ ΠΑΜΘ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΘ – ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΕ ΚΑΒΑΛΑ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Σπανόπουλος, εξήγησε στην «Θ» ότι «σαν Ιατρικός Σύλλογος και σαν Ιατρική Κοινότητα εδώ, δεν έχουμε όλη την εικόνα. Έχουμε όμως την εικόνα σαν εμπειρία του αντικειμένου με το οποίο ασχολούμαστε. Από αυτά που μπορώ να σκεφτώ – και για τους γονείς μου για τους οποίους ενδιαφέρθηκα – υπάρχουν κάποια Κέντρα στην Δράμα και στην Καβάλα, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι κέντρα αποκατάστασης για αυτή την κουβέντα που κάνουμε. Κέντρα Αποκατάστασης που νομίζω ότι πηγαίνουν από αρκετά μέρη της Ελλάδος, έχουν φτιαχτεί στην Λάρισα (πραγματικά κέντρα αποκατάστασης) και στην Θεσσαλονίκη (όπου και εκεί είναι περισσότερο φροντίδα ηλικιωμένων με κάποια στοιχεία με φυσικοπεραπευτές κλπ, αλλά όχι για κάποιον που θα βγει από την ΜΕΘ για την αποκατάστασή του και την ζωή του). Νομίζω ότι στην Λάρισα έχει τέτοια Κέντρα Αποκατάστασης. Από εκεί και πέρα, ο ΕΟΠΥΥ (το δημόσιο σύστημα ασφάλισης) πληρώνουν κάποια διαστήματα, περνούν από επιτροπές και βέβαια μπορεί κάποιοι να χρειαστούν ειδικές αντιμετωπίσεις. Είναι ένας «Γολγοθάς» αυτό και δεν μπορείς να πεις δυο κουβέντες για να καλύψεις το θέμα. Υπάρχουν Κέντρα Αποκατάστασης γενικά, αλλά κατά κανόνα είναι κέντρα για ηλικιωμένους, ανθρώπους με εγκεφαλικά κλπ και όχι για τέτοιες περιπτώσεις, προκειμένου να γίνει βαριά δουλειά και να αποκατασταθεί ο νέος άνθρωπος. Και για την Λάρισα, έχω ακούει ότι υπάρχουν κάποια Κέντρα όπου γίνεται περισσότερη δουλειά, σε σχέση με αυτά που έχουμε στην περιοχή μας, που είναι κάπου στο κομμάτι της φυσικοθεραπείας και της φροντίδας.  Υπάρχει γιατρός που εφημερεύει αλλά δεν είναι νοσηλεία με την έννοια του νοσοκομείου. Αυτό που μας «καίει» σαν Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και σαν Ξάνθη περισσότερο είναι η πραγματική νοσηλεία. Η αποκατάσταση, αν κάποιος καταφέρει – και τον βοηθήσει ο Θεός – και επιζήσει, έρχεται σε δεύτερο στάδιο. Ενδεχομένως κάποιος να πάει ακόμη και στο εξωτερικό ή μερικές φορές βγαίνουν και κονδύλια από το Υπουργείο Υγείας που στέλνουν κάποια άτομα κλπ. Αλλά έχουμε «πολύ δρόμο» για την αποκατάσταση. Ας φροντίσουμε πανελλαδικά να έχουν τα νοσοκομεία μας να έχουν γιατρούς, νοσηλεία, τμήματα και η αποκατάσταση έρχεται μετά. Εδώ, έχουμε μεγαλύτερο πρόβλημα. Ας δούμε μετά την αποκατάσταση. Πρέπει να έχουμε την νοσηλεία, την επιβίωση του ανθρώπου και μετά να δούμε το κομμάτι της αποκατάστασης, που είναι πολύ πιο πολύπλοκο. Μπορεί να είναι εξειδικευμένο και χρονοβόρο. Πάντως σίγουρα στην Περιφέρεια – εκτός από κάποια κέντρα, όπως τα περιγράψαμε παραπάνω – δεν έχει εξειδικευμένα κέντρα για αποκατάσταση περιπτώσεων που έχουν βγει από ΜΕΘ και η ζωή τους βρίσκεται σε κίνδυνο».

 

«ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΕΙΩΝ ΤΟΥ, Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ – ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, Ο ΕΟΠΥΥ – ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΕΝΑΣ…ΓΟΛΓΟΘΑΣ»

Επίσης, αναφορικά με τις μεταφορές, την κάλυψη μέσω ασφάλειας αλλά και το αν – εν τέλει – υπάρχουν πιθανότητες να αποκατασταθεί η υγεία ενός πολυτραυματία, ο κ. Σπανόπουλος, υπογραμμίζει τα εξής:

«Οι μεταφορές γίνονται με το ΕΚΑΒ. Η απόφαση για την εισαγωγή σε Κέντρο Αποκατάστασης, είναι του ασθενούς και του περιβάλλοντός του. Οι θεράποντες ιατροί θα συστήσουν (και μερικές φορές κάνουν και την επαφή, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για το αν υπάρχουν θέσεις) αλλά η απόφαση προφανώς είναι των οικείων και του ασθενούς. Ο ΕΟΠΥΥ καλύπτει κάποια πράγματα και αυτό το αναφέρω από δική μου εμπειρία, ανάλογα με την γνωμάτευση των γιατρών από το νοσοκομείο (διάγνωση, φάκελος κλπ). Καλύπτει, ανάλογα, κάποιο διάστημα. Τέλος, αναφορικά με τις πιθανότητες για την αποκατάσταση ενός πολυτραυματία, πάει κατά περίπτωση. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Όταν πρόκειται για ένα νέο άτομο, ένα νέο οργανισμό, έχει περισσότερες δυνατότητες και μπορεί να ανταπεξέλθει, αλλά και αυτό είναι αόριστο. Σε έναν ηλικιωμένο και οι προσδοκίες μας είναι πιο χαμηλές. Σε έναν νέο άνθρωπο, που πρέπει να αποκατασταθεί για να συνεχίσει την ζωή του, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Συνήθως η πλειοψηφία που φτάνουν σε αυτά τα κέντρα, είναι ηλικιωμένοι. Αν – από εκεί και μετά – είναι ένας νέος άνθρωπος και χρειάζεται ειδική φροντίδα, υπάρχουν και κέντρα στο εξωτερικό και κάποιες φορές το Υπουργείο Υγείας βγάζε κάποια κονδύλια για να καλύψει έξοδα αποκατάστασης στο εξωτερικό, σε ειδικότερες περιπτώσεις. Είναι όμως ένας Γολγοθάς. Να μην επθφυλάσσει η ζωή σε κανέναν τέτοιες καταστάσεις. Αλλά δυστυχώς, συμβαίνουν».

 

«ΣΚΕΨΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ ΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΣΕ ΠΤΕΡΥΓΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ»

Επίσης ο ίδιος τόνισε ότι «το υπουργείο είπε για κέντρα εγκεφαλικών και τραύματος, αλλά αυτά μένει να τα δούμε. Εδώ στην Περιφέρεια, μας λείπουν βασικά πράγματα. Δεν έχουμε ούτε κέντρα εγκαυμάτων στην ΠΑΜΘ. Το θέμα μας εδώ είναι συγκεκριμένο. Να μπορέσουμε να ανακάμψει το νοσοκομείο και αυτό που γίνεται είναι ότι προσπαθούμε (προσωπικά) μήπως και καταφέρουμε να μεταφερθεί στο Στρατιωτικό Νοσοκομείο Ξάνθης σε μια πτέρυγα του Πολιτικού Νοσοκομείου (ανεξάρτητα και τα δύο βέβαια) και μήπως μπορέσει να γίνει ελκυστικό το Στρατιωτικό Νοσοκομείο στο να έρθουν Στρατιωτικοί Γιατροί και να «επωφεληθεί» και η περιοχή εδώ, η τοπική κοινωνία και το Πολιτικό Νοσοκομείο σε κάποιες ειδικότητες που δεν υπάρχουν. Στο Διδυμότειχο, για παράδειγμα, το Στρατιωτικό και το Πολιτικό, συστεγάζονται ανεξάρτητα. Δεν εμπλέκεται το ένα με το άλλο, απλώς το ένα βοηθά το άλλο. Και στην Τρίπολη αν θυμάμαι καλά, είναι έτσι τα πράγματα. Επειδή στην περιοχή από την Θεσσαλονίκη μέχρι το Διδυμότειχο υπάρχουν ΚΙΧΝΕ και όχι Στρατιωτικά Νοσοκομεία (αυτά υπάρχουν μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τουλάχιστον στον Στρατό Ξηράς) λέμε μήπως καταφέρουμε (και το λέω με επιφύλαξη) και υλοποιήσουμε αυτήν την σκέψη.  Ούτως ή άλλως το Στρατιωτικό είναι υποβαθμισμένο και κάποιο διάστημα – αν θυμάστε – είχε κλείσει και δεν λειτουργούσε. Μετά μετέπεσε σε ΚΙΧΝΕ αλλά δεν στέλνουν αρκετό προσωπικό. Η νοσηλεία είναι υποβαθμισμένη. Σκεφτόμαστε μήπως αναβαθμίσουμε το Στρατιωτικό Νοσοκομείο μεταφέροντάς το σε μια πτέρυγα του Πολιτικού, ώστε να συστεγαστούν».

ΠΗΓΗ | thraki.com




Φωταγωγήθηκε το χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Ελευθερούπολη

Σήμερα το βράδυ της Παρασκευής (8/12), φωταγωγήθηκε το χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Ελευθερούπολη του Δήμου Παγγαίου.

Βίντεο :

 




Την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου πάρκου στην Αλεξανδρούπολη!

Την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023 θα πραγματοποιηθεί η εορταστική εκδήλωση για τη φωταγώγηση του χριστουγεννιάτικο πάρκου της Αλεξανδρούπολης, που είχε αναβληθεί λόγω των καιρικών συνθηκών.

Την αντίστροφη μέτρηση θα δώσει στις 19.00 ο δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης, ενώ αμέσως μετά θα ακολουθήσει πολλή μουσική και χορός σε μια η εορταστική συναυλία με πρωταγωνιστές τους δημοφιλείς και πολύ αγαπητούς στη νεολαία καλλιτέχνες Σταν και Ασπα!

Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους!

 




Τροχαίο στην Ξάνθη | 19χρονη παρασύρθηκε και εγκαταλείφθηκε από οδηγό

Σοβαρό ατύχημα σημειώθηκε στην Ξάνθη με παράσυρση και εγκατάλειψη μίας 19χρονης, η οποία νοσηλεύεται στο νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση.

Η 19χρονη μετά την παράσυρση, διακομίστηκε στο Νοσοκομείο Καβάλας και νοσηλεύεται στη ΜΕΘ. Παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση φέρει σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις .Στο πλευρό της βρίσκεται η οικογένειά της.

Η νεαρή κοπέλα είχε βγάλει το σκυλί  της βόλτα στην περιοχή του Π. Ζυγού το απόγευμα της Τετάρτης, όταν διερχόμενο όχημα κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες την παρέσυρε και την εγκατέλειψε σοβαρά τραυματισμένη .Την 19χρονη εντόπισε διερχόμενος οδηγός και ενημέρωσε τις αρμόδιες αρχές.

Οι αστυνομικές αρχές έχουν εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του ασυνείδητου οδηγού.