Στην Καβάλα ο υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά Κωστής Καρπόζηλος

Στο πλαίσιο του προεκλογικού αγώνα για τις ευρωεκλογές, την Καβάλα επισκεφτηκε την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, ο πρώην υπέθυνος Τύπου και νυν υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά, Κωστής Καρπόζηλος.




Κόλπα πολυεθνικών με τις τιμές στην Ελλάδα

Τέλος στα παιχνίδια των τιμών των πολυεθνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα φιλοδοξεί να βάλει η κυβέρνηση, ζητώντας βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να ξεκαθαρίσουν οι όροι τιμολόγησης των προϊόντων εντός της κοινότητας. 

Ήδη, ο μέσος πληθωρισμός στην Ελλάδα έφτασε τον Απρίλιο στο 3,2%, σχεδόν μια μονάδα πάνω από τον μέσο όρο στην Ευρωζώνη όπου ο μέσος πληθωρισμός υποχώρησε τον ίδιο μήνα στο 2,4% λόγω κυρίως των τιμών των τροφίμων, αποδεικνύοντας ότι ο πληθωρισμός έχει πλέον αμιγώς “ελληνικά” χαρακτηριστικά. Ένα μεγάλο ποσοστό της ακρίβειας στα τρόφιμα (κυρίως τα βιομηχανοποιημένα) και σε έναν μεγάλο αριθμό προϊόντων καθημερινής χρήσης είναι διαπιστωμένο πλέον ότι οφείλεται στον λεγόμενο “πληθωρισμό της απληστίας” από κάποιες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Οι εταιρείες αυτές έχουν επιβάλλει “ελληνικές” τιμές, πολύ υψηλότερες από τις τιμές που πωλούν τα ίδια προϊόντα σε άλλες χώρες της ΕΕ.

Στην κατεύθυνση να βρεθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα, με τον πρωθυπουργό να αναμένεται να αποστείλει τη Δευτέρα επιστολή στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ούρσουλα Φον Ντερ Λάϊεν για το θέμα. Το βασικό αίτημα της κυβέρνησης είναι να ενεργοποιηθούν οι επιτροπές Ανταγωνισμού και Εσωτερικής Αγοράς, ώστε οι πολυεθνικές να αναγκαστούν να παραδεχθούν την κατά περίπτωση τιμολόγηση των προϊόντων τους και στη συνέχεια να προχωρήσουν σε μια εξομάλυνση των τιμών τους.

Τούτο, ενώ είναι γνωστό εκ των προτέρων ότι τη βάση για τις “ελληνικές” τιμές στα ράφια δίνει το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς και τα προβλήματα ανταγωνισμού που οδηγούν σε δεσπόζουσα θέση τις λίγες μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Τα κόλπα με τις τιμές 

Με δεδομένο ότι για τις εταιρείες αυτές ο βασικός στόχος είναι η μεγιστοποίηση των κερδών τους, έχουν θεσπίσει μια σειρά από τεχνικές στις οποίες συνεργάζονται η μητρική εταιρεία με τις θυγατρικές της σε κάθε χώρα (εν προκειμένω την Ελλάδα) για να αυξήσουν ή να διατηρήσουν ψηλά τις τιμές τους.

Συγκεκριμένα: 

  • Στην περίπτωση που η θυγατρική στην Ελλάδα δεν έχει παραγωγική αλλά μόνο εμπορική δραστηριότητα, μπορεί η μητρική να επιβάλλει υψηλότερο κόστος χρήσης της φίρμας των προϊόντων (Royalties) κρατώντας έτσι τις τιμές ψηλά για μια συγκεκριμένη αγορά.
  • Στην περίπτωση που έχει και παραγωγική εκτός από εμπορική δραστηριότητα, μπορεί η μητρική να επιβάλλει την αγορά πρώτων υλών με υψηλές τιμές από άλλες θυγατρικές της που έχουν έδρα εκτός Ελλάδας, διατηρώντας ή και αυξάνοντας τις τιμές για τον καταναλωτή στην Ελλάδα.

  • Επίσης, αν μια εταιρεία κατέχει ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς χωρίς ισχυρό ανταγωνισμό, η θυγατρική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα είναι δυνατό να εμφανίζει ότι δανείζεται από τη μητρική της με -σκόπιμα- υψηλά επιτόκια, μεταφέροντας το υψηλό κόστος δανεισμού στις τελικές τιμές για τον καταναλωτή.

Γενικά, η μεγιστοποίηση του κέρδους οδηγεί τις πολυεθνικές να συγκρατούν το κόστος των προϊόντων τους σε μεγάλες αγορές όπου αντιμετωπίζουν ισχυρό ανταγωνισμό, αυξάνοντας τις τιμές των προϊόντων τους σε μικρότερες αγορές όπου κατέχουν μεγάλο μερίδιο αγοράς, εφαρμόζοντας εναρμονισμένες πρακτικές στις διαμόρφωση των τιμών.

Το παράδειγμα του βρεφικού γάλακτος 

Πιο πρόσφατο, αλλά χαρακτηριστικό παράδειγμα, εναρμονισμένης πρακτικής είναι το πρόβλημα που προέκυψε πριν από λίγους μήνες με τιμή στο βρεφικό γάλα. Λόγω και του ανελαστικού της δαπάνης αγοράς του από οικογένειες με βρέφη, εντοπίστηκε ότι οι τιμές στην Ελλάδα ήταν αυξημένες από 32% έως και 130% σε σχέση με τη χαμηλότερη τιμή εντός της ΕΕ, ανάλογα με τη μάρκα και τη συσκευασία του προϊόντος.

Το υπουργείο Ανάπτυξης αναγκάστηκε να επιβάλλει πλαφόν στο κέρδος των εταιρειών. Συγκεκριμένα, στο τέλος Ιανουαρίου το υπουργείο Ανάπτυξης όρισε ότι το μεικτό περιθώριο κέρδους δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, στην οικεία κατηγορία προϊόντων, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων, αφαιρουμένων των εκπτώσεων, των πιστώσεων ή άλλων παροχών. Μάλιστα, θεσπίστηκε και υψηλά πρόστιμα σε όσους παραβιάζουν το ποσοστό κέρδους άπαξ ή κατ’ εξακολούθηση.

capital.gr




Οι κινήσεις της κυβέρνησης στην υπόθεση της Β. Μακεδονίας

Η επιλογή της νέας πολιτικής ηγεσίας της Βόρειας Μακεδονίας να βαδίζει σε μονοπάτια εμπρηστικού λόγου, μεγαλώνει σε καθημερινή βάση την απόσταση που χωρίζει την Αθήνα και τα Σκόπια.

Παρά τα επαναλαμβανόμενα μηνύματα της ελληνικής πρωτεύουσας, εκπεφρασμένα σε όλους τους τόνους από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εξωτερικών, στη γείτονα μετά την πρόεδρο της χώρας έρχεται η σειρά του εκλεγμένου πρωθυπουργού, Χρίστιαν Μιτσκόσκι, να δηλώσει ότι δε θα χρησιμοποιεί στον προφορικό λόγο τη συνταγματική ονομασία. Η κυβέρνηση, σε κάθε περίπτωση, εξακολουθεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις με ψυχραιμία, με στελέχη να διαμηνύουν ότι δικαιώθηκε απόλυτα η θέση που κράτησε η Νέα Δημοκρατία απέναντι στη συμφωνία των Πρεσπών.

Εμμένει ο πρόεδρος του VMRO-DPMNE

Ακολουθώντας τα… χνάρια της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας, ο Χρίστιαν Μιτσκόσκι εμμένει, με τη σειρά του, στη χρήση του όρου “Μακεδονία”, χαρακτηρίζοντας, ταυτόχρονα, ως αξιοπρεπή τη στάση που έχει επιλέξει η Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα.

“Εάν η Ελλάδα θεωρεί ότι παραβιάσαμε τη συμφωνία των Πρεσπών ας προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο… Δεν περιμένω οι σχέσεις των δύο χωρών να βασίζονται σε πολιτικές επίδειξης ισχύος, περιμένουμε να έχουμε καλές και άριστες σχέσεις γειτονίας. Εκτιμώ ότι το VMRO-DPMNE και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχουν τη δική τους θέση σχετικά με τη συμφωνία των Πρεσπών, σε κανέναν μας δεν αρέσει αυτή η συμφωνία”, ανέφερε ο πρόεδρος του VMRO-DPMNE και εκλεγμένος πρωθυπουργός της γείτονος.

Παράλληλα, σημείωσε πως στην επικοινωνία εντός των θεσμικών οργάνων και μεταξύ των θεσμών της χώρας του θα χρησιμοποιείται η συνταγματική ονομασία, αλλά στις δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους ή σε ομιλίες αποτελεί ατομικό δικαίωμα η χρήση των όρων “Μακεδονία” και “μακεδονικός”, τραβώντας περαιτέρω το σκοινί των προκλήσεων.

“Περιμένω ότι η πρόεδρος Σιλιάνοφσκα θα χρησιμοποιεί το όνομα “Μακεδονία” και τη λέξη “μακεδονικός”, γιατί σύμφωνα με την ερμηνεία μας για τη συμφωνία των Πρεσπών, δεν υπάρχει καμία παραβίαση και χρησιμοποιώ αυτήν την ευκαιρία για να πω στους φίλους μας από την Ελλάδα να σταματήσουν τις απειλές, τα εμπόδια, και αντί να γυρίζουμε πίσω ας κοιτάξουμε το μέλλον. Αυτά είναι έγγραφα που αποτελούν μέρος του νόμου. Εάν νομίζουν ότι παραβιάσαμε τη συμφωνία, τότε υπάρχει Διεθνές Δικαστήριο, οπότε εκεί θα διασταυρώσουμε τα επιχειρήματά μας. Δε θα ήθελα να συμβεί αυτό. Τους καλώ να έχουμε φιλικές σχέσεις, να βοηθάμε ο ένας τον άλλον. Και εάν κάποιος περιμένει από το VMRO να επαναλάβει τα λάθη του παρελθόντος, να είστε σίγουροι ότι δεν θα το κάνουμε αυτό”, υποστήριξε ο Χρίστιαν Μιτσκόσκι.

Τα σήματα της Αθήνας

Ο πρωθυπουργός, μέσα από την τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε στον “ΣΚΑΪ”, έσπευσε να θέσει επί τάπητος τη βασική γραμμή της ελληνικής πρωτεύουσας.

“Εμείς δε θα κυρώσουμε τα μνημόνια όσο δεν είμαστε απολύτως πεπεισμένοι ότι σε όλες τις προβλέψεις της Συμφωνίας των Πρεσπών η άλλη πλευρά συμμορφώνεται… Προειδοποίησα με μία σαφή μου δήλωση και τη νέα κυβέρνηση των Σκοπίων ότι οποιαδήποτε απόκλιση από την εφαρμογή της συμφωνίας, είναι βέβαιο ότι θα έχει σοβαρές συνέπειες στις δικές μας σχέσεις με τη Βόρεια Μακεδονία, αλλά και στον δρόμο της Βόρειας Μακεδονίας προς την Ευρώπη”, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ έστρεψε την εντός των τειχών κριτική του εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ για την κίνηση να καταθέσει τα τρία μνημόνια προς ψήφιση στη Βουλή.

“Τι έρχονται και μας λένε; Τώρα δηλαδή, που βλέπουμε αυτό το οποίο υποψιαζόμασταν εδώ και καιρό, ότι μπορεί να έρθει η επόμενη κυβέρνηση και με κάποιο τρόπο να αμφισβητήσει τον πυρήνα της συμφωνίας, που είναι το erga omnes, ένα όνομα έναντι όλων, τώρα να έρθουμε ουσιαστικά και να κυρώσουμε εμείς τα μνημόνια και να απωλέσουμε οποιοδήποτε διαπραγματευτικό όπλο έχουμε εναντίον των Σκοπίων. Είναι μία πράξη η οποία πραγματικά αγγίζει τα όρια του παραλογισμού, αυτό το οποίο μας ζητάει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ να κάνουμε”, επεσήμανε ο πρωθυπουργός.

“Ο λόγος για τον οποίο άλλαξε η πρόεδρος ή η επόμενη κυβέρνηση τη θέση της έχει να κάνει με την κύρωση ή με τη μη κύρωση των μνημονίων; Δικαιωθήκαμε απόλυτα από την πολιτική μας αυτή. Επειδή κι εμείς βλέπαμε τις εσωτερικές εξελίξεις στα Σκόπια, βλέπαμε ότι έρχεται μία άλλη κυβέρνηση, διαβάζαμε αυτά τα οποία έλεγε η άλλη κυβέρνηση και κατά συνέπεια κάναμε την επιλογή να μην κυρώσουμε τα μνημόνια…”, πρόσθεσε.

Ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από την Πράγα και στο περιθώριο της συνάντησής του με τον υπουργό Εξωτερικών της Τσεχίας έστειλε το δικό του μήνυμα, με σημείο αναφοράς την ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων.

“Είμαστε κατ’ αρχήν υπέρ της διεύρυνσης. Θεωρούμε ότι η φυσική πορεία για τα κράτη των Δυτικών Βαλκανίων είναι η ευρωπαϊκή οικογένεια. Θεωρώ ότι αυτό θα είναι προς όφελος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα αναζωογονήσει το ευρωπαϊκό εγχείρημα και είναι πάντα καλό να δίνουμε θετικά μηνύματα στους λαούς της Ευρώπης για το μέλλον τους… Προφανώς, όλα τα κράτη μέλη θα κριθούν τελικά στα θεμελιώδη. Πρέπει να τηρούν το σημείο αναφοράς που έχει τεθεί για τη χώρα τους και, ασφαλώς, το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Όσον αφορά στη Βόρεια Μακεδονία, γνωρίζουμε ότι μία από τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της προενταξιακής διαδικασίας είναι η κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας να τηρήσει πλήρως τη συμφωνία των Πρεσπών, η οποία υποδεικνύει ακριβώς τη συνταγματική ονομασία της χώρας. Σε κάθε περίπτωση, είναι βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να συνεχίσει να εφαρμόζει τη Συμφωνία. Ωστόσο, πρέπει να έχουμε πλήρη επίγνωση του γεγονότος ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία παραχώρηση όταν πρόκειται για την πραγματική εφαρμογή των διεθνών συμφωνιών, οι οποίες εξ’ ορισμού, εκ του Συντάγματος, υπερισχύουν των κοινών νόμων. Δεν υπάρχει περιθώριο για οποιαδήποτε παραχώρηση. Η Ελλάδα θα παρακολουθεί αυστηρά την κατάσταση στη Βόρεια Μακεδονία”, ανέφερε ο υπουργός Εξωτερικών.

capital.gr




Γιάννης Πασχαλίδης | Στην τελική ευθεία το Πρόγραμμα Αντιχαλαζικής Προστασίας για την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας»

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τον αγροτικό κόσμο ότι, σύμφωνα με τις από 15.5.2024 νέες δηλώσεις του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Λευτέρη Αυγενάκη, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την επέκταση του Εθνικού Προγράμματος Χαλαζικής Προστασίας 2025-2028, με εναέρια και άλλα τεχνολογικά μέσα, καλύπτοντας πλέον και την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας.

Ο Υπουργός είχε αναφερθεί αναλυτικά επί του εν λόγω ζητήματος στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Δήμου Νέστου για την ενημέρωση των Αγροτικών Συλλόγων, όπως ρητά αναφέρεται στο από 13.5.2024 Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο Βουλευτής.

Υπενθυμίζεται ότι ο Βουλευτής έθετε κατεξοχήν υψηλά στην ατζέντα την ανάγκη για αντιχαλαζική προστασία τόσο κατά τις επιμέρους συναντήσεις του με τους ιθύνοντες του Υπουργείου και του ΕΛΓΑ όσο και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό (Βλ. ενδεικτικά Δελτία Τύπου από: Τηλεδιάσκεψη με Πρωθυπουργό στις 14.10.2020, Συνάντηση με ΥπΑΑΤ στις 23.02.2022, Συνάντηση με Υπουργό Επικρατείας στις 30.06.2022, Ενημερωτικό προς τους πολίτες στις 15.05.2023, Συνάντηση με Πρόεδρο ΕΛΓΑ στις 03.04.2024 κλπ.) .

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Για μία ακόμη φορά θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες προς τον Υπουργό. Το ζήτημα της αντιχαλαζικής προστασίας είναι καίριο για την περιοχή μας και αισθάνομαι βαθιά ικανοποίηση που είμαστε πλέον κοντά στην υλοποίησή του.»




Διυπουργική σύσκεψη στην Αλεξανδρούπολη ενόψει αντιπυρικής περιόδου

Στην διυπουργική σύσκεψη για την προετοιμασία για την αντιπυρική περίοδο στην ΠΑΜΘ, που έγινε στην Αλεξανδρούπολη με τη συμμετοχή των Υπουργών Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Βασίλη Κικίλια και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Στόχος της διευρυμένης διυπουργικής σύσκεψης ήταν ο καλύτερος δυνατός συντονισμός όλων των εμπλεκομένων φορέων στην πρόληψη, διαχείριση αλλά και αντιμετώπιση ενδεχόμενων πυρκαγιών κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

Η καινοτομία που εισάγει το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, είναι η ενεργότερη συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων στο έργο της Πολιτικής Προστασίας και για το λόγο αυτό παρέστη στη σύσκεψη ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Δένδιας. Η επισημοποίηση της συνεργασίας των δύο Υπουργείων στον τομέα της διαχείρισης φυσικών καταστροφών εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και αναμένεται να αποτελέσει παράδειγμα και για τις άλλες Περιφέρειες της χώρας.

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, που φέρει και την ιδιότητα του επικεφαλής του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ, αφού ευχαρίστησε τους δύο υπουργούς για την πρωτοβουλία, υπογράμμισε ότι η Πολιτική Προστασία αποτελεί έναν τομέα αυξημένης βαρύτητας για την Διοίκηση. Εξήγησε ότι έχει ήδη δεσμευτεί 1 εκ ευρώ στο πρόγραμμα INTERREG για την Πολιτική Προστασία καθώς και ότι θα διατεθούν και επιπλέον πόροι, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο. Ο κ. Τοψίδης τόνισε ακόμη ότι σε επίπεδο προετοιμασίας έχει ήδη συνεδριάσει το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για το συντονισμό των δράσεων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου, έχουν καταρτιστεί Μητρώα Εθελοντών όπως και Μητρώα διαθέσιμων Μηχανημάτων Έργου καθώς και οργανωμένοι κατάλογοι Δασεργατών που έχουν καλή γνώση της γεωγραφίας των Δασών.

Καταληκτικά, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ δήλωσε τη διάθεση συνεργασίας της Περιφέρειας ΑΜΘ και των υπηρεσιών της με κάθε εμπλεκόμενο φορέα τόσο στην πρόληψη όσο όμως και στη διαχείριση των φαινομένων, εφόσον τελικά προκύψουν.

19af8670 2a53 420b bb9b 7d2f177d8cc5

 

50c01172 922c 4cea a5e8 ea873e2205f3

 

f2c61b19 fb47 4f9d bfe5 b4ffca9834df




Τροχαίο στην Τουρκία: Θρήνος για την 67χρονη Νικολέτα Διαμαντάκου

Τραγικό θάνατο βρήκε στην Τουρκία η υπεύθυνη επικοινωνίας του κόμματος Κοινωνία Αξιών, Νικολέτα Διαμαντάκου. Πρόκειται για τη γυναίκα που βρήκε τραγικό θάνατο στην Τουρκία όταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε, βγήκε εκτός δρόμου και έπεσε σε χαντάκι έξω από την πόλη Ουσάκ στα δυτικά της γειτονικής χώρας.

Σύμφωνα με τουρκικά μέσα ενημέρωσης η άτυχη 67χρονη πέθανε στο σημείο αφού εκτοξεύτηκε από το όχημα το οποίο οδηγούσε ένας 59χρονος Έλληνας. Στο αυτοκίνητο επέβαινε και άλλη μια 63χρονη γυναίκα η οποία τραυματίστηκε.

Δύο ημέρες πριν το τροχαίο δυστύχημα η Νικολέτα Διαμαντάκου είχε αναρτήσει μια φωτογραφία από τον αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου.

«Θα ήθελα να εκφράσω τα ειλικρινή και βαθιά μου συλλυπητήρια για τον τραγικό χαμό της Νικολέτας Διαμαντάκου, υπεύθυνης επικοινωνίας του κόμματος Κοινωνία Αξιών. Πέρυσι, τέτοια ακριβώς εποχή, κάναμε από κοινού προεκλογική εκστρατεία για τις βουλευτικές εκλογές. Η Νικολέτα ήταν μια αφοσιωμένη μαχήτρια της πολιτικής και της τέχνης. Είναι απολύτως σοκαριστικό, αυτό που συνέβη», έγραψε στο Facebook η δημοτική σύμβουλος Αθηναίων, για την άτυχη 67χρονη.

Η Δέσποινα Λιμνιωτάκη μιλώντας στο patris.gr είπε για την Νικολέτα Διαμαντάκου ότι «ήταν η ψυχή του κόμματος Κοινωνία Αξιών και η οργάνωση πίσω από την ετήσια γιορτή για το “Μικρό Παρίσι των Αθηνών “. Ήταν μαχητική και “κρατούσε” τα κλειδιά της λειτουργίας της Κοινωνίας Αξιών, στα χέρια της.
Πέθανε όπως έζησε, ταξιδεύοντας και αναζητώντας την τέχνη, την ιστορία και την ελευθερία».

newsbomb.gr




Κασσελάκης από Δράμα: Στις ευρωεκλογές στείλτε μήνυμα στην κυβέρνηση

Στην πόλη της Δράμας βρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανος Κασσελάκης στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Βόρεια Ελλάδα.

Σύμφωνα με την ενημέρωσης της Κουμουνδούρου ο κ. Κασσελάκης «έγινε δεκτός με χειροκροτήματα και επευφημίες, ενώ κατά την υποδοχή του δέχτηκε ως δώρο κι ένα λεύκωμα με φωτογραφίες της πόλης».

Ακολούθως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης, όπου το Επαγγελματικό Λύκειο Δοξάτου, με την υποστήριξη του Μουσικού Σχολείου, παρουσίασαν τα αποτέλεσμα της εργασίας τους πάνω στο κρασί.

Κασσελάκης: «Στείλτε μήνυμα στις Ευρωεκλογές»
Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση ο Στέφανος Κασσελάκης περπάτησε στο κέντρο της πόλης και συνομίλησε με πολίτες κάθε ηλικίας. Αφού άκουσε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή σε ό,τι αφορά τις υποδομές και τις συγκοινωνίες, τόνισε: «Η χώρα έχει κυβέρνηση τα τελευταία πέντε χρόνια. Εάν δεν έχει υπάρξει πρόοδος στις υποδομές, στείλτε της ένα μήνυμα. Τόσα χρήματα χάνονται σε σπατάλη του κράτους, είτε πρόκειται για ψηφιακά έργα, τα οποία ερευνά τώρα η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, είτε για την Πολιτική Προστασία, για ζημιές που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, είτε πρόκειται για σπατάλη ακόμα και στα νοσοκομεία, που πληρώνουν πιο πολλά τώρα σε εργολάβους αντί στους νοσηλευτές, στις καθαρίστριες, σε φύλαξη. Υπάρχει η χρηστή διοίκηση κι η υπάρχει και η σπατάλη. Ας κάνουν τα έργα εδώ, αν πραγματικά σέβονται τη Δράμα και όλη την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη».

Ο κ. Κασσελάκης δεσμεύτηκε για τον εξονυχιστικό έλεγχο της σπατάλης των κρατικών πόρων. Επιπλέον, συζητώντας με πολίτες που εξέφρασαν τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, υπογράμμισε ότι το φορολογικό πρόγραμμα του κόμματος έχει στο επίκεντρό του την ελάφρυνση των μικρών και των μεσαίων εισοδημάτων.




Παρέδωσε 4 μηχανές στην Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας ο Alex Haditaghi

Στην παράδοση τεσσάρων μηχανών προς την Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο επιχειρηματίας Alexander Haditaghi.

Ο κ. Haditaghi πρόκειται να προχωρήσει σε μία σειρά ενεργειών στήριξης στην τοπική κοινωνία (αναμένεται αντίστοιχη ενέργεια από τον ίδιο και στον τομέα της υγείας) και η παράδοση των μηχανών στην Αστυνομική Διεύθυνση είναι η πρώτη από αυτές.




Νομική Αθηνών: Αντιασφυξιογόνες μάσκες, κόφτη και στυλιάρια βρήκαν οι αστυνομικοί στην κατάληψη του κυλικείου

Επιχειρησιακό κέντρο μέσα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών είχαν στήσει οι καταληψίες, όπως διαπίστωσαν και οι αστυνομικοί που μετείχαν στην επιχείρηση της ΕΛΑΣ που έγινε με την παρουσία εισαγγελέα.

Μέσα στον χώρο του κυλικείου εντοπίστηκαν, μεταξύ άλλων, αντιασφυξιογόνες μάσκες, ένας κόφτης για αλυσίδες, στυλιάρια, κράνη και σπρέι, τα οποία και κατασχέθηκαν από τους αστυνομικούς.

Προσήγαγαν 28 άτομα

Η έφοδος έγινε το πρωί της Τρίτης στο υπό κατάληψη κτήριο το πρωί της Τρίτης. Η επιχείρηση τελείωσε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι και η Αστυνομία προχώρησε σε 28 προσαγωγές. Μέσα στην κατάληψη εντοπίστηκαν αρκετοί αλλοδαποί.

Αμέσως μετά την επιχείρηση της ΕΛΑΣ, φοιτητές συγκεντρώθηκαν έξω από τη Νομική σχολή και φώναξαν συνθήματα κατά της Αστυνομίας. Μεταξύ των προσαχθέντων βρίσκονται οκτώ γυναίκες από Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία που δεν έχουν καμία σχέση με τη Νομική Σχολή.

Οι 28 προσαγωγές (έχουν προσαχθεί 18 γυναίκες και 10 ανδρες), αναμένεται να μετατραπούν σε συλλήψεις με κατηγορίες για διατάραξη οικειακής ειρήνης, κατά περιπτωση, φθορες και για άλλα αδικήματα.

Φωτογραφίες μέσα από την κατάληψη:

nomiki_in__10_
nomiki_in__9_



Υψώθηκε η μεγαλύτερη ελληνική σημαία στην Αλεξανδρούπολη

Η γαλανόλευκη σημαία με επιφάνεια 600 τ.μ., κυματίζει στον χώρο δίπλα στο αρχαιολογικό μουσείο Αλεξανδρούπολης, ενώ για την έπαρσή της χρησιμοποιήθηκε ειδικός γερανός.

Η μεγαλύτερη ελληνική σημαία, με επιφάνεια 600 τ.μ., θα υψωθεί το πρωί της 14ης Μαΐου στην Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Λέσχης Αλεξανδρουπολιτών στο πλαίσο του εορτασμού της απελευθέρωσης της πόλης. Η γαλανόλευκη θα κυματίζει στο χώρο δίπλα από το αρχαιολογικό μουσείο Αλεξανδρούπολης (έναντι ΕΟΤ) ενώ για την έπαρση της σημαίας θα χρησιμοποιηθεί ειδικός γερανός Η τεράστια σε μέγεθος γαλανόλευκη, διαστάσεων 21 Χ 28,5 μέτρα ιδιοκτησίας της Λέσχης Αλεξανδρουπολιτών.

Δείτε τα video όπως μεταδόθηκαν live από την έπαρση της σημαίας στην Αλεξανδρούπολη τον Μάϊο του 2018

e-evros.gr




Σέρρες: Πολλές χιλιάδες επισκεπτών στην Αναβίωση του Ρούπελ!

Την Κυριακή 12 Μαΐου 2024 στο Οχυρό Ρούπελ κορυφώθηκαν οι επετειακές εκδηλώσεις «1941 – Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΟΧΥΡΩΝ» για τα 83 χρόνια από την Μάχη των Οχυρών, καθώς πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το κορυφαίο αναβιωτικό δρώμενο στην Ελλάδα «ΡΟΥΠΕΛ 1941 – Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ» που προσέλκυσε πολλές χιλιάδες επισκεπτών!

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ.Νίκος Δένδιας, ο οποίος απέσπασε δυνατό χειροκρότημα από το κοινό όταν αποδέχθηκε το αίτημα του Δημάρχου Σιντικής κ.Γεωργίου Τάτσιου να παραχωρηθούν για χρήση στον Δήμο μέρος των Οχυρών και των στρατιωτικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται στα γεωγραφικά του όρια. Σύμφωνα με την πρόταση που κατέθεσε ο δήμαρχος Σιντικής η αξιοποίηση των Οχυρών και τον στρατιωτικών κτιρίων θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας και θα εκτοξεύσει τα έσοδα του Δήμου, αλλάζοντας άρδην την υποτονική κατάσταση στην τοπική οικονομία

Η εκδήλωση «ΡΟΥΠΕΛ 1941 – Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ» απετέλεσε συνδιοργάνωση του Δήμου Σιντικής με το Σωματείο «ΣΤΕΝΩΠΟΣ-ΟΧΥΡΩΣΕΙΣ ΜΠΕΛΛΕΣ & ΑΓΚΙΣΤΡΟΥ» που ανέλαβε κι έφερε εις πέρας με ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ το αναβιωτικό δρώμενο, συνέβαλε καθοριστικά στην γενικότερη οργάνωση με την τεράστια εμπειρία που διαθέτει και διοργάνωσε και παράλληλες δράσεις τις προηγούμενες ημέρες! Άριστες εντυπώσεις άφησαν οι αναβιωτικές ομάδες από Ελλάδα και το Εξωτερικό που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για να αναβιώσουν την Μάχη του Ρούπελ και φέτος. Εξαιρετική παρουσία είχαν στις στοές του Οχυρού Ρούπελ οι αναβιωτές του Πολεμικού Μουσείου «ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΑΡΤΣΙΔΗΣ». Καθοριστικής σημασίας ήταν η συμβολή των στελεχών του Ελληνικού Στρατού, του Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Σερρών και στελεχών της εταιρείας ΕΞΟΡΥΞΗ στις εντυπωσιακές εκρήξεις και βολές που πραγματοποιήθηκαν. Την παράσταση έκλεψε για μια ακόμη φορά η Αερολέσχη Σερρών με τις χαμηλές πτήσεις των αεροσκαφών της κατά την διάρκεια της αναβίωσης! Η εκδήλωση τέθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με σημαντική στήριξη από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και το Επιμελητήριο Σερρών! Για την ομαλή διεξαγωγή της εκδήλωσης συνέβαλε καθοριστικά η Ελληνική Αστυνομία, η Πυροσβεστική Υπηρεσία και η ΕΠΟΜΕΑ Σιντικής! Στην εκδήλωση παρευρέθηκε η εγγονή του Παύλου Μελά κ.Ναταλία Ιωαννίδου!

Κορυφαία στιγμή της αναβίωσης ήταν η παράδοση της σημαίας του Οχυρού Ρούπελ (αμέσως μετά την παράδοση του στους Γερμανούς) στον Υπουργό Άμυνας κ.Νίκο Δένδια από έναν υπερασπιστή του Οχυρού ο οποίος του είπε: «Κύριε Υπουργέ ο Θεός να σας έχει γερό να προστατεύετε την πατρίδα μας».

  

aveserres.gr




Στην Καβάλα ο Πρόεδρος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ. Στέφανος Κασσελάκης

Ο Πρόεδρος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ., Στέφανος Κασσελάκης, θα επισκεφθεί την Καβάλα την Τετάρτη, 15 Μαΐου, το απόγευμα.

Η περιοδεία στην πόλη θα καταλήξει στο κινητό περιπτερο-βαν του προέδρου, στην παραλία, απέναντι από τα ΚΤΕΛ, όπου θα έχει την ευκαιρία να συναντηθεί και
να συνομιλήσει με πολίτες της Καβάλας.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του θα πραγματοποιηθούν στις 6.30 μ.μ. τα εγκαίνια του Εκλογικού Κέντρου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ. Καβάλας, που βρίσκεται στον ίδιο χώρο.




Αυγενάκης από την Καβάλα | Οι αγρότες ψηφίζοντας τη ΝΔ προστατεύουν τα συμφέροντά τους στην ΕΕ

Να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους ενισχύοντας την παρουσία της ΝΔ στο ευρωκοινοβούλιο, κάλεσε τους αγρότες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, μιλώντας σε εκπροσώπους αγροτικών φορέων στην Καβάλα.

Μάλιστα ο ΥπΑΑΤ τόνισε ότι η χώρα μας διαθέτει ένα ισχυρό διαβατήριο για την Ευρώπη που ακούει στο όνομα Κυριάκος Μητσοτάκης. Επισήμανε ότι η ζωή των Ελλήνων είναι άμεσα συνδεδεμένη με το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και ζήτησε να πρυτανεύσει το εθνικό συμφέρον και όχι η χαλαρότητα.

 «Η ψήφος των Ευρωπαίων αγροτών έχει ιδιαίτερη σημασία στην κάλπη της κάθε χώρας. Ζητούμε από τους Έλληνες αγρότες να στηρίξουν την κεντροδεξιά. Να στηρίξουν τις θέσεις της ΝΔ για τον πρωτογενή τομέα. Δηλαδή να προστατεύσουν τη δικιά τους τη ζωή μέσα από την άσκηση μιας πολιτικής που κυριαρχεί η σοβαρότητα και παρέχει ασφάλεια και κυρίως μέσα από κινήσεις που γνωρίζουν και με συνέπεια υπηρετεί η κυβέρνηση της ΝΔ», τόνισε.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Νέστου παρουσία των βουλευτών, Νίκου Παναγιωτόπουλου, Γιάννη Πασχαλίδη, και Μακάριου Λαζαρίδη, του ΓΓ  του ΥΠΑΑΤ, Γιώργου Στρατάκου, του Δημάρχου Νέστου, Σάββα Μιχαϊλίδη, και του Προέδρου του Αγροτικού Συλλόγου Νέστου και μέλους της ΕΘΕΑΣ, Σάββα Αργυράκη.

Παρόντες ήταν επίσης οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές, Δημήτρης Τσιόδρας, Σούλογλου-Νουρτζάν και Βασίλης Σακελλάρης.

«Η Ελλάδα πρέπει να στείλει μήνυμα σταθερότητας και να εκλέξει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο γνώστες και όχι γνωστούς, για μια Ευρώπη που να παράγει έργο ταχύτερα για τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών», σημείωσε ο ΥπΑΑΤ.

Ο Υπουργός κάλεσε τους παριστάμενους να δουν ποιες πολιτικές δυνάμεις έχουν προωθήσει τα συμφέροντα των αγροτών και ποιες όχι. Αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις των αγροτών και στα αιτήματά τους που ικανοποιήθηκαν, όπως η επιστροφή χρημάτων από το φόρο για το πετρέλαιο, η άμεση καταβολή προκαταβολών, η μείωση του κόστους παραγωγής μέσω της μείωσης της τιμής της κιλοβατώρας.

Επίσης, ο Υπουργός αναφέρθηκε στην τομή που συνιστά η δημιουργία των αγροτικών τμημάτων στα επιμελητήρια, στη διενέργεια εντατικών ελέγχων οι οποίοι ξεκίνησαν πριν τις κινητοποιήσεις και επισήμανε ότι καμία υπόθεση δεν μένει πλέον στο συρτάρι και σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο αποστέλλεται μήνυμα στην αγορά. Επανέλαβε δε πως «δεν κάνουμε πίσω για κανέναν και οποίος έχει παίξει παιχνίδια στην πλάτη των παραγωγών, μας έχει απέναντι».

Οι αλλαγές στην ΚΑΠ

 Όσον αφορά τις αλλαγές στην ΚΑΠ, καταθέσαμε σε χρόνο μηδέν, είπε ο Υπουργός, έξι προτάσεις τεχνικής βελτίωσής της, οι οποίες έγιναν όλες δεκτές, μεταξύ των και αυτή για την αγρανάπαυση.

Επενδύσαμε, τόνισε, στην αγροτική διπλωματία και στη σταθερή συνεργασία τόσο μέσω της συμμαχίας των χωρών της Μεσογείου, της γνωστής EUMED9 την οποία για θέματα γεωργίας και αλιείας ενεργοποίησε η Ελλάδα, όσο και μέσω του ΕΛΚ το οποίο υιοθέτησε το σύνολο των 19 προτάσεων που κατέθεσε τη χώρα μας.

Ο Λευτέρης Αυγενάκης πρόσθεσε πως για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ αγροτικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος και πρέπει να υπάρχει αρμονία και ομαλότερη προσαρμογή στην «πράσινη μετάβαση».

Οι προτεραιότητες στην αναθεώρηση της ΚΑΠ

 Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι θα συνεχίσει τον αγώνα που έχει ξεκινήσει για αναθεώρηση της ΚΑΠ με στόχο να υπάρξουν μέχρι τον Οκτώβριο που θα αλλάξουν οι Επιτροπές, ακόμα τρεις τουλάχιστον αλλαγές:

–           Απλοποίηση των οικολογικών σχημάτων, καθώς τα 33 που αφορούν στη χώρα μας είναι πάρα πολλά.

–           Το 2% των πόρων της ΚΑΠ που αντιστοιχεί σε κάθε κράτος – μέλος να μπορεί να αξιοποιηθεί για την αντιμετώπιση θεομηνιών.

–           Να δοθεί η δυνατότητα για μεταφορά πόρων από πυλώνα σε πυλώνα και από έτος σε έτος, ώστε να μπορέσει να αξιοποιηθεί το μέγιστο των πόρων που αντιστοιχούν σε κάθε χώρα.

Στα μείζονος σημασίας ζητήματα που έθεσαν οι αγρότες, όπως αυτό του νερού, ο Υπουργός είπε ότι ξεκίνησε η προσπάθεια για τη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης υδάτων, ο οποίος πιλοτικά θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλία και θα προχωρήσει με προτεραιότητα τις περιοχές που κινδυνεύουν από πλημμυρικά φαινόμενα ή ερημοποίηση.

Συνεχίζεται η εξυγίανση του ΟΠΕΚΕΠΕ

 Ένα ακόμα θέμα που έθιξε είναι αυτό της εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ όπου με κατηγορηματικότητα τόνισε ότι δεν θα προκληθεί καμία καθυστέρηση στις καταβολές προς τους αγρότες, λόγω της παρέμβασης της ΕΕ, που έγινε λόγω των λαθών που εντοπίσθηκαν κυρίως το 2016, αλλά και στην περίοδο της αμέσως προηγούμενης διοίκησης.

Σημείωσε ότι λόγω της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλει η νέα διοίκηση κατέστη δυνατή η έγκαιρη καταβολή από τον ΟΠΕΚΕΠΕ 785 εκατ. ευρώ στους αγρότες και στηλίτευσε την κριτική που είχε ασκήσει στην αγροτική πολιτική της κυβέρνησης ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στη δημόσια διαβούλευση για το νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ η οποία ξεκινά εντός των επόμενων ημερών, τονίζοντας ότι αυτός πρέπει να είναι σωστός, λειτουργικός, και δίκαιος. Επίσης, ζήτησε από τους αγρότες της Καβάλας να βγουν μπροστά για τη σύσταση διεπαγγελματικής οργάνωσης ακτινιδίου, καθώς έρχεται στη Βουλή το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.




Θέματα λειψυδρίας απασχολούν τους αγρότες στην Π.Ε Καβάλας

Δεν είναι μόνο οι χαλαζοπτώσεις και οι καταστροφές που έχουν υποστεί οι αγροτικές καλλιέργειες στον Νομό Καβάλας, αλλά οι αγρότες καλούνται συνεχώς να αντιμετωπίζουν ζημιοφόρα προβήματα.

Είτε στον Δήμο Παγγαίου με το φράγμα του Μαρμαρά, είτε στον Δήμο Νέστου με την χαμηλή στάθμη του ποταμού, οι αγρότες αναμένεται να αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα με το πότισμα των καλλιεργειών τους.




Ελλάδα – Τουρκία | Τα πεδία συνεργασίας στην ενέργεια και τα projects που τρέχουν

Την ίδια στιγμή, παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν τη χρησιμότητα δημιουργίας μόνιμης ελληνοτουρκικής επιτροπής για τη διευκόλυνση της ανταλλαγής πληροφοριών και τεχνογνωσίας. Τα πεδία ενεργειακής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών αναμένεται να τεθούν επί τάπητος -μεταξύ άλλων- κατά τη σημερινή συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίν Ερντογάν στην Άγκυρα.

Δεν είναι τυχαίο ότι στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο υπουργός Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων της Τουρκίας Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ στο πρώτο ελληνοτουρκικό ενεργειακό ενεργειακό φόρουμ που διοργανώθηκε στα τέλη Απριλίου στην Κωνσταντινούπολη με πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ενέργειας (ΙΕΝΕ) έκανε λόγο για μια «νέα εποχή ευκαιριών στον κλάδο μεταξύ των δύο γειτονικών χωρών».

Ως παράδειγμα κοινών δράσεων που η τουρκική πλευρά επιθυμεί να προωθήσει ανέφερε συγκεκριμένα τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, για την οποία υπεγράφη Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς της Τουρκίας TEIAS τον περασμένο Δεκέμβριο, με αφορμή την επίσκεψη του κ. Ερντογάν στην Αθήνα.

Project που προβλέπεται ότι θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα μεταξύ των δύο χωρών κατά 600 MW και στις δύο κατευθύνσεις, ενισχύοντας παράλληλα τη σχετικά ασθενή σύνδεση του ευρωπαϊκού συστήματος μεταφοράς με το μεγάλο σε έκταση σύστημα της Τουρκίας.

Η εν λόγω διασύνδεση μαζί με μια νέα διασύνδεση μεταξύ Τουρκίας και Βουλγαρίας αποτελούν κομβικό μέρος του Ηλεκτρικού Διαδρόμου των Ανατολικών Βαλκανίων που θα επιτρέψει τη διείσδυση περισσότερων ΑΠΕ στην περιοχή, συνδράμοντας στην απανθρακοποίησή της.

Τα Χρηματιστήρια Ενέργειας, Henex και EPIAS

Τα συστήματα ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου Ελλάδας και Τουρκίας είναι ήδη ισχυρά διασυνδεδεμένα εδώ και δεκαετίες. Η πρώτη ηλεκτρική διασύνδεση -μεταξύ Νέας Σάντας και Babaeski στην ευρωπαϊκή Τουρκία- έχει μεταφορική ικανότητα 2.000 MVA. Αγωγός φυσικού αερίου μήκους 280 χλμ. συνδέει την Κομοτηνή με το Καρατσεμπέ της Τουρκίας, μέσω του οποίου η ΔΕΠΑ Εμπορίας εισάγει περίπου 0,75 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως από την τουρκική Botas.

Η εξαγωγική δυναμικότητα του σημείου διασύνδεσης των Συστημάτων Φυσικού Αερίου Ελλάδας και Τουρκίας (Κήποι) έχει αυξηθεί σε 1,7 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, που υπερβαίνει τις σημερινές εξαγωγές της Botas προς την Ελλάδα. Οι υφιστάμενες διασυνδέσεις δημιουργούν περιθώρια συνεργασίας μεταξύ των Χρηματιστηρίων Ενέργειας Ελλάδας και Τουρκίας (Henex και EPIAS αντίστοιχα), με τη δημιουργία κοινών προϊόντων τόσο στη φυσική αγορά όσο και στις προθεσμιακές.

Από την πλευρά της Άγκυρας διαμηνύεται ότι η περιφερειακή συνεργασία αποτελεί προτεραιότητα και προαπαιτούμενο για την απανθρακοποίηση της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και για τον εξηλεκτρισμό και ψηφιοποίηση των ενεργειακών συστημάτων. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΕΝΕ, η Τουρκία είχε παραγωγική δυναμικότητα ηλεκτρικής ενέργειας της τάξης των 105 GW το 2023, που την καθιστά έκτη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης και 14η στον κόσμο. Το 56% της ηλεκτροπαραγωγής της γειτονικής χώρας προέρχεται από καθαρές πηγές (αιολικά, φωτοβολταϊκά, υδροηλεκτρικά, γεωθερμία, βιομάζα).

Υπεράκτια αιολικά πάρκα

Περιθώρια συμπράξεων εμφανίζονται και στον κλάδο των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, με δεδομένη τη φιλοδοξία τόσο της Ελλάδας όσο και της Τουρκίας να «ξεκλειδώσουν» το δυναμικό που διαθέτουν.

Η προσέγγιση στον τομέα αυτό, βέβαια, δεν είναι διόλου απλή υπόθεση, κάτι που έφερε το προσκήνιο η πρόσφατη, ιδιαίτερα έντονη τουρκική αντίδραση στην ελληνική εξαγγελία για δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στο νότιο Αιγαίο.

Την ίδια στιγμή, η πρόσφατη συμμετοχή στελεχών της ΕΛΕΤΑΕΝ σε ειδική εκδήλωση του τουρκικού συνδέσμου Υπεράκτιας Αιολικής Ενέργειας DURED που έλαβε χώρα στη Σμύρνη καταδεικνύει τη βούληση των εκπροσώπων του κλάδου σε Ελλάδα να ανοίξουν γραμμές επικοινωνίας μεταξύ μας.




Πώς σε 11 χρόνια χάθηκαν 23.000 μόνιμες θέσεις εργασίας στην Υγεία

Μπορεί το υπουργείο Υγείας να «διαφημίζει» συχνά προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, όμως έχει χάσει περισσότερες από 23.000 μόνιμες θέσεις εργασίας μέσα σε 11 χρόνια, κάνοντας αρνητικό ρεκόρ.

Τη στιγμή που η Δημόσια Υγεία ψυχορραγεί και το αρμόδιο υπουργείο επιχειρεί με ανακοινώσεις για προσλήψεις υγειονομικών να ρίξει στάχτη στα μάτια των πολιτών, τα δεδομένα από τα στοιχεία του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου δείχνουν ξεκάθαρα πώς διαμορφώνεται η τραγική κατάσταση.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο αριθμός των μόνιμων υπαλλήλων του υπουργείου Υγείας, η πλειονότητα των οποίων αποτελείται από υγειονομικούς, έχει μειωθεί κατά 25,03% μέσα σε 11 χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα, το Δεκέμβριο του 2012 το υπουργείο Υγείας είχε 94.164 άτομα μόνιμο προσωπικό, ενώ τον Δεκέμβριο του 2023 μόλις 70.582, δηλαδή 23.582 λιγότερες μόνιμες θέσεις εργασίας.

Οι 14.631 (38,07%) μόνιμες θέσεις εργασίας χάθηκαν τα τρία πρώτα χρόνια των μνημονίων, κάτι που σημαίνει ότι υπήρχε αρκετός χρόνος από τότε για την οργάνωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), όμως δεν υπήρξε καμία κυβερνητική κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση.

Διευκρινίζεται ότι τα εν λόγω δεδομένα δεν αποτυπώνουν πλήρως την εικόνα της ζημιάς που έχει υποστεί το ΕΣΥ τα τελευταία 12 χρόνια και με την έναρξη των μνημονίων, αφού μείωση μόνιμου προσωπικού υπήρξε και πριν το 2012, αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία.

«Έχουμε πει πολλές φορές ότι υπάρχει λειτουργικό αδιέξοδο λόγω ελλείψεων προσωπικού. Συνεχώς τα κυβερνητικά στελέχη ξύνουν τον πάτο του βαρελιού και για να καλύψουν τα προβλήματα, αλλά απλώς προχωρούν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις προσωπικού. Δηλαδή αδειάζουν τη μία μονάδα για να γεμίσει η άλλη. Έτσι όμως κλείνουν μία τρύπα και ανοίγουν μία άλλη», εξηγεί στο NEWS 24/7 ο Μιχάλης Γιαννάκος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΕΔΗΝ).

Με κουρασμένο και γηρασμένο προσωπικό το ΕΣΥ

Ως εκ τούτου, το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) με το ελάχιστο προσωπικό, αντιμετωπίζει σήμερα μια σειρά από σοβαρά προβλήματα, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασθενείς.

Ένα από τα πιο καίρια ζητήματα είναι η γήρανση του προσωπικού. Λόγω του χαμηλού αριθμού προσλήψεων τα τελευταία 12 χρόνια, μεγάλο μέρος του προσωπικού του ΕΣΥ βρίσκεται κοντά στην ηλικία συνταξιοδότησης, ενώ υπάρχουν ειδικότητες στις οποίες εργάζονται συνταξιούχοι που έχουν λάβει παράταση.

Το 2023, οι συνταξιοδοτήσεις υγειονομικών ανήλθαν σε 3.381, ενώ προσλήφθηκαν μόλις 1.063 εργαζόμενοι.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό, με άμεσες συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία των νοσοκομείων και κέντρων υγείας.

«Έχουμε κύμα μαζικών αποχωρήσεων και όχι μόνο συνταξιούχους. Τα τελευταία τρία χρόνια χάσαμε 7.500 εργαζόμενους που δεν έχουν αναπληρωθεί. Οι προκηρύξεις που γίνονται, αν δεν βγουν άγονες, καθυστερούν 5 χρόνια λόγω του ΑΣΕΠ. Για να γίνει πιο κατανοητό, η προκήρυξη του 2024 για 6.500 υγειονομικούς, υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί το 2030. Οι δυσμενείς συνθήκες εργασίας, τα εξαντλητικά ωράρια, οι χαμηλοί μισθοί που δεν είναι ανταγωνιστικοί με αυτούς του ιδιωτικού τομέα και των χωρών της ΕΕ, δημιουργούν αρνητικό κλίμα. Αν δεν αποφασίσει η κυβέρνηση να δώσουν άμεσα χρήματα στη δημόσια υγεία, δυστυχώς ο τελευταίος υγειονομικός σύντομα θα κλείσει την πόρτα. Με δημόσια δαπάνη στο 5,5% στην Υγεία, δεν μπορεί να εξασφαλιστούν οι ασθενείς. Δεν είναι τυχαίο ότι ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι 7,5%», συμπληρώνει ο κ. Γιαννάκος.

Δεν είναι μόνο οι υγειονομικοί

Οι προσλήψεις για θέσεις που μένουν κενές στην Υγείας δεν αφορά μόνον τους γιατρούς και τους νοσηλευτές.

Μάλιστα, η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη για εργαζομένους σε διοικητικές υπηρεσίες, τεχνικό προσωπικό κ.ά., καθώς οι προσλήψεις σε αυτούς τους κλάδους είναι ελάχιστες τα τελευταίες χρόνια.

Την ίδια στιγμή, πολλά νοσοκομεία έχουν αφήσει τις θέσεις εργαζομένων κενές και έχουν αναθέσει σε εργολαβικές εταιρείες υπηρεσίες καθαριότητας, φύλαξης, εστίασης κ.λπ.

Τι ποσοστό μόνιμων εργαζομένων χάθηκε από άλλα υπουργεία

Η εικόνα ότι η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ενδιαφέρεται για τον τομέα της Υγείας γίνεται ξεκάθαρη με τη σύγκριση του ποσοστού χαμένων μόνιμων θέσεων εργασίας από άλλα υπουργεία.

Για παράδειγμα, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τον Δεκέμβριο του 2023 είχε 61,468 μόνιμους υπαλλήλους, ενώ τον Δεκέμβριο του 2012 είχε 64074, κάτι που σημαίνει μείωση 4.07%.

Παρόμοια είναι και η εικόνα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπου τον Δεκέμβριο του 2023 εργάζονταν 87.418 μόνιμοι υπάλληλοι, ενώ τον Δεκέμβριο του 2012 εργάζονταν 92.784, κάτι που σημαίνει μείωση μόνιμου προσωπικού 5,78%.

news247




Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (11/5) στις 16.20 στην Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 4 χιλιόμετρα βόρεια – βορειοδυτικά από τα Βαλσαμάτα με εστιακό βάθος 16 χιλιόμετρα.

seismos-tora

 

Υπενθυμίζεται ότι χθες Παρασκευή καταγράφηκαν άλλοι τρεις σεισμοί στην Κεφαλονιά μεγέθους 3,9, 4,1 και 3,1. Όπως τόνισε ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στο protothema.gr, οι χθεσινές τρεις δονήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της φυσιολογικής για την περιοχή του Ιονίου σεισμικής δραστηριότητας. «Παρακολουθούμε το φαινόμενο, δεν εμπνέει ανησυχία» είπε ο κ. Λέκκας και πρόσθεσε ότι οι δονήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ίδια τάξη μεγέθους. Εντοπίζονται να προέρχονται από γνωστό εγκάρσιο ρήγμα στο τόξο του Ιονίου.




Πολιτιστικοί Σύλλογοι γιόρτασαν την Παγκόσμια Ημέρα Χορού στην Καβάλα

Ο Δήμος Καβάλας για δεύτερη χρονιά, διοργάνωσε χοροστάσι στην Κεντρική Πλατεία της πόλης της Καβάλας, με τους Πολιστικούς Συλλόγους της Πόλης να δίνουν το παρόν.

 




Χρήστος Σταϊκούρας | Οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις στην Π.Ε. Καβάλας

Τα σημαντικά οδικά, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά και κτιριακά έργα που υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα (Π.Ε.) Καβάλας παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σε Συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε οκτώ σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν:

  1. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  2. Την ολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  3. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  4. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  5. Την Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  6. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  7. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  8. Το Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός» του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας Οδού «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Η σημερινή περιοδεία του κ. Σταϊκούρα στην Π.Ε. Καβάλας ξεκίνησε με την επιθεώρηση του εργοταξίου του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61], στο Δάτο. Το έργο μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωσή του, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνοδευόμενος από βουλευτές της Π.Ε. Καβάλας, πραγματοποίησε σειρά επισκέψεων στα Δημαρχεία Παγγαίου και Νέστου, στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας και στο Λιμάνι της Κεραμωτής, ενώ συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη και τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρο Μαρκόπουλο, καθώς και με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανο.

Αναλυτικά τα έργα που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη Συνέντευξη Τύπου:

 1ον. Κατασκευή Φράγματος Μαρμαρά (Ακροποτάμου) (1ο Υποέργο της Πράξης).

Το έργο αφορά στην κατασκευή αρδευτικού φράγματος, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ, χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 -2020, με τελευταία εγκεκριμένη παράδοση του έργου τέλος του 2022.

Επειδή έχει εκτελεστεί άνω του 80% του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του έργου, και συγκεκριμένα περίπου το 95%, δόθηκε κατ’ εξαίρεση δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο.

Η Διεύθυνση του Υπουργείου είναι ο τελικός δικαιούχος του έργου, καθώς Προϊσταμένη Αρχή είναι η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Δομών Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά, και για να εισέλθει αυτό στο στάδιο λειτουργίας του, πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πρώτης πλήρωσης, μετά από έγκριση που θα χορηγηθεί από την Διοικητική Αρχή Φραγμάτων (ΔΑΦ), σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασφαλείας Φραγμάτων.

Οι εργασίες της παρούσας σύμβασης έχουν – σε σημαντικό βαθμό – ολοκληρωθεί, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, και έχουν παραδοθεί, όπως αναφέρονται παρακάτω:

  •          Μητρώο Φράγματος, ενημερωμένο σε βαθμό που ανταποκρίνεται στη μέχρι σήμερα πρόοδο των εργασιών κατασκευής του έργου (λόγω διακοπής εργασιών του έργου και αδυναμίας ολοκλήρωσης του δε δύναται να ολοκληρωθεί το Μητρώο του φράγματος του ΦΕΠΠ).
  •          Σχέδιο Παρακολούθησης, ολοκληρωμένο.
  •          Εγχειρίδιο Λειτουργίας και Συντήρησης, ολοκληρωμένο σε ποσοστό 90%, υπολείπεται μόνο να προστεθούν  τα εγχειρίδια λειτουργία και συντήρησης των οργάνων και του εξοπλισμού που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί.
  •          Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, ολοκληρωμένο.
  •          Μελέτη θραύσης φράγματος και  Διόδευσης Πλημμυρικού Κύματος, ολοκληρωμένη.

Η Σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ούτε να ολοκληρωθεί αν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου του φράγματος Μαρμαρά.

Έγινε αποδεκτό το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της σύμβασης, έχει εκκινήσει η διαδικασία εκκαθάρισης της εργολαβίας, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ολοκλήρωση των εργασιών της κατασκευής του φράγματος.

Είμαστε σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή για να αξιολογήσουμε την ολοκλήρωση τόσο του έργου, όσο και της μελέτης των αρδευτικών δικτύων

2ον. Ολοκλήρωση Αρδευτικών Δικτύων Δυτικής Πεδιάδας Νέστου.

Η Εργολαβία έχει ως αντικείμενο την κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων, που περιλαμβάνει την επέκταση του υφιστάμενου αρδευτικού δικτύου της Δυτικής Πεδιάδας Νέστου, συνολικής έκτασης 22.500 στρεμμάτων και τη βελτίωση του παράλληλου αγροτικού οδικού δικτύου.

Ο Προϋπολογισμός του έργου ήταν περίπου 11,7 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020.

Η προθεσμία περαίωσης ήταν ο Οκτώβριος του 2020.

Υπήρξε βεβαίωση εμπρόθεσμης περαίωσης εργασιών.

Με απόφαση Ιουνίου 2022, εγκρίθηκε το Πρωτόκολλο Προσωρινής Παραλαβής του έργου.

Αναμένεται η υπογραφή της Απόφασης Ορισμού Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του έργου.

Συνεννοηθήκαμε με την Περιφέρεια για τη δρομολόγηση της Απόφασης.

3ον. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας.

Στις 23 Νοεμβρίου 2023, υπεγράφη η σύμβαση υπό-παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», έναντι τιμήματος ύψους 33,9 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Ειδικότερα, πέρα από το εφάπαξ τίμημα, ο υπο-παραχωρησιούχος θα επενδύσει 36 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), αλλά και τις προδιαγραφές της σύμβασης υπο-παραχώρησης.

Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης και τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης.

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εκκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Master Plan για τον κεντρικό λιμένα «Απόστολο Παύλο», ώστε με τον τρόπο αυτό να επιτευχθεί η συνολική ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Καβάλας.

Υπενθυμίζονται 2 έργα που έχει παραδώσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς χρήση:

  1. Επέκταση Προσήνεμου Μώλου Νέου Λιμένα Καβάλας, για την προστασία του Λιμένα, προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ.
  2. Επέκταση κρηπιδωμάτων, με την κατασκευή επιπλέον 500 μέτρων, την αύξηση της επιφάνειας της χερσαίας ζώνης κατά 170 στρέμματα, την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, ύψους 16 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος είναι να αποκτήσει η Καβάλα σύγχρονες λιμενικές υποδομές, οι οποίες θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές και τουριστικές προοπτικές της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας.

4ον. Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή.

Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις.

Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024.

Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028.

Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021 – 2027.

5ον. Αντιπλημμυρική Προστασία Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης για την αποτελεσματική άρδευση και στράγγιση της περιοχής υπό τα γεωμορφολογικά δεδομένα που δημιούργησε και θα συνεχίσει να διαμορφώνει η συνίζηση των εδαφών.

Η υπογραφή της σύμβασης, ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ, έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018.

Η αρχικά εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης ήταν η 17η Σεπτεμβρίου 2020.

Η τελευταία εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης είναι η 17η Μαΐου 2024.

Θα υπάρξει, σίγουρα, νέα παράταση, εξαρτώμενη από τη διαδικασία έκδοσης περιβαλλοντικών όρων. (εκτιμάται ότι η παράταση μπορεί να είναι και 2 χρόνια)

Αξιολογείται η χρηματοδότηση του έργου, από το Υπουργείο προς την Περιφέρεια, αφού θα απαιτηθούν και πρόσθετοι πόροι.

6ον. Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Είναι σε εξέλιξη, από τις «Κτιριακές Υποδομές», το έργο της λήψης μέτρων για την οριστική άρση του κινδύνου στο δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Το έργο, προϋπολογισμού 778.000 ευρώ, χρηματοδότησης από το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., αφορά την συνολική αποξήλωση της μαρμάρινης επένδυσης του κτιρίου και αντικατάστασής της με σύστημα εξωτερικής θερμοπρόσοψης.

Παράλληλα, στα πλαίσια των εργασιών επέμβασης στο κέλυφος του κτιρίου, θα γίνει επισκευή και ανακαίνιση των παλαιών χρωματισμένων μεταλλικών επιφανειών.

Το έργο θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, τον Ιούνιο.

Επιπρόσθετα, μετά από έλεγχο, έχει ζητηθεί η ανάθεση στην ΚΤΥΠ ΑΕ της σχετικής σύμβασης αντικατάστασης 2 ψυκτών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μετά και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, ποσού 250.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, μέσω επιχορήγησης από το ΤΑΧΔΙΚ.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

7ον. Ειρηνοδικείο και Πταισματοδικείο Θάσου.

Με έγγραφο του Υπουργού Δικαιοσύνης, εντάχθηκε στον προγραμματισμό της ΚΤΥΠ το έργο της διαμόρφωσης χώρων στο ακίνητο ΑΒΚ 3417 της Θάσου, προκειμένου αυτό να στεγάσει τις Υπηρεσίες του Ειρηνοδικείου – Πταισματοδικείου Θάσου.

Εκπονήθηκε η μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 400.000 ευρώ, και αναμένεται η επιχορήγηση της ΚΤΥΠ από το ΤΑΧΔΙΚ, για την ανάθεση της σύμβασης έργου.

Θα επιδιώξουμε, με επείγουσες διαδικασίες, μετά τη χρηματοδότηση, το έργο να υλοποιηθεί.

8ον. Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».

Το έργο, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, αφορά στην κατασκευή του τελευταίου υπο-τμήματος του άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας» [Ε61], μήκους περίπου 8,3 χλμ.

Εργασίες εκτελούνται στο υποτμήμα Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας.

Το ποσό της προκαταβολής για τις αποζημιώσεις απαλλοτριωμένων εκτάσεων εκτιμάται ότι θα κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός του εφετινού καλοκαιριού, οπότε και απελευθερώνεται πλήρως το μέτωπο των εργασιών, στο σύνολο του έργου.

Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου απαιτείται Συμπληρωματική Σύμβαση Έργου, ύψους 15 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν από τον προϋπολογισμό του ΕΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά και την εξασφάλιση των επιπλέον απαιτούμενων κονδυλίων για την ολοκλήρωση του έργου, η περαίωση του έργου υπολογίζεται στο 1ο τρίμηνο του 2026.

 




Περιοδεία Υποψηφίων Ευρωβουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ. στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Κλιμάκιο υποψηφίων ευρωβουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ., αποτελούμενο από τον εν ενεργεία ευρωβουλευτή Κώστα Αρβανίτη, την Αναστασία Σαπουνά και τον Γρηγόρη Στογιαννίδη, θα επισκεφθεί από την Παρασκευή 10 Μαΐου μέχρι και την Τρίτη 14 Μαΐου την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η επίσκεψή τους θα εκκινήσει την Παρασκευή και το Σάββατο 10 και 11 Μαΐου από τη Θάσο και την Καβάλα.

Κατά την περιοδεία τους στη Θάσο, την Παρασκευή, θα συναντηθούν στον Λιμένα με επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού, στις 10.30, στο ζαχαροπλαστείο Σταμάτης.

Στις 12.00 το μεσημέρι θα επισκεφθούν την Ποταμιά και θα συμμετάσχουν στις εορταστικές εκδηλώσεις στο πλαίσιο του πανηγυριού της Ζωοδόχου Πηγής.

Στη συνέχεια, στις 2.00 μετά το μεσημέρι θα επισκεφθούν το Κέντρο Υγείας Πρίνου, όπου θα ενημερωθούν από τους υγειονομικούς και τους υπεύθυνους του ΕΚΑΒ για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Τέλος, στις 6.00 το απόγευμα θα συνομιλήσουν με μέλη Περιβαλλοντικών Συλλόγων και πολίτες στην πλατεία, στη Σκάλα Καλλιράχης.

Επιστρέφοντας από την Θάσο, την Παρασκευή το βράδυ, στις 9.30, θα συναντηθούν στο Cityzen με μέλη και φίλους του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Π.Σ., ενώ το Σάββατο το πρωί θα περιηγηθούν στην πόλη της Καβάλας, όπου θα συναντήσουν και θα συνομιλήσουν με τους πολίτες.

Μετά το μεσημέρι θα αναχωρήσουν για την πόλη της Δράμας, τρίτο σταθμό της περιοδείας τους στην Α.Μ.Θ. Θα ακολουθήσει την Κυριακή η Ξάνθη, τη Δευτέρα η Αλεξανδρούπολη και την Τρίτη η Κομοτηνή.




Αντιμετώπιση της Υποστελέχωσης στο Τελωνείο Κήπων | Απάντηση στην Ερώτηση του Μπουρχάν Μπαράν

Μετά από πολυετείς πιέσεις μου για την ανάδειξη του ζητήματος της υποστελέχωσης του Τελωνείου Κήπων, όπως ενημερώθηκα σε απάντηση της πρόσφατης υποβληθείσας ερώτησής μου στη Βουλή λαμβάνονται συγκεκριμένα μέτρα.

Στο πλαίσιο του Οργανισμού της ΑΑΔΕ, προβλέπεται η στελέχωση του Τελωνείου Κήπων με συνολικά εβδομήντα οκτώ (78) οργανικές θέσεις κλάδου Τελωνειακών, ενώ οι υπάλληλοι που υπηρετούν εκεί ανέρχονται σε εξήντα (60).

Μετά από την επιτυχία στον γραπτό διαγωνισμό που διενεργήθηκε μέσω ΑΣΕΠ (Προκήρυξη 1Γ/2022, ΦΕΚ 9/25.02.2022, τ. ΑΣΕΠ), ανακοινώνεται ότι επτά (7) υπάλληλοι θα τοποθετηθούν στο εν λόγω Τελωνείο μέσα στο επόμενο διάστημα, ενώ άλλοι εννέα (9) θα προστεθούν έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Από τους επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού 3ΓΒ/2023 του ΑΣΕΠ (για τον οποίο επίκειται η έκδοση από το ΑΣΕΠ των πινάκων διοριστέων), αναμένεται ο διορισμός δύο (2) υπαλλήλων.

Μέσω των Προκηρύξεων της ΔΥΠΑ (τ. ΟΑΕΔ) για τους προστατευόμενους τουν. 2643/1998 αναμένεται ο διορισμός ενός (1) υπαλλήλου.

Με τις ανωτέρω δηλαδή ενέργειες, αναμένεται να πληρωθεί το σύνολο τωνκενών οργανικών θέσεων του Τελωνείου Κήπων.

Αυτά τα μέτρα αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της λειτουργίας του Τελωνείου Κήπων και την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει. Η ενίσχυση του προσωπικού θα επιτρέψει την αποτελεσματικότερη λειτουργία του, προσφέροντας έτσι καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. 

Δελτίο Τύπου | Μπουρχάν Μπαράν




Άννα Παναγιωτοπούλου: Σε κλίμα συγκίνησης το τελευταίο αντίο στην αγαπημένη ηθοποιό

Η Άννα Παναγιωτοπούλου έφυγε από τη ζωή το Μεγάλο Σάββατο, σε ηλικία 76 ετών, μετά από μάχη με τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Το τελευταίο αντίο στην αγαπημένη ηθοποιό Άννα Παναγιωτοπούλου λένε αυτή την ώρα συγγενείς, φίλοι συνάδελφοι αλλά και απλός κόσμος που την αγάπησε μέσα από τους ρόλους της.

Από τους πρώτους που κατέφθασαν στο κοιμητήριο του Ζωγράφου ήταν ο Σταμάτης Φασουλής, ο οποίος δεν μπόρεσε να κρύψει τη συγκίνησή του πάνω από το φέρετρό της.

Η Άννα Παναγιωτοπούλου έφυγε από τη ζωή το Μεγάλο Σάββατο, σε ηλικία 76 ετών, μετά από μάχη με τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Ο θάνατός της, εκτός από την πανελλήνια συγκίνηση που προκάλεσε δεδομένου ότι υπήρξε επί δεκαετίες ιδιαίτερα αγαπητή στους κόλπους του θεάτρου και στο κοινό όλων των ηλικιών, αποτελεί και μια σημαντική απώλεια για το ελληνικό θέατρο το οποίο υπηρέτησε με βαθιά αγάπη και σεβασμό σε ολόκληρη τη ζωή της, τροφοδοτώντας το με εξαιρετικές ερμηνείες αλλά και δυνατά κείμενα.




Όλα τα ρεκόρ τουριστικών εισπράξεων από αεροδρόμια και τελωνεία έσπασε το φετινό Πάσχα στην Ελλάδα

Κάθε ρεκόρ τουριστικών εισπράξεων από το εξωτερικό έσπασε το φετινό Πάσχα στην Ελλάδα. Αυτό επιβεβαιώθηκε από την κίνηση στο “Ελ. Βενιζέλος” αλλά και από τα τελωνεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία ρεκόρ έσπασε στο τελωνείο του Προμαχώνα.

Χιλιάδες Βούλγαροι, Ρουμάνοι και Σέρβοι επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές του Πάσχα με αποτέλεσμα σήμερα, ημέρα ολοκλήρωσης των διακοπών τους, από το πρωί να σχηματίζονται ουρές αυτοκινήτων στο τελωνείο του Προμαχώνα. Από το πρωί, αρκετές φορές στον σταθμό διοδίων της περιοχής, κατά χρονικά διαστήματα, ήταν ελεύθερη η διέλευση για να διευκολυνθούν οι Βαλκάνιοι τουρίστες.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΡΤ περισσότεροι από 10.000 Ρουμάνοι πέρασαν τον Προμαχώνα με προορισμό τη Θάσο ενώ πολλοί Βούλγαροι διατηρούν εξοχικές κατοικίες σε Χαλκιδική, Στρυμονικό κόλπο και στο Νομό Καβάλας.

Η κίνηση στον Προμαχώνα ήταν η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών ενώ όλα δείχνουν ότι ανάλογη θα είναι κίνηση στον συνοριακό σταθμό όλο το καλοκαίρι. Σε γενικές γραμμές το φετινό Πάσχα όσον αφορά τα τουριστικά έσοδα από το εξωτερικό ήταν το καλύτερο των τελευταίων 7 ετών.

fimotro.gr




Ανεβαίνει η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα

Τα 3,3 εκατομμύρια αγγίζουν το Μάιο οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις, με την αύξηση σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι να φτάνει το 15%. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Airdata tracker του ΙΝΣΕΤΕ, η τουριστική κίνηση ανεβαίνει όσο μπαίνουμε στην καρδιά της θερινής σεζόν, ενώ ο μήνας που διανύουμε συγκεντρώνει το 12% των συνολικών αεροπορικών θέσεων (για την περίοδο από το Μάρτιο μέχρι και τον Οκτώβριο είναι 27 εκατομμύρια οι προγραμματισμένες θέσεις σε εισερχόμενες πτήσεις για τη φετινή σεζόν, αυξημένες κατά 8,6% σε σύγκριση με το 2023).

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως όλες οι βασικές αγορές του εξωτερικού έχουν θετικό πρόσημο σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Η άνοδος από το Ηνωμένο Βασίλειο ανέρχεται σε 11,5%, από τη Γερμανία σε 22,6%, την Ιταλία σε 30%, από τη Γαλλία σε 13,3% από τις ΗΠΑ σε 40%, από την Τουρκία σε 18,3% και από την Ισπανία σε 37%.

Ακολούθως, καθώς πυκνώνουν και οι πτήσεις τσάρτερ, τα αεροδρόμια με την υψηλότερη κίνηση, μετά την Αθήνα, είναι του Ηρακλείου, της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Κω, των Χανίων, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης και της Μυκόνου.

Τα νούμερα συγκριτικά με πέρσι όσον αφορά την αεροπορική κίνηση είναι ενθαρρυντικά και οι επιχειρηματίες του τουρισμού περιμένουν τις αφίξεις από εδώ και στο εξής να κινούνται ανοδικά. Μέχρι τώρα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι κρατήσεις στα εποχιακά καταλύματα που ήταν ανοικτά αφορούσαν μεμονωμένους επισκέπτες, καθώς και κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

Σημειώνεται πως την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2024, καταγράφηκαν 1,6 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, ξεπερνώντας τα επίπεδα του Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +18,7%/+253 χιλ. αφίξεις.

Στο Διεθνές Αεροδρόμιων Αθηνών καταγράφηκαν 1,2 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +197 χιλ./+20,4%. Ακολούθησε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όπου καταγράφηκαν 371 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +43 χιλ./+13,3%.

Στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου καταγράφηκε αύξηση +7 χιλ./+40,4% και οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις ανήλθαν σε 25 χιλ. ενώ στο αεροδρόμιο της Ρόδου καταγράφηκαν 19 χιλ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις παρουσιάζοντας αύξηση +8 χιλ./+72,9%.




Ενέργεια παραμένει ακριβό το ρεύμα στην Ελλάδα

Μία από τις ακριβότερες αγορές της Ευρώπης παραµένει η χονδρεµπορική αγορά ρεύµατος της Ελλάδας και µετά την ενεργειακή κρίση. Τόσο το 2023 όσο και το πρώτο τετράµηνο του 2024 η µέση χονδρεµπορική τιµή ρεύµατος κατατάσσει τη χώρα µας στην 4η ακριβότερη αγορά πανευρωπαϊκά. Το 2023 η µέση τιµή της µεγαβατώρας στην ελληνική αγορά διαµορφώθηκε στα 119,11 ευρώ, όταν οι τιµές στις αγορές της Ε.Ε. διαµορφώθηκαν κατά µέσον όρο στα 98,39 ευρώ. Υψηλότερες τιµές από την Ελλάδα είχαµε στην Ιταλία (127,24 ευρώ/mwh) τη Μάλτα (126,11 ευρώ/μwh) και την Ιρλανδία (121,92 ευρώ/mwh).

Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, η εικόνα σε σχέση µε τη θέση της ελληνικής αγοράς στον ευρωπαϊκό χάρτη δεν φαίνεται να διαφοροποιείται το 2024. Με την τιµή της µεγαβατώρας από την αρχή του έτους µέχρι και σήµερα (3 Μαΐου) στα 73,20 ευρώ η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί την τέταρτη ακριβότερη αγορά της Ευρώπης. Την πρώτη θέση κατέχει σταθερά η Ιταλία µε τιµή µεγαβατώρας στα 90,61 ευρώ και ακολουθεί η Ιρλανδία (90,38 ευρώ) και η Πολωνία (80,84 ευρώ). Μεγάλη απόσταση χωρίζει την ελληνική αγορά από τη Γερµανία (65,71 ευρώ/mwh), τη Γαλλία (53,48 ευρώ/mwh) και ακόµη µεγαλύτερη από την Ισπανία και την Πορτογαλία, όπου η υψηλή παραγωγή των φωτοβολταϊκών έχει οδηγήσει τις τιµές λίγο πάνω από τα 36 ευρώ/mwh. Στα φωτοβολταϊκά της Ιβηρικής Χερσονήσου οφείλει τις χαµηλές τιµές και η διασυνδεδεµένη αγορά της Γαλλίας, πέραν βεβαίως της φθηνής εγχώριας πυρηνικής παραγωγής της.

Ενέργεια: Παραμένει ακριβό το ρεύμα στην Ελλάδα-1

Στην Ελλάδα η υψηλή παραγωγή των ΑΠΕ, η οποία σηµείωσε ρεκόρ το 2023 καλύπτοντας το 57% του µείγµατος ηλεκτροπαραγωγής, δεν είχε το αντίστοιχο αποτύπωµα στις τιµές ρεύµατος. Είναι αξιοσηµείωτο ότι σήµερα (Μεγάλη Παρασκευή) µε συµµετοχή των ΑΠΕ στο 61,3% η µέση χονδρεµπορική τιµή στην Ελλάδα είναι στα 59,16 ευρώ/mwh, όταν σε χώρες µε επίσης υψηλή παραγωγή ΑΠΕ όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία οι τιµές διαµορφώνονται λίγο πάνω από τα 26 ευρώ/ µεγαβατώρα, στη Γαλλία κάτω από τα 25 ευρώ/µεγαβατώρα και στις σκανδιναβικές χώρες πολύ κάτω από τα 50 ευρώ/mwh. H υψηλή συµµετοχή του φυσικού αερίου στο µείγµα ηλεκτροπαραγωγής στην εγχώρια αγορά δεν αποτελεί επαρκή συνθήκη ερµηνείας για τη διαµόρφωση των υψηλών τιµών, ειδικά σε συνθήκες σηµαντικής αποκλιµάκωσης της τιµής του εισαγόµενου καυσίµου.

Ιδιόµορφα χαρακτηριστικά παρατηρούνται τους τελευταίους µήνες και στην αγορά της λιανικής, µε αποτέλεσµα ακόµη και η όποια αποκλιµάκωση της χονδρεµπορικής τιµής να µη µεταφέρεται στους καταναλωτές. Ενδεικτική αυτής της εικόνας είναι η πολιτική που ακολούθησε σχεδόν το σύνολο των παρόχων στα τιµολόγια του Απριλίου. Ενώ η χονδρεµπορική ρεύµατος υποχώρησε τον Μάρτιο στα 67,5 ευρώ/mwh από τα 73,61 ευρώ/mwh τον Φεβρουάριο, τα πράσινα τιµολόγια του Απριλίου στα οποία βρίσκεται πάνω από το 75% των καταναλωτών, παρέµειναν στα επίπεδα του Μαρτίου µε µια µάλιστα οριακή µεσοσταθµική αύξηση στα 10,8 λεπτά/κιλοβατώρα από τα 10,5 λεπτά/κιλοβατώρα τον Μάρτιο. Οι πάροχοι συµφώνησαν(;) να µη µετακυλίσουν στα τιµολόγια την αποκλιµάκωση του χονδρεµπορικού κόστους για να αντισταθµίσουν τις απώλειες από το κόστος των αυξηµένων ρευµατοκλοπών.

Σε συνέχεια αυτής της τιµολογιακής πολιτικής τον Μάιο, τα πράσινα τιµολόγια των παρόχων δεν εµφανίζουν κάποια σηµαντική διαφοροποίηση. Κινούνται σε ένα εύρος της τάξης των 9,5 έως 10,9 λεπτών/kwh. Σε επίπεδο µήνα παρουσιάζουν µια µέση µείωση της τάξης του 5% όταν η χονδρεµπορική τιµή ρεύµατος υποχώρησε κατά 11% τον Απρίλιο σε σχέση µε τον Μάρτιο (60,11 ευρώ/mwh έναντι 67,5 ευρώ/mwh). H µέση τιµή των πράσινων τιµολογίων διαµορφώνεται για τις καταναλώσεις του Mαΐου στα 10,3 λεπτά/kwh από 10,8 λεπτά/kwh τον Απρίλιο. Η µείωση πάντως σε κάποια τιµολόγια έφτασε κοντά στα επίπεδα του 11% ακόµα και στο 12%.

Το πράσινο τιµολόγιο της ∆ΕΗ για καταναλώσεις έως και 500 κιλοβατώρες και τις χρεώσεις της ηµέρας µειώθηκε για τον Μάιο στα 10,656 λεπτά ανά κιλοβατώρα από 10,861 λεπτά τον Απρίλιο. Για καταναλώσεις άνω των 500 κιλοβατωρών, η χρέωση είναι 11,736 λεπτά ανά κιλοβατώρα από 11,881 λεπτά τον Απρίλιο. Η ∆ΕΗ µείωσε την έκπτωση τον Μάιο στο 10% από 15% τον Απρίλιο, περιορίζοντας έτσι περαιτέρω τη µείωση της λιανικής τιµής.

Η Protergia µείωσε τον Μάιο την τιµή του πράσινου τιµολογίου στα 10,601 λεπτά/κιλοβατώρα από 11,62 λεπτά/κιλοβατώρα τον Απρίλιο µε έκπτωση συνέπειας. Χωρίς έκπτωση συνέπειας η τιµή τον Μάιο είναι 17,6 λεπτά/κιλοβατώρα από 18,6 λεπτά/κιλοβατώρα τον Απρίλιο. Η Εlpedison προσφέρει τον Μάιο, το πράσινο τιµολόγιο στα 9,96 λεπτά/κιλοβατώρα για τις πρώτες 100 κιλοβατώρες και στα 10,5 λεπτά για τις υπόλοιπες. Η ΗΡΩΝ στο ειδικό τιµολόγιο για τον Μάιο έχει τιµή 10,11 λεπτά/ κιλοβατώρα στο πράσινο τιµολόγιο µε έκπτωση συνέπειας 12%.

Η NRG για τον Μάιο δίνει το πράσινο τιµολόγιο στα 10,96 λεπτά/κιλοβατώρα µε έκπτωση συνέπειας ελαφρώς αυξηµένη από τον προηγούµενο µήνα που ήταν 10,7 λεπτά/κιλοβατώρα. Η Φυσικό Αέριο προσφέρει τιµή µε έκπτωση συνέπειας για τον Μάιο στα 10,954 λεπτά/κιλοβατώρα, αυξηµένη κατά 3% σε σχέση µε τον Απρίλιο και η Zeniθ στα 10,267 λεπτά/κιλοβατώρα µειωµένη κατά 10% σε σχέση µε τον Απρίλιο.

Η τελική τιµή της Volton για το πράσινο τιµολόγιο τον Μάιο διαµορφώθηκε στα 10,17 λεπτά/ κιλοβατώρα, από 10,54 λεπτά τον Απρίλιο. Στα ίδια επίπεδα µε του Απριλίου των 9,9 λεπτών/κιλοβατώρα διαµορφώνεται τον Μάιο το πράσινο τιµολόγιο της Volterra. Το τιµολόγιο της Elin µε τιµή στα 9,5 λεπτά/κιλοβατώρα παραµένει και τον Mάιο το φθηνότερο της αγοράς παρότι αυξηµένο κατά 5% σε σχέση µε τον Απρίλιο.




Σέρρες | Αναβιώνουν το Πάσχα οι «αβγομαχίες» στην Καστανούσα Σιντικής

Ένα έθιμο που έχει τις ρίζες του στα βάθη του Πόντου αναβιώνει κάθε 2η μέρα του Πάσχα στην Καστανούσσα της Σιντικής Σερρών.

Πρόκειται για τις διαδομένες «αβγομαχίες» που έφεραν μαζί τους οι ξεριζωμένοι πρόσφυγες του Πόντου, όταν εγκαταστάθηκαν στους νότιους πρόποδες του όρους Μπέλλες, στο σημερινό χωριό Καστανούσσα, που μέχρι το 1926 ονομαζόταν Πάλμες.

«Ο σύλλογος το ανέλαβε και το ανέδειξε, όχι μόνο στην περιοχή αλλά ευρύτερα στην Κεντρική Μακεδονία», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Καστανούσσας, Λευτέρης Παπαδόπουλος. Όπως εξηγεί, οι συμμετέχοντες έρχονται από Δράμα μέχρι και Φλώρινα, ενώ πέρυσι ήρθε και ένας Έλληνας που διαμένει μόνιμα στην Ελβετία. «Ήρθε μόνο για το έθιμο, διαγωνίστηκε και έφυγε. Τον περιμένουμε και φέτος», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο κάθε διαγωνιζόμενος φέρνει μαζί του 30 λευκά βρασμένα αβγά. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, στον προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου στήνονται δύο μεγάλες εξέδρες, όπου θα καθίσουν οι αβγομάχοι. Ο αγώνας ξεκινά και τυχερός θα είναι αυτός που θα καταφέρει να σπάσει όλα τα αυγά, μέχρι τελικής πτώσεως, όπου θα επικρατήσει μόνο ένα γερό αβγό.

«Τα αβγά πρέπει να είναι άβαφα προκειμένου να ελεγχθούν ότι είναι αποκλειστικά και μόνο αβγά κότας και κανενός άλλου πτηνού», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος, συμπληρώνοντας πως η προετοιμασία των αβγομάχων διαρκεί αρκετό καιρό. «Κάποιος καλείται να διαλέξει ακόμη και από 2.000 χιλιάδες αβγά, μόνο τα 50, για να έρθει εδώ τελικά με τα 30», θα επισημάνει ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Καστανούσσας.

Όσο για τα μυστικά των γερών αβγών, όπως λέει, «κανείς δεν τα αποκαλύπτει, ενώ πολλοί το έχουν προάγει σε επιστήμη, καθώς δίνουν ακόμη και συγκεκριμένη τροφή στις κότες τους προκειμένου να κάνουν γερά αβγά».

Ο διαγωνισμός της αβγομαχίας χωρίζεται σε δύο τμήματα, ένα σε αυτό που συμμετέχουν τα παιδιά και διαγωνίζονται με 15 αβγά και ένα σε αυτό που συμμετέχουν οι ενήλικες και διαγωνίζονται με 30 αβγά. Οι όροι είναι κοινοί για όλους. Μικρούς και μεγάλους. Άνδρες και γυναίκες.

Όπως ορίζει η διαδικασία, ένας ένας αβγομάχος σηκώνεται και τσουγκρίζει με τη σειρά τα αβγά των υπολοίπων αβγομάχων, παίρνοντας το αβγό το ένα μετά το άλλο. Τα αβγά είναι όλα αριθμημένα. Όταν τελειώσει η σειρά του, επιστρέφει στη θέση του και σηκώνεται ο επόμενος. Σε περίπτωση που σπάσουν όλα τα αβγά ενός αβγομάχου, τότε αυτός αποχωρεί.

Ο νικητής της «αβγομαχίας» δεν θα μείνει φυσικά μόνο στα εύσημα, αλλά θα βραβευτεί και με πλούσια δώρα. Φέτος ο πρώτος νικητής θα πάρει μία τηλεόραση, ο δεύτερος θα πάρει ένα χορτοκοπτικό μηχάνημα και ο τρίτος θα λάβει ένα ηλεκτρικό δράπανο.

Οι «αβγομαχίες» πλαισιώνονται πάντα με παραδοσιακό γλέντι και εδέσματα πατροπαράδοτων ποντιακών εδεσμάτων.

Νικητές και ηττημένοι, αλλά και όσοι παραβρεθούν για το έθιμο στην Καστανούσα θα πάρουν όλοι την ευλογία, καθώς όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου, «το έθιμο συμβολίζει τη νίκη του καλού έναντι του κακού, αλλά και την Ανάσταση του Κυρίου».

πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ




Έβρος | Παράνομοι μετανάστες βρήκαν καταφύγιο στην εκκλησία του Διλόφου

Στην εκκλησία στο χωριό Δίλοφο Τριγώνου στον Έβρο βρήκαν καταφύγιο την Μεγάλη Παρασκευή 15 παράνομοι μετανάστες. 

Συγκεκριμένα την ώρα της ακολουθίας τού Επιταφίου στον οικισμό του Διλόφου περίπου 15 παράνομοι μετανάστες βρέθηκαν έξω απο την εκκλησία  της Αγίας Τριάδας προκειμένου να προφυλαχθούν από την έντονη καταιγίδα που είχε ξεσπάσει.

Οι παράνομοι μετανάστες οι οποίοι μόλις είχαν περάσει από την Τουρκία στην Ελλάδα βρήκαν καταφύγιο στην εκκλησία για λίγη ώρα. Αν και συνηθισμενοι οι κάτοικοι του Διλόφου ολα αυτα τα χρόνια ανησύχησαν μόλις τους αντιλήφθηκαν και ειδοποίησαν την Αστυνομία όπου ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία.

e-evros.gr




Πιέσεις του Περιφερειάρχη για την ένταξη της Θάσου και της Σαμοθράκης στην βίζα express για τους Τούρκους

Η κινητικότητα που δημιούργησε το μέτρο της ειδικής επταήμερης τουριστικής βίζας εξπρές σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο, όπου πρωτοεφαρμόστηκε, οδήγησε, σε τριπλασιασμό των αφίξεων Τούρκων επισκεπτών έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.   Οι Τούρκοι τουρίστες από τις 30 Απριλίου 2024, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται με την ειδική βίζα επιπλέον το Καστελόριζο, τη Σύμη, την Κάλυμνο, τη Λέρο και τη Λήμνο.

Δυστυχώς στην συγκεκριμένη ανακοίνωση δεν υπήρχαν τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης. Σε δηλώσεις του στο ENA Channel ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρ. Τοψίδης τόνισε ότι ήδη ασκεί πιέσεις έτσι ώστε να αποκτήσουν και τα δύο αυτά νησιά την δυνατότητα να φιλοξενούν Τούρκους τουρίστες μόνο με την έκδοση βίζας express.




Συνεργείο της Ρουμανικής τηλεόρασης στην Θάσο το Πάσχα -Γέμισε με τουρίστες το νησί

Ανάμεσα στους πολλούς τουρίστες που έφτασαν στο νησί της Θάσου λόγω των Άγιων ημερών του Πάσχα ήταν κι ένα συνεργείο από το Pro TV, έναν από τους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας της Ρουμανίας. Οι δημοσιογράφοι πραγματοποιούν απευθείας μεταδόσεις από το νησί και κάνουν ρεπορτάζ σε διαφορά σημεία με θέμα το Πάσχα στη Θάσο.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :




Το κάψιμο του Ιούδα στην Παναγία της Θάσου

Για μια ακόμη χρονιά πραγματοποιήθηκε το Έθιμο του Καψίματος του Ιούδα από το Σύλλογο, την Κυριακή του Πάσχα, με πλήθος κόσμου να παρευρίσκεται στο προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού της Παναγίας για να το παρακολουθήσει, μαζί με τη “λειτουργία της αγάπης”, τη μοναδική που πραγματοποιείται στο νησί της Θάσου, λόγω του εθίμου.

Όπως θέλει το έθιμο, προηγήθηκε η περιφορά του ομοιώματος του Ιούδα στο χωριό και στη συνέχεια οδηγήθηκε στην εκκλησία όπου και κάηκε με το άκουσμα του “Χριστός Ανέστη”.

Φυσικά υπήρχε και το κείμενο που συνοδεύει πάντα το έθιμο, με τον πύρινο λόγο του Ιούδα, ο οποίος καυτηρίασε τα γεγονότα που διαδραματίζονται στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο.