Λογαριασμοί ρεύματος: Τι συμφέρει τους καταναλωτές – “Σπαζοκεφαλιά” το πράσινο τιμολόγιο

Με πυρετώδεις ρυθμούς ετοιμάζουν τα νέα τιμολόγια ρεύματος που θα λανσάρουν οι πάροχοι.

Οι προμηθευτές έχουν ρίξει όλο το βάρος τους στα κίτρινα και πορτοκαλί τιμολόγια, δηλαδή τα κυμαινόμενα και τα δυναμικά, στα οποία θα έχουν και τη δυνατότητα να δώσουν αισθητά μικρότερη τιμή κιλοβατώρας. Αυτό, θέλουν να το «συνοδεύσουν» με άλλες προσφορές -όπως η ευελιξία στην αποπληρωμή- ώστε να τα κάνουν ελκυστικότερα στα μάτια της μεγάλης μερίδας των καταναλωτών, η οποία, ωστόσο, αναμένεται να ξεκινήσει με πιο σίγουρα βήματα, επιλέγοντας τα σταθερά τιμολόγια (μπλε και πράσινο).

Όμως, παρότι τα χρονικά περιθώρια στενεύουν (η εφαρμογή των νέων λογαριασμών ρεύματος θα γίνει την πρώτη μέρα του 2024), δεν λείπουν τα «αγκάθια». Μεγαλύτερο είναι ο τρόπος με τον οποίο θα υπολογίζεται η τελική τιμή στο πράσινο τιμολόγιο, το “Ειδικό”, στο οποίο θα καταπέσουν οι καταναλωτές οι οποίοι δεν θα επιλέξουν κάποιο από τα υπόλοιπα. Το ζητούμενο είναι ότι ο τύπος που είχε προκαθοριστεί για τον υπολογισμό της τελικής τιμής που θα δίνει ο κάθε πάροχος, προέβλεπε συνυπολογισμό του όγκου κατανάλωσης. Αυτό, ωστόσο, είναι αδύνατο να γίνει, με δεδομένο ότι ο ΔΕΔΔΗΕ στέλνει στους παρόχους την κατανάλωση κάθε 5 με 7 μήνες.

Για το θέμα πραγματοποιήθηκε χθες σύσκεψη μεταξύ στελεχών του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος και του συνδέσμου των παρόχων ενέργειας και, όπως όλα δείχνουν, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου από τη Βουλή τη λύση θα δώσει η αναμενόμενη εντός της εβδομάδας Υπουργική Απόφαση. Από αυτή θα ρυθμίζεται λεπτομερώς η μεθοδολογία που θα χρησιμοποιεί ο αλγόριθμος για τον υπολογισμό της τελικής τιμής που θα δίνουν οι πάροχοι την πρώτη μέρα κάθε μήνα και η οποια θα «κλειδώνει» στα Ειδικά, πράσινα τιμολόγια.