Σλοβακία: Εισάγει ξανά ρωσικό φυσικό αέριο μέσω του αγωγού TurkStream

Η εταιρεία SPP της Σλοβακίας άρχισε να εισάγει ρωσικό φυσικό αέριο μέσω του αγωγού TurkStream από την 1η Φεβρουαρίου, με τις παραδόσεις να αναμένεται να διπλασιαστούν από τον Απρίλιο, σύμφωνα με σλοβακικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία επικαλούνται σημερινή δήλωση του προέδρου της εταιρείας Βόιτεκ Φέρεντς.

Η SPP δεν σχεδιάζει να τερματίσει τη σύμβασή της με τον ρωσικό όμιλο Gazprom, που έχει ισχύ ως το 2034, δήλωσε ο Φέρεντς στον ειδησεογραφικό ιστότοπο Dennik N. Προς το παρόν δεν έχει σχολιάσει την είδηση εκπρόσωπος της εταιρείας.

Ο Σλοβάκος πρωθυπουργός Ρόμπερτ Φίτσο δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν υποσχέθηκε στη Σλοβακία ότι η Gazprom θα βρει εναλλακτικούς τρόπους για την παράδοση του φυσικού αερίου που προβλέπεται από τη σύμβαση μεταξύ των δύο χωρών.
Πηγή:cnn.gr



Απειλητικά email σε σχολεία | Mπαράζ απειλών σε Κύπρο και Σλοβακία από τον ίδιο server

Από τον ίδιο server στη Ρωσία είχε προηγηθεί τις προηγούμενες ημέρες παρόμοιο μπαράζ με απειλητικά email με πανομοιότυπο περιεχόμενο σε σχολεία και δημόσιες Υπηρεσίες της Κύπρου και της Σλοβακίας.

Αυτό του είδους οι φάρσες δεν αιφνιδιάζουν βεβαίως τις ελληνικές Αρχές που τις θεωρούσαν και αναμενόμενες από την εμπειρία ανάλογων απειλών σε ανάλογες διοργανώσεις σε άλλες χώρες. Από νωρίς το πρωί αυτά τα e-mail αποστέλλονται συνεχώς σε σχολεία ολόκληρης της Αττικής. Μάλιστα, έως τώρα έχουν ξεπεράσει τα 150-160.

Ο server που χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία του λογαριασμού με ονομασία «conference-conference» για την αποστολή του email, όπως προαναφέρθηκε είναι στην Ρωσία, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει τίποτα, γιατί μπορεί στην πραγματικότητα να έχει αποσταλεί από οποιονδήποτε και από οπουδήποτε. Στις άλλες περιπτώσεις που είχαν προηγηθεί σε Σλοβακία και Κύπρο είχαν άλλη ονομασία οι λογαριασμοί, αλλά τον ίδιο πάροχο.




Σλοβακία | Ο πρωθυπουργός Ρόμπερτ Φίτσο γλίτωσε από τον θάνατο «παρά τρίχα»

Ο πρωθυπουργός της Σλοβακίας, Ρόμπερτ Φίτσο, είναι σε σταθερή κατάσταση, αλλά «δεν έχει ξεπεράσει ακόμη τον κίνδυνο», δήλωσαν αξιωματούχοι, καθώς ο εκλεγμένος πρόεδρος της χώρας απηύθυνε έκκληση για ενότητα μετά την απόπειρα δολοφονίας σε βάρος του σλοβάκου πρωθυπουργού που αποκάλυψε τις βαθιές πολιτικές διαιρέσεις των τελευταίων μηνών.

Η επίθεση, η πρώτη μεγαλύτερη εναντίον ευρωπαίου ηγέτη μετά από 20 χρόνια, προκάλεσαν σοκ σε ολόκληρη την ήπειρο, με τους ηγέτες να συνδέουν τη βία με ένα ολοένα και πιο πυρετώδες και πολωμένο πολιτικό κλίμα σε όλες τις χώρες της ενόψει των ευρωεκλογών τον Ιούνιο.

«Είναι σοκαριστικό να βλέπεις ότι κάποιος μπορεί να γίνει θύμα των πολιτικών του ιδεών. Τρεις εβδομάδες πριν από τις εκλογές, αυτό είναι εξαιρετικά ανησυχητικό», δήλωσε ο πρωθυπουργός του Βελγίου Αλεξάντερ Ντε Κρόο.

«Πρόκειται για έναν μοναχικό λύκο…»

Ο υπουργός Εσωτερικών της Σλοβακίας, Matúš Šutaj Eštok, χαρακτήρισε την επίθεση ως πολιτικά υποκινούμενη και δήλωσε ότι ο ύποπτος ήταν ένας άνδρας που έδρασε μόνος του και είχε συμμετάσχει σε αντικυβερνητικές διαδηλώσεις. «Πρόκειται για έναν μοναχικό λύκο που είχε ριζοσπαστικοποιηθεί την τελευταία περίοδο μετά τις προεδρικές εκλογές», δήλωσε ο Eštok στους δημοσιογράφους.

«Εάν τα τραύματα ήταν μόνο μερικά χιλιοστά χαμηλότερα, θα μιλούσαμε για τον εκλιπόντα πρωθυπουργό»

Οι εκλογές αυτές, τις οποίες κέρδισε ο σύμμαχος του Φίτσο, Πέτερ Πελεγκρίνι, τον Απρίλιο, αύξησαν τις εντάσεις στη χώρα, όπου ο σλοβάκος πρωθυπουργός ακολουθεί μια διχαστική ατζέντα από τότε που επέστρεψε για τρίτη φορά στην πρωθυπουργία τον Οκτώβριο.

Βίντεο με την επίθεση:

«Δεν μπορώ ακόμη να πω ότι κερδίζουμε»

Ο υπουργός Άμυνας, Robert Kaliňák, δήλωσε ότι η κατάσταση του Φίτσο είναι σταθερή, αν και είναι πολύ νωρίς για να πούμε ότι το μέλλον είναι θετικό. «Ακόμα δεν έχει ξεπεράσει το πρόβλημα», δήλωσε ο Kaliňák. «Δεν μπορώ ακόμη να πω ότι κερδίζουμε ή ότι η πρόγνωση είναι θετική», πρόσθεσε.

Ο 59χρονος Φίτσο δέχτηκε τουλάχιστον 5 πυροβολισμούς την Τετάρτη το μεσημέρι, καθώς συνομιλούσε με μια μικρή ομάδα υποστηρικτών του στην πόλη Χάντλοβα. Ο δράστης της επίθεσης είναι ο 71χρονος Juraj Cintula, συγγραφέας στο επάγγελμα, και συνελήφθη επί τόπου.

Σύμφωνα με βίντεο που κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο ίδιος παραδέχεται την επίθεση και εξηγεί ότι την έκανε εξαιτίας της διαφωνίας του με την πολιτική του Φίτσο.

«Δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι απόλυτα ασφαλής»

Ο Πελεγκρίνι δήλωσε ότι κατάφερε να έχει μια σύντομη συνομιλία με τον Φίκο στο νοσοκομείο, αλλά δήλωσε ότι η κατάσταση του ηγέτη παραμένει κρίσιμη. «Είναι σε θέση να μιλήσει, αλλά μόνο λίγες προτάσεις και επίσης είναι πολύ κουρασμένος επειδή παίρνει κάποια φάρμακα», δήλωσε στους δημοσιογράφους.

«Δεν μπορούμε να πούμε αυτή τη στιγμή ότι ο πρωθυπουργός είναι απολύτως ασφαλής. Ο πρωθυπουργός Ρόμπερτ Φίτσο γλίτωσε παρά τρίχα από τον θάνατο. Εάν τα τραύματα ήταν μόνο μερικά χιλιοστά χαμηλότερα, θα μιλούσαμε για τον εκλιπόντα πρωθυπουργό».

Ο Πελεγκρίνι απηύθυνε έκκληση για ενότητα σε μια «διαιρεμένη Σλοβακία», όπως τη χαρακτήρισε, καλώντας τους πολίτες να μετριάσουν τα συναισθήματά τους. Ανεξάρτητα από τις πολιτικές ή θρησκευτικές τους τάσεις, οι άνθρωποι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι «περάσαμε μια κόκκινη γραμμή» με τους πυροβολισμούς, είπε. «Θα ήθελα να ζητήσω από όλους στη Σλοβακία να απορρίψουν οποιαδήποτε μορφή βίας, παρακαλώ ας μην κλιμακώσουμε αυτή τη βία».




2ο ΕΠΑΛ Καβάλας : Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus – Συνάντηση στη Σλοβακία

Κατά το διάστημα 5 ως 9 Ιουνίου 2023, 6 μαθήτριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί τους από το 2 ο ΕΠΑΛ Καβάλας ταξίδεψαν στη μικρή, γραφική πόλη Spišská Nová Ves της Σλοβακίας για να εκπροσωπήσουν το σχολείο στην 5 η και τελευταία συνάντηση ενός από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus που συμμετέχει το 2 ο ΕΠΑΛ Καβάλας κατά την χρονική περίοδο 2020-2023 και έχει τίτλο “Language(O)Lympics”, ακρωνύμιο “LOL” και θέμα την απόκτηση-βελτίωση γλωσσολογικών δεξιοτήτων της Αγγλικής Γλώσσας ως μέσου διεθνούς επικοινωνίας, μέσα από αθλητικές δράσεις.

Στη συνάντηση εκτός των συμμετεχόντων από ελληνικό εταιρικό σχολείο 2o ΕΠΑΛ Καβάλας, συμμετείχαν ακόμη 19 μαθητές/τριες και οι 6 συνοδοί εκπαιδευτικοί τους από τη Γερμανία, την Ισπανία, την Πολωνία καθώς και μαθητές και εκπαιδευτικοί από το συντονιστικό σχολείο «Gymnázium» που εδρεύει στην πόλη Spišská Nová Ves, στην κεντροοανατολική Σλοβακία.

Το συντονιστικό σχολείο της Σλοβακίας στεγάζεται σε εντυπωσιακό ιστορικό κτίριο 170 χρόνων και κατά την πρώτη ημέρα της συνάντησης, μετά από την εναρκτήρια τελετή υποδοχής στο σχολείο που πραγματοποιήθηκε σε μια υπέροχη αίθουσα εκδηλώσεων, ακολούθησαν περιήγηση στο σχολείο, παιχνίδια εξοικείωσης των μαθητών, εργαστήριο ιστορίας με τίτλο «πίσω από τον αθλητισμό», συνάντηση με τρεις διάσημους Σλοβάκους αθλητές που αποφοίτησαν από το σχολείο εταίρο, πολυτελής, επίσημη τελετή υποδοχής στο Δημαρχείο και ξενάγηση στα αξιοθέατα της πόλης Spisska Nova Ves και τέλος Μπάρμπεκιου καλωσορίσματος στην αυλή του σχολείου και αθλητικές δραστηριότητες.

Τις επόμενες ημέρες η διεθνής ομάδα ανακάλυψε σταδιακά τον πολιτισμό και την κουλτούρα της Σλοβακίας συμμετέχοντας σε ποικίλες, ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές δραστηριότητες, επισκέφτηκε το σπήλαιο με πάγους Dobsinska, τις αθλητικές εγκαταστάσεις για χειμερινά αθλήματα και τη λίμνη στο θέρετρο Strbske pleso στην οροσειρά High Tatras. ξεναγήθηκε σε σημεία ενδιαφέροντος του Kosice όπου επισκέφθηκε το και το Βοτανικό Κήπο του, της περιοχής Levoca με πανύψηλους ναούς γοτθικού ρυθμού .που προκαλούν δέος, ανέβηκε στο κάστρο Spis, θαυμάζοντας το πανόραμα από την κορυφή του βράχου, διασκέδασε παίζοντας bowiling και περιηγήθηκε στο εικονογραφημένο πάρκο Tricklandia. Ενώ, την τελευταία ημέρα το απόγευμα μετέβηκε στο Aquacity στο Poprad για κολυμβητικές δραστηριότητες.

Κατά την πρωινή συνεδρία της τελευταίας ημέρας οι συμμετέχοντες συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια Τζούντο και τοξοβολίας και έπαιξαν μπάσκετ μπολ. Οι συντονιστές στην τελευταία σύσκεψη του προγράμματος με φυσική παρουσία, συζήτησαν όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση των υποχρεώσεων του προγράμματος και την υποβολή της τελικής αναφοράς.

Όλη η διεθνής ομάδα απόλαυσε την παρουσίαση του ηλεκτρονικού βιβλίου του προγράμματος που οι νεαροί εργατικοί μαθητές του Γερμανικού εταιρικού σχολείου δημιούργησαν και επιμελήθηκαν με άριστο αποτέλεσμα.

Τέλος, όλοι παρέλαβαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής τους και κατά την ολοκλήρωση του προγράμματος και την αποχαιρετιστήρια τελετή, το κλίμα συγκίνησης ήταν έντονα εμφανές.