Σχόλιο της Περιφερειακής Σύνθεσης επί των δηλώσεων Κ. Σιμιτσή

«Συγχαρητήρια» αξίζουν στον αποτυχημένο πρώην έμμισθο αντιπεριφερειάρχη του κ. Μέτιου, Κωστή Σιμιτσή. Δεν είναι αχάριστος! Αναγνωρίζει όσους τον στήριξαν τα προηγούμενα χρόνια και τον έχρισαν αντιπεριφερειάρχη για να μην κάνει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ! Να ΜΗΝ φέρει ίχνος ανάπτυξης!

Και πράγματι ο κ. Μέτιος είναι ειλικρινής, τήρησε το λόγο του και τον επιβράβευσε για την υποστήριξη στον δεύτερο γύρο των προηγούμενων εκλογών!

Οι δηλώσεις του ασκόπως περιφερόμενου πρώην αντιπεριφερειάρχη και πρώην Δημάρχου Καβάλας είναι ενδεικτικές της απελπισίας του συστήματος Μέτιου, που βλέπει την κοινωνία να του γυρίζει την πλάτη, σε αντίθεση με άλλους επιτυχημένους περιφερειάρχες ανά την χώρα, οι οποίοι ήδη εκλέχτηκαν.

Η περιφέρεια χρειάζεται μία νέα, ανεξάρτητη και δυναμική ηγεσία!

Θα την έχει στο πρόσωπο του Χριστόδουλου Τοψίδη και της ΠΕΡΙΦΕΡΕIΑΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ.




Δήλωση Κωστή Σιμιτσή για τις Περιφερειακές εκλογές

Ήρθαν έτσι τα πράγματα ώστε για δεύτερη συνεχόμενη φορά στις επαναληπτικές εκλογές για την Περιφέρεια τη νίκη διεκδικούν δύο παρατάξεις προερχόμενες από τη Νέα Δημοκρατία.

Με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία μου από αυτόν τον θεσμό της Αυτοδιοίκησης και από τα πρόσωπα που τον υπηρέτησαν μετά το 2019 έχω καταλήξει στην -αυστηρά προσωπική- απόφαση να ψηφίσω τον Χρήστο Μέτιο.

Το σκεπτικό μου είναι το ακόλουθο:

  • Προσωπικά η ουδετερότητα δεν με συγκινεί. Θεωρώ σημαντικό η ψήφος μου να έχει θετικό περιεχόμενο και να εκπληρώνει το ύψιστο δημοκρατικό καθήκον της διαμόρφωσης του εκλογικού αποτελέσματος έστω και με το ελάχιστο βάρος της προσωπικής συμμετοχής.
  • Με την εκλογή του Χρήστου Μέτιου η παράταξη του Δαμιανού Καγκελίδη, που στήριξα και ψήφισα την πρώτη Κυριακή, θα διατηρήσει τις τρεις έδρες που κέρδισε με μεγάλη προσπάθεια σε Δράμα, Καβάλα και Έβρο. Διαφορετικά θα χαθεί η έδρα στον Έβρο κι έτσι θα απολεσθεί το πολιτικό πλεονέκτημα της κατάκτησης της τρίτης θέσης. Η απώλεια αυτή θα επιδράσει αρνητικά στην παρουσία της παράταξης τα επόμενα πέντε χρόνια σε ένα οιονεί μονοκομματικό περιφερειακό συμβούλιο ενώ θα έχει και πρακτικές επιπτώσεις στην κοπιαστική αντιπολιτευτική προσπάθεια.
  • Θεωρώ τον Χρήστο Μέτιο περισσότερο έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του νέου ΕΣΠΑ και των άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων, με διοικητική εμπειρία και αυτοπεποίθηση που έχουν αποκτηθεί επί του πεδίου τα προηγούμενα χρόνια. Επιπλέον, η πολιτική συνεργασία μας, παρά τις αναπόφευκτες τριβές, μου έχει αφήσει θετικές εντυπώσεις για την προσωπική του εντιμότητα, την ειλικρίνεια αλλά και τη διαλλακτικότητα με την οποία συμφωνούσε με τις εισηγήσεις της δικής μας παράταξης.



Απάντηση Σιμιτσή στον Χρυσανίδη για τα υπόγεια πάρκινγκ

Αγαπητέ δήμαρχε, Μπάμπη Χρυσανίδη, φίλε και αξιοσέβαστε πρώην συνάδελφε.

Είσαι ο μόνος από τους υποψήφιους δημάρχους που αντέδρασε σε όσα έγραψα πρόσφατα για τα υπόγεια πάρκινγκ, οπότε σου απαντώ ευθέως και όσο γίνεται πιο σύντομα.

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 2007 και ολοκληρώθηκε το 2013. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις εκείνης της εποχής οι φορείς της πόλης πρότειναν οι κοινόχρηστοι χώροι να έχουν και τον χαρακτηρισμό «υπόγειο πάρκινγκ» χωρίς διάκριση. Δόθηκε έτσι μια πολεοδομική δυνατότητα προς υλοποίηση σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη επί το αυστηρότερο νομοθεσία.

Η ανάπλαση της πλατείας Νεαπόλεως (Ποταμουδίων)χρηματοδοτείται από το «Πράσινο Ταμείο» με προϋπολογισμό περίπου 800.000€. Όλοι γνωρίζουμε ότι το ΕΣΠΑ και όλα τα παρόμοια χρηματοδοτικά εργαλεία δεν χρηματοδοτούν δημοτικά πάρκινγκ. Συνεπώς, η επιπρόσθετη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, όσο κι αν κόστιζε, απλώς θα απέκλειε το σύνολο του έργου από τη χρηματοδότηση του «Πράσινου Ταμείου».  Χρήματα για πάρκινγκ δίνει το κράτος μέσω του αναπτυξιακού νόμου αλλά όχι σε δήμους, μόνον σε εταιρίες αν εγκριθεί η οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία προβλέπει τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας (προσωπικό, συντήρηση, ΔΕΗ, αποσβέσεις κλπ), καθώς και τα έσοδα (κυρίως πόσο θα είναι το εισιτήριο). Είμαι σίγουρος ότι δεν χρειάζεται κάποιος να είναι έμπειρος και επιτυχημένος μηχανικός και εργολάβος για να πειστεί πως η συγκεκριμένη «επένδυση» (πάρκινγκ 100 θέσεων) δεν θα μπορούσε ποτέ να δανειοδοτηθεί από Τράπεζα.

Η ανάπλαση της πλατείας από τεχνική άποψη είναι ένα «ελαφρύ» έργο. Δεν μπορεί να συγκριθεί με όσα προβλέπει η νομοθεσία για ένα υπόγειο πάρκινγκ. Το γνωρίζεις καλύτερα από εμένα. Έτσι δεν μπορώ να συμφωνήσω ότι το υπόγειο πάρκινγκ στη συγκεκριμένη περίπτωση θα επιβάρυνε τον προϋπολογισμό της ανάπλασης μόνο με 200.000€. Ενδεικτικά, αναφέρω  ότι η κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ τριών ορόφων στην πλατεία Διοικητηρίου στις πεδινές Σέρρες, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων, κόστισε περίπου 5.000.000€ το έτος 2013.

Σταματώ εδώ. Τα πάρκινγκ είναι μόνο μια πτυχή του κυκλοφοριακού, που είναι πολυδιάσταστο θέμα. Με αυτό έκρινα έμμεσα και όλες τις άλλες υπερβολές που ακούγονται γενικά στην προεκλογική περίοδο (πχ μετατροπή όλων των διατηρητέων κτιρίων του Δήμου και της πόλης σε «πολιτιστικά κέντρα»). Σέβομαι και εκτιμώ την ιστορία σου στην Αυτοδιοίκηση και θεωρώ ότι με την υποψηφιότητά σου ανεβάζεις το επίπεδο της προεκλογικής αντιπαράθεσης και τον πήχη των προσδοκιών των Καβαλιωτών.