Σιδηρόκαστρο | Το μεγαλύτερο καρναβάλι του νομού Σερρών

Το καρναβάλι του Σιδηροκάστρου για 26η χρονιά αναμένεται να συγκεντρώσει πλήθος κόσμου, με τη μεγαλύτερη καρναβαλική παρέλαση του νομού Σερρών να είναι προγραμματισμένη για την Κυριακή (2/3).

Όπως τόνισε στην ΕΡΤ3 και την εκπομπή «Περίμετρος» το μέλος του συλλόγου καρναβαλικών εκδηλώσεων Δήμου Σιντικής, Βάσω Μπούσδρου «λιθαράκι λιθαράκι το καρναβάλι του Σιδηροκάστρου έφτασε να είναι ένα από τα μεγαλύτερα καρναβάλια της Βορείου Ελλάδας».

15 άρματα και 750 πεζοπόροι καρναβαλιστές θα συμμετάσχουν στην παρέλαση και θα γιορτάσουν μαζί με τους επισκέπτες την Αποκριά.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Αναστασιάδης/ertnews.gr




Σημαντική ανακάλυψη από το Τμήμα Γεωλογίας του ΑΠΘ σε σπήλαιο στο Σιδηρόκαστρο Σερρών

Νέες πληροφορίες για τη βιολογική και γεωλογική ιστορία της περιοχής του Σιδηροκάστρου Σερρών μαρτυρούν άγνωστα βακτήρια που αναλύθηκαν στο πλαίσιο ερευνών στο σπήλαιο του Μαύρου Βράχου.

Τα εντυπωσιακά ευρήματα είναι το επιστέγασμα ερευνητικής εργασίας μίας δεκαετίας από την επιστημονική ομάδα του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ. Η εξερεύνηση στο σπήλαιο, που αποτελεί μια μοναδική γεωλογική δομή, έφτασε σε βάθος 56 μέτρων, αποκαλύπτοντας μία μεταλλική κρούστα με πορώδη δομή αντί για τους συνήθεις σταλακτίτες και σταλαγμίτες.

Η ανακάλυψη αυτή αποτέλεσε αφορμή για να μελετηθεί το σπήλαιο σε βάθος, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για τον σχηματισμό του και την ιδιαίτερη μεταλλική κρούστα του. Δείγματα από το σπήλαιο μεταφέρθηκαν στον Τομέα Τεκτονικής, Ιστορικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και μελετήθηκαν στον Τομέα Ορυκτολογίας – Πετρολογίας-Κοιτασματολογίας του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ. Οι πρώτες αναλύσεις αποκάλυψαν ότι η κρούστα αποτελείται από το ορυκτό γκαιτίτη, δηλαδή υδροξείδιο του σιδήρου. Η δομή του γκαιτίτη παρουσίασε σημαντικές διαφορές από τις συνήθεις μορφές του, γεγονός που οδήγησε σε περαιτέρω έρευνες.

Οι έρευνες αποκάλυψαν ότι το σπήλαιο ανήκει στα υπογενή, σχηματισμένο από υδροθερμικά ρευστά που ανέρχονται προς την επιφάνεια, αντί να σχηματιστεί από το νερό της βροχής που κινείται προς τον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής.

Η σπηλαιογένεση του Μαύρου Βράχου ξεκίνησε πριν από μερικά εκατομμύρια χρόνια και σταμάτησε, όταν το σπήλαιο βρέθηκε ψηλότερα από το υπόγειο νερό λόγω γεωλογικών μεταβολών. Ωστόσο, παρόμοιες διαδικασίες πιθανότατα συνεχίζουν να συμβαίνουν βαθύτερα. Λίγο πριν παύσει η σπηλαιογένεση, σχηματίστηκε η μεταλλική κρούστα μέσα στο σπήλαιο. Οι λεπτομερείς χημικές αναλύσεις και οι αναλύσεις γενετικού υλικού έδειξαν ότι οι συνθήκες κατά τον σχηματισμό του γκαιτίτη ήταν ιδιαίτερες, αποκαλύπτοντας την παρουσία άγνωστων μέχρι τώρα βακτηρίων.

Δημοσίευση της έρευνας σε διεθνές επιστημονικό περιοδικό

Η κρούστα και η ιδιαίτερη πορώδης δομή της, καθώς και οι μικρομεταβολές της γεωχημείας του γκαιτίτη, αποτελούν πιθανές βιο-υπογραφές αυτών των άγνωστων βακτηρίων. Η μελέτη του σπηλαίου του Μαύρου Βράχου διευρύνει τη γνώση για τον τρόπο δημιουργίας των υπογενών σπηλαίων και αποκαλύπτει νέες πληροφορίες για τη βιολογική και γεωλογική ιστορία της περιοχής.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, δημοσιεύτηκαν στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό CATENA και η ομάδα σχεδιάζει να συνεχίσει την έρευνά της, τόσο στην υποβρύχια έκταση του σπηλαίου, όσο και στη μελέτη των άγνωστων οργανισμών.

Μέρος της έρευνας συμπεριλήφθηκε στη διδακτορική διατριβή του Γιώργου Λαζαρίδη, με επιβλέποντα τον Καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας Βασίλη Μέλφο. Σε συνεργασία με τον Δρ. Φυσικής Δημήτρη Μπέσσα από το Ευρωπαϊκό συγκρότημα ακτινοβολίας σύγχροτρον (ESRF) στη Γκρενόμπλ, συγκροτήθηκε μία διεπιστημονική ομάδα για τη μελέτη του σπηλαίου και της ιδιαίτερης απόθεσης του γκαιτίτη.

Στην έρευνα συμμετείχαν επίσης η καθηγήτρια του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ Λαμπρινή Παπαδοπούλου, ο καθηγητής του Τμήματος Γεωλογίας του ΕΚΠΑ Παναγιώτης Βουδούρης, ο διευθυντής του Τομέα Βοτανικής του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ, αν. καθηγητής Σπυρίδων Γκέλης και ο συνεργάτης του και υποψ. διδάκτορας Μάνθος Πάνου.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
*Πηγή φωτογραφιών: ΑΠΘ




Σιδηρόκαστρο: Καταγγελία για βιασμό 14χρονης από τον πατριό της

Σοκ προκαλεί η καταγγελία, που υπέβαλαν στην αστυνομία μια 14χρονη και η μητέρα της, με καταγωγή από τη Βουλγαρία, που διαμένουν στο Σιδηρόκαστρο, υποστηρίζοντας ότι το 14χρονο κορίτσι έπεφτε θύμα βιασμού τα τελευταία επτά χρόνια από τον πατριό της.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, η 14χρονη με την μητέρα της πήγαν στην αστυνομία για να καταγγείλουν περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας κι εκεί το κορίτσι έκανε καταγγελία, ότι έχει πέσει θύμα βιασμού από τον πατριό της.

Με εντολή του εισαγγελέα το κορίτσι θα εξεταστεί από ιατροδικαστή για να εξακριβωθεί, αν υπέστη κακοποίηση και σε ποιο βαθμό, ενώ θα δώσει κατάθεση παρουσία παιδοψυχολόγου.

Την υπόθεση διερευνά η υποδιεύθυνση ασφαλείας Σερρών.




Σιδηρόκαστρο | Αναστέλλεται η λειτουργία των Λουτρών Σιδηροκάστρου

Η δημοτική αρχή Σινικής αποφάσισε την προσωρινή αναστολή της λειτουργίας των Λουτρών Σιδηροκάστρου μέχρι νεοτέρας.

Ο δήμαρχος κ. Γιώργος Τάτσιος ανακοίνωσε την απόφαση αυτή κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Σιντικής. Οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση είναι η έλλειψη σχετικών πιστοποιητικών νόμιμης λειτουργίας των λουτρών, τα οποία, σύμφωνα με τον δήμαρχο, λειτουργούν παράνομα εδώ και καιρό.




Σχεδόν 80oC στο Σιδηρόκαστρο Σερρών «έδειξε» η Γεωθερμική Γεώτρηση της ΕΑΓΜΕ

Σημαντικός ο ρόλος της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (Ε.Α.Γ.Μ.Ε.) στην εθνική πρωτοβουλία έρευνας και αξιοποίησης του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας.

Προς αυτή την κατεύθυνση επιστημονικό και τεχνικό κλιμάκιο της ΕΑΓΜΕ, αποτελούμενο από τους Δρ. Απόστολο Αρβανίτη – Προϊστάμενο Τμήματος Γεωθερμίας και Ιαματικών Φυσικών Πόρων (ΓΕΩΘΕ), Βασίλειο Ζόραπα – Προϊστάμενο Τμήματος Υδρογεωλογίας και Υδρολογίας (ΥΔΡΟΓΕ), Παναγιώτη Βακαλόπουλο – Γεωλόγο Τμήματος ΓΕΩΘΕ και Βασίλειο Μαραμαθά – Εργοδηγό Τμήματος ΥΔΡΟΓΕ, πραγματοποίησε δοκιμαστική άντληση στη γεωθερμική ερευνητική γεώτρηση μεγάλης διαμέτρου Sd17PN στο ΒΑ/κό τμήμα του Γεωθερμικού Πεδίου Σιδηροκάστρου της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών. 

Η γεωθερμική γεώτρηση κατασκευάσθηκε με ίδια μέσα από την ΕΑΓΜΕ, έφτασε στα 153,80m και εντόπισε γεωθερμικό ταμιευτήρα σε βάθος μεγαλύτερο των 98m, με ρευστά θερμοκρασίας 78oC και όχι ιδιαίτερα επιβαρυμένα σε άλατα. 

Η μικρή δε πτώση στάθμης και η σταθεροποίησή της σε σύντομο χρονικό διάστημα, σε συνδυασμό με την ταχύτατη επαναφοράς στάθμης, αποδεικνύουν το σημαντικό δυναμικό του γεωθερμικού ταμιευτήρα στη θέση της συγκεκριμένης γεώτρησης, με παροχές που ξεπερνούν τα 120 m3/h.

Η υψηλή θερμοκρασία του γεωθερμικού ρευστού (78oC), που αποτελεί τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα καταγεγραμμένη θερμοκρασία νερού σε γεωθερμικά πεδία χαμηλής ενθαλπίας του Νομού Σερρών, σε συνδυασμό με το πολύ μεγάλο δυναμικό του γεωθερμικού ταμιευτήρα και τα γεωλογικά χαρακτηριστικά, ενισχύουν την άποψη της τροφοδοσίας του πεδίου Σιδηροκάστρου από τη συγκεκριμένη  περιοχή. Απομένει να αποσαφηνισθεί ο τρόπος τροφοδοσίας του πεδίου, που εκτείνεται ΔΝΔ/κά της συγκεκριμένης γεώτρησης, γεγονός που θα συντελέσει στην ορθολογική και βιώσιμη διαχείρισή του. 

Τα πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα της πραγματοποιθείσας δοκιμαστικής άντλησης ενίσχυσαν το ενδιαφέρον αξιοποίησης του γεωθερμικού δυναμικού γενικότερα στο Νομό Σερρών και αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης και περαιτέρω αξιοποίησης στις συναντήσεις που πραγματοποίησε το κλιμάκιο της ΕΑΓΜΕ με φορείς και υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Οι εργασίες ανόρυξης και δοκιμαστικής άντλησης της γεωθερμικής ερευνητικής γεώτρησης μεγάλης διαμέτρου πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Υποέργου «ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΕΩΘΕΡΜΙΑΣ – GEOTHERM» της Πράξης: «Μελέτες και έρευνες στήριξης του ενεργειακού τομέα της βιομηχανίας και της επιχειρηματικότητας – ΟΠΥΓΕΚ», που εκτελείται από το Τμήμα ΓΕΩΘΕ της ΕΑΓΜΕ και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία» – ΕΠΑνΕΚ.




Σέρρες: Το «Μακάριο της Παναγίας» στο Σιδηρόκαστρο – Εικόνες από το έθιμο

Το «Μακάριο της Παναγίας» αναβίωσε και φέτος στις Σέρρες

Πιστοί κάθε ηλικίας έσπευσαν στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής, στο Σιδηρόκαστρο…

Το «Μακάριο της Παναγίας», ένα έθιμο που χάνεται στα βάθη των αιώνων και το τηρούσαν με θρησκευτική ευλάβεια οι Έλληνες του Πόντου και της Μικράς Ασίας, αναβίωσε και φέτος ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής, στο Σιδηρόκαστρο Σερρών, με τη φροντίδα του εφημερίου του ναού πατέρα Παύλου Παπαδόπουλου.

Το «Μακάριο της Παναγίας» είναι ένα είδος παραδοσιακού φαγητού, που προσφέρεται σε όλους τους πιστούς αμέσως μετά τη Θεία Λειτουργία ανήμερα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Στην αρχική του μορφή περιείχε σπασμένο σιτάρι και μοσχάρι ή κοτόπουλο που σιγοβράζονταν όλη τη νύχτα.

Στη νέα του εκδοχή το παραδοσιακό αυτό γεύμα παρασκευάζεται από μοσχάρι, χοιρινό και πατάτες που μαγειρεύονται όλα μαζί και προσφέρονται σε μερίδες στους πιστούς.

«Φέτος δόθηκαν περισσότερες από 450 μερίδες που προετοίμασαν με πολλή φροντίδα και αγάπη οι εθελοντές μας, μικροί και μεγάλοι και πολλές κυρίες του Σιδηροκάστρου. Η προετοιμασία ξεκίνησε την παραμονή της μεγάλης γιορτής και συνεχίστηκε το ξημέρωμα του Δεκαπενταύγουστου οπότε και άναψαν οι φωτιές στα καζάνια στον περίβολο της εκκλησίας για να ολοκληρωθεί το μαγείρεμα. Λίγο πριν την απόλυση της Θείας Λειτουργίας ευλογούμε το φαγητό και αμέσως μετά το διανέμουμε σε όλους τους πιστούς», δήλωσε ο π. Παύλος στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.

«Φέτος δόθηκαν περισσότερες από 450 μερίδες που προετοίμασαν με πολλή φροντίδα και αγάπη οι εθελοντές μας, μικροί και μεγάλοι και πολλές κυρίες του Σιδηροκάστρου. Η προετοιμασία ξεκίνησε την παραμονή της μεγάλης γιορτής και συνεχίστηκε το ξημέρωμα του Δεκαπενταύγουστου οπότε και άναψαν οι φωτιές στα καζάνια στον περίβολο της εκκλησίας για να ολοκληρωθεί το μαγείρεμα. Λίγο πριν την απόλυση της Θείας Λειτουργίας ευλογούμε το φαγητό και αμέσως μετά το διανέμουμε σε όλους τους πιστούς», δήλωσε ο π. Παύλος στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.

«Με την ευλογία και την προτροπή του Σεβασμιότατου ποιμενάρχου μας, μητροπολίτη Σιδηροκάστρου κ. Μακάριου είναι η ένατη χρονιά που αναβιώνουμε το έθιμο. Θέλουμε να συνεχίσουμε να το κρατάμε ζωντανό γιατί μέσα από αυτό κρατούνται ζωντανές οι παραδόσεις των προγόνων μας που ήρθαν διωγμένοι από τον Πόντο και την Μικρά Ασία και όταν εγκαταστάθηκαν σε αυτή τη νέα πατρίδα, εδώ ψηλά στο Σιδηρόκαστρο, κοντά στα σύνορα, βρήκαν μια ζεστή αγκαλιά», πρόσθεσε.

Οι φωτιές για την παρασκευή του γεύματος που προσφέρθηκε σε όλους τους πιστούς που παρακολούθησαν τη Θεία Λειτουργία του Δεκαπενταύγουστου άναψαν στις πέντε τα ξημερώματα. ‘Άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, ακόμα και παιδιά, προσέφεραν τη βοήθειά τους. Με πολύ μεράκι και αγάπη κατάφεραν να ετοιμάσουν το παραδοσιακό αυτό γεύμα. Μεγάλα τραπέζια στήθηκαν έξω από τον γραφικό ναό της Αγίας Παρασκευής που βρίσκεται στην είσοδο του Σιδηροκάστρου.

Οι πιστοί κάθισαν κάτω από τα δέντρα, στον μικρό ελαιώνα που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην εκκλησία για να απολαύσουν το παραδοσιακό αυτό φαγητό. Ήταν μια ευκαιρία οι παλαιότεροι να μιλήσουν στους νεότερους για τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις των προγόνων τους.

newsit.gr

 




«Έπεσε η αυλαία» του Βαλκανικού Πρωταθλήματος Πάλης

Με επιτυχία στέφθηκε η διοργάνωση του Βαλκανικού Πρωταθλήματος U15-U17 Ελληνορωμαϊκής, Ελευθέρας και Γυναικείας Πάλης που διεξήχθη στον Δήμο Σιντικής, την Κυριακή 7 Μαϊου. 

Περίπου 600 αθλήτριες και αθλητές από δέκα χώρες των Βαλκανίων μαζί με τους προπονητές, συνοδούς και γονείς τους έδωσαν το παρών στο Σιδηρόκαστρο, το οποίο φιλοξένησε μία από τις μεγαλύτερες φετινές αθλητικές διοργανώσεις.

Ανάμεσα στους συμμετέχοντες και η ελληνική αποστολή, στην οποία συμμετείχαν και αθλήτριες και αθλητές του Νομού Σερρών, η οποία κατέκτησε πολλά μετάλλια και ταυτόχρονα τη 2 η θέση στην ελληνορωμαϊκή, την 4 η στην ελευθέρα και την 2 η στις γυναίκες U17.

«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που τόσο ο Αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Πάλης, όσο και οι συμμετέχοντες έφυγαν ικανοποιημένοι από τη φιλοξενία που τους προσέφεραν ο Δήμος και οι δημότες μας. Για τέσσερις ημέρες η καρδιά της πάλης χτυπούσε στον Δήμο μας, ο οποίος απέδειξε ότι και θέλει και μπορεί να φιλοξενεί μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, οι οποίες διαφημίζουν τον Δήμο μας εντός και εκτός συνόρων, προσελκύουν τουρίστες και ταυτόχρονα ενισχύουν την τοπική οικονομία. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους, που με την προσπάθειά τους συνετέλεσαν στην επιτυχία των αγώνων» δήλωσε ο Δήμαρχος Σιντικής Φώτης Δομουχτσίδης.

«Η Ελληνική Ομοσπονδία Πάλης και εγώ προσωπικά νιώθουμε δικαιωμένοι για την απόφασή μας να διοργανωθεί στον Δήμο Σιντικής και το Σιδηρόκαστρο το Βαλκανικό Πρωτάθλημα Πάλης. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Δήμο Σιντικής και τον Δήμαρχο Φώτη Δομουχτσίδη για την απόλυτη στήριξη που προσέφεραν, η οποία ήταν καθοριστικής σημασίας για τη διοργάνωση των αγώνων, την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών και τον Αντιπεριφερειάρχη Παναγιώτη Σπυρόπουλο, τον Παλαιστικό Όμιλο Κερκίνης, όπως επίσης το προσωπικό που εργάστηκε για την άψογη φιλοξενία της ελληνικής αποστολής», σημείωσε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πάλης Στέργιος Λεωνάκης.

Ο Δήμος Σιντικής επιθυμεί να ευχαριστήσει την Ελληνική Ομοσπονδία Πάλης και τον Πρόεδρο της Στέργιο Λεωνάκη, την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών και τον Αντιπεριφερειάρχη Σερρών Παναγιώτη Σπυρόπουλο, αλλά και τον Παλαιστικό Όμιλο Κερκίνης και τον Προπονητή του – Αντιδήμαρχο Σιντικής Λεωνίδα Λεωνάκη. Επίσης, τους Αντιδημάρχους, που στήριξαν την όλη προσπάθεια, τον Πρόεδρο της ΑΠΟΔΡΑΣΙ, τους υπαλλήλους που εργάστηκαν όλο αυτό το διάστημα, αλλά και όλους όσοι βοήθησαν στη διεξαγωγή των αγώνων.




Όλα είναι πανέτοιμα για το Βαλκανικό Πρωτάθλημα Πάλης U17 και U15

Στο Σιδηρόκαστρο θα πραγματοποηθεί το Βαλκανικό Πρωτάθλημα Πάλης για τις κατηγορίες U17 και U15.

Η Ελλάδα έχει γίνει το επίκεντρο των Βαλκανίων και το ερχόμενο τριήμερο στο Κλειστό Γυμναστήριο Σιδηροκάστρου θα παλέψουν οι καλύτεροι αθλητές. Το παρών θα δώσουν περισσότεροι από 540 αθλητές από δέκα διαφορετικές χώρες (Ελλάδα, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία, Τουρκία, Κόσοβο, Κροατία, Μολδαβία, Σερβία, Ρουμανία).

Οι Έλληνες παλαιστές εκτός από τα μετάλλια, έχουν ως στόχο να συλλέξουν εμπειρίες. Η αρχή έγινε με την κλήρωση της διοργάνωσης, όπου υπάρχουν 158 ελληνικές συμμετοχές τόσο στην Ελληνορωμαϊκή, όσο στην ελευθέρα, αλλά και στην γυναικεία πάλη. Πρόκειται για αθλητές και αθλήτριες που θα αποτελέσουν το αύριο της Ελληνικής πάλης και θα στελεχώσουν τις Εθνικές ομάδες τα επόμενα χρόνια, ενώ στη συγκεκριμένη διοργάνωση στοχεύουν σε αρκετά μετάλλια και διακρίσεις.

Οι αγώνες θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 5 Μαΐου στις 11:00, ενώ η ζύγιση και η ιατρική εξέταση θα γίνει δύο ώρες νωρίτερα. Όλη η δράση θα μεταδοθεί σε live streaming.




Ψήφισμα για την παραχώρηση της ΛΑΦ Σιδηρόκαστρου

Ψήφισμα Δημοτικού Συμβουλίου Σιντικής, εκδόθηκε σήμερα 27 Απρίλιου 2023 που αφορά το κτίριο της πρώην Λέσχης Αξιωματικών Φρουράς Σιδηρόκαστρου.

Έχει οικοδομηθεί στη γη που ανήκει σε όλους και όλες τους Σιδηροκαστρινούς δημότες και δημότισσες και στην έδρα του Δήμου Σιντικής, που δεν έχει ένα δικό του Πολιτιστικό Κέντρο – Πολυχώρο Εκδηλώσεων.
Η χρήση και η κατοχή του ιστορικά διεκδικείται από τον παλαιό Δήμο Σιδηροκάστρου και σύγχρονο Δήμο Σιντικής συνεχώς από το 2005 και από τρεις Δημάρχους, γιατί θα πρόσφερε στέγη στο μουσειακό υλικό των Πολιτιστικών Συλλόγων της πόλης, αίθουσα εκδηλώσεων – διαλέξεων από ανθρώπους της Τέχνης, της Επιστήμης και της Διανόησης, αιτία συγκέντρωσης και έκθεσης στο κοινό όλων των σημαντικών αρχαιολογικών συλλογών που έχουν κατά καιρούς ανασκαφεί και ανακαλυφθεί στην περιοχή και όλου του πολεμικού υλικού που συγκεντρώθηκε από την Ιστορική Μάχη των Οχυρών.
Ως εκ τούτου να αποτελέσει κοιτίδα μορφωτικών δραστηριοτήτων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες κι έναν μοχλό πολιτιστικής και οικονομικής –τουριστικής ανάπτυξης για τη φτωχή, ακριτική μας περιοχή που δοκιμάζεται από την υπογεννητικότητα, τη μετανάστευση, την απόσταση από τα εξελιγμένα αστικά κέντρα .
Το κτίριο αυτό με αιφνίδια απόφαση του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, χωρίς διάλογο με την τοπική κοινωνία, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες της, παραχωρείται δωρεάν στην Ιερά Μητρόπολη Σιδηροκάστρου με αναίτια κατάργηση των όρων ενοικίασης που σε όλο το προηγούμενο διάστημα Σιδηρόκαστρο, 27.04.2023 προβάλλονταν από το ΤΕΘΑ προς τον Δήμο Σιντικής, δυσχεραίνοντας και εμποδίζοντας την απόκτηση του.
Ως μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, με την υποχρέωση να υπηρετούμε την ανάπτυξη και τα συμφέροντα του συνόλου της τοπικής κοινωνίας αιτούμαστε την ανάκληση αυτής της απόφασης του ΤΕΘΑ και τη δωρεάν παραχώρησή της ιδιοκτησίας του κτιρίου της ΛΑΦ Σιδηροκάστρου στον Δήμο Σιντικής προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλες οι ζωτικές ανάγκες που προαναφέραμε. Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με την Ιερά Μητρόπολη Σιδηροκάστρου για την υλοποίηση των ΚΟΙΝΩΝ στόχων μας δημιουργίας Μουσείων, για το καλό όλου του λαού του Σιδηροκάστρου. Αυτό το κτίριο της ΛΑΦ πρέπει να αποτελέσει ορόσημο συνεργασίας και σύμπνοιας Δήμου Σιντικής και Ι. Μ. Σιδηροκάστρου με την αιγίδα του Δήμου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ και όχι να μας χωρίζει.
Θεωρούμε ότι με αυτή την επανορθωτική απόφαση αποκαθίσταται η
δικαιοσύνη και προάγονται τα συμφέροντα όλου του λαού της Σιντικής.