Ισραήλ: Ένας χρόνος από την σφαγή της Χαμάς

Όταν τα ξημερώματα της 7ης Οκτωβρίου, πριν από ακριβώς έναν χρόνο, οι ταξιαρχίες Κασάμ αλλά και Παλαιστίνιοι πολίτες κατά χιλιάδες εισέβαλλαν στα εδάφη του Ισραήλ κανένας δεν μπορούσε να συνειδητοποιήσει αυτά που διαδραματίζονταν.

Μία από τις ισχυρότερες χώρες στον κόσμο, μία από τις χώρες με τις πλέον ικανές μυστικές υπηρεσίες και η χώρα με τα πιο εξελιγμένα συστήματα παρακολούθησης του πλανήτη – μαζί τις ΗΠΑ είχε βρεθεί έρμαιο των τρομοκρατικών διαθέσεων της Χαμάς. Το τίμημα για το Ισραήλ βαρύ: περισσότεροι από 1000 άμαχοι νεκροί, περισσότεροι από 300 στα χέρια της Χαμάς μεταφέρθηκαν όμηροι εντός της Γάζας και τρόμος παντού.

Μέσα σε έναν χρόνο από το «Μαύρο Σάββατο» το Ισραήλ κηρύξει τον πόλεμο σε όλους όσοι βρέθηκαν μπροστά ή πίσω από το σχέδιο της καταστροφής του. Από τις 8 Οκτωβρίου του 2023 μέχρι και σήμερα οι δυνάμεις της χώρας έχουν διαλύσει κυριολεκτικά τη Λωρίδα της Γάζας.




ΟΗΕ: Εγκρίθηκε το ψήφισμα για τη σφαγή της Σρεμπρένιτσα

Τα Ηνωμένα Έθνη ενέκριναν την Πέμπτη ψήφισμα για την καθιέρωση ετήσιας ημέρας μνήμης της γενοκτονίας περισσότερων από 8.000 μουσουλμάνων της Βοσνίας το 1995 από τους Σέρβους, κίνηση στην οποία αντιτίθενται σθεναρά οι τελευταίοι, φοβούμενοι ότι θα στιγματιστούν ως “γενοκτόνοι”.

Εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών η διακήρυξη που κατέθεσαν η Γερμανία και η Ρουάντα για να ανακηρυχτεί η 11η Ιουλίου παγκόσμια ημέρα μνήμης της γενοκτονίας στη Σρεμπρένιτσα, παρά τις έντονες αντιδράσεις στην Σερβία, το Μαυροβούνιο και την Σερβική Δημοκρατία της Βοσνίας (Republika Srpska).

Η ψηφοφορία στη Γενική Συνέλευση των 193 μελών ήταν 84-19 με 68 κράτη να απέχουν, μεταξύ αυτών η Ελλάδα και η Κύπρος, γεγονός που αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες πολλών χωρών σχετικά με το αντίκτυπο της ψηφοφορίας στις προσπάθειες συμφιλίωσης στη βαθιά διαιρεμένη Βοσνία.

Το ψήφισμα ορίζει την 11η Ιουλίου ως “Διεθνή Ημέρα Προβληματισμού και Μνήμης για τη Γενοκτονία της Σρεμπρένιτσα το 1995“, η οποία θα γιορτάζεται κάθε χρόνο, αρχής γενομένης από τον Ιούλιο 2024.

Ο Σερβοβόσνιος ηγέτης Μίλοραντ Ντόντικ

Ο Σερβοβόσνιος ηγέτης Μίλοραντ Ντόντικ 2024 ARMIN DURGUT/AP PHOTO

Στις 11 Ιουλίου 1995, οι Σέρβοι της Βοσνίας κατέλαβαν μια προστατευόμενη από τον ΟΗΕ ασφαλή περιοχή στη Σρεμπρένιτσα. Χώρισαν τουλάχιστον 8.000 μουσουλμάνους Βόσνιους άνδρες και αγόρια από τις συζύγους, τις μητέρες και τις αδελφές τους και τους έσφαξαν. Όσοι προσπάθησαν να διαφύγουν κυνηγήθηκαν μέσα στα δάση και στα βουνά γύρω από την πόλη.

Οι δολοφονίες της Σρεμπρένιτσα αποτέλεσαν την αιματηρή κορύφωση του πολέμου της Βοσνίας το 1992-95, ο οποίος ήρθε μετά τη διάσπαση της τότε Γιουγκοσλαβίας και απελευθέρωσε εθνικιστικά πάθη και εδαφικές φιλοδοξίες που έφεραν τους Σέρβους της Βοσνίας αντιμέτωπους με τους δύο άλλους κύριους εθνικούς πληθυσμούς της χώρας, τους Κροάτες και τους μουσουλμάνους Βόσνιους.

Η Mejra Djogaz, μέλος της οργάνωσης Μητέρες της Σρεμπρένιτσα

Mejra Djogaz, member of the association Mothers of Srebrenica, watches the United Nations General Assembly session where voting on a draft resolution declaring July 11 the International Day of Reflection and Commemoration of the 1995 genocide in Srebrenica takes place in Potocari, Bosnia, Thursday, May 23, 2024. () 2024 ARMIN DURGUT/AP PHOTO

Τόσο η Σερβία όσο και οι Σέρβοι της Βοσνίας έχουν αρνηθεί ότι η γενοκτονία συνέβη στη Σρεμπρένιτσα, αν και αυτό έχει διαπιστωθεί από δύο δικαστήρια του ΟΗΕ.

Πριν από την ψηφοφορία, ο Βούτσιτς κάλεσε τα μέλη του ΟΗΕ να ψηφίσουν “όχι”, χαρακτηρίζοντας το ψήφισμα “εξαιρετικά πολιτικοποιημένο”. Προειδοποίησε ότι θα ανοίξει “το κουτί της Πανδώρας“, ότι θα “ανοίξει μόνο παλιές πληγές” και θα δημιουργήσει “πλήρες πολιτικό χάος” όχι μόνο στην περιοχή αλλά και στην αίθουσα της Γενικής Συνέλευσης.

Ο Βούτσιτς επιτέθηκε επίσης έντονα στη Γερμανία για την προσπάθειά της να δώσει “ηθικά μαθήματα” στη διεθνή κοινότητα και στη Σερβία, σημειώνοντας ότι οι Σέρβοι ήταν μεταξύ των “πολύ σπάνιων” αντιναζιστών στη νοτιοανατολική Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και ότι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο Σέρβοι σκοτώθηκαν.

Μέλη της οργάνωσης Μητέρες της Σρεμπρένιτσα

Μέλη της οργάνωσης Μητέρες της Σρεμπρένιτσα 2024 ARMIN DURGUT/AP PHOTO

Ο Ντόντικ, ο οποίος είναι πρόεδρος της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας, του σερβικού τμήματος της Βοσνίας που περιλαμβάνει περίπου το ήμισυ της επικράτειάς της, δήλωσε την Τετάρτη στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X ότι το ψήφισμα του ΟΗΕ επιβάλλεται στη χώρα από υποστηρικτές των μουσουλμάνων Βόσνιων και ότι θα διασπάσει τη χώρα. Πρότεινε ότι η κυβέρνησή του θα αποσχιστεί από τη Βοσνία εάν το ψήφισμα περάσει.

Ο Ντόντικ έχει εκτοξεύσει αρκετές τέτοιες απειλές στο παρελθόν, προκειμένου να αποσχιστούν τα εδάφη που ελέγχονται από τους Σέρβους από τη Βοσνία και να ενωθούν με τη γειτονική Σερβία. Ο ίδιος και ορισμένοι άλλοι αξιωματούχοι των Σέρβων της Βοσνίας βρίσκονται υπό αμερικανικές και βρετανικές κυρώσεις, εν μέρει επειδή έθεσαν σε κίνδυνο ένα αμερικανικό ειρηνευτικό σχέδιο που τερμάτισε τον πόλεμο στη Βοσνία.

news247.gr




Αυξημένες κατά 50% αποζημιώσεις για ζώα που υποδεικνύονται προς σφαγή ζητούν οι κτηνοτρόφοι ΑΜΘ

Η ανακοίνωση των κτηνοτρόφων της Περιφέρειας ΑΜΘ :

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή, για να σας επισημάνουμε την ανάγκη άμεσης αναπροσαρμογή της αξίας αποζημίωσης των ζώων, τα οποία ο κτηνοτρόφος υποχρεώνεται να οδηγήσει προς σφαγή ή καταστροφή, μετά από απόφαση της κτηνιατρικής υπηρεσίας.

Η λήψη σχετικών αποφάσεων για τη λήψη μέτρων εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου, που φτάνουν μέχρι και την παραπάνω διαδικασία, είναι πολύ σημαντική για την κτηνοτροφία, αφού προστατεύει το υγιές ζωικό κεφάλαιο της πατρίδας μας από απώλειες λόγω ζωονόσων, αλλά και τους  πολίτες  καταναλωτές από τη μετάδοση ζωοανθρωπονόσων.

Ταυτόχρονα αυτές οι αποζημιώσεις θα πρέπει να είναι οικονομικά δίκαιες και να καταβάλλονται το συντομότερο δυνατό. 

Οι αξίες των ζώων που περιλαμβάνει η σχετική ΚΥΑ, η οποία εκδίδεται κάθε χρόνο, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική εμπορική τους αξία, με αποτέλεσμα η οικονομική ζημιά που υφίσταται ο εκάστοτε κτηνοτρόφος, από τη μερική ή ολική υποχρεωτική απώλεια του ζωικού του κεφαλαίου, να μετατρέπεται σε μη αναστρέψιμη.

Η σημερινή χαμηλή αξία αποζημίωσης, κάνει αδύνατη την ισάξια αντικατάσταση και αποκατάσταση του ζωικού κεφαλαίου.

Η τεράστια αύξηση του κόστους εκτροφής και η αύξηση της αξίας του κρέατος, κάνουν υποχρεωτική την αύξηση αποζημίωσης των ζώων.

Δε συζητάμε φυσικά για την απώλεια εισοδήματος των κτηνοτρόφων από τα μέτρα εξυγίανσης, γιατί είμαστε ρεαλιστές και ζούμε στην Ελλάδα!

Για να συνεχιστεί όμως η αρμονική συνεργασία, με τις αποδεκατισμένες από επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό κτηνιατρικές υπηρεσίες, πρέπει να προχωρήσετε άμεσα και με αναδρομική ισχύ σε συμπληρωματική ΚΥΑ, με νέες αυξημένες κατά 50% τουλάχιστον αποζημιώσεις.

Θεωρούμε απίθανη την περίπτωση να μην αντιληφθείτε εσείς, οι σύμβουλοί σας και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΑΑΤ, το μέγεθος της οικονομικής ζημιάς που προκαλείται τα τελευταία χρόνια στην κτηνοτροφία της πατρίδας μας, από την έλλειψη επικαιροποίησης των αποζημιώσεων στα οικονομικά δεδομένα της εποχής.

Αν όμως η παραπάνω απίθανη περίπτωση ισχύει, θα σας υπενθυμίσουμε τη γνωστή  ξενόφερτη έκφραση που χρησιμοποιούμε συχνά στα χωριά μας, ”NO MONEY, NO HONEY” κ. Υπουργέ και ο νοών, νοείτω. 

 

Με εκτίμηση

ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΜ-Θ

 

Πίνακας Αποδεκτών 

Γενική Διεύθυνση Βιώσιμης Ζωικής Παραγωγής ΥΠΑΑΤ

Περιφερειάρχης  ΑΜ-Θ κ. Χ. Μέτιος 

Βουλευτές ΑΜΘ 

ΜΜΕ




Η επόμενη μέρα μετά τη «σφαγή» στην Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ | Δύο βουλευτές λιγότεροι και νέο κόμμα στα σκαριά από τον Τσακαλώτο

Μια εσωκομματική τάση και δύο βουλευτές έχασε ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κατά τη διάρκεια της θυελλώδους συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής που διεξήχθη το Σαββατοκύριακο και οδήγησε στη διάσπαση, την οποία πολλοί ανέμεναν από την πρώτη ημέρα που εξελέγη πρόεδρος ο Στέφανος Κασσελάκης. Την ίδια ώρα οι αποχωρήσαντες αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο νέου πολιτικού σχηματισμού αριστερότερα του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η Έφη Αχτσιόγλου με τη δική της ομάδα (την επονομαζόμενη 6+6) μένει… μέχρι να φύγει.

Από τους 47 στους 45 βουλευτές.

Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Καταρχάς από σήμερα το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα έχει 45 βουλευτές, ήτοι δύο λιγότερους, καθώς ο Ευκλείδης Τσακαλώτος και η Πέτη Πέρκα αναμένεται να στείλουν στον Πρόεδρο της Βουλής επιστολή με την οποία θα δηλώνουν ότι ανεξαρτητοποιούνται από την Κοινοβουλευτική Ομάδα. Συνεπώς στον Β1 Βόρειο Τομέα Αττικής, όπου εκλέγεται ο πρώην υπουργός Οικονομικών η αξιωματική αντιπολίτευση μένει πλέον με έναν βουλευτή, την Αθηνά Λινού ενώ στον νομό Φλώρινας που εκλέγεται η κα Πέρκα ο ΣΥΡΙΖΑ μένει χωρίς εκπροσώπηση. Εκτός από τα δύο προαναφερθέντα πρόσωπα, αποχωρούν από το κόμμα και τα άλλα 44 μέλη της εσωκομματικής τάσης «Ομπρέλα» που ήταν μέχρι χθες το μεσημέρι μέλη της Κεντρικής Επιτροπής, όπου σε κείμενό τους αναφέρουν χαρακτηριστικά πως «όσες και όσοι ελπίζουν και επιδιώκουν εδώ και χρόνια το τέλος της Αριστεράς δηλώνουμε πως δεν θα ξεμπερδέψετε τόσο εύκολα μαζί της.

«Ο Κασσελάκης μας οδηγεί σε μια δεξιά νεοφιλελεύθερη ρότα»

Μάλιστα τα συνολικά 46 μέλη που αποχώρησαν κατηγορούν ευθέως τον κ. Κασσελάκη πως λειτουργώντας ως απόλυτος «ηγεμόνας», έχει οδηγήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε μια δεξιά νεοφιλελεύθερη ρότα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, «Τα μηνύματα ήταν πολλά. Ήταν η ομιλία του Στ. Κασσελάκη στον ΣΕΒ, που αναφέρθηκε στην ανάγκη συνεργασίας του κεφαλαίου με την εργασία, αναφορά που στην ουσία έβαλε τη σφραγίδα της βίαιης στροφής σε δεξιά και νεοφιλελεύθερα μονοπάτια και οδηγεί σε ρήξη με τον κόσμο της εργασίας. Ήταν το φως που… κέρδισε το σκοτάδι. Η ανατριχιαστικά «ουδέτερη» ανακοίνωση για το Ισραήλ και την Παλαιστίνη. Η πλήρης απουσία της ηγετικής ομάδας από τις κινητοποιήσεις για την Γάζα. Η «συγγνώμη» της Θεοδώρας Τζάκρη για όσα η αριστερά έπραξε το 2011 – 2015. Η αντικατάσταση της ριζοσπαστικής με την… πατριωτική Αριστερά. Η αυταρχική άνωθεν εντολή διαγραφής τεσσάρων ιστορικών στελεχών, ανάμεσά τους δύο πρώην γραμματείς του κόμματος. Το αρχηγικό και δεσποτικό διάταγμα «όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου, θα είναι εκτός ψηφοδελτίων». Το τοξικό κλίμα, ο νεοαυριανισμός και ο δεξιόστροφος λαϊκισμός, οι κραυγές και ο φανατισμός, το μίσος για το 3% και την ιστορική πορεία της Αριστεράς, που έβαλαν τη σφραγίδα τους στη δημόσια συζήτηση. Ήταν η αδιαμεσολάβητη σχέση του «αρχηγού» με το λαό και η επί της ουσίας κατάργηση των Οργανώσεων Μελών. Η αντικατάσταση της πολιτικής με την επικοινωνία και τον τακτικισμό. Ήταν και είναι η διαρκής αποδόμηση της αριστερής, οικολογικής και ριζοσπαστικής ταυτότητας του κόμματος στο όνομα της στροφής προς το κέντρο». Κι όλα αυτά, όπως αναφέρουν, την ώρα που οι δημοσκοπικές έρευνες, φέρνουν το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ σε απόσταση αναπνοής από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Με το ένα πόδι εκτός κόμματος και η Έφη Αχτσιόγλου

Την ίδια ώρα με το ένα πόδι εκτός κόμματος είναι και η Έφη Αχτσιόγλου, η βασική αντίπαλος του κ. Κασσελάκης στις εσωκομματικές εκλογές για την αρχηγία του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την κατάθεση κειμένου στο οποίο επίσης κατηγορείται ο κ. Κασσελάκης για ακροδεξιές μεθόδους. Η πρώην υπουργός Εργασίας και άλλα 10 στελέχη και βουλευτές υπογραμμίζουν πως ο αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης «δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει αντιδραστικά σχήματα από τη φαρέτρα της alt right και του εγχώριου «αντι-ΣΥΡΙΖΑ» μετώπου: τα κόμματα είναι άρρωστοι οργανισμοί, η αριστερά είναι το άθροισμα των ελίτ και των αποσπασμένων από την πραγματικότητα, ο Ηγέτης είναι ο μόνος που μπορεί να ακούσει τον λαό. Κι αυτό ενώ απευθυνόταν σε ανθρώπους πολλάκις εκλεγμένους από τους συμπολίτες μας σε πολλά επίπεδα». Και προσθέτουν με νόημα: «Ο Στ. Κασσελάκης επέλεξε συνειδητά αντί για το δρόμο της σύνθεσης, το δρόμο της κατασκευής του «εσωτερικού εχθρού». Είναι μια αδιέξοδη επιλογή που ευτελίζει την Πολιτική, τη Δημοκρατία και την Αριστερά». Τη θέση αυτή υποστηρίζουν εκτός από την κα Αχτσιόγλου, οι Σία Αναγνωστοπούλου, Νάσος Ηλιόπουλος, Κωστής Καρπόζηλος, Δανάη Κολτσίδα, Νίκος Μπίστης, Μιχάλης Σαμπατακάκης, Δημήτρης Τζανακόπουλος, Μερόπη Τζούφη, Θεανώ Φωτίου και Αλέξης Χαρίτσης.

Παραμένει επί του παρόντος το «Δίκτυο» του Τεμπονέρα

Στην παρούσα φάση εντός ΣΥΡΙΖΑ πάντως παραμένει και το «Δίκτυο» του Διονύση Τεμπονέρα, αν και ήταν η μια από τις ομάδες που αποχώρησε το Σάββατο από την αίθουσα του ξενοδοχείου που διεξαγόταν η Κεντρική Επιτροπή, μαζί με αυτές του Τσακαλώτου και της Αχτσιόγλου, αφού είχαν ζητήσει να αποσύρει ο πρόεδρος τα περί δημοψηφίσματος για διαγραφές των 4 στελεχών από τη βάση του κόμματος (σ.σ. δηλαδή των Νίκου Φίλη, Δημήτρη Βίτσα, Πάνου Σκουρλέτη και Στέφανου Τζουμάκα, αν και οι δύο τελευταίοι ήδη αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ). Ο κ. Τεμπονέρας εκτιμά ότι στην πορεία προς το Συνέδριο υπάρχει ο χρόνος για να τεθούν όλα τα ζητήματα που ταλανίζουν το εσωτερικό του κόμματος, διαμορφώνοντας ένα νέο πλάνο προς τις ευρωεκλογές του 2024. Ο ίδιος όμως προϊδέασε παράλληλα πως θα ασκεί σκληρή και διαρκή κριτική όποτε το κρίνει απαραίτητο.

Προς την έξοδο ο Δραγασάκης

Εμφανώς απογοητευμένος με όσα συμβαίνουν, το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς Γιάννης Δραγασάκης από την πλευρά του, κινείται κι αυτός προς την έξοδο. Όπως έγραψε χθες αργά το βράδυ στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, «δεν ξέρω τι περιθώρια υπάρχουν για να μείνει ο ΣΥΡΙΖΑ στην Αριστερά». Όπως δηλώνει, «πριν λίγες ημέρες απηύθυνα, θεσμικά, στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ επιστολή με συγκεκριμένες προτάσεις για μια ενωτική διέξοδο από την κρίση του κόμματος. Ο Στέφανος Κασσελάκης επέλεξε να μην απαντήσει ποτέ στη επιστολή μου. Ούτε αυτή έφτασε, θεσμικά, στα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας και της Κεντρικής Επιτροπής, όπως είχα ζητήσει από τη γραμματεία του κόμματος. Πρόκειται για νέα αντιδημοκρατικά ήθη και αλαζονικές συμπεριφορές που με κάνουν να πιστεύω ότι ο νέος πρόεδρος έχει κάνει τις επιλογές του κι αυτές είναι βαθιά διχαστικές και τραυματικές. Εξελέγη τυπικά δημοκρατικά, αλλά πορεύεται ουσιαστικά αντιδημοκρατικά. Η ομιλία του στην Κεντρική Επιτροπή αποτελεί προσβολή όχι μόνο για τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά για κάθε δημοκρατικό πολίτη, καθώς φαίνεται να αγνοεί βασικές αρχές της δημοκρατίας και του νομικού πολιτισμού. Η αποχώρηση μου από τη συνεδρίαση της Κ.Ε., μαζί με πολλά άλλα μέλη, ήταν επιβεβλημένη πράξη αξιοπρέπειας. Δεν ξέρω πόσα περιθώρια υπάρχουν ακόμη, ώστε να παραμείνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κόμμα της Αριστεράς. Εκείνο πάντως που έγινε σαφές το διήμερο αυτό είναι ότι η «νέα ελπίδα» που με αγωνία επιζητούν η κοινωνία και η χώρα μπορεί να αναγεννηθεί μόνο μέσα από την ανασύνταξη και ανασύνθεση του ευρύτερου αριστερού & προοδευτικού χώρου. Στη φάση που είμαστε, αυτό απαιτεί αυτενέργεια, συλλογικές πρωτοβουλίες και συντονισμένες δράσεις μέσα κι έξω από τον ΣΥΡΙΖΑ και κυρίως μέσα στην κοινωνία».

Κασσελάκης: Πήρε πίσω το δημοψήφισμα, ξεμπέρδεψε με τα σημαντικότερα εσωκομματικά «βαρίδια»

Κατόπιν όλων αυτών ο ίδιος ο πρόεδρος Στέφανος Κασσελάκης, απέσυρε τα περί δημοψηφίσματος, επικαλούμενος την αποχώρηση των (2 εκ των 4) προς διαγραφή στελεχών, μαζί με την Ομάδα της «Ομπρέλας». Απευθυνόμενος δε στους προεδρικούς (αυτούς δηλαδή που βρίσκονταν στον στενό πυρήνα του Αλέξη Τσίπρα, όπως είναι π.χ. ο Αλέκος Φλαμπουράρης και η Όλγα Γεροβασίλη), που είχαν καταθέσει το Σάββατο τροπολογία με αίτημα την απόσυρση του δημοψηφίσματος τόνισε στη δευτερολογία του ότι «πλέον δεν υπάρχουν διαγραφές και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος δημοψηφίσματος». Ωστόσο πρόσθεσε, στέλνοντας νέο μήνυμα στους εσωκομματικούς του αντιπάλους που έχουν απομείνει (καθώς οι περισσότεροι αποχώρησαν και όπως έλεγαν συνεργάτες του «ξεμπέρδεψε με τα σημαντικότερα «βαρίδια»), πως «το καταστατικό πάντα ίσχυε, πάντα θα ισχύει» καθώς και ότι τον βρίσκει σύμφωνο η διατύπωση στο κείμενο πολιτικής απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής που αναφέρει ότι «τα άτομα που εκτοξεύουν ύβρεις και συκοφαντίες δεν μπορούν να εκπροσωπούν το κόμμα».