Σέρρες | Έργα των φοιτητών εσωτερικής διακόσμησης στην είσοδο του κτιρίου διοίκησης του ΔΙΠΑΕ

Ιδιότυπες αυτοπροσωπογραφίες με έντονες μορφοπλαστικές και σχεδιαστικές φόρμες δημιουργούν Φοιτητές του Τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής του ΔΙΠΑΕ Σερρών με την εισήγηση του μέλους ΕΔΙΠ, εικαστικού Σπύρου Κόκκινου.

Τα έργα κοσμούν την είσοδο του κτιρίου διοίκησης του ΔΙΠΑΕ στην Πανεπιστημιούπολη Σερρών.

Σέρρες: Έργα των φοιτητών εσωτερικής διακόσμησης στην είσοδο του κτιρίου διοίκησης του ΔΙΠΑΕ

Οι συνθέσεις είναι εμπνευσμένες είτε από αρχέγονα μοτίβα, είτε από σύγχρονες αναλογικές και ψηφιακές σχεδιαστικές προσεγγίσεις.

Σέρρες: Έργα των φοιτητών εσωτερικής διακόσμησης στην είσοδο του κτιρίου διοίκησης του ΔΙΠΑΕ

Η αποτύπωση σε αιωρούμενες ημιδιαφανείς σχεδιαστικές επιφάνειες πέραν της δυνατότητας να παρατηρούμε αμφίπλευρα την εικαστική εγκατάσταση ενισχύει την επικοινωνία και τη δραματικότητα των μορφών, καθιστώντας μας κοινωνούς ενός αέναου εικαστικού διαπροσωπικού διαλόγου.

Πηγή: ertnews.gr




Σέρρες | Καλλιεργούσε τέσσερα δενδρύλλια ινδικής κάνναβης στην αυλή του

Σε μια σημαντική επιχείρηση που έλαβε χώρα σε περιοχή των Σερρών, οι αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Σερρών προχώρησαν στη σύλληψη ενός άνδρα που κατηγορείται για καλλιέργεια και κατοχή κάνναβης. Η αστυνομική δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εντατικοποιημένων ελέγχων για την καταπολέμηση της καλλιέργειας και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών στην περιοχή.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο κατηγορούμενος διατηρούσε στην αυλή του σπιτιού του τέσσερα δενδρύλλια κάνναβης, τα οποία είχαν ύψος έως και δύο μέτρα. Τα δενδρύλλια εκριζώθηκαν από τις αστυνομικές αρχές και κατασχέθηκαν ως αποδεικτικά στοιχεία.

Κατά την έρευνα, οι αστυνομικοί εντόπισαν επίσης ποσότητες κάνναβης έτοιμες προς ξήρανση, συνολικού βάρους 4 κιλών και 285 γραμμαρίων, καθώς και 100 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης. Οι ουσίες αυτές κατασχέθηκαν και αναμένεται να χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικά στοιχεία στο πλαίσιο της δικαστικής διαδικασίας.

Η σύλληψη αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει τη συνεχιζόμενη προσπάθεια των τοπικών αρχών για την καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών και την προστασία της τοπικής κοινωνίας. Οι αστυνομικές αρχές των Σερρών έχουν ενισχύσει τους ελέγχους και προχωρούν σε αυξημένες επιχειρήσεις, στοχεύοντας στη μείωση της παράνομης καλλιέργειας και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών.

Ο συλληφθείς αναμένεται να οδηγηθεί ενώπιον του εισαγγελέα, όπου θα αντιμετωπίσει κατηγορίες για παραβάσεις του νόμου περί ναρκωτικών.




Σέρρες | Οι φοιτητές του ΔΙΠΑΕ κατασκεύασαν ηλεκτρική αγωνιστική μηχανή

Το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ), με έδρα την πανεπιστημιούπολη των Σερρών, φιλοξενεί μια καινοτόμο ομάδα φοιτητών, την H Racing Electric Motostudent (REM), που έχει ως στόχο να αλλάξει το τοπίο στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Με πάθος και μεράκι για τον σχεδιασμό και την κατασκευή μοτοσυκλετών, οι φοιτητές της REM έχουν καταφέρει κάτι πραγματικά ξεχωριστό: την ανάπτυξη της πρώτης ηλεκτροκίνητης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας της χώρας, η οποία συμμετέχει σε διεθνείς διαγωνισμούς με σκοπό να συναγωνιστεί ομάδες από πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο.

μετοχή της H Racing Electric Motostudent στον διαγωνισμό Motostudent, που διοργανώνεται από τη Διεθνή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού (FIM), αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση και τιμή για το ΔΙΠΑΕ. Ο διαγωνισμός αυτός φέρνει φοιτητικές ομάδες από διάφορες χώρες να αναμετρηθούν σε μια σειρά από δοκιμασίες, όχι μόνο στην κατασκευή αλλά και στη δοκιμή αγωνιστικών μοτοσυκλετών. Οι ομάδες αυτές αξιολογούνται τόσο για τον τεχνικό σχεδιασμό και τις καινοτομίες τους όσο και για την ικανότητά τους να προσαρμόζονται σε πραγματικές αγωνιστικές συνθήκες.

Η ομάδα της REM κατάφερε μια σημαντική διάκριση, καταλαμβάνοντας τη δέκατη θέση στον τελικό αγώνα και τη δωδέκατη συνολικά ανάμεσα σε 44 διαγωνιζόμενες ομάδες, κάτι που αναδεικνύει το υψηλό επίπεδο της προσπάθειας και της τεχνογνωσίας τους. Όπως τόνισε η Φωτεινή Μπλατσή, φοιτήτρια του Τμήματος Μηχανολόγων του ΔΙΠΑΕ, “το αποτέλεσμα αυτό είναι αποτέλεσμα πολλών ωρών δουλειάς και συνεργασίας μεταξύ όλων των μελών της ομάδας.”

Η μοτοσυκλέτα που ανέπτυξε η ομάδα REM διαθέτει εντυπωσιακές τεχνικές προδιαγραφές, οι οποίες την καθιστούν ικανή να ανταγωνιστεί μερικά από τα καλύτερα πανεπιστημιακά μοντέλα στον κόσμο:

  • Μέγιστη ταχύτητα: 168 km/h
  • Μέγιστη τάση: 96 V
  • Ισχύς: 38 ίπποι
  • Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων: Direct Chaindrive, που προσφέρει απλότητα και ανθεκτικότητα
  • Σχέση μετάδοσης: 4:1
  • Βάρος: 143 kg, επιτυγχάνοντας καλή ισορροπία ταχύτητας και σταθερότητας
  • Μεταξόνιο: 1390 mm
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 48.000 mAh, που εξασφαλίζει παρατεταμένη απόδοση κατά τη διάρκεια του αγώνα
  • Υλικά κατασκευής: Ανθρακονήματα, ατσάλι, αλουμίνιο και fiber glass, που συνδυάζουν ανθεκτικότητα και χαμηλό βάρος

Το πρωτότυπο της REM κατασκευάστηκε με προσοχή στη λεπτομέρεια, χρησιμοποιώντας υλικά υψηλής ποιότητας για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της ανθεκτικότητας. Το άνθρακα, το αλουμίνιο και το fiber glass διασφαλίζουν ότι η μοτοσυκλέτα είναι ελαφριά αλλά και ανθεκτική στις σκληρές συνθήκες της πίστας.

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην πίστα των Σερρών, ένα σημαντικό κέντρο μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα, όπου η ομάδα μπόρεσε να ελέγξει την απόδοση της μοτοσυκλέτας σε πραγματικές αγωνιστικές συνθήκες. “Η μηχανή που παρουσιάζουμε είναι το νέο βελτιωμένο μοντέλο μηχανής που ετοιμάσαμε,” δήλωσε στην ΕΡΤ3 ο Σάββας Ατματζίδης, φοιτητής στο Τμήμα Μηχανολόγων. “Είμαστε η μόνη ομάδα στην Ελλάδα που ασχολείται με την κατασκευή ηλεκτρικής μηχανής,” πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας τον πρωτοποριακό χαρακτήρα του εγχειρήματος.

Η προσπάθεια της REM δεν αφορά μόνο την τεχνολογία και την αγωνιστική απόδοση, αλλά είναι ένα παράδειγμα της εφαρμογής της θεωρίας σε πραγματικές συνθήκες, καθώς οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να εργαστούν σε όλο τον κύκλο ανάπτυξης ενός σύνθετου προϊόντος: από τη σχεδίαση και την κατασκευή μέχρι τη δοκιμή και τη βελτίωση.

Η δημιουργία της πρώτης ελληνικής ηλεκτροκίνητης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας από την H Racing Electric Motostudent σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την εκπαίδευση στην Ελλάδα, ενθαρρύνοντας την καινοτομία και προωθώντας τη συνεργασία και την εξειδίκευση.

Η ομάδα H Racing Electric Motostudent δεν επαναπαύεται στις μέχρι τώρα επιτυχίες της. Αντιθέτως, σχεδιάζει να συνεχίσει την ανάπτυξη και τη βελτίωση του πρωτοτύπου, με σκοπό να διακριθεί ακόμα περισσότερο σε μελλοντικούς διαγωνισμούς. Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν νέες εκδόσεις με αυξημένη απόδοση, βελτιστοποιημένη σχεδίαση και καινοτομίες που θα ενισχύσουν περαιτέρω τη θέση τους στον διεθνή χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το εγχείρημα της REM αποτελεί απόδειξη του τι μπορούν να καταφέρουν οι Έλληνες φοιτητές όταν έχουν τη στήριξη και τα κατάλληλα μέσα. Με την αφοσίωση και τον επαγγελματισμό της, η ομάδα αναδεικνύει τη σημασία της εκπαίδευσης και της έρευνας, συμβάλλοντας στην τεχνολογική πρόοδο και ενισχύοντας την παρουσία της Ελλάδας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και της βιώσιμης ανάπτυξης.




Σέρρες | Ανακοινώθηκε το νέο σχήμα διοίκησης του Δήμου Σερρών

Λίγο μετά τις 10 σήμερα το πρωί (1.11) ανακοινώθηκαν οι νέοι  Αντιδήμαρχοι και Εντεταλμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Σερρών με τη θητεία τους να ισχύει από σήμερα 1η Νοεμβρίου 2024 έως 31 Δεκεμβρίου 2025.

Αναλυτικά οι νέοι Αντιδήμαρχοι και οι Εντεταλμένοι Σύμβουλοι, όπως ορίστηκαν με απόφαση της Δημάρχου Βαρβάρας Μητλιάγκα είναι:

Αθανάσιος Παπαδόπουλος: Άμισθος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Μέριμνας, Υγείας και Πρόληψης-Βοήθεια στο Σπίτι

Νικόλαος Κουφοτόλης: Άμισθος Αντιδήμαρχος Διοίκησης, Αναδιάρθρωσης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Παύλος Πουλιάκας: Άμισθος Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας, Υπηρεσίας Δόμησης και Πολιτικής Προστασίας

Μαγδαληνή Μπάρμπα: Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Κοιμητηριών

Γεώργιος Δούκας: Αντιδήμαρχος Πρασίνου και Καθημερινότητας

Άννα Ιορδανίδου: Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Κυκλικής Οικονομίας και Υπεύθυνη Συντονισμού Δημοτικής Ενότητας Λευκώνα

Νικόλαος Φρυδάς: Αντιδήμαρχος Αθλητισμού, Τρίτης Ηλικίας και ΑμεΑ (Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων), ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ ΜΕΑ και Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.)

Παναγιώτης Κεΐσογλου: Αντιδήμαρχος Παιδείας – Νέας Γενιάς και Χρήσεων Δημόσιου Χώρου (Τμήμα Αδειοδοτήσεων)

Χρυσούλα Καρασουλτάνη: Αντιδήμαρχος Παιδικών Σταθμών και Κοινωνικών Δομών

Χρυσοβαλάντης Καζακίδης: Αντιδήμαρχος Καταφυγίου Αδέσποτων Ζώων, Δημοτικής Αστυνομίας, Λαϊκών Αγορών και Υπεύθυνος Συντονισμού Δημοτικής Ενότητας Σκουτάρεως

Αθανάσιος Βαβατζιάνης: Εντεταλμένος Σύμβουλος Συντονισμού Δημοτικής Ενότητας Καπετάν Μητρούση

Σοφία Ιχτιάρη: Εντεταλμένη Σύμβουλος Ισότητας και Δημοτικών Κοινοτήτων Άνω Βροντούς και Ορεινής

Νικόλαος Κουφοτόλης: Εντεταλμένος Σύμβουλος Συνεργασίας και Διασύνδεσης με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Λεμονιά Κεσούλη: Εντεταλμένη Σύμβουλος Τουρισμού, Εξωστρέφειας και Πολιτιστικών και Εκπαιδευτικών Δράσεων

Κωνσταντίνος Μπέγος: Εντεταλμένος Σύμβουλος Διασύνδεσης με τον Ιδιωτικό Τομέα

Χρυσάνθη Παλάζη-Τσοχατζίδη: Εντεταλμένη Σύμβουλος Εθελοντισμού

Δέσποινα Χατζηγαβριήλ: Εντεταλμένη Σύμβουλος Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος, Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, Αναπτυξιακής Πολιτικής και Αθλητικών Εγκαταστάσεων

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως όταν η Δήμαρχος απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντά της ορίζεται να ασκεί ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού, Τρίτης Ηλικίας και ΑμεΑ (Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων), ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ ΜΕΑ και Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) κ. Νικόλαος Φρυδάς και όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντά της ορίζεται να ασκεί ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Μέριμνας, Υγείας και Πρόληψης-Βοήθεια στο Σπίτι κ. Αθανάσιος Παπαδόπουλος.

«Η Δημοτική μας αρχή πέτυχε ήδη πολλά, στοχεύουμε σε πολλά περισσότερα. Μαθαίνουμε, βελτιωνόμαστε, διορθώνουμε αδυναμίες και προχωράμε. Συνεχίζουμε για το μέλλον αυτού του τόπου», ανέφερε χαρακτηριστικά  η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα.




Σέρρες | 5η Συνάντηση της τοπικής ομάδας στήριξης

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η 5η Συνάντηση της Τοπικής Ομάδας Στήριξης (Urbact Local Group) του δικτύου ευρωπαϊκών πόλεων “BREAKING ISOLATION”, την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024. Η συνάντηση, που έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις του Συλλόγου Γονέων, Φίλων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αυτισμό Ν. Σερρών «Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ» στο πρώην Δημοτικό Σχολείο Κάτω Μητρούσι, συγκέντρωσε εκπροσώπους φορέων και οργανισμών με κοινό στόχο την καταπολέμηση της απομόνωσης και την ενίσχυση της κοινωνικής ένταξης στην περιοχή.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, εκπρόσωποι από τη «ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ» είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το σημαντικό τους έργο, περιγράφοντας τις καθημερινές τους δράσεις, τη λειτουργία του συλλόγου και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην υποστήριξη ατόμων με αυτισμό και των οικογενειών τους. Ο χώρος φιλοξενίας αποτέλεσε σύμβολο της αλληλεγγύης και της συνεργασίας που χαρακτηρίζει την τοπική κοινότητα, ενώ η συνάντηση προσέφερε ένα βήμα για την ανταλλαγή απόψεων και την ανάπτυξη λύσεων στα καθημερινά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι κοινωνικοί φορείς του Δήμου.

Στη συνάντηση συμμετείχε η κ. Λεμονιά Κεσούλη, Αντιπρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών και συντονίστρια της Τοπικής Ομάδας Στήριξης, καλωσορίζοντας τους παλιούς αλλά και τρεις νέους φορείς, οι οποίοι πρόσφατα εντάχθηκαν στην ομάδα. Ανάμεσα στους νέους συμμετέχοντες ήταν το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Σερρών, που παρουσίασε το πολύτιμο έργο του στην ψυχική υγεία, και ο Σύλλογος «Σερραίες Μανούλες», με εκπροσώπους του να μοιράζονται την ενθουσιώδη προσπάθειά τους για την υποστήριξη μητέρων και οικογενειών της περιοχής.

Εξίσου σημαντική ήταν και η συμμετοχή του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος / Πανεπιστημιούπολη Σερρών, με εκπρόσωπο του ιδρύματος να τονίζει την ανάγκη για σύμπραξη μεταξύ του Δήμου και της πανεπιστημιακής κοινότητας, υπογραμμίζοντας τη δυνατότητα των πανεπιστημίων να στηρίξουν έργα με κοινωνικό αντίκτυπο.

Η συνάντηση προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, όπου τα μέλη της ομάδας αντάλλαξαν απόψεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις καθημερινές τους λειτουργίες, ενώ αναπτύχθηκαν ιδέες για τη βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των φορέων. Η διαδραστική αυτή προσέγγιση καλλιέργησε πνεύμα αλληλοκατανόησης και συλλογικής προσπάθειας για την επίλυση των προκλήσεων.

Στο δεύτερο μέρος της συνάντησης, τα μέλη ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις του έργου “BREAKING ISOLATION” και αντάλλαξαν πρακτικές ιδέες από τις πρόσφατες διακρατικές συναντήσεις σε Ιταλία και Βέλγιο. Συγκεκριμένα, παρουσίασαν τις καλές πρακτικές των ευρωπαϊκών πόλεων που συμμετέχουν στο δίκτυο, οι οποίες αναφέρονται στο “Baseline Study” του έργου. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην υιοθέτηση των πλέον αποτελεσματικών ιδεών από άλλες χώρες, ώστε να προσαρμοστούν στις ανάγκες του Δήμου Σερρών και να εμπλουτίσουν τις υφιστάμενες δράσεις κοινωνικής ενσωμάτωσης.

Αυτή η 5η συνάντηση αποτελεί ακόμα έναν κρίκο στην αλυσίδα συνεργασιών και δράσεων για τον Δήμο Σερρών, προετοιμάζοντας το έδαφος για την επόμενη, 7η Διακρατική Συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί τον Δεκέμβριο στο Roman της Ρουμανίας. Ο Δήμος Σερρών εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες στον Σύλλογο «Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ» για τη ζεστή φιλοξενία, επιβεβαιώνοντας την αξία της τοπικής αλληλεγγύης και της ενεργούς συμμετοχής των φορέων στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.




Με μεγαλοπρέπεια οι εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου στις Σέρρες

Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την παρέλαση στις Σέρρες για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Με λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις προς τιμήν των ηρώων που θυσιάστηκαν για την Ελευθερία, λέγοντας το μεγάλο «ΟΧΙ» στους Ιταλούς εισβολείς.




Άρπαξαν 7.000 ευρώ και πέντε χρυσές λίρες από ηλικιωμένους σε Σέρρες και Καβάλα

Εξιχνιάσθηκαν έπειτα από επιστάμενες έρευνες των αστυνομικών της Ομάδας Δημόσιας Ασφάλειας του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας, δύο υποθέσεις απατών που διαπράχθηκαν την 14 και 22-10-2024 σε βάρος ηλικιωμένων ημεδαπών, σε περιοχές της Καβάλας και των Σερρών.

Συνελήφθη χθες (22-10-2024) το απόγευμα στην Καβάλα, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας με τη συνδρομή της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης του Αστυνομικού Τμήματος Καβάλας, ένας ημεδαπός – μέλος σπείρας, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για το αδίκημα της απάτης και για παράβαση της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών. Η σχετική δικογραφία περιλαμβάνει και άγνωστους συνεργούς του που αναζητούνται.

Ως προς τον τρόπο δράσης, οι δράστες κάλεσαν τηλεφωνικά τις ηλικιωμένες και με πρόσχημα αντίστοιχα ότι συγγενικό τους πρόσωπο είχε εμπλακεί σε ατύχημα και χρήζει άμεσης χειρουργικής επέμβασης ή ότι προτίθενται να υποθάλψουν συγγενικό τους πρόσωπο το οποίο έχει προκαλέσει τροχαίο ατύχημα, απαιτούσαν χρηματικά ποσά για την παροχή των υπηρεσιών τους. Ακολούθως, αφού κατάφεραν να πείσουν τις παθούσες, μετέβη ο συλληφθείς σε προκαθορισμένα σημεία και παρέλαβε τα συμφωνηθέντα, αποκομίζοντας συνολικά το χρηματικό ποσό των 7.000 ευρώ και πέντε -5- χρυσές λίρες.

Στο πλαίσιο των ερευνών, έπειτα από σχετική καταγγελία, οι ανωτέρω αστυνομικοί πραγματοποίησαν συντονισμένη επιχείρηση κατά τη διάρκεια της οποίας χθες, κατά τις απογευματινές ώρες, συνέλαβαν τον ημεδαπό δράστη, τον οποίο εντόπισαν στην Εθνική οδό Δράμας – Καβάλας να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, στο εσωτερικό του οποίου βρέθηκαν επιμελώς κρυμμένα το χρηματικό ποσό των -6.500- ευρώ και -5- χρυσές λίρες.

Από την έρευνα που ακολούθησε διακριβώθηκε ότι τα ανωτέρω προέρχονταν από εξαπάτηση ηλικιωμένης που έλαβε χώρα την 22-10-2024 το μεσημέρι σε οικισμό των Σερρών, ενώ στην οικία του δράστη βρέθηκαν επιπλέον -35- ναρκωτικά δισκία και το χρηματικό ποσό των -210- ευρώ, το οποίο όπως διαπιστώθηκε αποτελούσε μέρος των χρημάτων που είχε παραλάβει την 14-10-2024 ο συλληφθείς από την πρώτη παθούσα.

Κατασχέθηκαν τα ναρκωτικά δισκία καθώς επίσης και τα ανωτέρω χρηματικά ποσά και οι λίρες, τα οποία αποδόθηκαν στις δικαιούχους τους.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας, ενώ η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται από το Τμήμα Ασφάλειας Καβάλας, για την ταυτοποίηση των συνεργών του και την εξακρίβωση της τυχόν συμμετοχής τους σε διάπραξη παρόμοιων αδικημάτων.

infonews24.gr




Σέρρες | Δράσεις στο μουσείο φυσικής ιστορίας

Οι δράσεις στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Δήμου Σερρών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μεταναστευτικών Πουλιών, προσέφεραν στους μαθητές και στους επισκέπτες μια μοναδική ευκαιρία να εξερευνήσουν τη φύση και τη σχέση της με τα μεταναστευτικά πουλιά.

Η εκδήλωση περιλάμβανε εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως παιχνίδια μνήμης και κουίζ με θέμα τα αποδημητικά πτηνά και τη λίμνη Κερκίνη, μία από τις σημαντικότερες περιοχές της Ελλάδας για τη μετανάστευση των πουλιών. Οι επισκέπτες, μικροί και μεγάλοι, συμμετείχαν σε παιχνίδια διαφοροποίησης αποδημητικών και μη πτηνών, και συμπλήρωσαν bingo ερωτήσεων σχετικά με το περιβάλλον, τα ζώα και το οικοσύστημα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η παρατήρηση του Ήλιου μέσα από το ηλιακό τηλεσκόπιο, το οποίο προσέφερε μοναδικές εικόνες και ενεργοποίησε συζητήσεις για τη σημασία του Ήλιου στο φυσικό περιβάλλον.

Η εμπειρία ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός συλλογικού κολάζ από τους μαθητές, που εξέφρασαν τις εντυπώσεις τους από τις δράσεις και τη γνώση που αποκόμισαν. Οι δραστηριότητες αυτές συνδέθηκαν άμεσα με τα εκθέματα του μουσείου, προωθώντας τις αρχές της φύσης και του περιβάλλοντος, ενισχύοντας την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

Η συνεργασία του Μουσείου με οργανισμούς όπως η UNESCO Σερρών, η ΠΡΑΞΙΣ και η Αστροπύλη αναδεικνύει τη σημασία της προστασίας της φύσης και της εκπαίδευσης για τις νεότερες γενιές.




Σέρρες | Παγκόσμια Ημέρα πρόληψης κατά του καρκίνου του μαστού

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πρόληψης κατά του Καρκίνου του Μαστού, η οποία τιμάται στις 25 Οκτωβρίου, ο Δήμος Σερρών αναλαμβάνει μια σημαντική πρωτοβουλία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού. Η δράση διοργανώνεται από το Τμήμα Δημόσιας Υγείας και το Κέντρο Πρόληψης Υγείας του Δήμου, σε συνεργασία με τη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών και τον Σύλλογο Καρκινοπαθών Σερρών.

Η εκδήλωση, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, από τις 11:00 έως τη 13:00 στην Πλατεία Ελευθερίας, φέρει το σύνθημα «Μάθε, Πρόλαβε, Αντιμετώπισε». Στόχος της είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σχετικά με τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης του καρκίνου του μαστού.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, θα διανεμηθεί ενημερωτικό υλικό που παραχωρεί ευγενικά ο σύλλογος «Άλμα Ζωής». Το υλικό αυτό στοχεύει να ενημερώσει τους πολίτες για τις βασικές ενέργειες που μπορούν να ακολουθήσουν για την πρόληψη και την έγκαιρη αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού, ενισχύοντας την τοπική κοινωνία στην υιοθέτηση προληπτικών πρακτικών.

Ως συμβολική κίνηση, το βράδυ της ίδιας ημέρας, το Δημοτικό Μέγαρο Σερρών θα φωταγωγηθεί με ροζ χρώμα, το οποίο έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως το χρώμα του αγώνα κατά του καρκίνου του μαστού. Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος ενεργειών του Δήμου Σερρών για την προαγωγή της δημόσιας υγείας και την ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Ο καρκίνος του μαστού είναι μία από τις πιο συχνές μορφές καρκίνου, αλλά με την έγκαιρη διάγνωση και την σωστή πρόληψη μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά. Η δράση του Δήμου Σερρών στοχεύει να διαδώσει αυτό το μήνυμα και να ενθαρρύνει τις γυναίκες της περιοχής να ενημερωθούν και να προχωρήσουν σε προληπτικούς ελέγχους.

Με τη συμμετοχή όλων, μπορούμε να συμβάλλουμε στην ενίσχυση του αγώνα κατά του καρκίνου του μαστού. Ας σταθούμε όλοι μαζί ενωμένοι, υποστηρίζοντας τη ζωή και την υγεία!




Σέρρες | Επίσκεψη Στέφανου Κασσελάκη

Τις Σέρρες θα επισκεφθεί το Σάββατο 26 Οκτωβρίου ο πρώην Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης, στο πλαίσιο των περιοδειών που πραγματοποιεί σε όλη τη χώρα, ενόψει των επερχόμενων εσωκομματικών εκλογών του κόμματος στις 24 Νοεμβρίου, καθώς και του έκτακτου συνεδρίου που θα προηγηθεί στις αρχές του ίδιου μήνα.

Η περιοδεία αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καθώς οι εξελίξεις εντός του ΣΥΡΙΖΑ και οι εκλογικές διαδικασίες θα διαμορφώσουν το νέο ηγετικό σχήμα και τη στρατηγική του κόμματος για τα επόμενα χρόνια.

Ο κ. Κασσελάκης έχει προγραμματίσει ανοιχτή συζήτηση με πολίτες των Σερρών, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 7.30 το απόγευμα στον πεζόδρομο Κρονίου, στο καφέ μπαρ Volta. Στην εκδήλωση, οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον πρώην Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να ακούσουν τις σκέψεις του για το μέλλον του κόμματος και της ελληνικής πολιτικής σκηνής.

Η ανοιχτή αυτή συζήτηση αναμένεται να προσελκύσει πολίτες που ενδιαφέρονται για τις πολιτικές εξελίξεις, αλλά και τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ στις Σέρρες, καθώς το κόμμα προετοιμάζεται για μια κρίσιμη φάση ανασύνταξης και ανανέωσης. Ο κ. Κασσελάκης θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει τις προτάσεις του για την αναδιοργάνωση του κόμματος, ενώ παράλληλα θα συζητήσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα στο πολιτικό και κοινωνικό πεδίο.

Η επίσκεψη στις Σέρρες αποτελεί μέρος της ευρύτερης περιοδείας του Στέφανου Κασσελάκη, ο οποίος επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία του σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ενόψει των κρίσιμων εσωκομματικών διαδικασιών που θα καθορίσουν το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ.




Σέρρες | Αφήγηση παραμυθιού στη δημόσια Βιβλιοθήκη

Το Σάββατο, 19 Οκτωβρίου, στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών, πραγματοποιήθηκε μία όμορφη εκδήλωση αφήγησης παραμυθιού για παιδιά, μια πρωτοβουλία της Τοπικής Επιτροπής Σερρών της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας. Η δράση αυτή οργανώθηκε με την υποστήριξη του Γερμανικού Προξενείου Θεσσαλονίκης και απευθυνόταν σε παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών.

Στον φιλόξενο χώρο της βιβλιοθήκης, οι μικροί συμμετέχοντες απόλαυσαν την αφήγηση παραμυθιού από τη συλλογή των αδελφών Γκριμ, η οποία παρουσιάστηκε ταυτόχρονα στην ελληνική και τη γερμανική γλώσσα. Οι εκπαιδευτικοί της γερμανικής γλώσσας δημιούργησαν μια ιδιαίτερη εμπειρία για τα παιδιά, προάγοντας τόσο τη γλωσσική εκμάθηση όσο και την πολιτισμική ανταλλαγή.

Η εκδήλωση περιελάμβανε επίσης χειροτεχνικές δραστηριότητες, όπου τα παιδιά κατασκεύασαν φαναράκια, και τραγούδησαν μαζί με τους εκπαιδευτικούς. Η όμορφη ατμόσφαιρα και η δημιουργική απασχόληση συνέβαλαν στη διαμόρφωση μιας ζεστής και ευχάριστης εμπειρίας για όλους τους συμμετέχοντες.

Αυτή η δράση ήταν μόνο η αρχή, καθώς αναμένεται να ακολουθήσει και νέα συνάντηση μέσα στις επόμενες ημέρες, όπου τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα πραγματοποιήσουν βόλτα στους δρόμους της πόλης με τα φαναράκια τους, φέρνοντας μαζί τους φως και χαρά.

 




Σέρρες | Κυνηγός τραυμάτισε τον εαυτό του

Περιστατικό τραυματισμού σημειώθηκε το πρωί της Κυριακής στην απόκρημνη περιοχή του Παγγαίου, συγκεκριμένα στο Μικρό Σούλι, όταν ένας 26χρονος κυνηγός αυτοπυροβολήθηκε από απροσεξία. Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ Σερρών, ο νεαρός τραυματίστηκε σοβαρά στα πόδια του, καθώς η καραμπίνα του 58χρονου πεθερού του εκπυρσοκρότησε όταν την πήρε στα χέρια του.

Ο κυνηγός παρουσίασε σοβαρή αιμορραγία, και η κατάσταση της υγείας του ήταν κρίσιμη. Ωστόσο, η άμεση επέμβαση της διασώστριας του ΕΚΑΒ Σερρών αποδείχθηκε σωτήρια. Λόγω της δύσβατης περιοχής, το ασθενοφόρο δεν μπορούσε να προσεγγίσει το σημείο, με αποτέλεσμα η διασώστρια να φτάσει με δυσκολία και να του παρέχει τις πρώτες βοήθειες, σταματώντας την αιμορραγία.

Ακολούθως, ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο της Καβάλας με ελικόπτερο super puma, όπου νοσηλεύεται και η κατάσταση της υγείας του παρακολουθείται. Η ταχεία αντίδραση της ιατρικής ομάδας ήταν κρίσιμη για την αποφυγή σοβαρότερων επιπλοκών.

Το αστυνομικό τμήμα Αμφίπολης διενεργεί προανάκριση για τις ακριβείς συνθήκες του ατυχήματος, προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια που οδήγησαν σε αυτό το σοβαρό περιστατικό. Οι αρχές εξετάζουν το γεγονός της ασφάλειας κατά την κυνηγετική δραστηριότητα, τονίζοντας τη σημασία της προσοχής και της σωστής χρήσης των όπλων.

Το περιστατικό επισημαίνει τους κινδύνους που σχετίζονται με το κυνήγι και την ανάγκη για αυστηρούς κανόνες ασφαλείας. Είναι καθοριστικής σημασίας οι κυνηγοί να είναι πάντα προσεκτικοί και να τηρούν τις απαραίτητες διαδικασίες για την αποφυγή παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον.




Σέρρες | Πυρκαγιά σε εγκαταλειμμένη οικία

Ολοσχερώς καταστράφηκε εγκαταλειμμένη μονοκατοικία στην Παλαιοκώμη Σερρών ύστερα από φωτιά που ξέσπασε το βράδυ της Κυριακής. Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε γύρω στις 22:00 και οι αρχές κινητοποιήθηκαν άμεσα για την κατάσβεση.

Στο σημείο έσπευσαν οκτώ πυροσβέστες με τέσσερα οχήματα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Σερρών, καθώς και τα κλιμάκια Ροδολίβους και Νέας Ζίχνης. Παρά τις συντονισμένες προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων, το σπίτι καταστράφηκε ολοσχερώς. Ευτυχώς, δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί, καθώς το σπίτι ήταν ακατοίκητο.

Η αιτία της φωτιάς παραμένει άγνωστη και ερευνάται από τις αρχές.




Σέρρες | Επικήρυξη δράστη για θάνατο σκυλίτσας

Ο Φιλοζωικός Όμιλος Σερρών προχώρησε στην επικήρυξη του δράστη ή των δραστών με το ποσό των 5.000 ευρώ, οι οποίοι ευθύνονται για το θάνατο μιας σκυλίτσας από φόλα στην συμβολή των οδών Νίκου Νικολάου και Δημογερόντων, στο κέντρο της πόλης.

Η Πρόεδρος του Συλλόγου, Ζωή Κοντού, δήλωσε στην ΕΡΤ Σερρών: «Παρακαλούμε όποιον έχει δει ή γνωρίζει στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν στη σύλληψη του δράστη να επικοινωνήσει άμεσα μαζί μας. Δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση την επιστροφή στο σκοταδισμό και το έγκλημα στην πόλη μας». Υπογράμμισε ότι η σκυλίτσα δεν είναι το πρώτο θύμα των ασυνείδητων στην περιοχή, καθώς έχουν καταγραφεί και άλλοι θάνατοι αδέσποτων γατών.

Για το περιστατικό ενημερώθηκαν άμεσα η Αστυνομία, ο Δήμος Σερρών, και συμβασιούχος κτηνίατρος, οι οποίοι κατέφθασαν στο σημείο, αλλά δυστυχώς η σκυλίτσα είχε ήδη ξεψυχήσει.

Σύμφωνα με τον Φιλοζωικό Όμιλο Σερρών, η άτυχη σκυλίτσα είχε στειρωθεί μέσω προγράμματος του Δήμου Σερρών, δεν ενοχλούσε κανέναν στην περιοχή και ήταν αγαπητή από τους καταστηματάρχες και τους κατοίκους. Η ενέργεια αυτή τονίζει τη σημασία της ευθύνης για την προστασία των ζώων και την ανάγκη να σταματήσουν τέτοιες εγκληματικές πράξεις.




Σέρρες | Διανομή διατακτικών επιταγών για τα Χριστούγεννα

Ο Δήμος Σερρών, μέσω της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, ανακοινώνει τη διανομή διατακτικών επιταγών για τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης ενόψει της εορτής των Χριστουγέννων 2024. Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στη στήριξη των οικονομικά αδύναμων δημοτών, παρέχοντας ουσιαστική βοήθεια κατά τη διάρκεια των γιορτών.

Οι δημότες που πληρούν τα κριτήρια καλούνται να υποβάλουν αίτηση για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, από τις 21 Οκτωβρίου 2024 έως τις 7 Νοεμβρίου 2024. Οι αιτήσεις θα γίνονται δεκτές στο Γραφείο 121 της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, που βρίσκεται στο κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, στην οδό Κ. Καραμανλή 36, καθημερινά από τις 09:00 έως τις 12:00.

Για την ολοκλήρωση της αίτησης, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσκομίσουν τα εξής δικαιολογητικά:

  1. Φωτοτυπία της Αστυνομικής Ταυτότητας.
  2. Εκκαθαριστικό εφορίας και έντυπο Ε1, καθώς και εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ όλων των ενηλίκων του νοικοκυριού (ή Ε9 εάν δεν υπάρχει ΕΝΦΙΑ).
  3. Βεβαίωση ανεργίας (εφόσον υπάρχει).
  4. Απόφαση ΚΕΠΑ για αναπηρία μέλους της οικογένειας (εάν υπάρχει).
  5. Πρόσφατο λογαριασμό ΔΕΚΟ για την απόδειξη της μόνιμης κατοικίας.
  6. Μισθωτήριο συμβόλαιο, εάν υπάρχει.
  7. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

Οι δικαιούχοι θα πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα ή άλλο νόμιμο έγγραφο ταυτοπροσωπίας κατά την παραλαβή των διατακτικών. Σε περίπτωση που η παραλαβή γίνει από τρίτο άτομο, απαιτείται εξουσιοδότηση και η ταυτότητα του εξουσιοδοτημένου ατόμου.

Η ενέργεια αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου Σερρών, με στόχο την ενίσχυση των συμπολιτών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, ώστε να περάσουν τις γιορτές με περισσότερη άνεση και χαρά.




Η Δήμαρχος Σερρών έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις των Αντιδημάρχων που ενεπλάκησαν στο επεισόδιο

Η Δήμαρχος Σερρών έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις των Αντιδημάρχων Γεώργιου Καδή και Δημητρίου Μιχτσόγλου

Αναλυτικά η ανακοίνωση από το γραφείο της Δημάρχου:

Με αφορμή το θλιβερό περιστατικό που σημειώθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών, μεταξύ των δύο Αντιδημάρχων του Δήμου Σερρών κ. Γεώργιου Καδή και Δημήτριου Μιχτσόγλου, η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Το χθεσινό απαράδεκτο περιστατικό δημόσιας αντιδικίας μεταξύ δύο αντιδημάρχων δεν εκπροσωπεί σε καμία περίπτωση το ήθος και την αξιακή στάση της σημερινής δημοτικής αρχής.

Δεν εκπροσωπεί ούτε τον χαρακτήρα και το ήθος των δύο εμπλεκομένων, αλλά και τη διαχρονική τους πορεία στα κοινά και την καθημερινή προσφορά τους στο έργο του Δήμου Σερρών, η οποία κατά κοινή ομολογία είναι πολύ θετική.

Είναι κάτι που και οι ίδιοι αντιλήφθηκαν και γι’ αυτό, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευθιξία τους και ζητώντας συγγνώμη από τον Σερραϊκό λαό, μου υπέβαλαν άμεσα τις παραιτήσεις τους από τις θέσεις ευθύνης αντιδημάρχων που κατέχουν, τις οποίες και έκανα αποδέκτες.

Προσωπικά, δεν πρόκειται να επιτρέψω να υπάρχουν στο μέλλον ανάλογα περιστατικά. Παλεύω διαχρονικά για τον πολιτικό πολιτισμό και για την εξάλειψη της τοξικότητας στο δημόσιο λόγο.

Ζήτω μια ειλικρινή συγγνώμη από τις Σερραίες και τους Σερραίους για το απαράδεκτο αυτό περιστατικό.

Κανείς δεν δικαιούται να αμαυρώνει την εικόνα του Δήμου και να θολώνει το έργο που με τόσο κόπο και σκληρό αγώνα επιτελεί η Δημοτική Αρχή.

Μαθαίνουμε, διορθώνουμε, προχωράμε. Και δεν σταματάμε ποτέ να δουλεύουμε για το καλό του τόπου και μόνο.»




Μοναδικός υποψήφιος για την προεδρία του Επιμελητηρίου Σερρών ο Α.Μαλλιαράς

Μοναδικός υποψήφιος για την διεκδίκηση της θέσης του Προέδρου Επιμελητηρίου Σερρών είναι ο νυν Πρόεδρος Αθανάσιος Μαλλιαράς.

Υποψήφιοι που απαρτίζουν τον συνδυασμό «ΣΕΡΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ» συνόδευσαν τον κ. Μαλλιαρά στην διαδικασία κατάθεσης υποψηφιότητας.

Οι εκλογές για την ανάδειξη των μελών του νέου Διοικητικού Συμβουλίου στο Επιμελητήριο Σερρών, θα διεξαχθούν στις Σέρρες από τις 15 εως τις 17 Νοεμβρίου 2024, ημέρες Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.




Σέρρες | Άγριο ξύλο στο δημοτικό συμβούλιο

Ο κακός χαμός στο Δημοτικό Συμβούλιο στις Σέρρες το βράδυ της Τετάρτης, όπου δύο αντιδήμαρχοι ήρθαν στα… χέρια με αφορμή τη διαχείριση των μηχανημάτων έργων.

Η αντιπαράθεση ξεκίνησε με λογομαχία, ακούστηκαν… γαλλικά και στο τέλος οι δύο άνδρες πιάστηκαν στα χέρια. Οι δύο αντιδήμαρχοι αντήλλαξαν κατηγορίες για τη διαχείριση των μηχανημάτων και την κατανομή των έργων, με την ένταση να ανεβαίνει μέσα σε λίγα λεπτά. Οι παρευρισκόμενοι έπαθαν σοκ όταν είδαν τους δύο άνδρες να πιάνονται στα χέρια και έσπευσαν να τους χωρίσουν.
newsbomb.g



Άγκιστρο | Φωτιά σε ποιμνιοστάσιο

Ζωντανά κάηκαν δεκαπέντε πρόβατα, όταν ξέσπασε φωτιά σε ποιμνιοστάσιο στο Άγκιστρο του Δήμου Σιντικής. Η φωτιά εκδηλώθηκε χθες αργά το βράδυ, κάτω από άγνωστες συνθήκες.

Οι πυροσβεστικές δυνάμεις έσπευσαν από την πρώτη στιγμή στο σημείο, προκειμένου να σβήσουν τις φλόγες, ωστόσο η καταστροφή στην κτηνοτροφική μονάδα ήταν ολοκληρωτική.

infonews24.gr




Σέρρες | Επιστημονική ημερίδα

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 12 Οκτωβρίου 2024, στο Δημοτικό Θέατρο «ΑΣΤΕΡΙΑ» Σερρών, η επιστημονική ημερίδα με θέμα την εκπαίδευση φροντιστών στη διαχείριση ασθενών με χρόνια προβλήματα υγείας. Η ημερίδα συνδιοργανώθηκε από το Δήμο Σερρών, το Γενικό Νοσοκομείο Σερρών, τον Ιατρικό Σύλλογο Σερρών και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ.

Η ημερίδα ανέδειξε τη σημασία της κατάλληλης εκπαίδευσης των φροντιστών, οι οποίοι συχνά αναλαμβάνουν την ευθύνη της φροντίδας ατόμων με χρόνια νοσήματα ή αναπηρίες. Η συντονίστρια της εκδήλωσης, κα Χριστίνα Μαρβάκη, τόνισε τον καίριο ρόλο των νοσηλευτών, υπογραμμίζοντας τη συμβολή τους στην πρόληψη, τη θεραπεία και την αποκατάσταση ασθενών.

Η κα Αναστασία Κοτανίδου, καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής και διευθύντρια του μεταπτυχιακού προγράμματος, επεσήμανε τη σημασία της ενημέρωσης των φροντιστών και της εφαρμογής σύγχρονων τεχνικών και γνώσεων που μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή των ασθενών. Ευχαρίστησε τους τοπικούς φορείς για τη συμβολή τους στη διοργάνωση της ημερίδας και την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων.

Οι εισηγήσεις της ημερίδας κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, εστιάζοντας στη βελτίωση της ποιότητας φροντίδας των ασθενών και στην ενίσχυση της υποστήριξης προς τους φροντιστές. Ο Δήμαρχος Σερρών, κα Βαρβάρα Μητλιάγκα, χαρακτήρισε τους φροντιστές «ήρωες της καθημερινότητας», υπογραμμίζοντας ότι η εκπαίδευσή τους μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στην καθημερινή ζωή των ασθενών.

Ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Μέριμνας, Υγείας και Πρόληψης, κ. Νάσος Παπαδόπουλος, σημείωσε ότι η ημερίδα συνέβαλε στη βελτίωση των γνώσεων των φροντιστών και ενδυνάμωσε τη συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών υγείας.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, υπεγράφη πρωτόκολλο τριετούς συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Σερρών, του ΕΚΠΑ και του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, με σκοπό την υλοποίηση κοινών ερευνητικών προγραμμάτων, εκπαιδευτικών δράσεων και τη διοργάνωση σεμιναρίων και συνεδρίων. Στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η περαιτέρω ενίσχυση των φροντιστών και η διεύρυνση της εκπαίδευσης μέσω διαδικτυακών προγραμμάτων και θερινών σχολείων.

Η επιστημονική ημερίδα στις Σέρρες κατέδειξε τη σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης των φροντιστών, καθώς και τη συμβολή της επιστημονικής κοινότητας και των τοπικών φορέων στη στήριξη των ανθρώπων που φροντίζουν χρόνια ασθενείς. Η συνεισφορά των φροντιστών, όπως τονίστηκε επανειλημμένα, είναι ανεκτίμητη, και οι δράσεις που θα ακολουθήσουν μετά την ημερίδα αναμένεται να ενισχύσουν τη φροντίδα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

 




Σέρρες | Βράβευση στο 19ο πανελλήνιο συνέδριο του ΕΔΔΥΠΠΥ

Ο Δήμος Σερρών διακρίθηκε για τις υπηρεσίες πρόληψης υγείας που προσφέρει μέσα από το ΚΕΠ Υγείας του, στο 19ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων – Προαγωγής Υγείας (ΕΔΔΥΠΠΥ). Το ΚΕΠ Υγείας του Δήμου Σερρών, το οποίο λειτουργεί από το 2020, παρέχει δωρεάν υπηρεσίες πρόληψης και προαγωγής της υγείας σε όλους τους δημότες, συμβάλλοντας στη βελτίωση της δημόσιας υγείας μέσω οργανωμένων προγραμμάτων.

Η σημαντική αυτή διάκριση περιλάμβανε δύο επαίνους κοινωνικής προσφοράς και ευχαριστήριο έπαινο για την εκπλήρωση των κριτηρίων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας κατά την περίοδο 2019-2024. Η αναγνώριση της συμβολής του Δήμου Σερρών στον τομέα της υγείας τονίζει τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην υποστήριξη της δημόσιας υγείας και την παροχή κρίσιμων υπηρεσιών στους πολίτες.

Η βράβευση έγινε από τον Πρόεδρο του ΕΔΔΥΠΠΥ και του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Γιώργο Πατούλη, ενώ το Δήμο Σερρών εκπροσώπησε ο Αντιδήμαρχος Οικογένειας, Κοινωνικών Δομών και Αλληλεγγύης, κ. Νικόλαος Φρυδάς, ο οποίος παρέλαβε τους επαίνους.

Το συνέδριο, το οποίο διεξήχθη από τις 10 έως τις 13 Οκτωβρίου 2024 στα Βίλια του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας, είχε τίτλο «Περιβάλλον, Ανθεκτικότητα και Υγεία με την Αυτοδιοίκηση μπροστά» και επικεντρώθηκε στις σύγχρονες προκλήσεις που συνδέονται με την κλιματική κρίση και την προστασία της δημόσιας υγείας. Το ΕΔΔΥΠΠΥ αποτελεί έναν θεσμό-κλειδί για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενθαρρύνοντας τους Δήμους να προωθούν δράσεις που βελτιώνουν την υγεία και την ευημερία των κατοίκων.

Η ένταξη του Δήμου Σερρών στο ΕΔΔΥΠΠΥ από το 2018, καθώς και η λειτουργία του ΚΕΠ Υγείας από το 2020, αποτελούν παραδείγματα των προσπαθειών του Δήμου για την προάσπιση της υγείας των δημοτών, με έμφαση στην πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση. Η διάκριση αυτή ενισχύει τη δέσμευση του Δήμου για συνέχιση της κοινωνικής προσφοράς μέσω δομών υγείας και προγραμμάτων που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.

ΚΕΠ Υγείας: Ένα πολύτιμο εργαλείο πρόληψης και προαγωγής της υγείας

Το ΚΕΠ Υγείας είναι μια καινοτόμα πρωτοβουλία που λειτουργεί σε πολλούς Δήμους της χώρας, προσφέροντας προγράμματα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων και ενημερωτικές εκστρατείες για την υγεία. Μέσω των ΚΕΠ Υγείας, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε δράσεις που αφορούν την πρόληψη σοβαρών ασθενειών, όπως ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο διαβήτης. Ο Δήμος Σερρών, με τη διάκριση που έλαβε, επιβεβαιώνει τη σημασία της πρόληψης ως ακρογωνιαίου λίθου της δημόσιας υγείας.

Αυτή η αναγνώριση ενισχύει το όραμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προώθηση της υγείας και της ευημερίας των πολιτών, συνδυάζοντας κοινωνική ευαισθησία με καινοτόμες λύσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας.




Σέρρες | εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Με μεγάλο ενθουσιασμό και συμμετοχή, ξεκίνησε ο νέος κύκλος εκπαιδευτικών επισκέψεων στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Δήμου Σερρών, προσφέροντας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τον φυσικό πλούτο της περιοχής. Η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, απηύθυνε κάλεσμα σε όλα τα σχολεία της περιοχής, ενθαρρύνοντας την εκπαιδευτική κοινότητα να οργανώσει επισκέψεις στο μουσείο, τονίζοντας τη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και συνείδησης.

Η πρώτη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024, όταν 40 μαθητές των τάξεων Α’ και Β’ του 21ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους, επισκέφθηκαν το μουσείο. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις προθήκες του μουσείου, στις οποίες φιλοξενούνται πάνω από 200 είδη θηλαστικών, πτηνών, ερπετών και αμφιβίων που ζουν στην περιοχή. Η ξενάγηση, διάρκειας 45 λεπτών, είχε βιωματικό χαρακτήρα και προσέγγιζε το φυσικό περιβάλλον μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες.

Σημαντική ήταν και η επίσκεψη μαθητών του Λυκείου Αλιστράτης, μαζί με μαθητές από τη Λετονία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024. Οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κ. Μαρίας Ξενίδου, ανακάλυψαν τον πλούτο της τοπικής πανίδας και συνδύασαν την επίσκεψη με την ενίσχυση της διαπολιτισμικής συνεργασίας και μάθησης.

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Μητλιάγκα, σε επιστολή της προς τους Προϊσταμένους Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές σχολείων, αναφέρθηκε στη σημασία του μουσείου, υπογραμμίζοντας πως αποτελεί ένα από τα πλουσιότερα της Ελλάδας σε συλλογές, με κύριους στόχους τη μετάδοση γνώσης, την υποστήριξη της επιστημονικής έρευνας και την προστασία της φυσικής κληρονομιάς. Το μουσείο αποτελεί έναν χώρο όπου οι μαθητές μπορούν να καλλιεργήσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Δήμου Σερρών επενδύει επίσης στην ψηφιακή τεχνολογία, προσφέροντας στους μαθητές τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν smart tables, smart touch screens και διάφορες ψηφιακές εφαρμογές για να εμβαθύνουν στη γνώση του φυσικού περιβάλλοντος και της τοπικής ιστορίας. Μέσω του έργου Adrilink, το μουσείο αποκτά συνεχώς νέες τεχνολογικές δυνατότητες, ενισχύοντας τον εκπαιδευτικό του ρόλο.

Επιπλέον, η Δήμαρχος ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να προτείνουν νέες βιωματικές δραστηριότητες σε συνεργασία με το μουσείο, καθώς και με άλλες σχολικές μονάδες και την ομάδα «Φίλοι του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Δήμου Σερρών». Η ομάδα αυτή στηρίζει ενεργά τις δράσεις του μουσείου, προσφέροντας επιπλέον ευκαιρίες συνεργασίας και εθελοντισμού.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Σερρών συνεχίζει να αποτελεί έναν μοναδικό εκπαιδευτικό πόρο για την περιοχή, καλώντας όλους τους μαθητές να το επισκεφθούν και να γίνουν μάρτυρες του φυσικού πλούτου της χώρας μας.




Σέρρες | 19η έκθεση πολιτιστικού τουρισμού

Ο Δήμος Σερρών έδωσε δυναμικό «παρών» στην 19η Έκθεση Πολιτιστικού Τουρισμού, που πραγματοποιήθηκε από τις 8 έως τις 10 Οκτωβρίου 2024 στη βουλγαρική πόλη του Βελίκο Τύρναβο. Στην έκθεση αυτή, που έχει καθιερωθεί ως μια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις για την προώθηση του πολιτιστικού τουρισμού στη Βουλγαρία, ο Δήμος Σερρών προέβαλε τις ομορφιές και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής του, ενισχύοντας περαιτέρω τις σχέσεις του με τους Βούλγαρους και διεθνείς επισκέπτες.

Το περίπτερο του Δήμου Σερρών τράβηξε το ενδιαφέρον εκατοντάδων επισκεπτών, παρουσιάζοντας προϊόντα από τοπικές σερραϊκές επιχειρήσεις. Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις φυσικές ομορφιές της περιοχής και τις ποικίλες μορφές εναλλακτικού τουρισμού που προσφέρει, όπως τον αγροτουρισμό, τον θρησκευτικό τουρισμό και τις δραστηριότητες στη φύση. Αυτή η εκδήλωση αποτέλεσε μοναδική ευκαιρία για την ανάδειξη της Σερραϊκής παράδοσης, του πολιτισμού και των γεύσεων της περιοχής σε ένα διεθνές κοινό.

Η σερραϊκή αποστολή, με επικεφαλής τον Δημοτικό Σύμβουλο κ. Χρυσοβαλάντη Καζακίδη, είχε θερμή υποδοχή από τον Δήμαρχο του Βελίκο Τύρναβο κ. Daniel Panov, τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Spirdonov Vencislav και τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού κ. Neyko Genchev. Εκτός από τον κ. Καζακίδη, στην αποστολή συμμετείχαν η υπεύθυνη του γραφείου τύπου και δημοσίων σχέσεων κ. Ελισάβετ Γουγούσκα και ο ειδικός συνεργάτης της Δημάρχου κ. Γεώργιος Ταράσης.

Η έκθεση αποτέλεσε αφορμή για πολλές επαφές και συναντήσεις της αποστολής με φορείς της περιοχής και εκπροσώπους του Πανεπιστημίου του Βελίκο Τύρναβο, όπου ζητήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας με το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ) και ειδικότερα με την πανεπιστημιούπολη Σερρών. Σημαντική ήταν η πρόταση του βουλγαρικού πανεπιστημίου για συνεργασία, δεδομένου ότι σε τμήμα του διδάσκεται η ελληνική γλώσσα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η πόλη των Σερρών και το Βελίκο Τύρναβο διατηρούν σταθερές διμερείς σχέσεις εδώ και δεκαετίες. Από τις 22 Μαρτίου 1992, οι δύο πόλεις έχουν υπογράψει πρωτόκολλο αδελφοποίησης, ενισχύοντας τη συνεργασία τους σε τομείς όπως ο τουρισμός, ο πολιτισμός και η εκπαίδευση. Η παρουσία του Δήμου Σερρών στην έκθεση αυτή επιβεβαιώνει την ισχυρή δέσμευση των δύο πόλεων για συνεχή συνεργασία και αμοιβαία υποστήριξη, προωθώντας παράλληλα την πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Η συμμετοχή στην 19η Έκθεση Πολιτιστικού Τουρισμού αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα για την ανάδειξη των Σερρών ως προορισμού πολιτιστικού ενδιαφέροντος και για την ενίσχυση των δεσμών με τη γειτονική Βουλγαρία.




“Σέρρες: Σε δίκη 11 άτομα για τον θάνατο 11χρονου από έκρηξη λέβητα”

Στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Σερρών θα δικαστούν 11 άτομα για τον θάνατο του 11χρονου μαθητή και τον τραυματισμό δύο άλλων παιδιών, μετά την έκρηξη λέβητα στο προαύλιο του 9ου δημοτικού σχολείου Σερρών τον Δεκέμβριο του 2022.

Η έκρηξη συνέβη κατά τη διάρκεια εργασιών για την ενεργειακή αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης του σχολείου. Μεταξύ των κατηγορουμένων είναι ένας μηχανικός, ο υπεύθυνος του συνεργείου, έξι υπάλληλοι των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, ο τότε διευθυντής του σχολείου, ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ένας συντονιστής εκπαιδευτικού έργου.




Σέρρες | Υποδοχή πρωτοετών φοιτητών στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος

Σε ένα ιδιαίτερα ζεστό και φιλόξενο κλίμα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024 η υποδοχή των πρωτοετών φοιτητών και φοιτητριών του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος στην Πανεπιστημιούπολη Σερρών. Η τελετή έγινε στο αμφιθέατρο του εκπαιδευτικού ιδρύματος με την παρουσία της Δημάρχου Σερρών, κας Βαρβάρας Μητλιάγκα, που απηύθυνε θερμό καλωσόρισμα στους νέους φοιτητές, σηματοδοτώντας την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους με αισιόδοξα μηνύματα.

Η Δήμαρχος στην ομιλία της υπογράμμισε τη σημαντική θέση που κατέχει το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος στην πόλη των Σερρών και την ευρύτερη Περιφερειακή Ενότητα. Καλωσορίζοντας τους φοιτητές, αναφέρθηκε στη μοναδική εμπειρία της φοιτητικής ζωής, η οποία, όπως τόνισε, δεν περιορίζεται μόνο στην απόκτηση γνώσεων, αλλά περιλαμβάνει τη δημιουργία σχέσεων, την ανακάλυψη νέων ενδιαφερόντων και τη συμμετοχή σε δράσεις που ενσωματώνουν τους νέους στην τοπική κοινωνία. Οι Σέρρες, όπως σημείωσε η κ. Μητλιάγκα, είναι ένας φιλόξενος τόπος που είναι έτοιμος να υποστηρίξει κάθε βήμα των φοιτητών.

Η Δήμαρχος επισήμανε τη σπουδαιότητα της συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Σερρών και του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Ανακοίνωσε την υπογραφή ενός επικαιροποιημένου Μνημονίου Συνεργασίας, το οποίο, όπως τόνισε, θα εφαρμοστεί στο ακέραιο. Το μνημόνιο αυτό περιλαμβάνει τη δέσμευση για κοινές δράσεις που θα ενισχύσουν τον δεσμό μεταξύ του πανεπιστημίου και της πόλης. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στη δημιουργία ενός «φοιτητικού θεσμού», ο οποίος θα φέρει κοντά το πανεπιστήμιο και την τοπική κοινωνία μέσω πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων.

Η κ. Μητλιάγκα ανέδειξε τη σημασία της συμμετοχής των φοιτητών στις δραστηριότητες της πόλης, προσφέροντάς τους ειδικά προνόμια και εκπτώσεις σε πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο, στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών και σε άλλες εκδηλώσεις του Δήμου. «Θέλουμε να εμπλακείτε στην πόλη. Να αφήσετε το στίγμα σας. Χρειαζόμαστε τη ζωντάνια σας και την ανατρεπτικότητά σας», τόνισε χαρακτηριστικά η Δήμαρχος, δείχνοντας την πρόθεση της δημοτικής αρχής να ενισχύσει τον φοιτητικό πληθυσμό στην περιοχή.

Κλείνοντας την ομιλία της, η κ. Μητλιάγκα έδωσε εμψυχωτικά μηνύματα στους νέους φοιτητές, τονίζοντας τη σημασία της προσπάθειας και της αντοχής μπροστά στις προκλήσεις. Τους παρότρυνε να μην φοβηθούν τη δουλειά, την αποτυχία ή τις δυσκολίες, επισημαίνοντας ότι τα λάθη είναι μέρος της διαδικασίας της μάθησης και της προσωπικής εξέλιξης.

Μετά την τελετή του Αγιασμού, η Προϊσταμένη του Τμήματος Τουρισμού, κα Αλεξάνδρα Τσολάκη, παρουσίασε στους νέους φοιτητές το τουριστικό προφίλ της πόλης των Σερρών. Η παρουσίαση αυτή είχε ως στόχο να αναδείξει τις ομορφιές και τα αξιοθέατα της περιοχής, ενθαρρύνοντας τους φοιτητές να γνωρίσουν καλύτερα τον τόπο που θα φιλοξενεί τα ακαδημαϊκά τους χρόνια.

Η εκδήλωση αυτή ανέδειξε τη στενή σύνδεση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος με την πόλη των Σερρών και τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η φοιτητική κοινότητα στη ζωντάνια και ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Με την υποστήριξη του Δήμου Σερρών, οι νέοι φοιτητές έχουν μπροστά τους την ευκαιρία να ζήσουν μια πλούσια φοιτητική ζωή, συνδυάζοντας τη γνώση με τη δημιουργία, τη συμμετοχή και την προσωπική εξέλιξη.




Σέρρες | Επίσκεψη του Γενικού Προξένου της Ουκρανίας

Στις 9 Οκτωβρίου 2024, η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, υποδέχθηκε στο γραφείο της τον Γενικό Πρόξενο της Ουκρανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Yevhen Shkvyra, σε μια εθιμοτυπική συνάντηση γνωριμίας. Η συνάντηση αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας στενότερης συνεργασίας ανάμεσα στον Δήμο Σερρών και ουκρανικούς δήμους, με σκοπό την ανάπτυξη σχέσεων σε διάφορους τομείς, όπως η εκπαίδευση, ο πολιτισμός και η οικονομία.

Ένα από τα κύρια θέματα της συζήτησης ήταν η συνεργασία του Δήμου Σερρών με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ουκρανίας, προκειμένου να διευκολυνθεί η ανταλλαγή γνώσεων και η ενίσχυση των διμερών σχέσεων. Αυτή η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη δημιουργία διαύλων επικοινωνίας και συνεργασίας που θα ωφελήσουν και τις δύο πλευρές.

Ο κ. Shkvyra εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς την Ελλάδα και ιδιαίτερα την πόλη των Σερρών για την υποστήριξη προς τον ουκρανικό λαό, ο οποίος δοκιμάζεται από τον συνεχιζόμενο πόλεμο. Αναφέρθηκε ειδικά στην Ελεγχόμενη Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο Σερρών, όπου φιλοξενούνται Ουκρανοί πρόσφυγες. Η Δήμαρχος Σερρών υπογράμμισε τη σημασία της παροχής βοήθειας στους πρόσφυγες και τόνισε ότι η πόλη είναι πάντα πρόθυμη να στηρίξει όσους έχουν ανάγκη.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και φιλίας, με την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων. Η συγκεκριμένη επίσκεψη ενισχύει τις σχέσεις Ελλάδας-Ουκρανίας και υπογραμμίζει τη δέσμευση της τοπικής αυτοδιοίκησης να στηρίξει τους Ουκρανούς σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.




Σέρρες | Επιστημονική ημερίδα

Στις 12 Οκτωβρίου 2024, το Δημοτικό Θέατρο «ΑΣΤΕΡΙΑ» στις Σέρρες θα φιλοξενήσει μια σημαντική επιστημονική ημερίδα με θέμα την εκπαίδευση των φροντιστών υγείας στη διαχείριση ασθενών με χρόνια προβλήματα υγείας. Η εκδήλωση, που θα διαρκέσει από τις 09:00 έως τις 16:00, αποτελεί μια συνδιοργάνωση του Δήμου Σερρών, του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, του Ιατρικού Συλλόγου Σερρών και του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

Σε συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, οι διοργανωτές της ημερίδας απεύθυναν κάλεσμα στους πολίτες των Σερρών, τονίζοντας τη σημασία αυτής της πρωτοβουλίας. Ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Μέριμνας και Υγείας, κ. Νάσος Παπαδόπουλος, επισήμανε πως η εκδήλωση αποσκοπεί στην ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των φροντιστών, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της φροντίδας ασθενών με χρόνια προβλήματα υγείας. «Έμπειροι ομιλητές και ειδικοί στον τομέα της υγείας θα συζητήσουν τις βασικές αρχές φροντίδας, τις τεχνικές επικοινωνίας, την ψυχολογική υποστήριξη, καθώς και τη διαχείριση κρίσεων και έκτακτων περιστατικών», πρόσθεσε.

Ο Αναπληρωτής Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, κ. Παναγιώτης Πεγίδης, τόνισε τη σημαντική συμβολή του νοσοκομείου στην επιστημονική ημερίδα, σημειώνοντας πως τέτοιες πρωτοβουλίες προάγουν τη σύνδεση της επιστημονικής κοινότητας με την κοινωνία των Σερρών. «Από τον Μάιο δεχθήκαμε τιμητική πρόσκληση από την καθηγήτρια πνευμονολογίας του ΕΚΠΑ, κ. Αναστασία Κοτανίδου, και είμαστε χαρούμενοι που συμμετέχουμε σε αυτήν την πρωτοβουλία», δήλωσε, αναφερόμενος στο σημαντικό έργο των φροντιστών υγείας.

Ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Σερρών, κ. Άγγελος Βάκαλος, εστίασε στις ιδιαίτερες ανάγκες των φροντιστών ασθενών, επισημαίνοντας την ψυχική και σωματική κόπωση που συχνά αντιμετωπίζουν. «Οι φροντιστές αποτελούν θεμελιώδες στήριγμα για τους ασθενείς. Είναι οι αφανείς ήρωες που βρίσκονται στο πλευρό των ασθενών σε κάθε στάδιο, από τη διάγνωση μέχρι την ανάρρωση», τόνισε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεχούς και εξατομικευμένης εκπαίδευσης που χρειάζονται για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του ρόλου τους.

Η ημερίδα αναμένεται να προσελκύσει πλήθος συμμετεχόντων και να αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα στην ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των φροντιστών υγείας, συμβάλλοντας θετικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών και των οικογενειών τους.




Σέρρες | Σε δίκη 11 άτομα για την έκρηξη στο 9ο Δημοτικό Σχολείο

Σε δίκη στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Σερρών παραπέμπονται από τη νέα χρονιά 11 άτομα για τον θάνατο 11χρονου μαθητή και τον τραυματισμό δύο ακόμη, που σημειώθηκε στο προαύλιο του 9ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών, έπειτα από έκρηξη λέβητα, στις 5  Δεκεμβρίου του 2022.

Ύστερα από έρευνα που διατάχθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Σερρών η υπόθεση παίρνει την οδό της Δικαιοσύνης και στο εδώλιο του κατηγορουμένου αναμένεται να καθίσουν τον Φεβρουάριο του 2025 ο μηχανικός – επικεφαλής του εργοταξίου, ο υπεύθυνος του συνεργείου ηλεκτρολογικών εργασιών, έξι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Σερρών, ο (τότε) διευθυντής του δημοτικού σχολείου, ο (τότε) διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών και ο τότε συντονιστής εκπαιδευτικού έργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ – ΜΠΕ, οι 11 κατηγορούμενοι θα βρεθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης, ανάλογα με την περίπτωση, για έκρηξη από συγκλίνουσα αμέλεια, από την οποία προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο και για ανθρωποκτονία και σωματικές βλάβες από συγκλίνουσα αμέλεια, από υπόχρεο (όλες οι πράξεις σε βαθμό πλημμελήματος).

Το πρωτοφανές για τα δεδομένα των Σερρών τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών για την ενεργειακή αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης του σχολείου, όταν εξερράγη το λεβητοστάσιο και μία πόρτα που εκτινάχθηκε τραυμάτισε θανάσιμα τον ανήλικο. Επίσης, τραυματίστηκαν δύο ακόμα αγόρια ηλικίας 6 και 10 ετών. Τα παιδιά, που φοιτούσαν στο ολοήμερο σχολείο, βρίσκονταν, μαζί με άλλους μαθητές, σε διάλειμμα στην αυλή σχολείου.

 

www.ertnews.gr




Σέρρες | Εκπαίδευση φροντιστών

Ο Δήμος Σερρών, σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Σερρών, το Γενικό Νοσοκομείο Σερρών και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), διοργανώνει επιστημονική ημερίδα με θέμα «Εκπαίδευση Φροντιστών στη διαχείριση ασθενών με χρόνια προβλήματα υγείας».

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024, από τις 9:00 έως τις 16:00, στο Δημοτικό Θέατρο «ΑΣΤΕΡΙΑ» στις Σέρρες, και θα είναι ανοιχτή στο κοινό.

Η εκδήλωση έχει ως στόχο να υποστηρίξει και να ενισχύσει τους φροντιστές, είτε πρόκειται για επαγγελματίες είτε για μέλη οικογενειών, που αναλαμβάνουν τη φροντίδα ασθενών με χρόνιες παθήσεις. Μέσα από τη βελτίωση των δεξιοτήτων και την αύξηση της γνώσης τους, οι συμμετέχοντες θα μπορέσουν να διαχειριστούν τις προκλήσεις που συνοδεύουν τη φροντίδα χρονίως πασχόντων, όπως η οργάνωση της καθημερινής φροντίδας, η πρόληψη επιπλοκών και η υποστήριξη της ψυχικής υγείας.

Στην ημερίδα θα μιλήσουν εξειδικευμένοι επιστήμονες με γνώση στις χρόνιες παθήσεις, όπως διαβήτης, υπέρταση, καρδιαγγειακές και νευρολογικές νόσοι. Θα παρουσιαστούν σύγχρονες διεπιστημονικές προσεγγίσεις που περιλαμβάνουν την πρόληψη νόσων, τις νέες μεθόδους θεραπείας και τις υποστηρικτικές θεραπείες για τη φροντίδα κατ’ οίκον. Οι ομιλίες θα εστιάσουν στην παροχή πρακτικών συμβουλών για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών και τη διευκόλυνση των φροντιστών στο έργο τους.

Οι διοργανωτές θα παραχωρήσουν συνέντευξη τύπου την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου Σερρών. Εκεί, θα παρουσιαστούν αναλυτικά οι στόχοι και το πρόγραμμα της ημερίδας, προσκαλώντας το κοινό να συμμετάσχει ενεργά.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία υπογραμμίζει τη σημασία της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης των φροντιστών στη διαχείριση χρόνιων ασθενειών και καταδεικνύει τη δέσμευση των τοπικών φορέων για την υποστήριξη της δημόσιας υγείας.




Σέρρες | Δράσεις ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης για την προστασία των ζώων

Με μεγάλη επιτυχία και μαζική συμμετοχή πραγματοποιήθηκε στις 4 Οκτωβρίου 2024 η εκδήλωση του Δήμου Σερρών, αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Ζώων. Ο Δήμος, σε συνεργασία με το Δημοτικό Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς, διοργάνωσε μια σειρά από δράσεις στην πλατεία Ελευθερίας, οι οποίες είχαν στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών και της τοπικής κοινωνίας για τη φροντίδα και προστασία των ζώων.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με τη συμμετοχή μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα διαδραστικό θεατρικό δρώμενο, με κεντρικό θέμα την υπεύθυνη φροντίδα των ζώων. Οι ηθοποιοί Αστερόπη Χαριτίδου και Χριστίνα Νασιάδου, μέσα από το θέατρο, προσέφεραν στα παιδιά ένα μοναδικό μάθημα φροντίδας και αγάπης για τα ζώα.

Ο Ανθυπαστυνόμος Μιχάλης Βασταρδής, συνοδός αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης εκρηκτικών υλών, μίλησε στους μικρούς μαθητές για το σημαντικό ρόλο των ζώων στις ανθρώπινες κοινωνίες, παρουσιάζοντας τις δυνατότητες των αστυνομικών σκύλων στην ανίχνευση εκρηκτικών και ναρκωτικών. Τις εντυπώσεις έκλεψε επίσης ο κτηνίατρος Στέλιος Φρέσας, ο οποίος παρείχε πολύτιμες συμβουλές για την υγεία και τη φροντίδα των ζώων, επισημαίνοντας τη σημασία της υπεύθυνης υιοθεσίας και φροντίδας των δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, τα παιδιά συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες, κατασκευάζοντας χειροτεχνίες με θέμα τα ζώα, προσφέροντας μια ακόμα ευκαιρία για να κατανοήσουν καλύτερα τη σχέση ανθρώπου και ζώου και να αναπτύξουν μια πιο θετική στάση απέναντι σε όλα τα έμβια όντα.

Η Δήμαρχος Σερρών, Βαρβάρα Μητλιάγκα, υπογράμμισε την ανάγκη για συνεχή προστασία των ζώων, τονίζοντας ότι η ευαισθητοποίηση για τα δικαιώματα των ζώων αποτελεί ένδειξη πολιτισμού και ανθρωπιάς. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η προστασία των ζώων δεν είναι μόνο καθήκον μας, αλλά και δείγμα πολιτισμού και ανθρωπιάς. Ελπίζουμε με τέτοιες δράσεις να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες και κυρίως τα μικρά παιδιά.»

Η εκδήλωση αυτή ήταν η αφορμή για να τιμηθούν και οι φιλοζωικές οργανώσεις της πόλης, οι οποίες προσφέρουν ανεκτίμητη βοήθεια στη φροντίδα των αδέσποτων ζώων. Η Δήμαρχος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της προς τα μέλη των σωματείων για την αφοσίωσή τους και τη στενή συνεργασία που διατηρεί ο Δήμος μαζί τους.

Η Εντεταλμένη Σύμβουλος Εθελοντισμού και Προστασίας Αδέσποτων Ζώων, Βασιλική Πανταζή, εξέφρασε τη χαρά της για την ανταπόκριση των μαθητών στην εκδήλωση, υπογραμμίζοντας ότι παρόμοιες πρωτοβουλίες θα συνεχιστούν στο μέλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση της νεολαίας σε θέματα φιλοζωίας.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τις θερμές ευχαριστίες προς όλους τους συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, των ηθοποιών, των επαγγελματιών και των φορέων που συνέβαλαν στη διοργάνωση, αλλά και τους υπαλλήλους του Δημοτικού Καταφυγίου, που μεριμνούν καθημερινά για την ευημερία των αδέσποτων ζώων της πόλης.

Η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων ήταν μόνο η αφορμή για να επιβεβαιωθεί η δέσμευση του Δήμου Σερρών στη συνεχή προσπάθεια για την προστασία και τη φροντίδα των ζώων, ενώ μελλοντικές δράσεις σχεδιάζονται ήδη για την περαιτέρω ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας.