Π.Ε. Καβάλας | Επαφές για περαιτέρω βελτίωση των σχέσεων με τη Ρουμανία

Την γενική πρόξενο της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Carmen Ileana Mihalcescu και τον Οικονομικό Ακόλουθο του Προξενείου κ. Silviu Mihai Zeleniuc, δέχθηκε το πρωί της Τετάρτης 27 Μαρτίου, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θεόδωρος Μαρκόπουλος στο γραφείο του και είχαν συζήτηση για τη διεύρυνση της συνεργασίας των δυο πλευρών, σε μια σειρά θέματα.

Ο κ. Μαρκόπουλος κατά την υποδοχή της Ρουμανικής αντιπροσωπείας επισήμανε ότι «Με χαρά υποδεχόμαστε στο κτήριο της Περιφέρειας ΑΜΘ στην Καβάλα την κ. Mihalcescu γενική πρόξενο της Ρουμανίας στην Θεσσαλονίκη και ταυτόχρονα υποδεχόμαστε την εκπρόσωπο ενός φιλικού κράτους, από το οποίο κάθε χρόνο υποδεχόμαστε δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες. Ταυτόχρονα δεν θα δίσταζα να πω ότι είναι για ένα Έλληνα η πλέον φιλική πόλη στα Βαλκάνια είναι το Βουκουρέστι» και συνέχισε τονίζοντας ότι «σήμερα έχουμε την δυνατότητα να συζητήσουμε για θέματα κοινού ενδιαφέροντος και να ενημερώσουμε την κ. Πρόξενο για τα αναπτυξιακά θέματα που αφορούν και τις δυο πλευρές.

Ενδεικτικό της σημασίας που δίνει η Περιφέρεια ΑΜΘ στην περαιτέρω βελτίωση των σχέσεων με την Ρουμανία είναι και η πρόσφατη απόφαση του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη, ο οποίος άλλαξε το πρόγραμμα προκειμένου να υπάρξει μια δυναμική παρουσία μας στην έκθεση του Βουκουρεστίου. Πιστεύω ότι πέραν του τουρισμού, θα βρούμε και άλλους τομείς συνεργασίας, τόσο στο πλαίσιο της καλής γειτονίας όσο και του Ευρωπαϊκού κεκτημένου της Ε.Ε.».

Από την πλευρά της η κ. Mihalcescu, ευχαρίστησε και καλημέρισε στα ελληνικά και συνέχισε στις δηλώσεις της τονίζοντας ότι «Είμαι πολύ χαρούμενη που είμαι σήμερα στην Καβάλα, για να σας συναντήσω καθώς και όλα αυτά που εκπροσωπείτε. Ελπίζω να έχουμε τα αναμενόμενα αποτελέσματα και μια καλή συνεργασία στο μέλλον. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς να συζητήσουμε τα θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Γνωρίζω ότι η Καβάλα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και όμορφη πόλη. Είναι η δεύτερη φορά που την επισκέπτομαι και αυτό μου αρέσει πολύ.

Ας έχουμε λοιπόν για μια καλή συνεργασία» και μας ευχήθηκε «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ» για την εθνική επέτειο του 1821 και εξέφρασε και τις ευχές της για την ονομαστική εορτή του κ.
Μαρκόπουλου.

2ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΒΑΛΑΣ

Στη συζήτηση που ακολούθησε προτάχθηκαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος όπως μεταξύ άλλων:

  • Η διεύρυνση της τουριστικής συνεργασίας και η αεροπορική σύνδεση της Καβάλας με το Βουκουρέστι.
  • Η διερεύνηση της συνεργασίας με πανεπιστημιακές σχολές της Καβάλας με αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές της Ρουμανίας.

  • Επίσης εξετάστηκε η περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας της Περιφέρειας ΑΜΘ με αντίστοιχη περιφέρεια της Ρουμανίας.

  • Επιπλέον, έγινε συζήτηση για την ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών με κεντρικό σημείο αναφορά την παραγωγή πετρελαίου στην Καβάλα και την Ρουμανία.

Ο κ. Μαρκόπουλος αποσαφήνισε ότι προτίθεται να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να προωθήσει τα παραπάνω θέματα, ενώ δεν παρέλειψε στο πλαίσιο της συζήτησης να αναφερθεί στην ιστορικότητα της περιοχής μας με ιδιαίτερες αναφορές στην αρχαία Νεάπολη, τους Φιλίππους, στην έλευση του Αποστόλου Παύλου και την βάπτισης της πρώτης ευρωπαίας Χριστιανής της Αγ. Λυδίας.

Ο κ. Μαρκόπουλος πρόσφερε στην Πρόξενο ένα βιβλίο με την ιστορία και τις ομορφιές της Περιφέρειας ΑΜΘ καθώς και ένα αντίγραφο αρχαίου ειδωλίου της νύμφης της Νεαπόλεως από το Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας και δέχθηκε ως δώρα, ένα τόμο με βυζαντινές και μεταβυζαντινές μελέτες και ένα μπουκάλι κρασί. Η συνάντηση έληξε με τις αμοιβαίες διαβεβαιώσεις μια καλή και παραγωγική συνεργασία.

https://youtu.be/wDDRjQsRN00




Γεραπετρίτης | Ο στρατηγικός χαρακτήρας των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Βουλγαρίας αποτελεί πρότυπο συνεργασίας για την περιοχή

«Το άριστο επίπεδο και ο στρατηγικός χαρακτήρας των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Βουλγαρίας αποτελεί πρότυπο συνεργασίας για την περιοχή μας αλλά και παράδειγμα μετασχηματισμού των σχέσεων δύο χωρών που βαδίζουν μαζί στο κοινό ευρωπαϊκό τους μέλλον» τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης σε δηλώσεις του μετά από τη συνάντησή του με την αναπληρώτρια πρωθυπουργό και υπουργό Εξωτερικών της Βουλγαρίας Mariya Gabriel στη Σόφια.

«Δεν είναι μόνο η γεωγραφία που μας ενώνει αλλά και η συναντίληψη στα θεμελιώδη» ανέφερε και πρόσθεσε: «Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την υποστήριξη προς την Ελλάδα, ώστε να συμμετάσχει στην Πρωτοβουλία Τριών Θαλασσών και στις ευρύτερες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας».

Στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί στη Βουλγαρία, ο κ. Γεραπετρίτης συναντήθηκε και με τον πρωθυπουργό Nikolai Denkov, ενώ αναμένεται να γίνει δεκτός και από τον Πρόεδρο της χώρας Rumen Radev.

Ο υπουργός Εξωτερικών συνεχάρη την ομόλογό του για την επικείμενη ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη Schengen με την κατάργηση των συνοριακών ελέγχων στις εναέριες και θαλάσσιες μεταφορές.

Πιστός στην πάγια πολιτική της Ελλάδας, η οποία πρωτοστάτησε στην ένταξη της Βουλγαρίας στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, ο κ. Γεραπετρίτης εξέφρασε την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στην ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωζώνη και τον ΟΟΣΑ, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα την ουσιαστική πρόοδο που έχει σημειώσει η Σόφια.

Ο υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι Ελλάδα και Βουλγαρία έχουν εξελιχθεί σε έναν διευρωπαϊκό κόμβο μεταφορών, επικοινωνιών και ενέργειας, ο οποίος διαμορφώθηκε επί τη βάσει του Κάθετου Διαδρόμου Νότου-Βορρά.

«Οι χώρες μας έχουν αναδείξει τη σημασία της αλληλεγγύης σε δύσκολους καιρούς» επεσήμανε ο κ. Γεραπετρίτης. Η Ελλάδα τροφοδότησε τη Βουλγαρία με φυσικό αέριο την άνοιξη του 2022, όταν η Ρωσία διέκοψε την τροφοδοσία. Τον Οκτώβριο του 2022, εγκαινιάστηκε ο διασυνδετήριος αγωγός IGB, ο οποίος συνέβαλε στη μεγάλη αύξηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου που διακινούνται μεταξύ των δύο χωρών, ενώ το καλοκαίρι του 2023 θεμελιώθηκε το δεύτερο ηλεκτρικό καλώδιο που συνδέει Ελλάδα και Βουλγαρία. Η δε επικείμενη λειτουργία της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) της Αλεξανδρούπολης είναι ένα έργο που θα μετασχηματίσει θετικά την ενεργειακή ασφάλεια ολόκληρης της περιοχής.

Κατά τη συνάντηση των δύο υπουργών Εξωτερικών, συζητήθηκαν ακόμη οι διμερείς οικονομικές και εμπορικές σχέσεις, οι οποίες έχουν αποκτήσει αυξημένη δυναμική, με τη Βουλγαρία να αποτελεί τον δεύτερο εξαγωγικό προορισμό για την Ελλάδα και τις ελληνικές επενδύσεις να βρίσκονται στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης στη Βουλγαρία.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο θέμα της διαχείρισης των υδάτων του ποταμού Άρδα, με την ελληνική πλευρά να εκφράζει την προσδοκία ότι θα υπάρξει άμεση και σύμφωνη με το δίκαιο της ΕΕ διευθέτηση του ζητήματος επ’ ωφελεία και των δύο χωρών.

Σύμπτωση απόψεων διαπιστώθηκε σε σχέση με την ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων, της Ουκρανίας και της Μολδαβίας, «η οποία θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή των ίδιων επιδόσεων και στην τήρηση των καθορισμένων κριτηρίων όπως ο σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο, η τήρηση των συμφωνηθέντων, η εμπέδωση των σχέσεων καλής γειτονίας και ο σεβασμός στο Κράτος Δικαίου», όπως εξήγησε ο Έλληνας υπουργός Εσωτερικών.

Γεραπετρίτης και Gabriel συμφώνησαν στην ανάγκη συνέχισης της υποστήριξης της Ουκρανίας στη μάχη που δίνει για την υπεράσπιση της κυριαρχίας και της εδαφικής της ακεραιότητας, δύο χρόνια μετά την παράνομη και απρόκλητη ρωσική εισβολή. «Δεν πρόκειται για πόλεμο μεταξύ δύο χωρών, αλλά για την άμυνα των αξιών της φιλελεύθερης δημοκρατίας και του Διεθνούς Δικαίου απέναντι στην επιθετικότητα και τον αναθεωρητισμό» παρατήρησε ο υπουργός Εξωτερικών.

Αναφερόμενος στην κατάσταση στην Μέση Ανατολή, ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε ότι οι τραγικές απώλειες των αμάχων δοκιμάζουν τις αρχές του ανθρωπισμού, ενώ η χρήση των ομήρων ως διαπραγματευτικού όπλου παραβιάζει κάθε έννοια ανθρώπινης αξίας. «Κάθε περαιτέρω μέρα σύρραξης επιβαρύνει μια ήδη δραματική κατάσταση» επεσήμανε.

Από την πλευρά της, η υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας τόνισε ότι οι στρατηγικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών σχηματίζουν έναν «άξονα σταθερότητας» για ολόκληρη την περιοχή.

Η κα Gabriel ευχαρίστησε την Ελλάδα για την υποστήριξη στην πλήρη προσχώρηση της Βουλγαρίας στον χώρο Schengen, αλλά και για τη βοήθεια που παρείχε μετά από τη διακοπή της παροχής φυσικού αερίου από την Ρωσία.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η Βουλγάρα υπουργός Εξωτερικών στην ανάπτυξη της διασυνδεσιμότητας στους τομείς της ενέργειας, των μεταφορών και των υποδομών, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Βουλγαρίας στη σχετική Κοινή Διακήρυξη που υπογράφτηκε το 2023 με την Ελλάδα, την Κροατία και τη Ρουμανία.

Τέλος, εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Πρωτοβουλία Τριών Θαλασσών, αλλά και την ευγνωμοσύνη της Σόφιας για τη στήριξη που παρέχει η Αθήνα στην ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωζώνη και τον ΟΟΣΑ.

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο κ. Γεραπετρίτης δεν παρέλειψε να επαινέσει τη Βουλγάρα ομόλογό του για τη «βαθιά προσήλωσή της» στις ευρωπαϊκές αξίες και στο όραμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης, ενώ τη συνεχάρη για την εξαιρετικά πετυχημένη θητεία της ως Ευρωπαίας Επίτροπου, στο πλαίσιο της οποίας κατόρθωσε να αναβαθμίσει καθοριστικά την εικόνα της χώρας της στα διεθνή φόρα. «Είμαι βέβαιος ότι, όπως αφήσατε την προσωπική σας σφραγίδα ως Ευρωπαία Επίτροπος και ως Υπουργός Εξωτερικών, το ίδιο θα κάνετε και μετά τις 6 Μαρτίου και την ορκωμοσία σας ως Πρωθυπουργός, σε μία δυναμική Βουλγαρία που μεταρρυθμίζεται και εκσυγχρονίζεται» δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης και προσκάλεσε την κα Gabriel να επισκεφτεί σύντομα την Ελλάδα υπό τη νέα της ιδιότητα.

Πηγή: Newsbeast.gr




Ο Πούτιν επιθυμεί την αναζωογόνηση των σχέσεων Ρωσίας – Ελλάδας

ΟΒλαντιμίρ Πούτιν κατά τη διάρκεια της τελετής αποδοχής των διαπιστευτηρίων των νεοδιορισθέντων ξένων πρεσβευτών, αναφέρθηκε και στις σχέσεις της Ρωσίας με την Ελλάδα με αφορμή την παρουσία της νέας πρέσβειρας της Ελλάδας στη Ρωσία, Αικατερίνης Ξαγοράρη.  

Ο πρόεδρος της Ρωσίας δήλωσε πως «εξακολουθούμε να ελπίζουμε ότι οι παραδοσιακοί δεσμοί πνευματικής εγγύτητας, αμοιβαίας συμπάθειας και σεβασμού του ρωσικού και του ελληνικού λαού θα βοηθήσουν τελικά στην αναβίωση της αμοιβαία επωφελούς εταιρικής σχέσης μεταξύ των χωρών μας καθώς και των κανονικών επιχειρηματικών σχέσεων».

Όπως τόνισε ο Βλαντιμίρ Πούτιν «δεν μπορεί παρά να ανησυχεί κανείς για την τρέχουσα κατάσταση στις διμερείς μας σχέσεις».

Υπενθυμίζεται πως η ελληνική κυβέρνηση υπήρξε από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές του Κιέβου και από τις πρώτες χώρες που ανακοίνωσαν την αποστολή στρατιωτικού υλικού στην Ουκρανία, γεγονός που οδήγησε στην ρήξη των σχέσεων με τη Μόσχα.




ΟΙΕΛΕ: “Το Υπουργείο Εργασίας ετοιμάζει τη διάλυση των εργασιακών μας σχέσεων με συμβόλαια μηδενικών ωρών”

Σε άμεσο κίνδυνο διοριστήρια και προϋπηρεσία, την παρέμβαση Πιερρακάκη ζητάει η ΟΙΕΛΕ 

ΠΡΟΣ

Τον  Υπουργό Παιδείας,  Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κ. Πιερρακάκη

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με κατάπληξη πληροφορηθήκαμε σήμερα δια του τύπου ότι μετά τις 15 Αυγούστου θα τεθεί σε διαβούλευση σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εργασίας στο οποίο προβλέπεται  θεσμοθέτηση συμβάσεων κατά παραγγελία (μηδενικών ωρών ή ondemand) και στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίσουμε ότι οι εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία, Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Κέντρα Ξένων Γλωσσών, εξακολουθούν να τελούν υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα, η εποπτεία του ΥΠΑΙΘΑ στις εργασιακές σχέσεις των  εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και νομοθετικά θεμελιωμένη. Οποιαδήποτε επιβολή τέτοιου είδους εργασιακών σχέσεων στην ιδιωτική εκπαίδευση καταστρατηγεί τη συνταγματική νομιμότητα, εξουδετερώνει την όποια εποπτεία είχε το Υπουργείο Παιδείας στις εργασιακές μας σχέσεις και επισημοποιεί έναν άνευ προηγουμένου εργασιακό Μεσαίωνα σε όλο το φάσμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Κύριε Υπουργέ,

Θεωρούμε αυτονόητο ότι δεν θα απεμπολήσετε τον θεσμικό σας ρόλο σε σχέση με τον χώρο μας. Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο είστε ενήμερος για τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Εργασίας, πιστεύουμε όμως ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να λάβει θέση για όσα – πιθανότατα δραματικά – κάποιοι ετοιμάζουν για τον ευαίσθητο  χώρο της  παιδείας, κατ’ εντολή ισχυρών επιχειρηματικών συμφερόντων.

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν θα παραμείνουν με σταυρωμένα χέρια μπροστά στη διάλυση των εργασιακών τους σχέσεων και θα διεκδικήσουν με τα μέσα που διαθέτουν τη διατήρηση της συνταγματικής νομιμότητας και την προστασία των στοιχειωδών δικαιωμάτων που έχουν απομείνει. Στη προσπάθεια αυτή ελπίζουμε το Υπουργείο Παιδείας να σταθεί αρωγός αι όχι αντίπαλος