Σάββας Μιχαηλίδης: Η συγχώνευση των ΔΕΥΑ υπονομεύει τις τοπικές κοινωνίες και το δικαίωμα στο νερό

Δημοσιογράφος: Κύριε Μιχαηλίδη, ως Δήμαρχος Νέστου και Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ), έχετε εκφράσει έντονη αντίδραση στο σχέδιο νόμου για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ.

Σάββας Μιχαηλίδης: Καταρχάς, σας ευχαριστώ για την ευκαιρία να μιλήσω για ένα τόσο κρίσιμο θέμα. Το σχέδιο νόμου για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ προκαλεί σοβαρές ανησυχίες τόσο στους Δήμους όσο και στις τοπικές κοινωνίες. Ο βασικός προβληματισμός μας είναι ότι η εφαρμογή του σχεδίου υπονομεύει τη βιωσιμότητα και την αποτελεσματικότητα αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων. Οι ΔΕΥΑ έχουν ιδρυθεί με στόχο να εξυπηρετούν τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τοπικής κοινωνίας, λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές ιδιαιτερότητες, όπως γεωγραφία, πληθυσμό και υποδομές. Η υποχρεωτική συγχώνευση θα δημιουργήσει μεγάλες, δυσλειτουργικές δομές, με συνέπεια να υποβαθμιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης.

Δημοσιογράφος: Οι υποστηρικτές του σχεδίου υποστηρίζουν ότι οι συγχωνεύσεις θα μειώσουν το κόστος και θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Σάββας Μιχαηλίδης: Αυτή η άποψη είναι επιφανειακή και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είναι αλήθεια ότι σε ορισμένες περιπτώσεις μεγαλύτερες δομές μπορούν να είναι πιο αποδοτικές. Ωστόσο, στην περίπτωση των ΔΕΥΑ, η λειτουργία τους εξαρτάται από την τοπική διαχείριση και τις γεωγραφικές συνθήκες. Μια υποχρεωτική συγχώνευση σημαίνει ότι απομακρύνεται η διαχείριση από την τοπική κοινωνία, οδηγώντας σε αυξημένη γραφειοκρατία και καθυστερήσεις. Επιπλέον, οι οικονομίες κλίμακας που επικαλούνται οι υποστηρικτές του σχεδίου δεν ισχύουν πάντα. Αντίθετα, η αύξηση της πολυπλοκότητας και της γεωγραφικής διασποράς μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας.

Δημοσιογράφος: Πώς αντιδρά η τοπική αυτοδιοίκηση στο σχέδιο αυτό;

Σάββας Μιχαηλίδης: Η αντίδραση είναι μαζική και ενιαία. Από τους 332 Δήμους της χώρας, οι 271 έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους στο σχέδιο νόμου. Αυτή η ευρεία αντίδραση αποδεικνύει ότι το πρόβλημα είναι εθνικό και δεν αφορά μόνο μεμονωμένες περιοχές. Οι Δήμοι ζητούν να παραμείνει η αυτοτέλεια των ΔΕΥΑ και να υπάρξει μια ουσιαστική διαβούλευση με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ως ΠΕΔ, έχουμε αποστείλει ψηφίσματα στο Υπουργείο Εσωτερικών και έχουμε ζητήσει την απόσυρση του νομοσχεδίου. Δεν μπορεί να ληφθεί μια τόσο σημαντική απόφαση χωρίς τη συμμετοχή και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών.

Δημοσιογράφος: Τι πιστεύετε ότι κρύβεται πίσω από αυτή την προσπάθεια;

Σάββας Μιχαηλίδης: Υπάρχει μια γενικότερη τάση υποβάθμισης του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης και συγκέντρωσης εξουσιών. Οι ΔΕΥΑ είναι ένας κρίσιμος φορέας για τις τοπικές κοινωνίες, και η συγχώνευσή τους μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του νερού. Αυτή είναι μια εξέλιξη που θα πλήξει άμεσα τους πολίτες, καθώς το νερό δεν είναι απλώς ένα αγαθό αλλά θεμελιώδες δικαίωμα. Η εμπειρία από άλλες χώρες έχει δείξει ότι η ιδιωτικοποίηση οδηγεί σε αυξήσεις τιμών και υποβάθμιση των υπηρεσιών. Πιστεύω ότι αυτό πρέπει να μας ανησυχήσει όλους.

Δημοσιογράφος: Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την τοπική αυτοδιοίκηση;

Σάββας Μιχαηλίδης: Συνεχίζουμε τις πιέσεις προς την κυβέρνηση, τόσο σε θεσμικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Παράλληλα, συνεργαζόμαστε με άλλες ΠΕΔ και την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) για να παρουσιάσουμε εναλλακτικές προτάσεις. Αντί για συγχωνεύσεις, πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη χρηματοδότηση των ΔΕΥΑ, στη βελτίωση των υποδομών τους και στην ενίσχυση της διαφάνειας.

Δημοσιογράφος: Ποιο είναι το μήνυμά σας προς την κυβέρνηση και τους πολίτες;

Σάββας Μιχαηλίδης: Προς την κυβέρνηση, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: Ακούστε τις τοπικές κοινωνίες. Το νερό είναι δημόσιο αγαθό, και η διαχείρισή του πρέπει να παραμείνει στα χέρια των τοπικών κοινωνιών. Προς τους πολίτες, θα ήθελα να πω ότι αυτή η μάχη είναι δική μας. Όλοι πρέπει να συμμετέχουμε ενεργά στη διαφύλαξη των δικαιωμάτων μας. Η φωνή μας έχει δύναμη, και μπορούμε να αποτρέψουμε εξελίξεις που θα πλήξουν την καθημερινότητά μας.




Κατερίνα Δαλάκα & Σάββας Γκέντσογλου: Απόδραση στην Καβάλα

Είναι παντού γύρω μας, αλλά και εμείς έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά! Είναι κακό πράγμα ο έρωτας; Όχι φυσικά! «Τι ωραίο ζευγάρι!» ήταν τα λόγια όσων τους είδαν χθες το μεσημέρι στην Καβάλα, εντυπωσιασμένοι από την παρουσία τους.

Η μυστική απόδραση του ζευγαριού και οι τρυφερές στιγμές τους σε μια ταβέρνα της περιοχής «πρόδωσαν» τη σχέση τους, που κάθε άλλο παρά φιλική φαινόταν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τα social media.

«Κάθονταν διακριτικά σε ένα απόμερο σημείο της ταβέρνας, απολαμβάνοντας το φαγητό τους και δείχνοντας πολύ ερωτευμένοι. Ήταν ένα πολύ όμορφο ζευγάρι και η σχέση τους ήταν προφανής», ανέφεραν αυτόπτες μάρτυρες που βρέθηκαν στο ίδιο μαγαζί, και τους πιστεύουμε απόλυτα.

youweekly.gr




Nέος πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ΑΜΘ | Ο δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης

Ο δήμαρχος Νέστου Σάββας Μχαηλίδης, είναι ο νέος πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Στην πρώτη συνεδρίαση του νέου διοικητικού συμβουλίου της ΠΕΔ ΑΜΘ εκλέχτηκε με ψηφοφορία (ομόφωνα) το νέο προεδρείο της ΠΕΔ ΑΜΘ και τα δύο μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής.

Οι νέες θέσεις στο ΔΣ.
Πρόεδρος: Σάββας Μιχαηλίδης, δήμαρχος Νέστου.
Αντιπρόεδρος: Θεόδωρος Αθανασιάδης, δήμαρχος Προσοτσάνης.
Γραμματεας: Θωμάς Μιχογλου, δήμαρχος Τοπείρου.
Μέλος Ε.Ε.: Δαβής Απόστολος, Πρόεδρος ΔΣ Σουφλίου.
Μέλος Ε.Ε.: Χαριτόπουλος Κωνσταντίνος, Δημοτικός Συμβουλος Σαππών.

Η θητεία των μελών είναι για όλη την δημοτική θητεία 2024-2028.

Προεδρεύων του διοικητικού συμβουλίου της ΠΕΔ ΑΜΘ ήταν ο Αποστόλης Δαβής ως πλειοψηφόν σύμβουλος στις εκλογικές διαδικασίες της 13ης Φεβρουαρίου για την ανάδειξη των συλλογικών οργάνων της Π.Ε.Δ ΑΜ-Θ και των εκπροσώπων της, στη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε), δημοτικής περιόδου 2024-2028.

Το βιογραφικό του νέου προέδρου της ΠΕΔ – ΑΜΘ και δημάρχου Νέστου Σάββα Μιχαηλίδη
Γεννήθηκε το 1962 και μεγάλωσε στη Χρυσούπολη.
Απόφοιτος της Ανωτέρας Δημόσιας Σχολής Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.
Απόφοιτος Δασοπονίας.
Τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής του
Τμήματος Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Ανάπτυξης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Από τον Ιούνιο του 2004 μέχρι και τον Ιούνιο του 2006 επικεφαλής της Ομάδας Διοίκησης Έργου στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ. ως ειδικός συνεργάτης του Γ.Γ. Περιφέρειας σε θέματα Ο.Τ.Α. (Δήμων και Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων), καθώς είχε υπηρετήσει και τους δύο θεσμούς.
Υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών. Προϊστάμενος Τμήματος ΣΔΟΕ 2014-2017, Επικεφαλής της Κινητής Μονάδας Ελέγχου ΚΟΕ Τελωνειακού Ελέγχου 2017-2019
Είναι παντρεμένος με την Ελένη Γλύπτη και έχει δύο γιους, το Μιχάλη, Δασολόγο και μεταδιδάκτορα Γεωπόνο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τον Παντελή, τελειόφοιτο του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστημίου Κρήτης

thrakinea.gr




Εκλογές ΠΕΔ ΑΜ-Θ | Πρώτος σε σταυρούς ο Σάββας Μιχαηλίδης – Ισχυρό σενάριο να είναι ο νέος Πρόεδρος

Πρώτος σε σταυρούς ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης.

Η συνέλευση έγινε με παρόντες όλους σχεδόν τους 125 εκπροσώπους των Δήμων.

Οι υποψηφιότητες από πλευράς δημάρχων και δημοτικών συμβούλων ήταν περίπου όσες και οι θέσεις στο νέο συμβούλιο. Στο συμβούλιο εκλέγονται οι Δήμαρχοι Θάσου- Καβάλας, οι δημοτικοί σύμβουλοι Παπαδόπουλος Μ (Καβάλας), Χριστοδουλίδης Γ (Παγγαίου). Αντιπρόσωποι στη συνέλευση της ΚΕΔΕ οι Βακιρτζής Κ (Καβάλας), Μποσμπότης Χ (Παγγαίου).




Υποψήφιος Πρόεδρος της ΕΠΣ Καβάλας ο Σάββας Λαζαρίδης

Με την παρούσα επιστολή, που αποτελεί ταυτόχρονα και δέσμευση αρχών και θέσεων, θα ήθελα να δημοσιοποιήσω την απόφασή μου να διεκδικήσω την Προεδρία της Ε.Π.Σ. Καβάλας στις επόμενες εκλογές, που είναι προγραμματισμένες για το 2025, αλλά και για όποτε αυτές πραγματοποιηθούν.

Απευθύνομαι σε όλους τους συντελεστές του γοητευτικότερου και δημοφιλέστερου αθλήματος στον κόσμο, στους υγιείς Φιλάθλους, στους “ρομαντικούς” Παράγοντες, στους ακέραιους και αμερόληπτους Διαιτητές, στους Προπονητές-Δασκάλους, στους φιλόδοξους Ποδοσφαιριστές, σε όλους αυτούς που με την στάση τους θέλουν να προάγουν το ποδόσφαιρο.

Προς όλους αυτούς, θέλω να διαβεβαιώσω πως είμαι διατεθειμένος να ηγηθώ μιας προσπάθειας, με ρεαλιστικό σχέδιο, για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και προώθηση του Ποδοσφαίρου στην Καβάλα έτσι ώστε να δημιουργήσουμε ένα ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο, πρότυπο στα δρώμενα του Ελληνικού Ποδοσφαίρου.

Να ξανακάνουμε το ποδόσφαιρο αυτό που είναι …ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ… παιχνίδι με κανόνες, οι οποίοι θα ισχύουν για όλους το ίδιο, χωρίς αποκλεισμούς, δίχως μεροληψία, με άμιλλα και με πρωταθλήματα που θα διεξάγονται στα πλαίσια ενός υγιούς συναγωνισμού.

Να φτιάξουμε το ποδόσφαιρο, κομμάτι μιας ευνομούμενης κοινωνίας, χώρο παραγωγής ισχυρών χαρακτήρων, που δεν θα χαρίζεται τίποτε σε κανέναν παρά θα κερδίζεται μέσα απο την ατομική βελτίωση και το συλλογικό πνεύμα, μέσω του ευ αγωνίζεσθαι.

Να δημιουργήσουμε ένα ποδόσφαιρο που θα ενσωματώνει τις ιδέες της φιλίας, της αξιοπρέπειας, του σεβασμού, της καλής συμπεριφοράς και των ίσων ευκαιριών.

Προσδοκώ γήπεδα ασφαλή, φιλικά και φιλόξενα, πεδία ευγενούς άμιλλας και όχι χώρους αντιπαλότητας, έριδας ή “πολεμικών” συγκρούσεων. Φιλοδοξώ ένα ποδόσφαιρο που να εκπληρώνει τους βαθύτερους κοινωνικούς του στόχους, με ένα ΔΣ που θα απαρτίζεται απο παράγοντες αναγνωρίσιμους, με εμπειρία, αλλά ταυτόχρονα και νέους στην άσκηση κεντρικής διοίκησης.

Ένα ΔΣ του οποίου η βελτίωση και εξέλιξη του ποδοσφαίρου θα είναι συνεχής επιδίωξη, που θα είναι χρήσιμο στις υπηρεσίες των υποχρεώσεων που απορρέουν απο την θέση τους, με αστείρευτη ενέργεια για δημιουργία, με καινοτόμες λύσεις, που θα συμμερίζονται το κοινό όραμα και θα προστατεύει τα συμφέροντα των μελών της.

Για όλα τα παραπάνω λοιπόν θέτω εαυτόν, στην κρίση ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, που επιλέγουν να σέβονται παρά να φοβούνται, να εισακούονται, να συμμετέχουν και να διαμορφώνουν, παρά να εντέλλονται και να εκτελούν, που δεν συμβιβάζονται και η συνεχής βελτίωση αποτελεί θεμελιώδη στόχο.

Όπου άμιλλα ενταύθα και νίκη εστίν. (Αριστοτέλης)

Με σεβασμό και τιμή.

Σάββας Β. Λαζαρίδης




Ζεστό γεύμα αγάπης για την Πρωτοχρονιά από την Ψαροταβέρνα “Σάββας”

Έχει καθιερωθεί από πλευράς του επαγγελματία Σάββα Θεοδοσιάδη, ιδιοκτήτη της ψαροταβέρνας “Σάββας” ο πάγκος με το ζεστό γεύμα αγάπης την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Έτσι και φέτος οι ζεστές απολαύσεις της ταβέρνας “Σάββας” δεν θα μπορούσαν να λείψουν από την πλατεία Ελευθερίας.

Δείτε το ρεπορτάζ :




Ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης στην Λαϊκή Αγορά και τα καταστήματα της Χρυσούπολης

Το πρωί  της Τρίτης ο Δήμαρχος Νέστου, κ. Σάββας Μιχαηλίδης, συνοδευόμενος από τους Νεοεκλεγμένους Συμβούλους επισκέφθηκε τη Λαϊκή Αγορά και τα καταστήματα του κέντρου της πόλης της Χρυσούπολης και συνομίλησε με παραγωγούς και πολίτες του Δήμου Νέστου.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν να ευχαριστήσουν συμβολικά με αυτό τον τρόπο, όλους τους πολίτες του Δήμου, οι οποίοι στήριξαν με τη ψήφο τους τόσο τον ίδιο όσο και την παράταξη του «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ».δίνοντας ένα ποσοστό 78,56% ρεκόρ για τον τόπο μας. Η προσπάθεια για μια νέα θητεία ακόμη ποιο παραγωγική μόλις ξεκίνησε.

Δελτίο Τύπου




Σχέδιο κατασκευής νέας προβλήτας στην Κεραμωτή προωθεί ο Σάββας Μιχαηλίδης

Το σχέδιο για την κατασκευή ενός νέου λιμανιού στην Κεραμωτή που θα επιδιωχθεί να είναι δημοτικό, παρουσίασε χθες μιλώντας στο ράδιο Πρωινή ο Δήμαρχος Νέστου-υποψήφιος στις εκλογές του Οκτώβρη- Σάββας Μιχαηλίδης

Αν και αναφέρθηκε στην κατασκευή νέας προβλήτας, το σχέδιο είναι μεγαλύτερο και αφορά τελικά τις νέες λιμενικές. Που απλώς θα ξεκινήσουν με τον προαναφερθέντα τρόπο. Η υλοποίηση του πλάνου που είναι σε εξέλιξη αφορά τον Αναπτυξιακό Οργανισμό του Δήμου Νέστου. Αυτός ωριμάζει τις διαδικασίες και με τη δημιουργία ενός Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, αυτού της Κεραμωτής. 

Ο κ. Ο Μιχαηλίδης είπε ότι η πρόταση θα κατασκευαστεί σε τέτοιο σημείο στην Κεραμωτή ώστε η κίνηση που θα υπάρξει να μην ενοχλεί το χωριό. Στη νέα προβλήτα θα εξυπηρετούνται τα φέρι μποτ ενώ το υπάρχον λιμάνι προτείνεται να φιλοξενήσει πλωτές εξέδρες.

 Ο κ. Ο Μιχαηλίδης για την προεκλογική περίοδο και τα άλλα θέματα δημοτικής επικαιρότητας μεταξύ άλλων δήλωσε: « Αυτήν τη φορά οι εκλογές άρχισαν αργά. Είναι πιο ήσυχες. Ο κόσμος είναι κατασταλαγμένος. Ο Μάλλον έχει επιλέξει έναν άλλο τρόπο λειτουργίας, του στην προεκλογική συζήτηση. 

Για μας υπήρξε το δυσάρεστο γεγονός της πυρκαγιάς. Καταστράφηκαν 62 οικήματα, δέντρα και καλλιέργειες. Γενικά είχαμε μεγάλες απώλειες. Η διαδικασία των αποζημιώσεων προχωρά καλά. Ειδικά σε ότι αφορά το Δήμο Νέστου. 

Πιστεύω και περιμένω άμεση χρηματοδότηση. Σας θυμίζω ότι ο Δήμος Νέστου διορθώνει οίκημα για να στεγάσει δύο ανθρώπους που σήμερα φιλοξενούνται σε συγγενείς τους. Προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε να επιστρέψουν σπίτι τους στο Διαλεκτό. 

Ταυτόχρονα συμπαραστεκόμαστε στη ζημία των εγκαταστάσεων που έπαθε κτηνοτρόφος. Για την 4ετία που τελειώνει ο Δήμος Νέστου εξασφάλισε έργα 51 εκ ευρώ. Έργα που εκτελούνται».




Σάββας Μιχαηλίδης: «Χρειαζόμαστε αεροπλάνα, αν δεν έρθουν το πρόβλημα θα χειροτερέψει»

Μεγάλη είναι η αγωνία των κατοίκων του Δήμου Νέστου, καθώς οι πυρκαγιές έχουν αναγκάσει τις Αρχές να εκκενώσουν συνολικά 7 περιοχές

Ο δήμαρχος Νέστου, Σάββας Μιχαηλίδης, βρίσκεται στο μέτωπο το οποίο καίει στην περιοχή του Νέου Ξεριά και μιλώντας στο GRTimes απηύθυνε έκκληση για την ενίσχυση των πυροσβεστικών μέσων στα ενεργά μέτωπα.

«Παλεύουμε με τη φωτιά από τις δύο και μισή», είπε συγκεκριμένα ο δήμαρχος ο οποίος τόνισε ότι «εδώ και περίπου δύο ώρες βλέπουμε ένα ελικόπτερο να επιχειρεί, ενώ πλέον έχει εμφανιστεί ένα ακόμη».

Όπως ωστόσο συμπλήρωσε ο κ. Μιχαηλίδης, «χρειαζόμαστε αεροπλάνα (σ.σ. πυροσβεστικά) για να σβήσουμε τη φωτιά και αν δεν έρθουν το πρόβλημα θα γίνει ακόμη χειρότερο, καθώς ο αέρας είναι πολύ δυνατός».

Στα πύρινα μέτωπα επιχειρούν 26 πυροσβέστες με 12 οχήματα. Επί τόπου επιπλέον βρίσκονται δύο ελικόπτερα, αλλά και μηχανήματα έργου ΟΤΑ.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, απόλυτη προτεραιότητα των τοπικών αρχών αποτελεί η προστασία των ανθρώπινων ζωών.

 

 




Παρουσίασε τους υποψηφίους δημοτικούς του συμβούλους ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης

Πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία στο κέντρο ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ της Χρυσούπολης η παρουσίαση του προγράμματος αλλα και των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων της παράταξης Νεα Εποχη με επικεφαλής τον Δήμαρχο Νέστου Σάββα Μιχαηλίδη.

Ο Δήμαρχος Νέστου και εκ νέου υποψήφιος ανακοίνωσε συνολικά 170 υποψηφίους δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους καθώς και υποψηφίους πρόεδρους κοινοτήτων

Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση




Σουδάν: Ώρες αγωνίας για 15 Έλληνες εγκλωβισμένους σε εκκλησία

«Βροχή» οι σφαίρες έξω από το ελληνορθόδοξο ναό, ενώ ο μητροπολίτης Nουβίας, Σάββας παραδέχτηκε ότι «Έχουμε πρόβλημα»

Έκρυθμη παραμένει η κατάσταση του Σουδάν, που βρίσκεται στη δίνη του εμφυλίου λόγω την συγκρούσεων μεταξύ αντίπαλων παρατάξεων εντός του στρατεύματος, με πληροφορίες να κάνουν λόγο για 56 νεκρούς και σχεδόν 600 τραυματίες.

Μάλιστα, υπάρχουν πληροφορίες για 15 Έλληνες που έχουν εγκλωβιστεί στην ελληνόρθοδοξη Μητρόπολη του Χαρτούμ. Συγκεκριμένα, δημοσιογράφος του ALPHA προσπάθησε να επικοινωνήσει με συμπατριώτες μας που βρίσκονται στην αφρικανική χώρα, όμως η επαφή τους διεκόπη ξαφνικά.

Ο τηλεοπτικός σταθμός μίλησε με τον μητροπολίτης Nουβίας, Σάββας, επιβεβαίωσε ότι έχουν εγκλωβιστεί 15 άτομα, τη στιγμή που οι σφαίρες έξω από το ναό έπεφταν «βροχή».

«Έχουμε πρόβλημα. Έχω κόσμο που έχει εγκλωβιστεί εδώ μέσα από το πρωί του Σαββάτου που τελέστηκε η ακολουθία. Δεν μας είχε ενημερώσει κανείς ότι θα συμβεί κάτι στο Σουδάν» πρόσθεσε και αναφέρθηκε στους δύο Έλληνες τραυματίες μετά από έκρηξη ρουκέτας.

«Νοσηλεύονται στο νοσοκομείο, έχουν προγραμματίσει για σήμερα χειρουργείο. Ο ένας έχει τραυματιστεί στα κάτω άκρα και ο άλλος στο ένα κάτω άκρο, την κοιλιά και πάνω από το μάτι. Οι γιατροί λένε ότι είναι σταθερή η κατάστασή τους».

Από την πλευρά του, ο επίτιμος πρόξενο της Ελλάδας, Γεράσιμος Παγουλάτος, δήλωσε ότι η ζωή και των δύο τραυματιών δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο, ωστόσο νοσηλεύονται σε νοσοκομείο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες επεμβάσεις για την αφαίρεση των θραυσμάτων από τα πόδια του ενός και από την κοιλιακή χώρα του άλλου.

Σε επικοινωνία που είχε με τον έναν από τους τραυματίες, ανέφερε πως ο λόγος που η επέμβαση δεν έχει γίνει ακόμη είναι εξαιτίας των μαχών οι οποίες κάνουν αδύνατη την κυκλοφορία αμάχων.

«Η υγεία τους είναι καλά, βέβαια έχουν και τις αγωνίες τους εάν και πότε θα γίνει η εγχείριση και φυσικά πότε θα τελειώσει ο εμφύλιος που ξεκίνησε από χθες, Σάββατο» δήλωσε.

Από τις συγκρούσεις στο Σουδάν έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 56 άνθρωποι μέσα σε δύο ημέρες. Δύο Έλληνες είναι ανάμεσα στους τραυματίες, ενώ χθες το υπουργείο Εξωτερικών συνέστησε στους Έλληνες να αποφεύγουν τα ταξίδια στο Σουδάν εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο.

newsbeast