«Μητσοτάκης καλεί βουλευτές, επισφραγίζεται η διαγραφή Σαλμά»

Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες ως το τέλος της εβδομάδας για τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, όμως στο εσωτερικό τα μέτωπα είναι ανοιχτά και εντός του κυβερνώντος κόμματος. Λίγους μήνες μετά την έντονη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, αλλά και την επιστολή των «11» για τα κόκκινα δάνεια που «σήκωσε» πολιτικό κύμα, ο πρωθυπουργός επιστρέφοντας από τις ΗΠΑ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και στο εσωκομματικό πεδίο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχεδιάζει χαλαρή συνάντηση με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας την 1η Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, για να ακούσει τους προβληματισμούς τους χωρίς επίσημο χαρακτήρα.

Λίγες μέρες μετά, στις 4 Οκτωβρίου, θα εορταστούν τα «γαλάζια» γενέθλια για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ στην ιστορική για το κυβερνών κόμμα οδό Ρηγίλλης, μπροστά από τα γραφεία που στέγασαν το κόμμα για 35 χρόνια. Για την εν λόγω εκδήλωση υπάρχει ήδη μεγάλη οργανωτική κινητοποίηση, ώστε να δώσουν το παρών όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι που βρέθηκαν στις τάξεις της ΝΔ, ενώ η ημέρα θα θυμίζει περισσότερο…street party, παρά μια κλασική κομματική εκδήλωση.

Οριστικοποιείται η «καρατόμηση»

Στο ενδιάμεσο, πάντως, σήμερα θα επισφραγιστεί η διαγραφήτου Μάριου Σαλμά από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, μετά την…υπερατλαντική παραπομπή του από τον κ. Μητσοτάκη. Μια απόφαση που δεν περιορίζεται στη συμπεριφορά του βουλευτή το τελευταίο διάστημα, αλλά συνιστά ένα ευρύτερο πολιτικό μήνυμα στο εσωτερικό του κόμματος με συγκεκριμένους αποδέκτες. Και αναμένεται να ακολουθήσει η αποπομπή του και από τη ΝΔ. «Είναι μια νομοτελειακή διαδικασία», έλεγαν κομματικές πηγές.

Ο κ. Σαλμάς θα συμμετάσχει σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ, μετά από δύο κλήσεις από τον πρόεδρο Γιάννη Τραγάκη.

Κατά… διαβολική σύμπτωση, ο κ. Σαλμάς μαζί με τους κ. Δαβάκη και Καράογλου είχαν συνυπογράψει την ερώτηση των «11», η οποία αποτέλεσε και την αφορμή για να κάνει τις τηλεοπτικές εμφανίσεις που έβαλαν «φωτιά στα τόπια». Ο κ. Σαλμάς, υπενθυμίζεται, καταγγέλλει φωτογραφικούς διαγωνισμούς από το υπουργείο Πολιτισμού υπέρ συγκεκριμένης εταιρίας για τα κυλικεία των αρχαιολογικών χώρων και μάλιστα είχε καταθέσει σχετική ερώτηση που απαντήθηκε από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τον Ιούλιο.

Αμέσως μετά, ο κ. Σαλμάς προειδοποιεί ότι θα κάνει νέες καταγγελίες στις τηλεοπτικές κάμερες. Από το Μέγαρο Μαξίμου, πάντως, λέγεται ότι το γυαλί στις σχέσεις με τον παλαιό «γαλάζιο» βουλευτή είχε ραγίσει εδώ και καιρό και ο ίδιος το έδειχνε σε κάθε αφορμή, βάλλοντας εναντίον κυβερνητικών και υπουργικών επιλογών. Είχε, άλλωστε, αντιπαρατεθεί με τον κ. Μητσοτάκη στην πρόσφατη Κ.Ο. του κόμματος.

Νέες ερωτήσεις

Το μέτωπο Σαλμά μπορεί να κλείσει σήμερα, μένει όμως να φανεί, αν θα υπάρξουν νέα «επεισόδια» στο σίριαλ με τα κόκκινα δάνεια. Κάποιοι εκ των «11» βουλευτών σκέφτονται να κάνουν εκ νέου επίκαιρη ερώτηση στον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για το θέμα, προσδοκώντας σε μια νέα, επιπρόσθετη ρύθμιση από το υπουργείο. Επίσης, στο τραπέζι είναι και άλλες ερωτήσεις για θέματα της επικαιρότητας και της λεγόμενης «κοινωνικής ατζέντας».

protothema.gr