Απομακρύνεται η μετασεισμική ακολουθία από τη Σαντορίνη – Σε ρυθμούς Ρίχτερ το Αιγαίο – Τι λένε οι σεισμολόγοι

«Μπορεί να έχουμε έναν σεισμό πάνω από 5 Ρίχτερ»

Σε ρυθμούς Ρίχτερ «χορεύει» τα τελευταία 24ωρα το Αιγαίο. Ευχάριστα όμως φαίνεται να είναι τα νέα για τη Σαντορίνη, καθώς φαίνεται η μετασεισμική ακολουθία να απομακρύνεται από το νησί που βρίσκεται σε επιφυλακή λόγω του ηφαιστείου.

Όπως δήλωσε σήμερα, Δευτέρα 3/2, το πρωί ο διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου της Αθήνας, Βασίλης Καραστάθης: «Απομακρύνεται βορειοανατολικά από τη Σαντορίνη το επίκεντρο της μετασεισμικής ακολουθίας κι αυτό είναι θετικό για το νησί και τις επιπτώσεις στα κτίριά του».

«Όσο μεγαλώνει η απόσταση από το νησί τόσο καλό είναι για τα κτίρια», σημείωσε ο κ. Καραστάθης και πρόσθεσε ότι όλη νύχτα συνεχίστηκε η σεισμική δραστηριότητα με μεγαλύτερο μέγεθος τα 4 Ρίχτερ.

«Η σεισμική δραστηριότητα δεν έχει σχέση με την ηφαιστειακή – Μπορεί να έχουμε έναν σεισμό πάνω από 5 Ρίχτερ», λέει ο Λέκκας

Το γεγονός πως «η σεισμική δραστηριότητα δεν έχει καμία σχέση με την ηφαιστειακή δραστηριότητα» ξεκαθάρισε μιλώντας στο ΕΡΤnews σήμερα το πρωί ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ), Ευθύμιος Λέκκας, διευκρινίζοντας μεταξύ άλλων πως η σεισμική δραστηριότητα εξελίσσεται έξω από την καλδέρα της Σαντορίνης, μακριά από το Κολούμπο, στον υποθαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του η σεισμική δραστηριότητα θα συνεχιστεί και σήμερα και τις επόμενες ημέρες.

Αναφορικά με τους μετασεισμούς που σημειώνονται μέχρι στιγμής και πόσο πιθανό είναι το ενδεχόμενο ξεκαθάρισε πως «δεν μπορεί να γίνει πρόγνωση παρά μόνο κάποιες εκτιμήσεις» σημειώνοντας πως «μπορεί να υπάρξει και ένας σεισμός μεγαλύτερος των 5 Ρίχτερ, μικρή πιθανότητα το να εκδηλωθεί σεισμός των 5,5 Ρίχτερ, ενώ σε καμία περίπτωση και με μηδενικές πιθανότητες δεν θα γίνει σεισμός πάνω από 6 Ρίχτερ».

Ερωτηθείς για το ρήγμα μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού τόνισε μεταξύ άλλων πως δεν μπορεί να δώσει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα έναν σεισμό όπως το 7,6 Ρίχτερ που έδωσε όταν ενεργοποιήθηκε, το 1956.

«Η σεισμική ακολουθία δεν σχετίζεται με το ηφαίστειο της Σαντορίνης»

Καθησυχαστικός για το ηφαίστειο της Σαντορίνης εμφανίζεται ο δρ σεισμολογίας, Γεράσιμος Παπαδόπουλος, αναφερόμενος στους σεισμούς που σημειώνονται τα τελευταία 24ωρα στο νησί.

«Ήταν ένα δύσκολο 48ωρο, κυρίως για τους κατοίκους που έχουν ανησυχία. Η ανησυχία προκύπτει πρωτίστως από τα επιστημονικά δεδομένα, που αυτά ήταν που στήριξαν τις αποφάσεις για τα έκτακτα μέτρα αντισεισμικής προστασίας», είπε χαρακτηριστικά στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο δρ σεισμολογίας, Γεράσιμος Παπαδόπουλος.

«Οι σεισμοί έχουν απομακρυνθεί κατά κύριο λόγο από τη Σαντορίνη και έχουν πλησιάσει κάπως την Αμοργό. Οι αποστάσεις από τα επίκεντρα των σεισμών είναι 10 με 20 έως 40 χιλιόμετρα μακριά από Σαντορίνη και Αμοργό. Αυτό είναι το καλό νέο της ημέρας. Είναι μία απόσταση ασφαλείας που, ακόμα και αν μεγαλώσουν τα μεγέθη των σεισμών, νομίζω ότι πρέπει να μεγαλώσουν πολύ για να βλάψουν ουσιαστικά τα νησιά», δήλωσε.

«Το άσχημα νέα είναι ότι η σεισμική δραστηριότητα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Έχει αποκτήσει ξεκάθαρα χαρακτηριστικά προσεισμών κι αυτό το βλέπουμε στη σταδιακή αύξησή τους. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά πλέον. Η σεισμική ακολουθία έχει όλα τα χαρακτηριστικά των προσεισμών: αύξηση πλήθους σεισμών, του μεγέθους τους και σταδιακή μετατόπιση των επικέντρων τους, που σημαίνει ότι διευρύνεται το ρήγμα που έχει ενεργοποιηθεί», υπογράμμισε.




Καβάλα | Έναρξη Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων στους ρυθμούς της Ζόζεφιν

Με τη συναυλία της γνωστής τραγουδίστριας και το άναμμα του δέντρου ξεκινούν στην κεντρική πλατεία της πόλης οι εκδηλώσεις της «Αστερούπολης»

Με το καθιερωμένο άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου στην κεντρική πλατεία της Καβάλας και τη συναυλία της γνωστής τραγουδίστριας Ζόζεφιν, ξεκινούν την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις στον Δήμο Καβάλας, που θα ονομάζονται «Αστερούπολη».

Αυτό ειπώθηκε το πρωί της Πέμπτης 28/11 στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης, μαζί με τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού Απόστολο Μουμτσάκη καθώς και την εκπρόσωπο του Επιμελητηρίου Καβάλας Μαρία Καραμπουρνιώτη, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Το αναλυτικό πρόγραμμα της «Αστερούπολης» που θα ανακοινωθεί στη διάρκεια της ημέρας, περιλαμβάνει πάνω από 100 εκδηλώσεις στην πόλη της Καβάλας αλλά και στη Δημοτική Ενότητα Φιλίππων, οι περισσότερες από τις οποίες θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τους Πολιτιστικούς Συλλόγους, και όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά θα έχουν επίκεντρο τα παιδιά!

www.kavalapost.gr




Ξάνθη | Σε ρυθμούς «Black Friday» και «Cyber Monday» η αγορά

Σε ρυθμούς «Black Friday» και «Cyber Monday» η αγορά της Ξάνθης, η οποία συμμετέχει στην εν λόγω εκπτωτική περίοδο

Η Αγορά της Ξάνθης συμμετέχει στον θεσμό της «Black Friday», την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 όπως και της «Cyber Monday» που ακολουθεί, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Ξάνθης, καλεί τους καταναλωτές να επισκεφθούν τα καταστήματα της Ξάνθης, φυσικά ή ηλεκτρονικά, για μια μοναδική εμπειρία αγορών.

Επίσης να εμπιστευθούν τις Ξανθιώτικες εμπορικές επιχειρήσεις, που έχουν αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι προσφέρουν υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, ποιότητα και ευρείας γκάμας προϊόντα και πραγματικές εκπτώσεις, συνδυάζοντας τις αγορές τους, με τον καφέ και τη βόλτα τους στην πόλη.

Παράλληλα καλεί τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί, να έχουν κάνει την απαραίτητη έρευνα αγοράς, ώστε να αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις και να έχουν μια ασφαλή και ευχάριστη αγοραστική εμπειρία, αποφεύγοντας παραπλανητικές διαφημίσεις και λάθος επιλογές.

Επίσης, ο Εμπορικός Σύλλογος Ξάνθης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι μετά από τροποποίηση της παρ. 1 και 4 άρθρου 16 ν. 4177/2013, επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή που ακολουθεί την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου.

Αυτό σημαίνει ότι τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου 2024 που ακολουθεί την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, με προτεινόμενο ωράριο για τη Ξάνθη 11.00 – 15.00 μ.μ.

www.xanthinea.gr




Καβάλα: Προχωρούν με γοργούς ρυθμούς τα έργα της Πλατείας Αγίου Νικολάου

Τα έργα ανάπλασης στην Πλατεία Αγίου Νικολάου στην Καβάλα προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και σχεδόν έχουν ολοκληρωθεί.Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η πλατεία πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της.Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αρμολόγησης των κυβόλιθων και έχουν τοποθετηθεί κάποια από τα φωτιστικά.

Αναμένεται πλέον η σύνδεση με το δίκτυο ηλεκτροδότησης από τον ΔΕΔΔΗΕ, ώστε να τεθούν σε λειτουργία τα φώτα και να ολοκληρωθούν τα τελευταία τμήματα του έργου.Με τη σχεδόν ολοκλήρωση των έργων, οι κάτοικοι της περιοχής αναμένουν να δουν την ανανεωμένη πλατεία να γίνεται το νέο κέντρο συνάντησης και αναψυχής για την τοπική κοινότητα.




Με εντατικούς ρυθμούς οι προετοιμασίες για το καλοκαίρι στην Τούζλα

Συνεχής είναι οι εργασίες στην Παραλία Οφρυνίου για την νέα τουριστική σεζόν τόσο απο την πλευρά του Δήμου Παγγαίου, όπου αυτή την στιγμή πραγματοποιηούνται εργασίες στον οδηκό δίκτυο αλλά και απο τους ιδιότες οι οποίοι πραγματοποιήουν εργασίες στα καταστήματα τους ώστε όλα να είναι έτοιμα πρίν την έναρξη του καλοκαιρίου. Ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή της Τούζλας τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοιήθει τεράστια βήματα για την τουριστίκη ανάπτυξη.




Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η διασύνδεση POS και ταμειακών | Σε ποιους θα στείλει e-mail η ΑΑΔΕ

Συνεχίζεται, με αμείωτο ρυθμό και εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, η υλοποίηση του έργου της διασύνδεσης POS – ταμειακών μηχανών. Για 112 μοντέλα ταμειακών μηχανών, δηλαδή σχεδόν το σύνολο των ταμειακών μηχανών, που λειτουργούν σήμερα στην αγορά, έχουν εγκριθεί από την ΑΑΔΕ οι αναβαθμίσεις, που θα επιτρέψουν τη διασύνδεσή τους με τα POS.

Σε ελάχιστο χρόνο, ολοκληρώθηκε η δημιουργία του Μητρώου POS. Έχουν καταγραφεί 1.070.000 POS, που λειτουργούν στη χώρα και ανήκουν σε 585.000 επιχειρήσεις.

Από αυτά, 520.000 POS ανήκουν σε επιχειρήσεις, που έχουν υποχρέωση χρήσης ταμειακής μηχανής. Πρόκειται για 356.000 επιχειρήσεις, που έχουν υποχρέωση να διασυνδέσουν τα POS με τις ταμειακές μηχανές τους. Ήδη, έχουν υποβάλει δήλωση συμμόρφωσης 10 διαχειριστές POS, που αντιπροσωπεύουν το 95% των ενεργών POS.

H ΑΑΔΕ έχει αποστείλει στους διαχειριστές POS καταλόγους με τα 520.000 POS, που πρέπει να αναβαθμιστούν κατά προτεραιότητα. Εντός των επόμενων ημερών, η ΑΑΔΕ θα αποστείλει e-mail και στις ίδιες τις επιχειρήσεις, ώστε και εκείνες να φροντίσουν για τη διαθεσιμότητα των συσκευών POS για αναβάθμιση. Επισημαίνεται ότι τα POS μπορούν να αναβαθμιστούν ψηφιακά, εάν είναι συνδεδεμένα στο internet, χωρίς να χρειαστεί επίσκεψη τεχνικού στον χώρο, που βρίσκεται το POS.

Μετά την αναβάθμιση του POS, η επιχείρηση θα λάβει μήνυμα από την ΑΑΔΕ, ώστε μέσα σε 30 ημέρες να καλέσει τον εγκαταστάτη της για να διασυνδέσει την ταμειακή της μηχανή με το αναβαθμισμένο POS. Στις επόμενες ημέρες αναμένεται και το επικαιροποιημένο πλαίσιο χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις, καθώς και η ρύθμιση των τελευταίων λεπτομερειών, ώστε να μπορούν να διασυνδεθούν με τα POS και οι νέοι τύποι άυλων ταμειακών μηχανών (Virtual Cash Registers), για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν τις νέες αυτές λύσεις.




Ο Δήμος Αριστοτέλη σε ρυθμούς πολιτιστικής δικτύωσης και αδελφοποίησης με τη γενέτειρα του Κομφούκιου

Τη Δευτέρα 31 Ιουλίου ο Δήμος Αριστοτέλη έχει την τιμή να υποδέχεται στην Ουρανούπολη 6μελή αντιπροσωπεία από την κινέζικη επαρχία Shandong, στην οποία ανήκει η πόλη Qufu –γενέτειρα του διανοητή και κοινωνικού φιλόσοφου Κομφούκιου

Ανταποκρινόμενοι στην πρόταση του Δημάρχου Στέλιου Βαλιάνου και στην αντίστοιχη της Προέδρου του Διεπιστημονικού Κέντρου Αριστοτελικών Μελετών του Α.Π.Θ. (www.dikam.auth.gr), Δήμητρα Σφενδόνη – Μέντζου:

για ενδεχόμενη πολιτιστική δικτύωση του Δήμου Αριστοτέλη και του ΔήμουQufu με κοινό σημείο αναφοράς τις φιλοσοφικές διατυπώσεις των δύο κορυφαίων φιλοσόφων, οι Κινέζοι έδειξαν άμεσο και ζωηρό ενδιαφέρον για την πολυδιάστατη αυτή πολιτιστική ανταλλαγή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόταση απευθύνθηκε λίγες ημέρες πριν – κατά τη διάρκεια του Συμποσίου με τίτλο «Αριστοτέλης Κομφούκιοςγια την ηθική του 21ου αιώνα», που διοργάνωσε για δεύτερη χρονιά στη χώρα μας το δίκτυο Sustainable Development Solutions Network (SDSN) των Ηνωμένων Εθνών, σε σύμπραξη με κορυφαίους φορείς της Ελλάδας και της Κίνας. Μέρος των εργασιών του πραγματοποιήθηκε στην Αρχαία Αγορά των Σταγείρων την Παρασκευή 7 Ιουλίου.

Αυτή η κορυφαία, διεθνούς ενδιαφέροντος συνάντηση, θα φιλοξενηθεί στο συνεδριακό κέντρο του Eagles Palace Resort στις 11 το πρωί. Σας προσκαλούμε να την καλύψετε και να την καταγράψετε: τιμά τη χώρα, τιμά τη γενέθλια γη του Αριστοτέλη, τιμά το έργο του Δήμου Αριστοτέλη.