Κυριάκος Μανδρανής | Η φλόγα δε σβήνει στην καρδιά του Πυροσβεστικού Σώματος

Mια πολύ δυνατή και συγκινητική αναφορά στην αυταπάρνηση και τον ηρωισμό των μελών του Πυροσβεστικού Σώματος εκανε ο Κυριάκος Μανδρανής, διοικητής της Π.Υ. Καβάλας.

Οπως αναφέρει στην ανάρτηση του :

Η φλόγα δε σβήνει στην καρδιά του Πυροσβεστικού Σώματος. Θα σβήνουμε όμως και την τελευταία φλόγα που θα απειλεί τον πλούτο αυτής της χώρας. Θα τη σβήνουμε γιατί πάντα θα υπάρχει ο σπόρος και πάντα θα βγαίνει ο ανθός.

Η φράση “Άμμες δε γ’ εσόμεθα πολλώ κάρρονες” προέρχεται από την αρχαία Ελλάδα και σημαίνει “εμείς θα γίνουμε πολύ καλύτεροι”, δηλώνοντας μια υπόσχεση συνεχούς προσπάθειας και βελτίωσης.

Ο διοικητής της Π.Υ. Καβάλας τονίζει την αφοσίωση και το αίσθημα καθήκοντος των πυροσβεστών, οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να προστατεύσουν τη χώρα και τον φυσικό της πλούτο από κάθε απειλή. Ανεξάρτητα από την ιδιότητά τους – είτε είναι μόνιμοι, εποχικοί, πενταετούς θητείας, μέλη των ΕΜΟΔΕ (Ειδικές Μονάδες Δασικών Επιχειρήσεων) ή εθελοντές – όλοι μαζί ενώνουν τις δυνάμεις τους και ξεπερνούν τα όρια, ακόμα και σε συνθήκες εξαιρετικά επικίνδυνες.

Ο “σπόρος” και ο “ανθός” εδώ συμβολίζουν τη νέα γενιά και τις αξίες που αυτοί οι πυροσβέστες καλλιεργούν, ενώ η φλόγα που “δε σβήνει” αναφέρεται στο άσβεστο πάθος και το αίσθημα καθήκοντος που έχουν για την προστασία της πατρίδας τους.

Είναι ένας ύμνος στην αυτοθυσία και την αποφασιστικότητα των ανθρώπων που καθημερινά ρισκάρουν τη ζωή τους για να προστατεύσουν τους συνανθρώπους τους και το φυσικό περιβάλλον.




Ο Γ.Πασχαλίδης στην τελετή παράδοσης-παραλαβής του νέου πυροσβεστικού πλοίου

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης παραβρέθηκε σήμερα στην τελετή παράδοσης-παραλαβής του νέου πυροσβεστικού πλοίου, που πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά. 

Κατά τη διάρκεια της τελετής ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λιμένος Καβάλας Επιπυραγός Δημήτριος Παναγής  μαζί με ομάδα πυροσβεστών παρέλαβαν το νέο πυροσβεστικό πλοίο, στο οποίο και θα εκπαιδευτούν. Παρών ήταν, επίσης, και ο Πύραρχος Ματθαίος Μανσόλας, ο οποίος επιτηρούσε τη διαδικασία κατασκευής και καθέλκυσης του πλοίου.

Το νέο πυροσβεστικό πλοίο, που χρηματοδοτήθηκε μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ, πρόκειται να έρθει μέσα στη νέα χρονιά στο λιμάνι της Καβάλας προκειμένου να ενισχύσει την Πυροσβεστική Υπηρεσία Λιμένος Καβάλας.

Υπενθυμίζεται ότι η δημιουργία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λιμένος και η ενίσχυσή της με πυροσβεστικό πλοίο αποτελούσε προτεραιότητα του Βουλευτή, ο οποίος, μετά από συνεχείς προσπάθειες επέτυχε την έλευση του πυροσβεστικού πλοίου «ΠΕΤΡΑΚΗΣ» στην πόλη μας.

Αρχικά, το νέο πυροσβεστικό πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση των πυροσβεστών μας και θα επιχειρεί το πυροσβεστικό πλοίο «ΠΕΤΡΑΚΗΣ», μετά δε την αποχώρηση του «ΠΕΤΡΑΚΗΣ» από το λιμάνι της Καβάλας προκειμένου να υπηρετήσει σε άλλη υπηρεσία λιμένος, το νέο πυροσβεστικό πλοίο θα αναλάβει τις επιχειρήσεις.

Ο  Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Είμαι ιδιαιτέρως χαρούμενος που παραβρέθηκα στη σημερινή τελετή. Οι προσπάθειές μου για τη δημιουργία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λιμένος Καβάλας και την ενίσχυσή της με το «ΠΕΤΡΑΚΗΣ» υπήρξαν αδιάκοπες. Διεκδικήσαμε την έλευση του νέου πυροσβεστικού πλοίου και την πετύχαμε. Μόνο χαρά και ικανοποίηση για οτιδήποτε συμβάλλει στην προστασία των συμπολιτών μας..» 

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




Σημαντική η αρωγή στην διάσωση πολιτών στα Δίκελλα του πυροσβεστικού πλοίου Καβάλας

Οκτώ άτομα απεγκλώβισε από παραλία της Αλεξανδρούπολης, κάτω από δύσκολες συνθήκες, το πυροσβεστικό σκάφος «Πετράκης», το οποίο έφτασε από την Καβάλα στα Δίκελλα του Έβρου προκειμένου να βοηθήσει στις προσπάθειες απεγκλωβισμού πολιτών από το Λιμενικό Σώμα και ιδιώτες.

Οι πολίτες είχαν αποκλειστεί σε παραλίες της Αλεξανδρούπουλης και δεν πρόλαβαν να απομακρυνθούν με τα αυτοκίνητά τους, καθώς είχαν κλείσει οι δρόμοι από την φωτιά.

Δείτε τι δήλωσε στο ENA Channel μέλος του πληρώματος του πλοίου, ο πυροσβέστης Παρασκευάς Ατζεμιδάκης




«Δεν είδε τα δένδρα, λόγω καπνού», λέει ο πατέρας του πιλότου του δεύτερου πυροσβεστικού

Οι ειδικοί αναζητούν τα αίτια της χθεσινής (25.7.2023) τραγωδίας στην Κάρυστο με την συντριβή του μοιραίου πυροσβεστικού Canadair και τον τραγικό θάνατο των δυο πιλότων, του Σμηναγού Χρήστου Μουλά και του Ανθυποσμηναγού, Περικλή Στεφανίδη 

Ο ταξίαρχος εν αποστρατεία, Μάμας Κρασσάς, ο γιος του οποίου ήταν ο κυβερνήτης του δεύτερου πυροσβεστικού που επιχειρούσε στο σημείο στην Κάρυστο, αναφέρθηκε στο τι του είπε το παιδί του για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο σημείο και εξήγησε τι πιθανότατα έφταιξε και το μοιραίο Canadair χτύπησε σε δένδρο με το δεξιό φτερό του, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας του και έκανε βουτιά θανάτου.

Ο ταξίαρχος εν αποστρατεία, Μάμας Κρασσάς είπε μιλώντας στο Open ότι ο γιος του, του είχε πει ότι ο καπνός από την φωτιά ήταν πυκνός και δεν φαινόταν τι υπάρχει πίσω απ’ αυτόν και εκτίμησε ότι ο κυβερνήτης του μοιραίου Canadair που συνετρίβη στην Κάρυστο δεν είδε τα δένδρα που ήταν πίσω από το πυκνό πέπλο.

Όπως ανέφερε ο πατέρας του πολίτου του δεύτερου πυροσβεστικού που επιχειρούσε στην Κάρυστο όπου έπεσε το Canadair: «O χειριστής κατά πάσα πιθανότητα δεν είδε τι υπήρχε πίσω από τον καπνό. Αυτό μου το επιβεβαίωσε και ο γιος μου, ο οποίος μου είπε ότι “ούτε εγώ καθώς έπεφτα είδα το δέντρο πίσω από την φωτιά”. Είχαν σβήσει μισό βουνό, όπως μου είπε ο γιος μου που κινδύνευε να πάει σε ένα χωριό και τους έστειλαν εκεί. Αυτή ήταν η τελευταία ρίψη και θα έφευγαν μετά για επιστροφή».

O ταξίαρχος εν αποστρατεία, Μάμας Κρασσάς, ο οποίος χειριζόταν τρεις δεκαετίες Canadair έκανε αναφορά στις συνθήκες που επικρατούν σε αυτές τις περιπτώσεις: «Οι χειριστές προσπάθησαν να κατέβουν χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί στη φωτιά, να την σβήσουν. Πάντα κατεβαίνουν με αντίθετη ροή ανέμων για να υπάρχει στήριξη στο αεροπλάνο».

Δεν μπορούσαν να σωθούν

Ο πατέρας του πιλότου του δεύτερου πυροσβεστικού που επιχειρούσε στο σημείο της τραγωδίας στην Κάρυστο ανέλυσε το τι έγινε με το μοιραίο Canadair: «Οι καπνοί από τη φωτιά πήγαιναν προς το μέρος τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δουν πίσω από τη φωτιά τα δέντρα. Στην απαγκίστρωση, στη δεξιά στροφή βρήκε το ακρυπτερύγιο του δεξιού φτερού του αεροσκάφους στα δέντρα, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας και από ότι φαίνεται χτύπησε τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε».

«Καταστράφηκαν τα πηδάλια»

Ο Μάμας Κρασσάς τόνισε ότι από τη στιγμή που έγινε η σύγκρουση δεν υπήρχε καμία πιθανότητα σωτηρίας.

«Δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα (για να σωθούν). Είναι ανεξέλεγκτο το αεροπλάνο, κάνει ό,τι θέλει αυτό, δεν υπακούει στις εντολές του χειριστή, καθώς δεν υπάρχουν πηδάλια για να το οδηγήσεις. 

Εάν έφευγε μόνο αυτό το κομμάτι (που φαίνεται στο βίντεο) το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει κανονικά, δεν υπάρχει πρόβλημα πλην όμως το γεγονός πως φαίνεται ότι όπως αποκολλήθηκε από το φτερό χτύπησε πίσω στην άκρη του φτερού που είναι τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Αυτό είναι δική μου προσωπική εκτίμηση».

Ο ταξίαρχος ε.α. μίλησε και για την συντήρηση των Canadair και τόνισε πως όσο παλιά κι αν είναι πετάνε χωρίς πρόβλημα αν έχουν συντηρηθεί κανονικά, εκτός κι αν το πρόβλημα παρουσιαστεί εν ώρα πτήσης.

«Όσο παλιό και αν είναι ένα αεροπλάνο, όταν είναι ελεγμένο, όταν είναι συντηρημένο, πετάει και αποδίδει όπως ακριβώς όταν είναι καινούριο. Το πρόβλημα τους είναι πως κατά τη χρήση τους παρουσιάζει συχνά βλάβες, όπως ένα αυτοκίνητο», κατέληξε ο Μάμας Κρασσάς.

newsit.gr