Καβάλα | Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στη Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών

Η επίσκεψη του κου Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελου Τουρνά, στη Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Καβάλας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2024.

Η επίσκεψη αυτή ακολούθησε σύσκεψη ευρείας κλίμακας στην Περιφερειακή Πυροσβεστική Διοίκηση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που είχε προηγηθεί στην Κομοτηνή.

Στην επίσκεψη παρευρέθηκαν επίσης ο Γενικός Επιθεωρητής Π.Υ. Βορείου Ελλάδος, Αντιστράτηγος Π.Σ. Ευάγγελος Φαλάρας, ο Συντονιστής Επιχειρήσεων Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Υποστράτηγος Π.Σ. Θεόδωρος Κοσμίδης, καθώς και ο Διοικητής της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Αρχιπύραρχος Σπυρίδων Κούτρας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο κ. Τουρνάς ενημερώθηκε για τη δομή και τη λειτουργία των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών του Νομού Καβάλας, ακούσανε τα υφιστάμενα προβλήματα και τις ανάγκες των υπηρεσιών. Επίσης, αναφέρθηκε στις προπαρασκευαστικές ενέργειες ενόψει της επερχόμενης αντιπυρικής περιόδου, στα χρηματοδοτικά προγράμματα που υλοποιούνται, και στην πρόσληψη νέων Πυροσβεστών που είναι σε εξέλιξη.

Ο κ. Τουρνάς έδωσε κατευθυντήριες οδηγίες σε όλους τους παρευρισκόμενους σχετικά με την άσκηση του επιχειρησιακού έργου και εξέφρασε τη στήριξη και συμπαράστασή του σε όλους τους Πυροσβεστικούς Υπαλλήλους του Νομού Καβάλας.




Η ενίσχυση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών σε Καβάλα και Χρυσούπολη στο επίκεντρο

Συνάντηση εργασίας με τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Ευάγγελο Τουρνά πραγματοποίησε την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023 η Βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Αγγελική Δεληκάρη. Στην πολύ εποικοδομητική και εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τον Υφυπουργό, η κυρία Δεληκάρη είχε την ευκαιρία να θέσει ζητήματα που αφορούν στον νευραλγικό ρόλο που καλείται να διαδραματίσει το Πυροσβεστικό Σώμα στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνει η Κλιματική Αλλαγή.

Η ανάγκη ενίσχυσης των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της Καβάλας και της Χρυσούπολης με έμψυχο δυναμικό, αλλά και με συμπλήρωση των ελλείψεων σε υλικό, οι οποίες αναπόφευκτα δημιουργούνται λόγω των αυξημένων αναγκών και της συνεχούς καταπόνησης κατά τις αντιπυρικές περιόδους αποτέλεσαν το κύριο αντικείμενο συζήτησης.

Όπως τόνισε ο κύριος Τουρνάς, είναι προτεραιότητα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας η ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος με έμψυχο δυναμικό, άλλωστε αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αναγνωρίζοντας τη σημασία που κατέχει ένα ισχυρό Πυροσβεστικό Σώμα για την αντιμετώπιση φαινομένων, τα οποία μέχρι πρότινος ήταν σπάνια ως προς την περιοδικότητα και την ένταση, αλλά στο μέλλον ενδέχεται να αποτελούν τον κανόνα κι όχι την εξαίρεση.

Ήδη οι προσλήψεις των 500 δασοκομμάντος έδειξαν με σαφήνεια το πως υλοποιείται το φιλόδοξο πρόγραμμα κάλυψης των αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος, ενώ σύντομα νέες θέσεις αναμένεται να προκηρυχθούν ώστε να καλυφθούν οι επιχειρησιακές ανάγκες ανά την Επικράτεια. Αξίζει να σημειωθεί και η πολύ σημαντική απόφαση εκ μέρους του Υπουργείου, για προώθηση διάταξης που θα αφορά σε προσλήψεις πέραν των ατόμων που θα εισαχθούν στις παραγωγικές σχολές του Πυροσβεστικού Σώματος μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων, με πρόθεση αυτή η διαδικασία να επαναλαμβάνεται για τα επόμενα πέντε έτη.

Ειδικά για την Περιφερειακή Ενότητα της Καβάλας κατατέθηκαν εκ μέρους της κυρίας Δεληκάρη όλοι οι προβληματισμοί του προσωπικού.

Ως προς την κάλυψη των αναγκών σε υλικό, θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα διαγωνισμός για την αγορά πυροσβεστικών οχημάτων (μέσω της υλοποίησης του προγράμματος Πολιτικής Προστασίας «ΑΙΓΙΣ»), μέσα από τον οποίον θα καλυφθούν οι ανάγκες του Σώματος.

Επιπλέον, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην Πολιτική Προστασία, στην ανάγκη συντονισμού όλων των Φορέων (Τοπική Αυτοδιοίκηση, Δασαρχείο, Αστυνομία, Πυροσβεστικό Σώμα) καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, για την καλύτερη προετοιμασία αντιπυρικών ζωνών, σήμανση δασικών οδών, δηλαδή προπαρασκευής για την αντιμετώπιση πυρκαγιών. Η θετική διάθεση του Υφυπουργού κ. Τουρνά δείχνει και το πόσο θερμά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αντιμετωπίζει τα ζητήματα αυτά, με γνώμονα τη θωράκιση της χώρας απέναντι στις «ασύμμετρες απειλές» που γεννά η κλιματική κρίση.

Από την πλευρά της, κλείνοντας την παραγωγική αυτή συνάντηση, η κυρία Δεληκάρη ευχαρίστησε τον κ. Τουρνά για την λεπτομερή ενημέρωση και τον προσκάλεσε να επισκεφθεί, όπως άλλωστε και ο ίδιος ο Υφυπουργός επισήμανε πως προτίθεται, την περιοχή της Καβάλας.

 




Οι Διοικητές των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών ΑΜΘ και Έβρου στον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης

Τον δήμαρχο Αλεξανδρούπολης Γιάννη Ζαμπούκη επισκέφτηκαν σήμερα στο γραφείο του ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αν. Μακεδονίας και Θράκης Κωνσταντίνος Κούκουρας και ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Έβρου Σπύρος Κούτρας, με σκοπό να εκφράσουν τις ευχαριστίες τους για τη στενή συνεργασία κατά τη διάρκεια της πρωτοφανούς πυρκαγιάς του Αυγούστου.

Πρωτίστως, οι διοικητές ευχαρίστησαν τον δήμαρχο για τις δεξαμενές νερού που εγκαταστάθηκαν στο αεροδρόμιο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, για τον ανεφοδιασμό των ελικοπτέρων πυρόσβεσης. Μάλιστα η έγκαιρη εγκατάσταση των δεξαμενών με μέριμνα του Δήμου Αλεξανδρούπολης διευκόλυνε το έργο των εναέριων μέσων πυρόσβεσης επιτρέποντας σε αυτά να ανεφοδιάζονται σε πολύ κοντινή απόσταση, γεγονός που μειώνει το χρόνο ανεφοδιασμού κατά το ένα τρίτο και επιτρέπει εντατικότερες ρίψεις, στοιχείο κρίσιμο για την κατάσβεση της φωτιάς.

Επιπλέον, επισημάνθηκε η άψογη συνεργασία μεταξύ της τοπικής αυτοδιοίκησης και της πυροσβεστικής υπηρεσίας καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης της πυρκαγιάς καθώς και η σπουδαιότητα της έγκαιρης προληπτικής εκκένωσης των οικισμών. Παράλληλα τονίστηκε και από τις δύο πλευρές η ανάγκη αναβάθμισης των εθελοντικού κλιμακίου Φερών σε μόνιμο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Φερών, η δημιουργία εποχικού πυροσβεστικού κλιμακίου στην Κίρκη, η δημιουργία Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων ΕΜΟΔΕ (Δασοκομάντος) στην Αλεξανδρούπολη, η πρόσληψη εποχικών πυροσβεστών για την επάνδρωση των πυροφυλακίων, καθώς και η επανεξέταση εύρεσης οριστικής λύσης για τον κόμβο Δικέλλων.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία συμμετείχαν επίσης ο αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Ηλίας Δαστερίδης και ο Πρόεδρος Κοινότητας Αλεξανδρούπολης Ιωάννης Ναϊτίδης, έγινε αναφορά στις ενέργειες που είναι σε εξέλιξη και αφορούν στην εκπόνηση μελετών, τον καθαρισμό των ρεμάτων και τα αντιδιαβρωτικά έργα για την πρόληψη και αντιμετώπιση ενδεχόμενων πλημμυρικών φαινομένων.




Την ανάγκη αναβάθμισης των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών επεσήμανε o Χριστόδουλος Τοψίδης

Ο Χριστόδουλος Τοψίδης συνοδευόμενος από κλιμάκιο της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ περιόδευσε στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας την Παρασκευή 29/9

Η περιοδεία ξεκίνησε από το Διοικητήριο της Καβάλας και ακολούθησε συνάντηση με το ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων της ΠΕ Καβάλας προκειμένου για την καταγραφή των ζητημάτων που απασχολούν το συγκεκριμένο σωματείο, οι εργαζόμενοι του οποίου εξυπηρετούν νευραλγικά πόστα. Στην συνέχεια ο υποψήφιος Περιφερειάρχης επισκέφθηκε το Κ.Υ. Καβάλας όπου είχε την ευκαιρία να ανταλλάξει απόψεις τόσο με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, όσο και με τους πολίτες που συνάντησε εκεί.

Κατόπιν, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ συνοδευόμενος πάντα από κλιμάκιο επισκέφθηκε την αγορά και την λαϊκή της Ελευθερούπολης όπου είχε επαφές με πολίτες αλλά και καταστηματάρχες καταγράφοντας τον παλμό της Ελευθερούπολης και της ευρύτερης περιοχής. Οι συναντήσεις απέδωσαν τα μέγιστα στην επικοινωνία των θέσεων της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ στις οποίες περιλαμβάνονται μέτρα στήριξης των τοπικών οικονομιών με απώτερο στόχο την συνολική οικονομική ανάπτυξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Ακολούθησε επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Καβάλας, όπου έγινε εκτενής συζήτηση για τις ανάγκες της υπηρεσίας, σε συνδυασμό μάλιστα και με τα έκτακτα και σοβαρά φαινόμενα που προέκυψαν στη φετινή αντιπυρική περίοδο. Από την πλευρά των στελεχών της Π.Υ. διατυπώθηκαν οι ανάγκες και οι δυσκολίες που υφίστανται. Ενώ από την πλευρά του ο Χριστόδουλος Τοψίδης τεκμηρίωσε την άποψη ότι η Π.Υ. στην περιφέρειά μας χρειάζεται αύξηση της στελέχωσης και αναβάθμιση της θέσης της από όλες τις πλευρές. Ενώ επείγει η αναβάθμιση (από όλες τις πλευρές) της Π.Υ. στο νησί της Θάσου. Η απερχόμενη διοίκηση περιορίσθηκε καθόλη την διάρκεια της θητείας της σε μία αδιαφορία λες και αδυνατεί να αντιληφθεί την ουσία των κινδύνων και των αναγκών που υφίστανται.

Το κλιμάκιο, πάντα με επικεφαλής τον κ. Τοψίδη επισκέφθηκε και την αγορά της Καβάλας και η περιοδεία ολοκληρώθηκε στην Εμπορική Έκθεση «KAVALA EXPO 2023». Εκεί, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης παρακολούθησε την τελετή των εγκαινίων και στη συνέχεια είχε επαφές και συνομιλίες με τους εκθέτες επικοινωνώντας τις θέσεις της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ τόσο για την Οικονομία και την Επιχειρηματικότητα, όσο και για τη συνολική ανάπτυξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ υπηρετεί τη θέση «ο άνθρωπος στο επίκεντρο» και με βάση αυτήν έχει δομήσει το πρόγραμμά της, το οποίο γνωρίζει μεγάλη αποδοχή από τους πολίτες της Περιφέρειας μας.




Φωτιά στον Έβρο: Στο νοσοκομείο με αλλεργικό σοκ ο επικεφαλής των πυροσβεστικών δυνάμεων

Στο νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης μεταφέρθηκε το απόγευμα του Σαββάτου ο επιτελάρχης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χρήστος Λάμπρης

Η ενημέρωση από την Πυροσβεστική αναφέρει ότι ο Χρήστος Λάμπρης υπέστη αλλεργικό σοκ.

Άμεσα έγινε η μεταφορά του στο νοσοκομείο όπου δέχθηκε τις πρώτες βοήθειες. Είναι πλέον καλά και μάλιστα με τη σύμφωνη γνώμη των γιατρών επέστρεψε στα καθήκοντά του στην πρώτη γραμμή του πύρινου μετώπου.

newsit.gr