Δικαστική Απόφαση: Αποζημιώσεις για ψυχική οδύνη στην οικογένεια της Ελένης Τοπαλούδη

Η υπόθεση της Ελένης Τοπαλούδη, της 21χρονης φοιτήτριας που έπεσε θύμα ομαδικού βιασμού και άγριας δολοφονίας στη Ρόδο τον Νοέμβριο του 2018, παραμένει ένα από τα πιο σοκαριστικά εγκλήματα στην ελληνική ιστορία.

Το έγκλημα αυτό, που εκτελέστηκε με πρωτοφανή αγριότητα από δύο άνδρες, έναν ημεδαπό και έναν αλλοδαπό, συνεχίζει να στιγματίζει την κοινωνία και να απασχολεί τη δικαιοσύνη.

Η Απόφαση για Αποζημιώσεις στους Συγγενείς της Ελένης Τοπαλούδη

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 23/2025 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου, που εκδόθηκε πρόσφατα, αναγνωρίστηκε η βαθιά ψυχική οδύνη που υπέστησαν οι συγγενείς της Ελένης. Το δικαστήριο επεδίκασε αποζημιώσεις ύψους:

  • 240.000 ευρώ στον πατέρα, Ιωάννη Τοπαλούδη,
  • 240.000 ευρώ στη μητέρα, Κυριακή Αρμουτίδου,
  • 200.000 ευρώ στον αδελφό της,
  • 100.000 ευρώ στη γιαγιά της,
  • 25.000 ευρώ σε κάθε έναν από τους θείους της.

Η απόφαση κηρύχθηκε προσωρινά εκτελεστή, διασφαλίζοντας την άμεση καταβολή των ποσών αυτών στους δικαιούχους.

Νέες Αγωγές από τον Ροδίτη Καταδικασθέντα

Την ίδια στιγμή, ο ημεδαπός καταδικασθείς υπέβαλε τρεις αγωγές κατά εκπαιδευτικών, τους οποίους κατηγορεί για ψευδείς καταθέσεις και συκοφαντική δυσφήμηση. Ο ίδιος, που εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης και 15 ετών, ζητεί αποζημιώσεις που φθάνουν συνολικά το ποσό των 785.000 ευρώ.

Οι αγωγές, που εξετάζονται σήμερα από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου, περιλαμβάνουν:

  • Κατηγορία για παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ψευδείς καταθέσεις, με αίτημα αποζημίωσης ύψους 255.000 ευρώ από κάθε εκπαιδευτικό.
  • Επιβολή χρηματικής ποινής 3.000 ευρώ για κάθε μελλοντική παράβαση.

Η Εξέλιξη της Δικαστικής Διαδικασίας

Σημειώνεται ότι μία από τις αγωγές που είχε κατατεθεί εναντίον εκπαιδευτικού απορρίφθηκε λόγω αναρμοδιότητας του δικαστηρίου, παραπέμποντας την υπόθεση στο Πολυμελές Πρωτοδικείο. Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν τη συνεχιζόμενη επιρροή της υπόθεσης στο νομικό πεδίο.

Η Ελένη Τοπαλούδη: Σύμβολο Αντίστασης και Διεκδίκησης

Η υπόθεση της Ελένης Τοπαλούδη έχει εξελιχθεί σε σύμβολο αγώνα κατά της έμφυλης βίας. Η οικογένεια του θύματος, με πρωτοστάτη τον πατέρα της, Ιωάννη Τοπαλούδη, αγωνίζεται για την απονομή δικαιοσύνης, όχι μόνο για την Ελένη, αλλά και για κάθε θύμα βίας.

Η στυγερή δολοφονία και ο βασανιστικός θάνατος της Ελένης αποκάλυψαν βαθύτερες κοινωνικές παθογένειες, που σχετίζονται με την έλλειψη παιδείας, την ανοχή στη βία και τη συστηματική υποβάθμιση των δικαιωμάτων των γυναικών.

Το Κοινωνικό και Νομικό Αντίκτυπο

Η υπόθεση Τοπαλούδη ανέδειξε την ανάγκη για αυστηρότερη ποινική μεταχείριση των δραστών έμφυλης βίας, καθώς και για τη θεσμοθέτηση καλύτερων μηχανισμών πρόληψης και στήριξης των θυμάτων. Παράλληλα, έφερε στο φως την ευθύνη των οικογενειών και του κοινωνικού περιβάλλοντος των δραστών.

Η απόφαση του δικαστηρίου για αποζημιώσεις προς τους συγγενείς της Ελένης Τοπαλούδη αποτελεί μια σημαντική, αλλά μικρή, μορφή δικαίωσης. Ο αγώνας της οικογένειας για τη διατήρηση της μνήμης της Ελένης και την απονομή δικαιοσύνης συνεχίζεται, θυμίζοντας σε όλους τη σημασία του σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα και την ανάγκη για μια κοινωνία απαλλαγμένη από τη βία και την αδικία.




Δράση του Δήμου Αλεξανδρούπολης στη δημοτική κατασκήνωση Friendship για την ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών

Στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας του Δήμου Αλεξανδρούπολης με την Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλου και με γνώμονα την ευαισθητοποίηση της κοινότητας για την παιδική ψυχική ανθεκτικότητα, οργανώθηκε δράση στον χώρο της δημοτικής κατασκήνωσης Μάκρης, με συμμετέχοντες παιδιά – κατασκηνωτές της 4ης κατασκηνωτικής περιόδου.

Η επίσκεψη των στελεχών της Εταιρίας στην κατασκήνωση έλαβε χώρα το απόγευμα της 20ης Αυγούστου 2024, όπου πραγματοποιήθηκαν βιωματικές ασκήσεις σε τέσσερις ομάδες εφήβων ηλικίας 11-15 χρόνων, κατά τις οποίες οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με τεχνικές διαχείρισης συναισθημάτων στο πλαίσιο της ενσυναίσθησης.

Τη δράση παρακολούθησαν επίσης, εκτός από το σύνολο των στελεχών της κατασκήνωσης, ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Ιωάννης Μπόγδης, ο Συντονιστής των Υπηρεσιών της ΕΚΨ Π. Σακελλαρόπουλος στην Θράκη Νίκος Νικόλαρος, ο Πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της κατασκήνωσης Αθανάσιος Τασακλάκης και Χαράλαμπος Τζάντζαλης και η Αν. Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Αθλητισμού Τσακιρούδη Τριάδα.

Η δράση στέφτηκε με επιτυχία, αφήνοντας πίσω χαμόγελα και ενθουσιασμό από την πλευρά των κατασκηνωτών, ενώ ο Δήμος ανανέωσε το ραντεβού με τα στελέχη της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλου για την επόμενες κοινές δράσεις που θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες.

 

www.evros24.gr




Έκκληση από την πρόεδρο του Συλλόγου Καρκινοπαθών | «Δεν υπάρχει μέριμνα για την ψυχική υγεία των ασθενών»

Για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καρκινοπαθείς σε ό,τι αφορά την περίθαλψή τους μίλησε στο OPEN και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» η πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών, Ζωή Γραμματόγλου, με αφορμή τον 72χρονο στην Κρήτη ο οποίος έδωσε τέλος στη ζωή του, μην αντέχοντας άλλο τους πόνους και την αναμονή να βρει ένα φάρμακο που ήταν σε έλλειψη για να κάνει χημειοθεραπεία, όπως κατήγγειλαν οι συγγενείς του.

Σε έλλειψη φθηνά φάρμακα των 3-5 ευρώ

Όπως αναφέρει αρχικά η κυρία Γραμματόγλου: «Δυστυχώς, συχνά πυκνά λείπουν φάρμακα και εδώ πρέπει να τονίσουμε πως δεν λείπουν καινοτόμα φάρμακα. Γίνονται αγωγές σε ασθενείς μας, έχουν πολύ καλή περίθαλψη (…) όμως για λόγους που δεν ξέρουμε, είτε δεν τα παραγγέλνουν έγκαιρα τα νοσοκομεία, είτε δεν τα παράγουν οι φαρμακοβιομηχανίες, επειδή είναι φθηνά φάρμακα, 3-5 ευρώ. Μόνο στο Σύλλογο, τα τελευταία δύο χρόνια πάνω από 50 ασθενείς έχουν καλέσει, ζητώντας το φάρμακο και συχνά κάνουμε κοινοποιήσεις πως αναζητούμε φάρμακα».

Συνεχίζει λέγοντας πως συχνά όταν λείπει έναν φάρμακο, το αναζητούν οι καρκινοπαθείς και στο εξωτερικό. Το συγκεκριμένο που αναζητούσε ο 72χρονος, σύμφωνα με την ίδια «δεν έχει καμία σχέση με τα καινοτόμα φάρμακα. Συνήθως λείπουν φθηνά φάρμακα που είναι όμως απαραίτητα για να γίνει το κοκτέιλ της χημειοθεραπείας».

Δεν υπάρχει μέριμνα για την ψυχική υγεία και την ανακουφιστική φροντίδα

«Για να φτάσει στην αυτοκτονία και την απόγνωση, σίγουρα υπήρχε πρόβλημα με την ψυχική του υγεία, που συμβαίνει συχνά στους ασθενείς με καρκίνο. Και εκεί δεν υπάρχει μέριμνα, να υπάρχουν οργανωμένα συστήματα ανακουφιστικής φροντίδας. Τώρα προσπαθούμε να γίνει κάτι και πιστεύω να ψηφιστεί αυτός ο νόμος. Αν υπήρχε στα νοσοκομεία, θα μπορούσαν οι ασθενείς να προσφεύγουν εκεί και να έχουν την κατάλληλη θεραπεία. Το θέμα της ψυχικής υγείας του ασθενούς είναι στα αζήτητα. Δεν δίνει κανένας σημασία, ενώ είναι ένα από τα βασικά θέματα που πρέπει να κοιτάξουν».

Οι «θεοί» του καρκινοπαθή είναι ο γιατρός και το φάρμακο

«Για τον ασθενή με καρκίνο δύο είναι οι θεοί. Πρώτα ο γιατρός και μετά το φάρμακο. Όταν δεν βρίσκεις τον γιατρό όταν τον θέλεις και το φάρμακο όταν χρειάζεται να το πάρεις, καταλαβαίνετε πώς είναι η ψυχική υγεία του ασθενούς, πόσο μάλλον με τον καρκίνο που είναι δύσκολα τα πράγματα. Με καρκίνο του πνεύμονα και πόνους έχει και κατάπτωση και όλη αυτή η ανημποριά τον κάνει να μην είναι ψυχικά καλά».

2-3 μήνες αναμονής σε δημόσιο νοσοκομείο για ακτινοθεραπεία

Τόνισε στη συνέχεια πως είναι πολύ μεγάλη η αναμονή όχι μόνο για την εξέταση PET-CT αλλά και στις ακτινοθεραπείες. «Ο κ. Γεωργιάδης είπε το πολύ σε 20 μέρες. Δεν είναι όμως 20 μέρες. Είναι από 2-3 μήνες είναι οι αναμονές για τα νοσοκομεία της Αθήνας και έτσι αναγκάζεται ο κόσμος να πάει στον ιδιωτικό τομέα», επισημαίνει η πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών.

Ξεσπά η οικογένεια του 72χρονου – «Δεν μπορούσε να κινηθεί να πάει στα ραντεβού»

Σύμφωνα με μέλη της οικογένειάς του, ο 72χρονος από το Ηράκλειο της Κρήτης αντιμετώπιζε μεγάλη ταλαιπωρία και η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί. Μάλιστα, φέρεται να είχε αφήσει σημείωμα, με το οποίο αποχαιρετούσε τους συγγενείς του

«Το φάρμακο δεν υπήρχε ούτε στα φαρμακεία, ούτε στα νοσοκομεία. Ξεκινήσαμε έναν αγώνα δρόμου για να το βρούμε σε όλη την Ελλάδα αλλά δεν τα καταφέραμε» ανέφερε στο OPEN ο ξάδελφος του 72χρονου.

«Μας ενημέρωσε ο γραμματέας της ομοσπονδίας φαρμακοποιών ότι το φάρμακο είναι φτηνό και δεν συμφέρει κανένα να το φέρει. Μετά από πολλές προσπάθειες βρήκαμε 3 φιαλίδια στη Γερμανία», σημείωσε. 

«Στις 4 του μήνα (Μαρτίου) τον ειδοποίησαν για το φάρμακο, αλλά δεν μπορούσε να πάει μονός του αφού ήταν ανήμπορος να κινηθεί (για να πάει στο ραντεβού). Υπέφερε από πόνους και ήταν απογοητευμένος. Κάποια στιγμή ειδοποίησε την αδερφή του και της είπε “σας αφήνω σας χαιρετώ”», σύμφωνα με τον ίδιο.

«Αυτός ήταν πατέρας μου. Καρκινοπαθής, σε προχωρημένο στάδιο που διαλύθηκε μέσα στο διαλυμένο ΕΣΥ. Με εξετάσεις που έπρεπε να κάνει εκτός νοσοκομείου, με το εξαντλημένο φάρμακο της χημειοθεραπείας που έπρεπε να βρει και να φέρει ο ίδιος στο νοσοκομείο. Χωρίς καμία ψυχολογική υποστήριξη, από τον Άννα στον Καϊάφα», δήλωσε και η κόρη του.

Πηγή: ethnos.gr




Ένωση Κυριών Δράμας | Δράσεις συμβουλευτικής με στόχο την καλή ψυχική υγεία των ωφελουμένων

Με επίσκεψη στο Σαντιρβάν Τζαμί ξεκίνησε η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ. τις οι δράσεις των ομάδων συμβουλευτικής, με σκοπό την πνευματική και ψυχική καλλιέργεια των ωφελουμένων.

Συγκεκριμένα την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου, οι συμμετέχοντες των ομάδων συμβουλευτικής της Ένωσης Κυριών Δράμας-ΣΑΦ, επισκέφτηκαν την έκθεση με θέμα «Αυτοκρατορική Κίνα», η οποία φιλοξενείται στο κτήριο ‘’Σαντιρβάν’’ της πόλης. Οι  ομάδες ξεναγήθηκαν στον χώρο και στην ιστορία του κτηρίου, μέσα από μια προσωπική ξενάγηση από την υπεύθυνη της έκθεσης. Η έκθεση, η οποία έχει έλθει στην Δράμα από το Μουσείο Μπενάκη, αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία για τους ωφελούμενους της ΕΚΔ-ΣΑΦ, οι οποίοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τα εκθέματα.

Στο πλαίσιο των ίδιων ομάδων Συμβουλευτικής, η ΕΚΔ-ΣΑΦ συνεχίζει να διοργανώνει δράσεις και να διεγείρει την πνευματική, ψυχολογική και κοινωνική ανάπτυξη των ωφελουμένων της, πραγματοποιώντας εβδομαδιαίως της συναντήσεις των ομάδων της, καθώς και πλήθος άλλων εκδηλώσεων. Η ΕΚΔ-ΣΑΦ πρόκειται να συνεχίσει την εβδομαδιαία παροχή Συμβουλευτικής και ψυχαγωγικής δράσης των ωφελουμένων, προσκαλώντας ακόμα περισσότερους ανθρώπους να συμμετάσχουν και να επωφεληθούν από τα προγράμματα και τις παροχές της.