Ψήφισμα της επιτροπής πρωτοβουλίας για τη διάσωση της Στέγης

Στη συγκέντρωση της Δευτέρας 21 Οκτωβρίου 2024 που οργάνωσε η Επιτροπή Πρωτοβουλίας για τη Διάσωση της Στέγης του ΣΦΓΤ Καβάλας, με την παρουσία και του δ.σ. του Συνδέσμου και αφορούσε στην ενημέρωση και στον συντονισμό περαιτέρω ενεργειών και δράσεων, οι παρευρισκόμενοι ενέκριναν ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα:

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ 21/10/2024

Σήμερα 21 Οκτωβρίου 2024 οι πολίτες και φορείς που συγκεντρωθήκαμε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, μετά από πρόσκληση της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για τη Διάσωση της Στέγης του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών και με αφορμή την Εξώδικη Δήλωση πρόσκληση της Μητροπόλεως Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου προς τον ΣΦΓΤ για απόδοση της Στέγης του μετά από 64 χρόνια συνεχούς και αδιάλειπτης φωτεινής πολιτιστικής δράσης, ομόφωνα αποφασίζουμε:

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ για την απόπειρα της Μητροπόλεως Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου να αποβάλει τον ΣΦΓΤ, από την φυσική και ιστορική του έδρα, το εμβληματικό κτίριο της οδού Κύπρου. Η έξωσή του, σε αντίθεση με κάθε έννοια αρμονικής συνύπαρξης, οδηγεί ευθέως στην ΔΙΑΛΥΣΗ του ιστορικού Συνδέσμου, που από την ίδρυσή του σκοπό είχε να προάγει το πνευματικό, καλλιτεχνικό και κοινωνικό επίπεδο της περιοχής μας και άφησε ανεξίτηλα τη σφραγίδα του στον εκπολιτισμό της. Μετά από τόσες αντιδράσεις, η επιμονή της Μητρόπολης στο σχέδιό της συνιστά επίδειξη αδιαλλαξίας.

ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ το επιχείρημα της «κατοχής της νομής της κατ’ αντιποίηση», όταν είναι γνωστές οι δημόσιες τοποθετήσεις τόσο των Καπνεμπόρων που παραχώρησαν ΕΣΑΕΙ τη χρήση στο Σύνδεσμο, όσο και του μακαριστού μητροπολίτη Προκοπίου που δεσμεύτηκε για αδιάλειπτη λειτουργία του στο σύνολο του ισογείου του κτιρίου, αναγνωρίζοντας την προσφορά του στην πόλη. Η μεταβίβαση της κυριότητας το 2003 γίνεται σήμερα αιτία θανάτωσης δι’ ασφυξίας του Συνδέσμου. Η αυτοτελής λειτουργία του ΣΦΓΤ στο σύνολο του ισογείου είναι η αδήριτη άμεση αναγκαιότητα. Μέχρι νάρθει η ώρα της μόνης ορθολογικής και δίκαιης λύσης: Το ακίνητο να αποδοθεί στο σύνολό του στον ΣΦΓΤ, τον μοναδικό φορέα που επένδυσε γενναιόδωρα σ’ αυτό, με την πιο πολύτιμη επένδυση: το φως του σύγχρονου νεοελληνικού πολιτισμού που πρόσφερε αφειδώλευτα σε τρεις γενιές Καβαλιωτών και το δένδρο της γνώσης που φύτεψε σ’ αυτό το σημείο της πόλης. Κάθε άλλη λύση προσβάλλει την ιστορία του Συνδέσμου, την αυτοτελή του δράση θέτοντάς τον υπό έλεγχο και κηδεμονία, ενώ αφήνει μόνιμο τραύμα στο κύρος της Εκκλησίας διχάζοντας την κοινωνία.

ΚΑΛΟΥΜΕ όλους τους Καβαλιώτες, τους αιρετούς εκπροσώπους τους, τους πολιτιστικούς συλλόγους, να αντιδράσουν και να κινητοποιηθούν δίπλα μας δείχνοντας τη δημοκρατική τους ευαισθησία και αλληλεγγύη. Να υπογράψουν την διαμαρτυρία που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. Να επαγρυπνούν και να αντιδράσουν στη βίαιη έξωση. Τώρα είναι η ώρα της ευθύνης. Για όλους! Ο Σύνδεσμος δεν θα αποχωρήσει οικειοθελώς ποτέ από την έδρα του.

ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΟΥΜΕ την Επιτροπή Πρωτοβουλίας να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες έκφρασης του πρωτοφανούς και αυθόρμητου κύματος αντιδράσεων, δηλαδή:

  • Συσπείρωσης πνευματικών ανθρώπων,
  • Δημοσιοποίησης της διαμαρτυρίας μας τοπικά και πανελλαδικά,
  • Νομικών και πολιτικών ενεργειών και κινητοποιήσεων,

διαμηνύοντας ότι η έξωση του ΣΦΓΤ δεν θα περάσει και ο ιστορικός σύλλογος θα είναι πάντα μια ζωντανή κυψέλη δημιουργίας, ένας φάρος πολιτισμού και προόδου. ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΕΓΗ! ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞΩΣΗ!

 

www.proininews.gr




Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καβάλας | Ψήφισμα διαμαρτυρίας συλλόγου γονέων και κηδεμόνων

Σήμερα, Παρασκευή 13 Ιουλίου, κατατέθηκε ψήφισμα διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με το οποίο δηλώνεται η έντονη δυσαρέσκεια για την πρόταση της Διεύθυνσης σχετικά με τις συγχωνεύσεις των δημοτικών σχολείων και την εφαρμογή συνδιδασκαλίας.

Το ψήφισμα διαμαρτυρίας το καταθέσαν ο πρόεδρος ενώσεως γονέων νομού Καβάλας κ. Βασίλειος Μαυρομάτης, ο αντιπρόεδρος ομοσπονδίας γονέων ΑΜΘ κ. Ποιμενίδης Βασίλειος και ο εκπρόσωπος του συντονιστικού 4 Δημοτικών σχολείων ο κ. Γρηγόρης Θεοδωρίδης,7ο δημοτικό σχολείο της Παναγίας, το 14ο δημοτικό σχολείο του Προφήτη Ηλία, το 17ο δημοτικό σχολείο της Αγίας Παρασκευής και το δημοτικό σχολείο των Φιλίππων.

Οι εκπρόσωποι των γονέων εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην προτεινόμενη απόφαση, τονίζοντας ότι η συγχώνευση σχολείων και η συνδιδασκαλία θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης και στην καθημερινότητα των μαθητών.

Η απουσία της διευθύντριας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την επίδοση του ψηφίσματος προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια της αντιπροσωπείας των γονέων, οι οποίοι ανέμεναν την παρουσία της για την άμεση συζήτηση των ζητημάτων.




Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ | Υιοθέτησε το ψήφισμα των Ιατρικών Συλλόγων της ΑΜΘ

Ομόφωνα συντάχθηκε με το ψήφισμα των Ιατρικών Συλλόγων ΑΜΘ υποστηρίζοντας την ίδρυση ΜΕΘ Παίδων στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, το απόγευμα της Τετάρτης 26 Ιουνίου.

Το ψήφισμα αποστάλθηκε στο συμβούλιο από τους Συλλόγους, και υιοθετήθηκε από όλες τις παρατάξεις με τους συμβούλους να αναγνωρίζουν την ανάγκη δημιουργίας της συγκεκριμένης δομής. Παρόλα αυτά αρκετοί σύμβουλοι, γιατροί στο επάγγελμα τόνισαν πως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία, τόσο της Αλεξανδρούπολης όσο και στην υπόλοιπη περιφέρεια, όσο αφορά την στελέχωση και τις άλλες ανάγκες τους, είναι και αυτές μεγάλες, και πρέπει η περιφέρεια να ασχοληθεί και με αυτές, ώστε τα νοσοκομεία να μπορούν να εξυπηρετούν τους πολίτες.




Διαδικτυακό κάλεσμα για ψήφισμα “διάσωσης” των παλιών Δικαστηρίων και της παλιάς Μεραρχίας Καβάλας

Η πόλη της Καβάλας βρίσκεται στο επίκεντρο μιας σημαντικής πρωτοβουλίας για τη διάσωση και την ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς της, καθώς οι πολίτες ενώνουν τις δυνάμεις τους μέσω ενός διαδικτυακού καλέσματος και μιας εκστρατείας συγκέντρωσης υπογραφών για τη διατήρηση του Παλιού Δικαστικού Μεγάρου και της Παλιάς Μεραρχίας.

Αυτή η πρωτοβουλία ξεκίνησε από την ανησυχία πολιτών της πόλης για την κατάσταση των δύο ιστορικών κτιρίων και πιο συγκεκριμένα των Κωστή Σιμιτσή, Γιώργου Τσακίρη και Ανδρέα Καραγιώργη.

Το Παλιό Δικαστικό Μέγαρο, με την επιβλητική νεοκλασική αρχιτεκτονική του, και η Παλιά Μεραρχία, που φέρει έντονα τα σημάδια της στρατιωτικής ιστορίας της πόλης, κινδυνεύουν να χαθούν αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση και την προστασία τους.

Μπορείτε να υπογράψετε και εσείς πατώντας εδώ




ΟΗΕ: Εγκρίθηκε το ψήφισμα για τη σφαγή της Σρεμπρένιτσα

Τα Ηνωμένα Έθνη ενέκριναν την Πέμπτη ψήφισμα για την καθιέρωση ετήσιας ημέρας μνήμης της γενοκτονίας περισσότερων από 8.000 μουσουλμάνων της Βοσνίας το 1995 από τους Σέρβους, κίνηση στην οποία αντιτίθενται σθεναρά οι τελευταίοι, φοβούμενοι ότι θα στιγματιστούν ως “γενοκτόνοι”.

Εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών η διακήρυξη που κατέθεσαν η Γερμανία και η Ρουάντα για να ανακηρυχτεί η 11η Ιουλίου παγκόσμια ημέρα μνήμης της γενοκτονίας στη Σρεμπρένιτσα, παρά τις έντονες αντιδράσεις στην Σερβία, το Μαυροβούνιο και την Σερβική Δημοκρατία της Βοσνίας (Republika Srpska).

Η ψηφοφορία στη Γενική Συνέλευση των 193 μελών ήταν 84-19 με 68 κράτη να απέχουν, μεταξύ αυτών η Ελλάδα και η Κύπρος, γεγονός που αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες πολλών χωρών σχετικά με το αντίκτυπο της ψηφοφορίας στις προσπάθειες συμφιλίωσης στη βαθιά διαιρεμένη Βοσνία.

Το ψήφισμα ορίζει την 11η Ιουλίου ως “Διεθνή Ημέρα Προβληματισμού και Μνήμης για τη Γενοκτονία της Σρεμπρένιτσα το 1995“, η οποία θα γιορτάζεται κάθε χρόνο, αρχής γενομένης από τον Ιούλιο 2024.

Ο Σερβοβόσνιος ηγέτης Μίλοραντ Ντόντικ

Ο Σερβοβόσνιος ηγέτης Μίλοραντ Ντόντικ 2024 ARMIN DURGUT/AP PHOTO

Στις 11 Ιουλίου 1995, οι Σέρβοι της Βοσνίας κατέλαβαν μια προστατευόμενη από τον ΟΗΕ ασφαλή περιοχή στη Σρεμπρένιτσα. Χώρισαν τουλάχιστον 8.000 μουσουλμάνους Βόσνιους άνδρες και αγόρια από τις συζύγους, τις μητέρες και τις αδελφές τους και τους έσφαξαν. Όσοι προσπάθησαν να διαφύγουν κυνηγήθηκαν μέσα στα δάση και στα βουνά γύρω από την πόλη.

Οι δολοφονίες της Σρεμπρένιτσα αποτέλεσαν την αιματηρή κορύφωση του πολέμου της Βοσνίας το 1992-95, ο οποίος ήρθε μετά τη διάσπαση της τότε Γιουγκοσλαβίας και απελευθέρωσε εθνικιστικά πάθη και εδαφικές φιλοδοξίες που έφεραν τους Σέρβους της Βοσνίας αντιμέτωπους με τους δύο άλλους κύριους εθνικούς πληθυσμούς της χώρας, τους Κροάτες και τους μουσουλμάνους Βόσνιους.

Η Mejra Djogaz, μέλος της οργάνωσης Μητέρες της Σρεμπρένιτσα

Mejra Djogaz, member of the association Mothers of Srebrenica, watches the United Nations General Assembly session where voting on a draft resolution declaring July 11 the International Day of Reflection and Commemoration of the 1995 genocide in Srebrenica takes place in Potocari, Bosnia, Thursday, May 23, 2024. () 2024 ARMIN DURGUT/AP PHOTO

Τόσο η Σερβία όσο και οι Σέρβοι της Βοσνίας έχουν αρνηθεί ότι η γενοκτονία συνέβη στη Σρεμπρένιτσα, αν και αυτό έχει διαπιστωθεί από δύο δικαστήρια του ΟΗΕ.

Πριν από την ψηφοφορία, ο Βούτσιτς κάλεσε τα μέλη του ΟΗΕ να ψηφίσουν “όχι”, χαρακτηρίζοντας το ψήφισμα “εξαιρετικά πολιτικοποιημένο”. Προειδοποίησε ότι θα ανοίξει “το κουτί της Πανδώρας“, ότι θα “ανοίξει μόνο παλιές πληγές” και θα δημιουργήσει “πλήρες πολιτικό χάος” όχι μόνο στην περιοχή αλλά και στην αίθουσα της Γενικής Συνέλευσης.

Ο Βούτσιτς επιτέθηκε επίσης έντονα στη Γερμανία για την προσπάθειά της να δώσει “ηθικά μαθήματα” στη διεθνή κοινότητα και στη Σερβία, σημειώνοντας ότι οι Σέρβοι ήταν μεταξύ των “πολύ σπάνιων” αντιναζιστών στη νοτιοανατολική Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και ότι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο Σέρβοι σκοτώθηκαν.

Μέλη της οργάνωσης Μητέρες της Σρεμπρένιτσα

Μέλη της οργάνωσης Μητέρες της Σρεμπρένιτσα 2024 ARMIN DURGUT/AP PHOTO

Ο Ντόντικ, ο οποίος είναι πρόεδρος της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας, του σερβικού τμήματος της Βοσνίας που περιλαμβάνει περίπου το ήμισυ της επικράτειάς της, δήλωσε την Τετάρτη στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X ότι το ψήφισμα του ΟΗΕ επιβάλλεται στη χώρα από υποστηρικτές των μουσουλμάνων Βόσνιων και ότι θα διασπάσει τη χώρα. Πρότεινε ότι η κυβέρνησή του θα αποσχιστεί από τη Βοσνία εάν το ψήφισμα περάσει.

Ο Ντόντικ έχει εκτοξεύσει αρκετές τέτοιες απειλές στο παρελθόν, προκειμένου να αποσχιστούν τα εδάφη που ελέγχονται από τους Σέρβους από τη Βοσνία και να ενωθούν με τη γειτονική Σερβία. Ο ίδιος και ορισμένοι άλλοι αξιωματούχοι των Σέρβων της Βοσνίας βρίσκονται υπό αμερικανικές και βρετανικές κυρώσεις, εν μέρει επειδή έθεσαν σε κίνδυνο ένα αμερικανικό ειρηνευτικό σχέδιο που τερμάτισε τον πόλεμο στη Βοσνία.

news247.gr




Αρβανίτης | Εγώ έγραψα το άρθρο στο ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για κόψιμο κονδυλίων, αν δεν συμμορφωθεί η Ελλάδα

Σε μια αναπάντεχη παραδοχή προχώρησε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Αρβανίτης που αποκάλυψε ότι ο ίδιος όχι μόνον υπερψήφισε το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα, αλλά ότι συνέβαλε στη συγγραφή του άρθρου που προβλέπει αναστολή κονδυλίων, αν η χώρα δεν συμμορφωθεί με το περιεχόμενό του.

«Φώναζαν στην κυβέρνηση ότι είμαστε ανθέλληνες και πώς είναι δυνατόν να το κάνουμε και το ψηφίσαμε. Τους ενημερώνω ότι το συγγράψαμε κιόλας» είπε στο OPEN.

Μάλιστα, όταν ρωτήθηκε, διευκρίνισε ότι έγραψε το τελευταίο άρθρο, ενώ διαχώρισε τη θέση του λέγοντας ότι ο ίδιος προσωπικά μετείχε στη διαδικασία. «Όχι ΟΙ ευρωβουλευτές, Ο ευρωβουλευτής, εγώ το έγραψα», είπε.

Ο κ. Αρβανίτης διευκρίνισε μάλιστα και το περιεχόμενο του άρθρου που συνέδραμε. «Στο άρθρο 27 που συνέβαλα ουσιαστικά λέει ότι η κυβέρνηση πρέπει να αξιοποιήσει πλήρως τα εργαλεία θα πρέπει η Ελλάδα να συμμορφωθεί με αυτό, αλλιώς θα κοπούν τα κονδύλια της ΕΕ», είπε, προσθέτοντας: «Δεν λέει αυτό που λέτε εσείς, ότι ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να κοπούν τα κονδύλια».

«Θλιβερό για την Αξιωματική Αντιπολίτευση της χώρας, απολύτως ταιριαστό για τον ΣΥΡΙΖΑ»

Έντονη ήταν η αντίδραση της ΝΔ, με τον εκπρόσωπο Τύπου Νίκο Ρωμανό να κάνει λόγο για «ευθεία και άνευ συστολής παραδοχή» ότι το ψήφισμα κατά της Ελλάδος όχι μόνον ενορχηστρώθηκε, αλλά γράφτηκε από τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ.

«Είναι πλέον σαφές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μπροστά στο αντιπολιτευτικό του μένος κατά της κυβέρνησης, αδιαφορεί για τη μεγάλη ζημιά που προκαλείται στη χωρά, ακόμα και για την απώλεια κρίσιμων ευρωπαϊκών πόρων που στηρίζουν την κοινωνική συνοχή και την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Το δόγμα «γαία, πυρί, μιχθήτω» βρίσκει νέο εκπρόσωπο τον κ. Κασσελάκη και το κόμμα του. Θλιβερό για την Αξιωματική Αντιπολίτευση της χώρας. Απολύτως ταιριαστό για τον ΣΥΡΙΖΑ», κατέληξε.

Μετά από σχεδόν δύο εβδομάδες που έπαιζαν θέατρο στο Συνέδριο και στα τηλεοπτικά πάνελ, ήρθε σήμερα η ευθεία και άνευ συστολής παραδοχή του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Αρβανίτη ότι το ψήφισμα κατά της Ελλάδας για το κράτος δικαίου όχι μόνο ενορχηστρώθηκε αλλά γράφτηκε από τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ.

Πηγή: protothema.gr/




Ψήφισμα για την εκδημία της αειμνήστου Μαργαρίτας Κιτσικοπούλου

Το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη του Εκκλησιαστικού Ιδρύματος “ΑΡΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – ΔΩΡΕΑ ΠΑΣΧΑΛΗ ΚΙΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΥ” της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, εκφράζουν τη βαθύτατη θλίψη τους για την απώλεια της αείμνηστης Μαργαρίτας Κιτσικοπούλου, συζύγου του επίσης αείμνηστου Πασχάλη Κιτσικοπούλου.

Τὸ Διοικητικὸ Συμβούλιο τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Ἱδρύματος «ΑΡΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – ΔΩΡΕΑ ΠΑΣΧΑΛΗ ΚΙΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΥ» τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως καὶ Θάσου, τοῦ ὁποίου Πρόεδρος εἶναι ὁ Σεβ. Μητροπολίτης ΦΝΘ κ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ κατὰ τὴν ὑπ’ ἀριθμ. 113/ 29-2-2024 ἔκτακτη συνεδρίασή του, μόλις πληροφορήθηκε τὴν ἐκδημία τῆς ἀειμνήστου Μαργαρίτας Κιτσικοπούλου, συζύγου τοῦ ἐπίσης ἀειμνήστου Πασχάλη Κιτσικοπούλου, τοῦ μεγάλου Εὐεργέτου τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ μας Ἱδρύματος ἀπεφάσισε ὁμοφώνως τὰ παρακάτω :

  1. Νὰ ἐκφράσῃ συλλυπητήριες τοῦ ΔΣ πρὸς τὰ μέλη τῆς οἰκογενείας της,
  2. Νὰ παραστοῦν τὰ μέλη τοῦ ΔΣ κατὰ τὴν ἐξόδιο ἀκολουθία της στὸ κοιμητήριο τῶν ἁγίων Θεοδώρων Καβάλας,

  3. Νὰ κατατεθῇ στεφάνι ἐκ μέρους τοῦ ΔΣ καὶ τοῦ Προσωπικοῦ τοῦ Ἱδρύματος κατὰ τὴν ἐκφορὰ τοῦ λειψάνου αὐτῆς, καὶ

  4. Νὰ δημοσιευθῇ τὸ παρὸν Ψήφισμα στὰ ΜΜΕ τοῦ τόπου μας.

Οἱ ἀείμνηστοι Μαργαρίτα Κιτσικοπούλου καὶ Πασχάλης Κιτσικόπουλος, ὑπῆρξαν σημαίνουσες προσωπικότητες γιὰ τὴν τοπικὴ Ἐκκλησία μας, καὶ ἰδιαιτέρως γιὰ τὴν πόλη τῆς Καβάλας, διότι γιὰ τὴν μνήμη τοῦ παιδιοῦ τους Ἀνδρέα

Κιτσικοπούλου κατεστάθησαν Μεγάλοι Εὐεργέτες τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Ἱδρύματος «ΑΡΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – ΔΩΡΕΑ ΠΑΣΧΑΛΗ ΚΙΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΥ». Εὐχόμαστε τὰ καλὰ ἔργα τους καὶ ἡ προσφορά τους πρὸς τὴν Ἐκκλησία νὰ τοὺς συνοδεύουν στὴν αἰωνία ζωή, καὶ ἡ κοινωνία μας ἔχοντας σὰν πρότυπο τὸ παράδειγμά τους νὰ ἀναδεικνύῃ πάντοτε παρομοίους εὐεργέτες.-

 




∆ημοτικό Συμβούλιο Δήμου Παγγαίου | Ψήφισμα στήριξης προς τους αγρότες

Ο Δήμος Παγγαίου ενέκρινε ψήφισμα που εκφράζει τη στήριξη προς τους αγρότες της περιοχής.

Το ∆ημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παγγαίου, κατανοώντας τις αντίξοες συνθήκες που βιώνει ο αγροτικός κόσμος, τόσο εντός όσο και εκτός χώρας, υποστηρίζοντας παράλληλα τα δίκαια αιτήματά του, αποφάσισε μετά από διαλογική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων την έκδοση του παρακάτω επισυναπτόμενου ψηφίσματος.

Το ψήφισμα αναφέρει τα εξης:

Καλούμε την κυβέρνηση να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα που θα συμβάλουν στη βελτίωσητων υφιστάμενων συνθηκών.

Σε μια εποχή που ο Αγροτικός κόσμος πανελλαδικά και πανευρωπαϊκά βρίσκεται σε δυσμενή θέση, όπου η ραγδαία αύξηση του κόστους παραγωγής από την μια (ενέργεια, εφόδια, πετρέλαιο, εργατικό δυναμικό), η κλιματική αλλαγή με τα συνεχόμενα έντονα καιρικά φαινόμενα, η τεράστια μείωση των ενισχύσεων αλλά και η παγιοποίηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα από την άλλη, θέτουν σοβαρά το ζήτημα της επιβίωσης και της παραμονής των αγροτών στους τόπους εργασίας τους.

Το ∆Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παγγαίου σύσσωμο, συμπαραστέκεται στον αγώνα των αγροτών μας και στηρίζει τα δίκαια αιτήματά τους, καθώς αγωνίζονται καθημερινά και προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανή την γεωργοκτηνοτροφική παραγωγή του δήμου μας και κατ’ ́επέκταση τον κοινωνικό ιστό της υπαίθρου.

Η οικονομική αλλά και η δημογραφική συρρίκνωση των χωριών του δήμου μας, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να συνεχιστεί και κατά συνέπεια στηρίζουμε τον συγκεκριμένο αγώνα.

Καλούμε την κυβέρνηση να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα που θα συμβάλουν στη βελτίωση των τιμών όλων των αγροτικών προϊόντων, να εργαστεί για τη μείωση του κόστους παραγωγής, την άμεση καταβολή των αποζημιώσεων και την ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος, ώστε να είναι βιώσιμο δίνοντας τους τη δυνατότητα να συνεχίσουν να καλλιεργούν τη γη τους.




Ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για την Ελλάδα: Ανησυχία για το κράτος δικαίου

Ανησυχητικές εξελίξεις που απειλούν την δημοκρατία, το κράτος δικαίου και τα θεμελιώδη δικαιώματα στην Ελλάδα βλέπει η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε ψήφισμά της που εγκρίθηκε την Τετάρτη με ψήφους 330 υπέρ και 254 κατά. 26 μέλη της Ευρωβουλής απείχαν της ψηφοφορίας.

Πιο αναλυτικά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διαμαρτύρεται για την έλλειψη προόδου στις έρευνες σχετικά με την δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ τον Απρίλιο του 2021. Επιπλέον, εκφράζουν έντονη ανησυχία για τις σωματικές απειλές και τις λεκτικές απειλές κατά δημοσιογράφων, τις παραβιάσεις της ιδιωτικής τους ζωής με κατασκοπευτικό λογισμικό και τις καταχρηστικές αγωγές. Εκφράζονται επίσης ανησυχίες μεταξύ άλλων για την ανεξαρτησία του ΕΣΡ.

Στο ψήφισμα καταδικάζεται επίσης η «παράνομη εργαλειοποίηση» του όρου «απειλή για την εθνική ασφάλεια» ως προς την διενέργεια υποκλοπών. Επ’ αυτού, οι ευρωβουλευτές ζητούν ενίσχυση των δημοκρατικών μηχανισμών, έρευνες με τη βοήθεια της Europol, καθώς και ανάκληση της νομοθεσίας που θέτει την ΕΥΠ υπό τον έλεγχο του πρωθυπουργού.

Ανάμεσα στα άλλα, το ψήφισμα υπογραμμίζει τις ανησυχίες των ευρωβουλευτών για τις συστηματικές επαναπροωθήσεις μεταναστών και τις επιθέσεις κατά της κοινωνίας των πολιτών, ενώ σε αυτό δηλώνεται πως η κοινοβουλευτική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται να στερείται πολιτικής αμεροληψίας.

Το ψήφισμα καταλήγει, καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αξιοποιήσει «όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για την αντιμετώπιση των παραβιάσεων των αξιών της ΕΕ στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης αφ’ ενός της αξιολόγησης της χρήσης των κονδυλίων της ΕΕ στο πλαίσιο του κανονισμού περί κοινών διατάξεων σύμφωνα με τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, αφ’ ετέρου σε σχέση με τη μη εφαρμογή των αποφάσεων των ευρωπαϊκών δικαστηρίων σύμφωνα με τον κανονισμό για την αιρεσιμότητα του κράτους δικαίου».




Ψήφισμα συμπαράστασης στον δίκαιο αγώνα των Σερραίων αγροτών

Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών που συνήλθε την Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης της Προέδρου του, Χρυσούλας Δρίγκα, αποφάσισε ομόφωνα το ακόλουθα ψήφισμα:

ΨΗΦΙΣΜΑ

«Το Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών σύσσωμο στέκεται στο πλευρό των αγωνιζόμενων αγροτών μας και στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις τα δίκαια, από κάθε άποψη, αιτήματά τους, καθώς υπό ακραίες αντιξοότητες και υπό συνθήκες εγκατάλειψής από την κεντρική εξουσία, προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανό τον γεωργοκτηνοτροφικό τομέα και μέσω αυτού ζωντανό τον κοινωνικό ιστό των χωριών της περιοχής μας.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών δεν προτίθεται να μείνει θεατής της οικονομικής, δημογραφικής και πολιτισμικής συρρίκνωσης του νομού Σερρών, που πριν λίγες δεκαετίες ήταν εκ των μεγαλύτερων πληθυσμιακά και οικονομικά νομούς της χώρας και σήμερα κατέστη ουραγός στο σύνολο των νομών, ελλείψει μιας φιλοαγροτικής πολιτικής με συγκεκριμένα σχέδια αναδιοργάνωσης, ενισχύσεων και φορολογικών κινήτρων.

Υπό αυτή την προσέγγιση ζητούμε από Κυβέρνηση και κόμματα να εγκύψουν στα προβλήματα των Σερραίων αγροτών προκειμένου να δοθούν άμεσα οι απαραίτητες λύσεις και απαντήσεις.

Ο Δήμος Σερρών, ως μητροπολιτικός Δήμος στην ΠΕ Σερρών, καλεί κάθε θεσμικό φορέα του νομού σε πανσερραϊκή και ολιστική στήριξη των αγροτών του τόπου μας».

Το παρόν ψήφισμα να διανεμηθεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και να κοινοποιηθεί στον Αντιπεριφερειάρχη Σερρών και στους Βουλευτές.




Ψήφισμα διαμαρτυρίας για τις εξελίξεις στην Στέγη Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών

Σήμερα 17 Ιανουαρίου 2024 οι πολίτες και φορείς που συγκεντρωθήκαμε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, μετά από πρόσκληση της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για τη Διάσωση της Στέγης του Συνδέσμου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών, ομόφωνα αποφασίζουμε:

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ για την απόπειρα της Μητροπόλεως Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου να αποβάλει τον ΣΦΓΤ, μετά από 63 χρόνια συνεχούς και αδιάλειπτης φωτεινής πολιτιστικής δράσης, από την φυσική και ιστορική του έδρα, το εμβληματικό κτίριο της οδού Κύπρου, δημιουργώντας στη θέση του Κειμηλιαρχείο. Η έξωσή του, σε αντίθεση κάθε έννοια αρμονικής συνύπαρξης με την τοπική μας κοινωνία, οδηγεί ευθέως στην ΔΙΑΛΥΣΗ του ιστορικού Συνδέσμου, που από την ίδρυσή του σκοπό είχε να προάγει το πνευματικό, καλλιτεχνικό και κοινωνικό επίπεδο της περιοχής μας και άφησε ανεξίτηλα τη σφραγίδα του στον εκπολιτισμό της.

ΚΑΛΟΥΜΕ τη Μητρόπολη, που απέκτησε ΔΩΡΕΑΝ ολόκληρο το εμβληματικό κτίριο, σε αντίθεση με την ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Καπνεμπόρων Καβάλας που το 1960 παραχώρησε ΕΣΑΕΙ τη ΣΤΕΓΗ στον ΣΦΓΤ, να συνταχθεί με το κοινό αίσθημα και να αναθεωρήσει τα σχέδιά της, παραχωρώντας δωρεάν στο ζωντανό αυτό πολιτιστικό κύτταρο το χώρο του ισογείου στο σύνολό του και με συμβολαιογραφική πράξη. Κάθε άλλη λύση προσβάλλει την ιστορία του Συνδέσμου, την αυτοτελή του δράση θέτοντάς τον υπό έλεγχο και κηδεμονία, ενώ αφήνει μόνιμο τραύμα στο κύρος της.

ΚΑΛΟΥΜΕ όλους τους Καβαλιώτες, τους αιρετούς εκπροσώπους τους, τους πολιτιστικούς συλλόγους, να αντιδράσουν και να κινητοποιηθούν δίπλα μας δείχνοντας τη δημοκρατική τους ευαισθησία και αλληλεγγύη. Να υπογράψουν την διαμαρτυρία που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. Να καλέσουν το μητροπολίτη να αποτρέψει τον διαφαινόμενο διχασμό στους πιστούς, να δείξει μεγαθυμία με μια πραγματική προσφορά στην κοινωνία και την πόλη της Καβάλας. Τώρα είναι η ώρα της ευθύνης. Για όλους.

ΚΑΛΟΥΜΕ το ΔΣ του ΣΦΓΤ να ανοίξει τις πόρτες του Συνδέσμου στις εκατοντάδες συμπολιτών μας που έχουν κινητοποιηθεί και να αξιοποιήσει τον ενθουσιασμό τους και τη ζωντάνια τους. Να διοργανώσει

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ, ώστε τα μέλη να εκφραστούν δημοκρατικά και διάφανα. Αυτό επιβάλλει η δημοκρατική του παράδοση, αλλά και η απλή λογική, αν πραγματικά θέλουν ενεργά μέλη, ενεργά τμήματα και ζωντανό πολιτιστικό κίνημα. Να ξέρουν ότι θα φέρουν εις το διηνεκές βαριά την ευθύνη στις πλάτες τους και θα πρέπει να λογοδοτήσουν στην τοπική κοινωνία και σε όλους τους πολίτες που έχουν στη συνείδησή τους άρρηκτα δεμένη τη Στέγη με το εμβληματικό κτήριο της οδού Κύπρου και φυσικά με την ίδια την ιστορία της πόλης μας.

ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΟΥΜΕ την Επιτροπή Πρωτοβουλίας, που ορίζουμε σήμερα, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες έκφρασης του πρωτοφανούς και αυθόρμητου κύματος αντιδράσεων, δηλαδή

 Συσπείρωσης πνευματικών ανθρώπων

 Δημοσιοποίησης του αιτήματός μας τοπικά και πανελλαδικά

 Ενημέρωσης θεσμικών παραγόντων

 Νομικών και πολιτικών ενεργειών και κινητοποιήσεων διαμηνύοντας ότι η έξωση του ΣΦΓΤ δεν θα περάσει και ο ιστορικός σύλλογος θα είναι πάντα μια ζωντανή κυψέλη δημιουργίας, ένας φάρος πολιτισμού και προόδου.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΕΓΗ! ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞΩΣΗ! ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ!




Διπλωματικές πηγές: Γιατί η Ελλάδα επέλεξε την αποχή στο ψήφισμα του ΟΗΕ για τη Γάζα -Αντιδρούν ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ

Την στάση της Ελλάδας στη ψηφοφορία για την έγκριση σχεδίου ψηφίσματος αραβικών χωρών στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών εξηγούν διπλωματικές πηγές.

«Η Ελλάδα παραμένει συνεπής στην εξωτερική πολιτική αρχών. Από την πρώτη στιγμή της κρίσης στη Μέση Ανατολή τήρησε ισόρροπη στάση, σεβόμενη τις αρχές και αξίες του διεθνούς δικαίου, ως δύναμη σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, αναδεικνύοντας την υποχρέωση προστασίας των αμάχων και της δημιουργίας ανθρωπιστικών διαδρομών. Με το σκεπτικό αυτό απείχε από την ψηφοφορία για την έγκριση σχετικού σχεδίου ψηφίσματος αραβικών χωρών στο πλαίσιο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Σχετικά με την ψηφοφορία στον ΟΗΕ επισημαίνονται τα ακόλουθα:

Η αποχή στο πλαίσιο του ΟΗΕ δεν ισοδυναμεί σε καμία περίπτωση με καταψήφιση. Αντιθέτως, είναι δημιουργική, υπό την έννοια ότι η χώρα δεν προσμετράται στους παρόντες και άρα διευκολύνεται η επίτευξη ειδικής πλειοψηφίας των δύο τρίτων.

Η Ελλάδα συντάχθηκε με την πλειονότητα των χωρών της

Ευρωπαϊκής Ένωσης: 15 χώρες απείχαν έναντι 8 που υπερψήφισαν και 4 που καταψήφισαν.

Η Ελλάδα υπήρξε δημιουργική προτείνοντας στο στάδιο των εσωτερικών διαδικασιών ορισμένες σημειακές παρεμβάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να είχαν διευκολύνει την ευρύτερη πλειοψηφία.

Η Ελλάδα υπερψήφισε τροπολογία του Καναδά για τη ρητή καταδίκη της τρομοκρατικής δράσης εκ μέρους της της Χαμάς, με την υιοθέτηση της οποίας θα ήταν δυνατόν να περάσει το ψήφισμα από όλες τις χώρες. Τελικά αν και πλειοψήφισε δεν συγκέντρωσε την απαιτούμενη πλειοψηφία των δύο τρίτων (88 υπέρ 55 κατά).

Σημειώνεται ότι η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ενέκρινε την Παρασκευή ψήφισμα να κηρυχθεί αμέσως «ανθρωπιστική εκεχειρία» στον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας, ωστόσο Ισραήλ και ΗΠΑ την καταψήφισαν επειδή στο κείμενο δεν αναφέρεται η Χαμάς. Υπήρχαν επίσης 45 αποχές, ανάμεσά τους και η Ελλάδα και η Κύπρος.

Η αποχή προκάλεσε αντιδράσεις τόσο του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Κασσελάκη, όσο και του ΠΑΣΟΚ και του κ. Ανδρουλάκη.




Ψήφισμα για την παραχώρηση της ΛΑΦ Σιδηρόκαστρου

Ψήφισμα Δημοτικού Συμβουλίου Σιντικής, εκδόθηκε σήμερα 27 Απρίλιου 2023 που αφορά το κτίριο της πρώην Λέσχης Αξιωματικών Φρουράς Σιδηρόκαστρου.

Έχει οικοδομηθεί στη γη που ανήκει σε όλους και όλες τους Σιδηροκαστρινούς δημότες και δημότισσες και στην έδρα του Δήμου Σιντικής, που δεν έχει ένα δικό του Πολιτιστικό Κέντρο – Πολυχώρο Εκδηλώσεων.
Η χρήση και η κατοχή του ιστορικά διεκδικείται από τον παλαιό Δήμο Σιδηροκάστρου και σύγχρονο Δήμο Σιντικής συνεχώς από το 2005 και από τρεις Δημάρχους, γιατί θα πρόσφερε στέγη στο μουσειακό υλικό των Πολιτιστικών Συλλόγων της πόλης, αίθουσα εκδηλώσεων – διαλέξεων από ανθρώπους της Τέχνης, της Επιστήμης και της Διανόησης, αιτία συγκέντρωσης και έκθεσης στο κοινό όλων των σημαντικών αρχαιολογικών συλλογών που έχουν κατά καιρούς ανασκαφεί και ανακαλυφθεί στην περιοχή και όλου του πολεμικού υλικού που συγκεντρώθηκε από την Ιστορική Μάχη των Οχυρών.
Ως εκ τούτου να αποτελέσει κοιτίδα μορφωτικών δραστηριοτήτων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες κι έναν μοχλό πολιτιστικής και οικονομικής –τουριστικής ανάπτυξης για τη φτωχή, ακριτική μας περιοχή που δοκιμάζεται από την υπογεννητικότητα, τη μετανάστευση, την απόσταση από τα εξελιγμένα αστικά κέντρα .
Το κτίριο αυτό με αιφνίδια απόφαση του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, χωρίς διάλογο με την τοπική κοινωνία, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες της, παραχωρείται δωρεάν στην Ιερά Μητρόπολη Σιδηροκάστρου με αναίτια κατάργηση των όρων ενοικίασης που σε όλο το προηγούμενο διάστημα Σιδηρόκαστρο, 27.04.2023 προβάλλονταν από το ΤΕΘΑ προς τον Δήμο Σιντικής, δυσχεραίνοντας και εμποδίζοντας την απόκτηση του.
Ως μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, με την υποχρέωση να υπηρετούμε την ανάπτυξη και τα συμφέροντα του συνόλου της τοπικής κοινωνίας αιτούμαστε την ανάκληση αυτής της απόφασης του ΤΕΘΑ και τη δωρεάν παραχώρησή της ιδιοκτησίας του κτιρίου της ΛΑΦ Σιδηροκάστρου στον Δήμο Σιντικής προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλες οι ζωτικές ανάγκες που προαναφέραμε. Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με την Ιερά Μητρόπολη Σιδηροκάστρου για την υλοποίηση των ΚΟΙΝΩΝ στόχων μας δημιουργίας Μουσείων, για το καλό όλου του λαού του Σιδηροκάστρου. Αυτό το κτίριο της ΛΑΦ πρέπει να αποτελέσει ορόσημο συνεργασίας και σύμπνοιας Δήμου Σιντικής και Ι. Μ. Σιδηροκάστρου με την αιγίδα του Δήμου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ και όχι να μας χωρίζει.
Θεωρούμε ότι με αυτή την επανορθωτική απόφαση αποκαθίσταται η
δικαιοσύνη και προάγονται τα συμφέροντα όλου του λαού της Σιντικής.