Αλεξανδρούπολη | Διακήρυξη ψηφιακών δικαιωμάτων

Στην πόλη Ιάσι της Ρουμανίας, στις 24 Σεπτεμβρίου 2025, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης υπέγραψε την Πολιτική Διακήρυξη για τα Ψηφιακά Δικαιώματα, στοχεύοντας στην προώθηση της ψηφιακής ένταξης. Η Αντιδήμαρχος, κυρία Ευανθία Βαλασίδου, εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο Γιάννη Ζαμπούκη, δεσμεύθηκε για τη μείωση του ψηφιακού χάσματος και την ενίσχυση της πρόσβασης των δημοτών στον ψηφιακό κόσμο.

Η Διακήρυξη συνιστά ένα σημαντικό βήμα προς την ενδυνάμωση των πολιτών της Αλεξανδρούπολης, εξασφαλίζοντας ψηφιακά δικαιώματα που σχετίζονται με την ισότιμη πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες, την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και τη συμμετοχή στη δημοκρατική διαδικασία.

«Η υπογραφή της Πολιτικής Διακήρυξης για τα Ψηφιακά Δικαιώματα αποτελεί δέσμευση του Δήμου μας προς την κοινωνική συνοχή και την ισότητα στον ψηφιακό τομέα», δήλωσε η κυρία Βαλασίδου. «Στοχεύουμε στη δημιουργία μιας ψηφιακής κοινότητας χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση στις ευκαιρίες που προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος».

Το έργο Digi-Inclusion, χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα Urbact IV, συγκεντρώνει πόλεις από όλη την Ευρώπη με στόχο την ανάπτυξη ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης κατά του ψηφιακού αποκλεισμού. Οι εταίροι του έργου εργάζονται με τοπικούς φορείς για την ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων από το 2026. Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης θα συμμετάσχει ενεργά στην υλοποίηση αυτών των δράσεων, δημιουργώντας μια κοινωνία όπου κανένας πολίτης δεν θα μένει πίσω στην ψηφιακή εποχή.

Η Πολιτική Διακήρυξη ευθυγραμμίζεται με την Ευρωπαϊκή Διακήρυξη για τα Ψηφιακά Δικαιώματα και Αρχές, προάγοντας την ελευθερία επιλογής, την ισότιμη πρόσβαση στην τεχνολογία και τη συμμετοχή όλων στη διαμόρφωση του ψηφιακού μέλλοντος.

Στο δίκτυο Digi-Inclusion συμμετέχουν επίσης οι πόλεις Gdansk (Πολωνία), Iasi (Ρουμανία), Jelgava (Λετονία), Torres Vedras (Πορτογαλία), Zenica-Doboj Canton (Βοσνία και Ερζεγοβίνη), Côte d’Opale agency (Γαλλία), Emilia Romagna (Ιταλία) και Mollet del Vallès (Ισπανία).




Βουλή | Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη λήψη μέτρων σχετικά με την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών

Ολοκληρώθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο ενσωματώνει στην ελληνική νομοθεσία, τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για τη λήψη μέτρων σχετικά με την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών.

Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό από τη συντριπτική πλειοψηφία των κομμάτων.

Υπέρ της αρχής του τάχθηκαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, ενώ το ΚΚΕ μαζί με τη ΝΙΚΗ καταψήφισαν και η Ελληνική Λύση με Νέα Αριστερά, Σπαρτιάτες και Πλεύση Ελευθερίας επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, χαρακτήρισε «εξαιρετικά γόνιμη και χρήσιμη την συζήτηση που έγινε με κόμματα και φορείς», επαναλαμβάνοντας για άλλη μια φορά ότι θα ληφθούν υπόψη όλες οι βελτιωτικές προτάσεις που κατατέθηκαν.

«Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός αφορά μια νέα πραγματικότητα στην ψηφιακή διακυβέρνηση. Πάμε να βάλουμε τάξη στις 22 μεγάλες πλατφόρμες οι οποίες μέχρι σήμερα προφανώς αναρτούσαν οτιδήποτε το οποίο ερχόταν σε σύγκρουση με τη σωστή πληροφόρηση, την αλήθεια, τη λογική αλλά και την έννομη τάξη», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαστεργίου και συμπλήρωσε:

«Πραγματικά ήταν εξαιρετικά δύσκολο για τον οποιονδήποτε ο οποίος θιγόταν από οποιαδήποτε πληροφορία, να βρει το δίκαιό του και σε εύλογο διάστημα. Το DSA, αυτό ακριβώς κάνει. Βάζει πλέον όρους, προϋποθέσεις, αναγκάζει τις μεγάλες πλατφόρμες να λογοδοτούν και να αντιδρούν σε εύλογους χρόνους προκειμένου να κατεβεί το περιεχόμενο και να μην προκύψει πολύ μεγαλύτερη ζημιά».

«Το ποιος θα είναι ο συντονιστής η Ευρώπη το αφήνει σε κάθε κράτος-μέλος να το ρυθμίσει και για την Ελλάδα θεωρήσαμε ότι ο πλέον κατάλληλος να το κάνει -μιας και μιλάμε για προάσπιση θεμελιωδών δικαιωμάτων- είναι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, την οποία θα στηρίξουμε τόσο στις διαδικασίες που έχει ξεκινήσει για την πρόσληψη 14 εξειδικευμένων επιστημονικών προσώπων όσο και στη βοήθεια που χρειάζεται από άλλες ανεξάρτητες αρχές οι οποίες θα συνδράμουν στο έργο της», κατέληξε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, Λάζαρος Τσαβδαρίδης, κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης να εξετάσει σοβαρά τις «δικαιολογημένες ανησυχίες», όπως τις χαρακτήρισε, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φωτογράφων η οποία υποστήριξε ότι πλήττεται σοβαρά ο κλάδος τους από την κατάργηση του ορισμού του πιστοποιημένου φωτογράφου για τη χρήση δημοσίων εγγράφων.

Από την πλευρά της, η αντιπολίτευση ζήτησε περαιτέρω αποσαφηνίσεις για ορισμένες διατάξεις ώστε, όπως τονίστηκε, να διασφαλιστεί πλήρως η προστασία των δικαιωμάτων των χρηστών του διαδικτύου και η ελευθερία της έκφρασης.

Η συζήτηση του νομοσχέδιου θα συνεχιστεί σε β’ ανάγνωση στην Επιτροπή την ερχόμενη Τρίτη 26 Μαρτίου.

Πηγή: newsbeast.gr