Επίσκεψη του Αμερικανού Γενικού Προξένου Θεσσαλονίκης στον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας

Την Πέμπτη 10 Απριλίου 2025, ο Αμερικανός Γενικός Πρόξενος των Ηνωμένων Πολιτειών στη Θεσσαλονίκη, κ. Τζέρι Ισμαήλ, πραγματοποίησε την πρώτη του επίσημη επίσκεψη στην Καβάλα, όπου συναντήθηκε με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο.

Η συνάντηση έλαβε χώρα στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη και διεξήχθη σε ιδιαίτερα θερμό και εποικοδομητικό κλίμα. Οι δύο πλευρές αντάλλαξαν απόψεις για θέματα κοινού ενδιαφέροντος, με ιδιαίτερη έμφαση στις προοπτικές συνεργασίας και ανάπτυξης της περιοχής σε οικονομικό, πολιτιστικό και τουριστικό επίπεδο.

Ο κ. Μαρκόπουλος ενημέρωσε τον κ. Ισμαήλ για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, καθώς και για το έργο που υλοποιείται σε όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη από τη διοίκηση του Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλου Τοψίδη, με στόχο την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πλούσια ιστορική κληρονομιά της περιοχής, με αναφορά στη μοναδική διαδρομή του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος ξεκίνησε το ιεραποστολικό του έργο στην Ευρώπη από την περιοχή των αρχαίων Φιλίππων, βαπτίζοντας την πρώτη Ευρωπαία Χριστιανή, την Αγία Λυδία, στον Ζυγάκτη ποταμό – γεγονός με παγκόσμια θρησκευτική και πολιτιστική σημασία.

Η επίσκεψη επισφραγίστηκε με την ανταλλαγή συμβολικών δώρων. Ο Αντιπεριφερειάρχης προσέφερε στον Αμερικανό Πρόξενο ένα αντίγραφο πήλινου ειδωλίου της Κόρης της Αρχαίας Νεαπόλεως, από το Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας, καθώς και ένα λεύκωμα για την Ανατολική Μακεδονία. Από την πλευρά του, ο κ. Ισμαήλ χάρισε στον κ. Μαρκόπουλο ένα λεύκωμα με τα ομορφότερα εθνικά πάρκα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η επίσκεψη αυτή ενισχύει τους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, αναδεικνύοντας τη δυναμική της Καβάλας ως σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό, την ιστορία και τις αναπτυξιακές ευκαιρίες στη βόρεια Ελλάδα.




Σέρρες | Επίσκεψη του Γενικού Προξένου της Ουκρανίας

Στις 9 Οκτωβρίου 2024, η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, υποδέχθηκε στο γραφείο της τον Γενικό Πρόξενο της Ουκρανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Yevhen Shkvyra, σε μια εθιμοτυπική συνάντηση γνωριμίας. Η συνάντηση αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας στενότερης συνεργασίας ανάμεσα στον Δήμο Σερρών και ουκρανικούς δήμους, με σκοπό την ανάπτυξη σχέσεων σε διάφορους τομείς, όπως η εκπαίδευση, ο πολιτισμός και η οικονομία.

Ένα από τα κύρια θέματα της συζήτησης ήταν η συνεργασία του Δήμου Σερρών με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ουκρανίας, προκειμένου να διευκολυνθεί η ανταλλαγή γνώσεων και η ενίσχυση των διμερών σχέσεων. Αυτή η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη δημιουργία διαύλων επικοινωνίας και συνεργασίας που θα ωφελήσουν και τις δύο πλευρές.

Ο κ. Shkvyra εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς την Ελλάδα και ιδιαίτερα την πόλη των Σερρών για την υποστήριξη προς τον ουκρανικό λαό, ο οποίος δοκιμάζεται από τον συνεχιζόμενο πόλεμο. Αναφέρθηκε ειδικά στην Ελεγχόμενη Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο Σερρών, όπου φιλοξενούνται Ουκρανοί πρόσφυγες. Η Δήμαρχος Σερρών υπογράμμισε τη σημασία της παροχής βοήθειας στους πρόσφυγες και τόνισε ότι η πόλη είναι πάντα πρόθυμη να στηρίξει όσους έχουν ανάγκη.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και φιλίας, με την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων. Η συγκεκριμένη επίσκεψη ενισχύει τις σχέσεις Ελλάδας-Ουκρανίας και υπογραμμίζει τη δέσμευση της τοπικής αυτοδιοίκησης να στηρίξει τους Ουκρανούς σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.




Θάσος | Επίσκεψη της Γενικής Πρόξενου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη στον Δήμαρχο

Την Πέμπτη 16 Μαΐου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη κα. Carmen Ileana Mihalcescu, συνοδευόμενη από τον Οικονομικό Ακόλουθο του Προξενείου κ. Silviu Mihai Zeleniuc.

Στην εθιμοτυπική συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο Γραφείο του Δημάρχου Θάσου, συμμετείχαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Ιωάννης Μαρκιανός, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννης Γεωργίου και η Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου κα. Λαμπρινή Φωκά.

Συζητήθηκαν αναλυτικά θέματα που αφορούν, τόσο το μεγάλο ενδιαφέρον των Ρουμάνων πολιτών να επισκεφτούν τη Θάσο, όσο και την επίλυση τυχόν προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κατά την διαμονή τους στη Νήσο.

Ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης ευχαρίστησε την Γενική Πρόξενο για την επίσκεψή της στη Θάσο και, διά της ιδίας, όλους τους Ρουμάνους πολίτες που επιλέγουν τη Νήσο για τις διακοπές τους.

Επίσης, ο Δήμαρχος υπογράμμισε την άριστη και εξαιρετική συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και του Προξενείου της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, σε όσες περιπτώσεις απαιτήθηκε να αντιμετωπιστούν θέματα που αφορούσαν Ρουμάνους και διαβεβαίωσε την Γενική Πρόξενο ότι ο Δήμος της Θάσου, διά των αρμοδίων υπηρεσιών του, θα συνεχίζει να εργάζεται προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων.