Δημοτικά Συμβούλια: Ασάφεια, αντιδράσεις και προβληματισμός για τον νέο πρότυπο κανονισμό

Ο νέος πρότυπος κανονισμός για τις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό και διχογνωμία σε ολόκληρη τη χώρα. Αν και τυπικά πρέπει να εφαρμοστεί παντού, η έλλειψη σαφούς υποχρεωτικότητας έχει δημιουργήσει διαφορετικές προσεγγίσεις από δήμο σε δήμο.

Στην Καβάλα, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Παναγιώτης Μαμτσαδέλης, είχε ενημερώσει το σώμα εδώ και ενάμιση μήνα για την ύπαρξη του νέου κανονισμού. Ωστόσο, μέχρι να ληφθεί απόφαση για την υιοθέτησή του ή τυχόν προσαρμογές, συνεχίζει να εφαρμόζεται ο παλιός.

Ο ίδιος εκτιμά ότι ο νέος κανονισμός δεν είναι δεσμευτικός, καθώς αν ήταν, δεν θα χαρακτηριζόταν «πρότυπος», αλλά «υποχρεωτικός». Παράλληλα, θεωρεί πως τα Δημοτικά Συμβούλια πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τον κανονισμό στις ανάγκες τους, χωρίς να περιορίζονται από απόλυτες οδηγίες.

Ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη είναι η πρόβλεψη για την κατάργηση των εκτός ημερησίας διάταξης θεμάτων, ένα σημείο που έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις σε όσους δήμους επιχειρήθηκε η εφαρμογή του. Σε αρκετές περιπτώσεις, η αντιπολίτευση αντέδρασε έντονα, ενώ σε ορισμένα Δημοτικά Συμβούλια υπήρξαν και ομαδικές αποχωρήσεις από συνεδριάσεις.

Οι πρόεδροι των Δημοτικών Συμβουλίων σε όλη τη χώρα συζητούν το ζήτημα μεταξύ τους και έχουν απευθυνθεί στο Υπουργείο Εσωτερικών, ζητώντας διευκρινίσεις. Υπάρχει μάλιστα πιθανότητα να πραγματοποιηθεί συνάντηση για το θέμα, ώστε να αποσαφηνιστούν οι δυνατότητες τροποποίησης ή εφαρμογής του νέου κανονισμού.




Κυριάκος Μητσοτάκης από τον Έβρο: Η Ελλάδα είναι πρότυπο στη φύλαξη των συνόρων της

Στους στόχους του σχεδίου ανάπτυξης για τον Έβρο αναφέρθηκε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, που μίλησε στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Δήμου Ορεστιάδας.

«Βρισκόμαστε στην Ορεστιάδα, θέλουμε να σηματοδοτήσουμε την ξεχωριστή προτεραιότητα που δίνει η κυβέρνηση στην αναπτυξιακή δυναμική του κεντρικού και του βόρειου Έβρου», ανέφερε, υπενθυμίζοντας ότι πριν έναν χρόνο, στον Έβρο έγινε η μεγαλύτερη πυρκαγιά στην Ευρώπη, γεγονός που προκάλεσε δυσπιστία για την υλοποίηση των δεσμεύσεων της κυβέρνησης.
 

«Ο Έβρος είναι το ανατολικό σύνορο της Ελλάδας και της Ευρώπης», είπε, υπενθυμίζοντας το 2020, όταν η κυβέρνηση πήρε απόφαση για να προστατεύσει τα σύνορα με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Η απόφαση, είπε «υπήρξε ιστορική, γιατί άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη αντιμετωπίζει τον τρόπο που φυλάει τα σύνορά της», είπε, προσθέτοντας ότι η προστασία είναι υποδειγματική. «Η Ελλάδα είναι πρότυπο στη φύλακη των συνόρων με υποδειγματική συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων. Πρέπει να είμαστε περήφανοι στην Ελλάδα και στην Ευρώπη για αυτό που πετύχαμε τα τελευταία χρόνια», είπε, προσθέτοντας ότι η πίεση στην ΕΕ για την εξασφάλιση κονδυλίων είναι διαρκής, με στόχο την όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων. «Είναι μία υπόθεση που αφορά όλη την ευρώπη και έχουμε κάθε λόγο να είμαστε υπερήφανοι για αυτό που πετύχαμε…

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις ενδοπεριφερειακές ανισότητες. Ο στρατηγικός ρόλος της Αλεξανδρούπολης έχει αναβαθμιστεί πέρα από κάθε προσδοκία, όμως οι υπόλοιποι δήμου δεν έχουν μπορέσει να ακολουθήσουν τους ίδιους αναπτυξιακούς ρυθμούς. Για εμάς η σύγκλιση αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα. Γι’ αυτό το πλαίσιο των μέτρων έχουν ειδική μέριμνα, γιατί στόχος είναι να γεφυρωθούν οι ανισότητες μεταξύ του νότιου Έβρου και του κεντρικού και βόρειου Έβρου. Ο σταθμός υγροποιημένου αερίου μπήκε σε λειτουργία πριν από δύο ημέρες και το πρώτο βαγόνι ξεφορτώνει φυσικό αέριο για να μπει στο σύστημα, για να καλύψει τις ανάγκες όχι μόνο της πατρίδας μας, αλλά και ευρύτερες περιφερειακές.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη γεωπολιτική θέση του Έβρου, που αποτελεί πύλη εισόδου από την Ανατολή, ενώ θα μπορέσε να διαδραματίσει ρόλο και όταν ολοκληρωθεί ο πόλεμος στην Ουκρανία. «Θα ξεκινήσει η ανοικοδόμηση και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Οδησσός απέχει από τον Έβρο λιγότερο από 1.000 χλμ. Και σε αυτήν την προσπάθεια ανοικοδόμησης, η Ελλάδα, διαμέσω του Έβρου, μπορει να παίξει ρόλο», είπε.

«Θέλω να συγκρατήσετε ότι το σχέδιο είναι προϊόν συνεργασίας και διαβούλευσης», είπε. Αποδεικνύει ότι οι δράσεις είναι προϊον διαβούλευσης αλλά και αντικείμενο λογοδοσίας. «Εμείς θα λογοδοτήσουμε για την ταχύτητα με την οποία θα υλοποιήσουμε τα μεγάλα έργα», σημείωσε. Όλα τα έργα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και φορέα υλοποίησης.

«Μια σειρά από δράσεις και παρεμβάσεις έχουν ιδιαίτερο τοπικό πρόσημο. Το Σουφλί δεν θα πληρώσει ΕΝΦΙΑ για τα επόμενα τρία χρόνια. Κι αυτό λόγω της πτώσης του πληθυσμού αλλά και επειδή είναι η πόλη που επλήγη περισσότερο από την καταστροφική πυρκαγιά. Παράλληλα, θα γίνει ίδρυση της νέας Κτηνιατρικής Σχολής στην Ορεστιάδα» ανέφερε, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση επιδιώκει την ενίσχυση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου, τη στήριξη των επιχειρήσεων του Έβρου. Προβλέπεται χρηματικό μπόνους εγκατάστασης για το βόρειο Έβρο, αυξημένη μοριοδότηση για την εντοπιότητα, που ενισχύεται ακόμη περισσότερο  για τους δήμους του κεντρικού και βόρειου Έβρου, προγράμματα στήριξης των νέων αγροτών, η διαρκής αναζήτηση εμβληματικών επενδύσεων που μπορούν ενδεχομένως να γίνουν τον Έβρο.

Από το Ταμείο Ανάκαμψης θα αντληθούν 100 εκατ. ευρώ για δράσεις που αφορούν αποκλειστικά και μόνο τον Έβρο, για περιβαλλοντικά έργα, έργα που αφορούν στην Υγεία κλπ. «Η βόρεια Εύβοια ήταν οδηγός. Και τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά», είπε.

«Είμαι πολύ χαρούμενος που αυτό το συγκροτημένο σχέδιο υπάρχει πια και θα υλοποιηθεί με μεγάλη ταχύτητα. Και θα κλείσω λέγοντας ότι αύριο η παράταξή μας γιορτάζει  τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της, από έναν βορειοελλαδίτη, έναν Μακεδόνα, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, που έδινε έμφαση στα έργα και στην ουσία και όχι στις παχυλές υποσχέσεις. Το σχέδιο που σας παρουσίασα έχει αυτή τη λογική και τιμούμε με ουσιαστικό τρόπο τον μεγάλο Εθνάρχη μας».

Η εκδήλωση ειχε ως θέμα «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη. Συζητάμε, Αποφασίζουμε, Προχωράμε, ΜΑΖΙ για τον Έβρο», και τον πρωθυπουργό συνόδευσαν Κυριάκος Πιερακακης, Χρήστος Σταϊκουρας, Τάκης Θεοδωρικάκος, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Λίνα Μενδώνη Νίκος Παναγιώτοπουλος, Σοφία Ζαχαράκη, Κώστας Τσιάρας, Άκης Σκέρτσος, Νίκος Παπαθανάσης, Γιάννης Κεφαλογιαννης, Χρήστος Τριαντόπουλος, Θανάσης Κοντογεωργης και Κώστας Γκιουλέκας. Μαζί τους και οι γενικοί γραμματείς Στάθης Σταθόπουλος , Νίκος Παπαϊωάννου, Βαγγέλης Γκουντουφας, Βαγγέλης Κυριαζοπουλος ο διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης.

Η επίσκεψη στο Τυχερό

Νωρίτερα ο κ. Μητσοτάκης βρέθηκε στο Τυχερό Έβρου στο πλαίσιο επίσκεψής του στην περιοχή για να παρουσιάσει το αναπτυξιακό σχέδιο για την περιοχή, συνοδεία μεγάλου κυβερνητικού κλιμακίου. Ο πρωθυπουργός συνομίλησε με κατοίκους του χωριού, οι οποίοι εξήραν τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν για τη στήριξη και αποκατάσταση της περιοχής μετά την πυρκαγιά του 2023. Ειδική αναφορά έγινε στο «Evros Pass», για το οποίο οι κάτοικοι σημείωσαν πως είχε ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση, και στο πλέγμα μέτρων της κρατικής αρωγής.




Γεραπετρίτης | Ο στρατηγικός χαρακτήρας των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Βουλγαρίας αποτελεί πρότυπο συνεργασίας για την περιοχή

«Το άριστο επίπεδο και ο στρατηγικός χαρακτήρας των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Βουλγαρίας αποτελεί πρότυπο συνεργασίας για την περιοχή μας αλλά και παράδειγμα μετασχηματισμού των σχέσεων δύο χωρών που βαδίζουν μαζί στο κοινό ευρωπαϊκό τους μέλλον» τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης σε δηλώσεις του μετά από τη συνάντησή του με την αναπληρώτρια πρωθυπουργό και υπουργό Εξωτερικών της Βουλγαρίας Mariya Gabriel στη Σόφια.

«Δεν είναι μόνο η γεωγραφία που μας ενώνει αλλά και η συναντίληψη στα θεμελιώδη» ανέφερε και πρόσθεσε: «Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την υποστήριξη προς την Ελλάδα, ώστε να συμμετάσχει στην Πρωτοβουλία Τριών Θαλασσών και στις ευρύτερες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας».

Στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί στη Βουλγαρία, ο κ. Γεραπετρίτης συναντήθηκε και με τον πρωθυπουργό Nikolai Denkov, ενώ αναμένεται να γίνει δεκτός και από τον Πρόεδρο της χώρας Rumen Radev.

Ο υπουργός Εξωτερικών συνεχάρη την ομόλογό του για την επικείμενη ένταξη της Βουλγαρίας στη ζώνη Schengen με την κατάργηση των συνοριακών ελέγχων στις εναέριες και θαλάσσιες μεταφορές.

Πιστός στην πάγια πολιτική της Ελλάδας, η οποία πρωτοστάτησε στην ένταξη της Βουλγαρίας στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, ο κ. Γεραπετρίτης εξέφρασε την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης στην ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωζώνη και τον ΟΟΣΑ, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα την ουσιαστική πρόοδο που έχει σημειώσει η Σόφια.

Ο υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι Ελλάδα και Βουλγαρία έχουν εξελιχθεί σε έναν διευρωπαϊκό κόμβο μεταφορών, επικοινωνιών και ενέργειας, ο οποίος διαμορφώθηκε επί τη βάσει του Κάθετου Διαδρόμου Νότου-Βορρά.

«Οι χώρες μας έχουν αναδείξει τη σημασία της αλληλεγγύης σε δύσκολους καιρούς» επεσήμανε ο κ. Γεραπετρίτης. Η Ελλάδα τροφοδότησε τη Βουλγαρία με φυσικό αέριο την άνοιξη του 2022, όταν η Ρωσία διέκοψε την τροφοδοσία. Τον Οκτώβριο του 2022, εγκαινιάστηκε ο διασυνδετήριος αγωγός IGB, ο οποίος συνέβαλε στη μεγάλη αύξηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου που διακινούνται μεταξύ των δύο χωρών, ενώ το καλοκαίρι του 2023 θεμελιώθηκε το δεύτερο ηλεκτρικό καλώδιο που συνδέει Ελλάδα και Βουλγαρία. Η δε επικείμενη λειτουργία της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) της Αλεξανδρούπολης είναι ένα έργο που θα μετασχηματίσει θετικά την ενεργειακή ασφάλεια ολόκληρης της περιοχής.

Κατά τη συνάντηση των δύο υπουργών Εξωτερικών, συζητήθηκαν ακόμη οι διμερείς οικονομικές και εμπορικές σχέσεις, οι οποίες έχουν αποκτήσει αυξημένη δυναμική, με τη Βουλγαρία να αποτελεί τον δεύτερο εξαγωγικό προορισμό για την Ελλάδα και τις ελληνικές επενδύσεις να βρίσκονται στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης στη Βουλγαρία.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο θέμα της διαχείρισης των υδάτων του ποταμού Άρδα, με την ελληνική πλευρά να εκφράζει την προσδοκία ότι θα υπάρξει άμεση και σύμφωνη με το δίκαιο της ΕΕ διευθέτηση του ζητήματος επ’ ωφελεία και των δύο χωρών.

Σύμπτωση απόψεων διαπιστώθηκε σε σχέση με την ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων, της Ουκρανίας και της Μολδαβίας, «η οποία θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή των ίδιων επιδόσεων και στην τήρηση των καθορισμένων κριτηρίων όπως ο σεβασμός στο Διεθνές Δίκαιο, η τήρηση των συμφωνηθέντων, η εμπέδωση των σχέσεων καλής γειτονίας και ο σεβασμός στο Κράτος Δικαίου», όπως εξήγησε ο Έλληνας υπουργός Εσωτερικών.

Γεραπετρίτης και Gabriel συμφώνησαν στην ανάγκη συνέχισης της υποστήριξης της Ουκρανίας στη μάχη που δίνει για την υπεράσπιση της κυριαρχίας και της εδαφικής της ακεραιότητας, δύο χρόνια μετά την παράνομη και απρόκλητη ρωσική εισβολή. «Δεν πρόκειται για πόλεμο μεταξύ δύο χωρών, αλλά για την άμυνα των αξιών της φιλελεύθερης δημοκρατίας και του Διεθνούς Δικαίου απέναντι στην επιθετικότητα και τον αναθεωρητισμό» παρατήρησε ο υπουργός Εξωτερικών.

Αναφερόμενος στην κατάσταση στην Μέση Ανατολή, ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε ότι οι τραγικές απώλειες των αμάχων δοκιμάζουν τις αρχές του ανθρωπισμού, ενώ η χρήση των ομήρων ως διαπραγματευτικού όπλου παραβιάζει κάθε έννοια ανθρώπινης αξίας. «Κάθε περαιτέρω μέρα σύρραξης επιβαρύνει μια ήδη δραματική κατάσταση» επεσήμανε.

Από την πλευρά της, η υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας τόνισε ότι οι στρατηγικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών σχηματίζουν έναν «άξονα σταθερότητας» για ολόκληρη την περιοχή.

Η κα Gabriel ευχαρίστησε την Ελλάδα για την υποστήριξη στην πλήρη προσχώρηση της Βουλγαρίας στον χώρο Schengen, αλλά και για τη βοήθεια που παρείχε μετά από τη διακοπή της παροχής φυσικού αερίου από την Ρωσία.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η Βουλγάρα υπουργός Εξωτερικών στην ανάπτυξη της διασυνδεσιμότητας στους τομείς της ενέργειας, των μεταφορών και των υποδομών, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Βουλγαρίας στη σχετική Κοινή Διακήρυξη που υπογράφτηκε το 2023 με την Ελλάδα, την Κροατία και τη Ρουμανία.

Τέλος, εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Πρωτοβουλία Τριών Θαλασσών, αλλά και την ευγνωμοσύνη της Σόφιας για τη στήριξη που παρέχει η Αθήνα στην ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωζώνη και τον ΟΟΣΑ.

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο κ. Γεραπετρίτης δεν παρέλειψε να επαινέσει τη Βουλγάρα ομόλογό του για τη «βαθιά προσήλωσή της» στις ευρωπαϊκές αξίες και στο όραμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης, ενώ τη συνεχάρη για την εξαιρετικά πετυχημένη θητεία της ως Ευρωπαίας Επίτροπου, στο πλαίσιο της οποίας κατόρθωσε να αναβαθμίσει καθοριστικά την εικόνα της χώρας της στα διεθνή φόρα. «Είμαι βέβαιος ότι, όπως αφήσατε την προσωπική σας σφραγίδα ως Ευρωπαία Επίτροπος και ως Υπουργός Εξωτερικών, το ίδιο θα κάνετε και μετά τις 6 Μαρτίου και την ορκωμοσία σας ως Πρωθυπουργός, σε μία δυναμική Βουλγαρία που μεταρρυθμίζεται και εκσυγχρονίζεται» δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης και προσκάλεσε την κα Gabriel να επισκεφτεί σύντομα την Ελλάδα υπό τη νέα της ιδιότητα.

Πηγή: Newsbeast.gr




Ολοκληρώθηκε η ενημερωτική εκδήλωση του Δήμου Καβάλας για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής

Με μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκε η ενημερωτική εκδήλωση του Δήμου Καβάλας με θέμα την παρουσίαση του έργου «Πρότυπο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης αλιέων και παρακολούθησης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας – OCEANCAST».
Τη συνάντηση χαιρέτισε ο Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης, Προγραμματισμού, Ψηφιακών Υπηρεσιών και Νεολαίας, κ. Γιώργος Μιχαηλίδης, ο οποίος αναφέρθηκε στη μεγάλη συμβολή του έργου για την παράκτια ζώνη της Καβάλας καθώς και στην επιτυχημένη συνεργασία του δήμου με το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του ΔΠΘ για την ολοκλήρωση του συστήματος OCEANCAST.
Το έργο, που χρηματοδοτήθηκε από το Τοπικό Πρόγραμμα Μονοταμειακού CLLD / LEADER ΕΠΑΛΘ της Αναπτυξιακής Καβάλας ΑΕ – ΟΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΛΙΕΙΑ & ΘΑΛΑΣΣΑ 2014 -2020» καθιστά το Δήμο Καβάλας ως τον πρώτος δήμο στην Μεσόγειο που διαθέτει τους δικούς του ωκεανογραφικούς και μετεωρολογικούς σταθμούς.
Μέσω αυτών των σταθμών, που είναι εγκατεστημένοι στο Παληό, στο Περιγιάλι και στη χερσόνησο της Παναγίας, γίνεται δυνατή η συλλογή αξιόπιστων δεδομένων για τον σχεδιασμό έργων που αποβλέπουν στη θωράκιση της παράκτιας ζώνης απέναντι σε απειλές όπως η διάβρωση των ακτών, ο ευτροφισμός, οι ακραίες θύελλες κ.α.
Ταυτόχρονα, το σύστημα OCEANCAST προσφέρει χρήσιμα δεδομένα για τις μετεωρολογικές και ωκεανογραφικές συνθήκες της περιοχής, που είναι διαθέσιμα να αξιοποιηθούν από τους επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς ώστε να προγραμματίσουν με ασφάλεια τις αλιευτικές τους δραστηριότητες.
Στο πλαίσιο αυτό, την Τετάρτη 01 Νοεμβρίου 2023, διοργανώθηκε στο λιμάνι των Σφαγείων ακόμη μία ενημερωτική εκδήλωση, με τη συμμετοχή των παράκτιων αλιέων του Δήμου Καβάλας, που είχε στόχο την ενημέρωση και την παρουσίαση του έργου στην αλιευτική κοινότητα καθώς και την επίδειξη της δωρεάν εφαρμογής OCEANCAST για φορητές συσκευές και κινητά τηλέφωνα.
Στη εκδήλωση της Παρασκευής, 03 Νοεμβρίου 2023, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την επίδειξη της desktop εφαρμογής από τον καθηγητή Γεώργιο Συλαίο καθώς και των επιπλέον δυνατοτήτων που παρέχονται στον χρήστη, μέσω της δωρεάν εγγραφής του στον σύνδεσμο www.oceancast.gr. Την εφαρμογή παρουσίασαν ο δρ Νικόλαος Κόκκος και ο κ. Αντώνης Μανώλης.
Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε το θεματικό Εργαστήριο με τίτλο «Ανθεκτικότητα Παράκτιου Μετώπου και Διαχείριση των Κινδύνων Διάβρωσης των Ακτών», μια συνδιοργάνωση του Δήμου Καβάλας με την Παγκόσμια Τράπεζα. Ζητούμενο του Εργαστηρίου ήταν η εκκίνηση του διαλόγου μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων για το παραπάνω ζήτημα υψηλής σημασίας και η επικοινωνία όλων των επιμέρους δράσεων και ενεργειών που λαμβάνουν χώρα.
Οι ομιλητές σε αυτό το μέρος ήταν εμπειρογνώμονες – συνεργάτες της Παγκόσμιας Τράπεζας και πιο συγκεκριμένα: ο Dr. Mihai Dutu, Αρχιτέκτονας – Πολεοδόμος, ο οποίος παρουσίασε παραδείγματα αναζωογόνησης αστικών παράκτιων μετώπων και ο Δρ. Μιχάλης Βουσδούκας, ο οποίος παρουσίασε τα βασικά συμπεράσματα για το διαδικτυακό θεματικό εργαστήριο σχετικά με την διάβρωση ακτών στους Δήμους Καβάλας, Καλαμάτας, Ηρακλείου. Τη συζήτηση συντόνισε η Δρ. Σαμουρκασίδου Έλενα, Σύμβουλος της Παγκόσμιας Τράπεζας στο Έργο Τεχνικής Βοήθειας για την Βιώσιμη Ανάπτυξη σε πόλεις και περιφέρειες.
Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Δήμο Καβάλας στον ακόλουθο αριθμό τηλεφώνου: 2513500203



Ενημερωτική εκδήλωση του Δήμου Καβάλας για το έργο «Πρότυπο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης αλιέων και παρακολούθησης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας»

Ο Δήμος Καβάλας διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση με θέμα την παρουσίαση του έργου
«Πρότυπο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης αλιέων και παρακολούθησης των επιπτώσεων
της κλιματικής αλλαγής στην παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας». Η εκδήλωση θα
πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 03 Νοεμβρίου 2023, στις 10:00 π.μ., στο ξενοδοχείο
Galaxy στην Καβάλα.

Στόχος της εκδήλωσης είναι η τεχνική παρουσίαση του έργου και η επίδειξη της εφαρμογής
OCEANCAST για υπολογιστές και κινητές συσκευές. Η εφαρμογή OCEANCAST είναι ένα
καινοτόμο σύστημα καταγραφής και παρακολούθησης των συνθηκών της θάλασσας και της
ατμόσφαιρας που συλλέγει δεδομένα και προγνώσεις – σε πραγματικό χρόνο – για την
παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας.

Αποτελεί έναν πολύτιμο πόρο για τους αλιείς και την παράκτια κοινότητα της περιοχής
καθώς προσφέρει ακριβείς πληροφορίες για τις επικρατούσες μετεωρολογικές συνθήκες,
τις ωκεανογραφικές παραμέτρους και την πρόβλεψη του καιρού διευκολύνοντας τους
αλιείς να προγραμματίσουν τις αλιευτικές τους δραστηριότητες με ασφάλεια και
αποτελεσματικότητα.

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Τοπικό Πρόγραμμα Μονοταμειακού CLLD / LEADER
ΕΠΑΛΘ της Αναπτυξιακής Καβάλας ΑΕ – ΟΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΛΙΕΙΑ &
ΘΑΛΑΣΣΑ 2014 -2020».

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης θα διεξαχθεί ειδικό θεματικό εργαστήριο συζήτησης με
τίτλο «Ανθεκτικότητα Παράκτιου Μετώπου και Διαχείριση των Κινδύνων Διάβρωσης των
Ακτών», σε μια συνεργασία του Δήμου Καβάλας με την Παγκόσμια Τράπεζα. Το εργαστήριο
υλοποιείται στο πλαίσιο του σχετικού έργου τεχνικής υποστήριξης στην Βιώσιμη Αστική
Ανάπτυξη προς τις ελληνικές πόλεις και περιφέρειες. Το έργο υλοποιεί η Παγκόσμια
Τράπεζα για λογαριασμό της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στόχος του εργαστηρίου είναι η καταγραφή απόψεων και
προβληματισμών καθώς και η ανταλλαγή ιδεών επί του θέματος.

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Δήμο Καβάλας στον
ακόλουθο αριθμό τηλεφώνου: 2513500210




OCEANCAST: Πρότυπο σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης αλιέων και παρακολούθησης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην παράκτια ζώνη του Δήμου Καβάλας.

Ο Δήμος Καβάλας παρουσιάζει την καινοτόμα εφαρμογή OCEANCAST . Πρόκειται για ένα προηγμένο τεχνολογικό εργαλείο που παρέχει άμεσα και εύκολα πληροφορίες για τις μετεωρολογικές και υδρογραφικές συνθήκες που επικρατούν κάθε στιγμή στην παράκτια ζώνη του Δήμου, μέσω της δωρεάν εφαρμογής OCEANCAST  για κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές και φορητές συσκευές.

Η εφαρμογή αποτελεί έναν πολύτιμο πόρο τόσο για τους επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς όσο και για την παράκτια κοινότητα της περιοχής καθώς προσφέρει ακριβείς πληροφορίες για τις επικρατούσες μετεωρολογικές συνθήκες, τις ωκεανογραφικές παραμέτρους και την πρόβλεψη του καιρού διευκολύνοντας τους αλιείς να προγραμματίσουν τις αλιευτικές τους δραστηριότητες με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Το σύστημα OCEANCAST  αναπτύχθηκε μέσω της συνεργασίας του Δήμου Καβάλας με το Εργαστήριο Οικολογικής Μηχανικής και Τεχνολογίας του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, αναδεικνύοντας τον Δήμο Καβάλας ως τον πρώτο Δήμο στην Μεσόγειο που παρακολουθεί, σε πραγματικό χρόνο, τις συνθήκες που επικρατούν στην παράκτια ζώνη του.

Το σύστημα θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων διαχείρισης της παράκτιας ζώνης, που αντιμετωπίζει ο Δήμος Καβάλας, όπως:

  • η παράκτια διάβρωση, ειδικά των ακτών υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος
  • η εμφάνιση φαινομένων ευτροφισμού και υπέρμετρης ανάπτυξης φυτοπλαγκτονικών οργανισμών στην θάλασσα ως συνέπεια της συνεχούς και αυξημένης προσφοράς θρεπτικών αλάτων
  • οι ακραίες θύελλες που μεταφέρουν υψηλή κυματική ενέργεια προς την ακτογραμμή προκαλώντας βλάβες στις παράκτιες κατασκευές

Παράλληλα, το OCEANCAST  θα συμβάλει αποτελεσματικά:

  • στην ασφάλεια των αλιέων (επαγγελματιών και ερασιτεχνών), των θαλάσσιων επιβατικών μεταφορών αλλά και των τουριστών που μισθώνουν σκάφη θαλάσσιας αναψυχής
  • στη γνώση των ρευμάτων για την κατανόηση των μηχανισμών μεταφοράς ρύπων, π.χ. μικροπλαστικά, πετρελαιοκηλίδες, κλπ.
  • στον καλύτερο σχεδιασμό των παράκτιων τεχνικών έργων που θα κατασκευαστούν αναγκαστικά τα επόμενα χρόνια για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της Κλιματικής Αλλαγής.

Το OCEANCAST  βασίζεται σε τεχνολογικά προηγμένους αισθητήρες, στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων και στην Ανάλυση Μεγάλου Όγκου Δεδομένων (Internet of Things and Big Data Analytics) για να παρουσιάσει με τρόπο εύληπτο και απλό, πλήθος περιβαλλοντικών παραμέτρων για την ατμόσφαιρα και την θάλασσα. Το σύστημα αναμένεται να επιδείξει τη σημασία και την αναγκαιότητα της επιχειρησιακής διαχείρισης περιβαλλοντικών δεδομένων και της άμεσης ενημέρωσης των πολιτών.

Ειδικότερα, το OCEANCAST  (desktop εφαρμογή) συλλέγει δεδομένα και προγνώσεις σε πραγματικό χρόνο για τη θάλασσα και την ατμόσφαιρα:

α) από διεθνείς βάσεις δεδομένων (π.χ. συστήματα Copernicus, EMODnet και ΝΟΑΑ)

β) από σταθμούς παρακολούθησης των συνθηκών της θάλασσας (σταθμοί Παληού και Περιγιαλίου) γ) από τον μετεωρολογικό σταθμό στο 7ο Δημοτικό Σχολείο (χερσόνησος της Παναγίας)

Η εφαρμογή OCEANCAST  για κινητά τηλέφωνα διατίθεται δωρεάν από τις πλατφόρμες Android και IOS.

Η desktop εφαρμογή απαιτεί εγγραφή χρηστών μέσω του συνδέσμου www.oceancast.gr

Η είσοδος του χρήστη χωρίς εγγραφή γίνεται μέσω του συνδέσμου https://envrio.org/oceancast/

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Τοπικό Πρόγραμμα Μονοταμειακού CLLD / LEADER ΕΠΑΛΘ της Αναπτυξιακής Καβάλας ΑΕ – ΟΤΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΛΙΕΙΑ & ΘΑΛΑΣΣΑ 2014 -2020».