Γ.Πασχαλίδης | Μετά από συνεχείς προσπάθειες καταβάλλονται οι αποζημιώσεις για ANTONOV

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους αγρότες, των οποίων οι καλλιέργειες καταστράφηκαν λόγω της συντριβής του ουκρανικού αεροσκάφους ANTONOV, ότι έχει αποφασισθεί και θα εκδοθεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η καταβολή αποζημίωσης στο συνολικό ποσό των 151.501€.

Ειδικότερα, ο υπολογισμός της αποζημίωσης θα γίνει ανά στρέμμα βάσει της ασφαλιζόμενης αξίας. Πρόκειται να αποζημιωθούν οι εξής καλλιέργειες: Ηλίανθος, Σπανάκι, Φασολάκια, Τριφύλλι, Ελιές, Καρύδια, Αραβόσιτος, Οπωροκηπευτικά και Λεύκες.

Υπενθυμίζεται ότι ο Βουλευτής από την πρώτη στιγμή έσπευσε να ενημερώσει και να μεταφέρει τόσο στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων όσο και στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας το δίκαιο αίτημα αποζημίωσης για τους πληγέντες αγρότες, καθ’ όλο δε το χρονικό διάστημα πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων με τους αρμοδίους, θίγοντας επανειλημμένως το ζήτημα των αποζημιώσεων (βλ/τε ενδεικτικά  σχετικά από 4.8.2022, 9.2.2023, 12.8.2023, 31.8.2023, 3.4.2024, 17.7.2024, 24.9.2024 δελτία τύπου) . 

O Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες, η σημερινή απόφαση δίνει επιτέλους λύση στο μεγάλο ζήτημα της αποζημίωσης των πληγέντων αγροτών μας μετά την πτώση του αεροσκάφους ANTONOV το καλοκαίρι του 2022. Το ενδιαφέρον μου για το συγκεκριμένο ζήτημα ήταν διαρκές και οι αναφορές μου σε αυτό υπήρξαν επαναλαμβανόμενες τόσο σε επίπεδο των συναρμοδίων Υπουργών όσο και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Χαίρομαι ιδιαιτέρως για αυτήν την εξέλιξη, καθώς ικανοποιείται ένα ακόμη δίκαιο αίτημα του αγροτικού κόσμου της Π.Ε. Καβάλας.»




Προσπάθειες μείωσης οφειλών για πνευματικά δικαιώματα από τα κέντρα διασκέδασης Δράμας

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ της καταβολής χρηματικών ποσών για τα πνευματικά δικαιώματα από τα κέντρα διασκέδασης και τις καφετέριες, συζητήθηκε τη Δευτέρα στη Δράμα.

Η συνάντηση των ιδιοκτητών των καταστημάτων των κέντρων διασκέδασης, καφετεριών, καταστημάτων εστίασης και άλλων, έγινε με πρωτοβουλία των Σωματείων Καφέ Κέντρων Διασκέδασης & Εστιατόρων στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Δράμας.

Τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Κέντρων Διασκέδασης και Καφετεριών κ. Ηλίας Ηλιάδης, και αφορούσε στην εξεύρεση λύσεων σχετικά με το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων που πρέπει να καταβάλουν τα καταστήματα στις αντίστοιχες εταιρείες Πνευματικών Δικαιωμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συζήτηση, συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης και ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Γιώργος Καβαθάς, που συνομίλησε με τα μέλη και πρότεινε την από κοινού αντιμετώπιση του προβλήματος.

Μιλώντας στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Σωματείου της Δράμας κ. Ηλιάδης, επισημαίνει ότι «η συνάντηση αυτή έγινε μετά από παρότρυνση των συναδέλφων μας, οι οποίοι οχλούνται από τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα πνευματικά δικαιώματα. Το πρόβλημα είναι ότι ζητάνε αναδρομικά από το 2018, με αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί  μεγάλα ποσά και υπάρχει  πλέον σοβαρό πρόβλημα».

Όπως τονίζει ο κ. Ηλιάδης, «οι εταιρείες μάλιστα έχουν αρχίσει να απειλούν με μηνύσεις και γενικά φέρονται αποφασισμένες να μας σύρουν στα δικαστήρια».

Σχετικά με την διαδικτυακή συμμετοχή του προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ κ. Καβαθά, ο κ. Ηλιάδης σημειώνει ότι «μας υποσχέθηκε πως θα κάνει ό,τι μπορεί, προκειμένου να διαπραγματευθεί ο ίδιος με τις εταιρείες, ώστε να έχουμε το δυνατόν μεγαλύτερες μειώσεις στις οφειλές μας. Εμείς από την πλευρά μας τον εξουσιοδοτήσαμε για τις διαπραγματεύσεις που ελπίζουμε ότι θα είναι θετικές».

Ερωτώμενος για ποιο λόγο ζητούνται οφειλές από το 2018, ο κ. Ηλιάδης σημειώνει ότι, «μας ζητάνε χρήματα ακόμα και για τα χρόνια που τα μαγαζιά μας ήταν κλειστά την εποχή του κορωνοϊού».

Επισημαίνει πάντως ο ίδιος, ότι, «αίτημά μας είναι ώστε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας, στον οποίο θα πληρώνει ο καθένας αυτό που του αναλογεί. Να μην πληρώνουμε και σε τρεις εταιρείες ταυτόχρονα».

Του Θανάση Πολυμένη, Πηγή: proinos-typos




Φωτιά στο Παγγαίο | Σε Ύφεση, αλλά συνεχίζονται οι προσπάθειες κατάσβεσης

Η φωτιά που μαίνεται στην περιοχή του Παγγαίου όρους παραμένει σε ύφεση, αλλά οι πυροσβεστικές δυνάμεις συνεχίζουν ακούραστα τις προσπάθειές τους για την πλήρη κατάσβεση της.

Η πυρκαγιά έχει προκαλέσει σημαντική ανησυχία, καθώς καίει για αρκετές ημέρες σε δύσβατες ορεινές περιοχές, και τη χαμηλή ορατότητα να δυσχεραίνουν τις επιχειρήσεις. Περίπου 380 πυροσβέστες, δασοκομάντος και μέλη του Πυροσβεστικού Σώματος έχουν ριχτεί στη μάχη ενάντια στη φωτιά, προσπαθώντας να την περιορίσουν σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και εθελοντές.

Παράλληλα, η παρουσία του Αρχηγού της Πυροσβεστικής στο σημείο καταδεικνύει τη σοβαρότητα της κατάστασης, ενώ έχει στηθεί και πλήρες επιχειρησιακό κέντρο, το οποίο συντονίζει τις προσπάθειες σε συνεχή βάση.

Η ορατότητα σημερα αρκετα περιορισμένη λόγω πυκνής καπνιάς και ομίχλης, γεγονός που καθιστά αδύνατη την πλήρη αξιοποίηση των εναέριων μέσων που θα μπορούσαν να επιταχύνουν την κατάσβεση. Τα εναέρια μέσα αναγκάζονται να παραμένουν καθηλωμένα, ενώ οι πυροσβέστες επικεντρώνονται στη χρήση επίγειων μέσων και στοχευμένων επεμβάσεων για να ελέγξουν τη φωτιά.

Οι αρχές συνιστούν στους κατοίκους και τους επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν τις μετακινήσεις κοντά στα σημεία της πυρκαγιάς, ενώ εκδίδονται συνεχείς ενημερώσεις για την εξέλιξη της κατάστασης. Παράλληλα, ενισχύονται οι πυροσβεστικές δυνάμεις από γειτονικές περιοχές, με στόχο να περιοριστεί η πυρκαγιά το συντομότερο δυνατό.

Οι τοπικές αρχές και οι πολίτες ελπίζουν ότι η φωτιά θα τεθεί υπό πλήρη έλεγχο το συντομότερο, με τις δυνάμεις της Πυροσβεστικής να παραμένουν σε επιφυλακή και να καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της τοπικής κοινωνίας.

 




Παγγαίο | Συνεχίζονται οι προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς

Από τις πρώτες πρωινές ώρες, οι πυροσβεστικές δυνάμεις επανήλθαν δυναμικά στις προσπάθειες ελέγχου της πυρκαγιάς που μαίνεται στο όρος Παγγαίο, με τη συνδρομή εναέριων μέσων να δίνει νέα ώθηση στον αγώνα κατά των φλογών. Οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής και οι αρμόδιοι φορείς έχουν θέσει ως βασικό στόχο να περιορίσουν την πυρκαγιά μέχρι τη δύση του ηλίου, καθώς η πρόοδος είναι πιο αποτελεσματική τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες, όταν τα εναέρια μέσα μπορούν να επιχειρούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Η ένταση της πυρκαγιάς έχει δυσκολέψει το έργο των επίγειων δυνάμεων, με αποτέλεσμα τα εναέρια μέσα να παίζουν κρίσιμο ρόλο στη μείωση της έντασης των φλογών και στην αποτροπή επέκτασης σε κατοικημένες περιοχές. Στην επιχείρηση συμμετέχουν πυροσβεστικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, τα οποία εναλλάσσονται προκειμένου να παρέχουν συνεχή υποστήριξη στις προσπάθειες κατάσβεσης. Παράλληλα, οι επίγειες δυνάμεις, με τη βοήθεια εθελοντών, προσπαθούν να περιορίσουν την εξάπλωση της φωτιάς σε δύσβατες περιοχές.

Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, που χαρακτηρίζονται από ισχυρούς ανέμους, έχουν δυσκολέψει το έργο των πυροσβεστών, καθώς ευνοούν την αναζωπύρωση των εστιών και καθιστούν δυσκολότερη την οργάνωση των επιχειρήσεων. Οι πυροσβέστες, ωστόσο, επιδεικνύουν αποφασιστικότητα και επαγγελματισμό, συντονίζοντας τις δυνάμεις τους σε ένα πολύπλοκο και απαιτητικό περιβάλλον, με στόχο την προστασία των κατοίκων και την αποφυγή περαιτέρω καταστροφών στη βλάστηση και στην τοπική πανίδα του Παγγαίου.

Οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής βρίσκονται σε επιφυλακή και ακολουθούν τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών, ενώ πολλοί εθελοντές έχουν συνδράμει στις προσπάθειες κατάσβεσης, προσφέροντας πολύτιμη βοήθεια στις τοπικές δυνάμεις της Πυροσβεστικής. Οι τοπικές αρχές έχουν ήδη προχωρήσει σε ενέργειες για την αποφυγή περαιτέρω κινδύνων, ενώ παραμένουν σε επικοινωνία με τα κέντρα επιχειρήσεων ώστε να συντονίσουν τις κινήσεις τους ανάλογα με την εξέλιξη της φωτιάς.

Η κατάσταση παραμένει κρίσιμη, και οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής δηλώνουν πως θα συνεχίσουν τις προσπάθειες τους με αμείωτη ένταση, ελπίζοντας ότι οι καιρικές συνθήκες θα βελτιωθούν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Εφόσον οι εναέριες και επίγειες επιχειρήσεις ολοκληρωθούν με επιτυχία μέχρι το σούρουπο, θα έχουν επιτευχθεί σημαντικά βήματα προς την οριστική κατάσβεση της πυρκαγιάς και την προστασία του φυσικού πλούτου του Παγγαίου.

Οι αρχές καλούν τους πολίτες να είναι προσεκτικοί και να αποφεύγουν οποιαδήποτε δραστηριότητα που μπορεί να προκαλέσει νέα εστία φωτιάς, ιδιαίτερα λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και της ξηρασίας που επικρατούν στην περιοχή.

 




Επεκτάθηκε η φωτιά στο Παγγαίο – Συνεχίζονται οι προσπάθειες για να τεθεί υπό έλεγχο

Δυστυχώς τα νέα κατά την διάρκεια της νύχτας για την πυρκαγιά στο Παγγαίο δεν ήταν και τόσο ευχάριστα καθώς το μέτωπο φαίνεται να επεκτάθηκε και από την πλευρά των Σερρών.

Επίγειες πυροσβεστικές δυνάμεις και πάρα πολλοί εθελοντές εξακολουθούν να βρίσκονται στο σημείο ενώ στην επιχείρηση κατάσβεσης συμμετέχουν από νωρίς το πρωί και τα εναέρια μέσα.




Παγγαίο Ορος | Επιχειρούν 3 καναντέρ και ένα ελικόπτερο ενισχύοντας τις προσπάθειες πυροσβεστών και εθελοντών

Η κατάσταση στην πυρκαγιά στο Παγγαίο παραμένει κρίσιμη, με διασπαρμένες εστίες φωτιάς που δυσχεραίνουν την κατάσβεση.

Αυτή τη στιγμή, επιχειρούν 3 καναντέρ και ένα ελικόπτερο Έρικσον, ενισχύοντας τις προσπάθειες των πυροσβεστών και των εθελοντών που βρίσκονται στο πεδίο. Επιπλέον, αναμένονται να συμμετάσχουν και εναέρια μέσα Pezetel, τα οποία θα συμβάλουν στην προσπάθεια ελέγχου της πυρκαγιάς.

Στο μέτωπο της φωτιάς συνεχίζουν να επιχειρούν 30 πυροσβέστες με 1 ομάδα πεζοπόρου της 7ης ΕΜΟΔΕ και εννέα οχήματα. Οι συντονισμένες και συνεχείς προσπάθειες από τα εναέρια και επίγεια μέσα είναι απαραίτητες για τον περιορισμό της εξάπλωσης της φωτιάς και την προστασία των γύρω περιοχών από περαιτέρω καταστροφές.

Μάλιστα, οι πυκνοί καπνοί από την πυρκαγιά είναι ορατοί ακόμη και από τα Νέα Ρόδα Χαλκιδικής, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.




Δράμα | Συντονισμένες προσπάθειες να μην γίνεται αλόγιστη χρήση νερού

Συντονισμένες προσπάθειες γίνονται το τεέυταίο χρονικό διάστημα απο την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας για να παραχωρίσουν άδεια χρήσης νερού σε φορείς όπως είναι το ΤΟΕΒ αλλά και οι αγρότες της περιοχής με απότερο σκοπό να μην γίνεται αλόγιστη χρήση νερού. Την ίδια ώρα η δίοικηση της Π.Ε. Δράμας προσπαθεί να πάρει ορισμένα χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία θα βοηθήσουν να πραγματοποιηθούν έργα ύδρευσης και άρδευσης στην περιοχή.




Λ. Αυγενάκης | Κομματικά υποκινούμενες προσπάθειες για κινητοποιήσεις αγροτών

Από το Βερολίνο, όπου συμμετείχε στην Παγκόσμια Διάσκεψη Υπουργών Γεωργίας, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Φόρουμ για τα Τρόφιμα και τη Γεωργία και της διεθνούς έκθεσης «Πράσινη Εβδομάδα», ο κ. Αυγενάκης τόνισε μάλιστα ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη δώσει στους Ελληνες αγρότες όλα αυτά που διεκδικούν το τελευταίο διάστημα οι Γερμανοί συνάδελφοί τους.

«Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν καταβληθεί περίπου 160 εκατομμύρια ευρώ σε σχεδόν 290.000 κατ’ επάγγελμα αγρότες, μειώθηκε ο ΦΠΑ για την αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%, μειώθηκε κατά 50% η φορολογία στα κέρδη των αγροτών που συμμετέχουν σε συνεταιριστικές δομές, ενώ καταργήθηκε η φορολόγηση των κοινοτικών ενισχύσεων», ανέφερε ο υπουργός.

Απευθυνόμενος στους Ελληνες αγρότες, ο κ. Αυγενάκης σημείωσε χαρακτηριστικά: «Σε όλους αυτούς που λένε, δείτε τι κάνουν στη Γερμανία, εμείς απαντούμε, δείτε τι διεκδικούν στη Γερμανία και τι συμβαίνει στη χώρα μας. Εμείς πολύ έγκαιρα καταφέραμε να βάλουμε τάξη και να απαντήσουμε σε αυτά που διεκδικούν σήμερα οι αγρότες στη Γερμανία».

Τους κάλεσε επίσης να είναι προσεκτικοί με τους εκπροσώπους και τους «εκπροσώπους» αγροτών, οι οποίοι προτρέπουν σε κινητοποιήσεις και να διερευνούν ποιοι είναι και ποια είναι η κομματική τους προέλευση.

«Όλα αυτά έχουν κομματικό πρόσημο. Είναι υποκινούμενη η όλη προσπάθεια», υπογράμμισε ο υπουργός και έκανε λόγο για «βραχυκύκλωμα» σε ό,τι αφορά τα πιθανά αιτήματα.

Συγκεκριμένα, εξήγησε ότι ο ίδιος έδωσε εντολή να ξεκινήσουν έλεγχοι στην αγορά γάλακτος και ότι ΕΦΕΤ, ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ και στελέχη του υπουργείου βρίσκονται και σήμερα σε διαφορετικά σημεία, τόσο σε σούπερ μάρκετ όσο και σε πύλες εισόδου, προκειμένου να διεξάγουν ελέγχους στην εισαγωγή γάλακτος.

Ο κ. Αυγενάκης διαβεβαίωσε πάντως ότι η κυβέρνηση είναι ανοιχτή σε κάθε συζήτηση και επανέλαβε ότι η στήριξη του πρωτογενούς τομέα αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα. «Είμαστε εδώ να σεβαστούμε, να ακούσουμε, να συνεργαστούμε με όλους τους θεσμικούς και να κάνουμε αυτό που πρέπει. Δεν έχουμε λόγο να χαριστούμε σε κανέναν, δεν μας κρατάει κανείς. Αλλά είναι γεγονός ότι περισσότερο μπορούμε να συνεννοηθούμε μέσα από τον διάλογο και λιγότερο μέσα από τις κραυγές», πρόσθεσε.

Οι αγρότες της Θεσσαλίας

Αναφερόμενος, συγκεκριμένα, στους αγρότες της Θεσσαλίας, ο κ. Αυγενάκης επανέλαβε την συμπαράσταση της κυβέρνησης, αναφέρθηκε στις μέχρι τώρα αποφάσεις για χρηματοδοτικά προγράμματα και χαρακτήρισε «μεγάλο στοίχημα», τόσο για την κυβέρνηση όσο και προσωπικά για τον ίδιο, την ανασυγκρότηση της περιοχής.

Σχετικά με τα αποτελέσματα της Διάσκεψης στην οποία συμμετείχαν περίπου 60 αντιπροσωπείες, ο Λευτέρης Αυγενάκης παραδέχθηκε ότι «δεν λύθηκε μεν το επισιτιστικό πρόβλημα» και ότι «ο στόχος, κανένας άνθρωπος στην υφήλιο να μην πεινά, θέλει ακόμη δρόμο», σημείωσε ωστόσο με ικανοποίηση το γεγονός ότι η διεθνής κοινότητα συζητά και ότι η γεωργική διπλωματία κάνει βήματα προς τα εμπρός.

«Το γεγονός ότι βρισκόμαστε στο ίδιο τραπέζι, καταθέτουμε προβληματισμούς και καταλήγουμε σε κοινό ανακοινωθέν, είναι μια επιτυχία. Είμαστε όλοι περισσότερο ώριμοι, ακόμη και πέρα από την Ευρώπη, ως προς τον στόχο και είμαι αισιόδοξος για αποτέλεσμα», δήλωσε ο υπουργός και συνεχάρη τους διοργανωτές και συγκεκριμένα τον Γερμανό ομόλογό του Τζεμ Έτσντεμιρ για την άρτια διοργάνωση, παρόλα τα προβλήματα του τελευταίου διαστήματος, με τις αγροτικές κινητοποιήσεις.

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης ανέδειξε ακόμη την ελληνική πρωτοβουλία για συνάντηση της EUMED-9 των υπουργών Γεωργίας και Αλιείας του Ευρωπαϊκού Νότου, η οποία θα γίνει την Τετάρτη στις Βρυξέλλες, με κεντρικά θέματα στην ημερήσια διάταξη την κλιματική κρίση, την ακαρπία και τον περονόσπορο και τα ψάρια – εισβολείς που πλήττουν την παράκτια αλιεία.

«Είμαι χαρούμενος και υπερήφανος που η Ελλάδα έχει γυρίσει σελίδα και είναι μια υπολογίσιμη δύναμη. Πρέπει να δούμε πώς συνολικά η ευρωπαϊκή κοινότητα θα λειτουργήσει αλληλέγγυα προς τα κράτη μέλη, τα οποία αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα. Είναι ανάγκη η Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσει μηχανισμούς που δεν έχει», προειδοποιώντας ότι αυτό που καλείται σήμερα να διαχειριστεί η Ελλάδα στην περίπτωση της Θεσσαλίας, δεν αποκλείεται στο μέλλον να απασχολήσει και άλλα κράτη – μέλη.

imerisia.gr

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ




Καβάλα | Προσπάθειες ληστείας ή ακόμη και απαγωγής πρώην εργοδοτών

Η υπόθεση φαίνεται ότι είναι περίπλοκη και σοβαρή, με πολλούς κατηγορούμενους και σοβαρές κατηγορίες που συνδέονται με προσπάθειες ληστείας ή ακόμη και απαγωγής πρώην εργοδοτών.

Eνας από τους κατηγορούμενους εμφανίζεται ως ο “εγκέφαλος” της ομάδας, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία να οργανώσει τις εγκληματικές ενέργειες. Σύμφωνα με την έρευνα της Αστυνομίας, ο εν λόγω άνδρας παρακολουθούσε πρώην εργοδότες του με σκοπό τη ληστεία.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι παρά τις προετοιμασίες και τις προσπάθειες της ομάδας, η εγκληματική ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε εξαιτίας της παρουσίας ανθρώπων στα σπίτια των εργοδοτών τους τη συγκεκριμένη μέρα και ώρα. Οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες που επικρατούν εναντίον τους, ενώ οι αστυνομικές και δικαστικές αρχές επιμένουν ότι πρόκειται για μια ομάδα με σοβαρές εγκληματικές προθέσεις.

Η εξέλιξη της υπόθεσης αναμένεται να αποκαλυφθεί μέσα από τη δικαστική διαδικασία, καθώς η έρευνα συνεχίζεται.




Η Ελλάδα είναι «χώρα της χρονιάς» για τον Economist | «Αναγνωρίζονται οι προσπάθειες του ελληνικού λαού»

ΟEconomist ανακήρυξε την Ελλάδα ως «χώρα της χρονιάς» και ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχολίασε την θετική εξέλιξη για το ελληνικό κράτος.

Ο πρωθυπουργός σε ανάρτηση που έκανε στην πλατφόρμα Χ, ανέφερε τα εξής:

«Πριν από μερικά χρόνια, ποιος θα περίμενε ότι η Ελλάδα θα ονομαζόταν από τον @TheEconomist χώρα της χρονιάς; Ωστόσο, αυτό ακριβώς συνέβη. Αναγνώριση των προσπαθειών του ελληνικού λαού, των συνεχιζόμενων μεταρρυθμίσεων και της προόδου της χώρας μας».




Φωτιά στον Έβρο: Στο μέτωπο βόρεια του Σουφλίου έχουν επικεντρωθεί οι προσπάθειες της Πυροσβεστικής

Βόρεια του Σουφλίου, σε ρέμα στα όρια ευθύνης των δασαρχείων Σουφλίου και Διδυμοτείχου, εντοπίζεται σήμερα το μεγαλύτερο μέτωπο της πυρκαγιάς στον Έβρο.

Από τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου (2/9) στην περιοχή επιχειρούν ισχυρές δυνάμεις κατάσβεσης, επίγειες και εναέριες, προσπαθώντας με συνεχόμενες ρίψεις νερού να αναχαιτίσουν τη φωτιά, η ένταση της οποίας διαφοροποιείται ανά διαστήματα.

Φωτιά στον Έβρο: Οι άνεμοι πνέουν κόντρα στο πύρινο μέτωπο
Οι άνεμοι πνέουν βορειοανατολικοί -κόντρα- στο πύρινο μέτωπο, ενώ στον Νομό, σύμφωνα με τη γγ της Πολιτικής Προστασίας υπάρχει και σήμερα πολύ υψηλός κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς, κατηγορίας 4. Οι ρίψεις νερού συνεχίζονται και σε αρκετά σημεία από τα οποία έχει περάσει ήδη η πύρινη λαίλαπα για την αποτροπή του κινδύνου αναζωπυρώσεων. Τέλος, το μέτωπο του Σουφλίου μετακινήθηκε από χθες προς τη Δαδιά, ωστόσο δεν εμφανίζει ανησυχητική ένταση, καθώς καίει στην ήδη καμένη περιοχή.

Σημειώνεται ότι σήμερα στον Έβρο, για την κατάσβεση των δύο τελευταίων ενεργών μετώπων, επιχειρούν 582 πυροσβέστες με 122 οχήματα, 16 πεζοπόρα τμήματα, με τη συνδρομή από αέρος οκτώ αεροσκαφών και δύο ελικοπτέρων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




Φωτιά στην Αλεξανδρούπολη: Προσπάθειες να ανακοπεί η πορεία της προς τον οικισμό της Δαδιάς

Στην ανάσχεση των μεγάλων αναζωπυρώσεων των πύρινων μετώπων νοτιοδυτικά του οικισμού της Δαδιάς έχει επικεντρωθεί αυτή τη στιγμή το έργο των πυροσβεστικών δυνάμεων. Η πυρκαγιά έχει φτάσει στο χώρο αναψυχής «Κατρατζήδες» ενώ αναπτύσσεται στο πεδίο και η δύναμη των 56 πυροσβεστών από τη Ρουμανία που συνδράμουν στην επιχείρηση κατάσβεσης με δέκα υδροφόρα οχήματα.

Η αύξηση της έντασης των ανέμων καθιστά ακόμη πιο δύσκολο τον επιχειρησιακό σχεδιασμό, ωστόσο ο βορειοανατολικός άνεμος είναι πολύτιμος σύμμαχος στις προσπάθειες να ανακοπεί η πορεία της πυρκαγιάς προς τον οικισμό της Δαδιάς, η προστασία του οποίου αποτελεί προτεραιότητα.