Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Επίσημη Ανακοίνωση του Πρώην Ιδιοκτήτη του ΑΟΚ Alexander Haditaghi

Ο πρώην ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και μεγάλος χορηγός του ΑΟ Καβάλα, Alexander Haditaghi, προχώρησε σε δημόσια δήλωση αναφορικά με τις κατηγορίες και τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει σχετικά με την οικονομική κατάσταση της ομάδας μετά την αποχώρησή του.

Ο Haditaghi ανέφερε ότι η ομάδα ήταν σε καλή οικονομική κατάσταση όταν αποχώρησε τον Ιούλιο, με έσοδα ύψους 410.000 ευρώ προγραμματισμένα να εισπραχθούν, ενώ οι οικονομικές υποχρεώσεις της ομάδας ήταν μόνο 47.800 ευρώ. Ωστόσο, τόνισε ότι η έλλειψη δράσης από την τοπική αυτοδιοίκηση και τη νέα διοίκηση του συλλόγου είχε ως αποτέλεσμα να μην διεκδικηθούν τα οφειλόμενα ποσά και να χαθεί σημαντικό οικονομικό κεφάλαιο.

Επίσης, ο Haditaghi κατηγόρησε την νέα διοίκηση ότι δεν υπερασπίστηκε την ομάδα σε διάφορες νομικές υποθέσεις, με αποτέλεσμα να καταδικαστεί η ομάδα σε πληρωμές δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Παρά την απογοήτευσή του για την κατάσταση, εξέφρασε την επιθυμία του να βοηθήσει ξανά την ομάδα και να εξασφαλίσει την άνοδό της στη Super League 2, δηλώνοντας την αγάπη του για την Καβάλα και τον ΑΟΚ.

Με την ανακοίνωση αυτή, ο Haditaghi εξέφρασε την προσωπική του πλευρά της ιστορίας και δήλωσε ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να στηρίξει την ομάδα και να επαναφέρει την αξιοπρέπειά της.

Alexander Haditaghi Πρώην Ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΑΟΚ και Μεγάλος Χορηγός του ΑΟ Καβάλα




Σουφλί | Η συγκλονιστική προσπάθεια κατοίκων της Ρούσας να σβήσουν τις φλόγες που απειλούσαν το χωριό

Ένα βίντεο που καταγράφει τη συγκλονιστική προσπάθεια των κατοίκων κάθε ηλικίας, ακόμα και γυναικών, μικρών αγοριών και κοριτσιών, του χωριού Ρούσα να σβήσουν τις φλόγες που απειλούσαν το χωριό τους, δημοσίευσε ο δήμαρχος Σουφλίου Παναγιώτης Καλακίκος, συνοδευόμενο από τις ευχαριστίες του.

Στη Ρούσα ξέσπασαν δύο φωτιές στις δύο πλευρές του χωριού, που ήταν απειλητικές για τους κατοίκους του ορεινού όγκου, όπου διαμένουν Έλληνες μουσουλμάνοι. Η άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής, του δήμου Σουφλίου με μηχανήματα, καθώς και η παρουσία πυροσβεστικών αεροπλάνων και ελικοπτέρων, συνέβαλαν σημαντικά στην κατάσβεση των πυρκαγιών. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η εθελοντική προσφορά των κατοίκων κάθε ηλικίας.

Με επικεφαλής τον Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Χουσείν Τοπάλ και χρησιμοποιώντας αγροτικά μηχανήματα και κλαδιά, οι κάτοικοι βοήθησαν να περιοριστεί, να ελεγχθεί και τελικά να σβήσει η φωτιά πριν απειλήσει το χωριό τους.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ

 




Χρήστος Μέτιος | O κ. Τοψίδης κάνει προσπάθεια να οικειοποιηθεί το έργο της δικής μας διοίκησης

Προς τον

Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ

ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 3Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ Π.Σ. ΑΜ-Θ

Κύριε Πρόεδρε,

Την 27η Μαΐου παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου από την Καβάλα, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης, το σύνολο των έργων, των παρεμβάσεων και των πρωτοβουλιών που ήδη δρομολόγησε η διοίκηση του, όπως είπε, για τις Περιφερειακές Ενότητες Καβάλας και Θάσου.

Μάλιστα επισήμανε ο κ. Τοψίδης ότι «ο απολογισμός αυτός είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής λειτουργίας της Περιφέρειας ΑΜΘ» από τη δική του διοίκηση.

Με βάση όλα όσα ανακοινώθηκαν, προκύπτει η ανάγκη για μια σειρά από διευκρινίσεις για την προετοιμασία των φακέλων και για την τελική ένταξη, δηλαδή την εξασφάλιση χρηματοδότησης για όλα αυτά τα έργα.

Θα περιμέναμε ο κ. Τοψίδης αντί να κάνει προσπάθεια να οικειοποιηθεί το έργο της δικής μας διοίκησης, να κάνει έστω και μια αναφορά ότι ο σχεδιασμός, η μελέτη και η χρηματοδότηση των έργων ξεκίνησε πολύ πριν την ανάληψη των καθηκόντων της  Περιφερειακής Αρχής από αυτόν.

Για όλα όσα ανακοινώθηκαν, ζητάμε:

  • τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης της προετοιμασίας των φακέλων από την τεχνική υπηρεσία όπου δεν υπάρχει απόφαση χρηματοδότησης
  • τις ακριβείς ημερομηνίες εξασφάλισης της χρηματοδότησής τους, δηλαδή τις ημερομηνίες ένταξής τους σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπου υπάρχει απόφαση χρηματοδότησης

για να μάθουν οι συμπολίτες μας την πραγματική αλήθεια.

 

Εκ μέρους της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης




Πόρισμα ΝΔ για την τραγωδία στα Τέμπη: Εάν είχαν τηρηθεί οι κανόνες το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί – Καμία προσπάθεια συγκάλυψης

«Εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί» τονίζει στο πόρισμά της η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της ΝΔ στην εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

«Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από το σύνολο των δεδομένων είναι ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές με αποτέλεσμα να σημειωθεί το τραγικό δυστύχημα» στα Τέμπη, επισημαίνουν οι βουλευτές της ΝΔ στο πόρισμά τους που κατέθεσαν σήμερα στην εξεταστική επιτροπή.

«Όπως επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Στο πόρισμα τονίζεται ρητά ότι δεν υπήρξε η παραμικρή προσπάθεια συγκάλυψης ενώ οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών. Για το θέμα διεξάγεται παράλληλα έρευνα της Δικαιοσύνης για τις επεμβάσεις των φορέων» αναφέρει η κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Αναλυτικά τα συμπεράσματα για τις παραβιάσεις των κανόνων, τη λειτουργία των αυτοματοποιημένων συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας και την εκτέλεση των συμβάσεων για σιδηροδρομικά έργα που εντοπίζει η ΝΔ, είναι τα ακόλουθα:

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

1. Ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε 7 φορές, με αποτέλεσμα το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών:

i. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ χρησιμοποίησε τον απολύτως λειτουργικό πίνακα τηλεχειρισμού για να κάνει αυτόματη χάραξη διαδρομής, αλλά έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία ανάποδα στη γραμμή καθόδου

ii. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ παρακολουθούσε τον πίνακα τηλεχειρισμού, όπου ήταν συνεχώς ευκρινής η εσφαλμένη αλλαγή τροχιάς

iii. ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ ενημέρωσε τον μηχανοδηγό με την παράδοση σε αυτόν του εντύπου 1001, το οποίο απαιτείται σε κάθε περίπτωση ανωμαλίας ή κινδύνου στην γραμμή

iv. οι μηχανοδηγοί της μοιραίας αμαξοστοιχίας IC62 εισήλθαν σε γραμμή καθόδου ΧΩΡΙΣ έντυπο 1001

v. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ ακινητοποίησαν το τρένο ως όφειλαν

vi. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ επικοινώνησαν με τον σταθμάρχη Λάρισας για να διευκρινίσουν ότι η αμαξοστοιχία έχει μπει ανάποδα στη γραμμή καθόδου

vii. οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ έκαναν αναγγελία αναφορικά με τη θέση της αμαξοστοιχίας καθώς περνούσαν από τους ενδιάμεσους σταθμούς

Όπως επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως (ΓΚΚ) από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Μάλιστα, έστω μία από αυτές τις παραβιάσεις του ΓΚΚ αν δεν είχε συμβεί, θα μπορούσε να αποσοβήσει το δυστύχημα.

Σημειωτέον ότι ο ΓΚΚ του ΟΣΕ, ο οποίος εφόσον τηρείται πιστά εγγυάται την ασφαλή κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είναι νομικά δεσμευτικός και χαρακτηρίστηκε από ειδικούς που κατέθεσαν στην Επιτροπή ως «ο ΚΟΚ του σιδηροδρόμου», «οι 10 Εντολές του Μωυσή», ακόμα και «Ευαγγέλιο» για το σιδηρόδρομο.

2. Τα αυτοματοποιημένα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας – που σήμερα χρησιμοποιούνται σε μικρό μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου – αναβαθμίζουν την ασφάλεια αλλά δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο.

Τα συστήματα αυτά (σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS, GSMR) συμβάλουν στην ασφαλέστερη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Βέβαια δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο, άλλωστε οι χειριστές τους είναι άνθρωποι. Όλα μαζί, συνδυαστικά, όπως προβλέπεται από το ERTMS, δηλαδή το ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των τραίνων, προσεγγίζουν πολύ μεγάλο βαθμό ασφάλειας και αποφυγής ατυχημάτων, εφόσον ταυτόχρονα τηρείται πιστά ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης.

Η εφαρμογή του ERTMS θα είναι υποχρεωτική στις ευρωπαϊκές χώρες από το 2030. Μικρό ποσοστό των σιδηροδρομικών συστημάτων στις χώρες της ΕΕ εφαρμόζουν σήμερα στο σύνολο του το ERTMS. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ETCS, το πιο αποτελεσματικό σύστημα, που παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ακινητοποίησης του τραίνου, είναι σε λειτουργία μόνο στο 14% των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.

Επομένως, με βάση το ισχύον ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο, η λειτουργία του σιδηροδρόμου χωρίς τα προαναφερόμενα συστήματα θεωρείται επιτρεπτή και ασφαλής, εφόσον τηρείται ο ΓΚΚ, όπως κατέθεσε το σύνολο σχεδόν των μαρτύρων που εξετάστηκαν.

3. Η εκτέλεση των συμβάσεων για την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υπήρξε για μεγάλη χρονική περίοδο προβληματική.

Από το 1985 έως το 2001 εγκαταστάθηκαν συστήματα που δεν τέθηκαν ποτέ ενιαία σε λειτουργία, η ανάταξή τους προβλέφθηκε με τη Σύμβαση 717 το 2014, ενώ άλλα συστήματα προβλέφθηκαν με συμβάσεις του 2006 και του 2007, που η ολοκλήρωσή τους καθυστέρησε.

4. Η διάσπαση του ΟΣΕ το 1996 με τη δημιουργία των θυγατρικών του εταιρειών ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, συνέτεινε στην προβληματικότητα εκτέλεσης των σιδηροδρομικών έργων.

Το πρόβλημα επιτάθηκε με την «πώληση» το 2017 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με δυσμενέστατους για το Ελληνικό Δημόσιο όρους, στον κρατικό ιταλικό σιδηρόδρομο και στη συνέχεια με την πώληση το 2018 της ΕΕΣΣΤΥ στην ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με εξίσου δυσμενείς όρους.

5. Η υλοποίηση των συμβάσεων για τα αυτοματοποιημένα συστήματα επισπεύστηκε σημαντικά επί Υπουργίας Καραμανλή, ενώ ειδικά το έργο της 717 θα είχε καθυστερήσει κατά πολύ ακόμα, αν δεν είχε δοθεί παράταση αλλά είχε διαλυθεί και επαναπροκηρυχθεί.

Η σύμβαση 717/2014, για τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ενώ έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έως το 2016, είχε υλοποιηθεί μόνο σε ποσοστό 18%. Δόθηκε παράταση με αναγνώριση της αποκλειστικής υπαιτιότητας της ΕΡΓΟΣΕ για τις καθυστερήσεις και στη συνέχεια, έως το 2019 χορηγήθηκαν άλλες 5 παρατάσεις με συνυπευθυνότητα του Ελληνικού Δημοσίου.

Μετά τον Ιούλιο του 2019 έγινε σημαντική προσπάθεια να επιλυθούν τα χρονίζοντα προβλήματα, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της 717 το Σεπτέμβριο 2023, παρά τα προβλήματα λόγω της πανδημίας COVID, της παγκόσμιας κρίσης και των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Σχετικά με τη χορήγηση της 7ης παράτασης της Σύμβασης 717, μετά την αποδοχή σχετικής ένστασης από τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, θεωρείται απολύτως βέβαιο από την Επιτροπή ότι αν η παράταση αυτή δεν είχε δοθεί και η εργολαβία είχε διαλυθεί, το έργο της σύμβασης 717 δεν θα είχε ολοκληρωθεί ακόμη έως σήμερα.

Οι υπόλοιπες χρονίζουσες συμβάσεις για τα αυτοματοποιημένα συστήματα – που εκκρεμούσαν υπό πολλές Κυβερνήσεις – προχώρησαν αποφασιστικά την τελευταία 4ετία με αποτέλεσμα σήμερα να έχουν όλες ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους. Συγκεκριμένα το GSMR παραδόθηκε τελικά το 2021 και το ETCS τον Δεκέμβριο του 2023. Εκκρεμεί το GSMR και το ETCS επί των συρμών, όπου απαιτούνται ενέργειες της Hellenic Train, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΡΑΣ.

Όλες οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας ελήφθησαν με την τήρηση των προβλεπομένων διαδικασιών με εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών και με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον.

6. Οι μηχανισμοί ελέγχου ασφαλείας των σιδηροδρομικών μεταφορών πρέπει να ενισχυθούν. Η ΡΑΣ αποτελεί τον πυλώνα ασφάλειας τόσο κατά την κοινοτική όσο και την εθνική νομοθεσία στα ζητήματα ασφάλειας του σιδηροδρόμου. Εφόσον είχε διαπιστώσει πολύ σοβαρά κενά ή ελλείψεις μπορούσε να προχωρήσει ακόμη και σε αναστολή της λειτουργίας του σιδηροδρόμου.

Επιπλέον, η Hellenic Train, εφόσον δεν διεκδικούσε απλώς υψηλότερες αποζημιώσεις αλλά είχε πράγματι διαπιστώσει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας λόγω της κατάστασης της υποδομής και μη ολοκλήρωσης των συστημάτων, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει σε άμεση αναστολή δρομολογίων.

Σε σχέση δε με τους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η χώρα διαθέτει κανόνες εν ισχύ στον τομέα της ασφάλειας, με σημαντικότερο το Γενικό Κανονισμό Κίνησης, δηλαδή τον κανονισμό που παραβιάστηκε τη νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος.

Σχετικά με τους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η χώρα διαθέτει κανόνες εν ισχύ στον τομέα της ασφάλειας, με σημαντικότερο το Γενικό Κανονισμό Κίνησης, δηλαδή τον κανονισμό που παραβιάστηκε τη νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος.

7. Ο ΟΣΕ πρέπει να ενισχυθεί, τόσο χρηματοδοτικά όσο και με ανθρώπινο δυναμικό.

Ο ΟΣΕ έχει υπάρξει εδώ και πολλά χρόνια ένας από τους μεγαλύτερους «ασθενείς» του Ελληνικού Δημοσίου. Οι δε μνημονιακές πολιτικές από το 2010 και μετά τον αποδυνάμωσαν, αφού έχασε πάνω από τους μισούς του εργαζομένους. Τα μέτρα που ελήφθησαν από το 2019 και μετά για αύξηση της χρηματοδότησης και των εργαζομένων πρέπει να συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση.

8. Τα αίτια του δυστυχήματος πρέπει να διερευνηθούν ψύχραιμα, μακριά από πολιτική εκμετάλλευση, για να αποδοθεί δικαιοσύνη, όπως επιθυμεί η ελληνική κοινωνία.

Οι ευθύνες όλων των άμεσα εμπλεκομένων στο τραγικό δυστύχημα, καθώς και των προσώπων που κατείχαν υπεύθυνες θέσεις στους αρμόδιους οργανισμούς και εταιρείες, ελέγχονται ήδη από την τακτική δικαιοσύνη. Η ανάλυση από την Επιτροπή δεν ανέδειξε πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων που να συνδέονται με το δυστύχημα. Η πολιτική ευθύνη, αντικειμενικά αναλήφθηκε από τον τότε Υπουργό Κ. Καραμανλή με την άμεση παραίτησή του την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος, πράξη που εκτός των άλλων διευκόλυνε τον έλεγχο της υπόθεσης.

9. Δεν υπήρξε προσπάθεια συγκάλυψης με παρεμβάσεις στον χώρο της μοιραίας σύγκρουσης.

Οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο έγιναν με απόφαση των αρμοδίων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών με βαρέως τύπου μηχανήματα, τα οποία έπρεπε να επιχειρούν σε ασφαλές και σταθερό έδαφος. Πάντως, διεξάγεται και έρευνα της δικαιοσύνης για τις επεμβάσεις των αρμοδίων οργάνων




Σε σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας ο Μητσοτάκης | «Η προσπάθεια για τη μείωση των τιμών συνεχίζεται»

Επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας έκανε το πρωί της Τρίτης o πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «η προσπάθεια για τη μείωση των τιμών συνεχίζεται».

Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι η κυβέρνηση θα φροντίσει το τραπέζι της Σαρακοστής και του Πάσχα να είναι καλύτερο φέτος για τους καταναλωτές. «Θα κάνουμε ό,τι πρέπει για φθηνότερο σαρακοστιανό τραπέζι», τόνισε.

«Ήρθαμε να διαπιστώσουμε στην πράξη την αποδοτικότητα των μέτρων για μείωση των τιμών. Προφανώς, και δεν έχουμε αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ακρίβειας αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα που αφορά τη λειτουργία της αγοράς και θα έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Να ξεχωρίσω το βρεφικό γάλα που βλέπουμε μειώσεις 15% με 20% γιατί οι τιμές είχαν όντως ξεφύγει. Και η προσπάθεια συνεχίζεται».

Ερωτηθείς αν θα ακολουθήσουν και άλλες μειώσεις τιμών είπε: «Είμαστε στη μέση μιας μεγάλης προσπάθειας έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα, έχουμε νομοθετήσει και τις καθαρές τιμές στα νωπά προϊόντα. Η μάχη κατά της ακρίβειας είναι μάχη συνεχιζόμενη. Αναγνωρίζουμε τη μάχη των νοικοκυριών. Παρεμβαίνουμε κ. Παπαδάκη, έχουμε πραγματικές μειώσεις 15%-20% σε 4.000 προϊόντα. Ήταν μια απότομη αύξηση των τιμών που έπρεπε να αντιμετωπιστεί. Τα χειρότερα στον πληθωρισμό τα έχουμε αφήσει πίσω μας. Μιλάμε και για την ενέργεια, εκεί η παρέμβαση που κάναμε υπήρξε μια σημαντική αποκλιμάκωση, κατά συνέπεια αντιμετωπίζουμε συνολικά αυτό που λέμε συνολικά καλάθι του νοικοκυριού».

«Είμαστε σε καλό δρόμο για κατώτατο μισθό στα 950 ευρώ στο τέλος της τετραετίας», είπε ακόμα ο πρωθυπουργός ο οποίος συνοδευόταν από τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα.

 Πηγή: newsbeast.gr




Μάκης Παπαδόπουλος | Ενωμένοι θα δυναμώσουμε την προσπάθεια για να πάμε τον τόπο μας ψηλά!

Στην τελετή ορκωμοσίας των νέων Δημοτικών και Τοπικών Συμβούλων του Δήμου Καβάλας, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, συμμετείχε σύσσωμη η παράταξή μας, αναλαμβάνοντας πλέον νέες ευθύνες από τη θέση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας για την περίοδο 2024-2028.

Τη νέα δημοτική ομάδα της παράταξης, με επικεφαλής τον Μάκη Παπαδόπουλο, θα απαρτίζουν:

Από τη Δημοτική Ενότητα Καβάλας

– Ξενοφών Κροκίδης (Ιατρός, Διευθυντής της Β΄Παθολογικής Κλινικής του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας – Πρόεδρος της Ιατρικής Εταιρείας Καβάλας)

– Προυσαεύς Σπυρίδων (Αγρότης)

– Κουφατζής Χαράλαμπος (Δικηγόρος)

Από τη Δημοτική Ενότητα Φιλίππων

– Αγγελίδης Παναγιώτης (Ιδιωτικός υπάλληλος)

– Χειμώνα Συμέλα – Μελίνα (Φυσιοθεραπεύτρια)

Στο πλαίσιο της τελετής ορκωμοσίας, ο Μάκης Παπαδόπουλος μίλησε για τις διακριτές ευθύνες της διοίκησης και της αντιπολίτευσης, αλλά και τον κοινό στόχο που οφείλουν όλοι να υπηρετήσουν, προς όφελος των συμφερόντων του τόπου και των δημοτών. Ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής:

«Η παράταξή μας, από τη θέση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο, θα συνεχίσει αταλάντευτη να ασκεί το καθήκον του ελέγχου και της κριτικής, αλλά θα βοηθήσει εξίσου το έργο της διοίκησης και θα στηρίξει όλες τις αποφάσεις που θα αναβαθμίσουν τον αναπτυξιακό ρόλο του Δήμου μας.

Η Καβάλα δεν μπορεί να χάσει άλλη δεκαετία.

Ο ανταγωνισμός των Δήμων και των πόλεων είναι μεγάλος και το εσωτερικό μέτωπο επιβάλλεται να είναι αρραγές.

Η Καβάλα και οι Φίλιπποι πρέπει να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα εποχή και στην ευρύτερη περιοχή. Με αυτάρκεια και αυτονομία.

Ενωμένοι λοιπόν, όλοι μαζί, θα δυναμώσουμε την προσπάθεια για να πάμε τον τόπο μας μπροστά, ψηλά!».




Νέα προσπάθεια Ε. Στυλιανίδη για την αναβάθμιση του Πανθρακικού σταδίου

Συνάντηση εργασίας με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Πανθρακικού σταδίου είχε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Αφού ο Πρόεδρος Βασίλης Γαβριηλίδης του παρουσίασε την κατάσταση των υφιστάμενων υποδομών και τις εκκρεμότητες που υπάρχουν όσον αφορά την συντήρηση και την ολοκλήρωση τους, αναφέρθηκε σε καθυστερήσεις έργων και σε έλλειψη του κατά νόμο απαιτούμενου προσωπικού. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, επίσης, περιέγραψαν τη σημασία του Πανθρακικού σταδίου για την κοινωνία της Κομοτηνής, αναφερόμενοι στους συλλόγους αλλά και στο πολυπληθές κοινό που αθλείται στο συγκεκριμένο κέντρο, επισημαίνοντας την μεγάλη σημασία που έχει αυτός ο χώρος για την πόλη της Κομοτηνής.

Ο Βουλευτής Ροδόπης, ζήτησε από το Πρόεδρο του Δ.Σ και τον νομικό σύμβουλο του Πανθρακικού σταδίου, να ετοιμάσουν ολοκληρωμένο φάκελο καταγράφοντας όχι απλά τα προβλήματα και τις ελλείψεις αλλά και τις προτεραιότητες που τίθενται προκειμένου η υποδομή να εκσυγχρονιστεί και να καταστεί πιο λειτουργική (για παράδειγμα, φωτισμός, κερκιδα κλπ). 

Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης τους ενημέρωσε μόλις παραλάβει τον φάκελο θα προκαλέσει ειδική σύσκεψη με τον αρμόδιο υπουργό αθλητισμού κ. Γιάννη Βρούτση για να διαπιστώσει τι πραγματικές δυνατότητες υποστήριξης υπάρχουν από την Αθήνα.

Οι δύο πλευρές συννενοήθηκαν να είναι απόλυτα συντονισμένες σε κάθε ενέργεια από εδώ και πέρα για να επιτύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. 




Μαρκόπουλος : «Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια για να είμαστε έτοιμοι την 1η Γενάρη»

Τον Δεκέμβρη και προς το τέλος του πιο συγκεκριμένα φαίνεται ότι θα ανακοινώσει τις αποφάσεις του ο νέος Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης. Τόσο για τους χωρικούς όσο και για τους θεματικούς αντιπεριφερειάρχες.

Σύμφωνα με τον Θόδωρο Μαρκόπουλο οι προετοιμασίες της παράταξης άρχισαν αλλά πολλά θέματα θα αποφασιστούν αργότερα. Και αυτό για την ημερομηνία της ορκωμοσίας. Σε σχέση και με τις ανάλογες εκδηλώσεις στους Δήμους της ΑΜΘ. Ο κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος μεταξύ άλλων είπε στην Πρωινή: «Κάνουμε προσπάθεια να τις παρακολουθήσουμε. Προσπαθούμε καθημερινά. Μέχρι τώρα έγινε μόνο μία συνάντηση του κ. Τοψίδη με τον κ. Μέτιο. 

Υπάρχουν δύο κατηγορίες που παρακολουθούμε. Αυτά που είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας και τα άλλα. Γενικότερου ενδιαφέροντος για τα οποία πρέπει να ενημερωθούμε ώστε να αναδείξουμε. Αυτή η κατηγορία είναι τα προβλήματα των κτηνοτρόφων με τους οποίους είμαστε σε επικοινωνία. Ανακοινώσεις για τους αντιπεριφερειάρχες θα γίνουν ως το τέλος του έτους. Είναι θέματα που χειρίζεται ο ίδιος ο κ. Τοψίδης.

 Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια για να είμαστε έτοιμοι όταν πρέπει. Σχετικά με τα τμήματα του ΔΙΠΑΕ Καβάλας που αποσπώνται στο Δ.Π.Θ. θέλω να πω ότι το θέμα είναι περίπλοκο. Δεν είναι μια ακόμη θυσία της Ανατολικής Μακεδονίας για χάρη της Θράκη. Αν έτσι αποκτήσουν κύρος -εντασσόμενα σε ένα Πανεπιστήμιο που λειτουργεί 50 χρόνια- γιατί να μην γίνει; Οι συνθήκες οι γενικότερες που πάντα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας για εκείνα που οδηγούν τα πράγματα». 




Blue Horizon: Όλοι οι σοκαριστικοί διάλογοι μετά τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη -Προσπάθεια συγκάλυψης

Περίπου 10 μέρες έχουν περάσει από τη δολοφονία του Αντώνη στο πλοίο Blue Horizon, τον οποίο έσπρωξαν από τον καταπέλτη μέλη του πληρώματος, με αποτέλεσμα να πνιγεί στο λιμάνι του Πειραιά

Οι διάλογοι του πληρώματος που έρχονται σιγά-σιγά στο φως σοκάρουν όλο και περισσότερο, καθώς αποτυπώνεται η κυνικότητα με την οποία αντιμετώπισαν τον θάνατο του 36χρονου.

Υπενθυμίζεται ότι ο Αντώνης Καργιώτης επιχείρησε να επιβιβαστεί στο πλοίο, λίγο πριν αναχωρήσει, στις 9:10 το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου με κατεύθυνση το Ηράκλειο, έχοντας κανονικά το εισιτήριο στην κατοχή του, όμως μέλη του πληρώματος δεν τον άφησαν να επιβιβαστεί. Στη συνέχεια, όπως φαίνεται και στα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας, φαίνεται να τον σπρώχνουν από τον καταπέλτη, με συνέπεια ο 36χρονος να χάσει την ισορροπία του και να πέσει μέσα στη θάλασσα, χάνοντας τη ζωή του. Ύστερα το πλοίο σάλπαρε κανονικά και επέστρεψε στον Πειραιά μετά από περίπου 40 λεπτά έπειτα από παρέμβαση του Λιμενικού Σώματος. Σύμφωνα με την ιατροδικαστική εξέταση, ο θάνατος του Αντώνη οφείλεται σε «πνιγμό εντός θαλασσίου ύδατος σε έδαφος και κάκωση κεφαλής».

Για τη δολοφονία του 36χρονου κατηγορούνται ο πλοίαρχος του Blue Horizon, ο ύπαρχος, ο λοστρόμος και ο αξιωματικός καταστρώματος.

Οι σοκαριστικοί διάλογοι του πληρώματος Blue Horizon

«Ρε μ…ς πώς έπεσε;», έλεγε ο πλοίαρχος

Αρχικά, ο πρώτος διάλογος που ήρθε στο φως είναι μεταξύ του πλοιάρχου και του πληρώματος, μέσω του συστήματος καταγραφής (VDR) στη γέφυρα του Blue Horizon.

Ο πλοίαρχος, που βρίσκεται στη διαδικασία του απόπλου, ξαφνικά ακούγεται να ρωτάει «Τι έγινε;».

Ελάχιστα δευτερόλεπτα αργότερα αρχίζει να φωνάζει εκνευρισμένος: «Πάτε καλά ρε; Ρε πάτε καλά;».

Στη συνέχεια ακούγεται να λέει: «Αργά. Αργά».

Κάποιος του λέει κάτι μέσω ενδοεπικοινωνίας και ο πλοίαρχος απαντά «το βλέπω, το είδα».

Αμέσως μετά δίνει οδηγία «πολύ αργά», ζητάει να καλέσουν το Traffic στο κανάλι VHF 13 και στη συνέχεια ακούγεται να ρωτάει: «Έλα, τι έγινε; Για πες μου. Τι έγινε;».

Ακούγεται στο βάθος μια φωνή να του λέει ότι κάποιος έπεσε στη θάλασσα και ο πλοίαρχος ρωτάει «ποιος έπεσε στη θάλασσα;».

Σε άλλο σημείο ο πλοίαρχος ακούγεται να λέει «επιπλέει, επιπλέει» και μέλος του πληρώματος απαντά «επιπλέει στον ντόκο που φύγαμε εμείς». Και τότε ο πλοίαρχος ρωτά τον ύπαρχο: «Ρε μ…ς, πώς έπεσε;».

Από την ενδοσυνεννόηση του απαντούν «Πήγε να ανέβει» και ο πλοίαρχος ρωτάει: «Έπεσε επιβάτης στη θάλασσα; Τι έγινε;».

Ο ίδιος, όπως ανέφερε το Cretalive, στο ημερολόγιο της γέφυρας έχει καταγράψει ώρα 21.14: «Άκουσα τον ύπαρχο να φωνάζει “Κάπτεν” μέσω VHF, κοιτάζοντας από την κάμερα είδα άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την άκρη του καταπέλτη. Άμεσα μείωσα κίνηση μηχανών και ενημέρωσα Piraeus Traffic μέσω VHF και Α’ Λιμενικό Πειραιά μέσω τηλεφώνου για άνθρωπο στη θάλασσα. Πλέουμε με ελάχιστη πηδαλιουχική ταχύτητα προς έξοδο λιμένος».

«Μπλέξαμε, μπλέξαμε!»

Έπειτα αποκαλύφθηκαν νέοι διάλογοι του πλοιάρχου με μέλη του πληρώματος και το Λιμεναρχείο.

Ο πλοίαρχος του Blue Horizon επικοινώνησε αρχικά με το πλήρωμα:

Πλοίαρχος Blue Horizon: Ναι, με ακούτε; Έπεσε ένας επιβάτης στη θάλασσα την ώρα που… στον καταπέλτη να ανέβει… έπεσε στη θάλασσα.
Μέλος Blue Horizon: Ετών;
Πλοίαρχος Blue Horizon: Νέος είναι, νέος. Στον καταπέλτη πίσω επιπλέει, μου είπαν τα παιδιά. Όταν ο καταπέλτης ήταν στην αποβάθρα εγώ είχα ξεκινήσει. Εντάξει;

iefimerida.gr

 

 




Νίκος Παναγιωτόπουλος: “Προσπάθεια κάλυψης των ελλείψεων του νοσοκομείου στο επόμενο διάστημα”

Το Νοσοκομείο Καβάλας επισκέφθηκε σήμερα, Πέμπτη 24 Αυγούστου 2023, ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος όπου συναντήθηκε με τη Διοίκηση του Νοσοκομείου, εκπρόσωπο του ΚΕΠΥ – Βορ. Ελλάδας, και εκπροσώπους του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, προκειμένου να ενημερωθεί για την υφιστάμενη κατάσταση και τα προβλήματα που υπάρχουν σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος.

Μετά τη συνάντηση ο κ. Παναγιωτόπουλος δήλωσε τα εξής:

«Βρέθηκα σήμερα στο Νοσοκομείο Καβάλας όπου είχα μια συνάντηση εργασίας με τη διοίκηση του Νοσοκομείου, με εκπρόσωπο του ΚΕΠΥ και με εκπροσώπους του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού για την κατάσταση στο Νοσοκομείο, δεδομένων και των συνθηκών που επικρατούν αυτή τη στιγμή με την επιβάρυνση του Νοσοκομείου, το οποίο ανέλαβε περιστατικά και από το νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, λόγω της εκκένωσης του εξαιτίας των πυρκαγιών.

Θετικό είναι ότι το Νοσοκομείο μας ανταπεξήλθε με τρόπο άψογο στην υποστήριξη αυτών των περιστατικών και με αυτόν τον τρόπο απέδειξε, για μια ακόμη φορά, ότι αν υπάρχει υποστήριξη, υποδομή και στελέχωση μπορεί να ανταπεξέλθει. Αυτή τη στιγμή υπάρχει υποστελέχωση, ελλείψεις δηλαδή σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, και αυτό ήταν το βασικό ζήτημα που συζητήσαμε με τους ανθρώπους του Νοσοκομείου.

Ασφαλώς θα είναι ένα από τα ζητούμενα της επόμενης μέρας, ευρύτερα αλλά και ειδικά για το Νοσοκομείο Καβάλας, η ενίσχυση σε νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό, προκειμένου να μπορέσει να επιτελέσει τον ρόλο του σαν Νοσοκομείο αναφοράς αλλά και να υποστηρίξει τον ρόλο του ως κύρια δομή υγείας στην τοπική κοινωνία εδώ στην Καβάλα.

Οφείλω να συγχαρώ το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και τη Διοίκηση του Νοσοκομείου για τη μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλαν αυτές τις μέρες και που συνεχίζουν να καταβάλλουν προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην αποστολή τους, με τις μεγάλες δυσκολίες που βιώνουμε. Η επόμενη περίοδος είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια για να καλυφθούν οι όποιες ελλείψεις υπάρχουν.

Υπάρχουν εξαγγελίες για σοβαρές μεταρρυθμίσεις στην Υγεία, όπου η βασική μεταρρύθμιση αναμφίβολα θα πρέπει να είναι η ενίσχυση των δομών με προσωπικό. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να αναθεωρήσουμε πάρα πολλά πράγματα κυρίως όσον αφορά την παροχή κινήτρων στους νέους ιατρούς και νοσηλευτές προκειμένου να στηριχθεί το σύστημα, αλλιώς, πολύ φοβάμαι ότι δεν θα μπορέσουμε να έχουμε τα αποτελέσματα που θα έπρεπε και που αξίζουν στην τοπική κοινωνία της Καβάλας.

Συγχαρητήρια στο προσωπικό! Συγχαρητήρια για την προσπάθεια! Η προσπάθεια όμως συνεχίζεται και πρέπει και εμείς να βοηθήσουμε οργανωμένα, ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».