Τα προβλήματα των επαγγελματικών και εμπόρων στο προσκήνιο…

Επίσκεψη του προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργου Καββαθά στην ΠΕ Καβάλας και συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρο Μαρκόπουλο και τον Αντιπεριφέρειάρχη Ανάπτυξης Αλέξανδρο Ιωσηφίδη

Τον πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργο Καββαθά υποδέχθηκε στο γραφείο του, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος, την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου και είχαν μια ουσιαστική συζήτηση για τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο των επαγγελματιών και των εμπόρων. Στην συνάντηση ήταν παρόντες επίσης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης  Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Καβάλας Θόδωρος Χατζηχρήστος, τα μέλη της διοίκησης Γιώργος Βαφείδης και Παναγιώτης Αρσονιάδης και στελέχη της ΓΣΕΒΕΕ.

Στην προσφώνησή του ο κ. Μαρκόπουλος επισήμανε ότι «Ο κ. Καββαθάς είναι ένας βαθύς γνώστης των θεμάτων και έχει άποψη για όλα τα ζητήματα που αφορούν την αγορά και ιδιαίτερα αυτά που αφορούν την αναπτυξιακή διαδικασία στο σύνολο της χώρας και ειδικότερα στην περιφέρεια» και στην συνέχεια πρόσθεσε απευθυνόμενος στον κ. Καββαθά ότι «το πνεύμα από το οποίο εμφορείστε εσείς όσο και η διοίκηση της Περιφέρειας και ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης είναι κοινό, καθώς και οι δυο είστε άνθρωποι της αγοράς και αντιλαμβάνεστε το σφυγμό και την ανάγκη για ανάπτυξη που θα στηρίζεται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».

Από την πλευρά του ο κ. Καββαθάς, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «Με την σημερινή ηγεσία της Περιφέρειας ΑΜΘ με τον Χριστόδουλο Τοψίδη – ο οποίος κατέχει και την θέση του προέδρου του Επιμελητηρίου Έβρου, συνεχίζουμε την συνεργασία που έχουμε εδώ και χρόνια και μέσα από την Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών. Στο πλαίσιο αυτό χαίρομαι και για την συνεργασία με τον κ. Μαρκόπουλο και την διοίκηση συνολικά. Τα προβλήματα των επαγγελματιών και των εμπόρων για να επιλυθούν θέλουν συνέργειες και στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι επισκέψεις στον Α’ Βαθμό Αυτοδιοίκησης και με τους Αντιπεριφερειάρχες, μόνο θετικά μηνύματα περιμένουμε να αποκομίσουμε».

Ο κ. Ιωσηφίδης αναφερόμενος στην συνάντηση των δυο πλευρών τόνισε ότι «στο χρόνο που είμαστε στη διοίκηση έχουμε μια καλή συνεργασία τόσο με  την Ομοσπονδία της Καβάλας, όσο και τις υπόλοιπες της ΑΜΘ όπως και με τα σωματεία που την απαρτίζουν. Αυτό που μετράει είναι ότι βρισκόμαστε από την ίδια όχθη του ποταμού  και αγωνιζόμαστε για λύσεις, όπως τα πιο δίκαια φορολογικά μέτρα και ίση μεταχείριση των επιχειρήσεων».

www.kavalapost.gr




ΠΑΣΟΚ: Γκάλοπ φέρνουν Διαμαντοπούλου και Γερουλάνο στο προσκήνιο.

Ανεβαίνει το θερμόμετρο στο προεκλογικό ΠΑΣΟΚ, όπου η κόντρα Νίκου Ανδρουλάκη – Χάρη Δούκα παράγει αντιπαραθέσεις σε «πολεμικό» κλίμα.

Στην τελική ευθεία πλέον, προς τις εσωκομματικές κάλπες για την ανάδειξη ηγεσίας, οι δύο υποψήφιοι αρχηγοί διατηρούν το νήμα της μεταξύ τους έντασης, που καταγράφηκε στο debate και επιλέγουν τη σύγκρουση, με το βλέμμα καταρχάς στον πρώτο γύρο της επόμενης Κυριακής. Οι ήπιοι τόνοι είναι παρελθόν, τουλάχιστον στη Χαριλάου Τρικούπη και στην πλατεία Κοτζιά, ενώ την ίδια στιγμή στα γκάλοπ εκτός από το προβάδισμα Ανδρουλάκη φαίνεται ότι η Άννα Διαμαντοπούλου και ο Παύλος Γερουλάνος μετατρέπουν τη μάχη σε ανοιχτό παιχνίδι για τέσσερις. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα επιτελεία και των τεσσάρων ετοιμάζονται για την κρίσιμη μάχη της τελευταίας «διαβολοεβδομάδας» με τη βεβαιότητα ότι η ένταση ενδέχεται να σπάσει το προεκλογικό κοντέρ- ακόμη και αν δεν θέλουν με τίποτα να …θυμίσουν ΣΥΡΙΖΑ.

“Σύντροφοι, προσοχή μην κολλήσουμε ΣΥΡΙΖΑ”, είναι η χαρακτηριστική φράση που αξιοποίησε η Άννα Διαμαντοπούλου παρεμβαίνοντας και δίνοντας το δικό της στίγμα στην κόντρα που ξέσπασε χθες μεταξύ Χάρη Δούκα και Νίκου Ανδρουλάκη. Είχε προηγηθεί η δήλωση του υποψήφιου αρχηγού και Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα με την οποία κατήγγειλε ανοιχτά συνεργάτες του Νίκου Ανδρουλάκη για «ακραία εργολαβία δολοφονίας χαρακτήρα». Ο κ. Δούκας με τη δήλωσή του, ζήτησε από τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ να πάρει καθαρή θέση για τις επιθέσεις που δέχεται στο διαδίκτυο. «Αλλιώς θα είναι συνυπεύθυνος», τόνισε ο κ. Δούκας αναφερόμενος στον συνυποψήφιό του Νίκο Ανδρουλάκη με αφορμή, όπως υπογράμμισε, τις εναντίον του επιθέσεις μέσω των κοινωνικών δικτύων από συνεργάτες του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, ειδικά μετά την πρόσφατη τηλεμαχία. Ο Δήμαρχος Αθηναίων υποστήριξε ότι δεν πρόκειται να ακολουθήσει αυτή τη ρητορική της δεξιάς και της ακροδεξιάς κι ότι θα συνεχίσει τη μάχη για την προοπτική του κόμματος.

Με τη δήλωσή του ωστόσο έκανε λόγο για «το ποτήρι που ξεχείλισε» για «δηλητήριο που πρέπει να σταματήσει, γιατί υπονομεύει την αναγκαία ενότητα του ΠΑΣΟΚ» και για «αυτούσια αναπαραγωγή της λάσπης που τροφοδοτεί το Μαξίμου σε βάρος μου». Το επιτελείο του κ. Δούκα είχε «κυκλώσει» νωρίτερα επιθετικές αναρτήσεις από «στενούς συνεργάτες» του κ. Ανδρουλάκη, που σύμφωνα με τον Δήμαρχο Αθηναίων ακολουθούν τη μέθοδο της δολοφονίας χαρακτήρα. Το επιτελείο Ανδρουλάκη, αμέσως μετά, πέρασε στην αντεπίθεση αρνούμενο την κατηγορία ότι πρόκειται για συνεργάτες του προέδρου και επικαλούμενο την ανάγκη διατήρησης του κλίματος πολιτικού πολιτισμού. Μάλιστα καταλόγισε στον κ. Δούκα προσπάθεια δημιουργία τεχνητής πόλωσης.

«Κανένας στενός συνεργάτης του κ. Ανδρουλάκη δεν έχει καταφερθεί με ανάρμοστο τρόπο εναντίον κανενός υποψηφίου. Καλό θα είναι να περιφρουρήσουμε όλοι μας ανεξαιρέτως μια διαδικασία, που οι πάντες αναγνωρίζουν ότι εξελίσσεται σε κλίμα πολιτικού πολιτισμού. Ας μην ψάχνουν κάποιοι σωσίβιο σε μια τεχνητή πόλωση», ανέφερε χαρακτηριστικά το επιτελείο Ανδρουλάκη ενώ στον «χορό» μπήκε στη συνέχεια και ο Παύλος Γερουλάνος ο οποίος με τη δήλωσή του τάχθηκε ουσιαστικά κατά της κίνησης Δούκα. Ο κ. Γερουλάνος διαπίστωσε ότι «το ΠΑΣΟΚ βγήκε ενισχυμένο από το debate επειδή αποδείξαμε ότι μπορούμε να συνομιλούμε, παρά τις διαφωνίες μας, με συντεταγμένο και πολιτισμένο τρόπο» και έδωσε έμφαση στο εξής: «Ουδείς δικαιούται να υπονομεύσει αυτό που καταφέραμε. Τεχνητές εντάσεις που δεν αφορούν κανέναν ουδόλως βοηθούν. Απαιτείται σοβαρότητα και αίσθημα ενότητας από όλους. Στην πράξη. Όχι στα λόγια. Και να σκεφτόμαστε όλες και όλοι ότι τη Δευτέρα, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα της κάλπης την Κυριακή, στο ίδιο κόμμα θα είμαστε. Το οφείλουμε στην Παράταξη, το οφείλουμε στην Πατρίδα». Η κυρία Διαμαντοπούλου με τη δική της ολιγόλογη παρέμβαση άνοιξε το πλάνο δείχνοντας προς τον ΣΥΡΙΖΑ και στην ανάγκη να μην υιοθετήσει το ΠΑΣΟΚ τις εικόνες σύγκρουσης και ενός απίστευτου αλαλούμ που εκπέμπει επί μήνες η Κουμουνδούρου.

Και ενώ αυξάνονταν οι ώρες της έντασης, χθες το βράδυ ο Νίκος Ανδρουλάκης από τη Ρόδο έβαλε κατά συνυποψηφίων του και ειδικά κατά των κ.κ. Γερουλάνου, Κατρίνη, Δούκα και της κυρίας Διαμαντοπούλου λέγοντας ότι: «Στον έναν υποψήφιο αρχηγό είχα δώσει το Ταμείο Ανάκαμψης, το σημαντικότερο εργαλείο αντιπολίτευσης. Ο άλλος υποψήφιος ήταν πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας. Ο τρίτος, με δική μου παρότρυνση, έγινε Δήμαρχος Αθηναίων. Ακόμη και η Άννα Διαμαντοπούλου κλήθηκε στο συνέδριό μας το 2022 σε ειδικό τραπέζι διαλόγου για τη στέγαση». Απευθυνόμενος δε, στη Νάντια Γιαννακοπούλου υπεραμύνθηκε της γραμμής που κράτησε το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής σε όλα τα κρίσιμα σχέδια νόμου που ήρθαν στη Βουλή, υπογραμμίζοντας ότι: «Εγώ δεν πήρα μόνος μου απόφαση, όπως ακούω στα πάνελ μέρα-νύχτα, αλλά κράτησα τη θέση του κόμματος. Η προγραμματική θέση για τα ομόφυλα ζευγάρια ή τα πανεπιστήμια δεν είναι δική μου, αλλά του ΠΑΣΟΚ. Ποιος έχει θεσμική συμπεριφορά; Αυτός που σέβεται τις διαχρονικές θέσεις της παράταξης ή αυτός που ξυπνά δυο μέρες πριν το νομοσχέδιο στη Βουλή και βγαίνει στα κανάλια και ζητά να αλλάξουμε θέση;». Άλλο ενδιαφέρον σημείο με φόντο την επομένη των εκλογών ήταν όταν ο Νίκος Ανδρουλάκης είπε με νόημα ότι «στις 14 Οκτωβρίου παλιές συνήθειες και νοοτροπίες δεν θα υπάρχουν πια, για το καλό της παράταξης». Ο Χάρης Δούκας από τη γενέτειρα του κ. Ανδρουλάκη, από το Ηράκλειο Κρήτης μίλησε για στοχοποίησή του «από το Μαξίμου και όχι μόνο». Κάποιοι -ισχυρίστηκε- μετά από το debate με εμφάνισαν πολιτικά νεκρό. Ο υποψήφιος αρχηγός κατηγόρησε την κυρία Διαμαντοπούλου ότι «έπαθε ξαφνικά έρωτα με το ΠΑΣΟΚ» και επανέλαβε το σύνθημά του ότι «ενώνουμε δυνάμεις για να μπει ξανά το ΠΑΣΟΚ σε κυβερνητική τροχιά. Με προγραμματικό λόγο επιχειρούν εν τω μεταξύ ο Παύλος Γερουλάνος και η Άννα Διαμαντοπούλου να συνεχίσουν την προεκλογική τους επίθεση, χωρίς πάντως να αφήνουν να πέσει κάτω κάποιο υπονοούμενο ή αιχμή από τα αντίπαλα στρατόπεδα.

Στα γκάλοπ

Στις δημοσκοπήσειςπου δημοσιοποιούνται εν τω μεταξύ το ΠΑΣΟΚ αυξάνει τη διαφορά από τον ΣΥΡΙΖΑ και είναι δεύτερο κόμμα με διαφορά μεγαλύτερη του ορίου του στατιστικού λάθους από το ΚΚΕ. Μάλιστα, στην αξιολόγηση καταγράφει 18% θετικές γνώμες – τριπλάσιες σε σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ, και 8 μονάδες χαμηλότερα από τη ΝΔ, που έχει 26% θετικές γνώμες. Στο 29% του δείγματος μετρήθηκε επίσης το ποσοστό εκείνων που δήλωσαν ότι μάλλον ή σίγουρα θα πάνε να ψηφίσουν στις εκλογές του ΠΑΣΟΚ. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την Μetron Analysis, το ενδιαφέρον αυτό είναι οριακά υψηλότερο από εκείνο που είχε καταγραφεί το Νοέμβριο του 2021, πριν από τις προηγούμενες εσωκομματικές εκλογές. Σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις εκείνων που δηλώνουν ότι θα πάνε να ψηφίσουν, ο Νίκος Ανδρουλάκης δείχνει να ενισχύει τη θέση του σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση – είναι πρώτος με 31%, έναντι 24% της Άννας Διαμαντοπούλου, 22% του Χάρη Δούκα και 12% του Παύλου Γερουλάνου στη μέτρηση που ολοκληρώθηκε πριν από την τηλεμαχία. Σε σχέση με την προτίμηση προέδρου του ΠΑΣΟΚ (όρια εκλογικής επιρροής στο ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ) καταγράφονται ακόμη τα εξής: Νίκος Ανδρουλάκης 24%, Άννα Διαμαντοπούλου 23%, Χάρης Δούκας 22%, Παύλος Γερουλάνος 13%, Νάντια Γιαννακοπούλου 4%, Μιχάλης Κατρίνης 3%, Δεν έχω προτίμηση/ΔΑ 11%. Η ίδια δημοσκοπική εταιρεία, η Metron έκανε ειδική μέτρηση σε δείγμα 811 πολιτών την επομένη της τηλεμαχίας – ρωτώντας ποιος ξεχώρισε σε αυτήν, ανεξαρτήτως του αν εκείνοι που απάντησαν προτίθενται να ψηφίσουν στις εσωκομματικές εκλογές. Σε αυτή τη μέτρηση, πρώτη είναι η Άννα Διαμαντοπούλου μεταξύ εκείνων που δήλωσαν ότι την παρακολούθησαν, ενώ ο Νίκος Ανδρουλάκης πρωτεύει μεταξύ εκείνων που απλώς άκουσαν για το ντιμπέιτ. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι βάσει των αποτελεσμάτων της γενικής έρευνας – πριν από το debate- μόνον ο Παύλος Γερουλάνος μπορεί να ελπίζει στον β’ γύρο των εκλογών απέναντι στον Νίκο Ανδρουλάκη.

Οι στοιχηματικές εταιρείες τέλος παραπέμπουν σε ντέρμπι Ανδρουλάκη- Δούκα και δίνουν τις σχεδόν ίδιες αποδόσεις σε Γερουλάνο και Διαμαντοπούλου.

protothema.gr

 




Εμπορικός Σύλλογος Δράμας: Η “Δραμοινογνωσία 2024” ξεκινάει το Σάββατο 11 Μαϊου και η Δράμα βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο

Η “Δραμοινογνωσία 2024” ξεκινάει το Σάββατο, 11 Μαϊου και η Δράμα βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο, προβάλλοντας το σήμα κατατεθέν της- το δραμινό κρασί. Από αυτήν την εμβληματική διοργάνωση δε θα μπορούσε να απουσιάζει ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας, που για μια ακόμη χρονιά συμμετέχει στη γιορτή του κρασιού με εκδηλώσεις και happenings (oriental, latin , face painting, δημιουργική απασχόληση για παιδιά και κομμωτική ).

Ο εμπορικός κόσμος της Δράμας περιμένει και φέτος τους επισκέπτες του ευλογημένου μας τόπου για να γιορτάσει μαζί τους, να αναδείξει τις Δραμινές αρετές και φυσικά για να συμβάλει με τις δικές του προσπάθειες στην τουριστική προβολή της περιοχής μας και στην εν γένει εξωστρέφεια που τόσο έχουμε ανάγκη. Συγχαρητήρια σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τη διοργάνωση. Πιστεύουμε στην επιτυχία της και εργαζόμαστε γι’ αυτήν. Όπως οφείλουμε να πράττουμε όλοι οι Δραμινοί!

Με εκτίμηση
Κύρτσης Γιώργος
Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Δράμας



Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης | Ανάγκη στήριξης της Πολιτείας για να παραμείνει η Αλεξανδρούπολη στο προσκήνιο

Στην Αλεξανδρούπολη των υψηλών προσδοκιών και απαιτήσεων, την πόλη που ένα χρόνο πριν «ήταν το case study, το success story, που σε μία νύχτα άδραξε την ευκαιρία και εκμεταλλευόμενη όλα τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα άρχισε να εξελίσσεται και να διαμορφώνεται σε ενεργειακό κόμβο, σε κόμβο μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου και στον απόλυτο εναλλακτικό τουριστικό προορισμό», καλωσόρισε τους συμμετέχοντες στο δεύτερο East Macedonia & Thrace Forum, που διοργανώνεται στην Αλεξανδρούπολη, από τη City Hub Events ο δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης.

Ανατρέχοντας στο περσινό πρώτο East Macedonia & Thrace Forum σημείωσε πως τότε η Αλεξανδρούπολη βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων και αναλύσεων ως η αφορμή για την υλοποίηση μεγάλων εμβληματικών επενδυτικών σχημάτων και πρότζεκτ, ικανών να αλλάξουν ακόμη και τα διεθνή δεδομένα όπως το FSRU, ο ανατολικός περιφερειακός, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων τής Βορείου Ελλάδος μέχρι το Μπουργκάς και το Ρούσε.

Σκιαγραφώντας την εικόνα της πόλης σήμερα ο κ. Ζαμπούκης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι μετά και την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου -τη μεγαλύτερη που βίωσε η Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες- πάγωσε κάθε είδους δραστηριότητα στον τόπο μας. Το δυστύχημα στα Τέμπη πάγωσε το πρότζεκτ για τον σιδηρόδρομο. Η ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του λιμανιού, που ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο του 2022, φαίνεται ότι ματαίωσε μαζί όλα τα μεγαλεπήβολα σχέδια προσέλκυσης επενδυτικών σχημάτων και επιχειρηματικότητας με άμεσο αντίκτυπο στην οικονομία της πόλης. Το αεροδρόμιό μας απέκτησε διεθνή χαρακτήρα με την τοποθέτηση των υπόγειων δεξαμενών καυσίμων, συνεχίζοντας όμως να αντιμετωπίζει τεράστια λειτουργικά προβλήματα. Ο ανατολικός περιφερειακός προχωρά αλλά με ρυθμούς πιο αργούς από το αρχικό χρονοδιάγραμμα και η Αλεξανδρούπολη βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο, αλλά για λάθος λόγους.

Αναφερόμενος στο East Macedonia & Thrace Forum δήλωσε πως διοργανώσεις όπως αυτή «είναι εδώ για να ενδυναμώσουν τη φωνή μας και να μεταφέρουν προς κάθε κατεύθυνση το μήνυμα ότι η Αλεξανδρούπολη δεν μπορεί να περιμένει άλλο. Οφείλουμε σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, να ακούσουμε τις υποδείξεις των ειδικών και να συνεχίσουμε την πορεία εκεί που σταμάτησε. Να κάνουμε restart όχι από το μηδέν αλλά από εκεί που το αφήσαμε». Στο πλαίσιο της επανεκκίνησης των προσπαθειών διατήρησης της Αλεξανδρούπολης στο προσκήνιο ως ενεργειακή πύλη και πυλώνα ασφαλείας για τη χώρα και τα Βαλκάνια, ως κόμβο εμπορίου και μεταφορών, ως κέντρο καινοτομίας και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, ως τουριστικό προορισμό και υπόδειγμα ενίσχυσης και υποστήριξης του πρωτογενούς τομέα, ο κ. Ζαμπούκης δήλωσε ότι είναι απαραίτητη η στήριξη της Πολιτείας.




Η ηλεκτρική διασύνδεση GREGY μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου φέρνει την Ελλάδα στο προσκήνιο της πράσινης μετάβασης στην Μεσόγειο

Μπροστά σε ένα διεθνές ακροατήριο και με επίτιμη ομιλήτρια την κα. Ditte Juul Jørgensen, Γενική Διευθύντρια Ενέργειας (DG ENERGY) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η εταιρεία Elica του Ομίλου Κοπελούζου, παρουσίασε το εμβληματικό έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας- Αιγύπτου στη διεθνή συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, COP 28, που πραγματοποιείται στο Ντουμπάι, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Με την ομιλία της η κα. Ditte Juul Joergensen, υπογράμμισε τη σημασία του GREGY για την Ευρώπη στην προσπάθεια ανθρακοποίησης και την ευθυγράμμισή του με τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ταχύτερη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια, με τη μεταφορά αποκλειστικά πράσινης ενέργειας παραγόμενη στην Αίγυπτο.

Στην παρουσίαση για το GREGY, εκτός από την κα Ditte Juul Jørgensen, συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας, κα. Αλεξάνδρα Σδούκου, ο Πρώτος Υφυπουργός Στρατηγικού Σχεδιασμού και Διεθνούς Συνεργασίας του Υπουργείου Ηλεκτρισμού και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της Αιγύπτου, Dr Eng Ahmed Mohammed Mohina, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Επιχειρησιακής Μονάδας Ανανεώσιμων Πηγών και Αποθήκευσης Ενέργειας του Ομίλου Κοπελούζου & Διευθύνων Σύμβουλος της ELICA, κ. Ιωάννης Καρύδας, ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, κ. Ιωάννης Μάργαρης, η Διευθύνουσα Σύμβουλος για την Βιώσιμη Υποδομή της EBRD (European Bank for Reconstruction and Development), κα Nandita Parshad, και ο εκτελών χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου της EIB Global (European Investment Bank), κ. Markus Berndt.

Η ηλεκτρική διασύνδεση της Ελλάδας με την Αίγυπτο, GREGY, φέρνει την Ελλάδα στο προσκήνιο της πράσινης μετάβασης στη Μεσόγειο, κάτι που επεσήμαναν οι ομιλητές κατά τη διάρκεια της ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό Περίπτερο. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννης Καρύδας: «Εργαζόμαστε εντατικά για ένα έργο που θα αλλάξει τα ενεργειακά δεδομένα όχι μόνο για τη χώρα μας, αλλά για ολόκληρη την Ν.Α Ευρώπη, βάζοντας ουσιαστικά τη Μεσόγειο στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής πράσινης μετάβασης».

Ο κ. Καρύδας τόνισε την σημασία του έργου GREGY για την Ν.Α. Μεσόγειο και την Ευρώπη στην προσπάθεια επιτάχυνσης της ανθρακοποίησης, της επίτευξης της αναγκαίας πράσινης μετάβασης και της διαφοροποίησης των πηγών ενεργειακού εφοδιασμού της χώρας μας, αυξάνοντας την ενεργειακή μας ασφάλεια, και αναφέρθηκε στα επόμενα βήματα ανάπτυξης του έργου με την εκπόνηση των οριστικών μελετών του.

Όπως δε τόνισε, το GREGY εκτός από τα σημαντικά ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη που θα έχει για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεωπολιτικό έργο και το θεμέλιο λίθο για τη δημιουργία διαδρόμων Βορρά-Νότου και τη μεταφορά πράσινης ενέργειας. Για τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του GREGY, τοποθετήθηκαν η κα. Αλεξάνδρα Σδούκου, Υφυπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Ελλάδας και ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, κ. Ιωάννης Μάργαρης ο οποίος αναφέρθηκε στην καίρια συμβολή του έργου για την αξιοποίηση του πλούσιου «πράσινου» δυναμικού της Αιγύπτου, προκειμένου η Ευρώπη να απανθρακοποιήσει ταχύτερα το ενεργειακό της μείγμα, να διαφοροποιήσει τις πηγές ενεργειακού εφοδιασμού της και να επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της οικονομίας της.

Ο ΑΔΜΗΕ, όπως σημείωσε ο κ. Μάργαρης, υποστηρίζει το GREGY από τις αρχικές φάσεις του σχεδιασμού του και συνεισφέρει με τη βαθιά εμπειρία και τεχνογνωσία του στην ωρίμανση του project, σε στενή συνεργασία με τον φορέα υλοποίησης Elica και τον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς της Αιγύπτου EETC, καθώς πρόκειται για το έργο που φέρνει πιο κοντά την Ευρώπη με την Αίγυπτο και «απαντά» στο θέμα της επέκτασης των Δικτύων Μεταφοράς, που αποτελεί μια από τις βασικές προκλήσεις για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του 2030 και του 2050.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες ELICA και ΑΔΜΗΕ έχουν υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας για τη διερεύνηση της δυνατότητας ο ΑΔΜΗΕ να συμμετάσχει στο Μετοχικό κεφάλαιο της ELICA με ποσοστό 33,3% και τα μέρη συνεργάζονται στενά, τόσο σε Τεχνικό όσο και σε Επιχειρησιακό επίπεδο με στόχο τη γρηγορότερη ανάπτυξη του GREGY.

Την αιγυπτιακή πλευρά εκ μέρους του Υπουργού Ηλεκτρισμού και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της Αιγύπτου, Δρ. Mohamed Shaker, εκπροσώπησε ο Dr. Mohina, Πρώτος Υφυπουργός Στρατηγικού Σχεδιασμού και Διεθνούς Συνεργασίας του Υπουργείου Ηλεκτρισμού και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της Αιγύπτου, υπογραμμίζοντας τη σταθερή στήριξη της Αιγύπτου στο έργο και την σημασία του για την περιοχή.

To GREGY εντάχθηκε πρόσφατα στη λίστα των Έργων Αμοιβαίου Ενδιαφέροντος (PMI) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάτι που αποτελεί ορόσημο για την οικονομική διάσταση του εμβληματικού αυτού έργου και που θα συνδράμει στην γρηγορότερη ανάπτυξη του, όπως επεσήμαναν στις ομιλίες τους η κα. Nandita Parshad, Διευθύνουσα Σύμβουλος στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, και ο κ. Markus Berndt, Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ο συντονισμός της εκδήλωσης έγινε από τον κ. Noam Boussidan, εκπρόσωπο του World Economic Forum και με την παρουσία πολλών υψηλών προσκεκλημένων, του Υπουργού Ενέργειας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Γ. Παπαναστασίου, γενικών γραμματέων Υπουργείων και Διεθνών Οργανισμών.