“Μητσοτάκης: «Η χειμερινή προετοιμασία κλειδί για το καλοκαίρι»”

«Βρισκόμαστε σε αυτό το αμφιθέατρο για δύο λόγους. Για την παρουσίαση από τον υπουργό της αποτίμησης της αντιπυρικής περιόδου. Ο δεύτερος και πιο σημαντικός λόγος για να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην καθεμία και καθένα ξεχωριστά», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση για την αποτίμηση της αντιπυρικής περιόδου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε και τους δωρητές και όσους συνέδραμαν στην προσπάθεια του υπουργείου. Ο κ. Μητσοτάκης είπε πως μπορεί να βγάλει συμπεράσματα από την αλλαγή του δόγματος.

Το πρώτο, ότι η συνεργασία αποδίδει σημειώνοντας πως όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας συντονίστηκαν πιο επιτυχημένα από ό,τι στο παρελθόν.

«Τα δάση τα οποία κάηκαν φέτος ήταν πολύ λιγότερα από το μέσο όρο των τελευταίων 20 ετών», επισήμανε.

«Το να μην κάνει ο καθένας του κεφαλιού του είναι πολύ σημαντική κατάκτηση», τόνισε.

Είπε, επίσης, ως δεύτερο συμπέρασμα, ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι πολύτιμος σύμμαχος και αναφέρθηκε στη χρήση drones σημειώνοντας ότι φέτος άλλαξε η τακτική με την πολύ γρήγορη προσβολή των πυρκαγιών μετά τον εντοπισμό τους.

Ανέφερε ότι για τον επόμενο χρόνο θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν περισσότερα drones και μέσα και πως αυτή η τακτική απέδωσε και τα χρήματα των δωρητών έπιασαν τόπο.

Τρίτο συμπέρασμα, όπως ανέφερε, είναι ότι δεν δικαιολογείται κανένας εφησυχασμός, καθώς είναι διαφορετικές οι κλιματολογικές συνθήκες.

«Η κλιματική κρίση είναι μαζί μας. Στατιστικά τα πράγματα ξέρουμε ότι θα γίνονται χειρότερα. Ο βαθμός ετοιμότητας μας πρέπει να βαίνει αυξανόμενος. Η δουλειά που θα κάνουμε το χειμώνα, θα την βρούμε μπροστά μας το επόμενο καλοκαίρι. Η προσπάθεια να συνεχιστεί με ακόμα μεγαλύτερη ένταση», υπογράμμισε.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι η χώρα εξασφάλισε ένα τεράστιο πρόγραμμα επενδύσεων για την πολιτική προστασία από την Ευρώπη και πως η Ελλάδα είναι στην πρώτη γραμμή εκσυγχρονισμού των υποδομών πολιτικής προστασίας.

«Κάποιοι θυμούνται τι παραλάβαμε το 2019. Δεν έχουμε ολοκληρώσει αυτή τη διαδρομή, αλλά έχουμε κάνει μεγάλη προσπάθεια και η Ευρώπη πρέπει να είναι αρωγός. Οι πολιτικές της Ε.Ε να μην περιορίζονται μόνο στην μείωση των εκπομπών. Εξίσου σημαντικές είναι και οι πολιτικές προσαρμογής στην κλιματική κρίση. Είτε για πολιτικές πρόληψης, είτε για πολιτικές αποκατάστασης», επισήμανε.

Ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε ότι το τελευταίο συμπέρασμα του είναι πως για πρώτη φορά διαμορφώνεται στη χώρα ευρύτερη συλλογική συνείδηση. «Το κράτος έχει τον πρώτο λόγο. Η πρώτη ευθύνη του η προστασία της ζωής και της περιουσίας. Είμαστε όμως όλοι συμμέτοχοι σε αυτή την προσπάθεια. Αυτή η συμμετοχή των πολιτών ήταν ένα πρώτο ενθαρρυντικό βήμα. Ο καθένας να κάνει αυτό που του αναλογεί», τόνισε.

«Ολοι μαζί κάναμε ένα σημαντικό βήμα στη σωστή κατεύθυνση», σημείωσε.

Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε πως η σημερινή εκδήλωση είναι ευκαιρία να αναλογιστούν όσοι βρεθήκανε στο πεδίο ότι έκαναν κάτι σημαντικό και είμαστε όλοι υπερήφανοι.

Αναλυτικά η ομιλία Μητσοτάκη

«Κύριε Υπουργέ, κύριοι Υφυπουργοί, κύριε Αρχηγέ, αγαπητοί Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι, αγαπητά στελέχη της Αυτοδιοίκησης, αγαπητά στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος, των Ενόπλων Δυνάμεων, κυρίες και κύριοι, βρισκόμαστε σήμερα σε αυτό το πολύ όμορφο και ζεστό αμφιθέατρο, όλοι μαζί, για δύο λόγους.

Ο πρώτος έχει να κάνει με την παρουσίαση από τον Υπουργό μιας αντικειμενικής αποτίμησης της αντιπυρικής περιόδου, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγες εβδομάδες.

Ο δεύτερος, όμως, και πιο σημαντικός λόγος είναι για να πούμε -για να σας πούμε, για να σας πω- ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στην καθεμία και στον καθένα ξεχωριστά για την τεράστια προσπάθεια την οποία καταβάλατε στη διάρκεια αυτής της αντιπυρικής περιόδου για να μπορούμε να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα.

Και βέβαια, ένα ξεχωριστό «ευχαριστώ» στους δωρητές μας, τους οποίους θα έχουμε την ευκαιρία να τιμήσουμε και να βραβεύσουμε στη συνέχεια, αποδεικνύοντας ότι η εταιρική κοινωνική ευθύνη, το αίσθημα της φιλανθρωπίας, η ανάγκη όλοι να συνδράμουμε σε αυτή την πολύ μεγάλη συλλογική προσπάθεια, ευτυχώς δεν έχει εκλείψει ακόμα στον τόπο μας.

Και, πράγματι, η συνεισφορά σας, ειδικά στη δυνατότητα να προμηθευτούμε σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα έγκαιρου εντοπισμού των πυρκαγιών, ήταν απολύτως κρίσιμη. Νομίζω ότι δείχνει και τον δρόμο μιας ακόμα πιο στενής συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου και όλων όσοι θέλουν σε βάθος χρόνου να συνδράμουν αυτόν τον πολύ μεγάλο αγώνα τον οποίο έχουμε ξεκινήσει όλοι μαζί πριν από πέντε χρόνια.

Ο Υπουργός παρουσίασε αναλυτικά τα δεδομένα και τα απολογιστικά στοιχεία αυτής της αντιπυρικής περιόδου. Καθώς τον άκουγα, σκεφτόμουν ποια είναι τα μεγάλα συμπεράσματα τα οποία τελικά μπορούμε να βγάλουμε από αυτή την προσπάθεια και πού θέλουμε να εστιάσουμε την προσοχή μας ώστε να μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι στην επόμενη αντιπυρική περίοδο.

Προσωπικά, και έχοντας παρακολουθήσει και επιβλέψει τα ζητήματα της πολιτικής προστασίας, θα έλεγα με πολύ μεγάλη επιμέλεια από τότε που με εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός για πρώτη φορά ως Πρωθυπουργό της χώρας, το 2019, μπορώ να βγάλω, νομίζω, τα εξής συμπεράσματα, αγαπητέ μου Υπουργέ, από την αλλαγή του δόγματος που υλοποιήσαμε σε αυτή την αντιπυρική περίοδο.

Το πρώτο συμπέρασμα το οποίο βγάζω -και ενδεχομένως, θα έλεγα, είναι και το πιο σημαντικό- έχει να κάνει με το γεγονός ότι η συνεργασία αποδίδει. Και όταν αναφέρομαι σε συνεργασία, αναφέρομαι σε αυτή την πολύ μεγάλη προσπάθεια την οποία καταβάλαμε να μπορούμε να εμπλέξουμε όλους τους αρμόδιους σε ένα συνεκτικό σχέδιο, το οποίο ξεκινάει από την πρόληψη, συνεχίζεται με την αντιμετώπιση της πυρκαγιάς και καταλήγει στην αποκατάσταση, όπου αυτό είναι απαραίτητο.

Και όταν μιλάμε για όλους τους εμπλεκόμενους, αναφέρομαι, πρώτα και πάνω απ’ όλα, στα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναφέρομαι στις Δασικές Υπηρεσίες, αναφέρομαι στις Ένοπλες Δυνάμεις, αναφέρομαι στους εθελοντές μας, οι οποίοι, θα έλεγα, για πρώτη φορά, όλοι αυτοί οι κρίκοι αυτής της αλυσίδας μπόρεσαν και δούλεψαν και συντονίστηκαν πολύ πιο επιτυχημένα απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Για παράδειγμα, η Δασική Υπηρεσία είναι αυτή η οποία υπέδειξε τα σημαντικά έργα πρόληψης και καθαρισμού των δασών, τα οποία έπρεπε να γίνουν εκτός αντιπυρικής περιόδου. Και η αλήθεια είναι ότι το πρόγραμμα AntiNero διέθεσε παραπάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ σε τέτοιες δράσεις πρόληψης και καθαρισμού, ποσό το οποίο -νομίζω ότι θα μπορεί να επιβεβαιώσει και το Υπουργείο Περιβάλλοντος- είναι πρωτοφανές, μοναδικό, για τα δεδομένα της χώρας.

Τα αποτελέσματα, όμως, τα είδαμε. Θα έλεγα ότι το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο από την παρουσίαση την οποία έκανε ο Βασίλης έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα δάση τα οποία κάηκαν φέτος ήταν τελικά πολύ, πολύ λιγότερα από τον μέσο όρο των τελευταίων 20 ετών και αυτό καταδεικνύει ότι αυτή η προτεραιοποίηση την οποία υιοθετήσαμε ως προς την προστασία των δασικών οικοσυστημάτων είχε τελικά αποτέλεσμα.

Αυτό συνδυάστηκε βέβαια και με τη δημιουργία καινούργιων δυνάμεων εντός του Πυροσβεστικού Σώματος, και αναφέρομαι κυρίως στις ΕΜΟΔΕ, η οποία συνδυάζεται και αυτή με ένα διαφορετικό δόγμα ως προς την αντιμετώπιση των πυρκαγιών.

Ποιο είναι το δόγμα αυτό; Ότι ναι, μπορούμε και έχουμε αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα, χάρη σε εσάς, να παρεμβαίνουμε μέσα στις ίδιες τις πυρκαγιές και να μην περιμένουμε παθητικά την πυρκαγιά να κάψει το δάσος μέχρι που να φτάσει σε έναν δρόμο ή να απειλήσει τον οικιστικό ιστό.

Αυτή είναι μια μεγάλη, μια βασική διαφοροποίηση ως προς το δόγμα αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών, την οποία για πρώτη φορά υλοποιήσαμε σε αυτή την έκταση, και νομίζω ότι και με αυτή την αποτελεσματικότητα, φέτος. Και νομίζω ότι τα μαθήματα από αυτόν τον τρόπο αντιμετώπισης των πυρκαγιών θα τα ενσωματώσουμε, θα τα μελετήσουμε ώστε να φροντίσουμε του χρόνου να μπορούμε να είμαστε ακόμα καλύτεροι.

Και το γεγονός ότι μπορούμε πια να είμαστε όλοι μαζί μέσα σε αυτό το «war room» της Πολιτικής Προστασίας όλοι οι αρμόδιοι και να συνεργαζόμαστε και να συντονιζόμαστε και να παίρνουμε πληροφορίες από το πεδίο και να μπορούμε να δίνουμε τις σωστές εντολές για το τι πρέπει να γίνει και να μην κάνει ο καθένας του κεφαλιού του, είναι μια πολύ σημαντική κατάκτηση διαλειτουργικότητας, η οποία μας έχει κάνει, πιστεύω, πιο αποτελεσματικούς σε σχέση με το πώς ήμασταν στο παρελθόν.

Το δεύτερο συμπέρασμα στο οποίο καταλήγω μελετώντας τα στοιχεία αυτής της αντιπυρικής περιόδου έχει να κάνει με το γεγονός ότι η τεχνολογία μπορεί πράγματι να είναι ένας υπερπολύτιμος σύμμαχος σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνουμε να αντιμετωπίσουμε μια κλιματική κρίση η οποία είναι ήδη μαζί μας.

Όταν μιλάμε για τεχνολογία, αναφέρομαι στη δυνατότητα την οποία έχουμε να χρησιμοποιούμε -και να ευχαριστήσω και πάλι τους δωρητές μας- drones για εναέρια επιτήρηση. Διότι αυτό το οποίο άλλαξε φέτος σε σχέση με το παρελθόν είναι η πολύ γρήγορη προσβολή των δασικών πυρκαγιών άμα τον πρώτο εντοπισμό τους. Όσο πιο γρήγορα βλέπουμε έναν καπνό ή μια εστία φωτιάς, τόσο πιο γρήγορα μπορούμε να παρέμβουμε.

Σε συνεργασία με τα εναέρια μέσα, τα οποία για πρώτη φορά πετούν έμφορτα τις δύσκολες μέρες του χρόνου, ο έγκαιρος εντοπισμός είναι αυτός ο οποίος θα κάνει τη διαφορά μεταξύ του να ελεγχθεί μια πυρκαγιά στα πρώτα λεπτά ή να ξεφύγει μια πυρκαγιά, όπως δυστυχώς έγινε έστω μια φορά στην Αττική, και μετά να καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής η αντιμετώπισή της, ειδικά αν βρισκόμαστε σε δείκτη επικινδυνότητας «5».

Επομένως, αγαπητέ μου Υπουργέ, και τον επόμενο χρόνο θα πρέπει να έχουμε ακόμα πιο ενεργή παρουσία και να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία για τον έγκαιρο εντοπισμό των πυρκαγιών με περισσότερα drones, περισσότερα μέσα, περισσότερη οπτική «εικόνα» του τι πραγματικά συμβαίνει στο πεδίο.

Είναι δεδομένο ότι αυτή η τακτική απέδωσε και αν οι δωρητές μας έχουν οποιαδήποτε αμφιβολία αν τα χρήματά τους έπιασαν τόπο, σας διαβεβαιώνω ότι έπιασαν τόπο. Σας ευχαριστούμε και πάλι πάρα πολύ για την ταχύτητα με την οποία ανταποκριθήκατε στα αιτήματά μας.

Το τρίτο συμπέρασμα στο οποίο αβίαστα καταλήγω είναι ότι δεν δικαιολογείται κανείς εφησυχασμός. Και ο εφησυχασμός προφανώς δεν μπορεί να δικαιολογηθεί, διότι δυστυχώς οι κλιματολογικές συνθήκες σήμερα είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που ήταν πριν από 5 ή 10 χρόνια.

Όσο, λοιπόν, εμείς βελτιωνόμαστε, τόσο πρέπει να αναγνωρίζουμε ότι δυστυχώς η κλιματική κρίση, ειδικά στη λεκάνη της Μεσογείου, είναι ήδη μαζί μας. Και μπορεί του χρόνου να είμαστε πιο τυχεροί, να χιονίσει περισσότερο, να φυσήξει λιγότερο, να έχουμε λιγότερη εύφλεκτη ύλη, ξέρουμε όμως ότι στατιστικά τα πράγματα θα γίνονται χειρότερα. Θα έχουμε αύξηση των θερμοκρασιών, θα έχουμε πιο έντονα καιρικά φαινόμενα, θα έχουμε περισσότερες καταιγίδες. Δεν μιλάμε σήμερα για τα θέματα αυτά, διότι εστιάζουμε στην αποτίμηση της αντιπυρικής περιόδου, γνωρίζουμε όμως ότι ο βαθμός ετοιμότητάς μας για την αντιμετώπιση των κλιματικών κρίσεων πρέπει να βαίνει αυξανόμενος.

Αυτή η δουλειά είναι πολύ άχαρη, διότι με το που τελειώνει η μία αντιπυρική περίοδος πρέπει να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη. Και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η δουλειά την οποία θα κάνουμε τον χειμώνα στα δάση, είτε είναι δουλειά πρόληψης είτε είναι δουλειά αποκατάστασης, θα τη βρούμε μπροστά μας το επόμενο καλοκαίρι. Και προφανώς αυτή η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί με ακόμα μεγαλύτερη ένταση.

Και βέβαια, επιτρέψτε μου εδώ να δώσω και μία σημαντική ευρωπαϊκή διάσταση σε αυτή την προσπάθεια. Γνωρίζετε, γιατί το έχουμε πει πολλές φορές, ότι η χώρα για πρώτη φορά κατάφερε και εξασφάλισε από ευρωπαϊκούς πόρους ένα τεράστιο για τα δεδομένα της πατρίδας μας πρόγραμμα επενδύσεων στις υποδομές της Πολιτικής Προστασίας, παραπάνω από 2 δισεκατομμύρια ευρώ, το πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ». Να συγχαρώ τον Υπουργό και το επιτελείο του, διότι έτρεξαν με πολύ μεγάλη ταχύτητα όλους τους σχετικούς διαγωνισμούς και τα αποτελέσματα αυτού του προγράμματος θα αρχίσουν να φαίνονται από τον επόμενο χρόνο.

Η Ελλάδα, όμως, σήμερα θα έλεγα ότι είναι στη πρώτη γραμμή του εκσυγχρονισμού των υποδομών της πολιτικής προστασίας, αξιοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους για να δημιουργήσουμε πραγματικά ένα σύστημα πολιτικής προστασίας το οποίο θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής αποτελεσματικότητας. Και αυτό έχουμε κάνει.

Κάποιοι παλαιότεροι, και αναφέρομαι ειδικά στους ένστολους, θυμούνται τι παραλάβαμε το 2019 και πού βρισκόμαστε σήμερα. Δεν έχουμε ολοκληρώσει αυτή τη διαδρομή, αλλά σίγουρα και ο πιο κακόπιστος θα αναγνωρίσει ότι έχουμε καταβάλει πολύ μεγάλη προσπάθεια.

Η Ευρώπη πρέπει να είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια και προσωπικά πρωταγωνιστώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο ώστε οι κλιματικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μην εστιάζουν μόνο στη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, πώς θα φτάσουμε, δηλαδή, σε αυτό το οποίο αποκαλούμε «net zero» το 2050. Είναι μια πολύ σημαντική προτεραιότητα και προφανώς την υλοποιούμε γιατί είμαστε πρωταγωνιστές στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και έχουμε κάθε λόγο να επενδύσουμε στην καθαρή ενέργεια και στην πράσινη μετάβαση.

Εξίσου σημαντικές, όμως, κυρίες και κύριοι, είναι και οι πολιτικές προσαρμογής στην κλιματική κρίση και η προσαρμογή στην κλιματική κρίση χρειάζεται πόρους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα δεν διαθέτει επαρκείς τέτοιους πόρους, είτε για πολιτικές πρόληψης -όπως ο καθαρισμός των δασών, η καλύτερη διαχείριση των υδάτων- είτε για πολιτικές αποκατάστασης όταν χτυπήσει μια φυσική καταστροφή και θα χρειαστεί το κράτος να τρέξει για να υποστηρίξει πολίτες, επιχειρήσεις να ξανασταθούν στα πόδια τους και να βοηθήσει τα φυσικά οικοσυστήματα να μπορέσουν να επανέλθουν.

Αυτή είναι μια συζήτηση η οποία θα γίνεται με ολοένα και μεγαλύτερη ένταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να πρωταγωνιστήσουμε σε μια συμμαχία τουλάχιστον των χωρών του νότου, των χωρών της Μεσογείου που αντιμετωπίζουν παρεμφερή προβλήματα, έτσι ώστε να μπορούμε να γνωρίζουμε ότι θα έχουμε την υποστήριξη της Ευρώπης και πριν και μετά από μια ενδεχόμενη νέα μεγάλη φυσική καταστροφή.

Το τελευταίο συμπέρασμα στο οποίο καταλήγω, κυρίες και κύριοι, έχει να κάνει με το γεγονός ότι για πρώτη φορά πιστεύω ότι διαμορφώνεται στη χώρα μια ευρύτερη συλλογική συνείδηση ότι η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων δεν μπορεί να αφορά μόνο και αποκλειστικά το κράτος. Προφανώς το κράτος έχει πάντα τον πρώτο λόγο και η πρώτη ευθύνη του κράτους, είτε μιλάμε για την κεντρική εξουσία είτε μιλάμε για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι η προστασία της ζωής και της περιουσίας των Ελλήνων πολιτών.

Είμαστε, όμως, όλοι συμμέτοχοι σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια και ο καθένας κάνει και πρέπει να κάνει αυτό που του αναλογεί. Και πιστεύω ότι αυτή η συμμετοχή των πολιτών, μέσα από τον καθαρισμό των οικοπέδων και από την εγγραφή στη σχετική πλατφόρμα, ήταν τελικά ένα πρώτο πολύ ενδεικτικό και πολύ ενθαρρυντικό βήμα ότι ο καθένας θα κάνει αυτό το οποίο του αναλογεί και θα στηρίξει αυτή την πολύ μεγάλη συλλογική προσπάθεια, είτε για να προστατεύσει την περιουσία του είτε για να προστατεύσει την περιουσία του γείτονα. Θα μας βοηθήσει, τελικά, να μπορούμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση τέτοιων ακραίων φαινομένων.

Και νομίζω αυτή είναι η συλλογική συνείδηση την οποία αποκτούμε: ότι μέσα από την ατομική πρωτοβουλία δεν προστατεύουμε μόνο την ατομική περιουσία, αλλά προωθούμε το συλλογικό καλό, βοηθάμε τις δυνάμεις της Πυροσβεστικής. Πηγαίνετε να ρωτήσετε τους πυροσβέστες οι οποίοι έπρεπε να κάνουν δουλειά εντός του αστικού ιστού, να σας πουν πόσο ανακουφισμένοι ήταν που πολύ λιγότερα οικόπεδα ήταν εστία γρήγορης μετάδοσης της φωτιάς. Όλοι μαζί κάναμε ένα σημαντικό βήμα στη σωστή κατεύθυνση.

Κλείνω, λέγοντας ότι η σημερινή εκδήλωση προφανώς και δεν προσφέρεται για ανεπίκαιρους πανηγυρισμούς, αλλά για μια αντικειμενική αποτίμηση όσων πετύχαμε και όσων πρέπει να κάνουμε. Διότι, όπως σας είπα, αυτή η προσπάθεια δεν σταματάει ποτέ.

Αλλά είναι μια ευκαιρία να μεταθέσουμε για αύριο ενδεχομένως τον προγραμματισμό του τι πρέπει να γίνει από εδώ και στο εξής και να αναλογιστούμε ότι κυρίως εσείς -δεν αναφέρομαι σε εμάς, αναφέρομαι στους ανθρώπους οι οποίοι βρέθηκαν στο πεδίο- κάνατε κάτι πολύ σημαντικό και πρέπει να είστε υπερήφανες και υπερήφανοι για τη δουλειά την οποία έχετε κάνει, όπως υπερήφανοι είμαστε και εμείς, ως πολιτική ηγεσία, γι’ αυτά τα οποία έχετε πετύχει.»

protothema.gr

 




Προετοιμασία για Πλημμύρες από το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας Καβάλας

Το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας του Νομού Καβάλας, μετά από ένα ιδιαίτερα απαιτητικό καλοκαίρι με καύσωνες και αυξημένο κίνδυνο φυσικών καταστροφών, στρέφει την προσοχή του στην πρόληψη και την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων ενόψει της φθινοπωρινής και χειμερινής περιόδου.

Στο πλαίσιο των δράσεών του, το Συντονιστικό Όργανο συντονίζει ενέργειες για τον καθαρισμό ρεμάτων, τη συντήρηση αντιπλημμυρικών έργων και τον έλεγχο του αποχετευτικού δικτύου. Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για περιοχές που στο παρελθόν έχουν πληγεί από πλημμύρες, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος καταστροφών και να διασφαλιστεί η προστασία των πολιτών και των περιουσιών τους.

 




Καβάλα | Προετοιμασια χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων

Για τα οικονομικά δεδομένα της εποχής και στο Δήμο Καβάλας ακούγεται λίγο παράξενο, λίγο παράταιρο.

Οι εορταστικές εκδηλώσεις των Χριστουγέννων προετοιμάζονται ήδη, αποφασίστηκε φέτος να αρχίσουν πολύ πιο νωρίς σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.

Κι ο στολισμός επίσης.

Λέγεται ότι οι δημοτικοί υπάλληλοι θα αρχίσουν να βάζουν στολίδια στις δημοτικές κοινότητες από τον Οκτώβρη (!) ώστε όλα αυτά να είναι έτοιμα να λειτουργήσουν (να ανάψουν) όταν πρέπει.

Τον συντονισμό και την οργάνωση έχει αναλάβει ο Αντιδήμαρχος Απόστολος Μουμτσάκης. Συζητά με τους πολιτιστικούς συνοικιακούς συλλόγους.

Συζητά με τον Εμπορικό σύλλογο. Σύντομα στο σχέδιο θα επιδιωχθεί να εμπλακεί και η ΠΕ Καβάλας.

Προσθέτοντας και αυτή την χρηματοδότηση της. Πρώτη φορά οι εκδηλώσεις θα χρηματοδοτηθούν απευθείας από το ταμείο του Δήμου αφού η γνωστή μας Δημωφέλεια δεν υπάρχει.

Αν τα πλάνα επιβεβαιωθούν τότε οι εκδηλώσεις θα γίνουν και φέτος στην κεντρική πλατεία.

Με άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου νωρίς, την Τρίτη 3 Δεκέμβρη το απόγευμα.

Ο Δήμος Καβάλας έχει τα χρήματα ώστε την ίδια μέρα και μετά το άναμμα των φώτων του δέντρου να πραγματοποιήσει συναυλία με γνωστό Έλληνα τραγουδιστή. Θα επιδιωχθεί να γίνει η συναυλία που δεν έγινε- για οικονομικούς τότε λόγους- στο τέλος του περασμένου Αυγούστου. Ο καλλιτέχνης δεν αποκλείεται εκτός από γνωστός να έχει ειδικότερο κοινό στη νεολαία.

Για την απόφαση θα υπολογιστεί και η πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου. Πρόθεση του Δήμου άλλωστε είναι αυτά που θα γίνουν να στηρίξουν την αγορά. Στο κάτω μέρος της κεντρικής πλατείας μάλλον θα λειτουργήσει το παγοδρόμιο και στο πάνω μέρος θα υπάρχουν σπιτάκια αλλά και πολλά παιχνίδια για παιδιά.

Η άλλη ιδέα που προωθεί ο Δήμος είναι να επιχορηγήσει τους συλλόγους και αυτοί με τα χρήματα που θα έχουν στη διάθεση τους να ετοιμάσουν κάθε ένας την εκδήλωση του. Κι ενώ τα χρήματα φαίνεται να δεσμεύτηκαν και να υπάρχουν, χωρίς να είναι πάρα πολλά, πρέπει να ξεπεραστεί το γραφειοκρατικό της υπόθεσης.

Που μία ακόμη φορά δεν είναι και τόσο εύκολο.

Γενικά ο Δήμος Καβάλας ξεκίνησε νωρίς τις προετοιμασίες του ώστε τα εμπόδια να παρουσιαστούν τώρα, να υπάρχει δηλαδή χρόνος να ξεπεραστούν.

 

www.proininews.gr

 




Συνεχίζεται η προετοιμασία του Πανθρακικού

Εκτός έδρας ισοπαλία με τον Ορέστη Ορεστιάδας, εντός έδρας νίκη κόντρα στην ίδια ομάδα.

Σχεδόν στο τελικό στάδιο προετοιμασίας βρίσκεται ο Πανθρακικός μετά το πρώτο του επίσημο παιχνίδι για φέτος που θα είναι το Κύπελλο Ελλάδος. Η ομάδα του Γιώργου Μαραντά μέχρι τώρα έχει προβεί σε δυο φιλικά παιχνίδια με την ίδια ομάδα μάλιστα, με τον Ορέστη Ορεστιάδας. Το πρώτο παιχνίδι μέσα στην Ορεστιάδα έληξε ισόπαλο σε 1-1, ενώ την Κυριακή το παιχνίδι σταμάτησε στο 2-1 υπέρ της ομάδας του Γιώργου Μαραντά.

Τη Δευτέρα ήταν προγραμματισμένο να γίνει το ματς με τον Άρη Αβάτου, αλλά αναβλήθηκε για να πάμε πλέον στο επόμενο που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο με τον Πιερικό στην Κατερίνη. Το τέταρτο φιλικό του Πανθρακικού θα γίνει εκτός μέσα στην έδρα του Ηρακλή Αμμουδιάς.

xronos.gr




Στη Μελβούρνη τρεις Έλληνες διεθνείς βοηθούν την προετοιμασία της Παραολυμπιακής ομάδας της Αυστραλίας

Ξεχωριστή εμπειρία ζουν από την Τρίτη 23 Ιουλίου στην Αυστραλία τρεις διεθνείς Έλληνες αθλητές της επιτραπέζιας αντισφαίρισης. Ο Γιώργος Κωνσταντινόπουλος, αθλητής του Παναθηναϊκού και αρχηγός της εθνικής ομάδας ανδρών, ο Γεράσιμος Χατζηλυγερούδης του Α.Ο. Ταταύλα και η Ιωάννα Γερασιμάτου, που αυτό το καλοκαίρι μετακινήθηκε στον Παναθηναϊκό, βρίσκονται στη Μελβούρνη με σκοπό να βοηθήσουν στην προετοιμασία της Παραολυμπιακής ομάδας της Αυστραλίας για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Ήταν κάτι κανονισμένο από καιρό και οι τρεις πρωταθλητές μας είναι να μείνουν στη χώρα μέχρι τις 17/08. Η Αυστραλία διαθέτει κορυφαίους αθλητές στην επιτραπέζια αντισφαίριση των ατόμων με αναπηρίες και παράλληλα (σε μία συγκυρία πολύ ευχάριστη και για τη χώρα μας) συνεργάζεται με τον Έλληνα προπονητή Γιώργο Λογοθέτη. Ο παλιός πρωταθλητής Ελλάδας των νεαρών κατηγοριών, που έχει μετοικήσει εδώ και χρόνια, εργάζεται ως επικεφαλής προπονητής της Para Table Tennis εθνικής ομάδας στην Αυστραλία, εκείνος απηύθυνε την πρόσκληση στον ομοσπονδιακό τεχνικό Κώστα Βατσακλή και σε συνεννόηση και με την ΕΦΟΕπΑ προχώρησε αυτή η συνεργασία.

Από τις πρώτες ημέρες των προπονήσεων βρέθηκε για ρεπορτάζ στο προπονητικό χώρο στη Μελβούρνη η εφημερίδα της ομογένειας «The Greek Herald» (Ο Έλληνας αγγελιοφόρος»). Στοιχεία για τον πρόλογο πήραμε από το δημοσίευμα στη διαδικτυακή της έκδοση, που είχε τον τίτλο «Greek table tennis players in Melbourne to help prepare Australia’s Paralympic team». Το ρεπορτάζ είναι μεγάλο και κατατοπιστικό, μάλιστα φιλοξενεί και δηλώσεις του Λογοθέτη και των διεθνών μας. Παραθέτουμε το μεγαλύτερο μέρος του:

«Στόχος των τριών Ελλήνων διεθνών είναι να βοηθήσουν στην προετοιμασία της Παραολυμπιακής ομάδας της Αυστραλίας για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Η Αυστραλία υπερηφανεύεται για κορυφαίους αθλητές στα αθλήματα αναπηρίας, με τον Γιώργο Λογοθέτη να υπηρετεί ως επικεφαλής προπονητής του Para Table Tennis στην Αυστραλία. Ο Λογοθέτης βρίσκεται στην Αυστραλία τα τελευταία δέκα χρόνια και έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της επιτραπέζιας αντισφαίρισης.

Φυσικά, η επίτευξη επιτυχίας απαιτεί υποστήριξη από την κυβέρνηση και τις οργανώσεις του αθλήματος. Όπως ανέφερε ο Λογοθέτης, το άθλημα λαμβάνει ουσιαστική υποστήριξη, τόσο για τον ίδιο προσωπικά ως προπονητή όσο και για τους αθλητές και πιστεύει ότι οι παίκτες του θα έχουν θετικό αντίκτυπο στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού.

Η προετοιμασία της ομάδας Para Table Tennis της Αυστραλίας πραγματοποιείται στις αθλητικές εγκαταστάσεις Albert Park στη Μελβούρνη της Βικτώριας, όπου συναντήσαμε τους τρεις Έλληνες παίκτες και μιλήσαμε μαζί τους.

Ο Κωνσταντινόπουλος ανέφερε ότι η επιτραπέζια αντισφαίριση δεν είναι ένα από τα δημοφιλή αθλήματα στην Ελλάδα. Ωστόσο, το θετικό για τους επαγγελματίες αθλητές είναι ότι, εκτός από το να εκπροσωπούν τους συλλόγους της χώρας τους, έχουν το δικαίωμα να αγωνίζονται για ομάδες στο εξωτερικό. Οι κανονισμοί αυτοί τους βοηθούν να συνεχίσουν με γερά κίνητρα στο άθλημα και τα τελευταία χρόνια ο ίδιος έχει αγωνιστεί με συλλόγους στη Γαλλία και την Πολωνία.

Το ίδιο ισχύει και για τη γεννημένη στην Κεφαλονιά αθλήτρια Γερασιμάτου, η οποία έχει σημειώσει σημαντικές επιτυχίες με διεθνείς συλλόγους. Όσον αφορά τον αθλητή από την Πάτρα, ο Χατζηλυγερούδης ανέφερε ότι μετακόμισε από την Πάτρα στην Αθήνα επειδή δεν υπάρχουν πολλοί σύλλογοι στην επαρχία, που να συμμετέχουν στα διασυλλογικά πρωταθλήματα της Ελλάδας.

Καταλήγοντας, ο προπονητής της ομάδας, Λογοθέτης, δήλωσε: «Η ομάδα μας είναι μια ομάδα που έχει πολύ καλή απόδοση. Οι τρεις διεθνείς αθλητές είναι από τους κορυφαίους παίκτες της Ελλάδας και βρίσκονται στην Αυστραλία μετά από πρόσκλησή μου. Διαθέτουν τα χαρακτηριστικά που αναζητώ στον τρόπο παιχνιδιού τους, τα οποία θα βοηθήσουν τους αθλητές μου στο σχεδιασμό και την προπόνηση των ατόμων με αναπηρία».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Αυστραλία καλύπτει όλα τα έξοδα των Ελλήνων αθλητών για την περίπου ενός μήνα παραμονή τους στη Μελβούρνη».




Τρίτη Θέση για την Ελλάδα στους Πανευρωπαϊκούς Αγώνες στη Μάλαγα | Προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2025

Υπάρχουν κι αυτά τα παιδιά που την φυσική αδυναμία τους τη μετατρέπουν σε δύναμη. Υπάρχουν κι αυτοί οι αθλητές που ξεπερνούν τον εαυτό τους, που νικούν τις πολλαπλές δυσκολίες, που τιμούν τη χώρα μας.

Στις 29 Ιουνίου 2024, η ελληνική ομάδα ανέβασε τη χώρα μας στο τρίτο σκαλί του βάθρου στους Πανευρωπαϊκούς Αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στη Μάλαγα της Ισπανίας. Αυτή η ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2025 στο Τόκιο της Ιαπωνίας.

Ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια μας γεμίζει το γεγονός ότι στην ομάδα συμμετέχει κι ένα δικό μας παιδί από την Ελευθερούπολη, ο Δαμιανός Κωνσταντάρας. Στις 27 Μαΐου είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε τον Δαμιανό, την Αλεξάνδρα Δήμογλου και την προπονήτρια Κατερίνα Δράκου στο Γυμνάσιο Ν. Περάμου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, μίλησαν στα παιδιά για την υπέρβαση της φυσικής αδυναμίας τους και τη μετατροπή της σε δύναμη και επιμονή.

Ακόμη θυμόμαστε τα λόγια του Δαμιανού: «Αισθάνομαι περήφανος που φορώ το εθνόσημο της χώρας μου», τα οποία χειροκροτήθηκαν θερμά από τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Εμείς αισθανόμαστε περήφανοι που μας εκπροσωπείτε παιδιά και διδάσκετε ήθος. Συγχαρητήρια σε όλους τους αθλητές για τη σπουδαία τους επιτυχία και καλή επιτυχία στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2025!

Λυμπεράκης Δημήτρης
Περιφερειακός Σύμβουλος Καβάλας




Γερμανία | Η υπουργός Παιδείας πρότεινε προετοιμασία των μαθητών για ενδεχόμενο πολέμου

Τα σχολεία έχουν την ευθύνη να προετοιμάσουν τους μαθητές και για το ενδεχόμενο πολέμου, στο πλαίσιο της πολιτικής προστασίας, εκτιμά η ομοσπονδιακή υπουργός Παιδείας Μπετίνα Σταρκ-Βάτσινγκερ (FDP). Οι σχετικές δηλώσεις της προκαλούν έντονες αντιδράσεις.

Σάλος και αντιδράσεις

«Η κοινωνία στο σύνολό της πρέπει να προετοιμαστεί σωστά για κρίσεις – από μια πανδημία έως τις φυσικές καταστροφές και τον πόλεμο», δήλωσε η υπουργός, σε συνέντευξη που παραχώρησε στις εφημερίδες του ομίλου Funke.

«Η πολιτική προστασία είναι εξαιρετικά σημαντική και έχει θέση στα σχολεία. Στόχος μας πρέπει να είναι η ενίσχυση των αντοχών μας», πρόσθεσε η κυρία Σταρκ-Βάτσινγκερ και τάχθηκε υπέρ της διεξαγωγής ασκήσεων πολιτικής προστασίας στα σχολεία, αναφέροντας μάλιστα την Βρετανία ως παράδειγμα.

«Οι ασκήσεις για καταστροφές είναι κομμάτι της καθημερινής ζωής εκεί και μπορούμε να μάθουμε από αυτό. Οι νέοι πρέπει να έχουν επίγνωση των απειλών της ελευθερίας τους και να μπορούν να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους και τα σχολεία έχουν καθήκον να αναδεικνύουν τους κινδύνους με τρόπο κατάλληλο για την ηλικία, αλλά και να βοηθούν στην αντιμετώπιση της ανησυχίας και του φόβου», τόνισε, διευκρινίζοντας ότι δεν θα επρόκειτο για νέο μάθημα, αλλά για προσθήκη περιεχομένου σε ήδη υπάρχοντα.

Η κυρία Σταρκ-Βάτσινγκερ έλαβε για τις προτάσεις της την υποστήριξη της εκπροσώπου των Φιλελευθέρων (FDP) για θέματα Παιδείας Ρία Σρέντερ.

«Τα παιδιά και οι νέοι πρέπει να προετοιμαστούν για κρίσεις και πολέμους στο σχολείο. Πώς συμπεριφερόμαστε όταν συμβαίνει μια κρίση. Να μαθαίνουν επίσης πρώτες βοήθειες», δήλωσε η κυρία Σρέντερ, ενώ και ο πρόεδρος του Συλλόγου των Γερμανών Δασκάλων Στέφαν Ντουλ σημείωσε ότι «είναι καθήκον του σχολείου να μεταφέρει με ειλικρίνεια στα παιδιά και τους νέους τις προκλήσεις της εποχής, μεταξύ άλλων σχετικά με κρίσεις και πολέμους. Ας μην ξεχνάμε: νέοι με εμπειρίες από πολέμους βρίσκονται ήδη σε πολλές τάξεις των σχολείων μας: από την Συρία, το Αφγανιστάν ή την Ουκρανία», ανέφερε. Τόνισε ωστόσο ταυτόχρονα ότι δεν θεωρεί κατάλληλη την διεξαγωγή ασκήσεων πολιτικής προστασίας στα σχολεία.

Από την πλευρά του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD), η πρόεδρος της Διάσκεψης των υπουργών Παιδείας των κρατιδίων Κριστίνε Στράιχερτ-Κλίβοτ χαρακτήρισε την πρόταση της ομοσπονδιακής υπουργού Παιδείας «υπερβολικά περιοριστική».

«Τα παιδιά και οι νέοι πρέπει να προετοιμαστούν ευρύτερα για το μέλλον. Και αν μας δίδαξαν κάτι τα τελευταία χρόνια, είναι ότι δεν υπάρχει αποκλειστικά μια κρίση για την οποία μπορούμε και πρέπει να προετοιμαστούμε. Πανδημίες, πόλεμοι, φυσικές καταστροφές, κλιματική αλλαγή, βαθιές αλλαγές στην κοινωνία και στην οικονομία…», δήλωσε η κυρία Στράιχερτ-Κλίβοτ.

Η κυρία Σταρκ-Βάτσινγκερ «θα πρέπει να επικεντρωθεί περισσότερο στις βασικές δομές του εκπαιδευτικού συστήματος, αν κρίνουμε από τα πενιχρά αποτελέσματα της έρευνας PISA. Απαιτείται επειγόντως πρόοδος σε πολλά εκπαιδευτικά ζητήματα. Αλλά όχι τρομολαγνεία με πολεμική ρητορική», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εκπαίδευσης της Bundestag, Κάι Γέρινγκ (Πράσινοι).

ethnos.gr




Φραγκογιάννης | “Υπήρξε τεράστια προετοιμασία για την επίτευξη των 15 συμφωνιών Ελλάδας-Τουρκίας”

Σε μία εφ΄όλης της ύλης συνέντευξη προχώρησε το βράδυ της Τετάρτης στην εκπομπή ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ του ENA Channel με τον Γιάννη Χατζηεμμανουήλ ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης.

Ο κ. Φραγκογιάννης αναφέρθηκε στην μεγάλη προετοιμασία που υπήρξε για να υπάρξει η επίτευξη 15 συνολικά συμφωνιών μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας σε διάφορους τομείς ενώ σχολίασε και το πως η χώρα μας έφτασε από την κρίση του 2020 σε αυτό το κομβικό σημείο σήμερα με την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα.

Δείτε το ρεπορτάζ :




Ξεκίνησε η προετοιμασία για την συναυλία του Νίκου Βέρτη στο Πάρκο Φαλήρου στην Καβάλα

Την Τετάρτη 2 Αυγούστου στο πάρκο Φαλήρου θα γίνει η συναυλία του Νίκου Βέρτη για αυτόν ακριβώς τον λόγο από νωρίς το μεσημέρι της Κυριακής έχει ξεκινήσει η προετοιμασία στον χώρο.

Ο απαραίτητος εξοπλισμός με πολύ μεγάλα φορτηγά μεταφέρεται και εγκαθίστανται στο σημείο όπου αναμένεται να γίνει η συναυλία του Καβαλιώτη καλλιτέχνη ενώ η προετοιμασία θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες.

Δείτε φωτογραφία :