Δεν προχωρά η δημιουργία βάσης ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ στην Καβάλα – Επιστολή Τοψίδη σε Κικίλια

Δεν προχωρά από πλευράς του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας η δημιουργία βάσης ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ για επείγουσες αεροδιακομιδές στο Αεροδρόμιο της Καβάλας.

Το συγκεκριμένο γεγονός έχει προκαλέσει εύλογα την ανησυχία των φορέων της Καβάλας και όχι μόνο καθώς για μία ακόμα φορά υποβαθμίζεται η περιοχή.




Το δεύτερο FSRU στην Θράκη προχωρά ο Δ.Κοπελούζος την ώρα που η Τουκρκία στοχεύει να γίνει το hub της ΝΑ Ευρώπης

Η επιχείρηση της τούρκικης διείσδυσης στους δρόμους του φυσικού αερίου της ΝΑ Ευρώπης και οι κινήσεις της ελληνικής πλευράς.
Μια νέα μορφή ανταγωνισμού προβάλλει μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας με επιχειρηματικό πρόσημο αλλά και γεωπολιτική σημασία. Η ανακοίνωση του mega deal BOTAS – TOTAL Energies ανοίγει στην τουρκική πλευρά την δυνατότητα να διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο διαμετακόμισης φυσικού αερίου στη ΝΑ Ευρώπη και ταυτόχρονα δείχνει τους στόχους της πολιτικής της. Το θέμα προβλήθηκε από τα διεθνή μέσα ( Bloomberg και άλλα), σηματοδοτεί όμως και την τουρικική στρατηγική προώθησης του ρωσικού αερίου στην Ευρώπη, την ώρα που η von Der Leyen με την σημερινή της στρατηγική της στοχεύει να το εκμηδενίσει.

Όπως έγραφε το WEN εχθές (18/9),10ετή συμφωνία υπέγραψε η Τουρκία με την TotalEnergies για την τροφοδοσία LNG με δυνατότητα επανεξαγωγής του σε Ευρώπη και Αίγυπτο.

Και αυτό γιατί οι Τούρκοι θα επανεξάγουν ένα μείγμα φυσικού αερίου προς την Ευρώπη και την Αίγυπτο, που θα πειριλαμβάνει και ρωσικό, που λαμβάνουν και μεταφέρουν μέσω των εδαφών τους από τον TurkStream προσφέροντας ενδεχομένως και λύσεις, όταν αυτές είναι αναγκαίες σε μιαν αγορά που θα έχει πολλές διακυμάνσεις μπροστά.

Σημειώνεται ότι συμβουλευτικά δραστηριοποιείται στην Τουρκία και ο μεγάλος Αμερικανός παράγοντας Mathew Bryza, που είχε βρεθεί και στην Ελλάδα κατά την κατασκευή του TAP, ενώ συνετέλεσε και στενός συνεργάτης του προέδρου Biden.

Από την άλλη πλευρά ο Έλληνας επιχειρηματίας Δημήτρης Κοπελούζος και βαθύς γνώστης της ενέργειας, μετά την μεγάλη επιτυχία που έχει εξασφαλίσει το FSRU Αλεξανδρούπολης, έχοντας κλείσει με συμβόλαια το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητας, όπως έγραφε το WEN εχθές (18/9) προχωρά στην υλοποίηση του δεύτερου FSRU στην Θράκη. Οι διαδρομές του LNG στην περίπτωση αυτή θα είναι διαφορετικές και θα στοχεύουν, χρησιμοποιώντας κατά βάση αμερικανικό LNG να τροφοδοτήσουν με άεριο την ΝΑ και Κεντρική Ευρώπη, φθάνοντας μέχρι την Ουκρανία.

Κατά τον τρόπο αυτό ο στόχος είναι η ενεργειακή ασφάλεια της ΝΑ Ευρώπης να απεγκλωβισθεί από το ρωσικό αέριο και να προετοιμασθεί για τις επιπτώσεις της λήξη της συμφωνίας διέλευσης στος τέλος του τρέχοντος έτους από Ρωσία σε Ουκρανία, θέμα που δεν έχει κλείσει οριστικά.

Σε αυτή την κατεύυνση ο ΔΕΣΦΑ επιμένει στις Βρυξέλλες στην προώθηση του Κάθετου Διαδρόμου οι διακλαδώσεις του οποίου θα τροφοδοτούν όλες αυτές τις χώρες, το market test του οποίου όμως δεν πήγε καλά.

Όπως είναι προφανές το παιχνίδι μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο σταυροδρόμι του φυσικού αερίου έχει πολλά ακόμη επεισόδια,  καθώς μάλιστα υπάρχουν εμπορικές σχέσεις ανεξάρτητες των κρατικών στρατηγικών. Σημαντικό ρόλο στην διακίνηση φυσικού αερίου και LNG έχουν στην Ελλάδα οι όμιλοι Metlen και ΔΕΠΑ, οι οποίοι καλύπτουν τις μεγαλύτερες ποσότητες τροφοδοσίας της αγοράς ενώ εισαγωγές πραγματοποιούν και όλες οι ενεργειακές εταιρίες.

Πέραν της καθυστέρησης στην επένδυση του Βασιλικού στην Κύπρο, δεν έχει προχωρήσει ούτε το σχέδιο της Energean, που έχει προτείνει τη μεταφορά φυσικού αερίου από το Ισραήλ και συναντά τον ανταγωνισμό της τουρκικής διαδρομής.

www.worldenergynews.gr




Προχωρά συνδιδασκαλία στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

Όπως δήλωσε στο ENA Channel η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε Καβάλας Αθανασία Γαϊτανίδου δυστυχώς αναμένεται να υπάρξει συνδιδασκαλία στα τμήματα του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας.

Η συγκεκριμένη είδηση έρχεται σε αντίθεση με τις ανακοινώσεις που είχαν γίνει το προηγούμενο διάστημα όσον αφορά το σενάριο συνδιδασκαλίας σε κάποιο από τα σχολεία του Δήμου Καβάλας.




Ο Δήμος Δράμας προχωρά στην κοπή δέντρων μέσα στο Πάρκο Αγίας Βαρβάρας για λόγους δημόσιας ασφάλειας

Ο Δήμος Δράμας ξεκίνησε τη διαδικασία κοπής 30 δέντρων στο Πάρκο της Αγίας Βαρβάρας, με σκοπό την εξασφάλιση της δημόσιας ασφάλειας.

Τα δέντρα, που είναι κυρίως λεύκες, έχουν φτάσει σε προχωρημένη ηλικία και παρουσιάζουν προβλήματα, όπως σπάσιμο κλαδιών και κενά στο εσωτερικό τους, που τα καθιστούν επικίνδυνα. Η απόφαση λήφθηκε μετά από τεχνική έκθεση των γεωτεχνικών της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πρασίνου και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο και το Δασαρχείο Δράμας. Τα προϊόντα της υλοτομίας θα χρησιμοποιηθούν από τον Δήμο, ενώ θα γίνουν άμεσες αναπληρώσεις των κομμένων δέντρων με νέα, κατάλληλα για το περιβάλλον του πάρκου.




Γιώργος Καλαντζής: “Ξεπάγωσε” η σιδηροδρομική σύνδεση και προχωρά η αξιοποίηση του Ασημακοπούλου

Ο Γιώργος Καλαντζής, Σύμβουλος του Πρωθυπουργού και πρώην Υπουργός, παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ.

Στην αναλυτική του τοποθέτηση, μιλάει για τις τελευταίες εξελίξεις στη σιδηροδρομική σύνδεση Καβάλας-Τοξότες και τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, καθώς και για την αξιοποίηση του στρατοπέδου Ασημακοπούλου, το οποίο περνά στον Δήμο Καβάλας από το Υπουργείο Άμυνας.

Κύριε Καλαντζή, θα ήθελα να ξεκινήσουμε με το φλέγον ζήτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καβάλας-Τοξότες. Ποια είναι η πρόοδος στο συγκεκριμένο έργο και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το μέλλον του;

Γιώργος Καλαντζής: Ευχαριστώ για την πρόσκληση, είναι χαρά μου να συζητάμε για τα μεγάλα έργα που αφορούν την περιοχή μας. Η σιδηροδρομική σύνδεση Καβάλας-Τοξότες είναι ένα έργο μεγάλης στρατηγικής σημασίας για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Στοχεύει να βελτιώσει τη συνδεσιμότητα και να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, διευκολύνοντας τις μεταφορές τόσο των ανθρώπων όσο και των αγαθών. Η πρόοδος είναι σημαντική, καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι βασικές μελέτες και έχουν εξασφαλιστεί οι χρηματοδοτήσεις. Ωστόσο, πρέπει να προχωρήσουμε με γρήγορους ρυθμούς για την ολοκλήρωση των υποδομών και την έναρξη λειτουργίας της γραμμής το συντομότερο δυνατό.

Η ασφάλεια στους σιδηρόδρομους είναι ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα την κοινή γνώμη. Τι μέτρα ασφαλείας προβλέπετε για τη νέα αυτή γραμμή;

Γιώργος Καλαντζής: Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα για εμάς. Για τη νέα γραμμή Καβάλας-Τοξότες, θα εφαρμοστούν τα πιο σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας. Αυτό περιλαμβάνει την εγκατάσταση προηγμένων συστημάτων σηματοδότησης και ελέγχου της κυκλοφορίας, την εκπαίδευση του προσωπικού σε νέες τεχνολογίες, καθώς και τη διαρκή συντήρηση των υποδομών. Επιπλέον, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια των επιβατών και στην ταχεία αντιμετώπιση τυχόν εκτάκτων περιστατικών. Είναι κρίσιμο να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μέσω της απόλυτης ασφάλειας στις μετακινήσεις.

Ας μεταφερθούμε τώρα σε ένα άλλο σημαντικό ζήτημα, αυτό του στρατοπέδου Ασημακοπούλου. Ποια είναι τα επόμενα βήματα μετά την απόφαση να περάσει στον Δήμο Καβάλας από το Υπουργείο Άμυνας;

Γιώργος Καλαντζής: Το στρατόπεδο Ασημακοπούλου αποτελεί ένα πολύτιμο κομμάτι της Καβάλας και η απόφαση να περάσει στον Δήμο είναι στρατηγικής σημασίας. Ο στόχος είναι η αξιοποίηση του χώρου προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και της οικονομίας. Τα επόμενα βήματα περιλαμβάνουν τη διεξαγωγή διαβουλεύσεων με την τοπική κοινωνία και τους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης. Όσον αφορά τους πρόσφυγες και μετανάστες καλό είναι να ξεκινήσει μία συζήτηση για να μεταφερθεί το camp από εκεί σε κάποιο άλλο μέρος της Καβάλας.

Ποιο είναι το μήνυμά σας προς τους πολίτες, όσον αφορά την πορεία της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας;

Γιώργος Καλαντζής: Το μήνυμά μου προς τους πολίτες είναι σαφές: Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παραμένει σταθερή στις αρχές και τους στόχους της. Δουλεύουμε ακούραστα για την προώθηση των μεταρρυθμίσεων, την ενίσχυση της οικονομίας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των Ελλήνων. Σε αυτή τη δύσκολη παγκόσμια συγκυρία, η σταθερότητα και η συνέπεια είναι τα κλειδιά για την επιτυχία. Ζητάμε την εμπιστοσύνη και τη στήριξη των πολιτών για να συνεχίσουμε να χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον για τη χώρα μας. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με αφοσίωση και υπευθυνότητα για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις και να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά μας.

Κύριε Καλαντζή, σας ευχαριστώ πολύ για την ουσιαστική συζήτηση.

Γιώργος Καλαντζής: Εγώ σας ευχαριστώ για την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε τα σχέδιά μας και τις προοπτικές για την περιοχή και τη χώρα. Η συνεργασία και η επικοινωνία με τους πολίτες είναι απαραίτητες για την επιτυχία κάθε προσπάθειας.




Στο επόμενο στάδιο κατασκευής προχωρά ο σταθμός 840MW της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης ΑΕ

Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία σύμπραξη των ενεργειακών εταίρων Όμιλος ΔΕΗ (51%)ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου (20%). Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 24 μήνες.

Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας του έργου, ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού, ενώ η κατασκευή του κύριου εξοπλισμού του σταθμού (αεριοστρόβιλος, ατμοστρόβιλος, λέβητας και γεννήτρια) γίνεται ήδη στα εργοστάσια του οίκου General Electric (GE). Όσον αφορά στον αεριοστρόβιλο, έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του  και έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία η δοκιμή «Full Speed No Load (FSNL)». Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή λειτουργίας του αεριοστροβίλου με καύση φυσικού αερίου, στο εργοστάσιο συναρμολόγησής του.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διευθέτηση των συνοδών έργων όπως οι γραμμές μεταφοράς της ενέργειας που θα παράγεται στον σταθμό, οι απαραίτητοι υποσταθμοί 400 kV και η σύνδεση για παροχή φυσικού αερίου στον σταθμό.

Ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια την εγχώρια αγορά αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η διασύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει με απευθείας γραμμές στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Νέας Σάντας, σημείο κατάληξης – μεταξύ άλλων – της νέας γραμμής 400 kV προς Βουλγαρία. Έτσι, ο σταθμός θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία και, κατ’ επέκταση, προς Σερβία.

Ο νέος σταθμός – αποδοτική λειτουργία, μικρότερες εκπομπές CO2

Η νέα μονάδα, συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο κατασκευάζεται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 181 στρεμμάτων με εγκατεστημένη ισχύ 840MW και ετήσια παραγωγή 5TWH. Ως καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο, ωστόσο ο νέος σταθμός παραγωγής θα έχει τη δυνατότητα για καύση υδρογόνου αλλά και μεικτή λειτουργία, κάτι που τον καθιστά συμβατό και απολύτως υποστηρικτικό με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό για τη σταδιακή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.

Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι διαμόρφωσης «Μονού Άξονα» (Single Shaft) και έχει σχεδιαστεί με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης 63% για μονάδες τέτοιας τεχνολογίας, που συνεπάγεται υψηλό συντελεστή εκμετάλλευσης. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Μονάδα – εκτός από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – να έχει και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην «καρδιά» του νέου σταθμού θα τοποθετηθούν ένας αεριοστρόβιλος General Electric ισχύος 571 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, και ένας ατμοστρόβιλος, ισχύος 269 MW, τριών βαθμίδων πίεσης, με απευθείας σύνδεση με τη γεννήτρια. Η γεννήτρια τύπου W88 της General Electric, ονομαστικής ισχύος 948 MVA, θα είναι σύγχρονη, τριών φάσεων, συνδεδεμένη σε κοινό άξονα

Ο αεριοστρόβιλος

Τα συνοδά έργα – σύνδεση με αγωγούς φυσικού αερίου και γραμμές υψηλής τάσης

Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα συνδέεται μέσω του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) και με την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, της εταιρείας GASTRADE, μετατρέποντας έτσι την Αλεξανδρούπολη σε ένα ενεργειακό σταυροδρόμι δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο αγωγός παροχής φυσικού αερίου στη νέα μονάδα θα είναι υπόγειος και θα ξεκινά από την περιοχή της Άνθειας Έβρου, όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό του ΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα καταλήγει στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, πλησίον του νέου Σταθμού, στον Σταθμό Μέτρησης και Ρύθμισης (M/R Station) του ΔΕΣΦΑ. Το έργο έχει προβλεφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του ΔΕΣΦΑ.

Ο σταθμός CCGT της Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο με γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης 400 kV. Το συνοδό έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία δύο Γραμμών Μεταφοράς 400 KV απλού κυκλώματος. Η κάθε μία γραμμή θα έχει μήκος 28 χλμ. περίπου.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί κοντά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 400kV κλειστού τύπου (ΚΥΤ ΕΒΡΟΥ Ι) και θα πραγματοποιηθούν έργα επέκτασης στο ΚΥΤ 400kV στην Νέα Σάντα Ροδόπης.

Πηγή: newsbeast.gr




Προχωρά τεράστιο έργο αντιπυρικής θωράκισης στην Ελευθερούπολη

Ένα τεράστιο έργο, το οποίο πρόκειται να θωρακίσει την Ελευθερούπολη από πιθανές πυρκαγιές, μετά από προσπάθειες πολλών ετών ξεκίνησε να εκτελείται από την προηγούμενη εβδομάδα.

Το έργο αυτό,  ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Παγγαίου, Χρήστος Μποσμπότης, αφορά την κοπή όλων των δέντρων περιμετρικά της πόλης από το ύψος του ξενοδοχείου μέχρι και το ΕΠΑ.Λ. σε πρώτη φάση, ενώ σε δεύτερη φάση η διαδικασία θα συνεχιστεί από το ΕΠΑ.Λ. μέχρι την συνοικία “Γύφτικα”.




Προχωρά η μετεγκατάσταση της 1ης ΤΑΞΑΣ στην Χρυσούπολη;

Του Κώστα Σαρικά

Αντίστροφα μετρά πλέον η κλεψύδρα για τις οριστικές αποφάσεις σχετικά με τη μετεγκατάσταση της 1ης ΤΑΞΑΣ από την πλημμυρισμένη Βάση στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας. Τα έως τώρα δεδομένα φαίνεται ότι έχουν αλλάξει καθώς η αρχική σκέψη ήταν να μεταφερθεί στα Μέγαρα και στο 2ο Συγκρότημα Αεροπορίας Στρατού ο μεγαλύτερος αριθμός των ελικοπτέρων, αλλά και η έδρα της Ταξιαρχίας, ενώ τα υπόλοιπα ελικόπτερα στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας όπου εδρεύει το 3ο ΤΕΑΣ και το Κέντρο Εκπαίδευσης της Αεροπορίας Στρατού.

Οι Επιτελείς όμως των ΓΕΕΘΑ/ΓΕΣ φαίνεται πλέον να καταλήγουν στην απόφαση να χρησιμοποιηθεί το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα όπου εδρεύει και Αεροπορικό Απόσπασμα της Πολεμικής Αεροπορίας ως κύρια Βάση της Αεροπορίας Στρατού και πιθανότατα ως η νέα έδρα της 1ης ΤΑΞΑΣ με εναλλακτική Βάση αυτή της Αλεξάνδρειας.

Μια σειρά από πλεονεκτήματα της Χρυσούπολης φαίνεται ότι γέρνουν πλέον την πλάστιγγα υπέρ της μεταφοράς της «φωλιάς» των ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού στην περιοχή της Καβάλας και όχι στα Μέγαρα τα οποία έως τώρα προέβαλαν ως το μεγάλο φαβορί.

Η εγγύτητα με τα χερσαία σύνορα της χώρας και τις περιοχές όπου έχουν αναπτυχθεί οι Μονάδες του Δ’ Σώματος Στρατού, του πιο ισχυρού σχηματισμού του Στρατού Ξηράς, αποτελούν ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής της Χρυσούπολης.

Επιπλέον εκτός από την κρίσιμη για την εθνική ασφάλεια περιοχή του Έβρου, η Χρυσούπολη βρίσκεται και σε κοντινή απόσταση από τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Οι καλές κλιματολογικές συνθήκες στην περιοχή και η περιορισμένη αεροπορική κυκλοφορία σε σχέση με την κορεσμένη περιοχή των Μεγάρων αλλά και το γεγονός ότι το αεροδρόμιο βρίσκεται πολύ κοντά τόσο στο λιμάνι της Καβάλας όσο και της Αλεξανδρούπολης αποτελούν επιπλέον πλεονεκτήματα της Χρυσούπολης.

Στα αβαντάζ περιλαμβάνεται και η ύπαρξη του μεγάλου Πεδίου Βολής στο Πετρωτό της Ξάνθης αλλά και των Πεδίων Βολής σε Ψηλό Στάλο και Αετό στον Έβρο. Το σχέδιο το οποίο βρίσκεται υπό μελέτη καθώς δεν έχουν ακόμη ληφθεί τελικές αποφάσεις προβλέπει την ταυτόχρονη μεταφορά ελικοπτέρων και υποδομών και στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας.

Η εγγύτητα με το Πεδίο Βολής στο Λιτόχωρο το οποίο χρησιμοποιείται συνεχώς από την Αεροπορία Στρατού αποτελεί καίριας σημασίας παράμετρο για την περαιτέρω αξιοποίηση της Βάσης. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι η Αλεξάνδρεια θα φιλοξενεί τα Αμερικανικά ελικόπτερα τα οποία τα τελευταία χρόνια μετασταθμεύουν σχεδόν σε μόνιμη βάση στο Στεφανοβίκειο για κοινές ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος έχει ήδη αρχίσει και πιέζει καθώς η μεταφορά των ελικοπτέρων της 1ης ΤΑΞΑΣ στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα χαρακτηρίζεται ως προσωρινή. Η Αεροπορική Βάση της Λάρισας η οποία φιλοξενεί την 337 Πολεμική Μοίρα «ΦΑΝΤΑΣΜΑ» αλλά και Αμερικανικά μη επανδρωμένα UAV δεν προσφέρεται για να καλύψει τις μεγάλες πτητικές ανάγκες της Αεροπορίας Στρατού.

Ήδη τα προβλήματα που παρατηρούνται καταδεικνύουν την άμεση ανάγκη για επιλογή άλλης Βάσης ως έδρα της 1ης ΤΑΞΑΣ. Άλλωστε τα εναέρια μέσα της 1ης ΤΑΞΑΣ μεταφέρθηκαν εσπευσμένα στη Λάρισα το περασμένο Φθινόπωρο κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Daniel» καθώς η 110 Πτέρυγα Μάχης ήταν η κοντινότερη.

Ακόμα και σήμερα σημεία της Βάσης στο Στεφανοβίκειο παραμένουν πλημμυρισμένα από νερά και λάσπες με τα Στελέχη της Αεροπορίας Στρατού να μεταφέρουν εξοπλισμό, υλικά, ανταλλακτικά ακόμα και οπλισμό από τους πλημμυρισμένους χώρους του αεροδρομίου, υπόστεγα και αποθήκες. Τα υλικά ελέγχονται και επαναπιστοποιούνται προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες συντήρησης και υποστήριξης των ελικοπτέρων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό των ΓΕΕΘΑ/ΓΕΣ τόσο στην Χρυσούπολη – αν τελικά επιλεγεί ως έδρα της 1Ης ΤΑΞΑΣ – όσο και στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας θα μετακινηθούν μικτά συγκροτήματα τα οποία θα περιλαμβάνουν τόσο επιθετικά ελικόπτερα AH-64 Apache όσο και αναγνωριστικά OH-58 Kiowa και όχι μόνο έναν τύπο ελικοπτέρων.

Άλλωστε ο νέος σχεδιασμός του ΓΕΕΘΑ προσανατολίζεται στη δημιουργία Τακτικών Συγκροτημάτων τα οποία θα μπορούν να λειτουργούν αυτόνομα με πολύ καλύτερα αποτελέσματα όπως έχει δείξει η εμπειρία των τελευταίων πολέμων ειδικά στην Ουκρανία αλλά και στη Μέση Ανατολή.




Η ΔΕΥΑ Καβάλας | Προχωρά η δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου

Η ανακοίνωση για την κατασκευή και εκμετάλλευση φωτοβολταϊκού πάρκου από τη ΔΕΥΑ Καβάλας αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η επισήμανση ότι το φωτοβολταϊκό πάρκο δεν θα προκαλέσει ενοχλήσεις, όπως συμβαίνει με το φωτοβολταϊκό πάρκο της Λεκάνης, είναι σημαντική για την αποφυγή πιθανών αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον και την κοινότητα.

Η επιλογή της τοποθεσίας στην περιοχή του αγροκτήματος της Νέας Καρβάλης και η απόσταση από τις κατοικίες επιβεβαιώνουν την προσπάθεια των εμπλεκομένων φορέων να διασφαλίσουν την αποδοχή του έργου από τους κατοίκους της περιοχής.  Το γεγονός ότι το έργο χρηματοδοτείται από πρόγραμμα ενισχύει την αειφορία του και μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων περί περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και ενεργειακής ανεξαρτησίας.

 




Σε μελετές για το αρδευτικο προχωρά ο Δήμος Νέστου

Ανάμεσα σε όλα τα έργα που εμπέριέχονται στην ατζέντα του Δήμου Νέστου, δεν απουσιάζουν και αυτά που αφορούν τους αγρότες, όπως είναι το αρδευτικό αλλά και η αγορτική οδοποιία.
Μιλώντας μάλιστα στο ENA CHANNEL, o δήμαρχος Νέστου, κ. Σαββάς Μιχαηλίδης, αναφέρει πως ο Δήμος δεν έχει επαναπαυτεί για την επίλυδη ολών αυτων τον προβλήματων  και πως και απο πλευτάς της η δημοτική αρχή προχωρά σε μελέτες που αφορούν το αρδευτικό και μάλιστα πρόκυται να καταθέση αυτές της μελέτες και στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ, ενώ όσον αφορά την αγροτική οδοποιία, σε αυτον τον τομέα τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη.




Προχωρά σε μέτρα κατά της οπαδικής βίας η κυβέρνηση – Κριτική από την αντιπολίτευση

Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να μην κάνει πίσω στα μέτρα που ανακοίνωσε για την οπαδική βία, στέλνοντας τελεσίγραφο στις ΠΑΕ να εφαρμόσουν όσα προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Τα μέτρα είναι τα εξής :

Βέβαια υπάρχει ήδη κριτική από πλευράς των κομμάτων της αντιπολίτευσης




Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η διασύνδεση POS και ταμειακών | Σε ποιους θα στείλει e-mail η ΑΑΔΕ

Συνεχίζεται, με αμείωτο ρυθμό και εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, η υλοποίηση του έργου της διασύνδεσης POS – ταμειακών μηχανών. Για 112 μοντέλα ταμειακών μηχανών, δηλαδή σχεδόν το σύνολο των ταμειακών μηχανών, που λειτουργούν σήμερα στην αγορά, έχουν εγκριθεί από την ΑΑΔΕ οι αναβαθμίσεις, που θα επιτρέψουν τη διασύνδεσή τους με τα POS.

Σε ελάχιστο χρόνο, ολοκληρώθηκε η δημιουργία του Μητρώου POS. Έχουν καταγραφεί 1.070.000 POS, που λειτουργούν στη χώρα και ανήκουν σε 585.000 επιχειρήσεις.

Από αυτά, 520.000 POS ανήκουν σε επιχειρήσεις, που έχουν υποχρέωση χρήσης ταμειακής μηχανής. Πρόκειται για 356.000 επιχειρήσεις, που έχουν υποχρέωση να διασυνδέσουν τα POS με τις ταμειακές μηχανές τους. Ήδη, έχουν υποβάλει δήλωση συμμόρφωσης 10 διαχειριστές POS, που αντιπροσωπεύουν το 95% των ενεργών POS.

H ΑΑΔΕ έχει αποστείλει στους διαχειριστές POS καταλόγους με τα 520.000 POS, που πρέπει να αναβαθμιστούν κατά προτεραιότητα. Εντός των επόμενων ημερών, η ΑΑΔΕ θα αποστείλει e-mail και στις ίδιες τις επιχειρήσεις, ώστε και εκείνες να φροντίσουν για τη διαθεσιμότητα των συσκευών POS για αναβάθμιση. Επισημαίνεται ότι τα POS μπορούν να αναβαθμιστούν ψηφιακά, εάν είναι συνδεδεμένα στο internet, χωρίς να χρειαστεί επίσκεψη τεχνικού στον χώρο, που βρίσκεται το POS.

Μετά την αναβάθμιση του POS, η επιχείρηση θα λάβει μήνυμα από την ΑΑΔΕ, ώστε μέσα σε 30 ημέρες να καλέσει τον εγκαταστάτη της για να διασυνδέσει την ταμειακή της μηχανή με το αναβαθμισμένο POS. Στις επόμενες ημέρες αναμένεται και το επικαιροποιημένο πλαίσιο χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις, καθώς και η ρύθμιση των τελευταίων λεπτομερειών, ώστε να μπορούν να διασυνδεθούν με τα POS και οι νέοι τύποι άυλων ταμειακών μηχανών (Virtual Cash Registers), για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν τις νέες αυτές λύσεις.