Καινοτομία στην πράξη: Το νέο εργαστήριο Η/Υ του 1ου Ε.Κ. Καβάλας

Στο 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Καβάλας, οι μαθητευόμενοι της ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων» του προγράμματος «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» ανέλαβαν και ολοκλήρωσαν με επιτυχία την ηλεκτρολογική εγκατάσταση ενός νέου εργαστηρίου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Σχεδίου για τον Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών. Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Πουλάκη Μιχαήλ και κ. Παπανικολάου Νικόλαου, το έργο υλοποιήθηκε με έμφαση στην ασφάλεια, την ποιότητα και την εκπαιδευτική αξία. Το νέο εργαστήριο παρέχει ένα σύγχρονο περιβάλλον διδασκαλίας και δημιουργίας, ενισχύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και προσφέροντας στους μαθητές κατάλληλη υποδομή για την εκμάθηση σχεδιαστικών και τεχνολογικών δεξιοτήτων.




Όταν η αγάπη για τη θάλασσα γίνεται πράξη

Ο Νίκος Ιώβης και η Αναστασία Δεροχανεσιάν, μέλη του συλλόγου Ν.Ο.Θ.Α.Κ. και του τμήματος αθλητικής αλιείας, απέδειξαν πως η πραγματική αγάπη για τη θάλασσα δεν περιορίζεται μόνο στο ψάρεμα, αλλά επεκτείνεται και στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Με δική τους πρωτοβουλία, ανέλαβαν να καθαρίσουν τις παραλίες όπου ασκούν το αγαπημένο τους χόμπι, δίνοντας το παράδειγμα σε όλους.

«Αγαπάμε τη θάλασσα, και αυτό σημαίνει ότι τη σεβόμαστε. Η προστασία της φύσης είναι ευθύνη όλων μας. Ελπίζουμε αυτή η δράση να εμπνεύσει και άλλους, ώστε να διατηρήσουμε τις ακτές μας καθαρές για τις επόμενες γενιές».

Μια μικρή πράξη με μεγάλο αντίκτυπο – γιατί ο σεβασμός στο περιβάλλον ξεκινά από εμάς!

proininews.gr




Προστασία στην πράξη για θύματα από τον Ξενώνα Κακοποιημένων Γυναικών

«Είναι κρίμα να χάνονται ανθρώπινες ζωές, γιατί κάποιοι δεν μπορούν να δεχτούν τη λέξη όχι», το μήνυμα της Β. Γαντά, διοικητικής υπαλλήλου του Ξενώνα. Κομβικής σημασίας να συνεχιστεί η χρηματοδότηση και η λειτουργία

Διήμερο δράσεων στήριξε ο Δήμος Κομοτηνής, με στόχο την ευαισθητοποίηση και την αφύπνιση, σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Κοινωνικών Θεμάτων Κλεοπάτρα Στογιαννίδου

Μηνύματα κατά της βίας προς τις γυναίκες τοποθετήθηκαν στο Δημαρχείο Κομοτηνής σε έκθεση αφύπνισης μέχρι και τις 29 Νοεμβρίου – Η δράση προηγήθηκε στην πλατεία Ειρήνης

Δράση ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης κι αφύπνισης στο πλαίσιο της διεθνούς ημέρας για την εξάλειψη της βίας προς τις γυναίκες πραγματοποιήθηκε μεσημβρινές ώρες της Κυριακής 24 Νοεμβρίου στην πλατεία Ειρήνης. Εκεί, νέες και νέοι της πόλης παρουσίασαν την έκθεση που δημιούργησε το Καλλιτεχνικό Τμήμα της Κοινότητας Νέων και ένα ακτιβιστικό δρώμενο, που θα αναφερόταν στο ζήτημα της βίας κατά των γυναικών, αφυπνίζοντας τους πολίτες όλων των ηλικιακών ομάδων.

Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Νεολαίας & Εθελοντισμού exagono Δήμου Κομοτηνής, την Κοιν.Σ.Επ. Νέων Έργα, το Καλλιτεχνικό Τμήμα της Κοινότητας Νέων Κομοτηνής και σε αυτή συμμετείχαν εθελοντές από το πρόγραμμα «Youth Action For Democracy / Η Νεολαία Δρα για τη Δημοκρατία». Η καλλιτεχνική έκθεση πλέον «μεταφέρθηκε» και φιλοξενείται στο Δημαρχείο της πόλης μέχρι και τις 29 Νοεμβρίου.

Στόχος των φοιτητών ήταν η ενημέρωση κι η ευασθητοποίηση των πολιτών κι ένα «χτύπημα» κατά του μισογυνισμού, σύμφωνα με το μέλος της Κοινότητας Νέων Μάρα Δράκου, η οποία κατήγγειλε ότι καθημερινά συμβαίνουν «εκτρώματα με στόχο τη γυναίκα». Ο Δήμος Κομοτηνής στηρίζει με δράσεις ευαισθητοποίησης κι αφύπνισης του κόσμου, ενημέρωσε η αντιδήμαρχος Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Κομοτηνής Κλεοπάτρα Στογιαννίδου κι έστειλε το μήνυμά της: «η βία κατά των γυναικών έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις κι αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο, με αποκορύφωμα τις γυναικοκτονίες».

Πλέγμα προστασίας από τον Ξενώνα Γυναικών
Εδώ κι 11 χρόνια στην Κομοτηνή λειτουργεί ο Ξενώνας Φιλοξενίας Κακοποιημένων Γυναικών, που πλέον φιλοξενεί όχι μόνο γυναίκες θύματα σωματικής βίας αλλά κι ευρύτερα γυναίκες που έχουν υποστεί κάθε μορφή βίας ή περιορισμού. Μάλιστα, η Κομοτηνή ήταν μία από τις πρώτες πόλεις στις οποίες λειτούργησε αντίστοιχος ξενώνας. Πλέον, σε όλη τη χώρα λειτουργούν 19 Ξενώνες, 44 Συμβουλευτικά Κέντρα κι η Γραμμή SOS 15900, που συνθέτουν όλο το πλέγμα προστασίας, ενώ τον τελευταία χρόνο «Ασφαλή Σπίτια» σε όλη τη χώρα έχει δημιουργήσει κι η Ελληνική Αστυνομία.

Ο Ξενώνας της Κομοτηνής βρίσκεται ξανά σε ένα κομβικό σημείο, σύμφωνα με τη διοικητική υπάλληλο Βασιλική Γαντά, καθώς διανύει την προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2021-27 και στόχος είναι να συνεχιστεί η χρηματοδότηση κι η απρόσκοπτη λειτουργία του. «Η εξάλειψη (της βίας) είναι μία πολύ δύσκολη έννοια, γιατί χρειάζεται συνεργασία από πολλούς φορείς και πρέπει να αφυπνίσουμε την κοινωνία», σημείωσε γενικότερα για το φαινόμενο και ζήτησε τόσο από τα θύματα όσο κι από όσους γίνονται μάρτυρες συμβάντων βίας να τα καταγγέλλουν στην Ελληνική Αστυνομία.

«Δυστυχώς είμαστε μάρτυρες γυναικοκτονιών […]. Είναι κρίμα να χάνονται ανθρώπινες ζωές, γιατί κάποιοι δεν μπορούν να δεχτούν τη λέξη όχι», υπογράμμισε. Στο πλαίσιο του διημέρου δράσεων του Δήμου Κομοτηνής, το απόγευμα της Δευτέρας 24 Νοεμβρίου ο Ξενώνας προέβαλε ταινία κατά της βίας στο ΡΕΞ. Στόχος όλων των δράσεων και της λειτουργίας του Ξενώνα είναι σύμφωνα με την Β. Γαντά η ενδυνάμωση των γυναικών, για να μπορέσουν να σταθούν ανεξάρτητες, αυτόνομες, χωρίς φόβο, μακριά από βίαια και κακοποιητικά περιβάλλοντα.

Σημαντική είναι η κατάλληλη μόρφωση της νέας γενιάς, σύμφωνα με τη διοικήτρια του Ξενώνα, διότι το φαινόμενο αγγίζει και μικρές ηλικίες, επομένως η έννοια της ισότητας πρέπει να καλλιεργείται στα σχολεία και οικογένειες από μικρή ηλικία, όπως επίσης τα παιδιά να ενημερώνονται για το πόσο αρνητικά επηρεάζεται η ζωή ενός θύματος βίας.

Ενδοοικογενειακή βία: Αύξηση καταγγελιών και συλλήψεων
Ιδιαίτερη αύξηση στις καταγγελίες περιστατικών για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας. Συγκεκριμένα τους πρώτους δέκα μήνες του 2023 σημειώθηκαν 9.860 καταγγελίες περιστατικών ενώ το 2024 18.427. Αντίστοιχα μεγάλη είναι η διαφορά και στις συλλήψεις όπου ολόκληρο το 2023 συνελήφθησαν 6.453 άτομα, ενώ από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους έχουν συλληφθεί 11.308.

Όπως φανερώνουν τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. στην πλειονότητα τους τα θύματα ενδοοικογενειακής βίας είναι γυναίκες και οι θύτες άνδρες. Ειδικότερα, το πρώτο δεκάμηνο του 2024 είχαμε 5.583 άνδρες θύματα αδικημάτων ενδοοικογενειακής βίας και στον αντίποδα 15.571 γυναίκες θύματα. Επίσης, στο ίδιο διάστημα οι άνδρες δράστες τέτοιων αδικημάτων ήταν 15.413 και οι γυναίκες 3.565.

Αυξημένο πλαίσιο προστασίας από την ΕΛ.ΑΣ.
Από το 2019 μέχρι σήμερα έχει αυξηθεί ιδιαίτερα το πλαίσιο προστασίας από την Ελληνική Αστυνομία. Όπως έκανε γνωστό ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στο πλαίσιο της διεθνούς ημέρας για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μετρήσιμα βήματα από την Ελληνική Αστυνομία, στην κατεύθυνση προστασίας των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας:

Πρώτον, έχουν δημιουργεί 65 γραφεία ενδοοικογενειακής βίας, στις κατά τόπους Αστυνομικές Διευθύνσεις σε όλους τους νομούς της χώρας, σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας, με εκπαιδευμένους αστυνομικούς, με επικεφαλής αξιωματικό, που ανά πάσα στιγμή απαντούν σε κλήσεις, καταγγελίες γυναικών, παιδιών κλπ. Δεύτερον, σε λειτουργία είναι η εφαρμογή «Κουμπί Πανικού / Panic Button», που μπορεί να το πατάει η γυναίκα και αμέσως καταγγέλλει το περιστατικό. Μπορεί με γεωεντοπισμό, με gps που έχει δηλαδή αυτό, σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας βρίσκεται το θύμα, για να καταφτάνει η Αστυνομία. Τρίτον, υπάρχει σε κάθε περιοχή, σε κάθε πόλη, ένας χώρος ασφαλής («Ασφαλή Σπίτια»), που ξέρει μόνο η Αστυνομία, στον οποίο μπορεί να φιλοξενηθεί για λίγες ώρες ένα θύμα, μια γυναίκα, τα παιδιά της που ενδεχομένως χρειάζεται να καταφύγουν εκεί, μέχρι να ηρεμήσει το περιστατικό, μέχρι να συλληφθεί ο δράστης.

Σεξουαλική παρενόχληση στον χώρο εργασίας
Την ίδια ώρα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της πρώτης επίσημης μελέτης των χαρακτηριστικών και της έκτασης του φαινομένου της σεξουαλικής παρενόχλησης και βίας στην εργασία που εκπόνησε το Ίδρυμα Friedrich – Ebert – Stiftung (FES) σε συνεργασία με τη Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).

Σύμφωνα με την έρευνα, από τους 876 συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στην έρευνα για την Ελλάδα, το 31,4% δήλωσαν ότι έχουν υπάρξει θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης στον χώρο εργασίας. Η πλειοψηφία των θυμάτων είναι γυναίκες (75,3%). Το φαινόμενο αγγίζει κυρίως τον ιδιωτικό τομέα (77,1%) αλλά και τον δημόσιο (17,8%). Επίσης, αγγίζει πλήθος κλάδων της ελληνικής οικονομίας, όπως τον τραπεζικό κλάδο, τον κλάδο του θεάματος/ακροάματος, του τουρισμού, της εστίασης, του εμπορίου, της εκπαίδευσης κλπ. Το προφίλ των δραστών εντοπίζεται στο χώρο εργασίας σε επίπεδο συναδέλφων, με ιεραρχικά συνήθως ανώτερη θέση (49,4%), εργοδοτών (40,4%) ή πελατών (27,1%) και η παρενόχληση είναι τόσο σωματική, όσο και λεκτική, μη λεκτική αλλά και ψηφιακή. Τα θύματα αντιμετωπίζουν αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην ψυχική τους υγεία, όσο και στην παραγωγικότητα στην εργασία τους, με ένα σημαντικό αριθμό θυμάτων να θέλουν να εγκαταλείψουν τον εργασιακό τους χώρο (24.7%).

Για πρώτη φορά στη μελέτη αυτή αποτυπώνεται ο βαθμός της υποδήλωσης του φαινομένου στις αρμόδιες Αρχές που αγγίζει μόλις το 1,6%. Τα θύματα απαντούν ότι δεν προσφεύγουν στις Αρχές είτε γιατί «δεν τις εμπιστεύονται» (27.2%) είτε γιατί πιστεύουν ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να γίνει (51.1%). Από τους/τις εργαζόμενους/ες μόνο το 28.5% δηλώνει ότι έχει Κώδικα Δεοντολογίας εντός επιχείρησης, μόνο το 21,1%, ότι έχει διαδικασία καταγγελιών εντός επιχείρησης, και μόλις το 3,1% διαθέτει συλλογική σύμβαση εργασίας με ρύθμιση σχετική με τη σεξουαλική παρενόχληση.




Οδική ασφάλεια στην πράξη

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) και η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας έχουν προγραμματίσει μια σειρά δράσεων για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο του «Ετήσιου Σχεδίου Δράσης 2024». Οι δράσεις αυτές στοχεύουν κυρίως στην καλλιέργεια ασφαλέστερης οδηγικής συμπεριφοράς και πρόληψης ατυχημάτων, με ιδιαίτερη έμφαση στους νέους.

Από σήμερα, Τρίτη 22 Οκτωβρίου, μέχρι και την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, στον χώρο του Διοικητηρίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, θα φιλοξενηθούν δράσεις που αφορούν τους μαθητές των Λυκείων της περιοχής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο στάδια: το πρώτο μέρος αφορά τη θεωρητική ενημέρωση για βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας, ενώ το δεύτερο είναι βιωματικό, όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε προσομοιώσεις οδήγησης, με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού. Οι ώρες επίσκεψης για το κοινό, πέραν των μαθητών, είναι από τις 13:00 έως τις 14:00.Εκτός από τις εκπαιδευτικές δράσεις στο Διοικητήριο, την Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2024, στις 11:00 π.μ., θα πραγματοποιηθεί επιπλέον εκδήλωση στην πλατεία Κανάρη (χώρος της μαρίνας τουριστικών σκαφών). Κατά τη διάρκεια αυτής, οι πολίτες θα ενημερωθούν για την ασφαλή οδική συμπεριφορά σε δύσκολες συνθήκες, όπως βροχή ή χιόνι, ενώ θα γίνουν και πρακτικές επιδείξεις, όπως η σωστή χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα.Οι δράσεις αυτές αποτελούν μια σημαντική πρωτοβουλία για την καλλιέργεια της οδικής συνείδησης, με σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την αύξηση της ασφάλειας στους δρόμους της Καβάλας.




Μιχάλης Αμοιρίδης | Πως λέγεται η πράξη και πως λέγεσαι εσύ, όταν θέλεις να παραπλανήσεις τον κόσμο και να πάρεις εύσημα για κάτι που άλλοι δούλεψαν για αυτό;

Πρότυπες οι διαβάσεις αλλά όχι πρότυπο πολιτικής συμπεριφοράς η σχετική ανακοίνωση της περιφέρειας ΑΜΘ σχετικά με τη διαμόρφωση πρότυπων διαβάσεων σε κόμβους της περιφέρειας ΑΜΘ και τη σύμβαση που υπέγραψε με την αναπτυξιακή εταιρεία της περιφέρειας.

Προσπαθεί να εμφανίσει ότι η περιφέρεια και η αναπτυξιακή εταιρεία της ξεκινάνε κάτι σημαντικό αποσιωπώντας την πραγματική κατάσταση.

Η πραγματικότητα, που τη γνωρίζω καλά ως πρώην αντιπεριφερειάρχης υποδομών, είναι ότι το έργο ‘’ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ ΣΕ ΚΟΜΒΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ’’ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΌ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ, προϋπολογισμού 4.200.000 εκ ευρώ με το ΦΠΑ,  εντάχθηκε στον προγραμματισμό της περιφέρειας, μελετήθηκε έγινε ο διαγωνισμός και ανατέθηκε σε ανάδοχο εκτέλεσης των σχετικών εργασιών με την υπογραφής σύμβασης κατασκευής του έργου την 29η Δεκεμβρίου 2023, δηλαδή επί διοίκησης Χρήστου Μέτιου.

Αυτό το κάναμε γιατί: Έχει παρατηρηθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ατυχημάτων στους δρόμους προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος και τα περισσότερα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται πεζός συμβαίνουν λόγω της κακής ποιότητας υποδομής των διαβάσεων. Το Σύστημα Έξυπνης Διάβασης Πεζών, είναι ένα πρωτοποριακό σύστημα, το οποίο εξασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των πεζών στην περιοχή παρέμβασης. Μία σημαντικότατη για την ασφάλεια των πολιτών πρωτοβουλία για την οποία δούλεψαν στελέχη της περιφέρειας και πρώην συνάδελφοι περιφερειακοί σύμβουλοι σε όλη την ΠΑΜΘ.

Τι έκαναν προχθές στην ΠΑΜΘ; Για την επίβλεψη του έργου ανάθεσαν στην αναπτυξιακή εταιρεία της περιφέρειας με 80.000 ευρώ να βρει ένα – δυο μηχανικούς να την αναλάβουν. Αυτό υπέγραψαν. Αλλά έτσι όπως το δημοσιοποίησαν άλλα άφησαν να εννοηθούν. Δεν είναι ορθή συμπεριφορά η πονηριά και μπορεί να επενδύουν στο ότι ο κόσμος να ξεχνάει ή μπορεί να μην θυμάται τα πάντα, όμως στο τέλος της ημέρας όλοι κρινόμαστε και τίποτα δεν μπορεί να μείνει κρυφό και εγώ μπορεί να θέλω να μην ασχολούμαι μιας και δεν είμαι εκλεγμένος περιφερειακός σύμβουλος, όμως δεν μπορώ να αφήνω να παραπλανούν γλυκά την κοινωνία και φυσικά να προσπαθούν να καπηλευτούν δουλειά άλλων.

Σημαντικό λοιπόν το έργο 4,2 εκ ευρώ με τις πρότυπες διαβάσεις, έκανε ορθά ο Χρήστος Μέτιος που δούλεψε μαζί με τα στελέχη της ΠΑΜΘ και τους περιφερειακούς του συμβούλους και το έφερε στο σημείο της υλοποίησης προς όφελος των πολιτών. Μπράβο και σε αυτούς που θα δαπανήσουν 80.000 ευρώ για να προσλάβουν 2 επιβλέποντες μηχανικούς να παρακολουθούν το έργο.




Πράξη συνεργασίας μεταξύ Υπουργείου Πολιτισμού και Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών.

Σήμερα 29 Ιουλίου 2024, στην Αθήνα, υπογράφτηκε από την Υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη η πράξη συνεργασίας με το Κέντρο Καππαδοκικών Μελετών στη Νέα Καρβάλη, στους τομείς της καταγραφής και της συντήρησης των συλλογών του Μουσείου και του Ιστορικού Αρχείου, αντικειμένων που ύστερα από λεπτομερή, πολύχρονη μελέτη από ειδικούς χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα σπάνια και μοναδικά.

Είναι ένα πρώτο βήμα, μια αρχή, ύστερα από πολλά χρόνια προσπαθειών με συμμάχους τους βουλευτές μας, τον Δήμο Καβάλας και τη Περιφέρεια, προκειμένου να αναδειχθεί ο πολιτισμικός πλούτος που οι πρόσφυγες από την Καππαδοκία μετέφεραν στην Ελλάδα το 1924.

Εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην Υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη, στους Διευθυντές και υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΠΟ και στην τοπική έφορο Αρχαιοτήτων Καβάλας και Θάσου κυρία Σταυρούλα Δαδάκη. Στους βουλευτές μας της τελευταίας δεκαπενταετίας και ιδιαίτερα στους νυν, Υπουργό κύριο Νίκο Παναγιωτόπουλο, Μακάριο Λαζαρίδη, Γιάννη Πασχαλίδη και Αγγελική Δεληκάρη. Στον Δήμαρχο Καβάλας κύριο Θόδωρο Μουριάδη και στην Διευθύντρια του Δήμου μας κυρία Χριστίνα Ταβουλτζίδου που μαζί κάναμε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ξεπεράσουμε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Στην Περιφερειακή Διοίκηση, στον Περιφερειάρχη κύριο Χριστόδουλο Τοψίδη, στον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κύριο Θόδωρο Μαρκόπουλο, αλλά και την απελθούσα Περιφερειακή Διοίκηση του κυρίου Χρήστου Μέτιου.

Εκατό χρόνια μετά την ανταλλαγή, ο αγώνας μας για την διαφύλαξη και προβολή της πατρογονικής μας Καππαδοκικής κληρονομιάς συνεχίζεται.




“Φροντιστήρια Πουκαμισάς” στην Καβάλα | Παραδόθηκαν στο “Χαμόγελο του Παιδιού” τα είδη που συγκεντρώθηκαν από την δράση Πράξη αγάπης

Όπως δημοσίευσαν τα “Φροντιστήρια Πουκαμισάς” στην Καβάλα :

“Στις 25/01/2024 παραδόθηκαν στο Χαμόγελο του παιδιού παράρτημα Καβάλας όλα τα είδη που συγκεντρώθηκαν μέσω της δράσης Πράξη αγάπης.

Μαθητές του φροντιστηρίου μας προθυμοποιήθηκαν να έρθουν στην παράδοση.

Σας ευχαριστούμε όλους για την βοήθεια.”

(Δελτίο Τύπου)




Άλλη μια πράξη αλληλεγγύης πρόσφερε το Σωματείο Επιπλοξυλουργών Καβάλας

Στο κάλεσμα του Δήμου Καβάλας, απάντησε την Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου το Σωματείο Επιπλοποιών Καβάλας, πρόσφέροντας ενόψει των γιορτών πράξη αλληλεγγύης σε μια άπορη οικογένεια στην Δημοτική Ενότητα του Αμυγδαλεώνα. Πιο συγκεκρίμενα το εν λόγω σπίτι είχε καεί στο παρελθόν, με βοήθεια του Δήμου Καβάλας, είχε φτιαχτεί η σκεπή αλλά το σπίτι σεν είχε ταβάνι, κάτι που τους πρόσφερε το σωματείο επιπλοποιών Καβάλας.

Η προσφορά αυτή ήταν μια απο τις πολλές καλές πράξης που κάνει συχνά το Σωματείο, καθώς πρόσφατα, τοποθέτησαν και ντολάπες σε ένα Δημοτικό Σχολείο της περιοχής.




Μακάριος Λαζαρίδης | «Κτηματολόγιο: Κάνουμε επιτέλους πράξη ένα έργο με… αμαρτωλό παρελθόν»

Στο «τεράστιο άλμα» που έγινε τα τελευταία 4,5 χρόνια στην ψηφιοποίηση του Κράτους αναφέρθηκε κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του «Ελληνικού Κτηματολογίου».

Όπως τόνισε, «έχοντας τον άνθρωπο στο επίκεντρο, πετύχαμε να διαμορφώσουμε το νέο, φιλικό πρόσωπο του Κράτους προς αυτόν, προχωρώντας στην αθόρυβη επανάσταση της ψηφιοποίησής του, σχεδόν σε όλους τους τομείς του. Με αιχμή του δόρατος την Ψηφιακή Πύλη της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, το gov.gr, ο πολίτης, με μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη ταχύτητα, μπορεί πλέον να απολαύσει ποιοτικές υπηρεσίες σε ένα κράτος σύγχρονο και λειτουργικό».

Πλέον, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «ο καθένας από εμάς αποφεύγει κατά μέσο όρο περισσότερες από 60 ουρές το χρόνο, έχουν απλουστευτεί οι διαδικασίες γνωστοποίησης προσωπικών στοιχείων, όπως η δήλωση γέννησης, έχει διευκολυνθεί η αυτόματη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των μητρώων μόνο με τη συναίνεση του πολίτη, λειτουργεί η άυλη συνταγογράφηση, είναι ενισχυμένα τα ψηφιακά προγράμματα προληπτικών εξετάσεων, ενώ ψηφιοποιούνται όλα τα κρατικά αρχεία, τα υποθηκοφυλακεία, τα δικαστήρια, οι πολεοδομίες και τα νοσοκομεία. Για να καταλάβουμε το μέγεθος του άλματος που έχουμε κάνει θα σας παραθέσω μόνο δυο αριθμούς: το 2018 πραγματοποιήθηκαν 8.800.000 ψηφιακές συναλλαγές, ενώ το 2022 πραγματοποιήθηκαν 772.000.000 ψηφιακές συναλλαγές. Και εδώ οι αριθμοί λένε την αλήθεια! Θυμίζω επίσης το μοναδικό παγκοσμίως ψηφιακό σύστημα εμβολιασμού emvolio.gov.gr, τη δημιουργία της εφαρμογής MyHealth, το γεγονός ότι η χώρα μας είναι μία από τις τρεις πρώτες στην Ε.Ε. που ολοκλήρωσαν τη δημοπρασία του φάσματος 5G και ασφαλώς τη λειτουργία του 112 το οποίο έχει σώσει και συνεχίζει να σώζει ανθρώπινες ζωές». 

Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε πως «η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη η οποία δεν έχει ακόμα Κτηματολόγιο και αυτό δεν περιποιεί τιμή για κανέναν. Η κατάρτιση του θεσμοθετημένου από το 1996 έργου από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κώστα Λαλιώτη, του “μεγαλύτερου από τα μεγάλα έργα” κατά τον ίδιο, έχει καταντήσει ανέκδοτο. Δεν θέλω να θυμίσω τις πολλές αμαρτίες που συνόδευσαν το έργο στην πορεία του μέχρι σήμερα, ασφαλώς δεν ξεχνάμε, αλλά θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε μπροστά. Και σε αυτό συμβάλλει το παρόν σχέδιο νόμου».

Αναμφίβολα, εξήγησε, «πρόκειται για μια σπουδαία μεταρρυθμιστική προσπάθεια, που καταπολεμά τη γραφειοκρατία και βελτιώνει την ποιότητα ζωής του πολίτη, βοηθώντας τον να κατοχυρώσει και να δώσει αξία στην περιουσία του. Ήρθε η στιγμή να απλοποιήσουμε τη διαδικασία και να διορθώσουμε προβλήματα δεκαετιών». 

 




Η Βουλγαρική Πρεσβεία καταδικάζει την πράξη του 35χρονου που κατέβασε την ελληνική σημαία από το λιμάνι της Καβάλας

Ηπρεσβεία της Βουλγαρίας στην Ελλάδα καταδικάζει την ενέργεια του 35χρονου Βούλγαρου, ο οποίος το απόγευμα της Παρασκευής κατέβασε την ελληνική σημαία στον λιμενοβραχίονα του επιβατικού λιμένα «Απόστολος Παύλος» της Καβάλας και στη θέση της σήκωσε τη βουλγαρική.

Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, η βουλγαρική πρεσβεία χαρακτηρίζει «παράνομη» και λυπηρή τη συμπεριφορά του 35χρονου και σε πλήρη ασυμφωνία με τις άριστες σχέσεις καλής γειτονίας μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας ως δύο μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ενημερώνει πως οι βουλγαρικές αστυνομικές Αρχές τον συνέλαβαν μόλις πέρασε τη συνοριακή διάβαση και τον ανέκριναν. Μετά τη διενέργεια της αστυνομικής ανάκρισης αφέθηκε ελεύθερος εν αναμονή πιθανών περαιτέρω αστυνομικών ή άλλων διαδικασιών, σημειώνει.