Αλεξανδρούπολη | Σήμερα το δικαστήριο για τον καθηγητή που κατηγορείται για ασέλγεια σε μαθήτρια

Σήμερα η δίκη για τον καθηγητή Λυκείου της Αλεξανδρούπολης που έχει κατηγορηθεί για ασέλγεια.

Σήμερα, Πέμπτη (11/3), θα πραγματοποιηθεί η δίκη για τον καθηγητή που κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση μαθήτριας του 3ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης. Ο άνδρας αρνείται κάθε κατηγορία της μαθήτριας, λέγοντας πως είχε πάει στο τμήμα για καταγγελία και βρέθηκε να έχει συλληφθεί.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, όλα ξεκίνησαν όταν ο εκπαιδευτικός βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας 8 Απριλίου στο προαύλιο του Γυμνασίου στην Αλεξανδρούπολη. Φέρεται να προσπάθησε επανειλημμένα να πλησιάσει την 16χρονη μαθήτρια, η οποία εμφανώς τρομαγμένη ενημέρωσε τη διευθύντριά της για το συμβάν.

Να σημειωθεί ο ο άνδρας είχε αφεθεί προσωρινά ελεύθερος μέχρι να γίνει εκδικαστεί η υπόθεσή του με τον όρο να μην πλησιάζει το Λύκειο.

ΕΔΕ για τον καθηγητή

Ενοχλημένη με την συμπεριφορά του καθηγητή βιολογίας από την Αλεξανδρούπολη και τις αντιδράσεις του στις κάμερες και τους δημοσιογράφους δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, η οποία μίλησε για την υπόθεση που έχει προκαλέσει σάλο.

Όπως είπε η υφυπουργός στο MEGA, δεν προκύπτει πως ο καθηγητής έχει περάσει αξιολόγηση, ενώ επικαλέστηκε την επίσημη ενημέρωση του υπουργείου εξηγώντας ότι η διευθύντρια του σχολείου, στις 27 Μαρτίου απευθύνθηκε με έγγραφο στη διεύθυνση εκπαίδευσης, όπου ανέφερε αποκλίνουσα συμπεριφορά του καθηγητή και μάλιστα την ίδια ημέρα του απαγόρευσε και την είσοδο στην τάξη.

newsbomb.gr




Αλεξανδρούπολη: Εισαγγελική έρευνα για τις δυο βρεφονηπιοκόμους που έκλειναν τα παιδιά σε αποθήκη

Εισαγγελική έρευνα προκάλεσαν οι καταγγελίες γονιών ότι δύο βρεφονηπιοκόμοι σε δημοτικό βρεφονηπιακό σταθμό στην Αλεξανδρούπολη έκλειναν τα παιδιά σε μια μικρή αποθήκη, ως διδακτικό μέτρο.

Ο εισαγγελέας παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας για να διαπιστωθεί εάν στοιχειοθετούνται πράξεις που διώκονται ποινικά, όπως έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνου καθώς σύμφωνα με τις καταγγελίες οι δυο βρεφονηπιοκόμοι έκλειναν τα παιδιά σε μια αποθήκη στον βρεφονηπιακό σταθμό, την οποία ονόμαζαν «δωμάτιο αποσυμπίεσης».




Σε ειδικό – απομονωμένο θάλαμο στο Τζάνειο ο δολοφόνος της Κυριακής | Οι τρεις λόγοι που ο Κορυδαλλός τού έβγαλε «κόκκινη κάρτα»

Υπό δρακόντεια μέτρα ασφαλείας, καθώς υπάρχουν φόβοι ότι θα προσπαθήσει να αυτοκτονήσει ξανά, νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Τζάνειο ο δολοφόνος της Κυριακής Γρίβας, ο οποίος τη σκότωσε έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων. Ο 39χρονος μετά το θρίλερ που ακολούθησε το εξιτήριο το οποίο έλαβε από το Αττικόν βρίσκεται σε ειδικό – απομονωμένο θάλαμο, όπου τον επιτηρούν συνεχώς αστυνομικοί.

Γιατί η ψυχιατρική του Κορυδαλλού δεν τον δέχτηκε

Από την ώρα που ο 39χρονος έφυγε από το Αττικόν, καθώς οι γιατροί έκριναν ότι δεν υπάρχει λόγος να συνεχιστεί η νοσηλεία του στο νοσοκομείο, αρχικά μεταφέρθηκε στον Κορυδαλλό και ειδικότερα στο ψυχιατρείο.

Η ψυχιατρική πτέρυγα του Κορυδαλλού, όμως, δεν δέχτηκε να κρατήσει τον 39χρονο για τρεις λόγους.

  • Πρώτον, επειδή η δομή επεσήμανε ότι δεν έχει τις υποδομές για να παρέχει τα απαραίτητα σε ένα άτομο που λίγες ώρες νωρίτερα είχε αποσωληνωθεί και είχε βγει από την Εντατική.
  • Δεύτερον, υπήρχε ο φόβος να προβεί σε νέο αυτοτραυματισμό.
  • Και τρίτον, καθώς υπήρχαν πιθανότητες να σημειωθούν επεισόδια βίας από τη στιγμή που δεν θα μπορούσε να βρίσκεται σε θάλαμο μόνος του.

Μετά λοιπόν την «κόκκινη κάρτα» από τον Κορυδαλλό ο 39χρονος αποφασίστηκε να μεταφερθεί εκ νέου στο Αττικόν και να νοσηλευθεί σε απλό θάλαμο, αλλά τελικά πήρε τον δρόμο για το Τζάνειο με εντολή εισαγγελέα, διότι εκεί υπάρχει ειδικό δωμάτιο για κρατούμενους.

Τα νέα στοιχεία που βλέπουν το φως για τη στιγμή της εν ψυχρώ δολοφονίας

Νέες σοκαριστικές φωτογραφίες από τη στιγμή της εν ψυχρώ δολοφονίας της 28χρονης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Ανάργυρων έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Είναι η στιγμή που ο 39χρονος μαχαιρώνει μέχρι θανάτου την 28χρονη που ξεψυχά μπροστά στον σκοπό του τμήματος.

Στα νέα ντοκουμέντα διακρίνεται ακόμα και το πώς απομακρύνεται το μαχαίρι από τα χέρια του, όταν όμως είναι πολύ αργά.

Οι νέες εικόνες, όπως μετέδωσε το Mega, συμπεριλαμβάνονται στη δικογραφία του εγκλήματος.

 Πηγή: Newsbeast.gr




“Είμαι αθώος και θύμα σκευωρίας” λέει ο καθηγητής λυκείου που κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση στην Αλεξ/πολη

Μετά την εκδίκαση του αυτοφώρου, η δίκη πήρε αναβολή για την Πέμπτη. Αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους, να μην πλησιάζει την μαθήτρια, αλλά και το σχολείο σε απόσταση μικρότερη των 150 μέτρων.

Κατά την έξοδό του από το Δικαστικό Μέγαρο, ο κατηγορούμενος ζήτησε οικειοθελώς από τα ΜΜΕ να κάνει δηλώσεις για το ζήτημα.

Δείτε και ακούστε την οικιοθελή του δήλωση στα ΜΜΕ καθώς και το στιγμιότυπο κατά την είσοδό του στο δικαστήριο:

πηγή : e-evros.gr




Αλεξανδρούπολη | «Απαράδεκτη η αστυνομία» λέει ο καθηγητής που συνελήφθη για ασέλγεια σε μαθήτρια

Στο Δικαστικό Μέγαρο Αλεξανδρούπολης οδηγήθηκε το πρωί, ο καθηγητής Γυμνασίου που κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση και ασέλγεια σε βάρος μαθήτριας, με τον ίδιο ωστόσο να καταγγέλλει συκοφαντική δυσφήμιση, εξαπολύοντας αιχμές κατά της Ελληνικής Αστυνομίας, ενώ φορούσε χειροπέδες. «Ήρθα εδώ να κάνω καταγγελία και με συνέλαβαν. Θέλω συνέντευξη από δημοσιογράφο. Απαράδεκτη η συμπεριφορά της αστυνομίας», είπε μεταξύ άλλων απευθυνόμενος προς τους δημοσιογράφους.

«Βία και συκοφαντία, ντροπή για το ελληνικό κράτος, ντροπή. Τα θάβουν όλα στα Τέμπη και χειρότερα», προσέθεσε, προσερχόμενος στο κτήριο του Δικαστικού Μεγάρου και μάλιστα, δια του συνηγόρου του.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο εκπαιδευτικός –ενώ είχε άδεια– βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας 8 Απριλίου στο προαύλιο του Γυμνασίου στην Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με πληροφορίες του thesstoday.gr, φέρεται να προσπάθησε επανειλημμένα να πλησιάσει την 16χρονη μαθήτρια, η οποία εμφανώς τρομαγμένη ενημέρωσε τη διευθύντριά της για το συμβάν.

Ακολούθως ενημερώθηκε η Ελληνική Αστυνομία και μέσα σε λίγα λεπτά ένα περιπολικό έσπευσε στο Γυμνάσιο, με τους αστυνομικούς να διαπιστώνουν πως ο εν λόγω καθηγητής περιφέρεται στο προαύλιο.

Συνελήφθη με την κατηγορία της διατάραξης λειτουργίας της υπηρεσίας (σ.σ. του Γυμνασίου), για απειλή και προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας, καθώς η μαθήτρια υποστήριξε ότι σε συστηματική βάση παρενοχλούνταν σεξουαλικά από τον συγκεκριμένο καθηγητή, ενώ επιχειρούσε να τη θωπεύσει σε ευαίσθητα σημεία.

Κατέθεσε ότι ο καθηγητής από τον Δεκέμβριο του 2023 ως και τον Μάρτιο του 2024 την θώπευσε δύο φορές στα γεννητικά της όργανα.

Στο Δικαστικό Μέγαρο βρίσκεται και ο πατέρας της ανήλικης.

Πηγή: newsit.gr




Αυξάνονται οι θάνατοι κάθε μέρα από ηπατίτιδα | Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ο ΠΟΥ

Άμεσα μέτρα κατά των ιών της ηπατίτιδας ζητά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας στη σημερινή του έκθεση που καταγράφει 3.500 θανάτους ημερησίως από την ασθένεια προκαλώντας παγκόσμια ανησυχία.

Τα νέα στοιχεία που προέρχονται από 187 χώρες δείχνουν ότι ο εκτιμώμενος αριθμός θανάτων που οφείλονται σε ιογενείς ηπατίτιδες αυξήθηκε από 1,1 εκατομμύριο το 2019 σε 1,3 εκατομμύριο το 2022, σύμφωνα με την έκθεση του παγκόσμιου οργανισμού που δόθηκε στη δημοσιότητα με αφορμή την έναρξη σήμερα της Παγκόσμιας Συνόδου Κορυφής για την Ηπατίτιδα.

Πρόκειται για «ανησυχητικές τάσεις» , σημείωσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η Μεγκ Ντόχερτι, διευθύντρια του τμήματος του ΠΟΥ για τον HIV, την ηπατίτιδα και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.

Συνολικά κάθε μέρα 3.500 άνθρωποι πεθαίνουν στον κόσμο εξαιτίας λοίμωξης από ιογενείς ηπατίτιδες: το 83% από ηπατίτιδα B και το 17% από ηπατίτιδα C.

Οι επικαιροποιημένες εκτιμήσεις του ΠΟΥ δείχνουν ότι 254 εκατομμύρια άνθρωποι ζούσαν με ηπατίτιδα B και 50 εκατομμύρια με ηπατίτιδα C το 2022.

Σε όλες αυτές τις χώρες, μόνον το 3% των ανθρώπων που ζούσαν με χρόνια λοίμωξη από ηπατίτιδα B είχαν λάβει αντιική θεραπεία στα τέλη του 2022. Όσον αφορά την ηπατίτιδα C, το 20% είχε λάβει θεραπευτική αγωγή. «Τα αποτελέσματα είναι πολύ πιο κάτω από τον παγκόσμιο στόχο παγκοσμίως να λαμβάνει θεραπεία το 80% των ανθρώπων που ζουν με χρόνια ηπατίτιδα B και ηπατίτιδα C ως το 2030», υπογράμμισε η Ντόχερτι.

Ωστόσο τα τελευταία στοιχεία δείχνουν μια ελαφριά βελτίωση σε σχέση με τα στοιχεία του 2019.

Όμως «παρά τις προόδους που έχουν γίνει σε όλον τον κόσμο για την πρόληψη (…), ο αριθμός των θανάτων αυξάνεται επειδή πολλοί λίγοι άνθρωποι από αυτούς που προσβάλλονται από ηπατίτιδα λαμβάνουν διάγνωση και θεραπεία», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ Τέντρος Αντάνομ Γκεμπρεγέσους.

Στην Αφρική εντοπίζεται το 63% των νέων λοιμώξεων από τον ιό της ηπατίτιδας B, αλλά μόνον στο 18% των νεογνών στην ήπειρο χορηγείται η δόση του εμβολίου κατά της ηπατίτιδας B μόλις γεννηθούν σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Παρά τη διαθεσιμότητα σε προσιτές τιμές γενόσημων φαρμάκων κατά της ιογενούς ηπατίτιδας, πολλές χώρες δεν έχουν την δυνατότητα να τα εξασφαλίσουν, επισημαίνει εκφράζοντας τη λύπη του ο ΠΟΥ και ζητεί τη λήψη «αμέσως μέτρων» για να αντιστραφεί αυτή η τάση, διευρύνοντας για παράδειγμα την πρόσβαση σε τεστ και διαγνωστικά μέσα.

Πηγή: newsbeast.gr




Greek Mafia | Ταυτοποιήθηκε ο δράστης που «γάζωσε» με καλάσνικοφ πρατήριο υγρών καυσίμων στην Περαία Θεσσαλονίκης

Τον δράστη που τον Μάιο του 2022 γάζωσε με καλάσνικοφ πρατήριο υγρών καυσίμων στην Περαία Θεσσαλονίκης, προκαλώντας υλικές ζημιές στην επιχείρηση, ταυτοποίησε η ΕΛ.ΑΣ., και όπως ανακοινώθηκε πρόκειται για 29χρονο ομογενή με καταγωγή από τη Γεωργία. Η ταυτοποίησή του, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε στο πλαίσιο των αστυνομικών ερευνών για τη δράση της λεγόμενης Greek Mafia.

Σε βάρος του 29χρονου, όπως ανακοίνωσε η Αστυνομία, εκκρεμεί ένταλμα του ανακριτή Αθηνών για ανθρωποκτονία με πρόθεση, σύσταση συμμορίας, ληστεία, καθώς και κατασκευή και κατοχή εκρηκτικών υλών. Οι συγκεκριμένες πράξεις φαίνεται να τελέστηκαν την περίοδο 2002/03 και περιλαμβάνονται σε δικογραφία που σχηματίστηκε από το Τμήμα Εγκλημάτων κατά Ζωής και Προσωπικής Ελευθερίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής.

Όσον αφορά το περιστατικό με τους πυροβολισμούς στο βενζινάδικο, έγινε τα ξημερώματα της 12ης Μαΐου του 2022. Ο κατηγορούμενος πυροβόλησε οκτώ φορές στην τζαμαρία του βενζινάδικου του προέδρου των βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμη Κιουρτζή, και στη συνέχεια τράπηκε σε φυγή. Αστυνομικοί που έσπευσαν στο σημείο εντόπισαν στον χώρο και κατάσχεσαν το καλάσνικοφ που χρησιμοποιήθηκε.

Πηγή: newsbeast.gr



Δημοτικός Κήπος Καβάλας | Πέθανε ο 33χρονος Ρομά που μαχαιρώθηκε απο τον φίλο του

Πέθανε στη Χειρουργική κλινική του Νοσοκομείου Καβάλας όπου για μέρες νοσηλεύονταν ο 33χρονος Ρομά τον οποιο είχε μαχαιρώσει φίλος του (επίσης Ρομά) σε μεταξύ τους επεισόδιο στο Δημοτικό Κήπο το βράδυ της Κυριακής 14 Μάρτη.

Ο δράστης 52 ετών συνελήφθη εκείνη την ώρα από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ. Απολογήθηκε και κρίθηκε προφυλακιστέος.

proininews.gr




Έρευνα με εκπαιδευμένα σκυλιά στο χώμα που μετακινήθηκε από το χώρο του δυστυχήματος των Τεμπών

Σε ένα ιδιωτικό οικόπεδο που βρίσκεται πίσω από ορυχείο και στο οποίο 25 φορτηγά άρχισαν να μεταφέρουν χώμα μετά το δυστύχημα των Τεμπών, επικεντρώνονται οι έρευνες εταιρείας με ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά, με στόχο να εντοπιστούν γενετικό υλικό και ανθρώπινα υπολείμματα, ώστε να συνταχθεί πραγματογνωμοσύνη.

Η έρευνα έχει οριστεί από τις δικαστικές αρχές, ενώ στο σημείο έφτασε και εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση ώστε οι έρευνες να γίνουν παρουσία του.

Λίγα 24ωρα πριν έχει προηγηθεί δειγματοληψία από χωμάτων από τη χημική υπηρεσία Λάρισας. Από το σημείο έχει ληφθεί δείγμα από χώμα από διάφορα σημεία, τα οποία έχουν σταλεί στο γενικό χημείο του κράτους, με τα αποτελέσματα να αναμένονται σε ένα μήνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα δείγματα χώματος που ελήφθησαν την περασμένη Παρασκευή, έδωσαν το παρών και τεχνικοί σύμβουλοι οικογενειών, τεχνικός σύμβουλος του διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Train και η οικογένεια του Βάιου Βλάχου παρουσία του εφέτη ανακριτή και της προϊσταμένης της Εισαγγελίας εφετών.

H συγκεκριμένη εταιρεία με τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά είναι η μοναδική στη χωρά. Πρόκειται για την εταιρεία που ζητούσαν από τις πρώτες μέρες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα οι συγγενείς των θυμάτων να μεταβεί στο χώρο.

Αυτός είναι και ο λόγος διαμαρτύρονταν εξαρχής, ότι δεν πήγαν ποτέ πραγματογνώμονες στον τόπο του δυστυχήματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι διαδικασία της δειγματοληψίας και της εξέτασης από τους ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους γίνεται ένα χρόνο μετά το δυστύχημα και αφού προηγήθηκαν οι πλημμύρες.

Πηγή: newsbeast.gr

 




«Ήταν μια πλάκα» λένε οι τρεις 15χρονοι που κατηγορήθηκαν για ασέλγεια σε συμμαθητή τους σε σχολική εκδρομή

Οι τρεις μαθητές Γυμνασίου του Νοτίου Πηλίου, οι οποίοι συνελήφθησαν μετά από καταγγελία γονέα ότι ο γιος του κακοποιήθηκε σεξουαλικά από τους ανήλικους συμμαθητές του σε σχολική εκδρομή στα Ιωάννινα, οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα. Οι ανήλικοι πέρασαν τη νύχτα στο κρατητήριο και μετά την απολογία τους, αφέθηκαν ελεύθεροι.

Όπως κατήγγειλε ο πατέρας του 15χρονου μαθητή στο Αστυνομικό Τμήμα Νοτίου Πηλίου, ο γιος του έπεσε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης από συμμαθητές του μετά τα μεσάνυχτα της περασμένης Παρασκευής (06.04.24), όταν οι μαθητές Β’ και Γ’ Γυμνασίου επέστρεψαν στο ξενοδοχείο, όπου διέμεναν μαζί με συνοδούς και καθηγητές, που συμμετείχαν στην εκδρομή.

Σύμφωνα με τον συνήγορο υπεράσπισής τους Γ. Σινέλη, οι ανήλικοι ισχυρίστηκαν ότι «ήθελαν να κάνουν πλάκα».

Ο 15χρονος υποβλήθηκε σε ιατροδικαστική εξέταση, ωστόσο, σύμφωνα με νομικές πηγές που μίλησαν στα gegonota.news, η ιατροδικαστική εξέταση φέρεται να είναι καθαρή και, μάλιστα, δεν προκύπτει επαφή ούτε πάνω από τα ρούχα του μαθητή.

Υπενθυμίζεται ότι ο πατέρας του 15χρονου κατήγγειλε στην αστυνομία ότι ο γιος τους ενώ κοιμόταν, ξύπνησε από μια έντονη πίεση που αισθάνθηκε από χέρι στον πρωκτό του και είδε δίπλα και πάνω στο κρεβάτι του τον 15χρονο δράστη και μαθητή της Γ’ Γυμνασίου του ιδίου σχολείου να γελάει, ενώ στο άλλο κρεβάτι βρίσκονταν δύο ακόμη μαθητές της ίδιας τάξης και γελούσαν και αυτοί με τις αποτρόπαιες πράξεις σε βάρος του θύματος.

Άμεσα ενημερώθηκε η Εισαγγελέας Υπηρεσίας ανηλίκων καθώς και οι γονείς των ανήλικων δραστών, οι οποίοι και μετέβησαν στο Τμήμα, ενώ οι τρεις 15χρονοι συνελήφθησαν. Επίσης, κλήθηκε να εξεταστεί και η διευθύντρια του Γυμνασίου.

Πηγή: newsbeast.gr




Μαθητής δημοτικού στη Λάρισα έπεσε ξανά θύμα επίθεσης από συμμαθητές του | «Τρίτη φορά που έφαγε μπουνιές στο πρόσωπο»

Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας συνέβη σε Δημοτικό Σχολείο του Αμπελώνα Λάρισα με θύμα ένα ανήλικο παιδί. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελευθερία», ένας μαθητής Δημοτικού δέχτηκε επίθεση από συμμαθητές του με χτυπήματα στο πρόσωπο μέσα στο σχολείο.

Μόλις οι γονείς αντίκρισαν τα τραύματα του παιδιού το μετέφεραν στο Κέντρο Υγείας, όπου οι γιατροί έδωσαν μάλιστα και έγγραφη γνωμάτευση η οποία βρίσκεται στη διάθεση των αρχών.

Ο πατέρας του παιδιού αναφέρει ότι κανείς από τους γονείς των ανήλικων μαθητών δεν προσπάθησε να επικοινωνήσει μαζί του, δείχνοντας «τεράστια αδιαφορία». Επίσης είναι «εξοργισμένος από την αντίδραση δασκάλων και διευθυντή» γιατί από ό,τι φαίνεται «δεν ενημέρωσαν κανέναν», αλλά και γιατί πρώτα από όλα «επέτρεψαν να συμβεί μέσα στο σχολείο μια τέτοια επίθεση». Μάλιστα όπως τονίζει ήταν η τρίτη φορά που δέχτηκε το παιδί μπουνιές στο πρόσωπο. Όλα τα στοιχεία της υπόθεσης είναι ήδη στη διάθεσή της Αστυνομίας.

Πηγή: newsbeast.gr




Ζάκυνθος | Στον εισαγγελέα η μητέρα που κακοποιούσε τα παιδιά της

Ενώπιον του εισαγγελέα Ζακύνθου αναμένεται να βρεθεί σήμερα (8/4) η 49χρονη μητέρα, η οποία συνελήφθη μετά την καταγγελία για κακοποίηση των ανηλίκων τέκνων

Τα παιδιά έχουν εμφανή σημάδια κακοποίησης σε διάφορα σημεία του σώματός τους, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από τους γιατρούς που τα εξέτασαν. Τα παιδιά βρίσκονται πλέον στην παιδιατρική κλινική του Γενικού νοσοκομείου Ζακύνθου, όπου παρακολουθούνται από τους γιατρούς.

Τα δύο ανήλικα παιδιά, ηλικίας 12 και 9 ετών, υιοθετήθηκαν από το ζευγάρι πριν τρία περίπου χρόνια κι αμέσως άρχισε ο εφιάλτης τους, όπως κατάθεσαν στην αστυνομία.

Το χρονικό

Κάλεσαν και έκαναν καταγγελία στο “Χαμόγελο του Παιδιού” το οποίο ενημέρωσε την αστυνομία. Δηλαδή η πρώτη ένδειξη για ενδοοικογενειακή βία δόθηκε στην αστυνομία μόλις χθες μετά την καταγγελία από τον 12χρονο.

Σε λίγη ώρα πήγαν αστυνομικοί στο σπίτι της μητριάς, τη συνέλαβαν και πήραν τα παιδιά. Εξετάστηκαν από γιατρούς και διαπιστώθηκε η κακοποίηση.

Στις καταθέσεις τους τα παιδιά είπαν, ότι τα κακοποιούσε συχνά και τα τρία χρόνια που ζούσαν μαζί. Ο σύζυγός της και πατριός αυτοκτόνησε στις 27 Μαρτίου με καραμπίνα, για οικονομικούς, πιθανότατα λόγους. Είχε αφήσει κάποια σημειώματα. Η ίδια έκανε αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ζητούσε αντί στεφάνων να καταθέσετε χρήματα για τα παιδιά μου. Να σημειώσουμε ότι στο σημείωμα, που άφησε ο αυτόχειρας δεν υπήρχε ούτε καν νύξη για ενδοοικογενειακή βία.

Σημειώνεται ότι το Χαμόγελο του Παιδιού ανέλαβε την φροντίδα των δυο ανηλίκων.

ethnos.gr




Δεν έγινε εκτίμηση του κινδύνου | Αυτοί που έκαναν λάθη θα τιμωρηθούν, λέει η ΕΛ.ΑΣ. για τη δολοφονία της Κυριακής Γρίβα

Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με την υπόθεση δολοφονία της της 28χρονης Κυριακής από τον πρώην σύντροφό της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων. «Είναι συγκλονιστικό για την ΕΛ.ΑΣ. Δε νομίζω ότι έχουμε αντικρίσει ξανά γυναίκα, αλλά και άνθρωπο, να δολοφονείται με τόσο άγριο τρόπο έξω από ένα αστυνομικό τμήμα», είπε σήμερα η εκπρόσωπος τύπου της αστυνομίας, Κωνσταντίνα Δημογλίδου, μιλώντας στο Mega.

«Αποδεχτήκαμε από την πρώτη στιγμή ότι προφανώς εδώ δεν έγιναν σωστά ενέργειες αλλιώς δε θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα και αυτή η κοπέλα σήμερα ίσως να ήταν ζωντανή. Όμως, δεν μπορεί το λάθος δυο, τριών, 10, δεν ξέρω τι θα δείξει η έρευνα που είναι σε εξέλιξη, κάποιων αστυνομικών, να χαρακτηρίζεται μια ολόκληρη υπηρεσία. Πίσω έχουν μείνει κάποιοι αστυνομικοί και καλούνται να εργαστούν και καθημερινά δέχονται την κριτική. Δεν μπορεί ένα μεμονωμένο γεγονός να χαρακτηρίζει το έργο της Αστυνομίας», συμπλήρωσε.

Παράλληλα τόνισε ότι, «όταν ένα θύμα ενδοοικογενειακής βίας φτάνει σε ένα αστυνομικό τμήμα, μπορεί όντως να μη θέλει να καταγγείλει, να ντρέπεται, να φοβάται. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μια γυναίκα δε θέλει να πει την αλήθεια ή αποκρύπτει κάποια περιστατικά. Όμως υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούν ώστε να κατανοήσουμε τον κίνδυνο για έναν άνθρωπο. Εδώ δεν έγινε εκτίμηση του κινδύνου».

Η εκπρόσωπος τύπου της αστυνομίας επίσης ανέφερε πως: «Όλες αυτές τις ημέρες βλέπουμε ότι βάλλεται η ΕΛ.ΑΣ, κακώς, από ένα μεμονωμένο περιστατικό. Αυτοί που έχουν κάνει παραλήψεις και λάθη πρέπει να τιμωρηθούν, είναι πολύ σοβαρό αυτό που συνέβη στο ΑΤ, όμως μην φτάσουμε στο άλλο άκρο. Έμαθα ότι οι αστυνομικοί που ενεπλάκησαν στο περιστατικό δέχονται ανώνυμες απειλές, τους παρακολουθεί ψυχολόγος της Αστυνομίας».

Σε ό,τι αφορά τους εμπλεκόμενους αστυνομικούς στο συμβάν είπε ότι έχουν μετατεθεί σε άλλες υπηρεσίες του Σώματος, μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα η οποία θα καθορίσει και την περαιτέρω μεταχείρισή τους.

«Έχουν τοποθετηθεί σε άλλες υπηρεσίες, δεν έχει καμία σχέση το αντικείμενό τους με αυτό που έκαναν πριν. Μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα δεν μπορούμε να τους απομακρύνουμε από το Σώμα. Η δική μας έρευνα θα τελειώσει άμεσα, για την εισαγγελική δεν γνωρίζω», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εντωμεταξύ από την πλευρά της η νομικός, Χριστίνα Χαλιλοπούλου, ανέφερε και άλλα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας τα οποία η αστυνομία δεν αντιμετώπισε με την απαιτούμενη προσοχή.

«Είχαμε δύο περιστατικά μέσα στον τελευταίο ενάμιση χρόνο, τα οποία κληθήκαμε να τα συνοδεύσουμε στο συγκεκριμένο αστυνομικό τμήμα και η αντιμετώπιση ήταν απαράδεκτη. Δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται σε έλλειψη εκπαίδευσης των αστυνομικών ή απλά σε κάποια στερεότυπα που ενδεχομένως ο καθένας από εμάς κουβαλάει, αλλά η αντιμετώπιση ήταν ότι αυτά, στη δική σας την κοινότητα (Ρομά) είναι συχνά φαινόμενα».

Στη συνέχεια συμπλήρωσε πως «φύγαμε, και στις δύο περιπτώσεις, και οι γυναίκες αυτές επέστρεψαν σε ένα κακοποιητικό περιβάλλον γιατί δεν είναι εύκολη και η πρόσβαση σε δομές φιλοξενίας. Θα έπρεπε κάθε πολίτης να νιώθει την ίδια ασφάλεια και προστασία».

Τέλος υπογράμμισε ότι, «όσον αφορά την ενδοοικογενειακή βία και τον τρόπο αντιμετώπισης, είναι θέμα εκπαίδευσης. Το να υπάρχουν από το 2017 μέχρι και σήμερα μόνο 17 τμήματα πανελλαδικά που μπορεί μια γυναίκα να απευθυνθεί και να διαχειριστούν τέτοιες περιπτώσεις, είναι πάρα πολύ λίγα».

Πηγή: newsbeast.gr




Θεσσαλονίκη | Συνελήφθη 54χρονος που επισκέπτονταν χώρους ερωτικού μασάζ με την ανήλικη κόρη του

Δικογραφία, για τα αδικήματα της προσβολής γενετήσιας αξιοπρέπειας και κατάχρησης ανηλίκων, όπου ο παθών δεν συμπλήρωσε τα δεκατέσσερα έτη κατ’ εξακολούθηση, με την επιβαρυντική περίσταση της τέλεσης από οικείο πρόσωπο σχηματίσθηκε σε βάρος 54χρονου ημεδαπού.

Προηγήθηκε καταγγελία θείου 10χρονης, κόρη του 54χρονου, σύμφωνα με την οποία ο δράστης μαζί με την ανήλικη, κατά το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου 2023 – Ιανουαρίου 2024, επισκέφτηκε πολλές φορές χώρους παροχής υπηρεσιών ερωτικού μασάζ.

Παράλληλα, κατά την καταγγελία, ο 54χρονος συνέδεσε το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο με το κινητό της ανήλικης, με αποτέλεσμα να  αποθηκεύονται στο κινητό της και να είναι ορατά σε αυτήν βίντεο και φωτογραφίες ακατάλληλου περιεχομένου.

Έπειτα από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες του 54χρονου σε περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Ημαθίας, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ψηφιακά πειστήρια, τα οποία απεστάλησαν στην Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδας για εργαστηριακή εξέταση.

Πηγή: ethnos.gr



Εκτός φυλακής τις επόμενες ώρες η μητέρα της 12χρονης από τον Κολωνό | Οι ποινές που αντιμετωπίζει ο Ηλίας Μίχος

Με τη μητέρα της 12χρονης από τον Κολωνό να αναμένει την έξοδό της από τη φυλακή άμεσα, μετά την αθώωσή της για τα κακουργήματα που τη βάραιναν, η δίκη για τη φρικιαστική υπόθεση σε βάρος του ανήλικου παιδιού συνεχίζεται με την κρίσιμη απόφαση του ΜΟΔ για τα ελαφρυντικά.

Η 37χρονη μητέρα, ύστερα από σχεδόν 18 μήνες προσωρινής κράτησης αναμένει να βρεθεί τις επόμενες ώρες στο σπίτι της, κοντά στα παιδιά της τα οποία τη στήριξαν από την πρώτη στιγμή, υποστηρίζοντας την αθωότητά της. Τα δύο ενήλικα παιδιά της, που στις 17 Οκτωβρίου του 2022 έκλαιγαν τρέχοντας πίσω από το περιπολικό που οδηγούσε τη μάνα τους από το ανακριτικό γραφείο στις φυλακές, ήταν μαζί της και την Παρασκευή κλαίγοντας από χαρά όταν το δικαστήριο αθώωσε τη γυναίκα από δύο βαριές κατηγορίες.

Η μητέρα της 12χρονης κρίθηκε με πλειοψηφία 4 προς 3 αθώα για τη μαστροπεία και ομόφωνα για την πορνογραφία ανηλίκου (μέσω πληροφορικών συστημάτων). Η μειοψηφία, αποτελούμενη από τους τρεις τακτικούς δικαστές, ψήφισε υπέρ της ενοχής της μητέρας για τη μαστροπεία, προσχωρώντας στην εισαγγελική άποψη. Η κατά πλειοψηφία απόφαση μπορεί να προσβληθεί με εισαγγελική έφεση.

Το δικαστήριο έκρινε ένοχη την 37χρονη για το πλημμέλημα της εκβίασης σε βάρος του Μίχου και είναι πιθανό να της επιβληθεί μια ποινή που ουσιαστικά έχει ήδη εκτελεστεί με την προσωρινή κράτηση.

Η κρίσιμη απόφαση για τα ελαφρυντικά και τα επαπειλούμενα ισόβια για τον βασικό κατηγορούμενο

Το ΜΟΔ σήμερα θα αποφασίσει για το αν και σε ποιους από τους 19 κατηγορούμενους, που κρίθηκαν ένοχοι για κακουργηματικές πράξεις, θα αναγνωριστούν ελαφρυντικά.

Μία απόφαση που θα προσδιορίσει το ύψος των ποινών που θα επιβληθούν, η οποία ειδικά για τον βασικό κατηγορούμενο, Ηλία Μίχο, είναι κρίσιμη ως προς το αν θα ακούσει ή όχι τον πρόεδρο να του ανακοινώνει την καταδίκη του σε ισόβια.

Η σημερινή διαδικασία θα ξεκινήσει με την πρόταση της εισαγγελέως της Έδρας για τα ελαφρυντικά. Η εισαγγελική λειτουργός θα τοποθετηθεί ως προς σε ποιους κατά την κρίση της, μπορούν να αναγνωριστούν ελαφρυντικές περιστάσεις.

Οι δικαστές καλούνται να σταθμίσουν αντικειμενικά δεδομένα για κάθε κατηγορούμενο, στοιχεία που εισφέρθηκαν κατά την πολυήμερη διαδικασία και στοιχεία των πράξεων και της προσωπικότητας ενός εκάστου, ώστε να αποφανθούν για το θέμα που θα έχει άμεση επίπτωση στις ποινές που θα επιβληθούν. Η αναγνώριση ή μη ελαφρυντικών θα επιδράσει και στο αμέσως επόμενο ζήτημα που θα απασχολήσει το δικαστήριο και αφορά το ζήτημα της κράτησης ή μη κατηγορουμένων μέχρι το εφετείο.

Για τον Ηλία Μίχο μετά την απόφαση 4 ενόρκων και ενός τακτικού δικαστή που αποδέχτηκαν πλήρως την κατηγορία του βιασμού της ανήλικης, είναι ανοικτό το ενδεχόμενο των ισοβίων, όπως ορίζεται στον νόμο του 2021 που εφαρμόζεται για την υπόθεση.

Παράλληλα είναι αντιμέτωπος και με πολυετείς καθείρξεις, με ποινές 10 έως 15 ετών για κάθε πράξη, καθώς το ΜΟΔ τον κήρυξε ένοχο και για τα κακουργήματα που αφορούν:

  • Κατάχρηση ανηλίκου με πλειοψηφία 5-2 (4 ένορκοι και 1 τακτικός δικαστής).
  • Μαστροπεία όπως εισάγεται με την ψήφο 4 ενόρκων και τους 3 τακτικούς δικαστές να κρίνουν πως πρέπει να κριθεί ένοχος για διευκόλυνση σε μαστροπεία, όπως είχε ζητήσει η εισαγγελέας.
  • Πορνογραφία ανηλίκου (κατοχή και διανομή μέσω πληροφορικών συστημάτων) ομόφωνα.

Ο Μίχος κρίθηκε ένοχος επίσης για πλημμέλημα σχετικά με κατοχή όπλων και πυρομαχικών.

Για τον δεύτερο κατηγορούμενο που κρίθηκε ένοχος για την εκπόρνευση του παιδιού, τον συνταξιούχο ναυτικό, αποκαλούμενο Μιχάλη, οι ποινές που προβλέπονται είναι από 10 έως 15 χρόνια για καθεμία από τις δύο κατηγορίες, μαστροπεία και πορνογραφία ανηλίκου, που του καταλόγισαν οι δικαστές.

Την κρίσιμη απόφαση για τα ελαφρυντικά αναμένουν σήμερα και οι υπόλοιποι 17 άντρες που κρίθηκαν ένοχοι για τη δυσώδη υπόθεση. Οι 16 από αυτούς για γενετήσιες πράξεις με ανήλικο έναντι αμοιβής, καθώς ήταν «πελάτες» στα ραντεβού της φρίκης και ένας για τη χρήση πορνογραφικού υλικού του παιδιού.

Οι ποινές που προβλέπονται για τους περισσότερους, είναι πρόσκαιρης κάθειρξης 10 έως 15 ετών. Σε τρεις από αυτούς το δικαστήριο αναγνώρισε πως πλανήθηκαν για την ηλικία του θύματος, θεωρώντας το μεγαλύτερο. Μία περίσταση που επικαλέστηκαν οι περισσότεροι από τους «πελάτες» πλην όμως δεν τους αναγνωρίστηκε. Για τους 3 η προβλεπόμενη ποινή ξεκινά από τα 5 και φτάνει έως και τα 15 χρόνια. Ένας κατηγορούμενος είναι σε μετεφηβική ηλικία, όπως ανακοινώθηκε στην απόφαση επί της ενοχής του.

Πηγή: newsbeast.gr




Νέα Δημοκρατία: Τα κέρδη και οι πληγές που άφησε πίσω της η πρόταση δυσπιστίας

Στον απόηχο της πρότασης δυσπιστίας η Νέα Δημοκρατία ανασυντάσσεται και ετοιμάζεται για την μάχη των ευρωεκλογών

Πληγές αλλά και κέρδη μετράει το Μαξίμου μετά την τριήμερη συζήτηση στη Βουλή της πρότασης δυσπιστίας και την καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα των οικονομικών ανακοινώσεων. Επιμένοντας στο αφήγημα της «πολιτικής σταθερότητας», η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μόνο αλώβητη δεν βγήκε από την κοινοβουλευτική συζήτηση.

Ενόψει των ευρωεκλογών, το κυβερνών κόμμα είχε αποφασίσει ότι κεντρικό θέμα της προεκλογικής του εκστρατείας θα είναι η πολιτική σταθερότητα, προκειμένου να επιτευχθεί καταρχήν η κομματική συσπείρωση και εν συνεχεία η συσπείρωση των ψηφοφόρων, στους οποίους τα γαλάζια στελέχη ανέλυαν πώς η Νέα Δημοκρατία είναι το μοναδικό κόμμα που είναι ικανό να την εγγυηθεί.

Σκληρές αλήθειες, διλήμματα και αναπάντητα ερωτήματα

Τα οφέλη που αναζητούσε η κυβέρνηση δεν φάνηκαν να έρχονται ωστόσο, καθώς από τη μία το εκλογικό σώμα μπορεί να αρχίσει να ακούει τα… γαλάζια διλήμματα, από την άλλη όμως οι δημοσκοπήσεις έχουν ήδη μιλήσει και δείχνουν δυσαρέσκεια των πολιτών από την ΝΔ, την οποία πρέπει τώρα μέσα στο επόμενο διάστημα να γυρίσει υπέρ της, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να έχει ήδη ξεκινήσει την προεκλογική εκστρατεία, δίνοντας ραντεβού σε όλη τη χώρα το επόμενο διάστημα από το Μοσχάτο που βρέθηκε το μεσημέρι τυ Σαββάτου.

Η αντιπολίτευση, με την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα τόνισε την πολιτική απομόνωση της κυβέρνησης, όπως πολλοί υποστηρίζουν, ωστόσο προσέφερε στην κυβερνητική παράταξη τις ιδανικές συνθηκες προκειμένου να επαναφέρει τη μέθοδο της σύγκρισης με τους αντιπάλους της, μέθοδο που της έδωσε τη νίκη και το 2019 αλλά και το 2023, ενώ στην Ολομέλεια της έδωσε τη δυνατότητα να «μειώσει» τους αρχηγούς του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, στέλνοντας το μήνυμα ότι δεν έχει πολιτικό αντίπαλο.

Με λίγα λόγια η Πειραιώς κατάφερε να γυρίσει υπέρ της την κατηγορία που της απέδωσε η αντιπολίτευση και να στείλει έτσι το μήνυμα οτι «παίζει μόνη της» στο πολιτικό γήπεδο δύο σχεδόν μήνες πριν τις ευρωεκλογές. Σύσσωμο το υπουργικό συμβούλιο πήρε το λόγο από το βήμα της Βουλής, υπερασπιζόμενο την κυβερνητική διαχείριση της τραγωδίας του Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη αλλά και να εκθειάσουν το έργο της Νέας Δημοκρατίας σε οικονομία, εξωτερική πολιτική και άλλους τομείς στα τέσσερα και πλέον χρόνια διακυβέρνησής της, ενώ υπήρξε προσπάθεια επαναφοράς του αντί-ΣΥΡΙΖΑ μετώπου το οποίο και χάρισε στη ΝΔ την επιστροφή στην εξουσία.

Η αξιοπιστία των Νεοδημοκρατών ήταν σαφώς πληγωμένη το τριήμερο της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας, ενώ διαφημίστηκαν από κομματικές πηγές ως αποδείξεις διαχειριστικής επάρκειας και σεβασμου στους θεσμούς, όπως λέει η εφημερίδα Τα Νέα. Βέβαια το κυβερνητικό προφίλ υπέστη και πλήγματα, αφού σύμφωνα με την αντιπολίτευση δεν ανέκτησε την αξιοπιστία της, καθώς δεν έδωσε απαντήσεις στα τρία βασικά ερωτήματα.

  • Ποιος πείραξε τα ηχητικά ντοκουμέντα των συνομιλιών του σταθμάρχη
  • Για ποιο λόγο
  • Ποιος είχε πρόσβαση σε αυτά τα αρχεία

Παράλληλα το θερμό χειροκρότημα στον Κώστα Αχ. Καραμανλή έδωσε λαβή για καινούργια σχόλια περί συγκάλυψης της υπόθεσης, με το μεγαλύτερο πλήγμα, σύμφωνα με το δημοσίευμα να είναι οι παραιτήσεις Παπασταύρου και Μπρατάκου καθώς συμμετείχαν σε κοινωνική εκδήλωση με γνωστό εκδότη, στέλνοντας το λάθος μήνυμα για την κυβέρνηση.

Βέβαια το βασικό ερώτημα είναι τι ακριβώς θα μετρήσει περισσότερο στην κρίση των πολιτών όταν βρεθούν πίσω από τα παραβάν στις 9 Ιουνίου 2024.

Η επόμενη ημέρα στο δρόμο για τις ευρωεκλογές

Η επόμενη μέρα πάντως βρήκε την κυβέρνηση σε ένα υπουργικό συμβούλιο, στο οποίο παρότι δεν αναφέρθηκε κανένας στο ζήτημα των ημερών, τις παραιτήσεις δηλαδή των δύο εκ των στενότερων συνεργατών του πρωθυπουργού, ανακοινώθηκε η νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, σε μία προσπάθεια για στροφή στην ανάδειξη των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης και σε ένα σαφώς πιο φιλο-λαϊκό προφίλ που ακούει τις ανάγκες των πολιτών και τις ικανοποιεί.

Παράλληλα το κενό που έχει δημιουργηθεί από την έξοδο του Σταύρου Παπασταύρου και του Γιάννη Μπρατάκου φέρεται να καλύπτεται μέσω εσωτερικών ανακατατάξεων και όχι ανασχηματισμού, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι θα αυξηθούν τα καθήκοντα του υπουργού Επικρατείας Μάκη Βορίδη, με την τελική απόφαση να είναι φυσικά στα χέρια του πρωθυπουργού.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάντως στην εισήγησή του στη συνεδρίαση του υπουργικού αναπτέρωσε το ηθικό των υπουργών του, δηλώνοντας ότι «οι πολίτες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την αλήθεια γύρω από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν την πραγματικότητα από τη διαστρέβλωση της κομματικής δημαγωγίας και να διαπιστώσουν την υποκρισία των κομμάτων της αντιπολίτευσης εκείνων που ενώ επικαλούνται τον δίκαιο πόνο των συγγενών την ίδια ώρα ουσιαστικά μεθόδευαν ένα κοινό χτύπημα κατά της κυβέρνησης».

Βαδίζοντας προς τις ευρωεκλογές το κλίμα αναμένεται να παραμείνει τεταμένο, ενώ η ΝΔ έχει να προσπαθήσει να κρατήσει το γάντι και στους δρόμους, όταν οι υποψήφιοί της βρεθούν κοντά στους πολίτες ζητώντας την ψήφο τους τον Ιούνιο.

 

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Φιλίπποι | Φοιτητές του ΑΠΘ ανακάλυψαν την κεφαλή αγάλματος του Απόλλωνα στην ανασκαφή των Φιλίππων | Εντυπωσιακές φωτογραφίες

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή (15/09/23) η ανασκαφική έρευνα που πραγματοποιεί η ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου στους Φιλίππους. Η ανασκαφή πραγματοποιείται υπό τη διεύθυνση της καθηγήτριας Βυζαντινής Αρχαιολογίας, Ναταλίας Πούλου, και με άμεσους συνεργάτες τον επίκουρο καθηγητή Βυζαντινής Αρχαιολογίας, Αναστάσιο Τάντση, καθώς και τον ομότιμο καθηγητή Βυζαντινής Αρχαιολογίας, Αριστοτέλη Μέντζο.
Στην ανασκαφή έλαβαν μέρος 15 φοιτητές του ΑΠΘ, 11 προπτυχιακοί, 2 μεταπτυχιακοί και 2 υποψήφιοι διδάκτορες.

Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από τον τακτικό προϋπολογισμό και την Επιτροπή Ερευνών του ΑΠΘ.

Η ανασκαφή συνεχίστηκε ανατολικά της νότιας κύριας οδού (decumanus) στο σημείο που συναντά τον βόρειο άξονα της πόλης (τη λεγόμενη «Εγνατία»). Αποκαλύφθηκε η συνέχεια του μαρμαροστρωμένου δρόμου, στην επιφάνεια του οποίου εντοπίστηκε νόμισμα (χάλκινος φόλλις) του αυτοκράτορα Λέοντος Στ’ (886-912), στοιχείο που βοηθά να προσδιοριστεί η διάρκεια χρήσης του δρόμου.

Στο σημείο σύγκλισης των δύο οδών φαίνεται να διαμορφώνεται μία διεύρυνση (πλατεία) στην οποία κυριαρχεί ένα πλούσια διακοσμημένο οικοδόμημα. Τα στοιχεία της περσινής ανασκαφής οδήγησαν ώστε να διαπιστωθεί η υπόθεση ότι επρόκειτο για μία κρήνη. Τα ευρήματα της φετινής έρευνας επιβεβαιώνουν την άποψη αυτή και βοηθούν να γίνει καλύτερα κατανοητό το σχήμα και η λειτουργία της.

Η έρευνα του 2022 έφερε στο φως τμήμα του πλούσιου διακόσμου της κρήνης με εντυπωσιακότερο το άγαλμα που εικονίζει τον Ηρακλή αγένειο με νεανικό σώμα. Η πρόσφατη ανασκαφική έρευνα (2023) αποκάλυψε την κεφαλή άλλου αγάλματος: ανήκει σε μορφή αγένειου ανδρός με πλούσια κόμη την οποία επιστέφει ένα στεφάνι από φύλλα δάφνης. Η ωραία αυτή κεφαλή φαίνεται πως ανήκει σε άγαλμα του θεού Απόλλωνα. Όπως και το άγαλμα του Ηρακλή χρονολογείται κατά τον 2ο ή αρχές του 3ου αι. μ.Χ. και πιθανώς κοσμούσε την κρήνη, η οποία έλαβε την τελική της μορφή κατά τον 8ο έως τον 9ο αιώνα.

Έχει γίνει γνωστό από πηγές, αλλά και από τα αρχαιολογικά δεδομένα, ότι στην Κωνσταντινούπολη αγάλματα κλασικής και ρωμαϊκής περιόδου κοσμούσαν κτίρια και χώρους δημόσιας χρήσης έως την ύστερη βυζαντινή περίοδο. Το εύρημα αυτό ενισχύει την υπόθεση που είχε διατυπωθεί το 2022 σχετικά με τον τρόπο διακόσμησης των δημόσιων χώρων στις σημαντικές πόλεις της βυζαντινής αυτοκρατορίας, μεταξύ των οποίων και οι Φίλιπποι.

Η ανασκαφή θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά.

Πηγή: newsbeast.gr




Κατώτατος μισθός: Παράταση στις ανακοινώσεις – Το ποσό που «κλειδώνει»

Για την ερχόμενη Παρασκευή αναβάλλεται, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, το υπουργικό συμβούλιο που θα ορίσει το ύψος της αύξησης του κατώτατου μισθού. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ανέφερε ότι «εφόσον κατατεθεί πρόταση δυσπιστίας στη Βουλή κατά τη κυβέρνησης το υπουργικό δεν μπορεί να γίνει αύριο αλλά μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης».

Πράγματι, νωρίς το απόγευμα της Τρίτης, κατατέθηκε στη Βουλή η πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης άρα το υπουργικό συμβούλιο μετατίθεται χρονικά.




Ρόδος | Προβληματισμός για τις τροπικές μέδουσες σε παραλίες με διάμετρο που φτάνει το ένα μέτρο

Η τροπική μέδουσα Rhopilema nomadica που εμφανίστηκε στη Ρόδο στα μέσα Μαρτίου, έχει πλέον παρατηρηθεί σε αρκετές παραλίες του νησιού, όπως τονίζει σε σημερινή του ανάρτηση ο Υδροβιολογικός Σταθμός Ρόδου. Η Rhopilema nomadica, γνωστή και ως νομαδική μέδουσα, έχει ημισφαιρικό σχήμα, διαφανές – γαλαζωπό χρώμα και διάμετρο συνήθως 30-40 εκατοστά αν και μπορεί να φτάσει και το 1 μέτρο.

«Στην κάτω επιφάνεια του σώματός της, υπάρχουν 8 πλοκάμια με νηματοκύστεις, δηλαδή μικρά κεντριά με δηλητήριο, που αν έρθουν σε επαφή με το δέρμα προκαλούν έντονο πόνο, αίσθημα καύσου, κνησμό και ερεθισμό της περιοχής. Γι΄ αυτό, ακόμη και αν βρούμε μια μέδουσα στη παραλία, αποφεύγουμε την επαφή με γυμνά χέρια!», τονίζει η ίδια ανάρτηση και συνεχίζει:

«Όπως όλες οι μέδουσες έτσι και η Rhopilema nomadica είναι πλαγκτονικός οργανισμός δηλαδή παρασύρεται από τα θαλάσσια ρεύματα, οπότε η εμφάνισή της είναι παροδικό φαινόμενο και συνδέεται άμεσα με τις υδροδυναμικές συνθήκες που επικρατούν κάθε φορά. Από τη δεκαετία του 1980, καταγράφονται περιοδικές εξάρσεις του πληθυσμού στις ελληνικές θάλασσες. Ταυτόχρονα, η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη άρα και της θάλασσας, λόγω της κλιματικής αλλαγής, δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την εμφάνιση τέτοιων εξάρσεων στους πληθυσμούς των μεδουσών. Επιπλέον, η μείωση των θαλάσσιων χελωνών, των οποίων οι μέδουσες αποτελούν βασική τροφή, αλλά και της υπεραλίευσης μεγάλων πελαγικών ψαριών, συμβάλει στην αύξηση του πληθυσμού των μεδουσών.

Το προσωπικό του Υδροβιολογικού Σταθμού Ρόδου/ΕΛΚΕΘΕ παρακολουθεί και καταγράφει καθημερινά το φαινόμενο και την εξέλιξή του.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους πολίτες που μας στέλνουν καθημερινά καταγραφές για το συγκεκριμένο είδος!

Είστε τα “μάτια” μας στη θάλασσα!».

Τέλος, υπενθυμίζει τις βασικές οδηγίες σε περίπτωση μιας δυσάρεστης «συνάντησης» με μία μέδουσα Rhopilema nomadica:

  • Αφαιρούμε τα πλοκάμια ή άλλα υπολείμματα της μέδουσας, χρησιμοποιώντας μια πλαστική κάρτα, ένα τσιμπιδάκι, ένα ξύλο ή ακόμα και ένα πλαστικό φτυαράκι από παιδικό παιχνίδι. Δεν ακουμπάμε τη μέδουσα με γυμνά χέρια!
  • Ξεπλένουμε με θαλασσινό νερό, χωρίς όμως να τρίβουμε τη περιοχή. Δεν χρησιμοποιούμε γλυκό νερό!
  • Δεν καλύπτουμε τη περιοχή με επιδέσμους.
  • Δεν χρησιμοποιούμε φαρμακευτικά παρασκευάσματα χωρίς ιατρική συμβουλή διότι τα συμπτώματα μπορεί να ποικίλουν από άτομο σε άτομο.
  • Εάν ο πόνος και το οίδημα παραμένει, συμβουλευόμαστε έναν γιατρό.
  • Σε περίπτωση αλλεργικού ατόμου, το άτομο αυτό πρέπει να επικοινωνήσει/μεταβεί άμεσα σε γιατρό ή νοσοκομείο.
    Και μια φιλική συμβουλή: στην περίοδο έξαρσης του φαινομένου αποφεύγετε να κολυμπάτε σε μεγάλες αποστάσεις από την ακτή ώστε σε περίπτωση τσιμπήματος να μπορείτε να επιστρέψετε γρήγορα και με ασφάλεια, ώστε να εφαρμόσετε τα παραπάνω.

Πηγή: newsbeast.gr




Αύριο ανακοινώνεται η αύξηση του κατώτατου μισθού | Το ποσό που «κλειδώνει»

Αύριο, Τετάρτη (27/2) ανακοινώνεται η τέταρτη διαδοχική αύξηση του κατώτατου μισθού που πλέον θα ξεπερνάει τα 800 ευρώ. Η υπουργός Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου, έχει ήδη υποβάλει την πρότασή της στη γραμματεία του Υπουργικού Συμβουλίου από την περασμένη Παρασκευή και στην αυριανή συνεδρίαση (27/3) θα ληφθεί η οριστική απόφαση.

Το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει αύξηση 5,5% έως 6,5 %, δηλαδή ο νέος μισθός θα κυμανθεί από 820 έως 830 ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση, οι δικαιούχοι θα δουν μια αύξηση κοντά στα 50 ευρώ μεικτά. Οι ωφελούμενοι είναι κοντά στους 585.000 με 600.000 μισθωτούς, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι, σε ορίζοντα της τετραετίας, ο κατώτατος μισθός να ανέλθει στα 950 ευρώ και ο μέσος μισθός στα 1.500 ευρώ.

Ποια επιδόματα αυξάνονται

Όπως είπε η υπουργός Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου, αναφορικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού που θα τεθεί σε ισχύ από την 1η του Απρίλη, θα «συμπαρασύρει» και μια σειρά από επιδόματα.

Δείτε πώς θα διαμορφωθούν τα λοιπά επιδόματα μετά την αύξηση του κατώτατου μισθού:

  1. Ειδική παροχή μητρότητας: Κατώτατος μισθός
  2. Επίδομα γονικής αδείας: Κατώτατος μισθός
  3. Βοήθημα λήξης ανεργίας: 13 ημερήσια επιδόματα
  4. Βοήθημα τρίμηνης παραμονής στα μητρώα ανέργων: 15 ημερήσια επιδόματα
  5. Επίδομα αποφυλακισμένων: 15 ημερήσια επιδόματα
  6. Επίσχεσης εργασίας: 20 ημερήσια επιδόματα
  7. Αφερεγγυότητας εργοδότη: Έως 3 μισθοί
  8. Εποχικό οικοδόμων: το 70% των 37 κατ. ημερομ/θια
  9. Εποχικό σμυριδεργάτων: το 70% των 50 κατ. ημερομ/θια
  10. Εποχικό για καλλιτέχνες, θέατρα, τουρισμό: το 70% των 25 κατ. ημερομ/θια
  11. Άλλα εποχικά (δασεργατών – ρητινοσυλλεκτών, καπνεργατών, αγγειοπλαστών, κεραμοποιών, πλινθοποιών και μισθωτών ναυπηγ/κής ζώνης): το 70% των 35 κατ. ημερομ/θια
  12. Βοήθημα μη μισθωτών: Μηνιαίο επίδομα ανεργίας
  13. Επίδομα εργασίας: 50% επιδόματος ανεργίας
  14. Αποζημίωση μαθητών ΕΠΑ.Σ.: 75% κατ. ημερομισθίου
  15. Επίδομα πρακτικής άσκησης (ΙΕΚ ΔΥΠΑ): 80% κατώτατου μισθού
  16. Απόκτηση εργασιακής εμπειρίας: Κατώτατος μισθός
  17. Προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα: Κατώτατο ημερομίσθιο
  18. Προγράμματα απασχόλησης: Επιδότηση 50% – 90% του κατώτατου μισθού
  19. Για εργαζόμενους φοιτητές που συμμετέχουν σε εξετάσεις: 30 κατ. ημερομίσθια για τους προπτυχιακούς / 10 κατ. ημερομίσθια για τους μεταπτυχιακούς.

Πηγή: newsbeast.gr




Ν. Πέραμος | Νεκρός ο οδηγός του αυτοκινήτου που έπεσε στη θάλασσα

Τραγική εξέλιξη παρουσίασε το περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα τα ξημερώματα στο λιμάνι των Ελευθερών, στη Νέα Πέραμο.

Αυτοκίνητο έπεσε στη θάλασσα, μέσα στο οποίο ήταν ο οδηγός του. Δεν πρόλαβε να βγει από αυτό, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του. Ο άτυχος άνδρας ήταν 69 ετών, περιγράφεται κάτοικος της περιοχής.

proininews.gr




Νεα Πέραμος | Δύτης ψάχνει για επιβαίνοντες στο αυτοκίνητο που έπεσε στο λιμάνι

Δύτης ψάχνει για επιβαίνοντες Ένα αυτοκίνητο έπεσε στο λιμάνι της Νέας Περάμου της Καβάλας κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Στο σημείο βρίσκεται αλιευτικό σκάφος και ιδιώτης δύτης προς τυχόν εντοπισμό επιβαινόντων.




Χανιά | Συνελήφθη 40χρονος που παρενόχλησε σεξουαλικά ανήλικη στην παλιά πόλη

Στα χέρια της αστυνομίας βρίσκεται ένας 40χρονος στα Χανιά, μετά από καταγγελία ανηλίκων, ότι επιχείρησε να παρενοχλήσει 14χρονη.

Το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου (23.03.2024) στην παλιά πόλη των Χανίων κοντά στο 2ο Δημοτικό σχολείο, σε σημείο όπου συγκεντρώνονται ανήλικοι.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ Χανίων, ο άνδρας προσέγγισε το κορίτσι και της έκανε ερωτική πρόταση συνεύρευσης. Το κορίτσι κάλεσε σε βοήθεια και άμεσα στο σημείο έφτασαν άλλοι ανήλικοι που ήταν κοντά, οι οποίοι κατάφεραν να ακινητοποιήσουν τον άντρα.

Οι ίδιοι, ενημέρωσαν την ΕΛ.ΑΣ., με τους αστυνομικούς να σπεύδουν στο σημείο και να συλλαμβάνουν τον 40χρονο ο οποίος οδηγήθηκε στα κρατητήρια του αστυνομικού μεγάρου.

Πηγή: newsit.gr




Συγκινεί μητέρα βρέφους με Σύνδρομο Down από την Καβάλα – «Χαίρομαι που αυτό το χρωμόσωμα διάλεξε το δικό μου παιδί»

Σε μία πολύ συγκινητική και ιδιαίτερα τρυφερή ανάρτηση προχώρησε η Ιωάννα από την Καβάλα που πριν από μερικούς μήνες έφερε στον κόσμο το παιδάκι της, το οποίο έχει Σύνδρομο Down.

Η Ιωάννα στέλνει ηχηρό μήνυμα σε όλους με αφορμή τη Παγκόσμια Ημερά Συνδρόμου Down που έχει οριστεί η 21η Μαρτίου. “Χαίρομαι πολύ που αυτό το έξτρα χρωμόσωμα διάλεξε το δικό μου παιδί και αξιώθηκα έτσι να γίνω μάνα!

Όσοι δεν ξέρετε τί σημαίνει το σύνδρομο down ενημερωθείτε…όσοι ξέρετε χαρείτε“, αναφέρει μεταξύ άλλων. Σε άλλο σημείο της ανάρτησής της τονίζει: “Όσοι βλέποντας τη φωτογραφία μας σκεφτείτε “την καημένη” ή το “καημένο” πάτε στην παρακάτω ανάρτηση αδιαφορούμε..“. Την ανάρτηση συνοδεύουν δύο τρυφερές φωτογραφίες της ίδιας με το βρεφάκι της, τον Γεώργιο – Παΐσιο ο οποίος είναι μόλις επτά μηνών και φορά το πιο γλυκό μπλουζάκι του κόσμου.

Αναλυτικά η ανάρτησή της:

“Παγκόσμια ημέρα συνδρόμου Down…Πρώτη επίσημη και πολύ σημαντική γιορτή και για εμάς λοιπόν!Χαίρομαι πολύ που αυτό το έξτρα χρωμόσωμα διάλεξε το δικό μου παιδί και αξιώθηκα έτσι να γίνω μάνα!

Όσοι δεν ξέρετε τί σημαίνει το σύνδρομο down ενημερωθείτε…όσοι ξέρετε χαρείτε ..όσοι βλέποντας τη φωτογραφία μας σκεφτείτε “την καημένη” ή το “καημένο” πάτε στην παρακάτω ανάρτηση αδιαφορούμε.. εμείς βρήκαμε το νόημα της ζωής μας ..ή μάλλον τη χαρά για τη ζωή μας!!”.

πηγή: thestival.gr




Τα 28 ονόματα υποψηφίων που ανακοίνωσε η Νέα Δημοκρατία για τις ευρωεκλογές

Η Νέα Δημοκρατία ανακοίνωσε σήμερα τα 28 πρώτα ονόματα υποψηφίων για τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου. Μια νέα θητεία θα διεκδικήσουν ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, η Ελίζα Βόζενμπεργκ, ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος, η Μαρία Σπυράκη και ο Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Στα νέα ονόματα είναι εκείνο του διευθυντή του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού Δημήτρη Τσιόδρα, του ολυμπιονίκη και πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Πύρρου Δήμα, της πρώην βουλευτή της ΝΔ στην Α’ Πειραιώς και συμπαρουσιάστριας εκπομπής του Mega, Νόνης Δούνια, και η δημοσιογράφος Βίκυ Φλέσσα που ήταν και στο ευρωψηφοδέλτιο του 2019.

Οι 28 πρώτοι υποψήφιοι ευρωβουλευτές που ανακοίνωσε η ΝΔ είναι οι εξής:

  1.  Μιχάλης Αγγελόπουλος, Δικηγόρος, Πρόεδρος Επιστημονικού Συμβουλίου ΚΕΔΕ, πρώην Δήμαρχος Σάμου
  2.  Βανέσα Αρχοντίδου, Επικοινωνιολόγος, Πρέσβειρα Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα
  3.  Ελίζα Βόζεμπεργκ, Ευρωβουλευτής
  4.  Πύρρος Δήμας, Ολυμπιονίκης, Αντιπρόεδρος Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών
  5.  Νόνη Δούνια, πρώην Βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων, παρουσιάστρια
  6.  Θανάσης Εξαδάκτυλος, Πρόεδρος Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, Πλαστικός Χειρουργός
  7.  Σπύρος Καρανικόλας, Δικηγόρος, Διδάκτωρ Ευρωπαϊκού Δικαίου
  8.  Δημήτρης Κατσαούνης, Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Απόδημος από Καναδά
  9.  Μανώλης Κεφαλογιάννης, Ευρωβουλευτής
  10.  Βασίλης Κοντοζαμάνης, Σύμβουλος Πρωθυπουργού για θέματα Υγείας, πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας
  11.  Όλγα Κουρή-Καλέργη, Μαιευτήρας – Γυναικολόγος
  12.  Μαρία-Ωραιοζήλη Κουτσουπιά, Δικηγόρος Βρυξελλών και Αθηνών
  13.  Πίστη Κρυσταλλίδου, Γραμματέας Εθελοντισμού Νέας Δημοκρατίας, Δημόσια Υπάλληλος, Αττικό Νοσοκομείο
  14.  Στέλιος Κυμπουρόπουλος, Ευρωβουλευτής
  15.  Βαγγέλης Μεϊμαράκης, Ευρωβουλευτής, τ. Πρόεδρος Νέας Δημοκρατίας
  16.  Γιώργος Μπλιούμης, Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΑ, Πτέραρχος εα
  17.  Νίκος Ναούμης, Πολιτικός Επιστήμων, Συγγραφέας
  18.  Ορέστης Ομράν, Διεθνής Δικηγόρος, Απόδημος από Βρυξέλλες
  19.  Βούλα Πατουλίδου, Αντιπεριφερειάρχης μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), Ολυμπιονίκης
  20.  Βασίλειος Σακελλάρης, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της Νεολαίας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων της ΟΝΝΕΔ, Στέλεχος Επιχειρήσεων, Απόδημος από Ηνωμένο Βασίλειο
  21.  Σωτήρης Σέρμπος, Αναπληρωτής Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
  22.  Μαρία Σπυράκη, Ευρωβουλευτής
  23.  Λυδία-Αντωνία Τρακατέλλη, Διδάκτωρ Αρχαιολογίας
  24.  Δημήτρης Τσιόδρας, Διευθυντής Γραφείου Τύπου Πρωθυπουργού
  25.  Άρθουρ Τσουχαντάρης, Επιχειρηματίας, Απόδημος από Αυστραλία, Πρόεδρος ΝΟΔΕ Αυστραλίας
  26.  Βίκυ Φλέσσα, Δημοσιογράφος, Κλασσική Φιλόλογος
  27.  Νιόβη Χριστοπούλου, Ομογενής Νέας Υόρκης, Δικηγόρος Αθηνών και Νέας Υόρκης
  28.  Εύη Χριστοφιλοπούλου, Καθηγήτρια Πολιτικών Επιστημών, πρώην Βουλευτής Αττικής, πρώην Υφυπουργός Παιδείας, πρώην Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Σημειώνεται πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται σήμερα στις Βρυξέλλες, όπου και θα συμμετάσχει στη δεύτερη ημέρα της Συνόδου Κορυφής και στη συνέχεια αναμένεται να αναχωρήσει για τον Καναδά, με πρώτο σταθμό το Μόντρεαλ στις 24 Μαρτίου και στη συνέχεια την 25η θα επισκεφθεί το Τορόντο. Και στις δύο καναδικές πόλεις θα έχει συναντήσεις με την ισχυρή ελληνική ομογένεια, όπου και θα καλέσει τους απόδημους για μαζική συμμετοχή στις επικείμενες εκλογές της 9ης Ιουνίου εξηγώντας το διακύβευμα των ευρωεκλογών σε μια ταραγμένη περίοδο με δύο πολέμους σε εξέλιξη, στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή.

Πηγή: newsbeast.gr




Πτώση F-16: Οι δραματικές ώρες που έζησε ο πιλότος – Το χρονικό της διάσωσης

Στην Αθήνα βρίσκεται η οικογένεια του πιλότου του F-16 που κατέπεσε το μεσημέρι της Τετάρτης στη νήσο Ψαθούρα, νότια της Χαλκιδικής, κοντά στην Αλόννησο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο 29χρονος πιλότος είναι πολύ καλά στην υγεία του καθώς έκανε όλες τις απαραίτητες εξετάσεις, υποβλήθηκε σε αξονική τομογραφία και νοσηλεύεται για προληπτικούς λόγους στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

Κατά τις ίδιες πηγές, «φως» στα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας αναμένεται να δώσει η ίδια μαρτυρία του διασωθέντα καθώς κατάφερε να εγκαταλείψει με μεγάλη επιτυχία το αεροσκάφος, αλλά και το απαραίτητο υλικό.




Στα «δίχτυα» απατεώνων έπεσε 29 χρονος που πουλούσε… δίχτυα στο διαδίκτυο | Πώς κατάφεραν να του αποσπάσουν 5.000 ευρώ

Ένας 29χρονος από το Πήλιο, εξαπατήθηκε από απατεώνες του διαδικτύου, οι οποίοι κατάφεραν να του αποσπάσουν το ποσό των 5.000 ευρώ. Ο νεαρός πουλούσε … δίχτυα σε δημοφιλή ιστότοπο, μέσω του οποίου έχουν πέσει θύματα εκατοντάδες ανυποψίαστοι πολίτες.

Το λάθος που έκανε και του στοίχισε

Αφού ο 29χρονος ανέβασε την αγγελία, επικοινώνησε μαζί του «ενδιαφερόμενος» και το ανυποψίαστο θύμα του έδωσε τους κωδικούς IBAN αλλά και τον κωδικό μιας χρήσης για την συναλλαγή που του έστειλε η τράπεζα στο κινητό. Τα χρήματά του κατέληξαν στους λογαριασμούς δύο συνεργών του απατεώνα που τον κάλεσε στο τηλέφωνο, σύμφωνα με το gegonota.news. Ο ένας από αυτούς ταυτοποιήθηκε και καταδικάστηκε χθες από το Τριμελές σε 18 μήνες φυλάκιση, με την έφεση να έχει αναστέλλουσα δύναμη εφόσον επιστρέψει τα χρήματα.

Και άλλο θύμα απάτης

Στο μεταξύ, θύμα απάτης έπεσε και ένας 38χρονος από τον Βόλο τα στοιχεία και τις συναλλαγές του οποίου φαίνεται να γνώριζαν καλά απατεώνες που του έστησαν παγίδα και του απέσπασαν 3.000 ευρώ από τον λογαριασμό του. Μια 23χρονη εμφανίστηκε ως εκπρόσωπος λογιστηρίου εταιρείας την οποία είχε συναλλαγές ο 38χρονος και με κάθε λεπτομέρεια τον ενημέρωσε για καθυστερούμενα χρήματα που έπρεπε να λάβει. Τελικά, του απέσπασε συμμορία 3.000 ευρώ και τα χρήματα κατέληξαν σε λογαριασμό προσώπου που δικάστηκε ερήμην χθες επίσης σε 18 μήνες.

Πηγή: newsbeast.gr




Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας ο πιλότος του F-16 που κατέπεσε νότια της Χαλκιδικής

Ο πιλότος του F-16 εξέπεμψε ο ίδιος σήμα SOS και εντοπίστηκε από διασωστικό ελικόπτερο

Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας μεταφέρθηκε με ελικόπτερο Super Puma ο πιλότος του F-16 που κατέπεσε νότια της Χαλκιδικής το μεσημέρι της Τετάρτης 20 Μαρτίου.

Ο πιλότος κατάφερε και εγκατέλειψε έγκαιρα το αεροσκάφος με το αλεξίπτωτο και είναι καλά στην υγεία του, ενώ ο ίδιος εξέπεμψε σήμα SOS και διασωστικό ελικόπτερο τον εντόπισε άμεσα και τον μετέφερε αρχικά στη Λήμνο, από όπου στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Αθήνα.

Το F-16 συμμετείχε σε σχηματισμό με ακόμη 4 μαχητικά αεροσκάφη, τα οποία απογειώθηκαν από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα.

Το αεροσκάφος εξαιτίας μηχανικής βλάβης κατέπεσε νότια της Χαλκιδικής, ενώ ο πιλότος πρόλαβε να εγκαταλείψει το F-16 και να σωθεί.

Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας:

«Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

Τα χαρακτηριστικά του F-16 Block 52+

Στο αναβαθμισμένο F-16 Block 52+ ενσωματώθηκαν καινούργια συστήματα, επανασχεδιάστηκε το ρύγχος του για να τοποθετηθούν οι επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου (προσαρμοσμένες στην άτρακτο), αυξάνοντας έτσι κατά πολύ την ακτίνα δράσης του κατά 15%, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης αυξήθηκε κατά 12000 λίβρες (του F-16 C Block 30).

Επίσης αναβαθμίστηκαν τα ηλεκτρονικά συστήματα, η μεταφορά οπλικού φορτίου (δυνατότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων τελευταίας γενιάς).

Σε σύγκριση με τους προκάτοχους του F-16 C/D Block 50, το F-16 C/D Block 52+ συμπεριλαμβάνει διάφορα συστήματα.

Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:

  • Τροποποιημένο ραντάρ τύπου APG-68 TIER
    Αυξήθηκε το μέγιστο βάρος απογείωσης στις 49500 λίβρες
  • Αναβαθμίστηκαν συστήματα ναυτιλίας, σύστημα έλεγχου πυρός.
  • Φέρει επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμου προσαρμοσμένες στην άτρακτο, CFT (Conformal Fuel Tank).
  • Ικανότητα μεταφοράς οπλικών συστημάτων καινούργιας γενιάς
  • Φέρει το σκοπευτικό σύστημα επί κράνους χαριστή JHMCS (Joint Helmet Mounted Cuieng System)
  • Εκσυγχρονιστικέ το κοκπιτ με έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών CMFD (Color Multifuction Display) αντί των δυο μονόχρωμων οθονών.
  • Ενισχυμένος Βελτιωμένους Επεξεργαστής Οθόνης EUPDG (Enhanced Upgraded Programmable Display Generator)
  • Εξελιγμένο HUD
  • Τμηματικός Υπολογιστής Αποστολής MMC (Modular Mission Computer)
  • Εκσυγχρονισμένος Εξοπλισμός Μεταφοράς Δεδομένων UDTE (Upgraded Data Transfer Equipment).
  • Κοινό Σύστημα Διανομής Τακτικών Πληροφοριών JTIDS (Joint Tactical Informtion Distribution System).
  • Σύστημα Ψηφιακής Απεικόνισης Ανάγλυφου DTS (Digital Terrain System)
  • Σύστημα Απεικόνισης Τακτικής Κατάστασης HSD (Horizontal Situation Display)
  • Προηγμένο Σύστημα Αναγνώρισης Ταυτότητας Εχθρού-Φίλου A IFF (Advanced Identification Friend or Foe). Πρόκειται για το σύστημα AN/APX-113.
  • Σύστημα ναυτιλίας EGI (Empendded GPS INS)

ΠΗΓΗ | newsbomb.gr




Θεσσαλονίκη | Στη φυλακή 55χρονος που ασελγούσε στην ανιψιά του και βιντεοσκοπούσε τις πράξεις του

Την άγουσα για τις φυλακές πήρε ένας 55χρονος στη Θεσσαλονίκη ο οποίος καταδικάστηκε σε ποινή κάθειρξης 8 ετών για ασέλγεια σε βάρος της 16χρονης ανηψιάς του.

Το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Θεσσαλονίκης τον έκρινε ένοχο για ασέλγεια ανηλίκου και παραγωγή και κατοχή υλικού παιδικής πορνογραφίας, ενώ του αναγνώρισε το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου.

Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε συνολική κάθειρξη 10 ετών, αλλά είχε αφεθεί ελεύθερος ενόψει της δευτεροβάθμιας δίκης.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι επίδικες πράξεις τελέστηκαν το Φεβρουάριο του 2018 σε πόλη της Κεντρικής Μακεδονίας, την ώρα που η 16χρονη (τότε) κοιμόταν σε κουκέτα, ενώ στο ίδιο δωμάτιο βρισκόταν και η 12χρονη κόρη του κατηγορούμενου. Η δικογραφία αναφέρεται σε τρία βίντεο που τράβηξε ο 55χρονος (σήμερα) καταδικασθείς.

Η ανήλικη απευθύνθηκε άμεσα με καταγγελία στο «Χαμόγελο του Παιδιού» και ακολούθησε αστυνομική έρευνα. Ο 55χρονος στην απολογία του αρνήθηκε τις πράξεις.

Πηγή: newsit.gr




Πώς αποκαλύφθηκε η φρίκη των ανήλικων κοριτσιών που εξωθούνταν στην πορνεία σε ξενοδοχεία της Αθήνας

Σοκάρουν οι αποκαλύψεις για το κύκλωμα μαστροπείας, με μια 25χρονη μαζί με άλλους ενήλικες να έχει στήσει κύκλωμα που προωθούσε ανήλικες 14 και 15 ετών στην πορνεία σε ξενοδοχεία της Αθήνας. «Εγκέφαλος» του κυκλώματος φέρεται ότι ήταν μια 25χρονη, η οποία από το καλοκαίρι του 2023 και έχοντας αναπτύξει φιλική σχέση με τουλάχιστον επτά ανήλικες 15-17 ετών, τις διευκόλυνε να βρίσκουν «πελάτες».

Η νεαρή γυναίκα κατηγορείται ακόμηότι εξωθώντας τα κορίτσια στην πορνεία, έπαιρνε μέρος των χρημάτων που αποκόμιζε κάθε ανήλικη. Τα ποσά κυμαίνονταν ανάλογα με τα χρήματα που εισέπρατταν οι ανήλικες ενώ πολλές φορές – σύμφωνα με αστυνομικές πηγές – τις συνόδευε η ίδια στα ραντεβού.

Η 25χρονη «εγκέφαλος» αποκόμιζε από κάθε ανήλικη, συνήθως 50 ευρώ και μέχρι 100, ανάλογα με τα χρήματα που εισέπρατταν οι ανήλικες, από 200 έως 400 ευρώ.

Η υπόθεση, αποκαλύφθηκε, όταν συγγενικό πρόσωπο μίας από τις ανήλικες είδε το κινητό της, ενημέρωσε την Αστυνομία και αμέσως ξεκίνησαν έρευνες, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει η ΕΡΤ.

Κάποιοι από τους «πελάτες», οι οποίοι συνευρίσκονταν με τις ανήλικες, φέρεται σε συνεννόηση με την 25χρονη, να παρείχαν ως αμοιβή σε αυτές, αντί χρημάτων, ναρκωτικές ουσίες.

Σχετικά με τους άλλους συλληφθέντες, οι δύο κατηγορούνται ότι μετέφεραν τις ανήλικες από και προς τα ξενοδοχεία που λάμβαναν χώρα οι ερωτικές συναντήσεις χρησιμοποιώντας τα αυτοκίνητά τους.

Επίσης συνελήφθη και μία 21χρονη η οποία κατηγορείται ότι σε μη επακριβώς προσδιορισμένο χρόνο, αλλά κατά ίδιο χρονικό διάστημα δράσης και των λοιπών συλληφθέντων, προήγαγε στην πορνεία μία από τις ανήλικες λαμβάνοντας μέρος των χρημάτων που αποκόμιζε.

Συνολικά για την υπόθεση συνελήφθησαν δύο γυναίκες 25 και 21 ετών και δύο άνδρες 25 και 54 ετών για το αδίκημα της εμπορίας ανθρώπων κατά συρροή, άπαξ και κατ’ εξακολούθηση, ενώ στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί από τις Αρχές συμπεριλαμβάνονται ακόμη έξι άτομα.

Η επιχείρηση της αστυνομίας έγινε από τις 17 έως τις 18 Μαρτίου στον Βύρωνα, στο Αιγάλεω αλλά και στην πλατεία Αττικής και στην Ομόνοια.

Στο πλαίσιο της επιχείρησης, κατασχέθηκαν ψηφιακά πειστήρια και μικροποσότητα ναρκωτικών. Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα και στην συνέχεια στον ανακριτή για να απολογηθούν.

Πηγή: newsbeast.g