Νέα απόπειρα εξαπάτησης πολιτών με ψευδεπίγραφο μήνυμα | Προειδοποίηση από την Ελληνική Αστυνομία
Συνεχίζονται οι προσπάθειες απατεώνων να εξαπατήσουν ανυποψίαστους πολίτες μέσω διαδικτύου, χρησιμοποιώντας ψευδεπίγραφα μηνύματα που φέρουν τα στοιχεία της Υπουργού Εσωτερικών, Νίκης Κεραμέως, και του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγου Δημήτριου Μάλλιου.
Οι δράστες αποστέλλουν παραπλανητικά μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), στα οποία εμφανίζονται ως αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Με το πρόσχημα ότι ο παραλήπτης εμπλέκεται σε υπόθεση παιδικής πορνογραφίας και άλλων σοβαρών αδικημάτων, προσπαθούν να τον πανικοβάλουν, ζητώντας του άμεσες εξηγήσεις για να αποφύγει δήθεν νομικές κυρώσεις.
Για να κάνουν την απάτη πιο πειστική, χρησιμοποιούν λογότυπα της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Europol, καθώς και πλαστή σφραγίδα με υποτιθέμενη υπογραφή της Υπουργού Εσωτερικών.
Προειδοποίηση της Ελληνικής Αστυνομίας
Η Ελληνική Αστυνομία επισημαίνει ότι τα μηνύματα αυτά είναι καταφανώς ψεύτικα και απατηλά. Πρόκειται για προσπάθεια εξαπάτησης των πολιτών με σκοπό την οικονομική τους εκμετάλλευση. Οι πολίτες δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απαντούν στα μηνύματα αυτά, να μην ανοίγουν τα συνημμένα αρχεία και να διαγράφουν άμεσα το email.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την αποφυγή διαδικτυακών απατών, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν: Ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας:www.astynomia.gr (Ενότητα: «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές») Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος:www.cyberalert.gr
Η Ελληνική Αστυνομία υπενθυμίζει ότι κανένα επίσημο κρατικό όργανο δεν αποστέλλει μηνύματα τέτοιου είδους και καλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς οι διαδικτυακές απάτες βρίσκονται σε συνεχή έξαρση.
Κυκλοφοριακή μελέτη Νέας Περάμου: Βιώσιμες λύσεις με τη συμμετοχή των πολιτών
Ο Δήμος Παγγαίου, στο πλαίσιο της στρατηγικής του για βιώσιμη κινητικότητα και περιβαλλοντική συνοχή, προχωρά στην εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης για τη Νέα Πέραμο.
Στόχος είναι η αναβάθμιση κρίσιμων σημείων του οδικού δικτύου, με έμφαση στη βελτίωση της αισθητικής, της λειτουργικότητας και της οδικής ασφάλειας για πεζούς και οχήματα.
Η παρουσίαση της μελέτης πραγματοποιήθηκε από τον Συγκοινωνιολόγο, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Νικόλαο Ηλιού, σε συνεργασία με τους συνεργάτες του, Μενέλαο Κοτασίδη και Ελένη Γεκτίδου. Παρόντες ήταν εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής, τεχνικοί σύμβουλοι και πολίτες που ενδιαφέρονται για την εξέλιξη του σχεδίου.
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην τεχνοκρατική προσέγγιση των προτεινόμενων παρεμβάσεων, με τη συνδρομή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Παγγαίου και του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, κ. Οδυσσέα Παπαδόπουλου.
Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει τη δημόσια διαβούλευση, όπου οι πολίτες καλούνται να καταθέσουν προτάσεις και παρατηρήσεις. Η συλλογή και ενσωμάτωση των απόψεων της τοπικής κοινωνίας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έγκριση χρηματοδότησης και την υλοποίηση των παρεμβάσεων.
“Λαοθάλασσες” πολιτών για τα Τέμπη σε ΑΜ-Θ και Λήμνο
Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του ENA Channel από τις συγκεντρώσεις σε όλη την ΑΜ-Θ και το νησί της Λήμνου :
Στήριξη των πολιτών για την ιατρική βοήθεια κατοίκου του Δ. Παγγαίου
Το Παγγαίο της αλληλεγγύης και του αλτρουισμού καλείται για άλλη μια φορά να δείξει την αγάπη του προς τον πάσχοντα συνάνθρωπο.
Συνδημότης οικογενειάρχης σαράντα ετών, με τρία ανήλικα τέκνα, που πάσχει από κακοήθη νεοπλασία του εγκεφάλου, χρειάζεται σειρά διαγνωστικών και θεραπευτικών ιατρικών πράξεων ιδιαίτερα υψηλού κόστους.
Πρόσβαση στα οικονομικά δεδομένα πολιτών και εταιρειών αποκτά ο Μασκ
Στο σύστημα της αμερικανικής φορολογικής υπηρεσίας, η οποία περιέχει τα ευαίσθητα οικονομικά δεδομένα φορολογούμενων πολιτών και εταιρειών, αναμένεται να αποκτήσει πρόσβαση η επιτροπή των ΗΠΑ για την κυβερνητική αποτελεσματικότητα με την κωδική ονομασία «Doge», της οποίας ηγείται ο Ίλον Μασκ.
Η κίνηση αυτή, όπως δηλώνουν στην Washington Post τρεις πηγές, προκαλεί ανησυχία στην Υπηρεσία Εσωτερικών Εσόδων (IRS), της φορολογικής Αρχής.
Με τον τρόπο αυτό επιτρέπεται η «στιγμιαία οπτική πρόσβαση σε ορισμένους φακέλους φορολογουμένων» σύμφωνα με έγγραφο της IRS, το οποίο επικαλέστηκε το μέσο Axios.
Αξιωματούχοι της αμερικανικής κυβέρνησης δηλώνουν ότι η Doge χρειάζεται να έχει πρόσβαση στο σύστημα IDRS για να «εξαλείψει τις σπατάλες, τις απάτες, τις καταχρήσεις και να βελτιώσει την απόδοση της κυβέρνησης» βεβαιώνοντας ότι αυτό έγινε σε «νόμιμο και με τις αρμόζουσες πιστοποιήσεις ασφαλείας» πλαίσιο.
«Απαιτείται άμεση πρόσβαση»
Αντίστοιχα, ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Χάρισον Φιλντς, μιλώντας στο NBC δήλωσε «απαιτείται άμεση πρόσβαση στο σύστημα για να εντοπιστούν και να ρυθμιστούν» τα προβλήματα και πρόσθεσε ότι η «Doge θα συνεχίσει να φέρνει στο φως τις απάτες που αποκαλύπτει, διότι ο αμερικανικός λαός αξίζει να ξέρει σε τι δαπανά η κυβέρνησή του τα χρήματα, που αυτός κέρδισε με κόπο, από τους φόρους του».
Το σχέδιο της Doge για πρόσβαση στα συστήματα αυτά εντάσσεται στην προοπτική, σύμφωνα με τον Τύπο, μαζικής μείωσης του δυναμικού της IRS.
Ποιος ο σκοπός
Σκοπός είναι, σύμφωνα πηγές της WP, η αμερικανική κυβέρνηση να τερματίσει τις συμβάσεις σχεδόν 9.000 εργαζομένων, οι οποίοι βρίσκονται ακόμη σε δοκιμαστική περίοδο και εργάζονται ειδικά στη συλλογή των φόρων.
Οι Ρεπουμπλικανοί καταγγέλλουν εδώ και καιρό το υπερβολικό κατ’αυτούς προσωπικό της IRS, το οποίο αυξήθηκε από περίπου 90.000 σε σχεδόν 100.000 το 2023.
Η περίοδος εξέτασης των φορολογικών δηλώσεων άρχισε για την IRS στα τέλη Ιανουαρίου και η αμερικανική φορολογική υπηρεσία αναμένεται να διαχειριστεί 140 εκατομμύρια δηλώσεις για το 2024 ως τις 15 Απριλίου.
Προσφυγές στη Δικαιοσύνη
Οι πρώτες εργασίες της Doge προκάλεσαν κύμα ανησυχιών για την τύχη των εμπιστευτικών δεδομένων που θα μελετηθούν. Δεκάδες νεαροί ειδικοί της πληροφορικής, χωρίς εμπειρία στη λειτουργία του ομοσπονδιακού κράτους, ψάχνουν τις βάσεις δεδομένων υπουργείων για να εντοπίσουν εκεί πιθανές πηγές εξοικονόμησης χρημάτων.
Αντιδρώντας, δεκάδες πρώην δημόσιοι υπάλληλοι προσέφυγαν στη δικαιοσύνη και καταλογίζουν στον Ίλον Μασκ και την Doge ότι είχαν παράνομα πρόσβαση σε εμπιστευτικά δεδομένα όσον αφορά κατοίκους των ΗΠΑ.
Πηγή:cnn.gr
Ολοκλήρωση κτηματολογίου σε Ροδόπη και Θάσο: Ψηφιακή εξυπηρέτηση πολιτών και επαγγελματιών
Με την ένταξη πέντε νέων Καλλικρατικών Δήμων της Ροδόπης και της Θάσου στο Ελληνικό Κτηματολόγιο από τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 (ΦΕΚ 6879_Β_16.12.2024), 253.170 ιδιοκτησίες και 351.535 δικαιώματα τίθενται πλέον σε καθεστώς πλήρους λειτουργίας.
Οι Δήμοι Κομοτηνής, Αρριανών, Ιάσμου, Μαρώνειας-Σαπών και Θάσου εντάχθηκαν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας κτηματογράφησης.
Ειδικότερα, οι ενταγμένοι Δήμοι περιλαμβάνουν:
Δήμος Κομοτηνής: Δημοτικές Ενότητες Αιγείρου (Νέα Καλλίστη, Φανάρι), Κομοτηνής (Γρατινή, Θρυλόριο, Κάλχαντας, Καρυδιά, Κόσμιο, Πάνδροσος) και Νέου Σιδηροχωρίου (Άγιοι Θεόδωροι, Νέο Σιδηροχώρι).
Δήμος Αρριανών.
Δήμος Ιάσμου.
Δήμος Μαρώνειας-Σαπών.
Δήμος Θάσου.
Νέες Ψηφιακές Υπηρεσίες για Πολίτες και Επαγγελματίες
Η πλήρης μετάβαση σε ψηφιακές διαδικασίες διαμορφώνει μια σύγχρονη, αποτελεσματική εξυπηρέτηση.
Υποβολή αιτήσεων και εγγράφων:
Όλες οι αιτήσεις για εγγραφή συμβολαιογραφικών πράξεων, δικηγορικών ενεργειών και δικαστικών επιμελητών υποβάλλονται αποκλειστικά ψηφιακά.
Εξωδικαστικές διορθώσεις, όπως διορθώσεις σφαλμάτων, διεκπεραιώνονται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας.
Έρευνα και έκδοση πιστοποιητικών:
Η έρευνα στην κτηματολογική βάση είναι πλήρως ψηφιακή.
Πιστοποιητικά και αντίγραφα κτηματολογικών φύλλων εκδίδονται ηλεκτρονικά, διαθέσιμα 24/7.
Ηλεκτρονικές Συναλλαγές και Καταργήσεις:
Οι πληρωμές πραγματοποιούνται μόνο ηλεκτρονικά ή μέσω POS.
Τα μεγαρόσημα στις αιτήσεις και τα πιστοποιητικά έχουν καταργηθεί.
Διευρυμένο ωράριο για επιτόπιες έρευνες:
Από τις 08:30 έως 13:30, προσφέρεται εξυπηρέτηση στα Υποκαταστήματα.
Στόχος του Ελληνικού Κτηματολογίου
Ο εκσυγχρονισμός των Κτηματολογικών Γραφείων και ο πλήρης ψηφιακός μετασχηματισμός εξασφαλίζουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες για πολίτες και επαγγελματίες, προωθώντας την ταχύτητα, τη διαφάνεια και την καινοτομία στις συναλλαγές ακινήτων.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν τους ιστότοπους ktimatologio.gr και ktimatologio.gov.gr.
Αυξάνονται οι τηλεφωνικές απόπειρες εξαπάτησης πολιτών
Επιτήδειοι με απατηλές-κακόβουλες κλήσεις προσπαθούν να αποσπάσουν στοιχεία των συνομιλητών τους
Ολοένα και περισσότερο αυξάνονται το τελευταίο διάστημα τα περιστατικά απόπειρας εξαπάτησης των πολιτών μέσω απατηλών-κακόβουλων τηλεφωνικών κλήσεων
Οι επιτήδειοι δρουν συνήθως με τους εξής τρόπους: Τηλεφωνικές κλήσεις από ελληνικούς κυρίως αριθμούς, όπου αναπαράγεται ηχογραφημένο μήνυμα, συνήθως στην αγγλική γλώσσα, το οποίο προέρχεται δήθεν από αστυνομικές αρχές (της Χώρας μας αλλά και του εξωτερικού) και αποσκοπεί στην υποκλοπή προσωπικών στοιχείων και δεδομένων, με απώτερο σκοπό την οικονομική εξαπάτηση.
Τηλεφωνικές κλήσεις από άτομα που υποδύονται τους λογιστές ή εκπροσώπους αξιόπιστων οργανισμών-φορέων, όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΔΕΔΔΗΕ κ.α., όπου με διάφορα προσχήματα, όπως η δήθεν επιστροφή χρηματικού ποσού ή η καταβολή σχετικού επιδόματος (π.χ. Market Pass), προσπαθούν να υποκλέψουν τραπεζικά στοιχεία [αριθμούς πιστωτικών-χρεωστικών καρτών, διαπιστευτήρια εισόδου σε λογαριασμούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking)].
Συστάσεις τους τους πολίτες: -Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν λαμβάνουν τέτοιου είδους κλήσεις.
-Να μην αποκαλύπτουν ποτέ προσωπικά ή τραπεζικά δεδομένα μέσω τηλεφώνου.
-Να μην ακολουθούν ύποπτους υπερσυνδέσμους (links) που λαμβάνουν σε συνέχεια αντίστοιχων τηλεφωνικών κλήσεων.
xronos.gr
ΑΜΘ | Σύσταση ενεργειακής κοινότητας πολιτών
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της ενεργειακής αυτονομίας και τη μείωση του κόστους ενέργειας, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ) προχώρησε στη σύσταση της «Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών». Η απόφαση εγκρίθηκε ομόφωνα κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024, μετά από εισήγηση του θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Αργύρη Πατακάκη.
Η «Ενεργειακή Κοινότητα Πολιτών» θα υπαχθεί στο εθνικό πρόγραμμα «ΑΠΟΛΛΩΝ», το οποίο έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει ένα μεγάλο ποσοστό των ενεργειακών αναγκών των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης, καθώς και των ευάλωτων νοικοκυριών.
Το Πρόγραμμα «ΑΠΟΛΛΩΝ» έχει σκοπό τη δημιουργία μιας βιώσιμης και αποκεντρωμένης ενεργειακής υποδομής που θα προσφέρει ενεργειακή ανεξαρτησία και ταυτόχρονα θα συμβάλλει στη μείωση του ενεργειακού κόστους, κυρίως για τις ευπαθείς ομάδες και τις τοπικές κοινότητες.
Το πρωί της ίδιας ημέρας, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στην Κομοτηνή υπό τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, με τη συμμετοχή Δημάρχων της Περιφέρειας. Κατά τη σύσκεψη, συζητήθηκε εκτενώς η υλοποίηση της νέας ενεργειακής κοινότητας, με τους φορείς να εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον συμμετοχής. Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίστηκαν ενημερωτικές παρουσιάσεις σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, ώστε να ενημερωθούν πλήρως όλοι οι δικαιούχοι.
Η συμμετοχή στην Ενεργειακή Κοινότητα Πολιτών θα είναι ανοιχτή για όλους τους δικαιούχους φορείς και τα νοικοκυριά της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Κύριος στόχος είναι η μείωση του κόστους προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στις τοπικές κοινωνίες και τους πολίτες. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν σχετική αίτηση για τη συμμετοχή τους.
Η Περιφέρεια ΑΜΘ, με τη σύσταση της Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών, εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής ανάπτυξης. Με την υλοποίηση του προγράμματος «ΑΠΟΛΛΩΝ», αναμένεται να δημιουργηθούν ευνοϊκές συνθήκες για την ενεργειακή αυτάρκεια της περιοχής, μειώνοντας παράλληλα το κόστος και ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή.
Αίτημα για διεύρυνση της πρόσληψης πολιτών τρίτων χωρών στον τουριστικό τομέα της Θάσου
Σήμερα, Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024, έλαβε χώρα σημαντική συνάντηση στο Δημαρχείο Θάσου, με αντικείμενο την ανάγκη προσέλκυσης εργατών από τρίτες χώρες για την κάλυψη των αναγκών της τοπικής τουριστικής βιομηχανίας. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, καθώς και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου, κ. Ιωάννης Μαρκιανός.
Αφορμή της συνάντησης αποτέλεσε η αυριανή σύσκεψη στην Καβάλα, όπου θα συζητηθεί ο καθορισμός των αναγκών πρόσληψης εργατών, πολιτών τρίτων χωρών, μέσω της διαδικασίας μετάκλησης για τα έτη 2025 και 2026. Η τοπική αυτοδιοίκηση της Θάσου, μετά τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον Ιούλιο, έχει ήδη αποστείλει αίτημα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για τη διευθέτηση του ζητήματος.
Διεύρυνση των Δικαιωμάτων Πρόσληψης
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης κατέληξαν σε μια σημαντική απόφαση: να ζητήσουν την άρση των περιορισμών που ισχύουν έως σήμερα, με σκοπό να επιτραπεί η πρόσληψη πολιτών τρίτων χωρών όχι μόνο στα ξενοδοχεία, αλλά στο σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού. Η μέχρι σήμερα πολιτική επιτρέπει την πρόσληψη μετακλητών εργατών αποκλειστικά στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, κάτι που, σύμφωνα με τον Δήμαρχο, αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη της ευρύτερης τουριστικής αγοράς.
«Διεκδικούμε για όλες τις κατηγορίες των επιχειρήσεων τα ίδια δικαιώματα,» δήλωσε ο Δήμαρχος Θάσου, κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, τονίζοντας ότι οι ανάγκες στον τομέα του τουρισμού είναι μεγάλες και εκτείνονται πέρα από τα όρια της ξενοδοχειακής βιομηχανίας. Οι τοπικές επιχειρήσεις, όπως τα εστιατόρια, οι καφετέριες, τα καταστήματα ενοικίασης οχημάτων, αλλά και οι υπηρεσίες αναψυχής και εναλλακτικού τουρισμού, χρειάζονται ενίσχυση σε εργατικό δυναμικό για να καλύψουν τη ζήτηση κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Ο Ρόλος της Μετάκλησης στην Ενίσχυση του Τουρισμού
Η μετάκληση εργατών από τρίτες χώρες είναι μια διαδικασία που επιτρέπει στους εργοδότες να καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες σε εργατικό δυναμικό όταν δεν υπάρχουν επαρκείς διαθέσιμοι εργαζόμενοι στην τοπική αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, η Θάσος, ως σημαντικός τουριστικός προορισμός της Ελλάδας, αντιμετωπίζει κάθε χρόνο μια αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, η οποία μπορεί να καλυφθεί μόνο με την πρόσληψη κατάλληλα καταρτισμένου προσωπικού.
Η απόφαση του Δήμου Θάσου να διεκδικήσει την επέκταση του δικαιώματος πρόσληψης για το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων αποσκοπεί στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των επισκεπτών, στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και στην καθιέρωση του νησιού ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, ικανού να προσφέρει ανταγωνιστικές υπηρεσίες.
Προοπτικές για το Μέλλον
Η αυριανή σύσκεψη στην αίθουσα «Νικόλαος Μάρτης» της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας θα αποτελέσει την αφετηρία για τις οριστικές αποφάσεις σχετικά με τον αριθμό των εργατών που θα επιτραπεί να προσληφθούν μέσω της διαδικασίας μετάκλησης τα επόμενα δύο χρόνια. Η εξέλιξη αυτή είναι κρίσιμη για τον τουρισμό της Θάσου, καθώς η έλλειψη προσωπικού μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την παροχή υπηρεσιών και την ικανοποίηση των επισκεπτών.
Με την πρόταση αυτή, ο Δήμος Θάσου επιδιώκει να διασφαλίσει ότι όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κατηγορίας, θα έχουν πρόσβαση στο απαραίτητο εργατικό δυναμικό, συμβάλλοντας στη συνολική ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος του νησιού.
Νέες Τιμές σε 923 Φάρμακα: Επιδράσεις στην τσέπη των Πολιτών και Προστασία της Δημόσιας Υγείας από το Υπουργείο Υγείας
Από σήμερα, Δευτέρα 26 Αυγούστου, τίθενται σε ισχύ νέες τιμές για 923 φαρμακευτικά σκευάσματα, σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση που εξέδωσε το υπουργείο Υγείας. Η απόφαση αυτή συνοδεύεται από την έκδοση νέου Δελτίου Τιμών και ανανεωμένης Θετικής Λίστας Αποζημίωσης, γεγονός που αναμένεται να επηρεάσει οικονομικά τους πολίτες.
Στον επικαιροποιημένο κατάλογο τιμών περιλαμβάνονται και φάρμακα για τα οποία κρίθηκε αναγκαία η αύξηση της τιμής τους, προκειμένου να προστατευθεί η δημόσια υγεία. Η ενέργεια αυτή αποσκοπεί στη διόρθωση στρεβλώσεων που υπήρχαν στις προηγούμενες εκδόσεις Δελτίων Τιμών, όπου πολλά σκευάσματα είχαν τιμές κάτω από τον Μέσο Όρο των δύο χαμηλότερων τιμών στην Ευρωζώνη ή επικίνδυνα χαμηλές τιμές.
Λαϊκή αγορά Σερρών | Η ακρίβεια δυσκολεύει την καθημερινότητα των πολιτών, ψωνίζουν μόνο για φαγητό
Μέτρια χαρακτηρίζεται η κίνηση στη λαϊκή αγορά Σερρών. Όπως μας λέει ο Πρόεδρος Παραγωγών νομού Σερρών Μιχάλης Κοτόπουλος ο κόσμος που πάει να ψωνίσει αγοράζει μόνο τα βασικά που χρειάζονται για το φαγητό.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές παρόλο που βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και θα έπρεπε να είναι πολύ χαμηλές αυτό δεν συμβαίνει. Ο λόγος; Εξαιτίας του παρατεταμένου καύσωνα και της Ανομβρίας πολλές καλλιέργειες έχουν καταστραφεί. Όπως μας λέει ο κ. Κοτόπουλος φέτος η παραγωγή είναι μειωμένη σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές, ενώ παρόλο που τα έξοδα των παραγωγών έχουν αυξηθεί κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μην περαστεί στον καταναλωτή η οποιαδήποτε αύξηση.
epiloges.tv
Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεραμωτής | ευαισθητοποίηση αρμόδιων αρχών και φορέων για την λύση της κυκλοφοριακής συμφόρησης
Σε συνέντευξη Τύπου στα μέσα ενημέρωσης της Καβάλας, ο πρόεδρος του συλλόγου Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεραμωτής, κ. Ανδρόνικος Σινιώρης, ενημέρωσε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κεραμωτή λόγω της κίνησης επιβατών και εμπορευμάτων με οχήματα στον οικισμό. Η κίνηση αυτή αφορά τη φόρτωση προς το Λιμένα της Θάσου μέσω του πορθμείου. Στόχος του συλλόγου είναι να ευαισθητοποιήσει τις αρμόδιες αρχές και φορείς για την εξεύρεση λύσης μέχρι την ολοκλήρωση των κατασκευών λιμενικών εγκαταστάσεων εκτός οικισμού, στη Βόρεια πλευρά του κόλπου. Αυτή θεωρείται η μόνη βιώσιμη λύση.Ο κ. Σινιώρης τόνισε ότι ο οικισμός επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την κίνηση των οχημάτων, τόσο από τον θόρυβο όσο και από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Τέλος, ζητήθηκε η δρομολόγηση έκτακτων δρομολογίων στη γραμμή Κεραμωτή – Λιμένας τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου, για την αποσυμφόρηση του οικισμού.
Μήνυμα 112 στα κινητά τηλέφωνα πολιτών σε Καβάλα-Ξάνθη για έντονα καιρικά φαινόμενα
Μήνυμα του «112» ήχησε πριν από λίγο στα κινητά τηλέφωνα κατοίκων περιοχών της Καβάλας αλλά και της Ξάνθης προειδοποιώντας τους για τα έντονα καιρικά φαινόμενα που αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους μέχρι το μεσημέρι της 4ης Ιουλίου 2024.
Σύμφωνα με αυτό, οι κάτοικοι καλούνται να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους έως και αύριο το μεσημέρι , όταν και σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, οι ισχυρές βροχές, χαλαζοπτώσεις, καταιγίδες με κεραυνούς αναμένεται να εξασθενήσουν.
Δελτίο Τύπου για την Αυθαίρετη Κατάληψη Παραλίας της Αμμόγλωσσας Κεραμωτής Νέστου, εξέδωσε ο Συλλόγος Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεραμωτής. Στο δελτίο τύπου αναφέρει τα εξής:
Σε παραλία της αμμόγλωσσας Κεραμωτής Νέστου πραγματοποιήθηκε αυθαίρετη κατάληψη. Συγκεκριμένα, σε τμήμα της παραλίας έμπροσθεν του Δημοτικού Camping Κεραμωτής έχουν τοποθετηθεί μεγάλος αριθμός σταθερών ομπρελών με ξαπλώστρες. Οι ξαπλώστρες κλειδώνονται στις ομπρέλες μετά τη χρήση τους, αποκλείοντας έτσι την τοποθέτηση αφαιρετών ομπρελών από ημερήσιους επισκέπτες της παραλίας. Οι καταληψίες είναι κυρίως αλλοδαποί που διαμένουν στο Camping.
Αυτό το φαινόμενο παρατηρήθηκε για πρώτη φορά πέρυσι και, παρά τη δημοσιοποίησή του, δεν έγινε καμία ενέργεια αντιμετώπισης, με αποτέλεσμα να τείνει να καθιερωθεί. Σύμφωνα με τη γνώμη μου, η Δημοτική επιχείρηση διαχείρισης του Camping θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί το χώρο της παραλίας της, παίρνοντας σχετική άδεια για την τοποθέτηση ομπρελών με ξαπλώστρες. Με αυτόν τον τρόπο, θα απέκλειε την αυθαίρετη κατάληψη της παραλίας και θα δημιουργούσε νέες θέσεις εργασίας
Μακάριος Λαζαρίδης: «Ακούμε την εντολή των πολιτών και προχωράμε πιο γρήγορα και πιο τολμηρά»
«Η αξιοποίηση του “Φίλιππος Β’” έμπρακτο αποτύπωμα του οράματός μας για την Ελλάδα της προόδου και της ευημερίας»
Την περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου του λιμένα «Φίλιππος Β΄» στην Καβάλα, μέσω της εισόδου ιδιωτών επενδυτών σε αυτό, καθώς και το πολλαπλό κέρδος του ελληνικού δημοσίου και της χώρας από τη συγκεκριμένη εξέλιξη, υπογράμμισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με την κύρωση της σύμβασης υποπαραχώρησης του λιμένα.
«Είναι ένα έμπρακτο αποτύπωμα του οράματός μας για την Ελλάδα της προόδου και της ευημερίας. Την Ελλάδα που έκανε σημαντικά βήματα προς τα εμπρός την προηγούμενη πενταετία και προχωρά πλέον με ακόμα πιο γοργούς ρυθμούς, με στόχο την επίτευξη της πραγματικής σύγκλισης με την Ευρώπη», τόνισε. Πολλοί, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «θεωρούν ότι ο Λιμένας της Καβάλας θα μπορούσε να λειτουργήσει ως κομμάτι του νοητού άξονα, ως μια “Εγνατία των λιμανιών”. Ένας νοητός άξονας, ο οποίος θα περιλαμβάνει και τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Θεσσαλονίκης και της Ηγουμενίτσας, ενώνοντας Ανατολή και Δύση, στην καρδιά της Βαλκανικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και βεβαίως αποτελεί ένα μόνο μέρος του ολοκληρωμένου σχεδιασμού της Κυβέρνησης για την αναπτυξιακή διάσταση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, όπως την έχει ανακοινώσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης».
Ο κ. Λαζαρίδης σημείωσε ότι «η χώρα έχει μπει σε έναν δρόμο δυναμικής ανάπτυξης με προοπτική. Για να συμβεί αυτό, άρχισε να αποδίδει η μεταρρυθμιστική πολιτική που εφαρμόζει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από το 2019. Και με το ίδιο πάθος, την ίδια διάθεση και αποτελεσματικότητα θα συνεχίσουμε. Αυτή άλλωστε είναι η εντολή που λάβαμε από τους πολίτες στις εκλογές της περασμένης Κυριακής. Οφείλουμε να πάμε πιο γρήγορα και πιο τολμηρά, πετυχαίνοντας την πραγματική σύγκλιση με τις ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες».
Ως αρωγό σε αυτήν την προσπάθεια χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, «το πρόσθετο χρηματοδοτικό εργαλείο το οποίο αυτή η Κυβέρνηση κατάφερε και εξασφάλισε, ύστερα από μια πολύ σκληρή διαπραγμάτευση τον Ιούλιο του 2020. Τα οφέλη του τα καρπώνονται ήδη όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες και συντελούν στην αποτροπή σημαντικών περιφερειακών αποκλίσεων σε
σχέση με την ανάπτυξη».
Παραπέμποντας δε σε σχετική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού, ο κ. Λαζαρίδης εξέφρασε τη διαπίστωση ότι «η Ελλάδα του 2024 είναι πολύ καλύτερη από εκείνη του 2019. Έτσι και η Ελλάδα του 2027 θα είναι πολύ καλύτερη από τη σημερινή. Το θέλουμε, το μπορούμε και θα το καταφέρουμε, σε μια χώρα που μεταμορφώνετα προς το καλύτερο, οι θυσίες των πολιτών αποδίδουν και η βούληση ταυτόχρονα με
το σχέδιο και την ικανότητα της σημερινής Κυβέρνησης έχουν ήδη συγκεκριμένα αποτελέσματα. Είναι δέσμευσή μας να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των πολιτών και θα το κάνουμε. Πρόκειται για το μεγάλο μας στοίχημα κατά τη δεύτερη κυβερνητική μας θητεία, οι πολίτες μας εμπιστεύονται και μας διαμηνύουν να προχωρήσουμε στις μεταρρυθμίσεις πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά».
Μακάριος Λαζαρίδης: «Ακούμε την εντολή των πολιτών και προχωράμε πιο γρήγορα και πιο τολμηρά»
«Η αξιοποίηση του “Φίλιππος Β’” έμπρακτο αποτύπωμα του οράματός μας για την Ελλάδα της προόδου και της ευημερίας»
Την περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου του λιμένα «Φίλιππος Β΄» στην Καβάλα, μέσω της εισόδου ιδιωτών επενδυτών σε αυτό, καθώς και το πολλαπλό κέρδος του ελληνικού δημοσίου και της χώρας από τη συγκεκριμένη εξέλιξη, υπογράμμισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με την κύρωση της σύμβασης υποπαραχώρησης του λιμένα.
«Είναι ένα έμπρακτο αποτύπωμα του οράματός μας για την Ελλάδα της προόδου και της ευημερίας. Την Ελλάδα που έκανε σημαντικά βήματα προς τα εμπρός την προηγούμενη πενταετία και προχωρά πλέον με ακόμα πιο γοργούς ρυθμούς, με στόχο την επίτευξη της πραγματικής σύγκλισης με την Ευρώπη», τόνισε.
Πολλοί, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «θεωρούν ότι ο Λιμένας της Καβάλας θα μπορούσε να λειτουργήσει ως κομμάτι του νοητού άξονα, ως μια “Εγνατία των λιμανιών”. Ένας νοητός άξονας, ο οποίος θα περιλαμβάνει και τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Θεσσαλονίκης και της Ηγουμενίτσας, ενώνοντας Ανατολή και Δύση, στην καρδιά της Βαλκανικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και βεβαίως αποτελεί ένα μόνο μέρος του ολοκληρωμένου σχεδιασμού της Κυβέρνησης για την αναπτυξιακή διάσταση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, όπως την έχει ανακοινώσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης».
Ο κ. Λαζαρίδης σημείωσε ότι «η χώρα έχει μπει σε έναν δρόμο δυναμικής ανάπτυξης με προοπτική. Για να συμβεί αυτό, άρχισε να αποδίδει η μεταρρυθμιστική πολιτική που εφαρμόζει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από το 2019. Και με το ίδιο πάθος, την ίδια διάθεση και αποτελεσματικότητα θα συνεχίσουμε. Αυτή άλλωστε είναι η εντολή που λάβαμε από τους πολίτες στις εκλογές της περασμένης Κυριακής. Οφείλουμε να πάμε πιο γρήγορα και πιο τολμηρά, πετυχαίνοντας την πραγματική σύγκλιση με τις ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες».
Ως αρωγό σε αυτήν την προσπάθεια χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, «το πρόσθετο χρηματοδοτικό εργαλείο το οποίο αυτή η Κυβέρνηση κατάφερε και εξασφάλισε, ύστερα από μια πολύ σκληρή διαπραγμάτευση τον Ιούλιο του 2020. Τα οφέλη του τα καρπώνονται ήδη όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες και συντελούν στην αποτροπή σημαντικών περιφερειακών αποκλίσεων σε σχέση με την ανάπτυξη».
Παραπέμποντας δε σε σχετική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού, ο κ. Λαζαρίδης εξέφρασε τη διαπίστωση ότι «η Ελλάδα του 2024 είναι πολύ καλύτερη από εκείνη του 2019. Έτσι και η Ελλάδα του 2027 θα είναι πολύ καλύτερη από τη σημερινή. Το θέλουμε, το μπορούμε και θα το καταφέρουμε, σε μια χώρα που μεταμορφώνεται προς το καλύτερο, οι θυσίες των πολιτών αποδίδουν και η βούληση ταυτόχρονα με το σχέδιο και την ικανότητα της σημερινής Κυβέρνησης έχουν ήδη συγκεκριμένα αποτελέσματα. Είναι δέσμευσή μας να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των πολιτών και θα το κάνουμε. Πρόκειται για το μεγάλο μας στοίχημα κατά τη δεύτερη κυβερνητική μας θητεία, οι πολίτες μας εμπιστεύονται και μας διαμηνύουν να προχωρήσουμε στις μεταρρυθμίσεις πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά».
Χαιρετισμός του Πρωθυπουργού σε συγκέντρωση πολιτών στη Μάκρη Έβρου
Κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, αγαπητοί συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στη Βουλή, φίλες και φίλοι, Νεοδημοκράτισσες και Νεοδημοκράτες, σας ευχαριστώ ακόμα μία φορά γι’ αυτή την πολύ θερμή υποδοχή.
Πράγματι, ο Πρόεδρος έχει δίκιο, έχω έρθει τόσες φορές στη Θράκη και ειδικά στον Έβρο, που αισθάνομαι σαν να μην έχω φύγει ποτέ. Ξέρετε πολύ καλά ότι η καρδιά μου βρίσκεται εδώ και να ξέρετε ότι θα ανταποδώσω στο ακέραιο την εμπιστοσύνη με την οποία μας περιβάλλατε στις εκλογές του Ιουνίου 2023.
Και βέβαια, το έχω και γούρι να ξεκινώ τις προεκλογικές μου εκστρατείες από τον ακριτικό Έβρο. Δεν αλλάζουμε λοιπόν τις συνήθειες. Είμαι και σήμερα πάλι εδώ, στην αφετηρία ακόμα μίας προεκλογικής εκστρατείας εν όψει των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου, να μοιραστώ μαζί σας μερικές απλές σκέψεις για τη σημασία αυτών των εκλογών και γιατί και πάλι πρέπει ως Νέα Δημοκρατία να πετύχουμε μία ακόμα μεγάλη εκλογική νίκη στις κάλπες που θα στηθούν σε λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες.
Κάθε φορά που έρχομαι βέβαια στον Έβρο δεν μπορώ παρά να θυμάμαι δύο γεγονότα, τα οποία θα είναι για πάντα χαραγμένα στη μνήμη μου. Το πρώτο είναι τα γεγονότα του Μαρτίου του 2020, όταν υψώσαμε ένα τείχος άμυνας απέναντι στην προσπάθεια εργαλειοποίησης του μεταναστευτικού προβλήματος. Ο Έβρος στάθηκε όρθιος, η Ελλάδα στάθηκε όρθια, προστατεύσαμε τα σύνορα της πατρίδας μας, προστατεύσαμε τα σύνορα της Ευρώπης, και το αποτέλεσμα το βλέπετε σήμερα.
Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη χώρα στην Ευρώπη στην οποία το μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα δεν είναι αντικείμενο προεκλογικής συζήτησης. Γιατί; Γιατί πολύ απλά καταφέραμε και ελέγξαμε το πρόβλημα. Φυλάξαμε αποτελεσματικά τα σύνορά μας, κάναμε τη δουλειά μας και τιμήσαμε την υποχρέωσή μας απέναντι στους Έλληνες πολίτες και ειδικά απέναντι στους ακρίτες. Και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μην αντιμετωπίζουμε πια προβλήματα αντίστοιχα με αυτά τα οποία κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Χθες, όπως γνωρίζετε, βρέθηκα για λίγες ώρες στην Άγκυρα, ανταποδίδοντας την επίσκεψη την οποία μου έκανε ο Πρόεδρος Erdoğan τον περασμένο Δεκέμβριο. Αποτιμήσαμε τη συνολική πρόοδο των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Eπιδιώκουμε πάντα καλές σχέσεις με τη γείτονα. Όμως γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Ελλάδα δεν αποκλίνει από τις πάγιες θέσεις της και θα υπερασπίζεται πάντα με αυτοπεποίθηση την εθνική της κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα.
Το κάνουμε όμως σήμερα, φίλες και φίλοι, από θέση ισχύος, με τις Ένοπλες Δυνάμεις μας πολύ πιο ισχυρές, με το κύρος της χώρας σε τελείως διαφορετικό επίπεδο από αυτό που ήταν πριν από πέντε χρόνια, με την οικονομία μας πια θωρακισμένη.
Αυτή τη στρατηγική διαρκούς προόδου θα την υπηρετούμε με συνέπεια κάθε μέρα, διότι αυτή είναι η εντολή την οποία μας δώσατε στις εκλογές της 25ης Ιουνίου: να κάνουμε γρήγορα βήματα προς τα μπρος, γρήγορα βήματα μεγάλων τολμηρών αλλαγών, που θα κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα της κάθε Ελληνίδας και του κάθε Έλληνα.
Και βέβαια, η δεύτερη ανάμνηση την οποία έχω από τον Έβρο ήταν μια πολύ πιο δύσκολη, ακόμα πιο δύσκολη, ακόμα πιο τραυματική εμπειρία: οι περσινές πυρκαγιές που τόσο πολύ μας πλήγωσαν. Θυμάμαι, όταν πρωτοήρθα για να κάνω μια επιτόπια επισκόπηση της μεγάλης καταστροφής, στα βλέμματα πολλών από εσάς την απογοήτευση, την απελπισία και αυτό το αίσθημα της αδυναμίας απέναντι στη μανία της φύσης.
Τηρήσαμε, όμως, τις δεσμεύσεις μας. Σταθήκαμε δίπλα σε αυτούς οι οποίοι επλήγησαν. Στηρίξαμε ειδικά εδώ τη Μάκρη και τους ελαιοπαραγωγούς με σημαντικές αποζημιώσεις. Και, βέβαια, φτιάξαμε αμέσως, όπως είπε και ο κ. Περιφερειάρχης, μια Επιτροπή Ανασυγκρότησης του Έβρου, η οποία δουλεύει συνεχώς με τακτική παρουσία κυβερνητικών κλιμακίων.
Θα έχουμε και αύριο, πάλι, κυβερνητικό κλιμάκιο στην περιοχή έτσι ώστε να μπορέσουμε όχι απλά να θεραπεύσουμε τις μεγάλες καταστροφές αυτής της πρωτοφανούς πυρκαγιάς αλλά να οικοδομήσουμε τελικά και ένα καλύτερο μέλλον για όλο τον Έβρο, όχι μόνο για την Αλεξανδρούπολη. Για όλο τον Έβρο, και για τον βόρειο Έβρο, ώστε να μην υπάρχουν και αδικίες εντός της ίδιας της Περιφερειακής Ενότητας.
Σε αυτή την κατεύθυνση, φίλες και φίλοι, θα εξακολουθούμε να αγωνιζόμαστε επιλύοντας μεγάλα προβλήματα αλλά και μικρά προβλήματα.
Να αναφέρω ένα παράδειγμα μόνο: σήμερα καταθέτουμε μια νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή για τα ζητήματα τα οποία αφορούν στις ραδιοφωνικές συχνότητες και το πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζουν οι τοπικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, που έχουν δυσκολία να εκπέμπουν επειδή το σήμα τους μπορεί να «πέφτει» πάνω σε σήματα τα οποία να έρχονται από άλλες χώρες. Ρυθμίζουμε, λοιπόν, και το ζήτημα αυτό διότι πρέπει εδώ στον Έβρο να ακούτε ελληνικό ραδιόφωνο.
Και αυτή είναι μία μόνο μικρή ένδειξη μιας κυβέρνησης η οποία δεν δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην επικοινωνία, αλλά εστιάζει στα πραγματικά προβλήματα των πολιτών, όπως σας είπα αγωνιζόμενοι κάθε μέρα για να κάνουμε τη δική σας καθημερινότητα καλύτερη.
Έχουμε, λοιπόν, φίλες και φίλοι, σε λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες από τώρα ευρωεκλογές. Από πολλούς ακούω ότι «οι ευρωεκλογές δεν έχουν τη σημασία των εθνικών εκλογών», «το Ευρωκοινοβούλιο είναι πολύ μακριά από εμάς», κάπου «δεν μπορεί να καταλαβαίνουμε ακριβώς τι συμβαίνει στην Ευρώπη». Άρα, η συμμετοχή σε αυτές τις ευρωεκλογές -ισχυρίζονται κάποιοι- «δεν είναι και τόσο σημαντική».
Είναι μεγάλο λάθος αυτό, φίλες και φίλοι. Διότι πάρα πολλές από τις αποφάσεις οι οποίες τελικά επηρεάζουν τη δική σας ζωή, και εδώ στον Έβρο, λαμβάνονται στην Ευρώπη. Να σας δώσω μόνο δύο παραδείγματα.
Το πρώτο αφορά το μεταναστευτικό – προσφυγικό. Κάναμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια στην Ευρώπη, μετά την προσφυγική κρίση του 2020, να πείσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και τους εταίρους μας στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ότι δεν μπορεί η Ευρώπη να αντιμετωπίσει το προσφυγικό – μεταναστευτικό πρόβλημα εάν δεν λύσει το ζήτημα της προστασίας των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Χρειαστήκαμε χρόνο και κόπο για να πείσουμε την Ευρώπη να εστιάσει την προσοχή της ακριβώς σε αυτό το ζήτημα. Το πετύχαμε όμως. Και το καινούριο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο θα σας έλεγα ότι είναι απολύτως ευθυγραμμισμένο με τις ελληνικές προτεραιότητες.
Εξασφαλίσαμε και παραπάνω πόρους για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε το προσφυγικό και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα μπορέσουμε να πείσουμε και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι πρέπει να χρηματοδοτήσει και έργα όπως ο φράχτης στον Έβρο, αποτρεπτικά έργα, τα οποία είναι τόσο σημαντικά για την προστασία της χώρας και τελικά την ασφαλή φύλαξη των συνόρων. Άρα, βλέπετε γιατί αυτά τα οποία συμβαίνουν στις Βρυξέλλες, τελικά αφορούν όλους εμάς, ειδικά εσάς εδώ, τους Εβρίτες.
Το δεύτερο παράδειγμα το οποίο θέλω να σας δώσω είναι οικονομικό και έχει να κάνει με τη σημαντική απόφαση την οποία πήραμε τον Ιούλιο του 2020, εν μέσω πανδημίας, να δημιουργήσουμε το Ταμείο Ανάκαμψης. Μία απόφαση στην οποία η Ελλάδα και εγώ προσωπικά πρωταγωνιστήσαμε.
Τι είναι το Ταμείο Ανάκαμψης; Ένα πρόσθετο χρηματοδοτικό εργαλείο. Για πρώτη φορά η Ευρώπη αποφάσισε να δανειστεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και να στηρίξει όλα τα κράτη-μέλη, αλλά πρωτίστως τις πιο αδύναμες χώρες, με σημαντικούς πόρους, για να μπορέσουμε να κάνουμε πράξη την ψηφιακή μετάβαση, την πράσινη μετάβαση, να επενδύσουμε στις υποδομές μας.
Από αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο η Ελλάδα εξασφάλισε τελικά πρόσθετα 36 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι χρήματα τα οποία ήδη επενδύονται σε ολόκληρη την επικράτεια και τα οποία θα συμβάλλουν σημαντικά στο να υποστηρίξουμε την αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας μας.
Θα έχουμε, λοιπόν, στον επόμενο ευρωπαϊκό κύκλο ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης; Και ποιοι θα είναι αυτοί τελικά που στο Ευρωκοινοβούλιο, στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, θα διαπραγματευτούν μία τόσο σημαντική ευρωπαϊκή πρωτοβουλία;
Θα δημιουργήσουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο ένα ενιαίο αμυντικό ταμείο, για να χρηματοδοτήσουμε επενδύσεις στην άμυνα που θα προστατεύουν συνολικά την Ευρώπη; Η συζήτηση αυτή, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι εξαιρετικά επίκαιρη, διότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έναν πόλεμο στην ήπειρό μας.
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία άλλαξε την αντίληψη της Ευρώπης για το πώς πρέπει να επενδύει στην άμυνα. Κι αυτό θα έχει πολύ μεγάλη σημασία για εμάς, γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο πόρους του Έλληνα φορολογούμενου για να επενδύουμε στην άμυνα. Αν μπορούμε να έχουμε πρόσθετα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, αυτό θα είναι εξαιρετικά θετικό για τον προϋπολογισμό.
Τι θα γίνει με την Κοινή Αγροτική Πολιτική από εδώ και στο εξής; Θα μπορέσει να αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία, έτσι ώστε να βοηθήσουμε τους αγρότες μας από τη μία να κάνουν πράξη την πράσινη μετάβαση, αλλά από την άλλη να έχουν την ασφάλεια του εισοδήματός τους, έτσι ώστε να μην αισθάνονται ότι απειλούνται από τις αλλαγές που έρχονται; Και ποιοι θα είναι τελικά αυτοί στο Ευρωκοινοβούλιο, αλλά και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, που θα διαπραγματευτούν αυτές τις σημαντικές αλλαγές;
Θα μπορέσει η Ευρώπη να αποκτήσει μία ενιαία πολιτική για το δημογραφικό; Ξέρετε ότι το δημογραφικό και η προστασία της ελληνικής οικογένειας είναι πρώτη προτεραιότητα για την παράταξή μας, για τη Νέα Δημοκρατία. Αλλά θα είναι πραγματικά ευχής έργον αν μπορούμε να ευθυγραμμίσουμε τις δικές μας πολιτικές με ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες και να έχουμε παραπάνω ευρωπαϊκή στήριξη για ένα πρόβλημα το οποίο τελικά απειλεί ολόκληρη την Ευρώπη. Δεν αντιμετωπίζει μόνο η Ελλάδα δημογραφικό πρόβλημα, κάθε ευρωπαϊκή χώρα αντιμετωπίζει τις ίδιες προκλήσεις.
Και πολλά άλλα, φυσικά. Το ενδιαφέρον, λοιπόν, είναι ότι γι’ αυτά τα ζητήματα, που είναι το πραγματικό ζητούμενο των εκλογών, μόνο η Νέα Δημοκρατία μιλάει. Κανείς άλλος δεν μιλάει για το αντικείμενο των ευρωεκλογών.
Έβλεπα καθώς ερχόμουν κάποια καινούργια σποτάκια τα οποία έβγαλε ο ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές. Τι είδα; Μία ουσιαστικά αντιγραφή της καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ του 2023: όλα είναι «μαύρα», η Ελλάδα είναι μία διαλυμένη χώρα και η λύση είναι να ξοδέψουμε πολλά περισσότερα χρήματα. Μα αυτή η συνταγή δοκιμάστηκε, φίλες και φίλοι, το 2023, και απέτυχε παταγωδώς.
Κάποιοι φαίνεται ότι δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους, διότι όταν δεν ξέρεις τι να κάνεις ή όταν δεν ξέρεις τι να πεις, κάνεις αυτό που ξέρεις. Και η αντιπολίτευση το μόνο το οποίο ξέρει να κάνει είναι να πετάει λάσπη, να προσπαθεί να βυθίσει τον πολιτικό διάλογο στην τοξικότητα και να φυτεύει νέα λεφτόδεντρα, πιστεύοντας ότι μπορεί να πείσει τους πολίτες ότι μας περισσεύουν κάποιες δεκάδες δισεκατομμύρια για να μπορούμε να λύσουμε ως δια μαγείας όλα τα προβλήματα.
Αυτό, φίλες και φίλοι, δεν συνιστά υπεύθυνη πολιτική πρόταση. Γι’ αυτό και προσωπικά αλλά και τα στελέχη μας θα αξιοποιήσουμε τον χρόνο, από τώρα μέχρι τις ευρωεκλογές, να μιλήσουμε για δύο ζητήματα.
Το πρώτο είναι αυτό για το οποίο σας μίλησα ήδη: η σημασία των ευρωεκλογών και πόσο σημαντικό είναι η Νέα Δημοκρατία να παραμείνει το μεγαλύτερο, το ισχυρότερο κεντροδεξιό κόμμα εντός του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, που είναι η μεγαλύτερη πολιτική οικογένεια στην Ευρώπη. Γιατί αύριο τίποτα στην Ευρώπη δεν πρέπει να γίνεται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.
Και βέβαια, θα μιλήσουμε και για τα εσωτερικά πολιτικά ζητούμενα αυτών των εκλογών. Αν κάποιοι θέλουν να μετατρέψουν αυτές τις ευρωεκλογές σε δημοψήφισμα κατά της κυβέρνησης, είμαι απολύτως σίγουρος ότι θα πάρουν την απάντηση που τους αξίζει στην κάλπη. Διότι οι πολίτες μας εμπιστεύθηκαν με ένα πολύ υψηλό ποσοστό πριν από έναν χρόνο. Μας έδωσαν μια εντολή τετραετίας να αλλάξουμε τη χώρα, να τη φέρουμε σταθερά πιο κοντά στην Ευρώπη. Και αυτή την εντολή σας διαβεβαιώνω ότι την υπηρετούμε.
Και θα είναι μια ευκαιρία αυτές οι ευρωεκλογές να κάνουμε και μια σύντομη αποτίμηση του τι πετύχαμε αυτούς τους 10 μήνες, τι θέλουμε να πετύχουμε τα επόμενα τρία χρόνια, πώς η οικονομία μας εξακολουθεί και αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Οι μισθοί ανεβαίνουν. Μπορούμε αυτή τη στιγμή να ατενίζουμε το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, τις οποίες δεν υποτιμώ.
Ξέρω ότι η ακρίβεια είναι ακόμα ένα μεγάλο πρόβλημα για τα νοικοκυριά. Όμως, μόνιμη απάντηση στην ακρίβεια, πέραν της σταθερής αύξησης των μισθών και του διαθέσιμου εισοδήματος, δεν υπάρχει.
Ταυτόχρονα, θα εξακολουθούμε να ενισχύουμε τους ελέγχους, θα κυνηγούμε αυτούς οι οποίοι, πατώντας πάνω στο πρόβλημα της ακρίβειας, επιδιώκουν να κάνουν κατάχρηση της θέσης που μπορεί να έχουν στην αγορά. Και πιστεύω ότι πια τα πιο δύσκολα στο θέμα της ακρίβειας είναι πίσω μας. Όμως, κάποια στιγμή οι τιμές θα αρχίσουν να πέφτουν, όπως ήδη έχουν πέσει στο ηλεκτρικό ρεύμα. Το ξέρετε, όλες και όλοι σας. Αλλά οι αυξήσεις των μισθών ήρθαν για να μείνουν.
Θέλω να κάνω μια ειδική αναφορά σε αυτά τα οποία γίνονται στην αγορά εργασίας. Θυμάμαι όταν ήρθαμε στα πράγματα για πρώτη φορά -μας εμπιστευτήκατε- το 2019, η ανεργία τότε ήταν στο 17%. Και σας είχα πει τότε ότι πρώτη μας προτεραιότητα είναι να μειώσουμε την ανεργία και να δημιουργήσουμε πολλές καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας.
Πέντε χρόνια μετά έχουμε δημιουργήσει 400.000 θέσεις εργασίας. Και ένας συνάδελφος βουλευτής, σε μια συνάντηση που είχαμε, είπε κάτι πάρα πολύ σωστό. Είπε: «πριν από πέντε χρόνια ερχόντουσαν συμπολίτες μας στα πολιτικά μας γραφεία και ζητούσαν δουλειά. Τώρα έρχονται εργοδότες και ζητούν να τους βοηθήσουμε να βρουν εργαζόμενους». Αυτή είναι μία τεράστια πρόοδος για την ελληνική οικονομία.
Κι όσο, φυσικά, πέφτει η ανεργία, τόσο βελτιώνεται και η διαπραγματευτική θέση του εργαζόμενου, τόσο οι επιχειρήσεις αναγκάζονται να δώσουν υψηλότερους μισθούς.
Και καθώς μπαίνουμε τώρα στην τουριστική περίοδο και ακούω μερικές φορές γκρίνιες και από τους εργοδότες του τουρισμού, οι οποίοι λένε «δεν βρίσκουμε εύκολα εργαζόμενους», τους λέω η απάντηση είναι εύκολη: πληρώστε περισσότερα και θα βρείτε εργαζόμενους. Έτσι, λοιπόν, ανεβαίνουν οι μισθοί σταθερά στη χώρα μας και κάνουμε γρήγορα βήματα σύγκλισης με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ταυτόχρονα, βέβαια, προχωράμε σε μία σειρά τολμηρών μεταρρυθμίσεων σε όλα τα πεδία πολιτικής. Στην παιδεία: ψηφίσαμε ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει διπλή ξεχωριστή σημασία. Η πρώτη του σημασία είναι ότι για πρώτη φορά καταφέραμε και σπάσαμε το κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση και θα μπορούν να δημιουργηθούν και στην πατρίδα μας μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια. Ένα πάγιο ζητούμενο για την παράταξή μας.
Ταυτόχρονα όμως, μην το ξεχνάμε, σε αυτό το νομοσχέδιο ψηφίσαμε και την αναβάθμιση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, «ναυαρχίδα» του εκπαιδευτικού χάρτη της χώρας μας. Ένα Πανεπιστήμιο στο οποίο προσωπικά πιστεύω πολύ και το οποίο θέλουμε, και για εθνικούς λόγους, να ενισχύσουμε περισσότερο.
Ταυτόχρονα, βέβαια, αποδείξαμε και έμπρακτα ότι η τάξη και ο νόμος θα επιβληθούν και εντός του δημόσιου πανεπιστημίου. Το είπαμε πολλές φορές και το κάναμε πράξη. Εμείς δεν είμαστε με αυτούς οι οποίοι θέλουν να μετατρέψουν τα πανεπιστήμια σε μπάχαλο. Είμαστε με τις βιβλιοθήκες και όχι με τις βαριοπούλες.
Κι αν νομίζουν κάποιοι ότι μπορούν, για λόγους που στο δικό τους το μυαλό να είναι απολύτως δικαιολογημένοι, να επαναλάβουν αυτά τα οποία μπορεί να είδαν σε άλλες χώρες και να καταλαμβάνουν πανεπιστήμια, να στήνουν αντίσκηνα και να τα κάνουν γης μαδιάμ, είναι βαθιά γελασμένοι, όπως είδατε και με την εκκένωση της κατάληψης η οποία είχε γίνει στη Νομική.
Ταυτόχρονα, κάνουμε παρεμβάσεις σε πολλά άλλα πεδία πολιτικής. Να αναφέρω μόνο την υγεία, όπου ξέρω ότι έχουμε ακόμα να αντιμετωπίσουμε πολλές δυσκολίες. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας κράτησε όρθια τη χώρα στη διάρκεια της πανδημίας.
Στο Εθνικό Σύστημα Υγείας γίνονται σημαντικότατες επενδύσεις, παραπάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν για να ενισχύσουμε τα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων μας και για να αναβαθμίσουμε κέντρα υγείας.
Σε λίγο θα φύγω από εδώ για να πάω στην Κομοτηνή για να επιθεωρήσω τα έργα του καινούργιου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής, το οποίο θα είναι ίσως το πιο σύγχρονο νοσοκομείο το οποίο θα αποκτήσει η χώρα και το οποίο γίνεται σε μία περιοχή με ιδιαίτερα μεγάλη εθνική σημασία.
Και βέβαια, μιας και μιλάμε για την υγεία, να κάνω και μία ειδική μνεία -το κάνω πάντα γιατί νομίζω ότι έχει ξεχωριστή σημασία- στη μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνουμε να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να κάνουν προληπτικές εξετάσεις.
Αναφέρομαι ειδικά εδώ στις γυναίκες. Το Πρόγραμμα «Φώφη Γεννηματά», το οποίο ξεκινήσαμε πριν από 18 μήνες, έδωσε τη δυνατότητα σε όλες τις γυναίκες από 50 έως 69, τώρα το επεκτείναμε από τα 45 έως τα 74, να κάνουν δωρεάν μαστογραφία σε δημόσια ή και σε ιδιωτική δομή.
Και παραπάνω από 400.000 γυναίκες έχουν αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα. Γιατί; Γιατί το κράτος πήγε και τους έστειλε ένα μήνυμα. Δεν περιμέναμε από τις γυναίκες να έρθουν σε μας. Εμείς πήγαμε και τους είπαμε «ελάτε, κάντε αυτή την εξέταση, μπορεί να σώσει τη ζωή σας».
Εντοπίσαμε παραπάνω από 20.000 γυναίκες οι οποίες είχαν καρκίνο του μαστού σε σχετικά πρώιμο στάδιο, δεν το γνώριζαν, τώρα έχουν μπει σε πρόγραμμα θεραπείας και θα γίνουν καλά. Αυτό σημαίνει υγεία στην πράξη, φίλες και φίλοι. Υγεία δεν είναι μόνο το τι γίνεται στα νοσοκομεία, είναι και το τι γίνεται πριν φτάσουμε στα νοσοκομεία. Θα μπορούσα να μιλώ ώρες γι’ αυτά τα οποία έχουμε κάνει και γι’ αυτά τα οποία θέλουμε να κάνουμε, δεν θέλω όμως σήμερα να σας κουράσω περισσότερο.
Αλλά θέλω να επαναλάβω ότι το πολιτικό μήνυμα το οποίο θα εξαχθεί από αυτές τις ευρωεκλογές, το βράδυ της 9ης Ιουνίου, έχει μεγάλη σημασία για το αν θα μπορούμε να συνεχίσουμε με την ίδια αυτοπεποίθηση, με την ίδια ορμητικότητα, αυτές τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις προς όφελος των πολιτών. Ή αν θα δώσουμε το δικαίωμα σε κάποιους να ισχυριστούν ότι κάτι άλλαξε στο πολιτικό τοπίο και εν πάση περιπτώσει η κυβέρνηση δεν έχει πια την ίδια νομιμοποίηση να συνεχίσει τη δουλειά της.
Δεν θα τους δώσουμε αυτή την ευκαιρία, φίλες και φίλοι, και γι’ αυτό και θέλω να ζητήσω τη στήριξή σας, όπως τη ζήτησα και πριν από ένα χρόνο. Έχει μεγάλη σημασία η Νέα Δημοκρατία να βγει ενισχυμένη από αυτές τις εκλογές, να βγει δυνατή.
Να μην υπάρξει καμία αμφισβήτηση από κάποιους, οι οποίοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις ευρωεκλογές, ουσιαστικά, όπως σας είπα, ως ένα δημοψήφισμα κατά της κυβέρνησης και κατά εμού προσωπικά.
Δεν έχουν εναλλακτική πρόταση, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι «να φύγει ο Μητσοτάκης». Όταν τους ρωτάς τι θα γίνει μετά, ακούς σιωπή.
Όμως οι πολίτες αποφάσισαν για το πώς πρέπει να κυβερνηθεί η χώρα. Γι΄ αυτό και τα πολιτικά συμπεράσματα τα οποία θα βγουν από αυτές τις εκλογές είναι πολύ σημαντικό να ενισχύσουν το μήνυμα των προηγούμενων εθνικών εκλογών. Και να απαντήσουμε σε όλους αυτούς οι οποίοι παρουσιάζουν την Ελλάδα ως περίπου μία κατεστραμμένη χώρα, όταν όλες και όλοι βιώνετε μια πραγματικότητα η οποία είναι πολύ διαφορετική.
Προσέξτε, εγώ δεν είπα ότι η Ελλάδα έγινε παράδεισος, αλλά αυτό το οποίο μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα είναι ότι η Ελλάδα του 2024 δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα του 2019. Είναι μια πολύ καλύτερη χώρα.
Θέλω, λοιπόν, να σας ζητήσω να ξαναδώσουμε αυτόν τον αγώνα μαζί, με τον ίδιο ενθουσιασμό. Έχουμε ένα εξαιρετικό ευρωψηφοδέλτιο, βλέπω πολλούς και πολλές από τους υποψήφιους ευρωβουλευτές μας και μαζί μας σήμερα εδώ.
Να αναζητήσετε όλες τις υποψηφιότητες. Να μην αρκεστείτε μόνο στα ονόματα τα οποία μπορεί να έχουν μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Το λέω αυτό πάντα, γιατί, ξέρετε, υπάρχουν και εξαιρετικοί υποψήφιοι που μπορεί να μην τους γνωρίζετε και πρέπει να ψάξετε να τους γνωρίσετε ώστε να κάνετε την επιλογή σας με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικότητα.
Και να στείλουμε στο επόμενο Ευρωκοινοβούλιο τις καλύτερες και τους καλύτερους ευρωβουλευτές. Θα τους χρειαστούμε στις μεγάλες μάχες τις οποίες έχουμε να δώσουμε. Όπως σας είπα, είναι μάχες σημαντικές για την πατρίδα μας, γιατί το τι συμβαίνει στις Βρυξέλλες έχει τελικά μεγάλη σημασία για το τι γίνεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Αυτό, λοιπόν, το πλατύ ποτάμι του υπεύθυνου πατριωτισμού, του προοδευτικού εκσυγχρονισμού, το οποίο ξαναδυνάμωσε στις εκλογές του περασμένου έτους, αυτό το ποτάμι αυτής της μεγάλης πολιτικής αλλαγής, της φυγής προς τα μπρος, αυτό θα ξαναγεννηθεί και στις εκλογές της 9ης Ιουνίου.
Αν κρίνω και από τη σημερινή σας παρουσία εδώ θα πάμε πολύ καλά και σε αυτές τις εκλογές. Αλλά επειδή εμείς ξέρουμε ότι στις 9 Ιουνίου, το λέω πριν από κάθε εκλογή, το πρωί η κάλπη θα είναι άδεια -το ξέρουμε αυτό-, θα τη γεμίσουμε με πολλά γαλάζια ψηφοδέλτια. Ώστε το βράδυ της 9ης Ιουνίου η Νέα Δημοκρατία να είναι η μεγάλη νικήτρια των ευρωεκλογών.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά, να είστε καλά και εις το επανιδείν.
Έτοιμη η απόφαση για την απαγόρευση κίνησης πολιτών στα δάση
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των τοπικών φορέων για όλα όσα χρειαστεί να γίνουν στην αντιπυρική περίοδο, υπογράφηκε για να εφαρμόζεται ότι υπάρχει ανάγκη και λόγος η απόφαση απαγόρευσης κίνησης πολιτών στα δάση. Την απόφαση υπογράφει ο Θόδωρος Μαρκόπουλος κι αυτή αναφέρει:
«Αποφασίζουμε την απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας προσώπων και οχημάτων, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 130 του ν.4926/2022 (πρόσωπα που κατοικούν ή εργάζονται στις περιοχές του άρθρου 129, αποκλειστικά για την μετακίνηση τους από και προς την κατοικία ή εργασία τους, καθώς και πρόσωπα που μετακινούνται εντός του οδικού δικτύου), εντός των κάτωθι δασών, δασικών εκτάσεων, πάρκων και αλσών, όταν ο Χάρτης Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προβλέπει πολύ υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) ή κατάσταση συναγερμού (κατηγορία κινδύνου: 5), από την έναρξη της ημερολογιακής μέρας και για την διάρκεια αυτής.
Η παρούσα απόφαση μπορεί να ενεργοποιηθεί και με κατηγορία κινδύνου 3, έπειτα από εισήγηση της Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ν. Καβάλας ή της Διεύθυνσης Δασών Καβάλας: Δασικές περιοχές ευθύνης Δασαρχείου Καβάλας: – Περιαστικό Δάσος Καβάλας – Πευκοδασύλλιο Ζυγού – Δασύλλιο Παναγούδας – Πευκοδασύλλιο Εξοχής (παρυφές όρους Συμβόλου, μετά το χωριό Ακροβούνι και δίπλα από τον κόμβο της Εγνατίας οδού) – Παραποτάμιο δάσος Νέστου, από τον οικισμό του Παραδείσου (νότια της παλαιάς Ε.Ο. Καβάλας – Ξάνθης) έως τις εκβολές του ποταμού Νέστου – Προστατευόμενη περιοχή – καταφύγιο θηραμάτων Ελαφοχωρίου (τοπωνύμιο Κεστενέ Νταγ).
«Αστυνομικοί δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα σε καταγγελίες πολιτών»
Προβληματισμός επικρατεί στις ανώτερες τάξεις της ΕΛΑΣ μετά τις καταγγελίες πολιτών ότι αστυνομικοί του τηλεφωνικού κέντρου της Άμεσης Δράσης δεν σηκώνουν τα τηλέφωνα, για να τους εξυπηρετήσουν.
Τη σχετική αποκάλυψη έκανε η εφημερίδα «Τα Νέα», η οποία σημειώνει πως η ηγεσία της ΕΛΑΣ έστειλε έγγραφο με συστάσεις, μετά τις αναφορές πολιτών για περιστατικά βίας, που προσπάθησαν να τα καταγγείλουν, χωρίς αποτέλεσμα.
Μάλιστα, οι αστυνομικοί είτε δεν απαντούσαν στα τηλέφωνα είτε τους άφηναν για αρκετή ώρα στην αναμονή, με τις περισσότερες καταγγελίες να είναι αρκετά πρόσφατες, ειδικότερα μετά τη γυναικοκτονία της Κυριακής Γρίβα, στους Αγίους Αναργύρους.
Γι’ αυτόν τον λόγο, η ηγεσία της ΕΛΑΣ αναγκάστηκε να κάνει σύσταση –την 1η Μαΐου– στους αστυνομικούς, ζητώντας τους το αυτονόητο.
Μακάριος Λαζαρίδης | «Επικίνδυνοι για τα συμφέροντα των πολιτών οι κ. Τοψίδης – Μαρκόπουλος»
Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, απαντώντας στην ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης κ. Χρ. Τοψίδη για τις αποζημιώσεις των πληγέντων από τις περσινές πυρκαγιές, έκανε την εξής δήλωση:
«Περισσεύει από θρασύτητα η ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, κ. Χρ. Τοψίδη για το ζήτημα των αποζημιώσεων των πληγέντων πολιτών των Κοινοτήτων Διαλεχτού, Αβραμυλιάς, Ξεριά και Μυρτoφύτου από τις περσινές πυρκαγιές.
Η επιμονή στο ίδιο λάθος καταδεικνύει πόσο άσχετοι και επικίνδυνοι για τα συμφέροντα των πολιτών είναι τόσο ο ίδιος όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καβάλας, κ. Θ. Μαρκόπουλος.
Αποποιούμενος των τεράστιων ευθυνών της Περιφέρειας, ο κ. Τοψίδης εξακολουθεί να επιρρίπτει την ευθύνη στους πολίτες, επειδή δεν έχουν λάβει τις προκαταβολές από τις αποζημιώσεις που δικαιούνταν, κατηγορώντας παράλληλα την Κυβέρνηση.
Με κατηγορεί επειδή έκανα απλώς αυτό που είχα χρέος απέναντι στην τοπική κοινωνία, να δημοσιοποιήσω όσα αποκάλυψε στη Βουλή ο αρμόδιος Υφυπουργός, κ. Χρ. Τριαντόπουλος απαντώντας στην σχετική Επίκαιρη Ερώτησή μου.
Έχει το πολιτικό θράσος να λέει ότι “εάν ακόμη και ένας από τους δικαιούχους αιτούνταν ή αιτηθεί προκαταβολή, η υπηρεσία θα συντάξει καταλόγους για προκαταβολή προς όλους τους δικαιούχους”!
Είναι φανερό ότι οι κ. Τοψίδης και Μαρκόπουλος αγνοούν ακόμη και τα βασικά που προβλέπονται σε αυτές τις περιπτώσεις, καθώς σύμφωνα με τον κ. Τριαντόπουλο “οι υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας επέλεξαν την οδό της τελικής επιχορήγησης της κρατικής αρωγής προς τους δικαιούχους”.
Οι υπηρεσίες της Π.Ε. Καβάλας και όχι οι πολίτες, κύριοι Τοψίδη και Μαρκόπουλε!
Όσο για τις απόψεις των δικαιούχων των αποζημιώσεων, προκαλώ τον κ. Περιφερειάρχη να επισκεφθούμε μαζί τα συγκεκριμένα χωριά για να διαπιστώσει από κοντά – και όχι από το γραφείο του – αν έχουν ανάγκη αυτά τα χρήματα ή όχι.
Οι συζητήσεις μου με αυτούς, άλλωστε, ήταν αυτές που με ώθησαν να κάνω αυτό που όφειλα, να αναζητήσω λύση στο πρόβλημά τους.
Λύση, που ήταν ευθύνη του κ. Τοψίδη και του κ. Μαρκόπουλου να έχουν βρει, αλλά ακόμα και τώρα που τη γνωρίζουν, συνεχίζουν να … κωφεύουν και να επιτίθενται στους πολίτες.
Κατά τα άλλα, τους φταίνε μέχρι και τα Μ.Μ.Ε.
Ντροπή!»
Ανησυχία πολιτών για τα μέτρα πυροπροστασίας στα ακίνητα στα 300 μέτρα από δασική έκταση
αρότι δεν αλλάζουν οι προθεσμίες και ούτε οι πολίτες θα… αποφύγουν να πληρώσουν περί τα 500 ευρώ για να συντάξουν με μηχανικό τα δύο σχετικά έγγραφα, περιορίζεται, ωστόσο, ο αριθμός των κατοικιών που αφορά ο Κανονισμός. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους δήμους -οι οποίοι αντιδρούσαν έντονα για τον όγκο που θα είχαν να διαχειριστούν- να αξιοποιούν, σε περίπτωση έλλειψης, προσωπικό από άλλες υπηρεσίες.
Ειδικότερα, η εγκύκλιος «διορθώνει» την οριζόντια υποχρέωση λήψης μέτρων και υποβολής των σχετικών μελετών, η οποία αρχικά αφορούσε όλα τα ακίνητα σε ακτίνα 300 μέτρων ακόμα και από πάρκα ή άλση, περιπτώσεις δηλαδή που σύμφωνα με τους ειδικούς αφορούσαν σε περισσότερα από 2 εκατ. ακίνητα. Πλέον ο Κανονισμός αφορά «σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα 300 μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση των αλσών, ο Κανονισμός εφαρμόζεται μόνο στα κτίρια που βρίσκονται εντός αυτών και όχι στα όμορα του άλσους ακίνητα, ούτε και σε αυτά που έχουν πρόσωπο στο άλσος».
Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι ο Κανονισμός δεν εφαρμόζεται σε καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας.
“Η Ασφάλεια των πολιτών πάνω από κάθε χάραξη” δηλώνουν Παναγιωτόπουλος-Λαζαρίδης
Σε δηλώσεις στο ENA Channel προχώρησαν οι βουλευτές Καβάλας της Ν.Δ Νίκος Παναγιωτόπουλος και Μακάριος Λαζαρίδης για την υπάρχουσα χάραξη που φαίνεται πως δημιουργεί ζητήματα ασφαλείας λόγω μονάδων του εργοστασίου λιπασμάτων της Καβάλας.
Μάλιστα το συγκεκριμένο γεγονός γνωστοποίησαν με επιστολή τους και οι εργαζόμενοι του εργοστασίου (διαβάστε σχετικά εδώ)
Πρόστιμα | «Καμπάνες» έως 60.000 ευρώ σε όσους παρεμποδίζουν την πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες
Τσουχτερά πρόστιμα έως 60.000 ευρώ στους καταπατητές των παραλιών που παρεμποδίζουν την πρόσβαση των πολιτών προβλέπει η απόφαση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη με την οποία ενεργοποιούνται τα πρόστιμα που προβλέπει ο σχετικός νόμος για την ανάγκη διασφάλισης της ελεύθερης και ακώλυτης πρόσβασης του κοινού στους κοινόχρηστους χώρους του αιγιαλού, της παραλίας, της όχθης, της παρόχθιας ζώνης, του υδάτινου στοιχείου, του πυθμένα και του υπεδάφους του βυθού της θάλασσας, λιμνοθάλασσας, λίμνης και της κοίτης πλεύσιμου ποταμού.
Η απόφαση είναι σε ισχύ από την ημερομηνία δημοσίευσης της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ήτοι από τις 8 Απριλίου. Με την απόφαση εξειδικεύονται όλες οι περιπτώσεις παρεμπόδισης της ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα και ορίζονται ο τρόπος επιμέτρησης και το ποσό του προστίμου.
Περιπτώσεις παρεμπόδισης
κτίσματα,
τοιχία,
ζαρντινιέρες,
περιφράξεις παντός τύπου, περιλαμβανομένων των ανεμοφρακτών και των καλαμωτών.
Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο της κατασκευής. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, το πρόστιμο της παρούσας τετραπλασιάζεται δηλαδή ανεβαίνει στις 2.000 ευρώ. – Επίσης πρόστιμο προβλέπεται και για κινητά εμπόδια, όπως:
αυτοκινήτων,
μοτοσυκλετών,
άλλων βαρέων τροχήλατων οχημάτων,
τεντών, με τρόπο που τα ανωτέρω αποτρέπουν την διέλευση του κοινού προς τη θάλασσα.
Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που παρεμποδίζεται. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο των αντικειμένων που παρεμποδίζουν τη διέλευση.
Η ρίψη μπάζων, οικοδομικών υλικών και κάθε είδους απορριμμάτων σε σημεία διέλευσης του κοινού προς τη θάλασσα. Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, το πρόστιμο της παρούσας διπλασιάζεται (1.000 ευρώ).
Η άσκηση κάθε είδους δραστηριότητας ή εκδήλωσης, ατομικής ή συλλογικής, επαγγελματικής ή μη, μόνιμης ή προσωρινής, κατά τρόπο που κωλύει την άμεση πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα. Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται. Κάθε είδους σωματική ή λεκτική παρεμπόδιση, η οποία αποτρέπει τη διέλευση του κοινού προς τη θάλασσα. Για τις παραβάσεις αυτές επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ.
Η παράλειψη του παραβάτη να άρει την παρεμπόδιση της πρόσβασης των πολιτών στη θάλασσα, εντός των ακόλουθων προθεσμιών, επιβάλλεται νέα αυτοτελής κύρωση. Η προθεσμία, ανά κατηγορία παράβασης, ορίζεται ως εξής:
για την απομάκρυνση κατασκευών 30 ημέρες,
για την απομάκρυνση κινητών στοιχείων, αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μπάζων, οικοδομικών υλικών και κάθε είδους απορριμμάτων μία ημέρα, και για την άσκηση δραστηριότητας ή εκδήλωσης ώρες.
για την άσκηση σωματικής ή λεκτικής παρεμπόδισης μία ώρα.
Αν ο παραβάτης παρεμποδίζει την πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα διαπράττοντας περισσότερες από τις παραβάσεις, επιβάλλεται ενιαίο πρόστιμο, του οποίου η επιμέτρηση επιμερίζεται αναλόγως της παράβασης.
Αν δύο ή περισσότεροι, διαπράττοντας παραβάσεις, παρεμποδίζουν την πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα, τα πρόστιμα επιμερίζονται αναλόγως της συμμετοχής κάθε παραβάτη.
Τα πρόστιμα το δεν μπορούν να υπολείπονται των 2.000 ευρώ ή να υπερβαίνουν τα 60.000 ευρώ
Πηγή: ethnos.gr
Δράση ενημέρωσης πολιτών για το ΤΕΕ στην Καβάλα
Στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας, το ΤΕΕ Ελλάδος πραγματοποιήσε την Πέμπτη 21 Μαρτίου δράσεις ενημέρωσης των πολιτών της Καβάλας για την ιστορία του ΤΕΕ με αφορμή την συμπλήρωση 100 χρόνων λειτουργίας. Πιο συγκεκριμένα στο λιμάνι βρίσκεται μια νταλίκα στην οποία έχουν τοποθετηθεί μόνιτορ τα οποί δίχνουν τα βήματα που έχει κάνει το ΤΕΕ τα τελευταία χρόνια.
N. Kεραμέως | Το ΥΠΕΣ δεν δίνει στοιχεία επικοινωνίας πολιτών
Στο θέμα των προσωπικών δεδομένων που προέκυψε με την αποστολή email σε απόδημους από την ευρωβουλευτή Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, αναφέρθηκε η υπουργός Εσωτερικών Nίκη Κεραμέως μιλώντας στο ERTNews και στην εκπομπή «Συνδέσεις» (Χ. Βίδου, Κ. Παπαχλιμίντζος).
Δήλωσε πως η ευρωβουλευτής έχει δώσει και θα συνεχίσει να δίνει απαντήσεις για το που βρήκε τα email και ακολούθως ανέφερε ως προς το Υπουργείο Εσωτερικών ότι δεν δίνει σε κανέναν στοιχεία πολιτών και συμπλήρωσε ότι: «θα γίνει εσωτερικός έλεγχος, δεν θα αφήσουμε καμία σκιά σε αυτή την υπόθεση, αφορά την επάρκεια στην ασφάλεια των δεδομένων, για τους εκλογικούς καταλόγους του 2023 ενώ δεν έχει σχέση με την επιστολική ψήφο».
Είπε πως και η ίδια η ευρωβουλευτής ανέφερε ότι δεν πήρε από το Υπουργείο Εσωτερικών σχετική λίστα και υπενθύμισε πως έλεγχο πραγματοποιεί και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Συνέχισε λέγοντας πως: «Η αντιπολίτευση εργαλειοποιεί το συμβάν αυτό γιατί είχε καταψηφίσει την επιστολική ψήφο», ενώ ως προς τα πρώτα στοιχεία ανταπόκρισης, δήλωσε ότι «Στο θέμα της επιστολικής ψήφου, αγγίζουμε τις 94 χώρες μεταξύ αυτών και χωρών που δεν είχαν λειτουργήσει εκλογικά κέντρα στις τελευταίες εκλογές και τις 23.000 αιτήσεις».
ertnews.gr
«H Ελλάδα είναι πιο μπροστά από εμάς στα δικαιώματα των πολιτών», γράφει το ιταλικό περιοδικό L’Espresso
«Η Ελλάδα είναι πιο μπροστά από εμάς, σε ό,τι αφορά στα δικαιώματα των πολιτών. Η Ιταλία θα είναι η μόνη χώρα χωρίς ισότιμο γάμο για τα ομόφυλα ζευγάρια», τιτλοφορεί άρθρο του το ιταλικό εβδομαδιαίο περιοδικό L’Espresso.
Με αφορμή τον νόμο για την ισότητα στον πολιτικό γάμο, ο οποίος αναμένεται να εγκριθεί σήμερα από το ελληνικό κοινοβούλιο, το γνωστό ιταλικό περιοδικό, που απευθύνεται στον ευρύτερο χώρο της κεντροαριστεράς, υπογραμμίζει:
«Η Ελλάδα, παρά το ότι έχει συντηρητική κυβέρνηση, τα τελευταία χρόνια αποδείχθηκε ικανή να εγκρίνει σημαντικές μεταρρυθμίσεις υπέρ της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, όπως την κατάργηση του κανόνα που απαγόρευε στους ομοφυλόφιλους να είναι αιμοδότες, αλλά και την κατάργηση των χειρουργικών επεμβάσεων για την λεγόμενη κανονικοποίηση φύλου των παιδιών. Με την έγκριση του νόμου για το δικαίωμα των ομόφυλων ζευγαριών στον γάμο, η Ιταλία -η οποία στο μεταξύ περιορίζει τα δικαιώματα των οικογενειών Ουράνιο Τόξο- θα είναι η μόνη χώρα της δυτικής Ευρώπης που δεν παρέχει το δικαίωμα σε πολιτικό γάμο, μαζί με κράτη που κάποτε ανήκαν στην Σοβιετική Ένωση και κάποιες μικρές χώρες, όπως τον ‘Αγιο Μαρίνο και το Βατικανό».
Το L’Espresso προσθέτει ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, χαρακτήρισε τον νόμο που ψηφίζεται σήμερα «ένα βήμα που οδηγεί σε μεγαλύτερη κοινωνική δικαιοσύνη» και υπογραμμίζει ότι η ελληνική ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα θα ήθελε να επιτραπεί και η παρένθετη μητρότητα, ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησία δήλωσε αντίθετη στην έγκριση του συγκεκριμένου νόμου.
Πρωτοβουλία πολιτών για την δημιουργία παιδιατρικής ΜΕΘ στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ
Η επιστολή αναφέρει τα εξής:
“Κύριε Περιφερειάρχη, Διευθυντές των παιδιατρικών ΜΕΘ της χώρας μας έχουν κρούσει εδώ και καιρό τον κώδωνα του κινδύνου για την έλλειψη κλινών της ειδικότητάς τους στην βόρεια Ελλάδα. Επιβεβαιώθηκαν για άλλη μια φορά πριν έναν μήνα, όταν το νησί μας σκεπάστηκε με βαρύ πένθος με τον θάνατο του Γιωργάκη. Χάσαμε ένα 5χρονο παιδί επειδή δεν πρόλαβε να νοσηλευτεί σε μία από τις μόλις 8 παιδιατρικές ΜΕΘ του “Ιπποκρατείου” που διατίθενται για ολόκληρη την Βόρεια Ελλάδα (!). Άλλος ένας θάνατος μικρού παιδιού της περιοχής μας επειδή δεν πρόλαβε να βρει το κατάλληλο κρεβάτι έγκαιρα. Μια περιφέρεια, 5 νομοί, 5 νοσοκομεία, ένα πανεπιστήμιο με ιατρική σχολή και ούτε ένα κρεβάτι παιδιατρικής ΜΕΘ! Σας φαίνεται λογικό; Το βρίσκετε δίκαιο; Δεν σας ενοχλεί; Σε μια χώρα με ανησυχητική υπογεννητικότητα, σε μία χώρα που οι δείκτες υγείας επιδεινώνονται ραγδαία και σε μια Περιφέρεια που βρίσκεται σε ιδιαίτερα ευαίσθητη γεωγραφική θέση, η δυνατότητα έγκαιρης πρόσβασης των βρεφών και των παιδιών μας σε κατάλληλες μονάδες ΜΕΘ και ΜΑΦ είναι εθνικό καθήκον και η έλλειψή της εθνικός κίνδυνος. Ο 3ος από τους 17 παγκόσμιους στόχους του ΟΗΕ για βιώσιμη ανάπτυξη προβλέπει τα επόμενα χρόνια επίτευξη καθολικής υγειονομικής κάλυψης, πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και εξάλειψη της παιδικής θνησιμότητας για όλο τον Πλανήτη. Η Περιφέρεια ΑΜΘ εξαιρείται; Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης Δημόσιας Υγείας 2021-2025 της Ελλάδας προβλέπει αντιστροφή της αυξητικής τάσης των δεικτών επιδείνωσης της παιδικής υγείας και μείωση της βρεφικής θνησιμότητας. Η Περιφέρεια ΑΜΘ εξαιρείται; Κύριε Περιφερειάρχη, Αν ειλικρινά θεωρείται άδικη την ανισότητα πρόσβασης των παιδιών μας σε μονάδες που μπορούν να σώσουν τις ζωές τους, τότε οφείλετε να στηρίξετε έμπρακτα, με σθένος και επιμονή, την πρωτοβουλία των κατοίκων της ΑΜΘ για δημιουργία παιδιατρικής ΜΕΘ. Αν δεν βλέπετε τα παιδιά του τόπου μας, από την Θάσο μέχρι τον Έβρο, σαν παιδιά ενός κατώτερου Θεού, τότε οφείλετε να ενώσετε τις δυνάμεις σας με τους Διοικητές των νοσοκομείων μας και να εκπονήσετε οικονομοτεχνική μελέτη με την οποία θα απευθυνθείτε στην κυβέρνηση, σε δωρητές και στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά προγράμματα ώστε να γίνει κορυφαίο αίτημά σας η δημιουργία παιδιατρικής ΜΕΘ στο νοσοκομείο της Περιφέρειάς μας που θα θεωρηθεί το πλέον κατάλληλο. Αν συναισθάνεστε την αγωνία και τον πόνο των γονιών της Περιφέρειάς σας θα πρέπει να φέρετε άμεσα το αίτημά μας για συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Όσες κλίνες ΜΕΘ κι αν γίνουν στο μέλλον στην Θεσσαλονίκη ούτε τα παιδιά από τον Έβρο, ούτε καν τα παιδιά από την Καβάλα θα προλαβαίνουν να φτάσουν. Επομένως είναι επιτακτική ανάγκη η απαίτηση για δημιουργία παιδιατρικής ΜΕΘ να διεκδικηθεί χωρίς άλλη καθυστέρηση από την Περιφέρεια ΑΜΘ καθώς η δημιουργία της είναι σύνθετη και χρονοβόρα διαδικασία. Να είστε σίγουρος ότι όλοι οι πολίτες της Περιφέρειας θα την υποστηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Σας διαβεβαιώνουμε ότι η Πρωτοβουλία για την δημιουργία ΜΕΘ στην ΑΜΘ θα είναι μόνιμος και ένθερμος αρωγός, δημιουργώντας δίκτυο υποστήριξης και τεκμηρίωσης του αιτήματος και της υλοποίησής του. Περιμένουμε με αγωνία και αποφασιστικότητα τις άμεσες κινήσεις σας.”
Μπορείτε και εσείς να συνεισφέρετε με την υπογραφή σας σε αυτήν την προσπάθεια πατώντας εδώ
Στο «κόκκινο» η ακρίβεια | Οι αυξήσεις στις τιμές «αδειάζουν» το τραπέζι των πολιτών και το καλάθι του σούπερ μάρκετ
Οι αυξημένες τιμές και η ακρίβεια που καλπάζει «αδειάζουν» το τραπέζι των πολιτών και μειώνουν τα αγαθά που μπαίνουν στο καλάθι του σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων άλλαξαν και μετρούν τα χρήματά τους ευρώ ευρώ, για να περάσουν τον μήνα.
Σύμφωνα με το ινστιτούτο έρευνας λιανεμπορίου ΙΕΛΚΑ, τον Ιανουάριο του 2024 το 75% των καταναλωτών δήλωσε πως έχει ακυρώσει όλες τις δαπάνες διασκέδασης, όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια.
Καλπάζει η ακρίβεια – Το κόστος ζωής έχει αυξηθεί δραματικά
Όπως μετέδωσε το πρωί της Δευτέρας (5/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο η ακρίβεια καλπάζει και το εισόδημα παραμένει σταθερό. Το κόστος ζωής έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, όπως λένε, για αυτό και στο σούπερ μάρκετ πηγαίνουν πλέον με λίστα, για να αγοράσουν μόνο τα απαραίτητα.
Επίσης, το ινστιτούτο έρευνας λιανεμπορίου ΙΕΛΚΑ έδειξε πως το 40% των ερωτηθέντων τον Ιανουάριο του ‘23 δήλωνε πως έχει αλλάξει μάρκα – επωνυμία προϊόντος. Φέτος, το ποσοστό αυξήθηκε στο 48%.
Πέρυσι τέτοια εποχή το 11% δήλωνε πως έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία, προκειμένου να αυξήσει το εισόδημά του. Φέτος, το ποσοστό αυξήθηκε στο 15%.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι μισοί δήλωσαν ότι έχουν αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής του αυτοκινήτου ή του σπιτιού, ενώ 8 στους 10 ζητούν μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε βασικά είδη.
πηγή: NewsBest.gr
Παρουσία πλήθος πολιτών η περιφορά του Σκηνώματος του Αγίου Γρηγορίου
Κάθε χρόνο στις 25 Ιανουαρίου η Νέα Καρβάλη του Δήμου Καβάλας γιορτάζει καθώς γιορτάζει ο Άγιος Γρηγόριος,
Όπως κάθε χρόνο λοιπόν έτσι και φέτος την ημέρα της εορτής του Αγίου Γρηγορίου, 25 Ιανουαρίου, το πρωί τελείται Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία και αμέσως μετά γίνεται η περιφορά του Σκηνώματος του Αγίου στους κεντρικούς δρόμους της Κοινότητος της Νέας Καρβάλης.
Το παρόν στην μεγάλη αυτή θρησκευτική εορτή για έδωσαν πλήθος πολιτών αλλά και φορείς της Π.Ε Καβάλας.
Σέρρες | Προστασία πολιτών από την εμφάνιση δριμύ ψύχους
Ο Δήμος Σερρών ανακοινώνει ότι, για την προστασία των πολιτών κατά τις ημέρες που θα σημειωθούν χαμηλές θερμοκρασίες – ψύχος διαθέτει τους παρακάτω θερμαινόμενους χώρους:
Το ισόγειο του κτιρίου της Δ.Ε.Υ.Α. Σερρών (Βενιζέλου 139) όλες τις ημέρες της εβδομάδας από ώρα 07:00 π.μ. μέχρι και 22:00 μ.μ. .
Το κτίριο της Κ.Ε.ΔΗ.Σ. (Εθνικής Αντίστασης 34), Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή από ώρα 07:00 π.μ. μέχρι 15:00 μ.μ.
Το Α΄ ΚΑΠΗ Σερρών, Πάρκο Fosses, (οδός Αγίας Σοφίας) Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή από ώρα 07:00 π.μ. μέχρι 15:00 μ.μ., Σάββατο και Κυριακή από ώρα 08:00 π.μ. μέχρι 13:00 μ.μ.
Το φουαγιέ του Κινηματοθέατρου “Αστέρια” ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών (οδός Περιστέρη Κωστόπουλου 4), Δευτέρα μέχρι Παρασκευή από ώρα 07:00 π.μ. μέχρι 15:00 μ.μ. και
Τα Κοινοτικά Καταστήματα των Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου μας, τηρουμένων όλων των υγειονομικών πρωτοκόλλων.