Τρία στελέχη του ΠΑΣΟΚ Καβάλας σε τομείς πολιτικής του κόμματος

Στέλλα Αργυρίου, Γρηγόρης Τιμοσίδης και Λεωνίδας Παππάς στην ανασυγκροτημένη ομάδα τομεαρχών

Συγχαρητήρια από τη Νομαρχιακή Επιτροπή Καβάλας του ΠΑΣΟΚ

Η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ – Κιν. Αλλαγής Καβάλας
συγχαίρει την κ. Στέλλα Αργυρίου, τον κ. Γρηγόρη Τιμοσίδη και τον κ.
Λεωνίδα Παππά, οι οποίοι στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης των
τομέων πολιτικής της παράταξης μας τοποθετήθηκαν ως Γραμματέας
του τομέα Ψυχικής Υγείας η κ. Αργυρίου, ως Αναπληρωτής Γραμματέας
του τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης – Τροφίμων ο κ. Τιμοσίδης και ως
Αναπληρωτής Γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης ο κ. Παππας.
Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στα νέα τους καθήκοντα!




Η Δήμαρχος Λήμνου στη 2η συνεδρίαση της επιτροπής οικονομικής πολιτικής της ΕΕ

Η Δήμαρχος Λήμνου, κ. Ελεονώρα Γεώργα, συμμετείχε τη Δευτέρα 10 Μαρτίου στη 2η συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικής Πολιτικής (ECON) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες.

Στην ατζέντα της συνεδρίασης περιλαμβάνονταν σημαντικά οικονομικά ζητήματα που αφορούν το μέλλον της Ευρώπης και τον ρόλο των τοπικών αρχών, όπως:

  • Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης έναντι των μεγάλων παγκόσμιων οικονομιών, μέσα από μια νέα ευρωπαϊκή συμφωνία για την ανταγωνιστικότητα, βασισμένη σε μια πλήρως ενοποιημένη αγορά.
  • Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τους Δήμους για την περίοδο 2024-2025.
  • Η ψηφιακή πολιτική και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από τις δημόσιες αρχές.
  • Το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο μετά το 2027 και η συμβολή της επιτροπής ECON στο ψήφισμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών σχετικά με την πρόταση για το ΠΔΠ μετά το 2027.

Σε δήλωσή της, η Δήμαρχος Λήμνου τόνισε τη σημασία της συμμετοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης στις ευρωπαϊκές διαδικασίες, επισημαίνοντας:

«Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει τη δική της φωνή στην Ευρώπη μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Ήταν ιδιαίτερη τιμή να συμμετάσχω στη 2η Συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικής Πολιτικής της ΕτΠ. Καθώς ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται στην Ευρώπη και τον κόσμο, οφείλουμε περισσότερο από ποτέ να έχουμε στραμμένα τα βλέμματά μας στις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στην καρδιά της Ευρώπης και να συμμετέχουμε ενεργά, καθώς από εκεί πλέον εκπορεύεται ένα μεγάλο μέρος των πολιτικών που καλούμαστε να εφαρμόσουμε και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.»

Η συμμετοχή της Δήμαρχου Λήμνου στη συγκεκριμένη συνεδρίαση αναδεικνύει τη σημασία της ενεργούς παρουσίας των ελληνικών δήμων στη διαμόρφωση των ευρωπαϊκών πολιτικών, ενισχύοντας τη φωνή των τοπικών κοινωνιών στα κέντρα λήψης αποφάσεων.




Σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το δρομολόγιο Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα

Για τη σημερινή σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας ο Γιάννης Πασχαλίδης έκανε γνωστά τα ακόλουθα:

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους συμπολίτες του πως μετά από πρωτοβουλία του και σε συνεργασία με τον Βουλευτή Λέσβου κ. Χαράλαμπο Αθανασίου πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής συνάντηση με τον Υπουργό κ. Χρήστο Στυλιανίδη σχετικά με το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεση Καβάλα – Λήμνος – Αγ. Ευστράτιος-Μυτιλήνη. Πέραν των ανωτέρω αναφερομένων, στη συνάντηση συμμετείχαν ο Γ.Γ. Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκης, οι Δήμαρχοι Καβάλας κ. Θεόδωρος Μουριάδης, Λήμνου κα. Ελεονώρα Γεωργά και Αγ. Ευστρατίου κ. Κωνσταντίνος Σινάνης, καθώς και, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας κ. Ιωάννης Παναγιωτίδης, ο Έπαρχος Λήμνου κ. Απόστολος Κουτσογιάννης και ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Λέσβου κ. Ευάγγελος Μυρσινιάς.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα με τον Υπουργό να ακούει και να αντιλαμβάνεται την ανησυχία και τους προβληματισμούς όλων των φορέων που συμμετείχαν.

Όπως είχε αναφερθεί από τον Γιάννη Πασχαλίδη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας στις 10.02.2025, ο Υπουργός διαβεβαίωσε εκ νέου τους παριστάμενους ότι η αφαίρεση της Καβάλας από τη γραμμή ΛΑΥΡΙΟ – ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ – ΛΗΜΝΟΣ – ΚΑΒΑΛΑ είναι μόνο προσωρινή, καθώς όταν εκδοθεί η απόφαση του Σ.τ.Ε. που αφορά στον αρχικό μειοδοτικό διαγωνισμό, η γραμμή θα συμπεριλαμβάνει και την Καβάλα.

Επιπλέον, για το διάστημα που θα μεσολαβήσει, ανακοινώθηκαν οι παρακάτω τροποποιήσεις δρομολογίων προκειμένου να διασφαλιστεί η διατήρηση της απρόσκοπτης όσο το δυνατόν ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ Καβάλας, Λήμνου και Μυτιλήνης:

α) πρόσθετες προσεγγίσεις των ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ / ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΜΥΚΟΝΟΣ στον Άγιο Ευστράτιο προς Καβάλα κάθε Τρίτη από 18/02/2025, με εκτέλεση δρομολογίου από Μυτιλήνη για Άγιο Ευστράτιο – Λήμνο – Καβάλα,

β) του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ από Μυτιλήνη προς Λήμνο – Καβάλα το Σάββατο 22/2 και επιστροφή την Κυριακή. Περαιτέρω προσεγγίσεις του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ κάθε Σάββατο θα αξιολογηθούν εφόσον υπάρχει μεταφορικό έργο.

γ) του Ρο – Ρο ΤΑΛΩΣ με εκτέλεση δρομολογίου από Πειραιά προς Ικαρία – Σάμο – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Καβάλα και επιστροφή, από Δευτέρα 17/02/2025 έως 21/02/2025. Με έναρξη δρομολογίων του Φ/Γ-Ο/Γ ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ θα εκτελείται τουλάχιστον ένα δρομολόγιο από Φ/Γ – Ο/Γ πλοίο την εβδομάδα από Πειραιά προς Χίο – Μυτιλήνη -Λήμνο – Θεσσαλονίκη ή Καβάλα και επιστροφή.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε: «Ευχαριστώ τον Υπουργό για το ενδιαφέρον τόσο για την επίλυση του ζητήματος που ανέκυψε όσο και για τις άμεσες ενέργειές του για το διάστημα που θα μεσολαβήσει. Σε συνεργασία με τον συνάδελφο και πρώην Υπουργό κ. Αθανασίου αλλά και με τους φορείς θέσαμε το ζήτημα και τονίσαμε τις πιθανές συνέπειες του στις τοπικές κοινωνίες μας. Χαίρομαι που εξασφαλίσαμε όλοι μαζί μια λύση για τους συμπολίτες μας. Από τη πλευρά μου θα συνεχίσω να παρακολουθώ το θέμα για περαιτέρω ενέργειες.»

Ο Θόδωρος Μουριάδης εξέδωσε ανακοίνωση:

Με αντικείμενο το φλέγον ζήτημα της παύσης εκτέλεσης του δρομολογίου Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025, ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη και τη συμμετοχή των Δημάρχων Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη, Λήμνου, Ελεονώρας Γεώργα και Αγίου Ευστρατίου, Κωνσταντίνου Σινάνη, των βουλευτών της ΝΔ, Γιάννη Πασχαλίδη και Χαράλαμπου Αθανασίου, του Έπαρχου Λήμνου, Αποστόλου Κουτσογιάννη και των Προέδρων των Επιμελητηρίων Καβάλας και Λήμνου, Γιάννη Παναγιωτίδη και Βαγγέλη Μυρσινιά αντίστοιχα.
Ο κ. Στυλιανίδης, παρουσία του Γ.Γ. Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και του Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκη, ενημέρωσε τους θεσμικούς παράγοντες της Καβάλας και των νησιωτικών περιοχών πως η προσωρινή διακοπή του εν λόγω δρομολογίου, οφείλεται στην προσφυγή που κατέθεσαν στο ΣτΕ κατά του σχετικού διαγωνισμού οι πλοιοκτήτριες εταιρίες, τονίζοντας ότι η παραπάνω εξέλιξη δεν άφησε στο υπουργείο κανένα περιθώριο άλλων άμεσων ενεργειών.
Παράλληλα, τόνισε με έμφαση πως όταν εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ, πιθανότητα τον ερχόμενο Απρίλιο, η γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, με τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες, θα εκτελεστεί κανονικά.
Μέχρι τότε, για τις ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων των συγκεκριμένων νησιών και της Καβάλας, θα εκτελούνται τα εξής δρομολόγια:
α) πρόσθετες προσεγγίσεις των ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ / ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΜΥΚΟΝΟΣ στον Άγιο Ευστράτιο προς Καβάλα κάθε Τρίτη από 18/02/2025, με εκτέλεση δρομολογίου από Μυτιλήνη για Άγιο Ευστράτιο – Λήμνο – Καβάλα,
β) του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ από Μυτιλήνη προς Λήμνο – Καβάλα το Σάββατο 22/2 και επιστροφή την Κυριακή. Περαιτέρω προσεγγίσεις του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ κάθε Σάββατο θα αξιολογηθούν εφόσον υπάρχει μεταφορικό έργο.
γ) του Ρο – Ρο ΤΑΛΩΣ με εκτέλεση δρομολογίου από Πειραιά προς Ικαρία – Σάμο – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Καβάλα και επιστροφή, από Δευτέρα 17/02/2025 έως 21/02/2025. Με έναρξη δρομολογίων του Φ/Γ-Ο/Γ ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ θα εκτελείται τουλάχιστον ένα δρομολόγιο από Φ/Γ – Ο/Γ πλοίο την εβδομάδα από Πειραιά προς Χίο – Μυτιλήνη -Λήμνο – Θεσσαλονίκη ή Καβάλα και επιστροφή.



Συνεδρίαση Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών

Συνεδρίασε την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024, το Τοπικό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) του Δήμου Σερρών, υπό την προεδρία της Δημάρχου Σερρών κ. Βαρβάρας Μητλιάγκα. Σκοπός της συνεδρίασης, ήταν ο καλύτερος σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των κινδύνων από χιονοπτώσεις, παγετό και πλημμυρικά φαινόμενα, για τη χειμερινή περίοδο.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός του Δήμου και συζητήθηκαν τα απαιτούμενα μέτρα και οι τρόποι συντονισμού για την αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων από χιονοπτώσεις, παγετό ή πλημμύρες.

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, στο χαιρετισμό της υπογράμμισε τη στενή συνεργασία που υπάρχει με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και εθελοντές για την προστασία των πολιτών, τονίζοντας τα εξής: «Ο Δήμος Σερρών και η Πολιτική προστασία βρισκόμαστε σε ετοιμότητα και σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς εργαζόμαστε συστηματικά για την ασφάλεια και την προστασία των συμπολιτών μας, για τη φετινή χειμερινή περίοδο».

Από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών κ. Παύλος Πουλιάκας, διαβεβαίωσε τα μέλη του Τοπικού Συντονιστικού Οργάνου ότι υπάρχει επάρκεια αλατιού αποχιονισμού, ενώ αναφέρθηκε και στα διαθέσιμα μηχανήματα έργου, λέγοντας ότι βρίσκεται σε εξέλιξη δημοπρασία για επικουρική βοήθεια με μηχανήματα. «Ο Δήμος Σερρών είναι έτοιμος για τον χειμώνα. Ο Δήμος διαθέτει 300 τόνους αλάτι, το οποίο είναι αποθηκευμένο στο πρώην στρατόπεδο Εμμανουήλ Παππά. Ήδη έχει διανεμηθεί αλάτι αποχιονισμού στα ορεινά και ημιορεινά χωριά του Δήμου, στα σχολεία, ενώ τοποθετήθηκαν και τσουβαλάκια στις γέφυρες των ποταμών και χειμάρρων» τόνισε ο κ. Πουλιάκας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και Πολιτικής Προστασίας κ. Παύλος Πουλιάκας, η Αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΣ κ. Δέσποινα Χατζηγαβριήλ, η Προϊσταμένη Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Δήμου Σερρών κ. Αικατερίνη Αναγνωστίδου, o Γενικός Γραμματέας του Δήμου Σερρών κ. Αριστοκλής Αναστασιάδης, ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Σερρών κ. Ανδρέας Θεοδωρίδης, ο Πυραγός κ. Παναγιώτης Πιστοφίδης, ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής-Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Σερρών κ. Αλέξανδρος Καραγιαννίδης, ο εκπρόσωπος του 10ου Συντάγματος Πεζικού Ταγματάρχης (ΠΖ) κ. Απόστολος Γκαργκαβάνης, η Προϊσταμένη του Δασαρχείου Σερρών κ. Χρυσοβαλάντου Ιασωνίδου, ο Προϊστάμενος Δημοτικής Αστυνομίας κ. Νικόλαος Σύρπας, ο Γενικός Διευθυντής της ΔΕΥΑΣ Σερρών κ. Νικόλαος Σαφαρίκας, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Σερρών κ. Βασίλειος Κατιρτζόγλου, ο εκπρόσωπος του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών κ. Παναγιώτης Χαβαλές και ο εκπρόσωπος της Λέσχης Ειδικών Δυνάμεων Νομού Σερρών «Ανχης Γ. Κατσάνης» κ. Χρήστος Τσιουράλης.

Δελτίο Τύπου




Ζημιές στο λιμάνι του Λιμένα και κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας!

Το μεσημέρι της Δευτέρας (2/12) ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Παπαγεωργίου υπέγραψε την ακόλουθη απόφαση:

«Αποφασίζουμε την κήρυξη σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας της Δημοτικής Κοινότητας Θάσου, του Δήμου Θάσου, της Περιφερειακής Ενότητας Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, για την διαχείριση των συνεπειών (πλημμύρες, παράκτια διάβρωση) που προέκυψαν από την εκδήλωση έντονων καιρικών φαινομένων (ισχυρές βροχοπτώσεις, θυελλώδεις άνεμοι) τα οποία εκδηλώθηκαν στις 30.11.2024 και στις 01.12.2024 στην παραπάνω περιοχή.

Η εν λόγω κήρυξη θα ισχύει από την ημερομηνία εκδήλωσης των φαινομένων και για έναν (1) μήνα, ήτοι έως και 30 Δεκεμβρίου 2024. Μετά το πέρας του καθορισθέντος χρόνου, θα γίνει, δίχως νέο έγγραφο, άρση της παραπάνω κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας».

Είχε προηγηθεί αίτημα του Δήμου Θάσου για τα προβλήματα που δημιούργησε ειδικά στον Λιμένα η κακοκαιρία του προηγούμενου Σαββατοκύριακου. Ρόλο έπαιξε έγγραφο του Λιμενικού Σώματος, της υπηρεσίας στον Λιμένα.

Αυτό απευθύνθηκε στη διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου κι αναφέρει τα ακόλουθα: «ΣΑΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΚΡΗΠΙΔΩΜΑΤΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΘΑΣΟΥ ΥΠΕΣΤΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΦΘΟΡΕΣ (ΚΑΘΙΖΗΣΗ-ΡΩΓΜΕΣ) ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΘΕΣΙΜΗ ΘΕΟΜΗΝΙΑ (BORA)/ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ Νο5 ΕΩΣ ΤΗ ΘΕΣΗ Νο6 ΡΩΓΜΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΙΖΗΣΗ ΕΩΣ ΤΟ ΓΕΦΥΡΑΚΙ/ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΝΟΜΙΜΕΣ».

Αμέσως μετά συνεδρίασε το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου κι αποφάσισε:

«Προτείνει ότι είναι επιτακτική ανάγκη το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θάσου να προβεί σε αίτημα στον Δήμο Θάσου ώστε να κηρυχθεί η δημοτική κοινότητα Θάσου του Δήμου Θάσου σε έκτακτη ανάγκη λόγω εκτεταμένων ζημιών στο νέο λιμάνι του Λιμένα Θάσου από τη θεομηνία (ΒORA) στις 30/11/2024 και 1/12/2024 και κάλεσε το Δ.Σ. να αποφασίσει σχετικά.

Το διοικητικό συμβούλιο αποφασίζει να προβεί σε αίτημα στον Δήμο Θάσου να κηρυχθεί η δημοτική κοινότητα Θάσου του Δήμου Θάσου σε έκτακτη ανάγκη λόγω εκτεταμένων ζημιών στο νέο λιμάνι του Λιμένα Θάσου από τη θεομηνία (BORA) στις 30/11/2024 και 1/12/2024».

Πηγή: proininews




Προετοιμασία για Πλημμύρες από το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας Καβάλας

Το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας του Νομού Καβάλας, μετά από ένα ιδιαίτερα απαιτητικό καλοκαίρι με καύσωνες και αυξημένο κίνδυνο φυσικών καταστροφών, στρέφει την προσοχή του στην πρόληψη και την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων ενόψει της φθινοπωρινής και χειμερινής περιόδου.

Στο πλαίσιο των δράσεών του, το Συντονιστικό Όργανο συντονίζει ενέργειες για τον καθαρισμό ρεμάτων, τη συντήρηση αντιπλημμυρικών έργων και τον έλεγχο του αποχετευτικού δικτύου. Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για περιοχές που στο παρελθόν έχουν πληγεί από πλημμύρες, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος καταστροφών και να διασφαλιστεί η προστασία των πολιτών και των περιουσιών τους.

 




Ν. Παναγιωτόπουλος: Αναγκαία η αυστηροποίηση της πολιτικής για το μεταναστευτικό

Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, σχολίασε την επιστολή της Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, προς τους ηγέτες των κρατών-μελών της Ε.Ε., η οποία τόνισε τη σημασία της εφαρμογής της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας για το μεταναστευτικό.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε: «Βλέπουμε ότι η Ε.Ε. προσανατολίζεται προς αυστηρότερη πολιτική για το μεταναστευτικό, δεδομένων των πιέσεων που δέχονται πολλές χώρες και των αντιδράσεων των κοινωνιών τους, όπως στη Γερμανία, που ενισχύουν την Ακροδεξιά».

Στη συνέχεια, τόνισε τη σημασία της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας, η οποία ισχύει από το 2016 αλλά δεν εφαρμόζεται από το 2019, κυρίως λόγω του Covid-19. «Η συμφωνία αυτή αφορά επιστροφές, τις οποίες η Τουρκία δεν έχει εφαρμόσει, αλλά εκτιμώ ότι θα πιεστεί να το πράξει στο προσεχές διάστημα, πιθανώς με οικονομικά ανταλλάγματα», πρόσθεσε.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι η αναφορά της φον ντερ Λάιεν σε επιστροφές αφορά κυρίως επιστροφές μεταναστών σε τρίτες χώρες και όχι από τη Γερμανία στην Ελλάδα. Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της Ελλάδας να διαπραγματευτεί με εθνικά επωφελή τρόπο, καθώς η χώρα έχει ήδη επωμιστεί μεγάλο βάρος στο μεταναστευτικό ζήτημα.

Αναφορικά με τη συνάντησή του με τον Τούρκο ομόλογό του, Αλί Γερλικαγιά, ο κ. Παναγιωτόπουλος εκτίμησε ότι θα πραγματοποιηθεί σύντομα, πιθανώς έως τις αρχές Νοεμβρίου.

Για τις αυξημένες μεταναστευτικές ροές, ο υπουργός ανέφερε ότι, παρότι οι επιχειρήσεις στον Λίβανο θα μπορούσαν να αυξήσουν την πίεση, αυτό δεν έχει εκδηλωθεί ακόμα στους αριθμούς. Οι ροές παρουσιάζουν αύξηση κατά 50-60% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σε ερώτηση για το χειρότερο σενάριο στο μεταναστευτικό, ο υπουργός δήλωσε ότι θα ήταν η ξαφνική αύξηση ροών από τη Βόρεια Αφρική, σενάριο που, όμως, θεωρείται απίθανο αυτή τη στιγμή.

Αναφορικά με τις φήμες για δημιουργία κέντρου υποδοχής προσφύγων στην Κρήτη, ο κ. Παναγιωτόπουλος ξεκαθάρισε ότι το υπουργείο είχε σχεδιασμό για προσωρινό χώρο φύλαξης και όχι μόνιμη δομή, αλλά επί του παρόντος δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.

Ο υπουργός εκτίμησε επίσης ότι η Τουρκία δεν θα επιχειρήσει να «εργαλειοποιήσει» τους μετανάστες στις σχέσεις με την Ελλάδα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών για την αντιμετώπιση των εγκληματικών δικτύων διακίνησης μεταναστών.

Τέλος, ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι υπάρχει βελτιωμένη συνεργασία στο πεδίο με την Τουρκία, αλλά πάντα θα αναζητούνται τρόποι για περαιτέρω βελτίωση. Σημείωσε, επίσης, ότι η Ελλάδα συνδιαμορφώνει τη συζήτηση στην Ευρώπη για την αυστηροποίηση των διατάξεων για το άσυλο και τις επιστροφές, τονίζοντας την ανάγκη αποφυγής μονομερών ενεργειών από τα κράτη-μέλη.




Αγγελική Δεληκάρη | «Η στήριξη των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων οφείλει να είναι στην προμετωπίδα της πολιτικής μας»

Ως βήμα εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου για τα προϊόντα Π.Ο.Π., Π.Γ.Ε. και Ε.Π.Ι.Π. χαρακτήρισε η Βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Αγγελική Δεληκάρη τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μέσω της ενσωμάτωσης του Κανονισμού 1143/2024 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Βουλευτής Καβάλας αναφέρθηκε στα προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε.) που παράγονται στην Π.Ε. Καβάλας, τονίζοντας πως η εφαρμογή αυστηρότερων ελέγχων, η θεσμική θωράκιση του ΕΛΓΟ Δήμητρα και η ενσωμάτωση του Κανονισμού 1143/2024 αποτελούν ζωτικής σημασίας μέτρα για την στήριξη των παραγωγών, κυρίως αυτών της ελληνικής περιφέρειας, τα προϊόντα των οποίων αποτελούν και διαφήμιση για τη χώρα μας στο εξωτερικό.

Παράλληλα, όπως επισήμανε η κυρία Δεληκάρη, προστατεύονται από αθέμιτες πρακτικές τόσο οι καταναλωτές (στην Ελλάδα και στο εξωτερικό), όσο και οι παραγωγοί.

Ακολουθεί η ομιλία της κυρίας Δεληκάρη στην Ολομέλεια:

Ομιλία για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τίτλο: Διαδικασίες ελέγχου, διοικητικά μέτρα και κυρώσεις στον τομέα των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης, Προστατευόμενες Γεωγραφικές Ενδείξεις και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων.

 

www.proininews.gr




Τακτική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας Θάσου για την αντιμετώπιση χειμερινών κινδύνων

Σήμερα, Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον Δήμο Θάσου η τακτική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.), υπό την προεδρία του Δημάρχου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη. Κεντρικό θέμα της συνεδρίασης ήταν ο συντονισμός των αρμόδιων φορέων για την προετοιμασία και την αντιμετώπιση των κινδύνων από πλημμυρικά φαινόμενα, χιονοπτώσεις και παγετό κατά την περίοδο 2024-2025.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν όλα τα τακτικά μέλη του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., συμπεριλαμβανομένων των Αντιδημάρχων Πολιτικής Προστασίας, εκπροσώπων της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας, του Λιμενικού, του Δασαρχείου και άλλων τοπικών αρχών. Επίσης, παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και του Δήμου Θάσου, όπως ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Θάσου και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, εξετάστηκαν αναλυτικά ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των επικείμενων φυσικών φαινομένων, η ετοιμότητα των αρμόδιων φορέων και οι δυνατότητες βελτίωσης της συνεργασίας. Όλοι οι συμμετέχοντες επισήμαναν τη σημασία της συνεχούς προετοιμασίας και του συντονισμού για την αποφυγή και διαχείριση κινδύνων από τις πλημμύρες, τις χιονοπτώσεις και τον παγετό, διασφαλίζοντας την ασφάλεια των πολιτών.

Μετά το τέλος της συνεδρίασης, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε: «Η συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και όλων των συναρμόδιων φορέων για την αντιμετώπιση των φυσικών κινδύνων είναι άριστη και συνεχής. Ο Δήμος Θάσου εργάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για την θωράκισή του από πλημμυρικά φαινόμενα και είναι προετοιμασμένος με τον απαραίτητο εξοπλισμό για να αντιμετωπίσει χιονοπτώσεις και παγετό, προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών μας».

Η συνεδρίαση τόνισε τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης προετοιμασίας ενόψει των χειμερινών καιρικών φαινομένων, με στόχο την ασφάλεια της κοινότητας και την προστασία των υποδομών.




ΣΥΡΙΖΑ: Μέσω social media θα ανακοινώσει υποψηφιότητα ο Κασσελάκης – Τα 3 στρατόπεδα της Πολιτικής Γραμματείας

Με νέο γύρο εσωκομματικών διαβουλεύσεων αναμένεται να συνεχιστεί η συζήτηση στην Πολιτική Γραμματείατου ΣΥΡΙΖΑΠροοδευτική Συμμαχία, η οποία συνεδριάζει εκ νέου σήμερα το απόγευμα, προκειμένου να προετοιμάσει την εισήγηση για την συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, το ερχόμενο Σάββατο.

Στο επίκεντρο έχουν τεθεί πιθανά κριτήρια, όροι και προϋποθέσεις που θα μπορούσαν να ισχύσουν για την ανακήρυξη των υποψηφιοτήτων στις προσεχείς εκλογές για την νέα ηγεσία του κόμματος, αν και η προπαρασκευαστική συζήτηση επ’ αυτών δεν κατέληξε σε κοινό πλαίσιο, προοιωνίζοντας δύσκολες διαπραγματεύσεις ακόμη και για τα τεχνικού χαρακτήρα ζητήματα.

Τρία στρατόπεδα

Από πλευράς τους, οι «87» της «φρουράς Τσίπρα» κατέθεσαν στο τραπέζι του καθοδηγητικού οργάνου προτάσεις όπως τη θέσπιση της υποχρέωσης για:

 Κατάθεση Πόθεν Έσχες στο κόμμα

«Απαγορευτικό» για όσους έχουν δανειστεί μεγάλα ποσά, αλλά

 και για όσους διατηρούν υψηλές οφειλές σε στενό και ευρύτερο Δημόσιο (εφορία, ασφαλιστικά ταμεία κτλ)

Επιμένοντας, την ίδια ώρα, πως δεν πρόκειται για «φωτογραφικές ρυθμίσεις», αλλά τα «αυτονόητα» κριτήρια εκλογιμότητας που ισχύουν για κάθε Έλληνα πολίτη, οι «87» υπογραμμίζουν την ανάγκη τήρησης του Καταστατικού και των συλλογικών αποφάσεων του κόμματος, θεωρώντας ότι πρόκειται για υποχρέωση sine qua non για τα μέλη του κόμματος, πόσο μάλλον για τους δυνάμει αρχηγούς του.

Ακόμη, ωστόσο, και αν διατηρηθούν τα κριτήρια συμμετοχής που ίσχυαν και πέρυσι για τους/τις υποψήφιους/ες προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ, όπως πρότεινε προχθές η Γραμματέας του κόμματος,Ράνια Σβίγκου, δηλαδή η προσκόμιση 30 υπογραφών μελών της Κεντρικής Επιτροπής, η πλήρης αποδοχή των καταστατικών διατάξεων του κόμματος δεν συνιστά μια γραφειοκρατική διατύπωση για αρκετά από τα κορυφαία στελέχη. Και αυτό, γιατί αρκετά εξ’ αυτών εμφανίζονται τις τελευταίες ώρες βαθιά προβληματισμένα από το γεγονός ότι επίκειται η εκκίνηση μιας κούρσας διαδοχής, χωρίς ο έκπτωτος πρόεδρος του κόμματος, Στέφανος Κασσελάκης να έχει αποσαφηνίσει την στάση του απέναντι στην τελευταία απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής, αναφορικά με την τρέχουσα ιδιότητά του.

Ιδίως, όταν χθες επιχειρήθηκε να συνεδριάσουν τα think tanks, δηλαδή οι δεξαμενές σκέψης του ΣΥΡΙΖΑ υπό τη Διάνα Βουτυράκου με την υπόδειξη της ίδιας πως θα επρόκειτο για τηλεδιάσκεψη «με τον πρόεδρο», εννοώντας τον κ. Κασσελάκη. Στο πλαίσιο αυτό, «σήμερα (χθες) έχει συγκληθεί σύσκεψη των think tanks υπό τον κ. Κασσελάκη ως πρόεδρο ενώ η ΚΕ έχει αποφασίσει την έκπτωσή του. Αποτελεί de facto διάσπαση που έρχεται ως αποτέλεσμα της τραμπικής λογικής και ρητορικής» δήλωσε χθες ο Γιάννης Ραγκούσης, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι «Κασσελίστας», πάντως, θέτουν ως κριτήριο συμμετοχής στην εκλογική κούρσα την προσκόμιση 50 υπογραφών στην Κεντρική Επιτροπή, μαζί με λευκό ποινικό μητρώο, όπως πρότεινε στην τελευταία συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας η Θεοδώρα Τζάκρη, επιχειρώντας να μπλοκάρουν την υποψηφιότητα του Παύλου Πολάκη και τυχόν είσοδο στην κούρσα του σημερινού pροέδρου της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά. Ο τελευταίος απάντησε στο Κόκκινο πως η εκλογική κούρσα πρέπει να διεξαχθεί «με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις για να μην μπορεί κανείς κακεντρεχής να μας πει ότι μπάζει από πουθενά. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει να συζητηθεί και το καταστατικό». «Πέρσι κάναμε μια προεδρική εκλογή αποστεωμένη από την πολιτική συζήτηση στη βάση. Κάναμε ένα λάθος που δεν πρέπει να επαναλάβουμε», κατέληξε ο κ. Παππάς.

Στον «τρίτο δρόμο», ο υποψήφιος για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, αναμένεται να θέσει πάλι το ζήτημα της επίσπευσης των εσωκομματικών διαδικασιών, εμμένοντας στη γρήγορη ανάκαμψη του κόμματος, προκειμένου να ασκήσει μαχητική αντιπολίτευση, με τον ίδιο να συνεχίζει τις αντιπολιτευτικές αναρτήσεις του στα κοινωνικά δίκτυα.

Τα αγκάθια

Ακόμη, όμως, και εντός των εσωκομματικών στρατοπέδων δεν λείπουν οι δεύτερες σκέψεις, καθώς οι «100» δεν επιθυμούν ούτε την εξαέρωση του ΣΥΡΙΖΑ υπό το βάρος της παρατεινόμενης εσωστρέφειας, ούτε και τη «θυματοποίηση» του Στέφανου Κασσελάκη, ιδίως όταν προβεβλημένα στελέχη της «φρουράς Τσίπρα» καταγγέλλουν τον έκπτωτο πρόεδρο του κόμματος ως «θύτη» περιστατικών bullying.

Μιλώντας χθες στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου χαρακτήρισε «θρασύδειλο» τον κ. Κασσελάκη μετά τη διαρροή κύκλων του που την καλούσαν να προσφύγει στη Δικαιοσύνη. «Μπορεί να θέλει να τα διαψεύσει, αλλά γνωρίζει ότι είναι αληθή τα όσα του έχω καταλογίσει» συνέχισε η ίδια, ενώ «δεν συνομιλώ ούτε με πηγές ούτε με ρυάκια ούτε με τρολ ούτε με όψιμους υποστηρικτές», παρατήρησε. Η κυρία Νοτοπούλου ανέφερε ακόμη ότι έχει υποστεί «πολιτικό bullying, που τεκμαίρεται από ντοκουμέντα» και αυτό προκύπτει από τα μηνύματα που λέει ότι έχει στην κατοχή της, καταλήγοντας πως «ουδέποτε έχω ποινικοποιήσει την πολιτική διαφωνία, ο κ. Κασσελάκης κρύβεται πίσω από θρασύτατες επιθέσεις».

Εν τω μεταξύ, σε νέα καταγγελία προχώρησε χθες και ο Γιάννης Ραγκούσης, λέγοντας πως «όχι μόνο πιστεύω την Νοτοπούλου αλλά να ειδοποιήσω ότι δεν είναι η μόνη που το υπέστη. Σε συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας γυναίκα στέλεχος έβαλε τα κλάματα για το γεγονός ότι υπέστη χυδαιότατo bullying ως εργαζόμενη για τον τομέα δράσης της, μέσα στο γραφείο της. Και αυτό έγινε πριν από 1-2 μήνες, μπροστά και ο κ. Κασσελάκης».

Αντίστροφη μέτρηση Κασσελάκη

Στο ενδιάμεσο, μια ατάκα χθες του Στέφανου Κασσελάκηφαίνεται πως «κλείδωσε» το θέμα της υποψηφιότητάς του για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, κρίνοντας από το πως απευθύνθηκε ο ίδιος σε βουλευτές του κόμματος που τον υποστηρίζουν, στην τελευταία συνομιλία τους. Συγκεκριμένα, ο κ. Κασσελάκης μιλώντας μέσω Skype, μαζί τους, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θα κάνω τα πάντα για να φανώ αντάξιος της εμπιστοσύνης της δική σας κι όλων των μελών του ΣΥΡΙΖΑ που αγωνιούν για το μέλλον του κόμματος», σημαίνοντας την αντίστροφη μέτρηση για την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Πληροφορίες θέλουν αυτή να λαμβάνει χώρα στα τέλη της εβδομάδας και πιθανά με παρέμβαση του κ. Κασσελάκη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου αναμένεται να εκθέτει τα επιχειρήματά του απέναντι στις εσωκομματικές εξελίξεις, ακολουθώντας την οδό της περυσινής του διαδικτυακής εμφάνισης στο στερέωμα του ΣΥΡΙΖΑ.

protothema.gr

 




Η Πυρκαγιά στο Παγγαίο Όρος ως Καμπανάκι για την Ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας στην ΑΜΘ

Η πρόσφατη πυρκαγιά στο Παγγαίο Όρος αποτελεί ένα σημαντικό παράδειγμα των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Πολιτική Προστασία στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.Κατά τη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, και άλλοι αξιωματούχοι επεσήμαναν τη σημασία της ταχείας κινητοποίησης και της αξιοποίησης όλων των διαθέσιμων πόρων, όπως τα χωματουργικά μηχανήματα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.Με την πυρκαγιά να έχει καταστρέψει περίπου 15.000 στρέμματα, έγινε φανερή η ανάγκη για βελτιώσεις στην πρόσβαση και την προετοιμασία της περιοχής, ειδικά ενόψει των ακραίων καιρικών φαινομένων που αναμένονται.

Οι αξιωματούχοι τόνισαν επίσης την ανάγκη για ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας με σύγχρονες τεχνολογίες, όπως η χρήση drones, καθώς και με την αύξηση των εναέριων μέσων, με στόχο την καλύτερη πρόληψη και την αποτελεσματική διαχείριση μελλοντικών κρίσεων.Αυτή η εμπειρία υπογραμμίζει την ανάγκη συνεχούς βελτίωσης των στρατηγικών και των υποδομών για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των κατοίκων και των περιουσιών τους.




Και η ΠΕ Καβάλας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας

Νέα απόφαση υπέγραψε την Πέμπτη 29 Αυγούστου ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλειος Παπαγεωργίου «Αποφασίζουμε την κήρυξη σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Παγγαίου, της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών και τη διαχείριση των συνεπειών που προέκυψαν από δασική πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στις 22-08-2024.

Η εν λόγω κήρυξη θα ισχύει από την ημερομηνία εκδήλωσης των φαινομένων και για έναν (1) μήνα, ήτοι έως και 23 Σεπτεμβρίου 2024. Μετά το πέρας του καθορισθέντος χρόνου, θα γίνει, δίχως νέο έγγραφο, άρση της παραπάνω κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας».

 

 

 

 

 




Μακάριος Λαζαρίδης: «Εκλογές εθνικής ευθύνης και πολιτικής ωριμότητας»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης άσκησε το εκλογικό του δικαίωμα στο 2ο Λύκειο Καβάλας.

Εξερχόμενος από το εκλογικό κέντρο, έκανε την εξής δήλωση:

«Μεγάλη γιορτή η σημερινή για τη Δημοκρατία μας.

Οι πολίτες καλούνται να αποφασίσουν για το μέλλον της Ελλάδας στην Ευρώπη.

Καλούνται να αποφασίσουν για μια Ελλάδα ισχυρή, ανταγωνιστική και διεκδικητική μέσα στην ευρωπαϊκή οικογένεια.

Η επόμενη μέρα πρέπει να βρει την Ευρώπη και την Ελλάδα να συνεχίζουν αταλάντευτα την πορεία προς τα εμπρός.

Είναι κρίσιμο ποιες παρατάξεις και ποια πρόσωπα θα κληθούν να υπερασπιστούν τα συμφέροντα της χώρας σε Βρυξέλλες και Στρασβούργο. Είναι εκλογές εθνικής ευθύνης και πολιτικής ωριμότητας.

Με την ψήφο μας επιλέγουμε τον σταθερό, υπεύθυνο δρόμο προς την πρόοδο και την προκοπή.

Σταθερά, πιο κοντά στην Ευρώπη»!




Γιάννης Βεζυργιαννίδης: “Δημογραφικό, ακρίβεια και ανάπτυξη στην πρώτη γραμμή της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας”

Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Ν.Δ. από την Ροδόπη, Γιάννης Βεζυργιαννίδης στον Αναλυτή αναφέρεται στις βασικές προτεραιότητες της πολιτικής του ατζέντας, εστιάζοντας στην αντιμετώπιση της ακρίβειας, το δημογραφικό πρόβλημα, και την ανάπτυξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Επιπλέον, σχολιάζει το ζήτημα του μειονοτικού κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας.

Δημοσιογράφος: Κύριε Βεζυργιαννίδη, ως υποψήφιος ευρωβουλευτής της Ν.Δ. από την Ροδόπη, ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που πλήττει τους πολίτες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης;

Γιάννης Βεζυργιαννίδης: Η ακρίβεια είναι ένα σοβαρό ζήτημα που πλήττει ιδιαίτερα τις περιφερειακές περιοχές, όπως η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Πρώτη μου προτεραιότητα είναι η ενίσχυση των τοπικών αγορών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω της μείωσης της φορολογίας και της προώθησης της ψηφιοποίησης.

Δημοσιογράφος: Ποια είναι η άποψή σας για το δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η περιφέρειά μας και τι μέτρα προτείνετε για την αντιμετώπισή του;

Γιάννης Βεζυργιαννίδης: Το δημογραφικό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της περιοχής μας. Χρειαζόμαστε πολιτικές που θα ενθαρρύνουν τις νέες οικογένειες να μείνουν και να δραστηριοποιηθούν εδώ. Προτείνουμε κίνητρα για την αύξηση των γεννήσεων, όπως η παροχή οικονομικής στήριξης σε νέες οικογένειες και η βελτίωση των υποδομών εκπαίδευσης και υγείας. Επίσης, είναι απαραίτητη η δημιουργία ευκαιριών απασχόλησης για τους νέους, ώστε να μην χρειάζεται να μεταναστεύουν σε άλλες περιοχές ή χώρες.

Δημοσιογράφος: Πώς σκοπεύετε να συμβάλετε στην ανάπτυξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης;

Γιάννης Βεζυργιαννίδης: Η ανάπτυξη της περιφέρειας απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση. Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα της γεωγραφικής μας θέσης. Προωθούμε την ανάπτυξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης και της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα Βαλκάνια και την Ευρώπη, γεγονός που θα καταστήσει την περιοχή μας κόμβο διαμετακόμισης. Παράλληλα, επενδύουμε στην καινοτομία και την τεχνολογία, δημιουργώντας θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων και κέντρα έρευνας και ανάπτυξης. Ο αγροτικός τομέας και ο τουρισμός είναι επίσης κλειδιά για την τοπική οικονομία, και εκεί επικεντρωνόμαστε στην υποστήριξη των παραγωγών και στην προώθηση της περιοχής μας ως τουριστικού προορισμού.

Δημοσιογράφος: Ένα θέμα που έχει προκαλέσει συζητήσεις είναι η παρουσία του μειονοτικού κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας (ΚΙΕΦ). Ποια είναι η θέση σας σε αυτό το ζήτημα;

Γιάννης Βεζυργιαννίδης: Ως εκπρόσωπος της Ν.Δ., πιστεύω στην ενότητα και τη συνεργασία όλων των πολιτών, ανεξάρτητα από την εθνική ή θρησκευτική τους ταυτότητα. Είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι πολίτες της περιοχής απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα και ευκαιρίες. Προτεραιότητά μου είναι η ένταξη και η συνεργασία, προωθώντας πολιτικές που ενισχύουν την κοινωνική συνοχή και την οικονομική ανάπτυξη για όλους τους κατοίκους της περιφέρειας, κάτι που προωθεί φυσικά και το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.

Δημοσιογράφος: Τι μήνυμα θέλετε να στείλετε στους ψηφοφόρους της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ενόψει των ευρωεκλογών;

Γιάννης Βεζυργιαννίδης: Θέλω να διαβεβαιώσω τους πολίτες ότι η Νέα Δημοκρατία και εγώ προσωπικά δεσμευόμαστε για την ανάπτυξη και την ευημερία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Είμαστε εδώ για να ακούσουμε τις ανάγκες σας και να δουλέψουμε σκληρά για να επιτύχουμε τους στόχους μας. Με τη στήριξή σας, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια περιφέρεια που προσφέρει ευκαιρίες σε όλους, που αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα προβλήματα της ακρίβειας και του δημογραφικού και που προωθεί την ανάπτυξη με σεβασμό σε όλους τους πολίτες της.

Δείτε την συνέντευξη :




Δήμος Θάσου | Συνεδρίαση Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας

Την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Δήμο της Θάσου, υπό την προεδρεία του Δημάρχου Θάσου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη η τακτική συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) του Δήμου Θάσου, για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών.

Στη συνεδρίαση παρέστησαν ως τακτικά μέλη του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. του Δήμου Θάσου: ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας, η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, ο Διοικητής της Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών του Νομού Καβάλας, εκπρόσωπος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Θάσου, εκπρόσωπος του Αστυνομικού Τμήματος Θάσου, η Διοικητής του Α’ Λιμενικού Τμήματος Θάσου, ο εκπρόσωπος της ΧΧ ΤΘ Μεραρχίας και ο Δασάρχης Θάσου.

Επίσης στην συνεδρίαση παρέστησαν, ως φορείς που κρίθηκε απαραίτητη η συμμετοχή τους: ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας, Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών και Έργων της ΠΑΜΘ, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πολιτικής προστασίας της ΠΑΜΘ, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Πολιτικής προστασίας της ΠΕ. Καβάλας και Θάσου, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου και εκπρόσωπος της ΔΕΥΑ Θάσου, ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας και Θράκης, οι εκπρόσωποι των Ναυτιλιακών Εταιριών Α.Ν.Ε.Θ. & Α.Ν.Ε.Κ, καθώς και εκπρόσωποι της Ελληνικής Ομάδας διάσωσης Παρ. Καβάλας και του Συλλόγου Πυρασφάλειας Ποταμιάς.

Κατά την συνεδρίαση συζητήθηκε αναλυτικά, μεταξύ όλων των συναρμόδιων φορέων, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για την Θάσο, η ετοιμότητα και οι δυνατότητες των εμπλεκόμενων φορέων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους, αλλά και οι δυνατότητες βελτίωσης της ήδη αγαστής μέχρι τώρα συνεργασίας όλων φορέων για την επιτυχή αντιμετώπιση της αντιπυρικής περιόδου.

Μετά το πέρας της συνεδρίασης, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε τα εξής:

«Η συνεργασία μεταξύ του Δήμου Θάσου και όλων των συναρμόδιων φορέων για την αντιπυρική προστασία της Θάσου ήταν, είναι, και θα συνεχίσει να είναι άριστη και διαρκής. Ο Δήμος της Θάσου, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, εργάζεται συνεχώς καθ’ όλη την διάρκεια του έτους για την αντιπυρική θωράκιση της Θάσου και την διαφύλαξη του σπάνιου φυσικού πλούτου που διαθέτει προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών του.

Φέτος ξεκινά η αντιπυρική περίοδο για την Θάσο με τον καθαρισμό των αντιπυρικών ζωνών και την βατότητα του δημοτικού δασικού οδικού στην καλύτερη δυνατή κατάσταση μετά από πολλά έτη, λόγω της ολοκλήρωσης των δύο μεγάλων σχετικών έργων από τον Δήμο Θάσου, συνολικής δαπάνης περίπου 1.277.000€».




Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης | Διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας

Σε διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προήδρευσε ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Η σύσκεψη έγινε το πρωί της Τετάρτης 17/04 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου «Γιώργος Παυλίδης» με αφορμή την επικείμενη έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.

Με δεδομένη την μεγάλη καταστροφή του Αυγούστου του 2023, ο κ. Περιφερειάρχης υπογράμμισε στη δήλωση του την ανάγκη της ορθής και έγκαιρης πρόληψης.

«Είναι σημαντικό να ενεργούμε προληπτικά και γι’ αυτό ζητώ από όλους τους φορείς, αλλά και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας μας να οργανώσουμε τον τομέα της Πρόληψης όσο γίνεται αρτιότερα», είπε μεταξύ άλλων και συμπλήρωσε ότι:

«Δυστυχώς έχει διαπιστωθεί πια, πώς ό,τι καταστρέφεται, δύσκολα επανέρχεται στην πρότερη του κατάσταση, όπως επίσης ότι μία φυσική καταστροφή έχει πολλαπλές επιπτώσεις σε διάφορους τομείς».

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψηςέγινε αναλυτική καταγραφή ζητημάτων που χρήζουν διαχείρισης, ώστε αυτή να δρομολογηθεί άμεσα και κυρίως πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν όλοι ο Χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες της Περιφέρειας ΑΜΘ, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών και Έργων, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη καθώς και ο Προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ κ. Κ. Κώστας Χουβαρδάς.

Στη συνεδρίαση του Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. συμμετείχαν επίσης: θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες, στελέχη των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΑΜΘ, εκπρόσωποι των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, της Αστυνομίας, του Δ΄ Σώματος Στρατού, του Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωποι των Διευθύνσεων Δασών των Περιφερειακών Ενοτήτων, στελέχη των Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Ενοτήτων της ΠΑΜΘ, εκπρόσωποι εμπλεκόμενων υπηρεσιών.

Το Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. κατευθύνει σε περιφερειακό επίπεδο το έργο των Τοπικών Επιχειρησιακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) για την αντιμετώπιση των καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης όλου του κύκλου διαχείρισης καταστροφών.

Συντονίζει, τον κατά λόγο αρμοδιότητας, επιχειρησιακό σχεδιασμό του Περιφερειακού Π.Δ.Ε.Α., παρακολουθώντας τις φάσεις υλοποίησης του.

Σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ειδοποίησης πολιτών. Συνάπτει με άλλα περιφερειακά όργανα μνημόνια συνεργασίας για αμοιβαία συνδρομή ανθρώπινου δυναμικού, υλικού και μέσων πολιτικής προστασίας.




Διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συνεδρίασε για πρώτη φορά φέτος το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (ΠΕΣΟΠΠ) για την αντιμετώπιση των κινδύνων από δασικές πυρκαγιές. Στο ΠΕΣΟΠΠ προήδρευσε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης.

Η σύγκληση του Οργάνου έγινε το πρωί της Τετάρτης 17 Απριλίου στην αίθουσα συσκέψεων της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, μετά από πρόσκληση της αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας ΑΜΘ, προκειμένου να συζητηθούν οι δράσεις πρόληψης και η προετοιμασία – ετοιμότητα των εμπλεκομένων φορέων ενόψει της αντιπυρικής περιόδου.




Νέο αυτοτελές γραφείο πολιτικής προστασίας στον Δήμο Παγγαίου

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο και τον νόμο καθέ Δήμος της χώρας θα πρέπει να έχει το δικό του αυτοτελές γράφειο πολιτικής προστασίας με τον Δήμο Παγγαίου να έχει ήδη βάλει σε λειτουργία το νέο αυτό γραφείο το οποίο ομώς πρέποι να ενισχυθει με νέους υπαλλήλους.




Καβάλα | Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στη Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών

Η επίσκεψη του κου Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελου Τουρνά, στη Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Καβάλας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2024.

Η επίσκεψη αυτή ακολούθησε σύσκεψη ευρείας κλίμακας στην Περιφερειακή Πυροσβεστική Διοίκηση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που είχε προηγηθεί στην Κομοτηνή.

Στην επίσκεψη παρευρέθηκαν επίσης ο Γενικός Επιθεωρητής Π.Υ. Βορείου Ελλάδος, Αντιστράτηγος Π.Σ. Ευάγγελος Φαλάρας, ο Συντονιστής Επιχειρήσεων Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Υποστράτηγος Π.Σ. Θεόδωρος Κοσμίδης, καθώς και ο Διοικητής της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Αρχιπύραρχος Σπυρίδων Κούτρας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο κ. Τουρνάς ενημερώθηκε για τη δομή και τη λειτουργία των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών του Νομού Καβάλας, ακούσανε τα υφιστάμενα προβλήματα και τις ανάγκες των υπηρεσιών. Επίσης, αναφέρθηκε στις προπαρασκευαστικές ενέργειες ενόψει της επερχόμενης αντιπυρικής περιόδου, στα χρηματοδοτικά προγράμματα που υλοποιούνται, και στην πρόσληψη νέων Πυροσβεστών που είναι σε εξέλιξη.

Ο κ. Τουρνάς έδωσε κατευθυντήριες οδηγίες σε όλους τους παρευρισκόμενους σχετικά με την άσκηση του επιχειρησιακού έργου και εξέφρασε τη στήριξη και συμπαράστασή του σε όλους τους Πυροσβεστικούς Υπαλλήλους του Νομού Καβάλας.




Συνάντηση Γ.Πασχαλίδη με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης συναντήθηκε χθες με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Ιωάννη Παππά και συζήτησαν διάφορα θέματα αρμοδιότητας του.

Επίσης, ο Βουλευτής έθιξε το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων Καβάλας –Πρίνου και Κεραμωτής – Λιμένα, το οποίο αποτελεί πολύ σημαντικό ζήτημα για τους Καβαλιώτες.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υφυπουργό για το ενδιαφέρον που επέδειξε στα διάφορα ζητήματα που συζητήσαμε και ευελπιστώ να
δοθούν λύσεις σε πολλά από αυτά.»




Στήνεται νέα πλατφόρμα στεγαστικής πολιτικής | Πώς οι πολίτες θα ενημερώνονται εάν είναι δικαιούχοι κάποιου προγράμματος

Μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα στεγαστικής πολιτικής μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται εάν είναι δικαιούχοι κάποιου προγράμματος στέγασης σχεδιάζουν τα υπουργεία Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στην ειδική πλατφόρμα, η οποία αναμένεται να ενεργοποιηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024, θα έχουν αναρτηθεί όλες οι δράσεις του προγράμματος στεγαστικής πολιτικής της κυβέρνησης, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν να διαπιστώσουν αν δικαιούνται να ενταχθούν σε κάποια από αυτές.

Με συνολικό προϋπολογισμό να φθάνει τα 2,2 δισ. ευρώ τα μέτρα για τη στεγαστική πολιτική που εφαρμόζονται ή πρόκειται να «τρέξουν» αφορούν τα εξής προγράμματα:

  • Επίδομα στέγασης: Κάθε μήνα καταβάλλεται σε εκατοντάδες χιλιάδες δικαιούχους. Ανέρχεται από 70 έως και 210 ευρώ. Μόνο για τον μήνα Δεκέμβριο δόθηκαν σε 244.976 δικαιούχους 29.704.339 ευρώ για το συγκεκριμένο επίδομα.
  • «Σπίτι μου»: Δικαιούχοι είναι νέοι μέχρι 39 ετών. Ήδη μέσω του προγράμματος 2.596 νέα ζευγάρια βρήκαν το σπίτι τους και εκταμιεύθηκαν δάνεια συνολικού ποσού 246.806.615,05 ευρώ. Έχουν γίνει συμβάσεις για 3.822 δάνεια ύψους 356.669.469,35 ευρώ. Οι προεγκρίσεις έφτασαν τις 23.756 και οι υπαγωγές τις 9.766 που ανέρχονται σε 1 δισ. ευρώ. Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο επέκτασης του προγράμματος.
  • «Ανακαινίζω-Νοικιάζω»: Αφορά περίπου 12.500 κατοικίες. Τα χαρακτηριστικά του προγράμματος προσομοιάζουν στην κοινωνική κατοικία, καθώς οι ιδιοκτήτες θα λαμβάνουν την κρατική επιχορήγηση (έως 10.000 ευρώ) για τις εργασίες ανακαίνισης, αφότου αναρτούν ηλεκτρονικά το μισθωτήριο συμβόλαιο διάρκειας τουλάχιστον 3 ετών.
  • Πρόγραμμα «Κάλυψη»: Μέχρι στιγμής σε 44 δήμους έχουν υπαχθεί 383 ακίνητα ιδιοκτητών και 138 στεγασμένα νοικοκυριά. Προοπτικά το πρόγραμμα μπορεί να εντάξει 1.000 νοικοκυριά σε ακίνητα που στο παρελθόν είχαν αξιοποιηθεί για το πρόγραμμα «Εστία». Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 21,5 εκατομμύρια ευρώ.
  • «Κοινωνική αντιπαροχή»: Το Δημόσιο ετοιμάζεται να διαμορφώσει 2.500 αναξιοποίητα ακίνητα για να τα διαθέσει σε πάνω από 5.000 νέους από 18 έως 39 ετών με φθηνό ή σχεδόν καθόλου ενοίκιο. Στόχος είναι η ανέγερση συνολικά κοινωνικών κατοικιών σε οικόπεδα της ΔΥΠΑ στην Κηφισιά (11 στρέμματα), στο Μαρούσι (1,2 στρέμματα), στην Παιανία (20 στρέμματα), στη Λάρισα (40 στρέμματα), στην Ξάνθη (28 στρέμματα), στον Βόλο (74 στρέμματα), στη Χαλκιδική (42 στρέμματα), στην Άρτα (39 στρέμματα), στο Αγρίνιο (16,5 στρέμματα) και στις Σέρρες (12,5 στρέμματα). Τα οικόπεδα θα διατεθούν σε μακροχρόνιες παραχωρήσεις προς ιδιώτες χωρίς το Δημόσιο να χάνει την κυριότητα της γης. Από τα σπίτια που θα κατασκευαστούν από τις τεχνικές εταιρείες, τα μισά θα διατεθούν για εμπορική αξιοποίηση και τα υπόλοιπα θα δοθούν με χαμηλό ενοίκιο για κοινωνική στέγαση.
  • «Κοινωνική Στέγαση για τις πλέον ευάλωτες ομάδες στον Δήμο Αθηναίων»: Το πρόγραμμα, προϋπολογισμού 1.032.114,00€, θα χρηματοδοτηθεί με πόρους του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας από το Ταμείο Ανάκαμψης, με εταίρο τον Δήμο Αθηναίων. Στόχος είναι να ανακαινιστούν 70 διαμερίσματα και να διατεθούν, με σκοπό την αντιμετώπιση του στεγαστικού αποκλεισμού των ευάλωτων ομάδων που απειλούνται ή βρίσκονται σε καθεστώς αστεγίας.

πηγή: Newsbeast.gr




Συνάντηση Γ.Πασχαλίδη με τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για ζητήματα της Π.Ε. Καβάλας

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης συνάντησε τις προηγούμενες μέρες τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ.Βασίλειο Κικίλια. 

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε το σοβαρό ζήτημα της υποστελέχωσης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καβάλας, το οποίο επηρεάζει ακόμα και τις βασικές λειτουργίες της Υπηρεσίας. Ο Βουλευτής ζήτησε την ενίσχυση της Υπηρεσίας με 25 νέα στελέχη. 

Επιπλέον, ο Βουλευτής ενημέρωσε τον Υπουργό  πως στον Λιμένα Θάσου λειτουργεί Πυροσβεστικό Κλιμάκιο με δύναμη 110 πυροσβεστών. Δεδομένου του μεγάλου μεγέθους του Κλιμακίου, προτάθηκε η μετατροπή του σε Πυροσβεστική Υπηρεσία. Υπενθυμίζεται ότι η δημιουργία Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη Θάσο αποτελεί μόνιμο αίτημα του Βουλευτή για το νησί.

Παράλληλα, όπως πληροφόρησε ο Υπουργός τον Βουλευτή, θα συσταθεί σταθμός Ειδικής  Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων (ΕΜΟΔΕ), με έδρα την Αλεξανδρούπολη, η οποία θα είναι αερομεταφερόμενη και θα καλύπτει όλη την Περιφέρεια. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και μεγάλο βοήθημα για την Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Τέλος, στην Καβάλα θα τοποθετηθεί μια από τις έξι νέες βάσεις ελικοπτέρων του Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (Ε.Μ.Ε.Δ.Α) που θα ενεργοποιείται αν υφίσταται ανάγκη α) για τη διάσωση προσώπου που βρίσκεται σε επικείμενο κίνδυνο για την υγεία του, εξαιτίας συμβάντων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.) και β) για τη διευκόλυνση της παροχής επείγουσας ιατρικής βοήθειας και αεροδιακομιδής προσώπων, αρμοδιότητας του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ). Πρόκειται για μια Μονάδα που θα λειτουργεί σε 24ωρη βάση και θα είναι η αρμόδια υπηρεσία για την επιχειρησιακή διαχείριση των αιτημάτων εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό για την εποικοδομητική συνάντηση. Άκουσε με μεγάλη προσοχή τα δίκαια αιτήματα μου και είμαι βέβαιος πως θα ενεργήσει δεόντως.»




Συνεδρίαση Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.) Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας

Συγκλήθηκε και συνεδρίασε την Πέμπτη 09-11-2023 το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Καβάλας με θέματα:

  1. «Πρόληψη και ετοιμότητα αντιμετώπισης κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων ενόψει της χειμερινής περιόδου 2023-2024» και

2.«Πρόληψη και ετοιμότητα αντιμετώπισης κινδύνων από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού ενόψει της χειμερινής περιόδου 2023-2024».

Στη συνεδρίαση προήδρευσε ο Αντιπεριφερειάρχης και Πρόεδρος του ΣΟΠΠ ΠΕ Καβάλας, κ. Πολίτης Αλέξης, παραβρέθηκαν, ο Προϊστάμενος της Δνσης Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ κ. Χουβαρδάς Κων/νος, ο εκπρόσωπος Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας Αποκεντρωμένης Δ/σης Μακεδονίας Θράκης κ. Μιχαήλ Καρακότσογλου, ο Υποδιοικητής Π.Υ Καβάλας Αντιπύραρχος Μορφίδης Γεώργιος, οι Αντιδήμαρχοι για θέματα Πολιτικής Προστασίας Δήμου Νέστου κ. Βλάχος Δημήτριος και Δήμου Καβάλας Κυριάκος Σταυρίδης, Υπηρεσιακοί παράγοντες Δήμων Παγγαίου, Θάσου και Καβάλας, ο Προϊστάμενος του τμημ. Πολιτικής Προστασίας ΠΕ Καβάλας κ. Σταύρος Κιβράκης, υπηρεσιακοί παράγοντες της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων και της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής, καθώς επίσης οι εκπρόσωποι των Υπηρεσιών που αποτελούν τακτικά μέλη του ΣΟΠΠ ΠΕ Καβάλας και φορείς που προσκλήθηκαν και εμπλέκονται στην αντιμετώπιση κινδύνων από πλημμύρες και χιονοπτώσεις – παγετό.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης τοποθετήθηκαν όλοι οι συμμετέχοντες στα επιμέρους ζητήματα που αφορούν τον ρόλο και τις αρμοδιότητες τους, καθώς και τον βαθμό ετοιμότητας, σύμφωνα με τα επιχειρησιακά σχέδια και τα σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών, από πλημμύρες και χιονοπτώσεις – παγετό.

Τα Πρακτικά της Συνεδρίασης θα δημοσιοποιηθούν στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ




Το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της ΠΕ Καβάλας προετοιμάζεται για τον χειμώνα

Την Πέμπτη, 9 Νοεμβρίου 2023 στις 9.30 θα πραγματοποιηθεί, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου και Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Καβάλας, Αλέξη Πολίτη, τακτική συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, με τα εξής θέματα:

  1. «Πρόληψη και ετοιμότητα αντιμετώπισης κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων ενόψει της χειμερινής περιόδου 2023-2024».

2.«Πρόληψη και ετοιμότητα αντιμετώπισης κινδύνων από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού ενόψει της χειμερινής περιόδου 2023-2024».

Στο πλαίσιο της παραπάνω σύγκλησης του Οργάνου, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω τηλεδιάσκεψης, θα συζητηθούν θέματα που αφορούν τον σχεδιασμό και τις δράσεις Πολιτικής Προστασίας, για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων, χιονοπτώσεων και παγετού. Θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στα μέτρα πρόληψης, ετοιμότητας και συντονισμού των εμπλεκόμενων με το θέμα φορέων.




Συνάντηση του Γ.Πασχαλίδη με τον Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής – Επίλυση ζητημάτων

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε χθες συνάντηση με τον Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής  κ. Δημήτριο Καιρίδη, στον οποίο έθεσε διάφορα ζητήματα προς συζήτηση

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Βουλευτής έθιξε το πρόβλημα που ταλανίζει τους 148 υπαλλήλους της  Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, οι οποίοι είχαν επιλεγεί με τη διαδικασία ΑΣΕΠ (εγκριτική πράξη ΑΣΕΠ: 5797/2019/1/2019/9-4-2019) και προκήρυξη ΣΟΧ1/2019 με αριθμό πρωτοκόλλου 3456/20/3/2019, είχαν υπογράψει 8μηνη σύμβαση με την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε, που μετά από συνεχόμενες παρατάσεις λήγει τον Ιανουάριο του 2024, χωρίς, ωστόσο, να υπάρχει ουδεμία πρόβλεψη ή ενημέρωση για περαιτέρω παράταση.

Με δεδομένο ότι οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι καλύπτουν πάγιες ανάγκες, ο Υπουργός δεσμεύθηκε για την επίλυση του προβλήματος.

Επιπλέον, ο Υπουργός  ανέφερε ότι λύση θα δοθεί και στο ζήτημα που έχει προκύψει με τους εργάτες γης και τους εργαζομένους εστίασης τρίτων χωρών.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε: «Θερμές ευχαριστίες προς τον Υπουργό για την εποικοδομητική συζήτηση. Άκουσε με προσοχή όλα τα θέματα που έθιξα και ήδη δρομολογείται η επίλυσή τους. Είμαι ιδιαιτέρως ικανοποιημένος για την αίσια έκβαση του προβλήματος των 148 υπαλλήλων της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε, ανάμεσα στους οποίους και τρεις συμπολίτες μας, για τους οποίους, άλλωστε, είχα και προσωπικό ενδιαφέρον. Συνεχίζω και παλεύω για την επίλυση των προβλημάτων όλων των συμπολιτών μου.»

 




“Επανεκκίνηση για την Δράμα” : Ένας Δήμος που φροντίζει για όλους – Οι βασικοί άξονες της κοινωνικής μας πολιτικής

Η άσκηση κοινωνικής πολιτικής, μέριμνας και αλληλεγγύης προς όφελος του συνόλου των δημοτών αποτελεί βασικό μέλημα της παράταξής μας «Επανεκκίνηση για τη Δράμα» και του επικεφαλής μας και υπ. Δημάρχου Δράμας Γιώργο Παπαδόπουλου

Με προτεραιότητα τον άνθρωπο, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και αναπτύσσουμε δράσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της απασχόλησης, στην κοινωνική στήριξη ευπαθών ομάδων και στην κάλυψη των αναγκών του συνόλου των δημοτών

Διεκδικώντας χρηματοδοτήσεις και κονδύλια από κρατικούς και κοινοτικούς πόρους, σκοπεύουμε στην:

• Αναβάθμιση των κοινωνικών υποδομών του Δήμου.
• Διεύρυνση του αντικειμένου των κοινωνικών υπηρεσιών και ένταξη νέων δομών.
• Σύγχρονη λειτουργία Κέντρου Κοινότητας (κινητή μονάδα) και του ΚΕΠ Υγείας, για τη διαχείριση προγραμμάτων αγωγής και προαγωγής της υγείας, οργανώνοντας προληπτικές εξετάσεις που αφορούν στην υγεία των δημοτών.
• Λειτουργία Γραφείου Υποστήριξης της Οικογένειας μέσω του οποίου οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα πληροφόρησης για όλες τις δέσμες ενεργειών του Δήμου μας προς τη οικογένεια, με γνώμονα την έγκυρη ενημέρωση τους και την σωστή δικτύωση με όλες τις δημοτικές υπηρεσίες – πρώτα της κοινωνικής πολιτικής και ακολούθως με κάθε άλλη παροχή του Δήμου.
• Υλοποίηση προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών με παιδαγωγικές δραστηριότητες, δημιουργικά παιχνίδια, γυμναστική, χορό, θεατρικά δρώμενα και ζωγραφική κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών των σχολείων, προσφέροντας ανάσα στους εργαζόμενους γονείς, στις πολύτεκνες και στις μονογονεϊκές οικογένειες.
• Υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων που στοχεύουν στη στήριξη και στην εκπαίδευση των νέων.
• Οργάνωση ημερίδων επαγγελματικού προσανατολισμού.
• Κατασκευή και δημιουργία περισσότερων Βρεφονηπιακών Σταθμών και ταυτόχρονη λειτουργία νέων βρεφικών τμημάτων στους υφιστάμενους σταθμούς.
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα της παράταξής μας, ΕΔΩ.

 




Ενημερωτική συνάντηση του Γιάννη Εριφυλλίδη με τον προϊστάμενο και στελέχη της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Π.Ε. Καβάλας

Με επίσκεψη στη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Π.Ε. Καβάλας επέλεξε να ξεκινήσει τις επαφές του με φορείς στην πόλη της Καβάλας ο υποψήφιος Δήμαρχος Γιάννης Εριφυλλίδης. Γόνιμη και πολύ εποικοδομητική ήταν η συνάντηση που είχε το πρωί της Παρασκευής 15/9/2023 με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας, κύριο Σταύρο Κιβράκη, και τα στελέχη της Διεύθυνσης, κυρίους Κυριάκο Δαμιανού και Γιάννη Μερτζανίδη.

Ο Γιάννης Εριφυλλίδης, συνοδευόμενος από υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους του συνδυασμού «Η Καβάλα Μπροστά», αποχώρησε από το γραφείο του κυρίου Κιβράκη πολύ καλά ενημερωμένος για τα σχέδια αντιμετώπισης πυρκαγιών, πλημμυρών, σεισμών, ατυχημάτων σε εργοστάσια και άλλων ακραίων φαινομένων, που με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο έχει καταρτίσει η Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας, αλλά και πολύ προβληματισμένος για τα κενά, τις αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού, την υποστελέχωση των Δήμων και κυρίως την έλλειψη συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων αρχών και υπηρεσιών.

Τα παραπάνω προβλήματα επεσήμανε ο κύριος Κιβράκης, υπογραμμίζοντας αρχικά ότι οι τεράστιες καταστροφές και πλημμύρες στη Θεσσαλία, που στοίχισαν δυστυχώς και σε ανθρώπινες ζωές, ανέδειξαν τη γύμνια του κράτους. Ακόμη, είπε απευθυνόμενος στον υποψήφιο Δήμαρχο Καβάλας, ότι ένας Δήμαρχος οφείλει να δει
τον εαυτό του ως τον διαχειριστή για όλα τα θέματα εντός της εδαφικής επικράτειας του Δήμου του, ανεξάρτητα αν κάποια από αυτά δεν περιλαμβάνονται στα όρια ευθύνης του και τις θεσμοθετημένες αρμοδιότητές του. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στους επιμέρους τομείς δράσης της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας, τη διαχείριση πλημμυρών, δασικών πυρκαγιών, σεισμών και τεχνολογικών ατυχημάτων, τονίζοντας ότι από το 2019 έχει ψηφιστεί νέος Νόμος περί Πολιτικής Προστασίας, ο οποίος ωστόσο ακόμη δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή.

Από την πλευρά του ο Γιάννης Εριφυλλίδης τόνισε ότι εάν εκλεγεί Δήμαρχος οι Καβαλιώτες θα δουν πολύ δυναμικότερες και καίριες παρεμβάσεις σε κάθε θέμα που άπτεται της ζωής και της ασφάλειας των δημοτών και των επισκεπτών του Δήμου

Καβάλας. Άμεση προτεραιότητά του είναι η στελέχωση ενός πραγματικά αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας στον Δήμο Καβάλας, τα στελέχη του οποίου θα ασχολούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου αποκλειστικά με θέματα πολιτικής προστασίας, αλλά και η τακτική σύγκληση του συντονιστικού οργάνου του Δήμου Καβάλας, ούτως ώστε να υπάρχει πολύ καλύτερος σχεδιασμός και πρόληψη φαινομένων, τα οποία δυστυχώς φαίνεται ότι θα καλούμαστε να αντιμετωπίζουμε με μεγαλύτερη συχνότητα. Έφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι η σύσκεψη για την αντιπυρική προστασία πραγματοποιήθηκε από τον Δήμο Καβάλας μόλις την 31 η Ιουλίου, ενώ θα έπρεπε να είχε γίνει πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, και δεσμεύτηκε για έναν πολύ καλύτερο προγραμματισμό και συνεργασία με τη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας.




ΔΕΘ: Αυτοί είναι οι 4 άξονες της οικονομικής πολιτικής που θα παρουσιάσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Στον ρυθμό της ΔΕΘ κινείται από σήμερα η ελληνική οικονομία με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους επιτελείς του να βρίσκονται στη διαδικασία οριστικοποίησης του περιεχομένου των εξαγγελιών στη Θεσσαλονίκη το προσεχές Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου

Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες τίποτε ακόμη δεν έχει «κλειδώσει» και τα πάντα είναι υπό εξέταση. Το μόνο σίγουρο, όπως αναφέρουν πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Οικονομικών, είναι ότι η κυβέρνηση θα σταθεί δίπλα στους πολίτες, που είτε δοκιμάζονται από τις καταστροφικές πυρκαγιές, είτε πλήττονται από τη συνεχιζόμενη ακρίβεια.

Σημειώνουν επίσης ότι τα όποια επιπλέον έσοδα προκύψουν εξαιτίας της θετικής πορείας της οικονομίας, όπως τουλάχιστον αυτή έχει πιστοποιηθεί τους πρώτους επτά μήνες του έτους, θα επιστρέψουν στην ελληνική κοινωνία.

Έτσι λοιπόν με βάση τις υπάρχουσες πληροφορίες η ομιλία του πρωθυπουργού, αναφορικά με την οικονομία, θα κινηθεί σε τέσσερις βασικούς άξονες.

Οι τέσσερις βασικοί άξονες ομιλίας του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ:

Ο πρώτος έχει να κάνει με την αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα που έχει τεθεί από την κυβέρνηση και είναι η απόκτηση της επενδυτικής βαθμίδας. Στο πλαίσιο αυτό οι όποιες αποφάσεις ληφθούν θα κινούνται εντός των πλαισίων της δημοσιονομικής σταθερότητας και της επίτευξης των στόχων σε συνδυασμό με τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων.

Η κυβέρνηση δεν θέλει σε καμία περίπτωση να στείλει λάθος μήνυμα προς τις αγορές και τους επενδυτές που θα λειτουργήσει ανασταλτικά στην πορεία απόκτησης της πολυπόθητης επενδυτικής βαθμίδας.

Ο δεύτερος σχετίζεται με την ανάγκη να στηριχθούν οι τοπικές κοινωνίες, αλλά κι όλοι εκείνοι που υπέστησαν ζημιές από τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού. Οι αποζημιώσεις θα γίνει προσπάθεια να δοθούν άμεσα και θα αφορούν τη φυτική και ζωική παραγωγή που καταστράφηκε, όπως επίσης και για τα σπίτια που υπέστησαν ζημιά (μερική ή ολοκληρωτική). Παράλληλα θα αναληφθούν δράσεις για αποκατάσταση των καταστροφών στα δάση.

Ο τρίτος πυλώνας της πολιτικής θα έχει να κάνει με πιθανά μέτρα στήριξης των ευάλωτων νοικοκυριών, λόγω της συνεχιζόμενης ακρίβειας ειδικά στο κομμάτι των τροφίμων. Η κυβέρνηση ήδη έχει ψηφίσει σειρά μέτρων, η εφαρμογή των οποίων ξεκινά άμεσα και ως στόχο έχουν την άμβλυνση των επιπτώσεων από τις συνεχείς πληθωριστικές πιέσεις.

Στα μέτρα που βρίσκονται στο τραπέζι είναι μεταξύ των άλλων:

• Επέκταση του Market Pass μέχρι το τέλος το έτους.

• Ενίσχυση και διεύρυνση του επιδόματος θέρμανσης.

• Διατήρηση των επιδοτήσεων στους λογαριασμούς ρεύματος για τους ευάλωτους.

• Παράταση του μειωμένου ΦΠΑ για άλλους 6 μήνες στο τουριστικό πακέτο, στις μεταφορές, στην εστίαση (καφές, μη αλκοολούχα ποτά) και στον πολιτισμό.

• Επίδομα στους συνταξιούχους εκείνους που δεν έλαβαν αυξήσεις αποδοχών.

• Ανάλογα με την πορεία των εσόδων, ίσως να υπάρξει και νέα επιταγή ακρίβειας τα Χριστούγεννα, σε χαμηλοσυνταξιούχους, μακροχρόνια άνεργους κ.α.

Ο τέταρτος πυλώνας της πολιτικής που αναμένεται να αναπτυχθεί από το πρωθυπουργό, θα έχει να κάνει με την οικονομική πολιτική που θα ακολουθηθεί τα επόμενα χρόνια. Θα δοθεί έμφαση στην πολιτική των μεταρρυθμίσεων και των λελογισμένων μειώσεων στη φορολογία, ανάλογα με τη γενικότερη πορεία της οικονομίας.

iefimerida.gr

 

 




Συνάντηση Γ.Πασχαλίδη με τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε χθες συνάντηση με τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ.Χρήστο Τριαντόπουλο

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Βουλευτής αναφέρθηκε στις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την περιοχή μας και έθεσε το ζήτημα της αποζημίωσης των πυρόπληκτων, σημειώνοντας ότι εκτός από τις ζημίες κατοικιών, καταστροφές υπέστησαν κτηνοτροφικές μονάδες, καλλιέργειες και ζωοτροφές.

Ο Υφυπουργός ενημέρωσε τον Βουλευτή ότι αρχικά οι πληγέντες θα πρέπει να προβούν σε δηλώσεις των ζημιών και στη συνέχεια θα γίνει η επιβεβαίωση των δηλώσεων εκ μέρους της Περιφέρειας. Αμέσως μόλις αποσταλούν οι δηλώσεις από την Περιφέρεια, θα προχωρήσει η διαδικασία της καταβολής των αποζημιώσεων.

Επίσης, ο Βουλευτής έθιξε για μία ακόμη φορά το ζήτημα των αποζημιώσεων των αγροτών των οποίων η παραγωγή έχει υποστεί σοβαρότατη ζημία εξαιτίας της πτώσης του αεροσκάφους ANTONOV στις 17 Ιουλίου 2022 στην περιοχή Αντιφιλίππων του Δήμου Παγγαίου Καβάλας.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε: «Ευχαριστώ θερμά τον Υφυπουργό, που για μία ακόμη φορά άκουσε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα ζητήματα που του έθεσα και θα προβεί στις κατάλληλες ενέργειες προς διευθέτηση τους.»




Σύσκεψη στο Μαξίμου στις 11 για Πάρνηθα-Έβρο και ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας -Drones, κυρώσεις σε δήμους, ενισχύσεις

Την επόμενη ημέρα για την ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας -μετά τις καταστροφικές φωτιές του φετινού καλοκαιριού- σκέφτεται ήδη το κυβερνητικό επιτελείο, με την πρώτη ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου να είναι προγραμματισμένη για σήμερα

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις 11:00, μαζί με τους υπουργούς των αρμόδιων υπουργών, αναμένεται να κάνουν μια πρώτη αποτίμηση των καταστροφικών πυρκαγιών και να δώσουν το στίγμα για την ανάπλαση των καμένων εκτάσεων, κυρίως σε Έβρο και Πάρνηθα, περιοχές που υπέστησαν τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή, αφού έγιναν στάχτη εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα πρασίνου.

Υπενθυμίζεται ότι χθες κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον Μάκη Βορίδη βρέθηκε στον Έβρο, όπου η φωτιά εξακολουθεί να μαίνεται για πάνω από 10 ημέρες, και διαμόρφωσε μια σαφή εικόνα για το μέγεθος της καταστροφής, ενώ το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής (25/8) ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε πραγματοποιήσει αυτοψία στην Πάρνηθα.

Ο διπλός στόχος, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, είναι τόσο η άμεση ανάπλαση των καμένων εκτάσεων όσο και η ενίσχυση της πυροπροστασίας. Όσον αφορά την ανάπλαση των περιοχών που καταστράφηκαν περιβαλλοντικά από τη φωτιά, ο πρώην υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς αναμένεται να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού, όπως έγραψε χθες το iefimerida.gr, ορίστηκε ειδικός σύμβουλος του πρωθυπουργού, αναλαμβάνοντας την ευθύνη του συντονιστή για την ανάπλαση Πάρνηθας-Έβρου.

Ενισχύονται τα μέσα δασοπυρόσβεσης

Την ίδια ώρα, σε προχωρημένες συζητήσεις βρίσκεται και η αναβάθμιση στον τομέα της δασοπυρόσβεσης. Όπως είχε γράψει προ ημερών σε σχετικό ρεπορτάζ του το iefimerida.gr, ήδη έχει «κλειδώσει» η συμφωνία για την απόκτηση υπερσύγχρονων Canadair 515 από την Ελλάδα, τα οποία αναμένεται με τις δυνατότητες που έχουν να βοηθήσουν σημαντικά στις προσπάθειες κατάσβεσης από αέρος.

Εκτός αυτού, στο πακέτο παρεμβάσεων που υπάρχει στο τραπέζι περιλαμβάνεται και η απόκτηση drones τα οποία θα ενταχθούν στις τάξεις της Πολιτικής Προστασίας για περισσότερες εναέριες περιπολίες, επενδύοντας ουσιαστικά στην πρόληψη, αφού από αέρος τα drones θα εντοπίζουν τα μέτωπα άμεσα προτού αυτά αρχίζουν να επεκτείνονται. Στο ζήτημα αναφέρθηκε και ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.

«Αυστηρότερες κυρώσεις σε δήμους και σε ιδιώτες»

Την ίδια ώρα, στα των δήμων, ο κ. Σκέρτσος τόνισε ότι «από το 2021 και μετά έχουμε κάνει ένα νέο πλαίσιο σχετικά με τη δυνατότητα του δήμου να μπαίνει σε ένα οικόπεδο που δεν έχει καθαριστεί. Μπορεί, πλέον, αυτεπάγγελτα να μπαίνει ο δήμος». Πλέον, ένα από τα μέτρα που θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα, θα συμπεριλαμβάνει και αυστηρότερη κύρωση και στον δήμο που δεν κάνει τη δουλειά αυτή, και στον ιδιώτη. «Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, της τεχνητής νοημοσύνης, των αεροφωτογραφιών μπορούμε να βρούμε τα πάντα πλέον», προειδοποίησε.

Πολύ πιο εντατικά, στο εξής, η Πολιτική Προστασία θα ελέγχει τους δήμους, και «το υπουργείο Εσωτερικών, στο πλαίσιο της διαρκούς επανεξέτασης της εποπτείας που ασκεί το ίδιο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα φέρει ένα νομοσχέδιο το αμέσως επόμενο διάστημα, στο οποίο θα υπάρχουν κρίσιμοι δείκτες. Μεταξύ αυτών και η τήρηση όλων των οδηγιών για την πολιτική προστασία και την προστασία του περιβάλλοντος, για τις επιδόσεις των δήμων», προανήγγειλε ο υπουργός Επικρατείας, προσθέτοντας:

«Οι δήμοι θα πρέπει να πάρουν το μήνυμα ότι έχουν πάρα πολύ συγκεκριμένες υποχρεώσεις, τις οποίες αν δεν τηρούν θα έχουν επιπτώσεις […] κάθε δήμος αλλά και οι κάτοικοι μιας περιοχής πρέπει να αυτο-οργανωθούν. Να κρατούν το δάσος καθαρό, να το φροντίζουν».